(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 ارديبهشت 1389- شماره 19636

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بازداشت توزيع كنندگان مواد مخدر گام اول براي تأمين امنيت اجتماعي
آيت الله مهدوي كني: شهيد مطهري هدف خود را از كمونيست ها و ماترياليست ها جدا كرد
ابوترابي فرد: حقوق بازنشستگان 25 درصد افزايش يافته است
مركز پژوهش هاي مجلس پيشنهاد كرد وزارت خارجه سالانه موارد نقض حقوق بشر در آمريكا را اعلام كند
محمدجواد لاريجاني: درايت رهبري اصلي ترين عامل خنثي شدن فتنه بود
نامه لاريجاني به هاشمي رفسنجاني
با سفر نجار به باكو مناسبات اقتصادي ايران و آذربايجان گسترش مي يابد
موافقت وزارتخانه هاي خارجه و اطلاعات نسبت به كاهش سطح روابط با انگليس
با حمايت از مواضع رئيس قوه قضائيه سرلشكر فيروزآبادي :
خواهان اجرايي كردن فرمان هشت ماده اي رهبر انقلاب هستيم
كارشناس ارشد روس: جامعه جهاني مجبور به پذيرفتن ايران به عنوان قدرت هسته اي است
اولويت هاي جديد دارندگان فيش هاي عمره



نيروي انتظامي عمليات گسترده مقابله با اشرار و معتادان را آغاز كرد
بازداشت توزيع كنندگان مواد مخدر گام اول براي تأمين امنيت اجتماعي

سرويس اجتماعي -
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از جمع آوري حدود 400 نفر از قاچاقچيان مواد مخدر و فروشندگان اين مواد در تهران با اجراي نخستين طرح عملياتي برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر سال 89 خبر داد.
نخستين طرح عملياتي برخورد با قاچاقچيان و فروشندگان مواد مخدر در تهران از ساعت 30:22 شامگاه يكشنبه با حضور سرتيپ ساجدي نيا، و به كارگيري يگان امداد پليس تهران در سطح كل تهران آغاز شد.
سرتيپ ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ در اين خصوص با بيان اينكه در شب اول اجراي اين طرح 400 نفر از قاچاقچيان و فروشندگان مواد مخدر كه از قبل در 350 مكان در تهران شناسايي شده بودند، با حكم قضايي دستگير گرديدند، گفت: از اين افراد مقادير قابل توجهي مواد مخدر، سلاح سرد و گرم و كشف شد.
وي با اشاره به اينكه در اجراي اين طرح افراد مجرم سريعا به پايگاه هاي مواد مخدر منتقل و پس از پالايش با هماهنگي دستگاه قضايي اقدامات لازم درخصوص آنها صورت مي گيرد، گفت: اجراي اين طرح با حضور 1500 نفر از نيروهاي ورزيده ناجا و با كمك كلانتري هاي محل و نيروهاي يگان امداد پليس تهران تا ساعاتي از صبح ادامه داشت.
وي همچنين در جمع نيروهاي عملياتي خود كه شب دوشنبه به ماموريت اعزام شده بودند، گفت: در خصوص افراد غيرمقصر با اقتدار و رحمت رفتار و حقوق شهروندي رعايت شود و موارد شرعي را نيز مدنظر داشته باشند.
وي تاكيد كرد: براساس هماهنگي هاي صورت گرفته با كميته امداد، خانواده اين افراد در صورت نداشتن بضاعت مالي تحت پوشش كميته امداد قرار خواهند گرفت.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: پليس پايتخت براساس خواست مردم و طبق قول هايي كه از قبل داده است، طرح هاي ديگري را نيز در تهران به زودي به مرحله اجرا خواهد گذاشت.
به گزارش كيهان سرهنگ محسن خانچرلي، معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ نيز در رابطه با اين عمليات ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 350 مكاني كه در شب عمليات مورد بازرسي قرار گرفت 52 كيلوگرم انواع مواد مخدر شامل حشيش، شيشه، كراك و قرص روانگردان كشف و ضبط شد.
وي افزود: برخي از اين موادفروشان در پوشش خانواده اقدام به توزيع مواد مخدر مي كردند و برخي نيز در خانه هاي تيمي به اين كار مبادرت مي ورزيدند.
وي در انتها ضمن تشكر از همكاري تنگاتنگ و مناسب دادستان تهران با پليس در اجراي اين طرح افزود: شهروندان نيز در طول عمليات همكاري نزديكي با پليس داشتند و مخفيگاه تعدادي از مجرمان فراري را به پليس 110 اعلام كردند كه صميمانه از آنها سپاسگزاري مي كنيم.
گفتني است شامگاه يكشنبه در يكي از عمليات هاي پليس تهران، ماموران با ورود به خانه يكي از قاچاقچيان مواد مخدر در خيابان صفاي غربي يك لابراتور توليد شيشه به همراه مقاديري مواد مخدر، مشروبات الكلي، تعدادي تلفن همراه و يك قبضه سلاح گرم به همراه تعدادي سلاح سرد كشف و ضبط كردند.
جمعي از اهالي نيز با تقدير از عملكرد نيروي انتظامي اعلام كردند كه افراد مورد نظر در اين منزل اقدام به توليد و فروش مواد مخدر مي كردند كه طي اين امر اهالي محل با پليس 110 تماس گرفتند و ماموران پليس نسبت به دستگيري آنها اقدام كردند. آنان خواستار تداوم اين عمليات تا زمان پاكسازي كامل شهر از وجود قاچاقچيان و فروشندگان مواد مخدر شدند.

 



آيت الله مهدوي كني: شهيد مطهري هدف خود را از كمونيست ها و ماترياليست ها جدا كرد

دبير كل جامعه روحانيت مبارز تاكيد كرد كه شهيد مطهري از همان ابتدا و در دوران قبل از انقلاب هم مقابل مادي گرايي و كمونيسم ايستاد.
آيت الله مهدوي كني در مراسم بزرگداشت مقام معلم در جمع اعضاي هيات مديره و معلمان مجتمع آموزشي امام صادق (ع) با اشاره به مقام والاي شهيد مطهري گفت: دليل اينكه ما از شهيد مطهري نام مي بريم به خاطر حق شناسي است چون شهيد مطهري در اين انقلاب داراي حق زيادي است. امام (ره) شاگردان زيادي داشت اما هيچ كدام مثل شهيد مطهري حاصل عمر ايشان نبودند.
وي با تاكيد بر اينكه «مطهري از همان ابتدا و در دوران قبل از انقلاب هم مقابل مادي گرايي و كمونيسم ايستاد» گفت: مطهري هدف خود را از كمونيست ها و ماترياليست ها جدا كرد و معتقد بود همراهي و همسويي با آنها باعث مي شود كه در آينده دچار مشكل شويم؛ لذا دشمن هم به خوبي درك كرد كه چه مغزي را بايد نشانه بگيرد.
دبير كل جامعه روحانيت مبارز اضافه كرد: شهيد مطهري اگر بودند بسياري از مسائل خود را تكميل مي كردند اما همان مقدار كاري هم كه كردند در نوع خود يك ابتكار است و اين ابتكار نبايد فراموش شود.
وي در رابطه با وظيفه معلم گفت: معلم بايد ببيند چه چيز به درد مردم مي خورد و خداپسندانه است تا بتواند علم و دين را درهم بياميزد و دانش آموزاني عالم، مهذب و داراي روحيه اي انقلابي تربيت كند.
رئيس دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه خاطرنشان كرد: تقدس هر علمي به موضوع، هدف و محتواي آن علم است و امروزه در دنيا ثابت شده كه اگر علمي بخواهد ارزشمند باشد، بايد حجاب بين آن با بسياري از علوم از بين برود و علوم ميان رشته اي كه حتي مي تواند، تقدس به علم دهد و مشكلات آن را حل كند، به وجود آيد.
وي با اشاره به اينكه علوم ميان رشته اي علومي است كه از لحاظ محتوايي با هم القاء شده باشند افزود: علوم مونتاژي به درد كار ما نمي خورد، ارتباط ميان علوم بايد ارتباطي ارگانيك باشد.

 



ابوترابي فرد: حقوق بازنشستگان 25 درصد افزايش يافته است

نماينده قزوين در مجلس گفت: با اجراي قانون مديريت خدمات كشوري ميانگين حقوق بازنشستگان 25 درصد افزايش يافته است.
محمدحسن ابوترابي فرد در نشست كميسيون اجتماعي مجلس براي بررسي مسائل و مشكلات كاركنان بازنشسته سراسر كشور اظهار داشت: يكي از اهداف كليدي كه قانون خدمات كشوري دنبال مي كرد، پاسخ به مطالبات صحيح بازنشستگان بود و در واقع تصويب و اجراي اين قانون، گامي در جهت رفع اختلافات فاحش حقوقي در كشور است.
نايب رئيس مجلس براساس برخي گزارش هايي كه به دست وي رسيده است، ادامه داد: با اجراي اين قانون ميانگين افزايش حقوق بازنشستگان، 25 درصد افزايش يافته است.
به گفته وي يكي از دغدغه هاي مشترك مجلس و دولت، پاسخگويي به مطالبات بازنشستگان است و اگر جايي شما احساس مي كنيد كه تمام انتظارات برآورده نشده به واسطه تنگناهايي است كه ما در بحث منابع با آن مواجه هستيم.
به گزارش خانه ملت، نايب رئيس مجلس ابراز اميدواري كرد كه با اصلاح ساختار و سپردن امور به دست مردم، دولت چابك و رشد اقتصادي مطلوبي داشته باشيم و با كنترل تورم، درخواست شما نيز برآورده شود.
ابوترابي فرد خاطرنشان كرد: براساس آمار بانك مركزي تورم در سال 88، حدود 11درصد بود و كاهش قيمت مسكن، نقش موثري در كاهش معدل تورمي كشور داشت.

 



مركز پژوهش هاي مجلس پيشنهاد كرد وزارت خارجه سالانه موارد نقض حقوق بشر در آمريكا را اعلام كند

مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد كرد وزارت خارجه كشورمان سالانه موارد نقض حقوق بشر در آمريكا را اعلام كند.
در اظهارنظري كه اين مركز درخصوص طرح «افشاي نقض حقوق بشر توسط آمريكا» ارائه كرده، آمده است: با توجه به سوءاستفاده آمريكا و برخي قدرت هاي غربي از واژه حقوق بشر، نمايندگان درصدد تصويب طرحي جهت «افشاي نقض حقوق بشر توسط آمريكا، مقابله با محدودسازي ناعادلانه آمريكا و قدرت هاي غربي در عرصه فناوري اطلاعات و دفاع از جريانات مترقي كه در برابر مظالم اين كشور در جهان ايستاده اند» برآمده اند و بدين منظور، اين طرح، اختصاص «مبلغ 20 ميليون دلار از محل صندوق ذخيره ارزي» را در اين راستا مقرر داشته است.
در ادامه اظهارنظر فوق به برخي مشكلات طرح مذكور اشاره شده و آمده است:
اين طرح به دليل گستردگي موضوع، عدم امكان دستيابي به موارد نقض حقوق بشر، وظيفه ذاتي كنوني اعضاي كميته ويژه براي افشاي نقض حقوق بشر در كشورهاي غربي، مغايرت طرح با قانون برنامه چهارم توسعه، عدم تحقق اهداف مورد نظر نمايندگان، نبود يك برنامه و چارچوب مدون، ضمن تحميل هزينه سنگين مالي نمي تواند مقاصد مورد نظر را برآورده كند. بر اين اساس به جاي طرح مذكور پيشنهاد مي شود كه:
مجلس شوراي اسلامي، وزارت امور خارجه را مكلف كند ساليانه موارد نقض حقوق بشر در آمريكا را رسما تهيه و اعلام كند.
مجلس شوراي اسلامي، وزارت امور خارجه را مكلف كند تا از طريق ايجاد رويه اي حقوقي در سازمان هاي بين المللي از جمله كنفرانس اسلامي و عدم تعهد، ساليانه موارد نقض حقوق بشر توسط آمريكا در قبال اين مجموعه از كشورها را رسما تهيه و اعلام كند.
اين اقدامات با تقويت تحرك ديپلماتيك ايران در نظام بين الملل در قبال حقوق بشر سبب مي شود مسئولان كشور در كنفرانس ها و مجامع بين المللي، به خصوص در دفتر حقوق بشر كشورهاي عضو عدم تعهد با تاكيد بر اين موارد، نقض حقوق بشر را در اسناد رسمي سازمان ملل و ساير مجامع بين المللي همواره منتشر و ثبت كنند و با همكاري با ساير كشورهايي كه در معرض اتهامات آمريكا قرار دارند، توجه عفو بين الملل و كميته حقوق بشر سازمان ملل و شوراي حقوق بشر را به اين موارد جلب و در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، آمريكا را محكوم كنند.

 



محمدجواد لاريجاني: درايت رهبري اصلي ترين عامل خنثي شدن فتنه بود

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه دستگيري سران فتنه را خيلي راحت دانست اما تاكيد كرد كه قبل از هرچيزي مردم بايد حق را از باطل تشخيص دهند.
محمد جواد لاريجاني شنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجويان دانشگاه خليج فارس بوشهر گفت: قوه قضاييه در برخورد با فتنه پس از انتخابات به هيچ وجه اغماض نمي كند و افراط و تفريط نيز نخواهد كرد.
وي افزود: حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري اخير وسيع ترين توطئه اي بود كه پس از 30 سال در كشور انجام شد و هرچند با حضور 40 ميليوني مردم در پاي صندوق هاي راي پيروزي بزرگي نصيب نظام شد اما يك شبيخون نيز خورديم كه تاكنون از آن غافل بوديم.
مشاور رئيس قوه قضاييه اظهار داشت: در فتنه پس از انتخابات رهبر معظم انقلاب با تدبيري كه انجام داد نه تنها ماهيت نظامي اسلامي و دموكراسي را در كشور حفظ كردند بلكه از تماميت ارضي كشور نيز محافظت كردند.
وي با بيان اينكه در كشور جمهوري اسلامي ايران افراد از طريق انتخابات با نردبان راي مردم بالا و پايين مي روند اضافه كرد: حوادث پس از انتخابات براي نظام اسلامي عبرت انگيز است و بايد از آن درس هاي مختلف گرفته شود.
مشاور رئيس قوه قضاييه گفت: در مورد كساني كه تخلفات پس از انتخابات را انجام دادند قانون بايد مسير خود را طي كند.
لاريجاني افزود: نظام اسلامي به رغم اينكه فتنه پس از انتخابات را يك جنايت بزرگ مي داند اما تاكنون برخورد رئوفانه با عناصري كه مرتكب اين فتنه شده اند، انجام داده است.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه با اشاره به اينكه دست حاكم شرع در نظام اسلامي براي تصميم گيري در مورد مسايل اخير باز است گفت: استراتژي رهبر معظم انقلاب در مورد مسايل اخير اين است كه قبل از هر چيزي مردم بايد حق را از باطل تشخيص دهند وگرنه بگير و ببند كه كاري ندارد و گرفتن سران فتنه نيز خيلي راحت است.
وي گفت: موسوي و كروبي نيز بزرگترين جنايت را در حوادث پس از انتخابات انجام دادند اما علت اينكه نظام در برابر اين مسايل صبر پيشه كرده است اصل بر آگاهي مردم از اين جنايت است.
لاريجاني افزود: قوه قضاييه رسالت خود را در برخورد با تخلفات پس از انتخابات انجام مي دهد اما نظام اختياراتش وسيع تر از قوه قضاييه است.
وي در پاسخ به اين سوال كه ديدگاه شما در خصوص حوادث كهريزك، حمله به مجتمع سبحان و كوي دانشگاه تهران چيست، گفت: حوادثي كه در اين زمينه اتفاق افتاد جناياتي است كه قابل بخشش نيست و زيبنده نظام نبود اما در بالاترين سطح كشور نسبت به اين حوادث عكس العمل نشان داده شد و پرونده آن در حال طي كردن پروسه قضايي خود است.
لاريجاني با بيان اينكه اين جنايات تا آخر رسيدگي خواهد شد افزود: اين جنايات در حد خود بايد پيگيري شود اما نبايد مانع رسيدگي به جنايات بزرگتري كه در حق نظام پس از انتخابات شد، شود.
مشاور رئيس قوه قضاييه اضافه كرد: اين مسايل و جنايات، هيچكدام ديگري را نمي پوشاند و نظام بايد به هر دو حساس باشد.
خطاي بزرگ هاشمي
وي در بخش ديگري از سخنانش با پاسخ به سوالي در خصوص نقش هاشمي رفسنجاني در مورد حوادث اخير گفت: اگر پنج نفر سياستمدار باهوش در جهان اسلام بخواهم نام ببرم به طور حتم يكي از آنها هاشمي است و در تاريخ وي جزو مردان بزرگ است.
لاريجاني با بيان اينكه مردان بزرگ خطاهاي بزرگ نيز مي توانند داشته باشند افزود: هنوز نمي توانم باور كنم كه فردي با اين كياست و باهوشي نامه اي به رهبري بنويسد و مردم را به خيابان فرا بخواند و اين خطاي بزرگي بود كه سياستمداري مثل هاشمي انجام داد.
وي بيان كرد: هاشمي از چهره هاي بزرگ سياسي معاصر با اشتباهات بزرگ است.
لاريجاني در خصوص فيلترينگ اينترنت نيز گفت: در همه كشورهاي دنيا اين موضوع وجود دارد اما نبايد در محيط هاي دانشگاهي از سيستم فيلترينگ استفاده كرد.
وي با بيان اينكه فيلترينگ در كشور ما غير هوشمند است افزود: در اينكه بايد نظام فيلترينگ كند، شكي نيست و حتي براي اخلاقيات جامعه نيز ضروري است.
مشاور رئيس قوه قضاييه گفت: انقلاب اسلامي يك حادثه و تاريخ عظيم است و دو محصول داشت كه همانا تاسيس نظام مدني براساس فكر اسلامي و بيداري اسلامي از دستاوردهاي آن است.
لاريجاني با اشاره به اينكه نظام اسلامي ايران تنها دموكراسي بزرگ خاورميانه است گفت: بزرگترين آسيبي كه مي تواند نظام را تهديد كند كارآمدي است كه براي برخورد با نقاط ضعف و قوت بايد واقع گرا بود.
همچنين لاريجاني در شوراي قضايي استان بوشهر در سخناني تصريح كرد كه غرب مجبور است با ايران هسته اي كنار بيايد.

 



نامه لاريجاني به هاشمي رفسنجاني

مشاور رئيس مجلس از ارسال نامه لاريجاني به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد.
اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران و مشاور امور ايثارگران رئيس مجلس شوراي اسلامي، گفت: علي لاريجاني اخيراً نامه اي با امضاي خود به آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در جهت سرعت بخشيدن و مشخص كردن وضعيت لايحه جامع خدمات ايثارگران فرستاده است.
وي افزود: اين لايحه دقيقا 23 ماه است كه در مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار دارد البته ما جلساتي سال گذشته با محسن رضايي دبير مجمع به رياست باهنر نايب رئيس مجلس و با حضور نمايندگاني از دولت داشتيم كه در اين جلسات قرار شد تا پايان سال گذشته رضايي جواب قطعي در زمينه اين لايحه به مجلس بدهد كه هنوز اين پاسخ داده نشده است.
رئيس فراكسيون ايثارگران مجلس با بيان اينكه مجمع تشخيص مصلحت نظام پاسخ نامه لاريجاني را نداده است، تصريح كرد: لاريجاني در نامه خود خواستار رسيدگي سريع به اين موضوع شده بود.
روز يكشنبه گذشته 20 تن از جانبازان 70 درصد دوران دفاع مقدس به نمايندگي جمعي از جانبازان 70 درصد مقابل مجلس تجمع كردند كه به گفته نماينده جانبازان مذكور عدم تصويب لايحه خدمات جامع ايثارگران علي رغم بررسي 10 ساله، مشكلات بيمه بهداشت و درمان جانبازان و نيز لغو معافيت گمركي خودروي جانبازان از جمله مواردي است كه جانبازان 70 درصد در اعتراض به آن تجمع كردند.

 



با سفر نجار به باكو مناسبات اقتصادي ايران و آذربايجان گسترش مي يابد

وزير كشور براي گسترش مناسبات اقتصادي دو كشور ايران و آذربايجان به همراه چهار استاندار عازم باكو شد.
مصطفي محمدنجار به هنگام ورود به باكو در گفت وگويي با خبرنگاران با اشاره به تاكيدهاي روساي جمهوري دو كشور مبني بر توسعه روابط اظهار داشت: در اين سفر در جهت بررسي راه هاي گسترش مناسبات اقتصادي مذاكره خواهد شد.
استانداران آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل و گيلان در اين سفر وزير كشور را همراهي مي كنند كه در خصوص راه هاي توسعه همكاري هاي بين استاني با مقامات آذري ديدار و مذاكره خواهند داشت.
در اين سفر همچنين جمعي از بازرگانان و دست اندركاران تجاري راه هاي توسعه بازرگاني با طرف هاي آذري گفت وگو خواهند كرد.
وزير كشور ايران مسائل امنيتي و مرزي، مبارزه با قاچاق و تردد غيرمجاز را از ديگر مسائلي عنوان كرد كه در اين سفر با مقامات آذري مطرح مي شود.
«رامي ئوسوب اف» وزير كشور جمهوري آذربايجان نيز با اشاره به روابط و مشتركات دو كشور بهبود مناسبات تهران - آذربايجان را ضروري دانست و اظهار اميدواري كرد كه اين سفر منجر به توسعه هر چه بيشتر روابط شود.
وزير كشور در اين سفر همچنين با رئيس جمهوري، وزيران امور غيرمترقبه، توسعه اقتصادي، امنيت ملي و دفاع جمهوري آذربايجان ديدارهاي رسمي خواهد داشت.
مسائل امنيتي و مرزي از جمله مبارزه با قاچاق مسافر و كالا، مبارزه با پولشويي، استرداد مجرمان و فعال كردن بازارچه هاي مرزي، توسعه و گسترش مبادلات اقتصادي و بازرگاني از جمله مباحث مذاكرات هيات ايراني در اين سفر است.

 



نايب رئيس كميسيون امنيت ملي خبر داد
موافقت وزارتخانه هاي خارجه و اطلاعات نسبت به كاهش سطح روابط با انگليس
s

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس از موافقت وزارتخانه هاي اطلاعات و خارجه با كاهش رابطه با انگليس از سطح سفير به كاردار خبر داد.
اين خبر در حالي اعلام شد كه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در نشستي با مسئولان وزارت خارجه و اطلاعات به بررسي طرح كاهش رابطه با انگليس پرداخته است.
حسين سبحاني نيا نايب رئيس اين كميسيون در گفت وگو با ايلنا با اعلام اين خبر عنوان كرد: وزارتخانه هاي اطلاعات و امور خارجه در كليات موافق كاهش رابطه ايران با انگليس هستند.
وي به استدلال هاي اين دو وزارتخانه در بحث كاهش رابطه تجاري، اقتصادي، صنعتي و علمي با انگليس اشاره كرد و گفت: تقريبا وزارتخانه هاي اطلاعات و خارجه با كاهش رابطه در اين سطوح موافق هستند. سبحاني نيا اضافه كرد: در مجموع به نظر مي رسيد كه وزارت اطلاعات و امور خارجه در كاهش سطح رابطه سياسي با انگليس از سطح سفير به كاردار موافق هستند.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي فرا خواندن «صفري» سفير ايران در انگليس و اعزام وي به چين را نشان دهنده موافقت وزارت امور خارجه در اين بحث دانست.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي، رئيس كميته روابط خارجي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در گفت وگو با فارس با اشاره به طرح كاهش رابطه با انگليس، گفت: اين طرح هم اكنون در كميسيون امنيت ملي قرار داشته و ما در حال پيگيري اين طرح هستيم.
وي در اين باره افزود: در اين خصوص با برخي دستگاه ها مذاكراتي صورت گرفته و با برخي دستگاه هاي ديگر نيز در آينده مذاكراتي انجام خواهيم داد.
رئيس كميته روابط خارجي كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: هم اكنون وزارتخانه هاي امور خارجه و اطلاعات به همراه برخي دستگاه هاي ديگر نظر خود را در رابطه با طرح مذكور به كميسيون امنيت ملي ارائه داده اند و زماني كه ما به جمع بندي كامل در اين باره رسيديم طرح را در صحن مطرح خواهيم كرد.
ابراهيمي با بيان اينكه تا حصول نتيجه نهايي جلسات و پيگيري هاي خود را ادامه خواهيم داد، تاكيد كرد: البته ما از برخي دستگاه ها توضيحاتي درباره طرح كاهش رابطه با انگليس خواسته ايم كه در صورت ارائه اين توضيحات، درباره طرح جمع بندي خواهيم كرد.

 



با حمايت از مواضع رئيس قوه قضائيه سرلشكر فيروزآبادي :
خواهان اجرايي كردن فرمان هشت ماده اي رهبر انقلاب هستيم

رئيس ستادكل نيروهاي مسلح با حمايت از مواضع و جديت رئيس قوه قضائيه گفت: خواهان اجرايي كردن فرمان هشت ماده اي و منتظر نتايج نوراني آن براي كشور و انقلاب و اسلام هستيم.
به گزارش معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار سرلشكر سيد حسن فيروزآبادي رئيس ستادكل نيروهاي مسلح طي سخناني اظهار داشت: مواضع قاطع رياست قوه قضائيه، آيت الله صادق آملي لاريجاني در سالروز صدور فرمان 8 ماده اي رهبر انقلاب و فرماندهي كل قوا در امر مهم و حياتي مبارزه با مفسدين و مفاسد اقتصادي موجب دلگرمي و خوشحالي ملت ايران و فرزندان غيور ملت در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است.
عضو شوراي عالي امنيت كشور در ادامه گفت: گروهي اندك كه شمارگان آنها به هزار نفر هم نمي رسد با غارت بيت المال و حيله ها و رابطه هاي غيرقانوني، مفاسد بزرگ اقتصادي را مرتكب شدند كه آثار زيانبار جرم آنها موجب بروز مشكلات براي عامه مردم و محرومان و مستضعفان، اين ولي نعمتان انقلاب را فراهم آورده است.
وي افزود: ما از مواضع و جديت رياست جديد قوه قضائيه براي تحقق منويات رهبر بزرگوار انقلاب حمايت مي كنيم و اميدواريم با ارائه يك برنامه زمانبندي شده در دوره اي كوتاه و مناسب، مفسدان محكوم و حقوق ملت به بيت المال برگردانده شود و راه بر مفسدان آتي بسته گردد، چرا كه توسعه اقتصادي كشور و رشد و بالندگي ايران اسلامي بدون ريشه كن كردن مفسدان و مفاسد اقتصادي امكان پذير نيست.
فيروزآبادي ادامه داد: ما خواهان اجرايي كردن فرمان هشت ماده اي و منتظر نتايج نوراني آن براي كشور و انقلاب و اسلام هستيم.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان اظهار داشت: دعاي رزمندگان اسلام و خانواده معظم شهيدان و جانبازان و آزادگان و پاسداران امنيت و خانواده هاي آنان پشتيبان چنين اقدامي است.

 



كارشناس ارشد روس: جامعه جهاني مجبور به پذيرفتن ايران به عنوان قدرت هسته اي است

يك كارشناس ارشد روسيه با اشاره به توانمندي ها و پيشرفت هاي ايران در عرصه هسته اي گفت: جامعه جهاني مجبور به پذيرفتن جمهوري اسلامي ايران به عنوان قدرت هسته اي است.
«لئونيد ساوين» كارشناس ارشد جنبش سياسي اوراسياي روسيه در گفت وگو با ايرنا در مسكو گفت: ايران توانسته است در مهمترين بخش از فناوري هاي هسته اي غيرنظامي، دانش ايجاد چرخه كامل سوخت هسته اي را كسب و آن را در توليد اين ماده مهم به كار گيرد.
وي افزود: اقدامات ايران در عرصه هسته اي بنا به گزارش هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي، ماهيت نظامي ندارد و از اين رو، تهديدي براي ديگر كشورها محسوب نمي شود.
اين كارشناس خاطرنشان كرد: ادعاي آمريكا و متحدان غربي اش مبني بر اين كه ايران درپي ساخت سلاح اتمي است، ماهيت سياسي دارد و پشت سر آن غرض ورزي واشنگتن نسبت به ايران نهفته است.
ساوين گفت: هدف اصلي اين تلاش ها، ايجاد زمينه براي فشار بر ايران است تا اين كشور در عرصه بين المللي نتواند نقش خود را به عنوان قدرت منطقه اي ايفاء كند.
وي گفت: روسيه و ديگر كشورهاي مستقل جهان بايد با اين موضع آمريكا همسويي نكنند و سياست خود را براساس واقعيت هاي موجود و در وهله اول با ملاك قرار دادن گزارش هاي حرفه اي بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي از مراكز اتمي ايران تنظيم و اجرا كنند.
تحريم تاثيري بر مبادلات تجاري ايران ندارد
در همين حال سفير ايران در آلمان اظهار داشت: رويكرد تحريمي از سوي برخي از كشورهاي غربي عليه جمهوري اسلامي ايران شعاري است و تاثير زيادي بر روند مبادلات تجاري تهران و برلين ندارد.
«عليرضا شيخ عطار» در گفت وگو با ايرنا با اشاره به اين كه حجم مبادلات تجاري آلمان با ساير كشورها در سال 2009 ميلادي كاهش 5/17 درصدي را تجربه كرده، افزود: اين روند در مورد ايران تنها پنج درصد بوده است.
وي از آلمان به عنوان نخستين شريك تجاري ايران در اروپا نام برد و گفت: ميزان مبادلات ايران و آلمان در سال 2008 ميلادي 10 درصد رشد داشت و از سويي صادرات به اين كشور نيز از افزايش 12 درصدي برخوردار شد.
به اعتقاد وي، با توجه به اين كه بحران جهاني غرب صدها هزار نفر را در آلمان بيكار كرده، فعالان اقتصادي اين كشور دليلي براي از دست دادن بازار چهار ميليارد يورويي ايران نمي بينند.
شيخ عطار با طرح اين جمله كه «اقتصاد جمهوري اسلامي ايران از توانمندي بالا و ظرفيت هاي متنوعي برخوردار است»، گفت: هرچند تحريم موجب مي شود تا بنگاه هاي ايراني در شرايط عادي قادر به تجارت نباشند، اما بايد براي گريز از فشارها تدابير بيشتري اتخاد شود.
وي درباره مشكل تامين مالي و نقل و انتقالات بانكي براي تاجران ايراني در برخي كشورهاي اروپايي نيز گفت: شراكت آنها با آمريكايي ها در حوزه بانكي و يا بورس باعث شد تا تحت فشار آنها مراودات خود را با بازرگانان ايراني محدود كنند كه چندان اين رويه نيز موفقيت آميز نبود.
سفير ايران در آلمان افزود: با وجودي كه طرف آلماني برخي محدوديت ها را در انجام مراودات با تجار ايراني دارد، اما صاحبان بانك هاي بزرگ اين كشور نيز نسبت به وضعيت بوجود آمده اظهار تاسف مي كنند اما چاره اي ندارند.

 



مديريت حج و زيارت استان تهران اعلام كرد
 اولويت هاي جديد دارندگان فيش هاي عمره

مديريت حج و زيارت استان تهران از كليه دارندگان اولويت هاي 101 تا 120 شعب بانك ملت استان تهران به منظور تكميل ظرفيت تعداد محدودي از گروههاي عمره كه پرواز آنان تا تاريخ 15/3/1389 مي باشد، دعوت نمود تا در اسرع وقت به يكي از كارگزاران مجاز زيارتي كه آدرس آنان در پايگاه اينترنتي http://tehranhaj.ir مي باشد، مراجعه نمايند.
پيش از اين از دارندگان اسناد بانك ملي، بستانكاران سنوات گذشته و همچنين اولويت هاي 1 تا 010 بانك ملت دعوت به عمل آمده بود.
بديهي است در صورت تكميل ظرفيت گروههاي مذكور ثبت نام متوقف خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14