(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 اسفند 1388- شماره 19592
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مراقب كفش هايتان باشيد ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
حرف آخر (گفت و شنود)
خاورميانه جديد بدون حضور صهيونيست ها در راه است
واشنگتن پست: ايران و سوريه سياست هاي آمريكا را به استهزا گرفتند
تشكيل اتاق هاي فكر ضد انقلاب در داخل و خارج كشور
ديگر خيابان جاي ما نيست اما واسطه ها چانه زني را فراموش نكنند (خبر ويژه)
خاتمي و كروبي پيغام دادند به كشور برنگرد، دستگيرت مي كنند! (خبر ويژه)
اعتراف سيانيوز به دروغ بودن اخبار اپوزيسيون عليه جمهوري اسلامي (خبر ويژه)
منافقين قديمي تر سرقفلي سكولاريسم را از آن خود مي دانند (خبر ويژه)
لس آنجلس تايمز: رفسنجاني با اين حرف ها موقعيت خود را در ميان اپوزيسيون از دست مي دهد (خبر ويژه)
نام بي مسمّا براي تحريم هاي پا در هوا (خبر ويژه)



مراقب كفش هايتان باشيد ! (يادداشت روز)

1- اگر اين سوال در ميان باشد كه از دو پاره خط «مستقيم» و «خميده» كداميك را بيشتر مي پسنديد؟ به يقين، همه كساني كه در مقابل اين پرسش قرار مي گيرند و يا، اكثريت نزديك به تمامي آنها «پاره خط مستقيم» را ترجيح مي دهند و درباره چرايي انتخاب اين گزينه، دلايل قابل قبولي نيز دارند، مثل اين كه پاره خط مستقيم كوتاهترين فاصله ميان دو نقطه است و... حالا اگر از آنها بپرسيد؛ آيا حاضريد ابروي شما به جاي آن كه «خميده» و كماني باشد، به شكل و حالتي شبيه خط مستقيم درآيد؟! پاسخ به يقين «منفي» خواهد بود، چرا...؟! براي آن كه «ابروي كج ار راست بدي كج بودي» و ؛
«جهان چون چشم و خال و خط و ابروست
كه هرچيزش به جاي خويش نيكوست»
بسياري از «مقوله »هاي متضاد، اينگونه هستند كه يك سوي آن به طور مطلق و در حالت كلي- نظر و تئوري- بر ديگري ترجيح داشته و پسنديده تر است ولي هنگامي كه پاي «مصداق» به ميان كشيده مي شود، گزينه مطلوب و پسنديده در نقطه مقابل گزينه مطلق و اوليه قرار مي گيرد. مانند دوستي و دشمني، وحدت و جدايي، جذب و دفع كه در هر سه مورد دوستي، وحدت و جذب بر دشمني و جدايي و دفع، برتري دارد، اما دوستي با دشمنان مردم، نه فقط دوستي نيست كه دشمني با مردم است و يا جذب خيانت كاران و جنايت پيشگان، مفهومي جز تن دادن به خيانت و پذيرش و ترويج جنايت ندارد و...
2- در ميانه فتنه اخير كه به گواهي تمامي شواهد و قرائن و اسناد غيرقابل انكار موجود، از سوي سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه مديريت مي شد و فريب خوردگي و توهم شماري از هموطنان عزيزمان را نيز به دنبال داشت، رهبرمعظم انقلاب طي سخناني در جمع طلاب، روحانيون و فضلاي حوزه علميه- 22/9/88- تاكيد فرمودند كه «اختلاف ديدگاهها نبايد به نزاع منجر شود و برخورد نظام جذب حداكثري و دفع حداقلي است» در اين فرمول حكيمانه، ضمن آن كه بيشترين تاكيد بر «جذب» است، از ضرورت «دفع» نيز، آنجا كه چاره ديگري نيست، سخن به ميان آمده است. به بيان ديگر، در پاره اي از موارد، «دفع» نه فقط ناپسند نيست، بلكه اقدامي ضروري و اجتناب ناپذير براي «جذب بيشتر» خواهد بود. زيرا، به عنوان مثال، ناديده گرفتن جرايم كساني كه دست به وطن فروشي، و فريب افكارعمومي زده اند و بازگرداندن دوباره آنها به چرخه قانونمند نظام و مردم نتيجه اي جز «مار در آستين پروريدن» نخواهد داشت و اين اقدام در صورت انجام، ضمن آن كه دست جنايتكاران را براي جنايت بيشتر باز مي گذارد و به افراد ديگري از اين دست، جرأت خيانت مي دهد، توده هاي مردم را نيز نسبت به «عدالت نظام» و حق جويي و مردم دوستي آن با ترديدهاي جدي روبرو مي كند، بنابراين، پي آمد جذب تعداد اندكي از اين مجرمان ، «دفع» احتمالي تعداد فراواني از مردم خواهد بود و دقيقاً به همين علت مي توان نتيجه گرفت كه اين «دفع» حداقلي و ضروري نيز در راستاي «جذب حداكثري» صورت مي پذيرد.
3-روز پنج شنبه هفته گذشته، رهبرمعظم انقلاب، باز هم مانند هميشه، و اين دفعه، بنا به دلايلي با صراحت بيشتر، خواسته منطقي و عدالت خواهانه ملت را به ميان كشيدند و در جمع اعضاي خبرگان رهبري، با اشاره به فتنه اخير و تشريح گناه بزرگ و جرايم خسارت آفرين عوامل اصلي فتنه، تاكيد فرمودند؛ «افرادي كه حاضر نيستند قانون و رأي اكثريت را قبول كنند و نقطه قوتي همچون انتخابات افتخارآفرين چهل ميليوني را تبديل به نقطه ضعف مي كنند، عملاً خود را از اين كشتي نجات- انقلاب اسلامي- خارج مي كنند و صلاحيت حضور در چارچوب نظام اسلامي را از دست مي دهند كه از دست داده اند» رهبرمعظم انقلاب، پيش از اين هم براي بيداري عوامل فتنه، اشارات هشداردهنده اي از اين دست داشته اند. ايشان بعد از راهپيمايي عظيم و مثال زدني 9دي، فرمودند «مردم نشان دادند كه دنبال چه چيزي هستند و مسئولان بايد وظيفه خودشان را بدانند» و در پي راهپيمايي بي نظير و مثال زدني 22بهمن ماه تاكيد داشتند كه «مردم حجت را تمام كردند».
4-خدا بر درجات استاد شهيد آيت الله مطهري بيفزايد كه مي فرمودند «اشاعره در تاريكي كلاه معتزله را برداشتند» و ماجرا به قول استاد اينگونه بود كه «اشاعره» و «معتزله» دو گروه از مسلمانان بودند با اختلاف نظرهايي درباره «عدل الهي»، «حسن و قبح عمل» و امثال آن، اشاعره در گرماگرم بحث و فحص پيرامون اين مسائل، به ناگاه گروه خود را «اهل حديث» ناميدند و با انتخاب اين «نام» كه به قول استاد شهيد «كلاهبرداري» بود، كوشيدند طرف مقابل خود را بي اعتقاد به احاديث معرفي كنند! و حال آنكه- بازهم به قول استاد مطهري- معتزله اعتقاد بيشتري به احاديث داشتند و در مباحث خود بيشتر از اشاعره به احاديث و روايات استناد مي كردند.
كساني كه اين روزها، از وحدت و آشتي با سران فتنه و عوامل اصلي آن دم مي زنند و با قيافه حق به جانب، خود را صلح دوست و اهل وحدت معرفي مي كنند، چه بخواهندو بدانند و چه نخواهند و ندانند، در پوشش «وحدت»، نسخه «تفرقه» مي پيچند! اين آقايان اگر خيلي اهل «وحدت» هستند بايد از آنها پرسيد كه اولا؛ چرا به وحدت مردم نمي انديشند و مگر راهپيمايي 9 دي و حضور بي نظير مردم در 22 بهمن، نشانه اتحاد يكپارچه و مثال زدني ملت نبوده است و ثانياً؛ آيا نمي دانند كه سران و عوامل فتنه، تا آخرين نفس براي مقابله با همين وحدت و يكپارچگي مردم تلاش كرده اند؟! وحدت با چه كساني؟ با مردم كه در وحدت هستند؟ يا با دشمنان مردم كه دشمني آنان با وحدت مردم غيرقابل انكار است و اساساً به فرموده رهبر معظم انقلاب، مقابله با وحدت مردم هدف اصلي فتنه بوده است. لطفاً خود را اهل وحدت معرفي نفرمائيد! و به وحدت ملت لطمه نزنيد.
5- تمامي شواهد موجود و اسناد غيرقابل ترديد حكايت از آن دارد كه سران و عوامل اصلي فتنه، نه فقط در چارچوب نظام و مردم جاي ندارند بلكه «ستون پنجم» دشمن گوياترين واژه براي معرفي آنان است. بنابراين، بديهي است كه مطابق قوانين جاري كه در همه كشورهاي ديگر نيز پذيرفته شده است هيچكدام از آنها نمي توانند و نبايد در هيچيك از پست ها و مسئوليت هاي نظام به كار گرفته شوند و از جمله، شوراي نگهبان نبايد و حق ندارد صلاحيت هيچيك از آنان را در هيچيك از انتخابات تاييد كند. توبه و بازگشت، اگرچه پسنديده است و از سوي خداي مهربان به تمامي مجرمان و گناهكاران توصيه شده است ولي توبه مانع از محاكمه و مجازات مجرم نيست و اگر چنين بود، هر جنايتكاري مي توانست با ادعاي توبه از مجازات بگريزد و در نتيجه دست جانيان براي هميشه بر جان و مال و نواميس مردم باز بماند! و بالاخره، ترديدي نيست كه عوامل فتنه بعد از محاكمه و مجازات قانوني مي توانند به عنوان يكي از اعضاي جامعه از مواهب حضور در جامعه اسلامي برخوردار باشند، به بيان ديگر، «كفش دزد» را اگرچه بعد از مكافات به مسجد راه مي دهند، اما چهار چشمي مراقب او و كفش هاي نمازگزاران هستند، چه رسد به آن كه كفش دزد را پيشنماز و يا حتي خادم مسجد كنند!
حسين شريعتمداري

 



كيهان و خوانندگان

¤ از اينكه سربازان گمنام امام زمان(عج) توانستند عبدالمالك ريگي شرور را دستگير كنند به عنوان يك ايراني مسلمان افتخار مي كنم و به گام هاي آن ها بوسه مي زنم و اميدوارم هميشه به اهداف انقلابي خود برسند.
غفاري- تهران و دهها تماس مشابه
¤ معامله با خداوند جاي نگراني نداشته و وعده هاي الهي عملي است. خدا را شاكريم كه الطاف خفيه و ظاهريه او يكي پس از ديگري از پس صبر و مقاومتي كه ملت ايران در برابر ناملايمات و مشقات و مشكلاتي كه از جانب استكبار و اذناب داخلي اش بر او رفت متحمل شد شامل حالمان گرديد و اين عنايات يكي پس از ديگري كام ملتمان و تمامي آزاديخواهان جهان را شيرين نمود و بخل و غضب و افسردگي دشمن را موجب شد. چه خوب است به پاس اين قدرشناسي و با نزديك شدن سال نو شكرگزاري جمعي بجا آورده شود تا پاس اين همه نعمات بجا آورده شود. روح طيبه شهدا و امام الشهداء شاد باد.
محمودي
¤ چطور افراد معلوم الحالي چون باقي و امثالهم پس از شكايت از مدير مسئول كيهان بلافاصله به تقاضاهاي آنها رسيدگي مي شود ولي هزاران شكايت عليه سران فتنه به دادگاه ارسال ولي از برخورد با اين فتنه گران خبري نيست؟!
تفضلي
¤ وقتي دفاعيات آقاي شريعتمداري را در دادگاه خواندم تعجب كردم. من كلاس پنجم ابتدايي و روستايي، هوشنگ اميراحمدي را كاملاً مي شناسم ولي آقاي مشايي اعلام مي دارند كه من نمي دانستم و نمي شناختم!
علي ابوالقاسمي از روستاي بيدهند
¤ از دولت محترم جمهوري اسلامي خواهش مي كنم كه درباره شخصيت آقاي هوشنگ اميراحمدي و عقبه اين فرد دقت بيشتري بكند تا مبادا با تاييد احتمالي چنين عنصري خون شهدا توسط ندانم كاري چند نفر پايمال شود.
خانم آل اسحاق- تهران
¤ آرزو دارم كه در آينده اي نه چندان دور شاهد اين باشيم كه سران اصلي تمام سازمان هاي تروريستي و عامران اصلي آن ها كه مقرشان در لندن، واشنگتن و تل آويو است در چنگال عدالت و حق گرفتار بشوند و به سزاي اعمال زشت شان برسند.
يك هموطن
¤ همانطور كه دريا تمام ناپاكي ها و آلودگي ها را از خود دفع نموده و به ساحل مي اندازد انقلاب اسلامي ايران نيز در عمر 31 ساله خود به ويژه در جريان انتخابات و فتنه هاي پس از آن بسياري از خواص رياكار و خائن را كه نقاب نفاق بر چهره زده بودند رسوا نموده و به مانند تفاله اي به زباله دان غرب پرت كرد تا بقيه عمر نكبت بارشان را با چكمه ليسي و در يوزگي از پليدترين افراد روي زمين به سر آورند.
قاسمي از رودسر
¤ تقاضا مي كنم نسبت به افزايش تيراژ روزنامه اقدام نماييد تا ما مجبور نباشيم ساعت 10صبح با گرفتن مرخصي ساعتي به دنبال خريد روزنامه بگرديم.
شيرواني از ايلام
¤ از نويسندگان روزنامه كيهان تقاضا مي كنم كه طنزهاي سياسي بيشتري بنويسند.
شكيبا علي ياري- كرج
¤ هر وقت به سر چهارراه ها مانند چهارراه چماسراي رشت و شهرداري اين شهرستان گذرتان خورد خواهيد ديد كه انبوهي از مردم با لباس كار در دست منتظر توقف ماشيني هستند تا براي گرفتن كارگر توقف كند اينان نه بيمه اند و نه بازنشسته، روز مزدكار مي كنند. اگر آن روز را توانستند بر سر كاري بروند چه بهتر، ولي اگر نتوانستند با شرمندگي به خانه برمي گردند. آيا بهتر نبود دولت براي پرداخت سهام عدالت اين گونه افراد را در اولويت اول قرار مي داد؟! بازنشسته حداقل در ماه حقوقي دريافت مي كند ولي اينان نه حقوقي، نه بيمه و نه چيزي.
پرويز پيوند مهر
¤ قرار بود به مناسبت يكصدمين سال كشف نفت در مسجدسليمان شركت نفت اقدام به احداث شش تا هفت خيابان يا اتوبان در اين شهرستان كند ولي متاسفانه جز در يك يا دو مورد بقيه طرح ها در حد حرف باقي مانده اند. اميدواريم مسئولين شركت نفت به اين شهرستان توجه بيشتري داشته باشند.
سليماني
¤ بيمارستان جرجاني اصفهان به مدت يك ماه است كه اعلام ورشكستگي كرده و تعطيل شده است و كسي جوابگوي ما نيست.از وزير محترم بهداشت تقاضا مي شود نسبت به حل مشكل پيش آمده اقدام نمايند.
يك هموطن
¤ شهرداري در خيابان 30 تير تهران جدول ها را كنده است و بيش از يكي دو ماه است كه عبور و مرور خودروها و عابرين را با مشكل جدي رو به رو كرده است. آيا كارشناسي وجود ندارد كه به شهرداري بگويد كه در اين فصل سرما كه بتن به سختي مي گيرد وقت سنگفرش كردن پياده روها بود؟!
يك شهروند
پاسخ شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
ضمن تشكر از آن روزنامه وزين در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 18/11/88 با عنوان «خاموشي معابر» به آگاهي مي رساند: حسب بازديدهاي بعمل آماده در مورد خاموشي كوچه خميني خواه منشعب از خيابان 17 شهريور جنوبي مشكل خاموشي مرتفع گرديده و روشنايي كوچه در حد استاندارد برقرار مي باشد.

 



حرف آخر (گفت و شنود)

گفت: چه خبر؟!
گفتم: روزنامه «قدس العربي»، چاپ لندن نوشته است؛ «جنگ آمريكا با ايران، آخرين جنگ آمريكا خواهد بود.»
گفت: ولي، حيات آمريكا به جنگ و خونريزي وابسته است.
گفتم: منظور قدس العربي هم اين است كه آمريكا بعد از جنگ با ايران ديگر وجود خارجي نخواهد داشت كه دست به جنگ و خونريزي بزند.
گفت: پس بگو كه چرا آمريكا طي 30 سال گذشته بارها ايران را تهديد به حمله نظامي كرده است ولي بلافاصله پاي مذاكره را به ميان كشيده و...
گفتم: خب! مي داند كه نبايد دست به اين حماقت بزند.
گفت: پس چرا اينهمه رجز مي خواند؟
گفتم: يارو توي قهوه خونه براي رفقاش قمپز درمي كرد و مي گفت؛ در همه دعواها، من حرف آخر را زده ام! يكي از دوستانش كه طرف را مي شناخت پرسيد؛ حرف آخري كه مي زني چيست؟ و يارو جواب داد؛ مي گويم غلط كردم، به گور پدرم خنديدم!!

 



در ديدار احمدي نژاد، بشار اسد و سيدحسن نصرالله مطرح شد
خاورميانه جديد بدون حضور صهيونيست ها در راه است

سرويس سياسي -
روساي جمهور ايران و سوريه و رهبران گروه هاي فلسطيني بر خاورميانه اي بدون حضور صهيونيست ها تاكيد كردند.
بشاراسد رئيس جمهور سوريه در نشست خبري با رئيس جمهور كشورمان تاكيد كرد: ايران و سوريه به طور كامل بر حمايت فلسطين و لبنان تاكيد دارند، چرا كه ما اين حمايت را يك وظيفه اخلاقي، ملي و ادب شرعي مي دانيم.
رئيس جمهور سوريه گفت: من مواضع آقاي احمدي نژاد درباره پرونده هسته اي ايران را شنيدم و معتقدم كه هيچ شكي نيست كه كشورهاي استعمارگر غربي خواهان دخالت در اين موضوع هستند.
بشاراسد ادامه داد: ايران همه گونه نرمش و همكاري را در مقابل غربي ها نشان داد اما ما شاهد يك توطئه غربي هستيم كه قصد ممانعت از دستيابي كشورهاي اسلامي به فناوري هاي نوين از جمله هسته اي را دارد.
وي خاطرنشان كرد: عليرغم تمام اين توطئه ها با كمك دانشمندان خود در اين جهت قدم برمي داريم و معتقديم هرگونه اقدام عليه جمهوري اسلامي ايران اقدام عليه سوريه را در پي خواهد داشت.
اسد افزود: دشمنان كشورهاي اسلامي ديگر نمي توانند اسطوره وحدت ميان ملت هاي مسلمان را بشكنند و شاهديم كه طرح هاي آنها در شمال آفريقا و خاورميانه شكست خورده است و تمام تلاش هاي آنها براي ايجاد يك خاورميانه جديد به گور رفته چرا كه ملت هاي منطقه چنين اجازه اي به آنها نخواهد داد.
اسد در پاسخ به سوالي در خصوص اظهارات اخير هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا مبني بر توصيه به سوريه براي فاصله گرفتن از ايران به امضاي توافقنامه لغو رواديد ميان ايران و سوريه اشاره كرد و با كنايه به وزير خارجه آمريكا پاسخ داد ما اين توافقنامه را در همين راستا امضا كرديم و با اين كار خود پاسخ لازم را به وي داديم. رئيس جمهور سوريه خاطرنشان كرد: آمريكايي ها چه طور مي خواهند ما را كه كشورهاي تاثيرگذاري در منطقه هستيم از هم جدا كنند ما با ايران روابط خوبي داريم چرا كه توانسته ايم در زمينه هاي مختلف به ديدگاه هاي واحد برسيم بنابراين امروز نيازمند تحكيم روابط هستيم و اين ماييم كه در منطقه تصميم مي گيريم.
رئيس جمهور كشورمان نيز در اين نشست خبري روابط ميان ايران و سوريه را در عرصه هاي مختلف روشن ارزيابي كرد و گفت: اين روابط سازنده و درخشان است و هر دو كشور مصمم هستيم كه اين روابط را تا حداكثر ممكن گسترش دهيم.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه امروز رژيم صهيونيستي و حاميان او در منطقه خاورميانه به بن بست رسيده اند، گفت: گذر زمان به نفع ملت هاي منطقه و عليه اشغالگران پيش مي رود.
وي بار ديگر بر نابودي رژيم صهيونيستي تاكيد كرد و افزود: فلسفه وجودي اين رژيم نشان مي دهد كه اسرائيل به پايان بن بست رسيده و زمان عليه آنها است و اين اقدامات، تهديدات و فشارهاي آنها از روي ضعف است.
وي با بيان اينكه خبرها نشان مي دهد كه آنها تكرار اشتباهات گذشته را در ذهن خود دارند، گفت: ما اعلام مي كنيم كه اگر اسرائيل بخواهد همان مسير اشتباه گذشته خود را تكرار كند اين كار به منزله مرگ قطعي آنها خواهد بود و اين بار همه ملت هاي منطقه و پيشاپيش آنها ايران، سوريه، لبنان و عراق در برابرشان خواهند ايستاد و ريشه هاي آنها را خواهند كند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه ملت ايران تا آخر در كنار دولت و ملت سوريه و مقاومت فلسطين خواهد ايستاد، گفت: استعمارگران آرزوي خاورميانه بزرگ تحت سلطه رژيم صهيونيستي را داشتند اما اين آرزو را به گور خواهند برد و ما اعلام مي كنيم خاورميانه جديد بدون حضور صهيونيست ها و اشغالگران در راه است و اين وعده الهي است كه محقق خواهد شد.
وي ايران، سوريه، عراق، مقاومت فلسطين و لبنان را در كنار يكديگر دانست و افزود: ايمان داريم كه تحولات جهاني به نفع سوريه، ايران ملت هاي آزاده و دولت هاي آزاده است.
احمدي نژاد همچنين در خصوص اظهارات وزيرخارجه آمريكا در خصوص روابط ايران و سوريه مانند همتاي سوري خود با كنايه جواب داد ما آمده ايم تا روابط توسعه يابد تا توصيه آن خانم اجرا شود كه اين حرف احمدي نژاد با تشويق حضار همراه بود.
وي ادامه داد: آمريكايي ها مي گويند ما فاصله را با يكديگر حفظ كنيم و من مي گويم اصلاً فاصله اي وجود ندارد و ما در زبان فارسي براي كسي كه حرف بي جا و خارج از قد و قواره خود مي زند مي گوييم «يك كلام از مادر عروس».
وي با بيان اينكه امروز آمريكايي ها به بن بست رسيدند تصريح كرد: آنها آرزوي تسلط بر خاورميانه را داشتند اما امروز مجبورند تا همه حيثيت و سلطه خود را گذاشته و فرار كنند.
وي توسعه روابط ميان ايران، سوريه و تركيه را به موجب لغو رواديد سازنده و در راستاي ايجاد همكاري هاي بيشتر توصيف كرد و گفت: كشورهاي اسلامي ديگر از جمله عراق نيز به اين مسير خواهند پيوست چرا كه اين راه، راه همگرايي در مقابل دشمن است.
جبهه مقاومت برهم زننده
آرايش سياسي نظام سلطه
همچنين رئيس جمهور كشورمان در سفر خود به دمشق با رهبران گروه هاي فلسطيني ديدار كرد و گفت كه جبهه مقاومت آرايش سياسي نظام سلطه را به هم ريخته است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد عصر پنجشنبه در ديدار مشترك خالد مشعل رئيس دفتر سياسي گروه حماس، دبيركل جهاد اسلامي فلسطين و ساير رهبران گروه هاي فلسطيني با اشاره به ادعاي تشكيل هلال مقاومت در منطقه گفت: بايد به آنها گفت كه اين هلال مقاومت به قرص كامل تبديل شده است و چشم آنها را كور خواهد كرد.
رئيس جمهور گفت: امروز به واسطه جبهه مقاومتي كه در منطقه شكل گرفته است آرايش سياسي دشمنان و نظام سلطه به هم ريخته است و پيروزي نهايي در انتظار مقاومت و شكست در انتظار دشمنان است.
در ابتداي اين ديدار رهبران گروه هاي فلسطيني با خوش آمدگويي به احمدي نژاد اظهار داشتند: معتقديم انتخاب زمان سفر بسيار هوشمندانه بوده است و ملاقات هاي ايران، فلسطين و سوريه از معنا و ويژگي بزرگي برخوردار است و بدون ترديد انجام اين ديدارها بر پيكر دشمنان لرزه انداخته است.
رهبران گروه هاي فلسطيني در ادامه خاطرنشان كردند: ما به عنوان فرزندان فلسطين براي ملت ايران و رهبر معظم انقلاب و شخص جنابعالي احترام ويژه اي قائليم و شما را پرچمدار ملت فلسطين و ملت هاي آزاديخواه جهان مي دانيم. نگاه مردم فلسطين به چشم پيروزمندانه شما است. همه گروه هاي فلسطين يكصدا در برابر ددمنشي و جنايات صهيونيستي ها ايستادگي خواهند كرد و اميدواريم در آينده نزديك ضربه نهايي بر پيكر صهيونيست ها وارد شود.
گفتني است: همچنين رئيس جمهور كشورمان در ادامه سفر دو روزه خود به سوريه با علماي اين كشور تاكيد كرد: اين آمادگي در ما و ملت هاي منطقه وجود دارد كه اگر رژيم صهيونيستي اشتباهات گذشته را تكرار كند به طور كامل ريشه كن خواهد شد.
ديدار احمدي نژاد
با سيدحسن نصرالله
در همين حال، محمود احمدي نژاد و سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان در ديداري در دمشق آخرين مسائل مهم منطقه، لبنان و تهديدات اخير رژيم صهيونيستي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور پنجشنبه شب در ديدار سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان و هيئت همراه اظهار داشت: رژيم صهيونيستي از مقاومت، مردم لبنان و منطقه در هراس است و تهديدات اخير اين رژيم جعلي نيز نشان از ضعف آنها دارد.
رئيس جمهور با بيان اينكه هر چه به جلو مي رويم ملت هاي آزاده و منطقه به پيروزي نزديك مي شوند بر ضرورت حفظ آمادگي در مقابل تهديدات احتمالي رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.
سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله نيز در اين ديدار ضمن ارائه گزارشي از مسائل مربوط به لبنان و تهديدات رژيم صهيونيستي بر آمادگي مقاومت و ملت لبنان تاكيد كرد و اظهار داشت: مطمئن هستم تهديدات رژيم صهيونيستي نتيجه اي نخواهد داشت و در هر شرايطي كاري از پيش نخواهد برد و مقاومت لبنان ترسي از اين تهديدات ندارد.
دبيركل حزب الله لبنان ادامه داد: رژيم صهيونيستي در شرايطي قرار ندارد كه بتواند جنگ جديدي را آغاز كند و تنها قصد به راه انداختن جنگ رواني و ايجاد رعب و وحشت در منطقه دارد.
نصرالله تأكيد كرد: ما آمادگي مقابله با هرگونه تهديدات احتمالي رژيم صهيونيستي را داريم و در صورت حمله و تجاوز، پاسخ محكمي به آنها خواهيم داد.
لغو رواديد ميان ايران و سوريه
در جريان سفر دو روزه رئيس جمهور كشورمان به دمشق صبح پنجشنبه به وقت محلي موافقت نامه لغو رواديد گذرنامه سياسي، خدمت و عادي بين دو كشور ايران و سوريه به امضا رسيد.
اين اسناد در حضور روساي جمهور دو كشور به امضاي منوچهر متكي وزير امورخارجه كشورمان و وليدمعلم وزير امور خارجه سوريه رسيد.

 



واشنگتن پست: ايران و سوريه سياست هاي آمريكا را به استهزا گرفتند

سرويس سياسي-
ديدار روساي جمهور ايران و سوريه در دمشق و بي اعتنايي آن دو به تهديدهاي آمريكا بازتاب وسيعي در رسانه هاي جهان داشت.
در همين رابطه روزنامه آمريكايي «واشنگتن پست» در گزارشي به ديدار «محمود احمدي نژاد» و «بشار اسد» در دمشق اشاره كرد و اينگونه نوشت كه روساي جمهوري ايران و سوريه سياست آمريكا در منطقه را به استهزا گرفتند.
اين روزنامه آمريكايي در ادامه گزارش خود با اشاره به اقدامات دولت اوباما براي تحريم ايران و نيز اظهارات هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا مبني بر قطع رابطه سوريه با ايران نوشت: اين اقدامات به منظور تضعيف روابط سوريه و ايران صورت گرفته است اما پيام هايي كه توسط محمود احمدي نژاد و بشار اسد در يك كنفرانس خبري مشترك ارائه شد بسيار صريح و هر دو از يك احساس مشترك برخاسته بود و آن اين بوده است كه ايران عليرغم تلاش هاي آمريكا، در حال رسيدن به نفوذ در منطقه خاورميانه است و تحليلگران بر اين باورند كه بعيد است كه سوريه مسير خود را ]در برابر ايران و به نفع آمريكا[ تغيير دهد.
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست نيز در گزارشي از سفر رئيس جمهور كشورمان به سوريه نوشت: سفر احمدي نژاد رئيس جمهور ايران به دمشق گواهي بر تحكيم بلوك مقاومت تحت رهبري ايران در منطقه و عضويت سوريه در آن بلوك است، اين واقعيت را همچنين نمي توان ناديده گرفت كه اين سفر به واقع نشان دهنده بي اعتنايي رئيس جمهوري سوريه به دولت آمريكاست.
شبكه تلويزيوني بي بي سي عربي نيز از قول يك تحليلگر آمريكايي گفت: اظهارات بشار اسد سيلي به صورت كلينتون بود.
نايل گاردنر پژوهشگر ارشد موسسه هريتيج آمريكا با اشاره به پاسخ بشار اسد به كلينتون در خصوص دور شدن از ايران گفت: تحولات اخير در سوريه قطعا نوعي سيلي به صورت وزير امور خارجه آمريكا و دولت باراك اوباما محسوب مي شود كه راهبردي را براي تعامل با سوريه و ايران پيشنهاد كرده است. اين پيشنهاد و راهبرد تاكنون نتيجه اي نداشته است و پيامهايي كه اسد براي واشنگتن ارسال كرد نشان داد كه رئيس جمهور سوريه به حفظ روابط خود با ايراني ها پايبند خواهد ماند.
به گزارش فارس، پايگاه خبري الاقتصاديه عربستان سعودي هم با اشاره به ديدار «محمود احمدي نژاد» با همتاي سوري خود تاكيد كرد كه «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا پاسخ سختي از اين دو دريافت كرد.
الاقتصاديه نوشت: سخنان وزير خارجه آمريكا درباره لزوم دوري كردن سوريه از ايران واكنشي سخت از دمشق و تهران در پي داشت.
خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي از آمريكا با اشاره به خشم مقامات آمريكايي از مواضع بشار اسد نوشت: سوريه نشان داد كه توجهي به نگراني هاي آمريكا درباره ايران ندارد.

 



سرلشكر جعفري خبر داد
تشكيل اتاق هاي فكر ضد انقلاب در داخل و خارج كشور

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اعلام آماده باش لازم گفت: با توجه به وجود اتاق فكرهاي مختلف در داخل و خارج كشور عليه نظام اسلامي ايران بايد براي مقابله با برنامه هاي جديد دشمن آماده باشيم.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه كه روز پنجشنبه در جمع فرماندهان، مديران و كاركنان سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ سخن مي گفت با اشاره به حوادث پس از انتخابات و بركات مترتب بر حضور مردم مومن و انقلابي ايران اسلامي گفت: عده اي در طول تاريخ سي ساله انقلاب اسلامي نتوانسته اند حق را تحمل كنند و از مسير حق منحرف شدند و بعضا در مقابل آن ايستادند زيرا كه تحمل نداشتند.
فرمانده كل سپاه تصريح كرد: در آينده هم همين مسير مبارزه حق و باطل ادامه خواهد داشت كه بايد براي اين مراحل حساس آماده باشيم و همچون گذشته پيشتاز صحنه هاي مختلف دفاع از انقلاب اسلامي باشيم.
سردار جعفري در مورد آينده فتنه گفت: پس از 22 بهمن شكست فتنه قطعي شد به طوري كه عده زيادي از آنها متوجه باطل بودن راه شده و برگشته اند.

 



ديگر خيابان جاي ما نيست اما واسطه ها چانه زني را فراموش نكنند (خبر ويژه)

سخنگوي فراري ستاد كروبي و از اعضاي فعال گروهك تحكيم در آشوب آفريني هاي دوره اصلاحات مي گويد ديگر نمي توان انتظار داشت راهپيمايي هاي اوليه پس از انتخابات يا حتي تحركات 13 آبان و 16 آذر تكرار شود.
سعيد رضوي فقيه در گفت وگو با دويچه وله اظهار داشت: نمي توان انتظار داشت به سادگي راهپيمايي هايي نظير 25 خرداد يا حتي تحركاتي مانند 13 آبان، روزقدس و 16آذر ديگر تكرار شود. 22بهمن اين را نشان داد اما فكر مي كنم محدود كردن اختيارات شوراي نگهبان امري است كه با توجه به طرحي كه در مجمع تشخيص مصلحت در دست بررسي است، يكي از مسائل چالش برانگيز طي ماه هاي آينده خواهد بود.
اين عنصر مرتبط با سازمان سيا، از نيروهاي دلسوز(!؟) ميانه رو و واسطه تمجيد كرد و در اظهاراتي قابل تامل گفت: نيروهاي دلسوز كه در ميانه جريان ايستاده اند بايد متوجه باشند كه اگر مي خواهند نقشي ايفا كنند و كشور را از بحران ]!؟[ عبور دهند، بايد وساطت كنند و از ابزارهايي كه در اختيار دارند استفاده كنند براي اينكه رهبران جمهوري اسلامي و از جمله شخص آيت الله خامنه اي را تحت فشار قرار دهند.
سراج ميردامادي مديركل انتخابات وزارت كشور در دولت خاتمي هم كه اكنون متواري است، در تكميل سخنان رضوي فقيه گفت: با سركوب پيش آمده، ممكن است اشكال اعتراضات از اعتراض خياباني تغيير كند تا ميدان را براي چانه زني با حاكميت همچنان باز بگذارد. ادامه بحث ها، كار رسانه اي كردن و اطلاعيه دادن و مصاحبه كردن، مي تواند گمان حاكميت را بعد از راهپيمايي 22بهمن مبني بر اينكه جنبش تمام شده به چالش بكشد.
گفتني است در پي علني شدن ريزش نيروهاي فتنه سبز در راهپيمايي 22بهمن، سردرگمي و حيرت شديدي عناصر فعال فتنه را احاطه كرده است و در اين ميان سران فتنه به روال نسخه پيچي رسانه هاي بيگانه، دو شيوه شب نامه پراكني و تقلا براي ايجاد انشقاق در درون حاكميت و چانه زني! را با نااميدي تمام- و از سر بيچارگي- پي گرفته اند.
دعوت محافل ضدانقلاب به فشار و چانه زني در حالي است كه جريان شكست خورده فتنه همه برگ هاي خود را سوزانده و باقمار بر سر تمام سرمايه هاي خود، به ورشكستگي كامل رسيده است.

 



خاتمي و كروبي پيغام دادند به كشور برنگرد، دستگيرت مي كنند! (خبر ويژه)

يك ضدانقلاب فراري كه به اتفاق همسرش در پشت پرده هدايت مطبوعات زنجيره اي قرار داشت، فاش كرد با پيغام مستقيم خاتمي و كروبي مبني بر اينكه مبادا به كشور برگردي و دستگير شوي، در آمريكا مانده است.
مهرانگيز كار همسر سيامك پورزند و از متهمان كنفرانس برلين (سال 1379) توسط دادگاه به 4سال زندان محكوم شد و به جز اقدام عليه امنيت ملي، پرونده 3 اتهام ديگر وي همچنان مفتوح است كه به اعتبار فرار وي از كشور رسيدگي نشده است. وي در گفت وگو با بي بي سي با ادعاي اينكه به طور موقتي و براي درمان از كشور خارج شده، اظهار داشت: قرار بود من 6 ماه در آمريكا باشم منتهي شوهرم را كه دستگير كردند، دائما كساني كه در ارتباط با پرونده ايشان احضار مي شدند به من بلافاصله زنگ مي زدند كه مبادا به كشور برگردي. بالاخره كار به جايي كشيد كه آقاي خاتمي رئيس جمهور و آقاي كروبي رئيس مجلس وقت اين پيغام را براي من فرستادند. آقاي موسوي خوئيني نماينده مجلس ششم ]فراري و مقيم آمريكا[ هم كه من به كميسيون اصل 90 شكايت كرده بودم، همين را به من گفتند. حتي براي برخي دوستان سطح بالاي اصلاح طلب پيام دادم كه عموما نظرشان بر اين بود كه من فعلا برنگردم.
وي كه به همراه همسرش داراي سوابق سلطنت طلبانه و همكاري با رژيم پهلوي است، همچنين اذعان كرد كه برخلاف دوران حاكميت مدعيان اصلاحات، دستگاه اطلاعاتي و امنيتي كشور داراي چنددستگي نيست. «كار» گفت: آن زمان از نظر امنيتي با يكدستي روبرو نبوديم و انواع تفكر وجود داشت اما ظاهرا الان يك نوع تفكر غلبه كرده است. ولي تا قبل از قصه انتخابات، ما درون سيستم امنيتي ايران انواع نگرش ها را مي ديديم، چون ما كار مي كرديم.
مهره مرتبط با محافل آمريكايي همچنين به ملاقات خود با خاتمي درسال 2006 در هاروارد آمريكا اشاره كرد و گفت: ايشان در آن ملاقات به من گفتند از آقاي شاهرودي خواستم دو سطر بنويسند كه خانم كار هيچ مشكلي ندارد؛ ايشان امتناع كردند، من هم به شما پيام فرستادم كه برنگرد.
وي مدعي شد «من الان پشيمانم كه از كشور خارج شدم» اما توضيح نداد كه پس چرا بازنمي گردد تا به تخلفات ضد امنيتي و ضد انقلابي اش رسيدگي شود.
مهرانگيز كار درباره فتنه سبز هم گفت: جنبش با انواع خطرات روبه روست. ما با بحران رهبري در جنبش مواجه هستيم. ما با بحران مطالبات مواجه هستيم و اصلا نمي دانيم همه سبزها چه خواسته اي دارند، خواسته تغيير رژيم يا برآمدن اصلاح طلبان. ما در يك بلاتكليفي به سر مي بريم.
شايان ذكر است ارتباط مقامات دولتي و حزبي جبهه اصلاحات با سردمداران گروهك هاي ضدانقلاب و سلطنت طلب مسبوق به سابقه است اما ارتباط مورد اشاره نشان مي دهد آلودگي دولت اصلاحات به جريان ها و عناصر ضدانقلاب آلوده به سازمان هاي جاسوسي آمريكا و انگليس تا سطح مقامات ارشد آن دولت پيش رفته بود.

 



اعتراف سيانيوز به دروغ بودن اخبار اپوزيسيون عليه جمهوري اسلامي (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا به نقل از يك عضو حلقه كيان تصريح كرد برخي تحليل هاي مخالفان جمهوري اسلامي درباره حوادث پس از انتخابات «غلط» بوده است.
مجيد محمدي كه اينك در آمريكا به استخدام راديو فردا درآمده، در تحليلي نوشت: وب سايت هاي فارسي زبان در روزهاي پس از انتخابات تحليل هايي را به صورت گسترده منتشر كردند كه به رسانه هاي غربي هم منتشر شد مبني بر اينكه روحانيون عليه رهبري هستند و برنامه اي را به اين منظور طراحي مي كنند. اين خبرها و تحليل ها، بيشتر از آن كه واقعي باشد، آرزوها و اميال خبردهندگان و تحليل گران ايراني را كه به خبرنگاران غربي نيز مشاوره مي دهند، انعكاس مي داد. كساني گفتند هاشمي رفسنجاني دنبال چنين برنامه اي است. او نامه اي به رهبري نوشت و خطبه اي در نمازجمعه خواند اما نمي تواند جبهه تازه اي عليه رهبري باز كند. همه اعضاي مجلس خبرگان حامي رهبري هستند. آنها هيچ سمپاتي با اصلاح طلبان يا مخالفان حكومت ندارند.
راديو فردا تحليل غلط ديگر را كه به طور وسيع در رسانه هاي مخالفان منتشر مي شد، اختلاف ميان فرماندهان سپاه عنوان كرد و نوشت: خبرها و گزارش هاي زيادي در اين زمينه منتشر شد اما امروز در رده فرماندهي سپاه كسي نيست كه كوچك ترين همدلي با مخالفان رهبري داشته باشد. نامه فرماندهان سپاه به خاتمي در سال هاي دهه 70 اين امر را به خوبي نمايانگر مي سازد.
به نوشته عضو حلقه نفاق كيان، «تحليل غلط ديگر» كه به ويژه در رسانه هاي مختلف تلويزيوني آمريكا عرضه مي شد اين بود كه كشته شدن افراد، موجب چرخه اي از عزاداري ها و سوگواري خواهد شد (مراسم سوم، هفتم و چهلم) و به تداوم اعتراض كمك خواهد كرد. اين تحليل از وقايع انقلاب 57 نسخه برداري شده بود اما در حال حاضر هيچ زمينه عيني در ايران ندارد. رهبران جمهوري اسلامي از همان دري كه به رژيم سابق ضربه زدند، ضربه نمي خورند».
گفتني است راديو فردا خود يكي از رسانه هايي بود كه در اوج اغتشاشات خياباني، به القاي تحليل هاي تحميلي و انتشار اخبار دروغ در اين زمينه مبادرت مي كرد.

 



منافقين قديمي تر سرقفلي سكولاريسم را از آن خود مي دانند (خبر ويژه)

گروهك تروريستي منافقين اعلام كرد پيشگام تلاش براي جدايي دين از سياست و برقراري حكومت سكولار در ايران به ويژه از 27 سال پيش بوده است. اين موضع از آن جهت جالب توجه است كه برخي گروهك ها و احزاب فعال در فتنه سبز تلاش كرده اند پيگيري پروژه آمريكايي-صهيونيستي سكولاريسم را امري جديد و ابداعي از سوي خود معرفي كنند.
به گزارش «سكولاريسم نو» كريم قصيم عضو گروهك رجوي با ارسال نامه اي به اين سايت تصريح كرد شوراي مقاومت ملي در 21 آبان 1364 بيانيه اي به امضاي رجوي صادر و در آن بر لزوم سكولاريسم و جدايي دين از سياست تاكيد كرده است.
بنابراين گزارش، طرح مذكور رسماً در مركزيت گروهك تروريستي منافقين به اتفاق آرا به تصويب رسيده است.
شايان ذكر است سناريوي جدا كردن دين از سياست و غيرديني كردن سياست نه تنها ريشه استعماري دارد و مثلث انگليس، صهيونيسم و آمريكا، آن را در طول دهه ها پيگيري كرده اند، بلكه اين سناريوي ضدديني ريشه اي كهن تر نيز دارد و ريشه هاي عميق تر آن را بايد در سياست اموي و سپس عباسي جست وجو كرد كه كوشيدند دين را به انزوا بكشانند و سياست را از مقيدات و چارچوب هاي ديني تهي كنند.
برخي افراطيون مدعي اصلاح طلبي كه به ويژه پس از انتخابات در فتنه سبز به ايفاي نقش پرداختند، سعي كرده اند با ژست روشنفكري خود را كاشف و مبدع سكولاريسم معرفي كنند. آنها تا مرز حذف اسلام از جمهوري اسلامي پيش رفتند اما پس از مشاهده موج توفنده اعتراض هاي مردمي به ويژه در ماه هاي اخير، از اين موضع عقب نشيني كردند و مدعي شدند كسان ديگري بوده اند كه شعار جمهوري غيراسلامي سر مي داده اند.

 



لس آنجلس تايمز: رفسنجاني با اين حرف ها موقعيت خود را در ميان اپوزيسيون از دست مي دهد (خبر ويژه)

اقدام اخير آيت الله هاشمي رفسنجاني در تأكيد بر لزوم مرزبندي ميان وفاداران به انقلاب و جريان هاي ساختارشكن، مذاق محافل ضدانقلاب را تلخ كرد.
وي در اجلاس اخير مجلس خبرگان ضمن تأكيد بر اينكه «مردم در 22 بهمن نشان دادند قدر انقلاب و رهبري را مي دانند» و «امروز كسي غير از رهبري نمي تواند محور همدلي و همراهي باشد» تأكيد كرده بود: نبايد مرز بين وفاداران به انقلاب با ساختارشكنان و كساني كه مي خواهند در برابر ولايت فقيه بايستند، مخدوش شود. اين مرز واقعي است نه جعلي و قراردادي. به دنبال اين موضع و همچنين صدور بيانيه انقلابي از سوي مجلس خبرگان، روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز در تحليلي نوشت: شهرت و موقعيت هاشمي رفسنجاني با اين مواضع، در ميان اپوزيسيون در خطر است.
اين روزنامه نوشت: همراهي هاشمي رفسنجاني با بيانيه مجلس خبرگان كه مخالفان را جريان فتنه قلمداد مي كند و مي گويد صبر انقلابي مردم در برابر سران فتنه به سر آمده، ممكن است يك عقب نشيني تاكتيكي باشد اما شديداً به او نزد اپوزيسيون و اصلاح طلبان و ميانه روها لطمه مي زند.
فرخ نگهدار عضو مركزيت گروهك فدائيان خلق هم درگفت وگو با دويچه وله اظهار داشت: اگر به سخنراني آقاي رفسنجاني دقت كنيد، رجوع او به آقايان كروبي و موسوي و خاتمي نيست بلكه تصريح كرده بايد خط فاصل روشني ميان آنها كه اصل انقلاب را قبول دارند با كساني كه اصل انقلاب را قبول ندارند و فتنه مي كنند، كشيد. فكر مي كنم بيانيه مجلس خبرگان، بيانيه شخص آقاي رفسنجاني است. من فاصله اي بين بيانيه و آقاي رفسنجاني نمي بينم. پس از انتخابات آقاي رفسنجاني به گونه اي صحبت كرد كه برداشت اين بود كه ايشان با آقاي موسوي و كروبي يك بلوك مقابل رهبر هستند.

 



نام بي مسمّا براي تحريم هاي پا در هوا (خبر ويژه)

همزمان با ارزيابي هاي جهاني درباره ناكارآمد بودن تحريم اقتصادي ايران، اظهارات مقامات وزارت خارجه آمريكا نشان مي دهد كه حتي خود آنها هم درباره خاصيت اين تحريم ها سردرگم هستند.
فيليپ كراولي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا روز پنج شنبه در يك كنفرانس خبري گفت: واشنگتن درپي تحريم هاي فلج كننده عليه ايران نيست.
وي اضافه كرد: ما بر آن نيستيم كه تحريم هاي فلج كننده بر ايران وارد كنيم. نيت واقعي ما يافتن راه هايي براي فشار آوردن بر دولت ايران و در همان حال پرهيز از هرگونه آسيب به مردم است.
اين سخنان در حالي است كه هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا چند روز پيش ادعا كرده بود «آمريكا به دنبال تحريم هاي فلج كننده عليه ايران است». وي مي گويد: اميدواريم 30 تا 60 روز ديگر بتوانيم قطعا تحريمي جديد عليه ايران آماده كنيم.
گفتني است تعبير تحريم فلج كننده، تعبيري است وام گرفته از ادبيات سران رژيم صهيونيستي و نشان مي دهد مقامات آمريكايي، استقلال چنداني از خود ندارند. اين لفظ در عين حال از آن جهت بي معنا و مضحك است كه محافل آمريكايي و استكباري طي 31 سال گذشته همواره از حربه تحريم براي از پا انداختن ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي بهره گرفته اند اما اكنون به نحوي اظهارنظر مي كنند كه گويا تحريم هاي 30 سال گذشته براي شوخي يا خنداندن ملت ايران بوده است(هرچند كه در عمل به مضحكه و شوخي و دشمني ناكام تبديل شده است).

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14