(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 ارديبهشت 1389- شماره 19632
 

افتتاح ورزشگاه امام رضا(ع) در جنوب غرب تهران
معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد به كارگيري معلمان بازنشسته ابتدايي از سال تحصيلي آينده
زلزله 5 ريشتري منطقه رويدر هرمزگان را لرزاند
سرقت سريالي مجسمه هاي تهران
اهداي اعضاي يك مرگ مغزي جان 5 بيمار را نجات داد
سازمان محيط زيست خبر داد آلايندگي 99درصد خروجي زباله سوزهاي بيمارستاني
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهر تهران اعلام كرد قوانين بازدارنده تنها راه كنترل رانندگان متخلف
عضو هيئت رئيسه مجلس: اختيار پليس در برخورد با رانندگان متخلف افزايش مي يابد
ناكامي راننده متخلف در تخليه آب به جاي سوخت نيروگاهي
سازمان هواشناسي اعلام كرد نفوذ سامانه بارش زا از غرب كشور
پژو، پاي موتورسوار برازجاني را قطع كرد
حوادث كوتاه از كشور
مردان اسرائيلي عقيم مي شوند
استخدام 600 زن پليس در غزه
قاتل مالكوم ايكس آزاد شد
كوتاه ترين مادر دنيا



افتتاح ورزشگاه امام رضا(ع) در جنوب غرب تهران

ورزشگاه 10هزار نفري امام رضا(ع) و 82 پروژه عمراني با حضور شهردار تهران يازدهم ارديبهشت به بهره برداري مي رسد.
به گزارش خبرنگار ما، ابراهيم مداحي شهردار منطقه 18 با اعلام اين خبر گفت: اين مجموعه بزرگ نخستين ورزشگاهي است كه با برخورداري از امكانات مناسب احداث شده و مي تواند نقش چشمگيري در برگزاري مسابقات فوتبال ملي و بين المللي داشته باشد.
وي افزود: اين مجموعه در زميني به وسعت 44هزار و 200 متر مربع در منتهي اليه محدوده جنوبي منطقه 18 و در مجاورت بزرگراه آزادگان به بلوار الغدير احداث شده و داراي امكاناتي نظير دو زمين چمن مصنوعي، پيست دووميداني، دوچرخه سواري، صخره نوردي و فضاهاي جانبي اعم از توقفگاه خودرو، ترمينال مسافربري شركت واحد اتوبوسراني و ايستگاه مترو است.
شهردار منطقه 18 همچنين از افتتاح 82 طرح عمراني با حضور مسئولان شهري و اقشار مختلف خبر داد و گفت: بهره برداري از اين طرح ها بالغ بر 400 ميليارد ريال هزينه داشته است.
وي اين طرح ها را شامل سالن ورزشي شهيد همايون قنبري در محله صاحب الزمان(عج)، احداث درمانگاه، خانه بهداشت و خانه فرهنگ در شهرك دانش، دو باب زمين چمن مصنوعي، بهره برداري از 3 معبر جديد، احداث سردر و كف سازي بوستان بزرگ قائم، پوشاندن انهار، احداث ساختمان اداري و بازيافت، دو پايانه مسافربري، اصلاح هندسي پنج تقاطع، راه اندازي دو باب خانه سلامت، دو باب خانه اسباب بازي و خانه نخبگان برشمرد.
مداحي همچنين تجهيز 18 بوستان منطقه به سيستم صوتي، احداث 18 باب نمازخانه، احداث دو ميدان، ايمن سازي بزرگراه آزادگان، احداث پاتوق مدائن و اجراي طرح هاي مختلف ترافيكي را از ديگر طرح هايي دانست كه 11 ارديبهشت ماه جاري افتتاح مي شود.
شهردار منطقه 18 خاطرنشان كرد: در همين روز كلنگ عمليات اجرايي چند شبكه بزرگراهي و ترافيكي به طول 17 كيلومتر شامل بزرگراه 76 متري مدائن، 35 متري معلم غربي، 45 متري بهاران و 45 متري كن توسط شهردار تهران به زمين خواهد خورد.

 



معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد به كارگيري معلمان بازنشسته ابتدايي از سال تحصيلي آينده

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش از بكارگيري معلمان بازنشسته در دوره ابتدايي براي سال تحصيلي آينده خبر داد.
به گزارش مهر فاطمه قربان افزود: چون در دوره ابتدايي با كمبود نيرو روبرو هستيم امسال هر معلم ابتدايي كه 30 سال خدمت كرده و تمايل به ادامه همكاري دارد مي تواند به فعاليت خود ادامه دهد.
وي با بيان اينكه شرط استخدام 26 هزار معلم حق التدريس فعاليت در مدارس ابتدايي است افزود: طي سال تحصيلي آينده هفت هزار نفر از معلمان دوره ابتدايي بازنشسته مي شوند كه در اين صورت با كمبود بيش از 20 هزار نيرو در اين مقطع روبرو خواهيم شد.
فاطمه قربان در پاسخ به اين سوال كه «آيا بكارگيري معلمان حق التدريس كه هر كدام بيش از پنج سال در دوره راهنمايي يا متوسطه فعاليت داشته اند، موجب كاهش كيفيت تدريس آنها نمي شود و براي اين مشكل چه راهكاري انديشيده ايد؟» گفت: براي اين دسته از معلمان 170 ساعت دوره آموزشي در نظر گرفته ايم تا با آشنايي كافي به كلاس درس بروند.
وي با بيان اينكه دو دوره راهنمايي و متوسطه با مازاد نيرو روبرو هستند و به همين دليل بايد حق التدريس ها فعاليت خود را در دوره ابتدايي ادامه دهند، اظهار كرد: از سويي ديگر براي تمامي معلمان دوره ابتدايي با توجه به تغييراتي كه در كتابهاي درسي به وجود مي آيد دوره هاي آموزشي كوتاه مدت در نظر مي گيريم.
فاطمه قربان با بيان اينكه براي رفع كمبود معلم در دوره ابتدايي در شهر تهران كه فاقد نيروي استخدامي مي باشد گفت: چون استخدام در شهر تهران ممنوع است راهكار ديگري انديشيده ايم.
وي افزود: استفاده از معلمان شركتي براي جبران كمبودها در پايتخت در برنامه ما نيست.

 



زلزله 5 ريشتري منطقه رويدر هرمزگان را لرزاند

بر اساس اعلام مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران سه زمين لرزه به بزرگي 5 ريشتر،
4/3 ريشتر و 1/3 ريشتري بامداد ديروز منطقه رويدر هرمزگان را لرزاند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، مركز لرزه نگاري كشوري مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اعلام كرد كه نخستين زمين لرزه بامداد چهارشنبه با بزرگي 5 ريشتر ساعت 3 و 28دقيقه به وقت محلي بوده كه زلزله بعدي ساعت 4 و 31دقيقه با قدرت 4/3 ريشتر در اين منطقه ثبت شده است.
بر اين اساس زمين لرزه ديگري نيز ساعت 5 و 44 دقيقه در اين منطقه با بزرگي 1/3 ريشتر ثبت شده است.
بر اساس اعلام مركز ژئوفيزيك دانشگاه تهران محل وقوع نخستين زلزله 19/27درجه عرض شمالي و 97/54 درجه طول شرقي و عمق 22 كيلومتري زمين در حوالي شهر رويدر است.
گفتني است تاكنون گزارشي از تلفات يا خسارت هاي احتمالي اين زمين لرزه ها مخابره نشده است.

 



سرقت سريالي مجسمه هاي تهران

به دنبال سرقت سريالي 6مجسمه برنزي شهري، دو مجسمه ديگر در خانه هنرمندان ايران مفقود شد.
به گزارش خبرگزاري فارس مجسمه هاي «ستارخان» واقع در خيابان ستارخان، «باقرخان» واقع در خيابان شهرآرا، صنيع خاتم واقع در پارك ملت، دو مجسمه در خانه هنرمندان ايران و استاد شهريار در مقابل تئاتر شهر در ايام تعطيلات نوروز سال جاري مفقود شده است.
براساس اين گزارش، اين مجسمه ها همه از جنس برنز بودند و مسئولان اداره حجم سازمان زيباسازي معتقدند به دليل ارزش و متريالشان سرقت رفته اند.
مجتبي موسوي رئيس اداره حجم سازمان زيباسازي شهرداري تهران محافظت از اموال عمومي را وظيفه مسئولان هر منطقه دانست و گفت: محافظت از اين مجسمه ها به عهده مسئولان هر منطقه، پليس پارك، نگهبانان و پيمانكاران است كه حفاظت از اين اموال را برعهده دارند.
وي افزود: سازمان زيباسازي شهرداري تهران پس از آن كه مجسمه ها ساخته و آماده نصب مي شود، آن را به مسئولان همان منطقه تحويل مي دهد و محافظت از اين آثار برعهده مسئولان همان منطقه است.

 



اهداي اعضاي يك مرگ مغزي جان 5 بيمار را نجات داد

سبزوار - خبرنگار كيهان:
اهداي دو كليه، كبد و يك قرنيه و قسمتي از پوست يك مرگ مغزي در سبزوار جان 5 نفر از بيماران نيازمند را نجات داد.
به دنبال تصادف محمد جنت آبادي موتورسوار 44 ساله در روستاي حكم آباد سبزوار و اعلام اين كه وي دچار مرگ مغزي شده است با خانواده وي جهت اهداي عضو تماس گرفته شد.
با موافقت خانواده بيمار مرگ مغزي با تيم پيوند در مشهد مقدس هماهنگي و وي جهت استفاده از اعضا به بيمارستان قائم اعزام شد.

 



سازمان محيط زيست خبر داد آلايندگي 99درصد خروجي زباله سوزهاي بيمارستاني

مدير دفتر آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست گفت: 99درصد از خروجي زباله سوزهاي بيمارستاني استاندارد نيستند.
سروش مدبري در رابطه با ادعاي وزارت بهداشت مبني بر انجام تفكيك زباله بيمارستاني از مبدأ گفت: تفكيك زباله از مبدأ در بعضي بيمارستان ها انجام مي شود و كيسه هاي زرد و سياه رنگ نيز كه حاوي زباله هاي عفوني و عادي هستند مشاهده مي شود. اما در برخي مواقع كيسه هاي زباله هاي عفوني با عادي مخلوط مي شوند.
وي در ادامه گفت: قرار گرفتن زباله هاي عادي در ميان زباله هاي عفوني مشمول قوانين ويژه است.
مدبري درباره وظيفه شهرداري در زمينه جمع آوري زباله هاي بيمارستاني گفت: طبق قانون شهرداري مي تواند از پذيرفتن پسماندهاي بيمارستاني بدون برچسب و پسماندهاي عفوني خودداري كند.
وي در رابطه با اينكه 82درصد بيمارستان ها قانون مديريت پسماند را رعايت مي كنند نيز گفت: اين رعايت كردن به چه معني است؟ در بعضي مواقع مشاهده مي كنيم كه كيسه هاي زرد و مشكي روي يكديگر در اتاق ها نگهداري مي شود و يا كيسه هاي عفوني به قدري بيش از حد پر شده كه زباله ها سر ريز مي شود.
مدير دفتر آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست افزود: قانون مديريت پسماند بايد به طور كامل رعايت شود. بايد حمل و نقل، نگهداري و بسته بندي زباله ها نيز به شيوه اصولي صورت گيرد.
مدبري همچنين در زمينه زباله سوزهاي بيمارستاني در كل كشور گفت: بيش از 100 دستگاه زباله سوز در كشور وجود دارد كه حدود 50 مورد آن خراب شده اند و مابقي هم به صورت مقطعي كار مي كنند.
وي ادامه داد: به همين دليل طي بخشنامه اي به استان ها اعلام كرده ايم، تمام زباله سوزهاي بيمارستاني آزمايش شوند.
مدبري گفت: خروجي تمام زباله سوزهاي بيمارستاني بايد چك شود و در صورتي كه استاندارد نباشد بايد از رده خارج شوند.مدير دفتر آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست گفت: هيچ كدام از خروجي هاي زباله سوزهاي بيمارستاني در كل كشور استاندارد نيستند.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهر تهران اعلام كرد قوانين بازدارنده تنها راه كنترل رانندگان متخلف

سرويس اجتماعي
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهر تهران گفت: در صورتي كه مجلس لايحه افزايش جرايم رانندگي را 10برابر تشديد كند به جرات مي توان گفت از بازدارندگي لازم برخوردار خواهد بود.
به گزارش خبرنگار كيهان، سرهنگ سيدهادي هاشمي در گفت وگوي اختصاصي با كيهان در رابطه با قوانين راهنمايي و رانندگي اظهار داشت:قوانين راهنمايي و رانندگي بايد كارآمدترين، بازدارنده ترين و به روزترين قوانيني باشد كه نيازهاي امروز ما را تامين و جوابگوي وضعيت آينده ترافيك همراه با افزايش حجم حمل و نقل و وسايل نقليه عمومي باشد.
او ادامه داد: قوانين بايستي فوق العاده بازدارنده و قوي تدوين شوند نه به جهت اينكه با آن بر سر رانندگان متخلف بكوبيم بلكه به اين منظور كه توسط آن از انجام تخلف و كارهاي مخاطره آميز رانندگان جلوگيري نماييم.
سرهنگ هاشمي در ادامه با اشاره به قوانين راهنمايي و رانندگي كشورهاي پيشرفته گفت: در دنيا همگان بر روي بازدارنده بودن قوانين راهنمايي و رانندگي اتفاق نظر دارند و سعي مي كنند با اجراي قوانين قوي مانع از تخلف رانندگان شوند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهر تهران ادامه داد: قوانين بازدارنده از ناهنجاري هاي ترافيكي، حجم بالاي تصادفات تراكم در ترافيك، بهم خوردن الگوهاي نظم ترافيكي و استهلاك خودروها جلوگيري كرده و علاوه بر كاهش آلودگي هوا رانندگي ايمن را براي شهروندان فراهم مي آورد.
وي با اشاره به قانون افزايش جرايم كه در مجلس در حال بررسي است، اظهار داشت: اميدواريم اين قانون هرچه زودتر در صحن مجلس مطرح شود و پس از تصويب در دستور كار پليس قرار بگيرد.
سرهنگ هاشمي در رابطه با قانون مذكور گفت: اگر اين قانون را با قوانين ديگر كشورهاي پيشرفته كه موفق به مهاركردن تصادفات رانندگي شده اند، مقايسه كنيم بخوبي درخواهيم يافت كه قانون ارسال شده به مجلس بعد از چكش كاري هاي متعدد در كميسيون هاي دولت و مجلس و اصلاحات صورت گرفته در آن متاسفانه داراي حداقل هاي بازدارندگي است و كفايت نمي كند.
وي ادامه مي دهد: به نظر من به عنوان يك كارشناس در صورتي كه مجلس اين لايحه را 10برابر تشديد كند مي توان به جرات گفت كه آن بازدارندگي لازم را در سطح كشور خواهد داشت و با اجراي آن مردم از نعمت وجود آرامش و امنيت برخوردار خواهند شد.
سرهنگ هاشمي گفت: با اجراي يك قانون قوي مي توان اميدوار بود كه آلودگي هوا، تصادفات، آلودگي محيط زيست و دغدغه هاي مردم كاهش يابد و مردم سفرهاي برون شهري ايمني را پشت سر بگذارند.
وي در رابطه با برنامه هاي جديد راهنمايي و رانندگي اظهار داشت: در تهران بزرگ با 3 معضل اساسي مواجه هستيم. اولين معضل تراكم ترافيك و آشفتگي هاي ترافيكي شهر تهران به علت بالا بودن حجم معابر و ازدياد حجم سفرهاست كه با يكديگر هم خواني ندارند.
وي ادامه مي دهد: تهران از مراكز عديده توليد سفر برخوردار است و مراكز فناوري و ارتباطات بهيچ وجه پاسخگوي نيازهاي مردم براي انجام كارهايشان نمي باشد. از اينرو مردم مجبورند با حضور فيزيكي در ادارات و بانك ها كارهايشان را سروسامان بدهند. از طرف ديگر ارزان بودن انرژي و استفاده مردم از معابر باعث آشفتگي ترافيكي شده به گونه اي كه به علت بي توجهي مردم به چراغ هاي راهنمايي و رانندگي در معابر، ما افزايش 4 برابري ترافيك با سرعت 30 كيلومتر در ساعت را مشاهده مي كنيم.
وي تصادفات را معضل بعدي شهر تهران اعلام كرد و اظهار داشت: در سطح پايتخت عمده تصادفات به ضعف قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي باز مي گردد. به عبارتي قوانين ناكارآمد كنترلي در راننده ايجاد نمي كند و خلاف كردن براي راننده مقرون به صرفه است كه انجام اينكار باعث به خطر انداختن زندگي خود و ديگران مي شود.
سرهنگ هاشمي مشكل بعدي تهران را بحث آلودگي هوا دانست و گفت: آلودگي هواي تهران بطور جدي سلامت مردم را تهديد مي كند اگرچه ما تاكنون براي كاهش آلودگي هوا و روان بودن ترافيك طرح ترافيك، زوج و فرد بودن پلاك خودروها، معاينه فني و كنترل نقص فني خودروها را مطرح كرده ايم ولي در دراز مدت اين طرح ها جوابگو نخواهند بود.
مهم تر از همه خودروهايي كه در سطح شهر تردد مي كنند مخزن كينستر و يا مبدل كاتاليست در اگزوز ندارند به همين علت داشتن معاينه فني و رعايت مقررات بصورت غيرمتعارف باعث آلودگي هوا مي شود.
سرهنگ هاشمي ادامه مي دهد آمارها حاكي از آن است كه 80 درصد آلودگي هواي تهران به فيزيك، بافت و متريال خودروها برمي گردد و وزارت صنايع بايد در توليد اين خودروها تجديد نظر جدي تري كند.
او مي افزايد: چيپ سوخت، PPM 2000 بنزين و PPM 7000 گازوييل خود باعث آلودگي هواي تهران شده است و در اين قضيه وزارت نفت و صنايع بايد اقدامات اساسي انجام دهند.
سرهنگ هاشمي در انتها در رابطه با برنامه هاي جديد پليس راهنمايي و رانندگي توضيح مي دهد: امسال با توجه به مشكلات ترافيكي در پيك صبح و عصر عمده كار ما روان سازي ترافيك براي جلوگيري از كندي حركت و تراكم خودروها در بزرگراه ها و خيابان هاي تهران است.
از طرفي بستن كمربند ايمني را بصورت ويژه كنترل خواهيم كرد.هم چنين توقف پشت خط ايست در تقاطع ها، استفاده از كلاه ايمني براي موتورسواران، جلوگيري از توقف در مكان هاي ممنوع و پارك دوبله در معابر از جمله برنامه هايي است كه امسال بصورت ويژه آن را دنبال خواهيم كرد.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس: اختيار پليس در برخورد با رانندگان متخلف افزايش مي يابد

عضو هيئت رئيسه مجلس از تصويب طرح هايي براي افزايش اختيار پليس در برخورد با رانندگان متخلف خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، محسن كوهكن در جلسه تعامل با فرماندهي انتظامي شهرستان لنجان گفت: در كشور ما صرفا افزايش جريمه كارايي ندارد و بايد ديگر الگوهاي اعمال قانون نيز تصويب شود.
وي اظهار داشت: در گذشته مردم از پليس انتظار تامين امنيت فيزيكي داشتند، ولي در حال حاضر خواسته مردم وسيع تر شده و علاوه بر امنيت فيزيكي، امنيت فرهنگي، اجتماعي و امنيت در همه ابعاد زندگي را مطالبه مي كنند.

 



ناكامي راننده متخلف در تخليه آب به جاي سوخت نيروگاهي

ساري - خبرنگار كيهان:
راننده تانكر نفتكش در اجراي نقشه خود مبني بر تحويل آب به جاي 25 هزار ليتر نفت كوره به نيروگاه نكا ناكام ماند.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين تانكر كه محموله سوخت مازوت خود را از اصفهان تحويل گرفته بود در ميانه راه با تخليه آن، آب را جايگزين كرد.
سرهنگ پاسدار رمضانعلي قاسمي با اشاره به پيگيري پليس براي كشف ماجرا گفت: مسئولان نيروگاه شهيد سليمي نكا با سوءظن به حركات مشكوك راننده تانكر موضوع را با ماموران آگاهي مطرح كردند كه بلافاصله ماموريت پليس در اين ارتباط آغاز شد.
وي افزود: راننده خودروي مذكور پس از دستگيري به جرم انتسابي در تخليه محموله سوخت و بارگيري آب به جاي آن اعتراف كرد.
وي با اشاره به اهميت پيگيري قاچاق سوخت در كشور گفت: ماموران انتظامي با حساسيت ويژه اي قاچاق سوخت را پيگيري مي كنند.

 



سازمان هواشناسي اعلام كرد نفوذ سامانه بارش زا از غرب كشور

سازمان هواشناسي كشور از نفوذ سامانه بارش زا به نوار غرب كشور و گسترش آن به دامنه هاي زاگرس و البرز، مركز و شمال شرق كشور خبر داد.
اين سازمان براي برخي نقاط استانهاي كردستان، زنجان، خراسان شمالي، گلستان، شرق گيلان و غرب مازندران نيز به سبب بارشهاي رگباري آب گرفتگي معابر را پيش بيني كرد.
بنا به اين گزارش با نفوذ سامانه پرفشار بر سواحل درياي خزر، علاوه بر تشديد بارشها، كاهش دما و مواجي دريا دور از انتظار نيست.
وضعيت هواي استان تهران نيمه ابري همراه با رگبار و رعد و برق پيش بيني شده است. بيشينه و كمينه دماي اين استان به ترتيب 25+ و 15+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



پژو، پاي موتورسوار برازجاني را قطع كرد

برازجان - خبرنگار كيهان:
در سانحه تصادف خودروي پژو با يك دستگاه موتورسيكلت در برازجان پاي موتورسوار قطع شد.
خودروي پژو كه سرعت زيادي داشت سه شنبه گذشته حوالي ميدان فردوسي برازجان با يك دستگاه موتورسيكلت به شدت برخورد كرد به طوري كه در اين حادثه موتورسوار پايش قطع و به وسط خيابان پرتاب شد. راننده پژو با ديدن اين صحنه از محل حادثه متواري شد اما شهروندان موفق شدند شماره پلاك خودروي پژو را يادداشت كنند. براساس اين گزارش، موتورسوار مجروح به بيمارستان 17 شهريور برازجان انتقال يافت و پرونده اين حادثه از سوي نيروي انتظامي تحت پيگيري است.

 



حوادث كوتاه از كشور

عفو زنداني محكوم به قصاص
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: يك زنداني محكوم به قصاص نفس در شهرستان آزادشهر، با تلاش شوراي حل اختلاف و رضايت اولياي دم از زندان آزاد شد.
اين محكوم به قصاص در جريان يك درگيري كه منجر به فوت «نورمحمد» در چهاردهم فروردين سال 82 شده بود دستگير شد. متهم به نام «مسافر-ذ» پس از محاكمه در دادگستري آزادشهر به قصاص نفس محكوم و حكم قصاص وي از سوي ديوانعالي كشور تاييد شد.
حمله گرگ به گوسفندان
شهركرد- خبرنگار كيهان: بيش از 3 قلاده گرگ گرسنه، با حمله به محل نگهداري ده ها راس گوسفند در روستاي سيبك 31 راس گوسفند را دريده و 23راس ديگر را زخمي كردند. بر اين اساس، با تلاش اهالي روستا و صاحب احشام، گرگهاي گرسنه از محل فراري داده شدند.
كشف هروئين فشرده در شاهرود
سمنان- خبرنگار كيهان: يك محموله بزرگ موادمخدر به وزن 344 كيلو و 500 گرم هروئين فشرده در ايستگاه شهيد نوري شاهرود كشف شد.
اين محموله توسط يكدستگاه خودرو پرايد با دوسرنشين در حال حمل بود كه پس از متوقف شدن خودرو توسط پليس سرنشينان آن پا به فرار گذاشتند كه بلافاصله دستگير شدند. ارزش اين محموله 15ميليارد ريال اعلام شد.
دستگيري شرور معروف
مشهد- خبرگزاري فارس: شرور معروف منطقه طبرسي مشهد معروف به شغال توسط ماموران انتظامي اين شهر دستگير شد.
با شكايت اهالي و ساكنان بلوار طبرسي اين شخص معروف به شغال كه از اراذل و اوباش منطقه بوده و با شرارت، چاقوكشي و آزار و اذيت مردم ايجاد مزاحمت مي كرده به دام پليس افتاد.
كشف سي دي مبتذل
اهواز- خبرگزاري فارس: بيش از 4 هزار حلقه سي دي غيرمجاز در اهواز كشف شد.
در اين رابطه دو نفر به نام هاي «محمدرضا- م» و «پيمان- م» كه اقدام به تهيه و توزيع محصولات فرهنگي مبتذل و مستجهن در سطح شهر مي كردند دستگير شدند.
وي افزود: در بازرسي از منزل متهمان 4 هزار و 265حلقه سي دي، دو دستگاه كيس رايانه يك دستگاه رايتر 12 حلقه اي و تعداد 22 حلقه نوار ويديوئي كشف شد.
قاتل 18ساله در دام پليس
يزد- خبرنگار كيهان: چوپان 18ساله اي كه با استفاده از سلاح شكاري مردي را در بيابان هاي مهريز به قتل رسانده و متواري شده بود دستگير شد.متهم به نام علي انگيزه خود را انتقامجويي به دليل آزار و اذيت جنسي وي از سوي مقتول اعلام كرد. مقتول در حالي كه سلاح شكاري بدون فشنگ خود را به متهم داده بود، متهم در يك فرصت مناسب با مسلح كردن سلاح اقدام به قتل مقتول كرد.
دستگيري قاتل معتاد
كرج- خبرنگار كيهان: مرد معتادي كه اقدام به سرقت از منازل مي كرد پس از دستگيري به قتل و سوزاندن جسد نگهبان ساختمان نيمه كاره اعتراف كرد. متهم در شهريار دستگير و به 29فقره سرقت منزل اعتراف كرد. متهم سوژه هاي خود را از ميان منازل خالي از سكنه انتخاب مي كرد. وي در فروردين ماه سال جاري در تهران با انگيزه سرقت فردي را به قتل رسانده و جسدش را سوزانده و پس از سرقت 300 هزار تومان وجه نقد متواري شده بود.
سرقت خودرو با آب ميوه مسموم
مرودشت- خبرگزاري فارس: سارقان مسافرنما با استفاده از آب ميوه مسموم راننده خودرو پژو 405 را بيهوش و خودرو وي را به سرقت برد.
راننده خودرو از اصفهان فرد ناشناسي را به عنوان مسافر دربستي به مقصد مرودشت سوار كرده اما در بين راه فرد مسافرنما با دادن آب ميوه مسموم به وي او را بيهوش و خودرو به همراه گواهينامه،كارت سوخت و بيمه نامه و تلفن همراه و كارت خودرو را به سرقت برده و متواري شد. تلاش پليس براي دستگيري سارق ادامه دارد.
برخورد خونين دو خودرو
برازجان- خبرنگار كيهان: در اثر برخورد پرايد با تريلر در محور شيراز- برازجان 3 نفر از سرنشينان پرايد جان خود را از دست دادند. راننده پرايد به نام رضا حسن زاده همراه يك دختر جوان و زنش از جمله جان باختگان اين حادثه هستند، پرايد از شيراز عازم برازجان بود كه در روستاي كمارج كازرون دچار حادثه شد.

 



مردان اسرائيلي عقيم مي شوند

جمعيت اسرائيل در اثر انتشار آثار اورانيوم ضعيف شده ناشي از كاربرد سلاح هايي كه اورانيوم ضعيف شده بر جاي مي گذارد در معرض خطر جدي قرار گرفته است.
به گزارش سايت اطلاع رساني آتلانتيك «فري پرس» با اعلام اين خبر به نقل از پزشكان اسرائيلي افزود: باروري سربازان جوان اسرئيلي در سال هاي اخير كاهش چشمگيري داشته است. بر اساس اين گزارش مستند و محرمانه، اورانيوم ضعيف شده منجر به همه كشي در طبيعت مي شود، به اين ترتيب كه زنجيره غذايي در هر جايي كه باد بوزد در معرض تخريب قرار خواهد گرفت.پزشكان اسرائيلي معتقدند كه اين سربازان در اثر استنشاق نانو ذرات اورانيوم ضعيف شده در فضا كه ناشي از كاربرد سلاح هاي با كاربري اورانيوم ضعيف شده است به اين مرض مبتلا شده اند. آتلانتيك فري پرس نوشت: تحقيق ديگري نيز توسط محقق اسرائيلي، دكتر پونيت هايموف كومان كه در ماه نوامبر منتشر شد نشان داد كه حجم اسپرم مردان اسرائيلي در خلال سال هاي 2004 تا2008 در مقايسه با سال هاي 1995 تا 1999 چهل درصد كاهش داشته است. برپايه اين تحقيق، بانك هاي اسپرم در اسرائيل هم اكنون با مساله اي به نام اسپرم اهدايي بي كيفيت دست به گريبان هستند.
همچنين اخيرا مقاله اي در هاآرتص منتشر شد با عنوان: كاهش 40 درصدي در كيفيت اسپرم مردان اسرائيلي در دهه هاي گذشته، كه در آن به تاثير نانو ذرات اورانيوم بر باروري مردان اسرائيلي اشاره كرده و نسبت به پيامدهاي آن كه به رشد منفي جمعيت يهوديان در آينده منجر خواهد شد هشدار داده شده بود.

 



استخدام 600 زن پليس در غزه

600 زن فلسطيني به استخدام پليس نوارغزه درآمدند
به گزارش اداره پليس نوار غزه براي سهولت دركار رسيدگي به امورات مختلف مردم اين منطقه اخيرا 600 بانو فلسطيني را پس از گذراندن دوره هاي مختلف آموزشي به استخدام خود درآورده است. اين زنان پليس با مانتوهاي بلند و كفش ها و كلا ه هاي مشكي رنگ بر سر محل كار خود حاضر مي شوند و از اينكه حرفه پليسي را از احتكار مردان غزه اي درآورده اند به خود مي بالند.

 



قاتل مالكوم ايكس آزاد شد

شبكه خبري سي ان ان به نقل از اداره خدمات تاديبي وزارت خارجه آمريكا گزارش داد كه توماس هيگان كه در سال 1965 در دادگاه به قتل مالكوم ايكس رهبر آزادي خواهان سياهپوست آمريكا اعتراف كرده و به حبس ابد محكوم شده بود روز سه شنبه بعد از 44 سال براي هميشه از زندان آزاد شد.
هيگان كه در حال حاضر 69 سال دارد تنها كسي بود كه به شركت در قتل مالكوم اكس اعتراف كرده بود.مقامات وزارت خارجه آمريكا روز سه شنبه گفتند كه به دليل سريع تر انجام شدن كارهاي اداري و قانوني مربوط به آزادي وي مقامات بازداشتگاه لينكلن او را بسيار زودتر از موعد مقرر آزاد كردند.هيگان كه با اعتراف به شركت در قتل اكس در سال 1965 به 20 سال تا حبس ابد محكوم شده بود از سال 1992 تاكنون از نوعي آزادي محدود برخوردار بود كه به موجب آن اجازه داشت 5 روز در هفته را در كنار خانواده خود بگذراند و دو روز بقيه را به زندان بازگردد.هيگان در دادگاه فرجامي كه روز سوم ماه مارس براي او تشكيل شده بود فقط گفت من به شدت از شركت در اين كار احساس پشيماني مي كنم و فكر نمي كنم كه اصولا يك چنين كاري بايد انجام مي شد. مالكوم اكس رهبريت سازماني به نام ملت اسلام را به عهده داشت.

 



كوتاه ترين مادر دنيا

پسربچه 14 ماهه انگليسي صاحب كوتاه قدترين مادر جهان است.
به گزارش خبر آنلاين «آماندا مور» مادر اين پسربچه است كوتاه تر از فرزند خود است.او به توصيه پزشكان توجهي نكرد و تصميم گرفت اين كودك را بدنيا آورد.همسر آماندا داراي قد عادي و طبيعي است.او در اين باره گفت كه قصد دارند در آينده صاحب فرزند ديگري شوند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14