(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 اسفند 1388- شماره 19594
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان:
نفرت فوق العاده اعضاي خبرگان از جريان فتنه از ويژگي هاي اجلاس اخير بود
رهبر معظم انقلاب در ديدار سفرا و مسئولان وزارت امور خارجه:
فناوري هسته اي ايران تا هر جا لازم باشد پيشرفت خواهد كرد
يك مقام صهيونيست : اتحاد ميان ايران و سوريه پايان ناپذير است
انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي
آغاز عمليات بذرپاشي خزانه برنج در مازندران
سهم حمل و نقل شهري در توليد دي اكسيدكربن 20 درصد است
معاون وزير جهاد كشاورزي: ميزان توليد محصولات كشاورزي از اهداف برنامه چهارم فراتر رفت
كاهش 40 درصدي هزينه چشم پزشكي در مراكز جراحي محدود
پايان عمليات مطالعه طرح فاضلاب در 500 روستاي كشور
براساس برنامه پنجم توسعه فناوري اطلاعات ايران بايد در جايگاه دوم منطقه باشد
با موافقت رئيس جمهور 20 هزار معلم ورزش استخدام مي شوند
معاون سازمان ملي جوانان كشور: 85 درصد جوانان به هويت ملي و ديني خود عشق مي ورزند
رئيس مركز آمار ايران خبر داد اصلاح اطلاعات اقتصادي خانوارها از ارديبهشت ماه سال آينده
توسط هنرمند مشهدي بزرگترين تابلو منبت با نام «ولايت» ساخته شد
اخبار ادبي و هنري



عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان:
نفرت فوق العاده اعضاي خبرگان از جريان فتنه از ويژگي هاي اجلاس اخير بود

آيت الله خاتمي نفرت فوق العاده اعضاي خبرگان رهبري از جريان فتنه را كه در نطق هاي افراد ابراز شد از ويژگي هاي برجسته اجلاس هفتم دور چهارم مجلس خبرگان دانست.
آيت الله سيداحمد خاتمي در گفت وگو با ايسنا درباره ويژگي هاي اجلاس اخير خبرگان اظهار كرد: اجلاس هفتم دور چهارم مجلس خبرگان رهبري در كليات همانند اجلاس هاي ديگر بود ولي دو ويژگي برجسته داشت كه شايسته ذكر است؛ ما در هر اجلاس بيعت، تجديد و تكريم از مقام معظم رهبري را توسط اعضاي مجلس خبرگان مشاهده مي كرديم اما در اين اجلاس اين تجليل بسيار پررنگ تر و با كيفيت تر بود و اكثريت قريب به اتفاق اعضاي مجلس خبرگان از تدبير و مديريت مقام معظم رهبري در حوادث پس از انتخابات و هدايت هاي ايشان براي مقابله با جريان فتنه تشكر و قدرداني كردند و به تعبير ديگر مي توان گفت پيشاني اين اجلاس در حقيقت بيعت مجددي با رهبر معظم انقلاب بود.
وي افزود: نكته ديگر اين اجلاس نفرت فوق العاده اعضاي خبرگان رهبري از جريان فتنه بود كه در نطق ها ابراز شد و در واقع مي توان گفت اين اجلاس تولي و تبري بود؛ يعني ابراز وفاداري به رهبر معظم انقلاب اسلامي و ابراز نفرت از جريان فتنه بود و اين را در بيانيه مجلس خبرگان رهبري نيز مشاهده كرديم.
اين عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان با اشاره به گزارش كميسيون تحقيق اين مجلس در مورد تدبير مقام معظم رهبري در حوادث پس از انتخابات كه در صحن اجلاس اخير قرائت شد گفت: هيأت رئيسه مجلس خبرگان رهبري تصميم گرفت گزارش اين كميسيون به صورت علني از طريق رسانه ها منتشر شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي نيز در گفتگو با فارس با اشاره به اين كه 16 ناطق اجلاسيه اخير خبرگان بر نقش رهبري در برون رفت كشور از حوادث و فتنه ها تأكيد فراوان داشتند عنوان كرد: رسانه اي شدن اين نطق ها به تصويب هيأت رئيسه بستگي دارد و عدم انتشار آنها نشانه آن است كه هيأت رئيسه مصلحت ديده است اين اخبار در همين حد منتشر شود.
نمازي در ادامه گفت: يكي از موضوعاتي كه در اين نشست توسط ناطقين قبل از دستور مطرح شد، تجليل و تشكر نمايندگان و ناطقين قبل از دستور از قدرت مديريت مقام معظم رهبري در هدايت و اداره كشور در طول بيست سال گذشته و به ويژه هنر و قدرت رهبري در حوادث و فتنه اخير بعد از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري بود كه در حقيقت يك توطئه و جنگ نرم عليه انقلاب بود.
وي با اشاره به پشت پرده اين حوادث، اظهار داشت: تصميم دشمنان قبل از برگزاري انتخابات اين بود كه اگر كساني كه مورد نظر هستند، موفق به كسب رأي اكثريت نشدند، به بهانه اعتراض به انتخابات، زمينه سرنگوني جمهوري اسلامي ايران را فراهم بياورند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: تنها كسي كه با قدرت در برابر توطئه ها و سياست هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي و كشورهاي 1+5 ايستاد، شخص مقام معظم رهبري است.
وي در ادامه به هدايت و تدابير ابلاغي آيت الله خامنه اي در طول بيست سال گذشته اشاره و تأكيد كرد: هدايت و تدابير ابلاغي ايشان در جهت سازماندهي، تقويت و افزايش قدرت دفاعي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در برابر تهديدات دشمنان بسيار قابل توجه است.
نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان دومين محور از مباحث سخنرانان اجلاس خبرگان را تجليل و تكريم از ملت بزرگوار ايران براي خنثي سازي توطئه هاي دشمنان عنوان كرد و گفت: همه نمايندگان مجلس خبرگان از حضور مقتدرانه ملت عزيز و انقلابي ايران در راهپيمايي 9 دي و 22 بهمن امسال تشكر كردند.

 



رهبر معظم انقلاب در ديدار سفرا و مسئولان وزارت امور خارجه:
فناوري هسته اي ايران تا هر جا لازم باشد پيشرفت خواهد كرد

ولي امر مسلمين جهان تاكيد كردند فناوري هسته اي ايران تا هر جا كه لازم باشد پيشرفت خواهد كرد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي ديروز در ديدار وزير امور خارجه، مسئولان وزارت امور خارجه و سفرا و روساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور، انقلاب اسلامي را پديد آورنده يك منطق و سياست نو در عرصه روابط بين المللي، با عنوان «سياست تعاملي ضد نظام سلطه» دانستند و تاكيد كردند: وظيفه سفير و نماينده جمهوري اسلامي ايران، بكارگيري ديپلماسي كيفي، قوي و كارآمد براي پيشبرد «سياست ضد نظام سلطه» است كه لازمه آن نيز ايستادگي منطقي بر اصول انقلاب و مباني شرعي و رودربايستي نداشتن نسبت به اين اصول و مباني است.
ايشان با تاكيد بر اينكه اجراي عملي «سياست ضد نظام سلطه» منحصر به جمهوري اسلامي ايران است، افزودند: در نظام سلطه دو طرف وجود دارند كه يكي سلطه گر و ديگري سلطه پذير است اما جمهوري اسلامي ايران از همان ابتدا صراحتا اعلام كرد، سلطه گر نيست و سلطه هيچ كشوري را هم نمي پذيرد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نو بودن «سياست ضد نظام سلطه» در جهان و استقبال دولتها، شخصيت ها و روشنفكران از اين منطق جديد در عرصه روابط بين المللي، خاطرنشان كردند:سياست ضد نظام سلطه داراي عقبه و پشتوانه هاي مستحكم استراتژيكي است كه يكي از آنها پشتوانه عظيم مردمي انقلاب اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه برخلاف برخي انقلاب ها، حركت توفنده مردم از روز اول انقلاب اسلامي تاكنون كاسته نشده است، افزودند: در كدام كشور سراغ داريد كه بعد از گذشت 31 سال، حضور مردم در مراسم سالگرد انقلاب، نه فقط كاهش نيابد، بلكه افزايش چشمگير داشته باشد و اين پشتوانه حضور مردمي، موضوع بسيار مهمي است كه مخصوص جمهوري اسلامي ايران است.
ايشان پيشرفتهاي خيره كننده علمي و فناوري دانشمندان جوان ايراني را يكي ديگر از پشتوانه هاي راهبردي سياست ضد نظام سلطه برشمردند و خاطرنشان كردند: يكي ديگراز اين پشتوانه ها، حضور مردمي كم نظير در انتخابات به عنوان مظهر عالي مردم سالاري است كه نه تنها كم نشده بلكه افزايش نيز يافته است.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، حجم عظيم آباداني و كارهاي عمراني در كشور در دولتهاي مختلف، وفعاليتهاي گسترده اجتماعي را از ديگر پشتوانه هاي راهبردي سياست ضد نظام سلطه دانستند و تاكيد كردند: همه اين عقبه هاي استراتژيك روحيه بخش و زمينه ساز اعتماد به نفس نماينده جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور است تا با اتكاء بر آنها سياست جديد و نو ضد نظام سلطه را بر پايه سه اصل عزت، حكمت و مصلحت به پيش ببرد.
ايشان استفاده از قوت ديپلماسي را براي پيشبرد اين سياست، بسيار مهم ارزيابي كردند و افزودند: قدرت و تاثيرگذاري ديپلماسي از قدرت نظامي، تبليغاتي و پول كمتر نيست و حتي در موارد متعددي بيشتر است، بنابراين بايد براي اجراي سياست ضد نظام سلطه از ديپلماسي قوي و كارآمدي كه مبتني بر منطق، عقل و روح اعتماد به نفس است، استفاده كرد.
رهبر انقلاب اسلامي لازمه ديپلماسي قوي و كارآمد را در درجه اول اعتقاد كامل به مباني شرعي و اصول و انديشه هاي انقلاب اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: در عرصه ديپلماسي بايد با اعتماد به نفس ملي و بدون هيچگونه رودربايستي در پافشاري بر اصول انقلابي و مباني ديني عمل كرد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، ايستادگي بر اصول انقلابي و مباني شرعي را نقطه قوت دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي دانستند و تاكيد كردند: اين ايستادگي همراه با منطق، نشان دهنده استحكام است و طرف مقابل را وادار به احترام و خضوع خواهد كرد.
ايشان با اشاره به برخي تصورات غلط در سالهاي گذشته مبني بر لزوم استفاده از مفاهيم، روشها و تشريفات مورد نظر غربيها، براي همرنگ شدن و نزديكي با آنها افزودند: اين عده تصور مي كردند با تكرار مفاهيم غربيها و تسليم در برابر آنها، جايگاه و منزلت ما ارتقا پيدا مي كند در حاليكه سخنان و مفاهيم غربي ها كهنه و مربوط به دويست سال قبل است اما سخن و سياست جمهوري اسلامي ايران، سخني نو و تاثيرگذار است.
رهبر انقلاب اسلامي با قدرداني از اقدامات انجام گرفته در وزارت امور خارجه، به موفقيتهاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه ديپلماسي و در مقابله با چالش هاي بين المللي اشاره كردند و افزودند: به عنوان مثال در موضوع هسته اي، با وجود حجم بالاي دروغ، جنجال و فشار بر ضد نظام اسلامي، كشورهاي قدرتمند دنيا، نتوانستند به اهداف خود برسند، كه اين موضوع بيانگر استحكام عظيم بنيانها و بنيه قوي نظام جمهوري اسلامي ايران است.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي تاكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران از ابتدا اعلام كرده است كه بدنبال دستيابي به توانايي علمي و فناوري در زمينه هسته اي بمنظور بهره گيري از آن در تامين نيازهاي صلح آميز از جمله انرژي است.
ايشان افزودند: تبليغات و جنجال سازيهاي برخي كشورهاي غربي از جمله آمريكا، انگليس و همچنين صهيونيستها، در اين زمينه كاملا دروغ است و خود آنها نيز مي دانند كه دروغ مي گويند و اينگونه مخالفتها به ضرر آنها تمام خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند با وجود همه اين فشارها، جمهوري اسلامي ايران در زمينه فناوري هسته اي پيشرفتهاي زيادي داشته است و تا هر جا هم كه لازم باشد، پيشرفت خواهد كرد تا در اين عرصه علمي و فناوري به خودكفايي برسد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با انتقاد از عملكرد آژانس بين المللي انرژي اتمي افزودند: برخي اقدامات و گزارشهاي آژانس، نشان دهنده عدم استقلال اين سازمان بين المللي است.
ايشان تاكيد كردند: آژانس بين المللي انرژي اتمي نبايد تحت تاثير آمريكا و برخي كشورها باشد زيرا اينگونه اقدامات يك جانبه، اطمينان به آژانس و سازمان ملل متحد را از بين مي برد و براي آبرو و حيثيت اين مجامع بين المللي نيز بسيار بد است.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه اساس كار در وزارت امور خارجه، پيشبرد سياست ضد نظام سلطه و تاثيرگذاري بر روابط بين المللي با استفاده از ديپلماسي قوي است، تاكيد كردند: بايد ديپلماسي كيفي بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد و هر ديدار و يا سخن در عرصه ديپلماسي، كاملا سنجيده و مبتني بر پيش بيني هاي صحيح باشد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود آشنايي با ظرايف فن پيچيده ديپلماسي و مذاكره را براي ديپلماتهاي كشور، مهم خواندند و افزودند: ديپلماسي عمومي از ابتكارات جمهوري اسلامي ايران است و بايد توجه بيشتري به آن شود. ايشان همچنين ارتباط تاثيرگذار با ايرانيان خارج از كشور را مورد تاكيد قرار دادند.
در ابتداي اين ديدار آقاي متكي وزير امورخارجه در سخناني دستور كار نشست امسال سفرا و نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور را «تغيير در مديريت جهاني، ديپلماسي عدالت محور» بيان كرد و گفت: تحكيم جايگاه ايران در معادلات سياسي و اقتصادي منطقه، تامين امنيت و منافع ملي، تقويت روح همبستگي اسلامي، دفاع از مقاومت در فلسطين و لبنان، و مقابله با سلطه طلبي و دخالت قدرتها از جمله شاخص هاي سياست خارجي است.
وزير امورخارجه همچنين گزارشي از عملكرد وزارت امور خارجه در حوزه هاي منطقه اي، مشترك المنافع، آسيا، آفريقا، آمريكاي لاتين و اروپا بيان و تاكيد كرد: در همه اين حوزه ها تلاش شده است تا با تفكيك و بازشناسي مواضع، روابطي هوشمندانه در عرصه بين المللي در چارچوب سه اصل عزت، حكمت و مصلحت تنظيم شود.

 



يك مقام صهيونيست : اتحاد ميان ايران و سوريه پايان ناپذير است

يك مقام صهيونيست با اشاره به سفر اخير رئيس جمهوري كشورمان به دمشق اعلام كرد كه سوريه هرگز به اتحاد خود با جمهوري اسلامي ايران پايان نخواهد داد.
به گزارش خبرگزاري ها، اين مقام صهيونيست در گفت وگو با روزنامه اورشليم پست گفت: ديدار احمدي نژاد از سوريه بازتاب همان چيزي است كه سوري ها همواره بر آن تاكيد داشته اند مبني بر اينكه دمشق هرگز خواستار جدا شدن از تهران نيست.
اين مقام صهيونيست كه نامش فاش نشده افزود: «سوري ها همواره در مذاكراتشان با اسرائيل بر اين نكته تاكيد ورزيده اند و از ديدگاه آنها چيزي تغيير نكرده است.»
بر پايه اين خبر وي اضافه كرد: «بر خلاف تلاش هاي آمريكايي ها و ساير كشورهاي غربي براي شكستن اتحاد ميان تهران و دمشق، سوري ها هرگز به اين نكته اشاره نداشته اند كه امكان جدايي آنها از ايران وجود خواهد داشت. سوريه يك متحد ايران است و ما بايد از اين طريق با آنها وارد تعامل شويم.»
اورشليم پست در بخشي از اين گزارش به گوشه هايي از سخنان احمدي نژاد در دمشق اشاره كرد و نوشت: احمدي نژاد در اين ديدار هشدار داد كه رژيم صهيونيستي اگر مي خواهد اشتباهات گذشته خود را تكرار كند نابودي و مرگ خود را تثبيت كرده است.
بر اساس اين گزارش احمدي نژاد وعده داد كه رژيم صهيونيستي به پايان راهش نزديك شده است.
پايگاه اينترنتي نشنال هم در اين باره گزارش داد: سفر رئيس جمهور ايران به سوريه در هفته گذشته و ديدار با بشار اسد رئيس جمهور اين كشور نشان داد كه اميدهاي دولتمردان واشنگتن براي ايجاد شكاف و فاصله بين تهران و دمشق بي اساس است. هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا چهارشنبه گذشته در جلسه سنا اعلام كرد كه آمريكا از سوريه خواسته است تا بطور كلي روابط خود با ايران را كم كند اما فرداي همان روز استقبال گرم بشار اسد از همتاي ايراني خود در دمشق يك دهن كجي روشن و آشكار از سوي سوريه به آمريكا بود هرچند كه بشار اسد تلويحا از كلينتون وزير امور خارجه آمريكا به سبب نصايحش براي سوريه تشكر كرد اما با بي اعتنايي اقدام به امضاء چندين قرارداد همكاري با ايران از جمله برداشتن محدوديت هاي صدور رواديد نمود.

 



انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي

مجله كيهان فرهنگي ويژه بهمن و اسفندسال 88 منضم به مصاحبه استاد جلال الدين فارسي چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.
انقلابي پيشتاز استاد جلال الدين فارسي در اين گفت وگو پيرامون جايگاه انقلاب اسلامي در دنيا گفته است: انسان مي تواند با انديشه و خرد به انقلاب هايي از نوع انقلاب هاي آزاديبخش در انواع مختلفش مثل استقلال آمريكا، انقلاب كبير فرانسه و انقلاب اكتبر دست پيدا كند. اما انقلاب اسلامي ما حدش فراتر از اين انقلاب هاست. يعني استقلال و آزادي را محقق كرده و هدف بعدي اش، استقرار حكومت اسلامي بوده، همان كه مردم شعارش را داده بودند. هدف بعد از آن هم به حيات طيبه است. حكومت اسلامي، حكومتي است كه خداوند تعيين كرده و پيامبر(ص) مجري اش بوده است. دولت هم در اين نظام، دولت خدمتگزار است. و اگر خدمت نكرد، بايد ساقطش كرد.
مديرمسئول در طليعه اين شماره با طرح سؤالاتي مبني بر اين كه شاخص اصلي خط امام(ره) چيست؟ حضرت امام(ره) با كدام مشخصه در ميان اقران شناخته مي شود؟ آورده است: حضرت امام(ره) فقيه، فيلسوف و عارف بودند و بسياري صفات ممتاز ديگر داشتند. آنچه كه اين مجتهد عارف و فيلسوف را تا رهبري انقلاب اعتلا بخشيد، عمل به بعد مبارزاتي اسلام بود؛ جهاد با دشمن درست همان گونه كه پيامبر گرامي اسلام عمل كرده بودند.
معلي در ادامه آورده است: حضرت امام(ره) در مسير نفي طاغوت ها درست يك سال پس از پيروزي انقلاب، مبارزه با آمريكا را به عنوان انقلاب دوم آغاز كردند و آمريكا را شيطان بزرگ خواندند و اين سخن مشهور را فرمودند كه هر چه فرياد داريد بر سر آمريكا بكشيد، اگر مبارزه با شاه، آن گاه شيطان بزرگ و اذناب آن را از خط امام حذف كنيم چه تفاوتي ميان امام و ديگران باقي مي ماند؟
وي افزوده است: ادعاي خط امام، پذيرش جمهوري اسلامي و ولايت فقيه و نظر جمهور و اكثريت قانوني آن وقتي ارزش دارد كه توأم با نفي شيطان بزرگ و شيطانك هاي وابسته به آن باشد.
همچنين در اين شماره مي خوانيم: «كتاب شناسي استاد جلال الدين فارسي» نوشته شهلا پروين زاد، «جهاد در همه جهات» به قلم مهدي غياث فخري، نقد اشعار «اسماعيل شاهرودي» از عبدالعلي دستغيب، «ايران در آيينه شعر مهدي اخوان ثالث» نوشته محمدرضا فروتن، «جايگاه غزل در آثار رودكي» به قلم ترحم اميري امرايي، «وزارت امورخارجه نروژ؛ پايان نشستي نامبارك» از ابراهيم زاده گرجي و...

 



آغاز عمليات بذرپاشي خزانه برنج در مازندران

ساري-خبرنگار كيهان:
اولين عمليات بذرپاشي براي احداث خزانه برنج در مازندران آغاز شد.
رئيس سازمان جهادكشاورزي مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين عمليات در 6 هزار و 500 هكتار از عرصه هاي شاليزاري بابلسر و فريدونكنار به مرحله اجرا درآمد.
عنايت الله تورنگ با اشاره به شرايط مساعد براي آماده سازي عرصه هاي شاليزاري آب تحت كردن اراضي مازندران را ضروري دانست.
وي گفت: با هدف ايجاد انگيزه بيشتر در بين زارعان سياست هاي حمايتي دولت از برنج كاران افزايش مي يابد.
تورنگ افزود: در فصل زراعي آينده 239هزار هكتار از عرصه هاي زراعي مازندران به كشت برنج اختصاص مي يابد.وي يادآور شد: مازندران با تامين 44درصد برنج مورد نياز كشور مقام اول توليد اين محصول را در سطح ملي حائز است.

 



سهم حمل و نقل شهري در توليد دي اكسيدكربن 20 درصد است

سالانه بالغ بر 52 ميليون تن گاز دي اكسيدكربن در تهران توليد مي شود كه سهم حمل و نقل شهري در توليد آن
20 درصد است.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، شركت كنترل كيفيت هواي تهران در گزارشي ميزان توليد دي اكسيدكربن به ازاي منابع ساكن را 41 ميليون و 628 هزار تن و به ازاي منابع متحرك 10 ميليون و 307 هزار تن اعلام كرد.
بنا بر اين گزارش سالانه 51 ميليون و 935 هزار تن دي اكسيدكربن در تهران توليد مي شود كه سهم حمل و نقل شهري در توليد اين گاز آلاينده حدود 20 درصد است.

 



معاون وزير جهاد كشاورزي: ميزان توليد محصولات كشاورزي از اهداف برنامه چهارم فراتر رفت

معاون وزير جهاد كشاورزي گفت: حجم توليدات محصولات كشاورزي از پيش بيني برنامه چهارم فراتر رفته و اين نشانگر خودكفايي كشور است.
«جعفر خلقاني» روز شنبه در جمع كشاورزان، دامداران و مسئولان شهرستان دامغان گفت: در برنامه چهارم مقرر شده بود حجم توليدات به 85 ميليون تن برسد كه با بكارگيري دانش فني اين رقم به 104 ميليون تن رسيده است.
وي گفت: در صورت مكانيزه شدن اراضي اين رقم به 300 ميليون تن در سال قابل افزايش است.
خلقاني يادآور شد: 94 درصد محصولات كشاورزي و دامي مورد نياز هم اكنون در كشور توليد و عرضه مي شود.
معاون توسعه و برنامه ريزي امور اقتصادي و بين المللي وزير جهاد كشاورزي گفت: وزارت جهاد كشاورزي براي حمايت از توليدات محصول پسته دامغان 30 ميليارد ريال اعتبار ظرف پنج سال به اين امر اختصاص داد.
جعفر خلقاني در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: يكي از سياست هاي دولت حمايت از بخش كشاورزي بوده و مي كوشد در اين راستا مشكلات اين بخش از جامعه را برطرف كند.
وي تصريح كرد: وزارت جهاد كشاورزي در برنامه پنجم توسعه كشور نسبت به زيرساخت هاي بخش كشاورزي توجه زيادي دارد.
معاون توسعه و برنامه ريزي امور اقتصادي و بين المللي وزير جهاد كشاورزي اضافه كرد: تجهيزات آبياري و توسعه شبكه هاي سه و چهار در بخش كشاورزي از جمله مهم ترين اولويت هاي وزارت جهاد كشاورزي در سال جاري بوده كه با همكاري دولت در اين زمينه گام برداشته مي شود.
خلقاني تأكيد كرد: اعتبارات خشكسالي در كشور همچون سنوات قبل به صورت استاني توزيع مي شود و كمك به خسارات خشكسالي محصول پسته و ديگر محصولات كشاورزي در قالب كمك هاي استاني است.
در اين نشست مسايل و مشكلات بخش كشاورزي شهرستان دامغان شامل كمبود آب كشاورزي، بدهي معوقه كشاورزان، سرمازدگي محصولات و... مورد بررسي قرار گرفت.
معاون وزير كشاورزي همچنين براي زهكشي سد شهيد شاهچراغي و نيز جبران خسارات وارده به باغ هاي پسته قول مساعد داد.

 



كاهش 40 درصدي هزينه چشم پزشكي در مراكز جراحي محدود

رئيس هيئت مديره مركز فوق تخصصي چشم پزشكي رازي از كاهش 30 تا 40 درصد هزينه هاي درماني در مراكز جراحي محدود چشم پزشكي خبر داد.
دكتر محمدرضا فروتن در آيين گشايش مركز فوق تخصصي چشم پزشكي رازي با اعلام اين خبر افزود: هم اكنون «ليزيك» شايع ترين عمل جراحي چشم در مراكز جراحي محدود در كشور به شمار مي رود كه حدود نيمي از اعمال انجام شده در اين مراكز را عمل ليزيك چشم تشكيل مي دهد.
وي ادامه داد: پس از ليزيك، عمل جراحي درمان آب مرواريد به ويژه در سنين بالاي 60 سال، شايع ترين جراحي چشم به شمار مي روند. به عبارتي شايع ترين عمل انتخابي چشم، ليزيك و شايع ترين عمل اجباري چشم آب مرواريد است.
دكتر فروتن هدف از افتتاح مركز فوق تخصصي چشم پزشكي رازي را ارائه خدمات با كيفيت و سرعت بيشتر به همراه ارائه تسهيلات بهتر به بيماران ايراني و خارجي برشمرد و تصريح كرد: از 15 سال پيش تاكنون تمام جراحي هاي چشم پزشكي به سمت مراكز جراحي محدود سوق داده شده اند كه اين امر سبب كاهش هزينه اي درمان بيماران به ميزان قابل توجهي شده است.
وي ادامه داد: پيشرفت فناوري سبب شده كه طي سال هاي اخير، اكثر اعمال جراحي چشم به صورت سرپايي و بدون نياز به بستري شدن در بيمارستان ها صورت پذيرد كه از عمده ترين دلايل سوق پيدا كردن بيماران نيازمند جراحي چشم از بيمارستان ها به مراكز جراحي محدود، مسئله پيشرفت فناوري ابزار و تجهيزات پزشكي است.
رئيس هيئت مديره كلينيك تخصصي چشم پزشكي رازي يادآور شد: تعرفه ها و هتلينگ بيمارستان ها به طور متوسط 40 درصد بيش از جراحي در مراكز محدود است كه اين امر به افزايش قيمت اعمال جراحي در بيمارستان ها منجر مي شود.

 



پايان عمليات مطالعه طرح فاضلاب در 500 روستاي كشور

ساري- خبرنگار كيهان:
عمليات مطالعه 500 طرح فاضلاب در روستاهاي كشور پايان يافته است.
مديرعامل آبفاي روستايي مازندران با اعلام اين خبر در آيين اولين شبكه فاضلاب روستايي اين استان افزود: از مجموع اين طرح ها 20 طرح در روستاهاي مازندران عملياتي مي شود.
حسين برزگر با اشاره به تلاش 11ساله آب و فاضلاب در آبرساني به روستاها گفت: در اين مدت 109ميليارد تومان اعتبار براي اجراي طرح هاي آب و فاضلاب در روستاهاي مازندران هزينه شد.
وي سرمايه گذاري در طرح هاي آب و فاضلاب روستايي را موجب توسعه اقتصادي و رفع محروميت هاي اين مناطق دانست و افزود: آب و فاضلاب در شكوفايي اقتصادي روستاها سهم ويژه اي دارد.
به گفته وي امسال طرح فاضلاب در 6 روستاي مازندران اجرايي مي شود.
برزگر با تاكيد بر عزم دولت در حل مشكلات اساسي روستاها خواستار توجه جدي به تنگناهاي اجرايي در عملياتي شدن پروژه هاي آبفاي روستايي شد.

 



براساس برنامه پنجم توسعه فناوري اطلاعات ايران بايد در جايگاه دوم منطقه باشد

رئيس سازمان نظام صنفي رايانه اي گفت: براساس سند چشم انداز، در سال آخر برنامه پنجم توسعه بايد فناوري اطلاعات ايران در جايگاه دوم منطقه قرار گيرد.
به گزارش ايرنا، «پرويز رحمتي» در نشست انتخابات سازمان نظام صنفي رايانه اي سيستان و بلوچستان با بيان اين مطلب افزود: براساس اين برنامه بايد دو درصد توليد ناخالص ملي و 5/1درصد صادرات غيرنفتي كشور از محل توسعه فناوري اطلاعات و صنايع مربوط به آن باشد.
وي گفت: در مجموع براساس سند توسعه چشم انداز 20ساله بايد حداقل سالانه 50درصد رشد در بخش فناوري اطلاعات كشور وجود داشته باشد.
رحمتي اظهار داشت: تاكنون سالانه 8 درصد در بخش فناوري اطلاعات كشور رشد وجود داشته لذا يك تحول و تغيير بنيادي در اين باره نياز است.
وي گفت: براي نيل به اهداف سند توسعه چشم انداز 20 ساله كشور بايد تمهيدات و برنامه هاي ويژه اي در نظر گرفته شود كه قانون اين برنامه را تدوين و هيئت وزيران نيز ساز و كار اجرايي آن را مشخص كرده اند.
رحمتي اضافه كرد: اين برنامه در زمينه تشكيل سازمان هاي مردم نهادي است كه متولي بحث فناوري اطلاعات كشور هستند و در اين زمينه بايد ايفاي نقش كنند.

 



با موافقت رئيس جمهور 20 هزار معلم ورزش استخدام مي شوند

وزير آموزش و پرورش از موافقت رئيس جمهور با استخدام 20 هزار معلم ورزش از سال آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها حميدرضا حاجي بابايي افزود: اكنون حدود 18 هزار و 500 معلم ورزش در كشور فعاليت مي كنند كه با افزوده شدن 20 هزار معلم ورزش ديگر، كمبود مربي جبران مي شود.
وي با بيان اينكه شوراي عالي ورزش به زودي تشكيل خواهد شد گفت: براي نخستين بار در كشور معاونت تربيت بدني آموزش و پرورش را به قائم مقام وزير در امور تربيت بدني و سلامت ارتقا داديم.
وزير آموزش و پرورش از اجباري شدن ورزش شنا در 6 سال اول تحصيلي دانش آموزان خبر داد و گفت: زنگ ورزش از سال آينده تحصيلي در مدارس سراسر كشور اجرا شده و تمامي دانش آموزان در ساعتي خاص براي ورزش كردن به حياط مدرسه مي آيند.
وي با اشاره به اينكه نقشه تمام مدارس بزرگ تغيير يافته و در آنها سالن هاي 750 مترمربعي در حال احداث است گفت: با برنامه ريزي صورت گرفته طي سه سال آينده چهار هزار سالن ورزشي براي مدارس مي سازيم.
حاجي بابايي با بيان ضرورت راه اندازي فدراسيون ورزش دانش آموزي در كشور گفت: براي نخستين بار در كشور مسابقات ورزش دانش آموزي بين ايران و تركيه به زودي برگزار مي شود.
وي از پيشنهاد اختصاص 40 ميليارد تومان اعتبار براي ساخت سالن هاي ورزشي در مدارس كشور از سال آينده خبر داد و گفت: براي اولين بار در كشور در بودجه آموزش و پرورش رديف ويژه اي براي ساخت سالن هاي ورزشي مدارس پيش بيني شده است كه اميدواريم اين امور در مجلس به تصويب برسد.

 



معاون سازمان ملي جوانان كشور: 85 درصد جوانان به هويت ملي و ديني خود عشق مي ورزند

همدان-خبرنگاركيهان:
معاون سازمان ملي جوانان كشور گفت: 85درصد جوانان ايران به هويت ديني و ملي خود عشق مي ورزند.
محمدصادق اكبري با بيان اين مطلب افزود: مولفه هاي هويتي در جوانان كشور ما يكي از بارزترين شاخص ها را در دنيا دارد.
وي كه در مراسم معارفه رئيس جديد سازمان ملي جوانان كشور در استان همدان سخن مي گفت اظهار داشت: 85 درصد از جواناني كه در يك نظرسنجي شركت كرده اند به هويت ملي و ديني خود توجه دارند. همچنين 97 درصد كساني كه در اين نظرخواهي شركت كرده اند از زندگي در كشور اسلامي افتخار مي كنند و 93 درصد نيز از به اهتراز درآمدن پرچم ايران احساس غرور مي كنند. اكبري تصريح كرد: نتايج اين نظرسنجي نشان مي دهد كه جوانان ايراني عليرغم همه سختي ها و موانع پيش رو، با تمام وجود اعتقاد خود را به اين آب و خاك و به دين و ميهن حفظ كرده اند.
وي گفت: نقشه راه امور جوانان كه در دولت نهم تدوين شده در دولت دهم و با تشكيل ستاد ملي ساماندهي امور جوانان اجرايي مي شود.
معاون سازمان ملي جوانان كشور اظهار داشت: برنامه ساماندهي امور جوانان براساس سند جامع و فرابخشي با 13 برنامه كلان كشوري تهيه شده و با مشاركت همه دستگاه ها و نهادها به اجرا درمي آيد.
اكبري از برگزاري جشنواره جوان ايراني در سالروز تولد حضرت علي اكبر(س) و روز جوان خبر داد و گفت: به برگزيدگان جشنواره جوان ايراني مقام و نشان دولتي اعطا خواهد شد كه اين بيانگر نگاه ويژه دولت دهم به جوانان است.
در پايان اين مراسم معاون امور مجلس و استانهاي سازمان ملي جوانان، حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي حجازي را به عنوان رئيس جديد سازمان جوانان استان همدان معرفي كرد.

 



رئيس مركز آمار ايران خبر داد اصلاح اطلاعات اقتصادي خانوارها از ارديبهشت ماه سال آينده

رئيس مركز آمار ايران گفت: اصلاح اطلاعات اقتصادي خانوارها از ارديبهشت ماه سال آينده آغاز مي شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «محمد مدد» روز شنبه در همايش مشترك مديران كل آمار و اطلاعات استان ها و معاونان و مديران كل مركز آمار كشور در آبادان افزود: 477 شعبه در سطح 366 شهرستان از ارديبهشت ماه سال آينده كار اصلاح اطلاعات اقتصادي خانوارها را انجام مي دهند.
وي ادامه داد: با اصلاح اطلاعات خانوارها، تمهيدات لازم براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها فراهم مي شود.
مدد با اعلام درصد بالاي جابه جايي و مهاجرت در كشور اظهار داشت: درصد جابه جايي و جمعيت در جهان سه درصد است كه اين ميزان در كشور ما به 17 درصد مي رسد.
رئيس مركز آمار ايران، جابه جايي كدپستي شهرونداني كه مهاجرت مي كنند را به منظور ثبت اطلاعات و آمار دقيق خواستار شد.
وي گفت: سرشماري مسكن كشور كه هر 10 سال يك بار صورت مي گرفت از سال 90 به بعد هر 5 سال يك بار انجام مي شود.

 



توسط هنرمند مشهدي بزرگترين تابلو منبت با نام «ولايت» ساخته شد

مشهد-خبرنگاركيهان:
بزرگترين تابلو منبت كاري با عنوان ولايت منقوش به تصوير رهبرمعظم انقلاب آيت الله خامنه اي توسط هنرمند مشهدي ساخته شد.
صادق مهري در خصوص اثر فوق گفت: پس از 2 سال كار شبانه روزي موفق شدم شمايل مقام معظم رهبري را بر روي چوب گردو در ابعادي به عرض 200سانتي متر و طول 243 سانتي متر با ارتفاع برجستگيها در نقاط مختلف تا 12سانتي متر، طراحي و اجرا كنم.
وي با اذعان به اينكه طراحي و ساخت چهره حقيقي بر روي چوب آن هم در اين ابعاد بسيار مشكل است افزود: به جرات مي توان گفت اين تابلو از لحاظ وزن و طراحي خاص چهره در دنيا نظير ندارد.
مهري ضمن ابراز گلايه از مسئولان مشهدي گفت: برخلاف انتظار اين اثر توسط هيچ گروه يا مسئولي مورد استقبال قرار نگرفت و حتي در برخي موارد مورد سرزنش و بي مهري واقع شد.
وي ضمن تشكر از ارگان سپاه پاسداران اعلام داشت: تنها ارگاني كه از آنان تشكر و به آنان دلگرمي داد سپاهيان مخلص بوده اند.
اين هنرمند مشهدي خواست با انعكاس خبر ساخت اين تابلو عشق و تلاش جوانان اين مرز و بوم را نسبت به رهبرمعظم انقلاب نشان دهد.

 



اخبار ادبي و هنري

عظيم ترين فيلم جهان اسلام درباره پيامبر اعظم(ص)
مجيد مجيدي كارگردان سينماي ايران، با هدف مقابله با جريانات انحرافي و ضداسلامي، عظيم ترين فيلم جهان اسلام را با موضوع كودكي پيامبر اعظم(ص) به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي مي سازد.
در حالي كه بيش از سه سال از آغاز تحقيق و نگارش سناريوي اين فيلم مي گذرد مجيد مجيدي كارگردان فيلم براي نخستين بار درباره جديدترين كار خود سخن گفت.
وي درخصوص توليد اين فيلم گفت: در قبال جريان هاي مخرب شكل گرفته در طول سال هاي اخير و نگرش هاي انحرافي نسبت به اسلام و پيامبراكرم(ص) و خصوصاً با وارد شدن جريانات هنري به اين گونه مخالفت ها كه معلوم است عموم مخاطبين را مورد توجه قرار داده اند، مثل انتشار كتاب آيات شيطاني، فيلم فتنه و حتي كاريكاتورهاي دانماركي و با توجه به تاكيدات علماي بزرگ اسلام و شخصيت هاي طراز اول، احساس وظيفه كردم فيلمي با موضوع پيامبر اكرم(ص) بسازم؛ چرا كه پيامبراسلام مظهر يگانه اخلاق و معنويت است و تلاشم بر اين است كه اين فيلم را با تكيه بر جنبه هاي اعتقادي و به دور از جريان هاي تبليغي و سياسي بسازم.
مجيدي درباره زمان آغاز اين فيلم اعلام كرد: پيش بيني شده است كه از اوايل سال آينده انتخاب و آماده سازي صحنه ها و دكورها آغاز شود.
نمايشگاه هنري همجنس بازان عليه ايران!
پس از تجليل بي سابقه از فيلم هاي ضدايراني در برلين آلمان، از روز جمعه 19 فوريه نمايشگاه هنرهاي تجسمي به شدت توهين آميز و خلاف تمام اصول اخلاقي با عنوان «پيكرهاي ايران» در برلين افتتاح شده است.
به گزارش جهان، اين نمايشگاه در گالري «كارگاه برلين» با آثاري ضد ايراني-اسلامي افتتاح شده است. در اين نمايشگاه آثار پنج هم جنس باز شامل- فريدون آ، ميترا ف، رامين ح، نرمينه ص و نيكو ت به نمايش گذاشته شده است.
تاريخ فراماسونري در مجموعه راز آرماگدون 3
سري سوم مجموعه مستند «راز آرماگدون» تحت عنوان «معبد تاريكي» به كارگرداني سعيد مستغاثي از شنبه 8 اسفندماه به روي آنتن شبكه خبر سيما رفت.
در «راز آرماگدون 3: معبد تاريكي» ضمن اشاره به زمينه هاي شكل گيري و توسعه فراماسونري، به چگونگي رسوخ تفكر و عوامل آن در تاريخ معاصر ايران خصوصاً از دوران قاجار پرداخته شده و تا سقوط رژيم پهلوي، تلاش آن را در به خدمت گرفتن گروهي از به اصطلاح نخبگان و شبه روشنفكران براي گستراندن ميدان غارت مادي و معنوي اين سرزمين و تبديل آن به پايگاه مستقيم صهيونيسم در منطقه به نمايش درمي آورد.
اين مجموعه مستند تلويزيوني هر روز ساعات 45/12 و 45/19 از شبكه خبر سيما پخش مي شود و قرار است همزمان از شبكه اول سيما نيز به نمايش درآيد.
تقدير از سريال ضدانگليسي سال هاي مشروطه
مجموعه تلويزيوني «سال هاي مشروطه» به كارگرداني محمدرضا ورزي و با محوريت نقش آفريني استعمار انگليس در انحراف انقلاب مشروطه طي نشستي در خبرگزاري فارس مورد تقدير قرار گرفت.
در اين مراسم كه ديروز برگزار شد، عوامل مجموعه «سال هاي مشروطه» شامل محمدرضا ورزي، محمد صادقي، محمد مطيع، زهير ياري و مسعود عجمي با حضور حميدرضا مقدم فر مديرعامل خبرگزاري فارس، محمدتقي فهيم منتقد و برخي ديگر از دست اندركاران آن خبرگزاري تجليل شدند.
نقد جشنواره و تقدير از فيلم برگزيده عدالتخواه
توسط دانشجويان
جنبش عدالتخواه دانشجويي با همكاري بسيج دانشجويي دانشكده اقتصاد علامه با حضور اساتيد و هنرمندان انقلابي به نقد و بررسي فيلم فجر و داوري درباره فيلم هاي عدالتخواهانه مي پردازد.
اين جلسه با حضور دكتر ابراهيم فياض، مسعود فراستي، دكتر محمد صادق كوشكي، وحيد جليلي و محمدحسين بدري امروز دوشنبه 10 اسفندماه از ساعت 30:13 الي 16 در سالن آمفي تئاتر دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي برگزار مي شود. همچنين در اين جلسه از فيلم «طلا و مس» به كارگرداني «همايون اسعديان» تنها فيلم منتخب هيئت داوران از نگاه عدالتخواهانه تقدير خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14