(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 اسفند 1388- شماره 19592
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سعيدي: همراهي با فتنه گران چگونه قابل توجيه است؟
اعتراف جنايتكار تروريست عبدالمالك ريگي : گروه ما را سيا مديريت مي كرد
حمايت علماي اهل تسنن از دستگيري ريگي
دادستان كل كشور: كشورهاي غربي بايد پاسخگوي حمايت خود از گروهك ريگي باشند
در نشست توجيهي آژانس مطرح شد سلطانيه : گزارش مديركل نسنجيده و غيرواقعي است
لاريجاني: برنامه هسته اي ايران منطبق با مدل ژاپن است
سفير ايتاليا در ايران: دستگيري عبدالمالك ريگي حركتي پسنديده بود
رحيم پور ازغدي در همايش زنان: آنچه امروز در دنيا مطرح است علوم حيواني است نه علوم انساني
القدس العربي: جنگ با ايران در حكم نابودي آمريكا خواهد بود
جزئيات تازه از نحوه به دام افتادن ريگي بر فراز آسمان ايران



در پاسخ به نامه قائم مقام موسسه نشر آثار امام(ره)
سعيدي: همراهي با فتنه گران چگونه قابل توجيه است؟

سرويس سياسي-
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران به صورت مستدل به نامه چندي پيش قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام(ره) كه در آن شبهاتي درباره عملكرد سپاه و بسيج در قبال حوادث پس از انتخابات مطرح شده بود، پاسخ داد.
حجت الاسلام «علي سعيدي» در بخشي از اين نامه خطاب به محمدعلي انصاري با اشاره به شبهه دخالت سپاه و بسيج به عنوان نيروي نظامي در انتخابات آورده است:
بسياري از مسائلي كه در فضاي سياسي جامعه در مورد سپاه و بسيح از سوي برخي گروه هاي سياسي مطرح مي گردد بر اين مبنا استوار است كه سپاه يك نيروي صرفاً نظامي بوده و غير از نظامي گري هيچگونه نقش ديگري را نبايد ايفا نمايد. صدر نامه شما كه در آن نسبت به موضع گيري هاي فرماندهان، روحانيون و مسئولين عقيدتي سياسي و اينجانب ايراد وارد شده، متاثر از همين ديدگاه است. آيا واقعاً سپاه يك سازمان انقلابي صرفاً نظامي است؟! اگر چنين است پس از اين تهديدات غيرنظامي با ماهيت نيمه سخت و نرم بر عليه انقلاب اسلامي، جمهوري اسلامي و آرمانهاي حضرت امام(ره) را چه كسي بايد پاسخ گو باشد؟! آيا سپاه براي مقابله با تهديدات، داراي رسالت، ماموريت و وظيفه نمي باشد؟! رجوع به قانون پاسخ اين سوالات را مي دهد؛
برابر نص صريح قانون اساسي، (اصل 150) فلسفه وجودي و ماندگاري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نگهباني از «انقلاب و دستاوردهاي آن» است همچنين فصل دوم اساسنامه سپاه پاسداران در قالب 10 ماده و دو تبصره به تشريح ماموريت سپاه، حيطه و چگونگي انجام آن اشاره دارد و «مبارزه قانوني با عوامل و جريانهايي كه درصدد خرابكاري، براندازي نظام جمهوري اسلامي، و يا اقدام عليه انقلاب اسلامي ايران مي باشند»، مبارزه قانوني با عواملي كه با توسل به قوه قهريه درصدد نفي حاكميت قوانين جمهوري اسلامي باشند، «پرورش و آموزش اعضاء سپاه طبق تعاليم و موازين اسلامي مبتني بر رهنمودهاي ولايت فقيه در زمينه هاي عقيدتي، سياسي و نظامي در جهت كسب توان لازم به منظور انجام ماموريتهاي محوله» و «برنامه ريزي، سازماندهي، اداره و فرماندهي و اجراي آموزشهاي عقيدتي، سياسي و نظامي اعضاء بسيج مستضعفين بر طبق موازين اسلامي» از جمله مقرره هاي اين فصل هستند.
سعيدي دراين باره يادآور شده است كه مشكل اصلي، در برداشت هاي نادرست عده اي از ديدگاه هاي حضرت امام(ره) است. برداشت هايي كه براساس آن سپاه را همانند ارتش يك نيروي صرفاً نظامي دانسته و اين برداشت با حقايق و واقعيت ها مغايرت دارد. نماينده ولي فقيه در سپاه در بخش ديگري از نامه با اشاره به برخي موضع گيري ها درباره نوه حضرت امام(ره) تصريح كرده است:
بيت حضرت امام(ره) و منسوبين به آن حضرت براي همه مردم عزيز هستند، لكن به اين نكته بايد توجه داشت كه خود حضرت امام(ره) به همگان آموختند كه اسلام از همه چيز عزيزتر است و براي حفظ اسلام نبايد با كسي تعارف داشت. شما به خوبي مي دانيد كه حضرت امام(ره) آقاي منتظري را حاصل عمر خود مي دانست و آن گاه كه ايشان با وجود برخورداري از جايگاه قائم مقامي رهبري با دشمنان و مخالفان نظام همراه شد، حضرت امام(ره) با هوشياري و قاطعيت تمام با وي برخورد كردند و نامه معروف 6/1/1368 را نگارش فرمودند. بنابراين افراد به صرف انتساب به حضرت امام(ره) و يا داشتن سابقه همراهي با آن عزيز سفر كرده، خود را نبايد مبرا از هر خطايي دانسته و هر نقدي نسبت به آنان غيرقابل تحمل گردد.
سعيدي خاطر نشان كرد: با توجه به مسايل ساليان اخير، حوادث دوران دوم خرداد و به ويژه مسايل پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و پيدايش اين فتنه، سوالات و ابهامات بسياري در ذهن پاسداران و بسيجيان درخصوص مواضع و عملكرد برخي منسوبين به حضرت امام(ره) پديدار گرديد و آنچه در برخي جلسات مطرح شده، در واقع پاسخگويي به اين سوالات و ابهامات است.
نمونه هايي از اين سوالات كه داراي فراواني بسيار بالا در تمامي رده هاي سپاه و بسيج مي باشد، مورد اشاره قرار مي گيرد؛
1- سكوت معني دار جناب حجت الاسلام سيدحسن خميني در جريان آشوب ها و فتنه سبز چگونه توجيه مي شود؟
2-چرا بيت حضرت امام و شخص سيدحسن آقا چنين مراوده هايي با عناصر دوم خردادي و كساني كه در طراحي و تهييج آشوب ها دخالت داشتند، دارد؟
3- با آن سابقه افراطي در جريان دوم خرداد و هتك حرمت به مقدسات ديني و مسئولين و شخصيت هاي انقلابي و حتي نسبت به خود حضرت امام(ره) درگذشته، و مواضع و اقدامات اخير، چرا موضع روشني از بيت امام و جناب حجت الاسلام سيدحسن ديده نمي شود و يا اگر هست در تاييد آنهاست؟
4- چرا جناب حجت الاسلام سيدحسن خميني در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهوري حاضر نشد و سفر به پاكستان را بهانه كرد. آيا بين او و آقايان هاشمي رفسنجاني و خاتمي و ديگران كه سفرهاي همزماني را بهانه كردند ارتباطي وجود داشته است؟
5- جناب حجت الاسلام سيدحسن پس از آزادي عليرضا بهشتي از زندان به ديدار او و دلجويي رفت. آيا جناب حجت الاسلام سيدحسن وابسته به يك جناح خاص افراطي مقابل نظام است كه هيچ نشانه روشني از او در حمايت از امام و رهبري و آرمان هاي انقلابي و ملت وفادار به ارزش ها ديده نمي شود؟
6-جناب حجت الاسلام سيدحسن خميني بجاي اينكه در كنار رهبري باشد در كنار مخالفان و در مقابل رهبري است؟
براي پاسخ به اين سوالات نمي توان واقعيات در فضاي سياسي كشور را ناديده گرفت.

 



اعتراف جنايتكار تروريست عبدالمالك ريگي : گروه ما را سيا مديريت مي كرد

سركرده گروهك تروريستي شرق كشور كه چند روز پيش توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد، در اولين اعترافاتش به نقش و حمايت سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) از گروهك متبوعش پرده برداشت.
«عبدالمالك ريگي» در اين اعترافات كه از شبكه خبري «پرس تي وي» پخش شد با اشاره به همكاري نيروهاي آمريكايي با وي براي اجراي حملات تروريستي براي ايجاد ناامني در ايران، به ارتباطات گسترده عناصر وابسته به اين كشور در كويته با وي جهت ضربه زدن به جمهوري اسلامي اعتراف كرد.
وي زمان اين ملاقات ها را پس از درگيري هفدهم اسفندماه عنوان كرد، كه اين درگيري ها در نزديكي زاهدان روي داد.
ريگي در ادامه به درخواست عوامل آمريكايي براي ملاقات با مقامات اين كشور در دوبي اشاره كرد.
براين اساس اين شرور تروريست به عوامل آمريكايي گفته بود در صورتي با آنها ملاقات مي كند كه به وي و گروهكش كمك كنند، در غير اينصورت ملاقاتي در كار نخواهد بود.
ريگي گفت: عوامل آمريكايي به وي قول مساعدت در رفع مشكلات، آزادي اعضاي گروهكش، كمك مالي و نظامي داده اند.
وي افزود: همچنين در اختيار گذاشتن اسلحه، مهمات و يك پايگاه در مكاني از افغانستان نزديك مرز با ايران، از جمله قول هاي مساعدت طرفهاي آمريكايي بود.
ريگي اعتراف كرد يكي از دوستان خود را براي اين ملاقات به دوبي فرستاده بود.
وي گفت: در اين ديدار خود نيز خواستار يك مكان امن در افغانستان و يا جايي نزديك منطقه شده است.
ريگي افزود: طرف هاي آمريكايي پاسخ داده بودند اين مسئله را حل و براي من بدون هيچ شرط و شروطي جايي را پيدا خواهند كرد، يعني تضمين امنيت شخص من را به عمل مي آورند.
همچنين عوامل آمريكايي در دوبي قول استقرار من در اين مكان و فراهم كردن تسهيلات را براي آغاز فعاليتم داده بودند.
ريگي در ادامه اعترافاتش گفت: عوامل آمريكايي گفته بودند پايگاهي دارند به نام «مناس» نزديك بيشكك قرقيزستان كه مي توانند، آن را در اختيارم قراردهند.
عوامل آمريكايي همچنين به وي گفته بودند كه من ]ريگي[ قرار است با يكي از مقامات ارشد سيا در اين پايگاه ديدار كنم.
ريگي در بخش ديگري از اعترافات خود در مورد ملاقات با عوامل آمريكايي در دوبي به حساسيت موضوع ايران از سوي مقامات واشنگتن اشاره كرد.
ريگي گفت: در ملاقات دوبي، عوامل آمريكايي به وي گفته بودند ايران راه خود را مي رود و در شرايط فعلي اكنون موضوع ما ايران، نه القاعده و طالبان است.
ريگي به نقل از عوامل سازمان اطلاعات جاسوسي آمريكا «سيا» گفت: واشنگتن در حال حاضر هيچ برنامه نظامي ضد ايران ندارد. اما به اين نتيجه رسيده است كه هيچ راه و هيچ گزينه اي در قبال ايران وجود ندارد، غير از آنكه بايد در برابر ايران ايستادگي كرد.
وي افزود: يكي از عوامل بلندپايه سيا به وي گفته است كه حمله نظامي به ايران «مشكل» است.
ريگي در ادامه اعترافاتش در اين زمينه افزود: عوامل آمريكايي گفته بودند سيا بر وي و گروهكش «حساس» شده اند و آماده اند هر نوع كمكي به آنها بكنند.
وي در ادامه گفت: طرف هاي آمريكايي در دوبي گفته بودند سيا برنامه اي در دست دارد، تا تمام سازمان هايي را كه مخالف نظام (جمهوري اسلامي ايران) هستند و پتانسيل و قدرت جنگ را دارند، مورد حمايت قرار دهد.
ريگي به نقل از عوامل سيا گفت: سازمان جاسوسي آمريكا بر اين باور است كه گروهك جندالله قدرت به چالش كشيدن نظام (ايران) را در منطقه دارد و مي تواند جمهوري اسلامي را با مشكل مواجه كند.
ريگي در خاتمه اعترافاتش به نقل از عوامل آمريكايي افزود: سيا آماده هرگونه همكاري در زمينه آموزش هاي نظامي و امنيتي با جندالله است.
وي روش هاي آموزش امنيت (شنود) تلفني، رايانه و روش هاي چگونگي بكارگيري ابزار و فناوري لازم را در سطوح وسيع از جمله اين موارد برشمرد.

 



حمايت علماي اهل تسنن از دستگيري ريگي

سرويس شهرستان ها-
امامان جمعه و جماعت اهل تسنن كشور ضمن اظهار شادماني از دستگيري سركرده گروهك تروريستي ريگي ، از اقدام شجاعانه سربازان گمنام امام زمان(عج) حمايت كردند.
به گزارش خبرنگاران كيهان: ماموستا قادر سهرابي امام جمعه مهاباد با اشاره به دستگيري عبدالمالك ريگي توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: دستگيري اين تروريست جنايتكار يك هشدار به همه معاندين و گروهك هاي ضد انقلاب است. وي افزود: دستگيري عبدالمالك ريگي موجب خوشحالي تمام اهل تسنن و تشيع در استان هاي سيستان و بلوچستان آذربايجان غربي، كردستان و خوزستان شد. ملاعثمان حسيني امام جمعه تكاب نيز گفت: دستگيري اين فرد بي ايمان و جنايتكار (ريگي) معجزه الهي است و حقانيت سربازان گمنام امام زمان(عج) را ثابت كرد. وي افزود: ريگي نماد اسلام ستيزي است و تمام تروريست هابايد بدانند كه دشمنان امت اسلامي هيچ گاه در امان نخواهند بود. ماموستا عبدالرحمان خليفه زاده دستگيري ريگي را يك نوع پاداش الهي دانست و گفت با دستگيري سركرده گروهك تروريستي ريگي دشمن تمام توطئه هاي خود را خنثي شده ديد و از سرمايه گذاري خود در راه مبارزه با ملت غيور ايران مايوس شده است.
امام جمعه اشنويه نيز اظهار داشت: اقدام شجاعانه نيروهاي امنيتي در دستگيري ريگي موجب رسوايي دشمنان و استكبار جهاني شد.
ملامصطفي خاتمي افزود: ملت غيور و فهيم ايران اسلامي به خوبي مي دانند كه دشمنان اين نظام اسلامي از هيچگونه اقدامي براي ضربه زدن به وحدت شيعه و سني كوتاهي نخواهند كرد.
ماموستا حيدر مصطفوي عضو شوراي فتواي سنندج گفت: دستگيري اين جنايتكار نه تنها موجب شادي و خوشحالي مردم مسلمان شرق و جنوب شرق كشور شد، بلكه دل همه مسلمانان و آزادگان ايراني و جهان اسلام را شاد كرد.
آخوند عبدالباسط نوري زاد نيز گفت: بنده به عنوان امام جمعه اهل سنت گنبد كاووس دستگيري اين خبيث را به عموم ملت ايران و مقام معظم رهبري تبريك مي گويم.
وي از دستگاه هاي امنيتي قوه قضائيه خواست تا با اين جنايتكار فاسد قاطعانه برخورد كنند.
آخوند عبدالحي ميرزاعلي امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلاي استان گلستان گفت: دستگيري سران فتنه و ترور در كشور گوياي مخالفت صريح جمهوري اسلامي با مسئله تروريسم است. براساس اين گزارش، امام جمعه، روحانيون و مدرسين اهل سنت شهرستان كلاله با انتشار اطلاعيه اي اعلام كردند: خدا را شاكريم كه عبدالمالك ريگي بدست پرتوان سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير و به بارگاه عدالت الهي سپرده شد.
طوايف منطقه لاشار و ايرانشهر طي بيانيه اي اعلام كردند: بدنبال دستگيري عبدالمالك ريگي ما سران طوايف منطقه لاشار و ايرانشهر انزجار خويش را از اين شخص و گروهك وابسته به آمريكا و انگليس اعلام مي داريم و مراتب تبريك خويش را محضر امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي اعلام مي داريم اين بيانيه به امضاي شمار زيادي از بزرگان طوايف و تيره هاي جنوبي سيستان و بلوچستان رسيده است.
از سوي ديگر خانواده سردار شهيد محمدزاده فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان در پيامي ضمن تبريك دستگيري تروريست شرق كشور به رهبر معظم انقلاب و مردم ايران، اين اقدام را نشان از اقتدار نظام دانست.
همچنين مردم قائم شهر و كياكلا در حركتي خودجوش با حضور بر مزار استوار يكم سيدمجتبي حسيني از شهداي عمليات تروريستي گروهك ريگي در استان سيستان و بلوچستان، دستگيري عبدالمالك ريگي را به خانواده اين شهيد تبريك گفتند.
مادر شهيد احمد كيخا كه در جنايت تاسوكي در سال 84 به شهادت رسيد گفت: مرگ براي عبدالمالك كم است.
در همين حال سرتيپ «علي فضلي» رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور با بيان اينكه 157 نفر از هموطنانمان توسط گروهك ريگي به شهادت رسيده اند تصريح كرد: با دستگيري اين شرور بايد پيكره تروريستي گروهك تروريستي وي نيز متلاشي شود.
استاندار سيستان و بلوچستان نيز گفت: پس از دستگيري سركرده گروهك تروريستي ريگي، امنيت حاصل شده است و مرز ايران و پاكستان در ميرجاوه به منظور مبادلات اقتصادي مرزنشينان بازگشايي شد.

 



دادستان كل كشور: كشورهاي غربي بايد پاسخگوي حمايت خود از گروهك ريگي باشند

دادستان كل كشور گفت: كشورهاي غربي بايد پاسخگوي حمايت هاي همه جانبه خودشان از گروهك تروريستي ريگي باشند.
به گزارش ايرنا، «غلامحسين محسني اژه اي» شامگاه چهارشنبه در حاشيه اختتاميه دومين همايش سراسري «طب و قضا» در جمع خبرنگاران اصفهان افزود: كشورهاي غربي بايد پاسخگوي اعمال خود باشند كه چگونه از تروريستي كه ده ها نفر بي گناه را به ويژه در شرق كشور به خاك و خون كشيده است، حمايت مي كردند.
دادستان كل كشور تصريح كرد: اين تروريست با سرويس هاي اطلاعاتي چند كشور بزرگ دنيا همچون آمريكا و انگليس ارتباط داشته است كه ابعاد اين ارتباطات بايد آشكار شود.
وي خاطرنشان كرد: پس از بازجويي لازم از رئيس اين گروهك، اقدامات قضايي و سياسي لازم از سوي مسئولان نظام درباره كشورهايي كه از وي حمايت كرده اند، اتخاذ مي شود.
وي به فشارها و شيطنت هاي خارج از كشور درباره دستگيري و محاكمه اين شرور اشاره كرد و اظهار داشت: اين فشارها هميشه بوده اما محاكمه ريگي در ايران ربطي به ديگران ندارد و آنان در مقامي نيستند كه به ما فشار بياورند، درحالي كه ما بايد آنان را بازخواست كنيم.
وي دستگيري سركرده گروهك تروريستي جندالله را اقدامي بزرگ و افتخارآميز و برگ زرين ديگري از افتخارات ملت ايران دانست و گفت: اين كار حاكي از اقتدار اطلاعاتي و امنيتي كشور است.
دادستان كل كشور درباره محل برگزاري دادگاه در تهران يا زاهدان و حكم صادره براي اين شرور گفت: مرحله تحقيقات مقدماتي به تازگي شروع شده و براي ورود به چنين مباحثي هنوز خيلي زود است.
وي گفت: سرويس هاي اطلاعاتي دشمن همواره درتلاشند تا در كشور ما ناامني ايجاد كنند.
وي گفت: طايفه ريگي نيز از وي تبري جسته و خواهان برخورد با اين فرد به عنوان يك تروريست هستند.
دادستان كل كشور درباره احتمال آزادي تعدادي از فعالان اصلاح طلب با توجه به قرار گرفتن در آستانه عيد نوروز گفت: جمهوري اسلامي نمي خواهد كسي در زندان باشد اما افرادي كه حضورشان در جامعه به ضرر منافع ملي و مضر براي مردم است و در امنيت جامعه اخلال مي كنند بايد در زندان باشند تا باعث فساد در جامعه نشوند.
وي تأكيد كرد: با اين حال كساني كه در دايره مضرين براي جامعه نگنجند، از تخفيف ها بهره مند مي شوند.
محسني اژه اي يادآور شد: درحال حاضر عفو، عفو مشروط و مرخصي اعطايي از سوي دستگاه قضايي نظام جمهوري اسلامي به اين افراد به قدري زياد است كه مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.
وي افزود: افرادي كه اظهار ندامت و توبه كنند و شاكي خصوصي نداشته باشند، چنانچه حقيقتا تصميم بگيرند از تكرار جرايم قبلي بپرهيزند مستحق ارفاق مي شوند.

 



در نشست توجيهي آژانس مطرح شد سلطانيه : گزارش مديركل نسنجيده و غيرواقعي است

نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي در نشست توجيهي اين آژانس گزارش اخير يوكيا آمانو درباره فعاليت هاي هسته اي ايران را نسنجيده و غيرواقعي ارزيابي كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «علي اصغر سلطانيه» در اين نشست كه چهارشنبه شب در مقر آژانس بين المللي انرژي اتمي با حضور اعضاي شوراي حكام برگزار شد گفت: گزارش يوكيا آمانو، مديركل جديد درباره برنامه هسته اي ايران و اجراي پادمان ها در جمهوري اسلامي «سنجيده و مبتني بر واقعيت نيست» و در عين حال با پرداختن به جزيياتي تكراري باعث نامفهوم شدن و گيج كردن خوانندگان اين گزارش شده است.
وي افزود: تنها تحول جديد از زمان آخرين گزارش مدير كل سابق، فعاليت غني سازي موفقيت آميز تا 20 درصد در راستاي توليد سوخت لازم براي رآكتور تحقيقاتي تهران پس از آن است كه ايران به دليل فقدان پاسخ مسئولان به درخواست مشروعش دلسرد شد. اما متن مفصل سابقه تاريخي و تكرار مسائل قديمي نظير مطالعات ادعايي منتسب در لپ تاپ آمريكايي با جزيياتي است كه ابهاماتي را براي افكار عمومي ايجاد كرده است. مطالعات ادعايي از جمله اتهامات بي اساس درباره موشك ها، خرج موشك و مواد منفجره با قدرت بالا در 4 سال پيش مطرح شده بود بنابراين مساله جديدي نيست. بخش پادمان هاي آژانس ممكن است قصد داشته اين مسائل را براي اعضاي شوراي حكام دوباره توضيح دهد يا به بهاي گيج كردن افكار عمومي و صدمه زدن به اعتبار آژانس به اعضاي جديد كمك كند.
سلطانيه در بخش ديگر از سخنانش تصريح كرد: اين گزارش فاقد هرگونه اشاره به اين واقعيت است كه آمريكا به آژانس اجازه نداد اطلاعات مربوط به مطالعات ادعايي كه به لپ تاپ مشهور آمريكايي مرتبط است در اختيار ايران قرار دهد بنابراين فعاليت هاي راستي آزمايي آژانس به مخاطره افتاد و اعتبارش خدشه دار شد زيرا آژانس متعهد به ارائه اين اطلاعات به ايران مطابق با طرح اقدام (711/ INFCIRC) بود كه با جمهوري اسلامي ايران درباره آن توافق شده بود. ممكن بود به سادگي به انتقاد مدير كل سابق در اين راستا اشاره كرد.

 



لاريجاني: برنامه هسته اي ايران منطبق با مدل ژاپن است

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد فعاليت هسته اي ايران كاملا صلح آميز و منطبق با مدل ژاپن است.
علي لاريجاني كه در راس هيئتي بلندپايه به ژاپن سفر كرده است با «كاتسويا اوكادا» وزير امور خارجه اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.
وي در اين ديدار خاطرنشان كرد: سياسي كردن و غوغاسالاري در پرونده هسته اي ايران مي تواند به آژانس انرژي اتمي لطمه وارد كند و عده اي از كشورهاي زورگو مثل آمريكا نمي توانند براي فعاليت هاي استاندارد اتمي، مقررات جديد وضع كنند.
لاريجاني همچنين در ادامه تصريح كرد: فعاليت هاي هسته اي ايران كاملا صلح آميز و نظير مدل ژاپن است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در ديدار با «ساتسوكي اد» رئيس مجلس مشاوران ژاپن، برنامه هسته اي ايران را مدلي مشابه آنچه در اين كشور وجود دارد، دانست و گفت: ژاپن داراي تكنولوژي هسته اي بدون داشتن سلاح است و ايران نيز شرايط مشابه آن را در برنامه هاي هسته اي خود دنبال مي كند.
لاريجاني در سفارت ايران در ژاپن و در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: خوشبختانه ژاپني ها با نگاه و نگرش ايران آشنا هستند و اين نوع نگاه توسعه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ما را مي پسندند؛ اما شايد چون عضو آژانس بين المللي هسته اي هستند گاهي تحت تاثير برخي جوسازي ها قرار مي گيرند.
وي يادآور شد: البته سنگ اندازي آمريكا را در اين ميان نبايد فراموش كرد ولي در عين حال مقاومت ايران موجب شده تا سدهاي پيش روي نيز برداشته شود.
لاريجاني ادامه داد: ما معتقديم ژاپن بهترين كانال مذاكره براي توسعه و معرفي فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران است.

 



سفير ايتاليا در ايران: دستگيري عبدالمالك ريگي حركتي پسنديده بود

سفير ايتاليا در ايران دستگيري عبدالمالك ريگي توسط نيروهاي امنيتي ايران را حركتي خوب دانست و گفت: ملت هاي مختلف با تروريسم مخالفند و خواهان مجازات تروريستها هستند.
«آلبرتو برادنيني» روز پنج شنبه در گفت وگو با ايرنا، در اصفهان افزود: موضع ايتاليا، هميشه در محكوميت قاطع تروريسم به هر صورت و توسط هر شخص و سازمان بوده است.
وي افزود: پديده زشت تروريسم عاملي است كه هر كشور آزاده و مستقل بايد كاملا با آن مبارزه كند.
سفير ايتاليا گفت: كشور متبوع من به كارگيري سه محور فعاليت اطلاعاتي، پشتيباني افكار عمومي و حمايت گسترده و قاطعانه را در محكوميت تروريسم پيشه خود كرده و زمينه سركوب آنان را فراهم كرده است.
وي تاكيد كرد: در اين راستا نبايد از صيانت حقوق بشر و تامين حقوق شهروندان غافل باشيم.
سفير ايتاليا با تاكيد بر اينكه كشور من دخالت در امور داخلي هيچ كشوري را نمي پسندد، گفت: اگر خبري بشنوم كه تروريسم هاي افغانستان دستگير شده اند، خوشحال مي شوم.
برادنيني گفت: بديهي است دادگاه تروريستهاي دستگير شده طبق قوانين عادلانه قضايي با حضور قضات و نظارت افكار عمومي برگزار شده و از اين طريق متهم به جزاي اعمال ناپاك خود مي رسد.
سفير ايتاليا در ايران گفت: كشورش به حق ايران در بحث هسته اي قائل و مترصد است تا ايران بتواند از طريق گفتمان، به حق خودش برسد.
«آلبرتو برادنيني»
روز پنج شنبه در ديدار با استاندار اصفهان در هتل «عباسي» اين شهر افزود: ايتاليا قائل به گفتمان و وفاق براي حل بحث هسته اي ايران است.
وي گفت: هرچقدر گفتمان بين كشورها بيشتر باشد، بهتر مي توان مشكلات و مناقشات بين كشورها را حل كرد.
برادنيني اظهار داشت: تصور غلطي از ايران وجود دارد، همان تصوري كه عليه كشور ايتاليا نيز هست، اما واقعيت اين است كه اين تصورات با واقعيات اين دو كشور فاصله دارد. سفير ايتاليا اضافه كرد: از طريق تعامل و گفتمان مي توان اين تصورات غلط را عليه دو ملت ايتاليا و ايران از بين برد.
وي همچنين گفت: ما به دنبال گسترش روابط دو كشور ايران و ايتاليا در همه زمينه ها هستيم، زيرا وجوه اشتراك دو ملت عميق تر از آن است كه برخي كشورها بتوانند رابطه اين دو كشور را مخدوش كنند.

 



رحيم پور ازغدي در همايش زنان: آنچه امروز در دنيا مطرح است علوم حيواني است نه علوم انساني

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد ما اكنون در دنيا علوم انساني نداريم و اين مباحثي كه مطرح مي شود در واقع علوم حيواني است.
حسن رحيم پور ازغدي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در دومين همايش جهاني زنان با موضوع «ره آورد جهان اسلام در مسائل زنان و واكاوي فمينيسم» كه از سوي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها برگزار شده بود، طي سخناني با مخاطب قراردادن مسئولان برگزار كننده اين همايش و شركت كنندگان در آن، اظهار داشت: شما با اين مقالات و گفت وگوهاي خود به جهان يادآوري مي كنيد كه بايستي نگاه انساني به جنسيت داشته باشند نه اينكه بخواهند نگاه جنسي به انسان را دنبال كنند.
رحيم پور ازغدي در ادامه به دعواهاي جناح هاي چپ و راست در دهه هاي قبل اشاره كرد و يادآور شد: دعواي اين دو گروه ظاهراً دعواي دو جناح و در مقابل هم بود اما در واقع هر دوي آنها داراي نگاه اقتصاد زده بودند و دعوايشان در فروع بود كه امروز نيز دعواي فمينيسم و ضد فمينيسم اينگونه است.
وي با بيان اينكه قبل از هر بحثي در خصوص حقوق زن و مرد و مقايسه حقيقي و حقوقي آن بايد جهان بيني و انسان شناسي خود را اصلاح كنيم، تأكيد كرد: اگر جهان بيني خود را اصلاح كرديم آنگاه شباهت و تفاوت زن و مرد را درست خواهيم فهميد و اگر زاويه نگاه درست نباشد به سرانجامي نخواهيم رسيد.
رحيم پور ازغدي با اشاره به اينكه چه زن ستيزي و چه زن محوري هر دو ماهيت غيرانساني و غير اسلامي دارند، گفت كه اين دو مسئله ريشه در يك بيماري دارند و در واقع حركت ضد فمينيسم نيز بازي در ميدان ديگري است و بايستي ما ميدان را عوض كنيم يعني صورت مسئله را تغيير دهيم.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: ما اكنون در دنيا علوم انساني نداريم و اين مباحثي كه مطرح مي شود در واقع علوم حيواني است و براساس تجربه به دست آمده است.
اين استاد حوزه و دانشگاه با تأكيد بر اينكه انسان شناسي را انبيا به ما مي گويند و آموخته اند، گفت: اگر مسائل به صورت انساني دنبال شود، ديگر نيازي به مسابقه زن و مرد نيست و در واقع زن و مرد با هم و به سمت تكامل حركت مي كنند.
وي ادامه داد: پيامبر در مقابل نگاه رقابتي بين زن و مرد ايستاد و آن را تغيير داد و البته اين تغيير نگاه براي قرن فعلي ما از عرب جاهلي بيشتر مورد نياز است.
رحيم پور ازغدي همچنين با اشاره به وجود حجاب در زنان اظهار داشت: در واقع حجاب يعني كه «اي زن تو خود ارزشي.»
وي با بيان اينكه زن و يا مرد محوري، غير توحيدي است، گفت: ضد زن يا ضد مرد بودن نيز غير توحيدي به شمار مي رود.
اين استاد حوزه و دانشگاه در نهايت در رابطه با فمينيسم تأكيد كرد: فمينيسم قصد داشت حقوق زنان را احيا كند كه نتوانست و 20 سال است كه در اروپا فروكش كرده و امروز مباحث آن در ايران مطرح شده است كه البته در واقع اهداف ديگري را دنبال مي كرد.

 



القدس العربي: جنگ با ايران در حكم نابودي آمريكا خواهد بود

يك روزنامه عربي با هشدار به عواقب اقدام نظامي عليه ايران اعلام كرد كه اگر آمريكا به اين كشور حمله كند در واقع حكم نابودي امپراتوري خود را امضا كرده است.
روزنامه «القدس العربي» در اين باره نوشت: اعتقاد به بروز جنگ ميان آمريكا و ايران اكنون به يك ديدگاه تبديل شده است كه بايد آن را لحاظ كرد گرچه ممكن است اين جنگ از شكست هاي راهبردي آمريكا باشد اما بايد اذعان كرد كه استعمار كي به عاقبت امور فكر كرده است به گفته «فرانتس فانون» استعمار حيواني پليد است.
در ادامه اين مطلب آمده است:
مشكلي كه آمريكا در آستانه جنگ آينده با ايران با آن روبرو خواهد شد اين است كه آمريكا همان آمريكاي قبل از جنگ عراق و افغانستان نيست. زماني كه آمريكا در ده سال گذشته بسوي جهان اسلام حركت كرد با نظريه پايان تاريخ و حاكم شدن نظام سرمايه داري بر جهان شارژ شده بود و اين نظريه با پيش گوئي هاي خاندان بوش نيز تقويت شده بود.
خاندان بوش بر اين باور بود كه رسالت الهي به خانواده بوش و ديك چني واگذار شده است تا بشريت را با راه انداختن جنگ هاي صليبي نجات دهند. آمريكا كه بزرگترين اقتصاد جهان و داراي بيشترين هيبت و عظمت بود امروز آمريكايي است كه از نظر اقتصادي ناتواني دارد و از نظر نظامي بدآوازه شده است. پس از آنكه نتوانست جنگ با طالبان را يكسره نمايد با اينكه بيش از هشت سال زمان صرف كرده است و نتوانست به نزاع در عراق خاتمه دهد و مجبور است از عراق خارج شود بي آنكه توانسته باشد اهداف راهبردي خود را از حمله غيرقابل توجيه محقق ساخته باشد.
القدس العربي در بخش ديگري از مطلب خود آورده است:
امپراتوري آمريكا در مرحله خطرناكي از عمرش بسر مي برد زيرا نتايج جنگ هاي وخيمي را كه طي نيم قرن وارد آن شده است هنوز درك نكرده است و ترديد آن براي ورود به جنگ با ايران كه آشكارا اعلام مي كند از توانمندي ها براي غني سازي برخوردار است آشكارا به اين معني است كه آمريكائي ها بر سر دو راهي قرار گرفتند. آمريكا يا بايد اعلام كند در برابر اصرار ايران شكست خورده است و در پي آن ايران تحركاتي خواهد داشت تا از داده هاي جديد استفاده كند و نفوذش را بر صحنه حوادث منطقه اي تحميل نمايد يا اينكه علامت موافقت با جنگ را بدهد در اينجا هر احتمالي ممكن است اما بدون ترديد تصميم جنگ پيامدهاي خطرناكي خواهد داشت نه تنها اقتصاد آمريكا با لرزه هاي خطرناكي روبرو خواهد شد بلكه پايگاه هاي آمريكا در خليج فارس و ارتش آمريكا در عراق در تيررس ايرانيها قرار خواهند داشت.
در پايان اين گزارش آمده است:
همانطور كه اردوغان نخست وزير تركيه گفت: نمي خواهم تصور كنم نتايج خطرناك آن چه خواهد بود، ورود آمريكا به جنگ بدين معني است كه آمريكا پاي حكم پايان امپراتوري بزرگ را امضاء كرده است. با اين جنگ عمر فرضي سروري آمريكا بر جهان پايان مي يابد.

 



سروري در دومين نشست بصيرت در سايه ولايت اعلام كرد
جزئيات تازه از نحوه به دام افتادن ريگي بر فراز آسمان ايران

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد: عمليات متهورانه نيروهاي اطلاعاتي امنيتي كشورمان در دستگيري ريگي باعث شد كه انقلاب اسلامي بار ديگر جهانيان را به حيرت واداشت.
پرويز سروري در دومين نشست تحليل بر روند انقلاب اسلامي با عنوان بصيرت در سايه ولايت به جزئيات بيشتري از نحوه دستگيري ريگي گفت: اتفاقات اخير كه در كشور رخ داده در دنيا كم نظير است و انقلاب اسلامي ما يك بار ديگر باعث حيرت جهانيان شد.
آمريكا: ايران يك گنج بزرگ
به دست آورده است
وي افزود: شايد تا امروز براي خود ما هنوز جا نيفتاده باشد كه چه اتفاقي در كشور رخ داده ولي آمريكايي ها اعلام كرده اند كه ايران به يك گنج بزرگ دست پيدا كرده است و در اين راستا بايد گفت آمريكايي ها ارزش اين كار ما را به خوبي درك كرده اند.
سروري ادامه داد: اعترافاتي كه ريگي بعد از دستگيري خود بيان داشته، بسياري از مسائل را براي ما روشن كرده كه از جمله آن مي توان به ارتباط اين گروهك با ناتو و سرويس هاي بيگانه اشاره كرد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: آمريكايي ها معتقد بودند كه ايران بعد از ضرباتي كه طي حوادث بعد از انتخابات خورد حوادثي مانند 9 دي، 22بهمن، بهره برداري از ناوشكن جماران و موضوع دستگيري را ريگي انجام داد تا بتواند مسائل را از دست آمريكايي ها خارج كند.
رديابي ريگي
غيرممكن شده بود
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه نوع دستگيري ريگي از دستگيري او براي ما مهم تر است، اظهار داشت: ريگي تا 24ساعت قبل از دستگيري در افغانستان بود و اطرافيان وي سعي داشتند كه با انجام كارهاي ضد اطلاعاتي اجازه رديابي ريگي را سلب كنند و بر اين اساس وي در چند ساعت در چندين نقطه جابه جا شد و رديابي ريگي با اين مسئله تقريبا غيرممكن شد ولي در نهايت سربازان گمنام امام زمان(عج) توانستند اين شرور را دستگير كنند كه اين عمليات در تاريخ كار اطلاعاتي كم نظير است.
نماينده مردم تهران خاطرنشان كرد: از آنجايي كه سرويس هاي انگليسي و آمريكايي و اسرائيلي و ديگر سرويس ها حمايت زيادي را از ريگي انجام مي دادند دستگيري وي كار بسيار مشكلي بود ولي سربازان گمنام امام زمان اين كار مشكل را به سرانجام رساندند و حتي شاهد بوديم كه نيروهاي اطلاعاتي ما توانستند از اين شرور در مقر آمريكايي ها عكس تهيه كنند.
سروري با اشاره به انتقال ريگي از افغانستان به دبي گفت: كار سربازان گمنام امام زمان در دبي بسيار سخت بود و تقريبا مي توان گفت كه رديابي ريگي در دبي غيرممكن بود؛ چرا كه پروازها در دبي بسيار زياد است و اين مسئله، رديابي وي را مشكل كرده بود، ولي باز هم نيروهاي اطلاعاتي ما ريگي را شناسايي كردند و بعد از ورود هواپيماي وي به مناطق ايران هواپيماي حامل وي را مجبور به فرود در فرودگاه بندرعباس كردند.
هواپيماي ريگي در ابتداي كار به دستور آمريكا فرود نمي آمد
سروري تاكيد كرد: خلبان هواپيماي حامل ريگي در ابتداي كار با دستور آمريكايي ها از فرمان فرود جت هاي نيروي هوايي سرپيچي مي كرد به طوري كه جت ها هواپيما را به سمت اصفهان هدايت كردند.
وي تاكيد كرد: در پي اين حادثه و اصرار خلبان بر عدم فرود آمدن در فرودگاه اصفهان جت هاي نيروي هوايي اقدامات جدي تري براي نشاندن اين هواپيما در ايران صورت دادند به نحوي كه سوخت هواپيماي حامل ريگي به اتمام رسيد و اين اقدامات در نهايت منجر به فرود هواپيماي حامل اين شرور در بندرعباس شد.
تصاوير بريدن سر، مربوط به برادر زن برادر ريگي است
سروري با اشاره به بار قانوني نشاندن هواپيماي كشوري ديگر در خاك ايران اظهار داشت: هر موقع كه ما اطلاعاتي را از ريگي در اختيار سرويس هاي اطلاعاتي كشورهاي اطراف قرار مي داديم ريگي بلافاصله آن منطقه را ترك مي كرد كه اين نشان از ارتباط سرويس هاي مربوطه با گروهك ريگي دارد.
نماينده مردم تهران با اشاره به جناياتي كه ريگي انجام داده است، گفت: ريگي كسي است كه برادرخانم برادرش را در مقابل دوربين ها مي كشد و سر او را از بدن جدا مي كند كه تلويزيون ما اين مسائل را به صورت مشبك نشان مي دهد، چرا كه جنايت هاي اين فرد در حدي است كه اگر آنها را در تلويزيون منعكس كنيم، بسياري از مردم اعتراض خواهند كرد.
به پاكستان هشدارهاي لازم را داده بوديم
سروري همچنين تصريح كرد: قبل از دستگيري ريگي طي جلسه اي كه با سازمان اطلاعاتي پاكستان داشتيم، به آنها هشدار داديم كه اگر ريگي را در اختيار ما قرار ندهند، خود ما اقدامات مقتضي در اين خصوص را انجام خواهيم داد و در اين راستا ما مدتي منتظر مانديم و زماني كه مشاهده كرديم پاكستاني ها بهانه مي آورند خودمان فعاليت هايي را براي دستگيري اين شرور آغاز نموديم.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بيان داشت: از زماني كه بازجويي هاي ريگي شروع شده، شاهد بوديم كه وي بدون هرگونه تلنگري در حال اعتراف و انتقال اطلاعات به ما است و آمريكايي ها هم از اين موضوع به شدت نگران هستند.
سروري خاطرنشان كرد: با دستگيري ريگي ما ثابت كرديم كه در اوج تحريم ها و فشارها دستگاههاي امنيتي و اطلاعاتي ما مي توانند در تمام دنيا از حقوق خود دفاع كنند و در اين راستا بايد گفت اين اقدام كم نظير جزو 2 يا چند عمليات موفقيت آميزي بود كه سربازان گمنام امام زمان(عج) آن را به سرانجام رساندند.
عربستان ريگي را
فراري مي داد
سروري با اشاره به حمايت هاي عربستان از گروهك ريگي گفت: عربستاني ها حمايت هاي زيادي را از اين فرد انجام مي دادند و حتي زماني كه ما يك بار به عربستاني ها اعلام كرديم كه ريگي در عربستان است، مقامات اين كشور او را فراري دادند.
سروري در عين حال افزود: بعد از دستگيري ريگي بسياري از كشورهايي كه ارتباط خوبي با ما نداشتند، تغيير در رفتار خصمانه آنها مشاهده شد كه اين مسئله جاي تبريك دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14