(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 ارديبهشت 1389- شماره 19629
 

تجليل از 4هزار معلم نمونه تهراني
وزيركشور در همايش سراسري فرماندهان، رؤسا و مديران ناجا: طرح هاي نيروي انتظامي نبايد زودگذر باشد
دزدان عتيقه هاي عراق پيدا شدند
از امسال اجرا مي شود آموزش اجباري تحكيم خانواده در دوره سربازي
نجات دو فروند لنج باري از غرق شدن
برخورد قاطع نيروي انتظامي با مراكز غيرمجاز ترك اعتياد
دادگستري استان تهران اعلام كرد توقيف سهام و امتياز باشگاه نساجي قائمشهر
صدور پروانه ساخت براي 20 هزار واحد مسكوني فرسوده
مرگ 769 تن بر اثر استنشاق گاز
تعرفه خدمات گذرنامه افزايش يافت
باند بزرگ شركت هاي هرمي در مازندران متلاشي شد
افراد مسلح ناشناس فرمانده پاسگاه انتظامي اسفراين را به شهادت رساندند
در صورت رعايت نكردن استانداردها خط توليد خودروسازان متوقف مي شود
توزيع 50 دستگاه همودياليز در مراكز درماني كشور
رئيس جهاد دانشگاهي: حيوانات وارداتي شبيه سازي مي شوند
با شكايت 350 شاكي برگزار شد دادگاه متهم به كلاهبرداري 9 ميلياردي



تجليل از 4هزار معلم نمونه تهراني

دبير ستاد بزرگداشت مقام معلم سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اعلام كرد: همزمان با هفته گراميداشت مقام معلم، بيش از 4 هزار معلم نمونه تهراني تجليل مي شوند
به گزارش فارس اسدالله مرتضايي با بيان اينكه آموزش و پرورش شهر تهران در هفته معلم براي بيست و ششمين سال، از معلمان نمونه تهراني تجليل مي كند افزود: به ازاي هر 10 معلم در مدرسه، يك نفر به عنوان معلم منتخب برگزيده مي شود و آموزش و پرورش شهر تهران طي مراسمي از آنها تجليل مي كند.
وي با بيان اينكه بيش از 4 هزار معلم نمونه تهراني در سطح مدارس شهر تهران مورد تقدير قرار مي گيرند، افزود: مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران براساس تشكيل ستادهاي بزرگداشت مقام معلم كه راس آنها مدير اداره قرار دارد، معلمان را مورد سنجش قرار مي دهند.
مرتضايي با بيان اينكه معلماني كه بتوانند 500 امتياز لازم را كسب كنند در چرخه انتخاب استاني قرار مي گيرند، اضافه كرد: مسئولان ستاد مقام معلم، طبق بالاترين آمار لازم، معلم نمونه منطقه اي را به سازمان آموزش و پرورش شهر تهران معرفي مي كنند.
وي ادامه داد: از جمع 190 معلم منتخب كشوري، 11 سهميه مربوط به آموزش و پرورش شهر تهران است كه از اين تعداد 10 معلم از مدارس عادي شهر تهران و يك معلم از مدارس استثنايي شهر تهران هستند؛ در هفته معلم 20 نفر از معلمان منتخب استاني مورد تجليل قرار مي گيرند و 630 معلم منطقه اي نيز از سوي رئيس سازمان طي مراسمي مورد تجليل قرار خواهند گرفت.
مرتضايي همچنين عنوان كرد: امسال براي اولين بار در مدارس غيردولتي هم معلمان نمونه انتخاب شده اند كه سال هاي پيش انجام نمي شد و از كل مدارس غير انتفاعي 200 نفر معلم منتخب منطقه اي و 14 نفر معلم منتخب استاني انتخاب شده اند كه طي مراسمي از آنان تجليل خواهد شد.

 



وزيركشور در همايش سراسري فرماندهان، رؤسا و مديران ناجا: طرح هاي نيروي انتظامي نبايد زودگذر باشد

هر طرح امنيتي بايد با هدف و منظور خاصي انجام شود و طرح هاي نيروي انتظامي نبايد زودگذر باشد بلكه بايد منجر به كار پايدار شود.
مصطفي محمدنجار، وزير كشور، ديروز در پانزدهمين گردهمايي سراسري فرماندهان، رؤسا و مديران ناجا گفت:ارتباط صميمي با مردم و مشاركت دادن آنها اصل كار است، چون نظام ما نظام مردم سالاري ديني است. در شرايط فتنه هم ديديد كه وقتي مردم هوشيار شدند و عمق فتنه را درك كردند به ميدان آمدند و فتنه خاتمه پيدا كرد، در نتيجه بايد مردم را توجيه كنيم و آن ها را به مشاركت بطلبيم. زماني كه مردم بدانند كه موضوع براي آرامش آنهاست، حتماً مشاركت خواهند كرد و اين همان شعار پليس محله محور است. افتخار ما اين است كه پليس ما يك پليس مردم محور است.
وي يادآور شد: بايد تلاش كنيم سطح احساس امنيت را در ميان مردم بالا ببريم؛ چرا كه اگر شب و روز تلاش كرده و امنيت را در جامعه ايجاد كنيم ولي نتوانيم آن را به مردم منتقل كنيم احساس امنيت در ميان مردم بالا نمي رود كه بايد با اطلاع رساني اين امر را انجام دهيم.
وزير كشور با بيان اينكه طرح هاي نيروي انتظامي نبايد زودگذر بوده بلكه بايد منجر به يك كار پايدار شود، خاطرنشان كرد: هر طرح امنيتي بايد با هدف و منظور خاصي انجام شود و بايد در اين راستا با تلفات كمتر به پيش برويم كه اين موضوع آثار بيشتري مي تواند بگذارد.
محمد نجار افزود: ارتباط صميمي با مردم و مشاركت دادن مردم در كارها از نكات مهم ديگري است كه بايد به آن توجه شود چرا كه فرق مردم سالاري ديني ما با ساير دموكراسي ها در همين جا است به اين نحو كه مشاركت مردم در كارها با توجه به ارزش هاي ديني است.
وي اضافه كرد: همچنين پليس با توجه به وضعيت جامعه بايد به روز باشد و از تحولات آن عقب نماند. با توجه به اين كه به دنبال دولت الكترونيك هستيم، نيروي انتظامي هم در اين زمينه بايد اقداماتي را انجام دهد، البته در حال حاضر هم اين موضوع وجود دارد، اما بايد بيش از اين كار شود.
نجار تشكيل پليس فناوري را يك اقدام مطلوب عنوان كرد و افزود: تسلط بر فضاي مجازي يكي از نكاتي است كه امروزه دشمن از طريق آن اقدامات خود را انجام مي دهد و پليس بايد اين نكته را مدنظر قرار دهد.
وي ساماندهي مرز را يكي ديگر از موضوعات مهم طي سال جاري عنوان كرد و افزود: بحث ما اين است كه به وضعيت معيشتي مرزنشينان توجه شود، به طوري كه در برخي از كشورها وضعيت معيشتي مرزنشينان نسبت به افرادي كه در مركز هستند، بهتر است. چون از امكانات هر دو كشور استفاده مي كنند، در اين راستا براي مطلوب تر شدن معيشتي مرزنشينان، گسترش مبادلات اقتصادي با كشورهاي مرزي و برگزاري جلسات با استانداران اين استان ها از جمله راهكارهاي اين موضوع است.
وزير كشور افزود: به نظر من ورود قاچاق، مواد مخدر و موضوعات تروريستي منشأ نا امني در مرزها شده است كه در اين باره بايد توجه ويژه اي صورت گيرد.

 



دزدان عتيقه هاي عراق پيدا شدند

يك نماينده پارلمان رژيم صهيونيستي فاش كرد عتيقه هاي سرقت شده عراق بعد از سقوط صدام در اختيار آمريكا بوده و سپس به اسرائيل تحويل داده شده است.
به گزارش شبكه الفرات عراق، يك نماينده پارلمان رژيم صهيونيستي اذعان كرد عتيقه هايي كه از خاك عراق دزديده شده بود و به قوم يهود تعلق داشت، توسط آمريكا به اسرائيل تحويل داده شده است.
وي افزود: در ميان عتيقه ها يك كتيبه متعلق به حضرت داوود وجود دارد و با توجه به اينكه داوود نيز جزء پيامبران بني اسرائيل است، اين اثر متعلق به اسرائيل خواهد بود!
الفرات در برنامه قلم قوبيا با يادآوري روزهاي اشغال عراق توسط آمريكا و تاكيد رسانه هاي آمريكايي به دزدي عتيقه ها توسط مردم عراق گفت: حال كه مشخص شده دزد عتيقه ها آمريكا و اسرائيل بوده اند، عتيقه هايي كه از عراق خارج شده بايد به عراق بازگردانده شود اما سر از اسرائيل درآورده است.
صادق الموسوي مجري برنامه تصريح كرد: آمريكا بايد پاسخگو باشد كه اين عتيقه ها چگونه وارد ايالات متحده شده و با چه مجوزي به اسرائيل تحويل داده شده است.
بعد از سقوط صدام، دولت و رسانه هاي آمريكايي مدعي شدند كه عتيقه هاي موزه هاي عراق توسط مردم ربوده شده است و تصاويري از مردم پخش كردند كه به موزه هجوم برده اند اما با گذشت سال ها مشخص شده است كه آمريكايي ها خود سارق عتيقه ها بوده اند و آنهار ا به رژيم صهيونيستي تحويل داده اند.

 



از امسال اجرا مي شود آموزش اجباري تحكيم خانواده در دوره سربازي

بر اساس انعقاد قرارداد همكاري بين مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري و ارتش جمهوري اسلامي، آموزش تحكيم خانواده در دوره آموزشي سربازي از امسال اجباري مي شود.
پروين هدايتي با توجه به اين مطلب افزود: طرح رحمت شامل آموزش تحكيم خانواده و ارتقاي خانواده است و با توجه به اينكه يكي از افراد موثر در خانواده مردان و از جمله سربازان هستند اين طرح در زماني اجرا مي شود كه اين مردان در جامعه اي متمركز قرار دارند و به همين دليل زمان بسيار خوبي است كه از اين آموزش ها استفاده كنند و به نوعي آگاه سازي در مورد آنها صورت بگيرد. به گزارش مهر، وي با بيان اينكه اين طرح به صورت قرارداد همكاري دو جانبه بين ارتش جمهوري اسلامي و مركز امور زنان و خانواده اجرا مي شود، ادامه داد: براي اجراي طرح رحمت، مركز امور زنان و خانواده بودجه اي را براي حق التدريس مربيان آموزشي در نظر گرفته است.
هدايتي اظهار داشت: طرح رحمت يك واحد درسي شامل 16 جلسه است كه در دو بخش قرآن و عترت و بحث آموزه هاي زندگي با استفاده از باور هاي ديني با 16 سرفصل ارائه مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه از اين پس در تمامي پادگان ها در دوره آموزشي، آموزش رحمت براي همه سربازها اجباري مي شود، گفت: اين طرح از امسال با همكاري سازمان عقيدتي سياسي ارتش و تعدادي از طلبه هاي حوزوي قرار است اجرا شود.

 



نجات دو فروند لنج باري از غرق شدن

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
دو فروند لنج باري از غرق شدن در آب هاي خليج فارس نجات يافتند.
براساس اعلام مركز فرعي هماهنگي و نجات دريايي جزيره كيش، يك فروند لنج باري كه از دوبي به سمت گناوه در حركت بود دچار آبگرفتگي شد كه با اعلام وضعيت اضطراري شناور ناجي 15 به محل حادثه اعزام شد. شناور ناجي با استفاده از پمپ روبين موفق شد آب لنج مزبور را تخليه كند و اين لنج را از خطر غرق شدن نجات دهد. در اين حادثه هيچ يك از خدمه لنج آسيبي نديدند.
بر اساس همين گزارش، حادثه مشابهي براي لنج باري كه از شارجه به سمت بندر لنگه در حركت بود رخ داد و شناور ناجي 11 موفق شد با استفاده از پمپ روبين آب درون لنج مزبور را تخليه كند و 6 نفر خدمه آن را نجات دهد. اين لنج باري حامل خودرو بوده است.

 



برخورد قاطع نيروي انتظامي با مراكز غيرمجاز ترك اعتياد

قائم مقام بهزيستي استان تهران اعلام كرد: مهلت قانوني دريافت مجوز كمپ ترك اعتياد تا پايان سال گذشته بوده و از اين پس نيروي انتظامي بر اساس قانون اقدام به برخورد قاطع و تعطيلي كمپهاي غيرمجاز مي كند.
علي مطوريان افزود: بر اساس اطلاعات جمع آوري شده 400 تا 450 كمپ غيرمجاز ترك اعتياد در استان تهران فعال هستند كه بيشتر آنها به صورت غيرقانوني فعاليت مي كنند.
وي با اشاره به اينكه كمپهاي غيرمجاز تا پايان سال گذشته براي دريافت مجوز قانوني مهلت داشتند، گفت: تا پايان اسفند سال 88، 90 كمپ براي دريافت مجوز اقدام كردند كه براي آنها مجوز فعاليت قانوني صادر شد.
قائم مقام بهزيستي استان تهران در مورد مراكزي كه براي دريافت مجوز اقدام نكرده اند، تأكيد كرد: به دليل اينكه مسئولان اين كمپها شرايط داير كردن مراكز ترك اعتياد را ندارند تاكنون از مراجعه به بهزيستي براي دريافت مجوز قانوني امتناع كرده اند.
به گزارش مهر، وي گفت: كمپهايي كه مجوز فعاليت ندارند به مرور توسط نيروي انتظامي تعطيل مي شوند و در صورت تمايل پس از تعطيلي مركز مي توانند براي دريافت مجوز به بهزيستي استان مراجعه كرده و خود را با شرايط و مقررات اين سازمان تطبيق دهند.

 



دادگستري استان تهران اعلام كرد توقيف سهام و امتياز باشگاه نساجي قائمشهر

روابط عمومي دادگستري استان تهران با اشاره به قطعيت حكم صادره عليه باشگاه نساجي قائمشهر مبني بر محكوميت مالي، اعلام كرد: اموال اين باشگاه بايد در راستاي اجراي حكم معرفي شود.
طبق اعلام روابط عمومي دادگستري استان تهران، براساس محتويات پرونده مديرعامل باشگاه نساجي قائمشهر با شكايت دو شخص حقيقي به دادگاه احضار و در جلسه دادگاه به بدهكاري اين باشگاه اقرار كرد.
با استناد به اعتراف مديرعامل باشگاه، از سوي شعبه 33 دادگاه عمومي تهران راي به توقيف سهام و امتياز اين باشگاه صادر شد و با توجه به عدم تقاضاي تجديدنظرخواهي از سوي مديرعامل باشگاه، راي قطعيت يافت و از سوي خواهان تقاضاي اجراي حكم شد و اموال اين باشگاه بايد در راستاي اجراي حكم معرفي شود.

 



صدور پروانه ساخت براي 20 هزار واحد مسكوني فرسوده

مديرعامل سازمان نوسازي شهرتهران امسال را سال نهضت نوسازي بافت هاي فرسوده اعلام كرد و گفت: در سالجاري براي 20 هزار واحد مسكوني واقع در بافت هاي فرسوده پروانه ساخت و ساز صادر مي شود.
به گزارش ايسنا فريدون درويش زاده افزود: بدين منظور طي يك ماه گذشته براي پنج هزار و 617 واحد مسكوني پروانه صادر شده كه يك هزار و 130 واحد از اين تعداد در بافت هاي فرسوده قرار داشته است.
درويش زاده رشد صدور پروانه ساخت و ساز در فروردين ماه امسال را نسبت به مدت مشابه سال گذشته 102 درصد اعلام كرد و گفت: يكي از راهبردهاي اساسي سازمان نوسازي براي سال جاري مبني بر اين است كه مالكان بافت هاي فرسوده بدون اتكا به پس اندازهاي گذشته ساخت وساز را شروع كنند.
وي دراين باره توضيح داد: براساس اين راهبرد درصدد هستيم تا اقداماتي انجام دهيم كه مردم از محل درآمد آينده خود اقدام به نوسازي كنند و به عبارت ديگر با دست خالي نوسازي را آغاز كنند.
مديرعامل سازمان نوسازي شهرتهران همچنين در مورد تسهيلات در نظر گرفته شده براي سرمايه گذاران بافت هاي فرسوده نيز يادآور شد: راهبرد اساسي در نظر گرفته شده براي سرمايه گذاران نيز تامين سود متعارف آنها با امكان تضمين خريد حداكثر 50 در صد واحدهاي احداثي است، بنابراين لازم است كه به سرمايه گذاران بگوييم نگران سرمايه گذاري هاي خود نباشند.
وي با اشاره به قانون ساماندهي مسكن خاطر نشان كرد: امسال نيز پرداخت وديعه اسكان موقت براي دوران ساخت به استناد قانون ساماندهي مسكن در قالب تسهيلات بانكي براي كساني كه در قالب پلاك هاي تجميعي اقدام كنند، در نظر گرفته شده است و بدين منظور در حال رايزني با وزارت مسكن هستيم تا اين امر عملياتي شود.درويش زاده ادامه داد: اين در حاليست كه هنوز دستورالعمل اجرايي و رقم پرداختي وديعه اسكان موقت ابلاغ نشده، اما آنچه تاكنون آزمايشي اجرا شده، پرداخت وديعه مسكن از منابع سازمان بوده است كه اميد مي رود اين وديعه امسال در قالب قانون اجرايي شود.
به گفته وي بحث هاي اوليه درباره پرداخت وديعه اسكان موقت رقمي بالغ بر 10 ميليون تومان است كه هنوز اين رقم قطعي نشده است.

 



مرگ 769 تن بر اثر استنشاق گاز

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور از كاهش 5/2 درصدي مرگ ناشي از مسموميت با گاز منوكسيدكربن در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 87 خبر داد.
به گزارش كيهان به نقل از روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر احمد شجاعي با اعلام اين خبر افزود: در سال گذشته 769 نفر بر اثر مسموميت با گاز CO جان خود را از دست دادند كه از اين تعداد 522 تن مرد و 247 نفر زن بودند. وي افزود: بيشترين آمار مسموميت با گاز در سال گذشته به ترتيب مربوط به استان تهران با 245 و استان خراسان رضوي با 62 مورد و كمترين آن به ترتيب با يك مورد مسموميت مربوط به استان سيستان و بلوچستان و دو مورد نيز مربوط به استان هرمزگان بوده است.
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور خاطرنشان كرد: بر اساس آمار اين سازمان در سال گذشته بيشترين تعداد مرگ ناشي از مسموميت با گاز CO با 132 نفر در آذرماه و كمترين آن نيز با مرگ 16 نفر در تيرماه گزارش شده كه اين آمار نشان دهنده افزايش مرگ ناشي از مسموميت با گاز CO با شروع فصل سرد سال است. شجاعي كاهش 5/2 درصد مرگ ناشي از مسموميت با گاز منوكسيدكربن را ناشي از رعايت بيشتر نكات ايمني و استفاده صحيح تر از وسايل گرمايشي دانست و به هموطنان توصيه كرد كه با رعايت اصول ايمني و توجه به هشدارها از بروز حوادث ناگوار جلوگيري كنند.

 



تعرفه خدمات گذرنامه افزايش يافت

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي از افزايش تعرفه خدمات گذرنامه در سال جاري خبر داد.
به گزارش مهر سرهنگ صادقي در تصريح اين خبر گفت: با افزايش تعرفه در رديف بودجه سال 1389 هزينه صدور، تعويض و تمديد هر گذرنامه 50 هزار تومان تعيين شده است.
وي ادامه داد: بر اساس لايحه بودجه 88 كل كشور، هزينه صدور، تعويض و تمديد هر گذرنامه 40 هزار تومان تعيين شده بود.

 



باند بزرگ شركت هاي هرمي در مازندران متلاشي شد

سوادكوه- خبرنگار كيهان:
باند بزرگ شركت هاي هرمي فعال در مازندران و استان هاي همجوار در يك عمليات امنيتي- انتظامي در شهرستان سوادكوه متلاشي شد.
162 نفر از اعضاي اصلي اين شركت هرمي فعال در استان هاي شمالي دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
رئيس اداره اطلاعات شهرستان سوادكوه گفت: با اطلاع از فعاليت اين شركت در سطح شهرستان و شناسايي تعدادي از سرشاخه ها و مسئولان اصلي با اقدامات تخصصي، محل تجمع افراد اصلي اين باند در پارك جوارم تحت نظر گرفته شد و در يك عمليات ويژه امنيتي- انتظامي تمامي 162 نفر به صورت يكجا دستگير شدند.
رئيس اداره اطلاعات شهرستان سوادكوه به فعالان شركت هاي هرمي هشدار داد و گفت: اداره اطلاعات شبانه روز مراقب آنان است و نخواهد گذاشت تا يك عده با تاراج بيت المال و نابود كردن افراد ساده به سرمايه هاي بادآورده دست يابند.

 



افراد مسلح ناشناس فرمانده پاسگاه انتظامي اسفراين را به شهادت رساندند

اسفراين- خبرنگار كيهان:
فرمانده پاسگاه بام اسفراين در حين انجام ماموريت مورد اصابت گلوله موتورسوار قرار گرفت و به شهادت رسيد.
ستوان سوم رسول نودهي فرمانده پاسگاه بام اسفراين به اتفاق دو تن از همكاران خود در حال گشت زني به دو جوان موتورسوار كه صورت خود را پوشانده بودند مظنون و آنها را مورد تعقيب قرار دادند.
فرمانده پاسگاه روستاي بام موتورسواران را در جاده فرعي روستاي تارخه متوقف كردند كه ترك نشين موتورسيكلت در حين مشاجره لفظي با رسول نودهي وي را مورد اصابت گلوله كلت كمري قرار داده و به شهادت رساند.
تلاش نيروهاي انتظامي براي دستگيري افراد فراري ادامه دارد.

 



در صورت رعايت نكردن استانداردها خط توليد خودروسازان متوقف مي شود

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به خودروسازان هشدار داد در صورتي كه در مهلت داده شده خودروهاي خود را با استانداردهاي زيست محيطي منطبق نكنند خط توليد آنها متوقف خواهد شد.
محمدي زاده گفت: خودروسازان در حال تغيير خطوط توليد هستند، البته وقتي خط تغيير مي كند، گاهي با مشكلات مواجه مي شود و اگر ببينيم در كار خود جدي هستند مهلت آنها حداكثر سه ماه خواهد بود اما اگر افزايش پيدا كرد قطعا منجر به تعطيلي واحدها خواهد شد، به گفته رئيس سازمان حفاظت محيط زيست خودروسازان بايد امسال يورو 3 دريافت، و دو سال بعد يورو 4 را پاس كنند.محمدي زاده در پاسخ به اين سؤال كه اكنون كدام خودروها زير استاندارد هستند سكوت كرد و گفت اگر اجازه بدهيد نام آنها را نبرم. محمدي زاده مي گويد تا سال 82 هيچ استانداردي در توليد خودرو نداشتيم. در حالي كه در اروپا 40 سال است توليد خودرو استاندارد دارد.

 



توزيع 50 دستگاه همودياليز در مراكز درماني كشور

به گزارش فارس، مشاور رئيس و بازرس شركت تجهيزات پزشكي هلال احمر ايران از توزيع 50 دستگاه همودياليز جديد در فروردين سال 89 بين مراكز درماني سراسر كشور توسط هلال احمر خبر داد.
مجيد داريان افزود: در حال حاضر بيش از 2 هزار و 800 دستگاه همودياليز آلماني در كشور كه تماما زير پوشش خدمات فني تكنودياليز شركت تجهيزات پزشكي هلال احمر«سهايك» قرار دارند، فعال هستند.
وي گفت: در اين راستا هلال احمر 50 دستگاه همودياليز نيز در فروردين سال 89 در سراسر كشور توزيع كرده است.
وي با بيان اين كه شركت تجهيزات پزشكي هلال احمر «سهايك» در حال حاضر بيش از 10 ميليارد ريال لوازم يدكي و تجهيزات پزشكي مخصوص همودياليز را براي پوشش هر چه بهتر در سراسر كشور در كارخانه هاي خودانبار و آماده كرده است، افزود: هلال احمر در حال حاضر با ايجاد واحد فني ماشين آلات تكنودياليز در 8 منطقه كشور تمام دستگاههاي همودياليز از اين نوع را پشتيباني مي كند.
داريان تاكيد كرد: پس از توزيع موفقيت آميز 200 دستگاه دياليز در سال 88، واردات و توزيع مرحله اي دستگاههاي دياليز با كيفيت و كارآمد در سال 1389 نيز جهت بهبود كيفيت دياليز در سطح كشور و كاهش مشكلات بيماران دياليزي صورت مي پذيرد.

 



رئيس جهاد دانشگاهي: حيوانات وارداتي شبيه سازي مي شوند

رئيس جهاد دانشگاهي از همكاري اين سازمان با برخي از نهادها و سازمان ها در زمينه شبيه سازي حيوانات وارداتي براي رفع مشكل نازايي آنان خبر داد.
حميدرضا طيبي با اشاره به شبيه سازي موفقيت آميز حيوانات در پژوهشگاه رويان گفت: در زمينه شبيه سازي حيوانات در حال انقراض با سازمان محيط زيست مذاكراتي انجام داده ايم و با سازمان محيط زيست استان اصفهان نيز در زمينه حفظ گونه هايي از جانوران توافقاتي انجام شده است.
وي با بيان اين مطلب كه همكاري با سازمان هاي ديگر در زمينه شبيه سازي از ديگر فعاليت هاي جهاد دانشگاهي است، افزود: ما حيوانات مختلف و خوبي را از كشورهاي مختلف وارد مي كنيم. براي مثال يك گونه بوقلمون كه سرعت توليدمثل آن بالاست را از خارج وارد مي كنيم ولي اين حيوان را عقيم و نابارور مي كنند تا ما نتوانيم آن را در داخل كشور توليد كنيم.
رئيس جهاد دانشگاهي افزود: بيشتر حيوانات، پرندگان و ماكياني كه وارد مي كنيم عقيم و نابارور هستند تا هميشه مجبور به خريد و وابسته به كشورهاي واردكننده باشيم.
به گزارش فارس، وي ادامه داد: ما همكاري خود را با برخي از نهادها و سازمان ها در زمينه شبيه سازي اين حيوانات آغاز كرده ايم تا بتوانيم مشكل نازايي و عدم تكثير آنها را رفع كنيم. استفاده از توانمندي جهاد دانشگاهي در حوزه ژنتيك براي ارتقاء كيفيت دام هاي داخل كشور از ديگر برنامه هاي جهاد دانشگاهي در سال 89 و سال هاي بعدي است. هم اكنون پژوهشگاه رويان در اصفهان يك مركز خدمات تخصصي در اين زمينه تاسيس كرده كه خدمات ارزنده اي را در اين حوزه ارائه مي كند.
طيبي افزود: در حال برنامه ريزي و مذاكره با برخي از دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي كشور براي انجام كار مشترك تحقيقاتي جهت ارتقاء كيفيت دام ها و برخي از آبزيان بومي كشور هستيم.

 



با شكايت 350 شاكي برگزار شد دادگاه متهم به كلاهبرداري 9 ميلياردي

فردي كه متهم به كلاهبرداري ميلياردي است در دادگاه عمومي جزايي تهران محاكمه شد.
در پي اعلام شكايت حدود 350 نفر از فردي كه تحت عنوان فاركس و از طريق تشكيل شركت اقدام به كلاهبرداري ميلياردي كرده بود، پرونده اي در دادگاه عمومي جزايي تشكيل شد و متهم صبح امروز- يكشنبه- پشت ميز محاكمه ايستاد.
براساس گزارش ايسنا، متهم اين پرونده از شكات به ميزان 9 ميليارد و 996 ميليون و 50 هزار تومان كلاهبرداري كرده است و پرونده وي با حضور نماينده دادستان و شكات توسط رئيس شعبه 1060 دادگاه عمومي جزايي تهران، مورد رسيدگي قرار گرفت.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14