(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 ارديبهشت 1389- شماره 19635

با حضور نايب رئيس مجلس انجام شد برگزاري مراسم دومين دوره جايزه سال دكتر معين در گيلان
رئيس سازمان بازرسي كل كشور خبر داد وصول هزار و 200 ميليارد تومان از مطالبات دولتي
با حضور پروفسور سميعي بهره برداري از بخش مغز و اعصاب بيمارستان پورسيناي رشت آغاز شد
ديدگاه هاي متناقض شهردار و شوراي شهر در باره افتتاح شهر آفتاب
آسمان اغلب نقاط كشور باراني است
رئيس دفتر پرستاري وزارت بهداشت اعلام كرد 4 سال زمان براي استخدام 23 هزار پرستار
آموزش و پرورش اعلام كرد مواد آزمون تخصصي و عمومي آموزش و پرورش
دادستان عمومي و انقلاب راور خبر داد هلاكت اشرار در راور و آزادي گروگان
قتل يك نفر در تالش بر سر محل ماهيگيري
فقيه رئيس جمعيت هلال احمر شد
احتمال فروش مجدد رجا پس از واگذاري به تامين اجتماعي
مرگ2 قلاده پلنگ كمياب در لرستان
110 ميليون تومان خسارت سرقت مجسمه هاي برنزي
رويدادهاي خارجي رسوايي جنسي مديران صداي آمريكا به دادگاه كشيد شد
مامور مهريزي رشوه 5 قاچاقچي را نپذيرفت
قتل در كترمايا



با حضور نايب رئيس مجلس انجام شد برگزاري مراسم دومين دوره جايزه سال دكتر معين در گيلان

رشت - خبرنگار كيهان:
مراسم دومين دوره جايزه سال دكتر محمد معين در گيلان برگزار شد.
در اين مراسم كه همزمان با نودو يكمين سالگرد تولد اين چهره برجسته علم و ادب فارسي و تجليل از مقام اين دانشمند برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد حسن ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس گفت: دكتر محمد معين در دوران كوتاه و پرثمر زندگي خود با تمامي توان به تحصيل علم و دانش پرداخت و خود را وقف تحقيق كرد كه بايد او را الگوي روش تحقيق دانست.
استاندار گيلان هم در اين مراسم پشتكار و عدم تعلق به دنيا را از خصوصيات برجسته دكتر معين خواند و تصريح كرد: آن مرحوم را به معناي واقعي وصي علامه دهخدا و نيمايوشيج معرفي كرده اند.
قهرماني در ادامه بر ضرورت ايجاد مركز اسنادي براي معرفي چهره هاي ماندگار استان همچون دكتر معين، ميرزاكوچك خان و ساير علماء و دانشمندان برجسته منطقه تاكيد كرد.
صادق نماينده مردم آستانه اشرفيه نيز در مراسم مذكور خواستار تخصيص اعتبارات لازم براي تاسيس مركز اسناد دكتر معين در گيلان شد.

 



رئيس سازمان بازرسي كل كشور خبر داد وصول هزار و 200 ميليارد تومان از مطالبات دولتي

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اعلام وصول يكهزار و 200 ميليارد تومان از مطالبات دولتي در سال گذشته گفت: سازمان حدود 412 ميليارد تومان مناقصه را لغو كرده است.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي افزود: در سال 88 حدود 11 هكتار از اراضي ملي، دولتي و منابع طبيعي را از دست متصرفين پس گرفته ايم و حدود يك هزار و 200 ميليارد تومان از مطالبات دولتي را وصول كرده ايم، همچنين در سال 88 در كنترل بر روي مناقصه ها، حدود412 ميليارد تومان مناقصه را لغو كرده و تقاضاي برگزاري مجدد آن را كرده ايم.
پورمحمدي ادامه داد: اميدوارم بخشنامه اي كه اخيرا از سوي معاونت اول رياست جمهوري ابلاغ شد، موثر واقع شود، همچنين سازمان بازرسي روش پيشگيري را به عنوان يكي از روش هاي بازرسي در دستور كار دارد كه در سال 88، هفت هزار و 114 پيشنهاد اصلاحي به دستگاه ها ارائه كرده كه همه در جهت بهبود رفتارشان است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در ادامه خاطرنشان كرد: در مقابل بازرسي و نظارت نبايد مقاومتي صورت گيرد ولي متاسفانه الان در بعضي موارد شاهد مقاومت در اين زمينه هستيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر توسعه نظارت مردمي، اظهار داشت: اين كار در سازمان بازرسي كشور از طريق رسانه، همچنين بازرسان آزاد و افتخاري در حال پيگيري است.
پورمحمدي در خصوص اعلام اسامي مفسدان اقتصادي و دانه درشت ها، گفت: پيش از قطعي شدن حكم نمي توان اسامي را اعلام كرد و هنگامي كه گفته مي شود دانه درشت، مقصود كسي است كه داراي يك جايگاه سياسي اجتماعي باشد، ما متخلفان بزرگي داريم كه ناشناخته هستند و رسانه ها از اين موضوع آگاهند و دنبال آن نمي روند.
وي با بيان اينكه پرونده هاي بسيار جدي داريم و در اين جهت موارد تخلف را با جديت دنبال كرده و مي كنيم، تصريح كرد: بناي سازمان بازرسي كل كشور، اين است كه در حين رسيدگي كمترين اطلاع رساني حتي به افراد نزديك و دست اندركاران انجام گيرد.
به گزارش فارس رئيس سازمان بازرسي كل كشور در خصوص اعلام نشدن اسامي مفسدان اقتصادي تاكنون، گفت: تلاش ما در سازمان بازرسي كل كشور اين است كه زياد وعده ندهيم و سعي كرديم شعار و وعده داده نشود ولي واقعيت اين است كه ما فقط يك بازرس هستيم و بايد فضاي پذيرش را در ميان جامعه به ويژه افراد دولتي تقويت كنيم، به عنوان مثال هنگامي كه به عنوان يك دستگاه نظارتي به دستگاهي تذكر داده مي شود بعضي اوقات با مقاومت مواجه مي شويم.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به نحوه تشكيل پرونده در اين سازمان تصريح كرد: خودمان اجراكننده بازرسي هاي خود نيستيم بلكه پرونده را براي قوه قضائيه ارسال مي كنيم و براي دولت نيز گزارش كار، ضعف ها و پيشنهادات براي اصلاحات ارائه مي شود و تا زمانيكه فردي در دادگاه محكوم و حكم قطعي وي صادر نشود امكان اعلام اسامي وجود ندارد.
پورمحمدي در بخش ديگري از سخنانش در خصوص بررسي هاي سازمان بازرسي در مورد تخلف در آزمون دستياري پزشكي، تصريح كرد: در پرونده قبلي پيگيري هاي بسياري انجام داديم، در مرحله اخير نيز پيگيري صورت گرفته است. در حال بررسي هستيم كه تكليف اين قصه روشن شود البته نبايد در اين ميان از نقش فوق العاده رسانه غافل شد زيرا وقتي رسانه وارد شد موضوع بسيار اثربخش تر شد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به فعاليت برخي از موسسات آموزش عالي آزاد بدون مجوز قانوني، اظهار داشت: در اين خصوص چند مورد به دادگاه ارسال شد و اكنون نيز موضوعاتي است كه به طور جدي دنبال مي شود.
پورمحمدي در پايان خاطرنشان كرد: وقتي افراد در سطوح بالا متهم مي شوند موضوع كاملا سياسي مي شود، بايد توجه كرد كه اين پرونده ها دقيق و محكم بسته شود، اين افراد به دنبال رفع اتهام از خود هستند ولي ما در سازمان بازرسي كل كشور سعي كرديم پرونده ها را مستند تشكيل دهيم تا در دادگاه نيز با جسارت و قاطعيت برخورد شود.

 



با حضور پروفسور سميعي بهره برداري از بخش مغز و اعصاب بيمارستان پورسيناي رشت آغاز شد

رشت- خبرنگار كيهان:
با حضور جراح مغز و اعصاب جهان، بهره برداري از بخش مغز و اعصاب بيمارستان پورسيناي رشت آغاز شد.
اين بخش در وسعتي به مساحت 300 متر مربع با مجموع 27 تخت و با 2 ميليارد و 700 ميليون ريال اعتبار احداث و افتتاح شد.
پروفسور مجيد سميعي جراح برجسته مغز و اعصاب جهان در مراسم افتتاح اين پروژه درماني كه با حضور استاندار و رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان و جمعي ديگر از مديران و مسئولان استان در رشت برگزار شد در سخناني با تاكيد بر ارتقاي بخش جراحي مغز و اعصاب گيلان از برنامه ريزي براي رفع مشكلات اين بخش در گيلان خبر داد و گفت: در حال حاضر جراحي مغز و اعصاب در اين استان در حال رشد بوده و اغلب جراحان دوره هاي تخصصي را در كشور آلمان نزد اينجانب گذرانده اند.
پروفسور سميعي افزود: جراحي مغز و اعصاب نيازمند وجود دستگاه هاي مجهز است و مسئولان استان نيز تلاش هاي خوبي براي تكميل و تجهيز اين بخش داشته اند كه اميدواريم جراحي مغز و اعصاب گيلان به سطح كشور و بين المللي نزديكتر شود.
وي همچنين انجام و احداث 16 پروژه بيمارستاني در سطح گيلان را گامي موثر در بهبود وضعيت درماني استان دانست و با اشاره به احداث پروژه بيمارستان لاكان رشت افزود: در اين مركز درماني از جديدترين اطلاعات پزشكي دنيا استفاده مي شود.
پروفسور مجيد سميعي در يك خانواده معروف گيلاني به سال 1316 هـ.ش متولد شد و تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در ايران به پايان رسانيد و سپس عازم آلمان گرديد.
وي رشته هاي بيولوژيكي و پزشكي را در دانشگاه ماينتس به پايان رسانيد و سپس دوره تخصص جراحي مغز و اعصاب را زير نظر پروفسور كورت شورمن شروع كرد و در سال 1349 در 33 سالگي به ا خذ درجه تخصصي در اين رشته نايل آمد.
پروفسور سميعي كار علمي را با سمت استادياري و معاونت بيمارستان جراحي مغز و اعصاب آغاز كرد. پس از چندي سرپرستي بخش جراحي مغز و اعصاب اطفال را به عهده گرفت. در سال 1351 به اخذ درجه پروفسوري جراحي مغز و اعصاب از دانشگاه ماينتس نايل گرديد.
در سال 1367 با قبول تصدي كرسي جراحي مغز و اعصاب در دانشگاه هانور به كار پرداخت. از سال 1367 تا 1371 رياست انجمن بين المللي قاعده جمجمه را به عهده داشت و در سال 1371 به رياست فدراسيون جهاني انجمنهاي قاعده جمجمه انتخاب شد.وي در حال حاضر در جهان پزشكي به عنوان جراح پيشتاز در رشته مغز و اعصاب شناخته مي شود.

 



ديدگاه هاي متناقض شهردار و شوراي شهر در باره افتتاح شهر آفتاب

در حالي كه قاليباف از افتتاح پروژه شهر آفتاب تا 20 ماه آينده خبر داده است، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: براي ساخت اين نمايشگاه تعهدي داده نمي شود چون سرمايه گذاري وجود ندارد.
محمدباقر قاليباف در حاشيه مراسم افتتاح ورزشگاه 10 هزار نفري امام رضا(ع) منطقه 18 در جمع خبرنگاران گفت: برگزاري نمايشگاه ها از مشكلات جدي شهر تهران است، از اين رو پروژه شهر آفتاب تا 20 ماه آينده افتتاح مي شود.
بنابراين گزارش مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در اين رابطه اظهار داشت: شهرداري تهران پرداخت صدها ميليارد تومان براي ساخت نمايشگاه شهر آفتاب را ندارد، از اين رو پيشنهاد كرد وزارت بازرگاني يا ارشاد درا ين رابطه اقدام كنند.
وي با اشاره به انصراف سرمايه گذار خارجي از حضور در اين پروژه گفت: شهرداري به دنبال سرمايه گذار خارجي براي نمايشگاه شهرآفتاب بود اما سرمايه گذار پس از مدتي از ادامه كار انصراف داد.
چمران با اشاره به اختصاص اعتبار 35 ميليارد توماني براي ساخت اين نمايشگاه افزود: براي ساخت نمايشگاه تعهدي داده نمي شود، چون سرمايه گذار ندارد.

 



آسمان اغلب نقاط كشور باراني است

سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: امروز آسمان اغلب نقاط كشور تحت تاثير سامانه بارشي است و از فردا ميزان بارشها در غرب و جنوب غرب كاسته مي شود.
به گزارش اين سازمان امروز نيمه غربي، مناطق مركزي، دامنه هاي البرز و سواحل شمالي تحت تاثير سامانه بارشي قرار مي گيرند و از سه شنبه از ميزان بارشها در غرب و جنوب غرب كاسته مي شود.
اين سازمان همچنين از ادامه بارشها تا اواخر هفته خبر داد و افزود: اين سامانه در ساير نقاط كشور تا اواخر هفته فعال است و باعث بارندگي در ساعاتي از روز خواهد شد.
بنابراين گزارش، وضعيت هواي استان تهران در 24 ساعت آينده نيمه ابري تا ابري در برخي ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود. بيشينه و كمينه دماي هوا نيز به ترتيب 22+ و 12+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



رئيس دفتر پرستاري وزارت بهداشت اعلام كرد 4 سال زمان براي استخدام 23 هزار پرستار

رئيس دفتر پرستاري وزارت بهداشت گفت: در صورتي كه وزارت بهداشت تمام ظرفيت استخدام خود را صرفاً به پرستاران اختصاص دهد، استخدام 23 هزار پرستار 4 سال طول خواهد كشيد.
اعظم گيوري افزود: اجراي قانون كاهش ساعت كاري و ارتقاي بهره وري خدمات پرستاري بعد از ابلاغ رئيس جمهوري آغاز مي شود، اما اين مسلم است كه در يك سال نمي شود 23 هزار پرستار كه براي اجراي كامل اين قانون لازم است را در وزارت بهداشت استخدام كنيم.
وي ادامه داد: براساس اين قانون قرار بر اين است كه 23 هزار نيروي مورد نياز براي اجراي اين قانون در وزارت بهداشت استخدام شوند، مطابق قانون برنامه توسعه، وزارت بهداشت مي تواند سالانه 6 هزار نيروي جديد استخدام كند كه با توجه به دستور رئيس جمهوري و وزير بهداشت اگر همه اين ظرفيت به استخدام پرستاران اختصاص داده شود، بازهم حداقل 4 سال طول مي كشد تا نيروي مورد نياز براي اجراي كامل قانون كاهش ساعت كاري پرستاران يا همان قانون ارتقاي بهره وري خدمات پرسنل باليني براي پرستاران اجرا شود.
به گزارش فارس وي درباره زمان آغاز استخدام نيروهاي جديد پرستار توضيح داد: برنامه ريزي و سياستگذاري در اين مورد در معاونت توسعه نيروي انساني وزارت بهداشت انجام مي شود كه هم اكنون مسئولان اين معاونت مشغول بررسي موضوع هستند و ممكن است طي يك يا دو نوبت آگهي استخدام نيرو در وزارت بهداشت منتشر شود.

 



آموزش و پرورش اعلام كرد مواد آزمون تخصصي و عمومي آموزش و پرورش

مواد آزمون تخصصي و عمومي استخدام پيماني آموزش و پرورش از سوي مركز سنجش اين وزارتخانه اعلام شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش محمدتقي صابري رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش اعلام كرد:آزمون تخصصي استخدامي پيماني آموزش و پرورش 7 خرداد برگزار مي شود كه مواد آزمون عمومي شامل: معارف اسلامي، زبان و ادبيات فارسي، زبان انگليسي عمومي، اطلاعات سياسي - اجتماعي، مباني حقوقي، فناوري اطلاعات، رياضي و آمار مقدماتي است.
وي تاكيد كرد: داوطلبان استخدام قبل از واريز فيش جهت ثبت نام حتماً شرايط عمومي و اختصاصي و شرايط احراز داوطلب از نظر مدرك تحصيلي و ظرفيت پذيرش در استان و منطقه را مطالعه كنند.
وي گفت: داوطلبان پس از كسب اطمينان از دارا بودن شرايط عمومي و اختصاصي ثبت نام و دارا بودن كليه شرايط، نسبت به واريز وجه ثبت نام و اخذ كارت از كارگزيني مناطق اقدام كنند.
رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش تصريح كرد: سطح سوالات متناسب با دوره هاي تحصيلي است كه داوطلبان به تفكيك هر رشته مجاز به انتخاب آن هستند.
وي يادآور شد: در اجراي سياست هاي راهبردي دولت در بخش نيروي انساني شهر تهران برنامه جذب و استخدام نيروي جديد وجود ندارد.
صابري عنوان كرد: با توجه به اينكه استخدام نيروي انساني با اولويت تامين نياز در مناطق كمتر توسعه يافته و نيمه برخوردار اعلام مي شود، داوطلبان پس از قبولي در آزمون به هيچ وجه امكان جابه جايي نخواهند داشت و لذا در هنگام ثبت نام و شركت در آزمون حتماً به اين مهم توجه كنند.
وي خاطرنشان كرد: دانشجويان دارندگان مدرك تحصيلي پايين تر و يا داراي مدرك تحصيلي بالاتر در شرايط احراز مشاغل و همچنين داشتن مدرك معادل حق شركت در آزمون و ثبت نام را ندارند و به مدارك ارسالي آنان ترتيب اثر داده نخواهد شد.بنابراين گزارش، مواد آزمون تخصصي به تفكيك هر رشته شغلي در سايت مركز سنجش به نشاني http://Aeemeduir اعلام شده است.

 



دادستان عمومي و انقلاب راور خبر داد هلاكت اشرار در راور و آزادي گروگان

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان راور گفت: در عمليات موفق ناجا در ارتفاعات شرق راور تعدادي از اشرار كشته و زخمي شدند و فرد گروگان آزاد شد.
به گزارش فارس «سيدمهدي قويدل» اظهار داشت: فردي در هنگام آبياري شبانه در روستاي آبدرجان توسط اشرار و قاچاقچيان مسلح مواد مخدر مستقر در ارتفاعات شرق راور گروگان گرفته شد.
قويدل گفت: در همين راستا در عمليات موفق، نيروهاي جان بركف يگان تكاوري 141 نيروي انتظامي مستقر در شهرستان راور گروگان آزاد شده و دو نفر از اشرار به هلاكت رسيدند.
وي افزود: در اين عمليات چند نفر از اشرار مجروح شدند و مقداري سلاح و مهمات از آنان بدست آمد. به گفته قويدل تحقيقات در زمينه شناسايي هويت اعضاي اين گروهك شرور همچنان ادامه دارد.

 



قتل يك نفر در تالش بر سر محل ماهيگيري

رشت- خبرنگار كيهان:
درگيري بر سر محل و مكان ماهيگيري در شهرستان تالش منجر به كشته شدن يك جوان 22 ساله شد.
در اين درگيري سه صياد در يك سو و يك جوان 22 ساله در طرف ديگر بر سر محل ماهيگيري در مصب يكي از رودخانه ها با يكديگر به مشاجره پرداختند كه كار آنها به نزاع كشيده شد.
در نتيجه اين نزاع جوان صياد بر اثر ضربات چوب گروه مقابل جان باخت. گفتني است ضاربان توسط پليس تالش دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.

 



فقيه رئيس جمعيت هلال احمر شد

رئيس سابق سازمان بهزيستي كشور طي حكمي از سوي احمدي نژاد رئيس جمعيت هلال احمر كشور شد.
به گزارش خبرگزاري دولت، ابوالحسن فقيه رئيس سازمان بهزيستي كشور، ديروز صبح طي حكمي از سوي محمود احمدي نژاد به عنوان رئيس جمعيت هلال احمر كشور شد.
بر پايه اين گزارش در جلسه نهايي شوراي عالي جمعيت هلال احمر سه شنبه
(7/2/1389) به منظور انتخاب دو كانديدا براي معرفي به رئيس جمهور براي تصدي سمت رياست جمعيت هلال احمر سيدمسعود خاتمي، رئيس فعلي جمعيت هلال احمر به عنوان نفر نخست در اخذ راي و ابوالحسن فقيه رئيس سازمان بهزيستي كشور به عنوان نفر دوم در اخذ راي براي كانديداي انتصاب رياست جمعيت هلال احمر برگزيده بودند.

 



احتمال فروش مجدد رجا پس از واگذاري به تامين اجتماعي

مديرعامل شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي گفت: سهام رجا پس از واگذاري يا به فروش مي رسد يا به شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي واگذار خواهد شد.
محمدعلي يزدان جو در گفت وگو با فارس درباره واگذاري شركت رجا به سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: شركت رجا بابت رد ديون دولت به سازمان تامين اجتماعي واگذار مي شود.
وي در ادامه افزود: هنوز كارهاي قانوني انتقال شركت رجا به سازمان تامين اجتماعي انجام نشده است و براساس سياست هايي كه تامين اجتماعي دارد يا اين سهام پس از واگذاري به فروش مي رسد يا به شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي واگذار خواهد شد.
يزدان جو درباره قيمت سهام شركت رجا اظهار داشت: هنوز قيمت اين سهام مشخص نشده و تا هنگامي كه قيمت سهام شركت رجا مشخص نشود اين شركت به سازمان تامين اجتماعي انتقال نمي يابد.
وي تاكيد كرد: زيان ده يا سوددهي شركت رجا هنوز مشخص نيست و در قيمت گذاري اين سهام توسط سازمان خصوصي سازي اين موضوع مشخص مي شود.
مديرعامل شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي با اشاره به اين كه پروانه اپراتور سوم تلفن همراه به شركت تامين تله كام وابسته به شستا واگذار شده است، اظهار داشت: اپراتور سوم نسبت به ديگر اپراتورها از مزاياي بيشتر برخوردار است.

 



مرگ2 قلاده پلنگ كمياب در لرستان

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
دو قلاده پلنگ كمياب لرستان تلف شد.
يكي از اين جانوران نادر توسط يك شكارچي متخلف كشته شد و يك قلاده ديگر بر اثر برخورد با قطار از بين رفت.
پلنگ لرستان از گونه هاي كمياب جهان به نام علمي پانتراپاردوس است كه يك قلاده آن توسط يك شكارچي در منطقه شول آباد اليگودرز تلف شد.
بر پايه اين گزارش با تلاش نيروهاي محيط زيست، شكارچي متخلف شناسايي و سلاح وي ضبط اما وي متواري شد و تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
براساس اين خبر معلوم نشده است كه چگونه شكارچي متخلف شناسايي و وحتي سلاح او ضبط شده اما خودش دستگير نشده است.اين پلنگ نر 5/2 سال سن داشت.
بر پايه اين گزارش، يك قلاده پلنگ ماده ديگر كه احتمال داده مي شود جفت پلنگ مذكور بوده است بر اثر برخود با قطار دورود - انديمشك تلف شد و لاشه آن براي انجام معاينات پزشكي و اينكه آيا توسط افرادي مسموم شده است يا نه، تحويل دامپزشكي لرستان شد.

 



110 ميليون تومان خسارت سرقت مجسمه هاي برنزي

سخنگوي شهرداري تهران گفت: ارزش مجسمه هاي برنزي مسروقه 110 ميليون تومان برآورد شده است.
سيدمحمدهادي ايازي با اشاره به سرقت هاي سريالي مجسمه هاي شهر افزود: تاكنون 11 مجسمه شهر تهران كه عمدتا از سرديس ها بودند و براي ساخت آن 110 ميليون تومان هزينه شده بوده به سرقت رفته اند.
وي با بيان اين كه سرقت ها با انگيزه مالي بوده است، اظهار داشت: اين مجسمه ها احتمالا به كوره هاي ذوب منتقل شده اند.
وي با اشاره به خسارت هاي معنوي ناشي از سرقت اين آثار گفت: اين مجسمه ها كه اثر ملي بودند، ساخته دست هنرمندان بزرگ ايراني بودند.
ايازي از اقدامات نيروي انتظامي براي دستگيري سارقان خبر داد و گفت: در اين رابطه اقدامات اساسي انجام شده است كه طي چند روز آينده شاهد نتايج آن خواهيم بود.
وي درباره طرح موضوع دزدي مجسمه ها در جلسه شوراي تامين گفت: قرار شده است دستگاه هاي امنيتي هم موضوع را پيگيري كنند.

 



رويدادهاي خارجي رسوايي جنسي مديران صداي آمريكا به دادگاه كشيد شد

كليه مديران بخش فارسي شبكه تلويزيوني صداي آمريكا به جرم اذيت و آزار جنسي كاركنان اين شبكه تلويزيوني به دادگاه احضار شدند.
در دادخواست دادگاه بررسي آزارهاي جنسي مجريان زن «صداي آمريكاو توسط مديران اين رسانه آمده است: زناني كه در اين شبكه تلويزيوني مورد آزار و اذيت جنسي قرار گرفته اند، به ويژه الهام ستاكي مجري بخش فارسي اين شبكه، وقتي از شرايط بوجود آمده به مديران خود عارض شده اند، با اقدام تلافي جويانه آنان روبرو گرديده اند.
به گزارش سرويس بين الملل شبكه ايران، پايگاه خبري پليتيكو در گزارشي به نقل از دفتر حقوقي «لري كليمن» آورده است: براساس شكايت «الهام ستاكي» مجري تلويزيوني فارسي زبان صداي آمريكا، كليه مديران بخش فارسي به دادگاه فراخوانده شده اند.
براساس اين گزارش، در دادخواست تنظيم شده عليه شوراي حكام اداره رسانه هاي خارجي آمريكا، از مشاور عمومي و مديران شبكه خبري فارسي صداي آمريكا، به علت سرپوش گذاشتن بر آزار و اذيت جنسي گسترده در اين شبكه، مبلغ 150 ميليون دلار غرامت مطالبه شده است.
اين پايگاه خبري آمريكايي در ادامه گزارش خود آورده است: دفتر حقوقي «لري كليمن» اعلام كرده است زناني كه در اين شبكه تلويزيوني مورد آزار و اذيت قرار گرفته اند، به ويژه الهام ستاكي مجري بخش فارسي اين شبكه، وقتي از شرايط بوجود آمده به مديران خود عارض شده اند، با اقدام تلافي جويانه آنان روبرو شده اند.
ناتواني جسمي در اثر آزارهاي متناوب جنسي
در اين دادخواست همچنين با اعلام اينكه اين اقدامات تلافي جويانه از محيط كار ناسالم و فاسد در بخش فارسي صداي آمريكا ناشي مي شود، تاكيد شده است: خانم ستاكي در اثر آزار جنسي و برخوردهاي انتقام آميز مديران بخش فارسي كه به منظور جلوگيري از طرح شكايت وي صورت گرفته، اكنون از نظر پزشكي ناتوان به حساب مي آيد و در حال حاضر در منزل خود در لس آنجلس به سر مي برد.
اين دفتر حقوقي همچنين با اعلام اينكه يكي ديگر از مجرياني كه مورد آزار قرار گرفته است، به علت از دست دادن امر معاش خود حاضر نيست براي شكايت اقدامي كند، تصريح كرده است: به طور ناباورانه اي، پس از طرح شكايت دفتر حقوقي لري كليمن عليه فرد متجاوز و مقامات مسئول شبكه تلويزيوني صداي آمريكا فرد متجاوز به مرخصي با حقوق فرستاده شده و اين در حاليست كه الهام ستاكي اجازه استفاده از مرخصي استعلاجي براي مداواي خود در بيرون از محيط كار خصمانه اش را نيافته است.
فعاليت رسانه اي براي دامن زدن به اغتشاشات
به صرف تجاوز جنسي!
گفتني است كه الهام ستاكي مجري شبكه فارسي صداي آمريكا كه در جريان اغتشاشات و آشوب هاي پس از انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران در سال گذشته نقشي اساسي را ايفا مي كرد، چندي پيش با طرح شكايتي عليه مهدي فلاحتي يكي ديگر از مجريان صداي آمريكا، او را به اتهام تجاوز جنسي به دادگاه فراخوانده بود.
الهام ستاكي كار خود به عنوان رقاصه و مجري برنامه هاي غيراخلاقي در يك شبكه لس آنجلسي فارسي زبان به مديريت حميد شب خيز آغاز كرد و پس از چندي، با يك رويكرد شبهه برانگيز به شبكه «ان آي تي وي» به مديريت «ضيا آتاباي» در آمد.
اما اين پايان كار نبود و چندي بعد با ارايه دادخواست طلاق توسط «پروين آتاباي» همسر ضياء آتاباي، پرده اي ديگري از اين چرخش سياسي مشكوك به نمايش درآمد و ضياء آتاباي مجبور به بيرون كردن الهام ستاكي از اين شبكه و كوچ اجباري وي به شبكه فارسي صداي آمريكا شد!

 



مامور مهريزي رشوه 5 قاچاقچي را نپذيرفت

يزد- خبرنگار كيهان:
ماموران نيروي انتظامي مهريز ضمن رد رشوه بيش از چهار ميليون ريالي، پنج نفر قاچاقچي را دستگير كردند.
گزارش مركز اطلاع رساني پليس يزد حاكيست در در زمان دستگيري اين پنج قاچاقچي، يكي از آنها مبلغ 4 ميليون و 500 هزار ريال(9فقره ايران چك 500هزار ريالي) به عنوان رشوه پيشنهاد داد كه مامور ضمن رد رشوه، موضوع را به مبادي ذيربط اطلاع داد.
از اين پنج قاچاقچي 15كيلو و 500 گرم حشيش كشف و ضبط شد.

 



قتل در كترمايا

مردم يك روستاي لبنان، يك متهم به قتل را كه براي بازسازي صحنه جنايت به روستا آورده شده بود، از دست ماموران پليس خارج و او را مجازات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، «مسلم» جوان 38 ساله مصري كه متهم به قتل چهار عضو خانواده خود در روستاي «ترمايا» شده بود، پس از اينكه خودرو پليس براي بازسازي صحنه جنايت خارج شد، با هجوم مردم خشمگين روستا مواجه شد.
مردم روستاي كترمايا كه در بين آنها، زنان و افراد مسن نيز مشاهده مي شد، مسلم قاتل مصري را كه پدربزرگ و مادربزرگ و دو كودك 9 و 7 ساله خواهر خود را به قتل رسانده بود، از دست ماموران پليس خارج كردند و تا توانستند او را كتك زدند.
روستائيان كترمايا كه قادر به كنترل خشم خود از اين جنايت وحشيانه نبودند، به همين هم بسنده نكرده و پس از خارج كردن لباس هاي قاتل، او را در ميدان روستا از تيرچراغ برق آويزان كردند تا به سختي جان دهد.
برپايه اين گزارش گرچه، اقدام روستائيان لبناني كترمايا، از روي خشم و احساسات بود، اما دولت مصر، كه در مقابل جنايات اسرائيل در مقابل فلسطيني ها سكوت مي كند، فورا اين اقدام را محكوم و خواستار مجازات مسببين آن شد.
دولت لبنان نيز خواستار انجام تحقيقات قضايي براي شناسايي و مجازات اين حادثه در روستاي كترمايا شد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14