(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 ارديبهشت 1389- شماره 19637

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين خواسته بر زمين نماند (يادداشت روز)
 دفاعيات مدير مسئول روزنامه كيهان در سومين جلسه دادگاه - قسمت دوم
كيهان و خوانندگان
ضربه (گفت و شنود)
مهمان پرست: پاسخ اظهارات اماراتي ها مي تواند شديد باشد
توليد انبوه ضد كروز «مصباح يك» آغاز شد
عضو كميسيون ماده 10 احزاب:مستندات تخلف مشاركت و مجاهدين بزودي به قوه قضائيه ارسال مي شود
شريعتمداري براي تفهيم اتهام درباره شكايت هاي مطرح شده به دادگاه رفت
محمد البرادعي: حمله به ايران اقدامي احمقانه است
فرستادگان نفاق جديد به قم ديپورت شدند (خبر ويژه)
ائتلاف سكولارها، سلطنت طلبان و شبه مذهبي ها اميد ما را نااميد كردند (خبر ويژه)
موسوي همه چيز خود را باخت (خبر ويژه)
ملاقات در اورشليم براي گسترش همكاري بهايي ها با فتنه گران (خبر ويژه)
گيتس: قدرت دريايي ايران چالش بزرگ ما در خاورميانه است (خبر ويژه)
نااميدي مشاورهاي رئيس جمهور آمريكا از امكان براندازي جمهوري اسلامي (خبر ويژه)



اين خواسته بر زمين نماند (يادداشت روز)

برخورد با عوامل اخلال در امنيت اجتماعي خواسته بحق و مطالبه قانوني مردم است. خواسته اي كه در بردارنده برخورد با اراذل و اوباش، اشرار، مزاحمان نواميس، معتادان پرخطر، مواد فروشان و توزيع كنندگان مواد مخدر، بدحجابان و... مي باشد.
جالب اينجاست كه طي دو، سه سال گذشته هر بار بحث طرح امنيت اجتماعي از سوي نيروي انتظامي مطرح مي شود جماعتي در قامت كارشناس فرهنگي با ژست روشنفكري، اجرايي شدن اين طرح را برنمي تابند و با ارايه راهكارهايي كليشه اي كه ترجيع بند آن مقوله «فرهنگ سازي»- كه البته در جاي خودش ضروري و بسيار مفيد خواهد بود- است حاشيه ها را بر متن غلبه مي دهند. اما كار به اينجا ختم نمي شود بلكه عده اي هم با عنوان حقوقدان و قانون دان به صحنه مي آيند و بر «عروه» طرح امنيت اجتماعي چه حاشيه هاي به اصطلاح قانوني كه نمي زنند.!
ناگفته پيداست آن دسته از حقوقدانان متعهد و كارشناسان و فعالان حوزه سياسي و فرهنگي كه در زمينه عملياتي شدن طرح امنيت اجتماعي بر اجراي قانون به منظور جلوگيري از نقض احتمالي حقوق مردم تأكيد دارند از دايره آن افرادي- بخوانيد جرياني- كه هدفي جز جلوگيري از طرح امنيت اجتماعي آنهم با ادعاي «حقوق شهروندي» ندارند خارج هستند. سه شب پيش نيروي انتظامي در عمليات گسترده مقابله با اشرار و معتادان و در راستاي طرح امنيت اجتماعي و اين بار برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر حدود 400 نفر از سوداگران مرگ را با حكم قضايي دستگير كرده و مقادير قابل توجهي مواد مخدر و سلاح سرد و گرم از اين افراد كشف و ضبط شد. همچنين در يكي از عمليات پليس در تهران يك لابراتوار توليد «شيشه» به همراه مقاديري مواد مخدر، مشروبات الكلي، يك قبضه سلاح گرم و چندين قبضه قمه و قداره كشف و ضبط گرديد.
آنچه در اين ميان مقامات انتظامي بر آن تصريح دارند همكاري فشرده و تنگاتنگ مردم در محله هاي مختلف بوده است كه دلالت بر رضايت آنها از طرح امنيت اجتماعي است.
در سوي مقابل، آنچه موجبات نارضايتي و ناراحتي مردم را فراهم كرده است نگراني از عدم استمرار و اجراي پايدار طرح امنيت اجتماعي است.
گلايه آحاد شهروندان تهراني آن است كه چرا فازهاي مختلف طرح امنيت اجتماعي در زمينه هاي مبارزه با اراذل و اوباش يا جمع آوري معتادان پرخطر، دستگيري توزيع كنندگان مواد مخدر و نمونه هايي از اين دست اولاً بصورت مقطعي است و ثانياً چرا تنها پليس و مأموران انتظامي بايد چنين وظيفه خطير و سرنوشت سازي را بر دوش خود حمل نمايند؟
درباره تحقق عيني امنيت اجتماعي بصورت كامل و فراگير و پايدار كه مطالبه جدي و بحق عموم مردم از تمامي اقشار جامعه است گفتني هايي هست كه مي تواند در ادامه مسير اين حركت مبارك راهگشا باشد:
1- يكي از مواردي كه باعث شده است تا ناامني و نابساماني هاي اجتماعي بصورت كامل رفع نشود و انتظار بحق مردم در خصوص مبارزه با مفسدان اجتماعي برآورده نگردد ضعف هاي قانوني در اين زمينه است. البته در سال هاي اخير اقداماتي براي برطرف شدن نقيصه هاي قانوني انجام گرفته است كه از جمله مي توان به اقدام مجلس هشتم در سال 87 اشاره كرد كه يك فوريت طرح تشديد مجازات جرايم اخلالگران امنيت اجتماعي را تصويب كرد و در زمينه جرايمي چون راهزني و سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، تشكيل باندهاي فساد و فحشا، قاچاق انسان به منظور استفاده جنسي، شرارت و آدم ربايي و تأسيس و داير كردن وبلاگ و سايت مروج فساد و فحشا و الحاد، مجازات محارب و مفسدفي الارض را در نظر گرفت.
سال گذشته نيز كه در پس فتنه بعد از انتخابات موجي از ناامني هاي اجتماعي به وقوع پيوست و عده اي از اغتشاشگران و آشوبگران خسارات فراواني را بر جامعه تحميل كردند، دادستاني كل كشور از سوي رئيس دستگاه قضايي مأموريت يافت تا طرح جامعي براي برخورد با عوامل اخلال در امنيت اجتماعي تهيه نمايد.
اما به هر حال تا به امروز رفع ضعف هاي قانوني در قالب يك قانون جامع درباره مبارزه با مفسدان اجتماعي به وقوع نپيوسته است.
2- هر چند در زمينه اجراي طرح امنيت اجتماعي، نيروي انتظامي سعي كرده است با استفاده از تمام ظرفيت هاي خود وارد كارزار مبارزه با ناامني اجتماعي شود و از همين رهگذر موفقيت هايي را نيز بدست آورد اما واقعيت اين است كه تا نقطه مطلوب فاصله زيادي وجود دارد.
گستره مقوله امنيت اجتماعي باعث شده است تا نيروي انتظامي طرح امنيت اجتماعي را در فازهاي مختلفي تقسيم بندي كند و هر از چند گاهي اجرايي شدن يك فاز را كليد بزند.
مثلا اين روزها عمليات گسترده نيروي انتظامي در مبارزه با موادفروشان و توزيع كنندگان مواد مخدر و معتادان پرخطر آغاز شده است و در همين روزهاي اول با زحمات شبانه روزي پليس اقدامات درخور تحسين و ارزنده اي صورت گرفته اما طبيعي است كه اين اقدامات همچنان كه سال هاي گذشته شاهد آن بوديم بصورت مداوم استمرار نمي يابد چرا كه بعد از مدتي مي بايست يك فاز ديگري از اين طرح اجرا شود - كه خود به معناي توقف طرح امنيت اجتماعي در فاز پيشين مي باشد- و پليس نمي تواند بصورت همه جانبه اين طرح را در فازهاي مختلف بصورت توأمان عملياتي نمايد.
بنابراين به نظر مي رسد بايد چاره اي انديشيد كه بتواند مقوله گسترده امنيت اجتماعي را در تمام فازهاي اجرايي به صورت توأمان پوشش دهد و البته با توجه به شرايط زماني و فصول مختلف شدت و غلظت آن را متعادل و بالانس كرد.
بهترين راه در اين زمينه مردمي كردن امنيت اجتماعي است و تحقق آن با وجود استقبال و پافشاري مردم مومن و انقلابي كشورمان در زمينه اجراي كامل طرح امنيت اجتماعي و مبارزه همه جانبه و پايدار با مفاسد اجتماعي سخت و دشوار نيست.
مسئولان انتظامي بارها بر اين مسئله تاكيد كرده اند كه بسياري از اطلاعاتي را كه در خصوص كشف جرايم و تعقيب مجرمان بدست آورده اند ناشي از اطلاع رساني هاي مردمي به پليس بوده كه ريشه در تعهد و احساس مسئوليت عموم مردم است.
3- نيروي انتظامي هم متقابلاً بايد نسبت به فعاليت ها و اقداماتش در زمينه مبارزه با مفاسد اجتماعي به افكار عمومي اطلاع رساني نمايد. قطعاً اطلاع رساني صحيح و البته با رعايت قوانين و مقررات نقش بسزايي در كاهش ناامني ها و جرايم خواهد داشت زيرا هر مقدار آگاهي عموم مردم و افكار عمومي در زمينه شكل گيري جرايم و يا ترفندها و دسيسه هاي مجرمان حرفه اي افزايش بيابد، منحني مفسده هاي اجتماعي قوس نزولي را طي مي كند.
ضمن آنكه اطلاع رساني صحيح و بهنگام پليس درباره وقوع برخي از جرايم بسياري از شبهه ها و شائبه ها را برطرف مي كند و از بروز شايعات و تشويش اذهان عمومي جلوگيري مي نمايد.
به عنوان نمونه- و تنها نمونه- مي توان به برخي از ناامني هاي اجتماعي كه اواخر سال گذشته اتفاق افتاد اشاره كرد كه جريان فتنه مي كوشيد آن وقايع را مصادره به مطلوب كند و تلاش مي نمود القاء نمايد فلان قتل يا فلان مفسده اجتماعي كه اتفاق افتاده ريشه سياسي دارد!
4- و بالاخره بايد گفت علي رغم اقدامات ارزنده نيروي انتظامي در زمينه طرح امنيت اجتماعي، اجراي اين طرح با شيوه و سياق فعلي همانند چند سال گذشته موفقيت نسبي خواهد داشت و تا نقطه مطلوب كماكان فاصله خواهد بود. بنابراين هنگامي ناامني هاي اجتماعي بطور كامل از جامعه رخت بر مي بندد كه تمامي نهادها و دستگاههاي مسئول در قالب يك مديريت واحد- و نه جزيره اي و سليقه اي- وظيفه خود را انجام دهند. اگر نيروي انتظامي در كشف جرايم و تعقيب مفسدان و مجرمان همت بگمارد، دستگاه قضايي نيز برخورد لازم و قانوني را قاطعانه انجام دهد، دستگاه قانون گذاري، نقيصه ها و ضعف هاي قانوني را برطرف نمايد و به موازات آن دستگاههاي فرهنگي و تبليغاتي امر مهم فرهنگ سازي را توأمان سرلوحه كار قرار دهند؛ آن وقت مردم هم كه هميشه ثابت كرده اند از مسئولان دلسوزتر هستند و جلوتر حركت مي كنند به اين عزم سرنوشت ساز عمق مي بخشند و اينجاست كه امنيت اجتماعي با تدبير مسئولان و عقبه مردمي در پهنه جامعه سيطره خواهد يافت.
حسام الدين برومند

 



دفاعيات مدير مسئول روزنامه كيهان در سومين جلسه دادگاه - قسمت دوم
ستون پنجم چه مي كند كه شما نكرده ايد ؟ !

در شماره گذشته اولين قسمت از دفاعيه مدير مسئول كيهان در پاسخ به شكايت انجمن موسوم به «دفاع از حقوق زندانيان» به رياست آقاي عمادالدين باقي و سخنگويي آقاي صالح نيكبخت از نظرتان گذشت. قسمت دوم اين دفاعيه را درپي مي خوانيد؛
2- آقاي نيكبخت در جلسه قبلي دادگاه فقط به عنوان وكيل مدافع «انجمن دفاع از حقوق زندانيان» يعني انجمني كه خود نيز عضو و سخنگوي آن هستند ظاهر نشدند، بلكه اتهاماتي بيرون از شكوائيه و كيفرخواست را هم عليه اينجانب و كيهان مطرح كردند. بنابراين اجازه مي خواهم و حق قانوني خود نيز مي دانم كه با صرف نظر از برخي موارد به برخي ديگر بپردازم.
الف: ايشان بدون رعايت ادب و نزاكت؛ گفت؛ «مطالب شريعتمداري در كيهان بسياري از مردان خانه را مورد اعتراض خانم ها قرار داده كه چرا روزنامه كيهان را نمي خرند چون خانم ها به دليل اين كه قطع كيهان بزرگ است در خيلي از كارها از آن استفاده مي كنند كه البته ما يادمان رفته بود بخريم، انشاءالله دفعات بعد...»
رياست محترم دادگاه! آيا تأسف آور نيست كه سخنگوي «انجمن دفاع از حقوق زندانيان»! و وكيل مدافع اين انجمن به جاي آن كه براي اثبات ادعاي خود عليه كيهان سند و يا دليلي ارائه كند، به اينگونه سخنان سخيف و بي ادبانه متوسل شود؟! آيا اين هجويات زيبنده يك انجمن مدعي حقوق بشر است؟ و اگر چنين نيست- كه نيست- آيا نبايد به ترحم بر احوال اين انجمن گريست؟!
و اما، ابتدا بايد به آقايان عرض كنم، اگر كيهان را نمي خريد و نمي خوانيد، چرا مخالفت و دشمني با كيهان ترجيع بند هميشگي شما و همفكرانتان است، خدا بر درجات امام راحل(ره) ما بيفزايد كه خطاب به آمريكا و جريانات وابسته به آن مي فرمود اگر مي گوييد چيزي نشده است پس چرا اينهمه هياهو مي كنيد؟! شكايت هاي متعدد و پي درپي يك جريان خاص سياسي و اقتصادي و افراد ضد انقلاب از كيهان كه در بسياري از آنها حضرتعالي به عنوان وكيل مدافع معرفي شده ايد، نشان مي دهد نه فقط كيهان را مي خريد و مي خوانيد، بلكه تمامي شماره هاي آن را به دقت مي كاويد و شخم مي زنيد. شخصي چند ساعت غر مي زد تا ثابت كند كه اهل غر زدن نيست!
ظاهرا آقاي نيكبخت كوشيده اند ضعف استدلال خود در برابر اسناد معتبر كيهان را با بهره گيري از ترفند فرار به جلو پنهان كنند و عجيب آن كه خطاب به اينجانب مي گويد «كافر همه را به كيش خود پندارد» و البته بايد گفت؛ جناب نيكبخت! «كفر»ي كه مذموم و نكوهيده است، كفر به خداوند تبارك و تعالي و پذيرش بندگي قدرت هاي استكباري نظير آمريكا و اسرائيل و انگليس است يعني همان ها كه در دفاع از موكلين شما سينه چاك مي دهند و يقه پاره مي كنند آيا مي توانيد اين نكته بديهي را انكار كنيد؟ حتما به خاطر داريد كه وقتي موكل شما آقاي عمادالدين باقي و رئيس انجمني كه حضرتعالي عضو و سخنگوي آن هستيد، بازداشت شده بود، كاخ سفيد رسما از ايشان حمايت كرده و خواستار آزادي بي قيد و شرط وي شده بود. يادتان نيست؟ حتما هست!
و اما، در كلام خدا از «كفر» ديگري هم ياد شده كه نه فقط نكوهيده و مذموم نيست، بلكه پسنديده و شايسته نيز هست، آنجا كه مي فرمايد؛
«و من يكفر بالطاغوت و يؤمن بالله فقد استمسك بالعروه الوثقي، لانفصام لها والله سميع عليم/256 بقره
كساني كه به خدا ايمان آورده و به طاغوت كفر مي ورزند، چنگ در رشته محكمي زده اند كه ناگسستني است و خدا شنوا و داناست» اكنون از آقاي صالح نيكبخت مي پرسم كه هركدام از ما در كدام سوي اين ميدان ايستاده ايم؟ و طاغوت هاي زمان از كداميك حمايت مي كنند و به كداميك از ما ناسزا مي گويند؟!
ب: آقاي نيكبخت به درج گزارش دادگاه در روزنامه كيهان اعتراض كرده و با اشاره به قانون مطبوعات پرسيده بود چرا با اين تخلف كيهان برخورد نمي شود، كه در اين خصوص بايد گفت؛ اولا؛ قانون مورد استناد تبصره يك از ماده 13 قانون مطبوعات است و تعجب آور است كه ايشان با آنهمه ادعاي حقوقداني به تبصره 51 قانون مطبوعات و بدون ذكر ماده مربوطه استناد كرده بودند يعني تبصره و ماده اي كه وجود خارجي ندارد. ثانيا؛ تبصره يك از ماده 13 تاكيد مي كند «تا زماني كه پرونده در مرحله تحقيق و رسيدگي است، نشريه مورد شكايت حق ندارد نسبت به مورد رسيدگي مطلبي نشر دهد» و حال آن كه اقدام روزنامه كيهان چاپ گزارش دادگاه بعد از تحقيق و رسيدگي بوده است كه از شمول تبصره ياد شده بيرون است.
و اما، ثالثاً؛ به موارد زير دقت كنيد، اين اسناد به وضوح نشان مي دهد قانون در نگاه و ديدگاه مدعيان دروغين حقوق بشر و قانونمداري، فقط هنگامي قابل قبول است كه بتوانند از آن براي پيشبرد اهداف غيرانساني و ماموريت هاي آنچناني خود استفاده كنند ولي آنجا كه قوانين را مانع اهداف غيرقانوني خود مي بينند، براي عبور از آن و پايمال كردن قانون كمترين ترديدي به خود راه نمي دهند، از جمله؛ جناب نيكبخت كه چاپ دفاعيات اينجانب در كيهان را، آنهم بعد از پايان دادرسي، غيرقانوني معرفي مي كند، خود نه فقط بعد از انجام مراحل تحقيق و رسيدگي، بلكه قبل از آن در مصاحبه با رسانه هاي بيگانه تمامي محتويات بسياري از پرونده ها و از جمله پرونده مورد بحث را به صورت يكطرفه با آنها در ميان گذاشته و منتشر كرده است. به عنوان مثال، آقاي نيكبخت در جلسه قبلي دادگاه ادعانامه اي سراسر فحش و افتراء عليه اينجانب مطرح كرد كه هرچه بود، هنوز وارد مرحله رسيدگي و تحقيق نشده بود و دفاعيات كنوني اينجانب در پاسخ به آن اتهامات واهي است. ولي ايشان قبل از رسيدگي و تحقيق، متن كامل اظهارات بي پايه خود در جلسه قبلي دادگاه را در اختيار رسانه هاي بيگانه و سايت هاي ضد انقلاب گذاشته و منتشر كرده است، كافي است فقط به يكي از موتورهاي جستجوگر اينترنتي نظير «گوگل» و يا «ياهو» مراجعه كنيد و ملاحظه بفرماييد كه متن ادعانامه ايشان عليه بنده و كيهان در بيش از 8هزار- توجه بفرماييد 8هزار- سايت و رسانه داخلي، خارجي و ضد انقلاب منتشر شده است.
آقاي رئيس دادگاه، قضاوت بفرماييد كه ايشان مجرم است و قانون را زير پا گذاشته يا من كه فقط گزارش دادگاه بعد از رسيدگي و تحقيق را در روزنامه به دست چاپ سپرده ام؟!
آقاي صالح نيكبخت در تاريخ 11 ديماه 18- اول ژانويه 2003- بلافاصله بعد از جلسه غيرعلني دادگاه عبدي- توجه بفرمائيد كه جلسه دادگاه غيرعلني بوده است- با راديو آلمان تماس گرفته و گزارش جلسه غيرعلني را براي اين رسانه بيگانه تشريح مي كند.
در عملكرد آقاي صالح نيكبخت و ساير مدعيان حقوق بشر، نمونه هايي از اين دست قانون شكني ها و تماس هاي مكرر ايشان با راديوهاي بيگانه و مخصوصا علاقه وي به مصاحبه با راديو فردا براي گزارش درباره پرونده متهمان تروريست و دشمنان مردم اين مرز و بوم به اندازه اي فراوان است كه فقط ارائه فهرست آن نيز مثنوي هفتاد من كاغذ خواهد بود. درباره اصرار ايشان براي مصاحبه با راديو فردا، اشاره به اين نكته ضروري است كه راديو فردا با صراحت اعلام كرده و مي كند كه يك ايستگاه راديويي وابسته به سازمان CIA- سازمان اطلاعاتي- آمريكاست. حالا به جاي پرتقال فروش، پيدا كنيد گزارش فروش را...! توضيح آن كه «ضريب صداقت»! ايشان در ادعاي عدم وابستگي به بيگانگان را بدون نياز به رياضيات مدرن و فقط با يك حساب سرانگشتي مي توانيد محاسبه بفرمائيد!
3- آقاي صالح نيكبخت مي فرمايند كه ايشان به عنوان وكيل مدافع برخي از متهمان به عمليات تروريستي نظير تروريست هاي بمب گذار اهواز و يا انجمن متبوع ايشان يعني «انجمن دفاع از حقوق زندانيان » فقط به وكالت از متهمان و يا دفاع از حقوق آنان پرداخته و هرگز وارد ماهيت جرم آنها نشده اند!
براي اثبات بي صداقتي آقاي نيكبخت و انجمن متبوع ايشان و نشان دادن همراهي و همخواني آنها با تروريست ها و عوامل وابسته به سازمان هاي اطلاعاتي بيگانه، اگرچه گفتني بسيار است ولي از آن ميان تنها به ذكر چند نمونه بسنده مي كنم چرا كه؛ «در خانه اگر كس است، يك حرف بس است»، ببخشيد! چند حرف بس است!
الف: آقاي عمادالدين باقي مسئول انجمن موسوم به دفاع از حقوق زندانيان بعد از اعدام 3 تن از تروريست هاي بمب گذار در اهواز كه منجر به شهادت 6 نفر و مجروح شدن نزديك به صد نفر از مردم كوچه و بازار شده بود، در مصاحبه با راديو فردا- راديوي وابسته به سازمان سيا- اعلام مي كند كه جريان دادرسي منجر به اعدام اين افراد غيرعادلانه بوده است!
ب: آقاي باقي در مصاحبه با همين راديو، در همصدايي آشكار با بيگانگان و قاتلان مردم بي گناه كوچه و بازار تلاش مي كند كه برخورد با تروريست هاي آدمكش را يك مسئله «قومي» قلمداد كند.
توجه بفرمائيد؛ تاكيد انجمن ياد شده بر «قومي» بودن ماجراي تروريستي اهواز در حالي است كه توهم پراكني درباره مسائل قومي، يكي از شناخته شده ترين ترفندهاي دشمنان بيروني براي مقابله با نظام اسلامي و آشوب آفريني در كشور بوده و هست. چه كسي مي تواند انكار كند كه برادران و خواهران عرب زبان ما در خوزستان قبل از آن كه عرب باشند، مسلمان، مومن و فرزندان ايران هستند. آيا ايثار و فداكاري هاي آنان در جريان جنگ تحميلي و مقابله جانانه آنها با بعثي ها كه از قوميت عرب دم مي زدند گوياترين سند براي نشان دادن توهم پراكني ديكته شده آقايان نيست؟!
ج: رياست محترم دادگاه و اعضاي گرامي هيئت منصفه، لطفا در اين خبر دقت بفرماييد. اين سند كه نمونه هاي آن فراوان است و فقط به عنوان اندكي از بسيارها به محضر دادگاه ارائه مي كنم به وضوح نشان مي دهد كه «انجمن دفاع از حقوق زندانيان» فقط يك پوشش و بهانه براي ايفاي نقش ستون پنجم دشمن از سوي آقاي باقي و ساير اعضاي انجمن ياد شده است.
ماجرا- كه حتما به خاطر داريد- اينگونه است كه يكي از شيادان فيلمي خلاف عفت عمومي از زندگي بسيار خصوصي يكي از هنرپيشگان زن به دست مي آورد و آن را تكثير كرده و در تيراژ وسيع مي فروشد و منتشر مي كند. در پي اين اقدام زشت و مشمئزكننده، دستگاه قضايي كشور به منظور پيشگيري از موارد مشابه، مجازات سنگيني براي تهيه كنندگان و توزيع كنندگان اينگونه فيلم ها و CDها در نظر مي گيرد.
اما، آقاي باقي به عنوان رئيس انجمن دفاع از حقوق زندانيان با راديو دولتي انگليس يعني BBC مصاحبه مي كند و به بهانه مخالفت با مجازات اعدام- كه در بندهاي بعدي به آن خواهم پرداخت- به سياه نمايي عليه نظام اسلامي پرداخته و ضمن حمايت تلويحي از رژيم خونريز پهلوي زبان دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب را به كام گرفته و مي گويد: «كشور ما كشوري بود كه هميشه با وجود اين كه قانون حاكم نبوده، اما هنجارهاي مذهبي نقش پليس دروني را داشته اند و افراد را سلف كنترل ! كرده بود. حكومت مذهبي باعث شد كه اخلاق و ارزش هاي مذهبي كه شيرازه نظم اين جامعه را حفظ كرده بود سست و متزلزل گردد و هيچ چيز جايگزين آن نشده است»!
رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيئت منصفه! ماجراي اين پرونده را دست كم نگيريد و اقدامات مدعيان دروغين حقوق بشر را در جايگاه واقعي آن ارزيابي بفرماييد. از شما آقايان سؤال مي كنم كه مگر اسرائيل و آمريكا و انگليس در پوشش دلسوزي براي اسلام به مباني اسلامي حمله نمي كنند؟! اين دشمنان قسم خورده عليرغم آنچه در نهان دارند در بسياري از موارد آشكارا عليه اسلام موضع نمي گيرند؛ جرج بوش و اوباما در ماه مبارك رمضان افطاري مي دهند، شيمون پرز از اسلام بيرون از حاكميت تقدير مي كند و با مفتي دربار سعودي فالوده مي خورد ! گوردون براون آغاز سال هجري را به مسلمانان جهان تبريك مي گويد! خواسته همه آنها فقط اين است كه اسلام ناب محمدي(ص) يعني اسلام ظلم ستيز بر كرسي قدرت نباشد. يعني همان كه آقايان عمادالدين باقي و نيكبخت و خانم شيرين عبادي و ساير مدعيان دروغين حقوق بشر دنبال مي كنند. آيا مطابق نظر اعلام شده رئيس انجمن دفاع از حقوق زندانيان در مصاحبه با راديو دولتي انگليس، حاكميت اسلام باعث ترويج فساد و فحشاء شده است؟! مگر همين اسلام نبود كه مراكز فساد و فحشاء را بر چيد و مگر همين اسلام اخلاق گرا نبود كه سپاه پاسدارانش شخصي را كه نمي خواهم از او نام ببرم و شاكيان به خوبي او را مي شناسند صرفا به اين علت كه مادر خود را كتك زده بود از سپاه اخراج كرد و...آيا هنوز هم آقايان مي توانند ادعا كنند كه وابسته به بيگانگان نيستند يا مي توانند انكار كنند كه به بهانه دفاع از حقوق زندانيان در پي تخريب چهره نظام اسلامي برنيامده اند؟!
آقاي صالح نيكبخت در مصاحبه با راديو «دويچه وله» به گونه اي حيرت آور و سؤال برانگيز آدرس تمامي بازداشتگاه هاي نظامي ايران را در اختيار آنان قرار مي دهد. انشاءالله كه اين اقدامات ورود به ماهيت جرم نيست! جاسوسي كه جاي خود دارد! آيا تمامي مواردي كه برشمردم و فقط مشتي از خروارهاست به وضوح نشان نمي دهد كه انجمن موسوم به دفاع از حقوق زندانيان برخلاف ادعاي آقاي نيكبخت نه فقط وارد ماهيت جرم مي شود، بلكه آشكارا از جرم و مجرمان و جانيان و جنايتكاران حمايت نيز مي كند؟
ادامه دارد

 



كيهان و خوانندگان

¤چرا بقيه دفاعيات آقاي شريعتمداري در برابر شكايت كساني كه خودشان جرات حضور در دادگاه را ندارند و وكلاي خود را سراغ ايشان مي فرستند در صدا و سيما پخش نمي شود. تقاضا مي كنم متن دفاعيات در كيهان را چاپ كنيد.
بالشي-سوسنگرد
¤در پاسخ به شيطنت هاي برخي كشورهاي عربي منطقه كه اصرار دارند به جاي «خليج فارس» از نام جعلي استفاده كنند چرا خودمان هم در جاهايي كه مي توانيم از حقوق مان دفاع كنيم كوتاهي مي كنيم مثلا نام اصلي ليگ برتر سال 89-88 ليگ «خليج فارس» و يا «جام خليج فارس» بوده پس چرا مي گوييم ليگ برتر؟! وقتي دشمن به اين راحتي با استفاده از اسامي جعلي منطقه را دچار شبهه و تشتت مي كند چرا خودمان هم كوتاهي مي كنيم و تبليغات درست راه نمي اندازيم؟!
يك هموطن
¤به مناسبت برپايي نمايشگاه كتاب تعدادي از كتابفروشي ها خواستار جذب فروشنده خانم در ايام نمايشگاه شده اند. دختر بنده به عنوان يكي از متقاضيان اين كار به يكي از انتشاراتي ها مراجعه كرده است اما متاسفانه يكي از شرايط اعلام شده براي جذب نيرو كنار گذاشتن چادر بوده و اصرار داشتند كه لزوما در نمايشگاه بايد بدون چادر باشيد چون لباس فرم ما بدون چادر تهيه شده است! آيا نبايد يك نمايشگاه فرهنگي خود مبلغ فرهنگ حجاب و عفاف باشد؟!
شروندي
¤از دولت محترم بويژه وزير بازرگاني تقاضا مي شود جلوي ورود بي رويه كالاهاي چيني بويژه در بخش پوشاك را بگيرد كه كار ما توليدي هاي داخلي در آستانه ورشكستگي قرار دارد. با زحمات فراوان پوشاكي تهيه و به بازار عرضه مي كنيم كه بلافاصله همان پوشاك منتها بي كيفيت تر ولي ارزانتر به مشتري ارايه و بازار ما را به كساد مي كشاند.
جمعي از توليدي هاي داخلي
¤اخيرا در استان اصفهان بستني هايي بفروش مي رسد كه روي پوشش آن عكس هايي از نمادشيطان پرستي چاپ شده است. وقتي هم پي گيري كرديم در پاسخ اعلام كردند كه اين نوع بستني ها به سفارش افراد خاص توليد و عرضه مي شود. از مسئولان فرهنگي و امنيتي تقاضا مي كنم كه به اين موضوع رسيدگي كنند.
حسني-ده آبان اصفهان
¤قانون بازنشستگي پيش از موعد كه سال 87 به آموزش و پرورش ابلاغ شده در غير از چند شهرستان اجرا نشده است. اگر به بهانه نداشتن معلم اين قانون را متوقف كرده اند پس چرا دبيران را يكي پس از ديگري مازاد اعلام مي كنند.
جمعي از دبيران آموزش و پرورش تهران
¤ضمن تشكر از زحمات دست اندركاران آن روزنامه مي خواستم يك انتقادي داشته باشم و آن اينكه چرا به همراه روزنامه هايي كه براي عرضه به دكه داران شهرستان ها مي فرستيد توليدات ديگر آن موسسه از جمله كتاب هاي نفيسي كه محتواي روشنگرانه براي مردم بويژه شهرستاني ها دارد نمي فرستيد؟! و يا حداقل تعدادي از كتاب هاي خود را در كتابفروشي هاي هر شهر در معرض فروش قرار دهيد تا مردم بتوانند از آن ها بهره ببرند.
يك هموطن
¤كاهش شديد حقوق كاركنان شهرداري شهر جديد انديشه و سازمان هاي زيرمجموعه در سال 89 كه غيرمنتظره صورت گرفت باعث ايجاد مشكلات بسيار زياد مالي و روحي آنان شده از همه مهمتر در سالي كه همت و كار مضاعف نام گرفته با سوءمديريت بوجود آمده تضعيف روحيه كاري اين كاركنان و كاهش كارآيي آنها را شاهديم. به همين ترتيب ارباب رجوع هم به دليل بي انگيزه شدن كاركنان اظهار نارضايتي مي كند.
جمعي از كاركنان شهرداري شهر جديد انديشه
¤از شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه تقاضا مي شود نام و ياد شهدا را پاس دارند و كلمه «شهيد» را از ابتداي نام مقدس اين عزيزان كه از جان خود گذشتند تا امنيت و آرامش بر كشور حاكم گردد حذف ننمايند. متاسفانه در اتوبوسهاي خط 917 ميدان شهيد نامجو به ميدان قيام و خط 926 ميدان شهيد كلاهدوز به پايانه علم و صنعت عنوان شهيد حذف و در تابلوهاي اتوبوسها به نامجو و كلاهدوز تغيير يافته است كه نوعي كم لطفي به نام و راه شهدا و توهين به جامعه اسلامي مي باشد.
معصومي
¤يكي از بازنشستگان بيمارستان دكتر شريعتي هستم، 12 سال پيش به اتفاق 50 كارمند، زميني را به نرخ روز از شركت تعاوني خريداري و سند دريافت كرديم بعد از مدتي مشخص شد كه فروشنده زمين خانمي به نام «خ-الف» با سند جعلي زمين ها را فروخته است. نامبرده را مدت كوتاهي دستگير و با وثيقه آزاد كردند اما از حق و حقوق ما هنوز خبري نيست از قوه قضائيه خواهش مي كنم نسبت به اين موضوع رسيدگي جدي كند.
يك خانم مالباخته
¤اخيرا در شهر مراغه در ارتفاعات مشرف به شهرستان بناب يك كارخانه شيشه سازي احداث شده كه پساب هاي اين كارخانه تماما به اراضي كشاورزي روستاهاي شهرستان بناب سرريز مي شود و باعث نابودي زندگي اهالي 8-7 روستاي اين شهر گرديده است. شكايات اهالي با توجه به روند قوه قضائيه به جايي نرسيده و مسئولين كارخانه نسبت به نصب مخازن نگهداري و تصفيه اقدامي نمي نمايند و در هنگام بارندگي آب شرب 150 هزار نفري شهرستان بناب نيز با مخاطره جدي روبرو شده است. از رسانه هاي ملي و مسئولين تقاضاي تهيه گزارش و انعكاس آن جهت جلوگيري از اين روند را داريم.
يك شهروند بنابي
¤دو ماه مي شود كه شبكه خبر سيما در سوادكوه مازندران قطع است و هيچ مسئولي پاسخگو نيست. تقاضا دارم مشكل ما را در اين ستون درج كنيد. در ضمن از شما كيهاني ها بابت پيگيري مشكلات شهروندان تشكر مي كنم.
خادمي از سوادكوه
¤از شركت برق منطقه بوعلي تقاضا مي شود نسبت به نصب پايه چراغ روشنايي در ابتداي خيابان بوعلي منشعب از ميدان سپاه كه فاقد روشنايي است اقدام نمايد.
كامراني از ساكنين محل

 



ضربه (گفت و شنود)

گفت: چند تن از مديران ارشد راديو تلويزيون فارسي زبان آمريكا VOA به اتفاق يكي از رهبران حزب صهيونيستي بهائيت به اسرائيل رفتند.
گفتم: خب! به ما چه ربطي داره؟
گفت: وزارت خارجه رژيم صهيونيستي اعلام كرده كه اين عده براي تبادل نظر درباره چگونگي برخورد رسانه اي با جمهوري اسلامي ايران و حمايت از سران فتنه به اسرائيل رفته اند.
گفتم: مگر تا حالا چه غلطي كرده اند كه قرار است از حالا به بعد بكنند.
گفت: چه عرض كنم، حيوونكي ها بعد از دريافت ضربه سنگين و خردكننده اخير بدجوري مغزشون تكون خورده و خيالاتي شده اند.
گفتم: شخصي كه با كاميون تصادف كرده و لت و پار شده بود از پزشكش پرسيد؛ وقتي خوب شدم مي تونم كتاب بخونم؟ پزشك گفت؛ البته كه مي توني، چطور مگه؟ و يارو با خوشحالي جواب داد؛ آخه قبل از تصادف سواد نداشتم!!

 



مهمان پرست: پاسخ اظهارات اماراتي ها مي تواند شديد باشد

سخنگوي وزارت خارجه در مورد اظهارات سخيف اخير مقامات امارات، اعلام كرد: اظهارات نسنجيده مي تواند احساسات مردم را تحريك كند و پاسخ شديدي را به دنبال داشته باشد.
رامين مهمان پرست صبح سه شنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران، در مورد اظهارات وزير امور خارجه امارات گفت: در اين رابطه وزارت خارجه به صورت رسمي نقطه نظرات خود را اعلام كرد. از كاردار سفارت توضيح خواسته شد و در امارات با مقامات مسئول ديدار و اين اظهار ناراحتي مقامات ما نسبت به نظرات نسنجيده به آن ها منتقل شد و از همه مهم تر بحثي كه توسط رسانه ها و نمايندگان محترم مجلس به عنوان صداي ملت به گوش آن ها رسيده لازم است به آن توجه شود. اظهارات نسنجيده مي تواند احساسات مردم را تحريك كند و پاسخ شديدي را به دنبال داشته باشد. توصيه مي كنيم مقامات كشورهاي منطقه در اظهارات خودشان توجه كافي داشته باشند و اسير فضاسازي ها نشوند.
در پايان نشست خبرنگار خبرگزاري فرانسه، با بيان اينكه در روزهاي اخير انتقادات زيادي در خصوص نقض حقوق بشر در ايران بخصوص در مورد روزنامه نگاران زنداني شنيده شد، به درخواست مطرح شده از سوي فيلمسازان مبني بر آزادي جعفر پناهي اشاره كرد و از مهمان پرست پرسيد كه پاسخ ايران به اين همه انتقادات نسبت به نقض حقوق بشر و آزادي بيان در ايران چيست؟
سخنگوي وزارت خارجه از خبرنگار مزبور پرسيد مي توانيد توضيح دهيد كه اين همه انتقادات يعني چه و چه كساني انتقاد كردند؟ كه خبرنگار پاسخ داد: عفو بين الملل و انجمن هاي جهاني روزنامه نگاران مرتب در مورد ايران بيانيه صادر مي كنند و از ايران مي خواهند كه روزنامه نگاران زنداني را آزاد كند و اين مربوط به يكي دو روز نيست، بلكه هر روز ما كه اخبار را مانيتور مي كنيم، شاهد اين گونه اخبار هستيم. پاسخ ايران در اين زمينه چيست؟
مهمان پرست گفت: با توجه به اينكه شما از خبرگزاري فرانسه هستيد و حتما اطلاع بيشتري داريد آيا مي توانيد بگوييد كه اين سازمان ها و از جمله دولت فرانسه و ديگر كشورها راجع به جناياتي كه در فلسطين صورت مي گيرد، چه اقدامي انجام داده اند؟
خبرنگار پاسخ داد: من نماينده دولت فرانسه نيستم، من هم ايراني هستم.
مهمان پرست گفت: شما نماينده رسانه بزرگي هستيد، وظيفه شما اطلاع رساني است. اين سازمان هاي مدعي حقوق بشر براي جنايات جنگي در فلسطين چه اقدامي كرد ه اند؟
سخنگوي وزارت خارجه يادآور شد: اگر مطالبي در ايران عنوان مي شود يا انتقاداتي صورت مي گيرد، بدين معناست كه در ايران آزادي وجود دارد كه انتقادات را بيان مي كنند.

 



توليد انبوه ضد كروز «مصباح يك» آغاز شد

توليد انبوه سامانه ضد كروز «مصباح يك» در حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع آغاز شد.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار احمد وحيدي در جمع خبرنگاران در تشريح ويژگي هاي اين سامانه اظهار داشت: سامانه پدافند هوايي مصباح 1 به منظور مقابله با حملات هوايي، انواع هواپيما، موشك هاي كروز، بالگردها و ساير تهديدات هوايي در ارتفاع پست طراحي و ساخته شده است.
وي افزود: فرآيند طراحي اين سامانه پدافندي مبتني بر افزايش حجم آتش و كنترل آن توسط يك سيستم مطمئن صورت گرفته است.
وزير دفاع، قدرت بالا در انهدام اهداف هوايي، كاهش خدمه مورد نياز نسبت به ساير توپ هاي پدافندي مشابه، واكنش سريع در برابر تهديدات، حجم آتش بالا با نواخت 4000 تير در دقيقه و افزايش دقت نشانه روي را از ويژگي هاي مهم سامانه «مصباح 1» برشمرد. سردار وحيدي با بيان اينكه اين سامانه از رادار جست وجو سه بعدي و راهبر اپتيكي برخوردار است، گفت: رادار جستجو سه بعدي ضمن تشخيص هواپيماي دوست از دشمن، اطلاعات سمت، ارتفاع و برد هدف را براي سيستم كنترل آتش ارسال مي كند.
وزير دفاع از ديگر قابليت هاي اين سامانه را شناسايي و انهدام هواپيماي بدون سرنشين ذكر كرد و افزود: اين دستاورد كه مبتني بر خلاقيت و نبوغ متخصصان وزارت دفاع به منصه ظهور رسيده، يكي از ديگر مصاديق همت و تلاش مضاعف متخصصين صنايع هوافضاي وزارت دفاع است.
سردار وحيدي، يكي از راهبردهاي اصلي وزارت دفاع را تقويت پدافند هوايي كشور برشمرد و گفت: برنامه هاي متنوعي براي طراحي و توليد سامانه هاي جديد پدافندي در دست اقدام داريم.

 



عضو كميسيون ماده 10 احزاب: مستندات تخلف مشاركت و مجاهدين بزودي به قوه قضائيه ارسال مي شود

عضو كميسيون ماده 10احزاب از ارسال مستندات تخلفات احزاب مشاركت و سازمان مجاهدين به قوه قضائيه در آينده نزديك خبر داد.
حميدرضا فولادگر در گفت وگو با فارس تصريح كرد: موضوع لغو پروانه مشاركت و مجاهدين در حال طي مراحل قانوني است البته كميسيون نيز مستندات قانوني تخلفات اين دو حزب را به زودي و در زمان قانوني به قوه قضائيه ارسال خواهد كرد.
فولادگر ادامه داد: البته غير از كميسيون خود قوه قضائيه هم در رابطه با حوادث پس از انتخابات و تخلفات مشاركت و مجاهدين مستنداتي را در اختيار دارد چرا كه تعدادي از دستگيرشدگان حوادث پس از انتخابات از مركزيت دو حزب مشاركت و مجاهدين بودند از اين رو خود به خود در مورد اين دو حزب در قوه قضائيه پرونده تشكيل شده است.
وي با بيان اينكه اقدام كميسيون ماده 10 احزاب در مورد مشاركت و مجاهدين در راستاي اقدامات نظارتي كميسيون بود، تاكيد كرد: مستندات كميسيون هم به عنوان اقدامي نظارتي به قوه قضائيه ارسال خواهد شد چرا كه كميسيون قبلاً پروانه اين دو حزب را توقيف و درخواست انحلال احزاب مذكور را نيز به قوه قضائيه ارسال كرده است كه دستگاه قضايي به اين درخواست رسيدگي و دستور خواهد داد. نماينده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اينكه حق اين دو حزب براي درخواست تجديدنظر محفوظ است، گفت: مستندات تخلف سازمان مجاهدين انقلاب و حزب مشاركت شامل 5 مورد از ماده 16 مي باشد كه به زودي به قوه قضائيه ارسال خواهد شد.

 



شريعتمداري براي تفهيم اتهام درباره شكايت هاي مطرح شده به دادگاه رفت

صبح ديروز حسين شريعتمداري مدير مسئول كيهان كه در پي شكايت هاي متعدد به دادگاه احضار شده بود براي تفهيم اتهام در شعبه 9 بازپرسي حاضر شد.
مدير مسئول كيهان در اين مرحله از بازپرسي، نسبت به شكايت ميرحسين موسوي، سيدمحمد خاتمي، محمدرضا شجريان، ابوالفضل فاتح، دفتر حفظ و نشر آثار امام(ره)، مدعي العموم، خانه سينما و چند شكايت ديگر، تفهيم اتهام شد.
گفتني است علاوه بر شكايات مورد اشاره كه جلسه تفهيم اتهام آن ديروز صورت پذيرفت، شكايت هاي ديگري نيز عليه مدير مسئول كيهان مطرح شده و جلسات تفهيم اتهام درباره آنها انجام گرفته است. برخي از اين شاكيان عبارتند از؛ محسن كديور، حزب پاك ايران، مهرانگيز كار، گروه قطعات فولادي، شوراي اسلامي شهر تهران (شوراي اول)، روزنامه هاي دوم خردادي جامعه، توس، عصر آزادگان و چند شكايت ديگر.
جلسات رسيدگي به شكايت هاي ياد شده بعد از ارسال پرونده به دادگاه تشكيل خواهد شد.

 



محمد البرادعي: حمله به ايران اقدامي احمقانه است

مديركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي هشدار داد كه هرگونه اقدام نظامي عليه ايران اقدامي كاملاً احمقانه خواهد بود.
«محمد البرادعي» در گفت وگو با نشريه «پاري مچ» فرانسه درباره برنامه هسته اي ايران گفت: جامعه بين المللي بايد در برابر اين برنامه صبور باشد؛ چرا كه برنامه هسته اي ايران تهديدي قريب الوقوع نيست.
وي افزود: دير يا زود مذاكرات ميان ايران و 1+5 به دليل نياز آمريكا به اين كشور در موضوع عراق و افغانستان از سر گرفته خواهد شد.
مديركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي در ادامه پيرامون تلاش برخي قدرت هاي غربي براي اعمال دور جديدي از تحريم ها عليه ايران گفت: تحريم ها تنها باعث خواهد شد حس تهاجمي ايراني ها افزايش يابد بدون اينكه تغييري در سياست هسته اي آنها ايجاد كند.
وي تصريح كرد: با تحريم ها حتي مخالفان نظام در ايران نيز پشت حكومت خواهند ايستاد.
محمد البرادعي همچنين درباره تهديدات اسرائيل عليه ايران نيز هشدار داد، حمله به ايران اقدامي كاملا احمقانه خواهد بود. اين امر باعث متحد شدن همه ايراني ها حتي ايرانيان ساكن آمريكا خواهد شد.

 



فرستادگان نفاق جديد به قم ديپورت شدند (خبر ويژه)

تحرك تازه افراطيون و جريان نفاق جديد براي ارتباط گيري با علما و مراجع در قم و احياي دوباره فتنه ناكام ماند.
جريان نفاق پيش از اين تلاش كردند با انتشار نامه اي سرتا پا دروغ با امضاي جعلي تر «شماري از زندانيان» خطاب به علما و مراجع، هم به دروغ هاي تازه دامن بزنند و هم تحت عنوان تظلم به خيال خود كساني را در قم- به جاي امثال منتظري- به بازي بگيرند. عجيب آن كه نامه ياد شده اول بار از سوي شبكه ماسوني لندن و سايت وابسته به آنها (جرس) منتشر شد، شبكه اي كه اصالتا با اسلام و مرجعيت و روحانيت و فقه سر عناد دارد و برخي اعضاي آن نظير گنجي تا مرز انكار امام زمان(عج) پيش رفتند.
در پي بي اعتنايي علما به اين نامه جعلي، فاز ديگري از تحركات جريان نفاق جديد كليد خورد. در اين فاز اطرافيان و خانواده هاي چند تن از اعضاي حلقه اصلي ستاد آشوب و فتنه- مشاوران موسوي- به قم فرستاده شدند تا به واسطه مظلوم نمايي و تاثرآفريني آنها، موضعي از علما و مراجع گرفته شده و عليه نظام استفاده شود. اما خبرهاي منتشره از سوي رسانه هاي فتنه سبز نظير كلمه و امروز و نوروز و جرس، حاكي از آن است كه تقريبا هيچ يك از مراجع و علماي معتبر حاضر نشده اند به جريان نفاق مجال هيزم كشي تازه اي را بدهند. البته ناگفته نماند تيم فرستاده شده به قم با آقاي صانعي ملاقات كرده اند. گفته مي شود منافقين همچنان تلاش شديدي مي كنند تا در بيوت برخي علما نفوذ كنند.
اغتشاشگران در جريان آشوب هاي خياباني و در كنار حذف اسلام از جمهوري اسلامي ايران و سردادن شعار «جمهوري ايراني» و مواردي با آتش زدن تصوير حضرت امام(ره) و بي حرمتي به امام حسين(ع) در روز عاشورا، شعار مي دادند «روحاني واقعي- منتظري، صانعي». همان ايام راديو فردا ارگان رسمي سازمان سيا با انتشار گزارشي اعلام كرد صانعي و منتظري تنها مراجع و علماي حقيقي در قم هستند. (!)
محافل ضدانقلاب در ماه هاي آغازين فتنه سال گذشته تلاش زيادي به كار بستند تا قم را در فتنه پيچيده تدارك شده از سوي سرويس هاي جاسوسي مثلث استكبار به بازي بگيرند اما پس از ناكامي در اين پروژه، اتهامات و اهانت هايي نظير محافظه كار و مرتجع و متحجر را نصيب علما و مراجع كردند!

 



ائتلاف سكولارها، سلطنت طلبان و شبه مذهبي ها اميد ما را نااميد كردند (خبر ويژه)

يك روزنامه چاپ استراليا با ارزيابي ناتواني جريان اپوزيسيون مقابل جمهوري اسلامي در حوادث سال گذشته تاكيد كرد غرب به اين نتيجه رسيده كه جنبش سبز شكست خورده است.
سيدني مورنينگ هرالد از قول رضا- الف از عناصر ضد انقلاب مقيم لس آنجلس و استاد دانشگاه كاليفرنيا نوشت: پس از انتخابات اتفاقات زيادي در ايران رخ داد. غرب بر اين باور بود كه اين حوادث در ايران رخ مي دهد و در نهايت نظام را به زير مي كشد. وقتي اين اتفاق نيفتاد، رسانه هاي غربي به اين نتيجه رسيدند كه جنبش سبز شكست خورده و نظام اسلامي سر جاي خود باقي است.
اين ضد انقلاب مقيم آمريكا همچنين به سيدني مورنينگ هرالد گفته است: ويژگي مخالفاني كه در حوادث پس از انتخابات ايفاي نقش كردند در اين بود كه از همه گروه ها مانند سكولارها، روشنفكران و سلطنت طلب ها در كنار هم آمدند و حتي برخي آيت الله ها]منتظري و صانعي[ در حمايت از آنها فتوا دادند، آن هم كساني كه خود در انقلاب اسلامي نقش داشتند. پس غايت هدف اپوزيسيون، چند لايه و متنوع بود تا مشروعيت نظام حاكم را زير سؤال ببرد.

 



موسوي همه چيز خود را باخت (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي وابسته به شماري از عناصر زنجيره اي و متواري، سران به بن بست رسيده و تاريخ مصرف گذشته فتنه را مورد عتاب و تمسخر قرار داد.
سايت «خودنويس» كه شماري از عناصر بشدت راديكال و سرخورده ضد انقلاب را شامل مي شود ضمن تحليلي مدعي شد «برنده حوادث پس از انتخابات كساني بودند كه مي خواستند قداست جمهوري اسلامي را بشكنند آيا موسوي اين را مي خواست؟»
خودنويس سپس به سران فتنه پرداخت و نوشت: «در مناظره تلويزيوني كروبي از موسوي پرسيد اگر شرايط سخت شود، مي ماني؟ و موسوي در برابر ميليون ها بيننده اجبارا گفت آري. در اين جريانات آيا كسي جز موسوي رودست خورد؟ او به چه نتيجه اي رسيد و كساني كه خواهان از بين رفتن همه چيز حكومت بودند به چه نتيجه اي رسيدند؟ اكنون براي او چه چيز باقي مانده؟ روز 11 ارديبهشت، هيچ كارگري به مقابل وزارت كار نيامد و روز 12 ارديبهشت هم هيچ معلمي به خيابان نيامد. در بين سبزها چه كسي باقي مانده است؟ آيا در سالگرد انتخابات كسي به خيابان مي آيد؟ شايد معدودي سبزاللهي و ديگر هيچ. آيا موسوي نيست كه رودست خورده است؟

 



ملاقات در اورشليم براي گسترش همكاري بهايي ها با فتنه گران (خبر ويژه)

رئيس بهايي شبكه تلويزيوني «وين تي وي»(شبكه بين المللي واشنگتن) ضمن ديدار با معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي در بيت المقدس، به ارزيابي نحوه حمايت از فتنه سبز در ايران پرداخت.
بهروز بهبودي كه رئيس يك گروهك ضد انقلابي در آمريكا موسوم به CDI(شوراي دموكراسي ايران) است چند ماه پيش شبكه وين تي وي را با استفاده از تعدادي از همكاران صداي آمريكا از جمله (لونا شاد و راد بهارلو) راه اندازي كرد. بهبودي يك سرمايه دار كلاهبردار بهايي است و خاندان وي جد اندر جد از زمان رضا خان در رژيم پهلوي نفوذ داشتند. بهروز بهبودي در سال هاي پاياني رژيم پهلوي سفير رژيم در استراليا بود. بهبودي صاحب دفتري در حيفا- شهري كه معبد بهائيان در آن قرار دارد- مي باشد. وي دوستي نزديكي با رئيس آمريكايي VOA(صداي آمريكا) دارد.
به گزارش سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي، بهبودي در سفر خود به فلسطين اشغالي، با داني ايالون معاون وزير خارجه اسرائيل در مقر وزارت خارجه ديدار و گفت وگو كرد. طبق اين گزارش، بهبودي به ايالون گفت: ما پيش از حكومت ديني همكاري سازنده اي با هم داشتيم. من از ديدن دموكراسي در اسرائيل به هيجان آمده ام. نوع دموكراسي(!؟) شماكمال آرزوي من است. وظيفه شماست كه دست كمك به سوي مخالفان در ايران دراز كنيد. اگر رژيم ايران سر كار بماند يك هولوكاست ديگر ايجاد مي شود.
بهبودي در اين ديدار با اطلاع از سوابق سياه كلاهبرداري خود گفت: به من انگ هاي زيادي مي زنند ولي خانواده من از ديرباز با رضا شاه و محمدرضا شاه همكاري داشته و به آنها خدمت كرده است. ما هميشه پاك و منزه باقي مانده ايم ولي رژيم عليه ما شايعه پخش مي كند.
داني ايالون هم در اين ملاقات نسبت به جريان اپوزيسيون فعال در اغتشاشات ابراز حمايت كرد.
ادعاي بهبودي درباره پاكدستي در حالي است كه به واسطه شبكه اختاپوسي بهائيت با صهيونيسم جهاني و لابي اسرائيل در آمريكا در ارتباط است و به همين دليل قراردادهاي هنگفتي نظير بازسازي بانك مركزي عراق در بغداد را به ارزش ده ها ميليون دلار با دولت آمريكا منعقد كرد و در برخي پروژه هاي نفتي در كانادا هم شريك است. بهبودي CDI را به همراه عناصر بدنام و فرصت طلبي چون اميرعباس فخرآور تاسيس كرد. اين بهايي كلاهبردار براي تبليغ سازمان خود در نشريات كانادايي و آمريكايي در سال 2007، 250هزار دلار پول خرج كرد. برخي از گردآمدگان در وين تي وي بهبودي، به خاطر اخاذي و كلاهبرداري از صداي آمريكا اخراج شده اند.
شايان ذكر است در جريان حرمت شكني اغتشاشگران در روز عاشورا(6 دي 1388) چند تن از عناصر بهايي به عنوان هدايت كنندگان حرمت شكني عزاي امام حسين(ع) بازداشت شدند. چند تن از سران گروهك استعماري بهائيت به جرم جاسوسي براي رژيم صهيونيستي هم اكنون در بازداشت به سر مي برند. سران اين گروه در خارج همواره تلاش كرده اند ارتباط با رژيم صهيونيستي و سرويس موساد را كتمان و انكار كنند.
گروهك انگليس ساخته بهائيت به ويژه طي سال هاي اخير ارتباطات گسترده اي را با برخي عناصر افراطي مدعي اصلاحات به هم زده و از جمله اين عناصر مي توان به كساني چون مهاجراني، كديور، سروش، گنجي، مجيد محمدي و عباس معروفي اشاره كرد كه به ويژه در كشورهاي انگليس، آمريكا، كانادا و... اقامت دارند. برخي خبرهاي موثق حاكي از آن است كه شماري از اين عناصر جذب شده به شبكه جهاني بهائيت، در ازاي دريافت پول مامور حرمت شكني علني در حوزه هايي نظير انكار امام زمان(عج)، انكار رسالت پيامبر(ص) و قداست قرآن، تخطئه ولايت فقيه، ترويج سكولاريسم، اهانت به امام و رهبري شده اند.
به گزارش وزارت خارجه رژيم صهيونيستي بهبودي در مدت اقامت در اورشليم قرار است با چند تن از سران اسرائيل ملاقات كند.

 



گيتس: قدرت دريايي ايران چالش بزرگ ما در خاورميانه است (خبر ويژه)

به فاصله چند روز از رزمايش بزرگ دريايي ايران در خليج فارس و تنگه هرمز، وزير دفاع آمريكا گفت: ايران با تركيبي از جنگ افزارهاي تهاجمي و دفاعي به چالش و تهديدي براي نيروي دريايي ما در منطقه خاورميانه تبديل شده است.
به گزارش رويتر، رابرت گيتس روز دوشنبه اعلام كرد: برخي كشورها براي تضعيف قدرت نيروي دريايي آمريكا، استراتژي «نامتقارن و غيرمتوازن» در پيش گرفته اند. نيروي دريايي ما در خليج فارس با تركيبي از سلاح هاي دفاعي و تهاجمي ايران مواجه است كه موشك هاي بالستيك و كروز، موشك هاي ضد كشتي، مين هاي دريايي و قايق هاي جنگي تندرو را شامل مي شود.
گيتس كه رياست سازمان جاسوسي سيا را نيز در سوابق خود دارد و از روزگار بوش، تصدي وزارت دفاع را در دولت آمريكا برعهده دارد، همچنين مي گويد: توانايي موشك هاي هدايت شونده ديگر در مالكيت انحصاري ما قرار ندارد.
انتشار نگراني وزير دفاع آمريكا از قدرت نظامي دريايي ايران در حالي است كه رسانه ها، خبر پرواز يك فروند هواپيماي گشتي ايران (هواپيماي اف27) برفراز ناو هواپيمابر آيزنهاور آمريكا در درياي عمان را با دو هفته تأخير منتشر كردند. هواپيماي گشتي ايران روز اول ارديبهشت ماه جاري به مدت 20 دقيقه بر فراز درياي عمان (جنوب پاكستان) پرواز و از ارتفاع 250 متري ناو آيزنهاور، اقدام به تصويربرداري و جمع آوري اطلاعاتي كرد.
دريادار سجادي فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران درباره اين پرواز شناسايي گفت: هواپيماي اف 27 بالاي سر ناو آمريكايي مي رود و عكس هاي متعددي مي گيرد و عمليات شناسايي را انجام مي دهد. اين حق ماست كه تحركات را در منطقه پيگيري و شناسايي كنيم و حضور نيروهاي فرامنطقه اي را رصد نماييم. كسي نمي تواند به عمليات شناسايي ما اعتراض كند.
به گزارش سايت اطلاعاتي دبكا وابسته به اسرائيل، اقدام اخير نيروي دريايي ايران در جمع آوري اطلاعات از ناو آمريكايي و پرواز شناسايي بر فراز ايران، برخي متحدان آمريكا را هراسان كرده است. به گزارش دبكا، مقامات نظامي و اطلاعاتي آمريكا عمداً تا چند روز اين خبر را پنهان كردند و آژانس جاسوسي سيا براي مقابله با واكنش متحدان آمريكا، از انتشار گزارش هايي درباره پرواز شناسايي هواپيماي ايران جلوگيري كرده بود. طبق اين گزارش به ناوهاي آمريكايي در خليج فارس دستور داده شده قبل از واكنش مسلحانه به هر هدف ايراني در منطقه بايد به صورت مستقيم با فرماندهان عالي هماهنگي كنند.
شايان ذكر است پنتاگون روزگاري نه چندان دور از گسيل ناوهاي جنگي بزرگ به عنوان ابزاري براي قدرت نمايي و ارعاب و بازوي ديپلماسي زورگويانه دولت آمريكا استفاده مي كرد اما هم اكنون ناوهاي مذكور بيشتر به عنوان نقطه ضعف آمريكا و اولين هدف آسيب پذير - بلكه داراي قابليت غنيمت گرفته شدن در صورت هرگونه درگيري!- تلقي مي شود.

 



نااميدي مشاورهاي رئيس جمهور آمريكا از امكان براندازي جمهوري اسلامي (خبر ويژه)

يك افسر ارشد و بازنشسته سازمان «سيا» و از مشاوران كاخ سفيد و پنتاگون مي گويد آمريكا و اسرائيل پس از شكست آشوب ها در ايران مانده اند كه چگونه با جمهوري اسلامي مواجه شوند.
بروس ريدل كارشناس امور خاورميانه مركز سايان در انستيتو بروكينگز كه مشاور 4 رئيس جمهور آمريكا از جمله باراك اوباما بوده با ارائه تحليلي در روزنامه لبناني ديلي استار تاكيد كرد: جنبش سبز حالا از تب و تاب افتاده است هرگونه فكر تغيير رژيم در ايران دور از دسترس به نظر مي رسد. اين مسئله براي سياست هاي آمريكا و اسرائيل بسيار مهم است كه چگونه با رژيمي روبرو شوند كه هم خطرناك است و هم مقابل شورش و اغتشاش دوام آورده است.
ريدل با اشاره به ناكارآمدي گزينه نظامي اضافه مي كند: گزينه نظامي بي اعتبار است. آمريكا در حال حاضر در دو جبهه در منطقه درگير اقدام نظامي است و حدود 250 هزار نيروي نظامي در منطقه دارد. كشاندن ايران به جنگ و تلافي آن در عراق و افغانستان، كار را براي ايالات متحده خراب مي كند و از اين رو صحبت از اقدام نظامي، اعتبار ندارد و كسي آن را عملي نمي بيند. جنگ سوم در منطقه براي آمريكا و با ايران، دامنه درگيري نظامي را به لبنان و غزه هم مي كشاند كه براي آمريكا كابوس اسفباري خواهد بود.
واقعيت هاي تكنيكي قضيه هم به جاي خود باقي است، نه اسرائيل و نه آمريكا حتي با حمله اي مهيب، نمي توانند سرعت ايران در دستيابي به بمب اتمي را كم كنند. ما مكان دقيق تمامي تاسيسات اتمي ايران را نمي دانيم همانطور كه تا سال پيش و تا پيش از فاش شدن، از تاسيسات اتمي نزديك قم خبر نداشتيم. حتي اگر در حمله اي نظامي تمامي تاسيسات اتمي ايران تخريب شود، ايران بازرسان آژانس را بيرون كرده و مخفيانه تر و سريع تر آن ها را مي سازد. هدف قرار دادن دوباره آنها هم كاري سخت تر و دشوارتر خواهد بود.
وي معتقد است: اگر احتمال تغيير رژيم در ايران طي چند سال آينده وجود داشت، وقت گذاشتن براي آن هم ارزشش را داشت اما حوادث سال گذشته در اين كشور نشان داد، اپوزيسيون قدرت تغيير نظام را ندارد.
اين مامور سابق سازمان سيا كه زماني در ايران فعاليت مي كرد، همچنين درباره امام خميني نوشت: آيت الله خميني يكي از كاريزماتيك ترين و ثابت قدم ترين رهبران قرن بيستم بود. خميني نه هيچگاه عقب نشست و نه هرگز به مصالحه تن داد. حالا هم جنبش سبز از نفس افتاده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14