(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 ارديبهشت 1389- شماره 19641

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نياز يا امتياز ...؟! (يادداشت روز)
نماينده رژيم صهيونيستي در سازمان ملل: ما تحريم مي كنيم ايران ما را مسخره مي كند
غم و غصه ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
بروجردي: محل مبادله سوخت در خاك ايران است ، درباره جزييات مذاكره مي كنيم
رابرت گيتس: ارتش آمريكا از جنگ افغانستان و عراق شوكه است ، جنگ جديدي آغاز نخواهد شد
بازديد آقاي دروغگواز لوكيشن شكنجه و تجاوز (خبر ويژه)
به شرافتم قسم متحول شده! (خبر ويژه)
قدرت نمايي دريايي ايران از منطقه فراتر رفته است (خبر ويژه)
11 سال حبس براي دستيار 320 ميليارد توماني مهدي هاشمي (خبر ويژه)
كپسول روحيه و انرژي از آمريكا رسيد! (خبر ويژه)



نياز يا امتياز ...؟! (يادداشت روز)

اخبار و گزارش هاي كم و بيش منتشر شده و برخي شواهد پيراموني اجلاس نيويورك از توطئه بزرگ و خطرناكي حكايت مي كند كه آمريكا و متحدانش عليه جهان اسلام تدارك ديده اند. اين توطئه در صورت تحقق- كه بعيد به نظر مي رسد- به رسميت شناختن موجوديت رژيم صهيونيستي و تشكيل يك دولت فلسطيني در حوزه جغرافيايي محدود و كم دامنه غزه و كرانه باختري را در پي خواهد داشت آنهم تحت قيموميت كامل اسرائيل! توضيح آن كه؛ دستور كار اجلاس بين المللي نيويورك كه از 11 ارديبهشت ماه جاري- اول مي 2010- آغاز شده و تا روز جمعه 7خرداد- 28 مي- ادامه خواهد يافت، بازنگري در معاهده عدم اشاعه تسليحات هسته اي- NPT- است. اين اجلاس هر 5 سال يك بار با حضور كشورهاي عضو معاهده و شماري از كشورهاي ديگر تشكيل مي شود و در آن، آخرين تحولات هسته اي جهان و نيز تغيير و اصلاح برخي از مفاد NPT مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
اولين اجلاس بازنگري در سال 1995 يعني 25 سال بعد از امضاي معاهده تشكيل شد. معاهده NPT كه در آغاز براي آن اعتبار 25 ساله در نظر گرفته شده بود در اجلاس 1995 به يك معاهده دائمي تبديل شد- سال 1374- و جمهوري اسلامي ايران نيز عضويت دائمي خود در اين معاهده را پذيرفت و از آن پس اگرچه اجلاس بازنگري هر 5 سال يكبار برگزار شده ولي در هيچيك از آنها تغييرات و اصلاحات جدي و قابل توجهي در مفاد NPT صورت نپذيرفته است.
مطابق ماده يك معاهده NPT، 5 كشور آمريكا، شوروي- روسيه كنوني- فرانسه، انگليس و چين كه به عنوان كشورهاي داراي سلاح هسته اي شناخته شده اند از واگذاري مستقيم يا غيرمستقيم سلاح هسته اي و يا كمك به كشورهاي ديگر براي توليد آن منع شده اند و ماده دوم از همان معاهده تاكيد مي كند آن دسته از كشورهاي عضو كه فاقد سلاح اتمي هستند، حق برخورداري از اين تسليحات و يا تلاش براي توليد آن را ندارند. تاكنون هيچيك از 5 كشور ياد شده در ماده اول معاهده كه دارندگان حق وتو نيز هستند، به تعهدات خود پايبند نبوده و برخي از كشورهاي اقماري خود را به سلاح هسته اي مجهز كرده اند كه هند، پاكستان، كره شمالي و رژيم صهيونيستي از جمله آنهاست.
صرفنظر از ظالمانه بودن معاهده NPT در واگذاري حق برخورداري از سلاح هسته اي به 5 كشور صاحب حق وتو و نيز بهره گيري سليقه اي و چندگانه از اين معاهده در برخورد با كشورهاي عضو كه تقابل باج خواهانه و غيرقانوني با برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران بارزترين نمونه آن است، تجهيز رژيم اشغالگر قدس به سلاح هسته اي، همواره يكي از چالش هاي مطرح در نشست هاي 5 سال يكبار براي بازنگري معاهده NPT بوده است.
كشورهاي عربي در تمامي اجلاس ها، پيشنهاد عضويت اسرائيل در معاهده NPT و خلع سلاح هسته اي آن را مطرح كرده اند و اين پيشنهاد هيچگاه در دستور كار هيچيك از اجلاس هاي بازنگري قرار نگرفته است. توضيح آن كه جمهوري اسلامي ايران بر خلع سلاح هسته اي رژيم صهيونيستي تاكيد داشته و دارد و از آنجا كه اين رژيم را غيرقانوني و نامشروع مي داند به طور طبيعي و منطقي، عضويت آن در معاهده NPT را كه مستلزم به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي است، نمي پذيرد.
كشورهاي عربي استدلال مي كنند كه طرح خاورميانه عاري از سلاح هسته اي با برخورداري اسرائيل از اين تسليحات- نزديك به 300 كلاهك هسته اي- در تعارض است و آمريكا و متحدانش بدون اشاره به غيرقانوني بودن رژيم صهيونيستي و اشغال وحشيانه سرزمين مردم فلسطين، ادعا مي كنند كه اسرائيل براي حفظ امنيت خود به اين تسليحات نيازمند است!
و اما، دو روز پيش در اجلاس نيويورك اتفاق تازه اي به وقوع پيوست و آمريكا و انگليس و فرانسه به گونه اي غيرمنتظره و برخلاف هميشه از موافقت خود با پيشنهاد كشورهاي عربي سخن گفته و اعلام كردند كه قصد دارند اين پيشنهاد را در دستور كار اجلاس نيويورك قرار دهند. از سوي ديگر، رژيم صهيونيستي كه به بهانه اعتراض احتمالي برخي كشورها به وجود كلاهك هاي هسته اي اين رژيم از حضور در اجلاس نيويورك خودداري كرده و نماينده و هيئتي نيز به اجلاس نفرستاده بود، در اقدامي دور از انتظار كه ذوق زدگي از آن مي باريد، موافقت ضمني و البته مشروط خود را با مطرح شدن پيشنهاد كشورهاي عربي در اجلاس نيويورك اعلام كرد.
دو سوي ماجرا، صرفنظر از پيرايه هاي پيراموني آن، اينگونه است؛ در يك سو، آمريكا و متحدانش برخلاف روال قبلي، مي پذيرند كه پيشنهاد كشورهاي عربي براي پيوستن اسرائيل به معاهده NPT در دستور كار اجلاس نيويورك قرار گرفته و به بحث و بررسي گذارده شود. و در سوي ديگر اسرائيل نيز علي رغم مخالفت هاي گذشته، طرح اين پيشنهاد در اجلاس را با اين شرط مي پذيرد كه؛ الف: مرز كشورها در منطقه خاورميانه با صراحت تعيين و به رسميت شناخته شود يعني به رسميت شناختن رژيم اشغالگر قدس! ب: منطقه از حالت تهاجمي خارج گرديده و صلحي پايدار بر آن حاكم باشد. يعني اجراي طرح سازش با مشخصاتي كه در نشست ذلت بار «آناپوليس» روي آن توافق شده بود.
برخي از گزارش ها حاكي از آن است كه علاوه بر آمريكا، انگليس و فرانسه، دو كشور چين و روسيه نيز با اين طرح موافقت كرده اند و رايزني ها براي آماده سازي زمينه با سران برخي از كشورهاي عربي مخصوصاً مصر، در جريان است. مشكل كشورهاي عربي آنگونه كه آمريكايي ها به طور ضمني اعتراف مي كنند، افكار عمومي ملت هاي مسلمان است. به نوشته تحليلگران اسرائيل، مشكل آماده سازي افكارعمومي مسلمانان از يكسو به علت نفوذ عميق جمهوري اسلامي ايران در منطقه و از سوي ديگر با توجه به نتيجه دو جنگ 33 روزه حزب الله لبنان و 22 روزه حماس با اسرائيل، بسيار دشوارتر از آن است كه در نگاه اول به نظر مي رسد.
درباره اين توطئه گفتني است كه؛
1- همانگونه كه در توافق اعلام شده آمريكا و موافقت مشروط اسرائيل به وضوح مي توان ديد؛ آنچه از كشورهاي عربي گرفته مي شود به رسميت شناختن رژيم اشغالگر قدس است. يعني آرزويي كه صهيونيست ها از نخستين روزهاي اشغال فلسطين در سر مي پرورانده و تعقيب مي كرده اند. اين خواسته - در صورت تحقق توطئه مورد اشاره- «نقداً» به صهيونيست ها داده مي شود، ولي آنچه كشورهاي عربي به دست مي آورند موافقت اسرائيل با مطرح شدن عضويت اين رژيم در اجلاس بازنگري NPT و بحث و بررسي درباره كلاهك هاي هسته اي آن است. يعني بهاي «نسيه» و موكول به دهها شرط و شروط در قبال متاعي «نقد»!
گفتني است در سال 1995 و در اولين اجلاس بازنگري معاهده NPT نيز، هنگامي كه پيشنهاد كشورهاي عربي براي عضويت اسرائيل در اين معاهده و عاري شدن منطقه از سلاح هسته اي به اجلاس ارائه شد، اسرائيل بي آن كه با صراحت از پذيرش اين پيشنهاد خودداري كند، شرايطي مشابه آنچه امروز مطرح مي كند را پيش كشيد و در همان حال «ييگال الون» وزير خارجه وقت اسرائيل كه حتي به خاطر پذيرش تلويحي و مشروط پيشنهاد نيز مورد اعتراض برخي از مجامع صهيونيستي قرار گرفته بود، طي نطقي در مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت؛ دوستان ساده انديشي نكنند! سياست راه و رسم خاص خود را دارد. هميشه گفتن «بله، اما» از مخالفت صريح بهتر و كارسازتر است!
2- در پي موافقت آمريكا و متحدانش با قرار گرفتن پيشنهاد اعراب در دستور كار اجلاس نيويورك، «جرج ميشل» نماينده آمريكا در امور خاورميانه با اختيارات ويژه به منطقه اعزام شده و گفت وگو با مقامات رژيم صهيونيستي و كشورهاي عربي را آغاز كرده است. ماموريت اصلي جرج ميشل كه در ملاقات وي با محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين مطرح شد، از سرگيري طرح صلح خاورميانه-سازش- با محوريت اجلاس آناپوليس است.
حماس ضمن مخالفت خود با طرح سازش به محمود عباس هشدار داده است كه هيچيك از توافق هاي احتمالي وي با فرستاده ويژه آمريكا و رژيم صهيونيستي را نخواهد پذيرفت. اصلي ترين محورهاي طرح آناپوليس، به رسميت شناختن رژيم اشغالگر قدس و تشكيل دولت فلسطين در دو منطقه محدود و كم دامنه غزه و كرانه باختري رود اردن است. مطابق اين طرح، دولت فلسطين فاقد ارتش و نيروهاي مسلح و سياست گذاري مستقل بوده و تحت قيموميت كامل رژيم صهيونيستي قرار خواهد داشت. گفتني است، محمود عباس با نام عربي «ابومازن» يك بهايي ايراني الاصل و از نوادگان «عباس افندي» يكي از رهبران معروف حزب صهيونيستي بهائيت است.
3- مقامات آمريكايي و اروپايي و محافل صهيونيستي- از جمله لابي معروف صهيونيست ها در آمريكا، موسوم به آيپك - در مصاحبه ها و اظهارنظرهاي خود اصرار دارند كه اين نياز سال ها بر زمين مانده اسرائيل را به عنوان «امتياز»! به اعراب بفروشند. در همين زمينه «الوف بن» تحليل گر معروف اسرائيلي كه به تخصص در عمليات رواني شهرت دارد، روز شنبه 18/2/89-8مي 2010- طي مقاله اي كه ظاهر آن دلداري دادن به صهيونيست هاست و در نهان، تظاهر به ناز در مقابل يك نياز است، در روزنامه اسرائيلي «هاآرتص» نوشت «از آنجا كه هيچ كشوري در منطقه قصد خلع سلاح ندارد، اهميت اين مسأله - اشاره به توافق ياد شده در اجلاس نيويورك- اندك است و حداكثر با اقدامي نمايشي خاتمه مي يابد، زيرا اسرائيل حتي با تعيين فرستاده اي براي شركت در نشست خلع سلاح مخالفت كرده است... مصري ها مي گويند خلع سلاح هسته اي بايد آغاز شود در حالي كه اسرائيل از فرآيند بلند مدتي سخن مي گويد كه با توافق جامع صلح با همه دولت هاي منطقه آغاز مي شود و با خلع سلاح هاي متعارف شيميايي و در نهايت هسته اي ادامه مي يابد».
4- متاسفانه برخي از تحليل گران ساده انديش منطقه و شماري از كارشناسان آلوده، نه فقط در مقابل اين توطئه زبان به اعتراض نگشوده اند، بلكه از توافق شيطاني آمريكا به عنوان يك «امتياز» هم ياد مي كنند، كه صد البته از آنان انتظار چنداني نيست ولي از جمهوري اسلامي ايران كه عنوان پرچمدار مقابله با رژيم صهيونيستي و حمايت از مردم مظلوم فلسطين را به شايستگي با خود دارد و با سخنراني رئيس جمهور محترم در اجلاس نيويورك شركت كرده و نمايندگانش هم اكنون در اين اجلاس حضور دارند، انتظار مي رود با صدور بيانيه اي رسمي از اين توطئه پرده بردارد.
اين بيانيه مي تواند امضاي بسياري از كشورهاي اسلامي و از جمله كشورهاي عضو كنفرانس اسلامي و برخي ديگر از دولت هاي همسو را در خود داشته باشد. بيانيه مورد اشاره علاوه بر افشاي توطئه نيويورك كه به تنهايي موضوعيت دارد، ملاك روشني براي ارزيابي دولت هاي اسلامي در نگاه ملت هاي آنها نيز تلقي خواهد شد كه حركتي كارساز است.
همين جا بايد خطاب به سران فتنه كه شعار ديكته شده وزارت خارجه اسرائيل با عنوان «نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران»! را سرمي دادند گفت؛ مردم مظلوم فلسطين به نمايندگي از تمام ملت هاي مسلمان در برابر رژيم اشغالگر قدس ايستاده اند و حمايت از آنان كمترين بهايي است كه كشورهاي اسلامي براي تأمين امنيت خود مي پردازند. اگرچه به قول- چند روز پيش- نماينده رژيم صهيونيستي در سازمان ملل اسرائيل در وخيم ترين شرايط از دوران تشكيل خود تاكنون قرار دارد.
حسين شريعتمداري

 



نماينده رژيم صهيونيستي در سازمان ملل: ما تحريم مي كنيم ايران ما را مسخره مي كند

سرويس سياسي-
سفير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل موقعيت اسرائيل در اين سازمان را در بدترين وضعيت ارزيابي كرد و اذعان داشت كه ايران كوچكترين گزندي از تحريم ها نديده است.
«گابريل شاليو» سفير جديد رژيم صهيونيستي در سازمان ملل در گفت وگو با جرزالم پست تصريح كرد كه تحريم ها عليه ايران به هيچ وجه كارايي نداشته و نتوانسته به اهداف خواسته شده برسد و تنها نشان دهنده خيال بافي تاثير تنبيهات عليه ايران است.
شاليو در اين مصاحبه گفت: برخلاف توقع و آرزوي ما، تحريم ها هيچ تاثيري بر ايران نداشته است و ايران حتي كوچكترين گزندي نيز از اين تحريم ها نديده است. اين تحريم ها خيلي آبكي، بي تاثير و خنثي بوده است.
وي كه اولين زن نماينده اسرائيل در سازمان ملل است، امسال را بعلت پيوستن دولت لبنان به شوراي امنيت سالي سخت براي اسرائيل دانست و ضمن سنگين قلمداد كردن گزارشات گلدستون در مورد اسرائيل، گفت: اين باعث مي شود كه افزايش فشار به برنامه هسته اي ايران بسيار دشوارتر شود.
شاليو 68 ساله تاكيد كرد: الان ما دور چهارم تحريم ها را عليه ايران پشت سر مي گذاريم ولي ايران همچنان همه ما را به سخره گرفته و ما را مسخره مي كند و احمدي نژاد توانسته است كه جامعه بين الملل را تحت تاثير خود قرار داده و در زمينه هسته اي با خود همراه كند.
شاليو اذعان كرد كه من در سازمان ملل فشار زيادي را تحمل مي كنم و نشستن در صحن سازمان بين الملل و گوش كردن به سخنراناني كه دائما اسرائيل را محكوم مي كنند برايم غير قابل تحمل شده است.
وي ادامه داد: گزارش گلدستون باعث به خطر افتادن موقعيت اسرائيل در شوراي حقوق بشر سازمان ملل شده است و ممانعت اسرائيل براي ورود كارشناسان سازمان ملل براي بررسي جنگ غزه اين امر را دو چندان كرده است و ما الان در سازمان ملل در بدترين وضعيت قرار گرفته ايم. گزارش گلدستون نه تنها باعث برانگيختن احساسات افكار عمومي شد بلكه باعث شد كه تمامي دشمنان صهيونيست ها يك صدا شده و عملكردهايشان را كاناليزه كنند.
روزنامه صهيونيستي «ها آرتص» هم در گزارشي به بررسي توانايي هاي نظامي متحدان ايران در منطقه خاورميانه پرداخت و نوشت كه با يك محاسبه رياضي تعداد موشك هاي حزب الله و راكت هاي زلزال و موشك هاي شهاب 3 ايرانيان را شمارش كنيد و آن را بر 5/7ميليون نفر (تعداد صهيونيست هاي ساكن در فلسطين اشغالي) تقسيم كنيد. به هر اسرائيلي چند موشك مي رسد؟
اين روزنامه در ادامه به محاسبات جغرافيايي نيز پرداخته و نوشت: اگر سه دايره در اطراف تل آويو رسم كنيد، اولين دايره در برد موشك هاي شهاب بوده، دومين دايره در برد موشك هاي اسكاد و سومين دايره در برد موشك هاي كاتيوشا است.
بر اساس گزارش ها آرتص، بسياري از كارشناسان نظامي معتقدند كه اسرائيل ]در برابر متحدان ايران[ انتخابي نداشته و بايد به حمله اي پيشگيرانه بپردازد. اسرائيل به اين نتيجه رسيده است كه برنامه هسته اي ايران تهديدي وجودي براي خود نيست بلكه انواع مختلف موشك ها تهديد به شمار مي آيد.
در عين حال اين روزنامه صهيونيستي به مقامات اين رژيم توصيه مي كند كه صلح با سوريه را به پيش ببرند زيرا به عقيده نويسنده اين روزنامه، صلح با سوريه ممكن است تهديد نظامي از سوي اين كشور را خنثي كند و باعث جلوگيري از مسلح شدن حزب الله شده و حتي اگر اين اقدام به شكسته شدن روابط سوريه با ايران منتهي نشود، ايران را در موضعي آشفته قرار مي دهد. صلح با سوريه و فلسطينيان موضع تركيه را نيز تغيير مي دهد و باعث خنثي شدن دشمني ميان اسرائيل و ديگر كشورهاي عربي مي شود.
ها آرتص در پايان نوشت: به طور خلاصه، اسرائيل بايد با محاسبات به اين درك برسد كه ادامه نگه داشتن بلندي هاي «جولان» احتمال تقابل بين سوريه و اسرائيل را افزايش مي دهد.
گفتني است بر اساس دو قطعنامه كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي در سال گذشته، يوكيا آمانو مديركل آژانس موظف است درباره اجراي قطعنامه هاي محكوميت توانمندي هسته اي رژيم صهيونيستي و نيز عاري سازي خاورميانه از سلاح هسته اي، به كشورهاي عضو گزارش كند. اين گزارش بايد به شوراي حكام و به خصوص به كنفرانس عمومي كه كليه اعضا در آن حضور دارند، ارائه شود.
شايان ذكر است نشست شوراي حكام آژانس انرژي اتمي خردادماه برگزار خواهد شد.

 



غم و غصه ! (گفت و شنود)

گفت: اعضاي اتاق فكر سران فتنه كه در واشنگتن كنگر خورده و در لندن لنگر انداخته اند، يك عكس دستجمعي در واشنگتن گرفته اند كه آنها را در حال شكم چراني و قهقهه نشان مي دهد.
گفتم: خب! اگر اين حيوونكي ها نخندند و كيف نكنند چه كسي بايد بخندد و كيف كند؟!
گفت: آخه در فرهنگ فتنه گران، نيروي كيفي به كساني گفته مي شود كه اهل كيف كردن هستند و شب و روز مي خورند و مي خوابند و... بعله!!
گفتم: سركرده شياد يكي از فرقه هاي انحرافي ، اسم جوجه كباب را گذاشته بود «غصه» و اسم كباب بره را گذاشته بود «غم» و به هواداران خودش مي گفت؛ اگه بدونيد وقتي كه من در خانه هستم چقدر به خاطر شما، غم و غصه مي خورم و...!

 



كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ بدحجابان كه در شأن فرهنگ ملت ايران زمين نمي باشند مي خواهند آب به آسياب دشمن بريزند و با تسري اين بداخلاقي ها در سطح معابر عمومي و تفرجگاههاي مردم به نوعي ايجاد نگراني كنند. نمي خواهيم تمامي افراد بدپوشش را در اين قالب بگنجانيم ولي لازم است افراد معلوم الحال شناسايي تا عقبه جنگ نرم نيز در اين زمينه عقيم گردد. مردم براي حفظ سلامت فرزندان و جامعه خود آماده مقابله با هرگونه مظاهر فساد و بي بند و باري هستند.
محمودي
¤ مي خواستم از آقاي شريعتمداري به خاطر افشاگري هاي شجاعانه اش در مورد چهره هاي خبيث ضدانقلاب و عناصري همچون شيرين عبادي تشكر و از كيهان كه اين دفاعيات را مستدل منعكس مي كند كمال قدرداني را به عمل آورم.
عزيزي- ايلام
¤ حمله وحشيانه جلادان رژيم صهيونيستي به مساجد و به آتش كشيدن كتاب مقدس الهي به هيچ وجه ممكن قابل تحمل و چشم پوشي نيست و بي شك جهان اسلام بي صبرانه در انتظار شديدترين برخوردها و واكنش هاي سازمان ملل و همه مجامع و محافلي كه مدعي احترام به حقوق حقه ملت ها هستند مي باشد
يك هموطن
¤ دين مقدس اسلام در حالي كه انسان ها را به صبر و گذشت و فرو خوردن خشم توصيه مي كند اما از طرف ديگر هرگونه سكوت در برابر ظلم و قيام نكردن در برابر طاغوتيان را جايز نمي داند. از آقاي شريعتمداري به خاطر پاسخ به همه اهانت ها و خصومت هاي دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي تشكر و قدرداني مي كنم.
سليمان بلغار
¤ پيشنهاد مي شود با ارسال كمكهاي اوليه و مواد مورد نياز پزشكي و غذايي براي مردم محاصره شده غزه از طريق تحويل دادن آنها به مقر صليب سرخ جهاني و جمعيت هلال احمر، غده سرطاني اسرائيل در تنگنا قرار داده شود و اگر ممانعتي توسط اين رژيم ددمنش و جنايتكار در ارسال كمكهاي انساندوستانه مسلمانان ايجاد شد از طريق شكايت به سازمانهاي ذيربط جهاني از جمله ديوان داوري لاهه موضوع پيگيري شود تا انشاء ا... جهان از لوث اين رژيم جنايتكار و ضدبشري و متحدان نانجيب او خلاصي پيدا نمايد.
مهدي گودرزي
¤ با توجه به گستاخيهاي امارات چرا اسم خيابان ظفر را به «خليج فارس» عوض نمي كنند تا امارات مجبور شود براي آدرس سفارتش از اين اسم استفاده كند؟ در ضمن يك بخشنامه هم به پست بدهند كه هر نامه اي به اين آدرس بود اگر اسم خليج فارس را ننوشته بود با ذكر علت به فرستنده ارجاع بدهند.
غلامرضا روزبان
¤ براي چندمين بار است كه اين سؤال را مطرح مي كنم ولي پاسخي دريافت نمي كنم و آن اينكه براي نظاميان متقاضي انتقال به شهرستان هم امتيازات اعلام شده براي كارمندان عادي لحاظ خواهد شد يا نه؟
احمدي
¤ پيشنهاد مي كنم يكي از خطوط هوايي داخلي و خارجي كشور را به نام «پرشين گلف» تغيير دهند يا خط هوايي جديدي به نام «خليج فارس» تاسيس نمايند.
داوود
¤ وزير محترم ارشاد از ناكافي بودن تعداد معلمين و اساتيد قرآن در مدارس گله مند بودند لذا پيشنهاد مي كنم وظيفه تدريس قرآن به دانش آموزان را به مساجد محل واگذار كنند تا دانش آموزان ضمن آشنايي بيشتر با مساجد به قرآن آموزي در بهترين مكان ممكن نايل شوند.
مهدي مژدهي- اهواز
¤ روستاي «عالي سر» از توابع بخش پائين طالقان از شهرستان ساوجبلاغ فاقد برق و روشنايي و جاده مناسب بوده و هست و در ارديبهشت امسال مسئولان مربوطه كتباً اذعان كردند كه تنها با پرداخت پول از جانب اهالي روستا از موهبت برق برخوردار خواهد شد، لذا از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
پشت كوهي
¤ از شركت فرآورده هاي نفتي و متوليان ستاد سوخت تقاضا مي شود نسبت به تعيين تكليف جايگاه هاي سوخت CNG كه پس از افتتاح و چند صباحي فعاليت متوقف مي گردند رسيدگي كنند متأسفانه جايگاه سوخت شهرري خيابان شهيد آويني، شهرك علايين بيش از 2 سال است كه متوقف شده و كسي هم پاسخگو نيست. با توجه به گسترش و افزايش روزانه خودروهاي گاز سوز لازم است روز به روز بر گسترش جايگاه ها اقدام نمود نه اينكه جايگاه هاي تأسيس شده را به حال نيمه تعطيل درآورد.
اسداللهي
¤ ما ساكنين بن بست شادي واقع در خيابان شادمهر (شادمان سابق) منتهي اليه خيابان آزادي، خيابان مشرف به ايستگاه در حال احداث مترو هستيم. چند سالي است كه از مزاحمتهاي چندين نمايشگاه فروش خودرو در اين كوچه بن بست در عذابيم. صاحبان اين نمايشگاه ها با پارك غيرمجاز خودروهاي خود در عرض خيابان پياده رو و مكانهاي توقف ممنوع آسايش اهالي را سلب كرده اند و به شكايات مردم بي توجهي مي نمايند. موضوع از طريق ناحيه 2 شهرداري منطقه 2 نيز پيگيري شده ولي نتيجه اي حاصل نشده است لذا از مسئولين تقاضاي رسيدگي و رفع سدمعبر مي نمائيم.
جمعي از ساكنين محل
پاسخ شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 70/20/98 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» به آگاهي مي رساند: خاموشي هاي خيابان سراج در پايان سال 88 بكلي رفع و هم اكنون روشنائي آن در حد استاندارد برقرار مي باشد.
پاسخ شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 21/20/98 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» به آگاهي مي رساند: روشنايي معابر ميدان رسالت و خيابان هنگام هر شب مورد بازديد اكيپ هاي اجرائي قرار مي گيرد و هيچگونه خاموشي در اين مسير مشاهده نشده است.

 



بروجردي: محل مبادله سوخت در خاك ايران است ، درباره جزييات مذاكره مي كنيم

سرويس سياسي -
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد بر ضرورت تامين سوخت راكتور تهران گفت، محل مبادله در خاك ايران و چگونگي تبادل سوخت از مسايل اجرايي و ثانوي است.
علاءالدين بروجردي در گفت وگو با ايسنا، در پاسخ به اين پرسش كه سخنگوي وزارت خارجه برزيل اعلام كرده است، برزيل هيچ پيشنهادي در بحث تبادل سوخت ندارد، اظهار كرد: « در، براي ورود هر كشوري جهت تامين سوخت راكتور تهران، حتي آمريكا، باز است. هر كشوري كه آمادگي عملي خود را براي تامين سوخت 20درصدي بدون پيش شرط اعلام مي كند، مي تواند به بحث مبادله سوخت با ايران وارد شود.»
بروجردي در پاسخ به اين پرسش كه آمادگي برزيل و تركيه براي ورود به بحث تبادل سوخت راكتور تهران مربوط به محل مبادله سوخت در كشور ثالث است يا به تبديل سوخت 5/3درصد ايران به 20درصد توسط كشوري ديگر مربوط مي شود، گفت: «آنچه مهم است، تامين سوخت است. محل مبادله در خاك ايران و چگونگي تبادل سوخت از مسايل اجرايي و ثانوي است. هر كشوري كه توانمندي غني سازي تا 20درصد را داشته باشد، مي تواند در اين بحث وارد شود.»
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ايران در پاسخ به اين پرسش كه برخي مقامات آمريكا ورود برزيل و تركيه به مذاكرات تبادل سوخت را بازي ايران با زمان دانسته اند، تاكيد كرد: «اين حرف بي خودي است. اگر آمريكا معتقد است ايران در حال خريد زمان است، مي تواند خودش پيش قدم شود و سوخت راكتور تهران را تامين كند.»
در همين حال، به گزارش رويترز، سرگئي ريابكوف معاون وزير خارجه روسيه با اشاره به اينكه براي مدتي است كه مقام هاي ايران در رده هاي مختلف از آمادگي خود براي مبادله سوخت هسته اي راكتور تحقيقاتي تهران خبر مي دهند گفت: به تلاش هاي بيشتر و درجه اي از انعطاف پذيري براي دست يافتن به راه حلي كه براي دو طرف قابل قبول باشد نياز است.
از سوي ديگر؛ عبدالله گل رئيس جمهور تركيه پس از ديدار با بشار اسد رئيس جمهور سوريه در يك كنفرانس خبري گفت: بر حل مسئله هسته اي ايران از راه هاي صلح آميز و ديپلماتيك بسيار اهميت قائل هستيم. زيرا ايران همسايه تركيه و يكي از كشورهاي مهم منطقه است كه با سوريه نيز روابط خوبي را دنبال مي كند. معتقديم كه اين مسئله قبل از اين كه به درازا بكشد از راه هاي ديپلماتيك حل شود.
به گزارش روزنامه صباح چاپ تركيه، هم چنين بشار اسد نيز در اين كنفرانس خبري با تاكيد بر حل مسئله هسته اي ايران از راه هاي ديپلماتيك، گفت: هر كشوري مي تواند به انرژي صلح آميز هسته اي دست يابد. ما طرفدار خلع سلاح در منطقه هستيم.

 



رابرت گيتس: ارتش آمريكا از جنگ افغانستان و عراق شوكه است ، جنگ جديدي آغاز نخواهد شد

سرويس سياسي-
وزير دفاع آمريكا اذعان كرد كه ارتش اين كشور از جنگ در افغانستان و عراق شوكه شده و ديگر قادر به ورود به جنگ ديگري نيست.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «رابرت گيتس» در اين باره گفت: بر اثر آغاز جنگ با افغانستان و عراق، شوك هاي شديد به ارتش آمريكا وارد شده است.
وي افزود، در چنين شرايطي، باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا و كنگره درباره اين احتمال كه ارتش آمريكا را درگير يك جنگ پرهزينه ديگر بكنند بسيار محتاط خواهند بود.
وزير دفاع آمريكا تصريح كرد: فكر مي كنم زماني كه به آينده نگاه مي كنيم به ويژه طي دو سال آينده كه در عراق و افغانستان حضور داريم كنگره و رئيس جمهور آمريكا به سختي درباره عمليات نظامي ديگر كه دست كم سالانه يكصد ميليارد دلار هزينه خواهد داشت نگاه خواهند كرد.
براساس اين گزارش، گيتس همچنين گفت كه هدف وي كاهش دو تا سه درصدي بودجه پانصدو پنجاه ميليارد دلاري وزارت دفاع آمريكا است كه سالانه حدود ده تا پانزده ميليارد دلار مي شود. اين صرفه جويي پنتاگون را قادر خواهد داشت كه سطح نيروهاي خود را حفظ كند و براي برنامه هاي نوسازي خود بودجه فراهم كند.
گيتس گفت بدون اين صرفه جوييها دستيابي به نرخ رشد لازم براي حفظ ساختار كنوني نيروها بسيار بعيد خواهد بود.
رابرت گيتس چند روز پيش نيز درباره توان نظامي ايران گفته بود كه بعضي كشورها براي تضعيف قدرت نيروي دريايي ايالات متحده، استراتژي «غيرمتوازن» در پيش گرفته اند.
وي در اين مورد به ايران اشاره كرد و گفت: نيروي دريايي آمريكا در خليج فارس با تركيبي از سلاح هاي دفاعي و تهاجمي ايران مواجه است.
به گفته وزير دفاع آمريكا، اين سلاح ها شامل موشك هاي بالستيك، موشك هاي ضدكشتي، قايق هاي تندرو و نيز مين هاي دريايي مي شود.
براساس گزارش هاي خبرگزاري ها، حداقل 300 فروند قايق موشك انداز و نفربر، در مرحله اول اين مانور سه روزه شركت كردند.
ايران اين مانورها را دفاعي مي داند، اما چنين اقدام هايي در حوالي تنگه هرمز بازتاب وسيعي در رسانه هاي آمريكا دارد.
وزير دفاع آمريكا اذعان كرد كه توانايي موشك هاي هدايت شونده، ديگر در «مالكيت انحصاري» كشورش نيست.

 



بازديد آقاي دروغگواز لوكيشن شكنجه و تجاوز (خبر ويژه)

ميرحسين موسوي و همسر وي به ديدار خانواده جعفر پناهي كارگردان نشان شده ناتوي فرهنگي و از شايعه سازان جريان فتنه رفتند. اين همان خانه اي است كه پناهي با سفارش خارجي، در زيرزمين آن، لوكيشن شكنجه و تجاوز را براي فيلم برداري آماده كرده و 18 نفر مشغول صحنه سازي بودند.
«كلمه» سايت وابسته به موسوي خبر بيشتري از اين ملاقات منتشر نكرد اما به دوبار سابقه دستگيري پناهي، يكبار در 8 مرداد 88 و بار دوم در 10 اسفند 88 به همراه 18 نفر ديگر در خانه خود اشاره كرد.
پناهي بار دوم در حالي دستگير شد كه در پوشش پارتي و مهماني، زيرزمين خود را تبديل به كارگاهي براي تهيه و مونتاژ فيلم هاي جعلي با مضمون القاي شكنجه و تجاوز كرده بود. يكي از بازداشت شدگان در خانه پناهي پس از آزادي به «تابناك» گفته بود: پناهي مشغول تهيه فيلم در زيرزمين خانه خود بود. او از اعتماد ما سوءاستفاده كرد. سناريو و داستان اين فيلم روايت زندگي خانواده چهار نفره اي بود كه درگير اتفاقات بعد از انتخابات مي شوند و فرزند خانواده مورد تجاوز در بازداشتگاه قرار مي گيرد. پناهي قصد داشت «شكنجه و تجاوز» را در بازداشتگاه هاي ايران برجسته كند. من و ديگر دوستانم در اين مدت هزينه برداشت هاي يك طرفه، غيرمنصفانه و اشتباه پناهي از موضوعات سياسي و بلندپروازي هاي وي در اين زمينه را پرداخت كرديم و اين در حالي است كه پناهي به اعضاي گروه فيلم سازي توصيه مي كرد اكيداً با كسي در خصوص ساخت فيلم صحبت نكنند و موضوع را حتي با نزديك ترين افراد خود طرح نكنند. شأن سينما و هنر بالاتر از سياست است و درست نيست براي «مقاصد سياسي» و يا «ديده شدن در مجامع بين المللي»، زندگي، فعاليت هنري و آينده عده اي را كه اعتماد كرده اند ناديده گرفت و با سوء استفاده از اعتماد آن ها عليه مردم و سرزمين خود براي خوشايند خارجيان فيلم شكنجه ساخت. ما در قالب گروهي 18 نفره حدود 2 هفته مشغول فيلم برداري در لوكيشني واقع در منزل شخصي پناهي بوديم و حدود نيمي از فيلم را فيلم برداري كردم كه همگي عوامل سرصحنه بازداشت شديم.
برخي اعضاي ستادهاي موسوي و كروبي با چراغ سبز اين دو تن سراغ القاي شكنجه و تجاوز رفتند و اين پس از آن بود كه سران فتنه دريافتند دروغ تقلب در انتخابات كارايي خود را از دست داده است. كروبي و موسوي مدتي است از سر درماندگي، به خانه برخي از بازداشت شدگان مي روند اما خبرها حاكي است شماري از خانواده ها در اين ملاقات ها اعتراض هاي تندي را متوجه كروبي و موسوي كرده اند.

 



به شرافتم قسم متحول شده! (خبر ويژه)

يك سلطنت طلب و مستخدم مطبوعاتي سفارت آمريكا در رژيم پهلوي گفت: ميرحسين موسوي دچار تحول فكري شده و بايد از او حمايت شود.
عليرضا نوري زاده معروف به دروغ زاده، همكار دوجانبه موساد و سيا طي سخناني در شبكه تلويزيوني وابسته به گروهك تروريستي پژاك گفت: آقاي موسوي كه 8 سال نخست وزير بود اكنون ديگر اعتقادي به آرمان هاي خميني ندارد و از اين رو بايد حمايت شود.
وي افزود: دوستان من در بسياري از جلسات خود مطرح مي كنند كه موسوي هشت سال نخست وزير بوده، از اين رو نبايد از وي حمايت كرد، اما من بر اين باور هستم كه بايد همه جانبه از وي حمايت كرد. او اگر افكار سال 59 را داشت جنبش سبز هرگز به دنبال وي حركت نمي كرد، اما موسوي امروز درباره افكار گذشته خود تجديدنظر كرده است و فهميده راهي كه در گذشته مي رفته است، يعني تبعيت از خط خميني نادرست بوده است. او اول انقلاب جوان بود و چشم جهان بين نداشت، اما امروز صحبت از عدالت و دموكراسي مي كند.
نوري زاده گفت: تحول در افكار براي بسياري از افراد به وجود آمده است، براي نمونه ابتداي پيروزي انقلاب صادق زيبا كلام در يكي از سخنان خود كه راجع به آمريكا داشت، گفته بود كه بعد از نابودي ايالات متحده آمريكا، ايران بايد ساير كشورهاي ديگر را از چنگال كفر نجات دهد، اما امروز اين گونه فكر نمي كند.

 



قدرت نمايي دريايي ايران از منطقه فراتر رفته است (خبر ويژه)

«ايران در حال نشان دادن قدرت خود به ناوگان دريايي آمريكا نه تنها در منطقه بلكه تا خليج عدن، شاخ آفريقا و درياي سرخ است.
سايت صهيونيستي دبكا فايل با درج اين تحليل درباره رزمايش هاي دريايي ارتش و سپاه نوشت: ايران در بزرگ ترين رزمايش دريايي خود با شركت نيروي دريايي ارتش و سپاه به تمرين براي هرگونه برخورد احتمالي در خارج از خليج فارس با قواي آمريكايي و مغلوب كردن آن ها پرداخت. اين رزمايش اولين بار است كه در منطقه اي به وسعت 000/250 كيلومتر مربع از تنگه استراتژيك هرمز تا اقيانوس هند برگزار مي شود. ايران با آماده نمودن بهترين كماندوهاي دريايي و هوايي و نيروهاي ويژه آن ها را به دو هدف در اين رزمايش شركت داده است؛ خاتمه دادن به حضور آمريكا در خليج فارس و نمايش نقش ايران به عنوان بزرگترين و قدرتمندترين ابرقدرت منطقه اي، اين رزمايش به اين مفهوم است كه ايران نظارت و احاطه خود را بر مسير عبور نفت در برابر ناوگان نيروي دريايي آمريكا آغاز كرده است.
اين پايگاه خبري به نقل از منابع مطلع نوشت: ايران براي اولين بار نيروي هوايي خود را تا سواحل سومالي به پرواز درآورده و برد پروازهاي خود را افزايش داده است. اين اقدام نشان مي دهد كه ايران نه تنها در حال نشان دادن قدرت خود به ناوگان دريايي آمريكا حاضر درسواحل منطقه است بلكه تا شاخ آفريقا، خليج عدن و درياي سرخ مي باشد.

 



11 سال حبس براي دستيار 320 ميليارد توماني مهدي هاشمي (خبر ويژه)

دستيار مهدي هاشمي در مديريت يكي از سايت هاي تدارك فتنه و آشوب به 11 سال حبس محكوم شد.
حمزه كرمي كه از نزديكان مهدي هاشمي محسوب مي شود و از طرف وي سايت دروغ پراكن و ضدانقلابي «جمهوريت» را در بحبوحه انتخابات رياست جمهوري سال گذشته بر عليه نظام مديريت مي كرد، به جرم فعاليت تبليغي عليه نظام به يك سال حبس و به خاطر اختلاس از سازمان بهينه سازي مصرف سوخت به 10 سال حبس و انفصال دايم از خدمات دولتي محكوم شد.
كرمي از سال 74 تا 80 مديركل سياسي دفتر رئيس جمهور در دولت هاي سازندگي و اصلاحات بود و در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري (سال 84) نيز رياست ستاد مطبوعاتي نامزد مورد حمايت كارگزاران را برعهده داشت.
كرمي در جريان محاكمه در دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات اعلام كرد: مهدي هاشمي اعتقادي به هزينه شخصي براي انتخابات نداشت و با وجود گوشزد كردن من نپذيرفت كه استفاده از پول بيت المال براي اين منظور جرم است... گرداننده واقعي سايت جمهوريت مهدي هاشمي بود و من تنها مدير اسمي آن بودم. پرسنل سايت با چاپ شب نامه در ستادهاي ميرحسين موسوي و توزيع آنها، به تضعيف نظام مي پرداختند. جاسبي به بنده گفت كه بايد هر كاري انجام دهيم تا هر كسي به غير از احمدي نژاد رئيس جمهور شود... من از سال 82 به سازمان بهينه سازي مصرف سوخت رفتم. در آنجا هم مهدي هاشمي نقش موثري داشت. او اعتقادي به هزينه شخصي براي انتخابات نداشت. لذا بنده با وي صحبت كردم و البته گوشزد هم كردم كه استفاده از پول بيت المال در انتخابات جرم است ولي مهدي هاشمي نمي پذيرفت.
وي خاطر نشان كرده بود: سازمان بهنيه سازي مصرف سوخت بايد در جهت كاهش و بهينه سازي مصرف سوخت كار مي كرد. البته شركت هاي مختلفي هم با اين سازمان قرارداد داشتند كه از جمله اين شركت ها شركتي با مديريت امير-الف بود كه كار اين شركت نيز ساخت تيزرهاي تبليغاتي و در كل تبليغ بود. همه روساي اين شركت هايي كه با سازمان بهينه سازي قرارداد داشتند از دوستان مهدي هاشمي بودند و آمادگي گرفتن پول تحت عنوان بهينه سازي و تبليغات انتخاباتي براي كانديداي مدنظر مهدي هاشمي را داشتند و اين شركت ها با سند سازي هاي صورت گرفته، موظف شدند كه كار تبليغاتي براي مهدي هاشمي انجام بدهند. يك شركت، 500 ميليون تومان براي چاپ يك ميليون جلد كتاب پول دريافت كرده بود در حالي كه تنها 25 هزار جلد كتاب چاپ شد و مابقي پول صرف تبليغات مورد نظر مهدي هاشمي شد. او معتقد به پولشويي بود. وي پولها را از سازمان بهينه سازي دريافت مي كرد و آنها را مكرراً به دلار و ريال تبديل مي كرد. وقتي كه دليل اين كار را از وي پرسيديم، گفت كه با اين كار كسي نمي تواند منشاء پول ها را كشف كند. با فشار مهدي هاشمي از سازمان بهينه سازي مصرف سوخت به منظور تبليغات در دوره نهم انتخابات رياست جمهوري پول برداشت مي شد و مهدي هاشمي پس از شكست در انتخابات به اقدامات خود ادامه داد و مابقي پول هاي باقي مانده و بدهكار شده خود را نيز به شركت هايي كه تبليغ مي كردند، پرداخت كرد. اين پولها معادل 2 ميليارد تومان بود.
كرمي با بيان اينكه در بيان مسائل رخ داده در انتخابات دهم رياست جمهوري تاكيد كرده بود: مهدي هاشمي با بنده صحبت كرده و گفت كه ما بايد براي انتخابات كار رسانه اي قوي اي را آغاز كنيم. چند روز بعد هم در جلسه اي جاسبي به بنده گفت كه بايد هر كاري انجام دهيم تا هر كسي به غير از احمدي نژاد رئيس جمهور شود. از اين رو ما نيز سايت جمهوريت را با مديريت رسمي مهدي هاشمي راه اندازي كرديم، البته چند روز بعد جاسبي با تغيير نظر به ما اطلاع داد كه بنده مي خواهم در انتخابات بدون موضع باشم لذا دستور تعطيلي سايت جمهوريت را صادر كرد ولي با فشارهاي هاشمي اين سايت به كار خود همچنان ادامه داد.
وي افزود: سايت جمهوريت ابتدا قرار بود از كانديدايي در انتخابات حمايت و نسبت به دولت نهم نيز نقدهايي داشته باشد ولي با فشارهاي مهدي هاشمي، اين سايت تبديل به سايت تضعيف كننده سازمان هاي نظامي از جمله بسيج و سپاه و سازمان هاي دولتي شد و حتي اين سايت خدمات دولت را نيز پول پاشي معرفي مي كرد و كار به جايي كشيد كه اين سايت برخلاف واقعيت، شبهه تقلب در انتخابات را تلقين كرد. مهدي هاشمي حتي مطالب تندتري را براي انتشار به سايت جمهوريت ارائه مي داد كه البته ما اين گزارش را هرگز منتشر نكرديم.
وي در پاسخ به سوال قاضي دادگاه درباره اينكه در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت چقدر وجه از مهدي هاشمي دريافت كرديد، گفته بود «فقط به خود من 320 ميليون تومان پول دادند كه البته حاضرم بخشي از آنها را كه در اختيارم هست بازگردانم ولي بخش ديگر را بين پرسنل توزيع كردم.»
گفتني است مهدي هاشمي از 7 ماه پيش از كشور خارج شده و با وجود احضار حاضر به مراجعت و پاسخگويي نشده است.

 



كپسول روحيه و انرژي از آمريكا رسيد! (خبر ويژه)

برخي اوقات تقلاي ضد انقلاب خارج نشين براي تحميق عناصر همسو درداخل و روحيه دادن به آنها، حالتي به شدت مضحك به خود مي گيرد.
به دنبال بروز افسردگي شديد در محافل ضد انقلاب طي 4-3 ماه اخير، سيامك- م از عناصر ضد انقلاب كه چند سالي است به آمريكا رفته، در وبلاگ خود(آرتا هرمس) خطاب به اين عناصر افسرده و سردرگم در فضاي مجازي نوشت: همه چيز دوباره خسته كننده س؟ به شما متلك مي گن و مسخره تون مي كنن؟ پس لابد جنبش مرده! اين جوري فكر مي كني؟ فكر مي كني جنبش تموم شد؟ فكر مي كني شكست خوردي؟ گيرم كه شكست خورديم. گيرم كه حتي خود تو هم مي دوني تموم شده و فقط روت نميشه به خودت بگي. گيرم كه مخالفان به جاي مبارزه با جمهوري اسلامي، افتادن به جون هم و تقصيرها رو گردن هم ميندازن. گيرم همه اونايي كه فكر مي كرديم مي تونن رهبر جنبش باشن و اونو جلو ببرن، حوصله شون سر رفته و برگشتن سر خونه و زندگي شون. آخرش چي؟ بذار رك بهت بگم. جنبش مرد كه مرد تو كه نمرده اي]![ تو كه هنوز اميدت رو از دست نداده اي بايد كاري بكني. نميگم تنهايي پاشو بيا خيابون. بايد حرف بزني و بنويسي. بايد كاري كني كه هر شب يك شراره كوچولوي آتش مدام تا صبح جلوي چشم مردم حركت كنه و نذاره بخواب برن. نمي خوام دروغ بگم و اميد بيخودي بهت بدم.
وي در ادامه مي نويسد: بذار يه چيزي بهت بگم كه ممكنه ناراحتت كنه ولي به درك... ميگم چون اگه قرار باشه از حرف من ناراحت بشي همون بهتر كه قيد آزادي رو بزني آخه براي رسيدن به آزادي خيلي چيزها پيش مياد كه آدمو ناراحت كنه و اين چيزي كه من الان مي خوام بگم پيش اونا هيچي نيست؛ نشستي تو خونه ت كنار كامپيوترت و مدام براي بهروز و مهناز و جاويد و مژگان و لاله ايميل مي زني كه بيا انقلاب كنيم؟ آخه اين هم شد كار رفيق؟ خب اون هم كه دوستته و مثل تو فكر مي كنه و مدام داره همين كاري رو مي كنه كه تو مي كني! توي يه دايره بسته بين خودتون پيغام ها رد و بدل ميشه. پس بقيه چي؟ اگه فكر مي كني حالش رو داري كه انقلاب كني]![ اگه فكر مي كني كه لازمه همه بدونن چه خبره... نميشه مثل من كه اين طرف دنيا نشستم و دارم براي تو كه اون ور دنيا هستي داد مي زنم لنگش كن، رفتار كني. بايد بري تو مردم]![ بايد تو روستاها، يا دست كم وقتي ميري مسافرت برو تو روستاها مردم رو ببين و باهاشون حرف بزن. اگه بخواي نطق كني كلكت كنده س و درسته كه مثل دوستات چارتا ليچار بارت نمي كنن و چون مهمون هستي احترامت رو حفظ مي كنن ولي راستش و بي تعارف گند زدي! فكر نكن كه نمي فهمن چي ميگي.
اين جناب نابغه در پايان تحميق و روان درماني خود نوشت: اگر قرار بود اپوزيسيون بميره كه من و هم نسل هام از شدت يأس مرده بوديم. حالا نوبت نسل توست. نسل من نتونست كاري بكنه. با اين كه از نسل تو خوشم نمياد و ريز مي بينمش اما شانس شما اينه كه رژيم هم شما رو ريز مي بينه. چرا به من چپ نگاه مي كني؟ اگه ناراحتي بلند شو حسابشو برس تا مثل ما مجبور نشي براي بعد از خودت نامه فدايت شوم بنويسي و ازشون بخواي فكر نكن شكست خوردن! مي دونم به كمك ماها نياز نداري و خودت مي دوني چكار مي خواي بكني، ولي اگه يه وقت مشكلي پيش اومد يادت باشه مي توني رو ما هم حساب كني، آخه مي دوني ما چند تا خشتك بيشتر از شما پاره كرديم و گاهي يه چيزايي حاليمون ميشه. نسل قبل از ما هم هست كه حتي بيشتر از ما شلوار پاره كردن و پيغام دادن كه به شما بگم روي اونا هم مي تونين حساب كنين البته نمي دونم دارن تعارف شابدوالعظيمي مي كنن يا واقعا ميشه روشون حساب كرد. نسل قبل از اونا هم هست كه خيلي ادعاش ميشه و هيچ كس نمي دونه بايد روش حساب باز كرد يا نه، ولي كي به كيه روي اونا هم حساب كنين. يادت باشه تو تنها نيستي مگه اين كه خودت بخواي تنها باشي]![

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14