(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 ارديبهشت 1389- شماره 19629
 

مذاكره درباره پايگاه نظامي «ماناس» تا اطلاع ثانوي مسكوت ماند
سوريه : درصورت تهاجم اسرائيل پاسخ ما سنگين خواهد بود
اثرات زيانبار فسفر سفيد
درگيري ميان صهيونيست هاي نژادپرست و مسلمانان فلسطيني در بيت المقدس
درگيري در سودان 50 كشته برجاي گذاشت
اوكراين حضور نظامي روسيه در درياي سياه را به همه پرسي مي گذارد
220 سال جريمه!
حزب الله لبنان: براي رويارويي در آمادگي كامل قرار داريم
مجلس مصر براي بررسي اعتراض ها جلسه غيرعلني تشكيل مي دهد
سلسله انفجارها در بغداد و شمال عراق 19 شهيد و 39 مجروح برجاي گذاشت
تشكيل زنجيره انساني درآلمان عليه سياست هاي هسته اي دولت مركل
تظاهرات 100 هزار ژاپني در اوكيناوا پايگاه آمريكايي نمي خواهيم
اعتراض ضداشغالگري در افغانستان به خشو نت كشيده شد
رهبر كره شمالي: براي مقابله با دشمنان آماده ايم



مذاكره درباره پايگاه نظامي «ماناس» تا اطلاع ثانوي مسكوت ماند

مذاكرات درباره سرنوشت پايگاه نظامي «ماناس» در قرقيزستان تا اطلاع ثانوي به حالت تعليق درآمد.
بخش مطبوعاتي سفارت قرقيزستان در روسيه اعلام كرد، دولت موقت قرقيزستان هرگونه مذاكره با واشنگتن بر سر امكان ادامه حضور نظاميان آمريكايي در پايگاه ماناس را تا پس از برگزاري انتخابات به حالت تعليق درآورد.«تيمور ساري اف»، معاون دولت موقت قرقيزستان در محل سفارت اين كشور در مسكو گفت: در حال حاضر تأمين ثبات، امنيت و حل و فصل مشكلات مردم مهم تر از درخواست واشنگتن براي ادامه حضور در پايگاه ماناس است لذا اين موضوع تا تاريخ 18 مهر ماه (10 اكتبر) مسكوت مي ماند. گفتني است قرار است براي تغيير سيستم رياستي در اين كشور آسياي مركزي به سيستم پارلماني، يك همه پرسي با هدف اصلاح قانون اساسي در ششم تير ماه و يك انتخابات پارلماني و رياست جمهوري در 18 مهرماه (10 اكتبر) برگزار شود.

 



سوريه : درصورت تهاجم اسرائيل پاسخ ما سنگين خواهد بود

سوريه اسرائيل را تهديد كرد كه در صورت حمله رژيم صهيونيستي به دمشق اين رژيم را به دوره ماقبل تاريخ باز خواهد گرداند.
به گزارش خبرگزاري قدس، يك مقام سوري در گفت وگو با روزنامه «منبرالراي» چاپ كويت در واكنش به تهديد يك مقام صهيونيستي كه گفته بود، سوريه را به عصر حجر باز خواهيم گرداند گفت، اگر اسرائيل به سوريه حمله كند ما اسرائيل رابه دوره قبل تاريخ بازمي گردانيم.
اين مقام سوري همچنين تصريح كرد، اگر رژيم صهيونيستي درجنگ با سوريه از سلاح هاي غير متعارف استفاده كند دمشق نيز پاسخ اين رژيم را با سلاح هاي مشابه خواهد داد.
گفتي است يك وزير صهيونيستي تهديد كرده كه اگر سوريه حزب الله لبنان را به موشك هاي اسكاد مجهز كند اين كشور را به عصر حجر باز خواهد گرداند.

 



اثرات زيانبار فسفر سفيد

استفاده رژيم صهيونيستي از سلاح هاي ممنوعه در جنگ 22 روزه باعث تولد نوزادان ناقص الخلقه شده است.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه عربستاني «عكاظ»، با وجود گذشت بيش از دو سال از جنگ غزه عواقب و پيامدهاي آن عليه ساكنان مظلوم اين منطقه ادامه دارد.
بنابرآخرين گزارش منتشر شده از سوي منابع بهداشتي فلسطين، در اين سال ها وضعيت سلامت رواني و جسمي مادران و نوزادان فلسطيني در نوار غزه بيشتر آسيب ديده است.
براين اساس، استفاده رژيم صهيونيستي از تسليحات ممنوعه بين المللي از جمله گازهاي «دايم» و «فسفرسفيد» باعث افزايش ميزان سقط جنين و همچنين تولد كودكان ناقص الخلقه شده است.
اين گزارش نشان مي دهد كه گازهاي سمي و كشنده دايم و فسفر سفيد به تدريج در لايه هاي زيرزميني نوار غزه نفوذ كرده و منابع آبي، محصولات كشاورزي و زراعي را آلوده كرده است.
جنگ غزه كه اواخر سال 2008 آغاز شد علاوه بر به جاي گذاشتن هزاران شهيد و از بين بردن تأسيسات زيربنايي اين منطقه، اثرات بسيار زيانبارتري براثر استفاده رژيم صهيونيستي از سلاح هاي شيميايي ممنوعه در پي داشته است كه به نظر نمي رسد در سال هاي آينده برطرف شود.

 



در پي اهانت شهرك نشينان به پيامبر اسلام اتفاق افتاد
درگيري ميان صهيونيست هاي نژادپرست و مسلمانان فلسطيني در بيت المقدس

در پي اهانت شهرك نشينان صهيونيست به ساحت مقدس پيامبراسلام(ص) به منظور تحريك احساسات مسلمانان، درگيري هاي شديدي ميان شهروندان فلسطيني و صهيونيست ها رخ داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، نزديك به 120 شهرك نشين صهيونيست به بهانه آيين هاي يهودي وارد محله «شيخ جراح» در شهر قدس شدند. اين شهرك نشينان پلاكاردهايي در دست داشتند كه بر روي آنها شعارهاي موهن عليه اسلام و مسلمانان و حضرت محمدمصطفي(ص) نوشته شده بود.
در پي اين هتك حرمت ده ها فلسطيني با صهيونيست ها درگير شدند و پليس رژيم صهيونيستي به حمايت از صهيونست ها با باتوم و گاز اشك آور عليه فلسطيني هاي مسلمان وارد عمل شد كه در جريان اين درگيري تعداد زيادي از فلسطيني ها زخمي شدند.
منطقه «شيخ جراح» به دليل نزديكي به مسجدالاقصي اخيرا هدف سياست نژادپرستانه رژيم صهيونيستي قرار گرفته و 20 منزل متعلق به فلسطيني ها در اين منطقه به بهانه نداشتن مجوز ساخت، تخريب شده است.
هدف از اين اقدام در واقع مصادره اين منطقه به نفع صهيونيست ها است زيرا به لحاظ استراتژيك و نزديكي به مسجدالاقصي براي صهيونيست ها داراي اهميت بسياري است.
از سوي ديگر، نظاميان صهيونيست بعدازظهر روز شنبه فلسطينيان شركت كننده در تظاهرات عليه كمربند امنيتي در شرق اردوگاه المغازي واقع در مركز نوار غزه را به رگبار بستند كه در اين جنايت شش تن از فلسطيني ها به شدت زخمي شدند.
شاهدان عيني اعلام كردند كه نظاميان صهيونيست با استقرار در داخل برج هاي نظامي شهروندان فلسطيني را به تيربار بستند كه تعدادي از آنان زخمي شدند.
اين در حالي است كه گروه هاي فلسطيني ساكن نوار غزه نيز در اعتراض به تصميم نظامي رژيم صهيونيستي مبني بر تبعيد هزاران فلسطيني از كرانه باختري در شمال نوارغزه دست به تظاهرات زدند.
تظاهركنندگان در حالي كه پرچم هاي فلسطين را در دست داشتند شعارهاي ضداسرائيلي سر مي دادند و خواستار اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي از سوي جامعه جهاني شدند.
«ايمن حله» يكي از رهبران جنبش حماس در اين باره گفت، اين تظاهرات بر لزوم رويارويي با تصميم هاي اسرائيلي تاكيد دارد و بايد وحدت را در برابر طرح هاي اسرائيلي حفظ كنيم.
وي افزود: حماس هرگز و به هيچ وجه و تحت هيچ شرايطي به مسئولان اسرائيل اجازه نمي دهد كه حتي يك فلسطيني در كرانه باختري يا بيت المقدس شرقي را به اردن منتقل كند.
همچنين اتحاديه عرب اعلام كرد، در صورتي كه رژيم صهيونيستي به سياست اخراج فلسطينيان ادامه دهد از اين رژيم در دادگاه بين المللي شكايت خواهد كرد.
اتحاديه عرب همچنين اعلام كرد كه رايزني با سفيران كشورهاي عربي در سازمان ملل متحد و ژنو براي ايجاد تحركي فعال به منظور مقابله با تصميم صيهونيست ها آغاز شده است.
در همين رابطه پايگاه خبري «الاسلام اليوم» نيز از حمله نظاميان صهيونيست به روستاي «سلوان» روز گذشته خبر داد.
روستاي سلوان در جنوب مسجدالاقصي از صبح ديروز شاهد درگيري شديد بين صهيونيست هاي افراطي، نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي با فلسطيني هاي ساكن اين روستا بود و ورودي اين روستا مسدود شد.
اين درگيري ها به اين دليل صورت گرفت كه نظاميان صهيونيست در صدد برآمدند مسير راهپيمايي صهيونيست هاي تندرو كه خواستار تخريب منازل فلسطيني ها در سلوان و قدس هستند را هموار كنند و با حمايت از آنها به اقدامات تحريك آميز خود عليه فلسطيني ها ادامه دهند.
در اين درگيري خونين كه شهروندان فلسطيني و فعالان خارجي صلح نيز حضور داشتند عده اي زخمي و تعدادي نيز دستگير شدند.
شهروندان فلسطيني با تشكيل زنجيره انساني مانع ورود صهيونيست ها به منطقه سلوان شدند و همين مسئله باعث خشونت بيشتر نظاميان صهيونيست شد.
ساير رويدادها
¤ معاون دبيركل جنبش جهاد اسلامي گفت كه مواضع ما و حماس يكسان است.
¤ اخوان المسلمين مصر پايان مذاكرات بيهوده با رژيم صهيونيستي را خواستار شد.
¤ مذاكره كننده ارشد تشكيلات خودگردان فلسطين از سفر قريب الوقوع رئيس اين تشكيلات به آمريكا بنا به درخواست رئيس جمهور اين كشور خبر داد.
¤ وزيرخارجه مصر گفت، در صورت تجاوز رژيم صهيونيستي به سوريه يا لبنان ما از آنها حمايت خواهيم كرد.
¤ رئيس دفتر سياسي حماس اظهار داشت، حماس با تشكيل دولت فلسطين در مرزهاي 1967 موافق است.
¤ افسر سابق سرويس امنيتي تشكيلات خودگردان فاش كرد كه نيروهاي اشغالگر در كرانه باختري با كمك تشكيلات خودگردان مبارزان فلسطيني را ترور مي كنند.
¤ مدير بخش عمومي امنيت دانشگاه هاي غزه از اقدام جنبش فتح براي ترويج فساد اخلاقي ميان دانش آموزان و دانشجويان غزه خبر داد.

 



درگيري در سودان 50 كشته برجاي گذاشت

درگيري ميان ارتش جنوب سودان و قبايل عرب در دارفور، 50 كشته برجاي گذاشت.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري بي بي سي، در زد و خورد ميان ارتش سودان و قبايل عرب دارفوري اين كشور 50 نفر جان خود را از دست دادند.بنابراين گزارش، اين جدي ترين خشونتي است كه از زمان پايان انتخابات اخير در سودان رخ داده است.
نخستين انتخابات سودان پس از 24 سال، روز 26 فروردين براي انتخاب رئيس جمهور، نمايندگان پارلمان و شوراهاي محلي در 25 استان اين كشور برگزار شد.

 



اوكراين حضور نظامي روسيه در درياي سياه را به همه پرسي مي گذارد

رئيس جمهور اوكراين اعلام كرد ادامه حضور ناوگان روسيه در درياي سياه به همه پرسي گذاشته مي شود.
«ويكتور يانكوويچ»، رئيس جمهور اوكراين در واكنش به برخي اعتراض ها نسبت به ادامه حضور ناوگان جنگي روسيه در درياي سياه از تلاش دولت براي فراهم كردن مقدمات برگزاري يك همه پرسي خبر داد.
در همين رابطه پايگاه خبري «راس بالت» نوشت: يانكوويچ در يك كنفرانس مطبوعاتي كه در دفترش برگزار شد در اين باره تصريح كرد: براي ادامه حضور ناوگان روسيه در منطقه براي حداقل 25 سال ديگر به زودي يك همه پرسي برگزار مي كند.
وي ضمن با اهميت خواندن حضور اين ناوگان براي امنيت اوكراين افزود: پرداخت مبلغي بالغ بر 98ميليون دلار در سال توسط روسيه به عنوان اجاره بهاي حضور ناوگان در درياي سياه نيز كمك بسيار خوبي به بودجه دولتي به شمار مي رود.
خبرگزاري روسي «ايتارتاس» نيز به نقل از يانكوويچ از ارسال پيش نويس قرارداد تمديد حضور ناوگان روسيه در جزيره كريمه براي تصويب به پارلمان خبر داد.
گفتني است اوكراين بر اساس توافقنامه اي كه در 28 ماه مه سال 1997 با روسيه به امضا رسانده، امكان حضور ناوگان جنگي روسيه در خاك خود را فراهم كرده است. گفته مي شود در حال حاضر بيش از 18هزار نفر نظامي روسي در 34 واحد جنگي در اوكراين مستقر هستند.

 



220 سال جريمه!

مي گويند اگر «جرج واشنگتن» امروز زنده بود، بايد كلي جريمه بابت كتاب هايي كه از كتابخانه شهر «نيويورك» قرض كرده و هرگز آنها را پس نداده بود، پرداخت مي كرد!
به اين ترتيب، قديمي ترين كتابخانه شهر «نيويورك» گزارش مي كند كه طبق آنچه در دفاترش ثبت شده، اولين رئيس جمهور آمريكا بابت دوكتابي كه از اين كتابخانه قرض گرفته و هيچوقت هم پس نداده، به اندازه «220 سال» جريمه بدهكار است! آن طور كه مسئولان اين كتابخانه مي گويند، كتاب اول اسمش «قوانين ملل» است و به روابط بين المللي مي پردازد و محتواي كتاب دوم هم راجع به مجلس عوام انگليس است. اين دو كتاب قرار بوده دوم نوامبر 1789 به كتابخانه پس داده شوند! حالا، «مارك بارتلت» رئيس كتابخانه «نيويورك» مي گويد: پول جريمه «پيشكش» كاخ سفيد، «كتاب ها را به ما پس بدهند خوشحال مي شويم!»
¤ سرويس خارجي كيهان

 



حزب الله لبنان: براي رويارويي در آمادگي كامل قرار داريم

حزب الله لبنان تاكيد كرد، آمادگي مقاومت براي رويارويي با دشمن صهيونيستي آن چنان است كه گويي جنگ فردا اتفاق مي افتد.
شيخ نعيم قاسم معاون دبيركل حزب الله لبنان طي سخناني بر آمادگي كامل مقاومت در رويارويي با هرگونه تهديد و تجاوز دشمن صهيونيستي تاكيد كرد.
وي افزود، مقاومت به گونه اي برنامه ريزي مي كند كه گويي جنگ فردا اتفاق مي افتد تا هرگز به هيچ نحوي غافلگير نشود.
معاون دبيركل حزب الله لبنان همچنين گفت، تجربه مقاومت اسلامي در لبنان دشمن را شكست داده و ملت لبنان را بيدار ساخته است.
شيخ نعيم قاسم تصريح كرد، شيوه رويارويي حزب الله با دشمن با الگو گرفتن از ائمه صورت گرفته و ما با قدرت ايمان و اعتقاد خود به خداوند و با اتكاء به اراده مردم هرگونه تهديد و تجاوزي را در نطفه خفه خواهيم كرد.
در همين رابطه ژنرال «جان قهوجي» فرمانده ارتش لبنان نيز از هماهنگي هاي موجود بين ارتش، مقاومت و ملت در مقابل هرگونه تجاوز از جانب رژيم صهيونيستي خبر داد.
وي اظهار داشت، مقاومت و ملت لبنان از واقعيت هاي موجود در لبنان هستند و كسي نمي تواند آنها را انكار كند. مقاومت وجه قانوني خود را از ملت و سرزمين خود مي گيرد.
فرمانده ارتش لبنان گفت، وجود مقاومت به خاطر وجود اشغالگري و مقابله با هرگونه تجاوز است. از سوي ديگر، اتحاديه عرب اتهام هاي آمريكا مبني بر تجهيز حزب الله لبنان به موشك هاي اسكاد از جانب سوريه را رد كرد.
رئيس دفتر دبيركل اتحاديه عرب در اين باره گفت، تهديدهاي منطقه نه از جانب سوريه و حزب الله بلكه از جانب رژيم صهيونيستي است.
وي همچنين افزود، صحبت نكردن درباره مجهز كردن ارتش رژيم صهيونيستي و تهديدهاي منطقه از جانب اين سلاح ها تعجب برانگيز است.

 



مجلس مصر براي بررسي اعتراض ها جلسه غيرعلني تشكيل مي دهد

منابع خبري از برگزاري جلسه غيرعلني پارلمان مصر در مورد اظهارات ضدمردمي برخي نمايندگان خبر دادند.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه «المصري اليوم»، كميسيون قانونگذاري مجلس الشعب (پارلمان) مصر، قرار است با برگزاري جلسه غيرعلني، پيشنهاد برخي از نمايندگان حزب «حاكم» ملي دموكراتيك براي شليك مستقيم به تظاهركنندگان ضد مبارك را مورد بررسي قرار دهد.
اين موضوع كه باعث بحران و جنجال سياسي در مصر شد، حزب حاكم ملي مصر را در موضع دفاعي در مقابل مخالفان خود قرار داد به طوري كه سران اين حزب، خواستار عذرخواهي نمايندگان مدعي در اين مورد شدند.
«نشات القصاص» نماينده مجلس مصر و عضو حزب حاكم اين كشور و دوتن از نمايندگان همسو، پيش از اين دركميسيون دفاع و امنيت ملي خواستار به گلوله بستن تظاهركنندگان ضددولتي از سوي پليس و نيروهاي امنيتي شدند.
نشات القصاص چند روز پس از اين موضوع، اظهارات خود را تحريف شده عنوان و تهديد به شكايت از مخالفان خود به مراجع قضايي شد، اما حتي جمال مبارك معاون دبير كل حزب ملي مصر، در ديدار با كشاورزان مصري، اظهارات اين نماينده پارلمان را مورد انتقاد قرار داد.
از سوي ديگر، «حسني مبارك» رئيس جمهور كنوني مصر در اولين سخنراني خود پس از انجام عمل جراحي در سالگرد بيست وهشتمين سال آزادي صحراي سينا از اشغالگران اسرائيلي، قول داد كه انتخابات آينده پارلماني و رياست جمهوري مصر، بدون دخالت دولت و شفاف برگزارشود.
اما حسني مبارك در سخنراني خود، سخني از نامزدي براي انتخابات آينده رياست جمهوري به ميان نياورد و اين موضوع باعث دامن زدن به شايعات قبلي در مورد ناتواني او براي اداره كشور بزرگ مصر شده است.
سال آينده، پنجمين دوره رياست جمهوري حسني مبارك 81 ساله، پس از 30 سال به پايان خواهد رسيد، اما هنوز اين ابهام وجود دارد كه براي دوره ششم كانديد خواهد شد يا نه.حسني مبارك در سخنراني خود بر اين موضوع تاكيد كرد كه به هيچ وجه حاضر به اصلاح قانون اساسي مصر نيست، اما به اين موضوع متعهد خواهد شد كه انتخابات در شفافيت كامل برگزار شود.
حسني مبارك در سخنراني تلويزيوني خود از تحرك سياسي در مصر تا زماني كه در چارچوب قانون اساسي باشد، استقبال خواهد كرد.در همين حال بيش از 140 شخصيت فرهيخته فرهنگي و هنري مصر با صدور بيانيه اي، حمايت قاطع خود را از نامزدي البرادعي در انتخابات رياست جمهوري اعلام كردند.

 



سلسله انفجارها در بغداد و شمال عراق 19 شهيد و 39 مجروح برجاي گذاشت

انفجار پنج بمب در پايتخت و شمال عراق، 19 شهيد و 39 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، بر اثر انفجار چهار بمب در منطقه «حي العامل» بغداد، 13 عراقي شهيد و 22 تن ديگر مجروح شدند. انفجارها در محله شيعه نشين فوق، به شيوه كنترل از راه دور انجام شد و بمب ها در داخل و مجاور يك سالن باشگاه ورزشي كار گذاشته شده بودند. انفجارهاي جمعه گذشته بغداد 100 كشته و 200 مجروح برجاي گذاشته بود.
از شهر شمالي «اربيل»، در منطقه خودمختار كردستان عراق نيز خبر رسيد، براثر انفجار يك گلوله خمپاره در درون محوطه كارخانه ذوب آهن اين شهر، شش غيرنظامي كشته و 17 تن ديگر مجروح شدند. اين انفجار خسارات مادي نيز به همراه داشت.
مقامات محلي در مورد تروريستي بودن اين انفجار ترديد دار ند. كردستان عراق و استان هاي اربيل، سليمانيه و دهوك از جمله مناطق آرام در عراق هستند.
«مسعود بارزاني» رئيس منطقه كردستان عراق ضمن محكوم كردن حوادث تروريستي بغداد از همه گروه ها و جريان هاي سياسي خواست در برابر تروريست ها ايستادگي كرده و وحدت خود را حفظ كنند.در واكنش به انفجارهاي اخير، يكي از رهبران جريان «صدر» گفت، مسئوليت اين انفجارها بر عهده آمريكاست. گروه مذكور همچنين، در نظر دارد براي حفاظت جان مردم عراق، دست به تشكيل دو گروه مسلح بزند تا مسئوليت هاي امنيتي در مناطق شيعه نشين بغداد را بر عهده بگيرد.

 



تشكيل زنجيره انساني درآلمان عليه سياست هاي هسته اي دولت مركل

ده ها هزار نفر از مردم آلمان با تشكيل زنجيره اي انساني ميان دو نيروگاه اتمي بزرگ آلمان، به سياست هاي هسته اي دولت برلين اعتراض كردند.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري آلمان، هزاران نفر از مردم آلمان با تشكيل زنجيره اي انساني به توسعه سياست هاي هسته اي دولت اين كشور اعتراض كردند. آنها دولت آلمان را به نقض توافق هاي پيشين مبني بركنار گذاشتن فعاليت هسته اي متهم مي كنند.
براساس اين گزارش، بيش از 012 هزار نفر از مخالفان سياست هسته اي آلمان، روز شنبه (24 آوريل) با تشكيل زنجيره اي انساني فاصله 120كيلومتري ميان دونيروگاه اتمي بزرگ را در شمال آلمان به هم پيوند دادند.
دولت كنوني آلمان كه از ائتلاف احزاب دموكرات مسيحي وليبرال ها شكل گرفته، قصد گسترش استفاده از انرژي هسته اي را دارد كه اين موضوع بامخالفت مردم و برخي احزاب مواجه شده است.
ترتيب دهنده تجمع روز شنبه «جنبش ضداتم» بود كه موفق شد هزاران نفر را به 120 پايگاه اصلي گردهمايي اعتراضي جلب كنند. بسياري از تظاهركنندگان با قطار و اتوبوس به اين تجمع سياسي در شمال آلمان پيوسته بودند.
سخنگويان احزاب سوسيال دموكرات و سبزهاي آلمان در تجمع روز شنبه هشدار دادند كه دولت فدرال قصد دارد به رغم توافق هاي قبلي و با وجود مخالفت صريح شهروندان، استفاده از انرژي هسته اي را دركشور گسترش دهد.
نيروهاي سياسي مخالف دولت اعلام كردند كه جامعه آلمان تنها زماني مي تواند به برچيدن انرژي هسته اي اميدوار باشد، كه ائتلاف دست راستي حاكم بركنار شود و به جاي آن ائتلاف نيروهاي صلح طلب، يعني احزاب سوسيال دموكرات و سبزها به پيروزي برسند.

 



تظاهرات 100 هزار ژاپني در اوكيناوا پايگاه آمريكايي نمي خواهيم

سرويس خارجي -
صدهزار ژاپني در يك تظاهرات كم سابقه خواستار اخراج اشغالگران آمريكايي از كشورشان شدند.
بنا به گزارش هاي رسيده، صدهزار ژاپني در دومين حركت گسترده و اعتراض آميز خود طي چند روز اخير اين بار در جزيره اوكيناوا با برگزاري تظاهراتي كم نظير برچيده شدن پايگاه هاي نظامي اشغالگران آمريكايي از خاك كشورشان را خواستار شدند.
مردم اوكيناوا زماني تصميم به برگزاري اين تجمع عظيم گرفتند كه برخي رسانه هاي اين كشور اخباري را مبني بر احتمال توافق دولت ژاپن با آمريكايي ها براي جابه جايي در خاك ژاپن كه به معناي ادامه حضور آنان در خاك ژاپن است منتشر كردند.
عباراتي چون «جنگ به پايان رسيده است»، «آمريكايي ها را از كشور ما اخراج كنيد»، «ما پايگاه نظامي خارجي نمي خواهيم» از جمله شعارهاي انبوه تظاهركنندگان ژاپني بود كه فرياد مي زدند يا بصورت دست نوشته هايي با خود حمل مي كردند.
هفته گذشته (30 فروردين) نيز بيش از 15 هزار تن از مردم جزيره ژاپني «توكوفوشيما» كه در واقع بيش از نيمي از مردم اين جزيره را تشكيل مي دادند با برپايي تظاهراي بي سابقه در تاريخ اين جزيره كوچك، عليه حضور نظاميان آمريكايي در كشورشان شعار دادند.
گفتني است حدود يكصد هزار نظامي آمريكايي در خاك ژاپن حضور دارند كه بيش از نيمي از آنها در جزيره اوكيناوا مستقر هستند.
تعداد نظاميان حاضر در ژاپن تنها اندكي كمتر از نيروهايي است كه اشغالگران آمريكايي براي اشغال عراق به كار گرفته اند.

 



اعتراض ضداشغالگري در افغانستان به خشو نت كشيده شد

تظاهرات صدها تن از مردم عليه اشغالگران آمريكايي در جنوب افغانستان، به خشو نت كشيده شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، صدها تن از مردم ساكن ولايت «لوگار»، واقع در جنوب افغانستان ديروز عليه اشغالگران آمريكايي تظاهرات كردند. اين تظاهرات كه در واكنش به كشتار غيرنظاميان توسط نيروهاي خارجي، برگزار شده بود، به خشونت كشيده شد و تظاهر كنندگان اقدام به آتش زدن تانكرهاي سوخت كردند. به گفته سرهنگ «غلام مصطفي»، رئيس پليس ولايت «لوگار»، اخيرا اشغالگران آمريكايي سه تن از اهالي بومي اين منطقه را به بهانه مسلح بودن، كشتند.
سخنگوي نيروهاي خارجي براي آرام كردن اوضاع، وعده داد كه در اين مورد تحقيق شود.
در تظاهرات فوق علاوه بر به آتش كشيده شدن تعدادي تانكر سوخت و خودرو، راه هاي ارتباطي شهر «بلي اعلم» (مركز لوگار) به ديگر مناطق نيز بسته شد.
اشغالگري علاوه بر كشتار غيرنظاميان، مسايل عديده ديگري مثل انواع بيماري ها را نيز بر مردم تحميل كرده است، به گزارش خبرگزاري مهر، وزارت بهداشت افغانستان از ابتلاي 400 هزار نفر از مردم اين كشور به بيماري مالاريا خبر داد. خبر ديگر اين كه، يك روزنامه نگار آمريكايي با مقايسه اقدامات ضدانساني «باراك اوباما» رئيس جمهور فعلي آمريكا با «جرج بوش» رئيس جمهوري قبلي اين كشور، گفت كه اوباما طي 14 ماه حاكميت خود، بيش از بوش مرتكب جنايت عليه بشريت شده است.

 



رهبر كره شمالي: براي مقابله با دشمنان آماده ايم

رهبر كره شمالي در سالگرد تشكيل ارتش اين كشور از آمادگي پيونگ يانگ براي مقابله با هرگونه اقدام تجاوزگرانه خارجي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از «شين هوا»، «كيم جونگ ايل» رهبر كره شمالي روز شنبه به مناسبت هفتادوهشتمين سالگرد تأسيس ارتش اين كشور از يك رزمايش نظامي بازديد و بر آمادگي سياسي و نظامي نيروهاي مسلح پيونگ يانگ براي رويارويي با دشمنان تأكيد كرد.
وي در اين بازديد گفت: ارتش كره شمالي به نيرويي مسلح و قدرتمند مجهز به تجهيزات تهاجمي و دفاعي مدرن تبديل شده و مي تواند با قدرت از رويكردهاي سوسياليستي كشور دفاع كند.
از سوي ديگر فرمانده كل نيروهاي مسلح كره شمالي نيز روز شنبه هشدار داد در صورت تجاوز آمريكا و كره جنوبي به خاك اين كشور، ارتش هر اقدامي را براي دفاع از سرزمين خود انجام خواهد داد.
«ري يونگ هو» تأكيد كرد ارتش آمادگي لازم براي مقابله با تجاوز دشمنان در هر زماني را دارد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14