(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 ارديبهشت 1389- شماره 19636

وزير اطلاعات خبر داد دستگيري چند نفر از سرشاخه هاي شركت هاي هرمي
ورود دستگاه قضا به موضوع سرقت مجسمه هاي برنزي
وزير بهداشت در همايش ماماها: قانون كاهش ساعت كاري شامل ماماها هم مي شود
بهره برداري از باغ كتاب شهر تهران تا پايان سال
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ: تعدادي مظنون در ارتباط با سرقت مجسمه ها شناسايي شدند
رئيس سازمان ملي جوانان خبر داد الزام ارائه مدرك آموزش قبل از ازدواج در دفاتر ثبت
محكوميت يك ميلياردي يكي از نمايندگي هاي شركت قطارهاي مسافربري
رئيس كل گمرك: تعرفه جديدي براي واردات خودرو تعيين نشده است
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اعلام كرد
وصول 8 هزار ميليارد از مطالبات بانك ها توسط سازمان ثبت
آمادگي مراكز 10 گانه براي معاينه فني موتورسيكلت ها
فرماندار بناب: بايد كارخانه آلاينده تعطيل شود
دستگيري 2 خواهر سارق طلافروشي ها در گنبدكاووس
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز خبر داد تولد 10 نوزاد نارس از هر 100 بارداري در كشور
4 كشته و زخمي براثرانفجار دركارخانه فولاد اسفراين
قطار باري در رباط كريم از ريل خارج شد
حمله بي خانمان ها به مجتمع هاي مسكوني



وزير اطلاعات خبر داد دستگيري چند نفر از سرشاخه هاي شركت هاي هرمي

چند تن از سرشاخه هاي شركت هاي هرمي، شناسايي و بازداشت شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «حيدر مصلحي» وزير اطلاعات با بيان اين مطلب از شناسايي و برخورد قانوني با شركت هاي هرمي خبر داد و گفت: در خصوص شناسايي و برخورد با شركت هاي هرمي تدابير اساسي انديشيده شده و چند تن از سرشاخه هاي شركت هاي هرمي نيز بازداشت شده اند.
مصلحي با اشاره به تدابير جديد وزارت اطلاعات جهت شناسايي و برخورد با شركت هاي هرمي افزود: براي متلاشي كردن شركت هاي هرمي اقدامات خوب و شايسته اي صورت گرفته كه به زودي به نتايج مطلوب و دلخواه خواهيم رسيد.
وزير اطلاعات همچنين خاطرنشان كرد: پيشگيري خوبي در خصوص مقابله با به يغما رفتن سرمايه مردم در مقابل شركت هاي هرمي صورت گرفته و به لطف خدا چند تن از سرشاخه هاي شركت هاي هرمي نيز بازداشت شده اند كه به زودي مردم را در جريان وضعيت آنها قرار خواهيم داد.

 



ورود دستگاه قضا به موضوع سرقت مجسمه هاي برنزي

دادستان تهران از آغاز رسيدگي قضايي به موضوع سرقت مجسمه هاي پايتخت خبر داد.
دادستان تهران از آغاز رسيدگي قضايي به موضوع سرقت مجسمه هاي پايتخت خبر داد.
دكتر عباس جعفري دولت آبادي در اين باره اظهار داشت: به محض انتشار اخبار سرقت مجسمه هاي پايتخت در رسانه ها، به عنوان مدعي العموم از پليس خواستيم اين موضوع را بررسي كند و در حال حاضر منتظر گزارش پليس هستيم.
دادستان تهران درباره علت لغو سخنراني اش در دانشگاه امام صادق(ع) نيز گفت: طبق توافق به عمل آمده با مسئولان دانشگاه امام صادق(ع) قرار بود اين جلسه به صورت داخلي برگزار شود و توافقي براي سخنراني نبوده است. به علاوه رئيس سازمان بسيج دانشجويي كشور به ما اعلام كرد براي برگزاري اين جلسه با آنها هماهنگي نشده است.
به گزارش ايسنا، جعفري دولت آبادي همچنين درباره آخرين وضعيت پرونده آزمون دستياري با اشاره به ارسال بخشي از اين پرونده به دادگاه اظهار كرد: پرونده در خصوص سه نفر از اين متهمان با صدور كيفرخواست به دادگاه عمومي ارسال شده و نسبت به ديگر متهمان مفتوح است.

 



وزير بهداشت در همايش ماماها: قانون كاهش ساعت كاري شامل ماماها هم مي شود

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از قانون ارتقاي بهره وري و كاهش ساعت كاري پرستاران و ماماها خبر داد.
مرضيه وحيد دستجردي ديروز در همايش روز جهاني مامايي در تالار اجتماعات مركز قلب تهران گفت: كار مامايي كاري سخت و طاقت فرساست و ماما بايد در زمان هاي غيرمتعارف به خصوص شب ها براي نجات جان نوزادان و مادران باردار هم مشغول كار باشد.
وي ادامه داد: ماماها بيش از 9 ماه در زمان بارداري و قبل و بعد از آن با مادران ارتباط نزديك دارند و زحمات آنها بر هيچ كسي پوشيده نيست بنابراين ما وظيفه داريم كه مطالبات اين قشر زحمتكش را در حد توانمان پيگيري كنيم به خصوص اينكه با تلاش ماماها بود كه طي 30 سال گذشته ميزان مرگ و مير نوزادان در كشور به
5/12 در هزار تولد زنده كاهش يافت و مرگ و مير مادران نيز به كمتر از 24 درصد هزار تولد رسيد.
وزير بهداشت گفت: در زمان حاضر 50 هزار و 340 فارغ التحصيل مامايي در كشور داريم كه حدود 20 هزار نفر آنها در بخش دولتي شاغل هستند اما با توجه به تولد سالانه بيش از يك ميليون و 300 هزار نوزاد در كشور بسيار بيش از اين به خدمات ماماها در كشور نيازمنديم.
وي افزود: يكي از مهمترين مطالبات ماماهاي كشور تحت پوشش نبودن خدمات آنها از سوي بيمه هاست و اينكه بيمه ها با آنها قرارداد نمي بندند. اين يك مشكل قديمي است اما در شرايط فعلي كه وزارت رفاه در دولت دهم با وزارت بهداشت همراه است، تمام تلاش خود را براي حل اين مشكل انجام مي دهيم زيرا معتقديم اين كار هم به نفع بيمه ها، هم ماماها و هم سلامت مردم و خانواده هاست.
وحيد دستجردي گفت: خبر خوش ديگري هم كه دارم اين است كه تمام تلاشمان را مي كنيم كه در پايان سال جشن تكميل شبكه بهداشتي و درماني كشور را برگزار كنيم و با تكميل اين شبكه حتماً تعداد زيادي ماما هم بكارگيري مي شود.

 



بهره برداري از باغ كتاب شهر تهران تا پايان سال

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران در جريان بازديد از پروژه فرهنگي باغ كتاب تهران از بهره برداري اين طرح تا پايان سال خبر داد.
به گزارش «تهران سما» محمد هادي ايازي گفت: در اين محل نمايشگاه دائمي كتاب داير مي شود و درطول سال در حوزه هاي متعدد تخصصي، كتاب هاي مختلف ايراني و خارجي عرضه خواهد شد.
ايازي با بيان اين كه مردم همواره در طول برگزاري نمايشگاه كتاب براي خريد اشتياق دارند، افزود: برپايي اين نمايشگاه با توجه به اين كه در طول سال انجام مي شود، فشار مربوط به نمايشگاه هاي كتاب را ندارد و شهروندان به راحتي مي توانند از اين نمايشگاه ها ديدن كنند.
معاون شهردار تهران ادامه داد: با بهره برداري از اين مجموعه فرصت حضور حوزه هاي تخصصي مختلف در اين نمايشگاه ها فراهم مي شود.
وي با اشاره به مجاورت باغ كتاب با كتابخانه ملي و مجموعه فرهنگستان ها گفت: وجود اين مراكز در نزديكي باغ كتاب اين شرايط را فراهم مي كند تا يك كار ويژه مشترك با اين مراكز انجام دهيم تا از توان اين مجموعه ها نيز بهره مند شويم.
ايازي پيشرفت كار درپروژه باغ كتاب را 38 درصد عنوان كرد و افزود: 24 درصد از كار فيزيكي و 14 درصد كار نيز خارج از پروژه انجام شده است.

 



رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ: تعدادي مظنون در ارتباط با سرقت مجسمه ها شناسايي شدند

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ اظهار داشت: سرقت سريالي مجسمه هاي پايتخت كار افراد عادي نيست و تاكنون در اين رابطه تعدادي مظنون شناسايي شده اند.
سرهنگ محمديان در گفت وگو با فارس با بيان اينكه اقدامات خوبي از زمان ارجاع پرونده سرقت ها به پليس آگاهي صورت گرفته، افزود:
كارگروهي به سرپرستي سرهنگ كارآگاه مهدي قزلباش، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص و اداره آگاهي مربوطه تشكيل شد و در اين كارگروه مقرر شد تا تيم هايي از بهترين كارآگاهان پليس آگاهي مسئول رسيدگي به اين پرونده باشند.
سرهنگ محمديان افزود: به نظر مي رسد اين سرقت ها با توجه به شيء سرقت شده كار يك افراد عادي نيست؛ زيرا اين نوع سرقت نيازمند وسايل و تجهيزات خاص است.
وي با اشاره به اينكه مجسمه هاي سرقت شده طالب خاص خود را دارد كه همين امر باعث مي شود تا تحقيقات در جهت خاص پيش برود اظهار داشت:
تاكنون تعدادي مظنون و مكان هايي كه اين افراد در آن محل دست به سرقت خواهند زد و يا اموال را نگهداري خواهند كرد، هم شناسايي شده اند.
محمديان با بيان اينكه نتيجه اقدامات پليس آگاهي در اين خصوص به اطلاع همه شهروندان خواهد رسيد از شهروندان تهراني خواست در صورت اطلاع از اين اموال يا سارقان، پليس يا شهرداري را در جريان قرار دهند.

 



رئيس سازمان ملي جوانان خبر داد الزام ارائه مدرك آموزش قبل از ازدواج در دفاتر ثبت

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان اظهار داشت: با توجه به ناقص بودن دوره هاي آموزش قبل از ازدواج درصدد هستيم ارائه مدرك 16 ساعت آموزش قبل از ازدواج در آينده اي نزديك در دفاتر ثبت ازدواج الزامي شود.
به گزارش فارس مهرداد بذرپاش در تصريح اين خبر گفت: در حال حاضر اين 16 ساعت آموزش به صورت ناقص انجام مي شود و با توجه به تاكيد قانون به دنبال اين هستيم كه با توجه به مصوبه دولت و مجلس وزارت بهداشت يا هر مجموعه ديگري مدرك لازم را در زمينه سپري كردن اين 16 ساعت آموزش را ارائه كند.
وي افزود: بايد به گونه اي باشد تا در آينده دفاتر ثبت و ازدواج هنگام ثبت يك ازدواج مدرك اين 16 ساعت را در بين ساير مدارك لازم و ضروري بدانند.
به گفته بذرپاش اين 16 ساعت آموزش با دوره هاي آموزشي ساج كه سازمان ملي جوانان آن را تهيه كرده متفاوت است.
رئيس سازمان ملي جوانان با اعلام اين خبر مبني بر اين كه هفته آينده تفاهم نامه همكاري مشترك با وزارت كشور در همين راستا به امضا خواهد رسيد، گفت: با توجه به اين كه وزارت كشور نيز در حوزه مراكز مشاوره اقداماتي انجام داده است و همچنين با وجود پيش بيني شدن مراكز مشاوره در قانون تسهيل ازدواج به دنبال اين هستيم تا همكاري هاي لازم را با وزارت كشور انجام دهيم.

 



محكوميت يك ميلياردي يكي از نمايندگي هاي شركت قطارهاي مسافربري

مدير يكي از نمايندگي هاي شركت قطارهاي مسافربري از سوي تعزيرات حكومتي به جزاي نقدي ميلياردي محكوم شد.
سازمان تعزيرات حكومتي اعلام كرد: حسب شكايت مسافران از يك نمايندگي شركت قطارهاي مسافربري در كرمان و گزارش اداره بازرگاني مبني بر كم فروشي، پرونده اي در تعزيرات حكومتي تشكيل شد.
طبق گزارش كارشناسان اداره بازرگاني، نمايندگي مذكور با اطلاع از خرابي سيستم صوتي و تصويري واگن هاي قطار قيمت بليط مصوب را بدون كسر امكانات مزبور از مسافران اخذ مي كرد كه پرونده جهت بررسي بيشتر و طي مراحل قانوني به شعبه اول تعزيرات حكومتي كرمان ارسال شد.
شعبه مذكور با توجه به محتويات پرونده تخلف انتسابي را محرز تشخيص و مدير نمايندگي متخلف را علاوه بر الزام به استرداد وجوه دريافتي در حق شاكيان به پرداخت يك ميليارد و 481 ميليون و 80 هزار ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد.

 



رئيس كل گمرك: تعرفه جديدي براي واردات خودرو تعيين نشده است

تعرفه جديدي براي واردات خودرو تعيين نشده است.
اردشير محمدي، رئيس كل گمرك در گفت وگو با خبرگزاري فارس، با بيان اين مطلب در پاسخ به اين كه با توجه به تصميم مجلس براي تجديدنظر در تعرفه 70 درصدي واردات خودرو كه در قانون بودجه به تصويب رسيد، آيا تعرفه جديدي به گمرك ابلاغ شده است، گفت: هنوز تعرفه واردات خودرو نهايي نشده و براي تصميم گيري در اين خصوص بايد لايحه دولت در صحن علني مجلس تصويب شود.
محمدي تصريح كرد: طبق قانون بودجه تعرفه واردات خودرو 70 درصد و طبق قانون مقررات صادرات و واردات 90 درصد است. ما درپي تصميم مجلس به تجديدنظر از وزارت بازرگاني استعلام كرديم و پاسخ وزارتخانه اين بود كه طبق قانون مقررات صادرات و واردات 90 درصد اعمال شود.
وي افزود: هنوز هيچ ابلاغيه يا خبري در خصوص تصويب تعرفه 90 درصدي خودرو به گمرك اعلام نشده است.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اين كه پيشنهاد كميسيون صنايع در خصوص چگونگي ارتقا كيفيت و تعيين تعرفه واردات خودرو تا پايان هفته به هيئت رئيسه مجلس ارائه خواهد شد يكي از نمايندگان اظهار داشت: «تعيين تعرفه خودرو در اختيار دولت قرار خواهد گرفت.»

 



رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اعلام كرد
وصول 8 هزار ميليارد از مطالبات بانك ها توسط سازمان ثبت

سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: 8 هزار و 809 ميليارد و 631 ميليون و 794 هزار و 971 ريال از مطالبات بانك ها در سال گذشته توسط اين سازمان وصول شده است.
به گزارش كيهان، احمد تويسركاني ديروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به وجود 409 واحد ثبتي، 7 هزار و 552 دفتر اسناد رسمي، 3 هزار و 851 دفتر ازدواج و يكهزار و 467 دفتر طلاق در كشور اظهار داشت: كشور به دليل بي نظمي در معاملات مادي هزينه هاي زيادي مي پردازد.
وي افزود: بخش عمده دعاوي حقوقي دادگستري ها و محاكم قضايي ناشي از معاملات عادي است كه با فرهنگ سازي و گرايش مردم به سمت معاملات رسمي نقش مؤثري در جهت توسعه خواهيم داشت. تويسركاني در ادامه ضمن اشاره به مجموعه معاملات ثبت شده كشور در سال 88 گفت: از 18 ميليون و 671 هزار و 831 معامله ثبت شده در سال 88، 2 ميليون و 2 هزار و 363 مورد مربوط به معاملات منقول، 995 هزار و 733 مورد نيز مربوط به معاملات غير منقول مانند ملك و انواع آن است كه اين آمار در مقايسه با سال 87 از رشد 13 درصدي برخوردار مي باشد.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور يكي از معضلات و مشكلات جامعه را مطالبات بانك ها اعلام كرد و گفت: در سال گذشته 8 هزار و 809 ميليارد و 631 ميليون و 794 هزار و 971 ريال از مطالبات بانك ها توسط سازمان ثبت اسناد و املاك كشور وصول شد كه اين ميزان نسبت به سال 87 افزايش 119 درصدي داشته است.
وي در ادامه با اشاره به يك ميليون و 309 هزار و 471 سند املاك صادر شده درسال 88 اظهار داشت: 315 هزار و 711 سند مربوط به اسناد روستايي و 6 هزار و 494 سند نيز مربوط به اسناد املاك دولتي است كه به نام سازمان جنگل ها و مراتع كشور، اوقاف و سازمان حفاظت از محيط زيست در حفاظت از اراضي دولتي، سازمان ثبت اسناد و املاك كشور نيز وظايفي دارد.
تويسركاني با اشاره به بحث مفاسد اقتصادي ادامه داد: در مبارزه با زمين خواري اقدامات جدي صورت گرفته و هماهنگي هاي خوبي نيز با دستگاه ها و دولت براي سند دار كردن اراضي دولتي داشتيم و در حوزه اوقاف نيز اقدامات ارزشمندي براي سنددار كردن موقوفات انجام شده است.
وي در بخش ديگري از اين نشست خبري درباره اقدامات انجام شده در بحث صدور سندهاي تك برگي با تغيير اسناد مالكيت به شيوه جديد اظهار داشت: با مصوبه مجلس و پيگيري هاي انجام شده سند مالكيت از حالت دفترچه اي به صورت تك برگي در مي آيد كه از لحاظ امنيتي قابل جعل نمي باشد و در چاپخانه هاي دولتي به چاپ مي رسد و همچنين داراي هولوگرام هاي امنيتي است كه صدور آن توسط ماشين انجام مي شود.
وي درباره مزيت هاي اين سندها گفت: در اسناد قديمي و در حوادث طبيعي كه پلاك هاي مجاور از بين مي رفت، تعيين حدود كردن بسيار مشكل بود اما اسناد تك برگي داراي يك يونيك است كه مشخصات جغرافيايي ملك در آن مشخص شده است.
تويسركاني ادامه داد: صدور سند تك برگي در قدم اول براي اسناد مالكيت تفكيكي آغاز شده و در چند حوزه ثبتي استان تهران در حال انجام مي باشد و تا پايان نيمه اول امسال تمامي واحدهاي ثبتي آمادگي صدور سندهاي تك برگي و اسناد مالكيتي جديد را دارا خواهند بود.رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در ادامه به اجراي طرح كاداستر (نقشه هاي هوايي) براي حل مشكلات تعارضات و اختلافات و تعدي به حقوق اشخاص اشاره كرد و گفت: قرار بود اين طرح با اعتبار 170 ميليون تومان از سال 73 ظرف مدت 20 سال اجرا شود كه تا پايان سال گذشته مجموع اعتبار تخصيص يافته به اين طرح 50 ميليون تومان بود كه البته با اقدامات بسيار خوبي كه در پايان سال گذشته انجام شد 60 درصد از كاداستر شهري در سطح كشور به اجرا درآمد.

 



آمادگي مراكز 10 گانه براي معاينه فني موتورسيكلت ها

به دنبال انتشار مكاتبه سازمان حفاظت محيط زيست با فرماندهي ناجا براي جلوگيري از تعويض پلاك موتورسيكلت هاي فاقد معاينه فني، مراكز معاينه فني آمادگي كامل خود را اعلام كردند.
به گزارش روابط عمومي ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران وحيد نوروزي، مدير عامل اين ستاد در ارتباط با مكاتبه انجام شده گفت: اين اقدام سازمان محيط زيست بسيار ارزشمند بوده و در صورت پيگيري و تحقق كامل، فصل جديدي در سامان دهي وضعيت موتور سيكلت هاي پايتخت خواهد گشود، چرا كه آن سازمان مسئول تدوين استانداردهاي معاينه فني و متولي اصلي آلودگي هواي تهران مي باشد.
وي دستورالعمل سازمان محيط زيست مبني بر لزوم همكاري و تعامل پليس راهنمايي و رانندگي و ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران نسبت به الزام قانوني براي اخذ برگه معاينه فني موتور سيكلت ها را صريح دانست و افزود: در اين نامه با اشاره به ماده 5 نحوه جلوگيري از آلودگي هوا از ضابطين اجرايي نيروي انتظامي خواسته شده است نسبت به كنترل دقيق مراتب اقدام كرده و عملاً يكي از مدارك لازم جهت تحويل پلاك جديد در اختيار داشتن برگه معاينه فني باشد.
وحيد نوروزي در ارتباط با وضعيت فعلي مراجعات موتور سيكلت ها گفت از آغاز سال جاري تاكنون حدود 400 دستگاه موتورسيكلت به مراكز معاينه فني مراجعه كرده اند و اين در حالي است كه حدود دو ميليون موتور سيكلت در تهران وجود دارد و سالانه بين 8 تا 10 هزار ميليارد تومان خسارات ناشي از حوادث رانندگي و حدود 12 هزار ميليارد تومان در بخش آلودگي هوا بر اثر آلاينده هاي متحرك هزينه مي شود كه در اين ميان 80 درصد آلاينده ها در شهرهاي بزرگ متعلق به خودروها و موتورسيكلت ها هستند.
وي همچنين ظرفيت هاي ايجاد شده براي انجام معاينه فني موتور سيكلت ها را در حال حاضر كافي دانست و بيان داشت: همانطور كه در سال هاي گذشته در خصوص خودروها اتفاق افتاد، كارشناسان و كاركنان اين ستاد آمادگي دارند تا در صورت مراجعه يكباره موتور سيكلت ها ظرفيت هاي لازم را در كمترين زمان ممكن ايجاد نمايند و حتي در صورت لزوم اين آمادگي وجود دارد تا تجهيزات مورد نظر براي معاينه فني موتور سيكلت ها در مراكز شماره گذاري مستقر شود.
بنابراين گزارش در حال حاضر هزينه انجام معاينه فني براي هر موتور سيكلت 3085 تومان بوده و ده خط مكانيزه معاينه فني ويژه موتورسيكلت ها در مراكز سراج، نيايش، آبشناسان، الغدير و شكوفه آماده ارائه خدمات هستند.

 



فرماندار بناب: بايد كارخانه آلاينده تعطيل شود

بناب - خبرنگار كيهان:
سعيد برقي فرماندار بناب گفت: بايد كارخانه و واحد صنعتي آلاينده تعطيل شود.
وي با تشريح آخرين وضعيت كارخانه كاوه سوداي مراغه و خسارات ناشي از سيل اخير اين واحد صنعتي گفت:
بعد از اطلاع اهالي در روز دوشنبه هفته گذشته راس ساعت 10 صبح مبني بر شكسته شدن لاگن هاي كارخانه كاوه سوداي مراغه و جاري شدن سيل، بلافاصله ادارات ذيربط دعوت شدند و اقداماتي در اين خصوص انجام دادند. به استانداري هم اطلاع داده شد و بلافاصله اكيپي به محل اعزام شد و از محل بازديد به عمل آمد.
وي ادامه داد: در فرمانداري مراغه جلساتي تشكيل يافت و پيشنهاد بنده اين بود كه كارخانه موقتا تعطيل شود چرا كه دستورات زيست محيطي را رعايت نكرده است.
رئيس شوراي تامين بناب تاكيد كرد: مقرر شده است كارخانه با حداقل ظرفيت به فعاليت خود ادامه دهد و در صورت ادامه كار اين واحد تمام نظرات اداره كل محيط زيست استان را رعايت كند و لاگن ها ايزوله شوند.
برقي گفت: اين واحد صنعتي يا بايد تعطيل شود يا اگر بخواهد به فعاليت خود ادامه دهد ضرري متوجه مردم منطقه نباشد.
وي اضافه كرد: كارشناسان جهاد كشاورزي در محل مي باشند و تابحال ميزان خسارات نهايي نشده است.
فرماندار بناب با اشاره به شايعاتي در خصوص آلودگي آب شرب شهر تاكيد كرد: هر يك روزدر ميان چاه هاي آب شرب شهر كنترل مي شود و هيچ گونه آلودگي مشاهده نشده است.
گفتني است بر اثر شكسته شدن حوضچه هاي پساب كارخانه كاوه سوداي مراغه يك ميليون متر مكعب پساب صنعتي اين كارخانه به هزاران هكتار زمين هاي كشاورزي منطقه خسارات زيادي وارد كرد. براساس اعلام كارشناسان اين زمين ها در ده ها سال آينده نيز قابل كشت نخواهد بود.

 



دستگيري 2 خواهر سارق طلافروشي ها در گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
دو خواهر حين سرقت از يك طلافروشي در شهرستان گنبدكاووس توسط ماموران اداره آگاهي اين شهرستان دستگير شدند.
نيروي انتظامي پس از دريافت تماس از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 موفق شد دو خواهر را كه قصد سرقت از يك مغازه طلافروشي در اين شهر داشتند، حين سرقت شناسايي و دستگير كند.
اين دو خواهر پس از بازجويي توسط ماموران آگاهي نيروي انتظامي شهرستان گنبدكاووس به پنج فقره سرقت در شهرهاي مختلف استان اعتراف كردند.اين دو خواهر در تحقيقات خود اعتراف كردند كه تاكنون در شهرستان هاي گنبدكاووس، مينودشت و علي آباد كتول سرقت كردند.
قابل ذكر است، متهمان پس از ورود به طلافروشي ها تحت عنوان خريدار اقدام به تعويض جواهرات اصلي با بدلي مي كردند و از محل متواري مي شدند.
براساس اين گزارش تاكنون چهار نفر از مالباخته ها شناسايي و تحقيقات ماموران در اين خصوص ادامه دارد.

 



رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز خبر داد تولد 10 نوزاد نارس از هر 100 بارداري در كشور

تبريز - خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز گفت: از 100 بارداري در كشور بين 7 تا 10 نوزاد نارس، متولد مي شود.
دكتر «علي رضا جوادزاده» حدود 65 درصد مرگ و مير نوزادان در دنيا مربوط به كودكان نارس است.
وي كه در كارگاه «مراقبت مادرانه آغوشي» در تبريز و در جمع پرستاران و متخصصان اطفال و پزشكان عمومي سخن مي گفت، افزود: سازمان بهداشت جهاني، روش مراقبت كانگورويي را بررسي و تاييد كرده است. اين روش، چند سال است كه در ايران اجرا مي شود و در آينده مي تواند جايگزين استفاده از انكيباتور كه در آن كودك از مادر دور مي شود، شود.
به گفته وي، دسترسي نوزادان به مادر، آرامش بيشتر نوزاد، هزينه هاي كمتر روش كانگورويي در مقايسه با سيستم انكيباتور و ترخيص زودتر از بيمارستان، از جمله مزاياي، «شيوه كانگورويي» در مراقبت هاي مادرانه است.

 



4 كشته و زخمي براثرانفجار دركارخانه فولاد اسفراين

وقوع يك انفجار در كارخانه فولاد اسفراين موجب كشته شدن يك نفر و زخمي شدن سه نفر ديگراز كاركنان اين واحد صنعتي شد.
به گزارش ايرنا از بجنورد و براساس گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان شمالي، انفجار ياد شده شبانگاه و درپي بارش باران و جمع شدن آب درقسمت سرباره اين واحد صنعتي رخ داد كه بر اثر آتش سوزي ناشي از آن كه به يك دستگاه لودر سرايت كرد راننده لودر كشته شد و سه نفر ديگر مجروح شدند.
تحقيقات و بررسي ها براي پي بردن به علت اصلي اين حادثه آغاز شده است.
كارخانه فولاد اسفراين در6 كيلومتري شمال غربي اين شهر واقع است.

 



قطار باري در رباط كريم از ريل خارج شد

قطار باري مخصوص حمل گازوئيل در ورودي رباط كريم از ريل خارج شد.
به گزارش شبكه خبر اين قطار براي بارگيري عازم اهواز بود كه در ورودي شهر رباط كريم دو واگن آن از ريل خارج شد.
مدير كل راه آهن استان گفت: انحناي ايجاد شده در ريل به علت تغيير مسير ريل، خالي بودن مخازن قطار و كاهش سرعت قطار در نزديكي ايستگاه موجب ضربه زدن واگن ها به هم و خارج شدن قطار از ريل شده است.
ابراهيم محمدي افزود: اين حادثه خسارت جاني و مالي در پي نداشت.

 



حمله بي خانمان ها به مجتمع هاي مسكوني

فقرا و افراد بي خانمان با حمله به مجتمع هاي مسكوني ساخته شده بدست ايران در ونزوئلا آن را به تصرف خود درآوردند.
شماري از مردم در يك اقدام ضربتي و با حمله شبانه در شهر سان كارلوس در ايالت كوخه دس ونزوئلا به طور غيرقانوني نهصد واحد از آپارتمان هاي ساخته شده توسط شركت ايراني را اشغال كردند. اين مجتمع مسكوني حدود دو هزار و چهارصد واحد آپارتمان دارد كه از اواخر هفته گذشته به آن حمله و نهصد واحد از آن اشغال شده است. قرار بود اين واحدها توسط وزارت مسكن ونزوئلا به افراد واجد شرايط واگذار شود.معاون وزير مسكن ونزوئلا با غيرقانوني خواندن اين اشغال تصريح كرد، مقامات محلي با كمك پليس اين افراد را از مجتمع ها بيرون خواهند كرد و براساس اولويت اين آپارتمان ها را به ساكنان اين منطقه تحويل خواهند داد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14