(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 ارديبهشت 1389- شماره 19636

حديث دشت عشق
از قهرماني مقتدرانه سپاهان تا خطر سقوط 6 تيم تنور ليگ همچنان داغ است
اخبار كوتاه از فوتبال
سازمان بدنبال گزينه هاي مناسب انتخابات فدراسيون ها بزودي به جريان مي افتد
موضع گيري عجيب دبير كميته ملي المپيك افشارزاده: ديگر كاري به تيم اميد نداريم
براي شكست بسكتبال ما شب و روز برنامه مي ريزند مشحون : در عمل براي چين برنامه اي نداريم !
مسابقات انتخابي كشتي آزاد پس از بازي هاي آسيايي
رضازاده: تلاش مي كنم تا حسيني در المپيك وزنه بزند
پايان مسابقات كشتي گزينشي المپيك نوجوانان سه سهميه براي ايران



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «محمدرضا نعمتي»
حضور در ايستگاه شهادت
شهيد «محمدرضا نعمتي» در تاريخ 20 آبان 1340 در شهرستان تهران در خانواده اي متوسط و مذهبي ديده به جهان گشود. محمدعلي پس از اتمام تحصيلاتش و اخذ ديپلم براي انجام خدمت مقدس سربازي خود را به نظام وظيفه معرفي كرد و پس از 3ماه دوره آموزشي به دزفول اعزام شد و در لشگر 92 زرهي اهواز، تيپ 2 دزفول دوره راننده نفربري تانك را گذراند و سپس به جفير (منطقه اهواز) انتقال يافت.
او در منطقه راننده نفربر تانك بود. براي يك مأموريت چندروزه به جاي يكي از همرزمانش كه به مرخصي رفته بود، داوطلبانه عازم شد تا به منطقه پيرانشهر مهمات برسانند. آنهامهمات را رسانده و در ايستگاه 4و5 تخليه كردند. دراين حين او بر اثر اصابت تركش خمپاره در تاريخ 19/5/1362 در منطقه حاج عمران پيرانشهر (درعمليات والفجر2) به درجه رفيع شهادت نائل گرديد.

 



از قهرماني مقتدرانه سپاهان تا خطر سقوط 6 تيم تنور ليگ همچنان داغ است

سرويس ورزشي-
اگرچه با مشخص شدن چهره قهرمان نهمين دوره ليگ برتر و سقوط تيم هاي ابومسلم و استقلال اهواز به ليگ دسته اول تا حدودي از حساسيت بالا و پائين جدول كاسته شده اما كسب سهميه عنوان آسيايي و مشخص شدن سومين تيم سقوط كننده كماكان تنور رقابتهاي ليگ برتر را داغ نگه داشته است.
هفته سي و دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر در حالي با قهرماني سپاهان در مشهد به پايان رسيد كه تيم سپاهان عليرغم ناكامي در جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا عملكرد قابل قبولي در ليگ برتر داشت. كسب عنوان بهترين خط حمله (64 گل زده)، آقاي گل ليگ و همچنين كمترين شكست (5 باخت) باعث شد تا زردپوشان اصفهاني براي دومين بار عنوان قهرماني در ليگ برتر را بدست آوردند. قلعه نويي كه تاكنون در خصوص تمديد قرارداد خود با تيم سپاهان به طور جدي وارد مذاكره نشده پس از كسب عنوان قهرماني همراه با اين تيم گفت: هنوز هيچ چيز مشخص نيست و در آينده تصميم مي گيريم؛ اما اگر ماندم سپاهان اصلي من را در فصل آينده خواهيد ديد.
اما در ساير ديدارهاي اين هفته ديدار كسل كننده پيروزي و استيل آذين عليرغم تبليغات فراواني كه قبل از برگزاري اين ديدار شده بود با تساوي بدون گل به پايان رسيد تا در اين ميان تيم هاي ذوب آهن و استقلال تهران با پيروزي مقابل حريفان خود جايگاه خود را در رده هاي دوم و سوم جدول مستحكم كنند، ضمن اينكه توقف استيل آذين باعث شد تا اين تيم عملا از شانس رسيدن به رده سوم جدول و كسب سهميه آسيا محروم شود. اين در حالي است كه تيم پيروزي با حضور در فينال جام حذفي اميد فراواني براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا دارد.
اما پيروزي با ارزش استقلال در بوشهر مقابل شاهين و برتري خانگي ذوب آهن در مصاف با مقاومت سپاسي شيراز، از يك طرف باعث شد تا شاگردان ابراهيم زاده و مرفاوي بيش از گذشته براي رسيدن به سهميه ليگ آسيا اميدوار شوند و از طرف ديگر شاهين بوشهر و مقاومت سپاسي در يكقدمي سقوط قرار بگيرند.
پس از تساوي تيم هاي ابومسلم و استقلال اهواز كه منجر به خداحافظي دو تيم ريشه دار و پرطرفدار فوتبال با ليگ برتر شد حالا تيم هاي شاهين بوشهر و مقاومت كه در امتياز 36 با يكديگر مشترك هستند كانديداي نخست سقوط به شمار مي روند. بدون شك ديدار روز پنج شنبه تيم هاي شاهين بوشهر با مقاومت سپاسي كه قرار است در شيراز برگزار شود تا حدود زيادي چهره سومين تيم سقوط كننده را مشخص خواهد كرد. البته بازي سنگين راه آهن 37 امتيازي در هفته پيش رو مقابل استقلال تهران و تقابل تيم هاي مقاومت سپاسي با راه آهن در هفته پاياني ليگ كه قرار است در تهران برگزار شود هنوز اميد را در دل دو تيم 36 امتيازي جدول زنده نگه داشته است تا در صورت پيروزي استقلال برابر راه آهن كار به هفته پاياني كشيده شود.
در مجموع باتوجه به شرايط جدول هنوز روي كاغذ تيم هاي مس كرمان، فولاد خوزستان، پاس همدان، راه آهن، شاهين بوشهر و مقاومت سپاسي در خطر سقوط قرار دارند كه اين خطر بيش از همه سه تيم پاياني را تهديد مي كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

راه آهن به مشهد مي رود؟
رئيس سازمان تربيت بدني گفت: دوست دارم خراسان در ليگ برتر فوتبال نماينده داشته باشد. علي سعيدلو در حاشيه بازديد از ورزشگاه ثامن مشهد در جمع خبرنگاران افزود: وجود يك تيم خوب فوتبال در استان خراسان رضوي لازم است، ولي بدانيد كه آسمان به زمين نيامده و شكست جزيي از فوتبال در ورزش است.
وي ادامه داد: خودم شخصا اعتقادي به خريدن امتياز ندارم و معتقدم بايد يك تيم با برنامه ريزي و پشتيباني مناسب به ليگ برتر صعود كند. رئيس سازمان تربيت بدني خاطرنشان كرد: با اين وجود قرار شده است استاندار خراسان رضوي با مديرعامل راه آهن كشور در رابطه با انتقال تيم راه آهن به خراسان رضوي صحبت كند.
در همين حال محمدحسن انصاري فرد مديرعامل باشگاه راه آهن در گفت وگويي كوتاه درباره اين مسئله گفت: مديرعامل شركت راه آهن صراحتا اعلام كرد كه اين تيم براي مردم جنوب شهر تهران و شهرري است و اين باشگاه تنها به شهرري انتقال پيدا كرده و سال آينده با آماده سازي ورزشگاه باقرآباد بازي هاي خانگي راه آهن در اين ورزشگاه برگزار مي شود.
فدراسيون به پرداخت 400هزار دلار به برانكو محكوم شد
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال از صدور حكم دادگاه عالي ورزش درباره پرونده شكايت برانكو ايوانكوويچ خبر داد و گفت: CAS فدراسيون فوتبال را به پرداخت 400هزار دلار محكوم كرده كه ما به دنبال راهي هستيم تا اين حكم تغيير كند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه كميته انضباطي اعلام كرده براي صدور حكم شكايت دايي از فدراسيون منتظر نظر شماست گفت: ما يكسري از مدارك و مستندات خود را به كميته انضباطي داديم تا اين كميته درباره اين پرونده تصميم گيري كند.
پيروزي نفس گير رئال مادريد مقابل اوساسونا
تيم فوتبال رئال مادريد در واپسين لحظات ديدار با اوساسونا به برتري رسيد تا همچنان در كورس قهرماني لاليگا باقي بماند. رئال مادريد يكشنبه شب در چارچوب هفته سي وپنجم رقابت هاي لاليگا در حالي كه تا يك دقيقه به پايان بازي با نتيجه تساوي 2بر2 مقابل اوساسونا در ورزشگاه سانتياگو برنابئو متوقف شده بود در نهايت گل برتري را به ثمر رساند تا فاصله خود با بارسلونا در صدر جدول رده بندي رقابت ها را به يك امتياز برساند. براي رئال مادريد در اين ديدار كريستيانو رونالدو (25و 89) و مارسلو (45) گل زدند و گل هاي اوساسونا را هم كارلوس آراندا(7) و وادوژ(43) به ثمر رساندند. جواد نكونام در اين ديدار به طور كامل براي اوساسونا در ميدان حضور داشت اما مسعود شجاعي در 30 دقيقه پاياني ديدار به جاي فرانسيسكو خوانفران وارد زمين شد. جدول رده بندي: 1- بارسلونا 90امتياز، 2- رئال مادريد89 امتياز، 3- والنسيا 65 امتياز، 4- رئال مايوركا 59امتياز و...
نكونام: پيشنهاد خوبي داشته باشم مي روم
كاپيتان تيم ملي فوتبال كشورمان از مهدي مهدوي كيا به عنوان موفق ترين لژيونر فوتبال ايران در طول تاريخ ياد كرد.
جواد نكونام گفت: برخلاف نظرسنجي كه در ايران صورت گرفت من اعتقاد دارم كه مهدوي كيا موفق ترين لژيونر فوتبال ايران در تمام تاريخ بود. البته علي دايي هم در تيم هاي بزرگي بازي كرد و موفق بود اما بازي كردن متمادي در آلمان بسيار سخت است و مهدوي كيا از پس اين كار برآمد.نكونام در ادامه به شرايطش در اين تيم اشاره كرد و گفت: خدا را شكر همه چيز خوب است و من يكسال ديگر با اين تيم قرارداد دارم با اين حال اگر پيشنهاد خوبي برسد از اين تيم جدا مي شوم. واقعيت اين است كه در اين تيم راحت هستم و شرايط خوبي دارم. با اين حال بايد منتظر پايان فصل باشيم.
گلزني عنايتي و سقوط الامارات
در هفته بيستم ليگ برتر امارات و در شش بازي همزمان تيم الوحده يكي از مدعيان قهرماني موفق شد با نتيجه دو بر يك مقابل بني ياس به برتري برسد و يك گام ديگر خود را به قهرماني نزديك كند.
در ديگر بازي ها تيم الامارات با رضا عنايتي و كاظميان با نتيجه 5بر3 مغلوب العين شد تا به همراه عجمان به دسته يك رقابتهاي فوتبال امارات سقوط كند. در اين بازي كه در شهر العين برگزار شد رضا عنايتي در دقيقه71 سومين گل را براي اين تيم به ثمر رساند تا در شش هفته متوالي حضور در تيم الامارات شش گل را براي اين تيم به ثمر برساند و يكي از موثرترين بازيكنان اين تيم در نيم فصل باشد. گفتني است تيم الامارات با قهرماني در جام حذفي باشگاههاي امارات فصل آينده در ليگ قهرمانان آسيا حضور خواهد داشت.

 



سازمان بدنبال گزينه هاي مناسب انتخابات فدراسيون ها بزودي به جريان مي افتد

مديركل دفتر مشترك امور فدراسيون هاي ورزشي بررسي هاي سازمان براي انتخاب گزينه هاي مناسب و چرخه روند اداري را دليل تاخير در برگزاري انتخابات فدراسيون ها عنوان كرد.
محمدرضا صنيعي با بيان اينكه بزودي دور جديد انتخابات فدراسيون هاي ورزشي آغاز خواهد شد، اظهار داشت: سازمان تربيت بدني ضمن بررسي عملكرد سرپرستان فدراسيون ها تلاش دارد تا بهترين گزينه ها را براي رياست فدراسيون ها انتخاب كند تا برخي سوء مديريت ها و بي تدبيري ها به پيكره ورزش كشور لطمه نزند.
صنيعي اضافه كرد: پروسه برگزاري انتخابات در اولويت برنامه هاي سازمان تربيت بدني قرار دارد و بر همين اساس نخستين انتخابات فدراسيون ها در سال جديد روز 12 خرداد با برگزاري مجمع فدراسيون شمشيربازي آغاز مي شود.
صنيعي از اتمام دوره سرپرستي هفت فدراسيون ورزشي خبر داد و اظهار داشت: دوره رياست و سرپرستي مسئولان فدراسيون هاي نابينايان، تنيس، آمادگي جسماني، بيماري هاي خاص، شطرنج، گلف، بولينگ و بيليارد و همگاني به پايان رسيده و انتخابات اين فدراسيون ها در اولويت برگزاري قرار دارد. همچنين دوره سرپرستي مسئولان فدراسيون هايي نظير دوچرخه سواري، شنا، تنيس روي ميز تا پايان ارديبهشت ماه به اتمام مي رسد.
وي در پاسخ به اين سوال كه «ادامه فعاليت سرپرستاني كه دوره 6 ماهه آنها به پايان رسيده برخلاف قانون و اساسنامه فدراسيون ها نيست؟» اظهار داشت: طبق اساسنامه فدراسيون ها سرپرستان موظفند ظرف 6 ماه نسبت به برگزاري انتخابات اقدام كنند و ادامه فعاليت سرپرستان طبق اساسنامه قانوني نيست ولي تراكم برگزاري مجمع در سال گذشته باعث بروز چنين مشكلي شده كه تلاش داريم طي يك برنامه زمانبندي منظم مجامع انتخاباتي فدراسيون هايي كه در اولويت قرار دارند را برگزار كنيم .
مديركل دفترمشترك امور فدراسيون هاي ورزشي در پايان ابرازاميدواري كرد مجمع اغلب فدراسيون هاي ورزشي در تابستان جاري برگزار شود و مديريت فدراسيون ها با ثبات بيشتري به برنامه ريزي براي رشته هاي ورزشي بپردازند.
سه انتصاب جديد
رئيس سازمان تربيت بدني طي احكامي جداگانه سرپرست فدراسيون هاي انجمن هاي ورزشي، روستايي و عشايري و ورزش هاي ناشنوايان را معرفي و منصوب كرد.
بر اساس حكم علي سعيدلو، امور سرپرستي فدراسيون انجمن هاي ورزشي به محمد عليپور سپرده شده است.
دومين حكم رئيس سازمان تربيت بدني نيز براي غلامرضا جعفري به عنوان سرپرست فدراسيون ورزش هاي روستايي وعشايري صادر شده است. همچنين كاظم نظم ده سرپرست فدراسيون هاي ورزشهاي ناشنوايان معرفي شده است.

 



موضع گيري عجيب دبير كميته ملي المپيك افشارزاده: ديگر كاري به تيم اميد نداريم

دبيركل كميته ملي المپيك گفت: ما به تيم اميد و تصميمي كه فدراسيون فوتبال درباره تيم مي گيرد كاري نداريم و عواقب كسب هر نتيجه اي در بازي هاي آسيايي برعهده فدراسيون فوتبال خواهد بود.
بهرام افشارزاده در پاسخ به اين سؤال كه آيا مي پذيريد بحث كادر فني تيم اميد به بحثي فرسايشي در فوتبال ايران تبديل شده است گفت: به اعتقاد من 90درصد اين مسئله را رسانه ها بزرگ كردند. كميته ملي المپيك 25رشته دارد و بايد ما درباره هر يك از اين رشته ها كارهاي ويژه اي را انجام دهيم. يك سال و نيم است كه مدام درباره تيم اميد صحبت مي كنيم. تا به حال 20 جلسه با مسئولان فدراسيون داشته ايم اما وقتي نتيجه اي نمي گيريم ديگر نيازي به ورود ما به مسئله تيم اميد نيست و به اين تيم كاري نداريم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين به معناي كنار كشيدن شما از مسئله تيم اميد تعبير نمي شود گفت: ما پايمان را كنار نكشيده ايم اما وقتي فدراسيون فوتبال مسئول است و مرجع تصميم گيري درباره تيم اميد است دليلي ندارد كه ما بخواهيم ورود كنيم تنها اگر از ما كمكي بخواهند به آنها كمك خواهيم كرد. همان طور كه سال قبل براي 60، 70جلسه تمرين 200 ميليون به سرمربي تيم داديم و همچنين پول كادر فني و سفر به اوكراين را داديم باز هم به تيم اميد كمك مي كنيم اما اين دليل نمي شود كه بخواهيم به مسئله انتخاب سرمربي تيم اميد ورود كنيم.
دبيركل كميته ملي المپيك در پاسخ به اين سؤال كه با اين وضع كسب هر نتيجه اي در بازي هاي آسيايي مسئوليت را از گردن شما ساقط مي كند گفت: هر نتيجه اي كه در بازي هاي آسيايي كسب شود، عواقب آن به فدراسيون فوتبال بازمي گردد.

 



براي شكست بسكتبال ما شب و روز برنامه مي ريزند مشحون : در عمل براي چين برنامه اي نداريم !

مدير تيم هاي ملي بسكتبال ايران گفت: چين شب و روز برنامه ريزي مي كند تا ايران را شكست دهد.
محمدرضا مشحون پس از تغيير سرمربي تيم ملي بسكتبال چين در اين رابطه اظهار كرد: چين بيكار نمي نشيند و براي قهرماني در آسيا برنامه ريزي شده عمل مي كند، با رابطه خوبي كه چين با آمريكا دارد از اين رابطه نهايت استفاده را مي برد، در آمريكا اردو مي زند و تيم هاي برتر NBA را به كشورش دعوت مي كند.
وي ادامه داد: به هر صورت چين، تيم خطرناكي است، در بازي هاي آسيايي كه ايران، چين را شكست داد جو بدي در چين حاكم شده بود و چيني ها نمي توانستند برتري ايران را تحمل كنند.
مدير تيم هاي ملي افزود: در بازي هاي آسيايي گوانگجو رقابت هاي سختي را در پيش رو داريم. ما براي قهرماني و پيروزي بر چين روي كاغذ برنامه داريم اما در عمل برنامه اي براي مهار اين تيم نداريم. البته اين باعث نمي شود آنها هر كاري خواستند انجام دهند؛ ما هم فعاليت مي كنيم و در حال مذاكره با افراد باتجربه اي هستيم كه بتوانيم از تجربيات آنها در تيم هاي ملي استفاده كنيم.
مشحون در رابطه با برنامه هاي تداركاتي تيم ملي گفت: اولين اردوي تداركاتي ما خرداد ماه در تركيه برگزار مي شود. تركيه براي ما دعوت نامه اي نفرستاده با اين حال سعي مي كنيم در اين كشور حريفان تمريني خوبي پيدا كنيم. همچنين در مرداد ماه قبل از آغاز جام جهاني در يك تورنمنت با حضور ايران، تركيه و 2 يا 4 كشور اروپايي شركت مي كنيم.
وي خاطر نشان كرد: در ايتاليا با تيم هاي اروپايي مثل فرانسه، لهستان و اسلواني كه فاصله نزديك با اين كشور دارند بازي مي كنيم. رقباي ما تيم هاي باشگاهي و بعضي تيم هاي ملي هستند. تيم هاي باشگاهي اين كشورها به دليل وجود بازيكنان خارجي و بازي در ليگ هاي اروپايي قوي تر از تيم هاي ملي شان هستند. اين تيم ها حريفان خوبي براي ايران محسوب مي شوند.

 



مسابقات انتخابي كشتي آزاد پس از بازي هاي آسيايي

مربي تيم ملي كشتي آزاد گفت: به احتمال فراوان زمان برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي بعد از مسابقات قهرماني آسيا مشخص خواهد بود.
اسماعيل دنگسركي اظهار داشت: قرار نيست تا زمان اعزام تيم به هندوستان در مورد برگزاري مسابقات انتخابي تصميم نهايي اتحاد شود. كادر فني تيم ملي اين مسئله را بعد از اتمام پيكارهاي آسيايي موكول كرده است.
وي تأكيد كرد: تا اين لحظه تصميمي مبتني برعدم برگزاري مسابقه انتخابي نداشته ايم؛ اما فكر مي كنم نتايج رقابت هاي آسيايي در اين مورد تعيين كننده است. اگر كشتي گيران در اين مسابقات موفق عمل كنند يك تصميم گرفته مي شود و اگر هم ناموفق باشند يك تصميم ديگر اتخاذ خواهد شد. هر چه هست، تصميمات به صلاح كشتي خواهد بود.
اين مربي مازندراني خاطرنشان ساخت: امسال سال سنگيني براي كشتي است. 3مسابقه مهم آسيايي، جهاني و بازي هاي آسيايي و در كنار آن 3 تورنمنت بين المللي را پيش رو داريم. به همين دليل بايد طوري تصميم گيري شود كه آسيبي از نظر جسمي و روحي به كشتي گيران وارد نشود.

 



رضازاده: تلاش مي كنم تا حسيني در المپيك وزنه بزند

سرپرست فدراسيون وزنه برداري گفت: تمام تلاشم را خواهم كرد تا علي حسيني در المپيك لندن وزنه بزند.
حسين رضازاده افزود: پرونده علي حسيني هنوز باز است و در 25 خرداد و در حاشيه رقابت هاي بلغارستان جلسه هيات رييسه فدراسيون جهاني براي بررسي اين پرونده برگزار خواهد شد و تكليف علي حسيني در اين جلسه مشخص خواهد شد.
وي ادامه داد: فدراسيون وزنه برداري هزينه استخدام وكيل براي علي حسيني را برعهده گرفته است و سازمان تربيت بدني نيز هزينه جريمه فدراسيون را متقبل خواهد شد. فدراسيون بين المللي وزنه برداري با توجه به رايزني هاي ما قبول كرده است كه جريمه اين پرونده به صورت اقساطي پرداخت شود.
رضازاده تاكيد كرد: تلاش هاي خوبي براي حل مشكل علي حسيني انجام داده ايم و خيلي اميدواريم كه مشكل او حل شود.

 



پايان مسابقات كشتي گزينشي المپيك نوجوانان سه سهميه براي ايران

تيم كشتي آزاد نوجوانان تنها توانست يك سهميه المپيك سنگاپور را به دست آورد.
در حالي كه تيم كشتي فرنگي نوجوانان موفق به كسب هر دو سهميه المپيك سنگاپور شده بود، تيم آزاد نتوانست سهميه ها را به طور كامل به دست آورد و تنها مهران شيخي در وزن 46كيلوگرم با غلبه بر حريف ازبكي به مدال طلا رسيد. اين در حالي بود كه ايران سه فيناليست داشت اما جواد ضيايي در 54 كيلو و شاهين ضعيف تن در 74كيلو به ترتيب مقابل حريفاني از ژاپن و ازبكستان شكست خوردند و نقره گرفتند. رضا رجبعليان نيز در 63 كيلو برنز گرفت و در 100كيلو نيز اميررضا بابايي با شكست در همان مسابقه اول حذف شد.تنها قهرمانان اين مسابقات سهميه المپيك نوجوانان را به دست مي آوردند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14