(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2 ارديبهشت 1389- شماره 19626
 

استاندار تهران: آزادراه همت به كرج هر چه سريع تر بايد به بهره برداري برسد
رئيس ديوان عدالت اداري: دريافت 98 هزار شكايت از دستگاه هاي دولتي
لغو 40پرواز هما به اروپا
سرعت باز هم حادثه آفريد
اعلام جزئيات بيمه طلايي فرهنگيان
توزيع آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي از اواخر ارديبهشت
اعلام جزئيات افزايش ويزيت پزشكان در بخش دولتي
كمك 50 ميليارد توماني رئيس جمهوري براي آزادي زندانيان غيرعمد
حوادث كوتاه از كشور
با اعلام نتايج آزمون دستياري 10 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند
تأمين روشنايي معابر جنوب شرق تهران با چراغهاي خورشيدي
غافلگيري دزدان دريايي در آب هاي ايران
رويدادهاي خارجي رواج مصرف گوشت الاغ در كشور تونس
قرائت قرآن شرط فارغ التحصيلي
روبات روزنامه نگار
نفوذ روابط غيراخلاقي به بنيان هاي خانوادگي آمريكا



استاندار تهران: آزادراه همت به كرج هر چه سريع تر بايد به بهره برداري برسد

كرج - خبرنگار كيهان:
طرح آزادراه همت به كرج هر چه سريع تر بايد به مرحله بهره برداري برسد.
استاندار تهران در حاشيه بازديد از طرح آزادراه همت به كرج از اختصاص بودجه 40 ميليارد توماني براي ادامه يافتن طرح احداث اين آزادراه خبر داد و گفت: امكانات احداث اين طرح در حال حاضر مطلوب است اما متاسفانه وجود برخي از مشكلات مانع تسريع در انجام كار مي شود.
مرتضي تمدن تصريح كرد: با توجه به تاكيد رئيس جمهور بايد با تمهيدات لازم مشكلات موجود بر سر راه اين طرح هرچه سريع تر برطرف شود و شاهد پيشرفت اين پروژه باشيم.
فاطمه آجرلو نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي در اين بازديد اظهار داشت: از اصلي ترين مشكلات موجود در مسير احداث اين طرح وجود پادگان هاست و دست اندركاران ساخت اين طرح مشكل تملك دارند.
وي گفت: در بحث آزادسازي مسير در حال حاضر با مشكل مواجه هستيم اما به شرط آنكه اين اراضي آزاد شوند تا پايان سال 89 بيش از 50 درصد راه بازگشايي مي شود.
آجرلو افزود: اين طرح مصوبه سال 75 است و در سال 85 عملياتي و آغاز شد، اميد است با پايان اين طرح بسياري از مشكلات ترافيكي استان تهران و استان هاي همجوار رفع شود.

 



رئيس ديوان عدالت اداري: دريافت 98 هزار شكايت از دستگاه هاي دولتي

رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به افزايش موجودي پرونده ها عنوان كرد: ورودي پرونده ها به ديوان عدالت اداري نشان دهنده آن است كه شكايات روز به روز درحال افزايش است.
حجت الاسلام محمد جعفر منتظري رئيس ديوان عدالت اداري كه صبح ديروز در هم انديشي معاونين حقوقي وزارت خانه ها و سازمان هاي دولتي سخن مي گفت با انتقاد از افزايش شكايت ها از دستگاه هاي دولتي گفت: درحالي كه درسال 87 تعداد 70 هزار پرونده شكايت از دستگاه هاي دولتي اجرايي به ديوان واصل شد اما درسال 88 اين ميزان افزايش قابل توجهي داشته است.
به گفته وي درسال گذشته بيش از 89 هزار پرونده شكايت از دستگاه هاي اجرايي از دولتي به ديوان عدالت اداري وصول شده كه رقم نگران كننده اي است.
منتظري همچنين اعلام كرد:طي فروردين سال 89 نيز 4هزار و 800شكايت از دستگاه هاي دولتي و موسسات عمومي واصل شده كه به نظر مي رسد طي سال جاري مجموعا به 100 هزار شكايت برسد.
منتظري افزود: شهرداري با 41 موضوع شكايت، وزارتخانه هاي ارتباطات 36، جهاد 45، آموزش و پرورش 50، كار و امور اجتماعي 41، اقتصاد و دارايي 44، نيرو 35، بهداشت و درمان 47، امور خارجه 17، اطلاعات 11، مسكن 38، راه و ترابري 41، بازرگاني 30، علوم و تحقيقات 40، فرهنگ و ارشاد 30، دادگستري 25، تعاون 20، وزارت كشور 38، دفاع و پشتيباني 23 و صنايع 32 و سازمان هاي حج و زيارت 19، زندان ها 11، تعزيرات 21، انرژي اتمي 12، نظام پزشكي 4، محيط زيست 39، بازرسي كل كشور 3، ميراث فرهنگي 17، تامين اجتماعي 47، تربيت بدني 19، نيروي انتظامي 44، بنياد شهيد 37، بيمه 19، صدا و سيما 15، رياست جموري 14، ديوان محاسبات 13، بانك ها 35، هيئت دولت 11، ارتش 34، ديوان عدالت 13، قوه قضاييه 20، سپاه 33 و ثبت اسناد با 38 موضوع شكايت در ديوان عدالت اداري پرونده دارند.
رئيس ديوان عدالت اداري عوامل مهم در افزايش شكايات از دستگاه ها و سازمان هاي دولتي را سوءمديريت و جايگزيني رابطه به جاي ضابطه در دستگاه ها عنوان كرد و افزود: ضعف در سيستم كارشناسي بخش هاي دولتي، اجراي ناقص قوانين، سليقه اي عمل كردن مديران در اجراي قوانين در بخشنامه ها، ضعف اعتماد عمومي به برخي از سازمان ها، بي توجهي به آراء هيئت عمومي ديوان عدالت اداري و استخدام هاي غيركارشناسي و رابطه اي از مهمترين عوامل شكايات از سازمان هاي دولتي است.
وي گفت: متاسفانه هنوز ديوان عدالت اداري نتوانسته است در شهرستان ها و استان هاي كشور شعبه ايجاد كند و بسياري از مردم به دليل دوري راه به پايتخت از شكايت منصرف مي شوند در غير اين صورت آمار شكايات چندين برابر بود.
رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به افزايش روزافزون آمار شكايات مردمي از دولت و ترويج فرهنگ پيگيري مطالبات در جامعه گفت: ديوان عدالت اداري چند راهكار را براي برون رفت از وضعيت موجود ارائه كرده كه مي توان به معرفي نمايندگان ويژه از طرف هر دستگاه به عنوان رابط و پل ارتباطي ديوان و سازمان دولتي، فعال كردن كميسيون هاي تخصصي در ديوان عدالت اداري خارج از وقت اداري، ارجاع به موقع بخشنامه ها و آئين نامه هاي روز سازمان ها به ديوان و اجراي احكام ديوان اشاره كرد.
حجت الاسلام منتظري با بيان اين كه برخي از دستگاههاي دولتي به دليل مسلط نبودن به مسائل حقوقي و نداشتن كارشناس حقوقي پاسخ هاي غيركارشناسي به نامه ها، اخطاريه ها و احكام ديوان صادر مي كنند، افزود: دستگاه ها بايد بدانند كه هزينه استخدام كارشناس خبره حقوقي بسيار كمتر از هزينه محكوميت دستگاه است.
وي گفت: هر دستگاهي كه حكم ديوان عدالت اداري را خلاف موازين قانوني احساس كرد مي تواند شخصا به بنده مراجعه كند تا آن مشكل رفع شود.
رئيس ديوان عدالت اداري با بيان اين كه سازمان ها موظفند ظرف مدت يك ماه به ابلاغيه، اخطار و احكام ديوان عدالت اداري پاسخ دهند، افزود: در صورت بي توجهي به اجراي احكام، ديوان عدالت اداري مي تواند از اختيارات قانوني خود استفاده كند كه در اين مورد در سال هاي گذشته بسياري از مسئولان تا مرز اخراج پيش رفته اند.

 



لغو 40پرواز هما به اروپا

مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه تاكنون 40پرواز هما در مسير ايران- اروپا لغو شده است، پيش بيني كرد روند بازگشت مسافران به مقاصد خود بيشتر از حد انتظار باشد.
فرهاد پرورش در گفت وگو با مهر با بيان اينكه از زمان آغاز فعاليت آتشفشان ايسلند پروازهاي هما به اروپا به دليل حفظ ايمني پرواز و جان مسافران قطع شده است، گفت: از پنجشنبه هفته گذشته 20 پرواز هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به مقصد اروپا كه با احتساب پروازهاي برگشت 40 پرواز مي شود، لغو شده است.
مديرعامل هما با اشاره به زمينگيرشدن يك فروند هواپيماي اين شركت در فرودگاه فرانكفورت يادآور شد: مقصد اين هواپيما لندن بود كه با اين اتفاق مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه فرانكفورت شد كه از روز پنجشنبه هواپيما و خدمه پروازي آن در اروپا زمينگير شده اند و امكان بازگشت آنان تاكنون فراهم نشده است.
پرورش با اشاره به اطلاعيه ياتا در خصوص پروازها به قاره اروپا اظهار داشت: مشكل اصلي در پرواز به اين مناطق وجود ذرات معلق در هوا است كه در كار موتورها اختلال ايجاد مي كند.
وي با بيان اينكه ورود اين ذرات به موتور، ايمني پرواز را به شدت مورد مخاطره قرار مي دهد، گفت: در حال حاضر اروپايي ها سعي دارند با انجام برخي پروازها يا با استفاده از بالن از ارتفاعات 10 تا 20هزارپايي نمونه برداري كنند تا بتوانند از اين طريق مسيرهايي را شناسايي كنند.
مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه يكي از مشكلات بوجود آمده براي اروپايي ها نبود جريان مناسب هوا براي پخش كردن اين ذرات است، پيش بيني كرد كشورهاي اروپايي بعد از برطرف شدن اين بحران دچار بحران ديگري در خصوص بازگشت مسافران شوند.
وي با اشاره به وجود مسافران زيادي كه هم اكنون منتظر رسيدن به مقاصد خود هستند، اظهار داشت: افزايش اين تقاضاها و محدود بودن امكانات براي پاسخگويي مشكل ديگري است كه براي كشورهاي اروپايي و كشورهايي كه بايد به آنها پرواز كنند به وجود خواهد آمد كه طولاني تر شدن زمان سفرها بعد از اتمام اين بحران در اروپا را به همراه خواهد داشت.
گفتني است بحران خاكستري در اروپا كه باعث لغو بيش از 70هزار پرواز در قاره اروپا شده، از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و خسارات مالي قابل توجهي را براي شركتهاي هواپيمايي و اقتصاد اروپا به همراه داشته است.

 



سرعت باز هم حادثه آفريد

برخورد خودروي سواري با تير چراغ برق در غرب تهران باعث واژگوني خودرو و شكسته شدن تير چراغ شد.
به گزارش ايرنا، ناصر نظري فرمانده آتش نشانان اعزامي در اين باره گفت: اين حادثه به علت سرعت زياد خودروي سواري و ناتواني راننده آن در كنترل خودرو به وقوع پيوسته است.
وي افزود: با اطلاع از اين حادثه، آتش نشانان ايستگاه 27 به محل حادثه واقع در بلوار فردوس اعزام شدند و با استفاده از تجهيزات ويژه ايمني و نجات اقدام به امدادرساني به راننده آسيب ديده كردند.
وي اضافه كرد: امدادگران همچنين، با اجراي عمليات ايمن سازي از هرگونه حادثه احتمالي از جمله آتش سوزي پيشگيري كردند و با به كارگيري جرثقيل، تير چراغ برق را به حالت اوليه بازگرداندند.
وي خاطرنشان كرد: راننده آسيب ديده كه 28 سال سن داشت توسط اورژانس تهران به مركز درماني انتقال يافت.

 



اعلام جزئيات بيمه طلايي فرهنگيان

فرهنگيان رسمي و پيماني و افراد تحت تكفل آنها مي توانند از اول ارديبهشت از خدمات بيمه طلايي فرهنگيان با ارائه دفترچه بيمه گر پايه برخوردار شوند.
تفاهم نامه بيمه طلايي فرهنگيان در تاريخ 21فروردين سال جاري بين وزارت آموزش و پرورش منعقد شد و از اول ارديبهشت به اجرا درآمد.
اين بيمه نامه مازاد بر تعهدات بيمه گر پايه تا سقف هزينه هاي درماني مصوب در بخش خصوصي طبق تعرفه نظام پزشكي براي هر عمل در بيمارستانهاي كشور پوششهاي درماني لازم را به فرهنگيان ارائه مي دهد.
نرخ هاي آزاد و خارج از تعرفه قابل پوشش نيست و اگر از بخش خصوصي استفاده شود مشمول 20درصد فرانشيز مي شود ولي اگر از بخش دولتي باشد، بدون فرانشيز كليه هزينه هاي مربوطه پرداخت مي شود.
به گزارش فارس، از ديگر مزاياي اين قرارداد استفاده از پوشش هاي هزينه اي مربوط به دارو طبق فارماكوپه (داروهاي مورد تأييد وزارت بهداشت) ايران و هزينه هاي ويزيت تا سقف تعرفه هاي مصوب بخش دولتي و خصوصي و همچنين هزينه هاي پاراكلينيكي طبق تعرفه بخش هاي مذكور بدون سقف است.
همچنين از اول ارديبهشت تمامي فرهنگيان رسمي و پيماني به غير از قراردادي ها و بازنشستگان و افراد تحت تكفل قانوني آنها مي توانند با مراجعه به ادارات كل رفاه، تعاون و پشتيباني مناطق مختلف آموزش و پرورش نسبت به دريافت فرم عضويت اقدام كرده و از پوشش هاي لازم برخوردار شوند.
جهت تعيين هويت بيمه شدگان تا زماني كه كارت طلايي آنها صادر نشده است، الزاميست از دفترچه بيمه گر پايه در مراكز طرف قرارداد و غيرطرف قرارداد استفاده كنند.
اين بيمه نامه موارد مختلف درماني را شامل مي شود كه در برخي سقف سرمايه وجود داشته و در برخي وجود ندارد.
در بخش هاي عينك، زايمان طبيعي و سزارين، رفع عيوب انكساري چشم و دندانپزشكي سقف سرمايه محدود شده است.
هزينه هاي دندانپزشكي جز ارتودنسي و زيبايي تا سقف 200هزارتومان، عينك تا 50هزارتومان، رفع عيوب انكساري چشم تا 300 هزارتومان و زايمان تا يك ميليون تومان تحت پوشش اين بيمه نامه است.
جبران هزينه هاي بيماري هاي صعب العلاج شامل انواع سرطان و ام اس، پاركينسون، هپاتيت، ايدز و آلزايمر است؛ بر اساس تعرفه مراكز درماني طرف قرارداد بيمه گر و با رعايت اصل همطرازي بدون اعمال فرانشيز در طول سال در تعهد بيمه گر خواهد بود.
در خصوص ساير بيماري هاي صعب العلاج با نظر مشترك شوراي درمان بيمه گر و بيمه گذار اقدام خواهد شد.
در خصوص هزينه هاي بيماري هاي خاص شامل بيماري هاي هموفيلي، تالاسمي ماژور، پيوند كليه، دياليز ناشي از نارسايي مزمن كليه ترجيحاً از دفترچه بيماري هاي خاص و در غير اين صورت پس از اخذ سهم بيمه گر پايه با رعايت اصل همطرازي و تعرفه مراكز درماني طرف قرارداد پرداخت خواهد شد.
دانش آموزان بيمه مي شوند
فرهنگيان مي توانند ساير بيمه ها مانند خودرو اعم از بدنه و شخص ثالث را به صورت اقساط دريافت كنند و با پرداخت ماهيانه 1600تومان مي توانند تا سقف سه ميليون تومان از بيمه عمر كاركنان دولت استفاده كنند.
بيمه نامه تكميلي عمر كارمندان به صورت اختياري و با سقف هاي سه، پنج و 10 ميليون توماني است كه به ترتيب حق بيمه هاي 700، يك هزار و 160 و دو هزار و 300 تومان در ماه دارند.
همچنين بيمه حوادث دانش آموزي كه از اول مهر سالجاري به بيمه ايران منتقل خواهد شد و بيمه آتش سوزي منازل فرهنگيان و مدارس از جمله اين بيمه نامه ها هستند كه از اول ارديبهشت قابل اجراست.
از ديگر بيمه هايي كه در تفاهمنامه بيمه ايران و آموزش آمده است، بيمه زلزله مدارس، بيمه مسئوليت برگزاركنندگان اردوهاي دانش آموزي، بيمه مسئوليت مديران مدارس و بيمه مأموريت كاركنان است كه بنا به درخواست هر منطقه قابل پوشش است.

 



توزيع آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي از اواخر ارديبهشت

معاون اجرايي حوزه معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد: آرم هاي طرح ترافيك روزانه و هفتگي اواخر ارديبهشت ماه سال جاري در پايتخت توزيع مي شود.
«فضل الله اسلامي» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا گفت: همزمان با توزيع كامل آرم طرح ترافيك يكساله در پايتخت، از اين پس آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي براي متقاضيان توزيع خواهد شد.
وي سهميه كل آرم طرح ترافيك امسال را 90 هزار فقره اعلام كرد و اظهار داشت: سهميه آرم روزانه و هفتگي 10 درصد كل سهميه آرم طرح ترافيك يكساله است كه اين ميزان در ميان متقاضيان توزيع شده است.
معاون اجرايي حوزه معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران همچنين با اعلام اينكه تمامي سهميه آرم طرح ترافيك يكساله در شهر تهران ميان متقاضيان توزيع شده است، تاكيد كرد: مكانيزم توزيع آرم هفتگي و روزانه از نيمه ارديبهشت ماه اعلام مي شود.
معاون اجرايي حوزه معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد: آرم طرح ترافيك هفتگي با نرخ 60 هزار تومان و مجوز روزانه با نرخ 10 هزار تومان ارائه مي شود.
وي گفت كه با توزيع آرم هاي ترافيك روزانه و هفتگي اين امكان به خودروها داده خواهد شد تا در موارد ضروري به صورت موردي در محدوده طرح ترافيك تردد كنند.
اسلامي گفت: با توزيع آرم هاي روزانه، مشكل برخي شهروندان كه براي موارد خاص مجبور به ورود به اين محدوده بودند، برطرف خواهد شد.

 



اعلام جزئيات افزايش ويزيت پزشكان در بخش دولتي

جزئيات افزايش تعرفه هاي پزشكان، هتلينگ بيمارستانها، راديولوژي و آزمايشگاهها در بخش دولتي اعلام شد كه بر اساس آن بيشترين افزايش تعرفه در بخش دولتي مربوط به آزمايشگاهها و كمترين آن براي جراحي است.
دكتر عليرضا اوليايي منش رئيس دبيرخانه سياستگذاري بيمه و تعرفه وزارت بهداشت با اشاره به تصويب تعرفه هاي پزشكي بخش دولتي در شوراي عالي بيمه، گفت: بيشترين افزايش تعرفه در بخش دولتي با 21درصد رشد مربوط به آزمايشگاهها است.
وي با اشاره به رشد ميانگين 15درصدي تعرفه پزشكان بخش دولتي در سال 89، افزود: هتلينگ بيمارستانها 16درصد، آزمايشگاهها 21درصد، راديولوژي 17درصد و پزشكان نيز بين 11 تا 19درصد افزايش تعرفه داشته اند.
اوليايي منش ادامه داد: داخلي بستري 19درصد، داخلي سرپايي 5/11درصد، بيهوشي 5/17درصد، جراحي 11درصد و پزشكان عمومي 16درصد افزايش تعرفه داشته است.
به گزارش مهر، بنابراعلام وزارت رفاه، اين ميزان رشد در سرجمع تعرفه هاي بخش دولتي با در نظر گرفتن عوامل متعدد از جمله متوسط رشد حقوق، دستمزد و نرخ تورم صورت گرفته است.
رئيس دبيرخانه سياستگذاري بيمه و تعرفه وزارت بهداشت با تأكيد بر اينكه معمولاً اين تعرفه ها در هيئت وزيران تغيير نمي كند، افزود: تعرفه ها بعد از تصويب نهايي هيئت وزيران ابلاغ خواهد شد.

 



كمك 50 ميليارد توماني رئيس جمهوري براي آزادي زندانيان غيرعمد

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
رئيس جمهوري 50 ميليارد تومان به آزادي زندانيان جرائم مالي غيرعمد كمك كرد.
رئيس سازمان زندانهاي كشور در مراسم معارفه محمدعلي محمدي رئيس جديد اين سازمان در لرستان افزود: مبلغ 35 ميليارد تومان از كمك دكتر احمدي نژاد به حساب واريز شده است و مقرر شده است در آينده نزديك مابقي آن نيز به حساب واريز شود.
غلامحسين اسماعيلي گفت: در كشور حدود 8500 نفر زنداني جرائم غيرعمد داريم كه 2500 نفر از آنان را زندانيان ديه و 6 هزار نفر ديگر را محكومان به پرداخت نفقه، مهريه و جرائم مالي تشكيل مي دهند كه تلاش مي شود با كمك هاي افراد نيكوكار، دولت، ستاد ديه كشور، انجمن حمايت از زندانيان و ارفاق و بخشش افراد صاحب حق تا پايان سال حدود 3 هزار نفر از اين افراد از زندان آزاد شوند.

 



حوادث كوتاه از كشور

امحاي مواد غذايي فاسد
كاشان - خبرنگار كيهان: 42 هزار و 368 تن مواد غذايي فاسد شامل آبليمو، انواع شيريني، خشكبار، تخم مرغ و... از اماكن عمومي و بين راهي كاشان كشف و معدوم شد.
نجات عقاب گرفتار
ماموران آتش نشاني كاشان يك قطعه عقاب طلايي را كه در يك منزل مسكوني در اين شهر گرفتار شده بود صيد كرده و به طبيعت بازگرداندند.
آتش گرفتن دو خودرو
دو دستگاه خودرو پژوه 405 در يك روز و در فاصله 5ساعت در كاشان طعمه حريق شد. حريق توسط ماموران آتش نشاني مهار شد. اين حادثه خساراتي را به صاحبان خودروها وارد كرد.

 



با اعلام نتايج آزمون دستياري 10 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند

معاون آموزشي وزارت بهداشت گفت: حدود 10 هزار نفر براي انتخاب رشته مجاز شدند كه باتوجه به افزايش ظرفيت لحاظ شده 25 درصد از مجازين پذيرفته خواهند شد.
دكتر محققي با اشاره به افزايش ظرفيت 20 درصدي پذيرش داوطلب در آزمون دستياري تخصصي، گفت: اين افزايش ظرفيت در مقايسه با ظرفيت دوره سي وششم بسيار چشمگير بوده و افزايش هوشمندانه اي در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به پذيرش دستيار در رشته طب هوا-فضا در اين دوره براي اولين بار، خاطرنشان كرد: در رشته طب اورژانس بالاترين ميزان افزايش ظرفيت را داشته ايم كه براين اساس ظرفيت آن 120 درصد افزايش يافته است.
معاون آموزشي وزارت بهداشت افزايش ظرفيت رشته هاي مختلف را متناسب با نياز دانست و خاطرنشان كرد: در اعلام نتايج اوليه دقت هاي لازم و بررسي هاي كامل انجام شده است.
محققي با اشاره به انتخاب 100 رشته محل توسط مجازين، گفت: داوطلبان از چهارم تا هفتم ارديبهشت ماه براي انتخاب رشته مهلت دارند كه آنها بايد براساس رتبه و نمرات نتايج سال هاي قبل، مشورت با اساتيد و گروه هاي آموزشي و اطلاعات سايت مركز سنجش آموزش پزشكي، نسبت به انتخاب رشته اقدام و سريع ترين انتخاب را انجام دهند.
معاون آموزشي وزارت بهداشت با تاكيد بر اينكه سيستم وزارت بهداشت، سيستم پاسخگويي است و جاي هيچ نگراني وجود ندارد، تاكيد كرد: مركز سنجش آموزش پزشكي اعتراضات داوطلبان را به صورت مطلوب دريافت و از آنجايي كه معمولا درخواست اكثرآنان رويت پاسخنامه است تصوير پاسخنامه را در اختيار آنان قرار مي دهد.
محققي در مورد شناسايي متخلفان در مرحله اعلام نتايج اوليه و بررسي نمرات و رتبه هاي آنان گفت: تخلفاتي در اين زمينه بوده است و در مورد برخي افراد احراز شده است كه وزارت بهداشت اين موضوع را عميقا پيگيري و نتايج آن را هر وقت مشخص شود، اعلام مي كنيم.
وي با بيان اينكه مجموعه وزارت بهداشت مكلف است تخلفات احتمالي را شناسايي و پيگيري كند، خاطرنشان كرد:مستندات معتبربسيار زيادي در اختيار ماست كه با توجه به مباحث قانوني پيگيري مي شود.
به گزارش ايسنا، محققي درباره لغو مجوز طبابت متخلفان گفت: اعتقاد دارم كسي كه تخلف كرده باشد صلاحيت پرداختن به طب پزشكي را ندارد و در مجلس نيز اين موضوع عنوان شده است كه صلاح نيست متخلفان در مصدر شغل پزشكي بپردازند و اين موضوع در مباحث اخلاق حرفه اي و پزشكي پيگيري خواهد شد.
وي در مورد شايعاتي مبني بر شركت برخي از متخلفان در آزمون مجدد دستياري گفت: وقتي جرمي اثبات نشده است ما نمي توانيم كسي را از شركت در آزمون محروم كنيم؛ اما حتي اگر فرد متخلفي پس از فارغ التحصيلي آن تخلفش اثبات شود مداركش را باطل اعلام مي كنيم.

 



تأمين روشنايي معابر جنوب شرق تهران با چراغهاي خورشيدي

براي نخستين بار روشنايي معابر جنوب شرق تهران با استفاده از چراغ هاي خورشيدي تأمين مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 14، علي محمدنژاد شهردار منطقه با بيان اينكه استفاده از انرژيهاي پاك براي سالم سازي فضاي شهري از الزامات مديريت شهري است، گفت: چراغهاي خورشيدي با هزينه اي معادل 400 ميليون ريال در شرق بزرگراه بسيج و 45 متري ده حقي نصب شدند.
وي با تأكيد بر اهميت موضوع صرفه جويي انرژي افزود: چراغهاي خورشيدي در طول روز با ذخيره انرژي نور خورشيد امكان روشنايي معابر را فراهم مي كنند و علاوه بر اين، با نصب اين چراغها نياز به هزينه هاي مختلف مانند كابل كشي، احداث پست برق و انجام عمليات حفاري نخواهد بود.
گفتني است نصب چراغهاي خورشيدي در ديگر معابر و بزرگراه هاي منطقه 14 ادامه دارد.

 



غافلگيري دزدان دريايي در آب هاي ايران

فرمانده مرزباني پليس كشور از دستگيري دزدان دريايي در آب هاي آزاد ايران خبر داد و گفت: پليس در اين محدوده اجازه قدرت نمايي به مجرمان داخلي و خارجي را نخواهد داد.
به گزارش ايسكانيوز، سرتيپ حسين ذوالفقاري، با اعلام اين خبر گفت: راهزنان دريايي كه سوار بر يك شناور بودند به دنبال طعمه مي گشتند اما با تلاش پليس مرزباني دستگير شدند.
وي با بيان اينكه بازجويي از تبهكاران مسلح ادامه دارد، تصريح كرد: با توجه به اينكه طرح انسداد فيزيكي مرزهاي زميني درحال اجراست قطعا موضوع قاچاق به دامنه حوزه هاي دريايي كشيده خواهد شد.
البته پليس در اين محدوده نيز با حضور چشمگير، اجازه قدرت نمايي به مجرمان داخلي و خارجي را نخواهد داد. اين مقام ناجا در پاسخ به اين پرسش كه مهم ترين عوامل تهديد امنيت مرزهاي آبي چيست؟ اظهار داشت: قاچاق مواد مخدر و بحث حفاظت از آبزيان دريايي 2 مسئله اساسي در حوزه آب هاست.
در عين حال با توجه به تدابير امنيتي كه در مرزهاي آبي به كار گرفته شده است شاهد كاهش روند قاچاق كالا و مواد مخدر هستيم. گفتني است چند روز قبل نيز ملوانان ايراني كه از سوي دزدان دريايي سوماليايي ربوده شده بودند، بعد از خلع سلاح دزدان سوماليايي آنها را تحويل پليس مرزباني كشور داده بودند.

 



رويدادهاي خارجي رواج مصرف گوشت الاغ در كشور تونس

مصرف گوشت الاغ در كشور تونس به دليل ارزان بودن آن نسبت به ساير گوشت ها، به تازگي رواج زيادي يافته است.
به نوشته روزنامه تونسي «الجمهوريه»، به طور متوسط هر هفته 13 تن از گوشت الاغ عمدتا به خانواده هاي فقير فروخته مي شود و دست اندركاران بهره فراواني از فروش آن مي برند.
به نوشته الجمهوريه، عمده مصرف كنندگان گوشت الاغ، ساكنان محلات فقير پايتخت تونس هستند كه به دليل ارزاني آن، مورد استقبال قرار گرفته است.
برپايه اين گزارش، قيمت هر كيلو گوشت الاغ از 5 دينار(حوالي سه دلار و نيم) تجاوز نمي كند، در حالي كه قيمت هر كيلو گوشت معمولي 14 دينار(ده دلار) است.
گزارش روزنامه الجمهوريه حاكي است، ذبح اين حيوانات چهارپا زير نظر مسئولان بهداشت در الجزاير صورت مي گيرد و از نظر پزشكي مانعي براي مصرف كردن آن وجود ندارد.
اين در حالي است كه براساس آمارهاي ارائه شده در سال 2009 تعداد درازگوش هاي تونس 123 هزار رأس بوده و در مقابل 26هزار اسب و 40 هزار گورخر در اين كشور وجود دارد.

 



قرائت قرآن شرط فارغ التحصيلي

اداره كل آموزش و پرورش جزيره بانكا واقع در «سوماترا»ي اندونزي از تصميم اين سازمان مبني بر اجراي طرح لزوم تسلط دانش آموزان دوره ابتدايي بر قرائت قرآن كريم براي فارغ التحصيلي خبر داد.
به گزارش روزنامه «The Jakarta Globe»، «يسرني يزيد» رئيس اداره كل آموزش و پرورش جزيره بانكا با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر مباحث اوليه علمي و دروس معمولي دوره ابتدايي به دانش آموزان مسلمان آموزش داده مي شود، اما آن ها آموزه ها و تعاليم ديني را به ميزان لازم ياد نمي گيرند، در حاليكه بايد تعليمات ديني نيز به موازات ديگر دروس به دانش آموزان ابتدايي آموزش داده شود.وي در ادامه افزود: هر دانش آموزي كه بخواهد به دوره دبيرستان راه يابد؛ بايد قادر باشد قرآن كريم را به درستي بخواند و هدف ما از ارائه اين برنامه ارتقاي سطح سواد قرآني دانش آموزان است.يسرني همچنين توضيح داد: براساس اين طرح، دانش آموزان علاوه بر قرائت قرآن بايد بتوانند به زبان عربي بنويسند؛ آن دسته از دانش آموزاني كه موفق به دريافت مدرك قرائت قرآن نشوند بايد براي راه يابي به دبيرستان و ادامه تحصيل در اين مقطع در آزمون هاي قرائت قرآن شركت كرده و قبول شوند.

 



روبات روزنامه نگار

محققان ژاپني موفق به ساخت روبات جديدي شده اند كه به گفته آن ها نخستين روبات روزنامه نگار محسوب مي شود و مي تواند ضمن عكس برداري از افراد، از آن ها مصاحبه هم بگيرد.
به گزارش «پي سي ورلد»، اين ربات هوشمند كه The Machine نام دارد، به گونه اي ساخته شده است كه از تمام اتفاقات پيرامون خود عكاسي و فيلمبرداري مي كند. براي اين روبات قابليت تشخيص صورت افراد از روي عكس در نظر گرفته شده است و بر اين اساس مي تواند پس از شناسايي افراد مورد نظر از روي تصويري كه از قبل به حافظه سپرده، سوالات مورد نظر را از او بپرسد.
روبات هوشمند قادر است پس از تهيه خبر، ارزش و اهميت آن را نيز تعيين و به صورت مستقيم مصاحبه هاي تهيه شده را در اختيار مراكز مربوطه قرار دهد.
اين روبات به صورت بي سيم به اينترنت منتشر مي شود و آخرين اخبار و اطلاعات منتشر شده در پايگاه هاي خبري را به صورت مرتب بررسي مي كند روبات The Machine اخبار خود را بدون غلط املايي تايپ كرده و در انتهاي خبر آن را امضا مي كند.

 



نفوذ روابط غيراخلاقي به بنيان هاي خانوادگي آمريكا

شبكه بي بي سي عربي در گزارشي از گسترش فساد اخلاقي در خانواده هاي آمريكايي و خيانت همسران پرده برداشت و تاكيد كرد: تنها در يك سايت اينترنتي با هدف گسترش اين نوع از روابط 5 ميليون آمريكايي عضو هستند.
بنا بر اين گزارش، سايت ASHLEY MADISON با هدف ترويج روابط زنان و مردان خارج از محيط خانواده است كه 70 درصد اعضاي اين پايگاه مردان هستند.بي بي سي افزود: باور كارشناسان ايجاد چنين سايت هايي تهديد عليه محيط خانواده ها است و باعث مي شود كه خيانت مسئله اي ساده در نظر مردم جلوه گر شود.«زندگي كوتاه است نبايد به يك رابطه اكتفا كرد» اين جمله شعار اين سايت است كه براي كساني كه مي خواهند خارج از خانواده رابطه داشته باشند، ارسال مي شود.شبكه بي بي سي عربي تصريح كرد: اين مسئله زماني حادتر مي شود كه ارقام تكان دهنده خيانت برخي از چهره هاي سرشناس غربي از جمله «تايگر وودس» قهرمان سرشناس گلف كه متهم به خيانت به همسر خود شده است؛ افشا شود.بي بي سي افزود: برخي كارشناسان با اشاره به اينكه ترويج اين نوع از روابط غيرقانوني گسترش زيادي در جامعه آمريكا داشته است، اين مسئله را تهديدي اساسي براي حيات خانواده هاي آمريكايي دانست.در ادامه اين گزارش بي بي سي مصاحبه خود با يك زن آمريكايي كه با اسم مستعار در سايت «ASHLEY MADISON» عضو بود منتشر كرد، اين زن با اشاره به اينكه همسرش بخاطر كار زياد ساعات كمي را در خانه بوده است گفت: پس از اينكه اين مسئله را در سايت و با هم گروه هاي خود مطرح كردم متوجه شدم تعداد زيادي از اعضا خواستار رابطه با من هستند.
اين شبكه با اشاره به اينكه مردان بيشتر از زنان در اين سايت عضو هستند، تاكيد كرد 70 درصد از اعضاي اين سايت مردان هستند.
در ادامه اين گزارش خبرنگار بي بي سي با حضور در دفتر سايت «ASHLEY MADISON» به مصاحبه با مدير اين سايت پرداخت.
بي بي سي با اشاره به اينكه اين فرد خودش متاهل است و داراي دو فرزند است، اعلام كرد: وي اين سايت را در سال 2005 افتتاح كرده است.بنابراين گزارش، «نويل بيدرمن» صاحب اين سايت اينترنتي با اين ادعا كه اين پايگاه تنها براي افرادي كه به دنبال «عشق» هستند افتتاح شده افزود: ما نمي توانيم مردم را از برقراري رابطه منع كنيم و اين حرف سخيفي است.اين فرد مدعي شد: خيانت نبايد منجر به انهدام خانواده شود و خيلي از زوج ها مي توانند در عين داشتن همسر با افراد متعدد در ارتباط باشند، وي بيل كلينتون رئيس جمهوري اسبق آمريكا را به عنوان نمونه ذكر كرد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14