(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 ارديبهشت 1389- شماره 19636

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بن بست NPT و راهكارهاي تهران (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
ملاج (گفت و شنود)
پيشنهاد ايران ،دستور كار اصلي اجلاس بازنگريNPT
مسئول اداره سياسي سپاه تشريح كرد راهبردهاي جريان موسوم به سبز براي فرار از انزوا
طيبه صفايي: غربي ها از افشاگري ايران در كميسيون مقام زن سازمان ملل نگرانند
كودتاي مخملي آمريكا چرا شكست خورد؟ ميرحسين موسوي توضيح مي دهد (خبر ويژه)
محتشمي پور: سياستمدار عاقل اگر در انتخابات شكست خورد، جنگ و دعوا راه نمي اندازد (خبر ويژه)
اعتراف به نمايشي بودن تحريم ها ! (خبر ويژه)
روايت نيويورك تايمز از آبروريزي بزرگ كروبي و موسوي (خبر ويژه)
صف مبارزه با جمهوري اسلامي و شير تو شير سكولاريسم سياسي (خبر ويژه)
دفاعيات مدير مسئول روزنامه كيهان در سومين جلسه دادگاه - قسمت اول
 



بن بست NPT و راهكارهاي تهران (يادداشت روز)

1-از شب گذشته كنفرانس بازنگري NPT كه هر 5 سال يكبار برگزار مي شود، در مقر سازمان ملل آغاز شده و تا 7 خرداد ادامه خواهد داشت. پيمان منع گسترش تسليحات اتمي كه از 40 سال قبل منعقد شده و كشورهاي زيادي از جمله ايران به آن پيوسته اند، 3مأموريت مهم برعهده آژانس بين المللي انرژي اتمي گذارده است؛ خلع سلاح كشورهايي كه اقدام به توليد بمب اتمي و ذخيره سازي آن كرده اند، جلوگيري از اشاعه سلاح اتمي و فراهم سازي بستر مناسب و كمك به كشورهاي عضو براي دستيابي به فناوري انرژي هسته اي.
اما در نتيجه اعمال نفوذ قدرتهاي استعماري و مديريت هاي ضعيف و تحت سلطه آژانس، طي 40 سال گذشته نه خلع سلاحي صورت گرفته، نه از اشاعه و توسعه آن جلوگيري شده و نه كشورهاي در حال توسعه توانسته اند از حق قانوني خود به منظور بهره برداري صلح آميز از اين انرژي پاك و توليد سوخت هسته اي، استفاده كنند.
بدون ترديد توليد و انباشت سلاح هاي اتمي بزرگترين تهديد براي امنيت جهاني به حساب مي آيد. بيش از 60 سال است كه تهديد اتمي بخش معظمي از مناسبات جهاني را تحت تأثير شديد خود قرار داده است. امروزه بمب اتم به عامل زورگويي و زياده خواهي برخي از قدرت هاي جهاني تبديل شده و آنان به بهانه جلوگيري از اشاعه سلاح اتمي فشارهاي مختلفي بر كشورهاي مستقل و غير وابسته وارد مي كنند.
در اين ميان آژانس نيز در به ثمر رساندن مأموريت هاي خود توفيقي به دست نياورده و شايد به همين دليل است كه كشورهاي عضو تلاش مي كنند در بازنگري هاي ادواري، مسير را براي تحقق اهداف NPT هموار نمايند.
در بازنگري سال 1995، معاهدهNPT به طور نامحدود تمديد شد. از جمله شرايطي كه آن سال براي تمديد نامحدود NPT در نظر گرفته شد، خاورميانه عاري از سلاح هسته اي و فعاليت كميته خلع سلاح قدرتهاي اتمي بود. اين دو خواسته از سال 1995 تا كنون كه 15 سال از آن مي گذرد همچنان مسكوت مانده و محقق نشده است.
در كنار بي توجهي به خواسته هاي كشورهاي غيرهسته اي، برخورد آمريكا با NPT از زمان رياست جمهوري بوش باز هم نارضايتي اعضاء تحت اين پيمان را به همراه دارد. آمريكا تلاش مي كند تا كشورهاي غير هسته اي از دسترسي به اين فناوري محروم شده و همچنان وابسته به قدرتهاي بزرگ باقي بمانند و از سوي ديگر برخلاف معاهده NPT، امكان خروج از آن را هم نداشته باشند. در حالي كه ماده 10 اين پيمان به اعضاء خود اين حق را داده است كه در صورتي كه نخواستند و يا احساس كردند يكي از مواد NPT با منافع ملي آنها همخواني ندارد، از ذيل آن خارج شوند.
در نقطه مقابل كشورهاي داراي سلاح اتمي نه تنها كلاهك هاي هسته اي خود را كاهش ندادند بلكه به بند عدم اشاعه نيز عمل نكرده و برخلاف معاهده NPT سلاح هسته اي به اسرائيل منتقل كردند.
2-جمهوري اسلامي ايران به دليل اهميت زيادي كه براي استفاده صلح آميز از انرژي اتمي براي همه قايل است و استفاده از سلاحهاي هسته اي را براي هيچكس جايز نمي داند، با بالاترين سطح در اجلاس نيويورك شركت كرده و پيشنهادهاي مأثر و عملي براي تحقق اهداف NPT ارايه داده است.
اعلام حضور احمدي نژاد در اين اجلاس واكنش مقامات آمريكايي و صهيونيستي را به دنبال داشت. بيانيه هاي عوامل رژيم صهيونيستي در دستگاه سياست خارجي و مجالس آمريكا طي روزهاي گذشته اين نگراني را آشكارا بيان مي كند. در اين بيانيه صراحتاً از دولت آمريكا تقاضا مي شود كه مانع ورود احمدي نژاد به اين نشست شود چرا كه وي «كنفرانس بازنگري NPT را به يك ميدان ديگر براي حمله به اسرائيل در صحنه جهاني تبديل خواهد كرد».
رژيم صهيونيستي با كمك كشورهاي غربي كه خود مدعي عدم اشاعه سلاح هاي هسته اي هستند! نه تنها پيمان منع گسترش تسليحات اتمي را نپذيرفت بلكه زرادخانه عظيمي از سلاحهاي هسته اي ايجاد كرده است. اين رژيم تاكنون به بازرسان آژانس اجازه بازرسي از تأسيسات هسته اي خود را نداده و به خاطر آنكه NPT را امضاء نكرده است در كنفرانس بازبيني اين پيمان نيز شركت نمي كند. ايران و بسياري از كشورهاي منطقه با مطرح كردن ايده صلح آميز «خاورميانه عاري از تسليحات اتمي» خواستار نابودي سلاحهاي هسته اي رژيم صهيونيستي شده اند. آيا اين پيشنهاد يك گام بلند براي تحقق دنياي بدون تسليحات اتمي نيست؟
از سوي ديگر جمهوري خواهان نيز در اقدامي مضحك خواستار عدم صدور رواديد براي رئيس جمهوري ايران و هيات همراه وي شده بودند. سناتورهاي جمهوري خواه به خوبي مي دانند كه دولت آمريكا به عنوان كشور ميزبان براساس قراردادي كه با سازمان ملل دارد ملزم به صدور رواديد براي سران و هيات هاي كشورهاي عضو اين سازمان جهاني است، اما چرا اين 14سناتور چنين تقاضايي را مطرح مي كنند؟
علت اين امر را بايد در اعاده حيثيت سياسي اين حزب جستجو كرد. جمهوري خواهان بيش از آنكه نگران حضور احمدي نژاد در آمريكا باشند، انتظار دارند تا اين نامه نگاريها، وجهه شكست خورده آنان در انتخابات اخير رياست جمهوري اين كشور را احيا نمايد. تازه ترين نظرسنجي ها درباره انتخابات ميان دوره اي كنگره در ايالت هاي مختلف آمريكا نشان مي دهد كه جمهوري خواهان تنها با اختلاف يك درصد از رقيب خود جلو هستند و معلوم نيست كه طي ماههاي باقيمانده و تا زمان برگزاري اين انتخابات بتوانند فاصله موجود را به نفع خود حفظ كرده و بهبود ببخشند.
3- تحليل گران نشست نيويورك را ميداني براي محك صداقت اوباما در طرح شعارهاي خلع سلاح جهاني ارزيابي مي كنند. اوباما بيش از ديگر روساي جمهوري آمريكا چنين ادعايي را مطرح كرده و طبيعتا مورد سؤال جدي تر و بيشتري قرار خواهد گرفت. وي آخرين بار در پراگ كه در واقع ادامه سخنان وي در آوريل 2009 در جمهوري چك بود، خواستار جهان عاري از بمب هاي اتمي شده بود. مضافا اينكه در ماه آوريل سال جاري نيز وي ميزبان كنفرانس امنيت هسته اي بود. اين موارد به خودي خود مي تواند حساسيت نشست نيويورك را بالا ببرد.
حال جهان منتظر است ببيند آيا اوباما به وعده هاي خود براي خلع سلاح عمل مي كند و يا تلاش خواهد كرد تا گفته خود را توجيه نمايد؟همچنين آيا آمريكا حاضر است براي تشكيل خاورميانه بدون سلاح هسته اي به متحد ديرينه خود يعني رژيم صهيونيستي فشار بياورد؟
پاسخ اين سؤالات براي مردم دنيا روشن است چرا كه حافظه تاريخي آنان به ياد ندارد قدرتهاي بزرگ- خصوصا آمريكا- منافع سلطه جويانه و زياده طلبانه خود را فداي چيز ديگري كرده باشند!
از سوي ديگر قدرتهاي اتمي تلاش مي كنند تا در اين نشست اذهان اعضا را از توجه به چارچوب اصلي مباحث دور ساخته و حق توسعه فناوري هسته اي براي استفاده صلح آميز را محدود در چند كشور نمايند. به عبارتي ديگر آنها دنبال انحصاري كردن فناوري چرخه سوخت و توليد آن براي خودشان هستند.
سالهاست كه اين كشورها با طرح ايده هايي چون ايجاد باشگاه قدرتهاي اتمي براي تامين سوخت هسته اي، ممنوعيت غني سازي براي ديگر اعضا و يا حتي منع خروج از NPT ، دنبال انحصار هسته اي هستند.
هرچند تحقق خواسته هاي قدرتهاي غربي با توجه به مخالفت جهاني- خصوصا كشورهاي عضو عدم تعهد- شدني به نظر نمي رسد، اما غربي ها و در راس آنها آمريكا با طرح مكرر اين موضوعات تلاش مي كنند تا سمت و سوي كنفرانس نيويورك را از تهديد اصلي كه وجود 20هزار كلاهك هسته اي در دنيا است، منحرف كنند. آن هم سلاحهايي در دست دولتهاي غيرمسئولي چون رژيم صهيونيستي و خود آمريكا كه اولين مجرم اتمي دنيا به شمار مي رود.
براساس گزارش هاي رسمي با پلوتونيوم موجود در دنيا مي توان 220هزار كلاهك اتمي- يعني 11برابر كل بمب هاي هسته اي فعلي جهان- ساخت. اين يك فاجعه بزرگ براي بشريت است. اگر آژانس توان خلع سلاح اتمي جهان را ندارد، لازم است سازماني مستقل كه مي تواند تحت فشارها و حاشيه هاي كشورهاي سلطه طلب قرار نگيرد، اين وظيفه انساني را برعهده گيرد. دنياي امروز خواهان صلح و احساس امنيت است.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ هفته بزرگداشت مقام معلم را به جامعه فرهنگي كشور تبريك عرض كرده از تمامي فرهنگيان تقاضاي مطالعه آثار گرانقدر علامه شهيد مطهري و حركت در مسير آرمانهاي والاي اين شهيد والامقام را دارم.
طاهري
¤ با توجه به هشدارهاي مسئولين در باره ناتوي فرهنگي و هجوم فرهنگي اما متأسفانه مي بينيم كه حتي در لوازم التحرير دانش آموزان كه به طور روزانه با آن ها در ارتباط هستند تصاوير نيمه عريان اكثر خواننده هاي زن به چشم مي خورد. خواهش مي كنم در اين زمينه گزارشي چاپ نماييد.
رضايي
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي شود براي اجرايي شدن طرح عفاف و حجاب، از كارشناسان حوزه و دانشگاه در اين باره نظرخواهي شود.
قاسمي از اصفهان
¤از مسئولان تقاضا مي شود در جهت مبارزه با بدحجابي، نسبت به پوشش بانوان در وسائل نقليه رسيدگي شود.
خانم محمدبيگي از تهران
¤چرا در شرايطي كه در كشورهاي اروپايي، زنان و دختران محجبه از تحصيل محروم مي شوند، در كشور اسلامي ما، در دانشگاه ها با بدحجاب ها هيچ برخوردي نمي شود.
دزفولي از تهران
¤ پيشنهاد مي شود تصوير و نام جاويدان خليج فارس بر پشت اسكناس ها حك شود.
خالد نژاد از تهران
¤در برنامه پنجشنبه شب گذشته «امروز، ديروز، فردا» درحالي كه موضوع بحث، مفاسد اقتصادي بود، يكي از مهمانان برنامه بدون هيچ مقدمه اي شروع به صحبت درباره يكي از شخصيت هاي سياسي و دفاع از او نمود.
آراسته
¤ از قوه قضائيه جاي سؤال است كه آيا شوراهاي حل اختلاف براي خالي نبودن عريضه ايجاد شده اند يا براي حل اختلاف بين مردم؟ به طوري كه دو سال است براي حل مشكل نم زدگي ديوار مشترك بين ما و همسايه مان، به اين شوراها مراجعه كرده ايم، اما هنوز هيچ كمكي نكرده اند.
يك شهروند
¤ با توجه به اقدامات ناشايست اماراتي ها در ورزشگاه هاي خودشان براي تحريف نام خليج فارس، از فدراسيون فوتبال انتظار مي رود كه واكنش مناسب نشان دهد و اجازه سوءاستفاده سياسي به آن ها داده نشود.
جنت خواه دوست
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي شود كه گزارش هايي درباره بيماري هاي خاص و صعب العلاج چاپ نمايد. چون افراد مبتلا به اين نوع بيماري ها براي درمان و به دست آوردن داروهاي مربوطه با دشواري هاي بسياري مواجه هستند.
الف- ش از شهركرد
¤ گمرك جنوب تهران پس از عيد تعطيل شده و حدود هزار نفر از شاغلان آن بيكار شده اند. از روزنامه كيهان تقاضا مي شود يك گزارش درباره اين مسئله تهيه نمايد.
اسفندياري
¤از نويسندگان صفحه پاورقي و مطالب نيمه پنهان تقاضا مي شود كه درباره ساير ناگفته هاي تاريخ ايران كه بسياري از مشكلات امروز ما ريشه در آن ها دارد نيز بنويسند. به خصوص مسائلي كه در دوران قاجار و رضاشاه در اين كشور اتفاق افتاد.
يك خواننده كيهان
¤كتابي با عنوان «پرسش هاي شما، پاسخ هاي آيت الله بهجت» منتشر شده كه راه حل بسياري از مشكلات روزمره مردم در اين كتاب يافت مي شود. با توجه به سودمندي و اهميت اين كتاب، آن را معرفي كنيد تا مورد توجه بيشتري قرار گيرد.
يك هموطن
¤چرا مسئولان ايران خودرو، مدتي است كه در هنگام تحويل خودرو به خريداران، از قرار دادن قرآن مجيد در آن ها خودداري مي كنند؟
يك شهروند
¤ما تعدادي از طلبه هاي حوزه علميه قم بيش از 2 سال است كه بابت مسكن مهر با تعاوني كه زير نظر خدمات حوزه است قرارداد بسته ايم و تا سال گذشته هم مبلغ 5 ميليون تومان پرداخت كرده ايم. براي امسال هم 2 ميليون تومان مطالبه مي كنند اما وقتي زمان تحويل مسكن را سوال مي كنيم پاسخ هاي مبهم به ما داده مي شود. از مسئولان مسكن مهر مي خواهيم كه پاسخ قانع كننده اي در اين رابطه ارائه كنند.
روح الله حاجي زاده-قم
¤ميزان افزايش حقوق بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي كي اعلام مي شود؟
حكمي از كرج
¤از قوه قضائيه تقاضا مي شود با موادفروشان كه جوانان اين مرز و بوم را از هويت ايراني و اسلامي تهي و به افراد بي خاصيت تبديل مي نمايند با اشد مجازات برخورد نمايند تا نيروي انتظامي نيز با پشت گرمي بيشتري با آنها برخورد نمايند نه اينكه گاهي فرد معتاد و مواد فروش دستگير شده زودتر از پليس به منزل مراجعت نمايد.
افضلي
¤خواستم به اطلاع برسانم كه آزمون 2 فراگير مقطع كارشناسي سال 89 دانشگاه پيام نور در حالي در مورخه 30/2/89 برگزار مي شود كه دانش آموزان پيش دانشگاهي در همين تاريخ و در همين ساعت آزمون نهايي سراسر كشوري دارد. خواستم بگويم كه اين گونه برنامه ريزي ها براساس چه معيار و اهدافي صورت مي گيرد.
يك هموطن
¤روز پنج شنبه وسيله نقليه مان را در جايي پارك كرده بوديم كه نه علامت توقف ممنوع دارد و نه تابلوي ديگري. اما وقتي بعد از بستري كردن فرزند بيمارمان در بيمارستان الغدير مراجعه كرديم با انتقال خودرومان به وسيله جرثقيل نيروي انتظامي مواجه شديم. در حالي كه نيروي انتظامي خود اذعان دارد اشتباه كرده است اما بعد از كلي معطلي و دريافت جريمه هاي بي جهت توانستيم اين وسيله نقليه را از توقيف بيرون بياوريم.
خانم فروغ محمدي
¤از شركت برق جنوب شرق تهران تقاضا مي شود نسبت به نصب 5-4 پايه چراغ فلزي كه از جا كنده شده و ديگر چراغي جاي آن نصب نگرديده بر روي پل بزرگراه شهيد محلاتي تقاطع 17 شهريور اقدام نمايند.
محمدي از ساكنين كنار پل

 



ملاج (گفت و شنود)

گفت: اسناد وطن فروشي شيرين عبادي و حمايت هاي وي از آدم كشي شاه و جنايتكاران اسرائيل كه در دادگاه كيهان ارائه شد بدجوري اعصاب او و رسانه ها و محافل آمريكايي و انگليسي و اسرائيلي را به هم ريخته است.
گفتم: خودشان كه مي دانستند چه كاره هستند، پس چرا شكايت كردند كه هويت ضد انساني آنها آشكار شود.
گفت: يكي از آنها گفته است، تصور ما اين بود كه مدير مسئول كيهان به مخالفت شيرين عبادي با برخي از احكام اسلامي اشاره مي كند كه از آن باكي نداشتيم!
گفتم: ولي مدير مسئول كيهان، اسناد حمايت شيرين عبادي از قتل عام مردم ايران در رژيم شاه، وابستگي وي به صهيونيست ها، حمايت او از همجنس بازي و تلاش وي براي تحريم ايران توسط آمريكا و متحدانش و همراهي وي با قتل عام مردم مظلوم فلسطين و... را ارائه كرد.
گفت: عصبانيت رسانه هاي آمريكايي و اسرائيلي هم به همين علت است كه كيهان پاشنه آشيل شيرين عبادي را نشانه رفته است.
گفتم: در زمان قديم عده اي رفته بودند كه قلعه اي را فتح كنند، يكي از مدافعان قلعه، سنگي را به ملاج يكي از حمله كنندگان زد و يارو در حالي كه بر اثر خونريزي در حال بيهوش شدن بود به فرمانده اش گفت؛ مگر مدافعان قلعه سپر به اين بزرگي را در دستم نمي بينند كه سنگ را وسط ملاج من مي زنند؟!

 



رئيس كنفرانس خبر داد
پيشنهاد ايران ،دستور كار اصلي اجلاس بازنگريNPT

سرويس سياسي-
رئيس فيليپيني كنفرانس بازنگري ان.پي .تي پيشنهاد ايران درباره خلع سلاح هسته اي را به عنوان دستور كار اصلي اين كنفرانس اعلام كرد.
ليبران كاباكتولان كه رياست كنفرانس بازنگري ان.پي.تي را در سال 2010 بر عهده دارد درباره دستور كار اصلي اين كنفرانس در مصاحبه با آسوشيتدپرس گفت: هدف شماره يك بسياري از امضاكنندگان ان پي تي درخواست از قدرت هاي هسته اي عضو اين پيمان كه همچنين شامل انگليس، فرانسه و چين مي شوند براي حركت سريع تر جهت خلع سلاح هسته اي است.
وي البته مي افزايد كه همه طرف ها مي توانند در اين كنفرانس پيشنهادات خود را ارايه كنند.
در همين زمينه بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه، با اشاره به حضور رئيس جمهور كشورمان در اين اجلاس اظهار داشت: اگر احمدي نژاد پيشنهاداتي سازنده براي حل و فصل مسئله هسته اي ايران به همراه خود بياورد بسيار كمك كننده خواهد بود.
اعتراف آمريكا به شكست
از سوي ديگر؛ مقامات آمريكايي با اظهار نگراني نسبت به حضور هيئت ايراني در اجلاس ان پي تي به شكست كاخ سفيد در برابر مواجهه با برنامه هسته اي كشورمان اعتراف كردند.
آلن تاوچر معاون وزير امورخارجه آمريكا در امور كنترل تسليحات و امنيت بين الملل در مصاحبه با الاهرام تأكيد كرد: اتفاق نظر براي محكوم كردن بلندپروازي هاي ايران غيرممكن شده است به ويژه آنكه محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران به نمايندگي از اين كشور در كنفرانس تجديدنظر در پيمان منع گسترش هسته اي شركت خواهد كرد.
همچنين ايلانا راس لتينين عضو جمهوري خواه مجلس نمايندگان از فلوريدا تصريح كرد كه رهبران ايران در حال تهديد آمريكا و امنيت جهاني هستند درحاليكه ما و متحدان ما به نظر مي رسد هيچ كاري جز هارت و پورت نمي توانيم انجام دهيم و جهان نيز اين روند را نظاره مي كند.
براد شرمن رئيس كميته مبارزه با تروريسم نيز اعلام كرد كه مطمئن باشيد ما در اين كنفرانس موفق نخواهيم شد به همه اهداف مهم خود دست يابيم.
خاطرنشان مي شود هيلاري كلينتون وزير امورخارجه آمريكا هم در آستانه سفر رئيس جمهور كشورمان به اجلاس كنفرانس بازنگري ان. پي.تي در موضعي عصباني مدعي شده بود: چنانچه احمدي نژاد تلاش كند تا در مذاكرات نيويورك اختلال ايجاد كند با شكست مواجه خواهد شد. اگر احمدي نژاد مي خواهد در اين كنفرانس شركت و اعلام كند ايران به تعهدات خود در زمينه مقابله با گسترش تسليحات هسته اي در چارچوب ان.پي.تي پايبند است، اين حقيقتاً خبر بسيار خوبي خواهد بود اما چنانچه وي گمان مي كند مي تواند به نحوي توجهات را از اين تلاش بسيار مهم جهاني منحرف كند و يا در مورد آنچه ايران به آن پايبند است ابهام ايجاد كند گمان نمي كنم در اين نشست مخاطب داشته باشد.
هراس اسرائيل
در همين ارتباط، رژيم صهيونيستي از اينكه اجلاس بازنگري ان.پي.تي باعث شده است تا نگاه كشورها به سوي اين رژيم جلب شود احساس هراس كرد.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص، نوشت: درحالي كه اسرائيل از طريق هيئت ديپلماتيك خود در سازمان ملل و آژانس بين المللي انرژي اتمي از محتواي اين نشست مطلع خواهد شد اما مقامات اسرائيل نگران هستند كه مصر به همراه اعضاي اتحاديه عرب و همپيمانان خود در جهان اسلام اين نشست يك ماهه را به مركزي براي تداوم انتقادات خود از اسرائيل تبديل كنند.
در همين حال، ماجد عبدالعزيز سفير مصر در سازمان ملل هفته گذشته به خبرنگاران گفت: ما فكر مي كنيم نبايد كشورهاي درجه اولي وجود داشته باشند كه به سلاح هاي هسته اي دست يابند و كشورهاي درجه دومي در خاورميانه سلاح هاي هسته اي نداشته باشند. ما معتقديم براي اينكه بتوان به موضوع ايران پرداخت بايد به موضوع تسليحات هسته اي اسرائيل پرداخته شود. گفتني است: مصر كه رياست يكصد و هجده كشور عضو جنبش غيرمتعهدها را به عهده دارد خواستار آغاز مذاكراتي در سال آينده در خصوص ايجاد منطقه عاري از سلاح هاي هسته اي است مقامات آمريكايي اين عقيده را غيرواقع بينانه مي دانند زيرا بسياري از كشورهاي منطقه اسرائيل را به رسميت نمي شناسند.

 



مسئول اداره سياسي سپاه تشريح كرد راهبردهاي جريان موسوم به سبز براي فرار از انزوا

يدالله جواني تصريح كرد بيانيه هاي پراكنده سران فتنه حاكي از تلاش آنان براي بازگشت به صحنه سياسي كشور است.
مسئول اداره سياسي سپاه در همايش بزرگداشت هفته عقيدتي سياسي سپاه با تشريح فعاليت هاي اداره سياسي سپاه در سال 88 و پيروزي سرفرازانه ملت ايران در مقابله با جريان فتنه گفت: ما در سال گذشته در مواجهه با فتنه اي عميق توانستيم پيروزمندانه و سرافرازانه از اين دام عبور كنيم و به تعبير مقام معظم رهبري سال گذشته سال عظمت و پيروزي ملت ايران بود.
به گزارش ايلنا، وي در خصوص آينده جريان فتنه با بيان اينكه سه وضعيت را مي توان براي اين جريان متصور شد گفت: بازگشت جريان فتنه به دامان نظام و پشيماني آنان به خاطر اعمال شان مي تواند اولين وضعيت اين جريان باشد.
وي ادامه داد: دومين وضعيتي كه جريان فتنه به دليل ناكامي و شكست در يك برآورد واقع بينانه با آن روبروست مي تواند گوشه گيري و انزوا باشد بطوري كه ديگر به فكر ايجاد مزاحمت براي جمهوري اسلامي نباشد. ولي سومين وضعيتي كه جريان فتنه آن را پيگيري مي كند بازسازي توانمندي هاي درون اين جريان و در كمين نشستن براي بدست آوردن فرصت مناسب براي اقدامات بعدي است.
جواني با بيان اينكه پيگيري وضعيت سوم از سوي جريان فتنه محتمل تر به نظر مي رسد به راهبردهاي آنان براي بازگشت به صحنه سياسي كشور اشاره و تصريح كرد: با مروري بر شواهد، نشست ها، ديدارها، بيانيه هاي اين جريان به وضوح مي توان به راهكارها و ترفندهاي جريان فتنه براي بازگشت به صحنه سياسي كشور پي برد.
وي ادامه داد: تلاش براي گفتمان سازي جديد اولين راهبردي است كه اين جريان دنبال مي كند. آنان به دليل شكستي كه در سال گذشته متحمل شدند سال جاري را سال مقاومت و ايستادگي جريان سبز معرفي كردند و به دنبال گفتمان هاي ديگر با نام «اسلام رحماني» و «اجراي همه جانبه تمام اصول قانون اساسي» هستند تا به نوعي خود را از اتهاماتي مانند مخالفت با قانون اساسي و ولايت فقيه برهانند و اين خاصيت نفاق است تا بوسيله آن هم به فريب افكار عمومي بپردازند و هم خودشان را در صحنه حفظ كنند.
مسئول اداره سياسي سپاه تلاش براي بازسازي هويت اجتماعي جريان فتنه را دومين راهبرد آنان معرفي كرد و اظهار داشت: جريان فتنه با توجه به محور اول قصد تاكيد به مطالبات اجتماعي، اقتصادي و سياسي مردم را دارد تا از اين رهگذر هم حمايت مردم را جلب كند و هم بر دولت فشار بياورد.
وي افزود: تلاش براي سازماندهي مجدد و بهبود آسيب هايي كه سازمان هاي مرتبط با آنان در سال گذشته متحمل شدند از ديگر راهبردهاي اين جريان است.
وي ايجاد ظرفيت هاي اجتماعي در حوزه اصناف و اقوام، طرح ريزي براي فاصله گرفتن از هر نوع اقدامات جنجالي و تلاش براي جذب ظرفيت هاي درون ساختار نظام را از ديگر راهبردهاي جريان موسوم به سبز نام برد و تصريح كرد: آنها از طرفي در تلاش اند كه از ظرفيت هاي جذب در جبهه اصولگرايان استفاده كنند و از سوي ديگر به اختلافات در جبهه اصولگرايان عمق ببخشند.
جواني در تبيين راهبردهاي جريان فتنه در سال 89 به ايجاد اميدواري در بين مجموعه هواداران با يك ادبيات ديني و اسلامي و القاي رسيدن به پيروزي اشاره كرد و افزود: نتيجه راهبردهايي كه جريان فتنه مي خواهند بدان دست پيدا كنند تلاش براي پيروزي در انتخابات شوراها با تاكتيك «موتور روشن و چراغ خاموش» و كسب آراي مردم حداقل در كلان شهرهايي مثل تهران است.
وي به طراحي جنگ هوشمند از سوي دشمنان خارجي علاوه بر راهبردها و فتنه انگيزي هاي داخلي اشاره كرد و گفت: جنجالي كه بر سر قضيه هسته اي ايران بوجود آوردند ادامه برنامه هاي قبلي آنها و در حقيقت در راستاي تقويت جنگ نرم است كه درك اين نكته هوشياري بالاي مسئولين را مي طلبد.

 



طيبه صفايي: غربي ها از افشاگري ايران در كميسيون مقام زن سازمان ملل نگرانند

رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي گفت: غربي ها از افشاگري ايران در كميسيون مقام زن سازمان ملل نگرانند.
طيبه صفايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به شانتاژهاي خبري كه نسبت به مسئله زنان و حقوق بشر در مورد ايران وجود دارد، گفت: عضويت ايران در كميسيون مقام زن فرصت مناسبي است كه جمهوري اسلامي بتواند مواضع خود را به صورت شفاف درباره مسائل حقوق بشر و حوزه زنان ارائه دهد.
وي ادامه داد: با توجه به حضور فعال هيئتهاي اعزامي ايران در كميسيون مقام زن و مقالاتي كه از جانب اين هيئتها ارائه شد برخلاف تنشهايي كه از سوي بعضي كشورها عليه ايران بود افكار عمومي جهان از عضويت ايران در اين كميسيون استقبال كردند.
رئيس فراكسيون زنان دليل مخالفت بعضي از كشورها نسبت به عضويت ايران در كميسيون زنان را رو شدن ادعاهاي كاذب آنان نسبت به ايران عنوان داشت و گفت: به دليل ترس از روشن شدن ادعاهاي دروغين مبني بر عدم رعايت حقوق بشر و حقوق زنان در ايران اين كشورها نگران عضويت ايران در كميسيون مقام زن مي باشند.
صفايي در پايان خاطرنشان كرد: شركت در كميسيون مقام زن فرصت مناسبي است تا ايران با ارائه الگوي صحيح زن و ديدگاه اسلام نسبت به مقام زن به جهانيان براي بهبود وضعيت زنان جهان تلاش كند.

 



كودتاي مخملي آمريكا چرا شكست خورد؟ ميرحسين موسوي توضيح مي دهد (خبر ويژه)

اظهارات 28 سال پيش ميرحسين موسوي درباره كودتاي آمريكايي قطب زاده عليه حضرت امام و نقش خيانت آميز سيدكاظم شريعتمداري در آن ماجرا، حاوي نكاتي عبرت آموز است كه از جمله مي توان عملكرد يك سال اخير خود موسوي و اطرافيانش (از جمله برخي روحاني نماها) را با همان اظهارات سنجيد و دلايل ناكامي او را جست وجو كرد.
اكبر اعلمي عضو فراكسيون اصلاحات در مجلس ششم مصاحبه موسوي در زمان نخست وزيري (5 ارديبهشت 1361) را در سايت خود منتشر كرد. ميرحسين موسوي در پاسخ به اين سأال كه «نظر شما در مورد توطئه اي كه توسط بيگانگان و به دست قطب زاده طرح ريزي شده بود، چيست؟» مي گويد: «برنامه قطب زاده و همدستان توطئه گرش بسيار برنامه كودكانه اي بود. اگر از جنبه هاي ساده لوحانه اين طرح خائنانه بگذريم، آن چه براي من تعجب آور است اين است كه چگونه قطب زاده اطمينان داشت كه در صورت موفقيت در اجراي اهداف پست خود مي تواند بر مردم حاكم شود. ملت ما چهره امثال او را شناخته و جريانات وابسته به اغيار غيراسلامي را به خوبي شناخته است... ملت ما در اين جريان با چند روحاني نماي منحرف روبرو مي باشد نه با نهاد روحانيت. نهاد روحانيت نمي تواند در راستاي سياست هاي آمريكا حركت كند و اميدي براي افراد شنا خته شده و جريانات ورشكسته چه قبل و چه بعد از انقلاب باشد، اما سيدكاظم شريعتمداري و امثالهم مي توانند. من نوار صحبت هاي اين فرد را شنيدم و براي مردمي كه روزي مقلد ايشان بودند ناراحت شدم. چرا كه من صدها نفر از اطرافيان خود را مي شناختم كه با عشق و علاقه از ايشان تقليد مي كردند. چون او را مرجع مي پنداشتند. انسان به مرجع خود علاقه قلبي هم پيدا مي كند. خاطرم هست بعد از فوت آيت الله بروجردي به هر خانه همشهري ها كه مي رفتم، يك طرف عكس اين شخص و طرف ديگر عكس امام بود. ولي وقتي كسي در هر مقامي به اعتماد و احساس مذهبي مردم پاسخ درست نمي دهد، جاي آن محبت را بي توجهي تنها نمي گيرد، بلكه نفرت سر برمي آورد. مردم تحمل نمي كنند اسلام و عقايد آن ها به شوخي گرفته شود. آنها دوست ندارند كه اسلام پناهي، نردبام ترقي كسي قرار گيرد.»
موسوي در آن مصاحبه - برخلاف منطق منحط همسر خويش كه ادعا كرد موسوي فرزند آذربايجان و داماد لرها بود و بايد در اين مناطق رأي اول را مي آورد- گفته است: «]آمريكا و ايادي آن[ تصور مي نمايند كه هنوز مي توان با تكيه بر انگيزه هاي شرك آلود ناسيوناليستي و ملي گرايي در كشور بحراني را به وجود آورد، ولي ملت مسلمان ما از جمله برادران و خواهران آذربايجاني ما اگر از يك مرجع تقليد مي كنند، بدين خاطر نيست كه همشهري آن هاست... به هر حال هركس از ماجراي شريعتمداري خاطراتي دارد... در آرشيو محرمانه وزارت امور خارجه هنگامي كه در آن جا انجام وظيفه مي نمودم اسناد زيادي درباره ايشان ديدم كه مي توانم گواهي دهم. از جمله آن ها، درست در بحبوحه انقلاب و اوج گيري حركت اسلامي مردم، نماينده اي از طرف شاه مراكش با پادويي سفير ايران در عراق، براي ملاقات ايشان مي آيد. خوب كسي كه اين سند را مي بيند اگر چيز ديگري هم نباشد اين سؤال مطرح مي شود كه نماينده مخصوص شاه حسن با يك مرجع شيعه چه كاري مي تواند داشته باشد؟»
نكته جالب اينجاست كه عناصر ضدانقلاب بدنامي چون عليرضا نوري زاده و حسن شريعتمداري (پسر كاظم شريعتمداري) كه در مركزيت گروهك جنبش خلق مسلمان با آمريكا و كودتاي قطب زاده مرتبط بودند، هم اكنون با شدت تمام از خيانت هاي ميرحسين موسوي به جمهوري اسلامي، خط امام و مردم حمايت مي كنند. موسوي اخيراً با سران برخي گروهك هاي نهضت آزادي -گروهكي كه ارتباط آن با لانه جاسوسي آمريكا محرز است- ديدار و گفت وگو كرد.

 



محتشمي پور: سياستمدار عاقل اگر در انتخابات شكست خورد، جنگ و دعوا راه نمي اندازد (خبر ويژه)

رئيس كميته صيانت از آرا (كميته اي كه نقش اصلي در القاي تقلب در انتخابات و دامن زدن به اغتشاشات سال گذشته داشت) اذعان كرد دامن زدن به نزاع و دعوا پس از شكست در انتخابات بي فايده و بي عقلي بوده است. محتشمي پور مي گويد بايد براي انتخابات از 4 سال قبل از آن كار كرد تا محصول آن را برداشت كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، علي اكبر محتشمي پور كه در ديدار «جمعي از جوانان مجمع نيروهاي خط امام» سخن مي گفت، اظهار داشت: در زمان برگزاري انتخابات، تبليغات 2 تا 3 ماه طول مي كشد كه اين مدت زمان اوج تلاش جريان هاي سياسي براي جذب رأي مردم است در صورتي كه اگر واقعاً بخواهيم مأثر باشيم بايد از 4 سال قبل تلاش كرده باشيم؛ چرا كه اين مدت دو سه ماه، زمان برداشت محصولي است كه طي 4 سال گذشته كاشته ايم و اگر عملكرد ما طي 4 سال گذشته مثبت نبوده باشد، نبايد انتظار داشته باشيم كه نتيجه مطلوبي را به دست بياوريم.
محتشمي پور بدون اسم بردن از چهره ها و جريان هاي اصلاح طلب باني اغتشاشات خياباني ادامه داد: جريان هاي سياسي درون نظام بايد از زماني كه در اختيار دارند براي ايجاد پيش زمينه هاي مثبت در جامعه به نفع خودشان استفاده كنند اما زماني كه انتخابات تمام شد و جرياني نتوانست پيروز انتخابات باشد، اين كه بخواهد جنگ و دعوا را ادامه بدهد فايده اي ندارد و يك سياست مدار عاقل براي موفقيت در آينده برنامه ريزي و تلاش مي كند.
عضو مجمع روحانيون درباره تحليل هايي مبني بر بي اعتمادي حاكميت و ساختار سياسي نسبت به اصلاح طلبان خاطرنشان كرد: اگر منظور از حاكميت مقام معظم رهبري است، نظر ايشان نسبت به همه جريان هاي سياسي يكسان است، مگر اشخاص ويژه اي كه زمينه بي اعتمادي را نسبت به خودشان فراهم آورده اند.
وي با بيان اين كه «سپردن مسئوليت به افراد بيانگر اعتماد كامل به يك جريان خاص نيست» اظهار كرد: در هر دو جريان اصلاح طلب و اصولگرا افرادي هستند كه مقام معظم رهبري به آن ها مسئوليت هايي سپرده است و به آن ها اعتماد دارد و يا نسبت به برخي از اشخاص نظر مساعدي براي سپردن مسئوليت به آن ها در دولت و دستگاه هاي مديريتي نداشته است.
محتشمي پور البته اشاره اي به اين حقيقت نكرد كه برخي سران و دست اندركاران فتنه با اصرار به ايفاي نقش در پروژه دشمنان براي آشوب و براندازي، در معرض خيانت و بدگماني نظام قرار گرفتند و تبديل به «اشخاص ويژه» شدند كه محتشمي بدون ذكر اسامي، از آنان نام مي برد. تلاش محتشمي پور براي تبرئه جريان اصلاح طلب از تندروي «اشخاص ويژه» در حالي است كه شخص وي طي يك سال گذشته حاضر نشد صراحتاً و علناً عليه اشخاص مذكور و خيانت هاي آنها به اسلام و انقلاب و آرمان هاي نظام موضع گيري كند، كساني كه به واسطه تدارك آنها، حوادث تلخي نظير معركه گيري گروهك هاي پيوند خورده با تندروهاي اصلاح طلب و حرمت شكني عاشورا، اهانت به ساحت امام خميني، حذف شعار جمهوري اسلامي و مرگ بر آمريكا و اسرائيل و جايگزيني شعار جمهوري ايراني، پيش آمد و متأسفانه امثال محتشمي پور هم آلت دست جريان منافق و وابسته به آمريكا و انگليس و اسرائيل قرار گرفتند.
محتشمي پور همچنين در اقدامي سأال برانگيز ادعا كرد جريان انجمن حجتيه در پوشش اصولگرايي دنبال ضربه زدن به امام و رهبري و انقلاب است. اين در حالي است كه جريان هاي مدافع سكولاريسم و مخالف ولايت فقيه، ردپاي گسترده اي در ميان شبه اصلاح طلبان باني فتنه سبز دارند و نشانه روشن آنها هم حمايت شدن از جانب انگليس و اسرائيل و معارضه با ولايت فقيه است.

 



اعتراف به نمايشي بودن تحريم ها ! (خبر ويژه)

در حالي كه بوش و متحدانش علي رغم همه عنادورزي ها و تهديدها و بهره گيري از انواع اهرمها نتوانستند در برابر برنامه هسته اي ايران كاري از پيش ببرند، جان بولتون سفير سابق آمريكا در سازمان ملل، دولت اوباما را به بي عرضگي در مهار برنامه هسته اي ايران متهم كرد.
جان بولتون در تحليلي كه وال استريت ژورنال به چاپ رساند اوباما را متهم كرد با اقدامات تحريمي سمبليك مي كوشد پوششي براي كنار آمدن با برنامه اتمي ايران فراهم كند. سفير سابق آمريكا در سازمان ملل نوشت: مذاكرات به سمت صدور قطعنامه چهارم تحريم ها عليه برنامه هسته اي ايران پيش مي رود و در اين بين محمود احمدي نژاد براي شركت در كنفرانس بازنگري معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي وارد نيويورك مي شود. حتي طرفداران تحريم ها هم اذعان دارند كه محصول نهايي شوراي امنيت تاثير چنداني نخواهد داشت. در كنگره نيز قطعنامه تحريم ها به پيش مي رود، اما اين نيز حالتي نمايشي دارد. روسيه و چين پيشنهادات كليدي براي محدود كردن دسترسي ايران به بازارهاي مالي بين المللي و قطع محصولات نفت پالايش شده اش را رد كرده اند. هرگونه لايحه جديدي در آمريكا ناديده گرفته خواهد شد و در نتيجه آن را تنها به اقدامي سمبليك تبديل خواهد كرد.
بولتون معتقد است: دنبال كردن اعمال تحريم ها درست مثل اين است كه هيچ كاري نكنيم. دفاع از چنين سياست هايي، تنها پوششي را در اختيار ايران قرار مي دهد تا پيشرفت خود به سوي اهداف هسته اي اش را ادامه دهد و در نتيجه به نفع تهران است. اين اقدام توهمي دلگرم كننده از «دست روي دست نگذاشتن» را ايجاد مي كند. همان طور كه «ديپلماسي» در گذشته زمان و اعتباري را كه ايران نياز داشت به اين كشور داد، گفت وگو درباره تحريم ها نيز همين هدف را تحقق مي بخشد. گمانه زني درباره تغيير رژيمي كه به موقع برنامه هسته اي ايران را متوقف كند نيز وسيله اي براي انحراف توجهات است.
بولتون با اشاره به اينكه «بنابراين ما با يك حقيقت ناخوشايند و آشكار روبه رو هستيم و تنها دو گزينه در اختيار داريم؛ ايران به سلاح هسته اي دست مي يابد، يا كسي از اقدام نظامي براي شكستن چرخه سوخت هسته اي ايران و توقف برنامه اش، حداقل به طور موقت استفاده مي كند» نوشت: با وجود تاكيد آمريكا مبني بر اين كه گزينه نظامي هميشه روي ميز قرار دارد، احتمال اين كه دولت اوباما از زور استفاده كند وجود ندارد. در اين وسط اسرائيل باقي مي ماند كه دولت آمريكا به طور غيرمستقيم آن را تهديد به تامين نكردن مجدد هواپيماها و تسليحاتي كه در حمله به ايران مي تواند از دست بدهد كرده است. تنها نتيجه اي كه به دست مي آيد اين است كه دولت اوباما خودش را با دستيابي ايران به سلاح هسته اي وفق داده است.

 



روايت نيويورك تايمز از آبروريزي بزرگ كروبي و موسوي (خبر ويژه)

بي اعتنايي مطلق كارگران و معلمان به فراخوان دو تن از سران فتنه جهت ايجاد تشنج و اغتشاش بازتاب وسيعي در رسانه هاي خارجي داشت. اين رسانه ها اقدام موسوي و كروبي در فراخوان براي تشنج در روز كارگر و معلم را اشتباه استراتژيك آنها مي دانند.
روزنامه نيويورك تايمز در اين زمينه نوشت: تظاهرات برنامه ريزي شده براي اعتراض در روز شنبه تحقق نيافت. موسوي و كروبي دو تن از سران اپوزيسيون روز پنجشنبه از كارگران و معلمان خواسته بودند به ائتلاف اصلاح طلبان بپيوندند. تحليلگران گفتند فراخوان براي روز شنبه نتوانست موثر باشد، احتمالا به خاطر ارعاب. اما در عين حال عملي نشدن خواسته موسوي و كروبي مي تواند نشانه اي از شكست سران مخالفان در جلب حمايت كارگران و معلمان باشد. ماجراي اخير باعث شده تا بار ديگر توانايي آنها براي بسيج اعتراض ها در آينده مورد سؤال قرار گيرد.
نيويورك تايمز همچنين از قول مهدي جلالي كه وي را كارشناس امور ايران در نيويورك معرفي كرد، نوشت: اين يك اشتباه استراتژيك از سوي موسوي و كروبي بود. آنها ابتدا بايد خواسته هاي كارگران را در برنامه خود بگنجانند و سپس انتظار پيوستن آنها را به خود داشته باشند. كارگران نمي دانند براي چه بايد به خيابان بيايند و از طرف موسوي و كروبي هزينه بدهند.

 



صف مبارزه با جمهوري اسلامي و شير تو شير سكولاريسم سياسي (خبر ويژه)

يك ماركسيست سابق و عضو گروهك اتحاد جمهوري خواهان با اشاره به حضور عناصر سكولار در فتنه سبز گفت: سمت گيري نهايي جنبش سبز به سمت سكولاريسم سياسي است.
امير مومبيني كه در شمار انبوه ماركسيست هاي سابق و ليبرال - دموكرات هاي جديد قرار دارد در گفت وگو با نشريه آرش گفت: در جنبش سبز هم سكولارها و هم غير سكولارها، هم سكولارهاي مذهبي و هم غيرمذهبي ها حضور دارند. در ارزيابي نهايي، اين جنبش در مسير و بر جاده سكولاريسم سياسي است.
وي درباره تعبير متناقض «سكولارهاي مذهبي»! گفت: تلاش براي تعريف ناب ضد مذهبي در سكولاريسم تنها بر شكاف براساس عقيده مي افزايد و ما را به جان هم مي اندازد. خير در اين است كه در تعريف سكولاريسم سياسي، برداشت روشنفكران مذهبي مستتر باشد. اين ما را به هم نزديك مي كند. دولت هاي سكولار موجود در دنيا را ماترياليست ها و كمونيست ها به وجود نياوردند بلكه مذهبي ها يك نيروي عمده در پديد آوردن اغلب اين دولت ها بودند. اينكه آقاي سروش و بسياري ديگر از روشنفكران ديني، سكولاريسم سياسي را از سكولاريسم فلسفي تفكيك مي كنند، درست است ما دنبال يك ايدئولوژي نفاق افكن جديد زير عنوان سكولاريسم نيستيم. متاسفانه در حالي كه روشنفكران پيشرو ديني در مسير راهگشايي به چنين تعاريف منعطفي ]![ دست مي زنند برخي سياستمداران سكولار عكس آن را انجام مي دهند و بدون تعمق و محاسبه حساسيت ها، سكولاريسم را طوري تعريف مي كنند كه مي تواند بهانه اي براي مخالفت بيشتر با آن شود.
اين ضد انقلاب فراري و ضد دين درباره اظهارات خاتمي مبني بر اينكه «سكولاريسم با فرهنگ و جامعه ما همخواني ندارد» گفت: لزومي ندارد كه ما از آقاي خاتمي بخواهيم از سكولاريسم دفاع كند. او نظر خود را دارد اما وقتي ما در صف مشتركي مبارزه مي كنيم، طبيعي است كه از او انتظار داشته باشيم روي سكولارها فشار نياورد.
گفتني است شيوه فريبكارانه جدا كردن سكولاريسم سياسي و فلسفي از سوي سروش و ادعاي اينكه ما خواستار جدايي حوزه دين و سياست هستيم نه ضد دين در حالي است كه شخص سروش سال گذشته به سفارش اتاق هاي جنگ نرم آمريكايي، مدعي شد قرآن سنديت الهي ندارد - و نعوذبالله - كلام شاعرانه اي است كه در دل پيامبر خطور كرده است! همچنين تئوري هاي نسبيت گرايانه وي كه متخذ از تئوريسين هاي صهيونيستي نظير كارل پوپر (عضو ناتوي فرهنگي) است علنا ادعا مي كند هيچ برداشتي از اسلام رسميت ندارد و هر برداشتي براي خود محترم است! از اين جهت بلند كردن تابلوي سكولاريسم سياسي صرفا شاهدي بر چند لايگي نفاق در جريان روشنفكري شبه ديني و مطلقا لائيك جهت انتقام كشي از اسلام و قرآن به نيابت از مستكبران عالم است.

 



دفاعيات مدير مسئول روزنامه كيهان در سومين جلسه دادگاه - قسمت اول
انجمن دفاع از حقوق زندانيان يا حقوق بگيران بيگانگان ؟!

روز يكشنبه 12 ارديبهشت ماه 98 در جلسه علني دادگاه قبل از شروع دفاعيات شريعتمداري در قبال شكايت انجمن موسوم به «دفاع از حقوق زندانيان» آقاي صالح نيكبخت يكي از وكلاي مدافع انجمن كه همراه با سه وكيل ديگر اين انجمن در دادگاه حضور داشت با ارسال يادداشتي براي رئيس دادگاه از او خواسته بود به مدير مسئول كيهان تذكر بدهد كه دلايل خود مبني بر حمايت انجمن دفاع از زندانيان و آقاي عمادالدين باقي رئيس اين انجمن از عمليات تروريستي عبدالمالك ريگي را ارائه دهد. و شريعتمداري گفت؛ در دومين جلسه اين دادگاه و به هنگام دفاعيات خويش در پاسخ به شكايت آقاي عمادالدين باقي، اسناد و مدارك مربوط به حمايت آشكار انجمن ياد شده از تروريست ها را به دادگاه ارائه كرده ام و در پرونده موجود است ولي با اين حال، اگر ايشان اصرار به ارائه مجدد آن اسناد داشته باشند، بار ديگر با ذكر منبع و مأخذ و نيز با ارائه متن سند به آن خواهم پرداخت.
شريعتمداري افزود؛ و اما، اگر آقايان وكلاي مدافع قصد آن دارند كه با ايجاد جاده فرعي، دست به فرصت سوزي بزنند و مانع از آن شوند كه اسناد وابستگي و خشونت و سنگدلي آنان را ارائه دهم، بايد عرض كنم اشتباه مي كنند و بنده وظيفه خود مي دانم با ارائه اسناد غيرقابل ترديد، آن هم اسنادي كه از اظهارات و مواضع و ارتباط هاي آشكار خود آنها گرفته شده است، هويت واقعي آقايان و انجمن متبوع آنها را فاش كنم. آقايان بايد مطمئن باشند كه به لطف خداي منان از اين وظيفه خويش كه مطابق ماده 5 قانون مطبوعات حق اينجانب است دست برنمي دارم. شريعتمداري بعد از اين توضيح به دفاعيات خود در قبال شكايت انجمن ياد شده پرداخته و گفت؛
رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيئت منصفه
با عرض سلام
محترما به استحضار مي رسانم؛ شكايت آقاي عمادالدين باقي رئيس «انجمن دفاع از زندانيان » با حضور دو تن از وكلاي مدافع ايشان در اولين جلسه دادگاه مطرح شد و اينجانب نيز با ارائه اسناد غيرقابل انكار نشان دادم كه آنچه در خبر كيهان درباره هويت آقاي باقي و ماهيت انجمن موسوم به دفاع از زندانيان آمده بود، نه فقط صحت داشت بلكه ايشان و انجمن تحت مسئوليت وي از هنگام تاسيس تاكنون در خدمت اهداف رسما اعلام شده بيگانگان عليه جمهوري اسلامي ايران و مردم مظلوم اين مرز و بوم بوده اند و جلسه رسيدگي به شكايت مشترك آقاي باقي و انجمن متبوع ايشان تمام شده بود. اما در جلسه قبلي دادگاه 29/1/89 آقاي صالح نيكبخت با عنوان وكيل مدافع انجمن دفاع از زندانيان و با طرح اين موضوع كه انجمن ياد شده نيز شكايت جداگانه اي دارد، در دادگاه حاضر شد و شاهد بوديد كه 51 دقيقه به فحاشي و ناسزاگويي عليه اينجانب و روزنامه كيهان پرداخت. تلقي بنده اين است كه حضور ايشان و طرح جديد شكوائيه احتمالا براي اخلال در دفاعيات اينجانب در قبال شكايت خانم شيرين عبادي صورت گرفته بود. چرا كه مطابق قانون اگر شكايت ايشان نكته و يا مطلب جديدي بيشتر از آنچه در شكوائيه قبلي مطرح كرده اند نداشته باشد طرح مجدد آن در دادگاه با عرف و رويه دادرسي مغايرت دارد و اما، چنانچه شكايت مشاراليه به وكالت از «انجمن دفاع از زندانيان» كه خود نيز عضو و سخنگوي آن هستند، شامل نكات و مطالب جديدي بود، باز هم ايشان مطابق قانون بايستي شكايت جديد خود را ابتدا به دادستاني تسليم مي كرد تا بعد از تفهيم اتهام و طي مراحل قانوني در دادگاه مطرح شود. بنابراين ملاحظه مي فرماييد كه در هر دو حالت حضور ايشان در جلسه قبلي دادگاه غيرقانوني و توجيه ناپذير بوده است. فحاشي 51 دقيقه اي نامبرده عليه اينجانب و كيهان كه جاي خود دارد. از سوي ديگر، در شكوائيه نخست كه آقاي عمادالدين باقي و انجمن دفاع از زندانيان مشتركا عليه اينجانب ارائه كرده بودند، دو وكيل مدافع، غير از آقاي نيكبخت با ذكر نام و مشخصات به عنوان وكلاي مدافع آقاي باقي و انجمن مورد اشاره به دادگاه معرفي شده بودند. بنابراين ادعاي آقاي صالح نيكبخت مخدوش به نظر مي رسد و شكوائيه ارائه شده قبلي كه در پرونده موجود است، خلاف ادعاي ايشان را ثابت مي كند و همانگونه كه اشاره كردم احتمال هماهنگي قبلي براي اخلال در دفاعيات اينجانب در قبال شكايت خانم شيرين عبادي بعيد نيست كما اين كه مشاراليه و وكلاي آقاي اسفنديار رحيم مشايي هنگامي كه اسناد وابستگي شيرين عبادي به بيگانگان را ارائه مي كردم به گونه اي سؤال برانگيز و ظاهرا هماهنگ با وكلاي خانم عبادي سعي در جلوگيري از ادامه دفاعيات اينجانب داشتند.
رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيئت منصفه!
اينجانب اگرچه در باره قانوني بودن اقدام آقاي صالح نيكبخت در جلسه قبلي دادگاه ترديد جدي دارم ولي بايد عرض كنم كه اولا؛ به قانونمند بودن دادگاه و مخصوصا اشراف رياست محترم بر قوانين جاري اعتماد كامل دارم، بنابراين ترديد ياد شده را وامي گذارم و به دفاعيات خويش مي پردازم. ثانيا؛ با توضيحي كه خواهم داد فحاشي 51 دقيقه اي آقاي صالح نيكبخت عليه اينجانب و كيهان را يكي از افتخارات كيهان تلقي مي كنم و اميدوارم خداي مهربان، چنانم بدارد كه هيچگاه مورد تقدير و خوشامد افرادي نظير ايشان و انجمن متبوعشان نباشم. ثالثا؛ خداوند تبارك و تعالي را شكر مي كنم كه اظهارات آقاي نيكبخت در جلسه قبلي دادگاه اين فرصت را براي اينجانب فراهم آورد تا با استفاده از حق قانوني خويش براي دفاع در مقابل اتهامات ايشان عليه بنده و كيهان به گفتني هاي مستندي اشاره كنم كه بي ترديد براي دادگاه محترم و ملت شريف ايران نيز شنيدني خواهد بود.
رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيئت منصفه!
ابتدا بايد عرض كنم آن بخش از ناسزاگويي ها و فحاشي هاي آقاي صالح نيكبخت را كه عليه شخص اينجانب بوده است، بي پاسخ مي گذارم چرا...؟ به دو علت؛
اول آن كه خود را عددي نمي دانم كه وقت دادگاه را به دفاع از خويش تصديع كنم و در اين باره، اين قصيده را وصف الحال مي دانم؛
شنيدم كه روزي سحرگاه عيد
ز گرمابه آمد برون بايزيد
يكي طشت خاكسترش بي خبر
فرو ريختند از سرايي به سر
همي گفت ژوليده دستار و موي
سر و دست شكرانه نالان به روي
كه اي نفس! من در خور آتشم
به خاكستري روي درهم كشم؟!
و ديگر آن كه؛ در فحاشي هاي آقاي صالح نيكبخت، هيچ نمونه تازه اي نمي بينم كه قبل از ايشان از سوي راديوهاي بيگانه و رسانه هاي ضد انقلاب نثار اينجانب و كيهان نشده باشد. با اين تفاوت كه آنها به ظاهر- تاكيد مي كنم كه فقط به ظاهر- نزاكت و ادب را رعايت مي كردند ولي ايشان... «چه گويم كه ناگفتنش بهتر است».
و اما از ميان اظهارات 51 دقيقه اي و هتاكانه ايشان، مواردي را كه به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و هتك حرمت مردم شريف اين مرز و بوم بازمي گردد و يا به كيهان، همكارانم و پرونده مربوط مي شود، وانمي گذارم، اگرچه در اين بخش نيز به حداقل ها بسنده خواهم كرد، تا مانند جلسه گذشته دادگاه، مستنداتي كه ارائه مي كنم، كام شاكي و موكلان ايشان را تلخ نكند، زيرا، گفته اند و حكيمانه نيز گفته اند كه شنيدن حرف حق براي از حق بريدگان تلخ است.
بنابراين، پيشاپيش از وكلاي مدافع شاكيان درخواست مي كنم وقتي اسناد وابستگي موكلان آنها را ارائه مي دهم، دست به جوسازي نزنند چرا كه اولا تمامي اين اسناد برگرفته از اظهارات و نوشته هاي مكتوب خود آنهاست كه مي توانند ملاحظه كنند و ثانيا مطمئن باشند كه جوسازي آنها نمي تواند مانع ارائه اين اسناد به دادگاه شود. مگر خودتان شعار نمي داديد كه دانستن حق مردم است؟ بنابراين از آگاهي مردم درباره هويت موكلان خود جلوگيري نفرمائيد.
اكنون دفاعيات خويش را در چند بند جداگانه به عرض مي رسانم؛
1- آقاي صالح نيكبخت در شكوائيه شفاهي خويش ضمن اهانت هاي پي درپي به اينجانب و كيهان كه تذكر مكرر رياست محترم دادگاه را به دنبال داشت، براي خود سنگ تمام گذاشتند و به افتخار خويش چند بطري نوشابه باز كردند! كه حرفي نيست، اگرچه «مشك آن است كه خود ببويد نه آن كه عطار بگويد» اما، ايشان با اشاره به وكالت بسياري از مخالفان نظام و عوامل وابسته به گروهك هاي تروريست كوشيدند خود را شخصيتي برجسته! حقوقداني صاحب نظر و... معرفي كنند. اين بخش از اظهارات ايشان به خاطر تعارضي كه با نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و مردم خون داده و خون دل خورده آن دارد، درخور تامل است و عبوركردني نيست.
در اين باره گفتني است كه وكالت عوامل بدنام و بد سابقه و كساني كه به ملت خويش خيانت كرده اند با چند انگيزه متفاوت از سوي وكلاي محترم مدافع صورت مي پذيرد كه دو نوع آن در اين مقوله مورد نظر است. اول كساني كه به اقتضاي حرفه خويش با پذيرش وكالت اينگونه متهمان، ضمن بهره گيري از تخصص خود به عنوان يك شغل شريف، تلاش مي كنند تا حقي از متهمان ضايع نشود و اگر جرم يا جنايت متهم قطعي و محرز است، ناآشنايي متهم با قوانين باعث نشود مكافاتي بيشتر از آنچه كه قانون تعيين كرده است به وي تحميل شود. ويژگي بارز اين دسته از وكلاي مدافع آن است كه هرگز با ماهيت جرمي كه متهم مرتكب شده همخواني و همنوايي نمي كنند و خود حرمت قانون را پاس مي دارند و به بيان ديگر از قانون داني براي قانون شكني بهره نمي گيرند. كه اميدوارم 9 وكيل مدافع خانم شيرين عبادي و انجمن دفاع از حقوق زندانيان كه در دادگاه حضور دارند در اين حلقه باشند!
و اما، گروه ديگري از وكلاي مدافع كه خوشبختانه تعداد آنها در ايران اسلامي بسيار اندك و كم شمار است، كساني هستند كه پول و شهرت در پذيرش وكالت افراد بدسابقه و دشمنان جمهوري اسلامي از جانب آنها، نقش قابل توجهي دارد. اين طيف از وكلاي مدافع با توجه به كينه توزي عميق قدرت هاي استكباري نسبت به جمهوري اسلامي ايران، مي دانند و اطمينان دارند كه بلافاصله بعد از پذيرش وكالت دشمنان اسلام و انقلاب، نام آنها به عنوان وكلاي مدافع اينگونه افراد با آب و تاب در برنامه هاي خبري و گزارشي رسانه هاي بيگانه مطرح مي شود و از اين طريق بي آن كه در حرفه خود كارآزموده و صاحب نظر باشند و يا تخصص و مهارت درخور توجهي داشته باشند، از سوي رسانه ها و محافل بيگانه به دريافت عناوين و القابي نظير وكيل شجاع!، حقوقدان برجسته! و امثال آن - البته از نگاه بيگانگان- مفتخر مي شوند! و با حضور در اين چرخه، خلأ كمبود دانش و تخصص حقوقي خود را به اصطلاح پر مي كنند! اصلي ترين ويژگي اينگونه وكلاي مدافع آن است كه در ماهيت جرم با موكلان بدنام خود همخواني و همراهي دارند و اين همخواني و همراهي را مخصوصا در مصاحبه هاي يكطرفه با رسانه هاي بيگانه بروز مي دهند. مثلا بعد از برگزاري دادگاه و يا قبل از آن و درباره آن با راديو فردا- وابسته به سازمان سيا- راديو بي بي سي -ارگان دولت انگليس و تحت نظارت MI6 و...- مصاحبه مي كنند و در جاده يكطرفه اي كه اين رسانه هاي بيگانه برايشان فراهم آورده اند، تخته گاز مي تازند و نظام جمهوري اسلامي ايران را مورد هجوم قرار مي دهند... راستي كه، جاي دون كيشوت خالي و آن آسياب بادي!
رياست محترم دادگاه، آيا غير از اين است؟ و آيا همه شواهد و اسناد موجود از اين واقعيت حكايت نمي كند؟ واقعيتي تلخ كه در آن پول و شهرت و تلاش براي پر كردن خلأ كمبود دانش نقش اصلي را بازي مي كند؟!
انشاءالله كه وكلاي مدافع خانم عبادي و انجمن دفاع از حقوق زندانيان و... از اين طيف نباشند و براي پوشاندن كمبود دانش حقوقي و قضايي خويش به اين جرگه وارد نشده باشند!
ادامه دارد

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14