(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 ارديبهشت 1389- شماره 19632
 

حديث دشت عشق
اعتقاد بنا به جوانان آينده دار كشتي فرنگي دفاع از عنوان قهرماني با پشتوانه ها
اخبار كوتاه از فوتبال
پيروزي-فولادگستر رفت در تبريز، برگشت در تهران
رئيس فدراسيون جودو: سه مدال در گوانگجو مي گيريم
شاگردان «ون گال» در ديدار فينال ليگ قهرمانان اروپا صعود قاطعانه بايرن مونيخ با درخشش «اوليچ»
اخبار تلگرافي از فوتبال جهان
همه از كشتي انتظار دارند صنعتكاران: اگر مدال مي خواهيد بودجه مناسب هم بدهيد
آغاز مسابقات دووميداني از 22 ارديبهشت ماه
نيمه نهايي ليگ فوتبال اروپا نياز تيم هاي انگليسي به پيروزي
اخبار فوتبال جهان
به بهانه بازگشت غلام پيرواني به تيم فوتبال اميد چرا رفت، چرا برگشت؟!
ادامه تلاش ها براي توسعه كونگ فو ايران
انتخاب اعضاي شوراي برون مرزي ورزش
داور ايراني در تور دوچرخه سواري تركيه
ارمنستان و داغستان ميهمانان مازندراني ها



حديث دشت عشق

به ياد معلم شهيد «محمدرضا ابراهيمي»
از مدرسه علم تا مدرسه عشق

شهيد «محمدرضا ابراهيمي»، چهارمين فرزند در خانواده اي پرجمعيت، در گناباد، ديده به جهان گشود.تحصيلات خود را در گناباد و مشهد تا اخذ مدرك فوق ديپلم در رشته علوم تجربي ادامه داد؛ و در آموزشگاههاي گناباد به تدريس دروس ديني مشغول شد.در صحنه هاي سياسي-اجتماعي و فعاليتهاي فرهنگي- تبليغي قبل و بعد از انقلاب شركت بسيار فعالي داشت.
پدرمحمدرضا، كارمند ژاندارمري بود ولي با اصرار او استعفا داد و به كار كشاورزي پرداخت. محمدرضا در كارهاي كشاورزي، كمك هاي شاياني به پدر مي كرد و به خاطر اين كه پدر او به مدت 13 سال كارمند دولت شاه بود، مبلغ 13000 تومان را جهت آگاه كردن مردم و پيشبرد اهداف انقلاب، صرف خريد كتاب كرد و در كتابخانه اي كه به نام پدر داير كرده بود قرار داد.توزيع اعلاميه و شب نامه، شركت در تظاهرات ضدشاه، تشكيل كتابخانه امام صادق(ع)، تشكيل مركزي براي نشر كتب دكتر شريعتي، شركت در احداث ساختمان حزب جمهوري شهرستان و عهده دار شدن مسئوليت آن، تدريس در كلاس هاي عقيدتي حزب و تدريس علوم جديد در حوزه علميه امام رضا(ع) در گناباد و... از جمله فعاليت هاي او مي باشد.او در مناطق عملياتي، مسئوليت هاي مختلفي مانند: فرماندهي گروه و دسته، معاونت گردان و... را برعهده داشت. در آخرين مرتبه حضور در ميادين جنگ، در عمليات كربلاي 4، در گروه تخريب فعاليت مي كرد؛ كه پس از آن عمليات به مدت 11 سال و چند ماه پيكرش مفقود ماند و سرانجام در سال 77، در هفته بزرگداشت معلم پيكرش تشييع و در بهشت قاسم گناباد به خاك سپرده شد.معلم شهيد «محمدرضا ابراهيمي»، سال 1332 متولد شد و در 20/12/1365 در كربلاي شلمچه به شهادت رسيد.

 



اعتقاد بنا به جوانان آينده دار كشتي فرنگي دفاع از عنوان قهرماني با پشتوانه ها

تيم ملي كشتي فرنگي ايران آخرين اردوي خود را براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا پشت سر مي گذارد.
محمد بنا در حالي تيم خود را آماده مسابقات قهرماني آسيا مي كند كه اكثر ملي پوشان سال گذشته را به دهلي نو نمي برد اما، بنا آنقدر به شاگردانش اطمينان دارد كه با قدرت حرف از دفاع از عنوان قهرماني آسيا مي زند.
تمرين ملي پوش وزن اول
با سوريان
محمد فقيري نزديك ترين 55 كيلويي كشتي فرنگي ايران به حميد سوريان است. فقيري كه چندماه قبل در جام جهاني كشتي گرفت و در جام يادگار امام(ره) هم اول شد، سال قبل با بدشانسي هايي كه داشت مدال آسيايي را از دست داد اما اين كشتي گير تهراني امسال هيچ فرصتي را از دست نمي دهد. فقيري در تمرين فرنگي كاران با سوريان دست و پنجه نرم كرد و آماده نيز نشان داد.
محمدرضا قضايي و
اولين ميدان آسيايي
قضايي با اين كه كشتي گير باتجربه اي است و ميادين مختلف مانند جام جهاني و يا مسابقات گزينشي المپيك را هم تجربه كرده، اما تا به حال در مسابقات بزرگسالان آسيا كشتي نگرفته و بسيار مصمم است تا توانايي هايش را در دهلي نو نشان دهد. او در تمرينات با اميد نوروزي ديگر 60 كيلويي شاخص تيم ملي سرشاخ شد.
بيابانگرد در هند
دنبال مدال مي گردد
تنها ملي پوش اعزامي از مسابقات جهاني دانمارك به مسابقات آسيايي هند، افشين بيابانگرد است. او كه در جهاني 2009 تا آستانه مدال پيش رفت ولي هفتم شد، با قهرماني در جام يادگار امام(ره) مربيان تيم ملي را متقاعد كرد تا در مسابقات آسيايي به او ميدان دهند. بيابانگرد كه در تمرينات با رقيب اصلي اش يعني سعيد عبدولي دست و پنجه نرم مي كرد، چشم به بهترين مدال وزن 66 كيلو دارد.
محمدي باتجربه ترين ملي پوش
مهدي محمدي به عنوان باتجربه ترين ملي پوش راهي دهلي نو مي شود. اين فرنگي كار 74 كيلو پس از مدتي دوباره به تيم ملي برگشته و در اوج تجربه چشم به مدال آسيايي دارد. محمدي در سال هاي اخير همواره از مدعيان وزن 74 كيلو بوده و دو مسابقه جهاني را در سال هاي 2005 و 2007 تجربه كرده است. او در آسيايي 2008 هم مدال برنز گرفته است.
بازگشت عابدين زاده
در فرم جديد
مدال نقره بازي هاي آسيايي 2006 دوحه آخرين درخشش داوود عابدين زاده بود. قهرمان و نايب قهرمان سابق جوانان جهان خيلي زود استمرار قهرماني را از دست داد و بدون اين كه مدال جهاني در كارنامه خود ثبت كند از وزن 74 كيلوگرم خداحافظي كرد. عابدين زاده كه در سال 2006 قهرمان آسيا شده است، اين بار در وزن 84 كيلوگرم و در قالبي جديد به تيم ملي برمي گردد تا دو سه سال دوري از تيم ملي را جبران كند. عابدين زاده در تمرين با طالب نعمت پور ديگر مدعي وزن 84 كيلوگرم پرتلاش ظاهر شد.
بابك قرباني به دنبال جايگاه
در 96 كيلو
پس از ايستادن بر سكوي قهرماني وزن 84 كيلوگرم جوانان جهان در سال گذشته، بابك قرباني به يك وزن بالاتر آمد و با كشتي هاي خوبي هم كه در جام جهاني گرفت نشان داد به يكي از مدعيان اصلي تيم ملي در 96 كيلو تبديل شده است. اين كشتي گير 21 ساله كرمانشاهي حالا بايد از اولين ميدان رسمي اش در رده بزرگسالان دست پر خارج شود تا به مربيان تيم ملي ثابت كند كه در كنار اميرعلي اكبري يك 96 كيلويي شاخص ديگر ظهور كرده است.
مدال طلا، محمد قرباني را
تثبيت مي كند
محمد قرباني مانند برادرش بابك يكسال است كه تغيير وزن داده است. او در حال حاضر گزينه اصلي تيم ملي كشتي فرنگي در 120 كيلو است و محمد بنا از او انتظارات زيادي دارد.
در واقع برادران قرباني با قهرماني در آسيا مي توانند جاده هاي پيش رو را تا حدود زيادي هموار كنند. مسابقات آسيايي هند فرصت مغتنمي براي محمد قرباني است تا نشان دهد چه مقدار در 120 كيلو به يك مهره مطمئن تبديل شده است. قرباني كه در ابتداي تمرينات تيم ملي با اميرعلي اكبري كار مي كرد، در ادامه با محمدرضا اكبري سرشاخ شد و آمادگي اش مناسب به نظر مي رسيد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كلاني عضو جديد كميته فني فدراسيون
جلسه كميته فني فدراسيون فوتبال برگزار شد.در اين جلسه كه صبح ديروز در آكادمي فوتبال و با حضور بيشتر اعضا و با حضور حسين كلاني به عنوان عضو جديد برگزار شد، بحث هايي پيرامون وضعيت تيم ملي و نقطه نظرات افشين قطبي و كارشناسان مطرح شد.
مهمترين بحث مطرح شده در اين جلسه بحث دستياري افشين قطبي بود كه قطبي، عليرضا منصوريان را براي حضور در كادر فني پيشنهاد داد. پس از پيشنهاد قطبي اعضاي حاضر به بيان دلايل موافقت و مخالفت خود پرداختند و قرار شد در جلسه بعدي كميته فني تيم ملي نتيجه نهايي درباره حضور منصوريان در كادر فني تيم ملي مشخص شود.در اين جلسه بحثي درباره تيم اميد و ادامه حضور غلامحسين پيرواني در اين تيم مطرح نشد.
خداحافظي سپاهان با آسيا
با پيروزي الشباب عربستان برابر پاختاكور ازبكستان و باخت سپاهان ايران برابر العين امارات، نماينده ايران نتوانست راهي مرحله پلي آف رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا شود.سه شنبه شب آخرين هفته رقابت هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا آغاز شد كه از گروه سوم، سپاهان در امارات با نتيجه دو بر صفر برابر العين اين كشور شكست خورد تا براي مشخص شدن وضعيت اش منتظر نتيجه ديدار الشباب عربستان و پاختاكور ازبكستان باشد.
البته با 90 دقيقه تماشاي ديدار الشباب و پاختاكور روياهاي مردان امير قلعه نويي از بين رفت چرا كه تيم عربستاني با ارائه نمايشي برتر و در حالي كه با نتيجه يك بر صفر از حريف خود عقب بود، توانست در نيمه دوم دو گل وارد دروازه پاختاكور كند تا ضمن حذف سپاهان، موجبات صعود خود به عنوان تيم نخست را هم فراهم كند.
با نتايجي كه به دست آمد، الشباب عربستان با 10 امتياز به عنوان تيم نخست از اين گروه صعود كرد و پاختاكور هم به عنوان تيم دوم راهي مرحله بعد شد و سپاهان با 7امتياز از دور مسابقات كنار رفت. در صورتي كه استقلال ايران به عنوان تيم نخست جواز صعود از گروه نخست را كسب كند در مرحله يك هشتم، نماينده ايران ميزبان پاختاكور ازبكستان خواهد بود.در شرايطي سپاهان از مسابقات كنار رفت كه تيم هاي استقلال، ذوب آهن و مس توانستند جواز حضور در مرحله بعد را كسب كند.تيم مس در آخرين ديدار خود در كرمان با نتيجه 3 بر يك از سد الهلال عربستان گذشت تا به لطف تساوي دو بر دو تيم هاي الاهلي امارات و السد قطر راهي مرحله بعد شود.
انتقاد شديد ترابيان از تصميم هيات رئيسه فدراسيون فوتبال
هيات رئيسه فدراسيون فوتبال تصميم گرفته برگزاري مسابقات ليگ فوتسال را به زير مجموعه كميته مسابقات انتقال دهد كه اين تصميم به شدت از سوي عباس ترابيان رئيس كميته فوتسال مورد انتقاد قرار گرفت.
در جلسه اخير هيات رئيسه فدراسيون فوتبال يكي از مسائلي كه مورد توجه قرار گرفت انتقال برگزاري مسابقات فوتسال به زيرمجموعه كميته مسابقات بود كه عباس ترابيان در واكنش به اين تصميم گفت: اين تصميم مطالعه نشده است و بايد مورد تجديدنظر قرار گيرد.
رئيس كميته فوتسال در اين باره گفت: هنوز نسبت به اين مسئله كاملا بي خبريم و حتي نمي دانيم كه در كجا اين تصميم گرفته شده است. اعتراضمان اين است كه چرا در چنين تصميم مهمي كه فوتسال كل كشور را تحت الشعاع قرار مي دهد نظر ما را نگرفته اند و از ما نخواستند كه به اين سوال پاسخ دهيم كه آيا اين تصميم به فوتسال لطمه مي زند يا باعث شكوفايي مي شود؟
گوتي براي 8 ساعت 50 هزار يورو از رئال مي گيرد
كاپيتان سوم تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا قراداد خود را تنها براي 8 ساعت تمديد و سپس فسخ مي كند. تيم فوتبال رئال مادريد صرف نظر از هر نتيجه اي كه در انتهاي فصل كسب كند ميهمان كشور امارات در شهر دبي است. با توجه به فشردگي برنامه ها و نزديكي به جام جاني 2010 آفريقاي جنوبي رئال مادريد تنها 8 ساعت در دبي اردو خواهد داشت و در اين هشت ساعت طبق برآورد اوليه امور مالي اين باشگاه از محل فروش بليت بازي، فروش محصولات ورزشي، حضور چند بازيكن در دو نمايشگاه نزديك به ورزشگاه، جذب اسپانسر و افتتاح دو كارخانه توليد محصولات ورزشي حداقل 4 ميليون يورو سود خواهد داشت كه اين رقم در مقايسه با سود مقامات اماراتي بسيار ناچيز است. قرارداد خوسه ماريا گوتيرس ملقب به گوتي، كاپيتان سوم تيم فوتبال رئال مادريد در پايان لاليگا رسما به پايان مي رسد و او مي تواند به عنوان بازيكن آزاد راهي يكي از تيم هاي بزرگ آمريكايي شود اما امارات به خاطر حضور گوتي در اين تور 8 ساعته هزينه كرده و حاضر نيست غيبت او را براي اسپانسرهاي خشمگين توجيه كند. به همين دليل گوتي راضي شده براي 8 ساعت اضافه بر سازمان قرارداد خود را تمديد كرده و سپس آن را توسط وكيل خود فسخ كند. اين همه پيچيدگي و ابهام قرارداد مذكور نيست بلكه گوتي براي اين تمديد قرارداد 8 ساعته مبلغ 50 هزار يورو معادل حقوق يك سال تصويب شده براي يك پزشك متخصص در اسپانيا دريافت مي كند.

 



پيروزي-فولادگستر رفت در تبريز، برگشت در تهران

تبريز به عنوان ميزبان دور رفت مرحله نهايي رقابت هاي جام حذفي فوتبال ايران معين شد.
قرعه كشي تعيين مكان ديدارهاي رفت و برگشت مرحله نهايي جام حذفي ديروز (چهارشنبه) با حضور نمايندگان باشگاه هاي فولاد گستر تبريز و پيروزي تهران در محل فدراسيون برگزار شد و در پايان تبريز به عنوان ميزبان دور رفت مشخص شد.
ديدار رفت اين دو تيم روز 22 ارديبهشت ماه در ورزشگاه يادگار امام تبريز و ديدار برگشت روز سوم خرداد ماه در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود. پيش از اين قرار بود ديدار رفت در يكي از روزهاي 22 يا 23 ارديبهشت برگزار شود. عزيز محمدي رييس سازمان ليگ دراين خصوص گفت: ديدار رفت دو تيم روز 22 ارديبهشت برگزار مي شود نه 23 ارديبهشت.

 



رئيس فدراسيون جودو: سه مدال در گوانگجو مي گيريم

رئيس فدراسيون جودو گفت: ميراسماعيلي مي تواند در بخش هاي فني كه دوست دارد كار كند.
عليرضا اميني اظهار كرد: در جلسه اي كه با آرش ميراسماعيلي قهرمان ارزنده جودو ايران داشتيم، صحبت هاي مختلفي رد و بدل شد و بسيار صميمانه با يكديگر صحبت كرديم. قرار شد تا در جلسه بعدي كه يازدهم ارديبهشت خواهد بود در مورد مكان ها يا پست هايي كه اين قهرمان نامدار جودو ايران مدنظر دارد، صحبت كنيم و پس از بررسي با يكديگر همچنان تعاملي جدا نشدني داشته باشيم.
رئيس فدراسيون جودو در مورد بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو گفت: حضور موفقيت آميز در اين رقابت ها اصلي ترين برنامه است. پيش بيني كسب سه مدال در اين رقابت ها را داريم. يك طلا، يك نقره و يك برنز، همه مسابقاتي كه پيش از اعزام به اين بازيها مي رويم براي آماده كردن ملي پوشان است.
وي افزود: اعتباراتي كه سازمان تربيت بدني براي فدراسيون مصوب كرده 4ميليارد و 200ميليون تومان است. اين مبلغ در برابر مبلغ يك ميليارد و 200 ميليون توماني سال گذشته كه سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك به ما دادند بسيار عالي است و مي توانيم همه كارها را انجام دهيم.

 



شاگردان «ون گال» در ديدار فينال ليگ قهرمانان اروپا صعود قاطعانه بايرن مونيخ با درخشش «اوليچ»

تيم فوتبال بايرن مونيخ با درخشش مهاجم گلزن خود و برتري مقابل ليون راهي ديدار نهايي ليگ قهرمانان اروپا در مركز اسپانيا شد.
تيم بايرن مونيخ كه هفته گذشته در ديدار رفت از مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان با تك گل آرين روبن موفق شد ليون را در آليانز آرنا شكست دهد سه شنبه شب در «ژرلان» و در غياب فرانك ريبري به دليل اخراج در بازي رفت به مصاف ليون فرانسه رفت.
در اين ديدار كه به قضاوت بوساكا، داور مطرح سوئيس در حضور 41 هزار تماشاگر انجام شد، اويكا اوليچ در دقايق 26، 67و 78 براي تيمش گلزني كرد.
در راه شكل گيري اين سه گل به ترتيب توماس مولر، حميد آلتين توپ و فيليپ لامز نقش اساسي ايفا كردند. ضمن اينكه در دقيقه 59 اين ديدار كريس، مدافع و كاپيتان برزيلي به علت خطا و تمسخر داور، از زمين اخراج شد و ميزبان مجبور شد 31 دقيقه 10نفره به كار بپردازد.مونيخي ها با اين برد و پيروزي يك بر صفر در بازي رفت، در مجموع 4 بر صفر برتري خود را به رخ كشيدند و راهي جدال نهايي كه شنبه اول خرداد در ورزشگاه سانتياگو برنابئو مادريد برگزار مي شود، شدند.

 



اخبار تلگرافي از فوتبال جهان

¤ فلورنتينو پرس مديرعامل باشگاه ثروتمند رئال مادريد اسپانيا روز گذشته شخصا با وكيل پرتغالي سرخيو آخرو بازيكن آرژانتيني تيم فوتبال اتلتيكومادريد مذاكره كرد.
¤ تيم فوتبال منچستريونايتد در ايام آماده سازي براي فصل بعد در تدارك سفر به آمريكا در تيرماه سال جاري است.منچستريونايتد 5 بازي دوستانه در اين اردو انجام خواهد داد.
¤ ستاره فوتبال انگليس در پي مصدوميت و دوري اجباري از مسابقات جام جهاني آفريقاي جنوبي، حضور در ليگ حرفه اي آمريكا را نيز از دست داد. ديويد بكهام در اين باره گفت: پس از مصدوميت و از دست رفتن فرصت حضور در رقابت هاي جام جهاني 2010، امكان حضور در رقابت هاي ليگ باشگاهي آمريكا را نيز از دست دادم. براين اساس بايد حداقل 8 ماه صبر كنم.
¤ روزنامه رپوبليكا چاپ ايتاليا در گزارشي از احتمال جانشيني فيليپو گالي به جاي لئوناردو نوشت. او سابقه حضور در درون دروازه ميلان را دارد و در دوران حضور كارلو آنچلوتي در ميلان دستيار او بود.

 



همه از كشتي انتظار دارند صنعتكاران: اگر مدال مي خواهيد بودجه مناسب هم بدهيد

نايب رئيس فدراسيون كشتي گفت: اگر از كشتي انتظار بيشترين مدال در بازي هاي آسيايي داريم بايد بودجه مناسب هم داده شود.
محمدعلي صنعت كاران در اين خصوص اظهار كرد: پس از مسابقات آسيايي هند، برنامه هاي ما براي مسابقات جهاني و بازي هاي آسيايي گوانگجو آغاز مي شود كه كار سختي در اين رويدادها پيش رو داريم زيرا حفظ عنوان قهرماني از كسب آن سخت تر است.
دارنده مدال برنز المپيك 1964 توكيو اظهار داشت: همه از كشتي انتظار دارند تا در رقابت هاي جهاني موفقيت هاي سال گذشته را تكرار كند و يا جايگاه خود را ارتقاء دهد. در بازي هاي آسيايي نيز همه از كشتي انتظار كسب بيشترين مدال را دارند بنابراين اگر از كشتي انتظار مدال آوري و افتخارآفريني داريم بايد توجه بيشتري به ورزش اول كشور داشته و بودجه مناسب را در اختيار اين فدراسيون قرار دهيم.
مدير تيم هاي ملي در پايان گفت: بزودي تكليف چگونگي و زمان برگزاري رقابت هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در مسابقات جهاني و بازي هاي آسيايي مشخص مي شود.

 



آغاز مسابقات دووميداني از 22 ارديبهشت ماه

فصل جديد رقابت هاي دووميداني با برگزاري جايزه بزرگ تهران، 22 ارديبهشت آغاز خواهد شد.
مسابقات جايزه بزرگ دووميداني در 2 بخش زنان و مردان 22 ارديبهشت ماه در مجموعه ورزشي شيرودي تهران برگزار مي شود.
فدراسيون دووميداني براي شركت در اين دوره از رقابت ها كه در رده هاي سني جوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد، برترين هاي مواد مختلف را دعوت مي كند. اين رقابت به عنوان انتخابي تيم ملي جوانان نيز به شمار مي آيد.

 



نيمه نهايي ليگ فوتبال اروپا نياز تيم هاي انگليسي به پيروزي

تيم فوتبال ليورپول انگليس در ديدار برگشت مرحله نيمه نهايي ليگ اروپا به انتقام از آتلتيكو مادريد اسپانيا مي انديشد.
امشب دو ديدار دور برگشت مرحله نيمه نهايي پيكارهاي ليگ اروپا (جام يوفا سابق) در انگليس انجام خواهد شد. در شهر ليورپول سرخ پوشان آنفيلدي به مصاف آتلتيكومادريد اسپانيا مي روند. ياران استيون جرارد كه هفته قبل در بازي رفت يك بر صفر مغلوب شدند، براي انتقام به مصاف حريف خود مي روند.
در جدالي ديگر هامبورگ آلمان ميهمان فولام انگليس در ورزشگاه كراون كوتاژ است. ژرمن ها در بازي رفت تحت رهبري برونولاباديا در خانه به تساوي بدون گل رسيدند و اينك مربي خويش را بخاطر كسب نتايج پايين تر از حد انتظار فصل جاري، بركنار شده مي بينند. در حال حاضر «ريكاردومونيز» هلندي هدايت تيم هامبورگ را به مدت 2 هفته برعهده خواهد داشت.
جدال نهايي اين پيكارها در تاريخ چهارشنبه 22 ارديبهشت ماه سال جاري در شهر هامبورگ برگزار مي شود.

 



اخبار فوتبال جهان

ساخت فيلم از خودكشي دروازه بان تيم ملي آلمان
يك كارگردان سينما داستان خودكشي دروازه بان تيم ملي فوتبال آلمان را به تصوير مي كشد.
نيكو هوفمان كه تاكنون آثار موفقي همچون پل هوايي و گريز را تهيه و كارگرداني كرده، قصد دارد براي شبكه تلويزيوني ز.د. اف، از سرگذشت زندگي روبرت انكه فيلمي تهيه كند.
وي اعلام كرد براي اين منظور با تره زا انكه، همسر بازيكن فوت شده گفت وگو كرده و از نقطه نظراتش در ساخت اين فيلم استفاده مي كند.
انكه درتاريخ 20 آبان سال 88 درحالي كه عضو تيم هانوفر بود و سنگربان شماره يك تيم ملي آلمان محسوب مي شد، خودكشي كرد.
او كه درتيم هايي همچون بارسلونا اسپانيا و بنفيكا پرتغال سابقه حضور داشت و از پنج سال قبل درتيم هانوفر بازي مي كرد، در آن تاريخ هنگام عبور از روي خط آهن نزديك مزرعه اش به علت برخورد با قطار مسافربري هامبورگ - برمن در دم جان سپرد. پس از اين اتفاق تحقيقات اوليه پليس مشخص كرد اين دروازه بان 32 ساله به عمد و به خاطر ناراحتي افسردگي دست به خودكشي زده است.
سنگربان يك متر و هشتاد و شش سانتي متري درتاريخ 24اوت 1977 درشهر ينا، واقع در شرق آلمان ديده به جهان گشود.
نگراني دل بوسكه از مصدومان اسپانيا
سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا به شدت درمورد مصدومان تيم خود ابراز نگراني كرد.
ويسنته دل بوسكه، سرمربي تيم ملي اسپانيا، عنوان كرد: گاهي از شدت استرس توان تماشاي برخي بازي هاي باشگاهي را ندارم. اكنون تورس مصدوم است. داويد و يا مراحل فيزيوتراپي را پشت سرمي گذارد و والنسيا مي خواهد او را با خود به اردوي بهاره خود ببرد. وي ادامه داد: نگران كاسياس نيز هستم. او روحيه خود را از دست داده و جو بدي عليه وي در روزنامه هاي اسپانيايي به راه افتاده است. از كاسياس راضي هستم و هرگز خيال ندارم دروازه باني را به جاي او وارد ميدان كنم.
استراحت رائول و فان درفارت تا پايان فصل
دو بازيكن كليدي تيم فوتبال رئال مادريد تا پايان فصل به دليل مصدوميت استراحت مي كنند.
رائول گونسالس بلانگو كاپيتان تيم فوتبال رئال مادريد در بازي با رئال ساراگوسا به شدت آسيب ديد و زخم كهنه وي بارديگر خانه نشيني و استراحت را برايش تجويز كرد. رافائل فان در فارت بازيكن هلندي رئال نيز كه مي كوشيد با درخشش خود به تيم ملي هلند درجام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي دعوت شود، به شدت آسيب ديده و تا پايان فصل مجبور به استراحت خواهد بود. به اين ترتيب رئال مادريد در 4 بازي فوق حساس پاياني لاليگا دو بازيكن كليدي خود را دراختيار نخواهد داشت.
روني به سلطه منچستري ها ادامه داد
با انتخاب وين روني به عنوان مرد سال فوتبال جزيره، اين افتخار همچنان نزد بازيكني از تيم منچستريونايتد حفظ شد. روني سه روز پيش توانست مزد زحمات و درخشش يك سال گذشته را در راي گيري اتحاديه بازيكنان حرفه اي كشورش بگيرد.او درحالي به اين افتخار مهم رسيد كه درسه سال اخير بازيكناني همچون رايان گيگز و كريستيانو رونالدو از منچستريونايتد صاحب آن شدند. از طرفي با اين گزينش، روني ششمين بازيكن ممتاز منچستريونايتد در يك دهه اخير شد كه به اين درجه از موفقيت رسيده است. در 37 سالي كه اين انتخابات انجام گرفته، روني يازدهمين افتخار اينگونه را از آن تيمش كرده است.

 



به بهانه بازگشت غلام پيرواني به تيم فوتبال اميد چرا رفت، چرا برگشت؟!

سرويس ورزشي-
اهالي فوتبال و در راس آن فدراسيون فوتبال بازگشت پيرواني به تيم اميد را به فال نيك گرفتند اما كمتر كسي به اين موضوع توجه داشت كه در پس رفت وآمدهاي سرمربي اميد، اين تيم يك ماه مفيد را از دست داد.
غلام پيرواني به تيم فوتبال اميد بازگشت. مسئولان فدراسيون فوتبال پس از رايزني هاي فراوان با اين مربي شيرازي، سرانجام موفق شدند نظر مساعد وي را براي بازگشت به تيم اميد جلب كنند. بدين ترتيب او مجددا هدايت اميدهاي ايران را در دست مي گيرد تا شايد اين تيم بحران زده به سر منزل مقصود برسد! اين رفت وآمدها در شرايطي صورت پذيرفت كه كماكان علامت سوال هاي بسياري مقابل پرونده تيم اميد وجود دارد و انتظار مي رود مسئولان فدراسيون پاسخگوي آنها باشند. پيرواني از مربيان موفق ايران در ساليان گذشته بوده و بازگشتش به تيم اميد تصميم درستي است، اما آيا فدراسيون نشين ها تاملي روي اين موضوع داشته اند كه با اين فعل و انفعالات به راحتي يك ماه مفيد را از تيم اميد گرفتند؟! براي موفقيت در رقابت هايي چون بازيهاي مقدماتي المپيك نياز به يك برنامه مدون است. برنامه اي كه در آن حتي ساعت و دقايق دقيق تمرينات نيز پيش بيني شده باشد، اما در چنين شرايطي ما نه تنها آن كار را نمي كنيم بلكه خيلي راحت تيم اميد را براي يك ماه به حال خود رها مي كنيم! آيا با چنين روشي مي توان جواز حضور در المپيك لندن را كسب كرد؟! مسلما پاسخ منفي است و نبايد از پيرواني و امثالهم انتظار معجزه داشت.
باز هم تاكيد داريم كه پيرواني گزينه مناسبي براي تيم اميد است اما از ابتدا نبايد اجازه مي داديم شرايطي فراهم آيد كه وي يك ماه از تيم اميد دور شود. در پايان ذكر اين نكته نيز ضروري است كه تا پيش از اين علي كفاشيان جدايي پيرواني از تيم اميد را قطعي مي دانست اما مشخص نيست در كمتر از چند روز چه اتفاقاتي افتاد كه رئيس فدراسيون تغيير موضع داد و از هيات رئيسه فدراسيون خواست كه پيرواني را به تيم اميد بازگردانند.

به بازگشت فكر نمي كردم پيرواني: نمي توانستم بدون داد و فرياد كار كنم
مسلما در اين ميان صحبت هاي غلام پيرواني شنيدني است. او كه با دلخوري از تيم اميد جدا شد در خصوص دلايل بازگشت خود به اين تيم گفت.
پيرواني اظهار داشت : پس از جلسه هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال تاج، عزيز محمدي و آيت الهي تماس گرفتند و اعلام كردند كه تصميم اين است، من به تيم اميد بازگردم. اگر شرايط اردويي مثل سال گذشته نباشد بار ديگر كارم را در تيم اميد آغاز خواهم كرد.
سرمربي تيم اميد كه يك ماه پيش به دليل مشكلات اردويي و نداشتن بازي هاي تداركاتي از سمتش استعفا كرد پس از آنكه هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال دوشنبه تصميم گرفت مهدي تاج را مامور بازگشت او به تيم اميد كند اظهار كرد: سال گذشته هيچ بهره اي از اردوها نبرديم. اكثر تيم ها به ما بازيكن ندادند و باشگاه ها تعامل خوبي با فدراسيون فوتبال نداشتند. بازي هاي تداركاتي هم وضعيت خوبي نداشت.
پيرواني افزود: اگر داد و فرياد كردم براي اين بود كه تيم اميد موفق باشد در غير اينصورت مي توانستم ساكت باشم و اگر تيم در گوانگجو شكست مي خورد اعلام مي كردم كه تقصير من نبود، اما من چنين آدمي نيستم. بايد از پيشكسوتان فوتبال تشكر كنم كه در اين مدت تماس گرفتند و خواستند كه من به تيم اميد بازگردم.
وي ادامه داد: دلم مي خواهد يك كار مفيدي انجام دهم وگرنه از حب رياست خوشم نمي آيد.
پيرواني در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين مدت كه از تيم اميد دور بوديد با توجه به اينكه احتمال داده مي شد به تيم اميد برگرديد به برنامه هاي آتي اين تيم فكر مي كرديد گفت: وقتي كفاشيان مصاحبه كرد و اعلام كرد كه بازگشت من به تيم اميد منتفي شد ديگر به تيم اميد فكر نمي كردم، اما پس از جلسه هيئت رئيسه فدراسيون از طرف تاج، عزيز محمدي و آيت اللهي با من تماس گرفته شد و آنها من را در جريان تصميم هيئت رئيسه گذاشتند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با بازگشت شما به تيم اميد كادر فني تغيير خواهد كرد گفت: تركيب كادر فني را كه شامل يك بدنساز جديد است را پيش از استعفايم به كفاشيان دادم.


انتقاد از نوع افشارزاده با دو نفر نمي توان تيم اميد را اداره كرد
بازگشت پيرواني به تيم اميد در شرايطي صورت پذيرفت كه 24 ساعت قبل از اين اتفاق بهرام افشارزاده، دبير كميته ملي المپيك در گفت وگو با ايسنا به مواردي در خصوص تيم اميد اشاره داشت كه در آن نشانه هايي از بازگشت پيرواني ديده نمي شد.
افشارزاده در پاسخ به اين پرسش كه تكليف تيم اميد چه شد، آيا براي انتخاب سرمربي دير نشده است گفت: در حال حاضر در كميته ملي المپيك 150 استاد فعاليت مي كنند تا بتوانيم در تيم هاي مختلف ورزشي در گوانگجو خوب نتيجه بگيريم. اگر به باشگاه هاي ليگ برتر فوتبال هم نگاه كنيد مي بينيد كه يك باشگاه مثل استقلال و پيروزي به تعداد افراد حاضر در زمين، روي نيمكت ذخيره خود نيز نيرو دارد. من معتقدم كه با دو نفر نمي شود تيم ملي اميد را اداره كرد. بايد يك گروه متشكل از پزشك، سرپرست، فيزيوتراپ، روانشناس و... تيم اميد را هدايت كنند. همه جاي دنيا دارند گروهي كار مي كنند. از طرفي لازم است باشگاه ها نيز همكاري كنند. قبول دارم كه باشگاه ها براي بازيكنان خود هزينه كرده اند اما تيم ملي و حضور مقتدر در بازي هاي آسيايي و المپيك، ويترين هر كشور است. به نظر مي بايد افرادي روي كار بيايند كه بتوانند روي ورزشكار اثر گذاشته و مديران باشگاه ها آنها را قبول داشته باشند تا بتوانند به راحتي با باشگاه ها و مربيان لابي كرده و ورزشكاران آنها را در اختيار بگيرند نه اينكه مثل حالا باشگاه ها ليگ براي شان مهم تر از بازي هاي ملي باشد. كادر جديد بايد به شهرستان ها بروند و بازيكناني كه از قلم ا فتاده را پيدا كنند. آنها بايد تك ستاره ها را انتخاب كنند.

 



ادامه تلاش ها براي توسعه كونگ فو ايران

رئيس فدراسيون كونگ فو ايران با مديرعامل و رئيس سازمان هاي بين المللي فدراسيون هاي ورزشي جهان ديدار كرد. منتظري در ادامه تلاش هايش براي توسعه كونگ فوي ايراني با بوفان نلون مديرعامل سازمان بين المللي اسپورت اكورد ديدار كرد. در اين جلسه منتظري در گزارشي كوتاه اين رشته ورزشي در ايران را توضيح داد و از برنامه هاي اين رشته گفت و اعلام كرد: ايران علاقمند است كه به عضويت اين سازمان بين المللي درآيد. همچنين بوفان نلون از عضويت ايران در اين سازمان بين المللي استقبال كرد و گفت: ايران براي عضويت بايد شرايط عضويت را فراهم كند. ايران هر زمان كه شرايط مهيا باشد، مي تواند وارد شود. اين سازمان بين المللي هم هر كمكي مانند كارشناس و مشاور بخواهيد، خواهيم داد.

 



انتخاب اعضاي شوراي برون مرزي ورزش

رؤساي فدراسيون هاي ورزشي كه در گردهمايي اواخر ارديبهشت سه عضو جديد شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني را انتخاب خواهند كرد. با بركناري شاهرخ شهنازي و بهزاد كتيرايي از رياست فدراسيون هاي پينگ پينگ و كاراته و پايان دوره يكساله محمد پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو در شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني، مدتي است جلسات شوراي برون مرزي بصورت كامل و با حضور تمامي اعضا برگزار نمي شود. از همين رو قرار است در جلسه ساليانه رؤساي فدراسيون هاي ورزشي كه احتمالا اواخر ارديبهشت برگزار خواهد شد سه عضو جديد اين شورا كه از ميان رؤساي فدراسيونها خواهند بود با راي اعضا انتخاب شوند. در اين انتخابات سه نفر به عنوان اعضاي اصلي و دو نفر به عنوان اعضاي علي البدل به صورت رأي گيري براي حضور در جلسات شوراي برون مرزي انتخاب خواهند شد.

 



داور ايراني در تور دوچرخه سواري تركيه

مجيد ناصري سرمربي پيشين تيم ملي دوچرخه سواري ايران به عنوان يكي از داوران بين المللي كشورمان تور تركيه را قضاوت كرد. تور بين المللي دوچرخه سواري تركيه در سطح HC در هشت مرحله و با حضور برترين تيم هاي حرفه اي قاره اروپا برگزار شد كه از سوي UCI مجيد ناصري داور بين المللي كشورمان براي قضاوت اين تور راهي استانبول شده بود. اين سومين تور بين المللي خارجي از كشوري است كه داور بين المللي دوچرخه سواري ايران قضاوت آن را برعهده داشته است.

 



ارمنستان و داغستان ميهمانان مازندراني ها

تيم هاي كشتي ارمنستان و داغستان ميهمانان خارجي اولين دوره رقابت هاي كشتي جام شهيد شيرودي در تنكابن خواهند بود، اولين دوره رقابت هاي كشتي آزاد جام شهيد شيرودي در رده سني بزرگسالان طي روزهاي 23و 24 ارديبهشت ماه در سالن امام رضا(ع) شهرستان تنكابن برگزار مي شود. تاكنون براي حضور در اين رقابت ها دو تيم خارجي ارمنستان و داغستان اعلام آمادگي كرده اند و مازندراني ها در پي مذاكره با فدراسيون كشتي تركيه هستند تا شايد پذيراي تيم ملي اين كشور در مسابقات تنكابن باشند. اما با توجه به اينكه حضور بيش از سه تيم خارجي در تورنمنتي كه از سوي فدراسيون جهاني به رسميت شناخته نشده و بين المللي نيست، ممنوع است به نظر مي رسد حضور تيم تركيه در جام شهيد شيرودي محقق نشود. مازندراني ها براي برگزاري هر چه بهتر رقابت هاي كشتي آزاد جام شهيد شيرودي به نفرات اول تا سوم هر وزن 1000، 600 و 400 دلار جايزه نقدي در نظر گرفته اند و به تيم هاي اول تا سوم نيز 5، 3 و 2هزار دلار جايزه نقدي اهدا خواهند كرد. تيم هاي خارجي نيز هر كدام بصورت جداگانه 2000 دلار دريافت مي كنند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14