(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 ارديبهشت 1389- شماره 19629
 

فكري به حال بيماران سرطاني گلستان كنيد
استاندار: اعتبارات بايد براساس عدالت در شهرستان هاي ايلام توزيع شود
در اثر بخشي هزينه ها ايران كشور نمونه حوزه سلامت و بهداشت شد
ايران در كيهان
مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي: تالاب بين المللي قره قشلاق بناب ناشناخته مانده است
برگزاري يادواره 173 شهيد گروه 33 توپخانه در شهريار
كاشت درخت انار در بلوار بادرود
از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به يزد 11 دستگاه خودروي آتش نشاني به استان يزد تحويل شد
يكم و دوم ارديبهشت ماه همايش ملي مديريت پسماند در مشهد برگزار مي شود
رئيس هيئت هاي مذهبي كشور: هيئت هاي مذهبي بايد با اشاعه خرافات مقابله كنند
قوچان از شهرهاي سالم جهان شناخته شد
ايجاد 27 جايگاه جديد CNG در كردستان ضروري است
انتصابات جديد در شهرستان ها
احياي بافت با ارزش روستاي كزج در اردبيل
استاندار هرمزگان: روز ملي خليج فارس برگزار مي شود
جوابيه يك خبر



فكري به حال بيماران سرطاني گلستان كنيد

شهرستان گنبد كاووس در شرق استان گلستان به عبارت ديگر به عنوان قطب سرطان مري در جهان شناخته شده است و منطقه گنبد كاووس در 30 سال گذشته بالاترين شيوع سرطان مري را در دنيا و كشور داشته است.
دكتر رضا ملك زاده كه مسئول پروژه تحقيقات سرطان مري در استان گلستان است در سمينار يك روزه سرطان هاي دستگاه گوارش فوقاني در گرگان افزود: براساس تحقيقات انجام شده در منطقه گنبد كاووس و كلاله كه از چند سال پيش با همكاري مشترك سازمان بهداشت جهاني و دانشگاههاي كمبريج انگلستان، تورنتو كانادا و برخي مراكز معتبر سرطان شناسي در دنيا در حال انجام است گنبد كاووس و كلاله را مهمترين منطقه دنيا در مورد شيوع سرطان مري ذكر كرده اند. دكتر ملك زاده در اين سمينار همچنين افزود: شيوع سرطان مري در استان گلستان نسبت به 30 سال گذشته به نصف كاهش يافته است ولي با اين حال هنوز هم سرطان مري در استان گلستان رتبه اول را درجهان و كشورمان دارد.
همه اذعان دارند كه منطقه گنبدكاووس و كلاله بالاترين رقم بيماران سرطاني را دارند اگر اين سمينار در گنبدكاووس يا كلاله برگزار مي شد و در كنار پزشكان محترم عده اي از مردم نيز دعوت مي شدند و به مطالب ارائه شده در اين سمينار پي مي بردند مطمئنا باتوجه به باور و افزايش اطلاعات و آگاهي درباره اين بيمار توانستند مبلغ خوبي» براي ديگران باشند. از طرفي ديگر دكتر ملك زاده كه خود ادعا دارند باتحقيقات انجام شده در كلينيك اترك گنبد كاووس كه از چند سال گذشته آغاز شده است به نتايج جالبي دسته يافته اند، چه خوب بود تمامي مراحل درمان را نيز در اين شهرستان انجام مي دادند تا بيماران براي درمان به مشهد اعزام نمي شدند اين درحالي است كه پزشكان حاذق در گنبد و گرگان داريم كه آمادگي كامل براي جراحي اينگونه بيماران دارند و تعجب مي كنند چرا بيماران به مشهد اعزام مي شوند؟ از طرفي مگر نمي گوئيم مركز سرطان مري و حتي معده منطقه شرق استان گلستان خصوصا گنبد كاووس است، چرا يك مركزبه عنوان بخش خون براي شيمي درماني اين بيماران در گنبد كاووس نداريم؟ سال هاست كه بيماران گنبدي كه تعدادي آنها كم نبوده و نيستند به شهرهاي گرگان، بابل، مشهد و تهران جهت شيمي درماني مراجعه مي كنند. واقعا آيا هيچيك از پزشكان متخصص موجود در گنبد توانايي تزريق آمپولهاي شيمي درماني را ندارند؟ اگر ندارند چرا پزشكي را به منطقه نمي فرستند و اگر دارند چرا اينكار در منطقه صورت نمي گيرد؟ جالب است كه حداقل 10 سال است كه بر روي بيماري سرطاني درمنطقه گنبد مطالعه صورت به جا است كه مسئولان امر براي رسيدگي به حال بيماراني كه به سرطان مري و معده مبتلا هستند و چنان به اشاره شد تعدادشان نيز در استان گلستان كم نيست فكري بينديشند.
كيكاووس خالكي
خبرنگار كيهان در گنبدكاووس

 



استاندار: اعتبارات بايد براساس عدالت در شهرستان هاي ايلام توزيع شود

دهلران- خبرنگار كيهان:
اعتبارات عمراني بايد براساس عدالت و اولويت بين دستگاه هاي اجرايي در شهرستانهاي استان توزيع شود.
«مجتبي اعلائي» استاندار ايلام در ديدار با مردم بخش زرين آباد از توابع شهرستان دهلران با اعلام اين مطلب افزود: سياست مديريتي امروز در ايلام ميداني است مديريت پشت ميز نشستن ديگر جواب نمي دهد بلكه بايد مديران دستگاه هاي اجرايي به شهرستان ها و بخش ها رفته تا از نزديك مشكلات و نيازمندي هاي منطقه را مشاهده و لمس كرده و با اطلاعات كافي ضمن رعايت عدالت اقدام به توزيع اعتبارات عمراني كنند.
وي گفت: بدون حضور مردم بي ترديد بخشي از مديريت لنگ است و در اين راستا براي عمران و آباداني و رفع مشكلات، مردم بايد پيشقدم باشند.
استاندار ايلام در پايان سخنان خود با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان همت مضاعف و كار مضاعف از سوي رهبر معظم انقلاب گفت: اين موضوع تنها مختص مسئولان نبوده بلكه همه مردم را شامل مي شود.
وي با انتقاد از بكار بردن كلمه محروم براي استان ايلام گفت: بايد با كار و تلاش مضاعف اعتبارات لازم براي آباداني استان جذب شود و با استفاده از تمام ظرفيت ها در فاصله نه چندان دور پله هاي ترقي و توسعه در استان طي شود.

 



در اثر بخشي هزينه ها ايران كشور نمونه حوزه سلامت و بهداشت شد

فريدونكنار- خبرنگار كيهان:
در بين كشورهاي جهان، ايران در اثر بخشي هزينه ها و فعاليت هاي حوزه سلامت و بهداشت به عنوان يكي از كشورهاي نمونه و الگو شناخته شد.
مدير گروه ساختار وزارت بهداشت با اعلام اين خبر در فريدونكنار افزود: وزارت بهداشت فقط متولي 25درصد حوزه سلامت كشور است و 75درصد امور سلامت كشور بر عهده ساير دستگاه هاي اجرايي و نهادها است.
دكتر داوود مقيمي گفت: بايد در جهت ارتقاي سلامت مردم با جديت عمل كرد و از مسئولان نظامي و انتظامي كه در بحث ارتقاي سلامت نقش ارزنده اي را ايفاء كرده اند، تشكر مي شود.
به گفته مدير گروه ساختار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي منابع كشور بايد بهينه برنامه ريزي شود و هم اكنون منابع درآمدي وزارت بهداشت محدود است ولي پتانسيل هاي نيروهاي اين وزارتخانه بسيار بالاست.
مقيمي تصريح كرد: عشق به كار مردم و هدف گذاري فعاليتها براساس رضايت خدا و ملت در تأثيرگذاري خدمات بسيار موثر خواهد بود.
وي با اشاره به الگو شدن كشورمان در گزارش سازمان جهاني بهداشت در سال گذشته، دستاوردهاي جمهوري اسلامي در حوزه بهداشت و سلامت را مطلوب و توسعه يافتگي آن را ملموس عنوان كرد.
مقيمي قول تشكيل تيم 44 نفره سلامت و توسعه ساختار بخش بهداشت و درمان را نيز به فريدونكناري ها داد.
بنابر قول مدير گروه ساختار وزارت بهداشت، فريدونكنار با 23 هزار جمعيت روستايي و 32هزار جمعيت شهري تحت پوشش طرح پزشك خانواده قرار خواهد گرفت.

 



ايران در كيهان

افتتاح نمايشگاه كتاب
اسفراين- خبرنگار كيهان: به مناسبت بزرگداشت هفته معلم نمايشگاه كتاب در شهرستان اسفراين افتتاح شد. سرپرست روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين با اعلام اين خبر گفت: در اين نمايشگاه بيش از 8 هزار و 500 جلد كتاب در قالب يكهزار و 700 عنوان با موضوعات ديني، علمي، هنري، ادبيات، كودك به نمايش گذاشته شده است. به گفته سليمان زاده اين نمايشگاه تا 25 ارديبهشت داير خواهد بود.
گازرساني
كاشان- خبرنگار كيهان: طرح گازرساني به شهر مشكات از توابع كاشان به عنوان آخرين شهر محروم از گاز در اين شهرستان توسط شركت گاز اصفهان انجام شد. مرتضي طغياني، رئيس شركت گاز استان اصفهان در مراسم بهره برداري از اين طرح، هزينه عمليات اجرا و كالا در اين طرح را 65 ميليارد ريال ذكر كرد.
تعويض پلاك
گرگان- خبرنگار كيهان: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گلستان از اجباري شدن طرح تعويض پلاك موتورسيكلت از 2 ارديبهشت ماه خبر داد. سرهنگ عليرضا حسني رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گلستان آغاز طرح تعويض پلاك موتورسيكلت ها در گلستان را از اول اسفندماه سال گذشته عنوان كرد و افزود: اين طرح از اول ارديبهشت ماه در تمام مراكز تعويض پلاك موتورسيكلت و دفاتر خدمات خودرويي شهرستان به صورت اجباري است.
انتخاب برترين كميته
شهركرد- خبرنگار كيهان: رئيس ستاد برگزاري برنامه هاي دهه فجر استان چهارمحال و بختياري از انتخاب برترين كميته فرهنگي و هنري ستاد دهه فجر استان خبر داد. علي گرجي گفت: نظر به برگزاري موفق برنامه هاي سي و يكمين سال پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي با همت بلند و تلاش ارزنده اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان به عنوان كميته برتر معرفي شد.
احداث راه آهن
بندرعباس- خبرنگار كيهان: معاون مهندسي و عمران اداره كل بنادر دريانوردي هرمزگان از احداث 19 كيلومتر ريل راه آهن در مجتمع بندري شهيد رجايي خبر داد. رحيم ناصري فخر گفت: اعتبار اجرايي اين طرح 140 ميليارد ريال است.
برداشت گندم
هفتكل- خبرنگار كيهان: كار برداشت گندم و جو از سطح 30 هزار هكتار در مزارع آبي و ديم شهرستان هفتكل آغاز شد. مهندس سيدحميدرضا رشيدي مديرجهاد كشاورزي شهرستان هفتكل ضمن بيان اين خبر گفت: 9 اكيپ از كارشناسان مجرب كشاورزي بر كار برداشت محصولات كشاورزي در هفتكل نظارت خواهند داشت.
اجراي 218 پروژه
ماسال شاندرمن- خبرنگار كيهان: فرماندار ماسال در استان گيلان از اجراي 218 پروژه در اين شهرستان در سال جاري خبر داد. به گفته جوادپور در سال 88 افزون بر 71 ميليارد ريال اعتبار به شهرستان ماسال اختصاص يافت كه اين رقم در سال جاري به 130 ميليارد ريال افزايش يافت.
اجراي طرح فاضلاب
شهركرد- خبرنگار كيهان: براي طرح هاي فاضلاب استان چهارمحال و بختياري 105 ميليارد ريال اختصاص يافت. مديرعامل شركت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري با اعلام اين خبر گفت: در سال جاري 15 طرح فاضلاب در شهرهاي استان در دست اجرا است كه از جمله احداث 3 تصفيه خانه فاضلاب در شهرهاي لردگان، بن و بلداجي از طرح هاي بزرگ اين شركت محسوب مي شود.
راه اندازي مركز قلب
بندرعباس- خبرنگار كيهان: رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان از راه اندازي مركز قلب كاركنان دولت در بندرعباس خبر داد.
شكاري گفت: كاهش ساعت كار پرستاران و برگزاري چهره هاي ماندگار پرستاري از محورهاي مورد توجه وزارت بهداشت در سال جاري است.
پاكسازي ساحل
قشم- خبرنگار كيهان: مردم روستاي ريگو از توابع قشم در روز زمين پاك ساحل منطقه خود را پاكسازي كردند. علي رنجبر رئيس اداره محيط زيست قشم با اعلام خبر فوق گفت: ساحل «ريگو» يكي از زيباترين سواحل جهان است.
افزايش قيمت شير
اراك- خبرنگار كيهان: قيمت شير يارانه اي در استان مركزي از اول ارديبهشت از 300 تومان به 350 تومان افزايش يافت. سازمان بازرگاني استان مركزي دليل افزايش قيمت شير را اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها اعلام كرد.
مصرف بنزين
اصفهان- خبرنگار كيهان: مدير روابط عمومي شركت پخش فرآورده هاي نفتي استان اصفهان از كاهش سه درصدي مصرف بنزين طي سال گذشته در اين استان خبر داد. «بهمن عليپور» ميزان مصرف بنزين سال 88 را يك ميليارد و 806 ميليون و 537 هزار ليتر اعلام كرد و گفت: در سال 87، يك ميليارد و 855 ميليون و 628 هزار ليتر بنزين در استان اصفهان مصرف شده بود.
مسير شكافي
دزفول- خبرنگار كيهان: رئيس اداره امور عشاير دزفول از مسيرشكافي جاده عشايري گردشگري آبشار «شوي» دزفول به مسافت بيش از 27 كيلومتر خبر داد.
غلامرضا ديناري گفت: براي اجراي اين پروژه 4 ميليارد و 500 ميليون ريال از منابع مختلف هزينه شده است.
جلوگيري از هدررفت آب
رشت- خبرنگار كيهان: با نشت گيري و رفع مشكلات شبكه هاي توزيع خطوط انتقال از هدر رفتن بيش از 60 ليتر در ثانيه آب معادل يك پنجم ظرفيت تصفيه خانه بزرگ آب رشت در گيلان جلوگيري شد.
مهندس ناصر اميني مديرعامل آب و فاضلاب شهري گيلان با اعلام مطلب فوق گفت: بازسازي و رفع اشكال شبكه هاي خطوط انتقال آب استان موجب صرفه جويي مالي 60 ميلياردريالي در بخش آب و فاضلاب شهري شد.

 



مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي: تالاب بين المللي قره قشلاق بناب ناشناخته مانده است

بناب - خبرنگار كيهان:
تالاب بين المللي قره قشلاق شهرستان بناب به عنوان يكي از جاذبه هاي طبيعي استان آذربايجان شرقي تاكنون ناشناخته مانده است.
مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي در حاشيه بازديد از تالاب قره قشلاق بناب با اعلام مطلب فوق از اين تالاب به عنوان يكي از هديه هاي الهي براي استان آذربايجان شرقي نام برد و افزود: تالاب بين المللي قره قشلاق بناب با 48 هزار هكتار مساحت مي تواند براي گردشگري مهيا شده و آنهايي كه با محيط زيست آشنايي دارند از اين محيط طبيعي استفاده كنند.
مهندس بيوك رئيسي افزود: براي حفاظت از منطقه شكار ممنوع قره قشلاق 2 پاسگاه محيط باني در چپقلو و قره قوزلو با امكانات لازم مهيا شده و به زودي قايق مورد نياز براي گشت زني و حفاظت از مناطق شكار ممنوعه نيز در اختيار محيط زيست شهرستان قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به فعاليت 5 ميليون پرنده نگر در دنيا از راه اندازي سايت پرنده نگر در منطقه تالاب بين المللي قره قشلاق خبر داد و گفت: طرح مطالعاتي اين سايت آغاز شده و آماده ايم نسبت به واگذاري آن براي اجرا توسط بخش خصوصي اقدام كنيم.
رئيسي از وجود 158 گونه پرنده بومي و مهاجر و همچنين گونه هاي متنوع و نادر گياهي در اين تالاب خبر داد.

 



برگزاري يادواره 173 شهيد گروه 33 توپخانه در شهريار

شهريار- خبرنگار كيهان:
يادواره 173شهيد گروه 33 توپخانه ارتش جمهوري اسلامي ايران در شهرستان شهريار برگزار شد.
اين مراسم كه به ميزباني گروه 33 و همكاري اداره حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس جنوب غرب استان تهران و نهادهاي ذيربط برگزار شد.
امير منشادي فرمانده گروه 33 توپخانه هدف از اين مراسم را زنده نگه داشتن ياد شهداي ارتش، 173 شهيد گرانقدر اين گروه و ياد خاطره شهيد سرافراز ارتش امير سپهبد علي صياد شيرازي دانست.
ربيع زاده فرماندار شهريار نيز در اين مراسم طي سخناني تشابهات موجود بين حماسه بزرگ عاشورا و دوران 8سال دفاع مقدس پرداخت.
در پايان اين مراسم از 29 خانواده شهيد گروه 33 توپخانه ارتش جمهوري اسلامي ايران ساكن شهريار تقدير به عمل آمد.

 



كاشت درخت انار در بلوار بادرود

بادرود - خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي شهر بادرود از كاشت صدها درخت انار در بلوار اين شهر خبر داد.
ذبيح الله صولتيان گفت: با تصويب اين شورا مسير 8 كيلومتري اتصال بادرود به سر آسياب به نام بلوار انار نامگذاري شد و شهرداري اين شهر اقدام به غرس صدها درخت انار نادري در وسط اين بلوار كرده است.
وي افزود: اين اقدام نشان از پايبندي مسئولان اين شهر تاريخي در ارج گذاري به شاخصه هاي شهر است زيرا برخي از شهرهاي مهم كشور در مبادي وروديشان به كشت درختان محصول مناطق خويش همت گماشته اند.

 



از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به يزد 11 دستگاه خودروي آتش نشاني به استان يزد تحويل شد

يزد - خبرنگار كيهان:
11 دستگاه خودرو آتش نشاني جديد از محل اعتبار سفر رهبر معظم انقلاب به استان يزد تحويل شد.
معاون عمراني استانداري يزد گفت: بخشي از اعتبارات يك ميليارد و 100 ميليون توماني سفر رهبري به استان، تحت عنوان كمك به تجهيزات شهرداري ها و آتش نشاني ها و ساير دستگاه هاي امدادي مصوب بود كه با ادغام بخش ديگري از اعتبارات مديريت بحران استان و مشاركت جزئي شهرداري ها، اقلامي چون موتورسيكلت ويژه آتش نشاني، خاموش كننده AFT، تراكتور، بالابر، موتور پمپ، برش بتن و خودروهاي ايسوزونيسان، همراه با تجهيزات خريداري شده تحويل و يا در حال تحويل است.
سيدمحمد ميرسعيدي افزود: خريد و تحويل 11 دستگاه خودرو مجهز آتش نشاني براي سراسر استان هزينه اي حدود پنج ميليارد ريال را به خود اختصاص داده است.

 



يكم و دوم ارديبهشت ماه همايش ملي مديريت پسماند در مشهد برگزار مي شود

مشهد- خبرنگار كيهان
از سوي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور پنجمين همايش ملي مديريت پسماند در شهر مشهد برگزار مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شهرداري مشهد در اين راستا سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور به عنوان متولي امر و سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري مشهد به عنوان مجري و مسئول دبيرخانه همايش با همكاري سازمان حفاظت محيط زيست و شهرداري مشهد، دانشگاه ها و مراكز پژوهشي همزمان با بزرگداشت روز ملي زمين پاك، پنجمين همايش ملي مديريت پسماند را در يكم و دوم ارديبهشت ماه 89 در مشهد برگزار مي كند.
اين همايش ملي با حضور چند تن از وزيران معاونان استانداريها، شهرداران، مديرعاملان سازمان بازيافت و اساتيد دانشگاه هاي سراسر كشور برگزار مي شود.
گفتني است تاكنون بيش از 700 مقاله از سوي استادان، پژوهشگران، دانشجويان و مديران اجرايي و كارشناسان حوزه مديريت پسماند به دبيرخانه اين همايش ارسال شده است كه در نهايت پس از بررسي مقالات از سوي هيئت داوران كه در 2 گروه علمي و اجرايي تشكيل شده، 10 مقاله امتيازات لازم را كسب كرد و پس از داوري نهايي 120 مقاله به صورت شفاهي و 40 مقاله به صورت پوستر ارائه مي شود.

 



رئيس هيئت هاي مذهبي كشور: هيئت هاي مذهبي بايد با اشاعه خرافات مقابله كنند

همدان- خبرنگار كيهان:
وجود بصيرت در هيئتهاي مذهبي با اشاعه خرافات مقابله مي كند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي همدان، حجت الاسلام والمسلمين روح الدين دريگوند در گردهمايي شوراي هيئت هاي مذهبي اين استان با اشاره به بروز خرافات در برخي هيئت هاي مذهبي گفت: دشمنان امروزه با ايجاد بدعت ها و تحريفات درصدد ضربه زدن به عزاداري ها مي باشند كه لازمه مقابله با اين تحريفات داشتن بصيرت در هيئت هاي مذهبي است و لذا بايد بر تقويت اين مهم كوشيد.
دريگوند بر تقويت و توسعه همه جانبه هيئت هاي مذهبي تاكيد كرد و اظهار داشت: هيئت هاي مذهبي بايد در اجراي برنامه ها با سلوك و رفتار خويش، نمادي از اهل بيت را به نمايش بگذارند.
رئيس هيئت هاي مذهبي كشور با اشاره به حمايت هاي رهبري از برنامه هيئت هاي مذهبي گفت: امسال مراسم ديدار اعضاي هيئت هاي مذهبي سراسر كشور با رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار مي شود كه 92 نفر از استان همدان نيز به اين مراسم دعوت خواهند شد.

 



قوچان از شهرهاي سالم جهان شناخته شد

قوچان - خبرنگار كيهان:
شهر قوچان در سايت سازمان بهداشت جهاني به عنوان يكي از هزار شهر سالم جهان معرفي و انتخاب شد.
مدير شبكه بهداشت و درمان قوچان در جلسه شوراي اداري شهرستان با اعلام مطلب فوق گفت: سازمان بهداشت جهاني در سال جاري با شعار شهرنشيني و سلامت و در برنامه انتخاب هزار شهر سالم، قوچان را نيز در استان خراسان رضوي در زمره يكي از هزار شهر سالم قرارداده است كه اين تعداد در حوزه كشورهاي مديترانه شرقي 150 شهر را شامل مي شود.
دكتر محمد جعفر صادقي گفت: در آينده نزديك نيز شهردار قوچان با حضور نماينده سازمان بهداشت جهاني، در تهران تفاهم نامه اي را در اين خصوص امضا خواهد كرد.

 



ايجاد 27 جايگاه جديد CNG در كردستان ضروري است

سنندج - خبرنگار كيهان:
ايجاد 27 جايگاه جديد CNG در كردستان براي جلوگيري از بروز مشكلات سوخت گيري مردم ضروري است.
مدير شركت پخش و توزيع فرآورده هاي نفتي منطقه كردستان در نخستين جلسه كارگروه توسعه جايگاه سوخت گاز طبيعي استان با بيان اين مطلب افزود: هم اكنون 29 جايگاه CNG فعال در كردستان سوخت گاز مورد نياز خودروهاي مردم را تامين مي كنند ولي با توجه به اينكه در آينده نزديك با احتمال كاهش سهميه بنزين روبرو خواهيم شد و توزيع گاز با كارت سوخت انجام خواهد گرفت، راه اندازي و ايجاد جايگاه هاي جديد در استان بايد به سرعت افزايش يابد تا از بروز مشكلات احتمالي در عرصه سوخت جلوگيري شود.
«محمد پورزاد» افزود: هم اكنون شهرهاي سنندج به هشت، سقز چهار، بانه سه، مريوان سه، بيجار دو و ديواندره، دهگلان، حسن آباد يا سوكند، حسن آباد سنندج، صاحب، زرينه و بابارشاني هر كدام به يك جايگاه جديد CNG براي توزيع سوخت گاز طبيعي نياز دارند.
وي از آمادگي وزارت نفت براي ايجاد جايگاه هاي جديد خبر داد و گفت: در صورت تامين زمين مورد نياز نسبت به احداث و راه اندازي اين جايگاهها اقدام خواهد شد.
مديرپخش و توزيع فرآورده هاي نفتي منطقه كردستان با اشاره به راه اندازي چهارجايگاه جديد CNG در آينده نزديك و در شهرستان سقز گفت: احداث و راه اندازي جايگاه هاي CNGبراي سرمايه گذاران بخش خصوصي به مراتب با صرفه تر از بنزين است و ماهيانه به طور ميانگين 100 ميليون ريال درآمد عايدي جايگاه داران است.
در اين جلسه مقرر شد جانمايي براي احداث جايگاه هاي جديد CNG به سرعت انجام گرفته و شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه كردستان نيز حداكثر در مدت شش ماه براي احداث هرجايگاه اقدام كند.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

¤ بندرعباس- خبرنگاركيهان:
طي مراسمي كه با حضور مديركل درمان سازمان تامين اجتماعي استان هرمزگان و جمعي از مسئولان اين استان برگزارشد، دكتر «كاميار وثوقي» به عنوان سرپرست جديد مديريت درمان تامين اجتماعي هرمزگان معرفي شد.
¤ ازسوي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان، حسين پريش، ابوذر نوروزي نژاد، حسام الدين انصاريان و يوسف بهرامي به عنوان اعضاي هيئت اجرايي نگارخانه كورش گرمساري معرفي شدند.
¤ درچه- خبرنگاركيهان:
طي مراسمي كه با حضور استاندار اصفهان برگزارشد اكبر صالحي به عنوان فرماندار جديد خميني شهر منصوب شد و از خدمات اكبر شريفيان پور فرماندار سابق اين شهرستان تقدير به عمل آمد. همچنين معاون سياسي امنيتي استانداري اصفهان محمدباقر محمدي را به عنوان سرپرست فرمانداري خوانسار تعيين كرد.
¤ آوج- خبرنگاركيهان:
طي حكمي از طرف شوراي اسلامي آوج، جواد مظلومي به عنوان شهردار آوج منصوب شد.
گرگان- خبرنگاركيهان:
طي مراسمي ام البنين زنگانه بعنوان مشاور فرماندار علي آباد كتول در امور بانوان معرفي شد.
¤ طي حكمي از سوي استاندار گلستان مهندس جواد قناعت، حاجي گلدي گر، به عنوان مسئول پيگيري مصوبات سفرهاي رياست جمهوري گلستان منصوب شد.
¤ هشتپرتالش- خبرنگاركيهان:
طي مراسمي كه در مسجد جامع يسار هشتپرتالش با حضور مسئولان و اقشار مختلف اين شهر برگزارشد، بهنام ابراهيم زاده به عنوان شهردار جديد يسار معرفي و به كار مشغول شد.
¤ سرويس شهرستان ها: طي حكمي ازسوي رئيس سازمان بنيادشهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي، «عبدالرزاق نظري» به عنوان رئيس بنيادشهيد و امور ايثارگران شهرستان چناران منصوب شد.

 



احياي بافت با ارزش روستاي كزج در اردبيل

اردبيل - خبرنگار كيهان:
طرح حفظ و احياي بافت با ارزش روستاي كزج از توابع بخش خورش رستم خلخال در استان اردبيل اجرا مي شود.
معاون عمراني روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: اين روستا كه در 17 كيلومتري شهر هشتچين مركز بخش خورش رستم و 57 كيلومتري شهر خلخال در حاشيه رودخانه قزل اوزن قرار دارد يكي از 50 روستاي انتخاب شده در سطح كشور براي حفظ بافت با ارزش روستايي آن است.
فرهاد سبحاني گفت: عمليات اجرايي پروژه حفظ و احياي بافت با ارزش اين روستا از سال 85 آغاز شده و تاكنون سه ميليارد و 500 ميليون ريال براي اجراي فازهاي يك و دو آن هزينه شده است.
وي با اشاره به دلايل انتخاب اين روستا گفت: ويژگي هاي خاص معماري تاريخي، فرهنگي و طبيعي اين روستا كه به صورت پلكاني و همانند شهر ماسوله در استان گيلان مي باشد از جمله مهمترين دلايل انتخاب اين روستا به عنوان يكي از 50 روستاي بافت با ارزش در كشور است.

 



استاندار هرمزگان: روز ملي خليج فارس برگزار مي شود

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
استاندار هرمزگان گفت: قدمت چندهزار ساله خليج فارس، برگزاري هرچه باشكوه تر اين مناسبت ملي و مهم را مي طلبد.
«حسين هاشمي» در نشست هماهنگي برگزاري اين مناسبت اظهار داشت: بايد با پرهيز از موازي كاري و بخشي نگري در اين زمينه تلاش كرد با بكارگيري و تجميع ظرفيت ها و مشاركت دستگاه هاي اجرايي برنامه اي اثرگذار در سطح منطقه- ملي و حتي فراملي و در شان اين ميراث گران بها برگزار شود.
هاشمي در اين نشست راه اندازي دبيرخانه دايمي خليج فارس به مسئوليت معاون سياسي امنيتي استانداري را اعلام و خواستار همفكري و همكاري دستگاه هاي اجرايي مرتبط با اين دبيرخانه شد.
استاندار هرمزگان همچنين با اشاره به اينكه مي بايست در خصوص معرفي و طراحي موسيقي و نوع لباس و پوشش اين منطقه براي استفاده در اين آيين برنامه ريزي شود از اعضاي دبيرخانه خواست تا اين موارد را به انضمام طرح معرفي شده مورد بررسي قرار داده و آنچه كه قابليت اجرايي دارد را براي روز دهم ارديبهشت روز ملي خليج فارس آماده سازند.
براساس تقويم رسمي كشور روز دهم ارديبهشت ماه هر سال به نام روز ملي خليج فارس نامگذاري شده است.

 



جوابيه يك خبر

به دنبال درج خبر افزايش كرايه دانشگاه پيام نور مرند در صفحه 11 كيهان 22/1/89 از سوي مديرعامل سازمان اتوبوسراني مرند و حومه جوابيه اي به كيهان ارسال شده است كه در پي مي آيد.
خبر افزايش كرايه دانشگاه پيام نور مرند قوياً تكذيب مي شود. نه تنها افزايش كرايه اي صورت نگرفته است بلكه در تاريخ 15/1/89 به تمامي اتوبوس هاي بخش خصوصي موضوع عدم افزايش كرايه قبل از تصويب هيئت مديره سازمان و شوراي شهر كتباً متذكر شده است.
كيهان: متعاقب درج اين خبر و اخذ 2برابر كرايه از دانشجويان در طول يك هفته مديريت سازمان اتوبوسراني مرند و حومه پيشنهاد خبرنگار كيهان را براي حضور در ميان دانشجويان و پرس و جو در مورد صحت و سقم اين خبر نپذيرفت و صحت خبر را در گزارشي كه از طرف اتوبوسراني در روز 25 فروردين كه تأييد و امضاء دانشجويان و بازرسان اتوبوسراني را درپي داشت ناديده گرفت و اصل خبر را تكذيب كرد. جا دارد با نصب اطلاعيه اي در دانشگاه اضافه دريافتي از دانشجويان به آنان مسترد شده و با متخلفان برخورد قانوني شود.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14