(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 اسفند 1388- شماره 19594
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ضرب شست 20 (يادداشت روز)
احمدي نژاد در همايش همبستگي براي آينده فلسطين: نابودي رژيم صهيونيستي با تكرار جنگ ديگر حتمي است
چرت (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
وزير علوم: اساتيدي جذب مي شوند كه به خواست مردم در 22 بهمن متعهد باشند
نشست فصلي شوراي حكام از امروز در وين آغاز مي شود
زنگ ها به صدا درآمد نكند ما را هم شكار كنند؟! (خبر ويژه)
اسرائيل: خيال نكنيم جمهوري اسلامي سرنگون شدني است (خبر ويژه)
فقط چرت ريگي پاره نشد؟! (خبر ويژه)
سروش: برخلاف توقع ما سكولارها دين در دنيا دوباره زنده شده است (خبر ويژه)
كشف حجاب و سرنگوني كه شدني نيست فعلاً طرح «مجمع» را بچسبيد! (خبر ويژه)
دو كلمه حرف حساب از راديو بردگان (خبر ويژه)



ضرب شست 20 (يادداشت روز)

شكار در آسمان، مختصات و محدوديت هاي خود را دارد. چنين شكاري دشوار است و اغلب ممكن است تيربه خطا برود اما حتي اگربه هدف هم اصابت كند معمولا او را از پاي در مي آورد. شكار در آسمان به گونه اي كه صيد بي هيچ خراشي به زير كشيده شود، شاه شكار است، مثل اينكه كوسه اي را زنده صيد كنند و به ساحل بكشند. شكار اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي ايران در بامداد سه شنبه گذشته از اين جنس است. شكار زنده در آسمان.
بامداد سه شنبه گذشته وقتي عقاب هاي ايراني، هواپيماي گريزان و نافرمان مسير دبي- بيشكك را در بندرعباس بر زمين نشاندند، بمب خبري در دنيا تركيد. «ايران بن لادن ثاني را زنده و كتف بسته دستگير كرد». سركرده تروريست ها به خودي خود اهميتي نداشت. آنچه به ماجرا ابعاد جهاني مي بخشيد، اين بود كه سرويس هاي اطلاعاتي- دست كم- 6 كشور شامل آمريكا، انگليس، اسرائيل، عربستان، پاكستان و امارات، اين گروهك تروريستي و سركرده آن را از چند سال پيش تر و خشك مي كردند و ضمن حفاظت و مراقبت از او، به تجهيز مالي و نظامي و اطلاعاتي گروهك ريگي پرداخته بودند. آخرين اخبار منتشره قبل از شوك روز سه شنبه حاكي از آن بود كه پنتاگون و سيا از گروهك تروريستي منافقين خواسته اند به گروهك ريگي بپيوندد تا سرويس هاي اطلاعاتي سيا، ام آي6 و موساد بتوانند شبكه ترور عليه ايران را با مشاركت ضلع سوم تروريست ها- باند تندرو انجمن پادشاهي- تجديد سازمان كنند. ضلع چهارم و پنجم (پژاك و سلفي ها) نقش مكمل خود را در غرب ايران حفظ مي كردند.
درباره اتفاق اخير ملاحظاتي را بايد مد نظر داشت:
1-دو سال اخير به ويژه سال 1388، روزگار باز توليد ترور و خشونت و تشديد جنگ اطلاعاتي عليه جمهوري اسلامي ايران بود. سرويس هاي اطلاعاتي سه گانه (سيا، موساد و اينتليجنس سرويس) با همكاري وزارتخانه هاي دفاع و خارجه مثلث استكبار، در 2 سال اخير جنگي همه جانبه را عليه امنيت و اقتدار و ثبات جمهوري اسلامي تعريف كردند. برآيند اين پروژه كه از چند محور اجرا شد، لق كردن بنيان هاي امنيت و ثبات در ايران بود. اگر آشوب و اغتشاش ركني از اركان اين پروژه به شمار مي رفت، ترور و خشونت مكمل آن بود. اين مكمل، به رخ كشيدن ناتواني اطلاعاتي و امنيتي ايران را در نظر داشت. بنابراين به موازات تدارك براي آشوب و اغتشاش خياباني و اختلاف افكني در عمق حاكميت، دور تازه جنايت هاي سازمان يافته كليد خورد. اين جنايت ها از مرزهاي سيستان و بلوچستان و كردستان و آذربايجان غربي آغاز شد و تا عمق شهرها و نهايتاً پايتخت گسترش يافت. بمبگذاري در مسجد علي ابن ابيطالب(ع) زاهدان، جنايت هاي تاسوكي و دارزين، بمب گذاري در حسينيه سيدالشهداي شيراز، كشتار سران قبايل بلوچ و شماري از فرماندهان خدوم سپاه در منطقه سرباز، ترور علماي اهل سنت در سنندج و... سرانجام، امتداد ترورها به پايتخت و به شهادت رساندن دكتر مسعود علي محمدي استاد دانشگاه تهران در كنار برخي ترورهاي ديگر نظير ترور خانم آقاسلطان و سيدعلي حبيبي موسوي. در اغلب اين ترورها به وضوح هدايت ام آي6 انگليس و موساد اسرائيل در كنار سازمان «سيا» مشاهده مي شد.
غافلگيري سركرده يكي از اصلي ترين گروهك هاي دخيل در پروژه جنايت و ترور و شكار رعدآساي وي در آسمان، مانند يك سيلي پرقدرت، برق از چشم سرويس هاي اطلاعاتي پدرخوانده پراند. اين شكار از آن رو اهميت پيدا مي كند كه ريگي از جزئيات و مختصات شبكه 6 ضلعي جاسوسي عليه ايران مطلع است، باراندازها و پايگاه ها و اتاق هاي امن اطلاعاتي را مي شناسد، از ساز و كار ارتباط سرويس هاي پدرخوانده با شبكه مزدوران باخبر است و ابعاد مهمي از نقشه جنگ اطلاعاتي و امنيتي عليه ايران را لو مي دهد. او طي سال هاي اخير از سوي برخي رسانه هاي عربي- عبري، آمريكايي- انگليسي و ضدانقلاب (نظير روزآن لاين) مدام تر و خشك شده و در اين زمينه نيز مي تواند اطلاعات با ارزشي را رو كند.اين دومين ضربه اطلاعاتي به دشمن پس از حوادث ماه هاي اخير است.
2-ضرب شست اطلاعاتي ايران به رقباي استكباري و منطقه اي خود، كاملا تميز، نرم و بي عيب و نقص يا به عبارتي ضرب شست«20»بود، يك جراحي بزرگ بدون كوچك ترين جراحت و خونريزي. يك كار كاملا متشخص و با ديسيپلين و منطبق بر حقوق بين المللي. رسانه هاي بسياري در غرب شكار سرويس اطلاعاتي ايران را با جنگ آمريكا و انگليس عليه تروريسم در افغانستان و عراق مقايسه كردند و زبان به تحسين گشودند. اين رسانه ها، بن لادن را به رخ كشيدند كه پس از 9سال همچنان آمريكا و ناتو را در افغانستان به چالش كشيده است. اشغالگران تلفات سنگيني را بر ملت افغانستان تحميل كرده و خود نيز هزينه هاي گزافي را متحمل شده اند اما ثمره 8سال ياغي گري و قانون شكني و جنايت در افغانستان، تشديد تروريسم و صدور آن به پاكستان و هند بوده است همچنان كه آتش جنايت در عراق زبانه مي كشد. اكنون اين تعبير به تدريج در محاورات رسانه اي جهاني تبديل به يك ضرب المثل مي شود كه آمريكا و ناتو دستگيري بن لادن را به سرويس امنيتي ايران بسپارند يا لااقل از ايران ياد بگيرند.
همچنين رسانه ها اقدام اخير سرويس اطلاعاتي ايران را با جنايت تازه موساد در دوبي و به شهادت رساندن محمود عبدالرئوف المبحوح يكي از فرماندهان جنبش حماس مقايسه كردند. اگرچه اين قياس تا حدود زيادي مع الفارق است و شهيد المبحوح فرمانده يك جنبش مردمي براي مبارزه با اشغالگران صهيونيست بود، اما نشان مي دهد كه موساد در اين اقدام، اولا حقوق بين المللي را زيرپا گذاشت ثانيا به يك جنايت كاملا ساده در محل هتل اقامت شهيد المبحوح متوسل شد ثالثا در اين جنايت از كمك برخي سرويس هاي اطلاعاتي اروپايي- و احتمالا منطقه اي- استفاده كرد و رابعا حركت اخير به يك رسوايي و شرمندگي بزرگ براي رژيم تروريست صهيونيستي تبديل شد. اما در مقابل جمهوري اسلامي 1-با اقتدار و افتخار تمام 2-بدون هيچ پنهانكاري و شرمندگي 3-بي هيچ جنايتي 4-به تنهايي و بدون كمك گرفتن از ديگران 5-با رعايت و احترام به موازين حقوق بين الملل 6- و به صورت زنده سركرده تروريست هاي وابسته به موساد و سيا و ام آي6 را بازداشت كرد.
3-احترام ايران به حقوق بين الملل به مفهوم ناديده گرفتن حقوق و امنيت خود نيست. «دفاع مشروع» نيز از لوازم همين حقوق بين الملل است و اگر هر رژيمي چه در منطقه و چه در جهان به قلمرو حقوق و منافع و امنيت ايران دست درازي كند، نبايد از مقابله به مثل ايران آسوده خاطر بماند.
وقتي به آمريكا و اسرائيل گفته مي شد اگر دست از پا خطا كنيد، عمق تل آويو در آتش قهر ايران خواهد سوخت يا ناوهاي جنگي آمريكا به قعر خليج فارس كشيده خواهد شد و پايگاه هاي نظامي و نيروهاي آمريكا در منطقه هيچ امنيتي نخواهد داشت، خيلي ها اين هشدار را جدي مي گرفتند اما كساني هم از سياستمداران و ژنرال هاي جبهه استكبار پيدا مي شدند كه خيال كنند ايران بلوف مي زند. اما برخي رويدادهاي ساليان اخير و ضرب شصت هاي متواتري كه ايران نشان داده- و از جمله ضربه اخير- از عزم مصمم جمهوري اسلامي در اين زمينه حكايت مي كند. بازداشت مقتدرانه ملوان هاي نظامي انگليس در اروندرود و كندن لباس هاي رزم آنان و بدرقه كردنشان با كت و شلوار، همان پيامي را با خود دارد كه بازداشت 3جاسوس آمريكايي در داخل مرز كردستان يا اجازه ندادن به جنگنده هاي ناتو براي عبور از آسمان ايران به سمت افغانستان.
آن ايران قاجاري بود كه در سال 1856 ميلادي (154سال پيش) با هجوم چند كشتي جنگي انگليس به خرمشهر و بوشهر، معاهده پاريس را امضا و هرات را به انگليسي ها (كمپاني هند شرقي) بخشيد. بعد از 150 سال باز هم شبه قاره و افغانستان طوفاني است اما نه به نفع ابرقدرت ها، كه اگر چنين بود ريچارد هالبروك فرستاده ويژه اوباما به پاكستان و افغانستان مجبور نمي شد در بيشكك يا ماناس قرقيزستان، تروريست دون پايه اي مثل ريگي را با ناكامي به انتظار بنشيند.روزگار پهلوي هم سپري شد كه بحرين را دو دستي تقديم آمريكا و انگليس كرد و آن عبارت سخيفي كه هويدا گفت (دختر خودمان بود، شوهر داديم رفت. به كسي ربطي ندارد!). ايران جديد، همان ايران مقتدري است كه فرماندهان سلحشورش چند سال پيش از فرمانده خويش شنيدند اگر ناوهاي آمريكايي دست از پا خطا كردند و متعرض شدند، بلافاصله آنها را مي زنيد و البته اگر غنيمت بگيريد و به ساحل بياوريد، بهتر است.
جمهوري اسلامي ايران هر تعدي و تعرضي را تلافي مي كند اما نه لزوما محدود. اين تلافي همه جانبه، پيشي ناپذير و نامتقارن خواهد بود و ممكن است هر جايي اتفاق بيفتد. ايران در هر زميني كه خود بخواهد مي جنگد نه در زميني كه دشمن تعريف مي كند. رئيس كودك كش رژيم صهيونيستي با همه رجزخواني زيردستي هايش، قدرت ايران را خوب مي شناسد كه مي گويد «زمزمه حمله به ايران ابلهانه است، ايران مي تواند جهنم برپا كند».
ايران هنوز به شيوه هاي ايجاد ناامني و بي ثباتي عليه رژيم هاي استكباري دست نيازيده است و اين از خويشتنداري و بزرگواري است نه از ناتواني. اما اين خويشتنداري هميشگي نيست و مي تواند نقطه پايان داشته باشد. سران رژيم هاي استكباري بايد بفهمند- و البته عنداللزوم بايد تفهيم كرد- كه بي ثبات سازي و ايجاد ناامني، يك بازي سرگرم كننده- و به تعبير هاآرتص درباره جنايت اخير موساد در دوبي، «جيمز باندبازي»- يا يك بازي گلادياتوري نيست كه مستكبران در حاشيه امنيت بنشينند و خاورميانه را ميدان جنگ هاي وحشيانه كنند و خود از تماشاي اين بازي مهيج لذت ببرند بلكه ممكن است ناگهان پاي آنها هم وسط اين بازي مرگ و زندگي كشيده شود. امنيت براي همه و ناامني براي همه.
4-طيف هايي از رسانه هاي استكباري و شاخه هاي گروهكي آنها براي كوچك جلوه دادن قدرت نمايي و ضرب شست اخير ايران مدعي شده اند پاكستان ريگي را دستگير كرده و تحويل داده يا آمريكا معامله كرده و ريگي را به ايران فروخته است. البته سران فتنه هم برخلاف شادماني عمومي ملت ايران، در بهت و سكوتي سنگين فرو رفته اند. شركت هواپيمايي قرقيزستان در اين ميان اذعان كرد كه ايران هواپيماي قرقيزي را نشانده و ريگي و همراه وي را در بندرعباس دستگير كرده است. مي ماند لاف معامله و امتياز دادن آمريكا به ايران. يك جمله كوتاه و اين همه دروغ؟! امتياز براي چه، مگر به حريفي كه مي خواهند او را ضعيف و ناتوان و آشفته كنند يا ناتوان نشان دهند در اوج تنش و درگيري امتياز مي دهند؟! آن شبكه اطلاعاتي بزرگي كه سال ها براي آن هزينه شده و لو رفته چه مي شود؟ معامله بر سر چه؟ آمريكا چه چيزي از ايران گرفت، جز رسوايي و ضعيف قلمداد شدن؟ مي گويند ريگي را دادند تا 3جاسوس دستگير شده در كردستان آزاد شوند. چند روز يا چند هفته كه صبر كنند و جاسوسان آزاد نشوند، اين دروغ نيز آشكار مي شود.
اما مي ماند دو نكته ديگر، يكي سكوت سنگين سران فتنه كه گويي مانند مقامات آمريكا و انگليس و اسرائيل روي ميخ نشسته اند و برخلاف قاطبه ملت ايران نمي توانند شادمان و مفتخر و مبتهج باشند. آيا ريگي به كفش يا ميخي بر تن آنها نيست؟! آنها نيز مانند سركرده تروريست ها، مظنون و سوژه سيستم امنيتي و اطلاعاتي جمهوري اسلامي هستند و وقتي بخشي از شبكه وابسته به آمريكا ضربه مي خورد، ارتعاش هاي اين ضربه طبيعتا اين حضرات را نيز مرتعش مي كند. نكته دوم، هراس وسيع گروهك هاي رنگ به رنگ ضدانقلاب است كه پس از فتنه سبز، جان گرفته بودند اما اكنون دوباره نيمه جان و هراسان شده اند. اگر سري به رسانه هاي آنها بزنيد، به صراحت از اشراف اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران حتي در عمق اروپا ابراز وحشت مي كنند. آنها هم ريگي به كفش دارند و همزمان ريگ هاي ديگري به كفش آمريكا هستند. آنها خائنند و حق دارند هراسان باشند كه گفته اند الخائن خائف.
سال 88 در حالي به سر مي آيد كه درهاي رحمت و موهبت الهي يكي پس از ديگري به روي ملت نستوه، عازم و پا به ركاب ايران باز مي شود. «اگر خدا را ياري كنيد، ياري تان مي كند و گام هاي شما را استوار مي گرداند.»
محمد ايماني

 



احمدي نژاد در همايش همبستگي براي آينده فلسطين: نابودي رژيم صهيونيستي با تكرار جنگ ديگر حتمي است

رئيس جمهور تاكيد كرد: شعارهاي حقوق بشر و مبارزه با تروريسم از سوي حاميان رژيم صهيونيستي بهانه اي براي حضور در منطقه و گسترش سلطه است.
به گزارش فارس، محمود احمدي نژاد عصر ديروز در همايش همبستگي ملي و اسلامي براي آينده فلسطين ،صهيونيست ها را پرچمدار دشمني با خدا، صالحان، عدالتخواهان و حق طلبان توصيف و خاطر نشان كرد: هر جا جنايتي باشد آنان با اربابانشان حضور دارند.
وي وجود رژيم جنايتكار صهيونيستي را توهين به كل بشريت خواند و ابراز داشت: امروز بر همه روشن شده است كه مأموريت رژيم صهيونيستي اشغال، تجاوز، تهديد و زمينه سازي براي سلطه ستمگران بر جهان است.
رئيس جمهور افزود: شعارهاي حقوق بشر و مبارزه با تروريسم از سوي حاميان رژيم صهيونيستي بهانه اي براي حضور در منطقه و گسترش سلطه است.
احمدي نژاد تاكيد كرد: امروز روشن شده است كه حزب صهيونيستي و صهيونيزم در انديشه تسلط بر همه جهان است و مراكز اصلي قدرت و ثروت جهاني تحت نفوذ آن قرار دارد.
رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه هزينه نگهداري اين جرثومه فساد اسرائيل براي سردمداران استكبار از منافع آن پيشي گرفته است، گفت: ملت هاي اروپايي خواهان پايان دادن به حيات ننگين انديشه صهيونيستي هستند؛ چرا كه اگر دولت هاي اروپايي و آمريكايي در اين خصوص يك رفراندومي با نظارت بين المللي انجام دهند آن وقت مشخص مي شود كه مردم خواهان آنان نيستند.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود با بيان اينكه تجاوز رژيم صهيونيستي به قدس شريف براي پوشاندن ضعفشان است، گفت: به فضل الهي رژيم صهيونيستي در پايان راه و در سراشيبي سقوط و بن بست كامل قرار گرفته است و گذر زمان عليه آنان است.
احمدي نژاد افزود : ملت هاي منطقه بيدار شده و خود را پيدا كرده اند و در صورت تكرار جنگ 33روزه و 22 روزه نابودي رژيم صهيونيستي حتمي است.
وحدت رمز موفقيت است
رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در اين همايش خطاب به حاضران تاكيدكرد كه تحركات ديپلماتيك بايد در راستاي انتخاب استراتژي درست باشد.
وي تصريح كرد : اين استراتژي درست همان مقاومت، انتفاضه و جهاد است كه براي تحقق آن مي توان از تحرك ديپلماتيك با ديپلماسي فعال نيز استفاده كرد.
لاريجاني افزود: متاسفانه در اين بين گروهي از دولت هاي اسلامي مي خواهند همواره زينت مجالس پيروزي باشند به گونه اي كه در زمان مقاومت سكوت كرده يا به طرف مقابل كمك مي كنند. اين كار آن ها بدين دليل است كه هنوز به اين ديدگاه قديمي دل بسته اند كه آمريكا قدرتمند است و اسرائيل هر كاري مي تواند بكند، حال آنكه قدرت از آن خداست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه وحدت گروه هاي فلسطين رمز موفقيت است ،گفت: اين جلسه نشان دهنده سيماي مبارك وحدت است؛ اما همگان بايد به اين نكته توجه كنند كه آماده شدن براي مقاومت بايد متناسب با زمان باشد؛ چرا كه در چنين شرايطي حتي دولت هاي سست نيز جرات همراهي پيدا مي كنند.
متاسفانه دادگاهي در جهان
وجود ندارد كه به جنايات
رژيم صهيونيستي رسيدگي كند
حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم رييسي با اشاره به كيفرخواست دادستان هاي كشورهاي اسلامي پس از جنگ غزه در مورد جنايات رژيم صهيونيستي تصريح كرد كه متاسفانه يك دادگاه بين المللي كه به اين جنايات رسيدگي كرده و بتواند از حقوق فلسطيني ها دفاع كند وجود ندارد.
معاون اول قوه قضاييه روز شنبه در اولين روز از همايش همبستگي ملي و اسلامي براي آينده فلسطين گفت: ملت مقاوم فلسطين دريافته اند كه به هيچ عنوان دشمن خونخوار قابل اعتماد نيست و تنها راه برگزيده، مقاومت است. قراردادهاي انجام شده مانند كمپ ديويد، شرم الشيخ و غيره در اين باره انجام شده است اما مردم فلسطين از اين نشستن و برخاستن ها چيزي نصيب شان نشده است و نتوانسته اند به حق خود برسند.
وي تصريح كرد: به عنوان نماينده قوه قضاييه بعد از پيروزي جنگ غزه نسبت به جنايات بسياري كه اسرائيل در غزه، جنوب لبنان و جاي جاي سرزمين اشغال شده مرتكب شده است نشستي با دادستان هاي كشورهاي اسلامي در اول سال تشكيل داديم كه همه دادستان ها با صدور يك كيفرخواست و ادعانامه عليه جنايات رژيم صهيونيستي، جنايت عليه بشريت، ارتكاب جنايات جنگي و به عنوان اين كه اسرائيل همه حقوق و ميثاق هاي بين المللي را رد كرده است و نسل كشي به راه انداخته است، صادر كردند كه در واقع اين ادعانامه مستندي است قابل ارائه به مجامع و دادگاه هاي بين المللي اما متاسفانه يك دادگاه بين المللي كه به اين ادعانامه رسيدگي كرده و بتواند از حقوق مردم مظلوم فلسطين دفاع كند وجود ندارد.
وي در ادامه اظهار كرد: موجب تاسف است كساني كه ادعاي دفاع از حقوق مردم فلسطين را دارند اما به ادعانامه مستند از طرف دادستان هاي كشورهاي اسلامي به رياست جمهوري اسلامي ايران رسيدگي نمي كنند، خود آنها نيز نماينده و گزارشگر به غزه ارسال كرده و گزارش جامع از آن داده اند اما نظام تحت سلطه آمريكا و اسرائيل اجازه رسيدگي به اين مسئله را به آنها نمي دهد. ما معتقديم اگر به جنايت ها رسيدگي شود در اين صورت ديگر حقوق هيچ ملتي پايمال نشده و آن قدر آشكارا نمي توان ظلم كرد. زماني كه دبيركل سازمان ملل متحد از غزه بازديد كرد تنها يك گزارش مبني بر اظهار تاسف ارائه كرد.
آمادگي ايران براي كمك
به تشكيل انتفاضه مجازي
عليه اسرائيل
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در همايش همبستگي ملي و اسلامي براي آينده فلسطين، تشكيل انتفاضه رسانه اي براي دفاع از مقاومت فلسطين را پيشنهاد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، وزير اطلاعات ديروز در دومين روز از اين همايش كه در سالن همايش هاي صداوسيما برگزار شد گفت: انتفاضه سوم بايد انتفاضه رسانه اي با استفاده از شبكه مجازي اينترنت باشد.
وي افزود: امروز شبكه مجازي يك شبكه بسيار ارزشمند براي بيداري و هوشياري بشر در مقابل جنايات و توطئه هاي صهيونيست ها است.
مصلحي گفت: با توجه به تجربه زندگي كه جمهوري اسلامي ايران در اين راستا به دست آورده است، با ايجاد شبكه هاي مجازي اجتماعي مي توان افشاگري هايي عليه صهيونيست ها انجام داد و مي توان يك جنگ رسانه اي را در صحنه مجازي عليه رژيم اسرائيل و آمريكا و توطئه هاي آنها به وجود آورد.
مصلحي با اشاره به ترور شهيد «المبحوح» يكي از مقامات حماس در دوبي، تهديد سوريه و لبنان به حمله نظامي از سوي اسرائيل و نيز طرح جديد آمريكا براي استقرار سامانه هاي موشكي در برخي كشورهاي خاورميانه گفت: اينها تنها بخش هايي از تحركات آمريكا و صهيونيست ها در منطقه است و آنها به دنبال آن هستند كه منطقه را غبارآلود كنند و با ايجاد شكاف ميان كشورهاي منطقه، اهداف سلطه جويانه و توسعه طلبانه خود را به پيش ببرند.
مصلحي اظهار داشت: روند تحولات نشان مي دهد كه آمريكا به دنبال ايجاد موج جديدي از به اصطلاح صلح خاورميانه است تا شايد از حجم انتقادها از دولت اوباما كاسته شود و در همين راستا به دو موضوع ايران هراسي و تبليغ براي صلح خواهي كاخ سفيد روي آورده است.
مصلحي در آغاز سخنانش با اشاره به موفقيت هاي جمهوري اسلامي ايران در ماه هاي اخير علي رغم توطئه هاي چندين ساله دشمنان عليه انقلاب اسلامي گفت: بحث فتنه انگيزي كه در جمهوري اسلامي ايران با طراحي آمريكا، صهيونيست ها و بعضا دولت هاي اروپايي طراحي شده بود و مقدمه اي 20 ساله داشت، به شكر خدا جمهوري اسلامي ايران به خوبي بر اين فتنه غلبه كرد و توطئه بزرگي را نقش بر آب ساخت.
استيصال رژيم صهيونيستي
همچنين دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ترور شهيد المبحوح را نشانه استيصال رژيم صهيونيستي دانست.
دكتر سعيد جليلي در دومين روز از همايش همبستگي ملي و اسلامي براي آينده فلسطين گفت: فضاحت دبي كه توسط رژيم صهيونيستي به بار آمد و حمايت از گروهك تروريستي ريگي توسط آمريكا نشان داد كه دوران حكومت برخي از كلوپ هاي قدرت در دنيا به پايان رسيده است.
وي فلسطين را رمز انسان هاي آزاده، مقاومت و پايداري در برابر جهان سلطه توصيف كرد و گفت: فلسطين ديگر منحصر به سرزمين هاي اشغالي نيست بلكه يك نماد است كه ان شاء الله روز به روز در همه جاي دنيا گسترش مي يابد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان كرد: امروز مقاومت فلسطين با پيروزي هاي پي در پي همراه و دوران موفقيت ها آغاز شده است.
وي توضيح داد: فلسطين نشان داد كه روابط ناعادلانه حاكم در صحنه بين الملل يك تار عنكبوت سست و زوال پذيري پيش نيست و اميدواريم پيروزي نهايي را به زودي شاهد باشيم.
جليلي با مرور تاريخ سرزمين هاي اشغالي گفت: كلوپ قدرت تلاش مي كرد كه موساي مقاومت شكل نگيرد و فرزندان امت اسلام را ذبح مي كرد اما در اوج موفقيت هايي كه آنها در كمپ ديويد تصور مي كردند موساي مقاومت زاده شد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه در 30 سال دوم اين فرزند مقاومت روز به روز قوي تر، بالنده تر و موثرتر در عرصه بين المللي ظهور كرد، اظهار داشت: روند موفقيت ها برعكس شد و جهان شاهد دور جديدي از موفقيت ها از جمله تحت عنوان جنگ 33 روزه و 22 روزه بود.
منوچهر متكي وزير امور خارجه نيز در اولين روز همايش همبستگي ملي و اسلامي براي آينده فلسطين كه با حضور رهبران گروه هاي ده گانه فلسطيني برگزار شد در سخناني اين همايش را پيمان ديگري براي مجموعه هاي فلسطين مقاوم دانست.

 



چرت (گفت و شنود)

گفت: پايگاه خبري رژيم صهيونيستي «دبكا فايل» اعتراف كرده كه شكار زنده عبدالمالك ريگي در آسمان ايران نشانه قدرت اطلاعاتي غيرقابل تصور جمهوري اسلامي است.
گفتم: خب! ديگه چي؟
گفت: همين پايگاه خبري نوشته عبدالمالك ريگي در هواپيما به خواب عميقي فرو رفته بود كه جنگنده هاي ايراني آن را مجبور به فرود كردند.
گفتم: ديگه چي؟!
گفت: نوشته كه اقدام ايران فقط چرت ريگي را پاره نكرده بلكه همه گروه هاي اپوزيسيون را به شدت نگران كرده است.
گفتم: يكي از تروريست ها با مخفي كاري سوار هواپيما شده بود كه به انگليس رفته و پناهنده شود. در هواپيما به خواب رفته بود كه يك نقص فني پيدا شد و هواپيما به فرودگاه مهرآباد بازگشت. يارو كه فكر مي كرد در لندن پياده شده وقتي چشمش به عكس هاي مسئولان جمهوري اسلامي و پاسدارها افتاد با تعجب پرسيد؛ لندن رو ديگه در عمليات والفجر چند فتح كردند؟!

 



كيهان و خوانندگان

¤ بيانات و رهنمودهاي پيامبرگونه رهبر فرزانه انقلاب خصوصاً در ديدار اخير اعضاي مجلس خبرگان نشان دهنده خط اصيل و راستين اسلام انقلابي است كه به خوبي بايدها و نبايدها و حد و مرزها را مشخص كرده است. اميد است همه گوش به فرمان حضرت آقا براي تثبيت و تحكيم اهداف شكوهمند انقلاب اسلامي كوشا باشيم.
شاهرخ دربندي- اهواز
¤ برخي شبكه هاي وابسته به صهيونيسم جهاني ادعا كرده اند كه آمريكا در دستگيري شرور جنايتكار عبدالمالك ريگي به ايران كمك كرده است لطفاً بنويسيد اگر آمريكا اين هنر را داشت در طول 9 سال اخير بن لادن را دستگير مي كرد. لازم نبود كه به ايران كمك كند.
رضا عليزاده
¤ شكست آمريكا، انگليس و ديگر دول اروپايي در سازمان دهي و هدايت فتنه بعد از انتخابات و دستگيري شرور جنايتكار عبدالمالك ريگي در مقابله با نظام اسلامي شكست سختي است. انتظار مردم اين است كه دستگاه قضايي كشور همان برخوردي را كه با ريگي بعنوان خائن جنايتكار مي كند با سران فتنه سبز همين برخورد را داشته باشد. طبيعي است كه بازگشت فتنه گران از مسير ناصوابي كه طي كرده اند و به مردم و نظام آسيب وارد ساخته اند تغييري در روند محاكمه آنان بوجود نمي آورد.
محمودي
¤ دستگيري خائن جنايتكار مثل ريگي بايد براي سران فتنه درس عبرت باشد چرا كه نهايت جرم و جنايت خواري و ذلت است براي آنان هم سرنوشتي مشابه سرنوشت ريگي در انتظار است بي جهت به تعلل و مسامحه دستگاه قضايي كشور در اين مورد دل خوش نكنند چرا كه مردم به موقع به وظيفه خويش در اين رابطه عمل خواهند كرد.
معتمدي
¤ رئيس محترم قوه قضائيه چند ماه قبل اعلام كرد كه اين قوه به اندازه كافي مدارك از فتنه گري سران فتنه در اختيار دارد. حال سؤال اين است كه چرا دستگاه قضايي در اين مورد وارد عمل نمي شود و همچنان به محاكمه افراد دستگير شده رديف هاي سوم و چهارم حوادث بعد از انتخابات مشغول است.
يك هموطن
¤ آقاي نوبخت در مناظره تلويزيوني پنجشنبه شب 6/12/88 در دفاع از دولت هاي آقاي هاشمي و خاتمي بيان كرد نبايد از اينكه افراد مسئول در اين دو دولت مثل اوايل انقلاب لباس بسيجي به تن نمي كردند و با كت و شلوار ظاهر مي شدند گله و انتقاد كرد در حالي كه انتقاد مردم به مسئولين اين دو دولت انتقاد به پوشش آنها نبوده چرا ايشان از حساب هاي بانكي و ثروت هاي باد آورده اين مسئولين و ظهور طبقه جديد دولتمردان آن وقت صحبتي به ميان نياوردند.
فخرالساعه
¤ ضمن تبريك دستگيري ريگي شرور توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)، از دستگاه قضائي تقاضا مي شود كه ريگي در يك دادگاه علني محاكمه شود تا افراد پشت پرده اي كه با او همكاري مي كردند نيز رسوا شوند.
يك هموطن
¤ همزمان با رسوايي كشورهاي غربي در هماهنگي با تروريسم دولتي اسرائيل و همچنين دستگيري مقتدرانه مزدور جنايتكار آن ها، ريگي، امروز بهترين فرصت براي افشاي ماهيت تروريستي آن دولت هاست. به اين ترتيب هم مي توان موجب بي اعتبار ساختن ليست مسخره آمريكايي دولت هاي حامي تروريسم، دولت هايي چون آمريكا، انگليس و اسرائيل را نيز رسواتر ساخت.
علي نژاد از آستارا
¤ از سربازان گمنام امام زمان (عج) به خاطر عمليات متهورانه شان در دستگيري سردسته اشرار عبدالمالك ريگي تقدير و تشكر مي كنيم. زحمت كشان وزارت اطلاعات بدانند كه با اين كار بزرگي كه صورت داده اند بار ديگر دنيا را مبهوت قدرت و توان جمهوري اسلامي ايران كردند.گام هايتان هميشه استوار باد.
يك هموطن از اصفهان و چندين تماس مشابه
¤ شكايت مزدوران و فتنه گران از مديرمسئول روزنامه كيهان لطف خداوند است كه به ضرر شاكيان تمام خواهد شد و در حقيقت،آن ها خودشان را رسواتر و ماهيت آن ها افشاتر مي شود.
سليمان بلغار
¤ مي خواستم به آقايان مخالف دولت كه مدام با ارائه آمارهايي نتيجه مي گيرند كه وضعيت اقتصادي مردم نسبت به قبل ناگوار و بحراني است مطلبي را گوشزد كنم وآن اينكه اگر چنين است پس چرا در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري 25ميليون نفر كه بيشتر آن ها قبلاً از افراد كم درآمد و محرومين جامعه بودند با طيب خاطر به آقاي احمدي نژاد راي دادند. اگر اين آقايان از خانه هاي آنچناني خود لحظاتي هم كه شده در ميان طبقات مختلف مردم باشند به وضوح خواهند ديد كه وضع معيشتي مردم نسبت به دوره آقاي خاتمي بسيار بهتر شده است و اصلاح طلبان به جاي اين گونه حركت هاي مذبوحانه پي گيري بكنند ببينند كه چرا مردم در بيش از 6 انتخابات سراسري به آن ها پشت كرده اند.
حسن كشاني
¤ از آقاي رئيس جمهور مي خواهيم از تمام توان و قدرت رسانه اي دولت و زيرمجموعه و همچنين از صدا و سيما براي تبليغ و معرفي هر چه بيشتر صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير كشور استفاده كنند چرا كه عده كمي از روستائيان و عشاير از وجود اين صندوق و مزاياي آن باخبر هستند فلذا در اين مورد بايد تبليغ زياد بشود.
عيسي محمودي از روستاي منوجان كرمان
¤ پول آب منزل بنده در دوره هاي گذشته چيزي حدود سه هزار تومان بود الان كه قبض آب براي دو دوره صادر شده بايد 42هزار تومان پول آب بدهم. در قبض جديد فقط مبلغ 16 هزار تومان پول مازاد الگوي مصرف محاسبه كرده اند. عرض مي كنم تقصير بنده چيست كه سازمان آب پول آب چند دوره را با يك قبض محاسبه و صادر كرده است. ولي متاسفانه علي رغم هر نوع استدلال زير بار حرف حق نمي روند و مي گويند مبلغ اعلام شده بايد پرداخت شود.
هاشمي
¤ فرزندم در دانشگاه آزاد در رشته ادبيات انگليسي تحصيل مي كند. استاد مربوطه كتاب هاي اكتيو را بعنوان كمك درسي به دانشجويان توصيه كرده كه از بازار تهيه بكنند. قابل توجه اينكه در اين كتاب نام خليج فارس تحريف شده و به نام خليج عربي و يا خليج تنها چاپ گرديده است. آيا اين موارد قابل پيگيري نيست؟ و مسئوليتي متوجه مسئولين امر نمي باشد؟
حسيني
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 13آن روزنامه در تاريخ 27/11/1388، با عنوان «قول مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در مورد كارت منزلت بازنشستگان»، به اطلاع مي رساند: با اجرايي شدن طرح كارت بليت الكترونيك به صورت كامل در تمامي خطوط شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه اعم از خطوط بليتي و ريالي، تمهيدات لازم از سوي شهرداري تهران براي قابل استفاده بودن كارت منزلت بازنشستگان عزيز و ساير اقشار آسيب پذير در اتوبوس هاي اين شركت، انديشيده خواهد شد.

 



وزير علوم: اساتيدي جذب مي شوند كه به خواست مردم در 22 بهمن متعهد باشند

وزير علوم، تحقيقات و فناوري نگاه جناحي به جذب هيئت علمي دانشگاه ها را سمي مهلك دانست و گفت: اساتيدي بايد جذب هيئت علمي شوند كه قائل به مسيري باشند كه مردم در 9 دي و 22بهمن ترسيم كرده اند.
دكتر كامران دانشجو در سومين نشست سراسري اعضاي هيئت اجرايي جذب، لازمه حركت در مسير صحيح آموزش عالي كشور را شناخت اهداف متعالي اسلام دانست و با اشاره به تفاوت دانشگاه در دو ديدگاه اسلام و ليبرال گفت: آنچه كه ما را از آنها متمايز مي كند ديدگاه و جهان بيني اسلام در هدف از خلقت انسان است كه در تعاريف آنها نمي گنجد. وزير علوم در بخش ديگري از سخنان خود ضرورت شناخت توطئه هاي مختلف استكبار جهاني را يادآور شد و افزود: استكبار جهاني مي خواهد در موقعيت هاي مختلف به اشكال متفاوت اهداف شوم خود را عملي كند و در فتنه و جنگ نرم تحميلي اخير نيز با بكارگيري تمام توان شيطاني خود مي خواست فضاي دانشگاه ها را به هم بزند كه هوشياري دانشگاهيان و آحاد ملت بزرگ ايران به ويژه در خلق دو حماسه 9 دي و 22 بهمن نقشه آنها را نقش برآب ساخت.
دانشجو در همين رابطه افزود: مردم خواسته هاي خود را كه همان اسلام و گفتمان امام(ره) و پايبندي به نظام جمهوري اسلامي است با ولايت پذيري و حمايت از اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه نشان داده اند بنابراين حجت بر ما، مديران وزارتخانه، روساي دانشگاه ها و كليه دانشگاهيان تمام شده است و ما بايد با درك صحيح اين پيام حركت هاي خود را در مسيري كه مردم با ايمان ترسيم كرده اند تنظيم كنيم.
وزير علوم در بخش ديگري از سخنان خود وظيفه هيئت هاي اجرايي جذب را بسيار مهم و حساس دانست و تاكيد كرد: اساتيدي بايد جذب هيئت علمي شوند كه قائل به مسيري باشند كه مردم در 9دي و 22بهمن ترسيم كرده اند.
وي نگاه جناحي به جذب هيئت علمي دانشگاهها را سمي مهلك دانست و گفت: سياست ما در جذب هيئت علمي، داشتن علم توامان با دين يعني ايمان و دانش حداكثري افراد است.

 



نشست فصلي شوراي حكام از امروز در وين آغاز مي شود

اولين نشست فصلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در سال 2010 از امروز در وين آغاز به كار مي كند.
در اين نشست گزارش «يوكيا آمانو» مديركل جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره فعاليت هاي هسته اي ايران و سوريه مورد بررسي قرار مي گيرد.
گزارش آمانو درباره ايران مورد انتقاد شديد تهران قرارگرفت. آمانو در گزارش خود درباره برنامه هسته اي ايران بي توجه به گزارش هاي قبلي آژانس برخورد كرده است.
علي اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در نشست توجيهي آژانس كه چهارشنبه هفته گذشته براي اعضاي شوراي حكام برگزار شد و در آن اولي هاينونن معاون مدير كل در امور پادمان ها و هرمن ناكارت برگزار شد، با ارايه نامه توجيهي ايران به گزارش اخير آمانو، گزارش مديركل را حاوي ايرادات فني و حقوقي دانست و گفت: «موارد مطرح شده در اين گزارش بعضاً مخاطبان و ديپلمات ها را نسبت به وضعيت پرونده هسته اي ايران گمراه مي كند.»

 



زنگ ها به صدا درآمد نكند ما را هم شكار كنند؟! (خبر ويژه)

قدرت نمايي اطلاعاتي ايران در بازداشت رئيس يك گروهك تروريستي وابسته به آمريكا، انگليس و اسرائيل، ديگر محافل ضد انقلاب را به وحشت انداخته است. اين محافل با اشاره به ردزني و تعقيب و مراقبت پيچيده اي كه از سوي مأموران اطلاعاتي جمهوري اسلامي براي دستگيري زنده- و نه هلاكت- عبدالمالك ريگي صورت گرفته، معتقدند سرنوشت مشابهي مي تواند در انتظار آنها باشد.
در يكي از ده ها تحليل منتشره با اين مضمون در رسانه هاي ضدانقلاب، سايت اخبار روز وابسته به گروهك فدائيان خلق هشدار داد: زنگ خطر براي بسياري از نيروهاي سياسي مخالف رژيم جمهوري اسلامي به صدا درآمده است. با دستگيري ريگي توسط سربازان گمنام رژيم، رسانه هاي داخلي و خارجي جمهوري اسلامي نمايشي از قدرت برپا كرده اند.
«سيروس-م» نويسنده اين مطلب با بيان اينكه دو سال پيش با ريگي صحبت كرده، با نگراني مي پرسد: ديروز مقر اشرف سر آغاز بود و امروز ريگي، فردا كجا را هدف خواهند گرفت؟
وي همچنين مدعي شد: كماندوهاي مرگ آفرين رژيم هم اكنون در سفارتخانه هاي آن در اروپا آماده عمليات مي باشند.
نكته جالب در اين ميان اين است كه رسانه هاي آمريكايي و صهيونيستي و انگليسي براي كوچك و كم ارزش نشان دادن قدرت نمايي اطلاعاتي جمهوري اسلامي به دروغ مدعي شده اند غرب با ايران معامله كرده و ريگي را فروخته است. اما همين بلوف تبليغاتي، به شدت مزدوران رژيم هاي مذكور را به هراس انداخته به نحوي كه اخبار روز نوشت: غرب حلقه هاي ضعيف تر زنجير را قرباني مي كند. نمي توان پذيرفت غرب نيرويي نظامي را كه با دشمن مي جنگد، قرباني كند.

 



اسرائيل: خيال نكنيم جمهوري اسلامي سرنگون شدني است (خبر ويژه)

مقامات ارشد رژيم صهيونيستي پس از سرمايه گذاري وسيع روي فتنه سبز و القاي توهم در حوادث پس از انتخابات مبني بر اينكه كار جمهوري اسلامي تمام است، اكنون نسبت به اين ادعا ابراز ترديد مي كنند.
ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي كه با هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا ملاقات كرده بود، پس از اين ديدار گفت: ايران دستخوش تحولات و اختلافات دروني شد اما نبايد خيال كرد رژيم اسلامي سرنگون يا دچار تغيير مي شود.
وي از تحركات چند ماه اخير دولت اوباما براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران حمايت كرد و گفت ما در زماني كوتاه نيازمند تحريم هاي مأثر هستيم اما اگر تحريم ها مأثر نبود، بايد آماده مراحل بعدي بود.
«آمادگي براي مراحل بعدي» (حمله نظامي) بلوفي است كه مقامات جنگ طلب رژيم صهيونيستي طي 7-6 سال گذشته مرتباً تكرار كرده اند و اين در حالي است كه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي چهارشنبه 82 بهمن، ضمن عقب نشيني از مواضع قبلي در جمع خبرنگاران گفت: اسرائيل قصد هيچ گونه جنگ و تعرضي را عليه ايران ندارد.
ايهود باراك در ديدارش از آمريكا همچنين از اختلاف با آمريكا خبر داده و گفته است: واشنگتن و تل آويو اختلافاتي در قضاوت نسبت به برنامه هسته اي و تحولات داخلي ايران دارند كه نياز به هماهنگي دارد اما نه هماهنگي كامل.
وي مي گويد: برنامه هسته اي ايران تغيير چنداني در اين گوشه از جهان ايجاد نمي كند اما از نگاه ما داراي تأثيرات اساسي در نظم منطقه اي و تبعاتي براي تمام دنياست.

 



فقط چرت ريگي پاره نشد؟! (خبر ويژه)

يك پايگاه خبري اسرائيلي اذعان كرد: دستگيري عبدالمالك ريگي موفقيتي چشمگير براي نيروهاي اطلاعاتي ايران و ضربه اي بزرگ به عمليات مخفيانه غرب بر عليه جمهوري اسلامي ايران است.
پايگاه «دبكا فايل» نوشت: ايران با دستگيري عامل آمريكا، نداي پيروزي سر مي دهد. اين عمليات قابل مقايسه با عمليات ديگر سرويس هاي اطلاعاتي در دنيا نيست.
دبكا فايل در ادامه مي نويسد: دبي به مكاني امن براي جاسوسان بين المللي مبدل شده است و سران آنها آزادانه در آنجا به فعاليت مشغولند. اين مكان براي گروه ريگي نيز جاي مناسبي بود تا با حاميان خود، عوامل اطلاعاتي عربستان و امارات متحده عربي، جلساتي را برگزار نمايد.
اين پايگاه اطلاعاتي نوشت: هنگامي كه «ريگي» در هواپيما به خواب عميقي فرو رفته بود، نيروهاي امنيتي ايران هواپيماي قرقيزستاني با شماره پرواز QH454 را با 119 مسافر مجبور به فرود نمودند و ريگي را دستگير كردند. اين هواپيما پيشتر توسط ايران ره گيري و شناسايي شده بود و دو فروند جت جنگنده ايران آن را مجبور به فرود نمود.

 



سروش: برخلاف توقع ما سكولارها دين در دنيا دوباره زنده شده است (خبر ويژه)

يك عضو حلقه نفاق كيان كه رسماً از سوي محافل دولتي آمريكا براي ترويج ايدئولوژي سكولاريسم و نفي جمهوري اسلامي حمايت مالي مي شود، هشدار داد رويكرد جهان برخلاف توقع مخالفان دين و سكولارها به سوي ديني شدن بيشتر است.
سروش در دانشگاه دلفت هلند اعلام كرد: براساس تز سكولارها جهان به سوي جدايي حكومت از دين و خصوصي شدن دين پيش مي رود و دين فقط در دل انسان ها خواهد بود و بيش از آن مجال تصرف ندارد در حالي كه اين تز در اين دوران واژگونه شده است، به اين دليل كه وجود دين را در عمق زندگي ايرانيان و بازگشت دين را در مغرب زمين مي توانيم ببينيم. آنچه گمان مي رفت رو به احتضار مي رود يا مرده است يا در راه مردن است، خوب يا بد، ظاهراً تجديد حيات كرده، برخاسته و برگشته و ديگران را به نگراني افكنده است. اكنون سكولاريسم كه قرار بود نسبت به اديان بي طرف باشد اكنون تبديل به يك سكولاريسم ستيزه گر شده يعني با پاره اي از اديان و ظهور آنها، رسماً در مي آويزد و مي ستيزد. از اين قرار چيزي اتفاق افتاده كه در پيش بيني سكولارها نبوده است.
وي كه دو هفته پيش از حضور انجمن حجتيه، سكولارها و حتي عناصر ضددين در جنبش سبز خبر داده بود، اضافه كرد: در جامعه ايران درصد بالايي از مردم ديندار هستند كه نبايد ناديده گرفته شوند. ما اهل كشوري هستيم كه در آن فعلاً سياست با ديانت با هم آميخته اند... بين سياست و ديانت يك رابطه حقيقي وجود دارد. يعني در متن جامعه، سياست از ديانت تغذيه مي كند. ديانت روي سياست و سياست روي ديانت تاثير مي گذارد. اين تاثيرات حقيقي هستند. در تئوري كه ما مي خواهيم ارائه دهيم يك وقت ارتباط حقوقي را مدنظر قرار مي دهيم، اين سكولاريسم سياسي است و از اين نامگذاري هم دفاع مي كنيم. اما رابطه اي حقيقي هم داريم كه در اراده كسي نيست و خود به خود در هم تاثير مي گذارند. در جامعه اي كه مسلمان باشد يا اكثريت مسلمان باشند، يك چيزهايي را خود به خود نمي پسندند، چيزهاي ديگري را مي پسندند.
وي همچنين اظهار داشت: سكولاريسم بر اين مبنا استوار بوده كه رابطه حقيقي سياست با دين تضعيف خواهد شد اما اين رابطه هنوز برقرار است و همين برخي را به ستيزه گري واداشته است.
اظهارات اخير سروش در هشدار نسبت به ستيزه جويي سكولاريسم در حالي كه شخص وي طي دهه گذشته علناً و بارها به ستيزه جويي عليه نبوت پيامبر اكرم(ص)، تخطئه ولايت ائمه و سرانجام انكار وحياني و الهي بودن قرآن پرداخت و اراجيف اعراب لجوج جاهلي را عليه پيامبر و ائمه و قرآن تكرار كرد.

 



كشف حجاب و سرنگوني كه شدني نيست فعلاً طرح «مجمع» را بچسبيد! (خبر ويژه)

محافل ضددين و ضد انقلاب در خارج كشور مي گويند براي رسيدن به نظام لائيك و براندازي واقعي بايد از اصلاح طلبان حمايت كرد.
سايت خودنويس كه توسط شماري از عناصر مقيم آمريكا و اروپا اداره مي شود با اشاره به بن بست براندازي در ايران و ضمن دعوت به نفاق و تظاهر نوشت: براي بقاي جنبش بايد از راه پرپيچ و خمي عبور كنيم. با كوچك ترين لغزش در انتخاب شعارها ممكن است به بيراهه رهنمود شويم. اكنون به تعداد كافي شعار متولد شده اما چيزي كه تا امروز از طرف گروه هاي راديكال نديده ايم راهكار است. ساده است مدام از براندازي صحبت كردن اما بايد ديد راهكاري براي رسيدن به اين شعارها وجود دارد. من به شخصه حكومتي لائيك را آرزو دارم اما اصلاح طلبم براي اينكه راه كار عملي تري سراغ ندارم. براي رسيدن به شعارهايي مثل جمهوري ايراني، حذف ولايت فقيه، براندازي و غيره، ما نياز به ابزاري داريم كه در حال حاضر در دسترس نيست.
«آرش ح-پ» نويسنده اين مقاله مي افزايد: اغلب دوستان ]لائيك[ بر اين باورند كه حكومت تن به اصلاحات نخواهد داد يا اصولا اصلاح پذير نيست و راهي جز براندازي وجود ندارد اما آيا حكومتي كه حتي تن به اصلاح نمي دهد ممكن است تن به انقلاب بدهد؟... با طرح شعارهاي راديكال ما مجبور مي شويم در زمين حكومت بازي كنيم اما طرح شعارهايي مثل آزادي انتخابات مي تواند موجب ايجاد شكاف در حاكميت شود. مي دانم كسي كه پايبند به ولايت فقيه است نمي تواند خواست سكولارها را تامين كند اما اگر سكولارها و ديگر گروه ها كمي هوشيار باشند مي توانند با كمك همين افراد به فضاي مطلوب برسند. در غير اين صورت بايد منتظر شكست سنگين خود باشيم.
سايت ضدانقلابي مي نويسد: آيا در حال حاضر شعار آزادي انتخابات مي تواند راهبردي تر باشد يا طرح شعار جمهوري ايراني؟ طرح شعار آزادي احزاب راهبردي تر است يا شعار حذف ولايت فقيه؟ برخي دوستان با طرح شعارهاي راديكال راه به ناكجاآباد مي برند. آيا طرح آزادي پوشش كه خواست ماست در اين موقعيت درست است. بله شعار كشف حجاب خوب است اما نه در زماني كه در حال گذار هستيم. اين شعار كه از سوي برخي حمايت مي شود حتي در يك كشور سكولار هم در اقليت است چه برسد به وضعيت جاري و غيرسكولار ايران.
«خودنويس» با استقبال از طرح پيشنهادي يكي از كميسيون هاي مجمع تشخيص كه متضمن مفاد خلاف قانون اساسي است، نوشت: امروز بايد از طرح مجمع تشخيص دفاع كنيم. هر طرحي از اين دست بايد مورد حمايت همه ما قرار گيرد. مهم نيست طراح اين طرح اكبر گنجي باشد يا محسن رضايي. مهم خود طرح است كه مي تواند به ما در اين راه كمك كند. اگر بخواهيم چشم بسته با همه چيز و همه كس مخالف باشيم، بايد راه سي سال گذشته را سي سال ديگر ادامه دهيم.

 



دو كلمه حرف حساب از راديو بردگان (خبر ويژه)

«كم نيستند مخالفاني هم در داخل و هم در خارج كه پذيرفته اند نقش احمد چلبي و حامد كرزاي را بازي كنند اما مردم ايران به استقلال كشور اهميت مي دهند و نيروهاي مخالف رژيم بايد به اين عنصر حساس باشند.»
اين مطلب را راديو زمانه از قول يكي از عناصر ضد انقلاب مقيم لندن عنوان كرد. راديو زمانه كه به اعتبار تحكم بي قيد و شرط گردانندگان هلندي اش نسبت به خبرنگاران و نويسندگان ضد انقلاب مستخدم اين راديو به «راديو بردگان» موسوم شده، از قول محمد دلخواسته اعلام كرد: در فرهنگ ايراني، هر حركتي به سوي كشورهاي غير ايران و استفاده از آنها، مترادف خيانت است و بس. در تاريخ بعد از انقلاب، اولين بار آقاي بختيار به چنين عملي دست يازيد و با تشويق عراق براي حمله به ايران سعي كرد به قدرت باز گردد (مداركي كه اخيرا دولت انگليس بعد از سي سال منتشر كرده، تاييدكننده تحقيقات من در مورد نقش آقاي بختيار در كمك و تشويق صدام براي حمله به ايران است.) و بدين وسيله ننگ خيانت را براي هميشه بر خود خريد. او باور كرد كه كسي از پيروز سوال نمي كند! و همين باور سبب شد كه مجاهدين مرتكب خودكشي سياسي شده و عامل صدام شوند و بعد در دوران حكومت بوش ما شاهد رشد دوباره كساني شديم كه براي قدرت حاضر شدند كه به خدمت درآيند و به قول سخنان اخير آقاي كارگردان سابق، تصميم به تابوشكني گرفتند و حال هر روز از يك سفارت خانه و دولت خارجي سر در مي آورند... مردم وقتي توجهشان به يك فعال سياسي جلب مي شود، فورا 2 سوال را مطرح مي كنند؛ مخارجش از كجا تامين مي شود؟ دمش به كجا وصل است؟ بنابراين كساني كه سال هاست تحت پوشش مركز مطالعات و تحقيقات ايراني و ... از حمايت مالي و تبليغاتي دولت آمريكا و ديگر دولت ها برخوردارند، از هم اكنون بايد بدانند كه آينده سياسي موفقي نخواهند داشت. پيشنهادم به اين گونه افراد اين است كه خود افشاگر خود شوند و اين كار را به ديگران واگذار نكنند.
اين مهره ضد انقلاب مقيم لندن البته درباره عناصر جيره خوار و تحت الحمايه دولت انگليس توضيحي نداد اما از احساس سرخوردگي در ميان دشمنان جمهوري اسلامي خبر داد و گفت: من علت اصلي سرخوردگي را بيشتر در قدرت طلبي و بيماري نارسيسم [بيماري و اختلال رواني معطوف به خود شيفتگي شديد] در ميان بسياري از اين روشنفكران مي دانم. اكثريت مطلق اينها زماني كه بازرگان و بني صدر به مقابله با استبداد حاكم برخاسته بودند، در جبهه مقابل ايستادند. آنها كساني هستند كه براي مثال در اوج جنبش اخير غذاي تبليغاتي براي رژيم فراهم مي كنند و به عنوان متخصص در مورد عدم باور به امام زمان اعلام نظر مي كنند.
وي كه داراي گرايش به بني صدر است ضمن حمله به طيف جرس، خاتمي را تداركاتچي توصيف كرد اما درباره سوابق وابستگي بني صدر به لانه جاسوسي آمريكا سكوت كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14