(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 ارديبهشت 1389- شماره 19640

اولويت هاي اقدامات پليس راهنمايي و رانندگي در سال 89
پاسخگويي رئيس پليس آگاهي ناجا به مشكلات مردم
انهدام 2 باند قاچاق ماهواره در عمليات كمين نيروي انتظامي
رئيس سازمان مديريت بحران كشور: امسال مشكل منابع آبي نداريم
خسارت 30 ميليارد ريالي سيل به مشكين شهر
تشكيل ستاد سفرهاي تابستاني در پايانه هاي تهران
به علت سرقت كابل هاي مخابراتي 3 هزار خط تلفن منطقه پيروزي قطع شد
آغاز رسيدگي به تخلفات آزمون دستياري
رويدادهاي خارجي بي خانماني هزاران هندي در طوفان
جزئيات پارتي شبانه 80 زن و مرد
بارندگي شديد به نيمي از بافت قديمي بيارجمند صدمه زد
دادستان تهران: ضرب و جرح وزير اسبق ارتباطات جنبه سياسي ندارد
اعدام 6 قاچاقچي مواد مخدر در زندان قزل حصار
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س): هزينه كفن و دفن گران نمي شود
انتصاب در سازمان ثبت اسناد
حمله هكرها به 450 سايت صهيونيستي



اولويت هاي اقدامات پليس راهنمايي و رانندگي در سال 89

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: تخلفات حادثه سازي مانند استفاده نكردن از كمربند ايمني، سرعت و سبقت غيرمجاز، حركت نكردن بين خطوط، رعايت نكردن فاصله طولي و استفاده از تلفن همراه حين رانندگي جزو اولويت هاي اقدامات پليس در سال 89 است.
سردار اسكندر مومني ديروز در جمع خبرنگاران به تشريح اهم برنامه هاي پليس راهور در سال 89 اشاره كرد و گفت: رسيدگي به همه تخلفات رانندگي يكي از اولويت هاي پليس راهنمايي و رانندگي است اما 6 تخلف در اولويت هستند و پليس به صورت جدي با آنها برخورد خواهد كرد.
وي اظهار داشت: براي افزايش انضباط و ايمني و كاهش حوادث رانندگي بايد همه مولفه ها را در نظر بگيريم كه ارتقاء فرهنگ رانندگي و بهبود رفتار ترافيكي به همراه سيستم حمل و نقل عمومي، ايمني شبكه هاي راه ها، ايمني خودروها، قانون بازدارنده، سيستم امداد و نجات و درمان مناسب، از رده خارج كردن خودروي فرسوده براي رسيدن به اين دو هدف تاثير دارند.
سردار مومني با بررسي 10 ساله روند تصادفات رانندگي گفت: طي سال هاي 77 تا 88، 265هزار و 515 نفر در تصادفات رانندگي كشته شدند. اوج اين كشته ها در سال 84 بود كه 27 هزار و 760 نفر در تصادفات جان باختند. وي اظهار داشت: در سال 88، 22 هزار و 974 نفر و در سال 87، بيش از 23 هزار و 362 نفر در تصادفات رانندگي كشته شدند. اين در حالي است كه در سال 77، 14 هزار و 981 نفر در تصادفات جان باختند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: اوج تصادفات رانندگي در كشور در سال 85 بود كه 923 هزار و 999 فقره تصادف روي داد.
از آغاز به كار دولت نهم روند نزولي كشته هاي رانندگي بر تصادفات شروع شده و در سال 88 اين روند كاهش داشته است.
اين مقام پليس راهور گفت: تعداد كشته ها براساس 10 هزار خودرو در سال 77، حدود 39 نفر بود كه امسال به 718. نفر رسيد.
سردار مومني گفت: در سال 88 يك ميليون و 419 هزار و 442 دستگاه خودرو شماره گذاري شدند كه اين ميزان در سال 77 حدود 201 هزار و 395 دستگاه خودرو بود. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي افزود: سال 88 بيش از يك ميليون و 786 هزار و 573 فقره گواهينامه صادر شده است و اوج صدور گواهينامه در سال 85 با يك ميليون و 937 هزار و 875 فقره بود در حالي كه در سال 79، 94 هزار و 867 گواهينامه صادر شد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي در ادامه گفت: در سال 89 ماموران پليس رايانه اي كوچك در اختيار خواهند داشت كه برگ جريمه را صادر خواهد كرد.
وي اظهار داشت: اين دستگاه ها همه اطلاعات راننده و خودرو را بازخواني كرده و در نهايت پرينت جريمه را به راننده متخلف تحويل مي دهد. با استفاده از اين رايانه اشتباهات در صدور قبض جريمه برطرف خواهد شد.

 



پاسخگويي رئيس پليس آگاهي ناجا به مشكلات مردم

رئيس پليس آگاهي نيروي انتظامي روز دوشنبه با حضور در مركز نظارت همگاني ناجا
-197-پاسخگوي مشكلات و مسايل مردم خواهد بود.
اداره اجتماعي پليس آگاهي با صدور بيانيه اي اعلام كرد سردار حسن بتولي روز دوشنبه هفته جاري از ساعت 9 صبح تا 12 با حضور در محل دفتر نظارت همگاني نيروي انتظامي به مشكلات و مسايل مردم پاسخ خواهد داد.
اين اطلاعيه مي افزايد: شهروندان مي توانند جهت ملاقات حضوري و بيان مشكلات، انتقادات و پيشنهادات خود به محل دفتر نظارت همگاني نيروي انتظامي واقع در خيابان شهيد بهشتي، روبروي سينما آزادي مراجعه و يا با شماره تلفن 021-8882777 تماس حاصل كنند.

 



سردار روزبهاني خبر داد
 انهدام 2 باند قاچاق ماهواره در عمليات كمين نيروي انتظامي

رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا از متلاشي شدن دو باند قاچاق ماهواره و گوشي هاي همراه خبر داد.
سردار روزبهاني، افزود: ماموران پليس امنيت اخلاقي با انجام اقدامات اطلاعاتي موفق به كشف و ضبط 14هزار قطعه وسايلي همچون ديش، رسيور، ال ان بي و گوشي هاي همراه و... شده اند.
وي با بيان اينكه تاكنون در اين رابطه 9 نفر از قاچاقچيان سابقه دار از سوي پليس دستگير شدند، ادامه داد: اين دو محموله قاچاق كه چيني بودند، از جنوب كشور وارد شده بود و در منطقه شرق تهران توسط پليس شناسايي و كشف شدند.
به گفته رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا، بر روي ديش هاي كشف شده با زبان فارسي ضمانت نامه اي قيد شده بود كه اين موضوع موجب مي شد خريداران فكر كنند، خريداري اين اقلام ممنوع و قاچاق نيست.
وي خاطرنشان كرد: قاچاق ماهواره و تجهيزات آن و همچنين مشروبات الكلي به صورت سازماندهي شده انجام مي شود، به طور مثال مشروباتي كه يك هفته نيست از كارخانه بيرون آمده است از سوي پليس در جامعه كشف مي شود.
وي درباره اقدامات پليس در رابطه با قاچاق سازماندهي شده، اظهار داشت: در كشورهاي محدوده خليج فارس افرادي را شناسايي كرده ايم كه برخي از اين افراد ايراني هستند و دستگيري آنها بايد از طريق پليس اينترپل مورد پيگيري قرار گيرد.

 



رئيس سازمان مديريت بحران كشور: امسال مشكل منابع آبي نداريم

رئيس سازمان مديريت بحران كشور از افزايش 30درصدي حجم آب پشت سدها خبر داد و گفت: امسال مشكل منابع آبي نخواهيم داشت.
حسين باقري با اعلام اينكه سال گذشته وضعيت خشكسالي در پنج استان خوزستان، فارس، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي و ايلام در وضعيت حاد قرار داشت، اظهار كرد: بيشترين اعتبارات اين استان ها براي جبران خشكسالي اختصاص يافت.
وي افزود: خوشبختانه وضعيت خشكسالي در ساير استان هاي كشور نسبت به پنج استان يادشده مطلوب بوده و پيش بيني مي شود با توجه به بارندگي هاي اخير و افزايش حجم آب، اين مشكل امسال گريبانگير كشور نباشد.
باقري ادامه داد: خوشبختانه حجم آب پشت سدها 30 درصد افزايش يافته و برخي سدها در حال سرريز شدن هستند و مشكلي در مورد منابع آبي نداريم.
معاون وزير كشور با اشاره به اعتبارات بخش مديريت بحران كشور، افزود: شش هزار و 500 ميليارد تومان اعتبارات ملي مديريت بحران كشور است كه با افزودن يك هزار و 500 ميليارد تومان تسهيلات بانكي به هشت هزار ميليارد تومان ارتقا مي يابد و اين در حالي است كه كل اعتبارات سازمان در سال گذشته تنها چهار هزار ميليارد تومان بود.
وي با اشاره به سهم آذربايجان شرقي از بودجه هاي مديريت بحران، اعلام كرد: در مجموع 125 ميليارد تومان براي مديريت بحران اين استان بودجه در نظر گرفته شده است كه رشد 45 ميليارد توماني نسبت به سال گذشته داشته است.
رئيس سازمان مديريت بحران كشور عنوان كرد: 6 درصد از بودجه عمومي كشور سهم اين سازمان است كه دو درصد آن سهم منابع خشكسالي است و مابقي در فعاليت هاي پيشگيرانه هزينه مي شود.

 



خسارت 30 ميليارد ريالي سيل به مشكين شهر

اردبيل- خبرنگار كيهان:
جاري شدن سيل در 2 روز گذشته در شهرستان مشكين شهر بيش از 30 ميليارد ريال خسارت بر جاي گذاشت.
فرماندار مشكين شهر در جلسه فوق العاده حوادث غيرمترقبه شهرستان با اعلام مطلب بالا افزود: در اثر اين سيل بيش از 100 باب منزل مسكوني و تجاري دچار آب گرفتگي شده و سه واحد مسكوني نيز به طور كامل تخريب شده است.
فتح آقا محمد اوغلو گفت: در حال حاضر كار امدادرساني به آسيب ديدگان ادامه داشته و خانواده هاي سيل زده در چادرهاي امدادي هلال احمر اسكان داده شده اند.
همچنين براساس گزارش رسيده از خلخال به دليل افت دماي هوا ارتفاعات مشرف به شهر خلخال سفيدپوش شده است.

 



تشكيل ستاد سفرهاي تابستاني در پايانه هاي تهران

مديرعامل سازمان پايانه ها و پارك سوارهاي شهرداري تهران از ايجاد ستاد سفرهاي تابستانه در پايانه هاي پايتخت به منظور ارائه خدمات نوين و بهتر به مسافران خبر داد.
ولي آذروش به ايرنا گفت: با توجه به آنكه سفرهاي تابستاني با تعطيلي مدارس سيستم از پانزدهم خردادماه آغاز مي شود، اين ستاد بنا بر دستور شهردار تهران زودتر از سالهاي گذشته تشكيل شده است.
وي با اشاره به رويكرد فرهنگ به خدمات رساني پايانه ها گفت: براي نخستين بار در پايانه ها، مكان هايي با عنوان «خانه مطالعه روزنامه» طراحي شده تا مسافران بتوانند زمان انتظار خود را براي سفر با مطالعه روزنامه سپري كنند.
آذروش در خصوص وضعيت تهويه پايانه ها افزود: با ابلاغ بخشنامه اي، به تمام سرپرستان پايانه ها اعلام شده تا با شروع فصل گرما از دستگاه هاي تهويه مطلوب و همچنين سيستم هاي خنك كننده مطمئن استفاده كنند.
مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري استان تهران اضافه كرد: براي تلطيف فضاي پايانه ها و كاهش آلودگي هاي محيطي، آبنماها و آبشارهاي موزيكال و صخره اي طراحي و ايجاد شده تا شاهد فضاي شاداب در پايانه ها باشيم.
آذروش افزود: براي جلوگيري از بيماري هاي عفوني و حفظ سلامت مسافران در فصل تابستان نيز، بخشنامه هاي متعددي به دستگاه هاي نظارتي سازمان ابلاغ شده تا با هرگونه نقص در سيستم هاي نظافت و نيز تاريخ مصرف اقلام غذايي به شدت برخورد شود.
وي نصب آبخوري هاي مجهز و مدرن و نيز تجهيز سرويس هاي بهداشتي به انواع مواد شوينده كافي را از ديگر اقدامات بهداشتي پايانه ها در فصل گرم تابستان اعلام كرد.
آذروش در خصوص معاينه فني اتوبوس ها همچنين گفت: با توجه به استقرار سيستم معاينه فني در پايانه ها، از تردد هرگونه اتوبوس از پايانه كه داراي كوچكترين نقص فني باشد، جلوگيري مي شود.
مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري افزود: پيرو هماهنگي هاي به عمل آمده با حوزه فرهنگي شهرداري تهران، تمام قفسه هاي كتاب نصب شده در اتوبوسها، به انواع كتب تجهيز شده تا مسافرين در هر رده سني بتوانند از آن بهره برداري كنند.
آذروش با اشاره به راه اندازي «خانه هاي فرهنگ مسافر» در پايانه ها گفت: خانه فرهنگ پايانه غرب كه يكي از مجهزترين و مدرنترين خانه هاي فرهنگ در سطح شهر تهران است بزودي در روزهاي آينده افتتاح مي شود.
وي نصب تابلوهاي ديجيتال و همچنين استفاده از سيستم بلوتوث در پايانه ها را از اقدامات ديگر برشمرد و گفت: تابلوهاي ديجيتال و سيستم بلوتوث در آينده نزديك در پايانه ها مستقر خواهد شد تا مسافران در مدت زماني كه در پايانه ها حضور دارند بتوانند از انواع پيام هاي فرهنگي و آموزنده متناسب با شعاير ديني بهره مند شوند.آذروش همچنين از راه اندازي پارك هاي بازي، اطاق هاي مادر و كودك و توزيع جوايز به كودكان در گروه هاي سني بين 5 تا 15 سال خبر داد.

 



به علت سرقت كابل هاي مخابراتي 3 هزار خط تلفن منطقه پيروزي قطع شد

سرقت كابل هاي مخابرات همچنان ادامه دارد و اين بار سارقان به منطقه پيروزي رفتند و با آسيب رساندن به كابل ها موجب قطعي سه هزار خط تلفن ثابت شدند.
به گزارش مهر، پس از آنكه مسئولان شركت مخابرات استان تهران از سرقت بخشي از كابلهاي زيربار رفته مخابرات مركز وليعصر تهران و قطعي ارتباط حدود چهار هزار مشترك اين مركز با پيش شماره هفت و سرقت بخشي از كابلهاي زيربار رفته مخابرات مركز نصرالهي و قطعي پنج هزار تلفن مشترك در اين منطقه خبر دادند اين بار تلفنهاي ثابت منطقه پيروزي نيز به دليل سرقت كابل دچار اختلال شده است.
سريال سرقت كابل هاي تلفن ادامه دارد و اين بار دو رشته كابل 1800 زوجي و 1000 زوجي در منطقه 3 تلفن شهري و منطقه پيروزي تهران از سوي سارقان مورد دستبرد قرار گرفته است.
سارقان ساعت 11 صبح روز جمعه اقدام به بريدن كابلها كردند اما موفق به انجام كامل سرقت نشده و از محل مورد نظر متواري شدند. محمد چوپاني يكي از كارشناسان مخابرات دراين باره گفت: كابلهاي مخابرات در اين منطقه بريده شده است و همين موضوع موجب قطعي تلفن ثابت بيش از سه هزار مشترك شده است.
اظهارنظر پيمانكار مخابرات
يكي از پيمانكاران شركت مخابرات استان تهران درباره سرقت كابلهاي مخابراتي به خبرنگاركيهان گفت: كابل هاي مخابراتي در مراكز تلفن تهران 2400 زوجي است و هر رشته كابل 4 تا 5 كافو (صندوق هاي مخابراتي نصب شده در هر محله) را پوشش مي دهد. وي افزود: هر يك متر كابل 17 كيلو وزن دارد و در هر متر آن 7 كيلو مس به كار رفته است. اين پيمانكار مخابراتي قيمت هر كيلو مس بكار رفته در اين كابلها را 7 تا 8 هزار تومان اعلام كرد و گفت: سارقان مس ها را كيلويي 2 تا 3 هزار تومان مي توانند بفروشند. وي همچنين به سرقت در حوضچه هاي مخابراتي كه در خيابانها قرار دارد نيز اشاره كرد و گفت: هر در حوضچه 100 كيلو چدن دارد كه قيمت هر در 100 تا 110 هزار تومان است و سارقان اين درها را بين 30 تا 40 هزار تومان مي فروشند. پيمانكار شركت مخابرات خاطر نشان ساخت: سرقتهاي كابل و در حوضچه ها ميليونها تومان به شركت مخابرات ضرر مي زند و طبق قراردادي كه اين شركت با پيمانكاران دارد، تعمير و نگهداري به عهده پيمانكاران است. وي گفت: البته كار 2 مركز مخابرات استان تهران به من سپرده شده و تمام تجهيزات اين 2 مركز بيمه هستند، ولي تا گرفتن پول از بيمه و راه اندازي خطوط نقدينگي زيادي را مي طلبد و از طرف ديگر مخابرات ما را در اينگونه موارد ملزم مي كند تا خطوط هرچه سريعتر راه اندازي شوند. وي افزود: از 4800 خط قطع شده مركز تلفن شهيد نصراللهي تاكنون 2400 خط ترميم و وصل شده و كارگران مشغول كارند تا بقيه خطوط راه اندازي شود. اين پيمانكار از نيروي انتظامي درخواست كرد نسبت به تعقيب و دستگيري سارقان اقدام عاجل انجام دهد تا ديگر مراكز مخابراتي دچار ضايعه نشوند. وي گفت: ماموران اداره آگاهي براحتي مي توانند مال خران كابلها را شناسايي كنند زيرا اين كالاها خريدار مشخص دارد.

 



رئيس ديوان عدالت اداري خبر داد
 آغاز رسيدگي به تخلفات آزمون دستياري

رئيس ديوان عدالت اداري از آغاز رسيدگي به تخلفات آزمون دستياري خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين منتظري در حاشيه همايش اعضاي هيئت هاي رسيدگي به تخلفات اداري كارمندان وزارت بهداشت گفت: رسيدگي به تخلفات آزمون دستياري نيز آغاز شده و به منظور مديريت بهتر، كل شكايات در اين زمينه به يك شعبه ارجاع مي شود و همه جهات حقوقي و قانوني را رعايت خواهيم كرد. سعي مي كنيم حق افرادي كه حقوقشان در اين زمينه ضايع شده است، استيفا شود.
رئيس ديوان عدالت اداري ادامه داد: رسيدگي به تخلفات آزمون دستياري فرايندي دارد كه بايد طي شود. در اين زمينه با وزارت بهداشت نيز هماهنگ شده كه كليه مدارك و مستندات ديده شود. در مجموع اين مسئله با دقت بررسي مي شود تا حقي از كسي ضايع نشود.
وي به ايسنا گفت: پس از ارسال شكايات به وزارت بهداشت از سوي ديوان عدالت اداري، وزارت بهداشت موظف است ظرف يك ماه پاسخ شكايات را براي ما بفرستد. به اين ترتيب اين امر خواه ناخواه زماني را به خود اختصاص مي دهد. اما به لحاظ اهميت موضوع به شعبه مربوطه تاكيد كردم كه اين امر را در اولويت قرار دهند و با وزارتخانه نيز هماهنگ شده كه پاسخ هاي لازم را بفرستند تا خيلي معطل نشويم.
وي در رابطه با تخلفات گزارش شده از ديگر دستگاه ها گفت: دستگاه ها مي دانند كه ميزان تخلفاتشان چقدر است. نوع تخلفات نيز در جزوه اي تهيه شده و به مسئولان مربوطه ارائه شده است تا در برنامه ريزي هايشان استفاده كنند.
وي مجموعه شكايات از دستگاه ها را چندان خوشحال كننده ندانست و گفت: شكايت از دستگاه ها رو به افزايش است. در مجموع شكايات در سال 88 نسبت به سال 87 از افزايش بيش از 20 درصدي برخوردار بوده است و بايد كاري كرد كه تخلفات و شكايات كمتر شود.
حجت الاسلام والمسلمين منتظري افزود: ما نيز سعي مي كنيم ميزان رسيدگي ها چندان به تاخير نيافتد. اما افزايش شكايات در زمان رسيدگي ها نيز موثر است؛ چرا كه به تناسب شكايات نمي توانيم شعبه ها را افزايش داده يا قاضي اضافه كنيم و به اين ترتيب بار كار قضات و شعبه ها اضافه مي شود و ممكن است رسيدگي ها با تاخير بيشتري انجام شود.

 



رويدادهاي خارجي بي خانماني هزاران هندي در طوفان

بر اثر وقوع طوفان شديد در ايالت بيهار در شرق هند، دست كم 17 نفر كشته، شمار زيادي از خانه ها تخريب و هزاران نفر بي خانمان شدند.
بارش شديد باران و طوفان بسياري از نقاط ايالت بيهار از جمله شهر پاتنا مركز اين ايالت را در برگرفت و خسارت هاي زيادي به زيرساخت هاي اين ايالت از جمله جاده ها و خانه ها وارد كرد.اين گزارش مي افزايد، دست كم 11 نفر از جمله سه دانش آموز در منطقه كايمور ايالات بيهار جان باختند. طوفان در منطقه كايمور از شدت بيشتري برخوردار بود.مابقي تلفات اين طوفان مربوط به مناطق نالاندا، كاگاريا، روهاتس و گايا مي شود.به گفته مقامات ايالت بيهار، در اين طوفان صدها خانه تخريب و هزاران نفر بي خانمان شدند.ماه گذشته نيز بر اثر وقوع طوفان در ايالت هاي شرقي هند از جمله بيهار، بيش از 130 نفر كشته و هزاران نفر بي خانمان شدند.

 



جزئيات پارتي شبانه 80 زن و مرد

معاون عمليات پليس امنيت تهران بزرگ از دستگيري 48 مرد و 32 زن در يك پارتي شبانه كه به بهانه كنسرت غيرمجاز برگزار شده بود، خبر داد.
سرهنگ حسين قاسملويي ديروز در جمع خبرنگاران گفت: در اين پارتي شبانه كه در جاجرود برگزار شده بود برگزاركنندگان با دعوت از چند خواننده زيرزميني جوانان دختر و پسر را اغفال كرده بودند.
وي اظهار داشت: در محل پارتي اتاقي تحت عنوان تعويض لباس زنان در نظر گرفته شده بود كه هنگام حضور پليس چندين دختر و پسر در وضعيت نامناسبي حضور داشتند.
سرهنگ قاسملويي گفت: از اين مكان مشروبات الكلي كشف شد و به جوانان شركت كننده در اين پارتي مشروبات الكلي و مواد مخدر ارائه شده بود.
معاون عمليات پليس امنيت تهران بزرگ گفت: چندين خواننده زيرزميني در اين عمليات توسط پليس دستگير شدند.
سرهنگ قاسملويي افزود: تا به حال چندين مورد از اين پارتي ها برگزار شده بود كه توانستيم با استفاده از اطلاعات مردمي محل كنسرت را شناسايي كرده و در اقدامي كاملاً هماهنگ به دستگيري اين تعداد افراد اقدام كنيم.
سرهنگ قاسملويي گفت: تمام افرادي كه اقدام به برگزاري كنسرت هاي غيرمجاز با خوانندگان زيرزميني مي كنند شناسايي شده و با اخذ تصميم قضائي دستگير خواهند شد.
اين مقام پليس امنيت تهران با اشاره به شگرد برگزاركنندگان اين پارتي ها گفت: اين افراد با استفاده از اينترنت و ديگر وسايل ارتباطي اقدام به فروش بليت هاي اين كنسرت كرده و محل برگزاري را يكي دو ساعت قبل به شركت كنندگان اطلاع مي دهند.
وي اظهار داشت: اين گونه اقدامات سازمان يافته است و پليس با قاطعيت تمام با اين اقدام سازمان يافته برخورد خواهد كرد.
به گزارش فارس، معاون عمليات پليس امنيت تهران بزرگ افزود: بيشتر والدين دستگيرشدگان اطلاعي از حضور فرزندان خود در اين پارتي نداشتند در حالي كه دستگيرشدگان در ساعات پاياني شب توسط پليس دستگير شدند.
سردار قاسملويي به خانواده ها توصيه كرد مراقب فرزندان خود باشند و اجازه ندهند تا فرزندانشان در دام باندهاي سازمان يافته جرائم اخلاقي بيفتند.

 



بارندگي شديد به نيمي از بافت قديمي بيارجمند صدمه زد

شاهرود - خبرنگار كيهان:
برا ثر بارندگي شديد در بيارجمند به بافت قديمي اين شهر بيش از 50 درصد خسارات وارد شد.
بر اثر بارندگي شديد و بارش باران و تگرگ در شهر بيارجمند در شرق شهرستان شاهرود كه مدت 15 دقيقه به طول انجاميد بيش از 50 درصد از بافت قديم اين شهر از 20 تا 100 درصد خسارت وارد شد.
علي باقري عضو شوراي اسلامي شهر بيارجمند ضمن اعلام خبر فوق افزود اين بارندگي به شهرك هاي مجاور و چندين دستگاه خوردو پارك شده در خيابان هاي اصلي نيز خساراتي وارد كرد.
وي گفت: بارندگي همچنين به باغ ها و زمين هاي كشاوري نيز خساراتي وارد كرده است كه ميزان خسارات وارده در دست بررسي دقيق است.باقري افزود: كمبود امكانات و غافلگيري باعث شد تا ميزان خسارات بيشتر شود.

 



دادستان تهران: ضرب و جرح وزير اسبق ارتباطات جنبه سياسي ندارد

دادستان تهران با بيان اينكه ضرب و جرح وزير اسبق ارتباطات جنبه سياسي ندارد، از رسيدگي قضايي به اين موضوع و بازداشت ضارب خبر داد.
دكتر عباس جعفري دولت آبادي در توضيح جزييات اين پرونده اظهار داشت ساعت 10 و 30 دقيقه صبح روز سيزدهم ارديبهشت ماه سال جاري ضارب، «ج.ق» 50ساله در طبقه هفتم ساختمان ابوريحان دانشگاه اميركبير با چاقوي شكاري به سمت دكتر سيداحمد معتمدي حمله ور شد و او را مجروح كرد.
وي با بيان اين كه متهم، فارغ التحصيل قديمي اين دانشگاه بوده و مدعي است در زمان وزارت معتمدي به او ظلم شده است، اظهار داشت: متهم در سال 1381 به اتهام ضرب و جرح رئيس مخابرات باغستان كرج به حبس، شلاق و نيز پرداخت جزاي نقدي و 19 درصد ديه محكوم شده بود كه به علت ناتواني در پرداخت جريمه، نزديك به دو سال در زندان رجايي شهر در حبس بوده است.
وي ادامه داد: نامبرده كه با استفاده از مرخصي پنج روزه در خارج از زندان به سر مي برده اقدام به ضرب و جرح آقاي معتمدي كرده است.
به گزارش ايسنا، جعفري دولت آبادي با بيان اين كه متهم همچنين داراي يك فقره سابقه بازداشت 10 روزه است، گفت: وي به اتهام ضرب و جرح عمدي با صدور قرار بازداشت موقت به زندان اعزام شده و اين پرونده به لحاظ جنبه عمومي در دادسراي عمومي تهران تحت رسيدگي است.

 



اعدام 6 قاچاقچي مواد مخدر در زندان قزل حصار

دادسراي عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد: شش تن از قاچاقچيان مواد مخدر سحرگاه ديروز در زندان قزل حصار كرج به دار مجازات آويخته شدند.
بر اساس گزارش دادسراي عمومي و انقلاب تهران محكومان «ارسلان اسدي» فرزند امان ا... «محمدعلي فخري» فرزند محمدحسين، «عباس گراوند» فرزند يوسف بيك، «رحمان بياباني» فرزند ولي، «پرويز تقي زاده» فرزند سليمان و «سعيد ميكائيلي» فرزند رشيد نام داشتند.
بر اساس اين گزارش، ارسلان اسدي و محمدعلي فخري به اتهام حمل 156 كيلوگرم مرفين و 110 كيلوگرم ترياك، عباس گراوند به جرم نگهداري 386 گرم هروئين، رحمان بياباني به جرم حمل 276 گرم كراك، اختفاي 264 گرم هروئين و تلاش براي انتقال 98 گرم هروئين به داخل زندان، پرويز تقي زاده به جرم نگهداري 150 گرم كراك در قالب 830 بسته، 40 گرم ترياك، 80 بسته قرص روانگردان و سعيد ميكائيلي به دليل نگهداري و فروش 422 گرم كراك، اعدام شدند. دادسراي عمومي و انقلاب تهران در گزارش خود اعلام كرده است، تمامي مراحل دادرسي محكومان با حضور وكلاي آنان و نماينده دادستان تهران برگزار شده بود.

 



مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س): هزينه كفن و دفن گران نمي شود

مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: هزينه كفن و دفن اموات امسال افزايش نمي يابد.
اسد فاضل در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه هر قبر براي شهرداري تهران 2 ميليون و 200 هزار تومان هزينه دارد، گفت: هيچ رقمي از بستگان متوفي دريافت نمي شود.
وي با اشاره به اينكه هزينه خدمات مرده ها 180 هزار تومان است، گفت: با اين وجود شهرداري فقط 60 هزار تومان بابت اين خدمات دريافت مي كند. و اگر كسي استطاعت نداشته باشد همين رقم نيز دريافت نمي شود.

 



انتصاب در سازمان ثبت اسناد

طي حكمي از سوي رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، محمد صفري و غلامرضا شهرياري به ترتيب به عنوان مديران كل ثبت اسناد و املاك استان هاي خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان منصوب شدند.

 



حمله هكرها به 450 سايت صهيونيستي

منابع اسراييلي اعتراف كردند كه گروهي از هكرهاي الجزايري به بيش از 450 سايت اسراييلي بر روي شبكه اينترنت حمله كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس حمله به اين تعداد سايت اسرائيلي پس از آن صورت گرفت كه يكي از سرورهاي مركزي شركت (HTTP) و يكي از سرورهاي مركزي شركت باراك 013 مورد حمله هكرهاي بيگانه قرار گرفت. هكرهاي الجزايري پس از حمله به سايت هاي اسراييلي صفحه اصلي اين سايت ها را حذف و بنرهايي را در حمايت از مردم فلسطين بر روي صفحه اصلي آنها ايجاد كردند و در يكي از اين اعلاميه ها نوشتند «زنده باد فلسطين.».به نقل از پايگاه اينترنتي عرب 48 متخصصان شركت فن آوري حمايت از داده هاي اطلاعاتي «مگلان» در اظهارنظري در اين باره اعلام كرده اند كه حمله به سرور مركزي به معناي آن است كه صدها بلكه هزاران سايت هدف اين حملات قرار گرفته اند بنا بر گفته اسرائيلي ها 450 سايت فقط نام گروه هكر الجزايري
Hard Hacdetz عنوان شده است.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14