(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 اسفند 1388- شماره 19600
 

آماده باش 40 هزار پليس راهور در نوروز
رئيس اورژانس تهران خبر داد 180 آمبولانس و 17 تيم عملياتي آماده خدمات رساني به مسافران نوروزي
شرق تركيه 6 ريشتر لرزيدزلزله زدگان در انتظار كمك
در خمين بسيجي با پرتاب خود بر روي نارنجك جان شاگردانش را نجات داد
مديرعامل پايانه ها: بانوان در حاشيه امن به سفر نوروزي مي روند
مجازات قطعي حبس و شلاق براي مديران سابق يك بانك دولتي
معاينه فني خودروهاي تهران مساوي با تاثير كاشت 5 ميليون درخت
تبديل پادگان جي به بزرگترين فضاي سبز
دستگيري زورگيران شمال غرب تهران
حذف پيش دانشگاهي از سال 89
تبرئه روزنامه هاي خبر و همشهري
دو قاچاقچي مواد مخدر در خرم آباد اعدام شدند
مدارس ابتدايي تا 27 اسفند داير هستند
حوادث كوتاه از كشور
عروسكي كه قرآن مي خواند
2 هزار تصادف در برف آلمان



آماده باش 40 هزار پليس راهور در نوروز

رئيس پليس راهور گفت: در طرح نوروزي امسال پليس راهور، 40 هزار پليس در قالب گشت هاي ثابت و سيار در تمام جاده هاي كشور مستقر مي شوند.
سردار مؤمني با اشاره به طرح نوروزي سال 89 پليس راهور تصريح كرد: طرح نوروزي پليس راهور در دو بخش درون شهري و طرح ترافيكي نوروزي اجرا مي شود كه طرح درون شهري از اسفندماه در كلانشهرها آغاز شده و طرح ترافيكي نوروزي نيز از 26 اسفندماه سال 88 تا 15 فروردين 89 ادامه خواهد داشت. همچنين رزمايش مشتركي نيز ميان دستگاه هاي اجرايي در روز 24 اسفند برگزار مي شود.
وي ادامه داد: در طرح نوروزي سال 89، 40 هزار نفر از پرسنل پليس راهور به صورت تيم ها و گشتهاي پياده، سواره و ايستگاه هاي ثابت در سراسر كشور حضور دائمي دارند.
رئيس پليس راهور گفت: در طول طرح نوروزي پليس برخورد با تخلفات رانندگان پرخطر را در اولويت قرار داده و بدون هيچ گونه اغماضي با اين افراد برخورد مي كند.
مؤمني با اشاره به ويژگيهاي طرح نوروزي پليس در سال 89 گفت: مهمترين ويژگي اين طرح همراهي شهروندان در مبدا تا مقصد است زيرا بخشي از سفر شهروندان در طول مسير است. بر همين اساس هم در درون شهرها در حوزه پليس و هم در بيرون شهرها هماهنگيهاي لازم براي تأمين امنيت مردم صورت گرفته است.
وي اظهار داشت: يكي از مهمترين ويژگيهاي اين طرح ساماندهي دستفروشان توسط شهرداري در درون شهرهاست تا در مسير و در مقصد بستر ترافيكي روان و امني براي هموطنان ايجاد شود.
رئيس پليس راهور با اشاره به طرح جديد «طرح نوروزي» امسال گفت: طرح «راهور محله» و طرح «فرهنگياران ترافيك» دو طرح جديد نوروزي پليس راهور به شمار مي روند كه در طرح راهور محله كه از اسفندماه در كشور آغاز شده از همه بهيارها در سراسر كشور به خصوص در حوزه راه هاي روستايي استفاده مي شود، در طرح فرهنگياران ترافيك نيز از فرهنگيان در امر ترافيك استفاده خواهد شد و زنگ آغاز طرح فرهنگياران ترافيك در 20 اسفند به صدا درمي آيد.
سردار مؤمني با اشاره به روند نصب «اي بي اس» در خودروها افزود: طبق جدول زمانبندي بنا بود تا پايان سال 40 درصد خودروها به سيستم «اي بي اس» مجهز شوند كه در حال حاضر جلوتر از اين برنامه هستيم.
وي بيان داشت: خودرويي كه در مدت زمان تعيين شده نسبت به نصب ترمز «اي بي اس» اقدام نكند از نظر پليس داراي نقص فني است.
سردار اسكندر مؤمني همچنين از منتفي شدن طرح افزايش سرعت در بزرگراه اميركبير(قم- اصفهان) به 130 كيلومتر خبر داد و گفت: كه پس از بررسي هاي كارشناسي اين موضوع منتفي شد.
گفتني است با افزايش سرعت به 130 كيلومتر در بزرگراه قم- اصفهان، رانندگان 11 دقيقه زودتر به مقصد مي رسيدند.

 



رئيس اورژانس تهران خبر داد 180 آمبولانس و 17 تيم عملياتي آماده خدمات رساني به مسافران نوروزي

رئيس اورژانس استان تهران، از آمادگي كامل اين مركز براي خدمات رساني به مسافران نوروزي در جاده هاي منتهي به تهران با 17 تيم عملياتي و 180 دستگاه آمبولانس خبر داد.
رضا دهقانپور افزود: فعاليت نوروزي اين مركز از 26 اسفندماه جاري در جاده هاي منتهي به تهران آغاز شده و 14 فروردين 89 به پايان مي رسد.
وي با اشاره به حضور 120 پرسنل عملياتي در قالب 17 تيم امداد و نجات در جاده هاي استان تهران، گفت: همچنين فعاليت 120 پايگاه اورژانس در سطح شهر تهران نيز در اين ايام مضاعف خواهد بود.
دهقانپور با تاكيد بر خدمات رساني بي وقفه پرسنل اورژانس تهران به مسافران و شهروندان، تصريح كرد: ارائه داروهاي اورژانسي، خدمات فوريت هاي پزشكي و امداد رساني با امكانات و تجهيزات كامل، در دستور كار پايگاههاي امداد و نجات استان تهران قرار دارد.
رئيس اورژانس تهران در مورد حضور پزشك در پايگاههاي امداد و نجات، گفت: در پنج ايستگاه در جاده هاي منتهي به تهران، پزشك حضور دارد و در ساير پايگاهها نيز پرستار و تكنسين حاضر خواهد بود.
وي همچنين از فعاليت امداد هوايي با يك فروند بالگرد در ايام نوروز خبر داد و افزود: هماهنگي هاي لازم با دانشگاههاي علوم پزشكي براي پذيرش مصدومان احتمالي صورت گرفته و هيچ مشكلي در اين مورد وجود ندارد.
به گزارش مهر، به گفته دهقانپور، در مجموع حدود 180 دستگاه آمبولانس و 17 ايستگاه پزشكي در جاده هاي منتهي به تهران، آماده خدمات رساني به مسافران نوروزي و شهروندان هستند.

 



شرق تركيه 6 ريشتر لرزيدزلزله زدگان در انتظار كمك

وقوع زلزله 6 ريشتري در شرق تركيه تاكنون 75 كشته و 250 مجروح برجاي گذاشته است.
اين زمين لرزه اوايل صبح ديروز در عمق 5 كيلومتري روستاي «اوكلار» رخ داد و به خانه هاي مسكوني و تاسيسات شهري آسيب هاي زيادي وارد آورد.
به گزارش منابع خبري تركيه بيشتر قربانيان اين زمين لرزه از ساكنان دو روستاي استان «الازيغ» تركيه بوده اند.
اين حادثه زماني كه مردم در خواب بودند به وقوع پيوست و باعث تخريب 100 درصدي خانه هاي 6 روستا شد. قسمت اعظم روستاهاي زلزله زده تخريب شده است.
همچنين بنا به گزارش مقامات اورژانس مركزي تركيه به دليل شدت اين زمين لرزه اكثر راه هاي ارتباطي اصلي به مناطق زلزله زده تاكنون مسدود بوده و امكان كمك رساني سريع به زلزله زدگان وجود ندارد. به طوري كه يكي از راه هاي اصلي به سمت روستاي «اوكلار» به طور كامل مسدود شده و ماموران امداد و نجات و اورژانس موفق نشدند به اين روستاي تخريب شده وارد شوند.
«مصطفي ادريك»- يكي از مسئولان ستاد حوادث غيرمترقبه تركيه- نيز در مصاحبه اي با يكي از رسانه هاي دولتي اين كشور، گفت: به دليل اين كه احتمال دارد ساختمان هاي نيمه مخروبه با پس لرزه ها به طور كامل تخريب شوند، ما از تمامي سكنه نواحي زلزله زده درخواست كرديم تا هرچه سريع تر اين ساختمان ها را ترك كرده و در فضاي باز منتظر كمك رساني نيروهاي امدادرسان باشند.

 



در خمين بسيجي با پرتاب خود بر روي نارنجك جان شاگردانش را نجات داد

اراك - خبرنگار كيهان:
پاسدار بسيجي در شهر خمين با انداختن خود بر روي نارنجك، جان چند نفر از بسيجيان در حال آموزش را نجات داد.
معاون هماهنگ كننده گروه مالك اشتر خمين در اين باره گفت: يكي از بسيجيان دوره آموزشي، به منظور فراگيري آموزش پرتاب نارنجك، اقدام به اين عمل كرد اما نارنجك به صخره اي برخورد كرد و پس از انحراف مسير بار ديگر به سمت افراد حاضر در كلاس فرود آمد.
جمال علي اكبري افزود: رضا سياه پوش مسئول آموزش گروه براي نجات افراد شركت كننده در آموزش خود را روي نارنجك انداخت. سياهپوش به دنبال انفجار نارنجك از ناحيه پا مجروح و به بيمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. هم اكنون حال وي رضايت بخش است.

 



مديرعامل پايانه ها: بانوان در حاشيه امن به سفر نوروزي مي روند

مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري و پارك سوارهاي شهر تهران گفت: بانوان همچون ساير مسافران در حاشيه امن به سفر نوروزي مي روند.
«ولي آذروش» روز شنبه به ايرنا گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده و هماهنگي به عمل آمده با نيروي انتظامي، بانوان تنها مي توانند در حاشيه امن به سفر نوروزي بروند.
وي افزود: با اقدامات انجام شده، محلي در پايانه ها براي اسكان بانوان تنها در نظر گرفته شده تا آنان بتوانند زمان انتظار سفر را در آن محل بدون دغدغه خاطر از مزاحمت اراذل و اوباش سپري كنند.
مديرعامل سازمان پايانه ها و پارك سوارهاي تهران تأكيد كرد: ارايه بليت به بانوان مسافر بلامانع بوده و به آنان بليت عرضه خواهد شد.
وي با اشاره به تجهيز پايانه ها به دوربين هاي نظارت تصويري گفت: با كنترل لحظه به لحظه وضعيت پايانه ها، تخلفات اراذل و اوباش به دقت كنترل مي شود.

 



مجازات قطعي حبس و شلاق براي مديران سابق يك بانك دولتي

حكم قطعي براي چند مدير سابق يك بانك دولتي در شعبه 68 دادگاه تجديدنظر مستقر در مجتمع امور اقتصادي صادر شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي (قسط)، سه نفر از مسئولان سابق بانك كشاورزي به همراه رئيس هيئت مديره شركت آرد تهران باختر، يكي از اعضاء هيئت مديره شركت ايمن شيرآسيا و احدي از كاركنان نمايندگي شركت سهامي بيمه البرز محكوم شدند.
متهمان با تاسيس دو شركت واقع در تهران و امارات به نام خود و اعضاء خانواده و با استفاده از نام شركت و صدور تصديق نامه خلاف واقع توسط يكي از نمايندگي هاي بيمه البرز و با گشايش اعتبار در شعبه مركزي بانك كشاورزي و با همكاري برخي از مسئولان وقت شعبه مذكور، مبادرت به اخذ تسهيلات بصورت كلان مي كردند.
همچنين متهمان فوق الذكر با قلب حقيقت در اسناد (پروفرما اينويس و بارنامه) و با توسل به اسناد مزبور و تصديق نامه خلاف واقع (بيمه نامه) و ضمن سوءاستفاده از ضعف عملكرد برخي از كاركنان شعبه مركزي بانك كشاورزي موفق به اخذ تسهيلات ارزي مجموعا به مبلغ بيست ميليون و پانصد و هفتاد و يك هزار و ششصد دلار آمريكا، بابت ثبت سفارش شش فقره بروات اسنادي و دو فقره اعتبار اسنادي مدت دار و يك فقره ريفاينايس در خلال سال هاي 83 و 84 شده كه برابر مستندات پرونده از بازپرداخت اعتبارات اسنادي و جرايم ديركرد و كارمزدهاي مقرر خودداري مي كردند.
بنابراين خبر با اعلام گزارش و سير مراحل قضايي در دادسرا و دادگاه سرانجام بناء خسروي و مسعودي مقام، مستشاران شعبه 68 دادگاه تجديدنظر استان تهران راي محكوميت قطعي هفت متهم پرونده را به شرح ذيل صادر كردند.
متهم رديف يك آقاي مجتبي ريخته گران اصفهاني فرزند عبدالجواد عضو و رئيس هيئت مديره شركت آرد تهران باختر از حيث اتهام مشاركت در جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول و تحصيل مال از طريق نامشروع جمعا به تحمل سي ماه حبس تعزيري محكوم شد.
متهم رديف دوم، عليرضا عمادالدين فرزند ايرج از حيث اتهام مشاركت در جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول و معاونت در تحصيل مال از طريق نامشروع و معاونت در صدور تصديق نامه خلاف واقع جمعا به تحمل بيست و هفت ماه و يك روز حبس تعزيري محكوم شد.
متهم رديف سوم حميد عبادي كجاني فرزند حبيب الله عضو هيئت مديره شركت ايمن شيرآسيا از حيث اتهام معاونت در تحصيل مال از طريق نامشروع به تحمل نود و يك روز حبس تعزيري محكوم شد.
متهم رديف چهارم، رضا ربيعي فرزند نصرت الله رئيس سابق شعبه مركزي بانك كشاورزي از حيث اتهام اهمال در انجام وظايف قانوني منجر به تضييع اموال و وجوه دولتي به تحمل هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزيري محكوم شد.
متهم رديف پنجم، حسن حبيبي فرزند نصرالله مسئول سابق دايره اعتبارات شعبه مركزي بانك كشاورزي از حيث اتهام اهمال در انجام وظايف قانوني منجر به تضييع اموال وجوه دولتي به تحمل هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزيري محكوم شد.
متهم رديف ششم، حبيب الله محمدي فرزند ابوالمحمد معاون ارزي شعبه مركزي بانك كشاورزي از حيث اتهام اهمال در انجام وظيفه منجر به تضييع اموال و وجوه دولتي به تحمل هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزيري محكوم شد.
متهم رديف هفتم، اكبر چمانچي فرزند احمد كارمند نمايندگي شماره 3047 شركت سهامي بيمه البرز از حيث اتهام صدور تصديقنامه خلاف واقع به تحمل هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزيري محكوم به حكم قطعي شد.

 



معاينه فني خودروهاي تهران مساوي با تاثير كاشت 5 ميليون درخت

سرويس اجتماعي-
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران گفت: اجراي معاينه فني خودروهاي تهران تاثير كاشت پنج ميليون اصله درخت را در رفع آلودگي هواي پايتخت دارد.
به گزارش خبرنگار كيهان، مهندس وحيد نوروزي در نشست خبري روز يكشنبه تحت عنوان «معاينه فني و درخت» كه به مناسبت روز درختكاري برگزار شد، اظهار داشت: از 5/2 ميليون خودرويي كه در پايتخت بايد معاينه فني شوند، فقط يك ميليون و يكصد هزار خودرو به مراكز معاينه فني مراجعه كرده اند، اما اميدواريم اين ركورد تا آخر امسال شكسته شود.
وي با اعلام رشد 4درصدي مراجعه به مراكز معاينه فني در سالجاري نسبت به سال گذشته افزود: معاينه فني تمام خودروهاي پايتخت معادل كاشت حداقل 5 ميليون درخت سوزني برگ در قطعه زميني به وسعت 4 هزار و 518 هكتار است.
مهندس نوروزي با اشاره به صرفه جويي 172 ميليون ليتر بنزين به خاطر معاينه بيش از يك ميليون خودرو تصريح كرد: مجموع صرفه جويي روزانه ناشي از سهميه بندي بنزين به 10 ميليون ليتر در روز نيز نمي رسد.
وي با تقدير از سخنان اخير رئيس پليس راهنمايي و رانندگي درخصوص توقيف خودروهاي فاقد معاينه فني اضافه كرد: آماده ايم در يك ماه آينده در سه شيفت كاري نسبت به انجام معاينه فني خودروهاي پايتخت اقدام كنيم.
مهندس نوروزي با استناد به آمار اخير پليس راه مبني بر اينكه 13درصد كل كشته شدگان ناشي از تصادفات رانندگي بر اثر نقص فني خودرو جان خود را از دست مي دهند، تصريح كرد: اين 13درصد معادل جان سه هزار شهروند در سال است.
وي همچنين از ارائه خدمات پنج مركز معاينه فني سراج، نيايش، خاوران، آبشناسان و بيهقي از اول تا يازدهم فروردين سال آينده خبر داد و گفت: اگر لازم باشد تمام مراكز براي تامين سلامت شهروندان در ايام نوروز شبانه روزي فعاليت خواهند كرد.گفتني است در پايان نشست خبري «معاينه فني و درخت» يك اصله درخت به طور نمادين كاشته شد.

 



تبديل پادگان جي به بزرگترين فضاي سبز

شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به وضعيت نامناسب فضاي سبز اين منطقه گفت: با تملك پادگان جي از سوي شهرداري، اين پادگان به بزرگترين لكه سبز غرب تهران تبديل خواهد شد.
عليرضا جعفري در گفت وگو با ايرنا به سرانه 66/4 متري فضاي سبز در اين منطقه اشاره كرد و افزود: نيمي از منطقه تهران در اختيار فضاي فرودگاه مهرآباد است و بخش عمده ديگري از آن نيز به فضاي نظامي و پادگان اختصاص دارد كه منجر
به كاهش سرانه فضاي سبز
در محدوده مسكوني
منطقه شده است.
وي تاكيد كرد: طبق توافقات انجام شده پادگان جي سال آينده در اختيار كاربري هاي عمومي و شهري قرار خواهد گرفت و بخش مهمي از آن نيز به فضاي سبز، مجتمع هاي تجاري و خدماتي اختصاص خواهد يافت.
شهردار منطقه 9 تهران به مساحت 76 هكتاري پادگان جي اشاره و تاكيد كرد: حدود 20 هكتار از اين مجموعه به فضاي سبز عمومي اختصاص خواهد يافت و شهروندان اين منطقه از فضاي سبزي مطلوب برخوردار خواهند شد.جعفري خاطرنشان كرد: توافقات لازم با ستاد كل نيروهاي مسلح براي واگذاري اين پادگان به شهرداري تهران صورت گرفته و واگذاري اين پادگان نهايي شده است.

 



دستگيري زورگيران شمال غرب تهران

سركلانتر دوم تهران با تأكيد بر اينكه شهروندان از سوار شدن به خودروهاي مسافربر غيرمجاز خودداري كنند، از بازداشت 4 زورگير شمال غرب تهران توسط مأموران پليس كلانتري ستارخان خبر داد.
سرهنگ علي محمدي گفت: يك باند زورگيري كه با يك پرايد سفيد وسايل قيمتي، موبايل و وجه نقد شهروندان را به سرقت مي بردند، دستگير شدند.
وي اظهار داشت: 4 نفر اعضاي اين باند سوار بر خودروي پرايد شده و تحت پوشش مسافربر با سوار كردن مسافر با پاشيدن اسپري و تهديد چاقو اموال مسافران را به سرقت مي بردند.
سرهنگ محمدي افزود: اين زورگيران در ساعات پاياني شب از قربانيان خود رمز كارت عابر بانك را گرفته و در دو مرحله قبل از ساعت 24 و بعد از آن از كارت هاي اعتباري مبالغي را خارج مي كردند.
سركلانتر دوم تهران گفت: از محل سكونت اعضاي اين باند كه 18 ساله، 22 ساله و 23 ساله هستند وسايل سرقتي كشف و ضبط شد.
به گزارش فارس، وي از افرادي كه به اين شيوه مورد سرقت قرار گرفته اند خواست تا به اداره آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
سرهنگ محمدي از شهروندان خواست تا از سوار شدن به خودروهاي شخصي تحت عنوان مسافربر خودداري كنند و افزود: شهروندان از همراه داشتن كارت هاي اعتباري كه مبالغ زيادي در آن وجود دارد خودداري كنند زيرا موردسواستفاده سارقان و زورگيران قرار مي گيرد.

 



حذف پيش دانشگاهي از سال 89

وزير آموزش و پرورش از حذف قطعي پيش دانشگاهي از مهرماه سال آينده از نظام آموزش و پرورش خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه همايش موسسين مدارس غيردولتي شهر تهران در جمع خبرنگاران، گفت: مجلس با حذف پيش دانشگاهي مخالفتي نداشت.
وي با اشاره به اينكه اين طرح در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و همچنين شوراي عالي آموزش و پرورش مصوب شده است، گفت: از مهرماه سال آينده به سمت و سويي حركت مي كنيم كه حذف اين مقطع قطعي شود.
وزير آموزش و پرورش افزود: سال آينده تمام دبيرستان ها در يك ساختمان تجميع خواهند شد و مركزي به نام پيش دانشگاهي نخواهيم داشت.
حاجي بابايي در خصوص تعيين تكليف مدارس پيش دانشگاهي گفت: بررسي تعيين تكليف نهايي اين مراكز در حال پيگيري است.
به گزارش ايرنا، وي ادامه داد: آنچه مسلم است اين است كه قطعا از سال آينده، مركزي تحت عنوان پيش دانشگاهي نخواهيم داشت و دانش آموزان سوم دبيرستان ممكن است به سال چهارم دبيرستان بروند.
بازنشستگي پيش از موعد 2700 فرهنگي
وزير آموزش و پرورش با درخواست 2700 نفر از متقاضيان بازنشستگي پيش از موعد موافقت كرد.
حاجي بابايي در پي درخواست هاي مكرر فرهنگيان، با بازنشستگي پيش از موعد 2700 نفر از متقاضيان كه قبلا تقاضاي خود را به صورت مكتوب به ادارات تابعه داده اند، موافقت كرد.

 



تبرئه روزنامه هاي خبر و همشهري

هيئت منصفه دادگاه مطبوعات نظر خود را درباره مديران مسئول روزنامه هاي خبر، صداي عدالت و همشهري اعلام كرد كه بر اين اساس روزنامه هاي همشهري و خبر از اتهاماتشان تبرئه شدند اما روزنامه صداي عدالت در يك مورد مجرم شناخته شد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري استان تهران، جلسه رسيدگي به كيفرخواست هاي مطروحه عليه مديران مسئول روزنامه هاي خبر، صداي عدالت و همشهري روز يكشنبه 16 اسفند ماه 88 در شعبه 76 دادگاه كيفري استان به رياست قاضي مدير خراساني و با حضور اعضاي هيئت منصفه مطبوعات برگزار شد.
هيئت منصفه مطبوعات استان تهران، مديرمسئول روزنامه خبر را در مورد شكايت وزارت صنايع، با اكثريت آرا مجرم ندانست و در مورد شكايت آقاي هومن افاضلي نيز با اكثريت آرا وي را مجرم تشخيص نداد.
اين هيئت همچنين مديرمسئول روزنامه صداي عدالت را در مورد اتهام تشويق گروه ها و افراد بر عليه نظام جمهوري اسلامي ايران با اتفاق آرا مجرم دانست و در مورد افترا بر عليه شهردار تبريز با اكثريت آرا وي را مجرم تشخيص نداد و همچنين با اتفاق آرا متهم را مستحق تخفيف در مجازات ندانست.
هيئت منصفه مطبوعات مدير مسئول روزنامه همشهري را در مورد شكايت آقاي رضا محمدي با اتفاق آرا مجرم ندانست.

 



دو قاچاقچي مواد مخدر در خرم آباد اعدام شدند

دادگستري لرستان از اجراي حكم اعدام دو نفر از سوداگران مرگ در هفته جاري در اين استان خبر داد.
به گزارش روز دوشنبه ايرنا، مدير روابط عمومي دادگستري لرستان با اعلام اين مطلب گفت: اين دو فرد با هويت معلوم در 27 بهمن ماه سال 86 در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان خرم آباد به اتهام خريد و حمل 3 كيلو و 990 گرم ماده مخدر كراك و 3 كيلو و 9 گرم هرويين به حكم اعدام و مصادره اموال محكوم شدند.
«علي سبزواري» اظهار داشت: حكم اعدام اين افراد توسط دادستاني كل كشور و پس از آن در كميسيون عفو استان تاييد نهايي شد.
وي گفت: نامبردگان به هويت «غ-ب» و «ح-ر» ابتداي هفته جاري به دار مجازات آويخته شدند.

 



مدارس ابتدايي تا 27 اسفند داير هستند

مديركل دفتر پيش دبستاني و آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش از باز بودن مدارس ابتدايي تا پنجشنبه 27اسفند خبر داد.
عليرضا رحيمي اظهار داشت: دانش آموزان مدارس سراسر كشور بايد تا قبل از تعطيلي 29اسفند «روز ملي شدن صنعت نفت» در سر كلاس درس خود حضوري فعال داشته باشند.
وي اضافه كرد: مديران مدارس كشور به اين نكته توجه ويژه داشته باشند كه تمام مدارس ابتدايي تا پنجشنبه 27 اسفند داير است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كلاهبرداري از متقاضيان گواهينامه
يزد- خبرنگار كيهان: مسئول يك آموزشگاه رانندگي در يزد كه اقدام به كلاهبرداري از مراجعه كنندگان مي كرد دستگير شد. متهم مبادرت به اخذ 20 ميليون ريال وجه نقد به منظور رفع مشكل و تحويل گواهينامه از مردم مي كرد.
كشف كراك از پرايد
گرگان- خبرنگار كيهان: با هوشياري پليس تيل آباد آزادشهر در استان گلستان و بازرسي از يك دستگاه خودرو پرايد 3 كيلوگرم كراك كشف شد. اين خودرو از شرق كشور به استان گلستان در حركت بود. در اين رابطه دو زن و يك مرد دستگير شدند.
انهدام باند جعل اسناد
كرج- خبرگزاري فارس: يك باند جعل اسناد در كرج متلاشي و اعضاي آن دستگير شدند. سه نفر از متهمان به نام هاي منوچهر- ك، علي- ك و امير-پ با ارائه يك جلد سند خواستار آزاد كردن فردي به نام جلال-ح از زندان شدند كه با هوشياري قاضي مربوطه و تحقيقات پليس جعلي بودن سند فاش شد. در اين رابطه سه نفر ديگر به نام هاي فريبرز -ق، امير-پ و علي-ك كه واسطه پرداخت پول و مالكان سند بودند دستگير شدند. در بازرسي از منزل يكي از متهمان به نام منوچهر- ك هفت مهرجعلي شامل مهرهاي ثبت اسناد، بازداشت، فتوكپي برابر اصل، نيابت قضايي، داديار اجراي احكام، امضاي دادستان عمومي و انقلاب يكي از شهرستانهاي استان تهران كشف شد.

 



عروسكي كه قرآن مي خواند

اخيراً يك شركت بازرگاني، از تركيه عروسك هايي مخصوص بچه هاي مسلمان وارد بازار كرده است. آنها روسري به سر دارند و آيات قرآن مي خوانند.
منابع خبري آلمان پس از اعلام اين خبر نوشتند: «لااله الا الله محمد رسول الله. هيچ خدايي به غير از الله وجود ندارد و حضرت محمد پيامبر اوست. السلام عليكم. اسم من آمنه است و من يك مسلمان هستم.» اين عباراتي است كه اين عروسك 25 سانتي متري آن را بر زبان جاري مي كند.
آمنه چشمان بزرگ و قهوه اي روشن، و گونه هايي صورتي رنگ دارد. لبخندي مليح هم بر لبانش نقش بسته است. يك روسري بنفش رنگ گل گلي هم موهاي مشكي اش را مي پوشاند. او يك عروسك 25 سانتي است. وقتي كه آدم به كف دستش مي زند يا پاهايش را فشار مي دهد، آيه هاي كوتاه از قرآن مي خواند: «اعوذو بالله من الشيطان الرجيم. يعني: پناه مي برم به خدا از دست شيطان رانده شده.»
هدف اصلي از ساخت اين عروسكها اين نيست كه بچه ها فقط با آن بازي كنند، بلكه قرار است كه اين عروسك به آنها كمك كند تا آيه ها را حفظ كنند. آمنه حتي معاني آن آيات و دعاها را نيز مي گويد- اما به زبان انگليسي. در اصل اين عروسك براي بازار كشور انگليس ساخته شده بود، اما در حال حاضر در آلمان نيز طرفداران بسياري پيدا كرده است.در همين راستا «حسن موسلان» فروشنده يك مغازه كالاي تركي در نزديكي شهر كلن است. او مي گويد كه تقاضاي اين عروسك ها بسيار بالاست و او دائماً در حال دوباره سفارش دادن است. حسن مي گويد: از اين طريق مي توان بچه ها را بسيار آسان با اسلام آشنا كرد. در زمان كودكي من، چنين چيزي وجود نداشت. من بايد قرآن را ياد مي گرفتم، اما توضيح زيادي درباره اش به من داده نمي شد. فكر مي كنم كه اين نوع يادگيري به بچه هاي مان كمك مي كند و اسلام را برايشان جذاب خواهد كرد به اين اميد كه آنها مسلمانان خوبي شوند».

 



2 هزار تصادف در برف آلمان

مقامات پليس آلمان اعلام كردند: در پي بارش مداوم و سنگين برف در اين كشور، تاكنون 7 نفر جان خود را از دست داده و 17 نفر هم مجروح شدند.
«ديتر بت زولد»- سخنگوي پليس منطقه «باواريا» در آلمان- در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور عنوان كرد: در پي بارش سنگين برف در اين منطقه و نواحي همجوار تاكنون هفت نفر جان باختند كه سه نفر از آن ها قرباني حوادث جاده اي بودند.وي خاطرنشان كرد: به دليل بارش برف و لغزنده بودن سطح جاده ها تاكنون بيش از 2 هزار تصادف رانندگي گزارش شده است. همچنين 17 نفر هم در پي وقوع حوادث رانندگي و يا يخ زدگي دچار جراحت شدند كه وضعيت هشت نفر از آن ها نامساعد گزارش شده است.در گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، آمده است كه اكثر اين حوادث رانندگي در جاده هاي مناطق كوهستاني آلپ در «باواريا» رخ داده است. از طرفي، به دليل بارش برف در اين مناطق كوهستاني، تاكنون سه بهمن با شدت هاي مختلف رخ داده و يك كوهنورد نيز جان باخته است.همچنين براساس اعلام دپارتمان هواشناسي اين كشور تاكنون ارتفاع برف در اين مناطق به 40 سانتيمتر رسيده و احتمال افزايش بارشها تا اواخر هفته جاري وجود دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14