(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 ارديبهشت 1389- شماره 19641

حديث دشت عشق
تكذيب خبر كاهش سهميه آسيا توسط رئيس سازمان ليگ تيم ها تا آذرماه صبر كنند!
نكته ورزشي
تيم ملي بسكتبال در تورنمنت آلمان
بدهي 100 هزار دلاري رئيس سابق فدراسيون شنا
مسابقات فوتبال جوانان آسيا قرعه كشي شد همگروهي ايران با كره جنوبي ، استراليا و يمن
اخبار كوتاه از فوتبال
آزادكاران مسافر هند شدند
پايان بيست و پنجمين دوره تور دوچرخه سواري آذربايجان
برگزاري مسابقات انتخابي كشتي نوجوانان برخلاف قوانين فيلا
تيم هندبال ايران هنوز مربي ندارد!
اعزام تيم هاي ملي كاتابه مسابقات جهاني مجارستان
اخبار فوتبال جهان
مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا شانس صعود براي دو تيم از سه تيم ايراني
نكته ورزشي بداخلاقي در ورزش!



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «سعيد قره باني نژاد»
دوست دارم با روي خونين
به ديدار مولايم بشتابم

خدايا! تو خود از درون من آگاهي كه در دل هواي كوي معشوق را دارم. هرچند كه اين شيطان رانده شده مرا وسوسه مي كند و بيشتر وقت ها، پيروز است. به هرحال خداوندا! چشم اميد من به رحم و بخشش تو دوخته شده است. خدايا! يك مهلت به من بده تا با خون خود اين صورت سياه را سرخ و خونين كنم تا از روسياهي بدرآيم. خداوندا! تو خود از جوش و خروش دل من در اين آخرين لحظات آگاهي؛ دوست دارم با روي خونين در آخرين لحظات، حسين فاطمه(س)، آقا و سرور شهدا را ملاقات كنم. ان شاءالله كه لايق اين ديدار باشم.بسيجي شهيد «سعيد قره باني نژاد» سال 1347 در تهران متولد شد. او در عمليات هاي مختلف ازجمله عمليات كربلاي يك و پنج شركت كرد كه در اين عمليات مجروح شد. او سرانجام در 1/11/1366 در منطقه ماووت عراق به شهادت رسيد.

 



تكذيب خبر كاهش سهميه آسيا توسط رئيس سازمان ليگ تيم ها تا آذرماه صبر كنند!

در حالي كه بيش از يك هفته از حضور شش نماينده كنفدراسيون فوتبال آسيا در ايران مي گذرد، شايعات زيادي مبني بر احتمال كاهش تعداد سهميه هاي فوتبال ايران در رقابت هاي آتي ليگ قهرمانان آسيا به گوش مي رسد و برخي درز نكردن اخبار دقيق حضور اين نمايندگان در باشگاه ها را دليل اين نتيجه گيري خود مي دانند.
هفته سي و چهارم رقابت هاي ليگ برتر سه شنبه به پايان مي رسد و از ميان دو تيم استقلال و ذوب آهن، تيم دوم جدول رده بندي معرفي مي شود. اگر قرار بر اعطاي چهار سهميه به فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا باشد، دوم يا سوم شدن استقلال و ذوب آهن اهميت چنداني ندارد اما اگر قرار باشد يك سهميه كم شود و تنها سه تيم به آسيا بروند، آن وقت تنها تيم دوم جدول رده بندي شانس حضور در آسيا را دارد، زيرا قهرمان ليگ و جام حذفي اتوماتيك وار جواز حضور در ليگ قهرمانان را پيدا مي كنند.
حال پرسشي كه مطرح مي شود اين است كه آيا سهميه ليگ ايران كم مي شود؟
عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ با تكذيب چنين اخبار و تحليل هايي به ايسنا مي گويد: «نمي شود از حالا گفت كه تعداد سهميه هاي فوتبال ايران چقدر است. حتي نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا كه در كشورمان حضور دارند هم نمي دانند كه سهميه ايران براي رقابت هاي آتي چقدر است. آذرماه و پس از اينكه نمايندگان AFC اطلاعات دقيق خود از كشورهاي عضو كنفدراسيون فوتبال آسيا را جمع آوري كردند و امتياز كشورها با توجه به معيارهاي اعلام شده مشخص شد آن وقت كميته ليگ حرفه اي آسيا نسبت به امتيازي كه آن كشورها گرفته اند سهميه ها را تعيين خواهد كرد.»
چندي پيش علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال ايران هم در گفت وگويي كه انجام داد، گفته بود كه «وضعيت فوتبال ايران قطعا بهتر از مرتبه گذشته شده و نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا از وضعيت فوتبال باشگاهي ايران رضايت دارند و ما اميدواريم كه مثل دفعه قبل حداكثر سهميه به فوتبال ايران اختصاص پيدا كند.»
در همين حال رييس سازمان ليگ در پاسخ به اين سوال كه عدم اطلاع رساني دقيق باعث چنين گمانه زني هايي شده مي گويد: «ما هم بايد اطلاعات مان را از ميزان رضايت مندي نمايندگان AFC تكميل كنيم. به همين خاطر سه شنبه در بازگشت آنها به تهران، جلسه اي با نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار خواهيم كرد. آن زمان مي توان به طور قطع راجع به نظر اين نمايندگان از ميزان پيشرفت يا ضعف هاي احتمالي فوتبال ايران حرف زد.»
در صورتي كه مانند دو فصل قبل 4سهميه به فوتبال باشگاهي ايران تعلق بگيرد، سه تيم برتر ليگ برتر به همراه قهرمان جام حذفي راهي رقابت هاي فصل آتي ليگ قهرمانان آسيا مي شوند و اگر سهميه فوتبال باشگاهي ايران به عدد سه كاهش پيدا كند آن زمان 2تيم اول و دوم ليگ برتر به همراه قهرمان جام حذفي راهي رقابت هاي آسيايي مي شوند.

 



نكته ورزشي

پشت پرده مطرح شدن نام سيموئز چيست؟!
كلاف سردرگم تيم اميد
سرويس ورزشي-
كلاف تيم فوتبال اميد با مطرح شدن نام چند سرمربي خارجي از جمله سيموئز برزيلي سر در گم تر از هميشه شد!
در روزهايي كه جامعه فوتبال اصرار به بازگشت غلام پيرواني به تيم اميد دارد و فدراسيون فوتبال از انجام آن سرباز مي زند، نام سيموئز برزيلي براي هدايت تيم اميد مطرح شده است!
روز شنبه فريدون معيني سرپرست كميته جوانان فدراسيون فوتبال از سيموئز برزيلي به عنوان يكي از گزينه هاي سرمربيگري تيم اميد نام برد؛ «سيموئز»ي كه يكبار طعم تلخ ناكامي با او را چشيده ايم و در دوره گذشته مسابقات مقدماتي المپيك نيز به يكباره از تيم اميد جدا شد.
در اينكه بركناري پيرواني از تيم اميد حرف و حديث دار بوده شكي نيست اما بدتر از آن، معرفي افرادي به عنوان جانشينان احتمالي اوست كه هيچ كارنامه روشني- حداقل در ايران- ندارند.
اينكه چه پروسه اي در فدراسيون فوتبال طي شده كه به يكباره آقايان معيني و محصص كه مسئول انتخاب سرمربي تيم اميد هستند روي گزينه اي به نام سيموئز مكث مي كنند خود علامت سؤال بزرگي است.
چرا سيموئز؟! آيا او كوچكترين شناختي از شرايط حال حاضر فوتبال ما دارد؟! به چه علت اين مربي كه بعد از بازيهاي آسيايي دوحه تهران را ترك كرد در اين مقطع حساس و آن هم سر بزنگاه مسابقات المپيك براي تيم اميد در نظر گرفته مي شود؟! در فاصله چند ماه تا آغاز رقابت هاي مقدماتي المپيك سيموئز يا هر مربي خارجي چكار مثبتي مي توانند انجام دهند كه فدراسيون فوتبال به سمت و سوي آنها تمايل نشان مي دهد؟!
بدون شك مسئول پاسخگويي به اين پرسش ها فدراسيون فوتبال است اما بايد به اين موضوع توجه داشت كه مطرح شدن نام هايي چون سيموئز نشان دهنده آن است كه گروهي در پشت پرده روي تصميمات مهم فوتبالي تاثير گذارند و هر زماني كه اراده كنند نام هايي چون سيموئز، گونش، تريم، تروسيه و... را مطرح مي كنند تا براحتي آب خوردن از كنار نام مربيان خاك خورده و كار بلد وطني عبور كنند!

 



تيم ملي بسكتبال در تورنمنت آلمان

تيم ملي بسكتبال ايران در تورنمنت آلمان شركت مي كند.
اين تورنمنت از 13 الي 17 تيرماه در شهر هامبورگ برگزار مي شود.
فدراسيون بسكتبال آلمان به منظور آمادگي براي حضور در اولين المپيك جوانان در سنگاپور، از ايران براي حضور در اين تورنمنت دعوت به عمل آورده است.
پيش از اين فدراسيون بسكتبال صربستان نيز از تيم ملي ايران براي برگزاري ديدارهاي تداركاتي با باشگاه هاي اين كشور دعوت به عمل آورده بود.
برگزاري ليگ كاسپين
اما خبر ديگر از بسكتبال اينكه ليگ بين المللي بسكتبال كاسپين قرار است با حضور تيم هايي از پنج كشور ايران، روسيه، آذربايجان، قزاقستان و تركمنستان برگزار شود.
طرح تشكيل ليگ بين المللي بسكتبال كاسپين در سال 2003 توسط فدراسيون بسكتبال آذربايجان به فيبا تقديم شد.قرار است با حمايت هاي فدراسيون بسكتبال ايران، كميته برگزاري ليگ كاسپين در باكو تشكيل و در مورد نخستين دور رقابت هاي جوانان در كشور قزاقستان تصميم گيري شود.

 



بدهي 100 هزار دلاري رئيس سابق فدراسيون شنا

سرپرست امور اجرايي فدراسيون شنا مدعي شد 100هزار دلار بدهي به نام رئيس سابق اين فدراسيون موجود است كه سندهم نشده است!
ميرسعيدمير صادقي درگفت وگو با خبرگزاري فارس با اشاره به اظهارات رياست سابق فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو در خصوص بدهي ميلياردي سرپرست فدراسيون در 6ماه گذشته، عنوان كرد: شايد مرادي بدهي يك ميلياردو ششصد ميليوني گذشته خود را به حساب آيت اللهي گذاشته است. در 6ماه، با هر هزينه هم نمي توان به بدهي يك ونيم ميلياردي رسيد. از سويي، هرگز خزانه دار فدراسيون حاضر نمي شود مسئوليت كشيدن چك هاي بي محل از حساب فدراسيون را متقبل شود.
سرپرست امور اجرايي فدراسيون شنا گفت: براساس گزارش خزانه دار فدراسيون و بازرسين سازمان تربيت بدني كه موجود است، فدراسيون با يك ميليارد و 600هزار ميليون تومان بدهي به آيت اللهي تحويل داده شده است.ميرصادقي عنوان كرد: مرادي دراظهارات خود از مربياني نام برده كه حقوق معوقه چندين ماهه خود را كه از زمان مرادي باقي مانده بود، از آيت اللهي دريافت كردند.وي با اشاره به بدهي هاي مرادي، عنوان كرد: وي مبالغي را كه از سال 86 به عنوان رئيس فدراسيون براي اعزام به مسابقات برون مرزي از حسابداري فدراسيون به شكل ارز دولتي دريافت كرده بود را هنوز تسويه نكرده است.
ميرصادقي گفت: 100 هزار دلار بدهي به نام شخص مرادي درحساب هاي فدراسيون موجود است و سند نشده است. بارها براي وي پيغام فرستاده ام كه بيايد و اين بدهي را تسويه كند.

 



مسابقات فوتبال جوانان آسيا قرعه كشي شد همگروهي ايران با كره جنوبي ، استراليا و يمن

قرعه كشي مرحله نهايي مسابقات قهرماني زير 19سال (جوانان) آسيا درحالي ديروز برگزار شد كه با حضور تيم هاي ايران، كره جنوبي، استراليا و يمن در گروهD، اين گروه، عنوان گروه مرگ را به خود اختصاص داد.
بعدازظهر ديروز 16 تيم حاضر در مسابقات فوتبال زير 19 سال آسيا كه بنابر عملكردشان در مسابقات جوانان سال 2008 رده بندي شده بودند، در گروه هاي چهارگانه مسابقات 2010 قرار گرفتند.
در پايان مرحله گروهي اين مسابقات دو تيم برتر از هر گروه به مرحله يك چهارم صعود مي كنند تا در بازي هاي حذفي تكليف قهرمان مشخص شود. همچنين 4 تيم برتر اين مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرماني جوانان جهان 2011 كلمبيا را كسب خواهند كرد.شاگردان علي دوستي كه به همراه ازبكستان ازگروه سه تيميD به مرحله نهايي راه يافته بودند، در مرحله نهايي هم در گروهD بايد به مصاف كره جنوبي، استراليا و يمن بروند، گروهي كه مي تواند از آن به عنوان گروه مرگ نام برد.
تيم فوتبال زير 19سال (جوانان) امروز ايران استخوانبندي همان تيم نوجوانان را دارد كه در ديدار نهايي مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا در سال 2008 با پيروزي برابر كره جنوبي عنوان قهرمان را از آن خود كرد و حالا اين دو فيناليست رقابت هاي نوجوانان، با گذشت 2 دو سال از سن شان، در رده اي بالاتر (جوانان) برابر هم قرار خواهند گرفت.
مرحله نهايي مسابقات قهرماني جوانان زير 19 سال آسيا از يازدهم تا بيست و پنجم مهرماه سال 89 در دو ورزشگاه «زيبو اسپورت» و «لينزي استاديوم» شهر زيبو در ايالت شاندونگ چين برگزار مي شود.
نتايج قرعه كشي و گروه بندي مسابقات به شرح زير اعلام شد:
¤ گروهA : چين، تايلند، سوريه و عربستان
¤ گروهB: ازبكستان، عراق، بحرين و كره شمالي
¤ گروهC: امارات، ويتنام، اردن و ژاپن
¤ گروهD: كره جنوبي، استراليا، يمن و ايران

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سرنوشت قهرماني بارسلونا و رئال مادريد به روز آخر كشيد
تيم هاي فوتبال بارسلونا و رئال مادريد شنبه شب در هفته ماقبل پاياني رقابت هاي لاليگا اسپانيا مقابل حريفان خود به برتري رسيدند تا كار قهرماني اين فصل از مسابقات به روز آخر كشيده شود.
تيم فوتبال بارسلونا، صدرنشين رقابت هاي لاليگا در يك بازي پر برخورد موفق شد در زمين سويا به برتري 3 بر 2 برسد. گل هاي بارسا در اين ديدار را ليونل مسي(5)، كركيچ(28) و پدرو رودريگوئز(62) به ثمر رساندند. مانكو از سويا در دقيقه 56 به دليل دريافت دومين كارت زرد از زمين اخراج شد اما تيم ميزبان در 20 دقيقه پاياني بر ميزان حملات خود افزود تا آنجا كه با يك يار كمتر در دقايق 69 و 71 توسط كانوته و لوييس فابيانو موفق به گشودن دروازه بارسا شد. اما اين آبي و اناري پوشان بودند كه در نهايت برنده ديدار شدند.
رئال مادريد در ديگر ديدار برگزار شده اين هفته در سانتياگو برنابئو مقابل آتلتيك بيلبائو به برتري 5 بر يك رسيد.كريستيانو رونالدو (22- پنالتي)، هيگواين(73)، راموس(80)، بنزما (81) و مارسلو (89) گل هاي رئال مادريد را به ثمر رساندند و تك گل بيلبائو در دقيقه 41 توسط يسته به ثمر رسيد. «آموره بيه تا» از بيلبائو در دقيقه 20 از زمين اخراج شد.
بارسلونا هفته آينده در ورزشگاه خانگي خود ميزبان رئال وايادوليدي است كه براي نيفتادن تلاش مي كند. رئال مادريد هم بايد در زمين مالاگا به ميدان برود.
جدول رده بندي: 1-بارسلونا 96 امتياز، 2-رئال مادريد 95 امتياز، 3-والنسيا 68 امتياز، 4-سويا 60 امتياز
منصوريان مربي تيم ملي فوتبال شد
بازيكن و كاپيتان پيشين تيم فوتبال استقلال با انتخاب اعضاي كميته فني فدراسيون فوتبال به عنوان مربي تيم ملي و دستيار افشين قطبي انتخاب شد.
در نشست ديروز اعضاي كميته فني فدراسيون فوتبال كه در محل كمپ تيم هاي ملي برگزار شد اعضا با حضور عليرضا منصوريان در كادر فني تيم ملي فوتبال كشورمان موافقت كردند.
قرارداد منصوريان با تيم ملي فوتبال كشورمان يكساله خواهد بود و وي به همراه منصور رشيدي مربيان ايراني در كادر فني تيم ملي فوتبال ايران خواهند بود. تيم ملي فوتبال كشورمان خود را براي حضور در پانزدهمين دوره رقابت هاي جام ملتهاي آسيا كه اوايل سال 2011 در قطر برگزار مي شود آماده مي كند.
احضار به كميته انضباطي و جريمه 5 ميليوني مجيدي
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال از جريمه نقدي سه بازيكن استقلال تهران و يك بازيكن استقلال اهواز خبر داد.
مجتبي شريفي ضمن اعلام اين خبر گفت: فرهاد مجيدي به دليل رفتار زننده غيرورزشي، اقدام به برهنه شدن، به توبيخ درج در پرونده و پرداخت 5 ميليون تومان جريمه محكوم شد. همچنين فرهاد مجيدي نسبت به برخورد زننده و عدم رعايت اخلاق حرفه اي در قبال سرمربي به كميته انضباطي احضار شد.
شريفي ادامه داد: همچنين آرش برهاني و اميرحسين صادقي هم در طول بازي استقلال تهران و راه آهن مرتكب تخلفاتي شدند كه هر كدام به ترتيب به توبيخ درج در پرونده و پرداخت يك و دو ميليون تومان جريمه نقدي محكوم شدند. رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در پايان گفت: همچنين فرانك آتسو به خاطر اهانت به داور در بازي تراكتورسازي و استقلال اهواز يك جلسه محروم و دو ميليون تومان جريمه شد. تاريخ احضار فرهاد مجيدي امروز از سوي كميته انضباطي اعلام مي شود.
فوتباليست برزيلي حين بازي درگذشت
بازيكن تيم دسته دومي مسكيتاي برزيل در حين بازي شنبه شب تيمش برابر كابوفرينسه درگذشت.
بازيكن 26 ساله مسكيتا در دقيقه 36 ديدار تيمش برابر كابوفرينسه در حين بازي به زمين سقوط كرد و بيهوش شد. پس از آن آمبولانس حاضر در ورزشگاه او را به نزديك ترين بيمارستان انتقال داد اما تلاش هاي پزشكان براي احياي دوباره اين بازيكن بي نتيجه باقي ماند و پزشكان پس از تلاش اعلام كردند كه او جان خود را از دست داده است.
پس از اين اتفاق ناگوار، بازي متوقف شد. تا دقيقه 36 نتيجه بازي يك بر صفر به سود كابوفرينسه بود.

 



آزادكاران مسافر هند شدند

تيم كشتي آزاد ايران براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا شب گذشته راهي دهلي نو پايتخت هند شد.
حسن رحيمي، مسعود اسماعيل پور، مصطفي حسين خاني، سعيد رياحي، احسان لشكري، رضا يزداني و محمدرضا آذرشكيب كشتي گيران ملي پوش اوزان 55 تا 120 كيلوگرم كشورمان در اين رقابت ها هستند.
غلامرضا محمدي (سرمربي) و محسن كاوه، اسماعيل دنگسركي و ابراهيم مهربان مربيان تيم ايران در رقابت هاي قهرماني آسيا خواهند بود.
رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني آسيا با حضور 12كشور از قاره كهن طي روزهاي 22 و 23 ارديبهشت ماه در شهر دهلي نو برگزار مي شود و آزادكاران كشورمان پس از پايان اين رقابت ها روز 25 ارديبهشت ماه به تهران بازمي گردند.
تيم كشتي آزاد كشورمان تاكنون در 20 دوره برگزاري اين رقابت ها 19 بار به مقام قهرماني دست يافته است.

 



پايان بيست و پنجمين دوره تور دوچرخه سواري آذربايجان
پتروشيمي و قادر ميزباني قهرمان تيمي و انفرادي شدند

بيست و پنجمين دوره تور دوچرخه سواري بين المللي آذربايجان پس از طي مراحل شش گانه با قهرماني تيم پتروشيمي تبريز در مجموع تيمي و قادر ميزباني درمجموع انفرادي به پايان رسيد.
در مجموع انفرادي اين دوره از رقابتها، قادر ميزباني از تيم دوچرخه سواري پتروشيمي با 21 ساعت و 22 دقيقه و 25 ثانيه اول شد و پس از وي امير زرگري از تيم دانشگاه آزاد اسلامي با شش دقيقه و 13 ثانيه اختلاف و حسين عسگري از تيم پتروشيمي تبريز با هشت دقيقه و 44 ثانيه به ترتيب در جايگاههاي دوم و سوم ايستادند.
در مجموع تيمي نيز تيم پتروشيمي تبريز با مجموع 64 ساعت و 23 دقيقه و 18 ثانيه بر سكوي نخست ايستاد و تيم هاي دانشگاه آزاد اسلامي با 29 دقيقه و 50 ثانيه و هراكليون يونان با 35 دقيقه و 39 ثانيه رتبه هاي دوم و سوم را از آن خود كردند.
همچنين قادر ميزباني از تيم پتروشيمي تبريز با 21 امتياز عنوان كوهستان را ازآن خود كرد و در مجموع امتيازي نيز حسين ناطقي از تيم دانشگاه آزاد اسلامي با 20 امتياز، مهدي سهرابي از تيم پتروشيمي تبريز با 14امتياز و ولاديمير تويچيوف از ازبكستان با 12 امتياز به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را بدست آوردند.
بيست و پنجمين دوره تور دوچرخه سواري بين المللي آذربايجان با حضور 75 دوچرخه سوار از 9 تيم خارجي و شش تيم داخلي در شش مرحله و به مسافت 829 كيلومتر از 13تا 18ارديبهشت ماه جاري در استان هاي آذربايجان شرقي و غربي و جمهوري خودمختار نخجوان برگزار شد.

 



برگزاري مسابقات انتخابي كشتي نوجوانان برخلاف قوانين فيلا

مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان برخلاف قوانين فيلا انجام شد.
مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان در حالي در مجموعه پنج سالن ورزشگاه آزادي برگزار شد كه قوانين فيلا به طور عكس اجرا شد و به جاي اين كه مسابقات از ساعت 14 برگزار شود، رقابت ها از 9 صبح انجام شد و كشتي گيران نوجوان به طور يكسره تا 15 يا 16 مبارزه كردند كه قطعاً 6-7 ساعت كشتي گرفتن بدون اين كه تغذيه مناسبي داشته باشند به آنها لطمه مي زند. ظاهراً دليل اين كار مشكل تامين خوابگاه بوده و فدراسيون كشتي نفرات هر پنج وزن را تنها يك روز پذيرش كرد.
در واقع مسابقات از صبح تا ساعت 3 برگزار شد تا كشتي گيران پنج وزن اول در اين ساعت خوابگاه ها را تخليه كنند و كشتي گيران پنج وزن دوم جانشين شان شوند.
خليل رشيد محمدزاده سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين موضوع با هماهنگي شما انجام شد گفت: پيش از مسابقات اطلاعي نداشتم و با من هماهنگي نشده بود. ظاهراً به دليل مشكل خوابگاه شرايط اينگونه شد. اين مسئله صددرصد روي كشتي بچه ها تاثير مي گذارد و علم مي گويد بايد كشتي گيران كشتي به كشتي تغذيه مناسب داشته باشند نه اين كه با يك صبحانه 6-7 ساعت مسابقه دهند.

 



تيم هندبال ايران هنوز مربي ندارد!

چهارمين دوره مسابقه هاي هندبال قهرماني نوجوانان آسيا از 12 تا 24 تير در امارات برگزار خواهد شد.
تيم هاي ايران، قطر، امارات، بحرين، عربستان سعودي، لبنان، عراق، كره جنوبي، كويت، ژاپن، چين تايپه و قزاقستان تيم هايي هستند كه براي حضور در اين رقابت ها اعلام آمادگي كردند. سه تيم اول اين دوره از رقابت ها سهميه حضور در مسابقه هاي قهرماني جهان را كسب مي كنند. تيم ملي هندبال نوجوانان ايران در دوره گذشته اين رقابت ها به مقام سوم رسيد. مسابقه هاي نوجوانان آسيا در حالي برگزار خواهد شد كه تيم ملي ايران هنوز كادر فني و بازيكني براي اين رقابت ها ندارد.

 



اعزام تيم هاي ملي كاتابه مسابقات جهاني مجارستان

تيم هاي بزرگسالان و پيشكسوتان كاتاي ايران (جودو) با تركيب كامل در مسابقات جهاني مجارستان شركت خواهند كرد.
فدراسيون جودو تصميم دارد تيم هاي بزرگسالان و پيشكسوتان را براي حضور در اين پيكارها عازم بوداپست پايتخت مجارستان كند. دومين دوره رقابت هاي كاتاي جودوي قهرماني بزرگسالان جهان طي روزهاي چهارم و پنجم خرداد ماه و رقابت هاي پيشكسوتان ششم تا نهم همان ماه در مجارستان برگزار مي شود.
بزرگسالان ايران در دوره گذشته اين مسابقات كه در مالت برگزار شد به يك مقام پنجمي و يك هفتمي دست يافتند. تيم جودوي پيشكسوتان ايران نيز اولين حضور خود را در رقابت هاي جهاني تجربه مي كند.

 



اخبار فوتبال جهان

بالاك به پيشنهاد وستهام و من سيتي مي انديشد
هافبك آلماني تيم فوتبال چلسي انگليس با پيشنهاد دو تيم ليگ برتري مواجه شده است.
در هفته اخير ميشائيل بالاك، از تيم هاي وستهام يونايتد و منچسترسيتي با پيشنهاداتي روبرو شده است. اين هافبك 33ساله كه از چهار سال قبل در خدمت آبي هاي شهر لندن است، از دو ماه قبل مذاكرات پراكنده اي با باشگاه انگليسي براي تمديد قراردادش به مدت يك سال ديگر انجام داد كه تا اين لحظه به توافق نهايي و امضا منجر نشده است.براساس گزارش روزنامه هاي پرتيراژي همچون ديلي ميل و ايندپنديت، بالاك در صورتي كه در دو هفته آتي، با آبي پوشان به توافق نهايي دست پيدا نكند، آنگاه پيشنهادات وستهام و من سيتي را مورد توجه قرار خواهد داد.اين بازيكن كه از بوندس ليگا نيز با ابراز تمايل دو، سه تيم از جمله هامبورگ مواجه شده، در سال 2006 به جزيره مهاجرت كرد و تا به امروز 104 بازي براي چلسي انجام داده و 16گل نيز زده است.
حضور 5بازرس براي بازديد از كمپ اسپانيا
تيم ملي اسپانيا براي بازديد از كمپ تمرين خود 5بازرس مجرب را به آفريقاي جنوبي فرستاده است. كمپ تيم ملي اسپانيا در جام جهاني شامل يك هتل 5ستاره، مشتمل بر 4استخر، دو زمين چمن استاندارد براي تمرين، زمين گلف، دو رستوران معروف و كاملا منطبق با استانداردهاي جهاني، كليه امكانات ماهواره اي، اينترنتي، صوتي و تصويري و دستگاه هاي تازه نصب شده براي تحليل و آناليز حرفه اي بازي ها در دو استوديو بسيار مجهز است.
فدراسيون فوتبال اسپانيا از مقامات دولتي آفريقاي جنوبي خواسته نهايت همكاري را با اين 5بازرس معرفي شده داشته باشند و هر اقدامي كه خارج از عرف فيفا لحاظ مي شود به حساب دولت اسپانيا انجام دهند.
پيش از اين بازرسان تيم ملي فرانسه از كمپ تيمشان ديدن كرده اند و با اينكه از ديد فيفا بهترين كمپ موجود در آفريقاي جنوبي است 6 ايراد اساسي از آن گرفته اند كه جالب ترين آنها نوع موكت برخي از اتاق ها است كه ممكن است رنگ و جنس آن در روحيه بازيكنان اثر بگذارد.
پيشنهاد 34ميليون يورويي چلسي به هيگواين
باشگاه چلسي در صورت شكست در پروژه تورس، به سراغ هيگواين خواهد آمد.
مقامات باشگاه انگليسي در صورت عدم موفقيت در جذب فرناندو تورس، مهاجم اسپانيايي تيم فوتبال ليورپول، به دنبال استخدام گونسالو هيگواين مهاجم آرژانتيني رئال مادريد، خواهند بود كه اكنون گلزن دوم ليگ محسوب مي شود.
پيشنهاد 34ميليون يورويي چلسي براي مرد آرژانتين مادريد ارزش بالايي دارد. كارلو آنچلوتي سرمربي تيم فوتبال چلسي نيز اين پيشنهاد را ارزشمند و منطقي توصيف كرده است.
شنيده ها در محافل ورزشي انگليس حاكي از آن است كه هيگواين 22ساله با حقوق ساليانه 5/4ميليون يورو و پاداش 4ميليون يورو مذاكرات خود را با ميلياردرهاي لندن آغاز كرده است.
تلاش پاسارلا براي جذب تره زگه و كامورانسي
زوج ايتاليايي و فرانسوي خط حمله يوونتوس راهي آمريكاي جنوبي شده و به عضويت ريورپلات درخواهند آمد.
روزنامه هاي دل نورتو و آرگ ديارو نوشتند كه مائورو و كامورانسي و ديويد تره زگه سخت مورد توجه تيم آرژانتيني ريورپلات قرار گرفته اند.
كامورانسي 33ساله و ديويد تره زگه 32ساله در تيم سال آينده تورين جايي نداشته و مجبور به بستن چمدان هستند. دانيل پاسارلا، مدافع و كاپيتان اسبق ريورپلات كه خود رئيس باشگاه است، با آگاهي از اين خبر، در تلاش است تا اين دو را به خدمت گيرد.
كامورانسي ايتاليايي كه از سال 2002 در خدمت توريني ها است و تره زگه فرانسوي كه به مدت يك دهه براي تيم بازي كرده، هر دو ريشه آرژانتيني دارند و در اظهار نظرات پراكنده از اينكه روزي براي تيمي از زادگاه شان بازي كنند، اظهار خرسندي كرده اند.
بايرن مونيخ هم به دنبال بوفون است
ساعاتي پس از انتشار خبر علاقه سه باشگاه انگليسي به دروازه بان يوونتوس، مسئولان بايرن مونيخ از تلاش خود براي جذب وي خبر دادند.
اولي هوينس اظهار داشت: بوفون يكي از گزينه هاي ما براي پست دروازه باني است. در تلاش براي برقراري تماس با وي هستيم.
مدير باشگاه آلماني افزود: از مدت ها قبل تصميم به ارائه پيشنهاد و همكاري با بوفون داشتيم. به نظر ما، الان زمان مناسبي براي طرح پيشنهاد به وي فرا رسيده است. عالي ترين مقام تيم ژرمني ساعاتي پس از اطلاع از طرح رقبايي چون منچستر يونايتد، منچسترسيتي و آرسنال براي جذب بوفون، اين سخنان را بر زبان آورد.
7 بايرني در فهرست «لو»
فهرست 27 نفره تيم ملي آلمان براي حضور در تمرينات آماده سازي جام جهاني 2010 اعلام شد.
يواخيم لو، سرمربي اين تيم در كنفرانس مطبوعاتي شهر اشتوتگارت، نام بازيكنان مورد نظر خويش را اعلام كرد. اين مربي در فهرست اوليه خود باداشتوبر، يورگ بوت، ماريو گومز، ميروسلاو كلوزه، فيليپ لام، توماس مولر و باستين شواين اشتايگر از تيم بايرن مونيخ، قهرمان فصل جاري بوندس ليگا و فيناليست ليگ قهرمانان اروپا را برگزيد تا نشان دهد براي شركت در جام جهاني توجه ويژه اي به نفرات اين تيم دارد.
فهرست بازيكنان دعوت شده به اين شرح است:
دروازه بان: مانوئل نوير (شالكه)، تيم ويزه(وردربرمن)، هانس يورگ بوت (بايرن مونيخ)
خط دفاع: دنيس آگو (هامبورگ)، هولگر باداشتوبر(بايرن مونيخ)، آندرناس بك (هوفن هايم)، جروم بواتانگ (هامبورگ)، آرنه فريدريش (هرتابرلين)، مارسل يانسن (هامبورگ)، فيليپ لام (بايرن مونيخ)، پرمرته ساكر (وردربرمن)، سردار تاسكي (اشتوتگارت)، هايكو وسترمان (شالكه).
خط مياني: ميشائيل بالاك (چلسي انگليس)، سامي خديرا (اشتوتگارت)، توني كروس (باير لوركوزن)، ماركو مارين (وردربرمن)، مسعود اوزيل (وردربرمن)، باستين شواين اشتايگر(بايرن مونيخ)، كريستين تريش (اشتوتگارت) پيتور تروخوسكي(هامبورگ)
خط حمله: كاكائو (اشتوتگارت)، ماريو گومز(بايرن مونيخ)، اشتفان كيسلينگ(بايرلوركوزن)، ميروسلاوكلوزه (بايرن مونيخ)، توماس مولر (بايرن مونيخ)، لوكاس پودولوسكي (كلن)

 



مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا شانس صعود براي دو تيم از سه تيم ايراني

سرويس ورزشي -
آغاز مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در شرايطي است كه دو تيم از سه تيم ايراني حاضر، شانس حضور در مرحله بعدي مسابقات را دارند.
سه شنبه شب در ورزشگاه شاه فهد تيم استقلال تهران به مصاف الشباب عربستان مي رود. از آنجا كه آبي پوشان در بازي آخر مرحله گروهي مغلوب الجزيره امارات شدند، مجبور هستند بازي مرحله يك هشتم نهايي خود را در زمين حريف برگزار كنند.
چه بسا اگر استقلال در ديدار آخر كمي دقت عمل داشت، حال مجبور نبود كه در عربستان با تيم الشباب روبرو شود، الشبابي كه در روز آخر توانست جواز حضور در مرحله حذفي را به عنوان تيم صدرنشين دريافت كند.
استقلال در ليگ اوضاع و احوال مناسبي دارد. اين تيم پيش از سفر به عربستان، راه آهن را از پيش رو برداشت تا با صعود به رده دوم جدول رده بندي مسافر سرزمين وحي شود. حال استقلال اين دلخوشي را دارد كه حتي در صورت حذف دراين مرحله مي تواند فصل آينده سهميه آسيا داشته باشد.
اما فارغ از مسائل فني، در تيم استقلال اختلاف نظراتي وجود دارد. اختلاف مجيدي ومرفاوي اگرچه به ظاهر برطرف شده ولي در طول چند روز گذشته حواشي بسياري را براي آبي پوشان پايتخت رقم زده است. با اين حال استقلالي ها اميدوار هستند در ديدار با الشباب با استفاده از خط دفاع كند اين تيم و نفوذ هاي مجيدي از عمق به برتري برسند و به عنوان اولين تيم راهي مرحله يك چهارم نهايي شوند. الشباب در مرحله گروهي دوبار به مصاف سپاهان رفت و انصافاً ضعيف تر از نماينده ايران بود! در همان بازي رفت دو تيم كه در عربستان برگزار شد، ابراهيم توره بيشتر از تعداد انگشتان يك دست موقعيت گل از دست داد تا الان استقلالي ها به اين باور برسند كه شكست الشباب در خانه امري محال نيست.
¤¤¤
اما در ديگر ديدار مرحله يك هشتم نهايي تيم ذوب آهن اصفهان از مس كرمان پذيرايي مي كند. روي كاغذ شانس صعود نماينده اصفهان بيشتر است، اما اين نكته نبايد فراموش شود كه مس نسبت به چند هفته قبل متحول شده و تيم بوناچيچ روند رو به رشدي را در پيش گرفته است. هر چقدر ذوب آهن در ليگ امتياز از دست داد و از صدر و رده دوم دور شد، تيم مس امتياز جمع كرد تا از سقوط به ليگ دسته اول فرار كند. از اين جهت مي توان گفت شايد وضعيت روحي تيم مس به مراتب بهتر از ذوب آهن باشد، اما به اين نكته نيز بايد توجه داشت كه براي موفقيت در فوتبال بايد در جميع جهات با برنامه عمل كرد و تنها با تكيه بر فاكتور برتري روحي نمي توان به پيروزي رسيد. ذوب آهن از آن دسته تيم هايي است كه فوتبال را منظم و البته بهتر از مس بازي مي كند و در آسيا نيز بسيار موفق نشان داده است. پيش بيني اينكه كدام يك از اين دو تيم راهي مرحله يك چهارم نهايي مي شوند دشوار است اما به نظر مي رسد كار ذوب آهن آسان تر از مس باشد.

فدراسيون آمار جهاني چه مي گويد؟!
صعود 25 پله اي ذوب آهن و 15 پله اي استقلال
دو تيم استقلال و ذوب آهن در شرايطي در مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا مقابل حريفان خود به ميدان مي روند كه همين چند روز قبل در تازه ترين رده بندي فدراسيون جهاني آمار و تاريخ فوتبال چند پله صعود داشتند.
تيم ذوب آهن كه از مرحله گروهي به دور حذفي مسابقات فوق صعود كرد، در رده بندي اين سازمان در ماه گذشته ميلادي (آوريل) از رده 172 به 147 صعود كرد.
نماينده اصفهاني پس از 25 پله صعود با تيم هاي ايندپنديت، آرژانتين، تالين استوني، كوريتيبا برزيل، بوتافوگو برزيل و مونته ويدو اروگوئه در اين مكان رتبه اي مشترك يافته است. تيم تحت رهبري منصور ابراهيم زاده 102 امتياز كسب كرده است.
استقلال نيز از رده 235 به رده 220 رسيد. آبي پوشان كه توسط مرفاوي هدايت مي شوند و از دور گروهي ليگ قهرمانان آسيا عبور كردند، با كسب 85 امتياز 15 پله در جدول صعود كردند و مكاني مشترك با ساحل مصر، بوكاجونيورز آرژانتين، روزنبورگ نروژ، يانگ بويزسوئيس، الفسبورگ سوئد بدست آوردند.
در اين رده بندي بارسلونا اسپانيا با وجود حذف از صعود به دور نهايي ليگ قهرمانان اروپـا برابر اينترميلان، همچنان با 322 امتياز تيم برتر دنيا محسوب مي شود، استوديانتس آرژانتين و اينترميلان ايتاليا در رده هاي دوم و سوم قراردارند. فهرست ده تيم برتر جهان در ماه آوريل به اين شرح است:
1- بارسلونا اسپانيا - 322 امتياز (رتبه قبلي: اول)
2- استوديانتس آرژانتين: 293 امتياز(رتبه قبلي: دوم)
3- اينترميلان ايتاليا: 273 امتياز (رتبه قبلي:يازدهم)
4- كروزيرو برزيل: 263 امتياز (رتبه قبلي: ششم)
5- وردربرمن آلمان: 262 امتياز (رتبه قبلي: دوم)
6- بايرن مونيخ آلمان: 255 امتياز (رتبه فعلي: دهم)
7- آ. اس.رم ايتاليا: 252 امتياز (رتبه قبلي: نهم)
8- چلسي انگليس: 251 امتياز (رتبه قبلي: چهارم)
9- فولام انگليس: 240 امتياز (رتبه قبلي: بيست و سوم)
10- منچستريونايتد انگليس: 273 امتياز (رتبه قبلي: پنجم)

حريف استقلال را بهتر بشناسيم الشباب، ناكام بزرگ جام پادشاهي
الشباب عربستان، تيمي كه قرار است سه شنبه شب مقابل استقلال قرار گيرد، همين چند روز قبل روزهاي سختي را در جام باشگاهي عربستان پشت سر گذاشت و درنهايت به مقام چهارمي رضايت داد.
در آخرين ديدار از دور برگشت مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال جام پادشاهي عربستان تيم فوتبال الشباب در ورزشگاه ملك فهد شهر رياض به مصال الاتحاد رفت و با اينكه براي جبران شكست 2 بر صفر ديدار رفت به دنبال پيروزي در اين بازي بود، درنهايت با نتيجه 2 بر يك تن به شكست داد.
آمادو فلاويو در دقيقه 51 تنها گل تيم الشباب را دراين ديدار به ثمر رساند و براي تيم الاتحاد سعود خريري (39) و نايف حزازي (90) گلزني كردند. تيم الاتحاد در مجموع دو بازي رفت و برگشت با نتيجه 4 بر يك به پيروزي رسيد و حريف الهلال در ديدار نهايي جام پادشاهي عربستان شد.
اما در ديدار رده بندي نيز تيم الشباب مقابل النصر شكست خورد تا به مقام چهارمي اكتفا كند.
اين ديدار با نتيجه 3 بر يك به سود النصر به پايان رسيد تا الشباب پيش از ديدار با استقلال يك شكست نيمه سنگين را تجربه كند.
گل هاي النصر را ويكتور آلبرتو، سعد الحارثي و محمد سهلاوي به ثمر رساندند. تك گل الشباب را عبدو عاطف از روي نقطه پنالتي وارد دروازه النصر كرد. حسن معاد، بازيكن الشباب در دقيقه 90 با دريافت كارت قرمز از زمين بازي اخراج شد.

برنامه كامل مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا
ساعت بازي هاي مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام شد.
در مرحله يك هشتم نهايي 16 تيم به مصاف هم مي روند تا چهره تيم هاي يك چهارم نهايي مشخص شود. بازي هاي اين مرحله هفته آينده روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته بعد برابر با 21 و 22 ارديبهشت برگزار مي شود.

برنامه مرحله يك هشتم نهايي به شرح زير است:
21 ارديبهشت 1389
¤ الغرافه قطر- پاختاكور ازبكستان (ورزشگاه اسپورت كلاب- ساعت 05:21 به وقت تهران)
¤ الشباب عربستان- استقلال تهران (ورزشگاه كينگ فهد- ساعت 15:22 به وقت تهران)
¤ ايلهوا كره جنوبي- گامبا اوزاكا ژاپن (مجموعه ورزشي تكنولوژي سئوگنام- ساعت 30:19)
¤ سوان بلو وينگز كره جنوبي- بيجينگ گوان چين (ورزشگاه جام جهاني سوان- ساعت 30:19)

22 ارديبهشت 1389
¤ ذوب آهن ايران- مس كرمان (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ساعت 19)
¤ الهلال عربستان، بنيادكار ازبكستان (ورزشگاه كينگ فهد- ساعت 15:22 به وقت تهران)
¤ كاشيما آنتلرز ژاپن- پوهانگ استيلرز كره جنوبي (ورزشگاه كاشيما ايباراكي- ساعت 00:19)
¤ آدلايد يونايتد استراليا-: جئونبوك موتورز كره جنوبي (ورزشگاه هيندمارش، آدلايد ساعت 30:19)

تاريخ بازي هاي يك چهارم نهايي:
مرحله رفت 1: 15 سپتامبر 2010- 24 شهريور 1389
مرحله رفت 2: 22 سپتامبر 2010- 31 شهريور 1389

تاريخ بازي هاي نيمه نهايي:
مرحله رفت: 6 اكتبر 2010- 14 مهر 2010
مرحله برگشت: 20 اكتبر 2010- 28 مهر 1389

تاريخ بازي فينال:
13نوامبر 2010- 22 آبان 1389

يك محروم در سه تيم ايراني فقط طالبي غايب است
از جمع بازيكنان سه تيم ايراني حاضر در مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا تنها فرشيد طالبي بازيكن ذوب آهن از حضور در اين مرحله از رقابت ها محروم است.
در فاصله سه روز مانده به برگزاري مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي قهرمانان آسيا كنفدراسيون فوتبال اين قاره فهرست بازيكنان محروم از حضور در اين مرحله را اعلام كرد كه بر اين اساس فرشيد طالبي مدافع تيم ذوب آهن نمي تواند در بازي اين هفته تيمش برابر ديگر نماينده ايران مس كرمان حضور يابد.
تيم الشباب عربستان حريف استقلال در مرحله يك هشتم بدون داشتن محروم از نماينده ايران پذيرايي خواهد كرد.

 



نكته ورزشي بداخلاقي در ورزش!

سرويس ورزشي- در فاصله يك هفته مانده تا پايان ليگ نهم، نه تنها جذابيت هاي ليگ فروكش نكرده، بلكه رقابت در بالا وپايين جدول با حرارت خاصي دنبال مي شود.
فعل و انفعالات صورت گرفته درهفته سي و سوم به گونه اي بود كه استقلال جاي ذوب آهن را در رده دوم گرفت و سه تيم مقاومت، راه آهن وپاس، خطر سقوط را به شدت احساس كردند. آبي پوشان پايتخت از توقف ذوب آهن در اهواز بهترين استفاده را بردند تا به لطف برتري مقابل راه آهن به رده دوم صعود كنند. در پايين جدول نيز سه تيم مقاومت، پاس و راه آهن مقابل حريفان شكست خوردند تا در هفته سي و چهارم (پاياني) به دنبال كسب جواز حضور در ليگ برتر باشند!
اما فارغ از اتفاقات فوتبالي هفته سي و سوم، در ديدار استقلال و راه آهن صحنه اي زشت به تصوير درآمد. سرمربي و كاپيتان استقلال درجريان بازي و مقابل ديدگان ميليون ها بيننده تلويزيوني از ديالوگ هايي استفاده كردند با يك لب خواني ساده مشخص شد درصحنه ورزش چه سخنان ناپسندي رد و بدل مي شود!
هرچند سايت باشگاه استقلال در نكوهش اين عمل زشت، هيچ اشاره اي به حركات سرمربي و كاپيتان اين تيم نداشت و تنها شعارهاي تعدادي از تماشاگران را برجسته نشان داد، اما با تماشاي درگيري لفظي سرمربي وكاپيتان استقلال مشخص شد كه اخلاق آنچنان كه در سخنان برخي مديران به آن پرداخته مي شود، در مقام عمل چندان مورد توجه قرار نمي گيرد! از اين دست اتفاقات در فوتبال ما بسيار رخ داده. هنوز هيچ كس درگيري فيزيكي رحمان رضايي و علي بداوي درجام ملت هاي آسيا (2004)، درگيري لفظي شيث رضايي و عليرضا حقيقي در دربي تهران و... را فراموش نكرده است.
... راستي تا چه زماني مي خواهيم شعارهاي اخلاقي را سردهيم اما در ميدان عمل به كلي «اخلاق» را به بوته فراموشي بسپاريم؟!
آيا تا به امروز به اين باور نرسيده ايم كه يكي از عوامل عدم موفقيت در ورزش همين بداخلاقي هاست؟! اگر به اين باور رسيده ايم پس بايد خيلي سريع اصلاحات را آغاز كرد و اجازه نداد كه درب ورزش همچنان بر روي همان پـاشنه قديمي بچرخد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14