(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 اسفند 1388- شماره 19604
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دكتر ولايتي:آلمان با حمايت از تروريست ها آبروي خود را برد
سخنگوي شوراي نگهبان: سياست هاي كلي انتخابات نبايد مغاير قانون اساسي باشد
بر آستانه حضور
سفير ايران در ژاپن: ايران براي رفع نيازهاي خود معطل هيچ كشوري نخواهد شد
واشنگتن تايمز: ايران در رويارويي با آمريكا برنده است
معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: يك هزار سينما بايد در كشور احداث شود
معاون استاندار مازندران خبر داد اختصاص 50 درصد اعتبارات عمراني استان ها به روستاهاي كشور
معاون وزيرصنايع و معادن: مشكلات كنوني بخش صنعت و معدن مربوط به نظام بانكي است
آغاز ثبت نام متقاضيان ورود به مدارس نمونه دولتي
سفير ايران در تركمنستان خبرداد آمادگي تهران براي ايجاد كنسولگري در عشق آباد
برادر شهيد همت: پيام شهيد همت اطاعت از ولي فقيه بود
از سوي امام جمعه تنكابن مطرح شد پيشنهاد برگزاري دهه يادگاران امام
آيت الله سبحاني: قوانين دست و پاگير شهرداري ها بايد ساده تر شود
دبيركل كميته دائمي پدافند غيرعامل كشور: نبايد لحظه اي نگاه از ولي فقيه برداشت
با حضور وزير راه و ترابري عمليات ساخت راه آهن اقليد به يزد آغاز شد



دكتر ولايتي:آلمان با حمايت از تروريست ها آبروي خود را برد

مشاور بين الملل رهبر معظم انقلاب اقدام دولت آلمان در آزادكردن عبدالرحمان حاجي احمدي را موجب از دست رفتن آبروي سياستگذاران آلمان در عرصه جهاني دانست.
علي اكبر ولايتي در گفت وگو با ايرنا، اقدام آلماني ها در آزادي رئيس گروه پژاك را خلاف موازين بين المللي دانست و اظهار داشت: رئيس گروه پژاك و افراد ديگري كه در آلمان هستند به كارهاي تروريستي اقرار كردند و كتمان نمي كنند كه در ايران عده اي از هموطنان بي گناه ما را ترور كرده اند.
ولايتي با بيان اينكه اقدام دولت آلمان عليه منافع ايران است درباره علت اقدام اين دولت در آزادكردن سركرده گروهك پژاك، خاطرنشان كرد: اين اقدام نشان دهنده اين است كه دولت آلمان سياست مستقلي را در صحنه بين المللي پيگيري نمي كند و هر آنچه كه مورد رضايت آمريكايي ها باشد انجام مي دهد.
مشاور بين الملل رهبر معظم انقلاب با تأكيد بر اينكه آزادي سركرده گروهك پژاك حكايت از افول سياست خارجي آلمان دارد تصريح كرد: اين اقدام نشان مي دهد رفتار دولت كنوني آلمان نسبت به دولت هاي قبلي تنها تبعيت از سياست هاي ترسيم شده آمريكا است.
ولايتي در ادامه بيان داشت: بدون ترديد اين مواضع در حمايت از تروريست هاي شناخته شده بين المللي به ضرر منافع سياسي ملت آلمان است. اگر اين اقدامات ادامه يابد در آينده سياست آلمان هيچ وزني در صحنه بين المللي نخواهد داشت كه البته اين موضوع به نفع ايران است.
وي همچنين اظهار داشت: دستگيري تروريست هاي منطقه بلوچستان نشان مي دهد كه ايران با قدرت از امنيت ملي خود حراست مي كند و با عزم و اقتدار در مواجهه با تروريست ها امنيت كامل را در كشور برقرار مي كند.

 



سخنگوي شوراي نگهبان: سياست هاي كلي انتخابات نبايد مغاير قانون اساسي باشد

سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به طرح مجمع تشخيص درباره انتخابات تاكيد كرد سياست هاي كلي انتخابات كه در مجمع بررسي مي شود نبايد مغاير قانون اساسي باشد.
دكتر عباسعلي كدخدايي در نشست خبري خود با خبرنگاران اظهار داشت: بارها اعلام كرديم كه از هرگونه اصلاح قانون انتخابات استقبال مي كنيم اما در چارچوب قوانين و مقررات و نظام جمهوري اسلامي ايران. مباحثي كه اين روزها مطرح شد خوشبختانه رهبر معظم انقلاب به آنها اشاره كردند، قطعا همه نهادها در چارچوب قانون اساسي حركت خواهند كرد.
سخنگوي شوراي نگهبان ادامه داد: اظهاراتي كه دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و ساير اعضا بعد از مطرح شدن آن اعلام كردند حاكي از اين بود كه آنها در چارچوب قانون اساسي حركت مي كنند و در مجمع بررسي سياست هاي كلي انتخابات را دارند. تبعا اين سياست ها نمي تواند قانون اساسي را ناديده بگيرد و اميدواريم با همين چارچوب سياست هاي كلي تنظيم شود.
از سخنگوي شوراي نگهبان در مورد نقاط قوت و ضعف كميسيون ملي انتخابات سوال شد كه وي پاسخ داد: تا زماني كه اين طرح به تاييد نهايي نرسد فارغ از اظهارنظر هستيم. هر طرحي كه مغاير اختيارات شوراي نگهبان كه در قانون اساسي آمده، باشد قطعا مورد تاييد قرار نخواهد گرفت و شورا نيز مخالفت خود را اعلام خواهد كرد.
كدخدايي در ادامه با بيان اينكه دو خبر نيمه رسمي را در اين نشست اعلام مي كند در مورد بررسي لايحه بودجه سال 89 كل كشور، اظهار كرد: بخش درآمدهاي لايحه بودجه به صورت غيررسمي براي شوراي نگهبان ارسال شد و ما در هفته گذشته آن را بررسي كرديم و ان شاءالله ظرف يكي، دو روز آينده پاسخ خود را ارائه خواهيم كرد.
سخنگوي شوراي نگهبان افزود: به محض دريافت بخش هزينه لايحه بودجه آن را در جلسات فوق العاده بررسي و اعلام نتيجه خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه طرحي در مورد سازمان تدوين و تنقيح قوانين و مقررات كشور در شوراني نگهبان مطرح است كه هنوز نظر رسمي شوراي ارسال نشده، افزود: اين طرح مورد بحث و بررسي قرار گرفت و اشكالات اصول 57، 110، 156، 108، 109و 75 قانون اساسي نسبت به آن مطرح شده ان شاءالله نظر خود را به مجلس اعلام مي كنيم.

 



بر آستانه حضور

«قد قامت الصلاه ». اين صداي مؤذني است كه سن و سالش خيلي با ما فرق ندارد، اما نمي دانيم چه رازي در اين فراخوان است؛ رازي كه گويي براي اولين بار است مي شنويم. شايد براي اين كه، اين براي اولين بار است كه خداوند مهربان، با ما مثل بزرگترها برخورد مي كند و اجازه داده است ما هم مثل بزرگترها، در محضر او حاضر شويم و مانند آنان، با حضرتش راز و نياز كنيم. البته مادر ماه هاست كه در خانه ما را در كنار خودش به نماز فراخوانده و ما عشق و شور و مزه شيرين عبادت خداي مهربان را اولين بار در كنار مادر تجربه كرده ايم، اما اين بار، در كنار همكلاسي هاي خوبمان، همان ها كه مانند من، براي اولين بار است كه به مرحله شوق آفرين «تكليف» رسيده اند، نماز مي خوانيم:
قد قامت الصلاه ... الله اكبر!

 



سفير ايران در ژاپن: ايران براي رفع نيازهاي خود معطل هيچ كشوري نخواهد شد

سفير ايران در ژاپن تاكيد كرد ما فعاليت و پيشرفت هاي خودمان را ادامه مي دهيم و ژاپني ها هم به آن رسيده اند كه ايران براي رفع نيازهاي خود معطل كسي نخواهد شد.
«سيدعباس عراقچي» سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن در گفت وگو با فارس در مورد اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران، به اختلاف نظر كنوني در بين گروه 1+5 اشاره كرد و گفت: در ماه فوريه كه رياست دوره اي شوراي امنيت برعهده فرانسه بود اظهاراتي مبني بر اعمال تحريم هاي بيشتر مطرح شد، كه عملي نشد و ماه فوريه نيز گذشت.
وي در خصوص رياست دوره اي ژاپن در شوراي امنيت در ماه آوريل يادآور شد: اميدواريم در دوره رياست ژاپن در شوراي امنيت، شاهد رفتاري معقول و منطقي از اين كشور در اين شورا باشيم.
عراقچي فرق ژاپن با ساير كشورهاي اروپايي و آمريكايي را در اين دانست كه اين كشور خود قرباني سلاح هاي هسته اي است و بر خلع سلاح تاكيد دارد.
سفير ايران در توكيو اضافه كرد: ژاپن همانقدر كه نگران اشاعه سلاح هاي هسته اي است، نگران سلاح هاي موجود نيز هست و حامي خلع سلاح جهاني مي باشد.
وي با بيان اينكه ما به عنوان جمهوري اسلامي ايران همواره از سياست هاي ژاپن حمايت كرده و خواهيم كرد، گفت: ما از ابتكارات اين كشور در اين راستا حمايت كرده ايم از جمله ابتكار شهردار هيروشيما براي اينكه تا سال 2020 جهان عاري از سلاح هاي هسته اي شود كه اين موضوع مورد حمايت ما واقع شده است.
عراقچي گفت: ما همواره از مواضع خلع سلاح ژاپن حمايت كرده ايم. در خصوص بحث هاي عدم اشاعه نيز ما مخالف سلاح هاي هسته اي هستيم و از عدم اشاعه حمايت مي كنيم، اما بر حقوق خود در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي نيز تاكيد داريم و معتقديم يك تعادل بايد بين اين 3 پايه NPT وجود داشته باشد.
وي در مورد كنفرانس خلع سلاح كه قرار است فروردين ماه در تهران برگزار شود، گفت: شركت كنندگاني از ژاپن در اين اجلاس حضور دارند و برخي محققان ژاپني در امر خلع سلاح نيز براي حضور در اين نشست اعلام آمادگي كرده اند.
عراقچي در ادامه اين گفتگو در خصوص همكاري هاي ايران و ژاپن در افغانستان گفت: اين همكاري ها براي ايجاد محيط امني است كه زمينه هاي ايجاد اشتغال براي مردم و جوانان افغانستان فراهم شده و گرايش به افراط گرايي به حداقل برسد تا فرصتي براي اتباع افغان در خارج از كشور به ويژه اتباع اين كشور در ايران فراهم شود كه به كشور خود بازگردند.
وي در مورد همكاري هاي ايران و ژاپن در پاكستان، افزود: ما و ژاپني ها به صورت جداگانه مشغول اجراي پروژه هاي مختلفي در پاكستان هستيم و هم اكنون در حال بررسي هستيم تا اگر زمينه هاي همكاري مشترك وجود داشته باشد با يكديگر همكاري كنيم.
عراقچي در ادامه گفت: اميدواريم از بعد سياسي با ادامه رفت وآمدهاي مقامات دو كشور شاهد روند مطلوب روابط همچون سال 1388 باشيم و در بعد اقتصادي هم دولت ژاپن سياست دولت هاي قبلي در همراهي با سياست هاي آمريكا در موضوع عدم همكاري اقتصادي با ايران را كنار بگذارد.
وي افزود: اين نتيجه اي است كه ژاپني ها هم به آن رسيده اند، چرا كه جمهوري اسلامي ايران معطل هيچ كشور و شركتي نخواهد بود و در اين حالت فقط خودشان فرصت ها را از دست مي دهند.
عراقچي گفت: ما فعاليت و پيشرفت هاي خودمان را ادامه مي دهيم، حال يا با كمك شركت هاي خارجي و يا خودمان به طور مستقل.
وي با بيان اينكه در اين 30 سال نشان داده ايم كه تحريم بر ما اثري ندارد، تصريح كرد: همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند سياست خارجي ما يك سياست ضدسلطه ولي تعاملي است و ما خواهان تعامل و همكاري اقتصادي و تجارت عادلانه با همه كشورها هستيم، ولي طبيعي است كه براي رفع نيازهاي خودمان معطل كسي نخواهيم شد.
عراقچي ادامه داد: ژاپني ها اين موضوع را درك كرده اند كه در حال از دست دادن فرصت ها هستند و كشورها و شركت هاي ديگر كه از درايت و شجاعت كافي برخوردارند، در پروژه هاي مربوط به ما گوي سبقت را از آنها مي ربايند.
وي گفت: اميدواريم دولت جديد ژاپن كه بعد از 50 سال توانسته است حزب ليبرال دموكرات را كنار گذاشته و به قدرت برسد، سياست هاي غلط دولت هاي قبلي را جبران كند. همانطور كه در عرصه سياسي پيشرفت خوبي در روابط دو كشور ايجاد شده است، اميدوارم در عرصه اقتصادي هم بتوانيم سطح تعاملات اقتصادي را گسترش دهيم.

 



واشنگتن تايمز: ايران در رويارويي با آمريكا برنده است

سرويس سياسي-
در يك بازي شبيه سازي شده در دانشگاه هاروارد مشخص شد كه آمريكا در رويارويي با ايران شكست مي خورد و در نتيجه ايران در اين نمونه تحقيقي پيروز مي شود.
واشنگتن تايمز در مطلبي با اين عنوان كه ايران بر آمريكا پيروز مي شود، به نتايج يك بازي شبيه سازي شده در مركز علوم و امور بين الملل يكي از دانشكده هاي هاروارد كه رسانه هاي غربي قبلا به آن پرداخته بودند اشاره كرد و نوشت: اصول راهبردي اين بازي اين بود كه ايران مي خواهد به برنامه هسته اي اش ادامه دهد، اسراييل ميخواهد مانع از پيشرفت برنامه هسته اي تهران شود و آمريكا ميخواهد از مناقشه اجتناب كند.
واشنگتن تايمز افزود: اين فرضيات به واقعيت بسيار نزديك هستند و نشان مي دهند چرا ناتواني آمريكا در تأثيرگذاري بر وقايع همچنان بيشتر مي شود.
واشنگتن تايمز تأكيد كرد كه اجتناب از مناقشه، ضعف آمريكا را در برابر ايران آشكار كرده است.
بنابراين گزارش، براساس سياست آمريكا، ايران اجازه ندارد سلاح هسته اي توليد كند اما تهران فكر نمي كند براي اين كار به اجازه واشنگتن نياز داشته باشد.
واشنگتن تايمز افزود: ايران به مسير فعلي خود ادامه مي دهد زيرا آمريكا نمي تواند بگويد تفاوت دنيايي با ايران هسته اي و دنيايي بدون ايران هسته اي در چيست.
بنابراين گزارش، در اين نمونه شبيه سازي شده، «دوري گولد» سفير پيشين اسراييل در سازمان ملل نقش بنيامين نتانياهو نخست وزير اين كشور را بر عهده داشت.
«دوري گولد» گفت: اين بازي براي من شكي باقي نگذاشت كه آمريكا از سياست خود مبني بر جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته اي، به سوي سياستي پيش مي رود كه امكان دستيابي ايران به سلاح هسته اي را پذيرفته و سعي مي كند ايران را از آن باز دارد.
واشنگتن تايمز تصريح كرد: در واقع بازدارندگي هم اكنون هم در جريان است اما اين آمريكا است كه بازداشته شده است.

 



معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: يك هزار سينما بايد در كشور احداث شود

گناباد- خبرنگار كيهان:
جهت برخورداري همه اقشار مردم از سينما يك هزار سالن بايد احداث شود.
معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام مطلب فوق در مراسم آغاز به كار سينماي گناباد بعد از چهار سال تعطيلي افزود: در حال حاضر حدود 304 سالن سينمايي مجهز در كشور فعال است و تلاش مي شود كه با همكاري همه دستگاه هاي دولتي در هر شهر حداقل يك سالن سينمايي مجهز راه اندازي شود.
جواد شمقدري ادامه داد: به زودي در شوراي عالي سينمايي كشور كه با حضور رئيس جمهور تشكيل مي شود مصوبه اي تصويب خواهد شد كه همه دستگاه ها، در نقاط مختلف كشور با هزينه خود حداقل يك سالن سينما احداث كنند.
در اين مراسم مجيد مس چي مديرعامل موسسه سينما شهر گناباد نيز گفت: براي بازسازي و تجهيز اين سينما بيش از 6 ميليارد و 500 ميليون ريال از سوي دولت هزينه شده است.

 



معاون استاندار مازندران خبر داد اختصاص 50 درصد اعتبارات عمراني استان ها به روستاهاي كشور

ساري - خبرنگار كيهان:
نظام با سرمايه گذاري
500 ميليارد ريالي در زمينه طرح هادي روستايي سطح برخورداري روستاهاي مازندران را ارتقا بخشيده است.
معاون برنامه ريزي و هماهنگي امور اقتصادي استاندار مازندران با اظهار اين مطلب در همايش دهياران وشوراياران اين استان افزود: با اجراي طرح ها وي در روستاها روند شكوفايي اين مناطق سرعت يافته است.
ولي الله فرزانه با تاكيد بر عزم دولت نهم و دهم در آباداني و توسعه مناطق روستايي گفت: 50 درصد اعتبارات عمراني از منابع ملي و استاني به روستاها اختصاص يافته است. وي دهياران را موتور محرك توسعه روستاها دانست و افزود: دولت مديريت اجرايي روستاها را به دهياران سپرده است.
معاون استاندار مازندران با انتقاد از سيستم سنتي توليد محصولات زراعي در روستاها افزود: دهياران بايد در مورد ارتقاي نظام توليد در روستاها و رونق بازار خريد محصولات كشاورزي بكوشند.
فرزانه با اشاره به نقش موثر روستاييان در روند توسعه اقتصاد ملي گفت: دولت در برنامه چهارم توسعه 500 ميليارد ريال براي اجراي طرح هاي هادي در روستاهاي مازندران هزينه كرد.
وي بر ضرورت تلاش بيشتر دهداران براي جلب مشاركت روستاييان در پيشبرد امور تاكيد كرد.

 



معاون وزيرصنايع و معادن: مشكلات كنوني بخش صنعت و معدن مربوط به نظام بانكي است

شاهرود - خبرنگار كيهان:
رفع مشكلات كنوني بخش صنعت و معدن خارج از وظايف وزارت صنايع و معادن است و به نظام بانكي مربوط مي شود.
معاون وزير صنايع و معادن با اظهار اين مطلب در همايش صنعت و معدن كه در شاهرود برگزار شده بود افزود: سالانه حدود 6500 واحد صنعتي در كشور پروانه بهره برداري مي گيرند اما در يك دهه اخير سرمايه بانكها به تناسب آن افزايش نيافته است و اين امر مانع از توسعه صنعت و معدن شده است.
محمدمسعود سميعي نژاد گفت: بانك صنعت و معدن تسهيلات خود را با بهره اندك پرداخت مي كند و پرداخت تسهيلات اين بانك دست كم پنج برابر ميزان سرمايه گذاري واحدها و اين رقم در استان سمنان بيش از هفت برابر است.
سميعي نژاد از امضاي تفاهم نامه با صندوق بيمه فعاليت هاي معدن را گامي در جهت توسعه صنعت و معدن خواند و گفت: براساس اين تفاهم نامه مقرر شده است كه تسهيلات اعتباري تنها با ارائه پروانه تاسيس و بهره 2 تا 7 درصد به واحدهاي استان سمنان تعلق گيرد.
وي افزود: اين بهره براي تسهيلات طرح هاي اكتشافي صفر خواهد بود.
در اين مراسم نمايند مردم شاهرود در مجلس با اشاره به توانمندي هاي بخش صنعت و معدن شاهرود خواستار ارتقاي صنايع شاهرود به معاونت اداره كل استان شد.در پايان اين همايش با حضور معاون وزير صنايع و معادن، نخستين شعبه بانك صنعت و معدن در شاهرود راه اندازي شد.

 



آغاز ثبت نام متقاضيان ورود به مدارس نمونه دولتي

ساري - خبرنگار كيهان:
نام نويسي از متقاضيان ورود به دبيرستان ها و هنرستان هاي نمونه دولتي در كشور آغاز شد.
مسئول روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش مازندران با اعلام اين خبر افزود: نام نويسي از اين داوطلبان تا 25 اسفندماه جاري ادامه خواهد داشت.
روح الله معافي گفت: دانش آموزان مشغول به تحصيل در پايه سوم راهنمايي در سال تحصيلي 90-89 كه سابقه مردودي و ترك تحصيل در دوره راهنمايي ندارند به شرط دارا بودن حداقل معدل 15 مي توانند در اين مدارس نام نويسي كنند.
وي افزود: آزمون علمي متقاضيان ورود به دبيرستان ها و هنرستان هاي نمونه دولتي در كشور به صورت هماهنگ رأس ساعت 9 صبح روز جمعه 4 تيرماه سال آينده برگزار مي شود.
معافي يادآور شد: 65 درصد سهميه راهيابي به اين مدارس به دانش آموزان روستايي، 25 درصد به دانش آموزان مناطق شهري و 10 درصد به دانش آموزان مدارس شاهد محل استقرار اختصاص مي يابد.
وي با اشاره به فعاليت 10 دبيرستان و هنرستان نمونه دولتي در مازندران افزود: در آزمون جديد 660 دانش آموز و هنرجوي مازندراني پذيرفته خواهند شد.
اين مقام مسئول تصريح كرد: هيچ گونه تبعيضي در خصوص اعمال شرايط راهيابي به مدارس نمونه دولتي وجود ندارد.

 



سفير ايران در تركمنستان خبرداد آمادگي تهران براي ايجاد كنسولگري در عشق آباد

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
سفير جمهوري اسلامي ايران در كشور تركمنستان از آمادگي براي ايجاد كنسولگري دو كشور در تركمن باشي تركمنستان و استان گلستان خبر داد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در تركمنستان ضمن اعلام خبر فوق افزود: براي ايجاد سركنسولگري يك كشور در كشور ديگر بايد از سوي دولت مقابل اقدام شود لذا كشور ما در راستاي ايجاد سركنسولگري تركمنستان در استان گلستان و نيز سركنسولگري ايران در آن كشور اعلام آمادگي كرده است.
محمدرضا فرقاني تصريح كرد: مرز بين دو كشور ايران و تركمنستان مرز دوستي و برادري است و رئيسان جمهور دو كشور در راستاي گسترش روابط فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي اقدامات بسيار خوبي انجام داده اند.
سفير جمهوري اسلامي ايران در كشور تركمنستان صدور رواديد (ويزا) براي سفر به يك كشور خارجي را يك امر عادي و طبيعي برشمرده و گفت: با توجه به روابط نزديك و خوب دو كشور موضوع لغو دوجانبه ويزا از سوي دولت جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد شده است.
فرقاني تأكيد كرد: در سال هاي اخير روابط فرهنگي و اجتماعي دو كشور از رشد قابل توجهي برخوردار بوده و سفر هيئت هاي فرهنگي دو كشور از نتايج بهبود اين روابط است.
وي از رشد صادرات ايران به كشور تركمنستان نيز خبر داد و گفت: مركبات، صنايع غذايي، لوازم ساختماني، صنايع كشاورزي از عمده محصولات صادراتي ايران به تركمنستان است.
فرقاني همچنين نفت و گاز را مهم ترين محصول وارداتي از تركمنستان اعلام كرده و افزود: در خصوص صادرات و واردات بين دو كشور هيچ مشكلي در گمرك دو طرف وجود ندارد.
وي به اقدامات فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در آن كشور نيز اشاره كرد و اظهار داشت: چندي پيش كتاب دو جلدي متن انتقادي ديوان مختومقلي فراغي با تلاش مرحوم عاشورپور و با همت يوسف قوجق از سوي سفارت جمهوري اسلامي ايران منتشر شد

 



برادر شهيد همت: پيام شهيد همت اطاعت از ولي فقيه بود

برادر شهيد همت گفت: پيام اين شهيد و ديگر شهيدان بزرگوار اطاعت از ولي فقيه بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرضا، يادواره بزرگداشت معلم شهيد حاج محمد ابراهيم همت فرمانده لشكر 27 محمد رسول الله و 220 دانش آموز شهيد شهرستان شهرضا صبح شنبه با حضور جمع كثيري از مردم و فرهنگيان شهرضا در حسينيه محمد رسول الله برگزار شد.
در اين مراسم سرتيپ ولي الله همت از فرماندهان سابق سپاه و برادر اين سرباز رشيد اسلام طي سخناني با بيان حماسه هاي شهيد همت در جنگ تحميلي از ولايت پذيري اين سرباز راستين و اطاعت از اوامر ولي فقيه افزود: پيام شهيد همت و ديگر شهداي عزيز ولايت مداري بود و اگر ما خواهان ادامه راه اين عزيزان هستيم بايد در تمام زمينه ها از ولايت فقيه دفاع كنيم. وي با اشاره به قدرت نظام جمهوري اسلامي ايران در تمام عرصه هاي بين المللي افزود: دشمنان ايران اسلامي به قدرت نظامي ايران واقف هستند و اگر غير از اين بود بدون شك ترديدي در جنگ با ايران به خود راه نمي دادند.

 



از سوي امام جمعه تنكابن مطرح شد پيشنهاد برگزاري دهه يادگاران امام

تنكابن - خبرنگار كيهان:
يادگاران امام خميني بايد ادامه دهنده راه مقدس امام باشند وگرنه نظام و ملت با كسي شوخي ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر محمد قدوسي امام جمعه تنكابن در خطبه نمازجمعه با اشاره به سالروز بزرگداشت يادگار امام (حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خميني) و همسر گرامي امام خميني كه در فاصله يك دهه اتفاق افتاد پيشنهاد داد: با توجه به نقش ارزشمند اين بزرگواران چه خوب است كه دهه بزرگداشت يادگاران امام نامگذاري و از تداعي كنندگان ارزشهاي امام و اسلام تجليل به عمل آيد.
وي افزود:معتقديم كه بقيه يادگاران خاندان امام خميني بايد يادگاري خوب و مدافع اصول امام و ادامه دهنده راه امام باشند و حواسشان باشد كه يادگاران امام مانند كسي همچون سيداحمدآقا بايد تداعي كننده راه امام باشند و بدانند كه نظام مبتني بر ارزشهاي دين خداست و متعلق به فرد نيست و لذا مسير و راهشان را از دشمن قسم خورده جدا كنند وگرنه نظام و ملت با كسي شوخي ندارد.

 



آيت الله سبحاني: قوانين دست و پاگير شهرداري ها بايد ساده تر شود

آيت الله «جعفر سبحاني» از مراجع تقليد گفت: كساني كه به شهرداري ها مراجعه مي كنند از قوانين
دست و پاگير انتقاد دارند و بايد اين قوانين براي مردم ساده تر شود.
به گزارش ايرنا آيت الله سبحاني عصر جمعه در ديدار مهندس مهدي چمران و هيات رئيسه شوراي عالي استان ها با وي خاطرنشان كرد: اگر آنگونه كه بايد با اخلاق خوب به مردم خدمت شود، آنها مشتاقانه در زمينه پرداخت عوارض و ساير موارد با مسئولان همكاري خواهند كرد.
وي افزود: كارهاي مردم بايد به صورت كوتاه مدت در شهرداري ها به سرانجام برسد.
استاد برجسته حوزه علميه قم تصريح كرد: شهرداري ها بايد از نابودي باغ هاي متصل به شهرها جلوگيري كنند، امروز باغ هاي قم عموماً از بين رفته و انجير و انار در اين استان كمياب شده است.
آيت الله سبحاني همچنين از احداث ساختمان هاي چند طبقه در شهرها انتقاد كرد و گفت: هر فرد بايد به حقوق ديگران احترام بگذارد، مالكيت هر شخص محدود است و اشراف ساختمان هاي بلند بر خانه هاي مردم از نظر شرعي درست نيست.
وي افزود: ساختمان هاي چند طبقه خانواد ه ها را از نظر امنيت مذهبي تهديد مي كند، در يكي از كوچه هاي قم مشغول ساخت ساختماني هفت طبقه براي مركز ماهواره هستند و تمام خانه هاي اطراف اين مركز از نظر امنيت مذهبي، در خطر مي باشند.
آيت الله سبحاني تصريح كرد: مردم اخلاق ديني و مذهبي دارند و هرگز نمي خواهند از بالاي ساختمان مردان نامحرم بر خانه هاي آنها تسلط داشته باشند و از اين كارها بايد جلوگيري كرد.

 



دبيركل كميته دائمي پدافند غيرعامل كشور: نبايد لحظه اي نگاه از ولي فقيه برداشت

دبيركل كميته دائمي پدافند غيرعامل كشور گفت: بايد خيلي دقت داشته باشيم امثال غائله اي كه دشمنان پس از انتخابات ايجاد كردند و تيرشان مستقيماً به سمت ولايت فقيه بود با هوشياري خنثي كنيم.
به گزارش ايرنا، «داود احمدي نژاد» شامگاه جمعه در مراسم شب خاطره «حديث پرواز» در فرهنگسراي گلستان فرديس كرج، خطاب به مردم گفت: نبايد لحظه اي نگاهتان از ولايت فقيه برداشته شود چرا كه او راه رسيدن به هدف را براي ما هموار مي كند.
وي افزود: ولايت فقيه توطئه ها را به ما مي شناساند و ما را از معبري هدايت مي كند كه به مقصد خواهيم رسيد.
دبيركل كميته دائمي پدافند غيرعامل كشور با بيان اينكه ولايت فقيه براي ملت ايران حياتي است اظهار داشت: امروز خوشبختانه نظام ولايي پيرو مكتب امام حسين(ع) است و ولي امر اشاعه دهنده و حافظ مكتب امام حسين(ع) است.
احمدي نژاد ادامه داد: بنابراين اگر بخواهيم عزت و افتخار به دست آمده كه همه مستكبران را درمانده كرده حفظ كنيم فقط يك كليد دارد كه ولايتمدار باشيم.

 



با حضور وزير راه و ترابري عمليات ساخت راه آهن اقليد به يزد آغاز شد

عمليات ساخت راه آهن اقليد به يزد در محدوده
خط آهن اصفهان- شيراز، روز شنبه در شهرستان ابركوه يزد آغاز شد.
به گزارش ايرنا از ابركوه، وزير راه و ترابري در مراسم آغاز ساخت اين پروژه كه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و دور دوم هيئت دولت به يزد است، گفت: كار ساخت اين پروژه سه ماه به طول مي انجامد.
حميد بهبهاني افزود: اكنون 220 پروژه توسط وزارت راه در كشور در دست اجراست كه 60 پروژه آن از اهميت ويژه برخوردار است.
وي خاطرنشان كرد: عدالت محوري در وزارت راه و ترابري، با احداث راههاي روستايي در دولت دهم محقق شد.
وزير راه با بيان اينكه بايد در اجراي پروژه ها اصلاح الگوي مصرف رعايت شود، اضافه كرد: اميدواريم تمام پروژه ها در دولت دهم و مجلس هشتم تمام شود.
استاندار يزد هم گفت: اين پروژه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و مصوبه هيأت دولت در دور دوم به يزد است.
محمدرضا فلاح زاده افزود: 60 پروژه راه سازي در استان يزد در حال اجراست.
طول پروژه راه آهن يزد به اقليد 264 كيلومتر است و براي آن 300 ميليارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14