(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 ارديبهشت 1389- شماره 19640

مشكلات آب آشاميدني در هفتكل
مسدود شدن 240 حلقه چاه غيرمجاز در اردبيل
استاندار خبر داد ايجاد 40 هزار شغل در هرمزگان
مرمت گنبد امامزاده «زيد و الرحمان» كرج پايان يافت
ايران در كيهان
عمليات اجرايي احداث فرودگاه در بروجرد بزودي آغاز مي شود
بهسازي و تعريض ورودي جاده لارستان
بنا به گفته رئيس شوراي بخش: ارتقاي قرچك به شهرستان خواست مردم است
بازار جمعه را منتقل كنيد
قيمت خريد كلزا افزايش يافت
در استان آذربايجان شرقي 120 هزار واحد مسكوني روستايي كم دوام وجود دارد
مديرگروه بهداشت استان اصفهان:30 درصد از علل ابتلا به سرطان ناشي از استعمال دخانيات است
استاندار خبر داد انتقال آب الموت رود به استان قزوين
ثبت 500 اثر تاريخي فارس در آثار ملي كشور
سخنگوي شوراي شهر: با شهردار قم تعامل مي كنيم
تا پايان سال جاري جمع آوري پسماند در مشهد مكانيزه مي شود



مشكلات آب آشاميدني در هفتكل

در سالهاي نه چندان دور، مردم هفتكل از مشكلات آب، نظير جيره بندي و شوري بسيار بالاي آن رنج مي بردند به طوري از همان آب شور بي كيفيت نيز فقط چند ساعت در طول شبانه روز مي توانستند استفاده كنند و براي ساعات باقي مانده بايد آب را در بشكه هاي بزرگ ذخيره مي كردند. يكي ديگر از مشكلاتي كه شهروندان هفتكلي را در فصل گرما و تابستان كلافه مي كرد دماي بالاي 50-40 درجه آب لوله كشي شهر بود به طوري كه اگر همان آب را درون ظرفي مي ريختيم و چاي به آن اضافه مي كرديم يك چاي خوشرنگ بدون استفاده از اجاق درست مي شد. دليل اين گرم شدن آب هم اين بود كه خط انتقال آب از رودخانه رود زرد تا منبع ذخيره آب و از آنجا تا درون خانه ها، رو زميني بود و به خاطر قرار گرفتن در معرض نور مستقيم خورشيد در تابستان سوزان خوزستان، آب درون لوله گرم و گاهي به نقطه جوش مي رسيد و شهروندان براي كاهش دماي آب جهت استفاده، مي بايست حدود 20-15 دقيقه شير آب را باز مي گذاشتند تا كمي خنك تر و قابل استفاده شود. با پيگيري هاي مستمر امام جمعه سخت كوش و پرتلاش خوشبختانه از سوي دولت مهرورز و عدالت محور دكتر احمدي نژاد اعتباراتي جهت برطرف كردن مشكلات آب هفتكل در نظر گرفته شد كه با افزايش ظرفيت توليد آب هم اكنون مردم هفتكل مي توانند در تمام شبانه روز از آب شهر استفاده كنند و به جز موارد جزيي و غيرقابل پيش بيني ديگر نيازي به ذخيره سازي آب ندارند و با مدفون كردن لوله هاي خط انتقال آب از رود زرد و شبكه توزيع شهري در زمين نيز ديگر، شهروندان عزيز مي توانند با خيال راحت در فصل تابستان از آب شهر براي رفع نياز خود استفاده كنند. يكي ديگر از اقدامات قابل تحسين دولت مردمي دكتر احمدي نژاد در خصوص آب هفتكل، تعويض بيشتر لوله هاي فرسوده شبكه درون شهري بود كه با انجام اين كار علاوه بر جلوگيري از به هدر رفتن اين نعمت الهي، مشكل افت فشار آب در برخي محلات نيز از بين رفت. البته در خصوص برطرف كردن مشكلات كيفي آب نيز كارهايي صورت گرفته است كه جا دارد از تلاش هاي مخلصانه كاركنان اداره آب و فاضلاب هفتكل، مهندس پويا مديرعامل سازمان آب و فاضلاب خوزستان، مديران پيشين اداره آب و فاضلاب شهرستان و حمايت ها و عنايت هاي ويژه رئيس جمهور مكتبي و مخلص جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد از سوي مردم قدرشناس و صبور شهرستان هفتكل سپاسگزاري و تشكر كرد. اميدواريم مديريت جديد اداره آب و فاضلاب هفتكل در سال كار مضاعف و همت مضاعف براي برطرف ساختن مشكلات كيفي آب هفتكل مانند يك مدير انقلابي و بي ريا، ميز و صندلي رياست را رها كند و با تلاش و همت مضاعف براي به نتيجه رساندن پروژه آب هفتكل شب و روز نشناسد تا يادگاري جاودانه از خود در اين شهر محروم و نفتخيز از خود به يادگار بگذارد.
حسين يزدي
خبرنگار كيهان در هفتكل

 



مسدود شدن 240 حلقه چاه غيرمجاز در اردبيل

اردبيل - خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: حدود 240 حلقه چاه غيرمجاز در سطح استان شناسايي و مسدود شده است.
منصور حقيقت پور در جلسه شوراي حفاظت از منابع آب استان افزود: اين تعداد حلقه چاه با هدف صيانت از منابع آب زيرزميني استان كه توسط افراد سودجو و قانون شكن حفر و مورد استفاده غيرقانوني قرار مي گرفت مسدود شده است.
وي با اشاره به آمار برداري انجام يافته از منابع و مصارف آب هاي سطحي و زيرزميني در استان گفت: در قالب اين طرح كه در چارچوب استانداردهاي تعيين شده از سوي وزارت نيرو و توسط گروه مهندسان مشاور انجام يافته بيش از 11 هزار منبع آبي در جغرافياي استان احصا گرديده كه از اين تعداد 2300 منبع آب مربوط به آب هاي سطحي و حدود 8800 منبع آب هاي زيرزميني است كه براساس برآوردها سالانه حدود 666 ميليون متر مكعب آب از اين منابع برداشت مي شود.

 



استاندار خبر داد ايجاد 40 هزار شغل در هرمزگان

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
استاندار هرمزگان گفت: ايجاد 40 هزار شغل در اين استان با در نظر گرفتن ظرفيت هاي موجود هرمزگان و برنامه هاي ارايه شده از سوي بخش هاي مختلف و با همت و كار مضاعف امكان پذير است.
«حسين هاشمي» در نشست اشتغال و سرمايه گذاري هرمزگان با اشاره به اينكه ايجاد 40 هزار شغل مسئوليتي است كه از طرف معاون اول رئيس جمهوري به هرمزگان ابلاغ شده تصريح كرد: مسئولاني كه در راستاي تحقق اين مسئوليت سنگين تلاش مضاعف داشته باشند و بالاترين ميزان اشتغال را در دستگاه مربوطه خود بوجود آورند مورد تشويق قرار مي گيرند. هاشمي در ادامه از جمله ملاك هاي تعيين ايجاد شغل در دستگاههاي اجرايي استان را پرداخت حق بيمه و شماره بيمه تامين اجتماعي حداقل به مدت يكسال عنوان كرد.
استاندار هرمزگان ضمن تاكيد بر اجراي مصوبات شوراي اشتغال اين استان گفت: در سال گذشته تنها 16 هزار شغل در اين استان ايجاد شده است.

 



مرمت گنبد امامزاده «زيد و الرحمان» كرج پايان يافت

كرج- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كرج از پايان مرمت امامزاده زيد و الرحمان واقع در بخش رحمانيه اشتهارد خبر داد.
«رحمان مخاطب» گفت: در اين طرح با مرمت و بازسازي گنبد و ايوان شمالي امامزاده زيد و رحمان (سه گنبدان) واقع در بخش رحمانيه (پلنگ آباد) اشتهارد انجام شد.
وي افزود: امامزاده زيد و رحمان به خاطر دارا بودن سه گنبد رفيع به امامزاده سه گنبدان نيز معروف است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كرج با اشاره به اينكه آثار معماري سه دوره مربوط به قرن هاي هفت، هشت و نهم هجري قمري در بناي امامزاده زيد و رحمان قابل مشاهده است اظهار داشت: مردم محلي شجره امامزاده را به نوادگان امام جعفر صادق(ع) نسبت مي دهند هر چند كه شجره نامه مكتوبي از آن در دست نيست.
مخاطب تصريح كرد: اين امامزاده به شماره 755 در فهرست آثار تاريخي سازمان ميراث فرهنگي كشور به ثبت رسيد و داراي سه گنبد آجري و گنبد بدون ساقه است كه در بخش زيرين داراي نقاشي هاي ديواري زيبايي است.

 



ايران در كيهان

گازرساني
قزوين - خبرنگار كيهان:سرپرست شركت گاز استان قزوين گفت: 39 درصد روستاهاي استان قزوين از نعمت گاز برخوردار است كه با انجام تعهدات شركت اين ميزان در سال جاري افزايش مي يابد.
به گزارش روابط عمومي شركت گاز استان، محمدعلي شفيعي ها در نخستين جلسه هيئت مديره اين شركت اظهار داشت: تاكنون به ترتيب 84 و 39 درصد از شهرها و روستاهاي استان بهره مند از گاز هستند.
طراحي دهكده سلامت
تبريز - خبرنگار كيهان: طراحي و مطالعات تفضيلي سايت دهكده سلامت منطقه آزاد ارس با نزديك به 2 ميليارد ريال اعتبار در 330 هكتار زمين در حال انجام است. معاون طرح و برنامه و فناوري اطلاعات سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام مطلب فوق افزود: اين دهكده با كاربري گردش گري سلامت به منظور ارائه خدمات پزشكي ويژه طراحي شده است.
گسترش آبزي پروري
اردبيل - خبرنگار كيهان: شوراي توسعه شيلات با هدف ترويج و گسترش صنعت آبزي پروري در استان اردبيل ايجاد مي شود.
استاندار اردبيل در بازديد از بزرگترين مزرعه پرورش ماهي قزل آلا و ماهيان خاوياري مشكين شهر با اعلام مطلب بالا افزود: در حال حاضر سالانه 2 هزار تن ماهي در اين استان توليد مي شود.
ساخت مجتمع آبرساني
بناب - خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان شرقي در حاشيه بازديد از مجتمع آبرساني صور و توناخانه بناب گفت: اين طرح از سال 88 شروع شده و جهت تكميل اين پروژه 10 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است وي افزود: تاكنون 6 ميليارد ريال آن جذب شده و با بهره برداري از اين مجتمع 2 هزار و 700 خانوار روستاها منطقه از آب آشاميدني سالم بهره مند خواهند شد.
تجليل از خيران
اهر - خبرنگار كيهان: اولين همايش خيران مدرسه ساز اهر به ابتكار اداره آموزش و پرورش اين شهر و با حضور مسئولان محلي برگزار شد.
در پايان اين مراسم لوح تقدير وجوايزي به رسم يادبود به خيران مدرسه ساز اهدا شد و از خير بزرگ مدرسه ساز كشورمان شادروان حاج غلامرضا مرداني آذر تجليل به عمل آمد.
پلمب مراكز غيرمجاز
كرج - خبرنگار كيهان: طرح ضربتي پلمب و جمع آوري مراكز فروش غير بهداشتي احشام در كرج اجرا شد.
فرج الله ايليات مدير منطقه 5شهرداري كرج با اعلام اين مطلب گفت. چهار مركز غيرمجاز و غير بهداشتي فروش احشام در اين شهرستان پلمب شد.
برخورداري از آب شرب
اهواز - خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان گفت: بيش از 80 هزار مشترك جديد در قالب مسكن مهر امسال از نعمت آب آشاميدني سالم برخوردار خواهند شد.
محسن پويا با اعلام اين خبر افزود: اين تعداد اشتراك جديد با تامين منابع مالي مورد نياز ايجاد خواهند شد و همزمان از خدمات شبكه فاضلاب شهري نيز بهره مند مي شوند.
ذخيره آب
نائين - خبرنگار كيهان: مدير اداره آب و فاضلاب نايين گفت: آب انبارهاي شهر درزمستان سال قبل 30 هزار متر مكعب آب گيري شده تا شهروندان در گرماي تابستان با كمبود آب مواجه نشوند. محمد جمشيديان، درباره كمبود آب در تابستان نيز اظهار داشت: در سال گذشته توانستيم با اطلاع رساني مناسب در بين مردم به خوبي با كم آبي شهرستان نايين مقابله كنيم.
برگزاري مسابقه قرآني
اوز - خبرنگار كيهان: مسابقات قرآن كريم ويژه كودكان و نونهالان منطقه اوز برگزار شد.
رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه اوز با اعلام اين خبر گفت: افزون بر 500 كودك و نونهال كلاس هاي اول و دوم ابتدائي دبستان ها و نونهالان كودكستان ها و مهدهاي كودك آموزش و پرورش منطقه اوز در اين مسابقه شركت كردند.
مدرسه سازي
ساري - خبرنگار كيهان: مشاركت 315 ميليارد ريالي خيران مازندراني در مدرسه سازي، اين استان را در كشور نمونه كرد.
مديركل نوسازي و تجهيز مدارس مازندران با اعلام اين خبر گفت: به همت خيران مدرسه ساز تاكنون يك هزار و 507 كلاس در مازندران نوسازي و تجهيز شده است.
كار آفريني
كرج - خبرنگاركيهان: توسط 26 موسسه كاربري بيش از 16 هزار نفر در كرج مشغول به كار شدند. ميراحد حسيني مدير اداره كل كار و امور اجتماعي منطقه كرج با اعلام اين مطلب گفت: طي سال گذشته به منظور بررسي امكانات رفاهي و مسائل و مشكلات كارگران تعداد 315 مورد بازديد از واحدهاي صنعتي، توليدي و خدماتي به عمل آمد.
كاشت نخل
قشم خبرنگار كيهان: شهردار شهر لوزا گفت: عمليات كاشت 200 نفر نخل در بلوار ساحلي پاسداران در بخش شهاب آغاز شد. سيدمسلم هاشمي افزود؛ از مجموع 200 نفر نخل تعيين شده براي بلوار پاسداران شهر لوزا در بخش شهاب تاكنون 70 نخل طي چند روز گذشته كاشته شده است.
نصب خازن
اهواز - خبرنگار كيهان: عمليات اجرايي نصب 2 هزار خازن 50 كيلووات در شبكه فشار ضعيف برق خوزستان براي نخستين بار در كشور آغاز شد.
مدير دفتر نظارت بر بهره برداري شركت توزيع نيروي برق خوزستان با اعلام اين خبر گفت، نصب اين خازنهاي سوئيچ شونده باعث اصلاح ولتاژ شبكه و كاهش تلفات ناشي از جريانهاي راكتيو خواهد شد.
رشد صادرات
بندرعباس - خبرنگار كيهان: معاون دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان از رشد چشمگير صادرات كالاهاي غيرنفتي از بنادر استان خبر داد. سيدمحمد حكيمي گفت: طي يك ماهه سال 89 يك ميليون و 593 هزار و 896 تن كالاي غيرنفتي از بنادر استان هرمزگان به خارج از كشور صادر شد كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 107 درصد رشد نشان مي دهد.

 



عمليات اجرايي احداث فرودگاه در بروجرد بزودي آغاز مي شود

بروجرد- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم بروجرد در مجلس در جمع خبرنگاران در بروجرد گفت: مهمترين كار براي توسعه بروجرد انجام پروژه هاي زيربنايي است.
دكتر علاءالدين بروجردي افزود: يكي از اين پروژه ها احداث فرودگاه بروجرد است كه عمليات اجرايي آن بزودي آغاز مي شود.
بروجردي با بيان اين كه بروجرد در راه توسعه گام برمي دارد افزود: عمليات اجرايي سد آبسرده و پيگيري سدهاي گلرود، كپركه و شهيد محمد بروجردي، را ه آهن بروجرد، بيمارستان آيت الله العظمي بروجردي، پروژه سيمان نفت- تصفيه خانه آب، افزايش رشته هاي فني در دانشگاه آيت الله بروجردي، پروژه سليس، عمليات اجرايي توليد سيما، پيگيري توسعه جهانگردي، چهاربانده كردن جاده خرم آباد- بروجرد، حفظ واحدهاي صنعتي با سرمايه گذاري صدها ميليارد تومان در بروجرد در راستاي توسعه اين شهر صورت مي گيرد.

 



بهسازي و تعريض ورودي جاده لارستان

اوز- خبرنگاركيهان:
مديركل راه و ترابري لارستان از تعريض و بهسازي ورودي شهرستان لارستان و ساخت كمربندي غربي در اين محور خبر داد.
علي اميري در بازديد از ورودي اين شهرستان از سمت جهرم گفت: همه ساله به دليل كم عرض بودن و پيچهاي خطرناك در ابتدايي ورودي به شهر لار، شاهد حوادث رانندگي در اين مسير بوده ايم كه با موافقت وزارت راه و ترابري جاده ورودي به بزرگراه تبديل و 5/5كيلومتر تعريض شد.
اميري با بيان اينكه عرض اين محور به 34 متر تبديل خواهد شد درباره بزرگراه كمربندي غربي لار گفت: اين بزرگراه با عرض 60متر درنظر گرفته شده كه هم اكنون به صورت راه اصلي چهارخطه به عرض 36متر شامل 3 خط رفت و 3 خط برگشت است كه از كيلومتر 5/2ابتداي ورودي شهر لار ساخت آن آغاز و تا بزرگراه شهيد دكتر دادمان ادامه مي يابد.

 



بنا به گفته رئيس شوراي بخش: ارتقاي قرچك به شهرستان خواست مردم است

قرچك - خبرنگار كيهان:
ارتقاي بخش قرچك به شهرستان خواست مردم و مسئولان است.
رضا سلگي رئيس شوراي بخش قرچك با بيان اين مطلب افزود: قرچك با جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر شايسته شهرستان شدن را دارد در اين نشست خبري مهندس قاسم پور شهردار قرچك گفت: تمام پروژه هاي در دست اجرا تا پايان نيمه اول سال 89 به اتمام خواهند رسيد و در 6 ماهه دوم سال پروژه هاي جديدي را به اجرا خواهيم گذاشت. وي احداث بوستان هاي محلي، زيبا سازي و آسفالت معابر عمومي، احداث 3 زمين چمن مصنوعي، تامين امكانات وسايل ايمني سازمان آتش نشاني و شناسايي مشكلات عمده شهري را از ديگر برنامه هاي شهرداري قرچك خواند و گفت: با توجه به كمبود سرانه فضاي سبز تلاش خواهد شد تا پايان سال سرانه فضاي سبز بيشتر شود.

 



بازار جمعه را منتقل كنيد

وجود بازار جمعه در انتهاي خيابان امام خميني مشكلاتي براي ساكنان اين منطقه به وجود آورده است. جمعي از ساكنان اين خيابان با مراجعه به دفتر نمايندگي كيهان شوشتر و تماس با خبرنگار ما گفتند: علاوه بر سروصداي ناهنجار فروشندگان و بوق وسايط نقليه كه مسافر از اين منطقه جابه جا مي كنند مشكلاتي براي شهروندان اين منطقه فراهم آورده است. فروشندگان مواد خوراكي و ميوه آشغال ها و ته مانده ميوه ها را در اين منطقه رها كرده و بوي تعفن مشام ساكنان اين منطقه را مي آزارد. از مسئولان شهرداري تقاضا داريم نسبت به جابه جايي اين بازارچه اقداماتي انجام دهند.
شوشتر- خبرنگار كيهان

 



قيمت خريد كلزا افزايش يافت

ساري - خبرنگار كيهان:
دولت در راستاي حمايت از زارعان قيمت خريد هر كيلوگرم محصول دانه روغني كلزا را امسال به 620 تومان افزايش داد.
مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري مازندران با اعلام اين خبر در نشست هماهنگي با مراكز خريد كلزاي اين استان افزود: 38 مركز خريد كلزا در شهرستان هاي مازندران براي اجراي اين عمليات سازماندهي شده است.
حسن اسماعيلي با تاكيد بر عزم قاطع دولت در پشتيباني از كلزا كاران گفت: عمليات خريد تضميني محصول كلزاكاران از 20 ارديبهشت ماه جاري آغاز مي شود.
وي سطح كشت محصول كلزا در مازندران را افزون بر 30 هزار هكتار ذكر كرد و افزود: مزارع كلزا در مازندران از نظر كمي و كيفي در وضعيت مطلوبي به سر مي برند.
اين مقام مسئول يادآور شد: ميزان احتساب ناخالص و رطوبت دانه روغني كلزا در مراكز خريد به ترتيب 2 و 10 درصد تعيين شده است.
اسماعيلي توسعه كشت دانه هاي روغني و از جمله كلزا را سياست محوري دولت دانست و افزود: امسال 50 هزارتن محصول كلزا در مازندران برداشت مي شود.
وي گفت: دولت با اعطاي تسهيلات از كلزاكاران براي توسعه كشت اين محصول حمايت مي كند.


 



در استان آذربايجان شرقي 120 هزار واحد مسكوني روستايي كم دوام وجود دارد

تبريز- خبرنگار كيهان:
120 هزار واحد مسكوني كم دوام و بي دوام در روستاهاي آذربايجان شرقي وجود دارد كه بايد مقاوم سازي شوند.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي در مراسم بهره برداري از 38 هزارمين واحد مسكوني در روستاي «سرين ديزج» اسكو با اعلام مطلب فوق گفت: در 4 سال گذشته 4 هزار ميليارد ريال تسهيلات به روستائيان ارايه شده و از 240 هزار مسكن موجود تاكنون 150 هزار واحد- سند دريافت كرده اند.
قربان محمدي افزود: مقاوم و بهسازي ها- هر سال براي 24 هزار نفر شغل ايجاد مي كند.
وي از پيشرفت 66درصدي اجراي طرح هادي در استان و پيشرفت 60درصد در تحويل اسناد خبر داد.

 



مديرگروه بهداشت استان اصفهان:30 درصد از علل ابتلا به سرطان ناشي از استعمال دخانيات است

زرين شهر- خبرنگاركيهان:
سالانه 70 هزار مورد ابتلا به سرطان در كشور و 5 هزار مورد ابتلا در استان اصفهان ثبت مي شود كه 30 درصد آنها ناشي از استعمال دخانيات است.
دكتر فدايي مديرگروه بهداشت استان اصفهان در همايش شهرنشيني در زرين شهر با بيان اين مطلب گفت: 90 درصد از افراد سيگاري مبتلا به سرطان ريه نيز به دليل استعمال دخانيات است.
وي با بيان اينكه ميانگين سن اوليه تجربه سيگار در كشور به 13 سالگي رسيده است، افزود: سالانه در ايران 60 ميليارد نخ سيگار استعمال مي شود كه 1700 ميليارد تومان هزينه تهيه و 3700 ميليارد تومان هم هزينه درمان ناشي از بيماري كشيدن سيگار مي شود.
فدايي گسترش زندگي شهرنشيني را باعث ايجاد بيماري هاي گوناگون دانست و گفت: اولين عامل مرگ و مير در كشور ناشي از بيماري هاي قلبي عروقي است.
مدير گروه بهداشت استان اصفهان اولين عامل مرگ و مير در گروه سني جوانان در كشور را حوادث جاده اي بيان كرد و افزود: هم اكنون در هر 30 دقيقه يك نفر به همين دليل در جاده هاي كشور كشته مي شود كه از اين نظر در دنيا اول هستيم.

 



استاندار خبر داد انتقال آب الموت رود به استان قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
استاندار قزوين گفت: انتقال آب الموت رود به استان از طرح هاي مهم و اساسي اولويت دار استان قزوين است.
احمد عجم در جلسه بررسي پيشرفت كار مطالعات انتقال آب الموت رود به قزوين گفت: با توجه به سند توسعه استان و افزايش نيازهاي آبي در بخش شرب و صنعت و كشاورزي اجراي اين طرح مهم و استراتژيك ضرورتي اجتناب ناپذير است.
استاندار افزود: توجه به كيفيت آب شرب براي تأمين سلامت مردم استان، تعهد به توسعه، حفظ منابع آبي موجود و توجه به نياز نسل آينده ما را ملزم مي كند ضمن برنامه ريزي براي حل مشكلات، با تسريع و دقت با اجراي اين طرح گام مهمي در تحول اقتصادي- كشاورزي و صنعت استان برداريم.
عجم رسالت مشاوران طرح را امانت داري، صداقت در كار و برنامه ريزي براساس واقعيت هاي موجود دانست و اظهار داشت: براي اجراي اصولي، منطقي و مناسب طرح بايد مطالعات بر مبناي نيازها و مستندات صورت گيرد و در اين طرح هم بايد تا افق 1415 هم نيازهاي شرب، صنعت و كشاورزي ديده شود.

 



ثبت 500 اثر تاريخي فارس در آثار ملي كشور

شيراز- خبرنگار كيهان:
در سال گذشته بيش از 500 اثر تاريخي استان فارس در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيد.
«محمدرضا بذرگر» مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس با اعلام اين خبر گفت: با ثبت اين آثار تعداد آثار تاريخي ثبت شده اين استان به بيش از 2هزار و 800 اثر رسيد و در حال حاضر فارس رتبه نخست كشور را در تعداد آثار تاريخي ثبتي به خود اختصاص داده است. وي اظهار داشت: پرونده 200 اثر تاريخي ديگر نيز تكميل شده و به زودي تعداد آثار ثبتي فارس به بيش از 3هزار اثر خواهد رسيد. وي جذب بيشتر اعتبارات و تكميل پروژه هاي عمراني، توسعه زيرساخت هاي گردشگري و جذب سرمايه گذاري، برپايي نمايشگاه ها و ايجاد بازارچه هاي صنايع دستي و اتمام پروژه هاي مرمتي بناهاي شاخص را از اولويت هاي كاري اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري فارس برشمرد و افزود: تغيير كاربري خانه هاي تاريخي موجود در فارس به خصوص خانه هاي منحصر به فرد تاريخي كه در تملك ميراث فرهنگي هستند از ديگر اقداماتي است كه امسال با جديت دنبال مي شود.

 



سخنگوي شوراي شهر: با شهردار قم تعامل مي كنيم

قم-خبرنگار كيهان:
شوراي اسلامي شهر قم اختيارات بسياري را كه شهرداران پيشين قم واجد آن نبودند به شهردار فعلي اعطا كرده است و انتظار دارد وي از اين حسن ظن حداكثر استفاده را ببرد.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم در جمع خبرنگاران با بيان اينكه شهردار قم تاكنون دوبار استعفا داده است، اظهار داشت: سياست شوراي اسلامي شهر قم تثبيت مديريت شهري است و با نگاهي دلسوزانه معتقد است هرچه تغيير مديريت در شهر كمتر باشد، تبعات سوء ناشي از تغيير مديريت نيز كاهش مي يابد.
حسن بختياري با بيان اينكه شوراي اسلامي شهر قم با اتكا به همين سياست استعفاي شهردار قم را نپذيرفته است اظهار داشت: فعلا شوراي اسلامي شهر قم با شهردار مدارا مي كند.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم با بيان اينكه اين نهاد حمايت خود را در مقاطع مختلف از شهردار قم در مقابل جريان هايي كه به دنبال ايجاد اخلال در روند فعاليت هاي عمراني شهر هستند، اعلام كرده است، اظهار داشت؛ شوراي اسلامي شهر قم اختيارات بسياري را كه شهرداران پيشين قم واجد آن نبودند به شهردار فعلي اعطا كرده است و انتظار دارد وي از اين حسن ظن حداكثر استفاده را ببرد.وي ضمن تاييد حاضر نشدن شهردار قم در محل كار خود طي چند روز گذشته تصريح كرد: با وجود آنكه شهردار قم طي چند روز گذشته در محل كار خود حاضر نشده است و من نمي دانم كه اين عدم حضور موجه بوده است يا غيرموجه، بنا نداريم به تغيير مديريت دست بزنيم.
بختياري اضافه كرد: با اين حال مسير تعامل براي خود انتهايي دارد و اگر احساس كنيم اين تعامل با مصالح و منافع مردم در تضاد است، تصميم لازم را اتخاذ مي كنيم.
وي اظهار داشت: شوراي اسلامي شهر قم پيشنهادهاي شهردار قم را با اختلافات جزئي پذيرفته است.

 



تا پايان سال جاري جمع آوري پسماند در مشهد مكانيزه مي شود

مشهد- خبرنگاركيهان:
مدير برنامه ريزي امور خدمات شهري شهرداري مشهد گفت: تا پايان سال جاري، جمع آوري پسماند در سطح شهر مشهد مكانيزه خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شهرداري مشهد، شورايي با اشاره به اينكه كليه خدمات شهري در كل مناطق 13گانه مشهد هيچ تفاوتي با يكديگر ندارد، افزود: اين در حالي است كه مشكلاتي چون ساخت و سازهاي نامناسب در بعضي از مناطق باعث مي شود خدمات دهي مطلوب صورت نگيرد.
وي با تاكيد بر ساخت و سازهاي غيراصولي به منطقه سه شهرداري مشهد اشاره كرد و گفت: حاشيه شهر جزو خدمات دهي اين مديريت به شمار مي آيد كه اگر كمبودي در اين زمينه ديده مي شود ناشي از وجود مشكل در ساخت فيزيكي مناطق است.
شورايي اذعان داشت: بيشترين كمك هاي اقتصادي به حاشيه شهر و نقاط ديگر شهر كمك هاي بلاعوض بوده و در ساخت فيزيكي هيچ دخالتي نداشته است.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14