(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 اسفند 1388- شماره 19597
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اعلام مسيرهاي راهپيمايي چهارشنبه سوري
افتتاح بزرگترين خط توليد داروهاي ضد سرطاني خاورميانه در رشت
فرمانده كل سپاه: رويارويي دو جريان اسلامگرا و غربگرا علت اصلي جريانات اخير بود
بيست و سومين كنفرانس بين المللي وحدت به كار خود پايان داد تاكيد بر وحدت و پرهيز از فرقه گرايي
مخبر كميسيون امنيت ملي مجلس: فيلم بي بي سي درباره كوي دانشگاه هيچ مطلب جديدي نداشت
خطيب جمعه تهران: دستگيري ريگي، حماسه اي ماندگار است
رئيس بخش ايمني آژانس: تأسيسات هسته اي ايران كاملاً ايمن است
سخنان مستند كوچك زاده درباره تناقض هاي سياسي خاتمي
به دنبال بازداشت غيرقانوني خبرنگار ايراني در رم سفير ايتاليا در ايران به وزارت خارجه احضار شد
برگزيدگان نهمين جايزه ادبي شهيد غني پور معرفي شدند
تجمع مسلمانان اندونزي مقابل پارلمان اوباما را به كشور راه ندهيد



اعلام مسيرهاي راهپيمايي چهارشنبه سوري

مهندس از اينجا رانده، از آنجا مانده: ديدي زن، چه چيزي يعني چه خاكي بر سرم شد؟
خانم مهندس: چي بگم!
مهندس: بگو « يك يا حسين تا ميرحسين بره پيش صدام حسين».
خانم مهندس: وا! اين چه حرفيه كه مي زني؟
مهندس: اصلاً همون نقاشي مي كردم بهتر بود؛ آخه بگو تو رو سننه به اينگلاب مخملين؟
خانم مهندس: حالا عيبي يخ!
مهندس: اون طوري مي مردم، لااقل منو تو چيز يعني تو قطعه هنرمندان دفن مي كردند. الان بميرم حكما ملت منو تو قطعه منافقين دفن مي كنن.
خانم مهندس: تقصير «ممد تمدن» بود؛ خودشو كشيد كنار، همه كاسه كوزه ها سرتو شكست.
مهندس: حالا بايد چي كار كنم؟
خانم مهندس: يك بيانيه بده به مناسبت سيزده بدر.
مهندس: ولمون كن بابا، فقط به مناسبت «ولنتاين» بيانيه ندادم!
خانم مهندس: رسانه هاي آن طرفي مي گويند؛ ما بايد از مهندس عبور كنيم.
مهندس: اينقدر كه از ما عبور كردن، از پل خواجو عبور نكردن!
خانم مهندس: بگير، موبايلت داره زنگ مي خوره.
مهندس: ببين كيه.
خانم مهندس: شماره «ممد تمدن» افتاده.
مهندس: بگو رفته دست به آب!
خانم مهندس: يعني دروغ بگم؟
مهندس: اين همه دروغ گفتيم، اينم روش.
خانم مهندس: بفرماييد.
ممد تمدن: من موبايل مهندس رو گرفتم؟
خانم مهندس: شرمنده، ايشون دست شون به چيز بنده.
ممد تمدن: يعني باز داره مي كشه؟
خانم مهندس: از دست شما مي كشه، بسته!
ممد تمدن: حالا مي شه گوشي رو بدين به خودشون؟
خانم مهندس: چند لحظه گوشي...(مي خواد با خودت صحبت كنه)
مهندس: بگو، چيه؟
ممد تمدن: اي ناقلا، چي كار داشتي مي كردي؟
مهندس: داشتم نقاشي مي كشيدم.
ممد تمدن: نقاشي خوبه، چيز ديگه اي نكشي!!
مهندس: چنانكه از منابع موثق شنيدم، كشيدي كنار. فكر مي كردم جا بزني.
ممد تمدن: ولي من هنوز سبزم.
مهندس: قهوه اي ام باشي، ديگه هيچ فرقي نمي كنه. چه خبر از اون يكي؟
ممد تمدن: كي؟
مهندس: شيخ ديگه.
ممد تمدن: اتفاقاً پيش منه الان.
مهندس: گوشي رو بده، بهش.
ممد تمدن: بيا مهندس باهات كار داره.
شيخ: به شما كه عرض كنم؛ براي روز چهارشنبه سوري چند تا مسير اعلام كردم، مردم بيان راهپيمايي.
مهندس: چه مسيرهايي؟
شيخ: مسير شماره يك؛ خيابان ترقه، كوچه فشفشه، روي آتش.
مسير شماره دو؛ مسجد ضرار، بزرگراه اكليل سرنج، بن بست تجاوز، روي آتش.
مسير شماره سه؛ خيابان نارنجك دستي، كوچه عبدالمالك ريغو، ميدان قرص اكس، روي آتش.
مسير شماره چهار؛ روي آتش، توي آتش، زردي من از تو، چيز تو از من.
مسير شماره پنج؛...(الو؟الو؟)
شيخ: به شما كه عرض كنم؛ مهندس قطع كرد!!

 



افتتاح بزرگترين خط توليد داروهاي ضد سرطاني خاورميانه در رشت

رشت- خبرنگار كيهان:
بزرگ ترين خط توليد فرآورده هاي دارويي ضدسرطاني خاورميانه با حضور رئيس جمهوري در شهر صنعتي رشت مورد بهره برداري قرار گرفت.
در مراسم افتتاح پروژه توليد انواع فرآورده هاي دارويي، خوراكي و تزريقي ضدسرطاني در شركت داروسازي سبحان انكولوژي رشت اعلام شد، اين واحد صنعتي كه به عنوان نخستين و بزرگ ترين توليد كننده انواع داروهاي ضدسرطاني در كشور و خاورميانه است هرساله 24 قلم داروي ضدسرطاني توليد مي شود كه تا 2 سال آينده به 35 نوع افزايش مي يابد.
از سوي ديگر بهره برداري از اين كارخانه ضمن كاهش 30 درصدي قيمت اين نوع داروها در ايران در مقايسه با داروهاي خارجي، از خروج بيش از 150 ميليون دلار ارز از كشور جلوگيري مي شود.
كاربرد اين داروها براي شيمي درماني است و با بهره برداري از اين كارخانه براي بيش از170 نيروي انساني متخصص شغل ايجاد مي شود.
اين واحد توليدي كه آلودگي زيست محيطي ندارد و جزو صنايع سبز است و مجهز به مدرن ترين و نوين ترين فناوري ها در زمينه توليد داروهاي ضدسرطان است كه با رعايت موازين بهداشتي و زيست محيطي احداث شده است.
ستاد اجرايي فرمان امام براي اجراي اين طرح دارويي 450 ميليارد ريال سرمايه گذاري كرده است.
رئيس جمهوري در بدو ورود به شهرك صنعتي رشت، يك اصله نهال زيتون غرس كرد.
رئيس جمهوري در مراسم افتتاح اين كارخانه گفت: امروز ملت ايران خود را پيدا كرده و روي پاي خود ايستاده و دنيا را تحت تاثير خويش قرار داده است.
احمدي نژاد افزود: امروز مسير پيشرفت ملت ايران هموار شده و با اقتدار موانع را از پيش پاي خود برداشته است.
وي گفت: ملت ايران عزم خود را جزم كرده تا نيازهاي خود را به بهترين وجه تامين كند. به گزارش خبرنگار كيهان از رشت در جريان اين مراسم تمبر يادبود پروژه توليد فرآورده هاي دارويي ضدسرطاني در رشت توسط رئيس جمهوري رونمايي و امضا شد.
دكتر مخبر رئيس ستاد اجرايي فرمان امام خميني(ره) در مراسم افتتاح پروژه مذكور گفت: با راه اندازي اين كارخانه، ضمن خودكفايي در توليد داروهاي ضدسرطاني، زمينه صادرات اين فرآورده ها فراهم مي شود. دراين مراسم وزيران بهداشت، درمان، آموزش پزشكي، رفاه و تامين اجتماعي حضور داشتند.

 



فرمانده كل سپاه: رويارويي دو جريان اسلامگرا و غربگرا علت اصلي جريانات اخير بود

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي جريانات اخير را محصول رويارويي دو جريان اسلامگرا و غربگرا دانست.
سرلشكر محمدعلي جعفري در همايش تجديد ميثاق با ولايت كه در گلزار شهداي ياسوج برگزار شد تصريح كرد: دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و آرمان هاي امام خميني (ره) وظيفه بسيج و سپاه است و بايد براي مقابله با تهديدهاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي آماده باشيم.
وي افزود: ملي گراها، منافقان و سلطنت طلبان همواره به دنبال تفرقه افكني و صدمه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بودند و در اين ارتباط جريان هاي مختلفي را راه اندازي كردند اما هوشياري و ولايت مداري مردم اين جريان ها را خنثي و دشمنان را نااميد كرد.
سرلشكر جعفري با اشاره به جريان هاي پس از انتخابات امسال به عنوان يكي از شاهد مثال هاي خود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي جهت گيري و مسير اصلي را به خوبي براي همگان تبيين و مردن نيز در 9 دي و 22 بهمن همه چيز را شفاف كردند.
فرمانده كل سپاه با اشاره به اينكه «ايران اسلامي هم اكنون داراي وضعيت سياسي بسيار خوبي در جهان و منطقه است» افزود: در حوادث اخير دو جريان مدافع اسلام و مدافع سياست هاي غرب در مقابل يكديگر قرار گرفتند و مردم هم به خوبي موضع خود را نشان دادند.
وي ادامه داد: قدرت مادي غرب و آمريكا در مقابل سياست هاي فعال ايران و اسلام درمانده شده و تلاش هاي آنان براي همراه كردن كشورهاي منطقه با رژيم صهيونيستي بي نتيجه مانده است.
وي با اشاره به اينكه «بسيج و سپاه در جهت گيري انقلاب اسلامي بايد نقش داشته باشند» گفت: امام حسين (ع) بزرگ پاسدار اسلام، همه چيز خويش را فداي اسلام كردند و بسيج و سپاه نيز بايد همواره براي اسلام مجاهدت كنند.
فرمانده سپاه گفت: عدالت گستري، استقلال، خودباوري، ايستادگي در مقابل دشمنان، محروميت زدايي و مستضعف نوازي و پرهيز از اشرافي گري از جمله اصول مهم نظام است و بايد از اين اصول دفاع كنيم.
فرمانده كل سپاه در ادامه با اشاره به تغيير و تحولات ساختاري سپاه گفت: اين كار براي انجام بهتر رسالت هاي سپاه است و اقدامات موثر پس از انتخابات بسيج و سپاه از جمله تاثيرات مثبت اين تغيير و تحولات است.

 



بيست و سومين كنفرانس بين المللي وحدت به كار خود پايان داد تاكيد بر وحدت و پرهيز از فرقه گرايي

سرويس فرهنگ و معارف-
بيست و سومين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي با سخنراني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و قرائت بيانيه پاياني توسط آيت الله تسخيري، با تاكيد بر وحدت ميان امت اسلامي و پرهيز از فرقه گرايي و تعصب ورزي به كار خود پايان داد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در مراسم اختتاميه كنفرانس وحدت كه با حضور انديشمندان و متفكران اسلامي و برخي چهره هاي ديني، فرهنگي و سياسي كشورمان، 5 شنبه شب در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي در تهران برگزار شد، گفت: پيامبر(ص) زماني به پيامبري مبعوث شد كه جوامع بشري متفرق بودند و مذاهب گوناگوني داشتند، بنابراين خدا به واسطه اين وجود شريف، انسان ها را از جهالت رهايي بخشيد.
سيدمحمد حسيني با تاكيد بر خطرناك بودن عامل تفرقه در ميان مسلمانان اظهار كرد: تفرقه تا .اندازه اي خطرناك است كه خداوند آن را عذابي سخت تر از عذاب آسماني و زميني مانند طوفان، صاعقه و زمين لرزه عنوان مي كند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: اگر امت اسلامي مي خواهد به اوج تمدن خودش بازگردد، بايد به مانند يد واحده عمل كند. بايد از خشونت، اختلافات فرقه اي و نزاع ها- كه بيشتر توسط اجانب هدايت مي شوند- دوري كنند.
وي با اشاره به نقش تفرقه انداز انگليس ميان دولت ها و ملت هاي مسلمان در طول تاريخ گفت: امروزه غربي ها و دشمنان اسلام قصد دارند با سوء تبليغ، جمهوري اسلامي ايران را در مقابل كشورهاي اسلامي قرار دهند و با بيان مباحث بي اساس ايران هراسي و شيعه هراسي، به دنبال عدم وحدت ميان مسلمانان هستند.
حسيني تاكيد كرد: دشمنان اسلام از پيشرفت ايران هراس دارند، زيرا اين پيشرفت به اتحاد بيشتر امت اسلامي خواهد انجاميد. اين دشمنان به خوبي مي دانند كه ايران براي رژيم صهيونيستي، غرب و آمريكا خطرناك است ولي ايران را خطري براي جهان اسلام معرفي مي كند.
وي اظهار داشت: وحدت اسلامي به معناي انتخاب تنها يك مذهب براي تمام مسلمانان يا ايجاد يك مذهب جديد از ميان مشتركات مذاهب اسلامي نيست، بلكه وحدت به معناي دستيابي به عوامل رشد و شكوفايي امت اسلامي است.
وي در پايان سخنان خود با اشاره به فعاليت هاي وزارت فرهنگ در راستاي ايجاد وحدت ميان امت اسلام، تاكيد كرد: ايران قدرتمند، هسته اي و پيشرفته، مدافع منافع مسلمانان و افتخار اسلام است و هيچگاه ايران قدرتمند، خطري براي جهان اسلام نخواهد بود.
تاكيد بر وحدت
و پرهيز از تعصب ورزي
بنابر اين گزارش، در ادامه مراسم ضمن رونمايي از 4 كتاب جديد مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي از برخي شخصيت هاي فعال در حوزه تقريب مذاهب اسلامي كه در قيد حيات نيستند، تكريم شد.
شهيد نورعلي شوشتري و شهيد ماموستا سيدمحمد شيخ الاسلام، از فعالان وحدت اسلامي كه در عمليات هاي تروريستي شرق كشور به شهادت رسيده بودند و مرحوم مصطفي شيخ الرامعي از انديشمندان لبناني مورد تجليل قرار گرفتند و لوح تقدير آنها به ترتيب به فرج الله شوشتري، سيدحامد شيخ الاسلام و شيخ مصطفي ملص اعطا شد.
در ادامه مراسم اختتاميه نيز بيانيه پاياني بيست و سومين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي توسط آيت الله تسخيري قرائت شد. در بخشي از اين بيانيه آمده است: تاكيد شركت كنندگان در كنفرانس بر اينكه قرآن كريم و سنت رسول اكرم(ص)، براي امت اسلامي فضاي انساني و تمدني بسيار عالي است و اشاعه خردورزي و روح گفتگوي سازنده و آزادي اجتهاد را با ضوابط شرعي آن فراهم كرده، از توصيه هاي كنفرانس است.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: شركت كنندگان در كنفرانس، بر اين باورند كه هواهاي نفساني و انگيزه هاي سياسي و رواني و اشاعه مسايل تعصب آميز و ناداني برخي از اتباع مذاهب نسبت به حقيقت ديگر مذاهب، از وضعيت طبيعي خود خارج شده و به حالت فرقه گرايي و چنددستگي رفته است كه سرانجام موجب از هم پاشيدگي و چنددستگي و روي آوردن به كشمكش انديشه اي در صحنه علمي شده است.
همچنين در بخش ديگري از اين بيانيه مي خوانيم: به منظور تحقق وحدت ميان مسلمانان و تقريب ميان پيروان مذاهب اسلامي، شركت كنندگان در كنفرانس بر لزوم احترام پيروان مذاهب به يكديگر تاكيد كردند.
بيست و سومين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي با شعار امت اسلامي، از تنوع مذهبي تا فرقه گرايي با حضور انديشمندان 48 كشور اسلامي به مدت 3 روز در سالن اجلاس سران برگزار شد.

 



مخبر كميسيون امنيت ملي مجلس: فيلم بي بي سي درباره كوي دانشگاه هيچ مطلب جديدي نداشت

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با بيان اينكه فيلم بي بي سي درباره كوي دانشگاه هيچ مطلب جديدي نداشت گفت: اين فيلم براي تحريك افكارعمومي ايران پخش شده بود.
كاظم جلالي در گفت وگو با مهر درباره پخش فيلمي موسوم به كوي دانشگاه در شبكه بي بي سي و اظهارات بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مبني بر اينكه اين فيلم در كميسيون مورد بررسي قرار مي گيرد، تصريح كرد: درپي پخش اين فيلم، هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي طي جلسه اي با حضور مسئولان مربوطه اين موضوع را مورد كنكاش و بررسي قرار داد.
نماينده مردم شاهرود در مجلس هشتم تاكيد كرد: در نتيجه بررسي هاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، آنچه كه از ناحيه شبكه بي بي سي به عنوان فيلم كوي دانشگاه پخش شد هيچ مطلب جديدي اضافه برآنچه كه در همان مقطع وقوع به اطلاع افكارعمومي رسيده بود، نداشت.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي اضافه كرد: پخش اين فيلم دراين مقطع زماني بعد از حضور شورانگيز مردم ايران در راهپيمايي هاي باشكوه 9 دي و 22 بهمن و موفقيت هاي ملت ايران در بخش هاي هوافضا، هسته اي، دريايي و نيز دستگيري تروريست شرق كشور جهت ايجاد محرك جديد به منظور مهندسي افكارعمومي ملت ايران صورت گرفته است.
وي با تاكيد بر اينكه البته مردم ايران هوشمندتر از آن هستند كه تحت تاثير اين القائات قراربگيرند، به انگليس هم توصيه كرد سياست هاي خود را در قبال ايران كه نمونه هاي آن در شبكه بي بي سي وجود دارد، تغيير دهد.
گفتني است در پي اقدامات خصمانه و مداخله جويانه انگليس در اغتشاشات پس از انتخابات، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به دنبال تصويب طرحي براي كاهش روابط با دولت انگليس هستند.

 



خطيب جمعه تهران: دستگيري ريگي، حماسه اي ماندگار است

خطيب نمازجمعه تهران با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران، امروز منادي وحدت در ميان امت اسلامي است، تصريح كرد: همه مصيبت ها و عقب ماندگي ها فقط به علت ايجاد اختلافي است كه دشمنان طي قرن ها به ما تحميل كرده اند، دنياي اسلام هيچ راهي جز بازگشت به اسلام و دعوت به وحدت كلمه زير پرچم اسلام ناب محمدي(ص) ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه اين هفته تهران به دستگيري عبدالمالك ريگي اشاره كرد و از دستگيري اين شرور به عنوان «حماسه اي ماندگار» ياد كرد. وي با بيان اينكه دستگيري ريگي مانند يك امداد غيبي بود، گفت: خداوند متعال سربازان گمنام امام زمان(عج) را بدون هيچ درگيري و جنگي موفق كرد كه وي را ماهرانه و دقيق زير نظر بگيرند و دستگير كنند.
وي توضيح داد: يك عنصر خطرناك كه قدرت هاي بزرگ با همه امكانات روانشناسي و وضعيت علمي تشخيص داده اند كه از ظرفيت جنايت بالا برخوردار است و مي تواند كانون خطر براي منطقه اي باشد را انتخاب كردند و سرويس هاي جاسوسي و امنيتي بزرگ ترين قدرت هاي استكباري جهان هدايتش را برعهده گرفتند و علي رغم حمايت همه جانبه اطلاعاتي، نظامي، پولي و امكانات، ايران به خوبي او را دستگير و حماسه اي را براي نظام ثبت كرد.
خطيب نمازجمعه تهران، ادامه داد: هماهنگي نيروهاي هوايي و ارتش نظام جمهوري اسلامي ايران و نيروهاي جان بر كف امنيتي، ضربه اي را به پيكره اطلاعاتي و امنيتي آمريكا و انگليس و برخي كشورهاي منطقه وارد كرد كه به اين زودي ها قابل جبران نيست.
صديقي در ادامه با بيان اينكه اين اقدام ايران قلب امام زمان(عج)، نايب امام زمان و ملت حماسه آفرين ايران را شاد كرد، گفت: بركات اين عمليات در قدم اول اين است كه اشراف اطلاعاتي قدرت هاي بزرگ نيز ضربه پذير است و اگر خودمان را كمي جمع وجور كنيم از پس همه شان برخواهيم آمد.
وي نكته ديگر را تاييد رسوايي هاي قبلي آمريكا دانست و گفت: آقاي اوباما شعار تغيير داد و با شعارهاي دروغين راي گرفت، ولي خودش از تروريسم و آدمكش ها و ستمگران از اسرائيل غاصب جعلي تا تروريست هاي منطقه اي حمايت همه جانبه مي كند كه با اين اقدام مشت شان باز شد. آبروي نداشته شان بيشتر بر باد و حيثيت و اقتدارشان زير سوال رفت.
وي با اشاره به هدف ديگر استكبار در ايجاد اختلاف و شكاف ميان شيعه و سني، تصريح كرد: جمهوري اسلامي از آغاز تاسيس منادي وحدت بوده، در فلسطين به برادران اهل سنت با عقيده، طي 30 سال كمك كرديم، يار و ياور شيعه و سني در افغانستان بوديم، براي هيچ كشور اسلامي دشمن نبوديم بلكه هميشه حامي آنها بوديم و با دستگيري اين شرور، وحدت شيعه و سني محكمتر خواهد شد.
صديقي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سرمايه هاي عظيم امت اسلامي در جهان گفت: اين همه مصيبت ها و عقب ماندگي ها فقط از طريق ايجاد اختلافي است كه دشمنان طي قرن ها به ما تحميل كرده اند. زماني كه طاغوت ها در داخل كشور بودند به انواع فتنه هاي ملي، نژادي و فرقه اي دامن مي زدند، اما در داخل اين كشور به دليل وجود امام(ره) اين دردها تا حد زيادي علاج شده است و دنياي اسلام اگر مي خواهد با اين امكانات از پيشرفت عقب نماند هيچ راهي جز بازگشت به اسلام و دعوت به وحدت كلمه زير پرچم اسلام ناب محمدي(ص) و رهبري يك انسان خود ساخته ندارد.
بنابراين گزارش، حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه اول نمازجمعه نيز با تبريك اعياد ربيع الاول، با اشاره به آيه اي از سوره مباركه احزاب، رابطه پيغمبر(ص) با نسلي كه جمالش را ديدند و نسل هاي بعدي كه با سيره و جلالش آشنايند، را فراتر از رابطه پدر و فرزندي دانست و ادامه داد: هم ارتباط تكويني پيغمبر با آحاد مومنان شديدتر از ارتباط تكويني پدر و مادر با فرزندان خود است و هم رابطه عاطفي پيغمبر در اين عالم و در قيامت شديدترين عاطفه بين انسان و اوليائشان است.
صديقي با اشاره به آيه ديگري از سوره فرقان، گفت: پيامبر(ص) متعلق به يك عالم نيست بلكه براي عالميان چراغ روشن است و انساني است كه براي دور كردن خطرات، ديده باني مي كند و بر همه عالميان اشراف دارد.
امام جمعه موقت تهران، افزود: در زماني كه طوايف معاند عليه يكديگر براي سلب امنيت قسم خورده بودند و حقوق افراد ضايع مي شد و جنگ دائمي برقرار بود، پيغمبر همه اهل كتاب و موحدان را دعوت كرد تا در امور مشترك بين همديگر وحدت و صلح ايجاد كنند؛ اين منشور جهاني صلح اسلام است كه حتي از كساني كه مسلمان نيستند ولي خدا را قبول دارند دعوت كرده بيايند در اصول مشترك با هم تفاهم داشته باشند.

 



رئيس بخش ايمني آژانس: تأسيسات هسته اي ايران كاملاً ايمن است

رئيس تيم كارشناسان نظام ايمني هسته اي آژانس بين المللي انرژي اتمي ضمن تأييد مديريت ايمني در تأسيسات هسته اي ايران آن را كاملاً ايمن اعلام كرد.
اولنا نيكلايچوك در جلسه اختتاميه بازبيني نظام هسته اي كشورمان در جمع خبرنگاران درباره مشاهداتش در نيروگاه بوشهر افزود: هدف اصلي از سفر تيم كارشناسان به ايران را رسيدگي به نحوه مديريت ايمني در تأسيسات هسته اي ايران دانست و افزود: ما متوجه شديم كه نظام ايمني هسته اي ايران كه نظارت بر فعاليت هاي ايمني تأسيسات هسته اي ايران را برعهده دارد، بسيار خوب عمل مي كند و قوي است.
نيكلايچوك در اين رابطه افزود: من به عنوان رئيس تيم كارشناسان آژانس به جامعه ايران اين اطمينان رامي دهم كه تأسيسات ايران ايمن است، البته نظام ايمني هسته اي در ايران بايد خود را در بعضي زمينه ها تقويت كند.
رئيس تيم كارشناسان آژانس افزود: اگر ايران در آينده به كنوانسيون ايمني-1994- بپيوندد اين امكان وجود دارد كه ايراني ها بتوانند از توانمندي كشورهاي ديگر مثل آمريكا، اوكراين و ديگر كشورها بازديد كنند و هم اينكه توانمندي خود را توسط آن كشورها مورد بررسي قرار دهند.
صالحي: ايمني حرف اول را در انرژي هسته اي مي زند
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي هم در اين جلسه با اشاره به اهميت ايمني در موضوع هسته اي گفت: شايد در برخي انرژي ها موضوع ايمني اولويت اصلي را نداشته باشد اما در بحث انرژي هسته اي قطعاً ايمني حرف اول را مي زند.
علي اكبر صالحي تأكيد كرد: از زماني كه مسئوليت سازمان انرژي اتمي را برعهده گرفته ام، اولويت اصلي ام ايمني بوده و همواره اول به ايمني و بعد به سرعت در راه اندازي نيروگاه بوشهر تأكيد كرده ام.
رئيس سازمان انرژي اتمي افزود: من علاقه مند هستم تا در آينده در زمينه صنعت هسته اي كاملاً مستقل باشيم، به طوري كه تا اين لحظه نيمي از راه را رفته ايم و مابقي را نيز بايد طي كنيم.
وي در رابطه با كنوانسيون ايمني 1994 و ديگر مقررات آژانس در زمينه ايمني هسته اي نيز گفت: ما اعتقاد داريم، مفاد اين كنوانسيون ها به ايمني در نيروگاه هاي ما كمك كند.
در همين حال ناصر راستخواه رئيس نظام ايمني هسته اي كشورمان هم در جمع خبرنگاران با بيان اينكه ايران در نوك پيكان توجهات بين المللي و جهاني است و تبليغات سوئي درباره نيروگاه بوشهر و فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان وجود دارد، تأكيد كرد: حضور اين كارشناسان و متخصصان آژانس تأييد مي كند كه آخرين استانداردهاي آژانس در نيروگاه بوشهر رعايت مي شود و از زمان طراحي، نصب، ساخت و تست نيروگاه كه اكنون در مرحله تست قرار دارد، بالاترين استانداردهاي بين المللي كه برخي از اين استانداردها حتي از استانداردهاي آژانس نيز بالاتر است در آن رعايت مي شود و امروز تيم آژانس استاندارد بودن نظام ايمني نيروگاه بوشهر را در گزارشي كه ارائه كرده است تأييد مي كند.
وي در پايان تأكيد كرد: ما در به كارگيري نظام هاي ايمني هسته اي بين المللي و استاندارد حتي از استانداردهاي ايمني آمريكايي هم در جايي كه لازم بوده است، استفاده كرده ايم و كارشناسان آژانس اين مسائل را از نزديك مشاهده كردند.
كامران سپانلو مديركل نظام ايمني هسته اي كشور هم عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در حاشيه نشستي كه به منظور قرائت گزارش كارشناسان آژانس از وضعيت نظام ايمني هسته اي در ايران برگزار شد، با اشاره به اين كه تيم كارشناسان آژانس با هدف بررسي فرآيندهاي ايمني هسته اي در ايران به تهران سفر كرده اند، گفت: براي اولين بار تيمي از سوي آژانس در اين چارچوب و هدف به ايران سفر مي كند.
وي اضافه كرد كه در 11 روز گذشته كه تيم كارشناسان آژانس به ايران سفر كردند با ارزيابي تمام مدارك مربوط به نظام ايمني هسته اي كشور و نيز مصاحبه و شواهد به اين نتيجه رسيدند كه ايران داراي كفايت از نظر ايمني هسته اي است.

 



در برنامه تلويزيوني رو به فردا مطرح شد
سخنان مستند كوچك زاده درباره تناقض هاي سياسي خاتمي

سرويس سياسي-
دكتر مهدي كوچك زاده با شركت در يك برنامه تلويزيوني تناقضات سياسي جريان اصلاح طلب خصوصاً محمد خاتمي را تشريح كرد.
نماينده اصولگراي مجلس در برنامه تلويزيوني «رو به فردا» با اشاره به بخش هايي از سخنان و مواضع اعلام شده اصلاح طلبان و مقايسه آن با نظرات حضرت امام(ره) نتيجه گرفت كه اصلاح طلبان در ادعاي پيروي از خط امام صادق نيستند.
كوچك زاده در بخشي از اين برنامه جملاتي از محمد خاتمي رئيس دولت اصلاحات را نقل كرد كه وي در آن تأكيد كرده بود مردم آمريكا بي فرهنگ ترين مردم جهان و تمدن آمريكايي محصول مهاجرت جمعي از دون پايه ترين مردم اروپا به اين كشور است. كوچك زاده اين عبارات را از يك شماره مجله بيان در سال 1370 نقل كرد كه به مدير مسئولي علي اكبر محتشمي پور منتشر مي شده است. كوچك زاده سپس به مصاحبه محمد خاتمي با كريستين امانپور خبرنگار سي ان ان اشاره كرد كه در آن خاتمي مردم آمريكا را بسيار متمدن و شكل گيري تمدن آمريكايي را محصول مجاهدت ها و شهادت كساني مانند آبراهام لينكلن دانسته بود. نماينده اصولگراي مردم تهران در مجلس گفت: «اين تناقض چگونه قابل توجيه است. بالاخره مردم آمريكا چه هستند: جمعي چاقوكش و بي فرهنگ يا ملتي بافرهنگ و متمدن»؟ كوچك زاده در ادامه تأكيد كرد با وجود رأي دادن به خاتمي در سال 76، به دليل مشاهده اين تناقضات و شناخت بهتر انديشه امام، از جريان اصلاح طلب روي گردان شده است.
وي همچنين در بخش هاي ديگري از اين گفت وگو با استناد به انديشه ها و سخنان امام(ره) به نقد ديدگاه هاي برخي اصلاح طلبان از جمله بهزاد نبوي پرداخت كه گفته بود «من از آمريكاي تا بن دندان مسلح مي ترسم» و گفت: چنين افرادي نمي توانند مدعي خط امام باشند پس بهتر است در مورد مخالفت خود با انديشه هاي امام با مردم صادق باشند و اجازه بدهند كه مردم خود قضاوت كنند.

 



به دنبال بازداشت غيرقانوني خبرنگار ايراني در رم سفير ايتاليا در ايران به وزارت خارجه احضار شد

سرويس سياسي-
در پي جنجال آفريني ايتاليا عليه ايران و دستگيري دو ايراني در اين كشور، سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان از احضار سفير ايتاليا به وزارت خارجه خبر داد.
رامين مهمان پرست درباره دستگيري حميد «معصومي نژاد» خبرنگار واحد مركزي خبر و يك ايراني ديگر در ايتاليا گفت: اخبار منتشره پيرامون اين دستگيري نشانگر بازي جديدي است كه صورت گرفته و اين بازي با هدف حاشيه پردازي هاي خاص و اغراض مبهم انجام گرفته است.
وي افزود: ما براي توضيح خواستن و آگاهي يافتن از ابعاد اين موضوع، سفير ايتاليا در تهران را فراخوانده و به طور جدي اين موضوع را در دستور كار داريم.
صحنه سازي آشكار ايتاليا بر ضدايران و طرح ادعاي واهي در خصوص اتهام قاچاق سلاح نسبت به دو ايراني دستگير شده در حالي است كه تحليلگران عقيده دارند اين سناريوي ايتاليايي تلاشي براي جبران ناكامي آمريكا در اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران است.
به عقيده اين تحليلگران برخي كشورهاي اروپايي متعهد شده اند اگر تحريم ها در شوراي امنيت سازمان ملل به نتيجه نرسد در بيرون از شوراي امنيت اعمال فشارها بر ضد ايران را كليد بزنند.
همچنين روابط موثر برلوسكني نخست وزير ايتاليا با صهيونيست ها بي ارتباط با سناريوي ايتاليا نيست، چرا كه مقامات تل آويو از ناكام ماندن تحريم ها بر ضد ايران عصباني هستند و جنجال سازي رم درباره ايران در اين چارچوب قابل ارزيابي است.
اين تحليلگران همچنين تاكيد دارند با توجه به مضحك بودن صحنه سازي انجام شده از جمله انتساب اتهام قاچاق چاقو و اسلحه كمري(؟!) به معصومي نژاد،ايتاليا احتمالاً مجبور خواهد بود به زودي ادعاهاي خود را پس گرفته و از ايران عذرخواهي كند.

 



برگزيدگان نهمين جايزه ادبي شهيد غني پور معرفي شدند

گروه ادب و هنر-
مراسم تقدير از برگزيدگان نهمين جايزه ادبي شهيد حبيب غني پور، با حضور جمعي از نويسندگان و اهالي فرهنگ در حوزه هنري برگزار شد.
در اين مراسم علاوه بر معرفي برگزيدگان در بخش هاي مختلف، از محمدرضا بايرامي نيز به صورت ويژه تقدير شد.
به گزارش خبرگزاري ها، اميرحسين فردي، نويسنده و دبير جشنواره شهيد حبيب غني پور در سخناني گفت: بيماري مزمني در فضاي ادبي ما وجود دارد و بسياري از دوستان، سياسي نبودن را براي خود فضليت مي دانند. يكي از نتايج غفلت جامعه ادبي و هنري ما آن بود كه وزير ارشاد دوره اصلاحات، از كشور فرار كرد چون ما را از سياست دور كرده بودند. وي افزود: در زماني كه ادبيات در غربت و تنهايي به سر مي برد نوشتن يك حادثه است و ماندن پشتوانه عاشقي را مي طلبد. مديرمسئول كيهان بچه ها تاكيد كرد: ميراث شهيد، نظام اسلامي، انقلاب و جمهوري اسلامي است و ما نمي توانيم از ادبيات شهيد صحبت كنيم اما نسبت به احوال جامعه بي تفاوت باشيم.
دكتر مجتبي رحماندوست نويسنده و پژوهشگر نيز در اين مراسم درباره گونه شناسي قصه هاي قرآني سخنراني كرد و گفت: وجود 116 داستان در قرآن كريم و سوره هايي نظير نوح(ع) و يوسف(ع) كه از ابتدا تا انتها داستان هستند و تاليف صدها جلد كتاب قصص قرآن از سويي و وجود داستان معاصر و رمان كلاسيك در ادبيات حاضر و خصوصاً رشد و شفافيت بيشتر نظريه ادبيات داستاني در چند دهه اخير بررسي ارتباط نوع قصه هاي قرآني را با داستان امروزي ضروري تر مي سازد.
رضا اميرخاني كه با كتاب «بيوتن» برگزيده شد اين جايزه معرفي شد، لوح جشنواره ادبي شهيد غني پور را مهم ترين و بهترين جايزه كسب شده خود خواند و افزود: هيچ جايزه اي براي من بهتر از اين جايزه نبود و فقط به خاطر شهدا و اين جشنواره تنها لوح تقدير را با افتخار قبول مي كنم و اين سكه ها را نمي پذيرم.
محمدرضا بايرامي هم با گلايه از وضعيت ادبيات و نويسندگان بيان داشت: وضعيت ادبيات عامه پسند كاملاً روشن و شفاف است؛ اما آن هايي كه جدي مي نويسند و مخاطب خاص دارند، در وضعيتي غيرشفاف و مه آلود به سر مي برند و شايد نتيجه همه كارشان يك كتاب دو تا سه هزار تيراژي باشد كه با وجود پرمغز بودن، از سوي هيچ نهاد فرهنگي از آن استقبال نمي شود.
در پايان برگزيدگان به اين شرح معرفي شدند: در بخش داستان نوجوان با موضوع آزاد رتبه اول: «من و رضا و آيدين» نوشته سيدهاشم حسيني، رتبه دوم:«گرگها از برف نمي ترسند» نوشته محمدرضا بايرامي، رتبه سوم: «طبقه هفتم غربي» نوشته جمشيد خانيان، در بخش زندگي نامه هاي داستاني نوجوان «اعترافات غلامان» نوشته حميدرضا شاه آبادي، در بخش مجموعه داستان كوتاه دفاع مقدس رتبه اول: «آلبوم عكس» نوشته اصغر استاد حسين معمار، رتبه دوم: «قواره اي براي دو نفر» نوشته زهره يزدان پناه، در بخش داستان بلند و رمان دفاع مقدس رتبه اول: «خون نوشت» نوشته محمدرضا بايرامي، رتبه دوم: «فاخته ها به لانه برمي گردند» نوشته مجيد حميدي، در بخش زندگي نامه هاي داستاني دفاع مقدس رتبه اول: «دا» نوشته سيده اعظم حسيني، رتبه دوم: «نيمه پنهان ماه» (جلد سيزدهم- شهيد قجاوند) نوشته نجمه كتابچي، رتبه سوم: «آن روز 8 صبح» نوشته لاله جعفري، در بخش مجموعه داستان كوتاه بزرگسال با موضوع آزاد «ساعت ها هم خوابند» نوشته حسينعلي جعفري، در بخش داستان بلند و رمان با موضوع آزاد رتبه اول: «بي وتن» نوشته رضا اميرخاني و رتبه دوم: «شماس شامي» نوشته مجيد قيصري.

 



تجمع مسلمانان اندونزي مقابل پارلمان اوباما را به كشور راه ندهيد

مسلمانان اندونزي در اعتراض به برنامه سفر رئيس جمهور آمريكا به كشورشان، تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، شمار زيادي از مسلمانان اندونزي در جاكارتا، پايتخت اين كشور، روز گذشته در اعتراض به برنامه سفر باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا به كشورشان مقابل پارلمان اين كشور تجمع كردند.
تظاهركنندگان كه بيشترشان دانشجو بودند، با پرتاب كفش به سوي تصاوير اوباما، تنفر و انزجار خود را نسبت به سياست هاي مزورانه دولت وي نشان داده و از مقامات كشور خود خواستند مانع از ورود او به كشورشان شوند.براساس اين گزارش اوباما قرار است اواخر ماه جاري ميلادي به اندونزي، پرجمعيت ترين كشور مسلمان جهان سفر كند. گفتني است اوباما در دوران نوجواني مدتي در اين كشور زندگي كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14