(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 اسفند 1388- شماره 19592
 

تمهيدات ويژه پليس براي پنج شنبه آخر سال
خريد و فروش موادمحترقه و منفجره را به 110 اطلاع دهيد
دستگيري 3زورگير در پايتخت
اعزام 20هزار دانش آموز تهراني به اردوي راهيان نور
فرمانده پليس مرزباني ناجا: اقدامات پليس در مرزها قيمت موادمخدر را افزايش داد
قاتلان دختربچه 9 ساله در ني ريز دستگير شدند
اخطار وزارت بهداشت به مؤسسات غيرمجاز آموزش آزمون دستياري
توزيع كارت آزمون مجدد دستياري از امروز
احتمال شارژ سفر كارت 600 هزار فرهنگي تا نوروز
جزئيات آزمون كارشناسي ارشد پزشكي
مديرعامل رجا: نوروز امسال حدود 2 ميليون مسافر با قطار به تعطيلات مي روند
نجات يك محكوم به قصاص از مرگ در كلاله
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور: حذف كنكور تا سال 91 قطعي است
توقيف روزانه 300 موتورسيكلت در منطقه 12
مدير بنياد مسكن انديمشك: زلزله انديمشك به يك هزار واحد مسكوني روستايي خسارت وارد كرد
ايراني ها مقام اول دنيا در مصرف گندم و آرد



تمهيدات ويژه پليس براي پنج شنبه آخر سال

رئيس پليس راهور پايتخت از تمهيدات ويژه پليس براي پنجشنبه آخر سال در مسيرهاي بهشت زهرا(س) خبر داد.
سرهنگ سيدهادي هاشمي در گفت وگو با برنا با بيان آمادگي ماموران پليس براي پنجشنبه آخر سال گفت: امسال نيز همزمان با پنجشنبه آخر سال نيروهاي راهور در مسيرهاي منتهي به بهشت زهرا مستقر شده و علاوه بر هدايت خودروها از ايجاد گره هاي ترافيكي جلوگيري مي كنند.
وي ادامه داد: در آخرين پنجشنبه آخر سال بار ترافيكي مسيرهاي منتهي به بهشت زهرا تا 30درصد افزايش پيدا مي كند. از اين رو نيروهاي راهنمايي و رانندگي علاوه بر تسهيل عبور و مرور، مسيرهاي بازگشت شهروندان را مشخص خواهند كرد.
رئيس پليس راهور پايتخت از تعيين مسيرهاي ورود و خروج خودروها خبر داد و گفت: مسيرهاي ويژه اي براي ورود و خروج خودروها به بهشت زهرا در نظر گرفته شده است. همچنين در خيابان هاي بهشت زهرا(س) نيروها با حضور خود خودروها را هدايت خواهند كرد.

 



درخواست فرماندهي انتظامي استان تهران از مردم:
خريد و فروش موادمحترقه و منفجره را به 110 اطلاع دهيد

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان تهران به والدين و مسئولان واحدهاي آموزشي بويژه مديران و معلمان توصيه كرد: به محض مشاهده خريداران و فروشندگان موادمحترقه و منفجره پليس را در جريان قرار دهند.
به گزارش مهر سرهنگ مهدي يارندي با بيان اين كه آيين باستاني چهارشنبه سوري در سالهاي اخير به يك بحران اجتماعي تبديل شده است گفت: برخورد پليس با متخلفاني كه در چهارشنبه آخر سال با ايجاد مزاحمت، بستن معابر، ايجاد ناهنجاري و حركات ناشايست براي مردم سلب آسايش و آرامش كنند، جدي است.
اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: پليس با متخلفان تعارف ندارد و در تمام نقاط مختلف استان از طريق استقرار ايستگاه هاي ثابت و سيار ايست و بازرسي، گزارشهاي مردمي و... آماده دستگيري افراد سودجو و فرصت طلب است.
وي به والدين و مسئولان واحدهاي آموزشي بويژه مديران و معلمان توصيه كرد: با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناك بازي با آتش و موادمنفجره آگاه سازند و در اين روزها براي حفظ و سلامت فرزندان خود مراقبت و نظارت بيشتري بر آنها اعمال كنند .
وي به والدين توصيه كرد: به محض مشاهده خريداران و فروشندگان محترقه و منفجره به هر شكل ممكن ماموران نيروي انتظامي را در جريان قرار دهند.

 



دستگيري 3زورگير در پايتخت

مأموران گشت انتظامي تهران بزرگ موفق به دستگيري 2زورگير در غرب تهران و يك سارق زورگير ديگر در خيابان ميرداماد شدند.
به گزارش خبرگزاريها مأموران گشت انتظامي تهران بزرگ حين گشت زني در غرب تهران به يك موتورسيكلت با دو سرنشين مشكوك شدند كه پس از تعقيب، موفق به دستگيري آنها شدند.
سليماني فر داديار شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران بزرگ درباره اين پرونده گفت: مأموران تعقيب و گريز اين موتورسيكلت را ادامه دادند تا اينكه پس از 20دقيقه موفق شدند موتورسيكلت و سرنشينان آن را متوقف كنند.
وي ادامه داد: در بازرسي بدني از اين دو نفر قمه و تعدادي گوشي تلفن همراه به دست آمد كه مشخص شد اين افراد زورگيري مي كرده اند.
دستگيري زورگير
خيابان ميرداماد
بنابر اين گزارش همچنين سردار محسن بيگي- رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ- از دستگيري سرنشين يك دستگاه موتورسيكلت در خيابان ميرداماد خبرداد.
وي در ادامه افزود: راكب موتورسوار بدون توجه به فرمان ايست پليس بر سرعت موتور افزود و از محل متواري شد كه مأموران موفق شدند وي را در ميدان مادر دستگير كنند.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ عنوان كرد: متهم كه ساكن ميدان خراسان بود در تحقيقات اوليه اظهار كرد كه لحظاتي قبل از دستگيري از دو نفر در خيابان هاي نفت و رازان شمالي زورگيري و از آنها يك دستگاه گوشي تلفن همراه و يك كيف پول حاوي 15ميليون ريال تراول چك سرقت كرده است.گفتني است، متهم تحويل مراجع قضايي شد.

 



اعزام 20هزار دانش آموز تهراني به اردوي راهيان نور

معاون پرورشي آموزش و پرورش شهر تهران امسال از اعزام 20هزار دانش آموز و فرهنگي تهراني به اردوي راهيان نور خبر داد.
محمد بنيادي در گفت وگو با فارس اظهار داشت:
سازمان آموزش و پرورش شهر تهران به تربيت اسلامي و ديني دانش آموزان تهراني توجه دارد و به همين منظور بيش از 2 ميليارد و 800 ميليون تومان را براي برنامه هاي پرورشي اين دستگاه در نظر گرفته است.
معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اين دستگاه به ياد و خاطره شهداي انقلاب نيز توجه ويژه اي دارد و در نظر دارد 20هزار دانش آموز و فرهنگي تهراني را به اردوي راهيان نور اعزام كند.
وي اضافه كرد: معاونت هاي پرورشي تمامي مناطق 19گانه آموزش و پرورش شهر تهران براي تربيت هرچه بهتر و بيشتر دانش آموزان بايد به ترويج فرهنگ ايثار، شهادت و ولايت مداري پرداخته و آنها را به ادامه دادن راه انبياء هدايت كنند.

 



فرمانده پليس مرزباني ناجا: اقدامات پليس در مرزها قيمت موادمخدر را افزايش داد

فرمانده پليس مرزباني ناجا گفت: با اقداماتي كه در مرزها براي جلوگيري از ورود موادمخدر به كشور انجام داده ايم، قيمت موادمخدر 30درصد افزايش يافته است.
سردار حسين ذوالفقاري در گفت وگو با فارس گفت: تشديد اقدامات پليس مرزباني در مرزها و اجراي طرح انسداد مرزها ضمن جلوگيري از ورود موادمخدر به كشور، موجب افزايش 30 درصدي تا 5/2 برابري قيمت موادمخدر شده است.
وي اظهار داشت: پليس در برنامه هاي خود ضمن جلوگيري از ورود موادمخدر به كشور قاچاقچيان را نيز زمين گير خواهد كرد تا در درون كشور شاهد كمترين آسيب ها باشيم.
سردار ذوالفقاري افزود: حركت جهشي پليس مرزباني در بحث مبارزه با شرارت و قاچاق موادمخدر در مرزها طي سال 89 تشديد خواهد شد.
گذرگاه هاي مجاز مبادلات كالا در مرزهاي كشور ايجاد مي شود
فرمانده پليس مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي از ايجاد گذرگاه هاي مجاز مبادلات كالا براي مرزنشينان در نوار مرزي استان هاي كشور خبر داد.
به گزارش ايرنا، از مشهد سرتيپ پاسدار حسين ذوالفقاري پنج شنبه در جمع فرماندهان و پرسنل هنگ هاي مرزي خراسان رضوي ، افزود:در راستاي اقدامات كنترلي مرزها با همكاري و هماهنگي انجام شده با مسئولان استان هاي مرزي كشور در مناطقي كه از شرايط لازم برخوردارند گذرگاه هاي مجاز مرزي ايجاد مي شود.
وي ادامه داد: در قالب اين گذرگاه ها هر يك از مرزنشينان مي توانند تا سقف 3 ميليون ريال كالا صادر و يا وارد كنند.
سرتيپ ذوالفقاري تصريح كرد: گذرگاه هاي مجاز مرزي در استان كردستان ايجاد شده و به تدريج در همه استانهاي مرزي كشور راه اندازي مي شود.
فرمانده پليس مرزباني نيروي انتظامي اظهار داشت: يكي از مولفه هاي مهم تامين امنيت مطلوب در نوار مرزي توجه به معيشت ساكنان آنها و تامين حداقل هاي مورد نياز آنان است و در واقع بدون كمك به معيشت مرزنشينان امنيت واقعي در نوار مرزي تامين نمي شود.
وي تصريح كرد: اگر امنيت مرزها افزايش يابد، امكان فراهم شدن تسهيلات بيشتري در اين مناطق در بخش هاي گوناگون ميسر مي شود و در واقع اين دو امر مترادف و يا مكمل يكديگر هستند و در ساختار جديد پليس مرزباني كشور توجه خاصي به مسائل و مشكلات نوار مرزي شده است.

 



قاتلان دختربچه 9 ساله در ني ريز دستگير شدند

رئيس پليس آگاهي استان فارس از دستگيري افرادي كه در ني ريز به انگيزه سرقت جواهرات يك دختربچه 9 ساله، او را به قتل رسانده بودند، خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، محمد محمدي در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بانويي با مراجعه به ماموران پليس آگاهي شهرستان ني ريز اظهار كرد كه دخترش به نام «ن-ز» 9 ساله از خانه به قصد منزل خاله اش خارج و تاكنون مراجعت نكرده است.
محمدي افزود: در ادامه تحقيقات پليس در اين راستا آغاز شد و با بررسي به عمل آمده ماموران به يكي از بستگان اين كودك مظنون و پس از تحقيقات از اين متهمه متوجه شدند كه شوهر اين فرد به نام «ق-ح» اقدام به ربودن دختر بچه 9 ساله كرده است.
وي بيان داشت: با تلاش ماموران، متهم دستگير شد و در تحقيقات به جرم خود با همدستي فردي به نام «م-ز» به انگيزه سرقت طلاهاي اين دختربچه اقرار كرد.
رئيس پليس آگاهي استان فارس اضافه كرد: با تلاش ماموران همدست متهم نيز دستگير و با هماهنگي مقام قضايي جسد دختربچه در حالي كه دست و پايش بسته بود، كشف شد.
وي در پايان گفت: پس از برملا شدن راز اين دختربچه معصوم و دستگيري قاتلان وي، تعدادي از شهروندان به ماموران انتظامي آن شهرستان مراجعه و با تقدير و تشكر از پليس خواستار تسريع مجازات مجرمان اين جنايت شدند.

 



اخطار وزارت بهداشت به مؤسسات غيرمجاز آموزش آزمون دستياري

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به مأسسات غيرمجاز آموزش آزمون دستياري اخطار داد و از دستگاه هاي امنيتي و قضايي خواست با اين مأسسات برخورد كنند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن هشدار به مأسسات آموزشي دستياري غيرمجاز، از دستگاه هاي امنيتي و قضايي خواست با اين گونه مأسسات غيرقانوني كه قصد اخلال در امور آزمون پذيرش دستياري تخصصي را دارند، برخورد كنند.
براساس اعلام روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، با توجه به فعاليت برخي مأسسات آموزشي دستياري تخصصي با عناوين مختلف و اخذ وجوه قابل توجه و سوء استفاده از شرايط پيش آمده و نظر به اينكه اين گونه مأسسات فاقد هرگونه مجوز قانوني هستند، به داوطلبان توصيه شده براي موفقيت در آزمون پيش رو به دانسته ها و مطالعات خود تكيه كرده و فريب ادعاهاي غير واقعي اين مأسسات را نخورند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همچنين با ارسال اخطاري به يك مأسسه آموزشي كه در روزهاي اخير اقدام به تبليغات اينترنتي با عنوان «مرور آخر» كرده بود، اين مأسسه را موظف كرد، فعاليت هاي خود را كه بدون مجوز قانوني داير كرده، متوقف كند.
آزمون مجدد دستياري پس از لغو آزمون 92 بهمن كه به علت لو رفتن سأالات باطل شد، قرار است 31 اسفند برگزار شود.

 



توزيع كارت آزمون مجدد دستياري از امروز

كارت شركت در جلسه آزمون مجدد دستياري دوره سي و هفتم از ساعت 14 امروز هشتم اسفند ماه جاري در سايت اينترنتي مركز سنجش آموزش پزشكي قابل دسترسي است.
وزارت بهداشت اعلام كرد: كارت شركت در جلسه آزمون مجدد دستياري از طريق سايت اينترنتي مركز سنجش آموزش پزشكي با نشاني http://sanjeshpir قابل دريافت است.
افرادي مي توانند كارت ورود به جلسه در آزمون مجدد سي و هفتمين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي را دريافت كنند كه در موعد مقرر نسبت به انجام ثبت نام قطعي اقدام كرده باشند.
كليه داوطلبان بايد براي شركت در جلسه آزمون علاوه بر پرينت كارت ورود به جلسه يك كارت شناسايي معتبر عكس دار (كارت ملي يا شناسنامه يا كارت نظام پزشكي) همراه داشته باشند.
بنابراين گزارش كليه كارتهاي ورود به جلسه قبلي آزمون كه 29 بهمن ماه 88 صادر شده بود، از درجه اعتبار ساقط است و داوطلبان بايد كارتهاي جديد به همراه داشته باشند. گفتني است آزمون مجدد دستياري 13 اسفند ماه جاري برگزار مي شود.

 



وزير آموزش و پرورش خبر داد
احتمال شارژ سفر كارت 600 هزار فرهنگي تا نوروز

وزير آموزش و پرورش درباره سفر كارت فرهنگيان در آستانه نوروز گفت: موضوع در دست بررسي است و به زودي نتيجه آن را اعلام مي كنيم.
حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با مهر در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه «آيا تا نوروز 89 اين كارت ها شارژ مي شوند؟» گفت: سعي ما بر اين است كه اين امكان فراهم شود.
گفتني است، در اواخر سال 1387 براي 600 هزار فرهنگي از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري سفر كارت صادر شد كه وزارت آموزش و پرورش وظيفه شارژ آن را داشت اما تاكنون فرهنگيان نتوانسته اند از اين كارت ها استفاده كنند.

 



جزئيات آزمون كارشناسي ارشد پزشكي

وزارت بهداشت جزئيات شركت داوطلبان در آزمون كارشناسي ارشد علوم پزشكي را اعلام كرد كه بر اساس آن داوطلبان از 5 تا 25 اسفند ماه جاري فرصت دارند در اين آزمون به صورت اينترنتي ثبت نام كنند.
به گزارش مهر، داوطلبان اين دوره از آزمون كارشناسي ارشد بايد داراي شرايط عمومي و اختصاصي براي شركت در آزمون باشند كه علاوه بر شرايط عمومي دارا بودن دانشنامه كارشناسي و بالاتر مورد تاييد وزارت بهداشت يا وزارت علوم يا شوراي عالي انقلاب فرهنگي يا گواهي مبني بر فارغ التحصيلي تا شهريور 89، عدم اشتغال به تحصيل در كارشناسي ارشد يا ساير مقاطع در زمان قبولي در آزمون و مشخص بودن وضعيت نظام وظيفه براي داوطلبان مرد از جمله شرايط اختصاصي داوطلبان است.
بنابه اين گزارش متقاضيان براي ثبت نام بايد مبلغ 80 هزار ريال به حساب خزانه داري كل واريز كنند و شماره فيش واريزي را در ثبت نام خود ارائه كنند. افراد پس از ثبت نام بايد كد رهگيري دريافت كرده و تا زمان آزمون آن را در نزد خود حفظ كنند.
گفتني است آزمون كارشناسي ارشد در كليه رشته ها در 27 و 28 خرداد ماه سال 89 و در 50 رشته و 24 شهر برگزار مي شود.

 



مديرعامل رجا: نوروز امسال حدود 2 ميليون مسافر با قطار به تعطيلات مي روند

مديرعامل شركت قطارهاي مسافري رجا با اعلام اينكه قيمت بليت قطارهاي دولتي براي ايام نوروز افزايش نيافته است، پيش بيني كرد در ايام نوروز سال 89 بيش از يك ميليون و 911 هزار نفر با قطار جابه جا شوند.
ناصر بختياري در گفتگو با مهر با بيان اينكه هيچ تغييري در نرخ بليت قطارهاي دولتي رخ نداده است گفت: نرخ بليت قطارهاي دولتي تاكنون هيچ تغييري نداشته و در صورت افزايش به اطلاع عموم خواهد رسيد.
مديرعامل قطارهاي مسافري رجا با اشاره به 30 روز بودن اسفندماه سال گذشته اظهار داشت: ايام مسافرت نوروزي سال 89 با توجه به 29 روزه بودن اسفندماه امسال، يك روز كمتر از سال گذشته و از 24 اسفند سال 1388 تا 16 اسفند سال 1390 خواهد بود.
بختياري در پاسخ به پرسشي مبني بر ظرفيت سازي اين شركت براي نوروز سال 89 گفت: در ايام نوروزي سالجاري روزانه 90 هزار و 613 نفر بوسيله قطارها جابه جا شدند كه در مجموع 21 روز پيك كاري نوروز امسال يك ميليون و 902 هزار و 873 نفر با استفاده از قطار مسافرت كردند.
وي ادامه داد: براي نوروز سال آينده براي هر روز 95 هزار و 564 صندلي يعني در حدود 5 هزار صندلي بيشتر از سالجاري ايجاد شده است كه اميدواريم در 20 روز پيك كاري نوروزي بتوانيم يك ميليون و 911 هزار و 280 نفر را جابه جا كنيم.
مديرعامل قطارهاي مسافري رجا از افزايش ظرفيت در ناوگان در حال سير، افزايش قطارها در برخي خطوط و راه اندازي قطارها در مسيرهاي شيراز-مشهد و تهران-شيراز خبر داد و گفت: در مسافرتهاي نوروز سال 89 علاوه بر افزايش ظرفيت ناوگان اقدامات زيادي در خصوص تكريم مسافرين انجام شده است.
وي تصريح كرد: به همين منظور فعاليتهايي براي ايجاد فضاي شور و نشاط در قطار، اهداي بسته فرهنگي به خردسالان، توسعه امكانات و ساماندهي انجام عمليات هاي فرهنگي در داخل قطارها و ايستگاه ها و آماده سازي فضاهاي مختلف از جمله نمازخانه ها در ايستگاه ها در دست انجام است.
بختياري همچنين از نظارت اكيپهاي ويژه نظارت بر فروش بليت خبر داد و افزود: همچنين عمليات بهسازي بسياري از ايستگاه هاي قطار از جمله سكوهاي 1 و 2 و 5 ايستگاه تهران بزودي به پايان مي رسد.

 



نجات يك محكوم به قصاص از مرگ در كلاله

روابط عمومي زندان گنبدكاووس اعلام كرد: فردي كه در سال 75 مرتكب قتل شده بود، با كسب رضايت اولياي دم در سالروز آغاز امامت حضرت ولي عصر(عج) از زندان آزاد شد.
به گزارش ايرنا محمد امين- در سال 74 بر اساس ذهنيت پيش آمده، نسبت به پسر عمويش محمد- د بدبين شده و نامبرده را به قتل رساند كه پس از تشكيل پرونده و برگزاري جلسات محاكمه، اولياي دم خواستار قصاص نامبرده شدند.
اين گزارش مي افزايد: پس از صدور حكم قصاص، مسئولان قضايي كلاله و معتمدين در راستاي ايجاد صلح و سازش گام هاي اساسي برداشته و با شروع كار شوراي حل اختلاف موضوع با جديت بيشتري پيگيري شد.
سرانجام اين تلاش ها به بار نشست و در سالروز آغاز امامت دوازدهمين اختر سپهر ولايت و امامت رئيس دادگستري، دادستان، معتمدين و جمعي از اعضاي شوراي حل اختلاف كلاله وارد زندان گنبدكاووس شدند و رضايت اولياي دم را به زندان اعلام كردند.پس از وصول نامه آزادي «محمدامين-د» نامبرده پس از 14سال از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

 



رئيس سازمان سنجش آموزش كشور: حذف كنكور تا سال 91 قطعي است

بناب- خبرنگار كيهان:
قانون حذف كنكور در كشور توسط مجلس شوراي اسلامي تصويب شده و حذف كنكور تا سال 91 قطعي است.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در حاشيه چهارمين اجلاس رأساي واحدها و مراكز دانشگاهي منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامي در شهرستان بناب با اعلام مطلب فوق افزود: در اين راستا كارگروه تخصصي با مشاركت 3 وزارتخانه تشكيل شده و چگونگي حذف كنكور و پذيرش دانشجوي بدون كنكور را بررسي خواهد كرد.
دكتر محمد حسين سرورالدين با بيان اين كه پذيرش فعلي دانشجو از طريق كنكور تا حدودي ناعادلانه است گفت: اجراي قانون حذف كنكور مزاياي خوبي خواهد داشت از جمله اين كه دانش آموزي كه داوطلب ورود به دانشگاه مي باشد فرصت كسب نمره بهتر و جبران نمره دوران دبيرستان را خواهد داشت و ضمناً دلهره پذيرش در كنكور هم از بين خواهد رفت.
معاون وزير علوم در خصوص تغيير و تحولات كنكور سراسري سال آينده نيز گفت: روند كنكور سراسري نسبت به سال هاي قبل تغييرات چنداني نخواهد داشت اما براساس تصويب كارگروه تخصصي مربوط، مسير و سياست كار در جهت برداشته شدن آزمون ورودي و جايگزين كردن امتيازات دوران دبيرستان دانش آموز خواهد بود.
به گفته دكتر سرورالدين نتيجه مثبت پذيرش دانشجوي بدون كنكور حذف كلاس هاي كنكور و هزينه هاي جانبي آمادگي براي كنكور است كه دانش آموزان را مجبور خواهد كرد با تكيه بر تلاش و استعداد خودش وارد دانشگاه شود.

 



توقيف روزانه 300 موتورسيكلت در منطقه 12

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور تهران بزرگ از طرح تشديد برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف در منطقه 12 و توقيف روزانه 300 دستگاه موتورسيكلت در اين منطقه خبر داد.
سرهنگ سعيد اسماعيلي در گفت وگو با فارس گفت: 28 آذر 88 تا اول اسفند و در طرح تشديد برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف در روزهاي ابتدايي اين طرح هزار و 500 برگ جريمه صادر مي شد كه اين مقدار در حال حاضر به هزار و 200 برگ كاهش يافته است.
وي اظهار داشت: در اجراي اين طرح روزانه 300 جلد گواهينامه موتورسيكلت سواران متخلف ضبط شده است.
سرهنگ اسماعيلي افزود: در هفته هاي ابتداي اجراي اين طرح در منطقه 12 روزانه 500 دستگاه موتورسيكلت توقيف مي شد كه هم اكنون به 300 دستگاه كاهش يافته است.
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور تهران بزرگ گفت: با اجراي اين طرح در منطقه، علاوه بر كاهش تصادفات جرحي شاهد روان شدن ترافيك در خيابان هاي اطراف هستيم.

 



مدير بنياد مسكن انديمشك: زلزله انديمشك به يك هزار واحد مسكوني روستايي خسارت وارد كرد

مدير بنياد مسكن انديمشك، از وارد آمدن خسارت به بيش از يك هزار و 600 واحد مسكوني روستايي در اين شهرستان براثر زلزله هاي اخير خبر داد.
«رضا مرتضوي راد» روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: عمده خسارت وارد شده به منازل ناشي از زلزله 2/5 ريشتري روز سه شنبه بوده كه بين 20 تا 80 درصد خسارت ديده اند.
وي درباره واحدهاي مسكوني مقاوم سازي شده در سطح روستاهاي اين شهرستان نيز اظهار داشت: از يك هزار و 400 واحد مسكوني پيش بيني شده در اين طرح، مقاوم سازي حدود 930 واحد به اتمام رسيده كه اينها در زلزله هاي اخير هيچگونه خسارتي نديدند.وي افزود: خسارت هاي وارده به دليل قدمت بالاي منازل بوده و براي يك هزار و 600 واحد مسكوني فرم خسارت پر شده است.
حدود هفت زمين لرزه در هفته گذشته انديمشك را لرزاند كه بيشترين شدت آنها 2/5 ريشتر بود.

 



مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه2 كشور خبرداد
ايراني ها مقام اول دنيا در مصرف گندم و آرد

ساري- خبرنگاركيهان:
دولت براي تأمين آرد و نان مردم 4هزار ميليارد تومان در سال يارانه پرداخت مي كند.
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه2 كشور با اعلام اين خبر در همايش ملي نقش زن در اصلاح الگوي مصرف نان در ساري افزود: دولت براي تأمين هر كيلوگرم آرد 7هزار ريال مي پردازد اما آن را با قيمت 75ريال به نانوايان تحويل مي دهد.
به گفته محمدرضا حيدري ايراني ها مقام اول مصرف گندم و آرد را در دنيا دارند.وي گفت: در حال حاضر سرانه مصرف گندم در كشور 150كيلوگرم است كه اين ميزان دو برابر كشورهاي پيشرفته به حساب مي آيد.وي با اشاره به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در سال آينده افزود: با اجراي اين طرح در سال آينده تحول اساسي در زمينه اصلاح الگوي مصرف نان در كشور پديد خواهد آمد.
وي بر لزوم فرهنگ سازي براي جلوگيري از هدرروي نان در كشور تأكيد كرد.حيدري از كاهش مصرف سرانه آرد در برخي استان ها خبر داد و يادآور شد: هم اكنون سرانه مصرف آرد در كشور 10كيلوگرم است. به گفته وي سرانه مصرف آرد در استان هاي تهران، خراسان رضوي و يزد پائين تر از ميانگين مصرف كشور است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14