(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 ارديبهشت 1389- شماره 19637

همزمان با برپايي نمايشگاه كتاب طرح زوج و فرد در محدوده مصلا اجرا مي شود
تجمع معترضان به آزمون دستياري در مقابل مجلس
آتش گرفتن خودرو صفر كيلومتر پژو 405 در بجنورد
در شوراي اسلامي شهر الزامي شد صدور شناسنامه فني براي ساخت و سازهاي بيش از 3 هزار متر
D
در هفتكل پيرترين ماماي دنيا 110 ساله شد
رويكرد جديد كميته امداد براي كمك به نيازمندان
امدادگران اسكيت سوار بر بالين حادثه ديدگان
رئيس مركز شماره گذاري و پلاك پليس راهور:خودروسازان ملزم به نصب پلاك خودروها هستند
دستگيري جاعل گواهينامه و مدارك
كلاهبرداري يك ميليارد توماني
دختربچه 2 ساله قرباني اختلاف پدر و مادر
در شيراز گروگان 16 ساله با هلاكت گروگانگيران آزاد شد
300 زن جوياي كار در دام زوج كلاهبردار
حوادث كوتاه از كشور
رتبه نخست ارسال هرزنامه از آن آمريكا شد
حالت فوق العاده در رياض



همزمان با برپايي نمايشگاه كتاب طرح زوج و فرد در محدوده مصلا اجرا مي شود

جانشين رئيس پليس راهور تهران بزرگ اعلام كرد: طرح زوج و فرد و اضطرار، همزمان با برپايي نمايشگاه كتاب در محدوده مصلاي تهران همچنان اجرا خواهد شد.
به گزارش ايرنا سرهنگ مجيد پريزاد اظهار داشت: با توجه به آنكه امسال از محل پاركينگ بزرگ مصلا براي برپايي نمايشگاه كتاب استفاده خواهد شد و هيچ خودرويي اجازه تردد در آن پاركينگ را نخواهد داشت، بنابراين، لغو طرح محدوديت زوج و فرد در محدوده مصلا لزومي ندارد و حذف نخواهد شد.
پريزاد افزود: علاوه بر اين، با مسدود بودن پاركينگ مصلا، تردد خودروها به اين پاركينگ ممنوع است و خودروها اجازه تردد در خيابان قنبرزاده- خيابان ورودي به مصلا از طريق بزرگراه رسالت- را ندارند.
وي با اشاره به مسدود بودن پاركينگ مصلا اضافه كرد: بازديدكنندگان از نمايشگاه كتاب، مي توانند از دو پاركينگ پيش بيني شده شامل «گل گشت» و «ارتباطات» كه در ضلع شمالي بزرگراه رسالت واقع شده است، استفاده كنند.
جانشين رئيس پليس راهور تهران، ترافيك اطراف نمايشگاه كتاب را در مدت زمان برپايي اين نمايشگاه، سنگين پيش بيني كرد و گفت: در زمان برپايي نمايشگاه كتاب، بخشي از بزرگراههاي رسالت، مدرس و حكيم و نيز خيابان هاي شريعتي، سهروردي و مطهري ترافيك سنگين خواهند داشت.پريزاد همچنين پيش بيني كرد: در روزهاي پنج شنبه و جمعه، بيش از يك ونيم ميليون نفر از نمايشگاه كتاب بازديد خواهند كرد.وي با تاكيد بر كمبود ظرفيت پاركينگ خودرو از شهروندان خواست براي حضور در نمايشگاه كتاب از وسايل حمل ونقل عمومي به ويژه اتوبوس و مترو استفاده كنند و از تردد با خودرو شخصي بپرهيزند.
پريزاد اضافه كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده، اتوبوس هاي شركت واحد، بازديدكنندگان را به داخل محوطه نمايشگاه انتقال خواهند داد.

 



تجمع معترضان به آزمون دستياري در مقابل مجلس

حدود 60 نفر از معترضان به آزمون دستياري پزشكي صبح ديروز براي دومين بار در مقابل مجلس تجمع كردند.
به گزارش فارس، حدود 60نفر از معترضان به آزمون دستياري پزشكي صبح ديروز براي دومين بار در مقابل مجلس تجمع كردند.
اين افراد مشخص شدن علت يا علل لغو آزمون اول و معرفي خاطيان را از درخواست هاي خود عنوان كردند.
طرح 29 سوال خارج از مرجع و عدم تطبيق رتبه ها با منحني توزيع نرمال در آزمون دوم ديگر اعتراض تجمع كنندگان به آزمون دستياري پزشكي است.
اين افراد همچنين به تناقض گفتاري مسئولان به ويژه معاون وزير بهداشت معترض اند و مي گويند كه اگر آزمون اول به دليل تقلب گسترده لغو و ابطال شده، چرا آن را مبنا قرار داده و با آزمون دوم مقايسه مي كنند.
آنها همچنين سوال مي كنند چگونه ممكن است پس از لغو اعلام آزمون دستياري ظرف 10روز سوالات آزمون دوم را طرح و آن را برگزار كنند. در حالي كه اعلام نتايج اين آزمون 47 روز طول كشيده است.
آزمون اول دستياري پزشكي به گفته يكي از معترضين ظرف 10 روز بعد از اعلام لغو، برگزار شد. اما متقلبين مشخص نشدند و آنها نيز همراه ديگر داوطلبان در آزمون دوم شركت كردند.
به گفته معترضين در سال هاي گذشته تعداد كساني كه در آزمون دستياري پزشكي نمره بالاي 400 دريافت مي كردند كمتر از 200 نفر بودند ولي در آزمون امسال 1620 نفر چنين نمره اي را كسب كردند.
تجمع كنندگان همچنين به برگزاري جلسه كميسيون بهداشت و درمان مجلس در روز يكشنبه هفته جاري و بدون حضور وزير بهداشت معترض بودند.

 



آتش گرفتن خودرو صفر كيلومتر پژو 405 در بجنورد

خودرو صفر كيلومتر پژو 405 در بجنورد آتش گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، خودروي صفر كيلومتر پژو 405 در شهرك شاهد بجنورد دچار آتش سوزي شد.
اين حادثه زماني رخ داد كه صاحب خودرو قصد روشن كردن اين خودرو را داشت كه به دلايل نامعلوم قسمت موتور آن آتش گرفت.
مأموران آتش نشاني بجنورد پس از وقوع اين آتش سوزي در محل حاضر و نسبت به اطفاي آتش سوزي اقدام كردند.

 



در شوراي اسلامي شهر الزامي شد صدور شناسنامه فني براي ساخت و سازهاي بيش از 3 هزار متر

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از الزام صدور شناسنامه فني ساختمان براي ساخت و سازهاي بيش از 3 هزار مترمربع در كنار پايان كار خبر داد.
مهدي چمران ديروز در دويست و هفتاد و هشتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران گفت: از امروز به بعد براي ساخت و سازهاي بالاي 3 هزار متر در كنار پايان كار شناسنامه فني ساختمان لازم است.
وي با بيان اينكه پيشگيري از خطر بهترين كار است، افزود: ممكن است مبلغي به مخارج ساخت و ساز افزوده شود ولي مردم با اعتماد بيشتري در خانه خود ساكن مي شوند.
خسرو دانشجو، سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين باره گفت: بايد چشمانمان را به واقعيت باز بگذاريم چرا كه امروز در وضعيت ساختمان سازي استفاده از مصالح غيراستاندارد به وفور ديده مي شود و مهندسان بدون صلاحيت كار مي كنند.
وي ادامه داد: فردي وجود ندارد كه از دست اندركاران ساختمان امتحاني بگيرد و بدين ترتيب است كه هر فردي ادعا مي كند كارگري ماهر است.سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: با شناسنامه فني ساختمان تمام مشكلات حل نمي شود، بهتر است براي تكميل اين زنجيره پيگيري هاي لازم صورت گيرد تا ساختماني متشكل از مصالح استاندارد و نيروهاي متخصص ناظر داشته باشيم و بر اين اساس عمر مفيد ساختمان ها را بالا ببريم.

 



در هفتكل پيرترين ماماي دنيا 110 ساله شد

هفتكل- خبرنگار كيهان:
پيرترين ماماي دنيا كه هم اكنون در هفتكل زندگي مي كند 110 ساله شد.
«ماه سلطان بهرامي» در تاريخ دهم ارديبهشت سال 1280 در هفتكل متولد شد و از سن 30 سالگي در روستاي اسلام آباد(شاه نشين سابق) شروع به كار مامايي كرد و هيچ گاه براي انجام اين كار حتي يك ريال از كسي دريافت نكرد.
وي هم اكنون از 4 فرزند دختر و پسرش 36 نوه و 24نتيجه دارد.
وي در حال حاضر كمي از درد پاهايش و از دست دادن حس شنوايي اش رنج مي برد.
اطرافيانش استفاده از غذاهاي سالم محلي و زندگي در هواي پاك روستا را مهمترين عوامل عمر طولاني اين پيرزن 110 ساله مي دانند. اين پيرزن كه در بين بستگان و آشنايان به «دي غلامرضا» معروف است در سال 1332 شوهر خود را از دست داد و از مرگ فرزند 15ساله اش به نام محمد در سال 1351 به عنوان تلخ ترين خاطره زندگي اش ياد مي كند.
او هم اكنون تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) است و آرزويش رفتن به كربلا و زيارت قبر حضرت اباعبدالله الحسين(ع) است و نمازش را هميشه سر وقت به جا مي آورد.
آخرين نوزادي را كه اين ماماي پير به تولدش كمك كرد معصومه قلي نژاد است كه در سال 1384 متولد شد.

 



رويكرد جديد كميته امداد براي كمك به نيازمندان

كميته امداد با استعدادسنجي در خانواده ها و برگزاري آموزش هاي فني و حرفه اي و در قالب پرداخت وام نسبت به ايجاد اشتغال براي خانواده هاي تحت حمايت اقدام مي كند.
حسين انواري، سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) با اعلام اين مطلب افزود: هر ساله بخشي از افراد تحت حمايت اين نهاد از زير چتر حمايتي ما خارج مي شوند.
وي در ادامه با اشاره به رويكرد جديد كميته امداد براي هدفمند كردن كمكها به نيازمندان گفت: در اين رويكرد بجاي تحت حمايت كامل قرار دادن خانواده هاي نيازمند بصورت موردي و براي حل مشكل از طريق وام هاي قرض الحسنه و يا كمك هاي بلاعوض نسبت به رفع مشكل آنان اقدام مي شود.
انواري تصريح كرد: سالانه 4ميليون نفر از كمكهاي موردي اين نهاد بهره مند مي شوند.
سرپرست كميته امداد اعتماد عمومي را يكي از سرمايه هاي اجتماعي اين نهاد خواند و از اجراي طرح امداد محله با هدف بهره گيري از استعدادهاي محلات خبر داد و گفت اجراي اين طرح باعث كاهش تصدي گريهاي امداد و واگذاري امور به معتمدين و خيرين محلات خواهد شد.
انواري در رابطه با نحوه هزينه كرد درآمد صندوق هاي صدقات گفت: صدقات بخشي از درآمدهاي كميته امداد است كه داراي حسابهاي خاصي بوده و به هيچ عنوان در بخشهاي اداري هزينه نمي شود بلكه در موارد خاصي نظير تامين هزينه جهيزيه، مسكن مددجويان و امور تحصيلي فرزندان تحت حمايت با نظر نماينده ولي فقيه به مصرف مي رسد.

 



امدادگران اسكيت سوار بر بالين حادثه ديدگان

رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران از اجرايي شدن طرح امدادگران اسكيت سوار از تابستان سال جاري خبر داد.
«محمود مظفر» اظهار داشت: تيم هاي امداد و نجات اسكيت سوار در مراكز استان هاي كشور و شهرهاي پرجمعيت و شلوغ راه اندازي خواهد شد.
وي افزود: براساس قرارداد منعقد شده ميان سازمان جوانان جمعيت هلال احمر با فدراسيون اسكيت، مقرر شد اين فدراسيون در آموزش امدادگران با سازمان جوانان هلال احمر همكاري كند.
مظفر با بيان اينكه هر تيم امداد و نجات متشكل از 50 امدادگر اسكپت سوار است، افزود: اكنون مقدمات اين طرح فراهم شده و 30 كانون در 30 استان كشور براي آموزش امدادگران اسكيت سوار ايجاد شده است كه از فصل تابستان همراه با آغاز تعطيلات تابستاني مدارس كار خود را آغاز مي كنند. رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران گفت: اين سازمان در بحث اختصاص اعتبار براي راه اندازي تيم هاي امداد و نجات اسكيت سوار با محدوديتي روبه رو نيست.
مظفر خاطرنشان كرد: يكي از بحث هاي مهم در بخش امداد و نجات، امدادرساني سريع به آسيب ديدگان بويژه در شهرهاي شلوغ و پرترافيك است كه ايجاد تيم هاي امداد و نجات اسكيت سوار تا حدودي اين معضل را رفع مي كند.
وي تصريح كرد: اين امدادگران با حضور در صحنه حادثه به نجات حادثه ديدگان مي شتابند و پس از انجام عمليات رهاسازي، منتظر حضور اورژانس و انتقال فرد حادثه ديده به بيمارستان مي شوند.

 



رئيس مركز شماره گذاري و پلاك پليس راهور:خودروسازان ملزم به نصب پلاك خودروها هستند

رئيس مركز شماره گذاري و پلاك پليس راهور با تاكيد بر اينكه مردم از تحويل خودروهاي بدون پلاك خودداري كنند افزود: كارخانجات خودروساز خودروهاي خود را بايد پلاك شده به مردم تحويل دهند.
سرهنگ محمدرضا غلامي با اشاره به اينكه در تمامي كارخانجات خودروسازي دفتر شماره گذاري مستقر و راه اندازي شده است، تصريح كرد: خودروهاي ساخته شده بايد با پلاك از كارخانه خارج شود.
وي از مردم خواست از تحويل خودروهاي بدون پلاك خودداري و گزارش آن را با شماره تلفن 81253158-021با ذكر نمايندگي مربوطه به پليس گزارش دهند.

 



دستگيري جاعل گواهينامه و مدارك

جوان 26 ساله اي كه با ساخت مهر سازمان هاي مختلف اقدام به جعل مدارك و گواهينامه مي كرد، توسط عوامل كلانتري 112 ابوسعيد دستگير شد.
سرهنگ علي سعدي در اين رابطه اظهار داشت: بر اساس گزارش هاي مردمي مبني بر فروش انواع مدارك و گواهينامه جعلي، مأموران اين كلانتري در محل حاضر شدند كه پس از دستگيري فرد جاعل، مهرها و اسناد جعلي زيادي از محل زندگي اين فرد كشف شد.
به گفته رئيس كلانتري 112 ابوسعيد، اين جوان 26ساله براي جعل گواهينامه موتور و خودرو، 700هزار ريال و ساير مدارك دو ميليون ريال از متقاضيان خود مطالبه مي كرد.
سعدي خاطرنشان كرد: مأموران اين كلانتري پس از هماهنگي و كسب دستور مقام قضايي، مدارك و متهم را به كلانتري انتقال دادند و هم اكنون ساير اقدامات انتظامي در مورد اين متهم در حال اجراست.

 



كلاهبرداري يك ميليارد توماني

مرد جواني كه مدرك ليسانس خود را جعل كرده بود با استفاده از آن يك ميليارد تومان كلاهبرداري كرد.
به گزارش فارس در دي ماه سال گذشته نماينده حقوقي يكي از سازمان هاي دولتي با مراجعه به شعبه پنجم بازپرسي دادگاه ناحيه 7 تهران مدعي شد جوان 30 ساله اي به نام محمد از ابتداي سال 88 با مدرك دانشگاهي كارشناسي رايانه به صورت قراردادي در پست حسابداري مشغول به كار شد.
پس از چند ماه وقتي اختلافات و تناقضاتي در برخي اسناد مالي و دريافت هاي سازمان به وجود آمده بود به يك باره در محل كار حضور نيافت، در بررسي هاي بيشتر معلوم شد وي با جعل تعدادي از اسناد مالي در مجموع مبالغي نزديك به يك ميليارد تومان به نفع خود از حساب هاي دولتي خارج كرده است. بررسي هاي بعدي هم جعلي بودن مدرك كارشناسي رايانه وي را فاش ساخت.
با دستور حسيني، قاضي پرونده، به موضوع رسيدگي و شناسايي و دستگيري متهم به كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ محول شد. پس از بررسي هاي زيادي كه از سوي كارآگاهان انجام شد و اطمينان از اينكه محمد بعد از اين ماجرا زندگي مخفيانه اي را در پيش گرفته، با پيشنهاد افسر پرونده، حسيني بازپرس شعبه پنجم دادسرا درباره انتشار عكس بدون پوشش متهم در رسانه ها موافقت كرد.
سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان معاون مبارزه با جرائم خاص و رايانه اي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: از آنجائيكه تحقيقات پليسي در مورد دخالت احتمالي ساير افراد در اين پرونده در حال پيگيري است اما آن چه در اين گونه پرونده ها حائز اهميت است لزوم دقت بخش هاي نظارتي سازمان ها در عملكرد افرادي كه هنوز امضاء استخدام آنان خشك نشده و سپردن وظايف حساس يا اسناد مالي سنگين و غيره به افرادي كه مي بايست مراتب و مراحل اداري را به تدريج طي كنند است.
سرهنگ رهبريان افزود: از شهروندان درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعاتي كه از متهم و يا مخفيگاه وي دارند با مراجعه به اداره سيزدهم پليس آگاهي واقع در خيابان وحدت اسلامي يا شعبه پنجم بازرسي دادسراي ناحيه 7 تهران اعلام كرده و يا با شماره تلفن 51055434 تماس حاصل كنند.

 



دختربچه 2 ساله قرباني اختلاف پدر و مادر

معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان آذربايجان شرقي گفت: پدري كه در اثر اختلاف با همسرش دختر 2ساله اش را خفه كرده بود، دستگير شد.
به گزارش فارس، صمد فرامرزي گفت: مادري هراسان به يكي از كلانتري هاي شهرستان مراغه مراجعه و اعلام كرد كه دختر 2 ساله اش به نام «س- ژ» مفقود شده كه سريعا موضوع در دستور كار پليس اين شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي ها معلوم شد پدر خانواده به هويت «م- ژ» 31 ساله اهل و ساكن مراغه به علت اختلاف با همسرش دختر 2ساله خود به هويت «س- ژ» را حدود هشت روز پيش به قتل رسانده و در داخل حياط منزل خود دفن كرده است.
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان آذربايجان شرقي اضافه كرد: با هماهنگي مقام قضايي جسد توسط ماموران كشف و پدر قاتل و سنگدل نيز دستگير و به قتل فرزند خود اعتراف كرد.

 



در شيراز گروگان 16 ساله با هلاكت گروگانگيران آزاد شد

شيراز-خبرنگار كيهان:
در عمليات ماموران انتظامي شيراز براي آزادي يك گروگان، آدم ربايان كشته شده و يك مامور پليس به شهادت رسيد.
سرتيپ «علي مويدي» فرمانده انتظامي فارس در اين باره به خبرنگار كيهان گفت: هفته گذشته نوجوان 15 ساله اي بنام «محمد رضا-م» از مقابل منزل مسكوني شان در شيراز توسط آدم ربايان ربوده شد كه پس از يك هفته كار مداوم اطلاعاتي و پليسي محل نگهداري گروگان در منطقه اكبرآباد شناسايي و در محاصره پليس قرار گرفت.
وي افزود: آدم ربايان به تذكرات مكرر پليس مبني بر تسليم خود اعتنايي نكرده و پس از 3ساعت درگيري شديد مسلحانه هر سه آدم ربا به نام هاي «فرهاد-هـ»، «مختار-هـ» و «محمد مهدي-هـ» كه هر سه برادر بودند در درگيري به هلاكت رسيده و گروگان صحيح و سالم آزاد شد.
وي اظهار داشت: در اين عمليات استوار «ياسر طهمورثي» از ماموران يگان ويژه پليس نيز به شهادت رسيد.گفتني است آدم ربايان براي آزادي گروگان خويش درخواست 500 ميليون تومان وجه نقد كرده بودند.

 



300 زن جوياي كار در دام زوج كلاهبردار

اراك- خبرنگار كيهان:
زوج جواني كه تحت عنوان كار در منزل از زنان جوياي كار كلاهبرداري مي كردند در اراك شناسايي و دستگير شدند.
وحيد- ع اهل اصفهان و الناز- ر اهل بروجرد كه هر دو ساكن بروجرد بودند با جعل اوراق دولتي اقدام به راه اندازي شركتي غيرقانوني كرده بودند. آنها كه با وعده كار در منزل از 300 زن مبالغي را دريافت و كلاهبرداري كرده بودند دستگير و تحويل مقامات قضايي استان شدند.

 



حوادث كوتاه از كشور

انفجار مرگبار در كارخانه
اسفراين- خبرگزاري فارس: انفجار در كارخانه فولاد اسفراين منجر به كشته و مجروح شدن چهار نفر شد.
در اين حادثه ناشي از كار به سبب جمع شدن مقداري آب در قسمت سرباره سايت مجتمع صنعتي اسفراين منجر شد كه در پي آن راننده لودر بر اثر آتش سوزي خودرو ناشي از انفجار فوت و سه مجروح حادثه به بيمارستان منتقل شدند.
انهدام شبكه قاچاق كود شيميايي
ساري- خبرنگاركيهان: شبكه قاچاق و عرضه كود شيميايي خارج از نظام دولتي در بهشهر منهدم شد. اعضاي اين شبكه كودهاي شيميايي را از استان گلستان وارد مازندران مي كردند.
از 3 راننده متخلف اين شبكه 269كيسه 50كيلوگرمي كود شيميايي كشف شد.
اين افراد علاوه بر جزاي نقدي به عرضه كالاي مكشوفه در شبكه دولتي محكوم شدند.
همدستي نگهبانان شركت با سارقان
اراك- خبرنگاركيهان: دو نگهبان يك شركت صنعتي در ساوه كه با همدستي دو سارق ديگر اقدام به سرقت از انبار شركت مي كردند، دستگير شدند.
سارقان كه با برنامه ريزي دو نگهبان شركت براي چندمين بار مرتكب سرقت شده بودند، قصد داشتند در آخرين سرقت يك رول مسي به ارزش 40ميليون تومان را از شركت خارج كنند كه به دام پليس افتادند.
كشف تجهيزات ماهواره
مشهد- خبرنگاركيهان: طي دو هفته گذشته بيش از يك هزار عدد تجهيزات دريافت امواج ماهواره در مشهد كشف شد.
در همين رابطه هفت متهم دستگير شدند كه يكي از آنان از افراد سابقه دار است. ارزش اموال ضبط شده بيش از دو ميليارد ريال است.
زنداني شدن قاچاقچي مواد مخدر
شيراز- خبرنگاركيهان: يك قاچاقچي مواد مخدر توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامي شيراز به 15سال حبس و پرداخت 276ميليون ريال جزاي نقدي و 40ضربه شلاق محكوم شد.
از اين متهم 32ساله 296كيلوگرم ترياك كه در يك كاميون جاسازي كرده بود كشف شده بود.
حكم اعدام براي قاتل
¤ مردي كه چندي پيش دختر هشت ساله اي را پس از آزار و اذيت در شهرستان ني ريز به قتل رسانده بود. در شعبه چهارم دادگاه كيفري استان فارس محاكمه و به دوبار اعدام محكوم شد.
اين مرد چندي پيش دخترخاله هشت ساله همسر خود را ربوده و پس از آزار و اذيت او را به قتل رسانده بود.
كشف مواد سوختي قاچاق
يزد- خبرنگاركيهان: بيش از 28هزار ليتر مواد سوختي قاچاق در يزد كشف شد.
در اين ارتباط 16نفر شناسايي و دستگير شدند.اين افراد از كارتهاي سوخت خودروها و سهميه آژانس ها سوء استفاده كرده و با ارسال كارتهاي سوخت فوق به زاهدان، سهميه آن را تخليه مي كردند.
درگيري بين دو هم اتاقي
زاهدان- خبرنگاركيهان: درگيري بين دوهم اتاقي در زاهدان بر سر كرايه منزل باعث مجروح شدن يكي از طرفين دعوا شد. اين دو كه منزلي را به طور مشترك كرايه كرده بودند بر سر كرايه با يكديگر اختلاف پيدا كرده و يكي از طرفين دعوا با چاقو ديگري را از ناحيه پهلو و گردن مجروح كرد.

 



رتبه نخست ارسال هرزنامه از آن آمريكا شد

در حالي كه تعداد هرزنامه هاي ارسالي از چين در حال كاهش است، آمريكا رتبه اول را در اين زمينه به خود اختصاص داده است.
به گزارش اينفورميشن ويك، بررسي هاي مأسسه امنيتي سوفوس نشان مي دهد كه 13 درصد از كل هرزنامه هاي ارسالي در جهان از آمريكا ارسال مي شوند و پس از اين كشور هند با 3/7 درصد در رتبه دوم و بزريل با 8/6 درصد در رتبه سوم است.در ادامه كره جنوبي با
8/4 درصد، ويتنام با 4/3 درصد، آلمان با 2/3 درصد رتبه هاي چهارم تا ششم را از آن خود كرده اند. ديگر كشورهاي برتر در اين زمينه هم عبارتند از فرانسه، ايتاليا، مجارستان، روماني، روسيه و انگليس.
پيش از اين گزارش مأسسه امنيتي سمانتك حاكي از آن بود كه 42 درصد از كل هرزنامه هاي جهان از آمريكا ارسال مي شوند. در اين گزارش بعد از آمريكا، برزيل، هلند، هند و آلمان رتبه هاي بعدي را به خود اختصاص داده بودند.

 



حالت فوق العاده در رياض

در پي بارندگي هاي سيل آسا در برخي از نقاط عربستان، دولت اين كشور، از ترس تكرار فاجعه قبلي، حالت فوق العاده در رياض اعلام كرد.
به نوشته روزنامه الرياض چاپ عربستان، در پي طوفان و بارش باران هاي سيل آسا در عربستان به علاوه بر تعطيلي مدارس در پايتخت اين كشور، عبور و مرور در بزرگترين شهر آن مختل شد و سيل بسياري از خودروها را با خود برد.باران هاي شديد در شهر رياض باعث آب گرفتگي معابر، خيابان ها، خودروهاي پارك شده و به زير آب رفتن برخي منازل شد و ترس و وحشت را بر مردم رياض مستولي كرد.شدت بارندگي روز دوشنبه در رياض به حدي بود كه بسياري از چراغ هاي راهنمايي از كار افتاد و برق بيشتر مناطق نيز قطع شد.شاهزاده «فيصل بن عبدالله بن محمد آل سعود» وزير تعليم و تربيت عربستان با صدور بخشنامه اي در روز دوشنبه مدارس رياض را تعطيل اعلام كرد و رسانه هاي عربستان تاكنون فقط از مرگ يك شهروند عربستاني در اثر برق گرفتگي ناشي از بارندگي خبر دادند، اما به گفته شاهدان عيني تلفات مالي و جاني سيل رياض بي شمار خواهد بود.به گفته شاهدان عيني، مسئولان شهر رياض كه دستپاچه شده بودند، با اعزام چند دستگاه بولدوزر تلاش كردند كه برخي از مسيرهاي مسدود شده سيل را باز كنند، اما در زير بارندگي شديد، موفق به اين كار نشدند، به طوري كه بزرگراه بخش شرقي رياض به طور كامل در اثر نفوذ آب بسته شد و خودروهايي كه در آن قرار داشت با سرنشينان آن در چنگال سيل گرفتار شدند.شبكه خبري الجزيره نيز در گزارشي اعلام كرد، طوفان شن و بارش شديد باران و تگرگ در پايتخت عربستان، موجب بسته شدن جاده ها در اين شهر شد.«امير سلمان بن عبدالعزيز» استاندار رياض روز سه شنبه در پي اعلام منابع هواشناسي نسبت به تداوم بارش باران در روزهاي آينده، در اين شهر، حالت فوق العاده اعلام و مراكز را نيز تا پايان هفته، تعطيل اعلام كرد.اين در حالي است كه بر اثر حيف و ميل شاهزادگان سعودي و پيمانكاران وابسته به آنها، تاسيسات زير بنايي در زمينه آب و فاضلاب در شهر رياض، با راه افتادن كوچكترين سيلاب، از كار افتاده و منجر به فاجعه شود.در نوامبر سال 2009 نيز در اثر بارندگي هاي شديد و به راه افتادن سيل در شهر رياض بيش از يكصد نفر كشته شدند و خسارت هاي فراواني به تاسيسات آب شرب به فاضلاب، ساختمان هاي اداري و دولتي وارد شد.در اين سيلاب مهيب، بسياري از شهروندان اهل رياض، خانه و كاشانه خود را از دست دادند و اين موضوع باعث وارد شدن انتقادهاي بسياري به خاندان حاكم عربستان شد به طوري كه پس از گذشت هفته ها از اين رويداد، ملك عبدالله در يك فرمان دولتي، دستور تشكيل كميته اي براي عاملان و دست اندركاران اين حادثه صادر كرد و در پي آن نيز تعدادي از مسئولان نيز از مقام خود بركنار شدند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14