(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 ارديبهشت 1389- شماره 19637

حديث دشت عشق
سعيدلو: پيشرفت ورزش بايد 5 برابر گذشته باشد
اظهارات ضد و نقيض مسئولان فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك
بلاتكليفي تيم اميد همچنان ادامه دارد-نكته ورزشي
حدادي از هفته آينده با تيم ملي بسكتبال تمرين مي كند
اخبار كوتاه از فوتبال
فينال جام حذفي ايتاليا رم- اينتر؛ پنجمين رويارويي در شش سال
براي حضور در مسابقات جهاني وگوانگجو سرمربيان تيم ملي كاراته مشخص نيستند
براي حضور پرقدرت درجام باشگاه هاي آسيا تيم بسكتبال مهرام راهي تركيه مي شود
فدراسيون جانبازان و معلولان خرج خود را از سازمان و كميته ملي المپيك جدا مي كند



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «فرضعلي هوشياري»
شيرپاك، خون پاك

شهيد «فرضعلي هوشياري» سال 1345 در روستاي صلاح الدين كلا در شمال نور به دنيا آمد.
مادرش در هر مجلسي كه به نام امام حسين(ع) و اهل بيت بود. عاشقانه شركت مي كرد و از خدا مي خواست فرزندان خصوصاً علي را در پناه خودش تربيت كند تا او هم به اسلام و مسلمين خدمت كند.هروقت از جبهه به مرخصي مي آمد به پدر و مادرش مي گفت من شهادت را از خدا خواسته ام ولي از شما مي خواهم شما هم با شهادت من راضي شويد تا خدا بپذيرد اين بنده كوچكش را. شهيد هوشياري انساني فداكار، خدمتگزار، مردم دار و با تقوا بود كه زبانزد عام وخاص بود و وقتي خبر شهادتش به روستا رسيد همه مردم غصه خوردند و گفتند چندين بار ديديم كه بار افراد مسن را به منزل مي رساند. آري سرباز فداكار فرضعلي هوشياري پس از ماهها حضور در جبهه هاي حق عليه باطل عاقبت درمناطق عملياتي جزاير مجنون در تاريخ 10/2/65 با افتخار به شهادت رسيد.
اكبر سليماني

 



براي انتقال فدراسيون ها به خارج از تهران عجله اي نيست
سعيدلو: پيشرفت ورزش بايد 5 برابر گذشته باشد

رئيس سازمان تربيت بدني معتقد است از زمان حضور وي اهميت ورزش در جامعه بيشتر شده است.
علي سعيدلو كه در جلسه شوراي اداري و مسئولان ستادي اداره كل تربيت بدني خراسان رضوي حضور داشت، گفت: از روزي كه به ورزش آمدم، به دنبال اين بودم كه ورزش را جزو مسايل مهم كشوري قرار دهم و توجه به مسوولان و مردم را به آن جلب كنم زيرا كه پيش از اين ورزش جزو مسايل دست چندم كشور به حساب مي آمد.
وي ادامه داد: مشكل ديگر ورزش كمبود امكانات و منابع مالي بود و با اين كه در طول دولت نهم به اندازه كل تاريخ زيرساخت ورزشي به وجود آمده بود اما باز هم كمبود وجود دارد و تلاش خواهيم كرد كه همان روند دولت نهم ادامه پيدا كند ضمن اينكه توزيع امكانات زيرساخت ها در كشور بايد عادلانه صورت بگيرد.
سعيدلو تصريح كرد: در كنار كار زيرساختي بايد به محتواي ورزش نيز توجه كرد، بايد ارتباط ميان مديران و مسوولان با پيشكسوتان و اهالي فن بيشتر شود.
وي همچنين با اشاره به بودجه ورزش كشور اظهار كرد: با افزايش پنج برابري بودجه، ورزش بايد پرتابي 5برابر گذشته داشته باشد و به همان اندازه رشد كند. تمامي كاركنان تربيت بدني و فدراسيون ها بايد بيشتر از گذشته كار كنند، وقتي مي گوييم نيروها بايد تمام وقت باشند منظورم اين است كه با تمام ذهن و فكرشان در خدمت ورزش باشند؛ ما نمي خواهيم از كاركنان ساعت كارشان را بخريم.
سعيدلو ادامه داد: تاكنون در كشور ما به ورزش خيلي كم توجه شده است، در دنياي امروز چه بخواهيم چه نخواهيم ورزشي مانند عوامل ديگر از جمله علم و دانش، صنعت و اركان نظامي نماد و شاخص كارآمدي نظام ها به شمار مي آيد و ديگران خيلي توجه زيادي به آن دارند.
عجله اي براي انتقال نيست
اما بخش ديگري از صحبت هاي رئيس سازمان تربيت بدني در خصوص انتقال فدراسيون ها از تهران به استان هاي ديگر است. سعيدلو در اين باره گفت: براي انتقال فدراسيون ها از تهران عجله اي ندارم و پس از انجام كار كارشناسي، فدراسيون ها را به استان ها منتقل خواهيم كرد.
منتظر نظرات كارشناسان و نخبگان در خصوص اين طرح هستيم و هر انتقاد نسبت به آن را مي پذيريم و اگر به اين نتيجه برسم كه كار درستي نيست، اين كار را نخواهم كرد.
وي در خصوص مزاياي اين طرح گفت: با حضور فدراسيون ها در استان ها با وجود به ارزاني زمين و همچنين كمتر بودن بار كاري استانداران و مسوولان استان ها نسبت به مسوولان كشوري، مي توان امكانات بسيار خوبي براي فدراسيون ها مهيا كرده و همچنين از كمك مسوولان بيشتر استفاده كرد.

 



اظهارات ضد و نقيض مسئولان فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك
بلاتكليفي تيم اميد همچنان ادامه دارد-نكته ورزشي

سرويس ورزشي - در شرايطي كه پس از جدا شدن غلامحسين پيرواني از تيم اميد مسئولان فدراسيون فوتبال هنوز نتوانسته اند جايگزيني براي وي انتخاب كنند متاسفانه شاهد هستيم كه مديران و مسئولان فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك به جاي آنكه دنبال راه حلي براي خروج از اين بحران باشند هر روز با مطرح كردن مسايل حاشيه اي به فكر تسويه حساب هاي شخصي با يكديگر هستند.
پس از اظهارات ضد و نقيض رئيس و نايب رئيس فدراسيون فوتبال مبني بر بازگشت غلامحسين پيرواني به تيم اميد - اين دو نفر طبق معمول گفته ديگري را پس از چند ساعت تكذيب مي كنند! !- روز دوشنبه شاهد گفتگوي بهرام افشارزاده دبير كل كميته ملي المپيك با خبرگزاري ايسنا بوديم كه او به نوعي توپ را به زمين فدراسيون فوتبال انداخته و مسئول احتمالي ناكام شدن تيم اميد در بازيهاي آسيايي گوانگجو را فدراسيون فوتبال قلمداد كرده است. دبيركل كميته ملي المپيك كه از زمان مطرح شدن نام پيرواني براي سرمربيگري تيم اميد به عناوين مختلف با او سر ناسازگاري گذاشته و با مطرح كردن جذب يك سرمربي بزرگ خارجي، تاخير در بستن قرارداد كادر فني و... برنامه آماده سازي اين تيم را مختل كرده است حالا كه زمان را از دست رفته مي بيند هر روز عنوان مي كند كه ما پس از 20جلسه اي كه با مسئولان فدراسيون فوتبال برگزار كرده ايم هنوز به نتيجه خاص و مشتركي نرسيده ايم و ديگر با اين تيم كار نداريم ضمن اينكه مسئول مستقيم و مرجع تصميم گيري در خصوص تيم فوتبال اميد فدراسيون فوتبال است و دليلي وجود ندارد كه ما بخواهيم به اين موضوع ورود كنيم.
حال اين سؤال مطرح مي شود كه اگر آينده تيم اميد هيچ ارتباطي با شما (كميته ملي المپيك) ندارد چرا طي يك سال و نيم اخير بارها و بارها چوب لاي چرخ كادر فني تيم اميد گذاشته ايد، بطوريكه غلامحسين پيرواني مجبور شده چندين بار جواب شما (افشارزاده) را بدهد و از حضور در تيم اميد به خاطر وجود چنين مسايل حاشيه اي ابراز پشيماني كند.
غلامحسين پيرواني ديروز درباره آخرين اظهارات افشارزاده مبني بر اينكه براي 60 جلسه تمريني در سال گذشته 200ميليون تومان به وي داده اند، عنوان كرد: بيش از 40سال است كه به عنوان بازيكن و مربي در فوتبال هستم و نمي دانم چه گناهي به درگاه خداوند كرده بودم كه اينگونه دچار حاشيه و عذاب در يكسالي كه در تيم اميد بودم، شدم.
وي افزود: نمي دانم افشارزاده به دنبال چه اهدافي است كه اينگونه مبلغ قرارداد سال گذشته مرا بارها در مطبوعات و صداوسيما در بوق و كرنا مي كند. من از دل ليگ برتر به تيم اميد آمدم و بايد قرارداد من را با ديگر مربيان ليگ برتري كه حرف از 500، 600 ميليون تومان است مقايسه كند.
سرمربي پيشين اميد تصريح كرد: سال گذشته 14اردوي تداركاتي برگزار كرديم. حدود 140جلسه تمرين انجام داديم كه تمام جلسات تمريني به صورت مكتوب آماده است. مبلغ قرارداد من هم 180ميليون تومان بوده است كه اگر به آن هم اعتراضي هست حاضرم آن را برگردانم.
اميدواريم مسئولان كميته ملي المپيك و فدراسيون فوتبال در فاصله 7 ماه مانده به بازيهاي آسيايي و دوسال و نيم فرصت تا المپيك آينده به خاطر مصالح ورزش ، به اختلافات قديمي و ريشه دار خود در خصوص تيم فوتبال اميد پايان دهند تا انتظار اهالي فوتبال براي موفقيت اين تيم كه همان راهيابي به بازيهاي المپيك است به واقعيت تبديل شود.

 



حدادي از هفته آينده با تيم ملي بسكتبال تمرين مي كند

مربي تيم ملي بسكتبال ايران گفت: «حامد حدادي» درحال حاضر در ايران است ولي به دليل اين كه مدتي از خانواده اش دور بوده مدتي را در اهواز مي گذراند.
صفاعلي كماليان اظهار كرد: حدادي از هفته آينده در تمرينات تيم ملي شركت مي كند. او قاعدتاً بايد دوباره به تيم ممفيس ملحق شود اما فدراسيون درحال انجام هماهنگي است كه حدادي تابستان هم در اختيار تيم ملي باشد.
وي درخصوص وضعيت ارسلان كاظمي و پيوستن او به تيم ملي تصريح كرد: كاظمي مشغول كارهاي تحصيلي خود است و چون سال قبل در اختيار تيم ملي جوانان بوده امسال بايد زمان بيشتري به تحصيل اختصاص دهد. با اين حال او تا يك ماه ديگر به تيم ملي ملحق مي شود.مربي تيم ملي درخصوص انتخاب نفرات تيم هاي الف و ب خاطرنشان كرد: نفرات اصلي تيم «الف و ب» به طور دقيق معرفي نمي شوند. چون اين نفرات ممكن است بين دو تيم جابه جا شوند. باتوجه به برنامه هايي كه تيم «ب» در تابستان پيش رو دارد، ممكن است نفراتي از تيم «الف» به «ب» و از «ب» به «الف» بروند. اين برنامه با هماهنگي سرمربي تيم «ب» پيش مي رود تا اگر نفراتي جابه جا شدند مشكلي به وجود نيايد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ساكت: تمديد قرارداد قلعه نويي با سپاهان قطعي است
مديرعامل باشگاه سپاهان با رد شايعه بازگشت لوكا به اصفهان گفت:
صد در صد سال آينده قلعه نويي هدايت تيم ما را بر عهده خواهد داشت. محمدرضا ساكت در پاسخ به اين سوال كه شايعاتي مبني بر برگشت لوكا بوناچيچ به سپاهان شنيده مي شودگفت:تمام اين صحبت ها گمانه زني هاي دروغ برخي از رسانه ها است كه بايد از آن متعجب شد. در اين روزها اگر بخواهيم مدام خبرهاي دروغ را تكذيب كنيم بايد هر روز يك مجله تكذيب نامه صادر كنيم چون انواع و اقسام خبرهاي نادرست پيرامون سپاهان وجود دارد و اين هم در راستاي آن خبرهاست. موضوعي كه هيات مديره پيش از ديدار با العين مصوب كرد، ادامه همكاري با كادر فني فعلي بود و اين سياست تشكيلات رسما اعلام شد. مطمئن باشيد صددرصد همكاري خود را با قلعه نويي ادامه خواهيم داد؛ اين موضوعي بوده كه قبلاًهم اعلام شده و تصويب هيات مديره را به همراه داشته است.
درخواست از AFC براي حضور شمسايي در تيم ملي
رئيس كميته فوتسال از درخواست فدراسيون فوتبال ايران براي اضافه شدن نام وحيد شمسايي به فهرست تيم اعزامي ايران به رقابت هاي قهرماني آسيا خبر داد. عباس ترابيان اظهار كرد: ما خيلي علاقه منديم كه وحيد شمسايي به عنوان كاپيتان تيم ايران بتواند در مسابقات قهرماني آسيا شركت كند. با توجه به اينكه در فهرستي كه براي حضور در اين مسابقات به AFC اعلام كرديم نام شمسايي قرار نداشت و پس از آشتي شمس و شمسايي شرايط براي بازگشت شمسايي به تيم ملي فراهم شد، به كنفدراسيون فوتبال آسيا نامه نوشتيم و اعلام كرديم با وجود اينكه زمان ديگري براي تغيير در كادر تيم ها وجود ندارد شرايط را براي حضور شمسايي در تيم ملي فراهم كنند.
الشباب عربستان - استقلال تهران 22:15 به وقت ايران
ساعت بازي هاي مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام شد.
در مرحله يك هشتم نهايي 16 تيم به مصاف هم مي روند تا چهره تيم هاي يك چهارم نهايي مشخص شود. بازي هاي اين مرحله هفته آينده روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته بعد برابر با 21 و 22 ارديبهشت برگزار مي شود.
برنامه بازيهاي نمايندگان ايران درمرحله يك هشتم نهايي به شرح زير است:
سه شنبه21 ارديبهشت
¤ الشباب عربستان - استقلال تهران(ورزشگاه كينگ فهد- ساعت 22:15)
چهارشنبه22 ارديبهشت
¤ ذوب آهن ايران - مس كرمان (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان- ساعت 19)
يكه از سرمربيگري نفت تهران استعفا كرد
سرمربي جديد نفت تهران در اولين روز حضورش روي نيمكت اين تيم به دليل حمايت از سرمربي قبلي اين تيم از سمت خود استعفا كرد. مرتضي يكه پس از پايان بازي اين تيم مقابل كوثر لرستان از سمت خود استعفا كرد. استعفاي اين مربي به دليل حمايت از مهدي دينورزاده سرمربي قبلي نفت بوده است.

 



فينال جام حذفي ايتاليا رم- اينتر؛ پنجمين رويارويي در شش سال

تيم هاي اينتر و رم امشب پنجمين فينال در شش سال اخير رقابت هاي فوتبال جام حذفي ايتاليا را مقابل يكديگر برگزار مي كنند.
تيم هاي فوتبال اينتر و رم در 6 سال گذشته، پنج بار در رقابت هاي فينال جام حذفي با يكديگر ديدار كرده اند كه سهم هر كدام دو پيروزي بوده است اين دو تيم در رقابت هاي سري آ فوتبال ايتاليا هم رقابت تنگاتنگي با يكديگر دارند.
اينتر براي حضور در فينال اين رقابت ها موفق به شكست فيورنتينا در دو ديدار رفت و برگشت شده است و رم با برتري مقابل اودينزه جواز حضور در اين مرحله از رقابت ها را بدست آورده است.رم در اين ديدار كه در ورزشگاه المپيك شهر رم برگزار مي شود از حمايت همه جانبه هواداران خودي برخوردار است. اينتر يكشنبه شب در همين ورزشگاه موفق شد لاتزيو دشمن ديرينه رم را شكست دهد كه گويا اين شكست باعث خوشحالي هواداران لاتزيو شد تا آنجا كه مدير تيم فوتبال رم، جيان پائولو مونتالي، خشم خود را نسبت به اين قضيه ابراز كرد. روسلا سنسي، رئيس باشگاه رم نيز گفته بود اگر جاي اينتري ها بود از اين پيروزي احساس شرم و خجالت مي كرد.
اين ديدار از حيث تقابل كلوديو رانيه ري و خوزه مورينيو هم جالب توجه است روابط مورينيو از زماني كه جايگزين رانيه ري در تيم فوتبال چلسي شد، با اين مربي ايتاليايي روبه تيرگي گذاشت تا آنجا كه همواره مصاحبه هاي تندي عليه هم انجام مي دهند. رانيه ري را معمولا به عنوان يك مربي قهرمان نمي شناسند حال آنكه حس برتري جويي و قهرماني در مورينيو موج مي زند. اكنون بايد ديد اين بار آيا طلسم مي شكند و رانيه ري به كمك هواداران خود مي تواند جام حذفي را در ورزشگاه المپيك نگاه دارد يا نه.
رم به همراه يوونتوس با كسب 9 عنوان قهرماني يكي از پرافتخارترين تيم هاي ايتاليايي در رقابت هاي جام حذفي است حال آنكه اينتر پنج بار موفق به فتح اين جام شده است.

 



براي حضور در مسابقات جهاني وگوانگجو سرمربيان تيم ملي كاراته مشخص نيستند

رئيس فدراسيون كاراته گفت: هنوز مشخص نيست كه كداميك از سرمربيان بزرگسالان براي چه مسابقاتي سرمربي خواهند بود.
سيدعباس احمد پناهي اظهار كرد: تيم هاي ملي بزرگسالان ايران در اردوها حضور دارند و مرحله آماده سازي عمومي را انجام مي دهند. هر زماني كه انتخابي هاي تيم ملي برگزار شد و ملي پوشان ريزش پيدا كردند و تيم تقريباً نهايي شد آن زمان در جلسه اي سرمربيان را تفكيك خواهيم كرد.
وي افزود: كاراته ايران مسابقات جهاني صربستان و بازي هاي آسيايي گوانگجو چين را پيش رو دارد كه براي هر يك از اين رقابت ها يك تيم را ارنج خواهيم كرد.
رئيس فدراسيون كاراته در مورد استعفاي غلامرضا دباغيان از دبيري سازمان تيم هاي ملي افزود: او به دنبال كارهاي فني بود، به همين خاطر به عنوان مشاور عالي فني فدراسيون منصوب شد. دباغيان از لحاظ فني نظارت روي كادر فني را برعهده دارد و به من كمك خواهد كرد. در مورد جانشين او در سازمان تيم هاي ملي هم در حال بررسي هستيم و سعي مي كنيم هرچه سريعتر جايگزين او را معرفي كنيم.

 



براي حضور پرقدرت درجام باشگاه هاي آسيا تيم بسكتبال مهرام راهي تركيه مي شود

مهرام، نماينده كشورمان درمسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي آسيا به منظور برپايي تنها اردوي برون مرزي خود جهت حضور دراين رقابت ها فردا (پنجشنبه) عازم تركيه مي شود.
اردوي برون مرزي تيم مهرام به مدت يك هفته درشهر استانبول پيگيري خواهد شد. بسكتباليست هاي مهرام در طول اين يك هفته چهار ديدار تداركاتي برابر تيم هاي ليگ برتري، دسته اولي و دانشگاهي تركيه (2 بازي) انجام مي دهد. قرار است نخستين ديدار مهرام روز جمعه برگزار شود.
تيم بسكتبال مهرام پس از بازگشت از تركيه به مدت سه روز تمرينات خود را در تهران دنبال مي كند، سپس عازم قطر محل برگزاري مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي آسيا مي شود.
اين بيست و يكمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي آسياست كه طي روزهاي اول تا 9 خرداد ماه در دوحه برگزار مي شود مهرام در مرحله مقدماتي اين رقابت ها با تيم هايي از قزاقستان، عراق، فيليپين، و قطر ديدار خواهد داشت.

 



فدراسيون جانبازان و معلولان خرج خود را از سازمان و كميته ملي المپيك جدا مي كند

نايب رئيس فدراسيون جانبازان و معلولان ايران از تلاش دوباره مديران اين فدراسيون براي جدا كردن اعتبارات فدراسيون جانبازان و معلولان از سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك خبر داد.
غفور كارگري در خصوص بودجه فدراسيون جانبازان و معلولان گفت: با هماهنگي نمايندگان مجلس، مسئولان ذيربط دولت در تخصيص اعتبارات مي خواستيم طرح اعتبارت فدراسيون از سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك جدا شود. اين پيشنهاد در مجلس رأي نياورد اما اين موضوع را در سال 89 با روش ديگري پيگيري مي كنيم.
نايب رئيس فدراسيون جانبازان و معلولان در خصوص مهم ترين برنامه هاي پيش روي فدراسيون تصريح كرد: رقابت هاي قهرماني واليبال نشسته جهان در آمريكا، اولين دوره بازي هاي پارالمپيك بازي هاي آسيايي گوانگجو در آذرماه و مسابقه هاي جهاني تنيس با ويلچر، از جمله مهم ترين برنامه هاي ملي پوشان ما در سال آتي خواهند بود.
وي در ادامه از موافقت سازمان تربيت بدني با انتخاب چهار نواب رئيس جديد ديگر در فدراسيون جانبازان و معلولان خبر داد و گفت: خوشبختانه اين طرح عملياتي شده است و ماندگارفر، كمالي، غلامحسين غني، قائم مقام سازمان ورزش شهرداري تهران و يزدي، مسئول امور حقوقي فدراسيون، به عنوان چهار نواب رئيس جديد فدراسيون انتخاب شدند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14