(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 اسفند 1388- شماره 19594
 

4 كشته و 26 مجروح در عمليات تروريستي شمال غرب پاكستان
ناتو در مجاورت مرزهاي روسيه رزمايش برگزار مي كند
ترور چهره هسته اي سوريه كار موساد بود
به خاطر دست داشتن در ترور عضو ارشد حماس فرمانده پليس دبي: رئيس موساد را دستگير مي كنيم
زد و خورد با نظاميان صهيونيست در اطراف مسجدالاقصي
افراد ناشناس در پنجاب مركز پليس را آتش زدند
هزاران يمني در جنوب كشور عليه دولت علي عبدالله صالح به خيابان ها ريختند
البرادعي : تغييرات سياسي در مصر حتمي است
تظاهركنندگان ايتاليايي در خيابان هاي رم برلوسكني را مفسد بزرگ خواندند
حزب الله لبنان از نقش مستقيم آمريكا و انگليس در جنگ 33 روزه پرده برداشت
آغاز شمارش آرا در انتخابات پارلماني تاجيكستان



4 كشته و 26 مجروح در عمليات تروريستي شمال غرب پاكستان

عمليات انتحاري در شمال غرب پاكستان، 4 كشته و دست كم 26 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، شنبه گذشته فردي يك خودرو حامل بمب را در يك مركز پليس شهر «كاراك» منفجر كرد. اين انفجار مرگ دو پليس و دو غير نظامي و همچنين جراحت دست كم 26 تن ديگر را در پي داشت. 21 نفر از اين مجروحان نيز پليس هستند و حال تعدادي از آنها وخيم اعلام شده است.
به گفته يك مقام محلي، انفجار مذكور بخشي از ساختمان پليس را ويران كرد و به يك اتوبوس، دو خودروي پليس، يك مسجد و پنج منزل مجاور نيز خسارت وارد شد. شهر «كاراك» در 150 كيلومتري جنوب شرق «پيشاور» مركز ايالت سرحد قرار دارد.

 



ناتو در مجاورت مرزهاي روسيه رزمايش برگزار مي كند

سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در مجاورت مرزهاي روسيه، چند رزمايش بزرگ برگزار مي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه روسي «وزگلاد» خبر داد، ناتو قصد دارد در نزديكي مرزهاي روسيه چندين رزمايش بزرگ برگزار كند كه بزرگترين آنها تابستان سال جاري با مشاركت سه كشور منطقه درياي بالتيك برگزار مي شود.
اولين رزمايش ناتو نيز امروز با مشاركت تفنگداران آمريكايي در سواحل گرجستان انجام مي شود.
اين رزمايش به مدت چهار روز طول خواهد كشيد.
رهبران كشورهاي منطقه درياي بالتيك پنهان نمي كنند كه اين تمرينات نظامي در پاسخ به رزمايش نظامي سال گذشته روسيه و بلاروس تحت عنوان «غرب-2009 انجام خواهد شد. مسكو هنوز به برنامه جديد ناتو واكنش نشان نداده است.

 



ترور چهره هسته اي سوريه كار موساد بود

يك هفته نامه آلماني فاش كرد كه عوامل موساد در پشت پرده ترور رئيس كميته هسته اي سوريه در سال 2008 قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري فارس، هفته نامه آلماني اشپيگل اعلام كرد كه موساد اسرائيل در پشت پرده ترور سرتيپ «محمد سليمان» رئيس كميته هسته اي سوريه قرار دارد كه در سال 2008 كشته شد.
حادثه ترور اين مقام سوري بعد از حمله هوايي رژيم صهيونيستي به منطقه اي در سوريه رخ داد كه مقامات اين رژيم ادعا كردند تاسيسات هسته اي سوريه را بمباران كردند.
در توضيح چگونگي اقدام اسرائيل در بمباران تاسيسات «كبر» سوريه، آمده است كه موساد توانسته است در سال 2006 اطلاعاتي از فرد بلندپايه سوري بربايد كه صدها سند و تصوير در آن وجود داشته است كه همه به اين تاسيسات هسته اي مربوط بوده است.
اشپيگل در ادامه ادعاي خود درباره تاسيسات هسته اي سوريه افزود: در سال بعد عوامل ويژه اسرائيل موفق شدند به دمشق وارد شوند و نمونه هايي از خاك محل اين تاسيسات را جمع آوري كنند و بعد از اين جريان بود كه نيروي هوايي اسرائيل در سال 2007 توانست اين تاسيسات را كاملا نابود كند و در سال 2008 موساد موفق شد سرتيپ محمدسليمان را ترور كند.
در همين رابطه در اوت سال 2008 سوريه اعلام كرد كه «محمد سليمان» (49 ساله)در حالي كه در تفريحگاهي در شهر طرطوس در ساحل درياي مديترانه بوده، ترور شده است.
منابع سوري در آن زمان اعلام كردند كه محمد سليمان از افراد مورد اطمينان بشاراسد رئيس جمهور سوريه بوده است.

 



به خاطر دست داشتن در ترور عضو ارشد حماس فرمانده پليس دبي: رئيس موساد را دستگير مي كنيم

فرمانده پليس دبي تأكيد كرد، دستگاه قضايي امارات موساد را به دليل دست داشتن در حادثه ترور شهيد محمودالمبحوح تحت تعقيب قرار خواهد داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، «ضاحي خلفان» با اشاره به اينكه «مئيرداگان» رئيس موساد تحت تعقيب امارات است گفت، ما منتظر زمان مناسبي هستيم كه وي را از طريق پليس بين الملل تحت تعقيب قرار دهيم و در اين باره تاكتيك معيني را اعمال كرده ايم.
وي تصريح كرد، درخواست قانوني ما پيگرد هر كسي است كه در اين جنايت دست داشته باشد.
فرمانده پليس دبي از داگان خواست تا مسئوليت اين عمليات را بپذيرد و خود را معرفي كند.
وي افزود، فردي با اين حد از ترسويي چگونه مي تواند رئيس موساد باشد، واقعيت اين است كه اسطوره موساد از هم پاشيده است و كساني كه فكر مي كنند موساد يا عناصر آن قدرت خارق العاده اي دارند سخت در اشتباهند.
«خلفان» دست داشتن 26 نفر در ترور يك فرد غير مسلح را نهايت ترسويي دانست و احتمال داد كه تعداد متهمان اين حادثه افزايش يابد.
در همين رابطه روزنامه فرانسوي فيگارو در گزارشي از پيامدهاي ترور المبحوح توسط رژيم صهيونيستي با استفاده از پاسپورت هاي اروپايي نوشت، قضيه ترورالمبحوح تأثير منفي بر روابط اسرائيل با اروپا داشته است.
فيگارو نوشت: بسياري از ناظران بين المللي بر اين عقيده اتفاق نظر دارند كه چهره اسرائيل بيش از پيش در نزد افكار عمومي جهان خصوصاً در اروپا پس از انتشار گزارش هاي مفصل عمليات تروريستي در دبي مشوش شده است. و اين موضوع با توجه به انزجار عمومي در اروپا از تجاوز خونين سال گذشته اسرائيل به نوار غزه جايگاه اسرائيل را تا حد زيادي در نزد افكار عمومي اين قاره كاهش داده است.
اين روزنامه فرانسوي همچنين طي گزارشي به نقل از يك كارشناس فرانسوي مسائل خاورميانه اقدام به ارائه دو فرضيه در مورد نقش فرانسه در استفاده عوامل موساد از گذرنامه فرانسوي براي يكي از عوامل ترور فرمانده نظامي حماس كرد. از سوي ديگر يك هيئت تحقيق انگليسي به منظور تحقيق درباره گذرنامه هاي تقلبي مورد استفاده تيم ترورالمبحوح وارد سرزمين هاي اشغالي شد.
اين بازجوها با دستور «گوردون براون» نخست وزير انگليس وارد سرزمين هاي اشغالي شده و به كابينه اسرائيل نيز اعلام كرده اند كه اين تصميم گرفته شده و شش اسرائيلي مزبور در سفارت انگليس در تل آويو مورد تحقيق و بازجويي قرار خواهند گرفت.

 



اعتراض ها به سياست يهودي سازي اسرائيل همچنان ادامه دارد
زد و خورد با نظاميان صهيونيست در اطراف مسجدالاقصي

نظاميان صهيونيست با حمله به شهروندان فلسطيني حاضر در مسجدالاقصي تظاهرات مخالفان الحاق اماكن مقدس اسلامي به ميراث ملي صهيونيست ها را سركوب كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، نظاميان رژيم اشغالگر قدس روز گذشته با حمله به صحن هاي مسجد مبارك الاقصي مانع از ورود شهروندان فلسطيني زير 50 سال به داخل اين مسجد شده و اقدام به شليك گلوله و گازهاي اشك آور به سوي نمازگزاران فلسطيني كردند كه در نتيجه آن 12 نفر زخمي و عده بي شماري نيز دچار خفگي شدند.
يكي از نگهبانان مسجدالاقصي در اين باره گفت: صدها نفر از نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي با حمايت نظاميان ارتش اين رژيم به تجمع كنندگان در ميدان نزديك مسجدالاقصي يورش بردند و همچنين فلسطيني هاي حاضر در مسجد را نيز مورد ضرب و شتم قرار دادند.
پليس رژيم صهيونيستي همچنين درهاي شهر قديمي بيت المقدس را به روي فلسطيني ها بست و ده ها تن از نيروهاي امنيتي و گارد مرزي در خيابان ها و راه هاي مختلف بيت المقدس مستقر شدند.
درگيري شهروندان فلسطيني ساكن شهر الخليل نيز با نظاميان صهيونيست وارد ششمين روز خود شده و اين درگيري ها بيشتر در اطراف حرم شريف ابراهيمي ادامه دارد.فلسطيني ها با پرتاب سنگ و بطري هاي خالي به سوي نظاميان صهيونيست سعي در عقب راندن نيروهاي اشغالگر از اطراف اين مكان هاي مقدس دارند و در همين حال ارتش صهيونيستي براي مقابله با وضعيت پيش آمده نظاميان خود را افزايش داده و به حالت آماده باش كامل درآورده است.
منابع محلي الخليل همچنين از استقرار گسترده نظاميان صهيونيستي در بخش قديمي الخليل به خاطر ترس از تكرار درگيري ها در نقاط مختلف اين شهر خبر داده و به مناسبت نزديك شدن «عيدالمساخر» يهوديان سراسر كرانه باختري را به محاصره خود درآورده اند.
در همين رابطه شيخ «محمد حسين» مفتي بيت المقدس تاكيد كرد، اقدام اخير اسرائيل يعني ملحق ساختن حرم ابراهيمي در الخليل و مسجد بلال در بيت لحم به ليست آثار تاريخي يهودي اسرائيل نشان دهنده اين است كه رژيم صهيونيستي تلاش مي كند تا فلسطيني ها را آزار دهد و تاريخ را جعل كند و بر مقدسات اسلامي مسلط شود.
وي از سفر مسئولان عرب و مسلمان به مسجدالاقصي و بيت المقدس در راستاي حمايت از اين اماكن مقدس ابراز خرسندي كرد.
علي جمعه مفتي مصر نيز تاكيد كرد: اگر عملا اين اماكن مقدس در ليست آثار تاريخي اسرائيل قرار گيرد نسبت به درگيري هاي ديني و درگيري هاي خطرناك كه امنيت و صلح جهان را تهديد خواهد كرد هشدار مي دهيم.
وي گفت: رسانه ها اخبار مربوط به اقدام اسرائيل را منتشر كردند و اين اقدام واكنش مسلمانان را به همراه داشت و اسرائيل بايد بداند اگر عملا اين اقدام را انجام دهد با واكنش و انتقادهايي در سطح گسترده تر روبه رو خواهد شد.
مفتي مصر دولت رژيم صهيونيستي را مسئول هرگونه آشوب و تنش اعلام كرد.
جنبش حماس نيز با تاكيد بر ادامه مخالفت ها با اقدام خطرناك رژيم صهيونيستي نسبت به قرار دادن مسجدالاقصي در آثار يهودي هشدار داد.
وزير اوقاف و امور ديني دولت اسماعيل هنيه گفت: مسئولان رژيم صهيونيستي درصدد الحاق 150 مكان تاريخي فلسطيني به فهرست آثار باستاني يهودي هستند و اين طرح با هدف محاصره كردن مسجدالاقصي صورت مي گيرد.همچنين «خالد مشعل» رئيس دفتر سياسي حماس با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي با انجام اين گونه اقدامات همچنان به طبل جنگ مي كوبد گفت، اگر رژيم اسرائيل را متوقف و سرجاي خود ننشانيم اين رژيم به صورت بدتري رفتارهاي تروريستي خود را تشديد خواهد كرد.
وي تاكيد كرد، ما اطمينان داريم كه ملت فلسطين هر چه زمان طول بكشد در نهايت پيروز خواهد شد.
مشعل گفت: هر گونه نرمشي در برابر اقدامات تروريستي تل آويو اين رژيم را تشويق خواهد كرد تا به منافع همه جهان تعدي كند لذا بايد موضعي منطقه اي و بين المللي اتخاذ شود تا رژيم اسرائيل را مجبور كند اقدامات جنايتكارانه خود را متوقف سازد.
از سوي ديگر، «ابوجمال» سخنگوي نظامي گردان هاي ابوعلي مصطفي شاخه نظامي جبهه خلق براي آزادي فلسين از تشكيل اتاق عمليات مشترك براي مقابله با صهيونيست ها خبر داد.
وي با اشاره به اينكه تلاش ها براي تشكيل اتاق عمليات مشترك براي مقابله با دشمن صهيونيستي آغاز شده است خواستار عملي شدن هر چه سريع تر اين امر شد.
ساير رويدادها
در پي انتشار خبر سفر وزير جنگ و وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي به كشور مغرب فعالان حامي فلسطين و سازمان هاي ملي، اسلامي ضدصهيونيستي از مقامات اين كشور خواستند اجازه ندهند قاتلان مردم فلسطين وارد سرزمين مغرب شوند.
¤همسر وزير خارجه اسبق رژيم صهيونيستي اذعان كرد كه صهيونيسم كارآيي خود را از دست داده و به انتها رسيده است.
¤وزارت خارجه آمريكا اخبار منتشره مبني بر استعفاي جرج ميچل فرستاده ديگر اوباما به خاورميانه از سمت خود را رد كرد.
¤نماينده اجلاس در مذاكرات تبادل اسيران فلسطيني با نظامي اسير صهيونيست اسرائيل را متهم به كارشكني در روند اين مذاكرات كرد.

 



افراد ناشناس در پنجاب مركز پليس را آتش زدند

در ناآرامي هاي شهر فيصل آباد پاكستان، 100 خودرو و يك مقر پليس به آتش كشيده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، شنبه گذشته در پي تيراندازي افراد ناشناس به مراسم جشن ميلاد پيامبراكرم(ص) در فيصل آباد واقع در ايالت پنجاب پاكستان، كه يك كشته و تعدادي زخمي بر جاي گذاشت، گروهي از مردم خشمگين به سمت مركز پليس منطقه «غلام محمدآباد» شهر مذكور روانه شدند و اين مركز را به آتش كشيدند. افراد خشمگين همچنين، بيش از 100 خودروي متوقف شده در يك پاركينگ دولتي را به آتش كشيدند و در خيابان ها لاستيك آتش زدند. در پي اين شورش عمومي، پمپ بنزين ها و مغازه هاي منطقه بسته شد.به گفته يك مقام ايالت پنجاب، ماموران پليس براي آرام كردن اوضاع، منطقه را به محاصره در آوردند و به سوي مردم گاز اشك آور پرتاب كردند. پليس همچنين، 11 نفر را در ارتباط با تيراندازي اوليه به سمت برگزاركنندگان مراسم جشن ميلاد پيامبر(ص) دستگير كرد.

 



هزاران يمني در جنوب كشور عليه دولت علي عبدالله صالح به خيابان ها ريختند

همزمان با برگزاري نشست بازسازي يمن در رياض، هزاران نفر از يمني ها در جنوب اين كشور دست به تظاهرات اعتراض آميز زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، اين تظاهرات به دنبال درخواست «علي سالم البيض» رئيس جمهور سابق جنوب يمن كه در تبعيد به سر مي برد، صورت گرفت.
شركت كنندگان در اين تظاهرات كه در استان هاي «لحج، مكلا، الضالع و ابين برگزار شد، از كشورهاي اعطا كننده كمك به دولت يمن كه روز يكشنبه در رياض گردهم آمده بودند، خواستند مسائل جنوب يمن را مورد توجه قرار دهند.به گزارش ايرنا به نقل از الجزيره، تظاهركنندگان در شعارهاي خود، خواستار قطع ارتباط بين استان هاي جنوبي و صنعا شدند و پرچم هاي يمن جنوبي سابق و همچنين پرچم هاي سبز در استان هاي الضالع، لحج، ابين و حضرموت در دست داشتند و خواستار جدايي از دولت مركزي شدند.
به گفته شاهدان عيني، مراكز تجاري، مدارس و مراكز آموزشي نيز تعطيل و تظاهرات با دخالت پليس و نيروهاي امنيتي به خشونت گرائيد. اين در حالي است كه در جنوب يمن از ماه ها پيش شاهد ناآرامي هايي در پي درخواست هاي سياسي و اجتماعي بود در حالي كه بخشي از ساكنان اين منطقه معتقدند كه در معرض اقدامات تبعيض آميز صنعا قرار دارند و از كمك هاي كافي براي توسعه برخوردار نيستند.
شمال يمن نيز تا چند هفته پيش شاهد درگيري هاي مسلحانه ميان شيعيان صعده و ارتش يمن بود كه در نهايت به آتش بس بين دو طرف منجر شد و دولت مركزي علي عبدالله صالح رئيس جمهور يمن با استفاده از اين فرصت به سركوب مردم جنوب يمن پرداخت.در همين حال، پايگاه اينترنتي «صعده آنلاين» روز يكشنبه اعلام كرد: اجساد سه نظامي سعودي كه در جريان درگيري ها در مرز عربستان و يمن كشته شده بودند را به كميته نظارت بر آتش بس تحويل داده است.«محمد عبدالسلام» سخنگوي الحوثي ها گفت: ما در برهه اخير، نوار مرزي را تخليه كرديم و پرونده سعودي بسته شد، زيرا ديگر هيچ اسير سعودي يا اجسادي از نظاميان عربستان در نزد ما وجود ندارد.

 



البرادعي : تغييرات سياسي در مصر حتمي است

نامزد احتمالي انتخابات آتي رياست جمهوري مصر گفت: براي جلوگيري از برخورد در مصر، راهي جز ايجاد تغييرات سياسي از راه صلح آميز وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري ها «محمد البرادعي»، مديركل سابق آژانس انرژي اتمي ضمن هشدار به دولتمردان مصري اظهار داشت: تغييرات در مصر در آينده حتمي است و ايجاد تغيير به شيوه صلح آميز، ابزاري براي جلوگيري از هر گونه برخورد خواهد بود.
البرادعي در گفت وگو با آسوشيتدپرس تاكيد كرد: رژيم مصر اگر به مطالبات مردم درباره تغييرات پاسخ ندهد، ممكن است با شورش مردم مواجه شود.
به گزارش فارس البرادعي كه به تازگي وارد جنبش ملي براي تغييرشده است از تاسيس پايگاه الكترونيك براي جمع آوري امضاهاي شهروندان و ارجاع مطالبات اصلاحي آن خبر داد.
طرفداران البرادعي اعتقاد دارند كه وي شخصيتي با اعتبار بالا است كه چهره بين المللي خوبي دارد.
مديركل سابق آژانس انرژي اتمي به خبرنگاران رسانه هاي خارجي مصر تصريح كرد: در جهت متمركز شدن نيروهاي مردمي براي ايجاد تغيير تلاش مي كنم تا در نزديك ترين فرصت، رژيم مصر به رژيمي دموكراتيك با تضمين برقراري عدالت اجتماعي تبديل شود.
البرادعي كه هشت روز پيش و پس از 12 سال رياست بر آژانس بين المللي انرژي اتمي به قاهره بازگشت متذكر شد: اولين گام در راه ايجاد تغيير، اصلاح قانون اساسي است تا ضمانت برگزاري انتخاباتي آزاد و سالم و زمينه تهيه قانون اساسي جديد در مصر فراهم شود.
اين در حالي است كه بر اساس اصلاحاتي كه در سال 2005 در قانون اساسي مصر صورت گرفت، نامزدي افراد مستقل در انتخابات تقريباً غير ممكن است و هر فردي براي پيروزي در انتخابات بايد از حمايت حزب حاكم برخوردار باشد.
حسني مبارك رئيس جمهور 81 ساله فعلي مصر كه بيش از 29 سال بر مسند قدرت قرار دارد، هر بار با برگزاري انتخاباتي نمايشي، دوره رياست جمهوري خود را تمديد مي كند و مانع از تغييرات اساسي در اين كشور مي شود.
در همين حال، انديشمند سرشناس مصري با انتشار مقاله اي نوشت: بسياري از مصري ها، از اين جهت البرادعي را بر مبارك ترجيح داده اند كه ملاحظه مي كنند، مسئله رياست جمهوري در اين كشور در حال تبديل شدن به امري موروثي است.
به نظر «فهمي هويدي»، مديركل سابق آژانس انرژي اتمي (البرادعي) به اين جهت كه از پيشينه ملي گرايانه درخشاني برخوردار است، موجب شده تا اكثر صاحبنظران سياسي مصر، آينده سياسي درخشاني را در اين كشور براي وي پيش بيني كنند.
اين انديشمند سرشناس مصري ضمن استقبال از نامزدي البرادعي متذكر شده است: جامعه مصر به البرادعي به عنوان يك منجي مي نگرد، در حالي كه واقعيت امر اين است كه وي سياستمداري همانند ساير سياستمداران مصري است و در واقعيت امر اين است كه نبايد بيش از حد به او اميد واهي داشت.
به عقيده هويدي، بسياري از مصري ها از اين جهت البرادعي را بر مبارك ترجيح مي دهندكه ملاحظه مي كنند، سند رياست جمهوري در اين كشور در حال تبديل شدن به امري موروثي است و به همين منظور دل به البرادعي بسته اند تا تغييردهنده شرايط كنوني باشد.

 



تظاهركنندگان ايتاليايي در خيابان هاي رم برلوسكني را مفسد بزرگ خواندند

ده ها هزار نفر از مردم ايتاليا عليه نخست وزير اين كشور به علت تلاش براي طفره رفتن از عدالت به خيابان ها ريختند.
به گزارش فارس، ده ها هزار نفر از مردم ايتاليا روز گذشته به خيابان هاي «رم» ريختند تا عليه «سيلويو برلوسكني» تظاهرات كنند. به عقيده تظاهركنندگان، او مفسدي است كه مي خواهد از چنگال عدالت فرار كند.
چند ماه پيش در پي لغو مصونيت قضايي مقام نخست وزير در ايتاليا، زمزمه هايي براي كشاندن برلوسكني به دادگاه در رابطه با دو پرونده مشهور فساد، شنيده شد؛ اما وي توانست پس از مدت ها تلاش و رايزني قانوني را در پارلمان به تصويب برساند كه به «منع مشروع» موسوم شده و برلوسكني با استناد به آن مي تواند از حضور در دادگاه خودداري كند.
تظاهركنندگان، نخست وزير ايتاليا را متهم به تلاش براي تخريب سيستم قضايي كردند. آنها با حمل دست نوشته هايي در اعتراض به فساد اخلاقي و مالي برلوسكني او را «مرد كوچك، مفسد بزرگ» خواندند. علي رغم تصويب قانون «منع مشروع» قضات ايتاليايي عقب نشيني نكرده و همچنان پيگير مجازات برلوسكني هستند.نخست وزير ايتاليا در واكنش به اين تلاش ها، دادستان ها و قضات ايتاليا را به طالبان افغانستان تشبيه كرد. برلوسكني روز جمعه گذشته طي سخناني در جمع حاميان خود با بيان اينكه توطئه اي براي به زير كشيدن دولت وي وجود دارد، تاكيد كرد، اگر دادستان ها قانوني را دوست نداشته باشند، آن را به چالش مي كشند و سپس اين قانون توسط دادگاه رد مي شود، ما در دستان چنين طالباني هستيم.
«آنجلو بونيلي» رئيس حزب سبز ايتاليا اعلام كرد، ما تشنه رعايت قانون هستيم. امروز، طالبان واقعي برلوسكني است كه مي خواهد دستان رئيس دادگاه را ببندد.در تظاهرات روز گذشته برخي از معترضان، پارچه نوشته هايي را حمل مي كردند كه بر روي آن نوشته شده بود: «بس است، قانون براي همه يكسان است.»برلوسكني متهم است كه به يك مشاور حقوقي رشوه داده تا به او در فرار از پرداخت ماليات كمك كند.
اين پرونده مربوط به اواخر دهه 1990 است و در آن مشاور حقوقي برلوسكني متهم است كه با گرفتن رشوه از وي مدارك جعلي و دروغين به دادگاه ارائه كرده است.

 



حزب الله لبنان از نقش مستقيم آمريكا و انگليس در جنگ 33 روزه پرده برداشت

حزب الله لبنان اعلام كرد كه اسناد محكمي وجود دارد كه نقش مستقيم آمريكا و انگليس در جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي عليه لبنان را اثبات مي كند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «نواف موسوي» نماينده لبنان و از اعضاي حزب الله اظهار داشت، آمريكا مسئول مستقيم جنگ سال 2006 اسرائيل عليه لبنان است و اسناد و مدارك محكمي وجود دارد كه دخالت سازمان اطلاعات مركزي آمريكا(سيا) را در اين جنگ اثبات مي كند.
وي افزود، كاخ سفيد حامي جنگ سال 2006 بود و اين سخن تهمت نيست و داراي مدرك و اسناد است ولي متاسفانه دولت لبنان قادر به بازخواست قضايي آمريكا نيست.
اين نماينده مجلس تصريح كرد، مقاومت فراموش نكرده است كه موشك هايي كه طي جنگ، جنوب لبنان را ويران كرد موشك هاي آمريكايي و انگليسي بود كه در اختيار اسرائيل قرار داده شده و اسرائيل در اين جنگ تنها مجري برنامه هاي آنان بود.
موسوي با تاكيد بر سخنان اخير سيدحسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان تصريح كرد، هر خانه اي كه در جنوب لبنان ويران شود در مقابل آن يك خانه درتل آويو ويران خواهد شد.

 



آغاز شمارش آرا در انتخابات پارلماني تاجيكستان

پايان انتخابات پارلماني در تاجيكستان پايان يافت و پيش بيني مي شود طرفداران رئيس جمهور فعلي آن، پيروز انتخابات باشند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از خبرگزاري فرانسه، انتخابات پارلماني تاجيكستان در شرايطي آغاز شد كه انتظار مي رود اين انتخابات به تقويت قدرت امام علي رحمان، رئيس جمهور اين كشور و معرفي پسر وي به عنوان جانشين احتمالي رياست جمهوري بينجامد.براساس اين گزارش، نتايج اوليه از اين انتخابات حاكي است كه اختيارات حزب حاكم «دموكراتيك مردمي» متعلق به رحمان بيشتر شود و كرسي هاي بيشتري را در پارلمان به خود اختصاص دهد.در اين انتخابات بيشتر توجهات بر روي «رستم امام علي رحمان» پسر 23 ساله رئيس جمهور كنوني تاجيكستان كه يك بازيكن فوتبال است و كانديداي شوراي شهر «دوشنبه» است متمركز شده بود.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14