(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 اسفند 1388- شماره 19594
 

حديث دشت عشق
ليگ برتر بسكتبال به خط پايان نزديك مي شود فينال تكراري در اصفهان
اخبار كوتاه از فوتبال
استقلال با جام حذفي وداع كرد استيل آذين فاتح نبرد تماشايي
پايان كار تيم ملي اسكي كشورمان در المپيك زمستاني ساوه شمشكي چهل و يكم شد
بودجه سال آينده ما 6 ميليارد تومان است داورزني: فدراسيون واليبال از كسي خط و ربط نمي گيرد
هاشم زاده و طهماسبي كنار ماندند 23 فرنگي كار در اردوي تيم ملي كشتي
اخبار فوتبال جهان
فينال هاي تماما ايراني در قم
شش طلاي ايران در ششمين دوره جام يادگار امام (ره)
آغاز دوازدهمين اردوي تيم بسكتبال جوانان
دبير فدراسيون واليبال در اجلاس FIVB
كاراته صاحب خانه اختصاصي مي شود
«هالينز» از بازي «حدادي» به وجد آمد
اعزام تيم ملي كشتي آزاد به روسيه
رييس جمهور از قهرمانان ورزش كشور تقدير مي كند



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «حسين مرادي»
راه خونين حسين عليه السلام را بپيمائيد
پاسدار شهيد «حسين مرادي» از كودكي طرفدار مظلوم بود و برخورد با ظالم داشت.حتي بعضي از مواقع نسبت به اين موضوع مورد سرزنش نيز قرار مي گرفت ولي دست برنمي داشت.وقتي درگيري هاي انقلاب پيش آمد و به صورت بسيار فعال شركت داشت و بعد از پيروزي به كميته انقلاب اسلامي رفت و پاسدار انقلاب شد.
هميشه افتخار مي كرد كه پاسدار انقلاب است. بعد از شروع جنگ به جبهه رفت. بسيار به جبهه عشق مي ورزيد حتي زماني كه همسرش تنها فرزندش را درمشهد به دنيا آورد درحالي كه بچه داخل دستگاه بود و هنوز سرنوشت فرزندش مشخص نبود آنها را به برادرش محمد سپرد و عازم جبهه شد. چون عمليات نزديك بود حتي به تهران نيامد كه ايشان را بياورد از همانجا رفت. آري اينگونه شهيد پا بند به انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي بود. او كه سال 1336 به دنيا آمده بود در
25/7/1362 درمنطقه سومار به شهادت رسيد.فرازهائي از وصيت نامه شهيد:حال كه عازم رفتن به سوي جبهه هاي نبرد حق عليه باطل مي باشم تنها وصيتم به دوستان و برادران خود اين است كه راه خونين حسين را بپيمايند. هميشه پشتيبان اسلام و قرآن باشيد. ترس بردل خود راه ندهيد و افتخار كنيد كه در جبهه هايي كه امام زمان (ع) فرمانده اش است حضور پيدا كنيد.اگر شهادت نصيب من شد براي من شادي كنيد تا چشم دشمنان رهبركبير كور شود.

 



ليگ برتر بسكتبال به خط پايان نزديك مي شود فينال تكراري در اصفهان

حل معادله سه مجهولي مرحله نهايي ليگ برتر بسكتبال دوشنبه در سالن بسكتبال اصفهان توسط بازيكنان دو تيم ذوب آهن و مهرام آغاز خواهد شد تا پس از انجام حداكثر سه بازي قهرمان اين فصل از رقابت ها مشخص شود.
«براي قهرماني اميد داريم و شانس خود را براي رسيدن به اين عنوان ذره اي كمتر از حريف نمي دانيم. مگر اينكه نتوانم روحيه همدلي و بي ادعايي را در بين بازيكنان حفظ كنم.» اين صحبت هاي فرزاد كوهيان است كه براي دومين سال متوالي موفق شد ذوب آهن را فيناليست مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور كند. فينالي كه مصطفي هاشمي و تيمش با ايده اي مشابه در سوي ديگر آن قرار گرفته اند و پيروزي در اين بازي را دغدغه اول و آخر خود قرار داده اند.
پيروزي در ديدار نهايي مسابقات ليگ برتر به قدري براي سرمربي مهرام اهميت دارد كه وي به خاطر آن حتي دغدغه مسابقات قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا را هم از سر بيرون كرده تا بدون كم و زياد تنها به اين ديدار فكر كند. هاشمي گفت: «باوجود اينكه كمتر از يك هفته ديگر بايد در رقابت هاي قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا حاضر شويم هرگز به اين بازي ها فكر نمي كنم. فعلاً آنچه اهميت دارد قهرماني دوباره در ليگ برتر است. همين و بس. در غيراين صورت خستگي چند هفته بازي در رقابت هاي تيم فصل اول، دوم و مرحله نخست پلي آف از تن مان بيرون نمي رود.»
و اين تقريباً شبيه فينال فصل گذشته رقابت هاي باشگاهي بسكتبال است؛ ذوب آهن و مهرام فيناليست شدند و در آستانه رقابت هاي قهرماني باشگاه هاي آسيا مرحله نهايي ليگ برتر را برگزار كردند. مرحله اي كه پس از دو ديدار به قهرماني مهرامي ها انجاميد. اما كوهيان اميد زيادي دارد كه سرعت شاگردان جوان اما مقتدرش به خصوص در خط دفاعي اين بار مدعي پايتخت نشين را از پيش رو بردارد. البته اين اميد به همان اندازه است كه هاشمي براي تكرار همت بازيكنانش دارد.
در هر صورت پيش بيني برنده بازي نهايي مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور به همان اندازه سخت است كه پيش بيني در مورد معرفي فيناليست ها سخت بود. با اين حال تيمي كه دوشنبه بتواند پيروز شود فاصله خود را با سكوي قهرماني نزديك تر مي كند.
مسابقه رده بندي هم تكراري است
ديدار رده بندي فصل جاري مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هم شبيه سال گذشته برگزار خواهد شد چون پتروشيمي و صبامهر برگزاركننده آن هستند. شاگردان مهران شاهين طبع سال گذشته عنوان سومي مسابقات را از آن خود كردند. اما اينكه آنها امسال هم بتوانند به چنين عنواني دست يابند كاملاً به همت و اراده ماهشهري ها بستگي دارد.
ميزباني تعيين كننده كاشاني ها
توزين الكتريك در نخستين سال حضورش در رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور موفق شد تا مرحله تعيين تيم پنجم جدول رده بندي بالا بيايد. اين براي مجيد صالحي و شاگردان نه چندان مطرحش ايده آل است اما ايده آل تر آن است كه آنها بتوانند در اين مرحله دانشگاه آزاد را هم از پيش رو بردارند. اگر كاشاني ها در خانه خود موفق به انجام چنين كاري شوند اميد بيشتري براي نهايي كردن اين مهم در تهران خواهد داشت.
دلگرمي شيرازي ها و گرگاني ها
اينكه در ميان 9 تيم در رده هفتم يا هشتم قرار بگيري، آنچنان تفاوتي ندارد با اين حال بازيكنان لولهs.a شيراز و شهرداري گرگان آخرين تلاش هاي خود را به كار مي گيرند تا حداقل تيم آخر جدول رده بندي نباشند.
برنامه مرحله نهايي پلي آف رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
دوشنبه 10/12/1388
فينال
¤ ذوب آهن- مهرام تهران (سالن ملت اصفهان- ساعت 10:16)
رده بندي
¤ پتروشيمي بندر امام- صبا مهر قزوين (سالن شهرك بعثت- ساعت 16)
مقام پنجمي
¤ توزين الكتريك كاشان- دانشگاه آزاد تهران (سالن كتابچي كاشان- ساعت 16)
مقام هفتمي
¤ شهرداري گرگان- لولهs .a شيراز (سالن بسكتبال گرگان- ساعت 16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

احمدزاده: قول مي دهم مقاومت در ليگ برتر بماند!
محمد احمدزاده پس از مذاكره و توافق نهايي با تيم فوتبال مقاومت شهيد سپاسي از ديروز اين تيم را تمرين داد. او قول داده كه تيم شيرازي در ليگ برتر بماند!محمد احمدزاده سرمربي سابق تيم ملوان انزلي پس از مذاكرات 24 ساعت اخير با مسئولان باشگاه مقاومت شهيد سپاسي، براي هدايت اين تيم تا پايان فصل به توافق نهايي رسيد.احمدزاده به هيئت مديره قول داده كه مقاومت را در ليگ برتر حفظ كند. تيم فوتبال مقاومت شيراز در حال حاضر با 32 امتياز در رده دهم ليگ 18 تيمي ايران است.
پيرواني: آنها با من مشكل دارند نه من با آنها
سرمربي تيم اميد ايران از مخالفت فدراسيون فوتبال با حضورش در تيم مقاومت شيراز خبر داد.غلامحسين پيرواني كه در كنار محمد احمدزاده از گزينه هاي سرمربي گري تيم مقاومت شهيد سپاسي بود تاكيد كرد كه به دليل مخالفت كفاشيان و فدراسيون فوتبال نتوانسته است سرمربي تيم شيرازي شود. وي دراين خصوص گفت: ازطرف تيم مقاومت با من براي سرمربيگري اين تيم صحبت كردند اما فدراسيون اجازه نداد كه با مقاومت قرارداد ببندم. وي درپاسخ به اين سؤال كه آيا اين مي تواند نويدي براي تمديد قرارداد شما با تيم ملي اميد باشد؟ گفت: چه نويدي؟! در هر صورت بايد در ارتباط با تمديد قراردادم صحبت شود. حضور درتيم اميد مملكت افتخار است اما من نمي خواهم به زور در جايي باشم. دوست دارم به تيم اميد خدمت كنم اما خودم را به كسي تحميل نخواهم كرد. ضمن اينكه من با كسي مشكلي ندارم. اگر هم مشكلي باشد آنها با من دارند نه من با آنها.
عابدزاده به كادر فني پيروزي بازگشت
جلسه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال درخصوص رسيدگي به موضوع احمدرضا عابدزاده درمحل كميته انضباطي اين فدراسيون با حضور شريفي، رئيس كميته انضباطي و ساير اعضا برگزار شد و درنهايت توافق شد عابدزاده به كادر فني تيم بزرگسالان پيروزي بازگردد.
مصطفي شكري معاون حقوقي باشگاه فوتبال پيروزي كه به نمايندگي از اين باشگاه دراين جلسه حضور داشت دراين باره گفت: توافق شد وي درچهارچوب قرارداد منعقده به عنوان مربي عام و نه به عنوان مربي دروازه بانان تا پايان فصل دراختيار باشگاه و زيرنظر سرمربي تيم باشد.طبيعي است كه كيفيت و نحوه به كارگيري عابدزاده حسب نظر آقاي دايي خواهد بود.
وي اضافه كرد: درطول مدت باقي مانده از فصل وي كماكان متعهد به رعايت كليه شئون اداري و انضباطي باشگاه خواهد بود.
عذرخواهي باقري از حضور درتيم ملي
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان درتماس تلفني با سرپرست باشگاه پيروزي درخصوص فهرست بازيكنان دعوت شده به اردوي اين تيم توضيحاتي را ارائه كرد.پس از انتقاد شديد حبيب كاشاني از فهرست بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي و حضور تنها يك بازيكن از پيروزي دراين فهرست، افشين قطبي درتماس تلفني با سرپرست باشگاه پيروزي توضيحاتي را در اين زمينه ارائه كرد. قطبي در اين تماس تلفني اعلام كرد از تيم پيروزي چهار بازيكن را مدنظر داشته كه به خاطر احتمال مصدوميت دو تن از آنها،از دعوت اين بازيكنان صرف نظر كرده است. همچنين كريم باقري نيز از ديگر گزينه هاي موردنظر قطبي بوده كه كاپيتان پيروزي از حضور درتيم ملي عذرخواسته است. كاشاني نيز دراين تماس با اعلام اينكه مصدوميت بازيكنان بايستي به صورت رسمي پيگيري و اعلام شود به سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان اعلام كرد كه باشگاه پيروزي در راستاي كمك به تيم ملي آمادگي هرگونه همكاري را دارد.
پيروزي پرگل رئال و ادامه صدرنشيني بارسلونا
تيم فوتبال رئال مادريد شنبه شب درچارچوب هفته بيست و چهارم رقابت هاي لاليگاي اسپانيا در زمين تيم تنه ريف به يك پيروزي پرگل دست پيدا كرد.تيم فوتبال رئال مادريد دراين ديدار كه در زمين تيم ته جدولي تنه ريف انجام شد با نتيجه 5 بر يك به پيروزي رسيد تا همچنان اميدوار به كسب قهرماني رقابت هاي اين فصل لاليگا باقي بماند. براي رئال دراين ديدار هيگواين (29 و 42)، كاكا (48)، رونالدو (80-پنالتي) و رائول (90) گلزني كردند و تك گل تيم تنه ريف را نيز آيوزه در دقيقه 46 به ثمر رساند.
بارسلونا، صدرنشين رقابت هاي لاليگا نيز با نتيجه 2 بريك در ورزشگاه نيوكمپ مقابل مالاگا پيروز شد. براي بارسا در اين ديدار رودريگونز 68 وليونل مسي (84) گل زدند و تك گل مالاگا را والدو در دقيقه 81 به ثمر رساند.
درحال حاضر تيم هاي بارسلونا، رئال مادريد و والنسيا به ترتيب با 61، 59 و 46 امتياز مكانهاي اول تا سوم رقابتهاي لاليگا را به خود اختصاص داده اند.

 



استقلال با جام حذفي وداع كرد استيل آذين فاتح نبرد تماشايي

تيم فوتبال استيل آدين تهران با برتري مقابل استقلال راهي مرحله نيمه نهايي جام حذفي شد.
در مرحله
يك هشتم نهايي رقابتهاي فوتبال جام حذفي باشگاههاي كشور از ساعت 30:15 دقيقه ديروز تيم هاي استقلال و استيل آذين در ورزشگاه آزادي تهران و به قضاوت تورج حق وردي به مصاف هم رفتند كه در پايان90 دقيقه معمول دو تيم به تساوي 4 بر 4 دست يافتند.
در نيمه اول فرهاد مجيدي در دقيقه 23 براي استقلال گل زد و حنيف عمران زاده در دقيقه 26 به اشتباه دروازه آبي پوشان را بازكرد تا بازي به تساوي كشيده شود.
اما در نيمه دوم فوتبال جذاب دو تيم 6 گل ديگر براي دو تيم به همراه داشت. در نيمه دوم استيل آذين ابتدا با گلهاي مهدي مهدوي كيا (75) و حسين كعبي(62) از حريف خود پيش افتاد اما استقلال در دقايقي طوفاني به سه گل دست پيدا كرد تا بازي باخته را با پيروزي عوض كند. سياوش اكبرپور (75) ، حنيف عمران زاده (78) و فابيو جانوآريو(80) براي استقلال گل زدند تا اين تيم 4 بر 3 از حريف خود پيش بيفتد.
اما اين پايان كار نبود و در دقيقه 86 به دنبال خطاي حنيف عمران زاده روي حسين كعبي داور نقطه پنالتي را نشان داد و علي كريمي با ضربه اي آرام و فني گل چهارم را به ثمر رساند تا كار به وقت اضافه كشيده شود.
در وقت اضافه اول استيل آذين توسط رضا نوروزي (105) به گل پنجم رسيد تا صعود خود را به مرحله بعدي مسابقات قطعي كند. بعد از اين گل استقلال تلاش بسياري به خرج داد تا بازي را به تساوي بكشاند اما اين تلاش ها حاصلي به همراه نداشت. در نيمه دوم وقت اضافه و در دقايق پاياني هادي شكوري و سياوش اكبرپور نيز از استقلال اخراج شدند تا آبي پوشان 9 نفره با جام حذفي وداع كنند.استيل آذين با اين برد در مرحله نيمه نهايي به مصاف تيم برنده ديدار شاهين بوشهر و ذوب آهن اصفهان مي رود.

 



پايان كار تيم ملي اسكي كشورمان در المپيك زمستاني ساوه شمشكي چهل و يكم شد

حسين ساوه شمشكي در رقابت هاي مارپيچ كوچك بازي هاي المپيك زمستاني در جايگاه چهل و يكم ايستاد.
رقابت هاي مارپيچ كوچك بازي هاي المپيك زمستاني 2010 شنبه شب به وقت ايران در پيست كريك سايد شهر ويستلر برگزار شد كه حسين ساوه شمشكي در مكان 41 قرار گرفت و پوريا ساوه شمشكي ديگر نماينده ايران به خط پايان نرسيد و از دور رقابت ها حذف شد.
حسين ساوه شمشكي با ثبت زمان يك دقيقه و 56 ثانيه و 39 صدم ثانيه در جمع102 شركت كننده به عنوان 41 دست يافت.ساوه شمشكي در مرحله اول 57 ثانيه و 59 صدم ثانيه و در مرحله دوم 58 ثانيه و 80 صدم ثانيه را ثبت كرد. اختلاف وي با قهرماني المپيك در مجموع دو مرحله 17 ثانيه و 7 صدم ثانيه بود.
پوريا ساوه شمشكي ديگر نماينده ايران در مرحله اول تعادل خود را از دست داد و نتوانست به خط پايان برسد. با پايان رقابت هاي مارپيچ كوچك مسابقه ها نمايندگان ايران در بازي هاي المپيك زمستاني 2010 به كار خود پايان دادند. كاروان اعزامي ايران امروز به تهران باز مي گردد.

 



بودجه سال آينده ما 6 ميليارد تومان است داورزني: فدراسيون واليبال از كسي خط و ربط نمي گيرد

رئيس فدراسيون واليبال با بيان اينكه در واليبال ايران تنها صلاحيت افراد حرف اول را مي زند گفت در فدراسيون متبوع وي شايسته سالاري حاكم است و باندبازي هيچ جايگاهي ندارد.
محمدرضا داورزني كه در حاشيه سي و هفتمين مجمع عمومي كميته ملي المپيك در پاسخ به اين سؤال كه شايعاتي وجود دارد مبني بر اينكه فدراسيون واليبال از افرادي بيرون از مجموعه خط مي گيرد، گفت: اگر چنين بود اين همه موفقيت حاصل نمي شد. فعاليت فدراسيون واليبال مبتني بر كار كارشناسي است و بر پايه ديدگاه هاي علمي بنا شده است ما تحت جو موجود نيستيم و از كسي هم خط نمي گيريم. در اين صورت نمي توانستيم به جايگاهي دست پيدا كنيم كه امروز دست پيدا كرده ايم.
وي در ادامه با بيان اينكه فدراسيون واليبال در 6 رده فعاليت مي كند، افزود: ما در سه رده نوجوان، جوانان و بزرگسالان در دو بخش مردان و زنان فعاليت مي كنيم. هدف اصلي ما موفقيت در بازي هاي المپيك 2012 لندن است. ما ميزبان رقابت هاي نوجوانان آسيا هستيم و با قهرماني در اين رقابت ها قادر خواهيم بود جواز حضور در المپيك نوجوانان سنگاپور را به دست آوريم. اين درحالي است كه سه تيم برتر مسابقات نيز مجوز حضور در جام جهاني 2011 را كسب مي كنند.
رئيس فدراسيون واليبال در ادامه با بيان اينكه در سال آينده 6 ميليارد تومان به فدراسيون واليبال تعلق خواهد گرفت، گفت: در نشستي كه با آقاي سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدني و با حضور آقاي سجادي برگزار كرديم، برنامه روزشمار خود را تقديم ايشان كرديم و مقرر شد در سال آينده 6 ميليارد تومان اعتبار به فدراسيون واليبال تعلق بگيرد. البته اين بودجه در شرايطي به حساب فدراسيون واليبال واريز مي شود كه يك درصد بودجه جاري كشور به حساب سازمان تربيت بدني تعلق گيرد. در غير اين صورت، با بودجه اي سه ميليارد توماني برنامه جاري خود را مي بنديم.
كادر فني نوجوانان با رهبري ست كويچ به كادر جوانان منتقل شده است. داورزني در اين خصوص گفت: در حال حاضر ست كويچ جايگزين مصطفي كارخانه در تيم جوانان شده و هدايت اين تيم را برعهده گرفته است. ما هدايت تيم نوجوانان را به ناصر شهنازي، رحمت نوري و اميرحسين منظمي سپرده ايم. اميدواريم اين تغييرات كه بر پايه كار علمي و كارشناسي صورت گرفته درنهايت به موفقيت واليبال ايران بينجامد. در بخش بزرگسالان هم از عملكرد حسين معدني رضايت كامل داريم. ما در واليبال از بهترين ها استفاده مي كنيم و شايسته سالاري در اين سيستم حرف اول را مي زند.
رئيس فدراسيون واليبال در پاسخ به اين سؤال خبرنگار مهر كه آيا بازيكن صغرسني در تيم هاي نوجوانان و جوانان ما وجود ندارند، گفت: درحال حاضر تيم هاي پاكي داريم و هر كه در اين خصوص دچار شك و ترديد است مي توانيم چنين چيزي را به اثبات برسانيم. ما در رقابت هاي 2009 بيش از هشتاد درصد از بازيكنان مان از سلامت سني برخوردار بودند اما بي ترديد در سال 2010، صددرصد تيم پاك و سالمي داريم.

 



هاشم زاده و طهماسبي كنار ماندند 23 فرنگي كار در اردوي تيم ملي كشتي

23 كشتي گير به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي دعوت شدند.
اين اردو از 15 اسفندماه در خانه كشتي برگزار مي شود كه مسابقه پيش روي تيم ملي كشتي فرنگي رقابت هاي قهرماني آسيا در هند است.
مسعود هاشم زاده نايب قهرمان وزن 20 كيلوگرم جام يادگار امام(ره) و سامان طهماسبي دارنده دو مدال برنز جهان و نفر سوم جام يادگار از جمله دعوت نشدگان به اردوي تيم ملي هستند.
23 كشتي گير دعوت شده به اين شرح است:
¤ 55 كيلوگرم: حميد سوريان، محمد فقيري، محسن حاجي پور
¤ 60 كيلوگرم: اميد نوروزي، محمدرضا قضايي، امين سوري
¤ 66 كيلوگرم: سعيد عبدولي، افشين بيابانگرد، محسن قاسمي
¤ 74 كيلوگرم: مهدي محمدي، فرشاد عليزاده، كمال محمدعلي زاده
¤ 84 كيلوگرم: داود عابدين زاده، داود اخباري، حبيب اله اخلاقي، طالب نعمت پور
¤ 96 كيلوگرم: اميرعلي اكبري، بابك قرباني، محمدرضا اكبري
¤ 120 كيلوگرم: محمد قرباني، سياوش قلاوند، محسن بشينجي، اميرقاسمي منجزي

 



اخبار فوتبال جهان

لاگربك،مربي جديد تيم ملي نيجريه
مربي تيم ملي سوئد در رقابتهاي يورو 2080، هدايت نيجريه را در جام جهاني عهده دار خواهد بود.مسئولان فدراسيون فوتبال نيجريه اعلام كردند كه لارس لاگربك، سرمربي سابق تيم ملي سوئد، مربي جديد تيم ملي اين تيم آفريقايي است.
قرارداد اين مربي سوئدي ابتدا به صورت 5 ماهه امضا شده و از او انتظار مي رود تا اين تيم را دست كم به مرحله نيمه نهايي رقابتهاي جام جهاني 2010 در آفريقاي جنوبي برساند.به نظر مي رسد كه لاگربك تحت تاثير نيجريه اي قرار گرفته و با علم به مشكلات فوتبال در گذشته و حال اين كشور اين مسئوليت را عهده دار شده است. او در جام جهاني 2002 توانسته بود تا همراه با تيم ملي سوئد با نتيجه 1-2 از سد نيجريه عبور كند.لاگربك سال گذشته ميلادي و پس از آنكه در رساندن تيم ملي سوئد به رقابتهاي جام جهاني 2010 ناكام ماند، از سمت خود كناره گيري كرد. او اكنون همراه با تيم ملي نيجريه در رقابتهاي جام جهاني حاضر خواهد بود و آستين اگواون، دانيل آموكاچي و آلوي اگوي ، دستياران نيجريه اي او خواهند بود.
تلاش يووه براي جذب ريبري
مسئولان بينكونري در صدد هستند تا براي جذب فرانك ريبري با رئال مادريد وارد كورس شوندطبق گزارش منتشره در روزنامه كوريره دلوسپورت، مسئولان يوونتوس در نظر دارند تا براي خريداري فرانك ريبري، ستاره فرانسوي بايرن مونيخ وارد عمل شوند.
چندروزپيش جلسه اي ميان مسئولان اين باشگاه برگزار شد تا در مورد برنامه هاي آتي اين تيم صحبت و مذاكراتي انجام پذيرد ودر اين جلسه مشخص شد كه باشگاه بينكونري سوددهي خوبي داشته است.روبرتو بتگا و السيو سكو كه مسئولان نقل و انتقالات بازيكنان هستند، در صحبتهايي با ابراز رضايت از نتايج حاصله در اين جلسه اعلام كردند كه وجه كافي براي انجام خريدهاي تابستاني اين تيم در اختيار خواهند داشت.اين بدان معناست كه حضور ريبري در ورزشگاه شهر تورين تنها در حد يك رويا نيست و مسئولان اين تيم آماده اند تا نبردي تمام عيار را با سران بارسلونا و رئال مادريد بر سر به خدمت گرفتن اين ستاره فرانسوي آغاز كنند.در اين ميان سران باشگاه بايرن مونيخ اين بازيكن را به قيمتي كمتر از 40 ميليون يورو به فروش نخواهند رساند و به رغم آنكه تيمهاي صاحب نام اسپانيايي عزم خود را براي جذب اين ستاره جزم كرده اند، سران يووه نااميد نيستند و آماده اند تا با ارائه پيشنهادي جنجالي ريبري را به تورين بياورند.
گوارديولا: در اوج نيسيتم، كسي را گول نمي زنيم
مربي تيم كاتالان با واقع بيني تمام در مورد شرايط كنوني تيمش صحبت مي كند و معتقد است كه تيمش در روزهاي آرماني اش به سر نمي برد.
پپ گوارديولا در صحبتهايي اعلام كرد كه بارسلونا در حال حاضر در شرايط آرماني اي كه تصورش را مي كرد، به سر نمي برد و معقتد است كه تيمش اگر مي خواهد در پايان رقابتهاي اين فصل به قهرماني برسد، مي بايست به مراتب بهتر از اين عمل كند و البته به اين نكته اشاره كرد كه به تيمش اعتماد دارد و مي داند كه چطور بايد اين مشكلات را حل كرد.
پپ در صحبتهايي در اين رابطه گفت: در روزهاي اوجمان نيستيم و
نمي خواهيم كسي را گول بزنيم. اين را همه ما مي دانيم و اكنون در مسير حل اين مشكلات قرار داريم.در طول يك سال، فراز و نشيبهايي ايجاد
مي شود. من دقيقا مي دانم كه چطور بايد اين مشكلات را حل كنم و براي همين از تيم بارسلونا حقوق مي گيرم. وظيفه و مسئوليت من حل كردن مشكلات در شرايطي كه امور روبه راه نيست، مي باشد. مي توانيم بهتر شويم، توانايي اين را داريم و به زودي به روزهاي اوجمان بازخواهيم گشت.
اعلام اسامي تيم ملي اسپانيا براي ديدار با فرانسه
سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا اسامي بازيكنان اين تيم براي ديدار دوستانه با فرانسه را اعلام كرد. ويسنته دل بوسكه با دعوت نگردو بازيكن سويا و مهره سابق رئال مادريد به تيم ملي بازهم در راستاي جوانگرايي قدم برداشت. ايكر كاسياس، راموس، آلبيول، آربلوآ و آلونسو از رئال مادريد به تيم ملي دعوت شده اند. از تيم بارسلونا پيكه، پويول، بوسكتس، ژاوي و اينيستا دعوت شده اند و مارچنا، سيلوا، ماتا و ويا از والنسيا راهي تيم ملي شده اند.
ناواس بازيكن تاثيرگذار سويا به همراه هم تيمي خود نگردو در فهرست دل بوسكه رويت مي شوند و رينا (دروازه بان دوم) و تورس از ليورپول، همچنين سسك فابرگاس از آرسنال و گيسا از فنر باغچه تركيه خود را براي رويارويي با تيم ملي فوتبال فرانسه در ديداري دوستانه آماده مي كنند. اين ديدار 3 مارس مصادف با 12 اسفند برگزار مي شود.
درخواست فرجام خواهي «مورينيو» رد شد
با رد درخواست فرجام خواهي مورينيو، اين مربي پرتغالي از سه جلسه حضور بر روي نيمكت مربي گري تيمش دور خواهد بود.
در پايان ديدار اينتر مقابل سمپدوريا بود كه محروميت هاي متعددي براي نرآتزوري درنظر گرفته از يك سو، ژوزه مورينيو، سرمربي پرتغالي اينتر به دليل ژستي كه در جريان بازي گرفت و با قراردادن دو دستش بر روي هم، اعلام كرد كه گويي دستبند به دستانش بسته شده است، با 3 جلسه محروميت مواجه شد و از سوي ديگر سولي مونتاري و استبان كامبياسو نيز 2 جلسه از همراهي تيمشان محروم خواهند بود.
پس از اعلام احكام اين افراد، سران باشگاه نرآتزوري بلافاصله درخواست فرجام خواهي كردند ولي مسئولان قضايي با رد اين درخواست اعلام كردند كه تنها محروميت ستاره غنايي كاسته خواهد شد و بدين ترتيب مونتاري تنها در ديدار اين هفته تيمش مقابل اودينزه غايب خواهد بود.
دراين ميان، موريني همچنان 3 جلسه از حضور بر روي نيمكت مربي گري اينتر محروم خواهد بود و كامبياسو نيز علاوه بر ديدار اودينزه، شانس حضور در ديدار مقابل جنوا را نيز نخواهد داشت.
البته اينتر در ديدار اين هفته خود قادر نخواهد بود تا از حضور ايوان كوردوبا و والتر ساموئل در زمين مسابقه نيز بهره ببرد چرا كه اين دو ستاره هم در ديدار مقابل سمپدوريا كارت قرمز دريافت كردند.
جرارد از شيرر پيشي گرفت
كاپيتان تيم فوتبال ليورپول انگليس در ديدار با نماينده روماني در ليگ اروپا موفق به خلق ركوردي تازه در زمينه گلزني شد.
«استيوون جرارد» پنج شنبه شب در ديدار برگشت با تيم اونيرا كه به پيروزي 3 بر يك منجر شد، سي و سومين گل خود را در جام هاي اروپايي به ثمر رساند.
اين بازيكن 29 ساله با اين كار از ركورد آلن شيرر، گلزن مطرح اسبق نيوكاسل و تيم ملي انگليس كه بعنوان بهترين گلزن كشورش در جام هاي اروپايي محسوب مي شد، جلو زد. شيرر 32 گل زده بود. در ديدار ياد شده خاوير ماسكرانو، و رايان بابل در كنار كاپيتان تيم گلزني كردند. ليورپول در مجموع 4 بر يك برنده اين نبرد شد و به دور بعد صعود كرد.

 



فينال هاي تماما ايراني در قم
شش طلاي ايران در ششمين دوره جام يادگار امام (ره)

سرويس ورزشي -
ششمين دوره رقابت هاي جام يادگار امام (ره) كه از روز پنجشنبه در شهر قم آغاز شده بود با قهرماني مقتدرانه تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان به پايان رسيد.
اين مسابقات با حضور شش تيم در هفت وزن فرنگي آغاز شد و طي آن تيم ملي كشتي فرنگي ايران با كسب 6 مدال طلا و 69 امتياز مقتدرانه به قهرماني رسيد. اوزان 55، 66، 74، 84، 96 و 120 كيلوگرم اوزاني بودند كه مدال طلايش به ايران رسيد.
آذربايجان، تنها تيم خارجي كه به طلا رسيد
به غير از ايران، آذربايجان تنها تيم خارجي بود كه در وزن 60 كيلوگرم و توسط آفار اسداف به مدال طلا رسيد. اين كشتي گير در فينال مسابقات موفق شد محمدرضا قضايي را شكست دهد تا تنها در اين وزن باشد كه دست تيم ملي از رسيدن به طلا خالي بماند.
فينال هاي تماما ايراني
نكته جالب توجه ديگر اين مسابقات برگزاري 5 فينال تماما ايراني بود در اوزان 55 و 60 كيلوگرم بود و تنها يك ايراني در فينال حاضر بود وگرنه در ساير اوزان تمام فيناليست ها ايراني بودند. برادران قرباني نيز در اوزان 96 و 120 كيلوگرم عنوان قهرماني را بدست آوردند تا مشخص شود با آمادگي كامل در مسابقات شركت كرده بودند.
رده بندي پاياني اين رقابت ها به اين شرح است:
¤ 55 كيلوگرم: 1- محمد فقيري 2- مراد گاريپوف (قزاقستان) 3- محسن رحمتي و محسن حاجي پور 5- باقر توكليان و شيرزاد بهشتي طلا.
¤ 60 كيلوگرم: 1- آنار اسداف (آذربايجان) 2- محمدرضا قضايي 3- مهمت گوربوز (تركيه) و امين سوري 5- عبدالرضا ميراعلمي و عبدالمحمد پاپي
¤ 66 كيلوگرم: 1- افشين بيابانگرد 2- محسن قاسمي 3- بي بيت نگومانوف (قزاقستان) و واسيف آرزومانوف (تركيه) 5- ساسان قمبريان (ارمنستان) و صابر ميرزاده
¤ 74 كيلوگرم: 1- مهدي محمدي 2- كمال محمد عليزاده 3- و ارشام بورانيان (ارمنستان) و آست آديلوف (قزاقستان) 5- پيمان كاردگر و مهدي هدايي.
¤ 84 كيلوگرم: 1- داود عابدين زاده 2- داود اخباري 3- سامان طهماسبي و ايلكر گنيل (تركيه) 5- مجتبي كريم فر و علم الدين عبدالله يف (آذربايجان)
¤ 96 كيلوگرم: 1- بابك قرباني 2- محمدرضا اكبري 3- مهدي عسگري زاده و رضا فرضي زاده 5- طالب نعمت پور و ابوذر علياري.
120- كيلوگرم: 1- محمد قرباني 2- مسعود هاشم زاده 3- بهروز يوسفي و امير قاسمي منجزي 5- مسلم مسلم اف (آذربايجان) و سياوش قلاوند
نتايج تيمي: 1- ايران 69 امتياز، 2- قزاقستان 29 امتياز، 3- تركيه 25 امتياز، 4- آذربايجان 22 امتياز، 5- ارمنستان 18 امتياز و6- عراق 1 امتياز.

حوادث مختلف در روز نخست
انتقام از نوع بيابانگرد

در روز نخست مسابقات بين المللي كشتي فرنگي جام يادگار امام(ره) حوادث مختلفي رقم خورد.
ششمين دوره اين رقابت ها با حضور پنج تيم خارجي در سطح خوبي برگزار مي شود كه در سه وزن اول چهره هاي شاخصي شكست خورده اند.
در وزن 55 كيلوگرم، ياسين بهرامي پور كه از آمادگي كامل به دور بود شكست سنگين 11 بر صفر را مقابل محسن حاجي پور پذيرا شد. شكست حاجي پور در نيمه نهايي مقابل گاريپوف قزاق نيز اتفاق ديگري بود كه عصبانيت محمدبنا را به همراه داشت. حاجي پور كشتي برده را در حالي واگذار كرد كه در تايم دوم سه بر صفر پيش بود ولي در ثانيه آخر سالتوي سه امتيازي خورد تا كار به وقت سوم بكشد و آن تايم را هم واگذار كرد. در وزن 66 كيلوگرم رقابت ها، حميد ريحاني پس از مدتها از 74 كيلوگرم به وزن اصلي اش برگشت كه البته باز هم ناكام ماند. ريحاني با دو شكست مقابل افشين بيابانگرد و ساسان قمبريان از ارمنستان نتوانست موفقيتي به دست آورد. اما، افشين بيابانگرد ملي پوش ايران در مسابقات جهاني در حالي در دوره مقدماتي به مصاف ساسان قمبريان ملي پوش ارمنستان رفت كه در جهاني دانمارك مقابل وي شكست خورده بود ولي در جام يادگار انتقام آن شكست را گرفت كه البته برتري اش در سه تايم و به سختي رقم خورد. همچنين محسن قاسمي كشتي گير جوان لرستاني توانست صابر ميرزاده را در دور هاي مقدماتي شكست دهد و تا فينال هم پيش رفت تا با كشتي خوب مقابل بيابانگرد خود را به عنوان پديده اين وزن مطرح كند. قاسمي فينال را در سه تايم باخت و دوم شد. در وزن 96 كيلوگرم، پيروزي رضا فرضي زاده مقابل داود گيل نيرنگ، برتري بابك قرباني برابر فرضي زاده و شكست طالب نعمت پور كه در يك وزن بالاتر مسابقه مي داد مقابل محمدرضا اكبري از نتايج مهم مسابقات بودند. قاسم رضايي نفر سوم سال 2007 جهان نيز نشان داد كه همچنان از آمادگي ايده آل به دور است و با شكست از مارگولان عاصم بك اف از دور مسابقات كنار رفت.

شاهكار داوري در 96 كيلوگرم
فرضي زاده دوبار برنده شد!
مسابقات بين المللي كشتي فرنگي جام يادگار امام(ره) با حاشيه هاي مختلفي همراه بود.
در روز اول اين مسابقات اتفاقات نادر و در عين حال مضحكي رخ داد كه بيشتر مربوط به داوري بود.
در دور مقدماتي 96 كيلو، در حالي كه بايد احسان كريم فر و مهدي عسگري زاده مسابقه مي دادند، دو كشتي گير ديگر 96 كيلويي (نوري و ميكائيلي) به جاي آنها روي تشك رفتند و داوران بدون اين كه متوجه شوند و ID كارت اين دو را چك كنند مسابقه را شروع كردند تا كريم فر و حريفش نيز به تشك ديگر رفته و در آنجا مسابقه دهند. پس از چند دقيقه و در حالي كه نوري و ميكائيلي در حال به پايان رساندن تايم اول بودند، داوران تازه متوجه شدند چه اشتباهي كرده اند و كشتي نوري با ميكائيلي قطع شد. اين دو لباس پوشيدند و رفتند و 10 دقيقه بعد دوباره به روي تشك آمدند و از ابتدا مسابقه را شروع كردند.
اما اتفاق جالب تر در مسابقه رده بندي 96 كيلو رخ داد. در مسابقه بين فرضي زاده و علياري در حالي كه علياري تايم اول را برده بود، فرضي زاده تايم دوم را به سود خود پايان داد اما در كمال تعجب داوران تصور مي كردند فرضي زاده تايم اول را هم برده است بنابراين دست او را به عنوان فرد برنده بالا بردند. در اين هنگام اعتراضات حسن يوسفي افشار بي پايان بود تا مسابقات متوقف شود. محمد بنا سرمربي تيم ملي هم كه در مسابقات بين دو ايراني همواره ساكت بود، اين بار نتوانست تضييع حق علياري را تحمل كند و او هم به يوسفي افشار پيوست و اعتراض كرد. پس از بررسي هاي مختلف، اصغر رامبد رئيس تشك اين مسابقه اشتباه خود و تيم داوري را قبول كرد. در اين هنگام نام فرضي زاده كه لباسش را نيز عوض كرده بود و در حال خارج شدن از سالن بود، از بلندگو خوانده شد تا اين كشتي گير در مقابل خنده تماشاگران و خودش مجبور شود به روي تشك بيايد و تايم سوم را شروع كند. البته فرضي زاده اين تايم را هم برد تا براي دومين بار دستش به عنوان برنده بالا رود كه تماشاگران هم او را تشويق كردند.
ديگر اعتراض داوري به فينال 96 كيلو مربوط مي شد. در تايم سوم مسابقه بين محمدرضا اكبري و بابك قرباني، قرباني نتوانست در خاك فني اجرا كند تا با پايان يافتن وقت، اكبري برنده فينال شود اما مربي قرباني اعتراض كرد كه اكبري در خاك از پايش استفاده كرده است. داوران پس از بازبيني فيلم، نتيجه را به سود قرباني تغيير دادند كه پذيرفتن اين قضيه و از دست دادن قهرماني براي اكبري بسيار سخت بود ولي اعتراضش هم به جايي نرسيد. در نگاه معمولي به اين كشتي مي شد حق را به اكبري داد چرا كه كار خاصي كه منجر به خطا شود انجام نداد اما به هر حال داوران در بازبيني فيلم مسابقه خطاي اكبري را گرفتند.

تمجيد از كشتي فرنگي ايران توسط مراد بيك
شما قدرت اول جهان هستيد
مرادبيك قاسم خان اف سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي قزاقستان با بيان اينكه ايران يك قدرت در دنياي كشتي فرنگي است اظهار داشت به اين دليل در جام يادگار شركت كرده ايم.
مرادبيك قاسم خان اف سرمربي تيم كشتي فرنگي قزاقستان با بيان اين مطلب افزود: با مجموعه اي از كشتي گيران مدال آور قزاقستان در رقابت هاي بين المللي مانند ديويد شولتز، ايوان ياريگين، مسابقات قاره اي و قهرماني قزاقستان در رقابت هاي جام يادگار امام(ره) در قم شركت كرده ايم.وي ادامه داد: حضور در رقابت هاي جام يادگار امام(ره) يك فرصت مناسب براي كشتي گيران ماست زيرا ايران يك قدرت در دنيا محسوب مي شود كه به تازگي نيز قهرمان جام جهاني كشتي فرنگي شده است.
قاسم خان اف تصريح كرد: اين تورنمنت مي تواند يك ميدان تمرين بسيار خوب براي كشتي گيران جوان و با تجربه ما در مصاف با كشتي گيران خوب ايراني و ديگر كشورها از جمله تركيه، ارمنستان و آذربايجان باشد.
وي تاكيد كرد: ايراني ها با توجه به برنامه ريزي صورت داده، به يك قدرت در دنيا تبديل شده اند و به همين دليل اين مسابقات را طوري سازماندهي كرده اند كه كشتي گيران خوبي در آن حضور دارند.

كادر فني خواست در مسابقات حاضر شوم
بيابانگرد: از حضور در جام يادگار راضي هستم

نفر اول وزن 66كيلوي جام يادگار گفت: چون كادر فني تيم ملي فرنگي خواست، در جام بين المللي يادگار روي تشك رفتم.
افشين بيابانگرد اظهار داشت: سعيد عبدولي به دليل حضورش در جام جهاني، از شركت در تورنمنت بين المللي يادگار معاف شد؛ اما من برحسب وظيفه در اين رقابت ها كشتي گرفتم. كادر فني تيم ملي خواست كه در قم برابر حريفان قرار بگيرم كه نظر آنها را اجرا كردم. براي آنكه دوباره صاحب دوبنده تيم ملي شوم تابع تصميمات مربيان هستم.
وي در مورد سطح مسابقات تاكيد كرد: مسابقات در سطح نسبتا خوبي برگزار شد. حضور در اين رقابت ها براي من خوب بود. در وزن 66كيلو 20نفر شركت داشتند. در مبارزه اول برابر ساسان قنبريان ارمنستاني كه در جهاني دانمارك مغلوبش شده بودم قرار گرفتم و شكستش دادم. حميد ريحاني كه دوباره به وزن سوم بازگشته حريف بعدي ام بود كه برابرش پيروز شدم. بي بيت نگومانوف قزاق و محسن قاسمي را هم شكست دادم و قهرمان شدم.
ملي پوش اعزامي به مسابقات جهاني 2009 گفت: در مجموع خودم و مربي ام (حسن يوسفي افشار) از مبارزه هايي كه در جام يادگار داشتم، راضي هستيم.

لغو هفته پاياني ليگ كشتي فرنگي
جام و احكام در قم اهدا شد

با درخواست تيمهاي گاز كرمانشاه و سوني تهران هفته پاياني ليگ كشتي فرنگي برگزار نمي شود.
رضا غلامي سرپرست كميته ليگ با بيان اين مطلب افزود: با درخواست تيمهاي گاز كرمانشاه و سوني تهران هفته پاياني ليگ برتر كشتي فرنگي كشور كه قرار بود نيمه دوم اسفندماه برگزار شود لغو شد.
وي تصريح كرد: تيم گاز اردبيل از اين رقابتها انصراف داده بود و به اين ترتيب تيمهاي گاز كرمانشاه، سوني تهران و آنزان ايذه به ترتيب اول تا سوم شدند كه همزمان با پايان رقابتهاي جام يادگار امام(ره) در قم كاپ و احكام قهرماني خود را دريافت كردند.

طلاي عابدين زاده پس از 5سال

قهرمان كشتي فرنگي جوانان جهان در سال 2005، به عنوان قهرماني وزن 84 كيلوي جام يادگار امام(ره) رسيد.
در ديدار فينال وزن 84 كيلو داوود عابدين زاده با نتايج يك بر صفر و 2 بر صفر داوود اخباري را شكست داد و به مقام قهرماني اين وزن رسيد.
وي كه در سال 2005 همراه با حميد سوريان به عنوان قهرماني جوانان جهان دست پيدا كرد، بعد از آن نتوانست به تيم ملي بزرگسالان راه پيدا كند و مدتي نيز از مسابقات دور بود.
بازگشت دوباره او با عنوان قهرماني همراه بود.
در ديدارهاي رده بندي 84 كيلو نيز سامان طهماسبي و الگير گنيل از تركيه با شكست علم الدين عبدالله يف از آذربايجان و مجتبي كريم فر مشتركا سوم شدند.

 



آغاز دوازدهمين اردوي تيم بسكتبال جوانان

سرمربي تيم ملي بسكتبال جوانان ايران در آستانه آغاز دوازدهمين دوره اردوي اين تيم گفت: تا حدود زيادي تعدادي از بازيكنان با توجه به كيفيت و سابقه كارشان براي حضور در تركيب اصلي تيم ملي مشخص هستند. محسن صادق زاده در اين باره اظهار كرد: 16بازيكن را به اردو دعوت كرده ايم. تعدادي از بازيكنان را كه در مرحله نهايي مسابقات ليگ برتر جوانان حضور دارند دعوت نكرديم تا با تيم هاي خودكار كنند. با اين تعداد نفرات تا پايان هفته كار مي كنيم و بقيه نفرات براي مسابقات غرب آسيا به ما اضافه مي شوند. وي تأكيدكرد: تلاش مي كنيم پيوستگي اردوها را حفظ كنيم و اگر شرايط مهيا شود اردوي بعدي را پس از اتمام بازي هاي ليگ برتر جوانان برگزار كنيم. اين بازي ها 16اسفند آغاز مي شود. به همين دليل احتمال دارد بعد از 20 اسفند اردوي ديگري داشته باشيم. سرمربي تيم ملي بسكتبال جوانان ايران در پايان گفت: در اردويي كه در پايان فروردين ماه خواهيم داشت تركيب اصلي نفرات تقريبا مشخص مي شود.

 



دبير فدراسيون واليبال در اجلاس FIVB

سعيد درخشنده به عنوان عضو كميته مسابقات فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) امروز عازم سوئيس خواهد شد تا در اجلاس اين كميته شركت كند. اجلاس كميته مسابقات فدراسيون بين المللي واليبال (FIVB) امروز در مقر اين فدراسيون واقع در لوزان سوئيس برگزار خواهد شد. سعيد درخشنده دبير فدراسيون واليبال كشورمان و عضو كميته مسابقات FIVB امروز عازم سوئيس مي شود تا در اجلاس يك روزه اين كميته شركت كند. ارائه گزارش نماينده فدراسيون جهاني واليبال از امكانات ميزباني تهران و اروميه براي برگزاري رقابت هاي جهاني 2011 جوانان يكي از محورهاي مورد بحث در اين نشست خواهد بود هر چند كه تصميم نهايي در اين زمينه در اجلاس هيئت رئيسه FIVB كه ارديبهشت ماه سال آينده برگزار مي شود، اتخاذ خواهد شد.

 



كاراته صاحب خانه اختصاصي مي شود

مسئولان فدراسيون كاراته بزودي كلنگ احداث خانه كاراته در مجموعه ورزشي آزادي را به زمين خواهند زد. در زمان رياست بهزاد كتيرايي، رئيس وقت سازمان تربيت بدني سالن شهيد افراسيابي را به فدراسيون كاراته واگذار كرده بود و اين سالن به عنوان خانه كاراته در اختيار اين فدراسيون قرارگرفت. هر چند تنها روزهاي پنجشنبه و جمعه سالن فوق در اختيار كاراته قرار مي گرفت ولي اين فدراسيون سالن مناسبي را براي برگزاري مسابقات و برنامه هاي خود در اختيار داشت. تعميرات كلي در سالن شهيد افراسيابي كه باعث تعطيلي چندماه اين سالن شد، رفتن بهزاد كتيرايي از فدراسيون و در پي آن رفتن علي آبادي از سازمان تربيت بدني باعث شد تا اين سالن نيز از فدراسيون كاراته گرفته شود تا جائيكه علي سعيدلو از واگذاري اين سالن به جودو خبرداد. در اين شرايط سازمان تربيت بدني زميني را در مجموعه ورزشي آزادي در اختيار فدراسيون كاراته قرارداده و بزودي كلنگ احداث خانه كاراته به زمين خواهد خورد. فدراسيون كاراته در تلاش است سالن اين مركز كه 5هزار نفر گنجايش خواهد داشت را در مدت 4ماه براي بهره برداري آماده كند.

 



«هالينز» از بازي «حدادي» به وجد آمد

حامد حدادي بازيكن ايراني تيم بسكتبال ممفيس بالاخره اين شانس را به دست آورد كه نشان دهد به NBA تعلق دارد.
حدادي در آخرين بازي تيمش مقابل »واشنگتن ويزاردر« 15 دقيقه به ميدان رفت. حدادي نقش مهمي در پيروزي 99-94 ممفيس ايفا كرد. حدادي با 15 دقيقه حضور در تركيب ممفيس 8 امتياز و 8 ريباند به دست آورد. حامد حدادي همچنين در بازي مقابل لس آنجلس ليكرز 12 دقيقه بازي كرد و 6 امتياز و 2 ريباند كسب كرد. سرمربي تيم بسكتبال ممفيس كه در اين ديدار تحت تاثير بازي ملي پوش
2 متر و 18 سانتي متري ايران قرار گرفته بود پس از اين بازي گفت: من تصميم گرفتم با حامد كار كنم همانطور كه تصميم گرفتم با ماركوس ويليامز (گارد راس ممفيس) كار كنم. »ليونل هالينر » ادامه داد: من مي خواهم به حامد يك فرصت بدهم او خوب كار كرده و عملكردش بيش از انتظار من بوده است. وي تاكيد كرد: مي خواهم ببينم آيا او مي تواند همچنان اينگونه ادامه دهد. هر فرد بايد فرصت بازي را به دست آورد ما نياز داريم به همه بازيكنان فرصت دهيم.

 



اعزام تيم ملي كشتي آزاد به روسيه

تيم ملي كشتي آزاد ايران براي شركت در جام جهاني 2010 روسيه روز چهارشنبه هفته جاري به ماخاچ كالا اعزام خواهد شد.
در حالي كه مسابقات جهاني كشتي سال 2010 در مسكوي روسيه برگزار مي شود چند ماه پيش از آغاز اين پيكارها، روس ها در ماخاچ كالا جام جهاني رشته آزاد را برگزار خواهند كرد. تيم ايران يكي از 8 تيم شركت كننده در اين رقابت هاست. شاگردان غلامرضا محمدي روز چهارشنبه هفته جاري (12 اسفند) تهران را به مقصد ماخاچ كالا ترك خواهند كرد. پيكارهاي جام جهاني روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده برگزار مي شود. عباس دباغي، حسن رحيمي يا فرزان بهرامي در 55 كيلو، سعيد احمدي و مصطفي آقاجاني در 60 كيلو، مهدي تقوي و مصطفي حسين خاني در 66 كيلو، صادق گودرزي و سعيد رياحي در 74 كيلو، احسان لشگري در 84 كيلو، رضا يزداني در
96 كيلو و فردين معصومي و سيدمحمدرضا آذرشكيب در 120 كيلو تيم اعزامي به اين رقابت ها را تشكيل مي دهند.

 



رييس جمهور از قهرمانان ورزش كشور تقدير مي كند

معاون ورزشي سازمان تربيت بدني از برگزاري مراسم تقدير از قهرمانان ورزش كشور با حضور رييس جمهور خبر داد.
حميد سجادي در اين خصوص گفت: طبق هماهنگي هاي به عمل آمده با نهاد رياست جمهوري، مراسم تقدير از قهرمانان ورزش كشور همزمان با ميلاد حضرت محمد مصطفي (ص) و امام جعفر صادق (ع) سيزدهم ماه جاري برگزار مي شود. اين مراسم در سالن وزنه برداري مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار خواهد شد. وي ادامه داد: در اين مراسم حدود 1700 ورزشكار از 34 فدراسيون ورزشي كه در سال هاي 87 و 88 در رقابت هايي نظير بازي هاي المپيك، المپيك ناشنوايان، رقابت هاي جهاني، رقابت هاي آسيايي و بازي هاي داخل سالن آسيا براي ميهن اسلامي افتخار آفريني كرده اند، مورد تقدير قرار مي گيرند.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14