(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 اسفند 1388- شماره 19594
 

مشكل مالكيت اراضي ديم و آبي كشاورزان خمين بررسي شد
اظهارنظر شخصيتهاي شيعه و سني سيستان و بلوچستان درباره عبدالمالك ريگي
گسترش فرهنگ دفاع مقدس نيازمند افزايش فضاهاي تبليغاتي است
ايران در كيهان
امام جمعه رشت: بستر مناسب براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در گيلان بايد فراهم شود
فرماندار:كاشان صاحب راديو مي شود
اختصاص 350 ميليون ريال تسهيلات به قاليبافان شهرستان مهربان
ساختمان جديد مسجد حوض لقمان در مشهد افتتاح شد
مديركل كار و امور اجتماعي كرمانشاه: بدون كارگر، توليد محقق نمي شود
نمايش محصولات فرآوري آبزيان كشور در تبريز
توليد موتور دوگانه سوز خورجيني درمازندران
امكان پرورش ماهي سفيد در آب هاي شور قم فراهم شد
اعزام اولين گروه از راهيان نور زنجان به مناطق عملياتي



با حضور معاون وزير جهادكشاورزي
مشكل مالكيت اراضي ديم و آبي كشاورزان خمين بررسي شد

خمين- خبرنگار كيهان:
در جلسه اي با حضور معاون وزير جهادكشاورزي و رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور، مشكلات كشاورزان خمين در مورد مالكيت اراضي ديم و آبي مورد بررسي قرار گرفت.
در اين جلسه نماينده مردم خمين در مجلس از رسيدگي به حل مشكلات مالكيت اراضي ديم و آبي كشاورزان اين شهر خبر داد.
مقيمي افزود: اين مشكلات در دوره سفر اول رئيس جمهوري به استان مركزي نيز مطرح شد كه رئيس جمهور دستور رفع مشكلات را صادر كرد.
رئيس كميسيون عمران مجلس اظهار كرد: به دليل ناآشنايي روستاييان با قوانين، آنها نمي توانند در محاكم به حق خود برسند. به همين دليل روستاييان بايد با گرفتن وكيل اقدام به پيگيري درخواست هاي خود كنند.
وي افزود: تعدادي از كشاورزان خمين توانسته اند با اختيار كردن وكيل، مالكيت خود بر زمين هاي مورد ادعاي منابع طبيعي را ثابت كنند. اما بيشتر كشاورزان با توجه به وضعيت بد اقتصادي از عهده گرفتن وكيل برنمي آيند و به همين دليل شخصاً در محاكم حاضر مي شوند و به دليل ناآشنايي با قانون، نمي توانند به خواسته خود برسند.
سپس در ادامه جلسه فرود شريفي معاون وزير كشاورزي و رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت: كشاورزان حق دارند از راه قانوني پيگيري و مالكيت را به خود برگردانند و بهترين راه براي پايان اين اختلافات اين است كه يك كارگروه متشكل از نماينده فرمانداري، بخشداري، نماينده منابع طبيعي، رئيس جهادكشاورزي و نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي براي بررسي مشكلات مالكيت اراضي كشاورزان تشكيل شود.
به گفته كشاورزان، سالهاست در زمين هاي كشاورزي و زراعي خمين گندم توليد مي شود اما در چند سال اخير منابع طبيعي اين اراضي را ملي اعلام و در صورت كشت محصول با كشاورزان برخورد قانوني مي كند.

 



اظهارنظر شخصيتهاي شيعه و سني سيستان و بلوچستان درباره عبدالمالك ريگي

زاهدان-خبرنگاركيهان:
تعدادي از بزرگان و معتمدان اهل سنت در تماس با خبرنگار ما از اقدام ارزشمند نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي در دستگيري عبدالمالك قدرداني كردند.
جلال سياح معاون امنيتي استانداري سيستان و بلوچستان با اشاره به دستگيري عبدالمالك ريگي گفت: عبدالمالك جايگاهي در استان نداشت و لكه ننگي بر تارك مردم شريف و مسلمان استان سيستان و بلوچستان است و به همين دليل دستگيري او با استقبال آحاد مردم مواجه شد.
صبح سه شنبه كه خبر دستگيري عبدالمالك ريگي به مردم رسيد، افراد زيادي از طايفه ريگي و ديگر طوايف بلوچ با اينجانب تماس گرفته و خوشحالي خودشان را از دستگيري وي اعلام كردند و خواستار روشن شدن ابعاد گسترده اقدامات اين گروهك و روابط پنهان و آشكار وي با بيگانگان شدند.
وي افزود همچنين تعداد زيادي از اقشار مختلف مردم خاش و روحانيون منطقه با فرماندار اين شهرستان، تماس گرفته و از دستگيري عبدالمالك اظهار خوشحالي كردند.
جلال سياح وجود برخي ملاحظات ديپلماتيك را از علل تاخير در دستگيري اين شرور از خدا بي خبر دانست و گفت: اگر ملاحظات ديپلماتيك نبود خيلي زودتر از اين ريگي دستگير شده بود و با طراحي هاي خوب اطلاعاتي كه صورت گرفت امروز خداوند اجر و مزد تلاشگران و جهادگران را اينگونه داد و قلب مردم شريف ايران و امام عصر(عج) را شادمان ساخت.
وي اظهار اميدواري كرد با افشاي ارتباطاتي كه اين فرد با سرويس هاي جاسوسي بيگانگان داشته كساني كه فريب او را خورده اند متوجه حقيقت شده به دامان اسلام برگردند و اين فتنه برچيده شود.
مرزيه دادستان انقلاب استان نيز در گفتگو با خبرنگار ما دستگيري عبدالمالك ريگي را نشانه اقتدار نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت: به رغم اينكه ريگي از پشتيباني هاي مالي، اطلاعاتي و تجهيزاتي بيگانگان برخوردار بود به لطف خدا و با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير و به زودي محاكمه و به سزاي اعمالش خواهد رسيد وي افزود: دستگيري سر كرده اين گروه تروريستي اين پيام را دارد كه كساني كه گول خورده اند خودشان را تسليم اراده مردم و قانون كنند تا رأفت اسلامي شامل حالشان شود.
حامد علي مباركي معاون پشتيباني و منابع انساني استانداري سيستان و بلوچستان در جمع مسئولان شوراهاي روابط عمومي هاي ادارات كل استان كه در محل استانداري برگزار شده بود اظهار داشت: در آستانه هفته وحدت خبر مسرت بخش دستگيري عبدالمالك همه مردم استان را خوشحال كرد و همه منتظر اين بودند كه يكبار ديگر وحدت، يكدلي و همراهي بين مردم شيعه و سني موج بزند كه اين اتفاق اين همدلي را به ارمغان آورد.
مولوي عبدالحميد امام جمعه مسجد مكي اهل سنت زاهدان نيز گفت: دستگيري اين تروريست موجب خوشحالي مردم اين استان شد زيرا مردم استان آرامش، امنيت و وحدت بين فرق اسلامي را در منطقه مي خواهند. وي افزود: ايجاد ناامني در منطقه، راهبندي، حمله انتحاري، كشتن مردم چيزي است كه هيچ يك از مردم استان بويژه جامعه اهل سنت به آن راضي نبوده اند مولوي عبدالحميد گفت جنايت هاي مختلف در منطقه بويژه در پيشين، مسجد حضرت علي(ع) كه رخ داد غمي بزرگ به مردم استان وارد كرد كه امروز با تلاش سربازان گمنام نظام جمهوري اسلامي ايران همگان خوشحال شدند.
امام جمعه مسجد مكي گفت علماي اهل سنت بويژه بنده و ديگر انديشمندان بارها جنايات مالك، گروهش و ديگر اشرار در منطقه را محكوم كرده ايم و بارها گفته ايم حساب مالك از جامعه اهل سنت در سيستان و بلوچستان جداست.
مولوي سلامي نماينده مردم استان سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: ريشه ناامني در شرق با دستگيري ريگي خشكيده مي شود و مردم استان با دستگيري عبدالمالك مي توانند نفس راحتي بكشند و شاهد امنيت در منطقه باشند ما از مسئولان قضايي كشور درخواست مي كنيم تا اين جنايتكار را براي تسكين درد و رنج خانواده هاي داغدار حوادث تروريستي به اشد مجازات برسانند.
سلامي دستگيري اين تروريست را به رهبر معظم انقلاب و آحاد مردم ايران اسلامي تبريك گفت امام جمعه اهل سنت خاش مولوي محمدعلي شهنوازي گفت: دستگيري ريگي قلب شيعه و سني را شادمان كرد و باعث شعف و شادماني ملت ايران شد.
وي افزود: خداوند در هر زماني به داد مظلومان مي رسد و هيچگاه در قبال افراد مظلوم بي تفاوت نمي ماند و افراد گمراه و فتنه گر هرگز نمي توانند روزگار خوشي داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زاهدان نيز گفت: قدرت اطلاعاتي ايران با دستگيري ريگي براي جهانيان آشكار شد.
وي افزود امروز نظام جمهوري اسلامي ايران بويژه سربازان گمنام امام زمان(عج) هديه بزرگي را در پي حضور آگاهانه در راهپيمايي 22بهمن به ملت ايران و سيستان و بلوچستان عطا كردند.
علي محمدآزاد استاندار سيستان و بلوچستان دستگيري ريگي در آستانه هفته وحدت را بشارت دهنده اتحاد مردم و بزرگ ترين هديه به مردم دانست و گفت: دستگيري اين فرد شرور و مزدور كشورهاي آمريكا، انگليس نشان دهنده اقتدار نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي ايران است كه پس از ماهها تلاش با وجود حمايت سرويس هاي جاسوسي ديگر كشورها صورت گرفت.
پشنگ ريگي نماينده مردم خاش در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: براي جنايتكاراني مثل عبدالمالك هيچ كجاي دنيا امن نيست.
وي دشمني با نظام جمهوري اسلامي ايران را مانند دشمني با نظام الله دانست و گفت: پروردگار هميشه در كمين ستمكاران است. وي اظهار داشت: خبر دستگيري عبدالمالك به عنوان يك لكه ننگ كه هرچند گاهي در منطقه جنوب شرق، كه خفاش گونه دست به جنايت مي زد و ناامني ايجاد مي كرد موجب خوشحالي مردم شد.
وي از اقدام هوشيارانه و تلاش شبانه روزي سربازان گمنام امام زمان(عج) قدرداني كرد.
مولوي عبدالصمد دامني امام جمعه اهل سنت مسجد حقانيه ايرانشهر گفت: اين فرد شرور به نام قوم بلوچ سال ها دست به شرارت دست مي زد، بطوري كه آبرو و حيثيت قوم بلوچ را زير سوال برده بود.
وي دستگيري ريگي را گامي مثبت در ارتقاء امنيت جامعه دانست. بشير احمد ريگي رئيس طايفه ريگي نيز گفت: عبدالمالك لكه ننگي براي طايفه ريگي بود كه خوشبختانه در چنگال قانون گرفتار شد و قلب خانواده هاي داغديده از دستگيري اين جاني شاد شد.
بشير احمد ريگي اظهار داشت: از لحظه شنيدن خبر دستگيري عبدالمالك در پوست خودم نمي گنجم زيرا يك جاني بي هويت كه تعداد زيادي از انسان هاي بيگناه اعم از كودك، نوجوان، جوان و سالخورده را به خاك و خون كشيده بود با اقتدار توسط نيروهاي امنيتي دستگير شد. خدا را شاكرم كه هيچگاه خورشيد پشت ابر باقي نمي ماند و به لطف خدا حقيقت برملا مي شود.
علي عظيمي جاهد فرمانده سپاه سلمان استان سيستان و بلوچستان در يك نشست مطبوعاتي گفت: در آستانه هفته وحدت خبر مسرت بخش دستگيري شرور معروف در سطح كشور و بويژه در استان سيستان و بلوچستان، مردم داغداري را كه در حوادث تروريستي منطقه عزيزان خود را از دست داده بودند خوشحال كرد.
وي افزود: طوايف مختلف و اقشار بسيجي از اين خبر استقبال كردند و اميدواريم هفته وحدت امسال رنگ و بوي خاصي داشته باشد. فرمانده سپاه سلمان در پايان تصريح كرد: تعدادي از سران طوايف با مراجعه به سپاه در سراسر استان اعلام داشته اند هميشه بعد از حوادث تروريستي و جنايتكارانه گروهك عبدالمالك با چشماني گريان به اين جا مي آمديم اما اين بار با لبي خندان آمده ايم تا اين توفيق بزرگ را تبريك بگوئيم و آنان انزجار خود را از اين شرور اظهار داشتند.

 



گسترش فرهنگ دفاع مقدس نيازمند افزايش فضاهاي تبليغاتي است

كرج- خبرنگار كيهان:
مديركل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس كرج فضاهاي تبليغاتي را براي گسترش فرهنگ دفاع مقدس دراين منطقه بسيار ناچيز خواند و خواستار افزايش آن از سوي دستگاه هاي مسئول شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس غرب استان تهران، نادر اديبي اظهار داشت: انتقال و نشر ارزش هاي دفاع مقدس از مهم ترين وظايف است بنابراين تمام مسئولان بايد به سهم خود دراين امر مهم پيشگام باشند تا از اين طريق دين خود را به شهدا و انقلاب ادا كنند.
وي گفت: در مناطقي مانند غرب استان تهران با وسعت بسيار و تراكم جمعيت بالا، افزايش فضاهاي تبليغاتي به ويژه بنرها و پارچه نوشته ها از دوران دفاع مقدس ضروري است.
وي افزود: اگر وصيت نامه شهدا و خاطرات رزمندگان و يادگاران اين دوران حماسه ساز مراجعه كنيم متوجه مي شويم كه اين عزيزان درطول جنگ علاوه بر دفاع از خاك ميهن در موارد ديگر نيز الگو و سرمشق بوده اند.
اديبي تصريح كرد: صرفه جويي يكي از خصوصيات بارز اين دلاور مردان بود كه در مواقع سخت و حداكثر امكانات با فداكاري و صبر تمام كمبودها را تحمل و در راه دفاع از ميهن اسلامي جانفشاني مي كردند.
مديركل اداره حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس غرب استان تهران گفت: نيروهاي اسلام سعي مي كردند از تمام امكانات و حتي تجهيزات غيرقابل مصرف نظامي، وسايل و مايحتاج خود را تامين كنند كه خيلي از اين دست ساخته ها در نمايشگاه هاي دفاع مقدس در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.

 



ايران در كيهان

برگزاري نمايشگاه بهاره
دهلران- خبرنگاركيهان: نمايشگاه فروش بهاره در دهلران برگزار شد.
تيمور هاشمي مدير اداره بازرگاني دهلران گفت: اين نمايشگاه در 49 غرفه شامل مواد غذايي، كيف و كفش، پوشاك، لوازم خانگي و لوازم تزئيني منزل برگزار شد.
برگزاري مانور زلزله
خور و بيابانك- خبرنگاركيهان: به منظور آشنايي كودكان با حوادث غيرمترقبه و چگونگي مقابله با اين بلاياي طبيعي مانور ايمني در برابر زلزله در اداره بهزيستي شهرستان خور و بيابانك برگزار شد. علي اصغر فيروزي سرپرست اداره بهزيستي شهرستان خور و بيابانك گفت: سوانح طبيعي يكي از بلايايي است كه در كشور ما آسيب هاي جبران ناپذيري از نظر اقتصادي و انساني به جاي مي گذارد كه مهم ترين آن زلزله مي باشد.
برگزاري يادواره شهدا
دامغان- خبرنگاركيهان: يادواره 52تن از شهداي جامعه پزشكي استان سمنان در شهرستان دامغان برگزار شد، سيدمجيد مجيدي رئيس دانشگاه علوم پزشكي سمنان در اين يادواره گفت: در سمنان يك هزار نفر از پزشكان، پرستاران و پرسنل مراكز بهداشتي درماني عضو بسيج هستند.
تجليل از نخبگان بسيجي
بناب- خبرنگاركيهان: از 40نفر از ممتازان، مخترعان و مبتكران بسيجي شهرستان بناب تجليل شد. بسيجيان تجليل شده داراي رتبه هاي زير 50 المپيادهاي كشوري، معدل هاي ممتاز و داراي اختراعات و ابتكارات بودند.
احداث جايگاه سوخت
قزوين- خبرنگار كيهان: شهردار قزوين گفت: شهر قزوين مقام نخست را در احداث جايگاه سوخت گاز CNG براي خودروهاي گاز سوز در كشور كسب كرد.
مسعود نصرتي بيان داشت: در سال هاي گذشته شهرداري قزوين با اختصاص بيش از 50ميليارد ريال به همراه زمين و صدور مجوزها و پيگيري هاي صورت گرفته با همكاري ديگر نهادها موفق به احداث هشت جايگاه سوخت گاز سي ان جي در سطح شهر شده است.
تسطيح اراضي
هفتكل- خبرنگاركيهان: فرماندار هفتكل از تسطيح 11 هكتار از اراضي منطقه براي احداث مسكن مهر خبرداد. غلامرضا حمزه پور افزود: تاكنون 943 نفر براي احداث مسكن مهر ثبت نام كرده اند كه از 803 تقاضاي بررسي شده 439 نفر واجد شرايط مي باشند.
مرمت خانه هاي تاريخي
فردوس- خبرنگاركيهان: مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان فردوس از اتمام عمليات فاز اول مرمت خانه هاي شاخص تاريخي سردشت فردوس خبرداد. كاظم شبنم زاده در اين باره گفت: در فاز نخست عمليات مرمت خانه هاي تاريخي محله سردشت، عمليات مرمت4 خانه تاريخي در اين محله شامل خانه كباري، خانه ياحقي، خانه معزي و خانه راهي در دستور كار قرارگرفت.
ساخت مركز درماني
اوز- خبرنگاركيهان: مركز درمان بستر عمادده لارستان افتتاح و مورد بهره برداري قرارگرفت. دكتر عليزاده سرپرست شبكه بهداشت و درمان لارستان با اعلام خبر فوق افزود: اين مركز در زميني به مساحت 4 هزار و 50 مترمربع و هزينه اي افزون بر 17ميليارد و 500ميليون ريال ساخته شده است.
يادواره كارگران شهيد
كرج- خبرنگاركيهان: يادواره 400 شهيد كارگر منطقه غرب استان تهران در كرج برگزار شد. در اين يادواره از 31خانواده شهيد به صورت نمادين با اهداي لوح و تنديس تجليل شد.
ايجاد كانون هاي فرهنگي
رشتخوار- خبرنگاركيهان: 5كانون فرهنگي و هنري مساجد با 49 ميليون ريال در روستاهاي شهرستان رشتخوار افتتاح شد.
اين كانون هاي فرهنگي و هنري در بخشهاي مختلف كتابخانه، كامپيوتر، كلاسهاي فرهنگي، قرآني، هنري و ورزشي فعاليت دارند.
برگزاري مباحث گفتمان هاي ديني
تكاب- خبرنگاركيهان: رئيس سازمان تبليغات اسلامي تكاب گفت: سلسله مباحث گفتمان هاي ديني جوانان در اين شهرستان برگزار شد. مجيد زوار افزود: اين برنامه در چهار مرحله برگزار شد كه در هر مرحله از آن قشرهاي مختلفي از جوانان، دانش آموزان و دانشجويان شركت مي كردند.
خريد تضميني ذرت
دهلران- خبرنگار كيهان: بيش از 10هزار تن ذرت دانه اي از كشاورزان دهلراني خريداري شد. علي مرادي مقدم مسئول اداره تعاون روستايي شهرستان دهلران با اعلان خبر فوق گفت: اين مقدار خريد نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش نشان مي دهد.
برگزاري همايش اشتغال
اهواز- خبرنگار كيهان: همايش كارآفريني و اشتغال در شهرستان اهواز برگزار شد. اين همايش به همت بنياد توسعه كارآفريني و تعاون خوزستان، سازمان ملي جوانان استان و دفتر توسعه كارآفريني و اشتغال شهيد محراب بردبار برگزار شد.
هدر رفت آب
بندرعباس- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري هرمزگان گفت: حدود 40 درصد از آب شهر لنگه توسط شبكه هاي فرسوده به هدر مي رود. حسين خادمي افزود: 28 طرح متعلق به بخش آب و فاضلاب در سالجاري براي بهبود كيفي آب آشاميدني مردم استان افتتاح شد.

 



امام جمعه رشت: بستر مناسب براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در گيلان بايد فراهم شود

رشت- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت گفت: سرمايه گذاري بخش خصوصي در ايجاد صنايع به فراهم كردن بستر مناسب نياز دارد.
آيت الله شيخ زين العابدين قرباني در ديدار مديرعامل و كاركنان شركت شهركهاي صنعتي گيلان با وي، ايجاد شهركهاي صنعتي در كشور و استان را كار بزرگي دانست و خواستار توسعه و گسترش فعاليتها در اين بخش شد.
مهندس مجيد عباسيان امين مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان گيلان هم در اين ديدار با اعلام اينكه در حال حاضر 15شهرك صنعتي، 8 ناحيه صنعتي و 8 مجتمع كارگاهي در استان فعاليت دارند افزود: در اين موقعيتهاي صنعتي تاكنون يك هزارو100قرارداد با متقاضيان ايجاد صنايع منعقد شده كه از اين تعداد 390 واحد به بهره برداري رسيده اند و 8 هزار شغل نيز ايجاد شده است.
به گفته وي همچنين 9واحد صنعتي با اشتغالزايي 180نفر و نيز پروژه عمراني با 10ميليارد ريال اعتبار در شهركهاي صنعتي گيلان در ايام دهه مبارك فجر به بهره برداري رسيد.
وي در خصوص وضعيت شهرك صنعتي 200هكتاري سفيدرود رشت نيز گفت: در اين شهرك به عنوان نخستين شهرك صنعتي مركز استان گيلان استقرار 525 واحد صنعتي پيش بيني شده است.

 



فرماندار:كاشان صاحب راديو مي شود

كاشان - خبرنگار كيهان:
معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان كاشان از راه اندازي راديو در آينده اي نزديك در اين شهرستان خبر داد.
حسينعلي حاجي گفت: در دور سوم سفر رئيس جمهوري به استان اصفهان، راديو كاشان از جمله مصوبات پيشنهادي بود كه مورد تصويب هيئت دولت قرار گرفت و توسط معاون اول رئيس جمهوري ابلاغ شده است.
وي افزود: براي اجرايي شدن هر چه زودتر اين خواسته مردم، در سطح شهرستان مقدماتي براي مكان استقرار راديو انجام شده است.
به گفته وي، با برگزاري جلسات متعدد با همكاري مسئولان شهرستان، در نظر است كه مكاني كه براي اين منظور در نظر گرفته مي شود بايد داراي شرايط و ويژگي هايي باشد كه مركز صداوسيما در حد يك استان در آن مستقر شود.

 



اختصاص 350 ميليون ريال تسهيلات به قاليبافان شهرستان مهربان

مهربان - خبرنگار كيهان:
قاليبافان مهربان از محل مصوبات دور دوم سفرهاي استاني رئيس جمهور از محل اعتبارات صندوق مهر امام رضا(ع) 350 ميليون ريال تسهيلات دريافت مي كنند.
مديرعامل شركت تعاوني فرش دستباف مهربان با اعلام مطلب فوق افزود: در دور دوم سفرهاي استاني رياست محترم جمهوري مبلغ 200 ميليارد ريال تسهيلات از محل اعتبارات صندوق مهر امام رضا(ع) براي اشتغالزايي و كمك به توسعه و رونق تجارت فرش دستباف مصوب گرديده بود كه در مرحله اول براي اجرايي شدن اين مصوبه، بانك كشاورزي استان آذربايجانشرقي مبلغ 30 ميليارد ريال در شهرستانهاي 19 گانه استان آذربايجانشرقي به صورت تسهيلات با كارمزد 4 درصد در اختيار قاليبافان قرار مي دهد.
قاسم رضا دار مهرباني از اختصاص 1 ميليارد و900 ميليون ريال تسهيلات براي قاليبافان در شهرستان سراب خبر داد و افزود: سهميه يك ميليارد و900 ميليون ريالي اختصاص يافته به شهرستان سراب با هماهنگي مديريت بازرگاني شهرستان سراب و تشكيل جلسه مشترك با مديريت صندوق مهر امام رضا(ع) و تشكلهاي فرش دستباف شهرستان سراب به تناسب تعداد اعضاء و كارتهاي قاليبافي صادره در بين قاليبافان خانگي شهرستان سراب در حال توزيع است.

 



با قدمتي حدود 80 سال
ساختمان جديد مسجد حوض لقمان در مشهد افتتاح شد

مشهد - خبرنگار كيهان:
ساختمان جديد مسجد حوض لقمان به عنوان بخشي از طرح ميدان شهدا، كه از قدمتي حدود :80 سال برخوردار است، در مشهد افتتاح شد.
محمدمهدي درهفي مدير پروژه ميدان شهداي مشهد، طي سخناني ميزان اعتبار هزينه شده براي ساخت مسجد را 15 ميليارد ريال عنوان كرد و همچنين از افتتاح زيرگذر شرقي ميدان شهدا قبل از پايان سال 88 خبر داد.
گفتني است ساختمان مسجد حوض لقمان در زميني به مساحت 360 متر و زيربناي هزارو 550 مترمربع در پنج طبقه احداث شده و شامل بخش هاي مختلف شبستان، كتابخانه و مخزن كتاب است.

 



مديركل كار و امور اجتماعي كرمانشاه: بدون كارگر، توليد محقق نمي شود

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
ايجاد تعامل بين كارگر و كارفرما يكي از مهمترين اهداف شوراهاي اسلامي كار در محيط هاي كاري است.
«سهراب برانديشه» مديركل اداره كار و امور اجتماعي كرمانشاه در نشست اعضاي كانون فرهنگي شوراهاي اسلامي كار استان با بيان اين مطلب افزود: من خودم را كارگر مي دانم و اعتقاد دارم تا كارآفرين و سرمايه گذار و كارفرمايي نباشد كارگري وجود ندارد و تا كارگر و نيروي انساني نباشد توليد محقق نمي شود.
وي گفت: شوراهاي اسلامي كار در محيط كاري بايستي بين كارگر و كارفرما تعامل ايجاد كنند تا كارفرمايان و كارگران با انگيزه بيشتر در راستاي افزايش توليد و ارائه محصولات با كيفيت تر تلاش كنند.
مديركل كار و امور اجتماعي كرمانشاه در ادامه به فراهم شدن بستر كارآفريني در استان اشاره كرد و گفت: مديران خوب و موفق كساني هستد كه از وجود شوراهاي اسلامي كار براي كم كردن فاصله بين مديريت و كاركنان استفاده كنند و از طريق آنان افكار و دستورالعمل هاي خود را به نحو مناسب به كارگران ارائه دهند.

 



نمايش محصولات فرآوري آبزيان كشور در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
محصولات فرآوري شده بخش شيلات و آبزيان كشور، در سمينار تحقيقي و ترويجي فرآورده هاي آبزي تبريز، به نمايش گذاشته شد.
در اين نمايشگاه ميگو سوخاري، سوسيس ماهي، كباب كوبيده ماهي، سوخاري فيله ماهي، پنيرماهي، ماهي شور مرطوب، سالاد ميگو، خاويارنگي، خمير كتلت ماهي، ماكاروني ماهي، دودي گرم ماهي، سوخاري كيلكا، ماهي شور خشك، برگرماهي، ترشي سرد ماهي، كباب لقمه ماهي، بستني ماهي، كوفته ماهي، كرم خوراكي ماهي و اسنك ماهي، جزو محصولات فرآوري شده هستند كه در حاشيه آن عرضه شدند.
سمينار گزارش نهايي «پروژه تحقيقي- ترويجي مركز ملي فرآوري آبزيان» مؤسسه تحقيقات شيلات ايران، در سالن اجتماعات پژهشكده بيوتكنولوژي شمال غرب و غرب كشور در تبريز برگزار شد.

 



توليد موتور دوگانه سوز خورجيني درمازندران

ساري -خبرنگاركيهان:
با تلاش توانمندان داخلي اولين موتور دوگانه سوز خورجيني درمازندران طراحي و ساخته شد.
رئيس هيئت مديره كارخانه توليد موتور ديزل سنگين ايران با اعلام اين خبر درجريان بازديد استاندار مازندران از طرح هاي عملياتي موتورهاي ديزلي افزود: اين موتور دوگانه سوز به صورت 6 و 12 استوانه اي خورجيني طراحي شده است.
مصطفي ميرسليم با اشاره به اينكه اين موتور درصنايع نيروگاهي، ريلي و دريايي كاربرد دارد افزود: اين موتور از قدرت 500 تا يك هزار و 250كيلو واتي برخوردار است.
وي استفاده همزمان از گازوييل را دراين موتور به عنوان مزيت آن يادآور شد و افزود: گواهينامه اتحاديه بين المللي راه آهن براي موتور ديزل سنگين ملي اخذ شده است.
ميرسليم تصريح كرد: توليد 6هزار دستگاه موتور ديزل سبك با كاربرد خودرويي و توليد خانواده موتور دوگانه سوز با توان 900 كيلو وات از برنامه هاي آينده اين كارخانه خواهد بود.
علي اكبر طاهايي استاندار مازندران نيز درجريان اين بازديد با ايجاد شهرك صنعتي تخصصي ديزل سنگين كشور درآمل موافقت كرد.

 



امكان پرورش ماهي سفيد در آب هاي شور قم فراهم شد

قم- خبرنگار كيهان:
با حمايت دفتر آموزش و پژوهش استانداري قم، امكان پرورش ماهي سفيد در آب هاي شور در قم براي نخستين بار در اين استان فراهم شد.
سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداري قم با اشاره به اجراي طرح پرورش ماهي سفيد در آب هاي شور قم افزود: كار تحقيق طرح پرورش ماهي سفيد در آب هاي شور، چهار سال به طول انجاميد و از يك سال گذشته وارد مرحله اجرايي شد.
«مهدي محدث» افزود: براي اجراي اين طرح ماهي هاي سفيد با وزن دو گرم وارد استان شد و با قرار گرفتن در سيكل پرورش، وزن آنها به 1/5 كيلوگرم رسيد و امكان تكثير آنها نيز وجود ندارد.
وي تصريح كرد: اين طرح شرايط استفاده از منابع آبي كه امكان پرورش ماهيان سردابي و گرمابي در آن وجود نداشت را مهيا مي كند.
محدث به تاثير اجراي اين طرح در ارتقاي اقتصادي استان قم اشاره و تصريح كرد: توليد پروتئين سفيد، ارتقاي بهره وري در استخرهاي ذخيره آب كشاورزي و افزايش ميزان توليد ماهي از جمله مزاياي اين طرح است.
گفتني است طرح پژوهشي پرورش ماهي سفيد در آب هاي شور كه در مزرعه جوادالائمه قمرود در حال اجراست، در دومين نمايشگاه پژوهش، فناوري و مطالعات توسعه اي استان مورد داوري قرار گرفت و دفتر آموزش و پژوهش استانداري حمايت خود را از اين طرح اعلام كرد.

 



اعزام اولين گروه از راهيان نور زنجان به مناطق عملياتي

زنجان- خبرنگار كيهان:
اولين گروه از راهيان نور زنجان مشتمل بر 135 نفر از خواهران دانشجو در قالب سه دستگاه اتوبوس به مناطق عملياتي اعزام شدند.
در مراسم افتتاحيه اعزام راهيان نور كه با حضور سردار مجيد ارجمندي فر فرمانده سپاه انصار المهدي(عج) استان زنجان و دكتر موسوي رئيس دانشگاه پيام نور برگزار شد، رئيس دانشگاه پيام نور زنجان گفت: كار و رفتار شهداي جنگ تحميلي عقلاني و معطوف به احساسات پاك بوده است.
وي افزود: براي اينكه رفتارهاي شجاعانه آنها از يادها نرود بايد يادها و خاطره هاي آنها را بازبيني و بازشناسي كرد.
در اين مراسم همچنين فرمانده سپاه انصار المهدي استان زنجان طي سخنان و بيان خاطراتي ياد شهدا را گرامي داشت و گفت: شما جوانان با بصيرت و آگاه با حضور در 22 بهمن به شهدا و امام و مقام معظم انقلاب لبيك گفته و در مقابله با جنگ نرم كار بزرگي را انجام داديد كه در تاريخ ماندگار شد.
گفتني است در اين مراسم مادرشهيد احدي از فرماندهان شهيد جنگ سخنراني كرد.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14