(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 ارديبهشت 1389- شماره 19641

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
درخواست 236نماينده براي برخورد قاطع با فساد و بدحجابي
خارج از دستور
اختلاف وتفرقه ، جهنم مي آورد
فاطمه آليا: دستگاه قضايي كار محاكمه سران فتنه را در هفته قوه قضائيه يكسره كند
اعلام مخالفت گروه هاي تجاري آمريكا با تحريم ايران
قهوه با طعم فتنه
رحيمي: به عنوان گام نخست مبارزه با مفاسد اقتصادي
بدهكاران دانه درشت بانكي به قوه قضائيه معرفي مي شوند
نماينده مصر در سازمان ملل: پيشنهادات 11 گانه تهران كاملا همسو با ديدگاه كشورهاي غيرمتعهد است
سفير كشورمان در بحرين: ادعاي دست داشتن ايران در ماجراي جاسوسي در كويت كذب است
نمايش و نقد «دموكراسي توي روز روشن» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان
وزراي نيرو، نفت و رفاه به مجلس مي روند



طي بيانيه اي اعلام شد
 درخواست 236نماينده براي برخورد قاطع با فساد و بدحجابي

236 نماينده مجلس شوراي اسلامي در بيانيه اي با تاكيد بر ضرورت تامين اجتماعي و اخلاقي خواستار مقابله با مظاهر بي حجابي و بي بندوباري در جامعه شدند.
در اين بيانيه كه در پايان نشست علني ديروز خانه ملت قرائت شد آمده است:
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر ضرورت تامين امنيت اجتماعي و اخلاقي از جمله مظاهر مختلف عفاف و حجاب خواهان جديت و اهتمام وزارت كشور و نيروي انتظامي در حفظ حريم ارزش هاي اسلامي در جامعه هستيم.
ترديدي نيست كه جوانان بزرگترين و بهترين سرمايه كشور هستند و آنچه مي تواند اين سرمايه را حفظ كند و در خدمت استقلال و سربلندي ميهن اسلامي قرار دهد همانا سلامت اخلاقي و معنوي جوانان است.
دشمنان نيز با درك اهميت اين سرمايه عظيم درصدد هستند تا با شيوه هاي گوناگون جامعه به ويژه جوانان را گرفتار انواع مفاسد اجتماعي و اخلاقي كنند و در اين راه با وسايل گوناگون و توطئه هاي مختلف به ترويج مواد مخدر، بي بندوباري و بي حجابي نيز مي پردازند.
اهتمام به مقابله قاطع و در عين حال حكيمانه با اين توطئه ها خواست عموم ملت ايران است و رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز همواره اين خواست را بيان فرموده اند و به دستگاه هاي ذيربط در قواي سه گانه گوشزد كرده اند.
انتظار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از مسئولان محترم اين است كه بر تلاش و تدبير خود براي مقابله با مفاسد اخلاقي و اجتماعي و تامين هرچه بيشتر عفاف و حجاب در جامعه اسلامي ما كه درخواست مقام معظم رهبري و ملت بزرگ ايران و شهيدان انقلاب اسلامي است بيافزايند و اطمينان داشته باشند كه نمايندگان مجلس به وظايف خود در حوزه قانون گذاري و عرصه نظارت از همكاري با مجريان و مسئولان محترم دريغ نخواهند كرد.
ضمنا از دولت محترم جمهوري اسلامي و رياست جمهور نيز مي خواهيم كه لايحه امر به معروف و نهي از منكر را كه طبق اصل 8 قانون اساسي جمهوري اسلامي وظيفه همگاني و متقابل برعهده مردم نسبت به يكديگر (دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت) هرچه سريعتر جهت طي مراحل قانوني به مجلس تقديم كند.
قوه قضائيه با خدشه داركنندگان عفاف برخورد كند
در همين حال رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي نيز از قوه قضائيه خواست با خدشه داركنندگان عفاف و حجاب در جامعه برخورد كند.
طيبه صفايي در نطق ميان دستور ديروز مجلس اظهار داشت: از رئيس جمهور مي خواهم در سالي كه با اولويت هاي فرهنگي انتخاب شده با تاكيد و نظارت ويژه اين مطالبه مسلم رهبري و ملت يعني اجراي قانون عفاف و حجاب را در عمل تحقق بخشد.
به گزارش فارس صفايي ادامه داد: از رئيس مجلس هم مي خواهم كه نظارت بر عملكرد وزارتخانه ها توسط كميسيون هاي مربوطه براي اجراي راهكارهاي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و رفع موانع استعماري را در اولويت اول كاري مجلس قرار دهد.
وي اضافه كرد: از آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه نيز مي خواهم كه با پشتيباني مقتدرانه و برخورد جدي با سران فتنه و كساني كه به عمد چهره جامعه را از بعد عفاف و حجاب خدشه دار مي كنند و برخورد جدي با مدافعين كذايي حقوق بشر كه به دروغ خود را حامي حقوق ملت ناميده، در حالي كه هيچ تعهدي به عفاف و حجاب ندارند، مجلس و دولت را در حاكميت بيشتر ارزش هاي اسلامي در جامعه ياري دهند و به تعبير خودشان خواب را بر چشمان مفسدان نيز حرام كنند.
صفايي ادامه داد: مسئولان صدا و سيما نيز پاسخ دهند كه در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه نهادينه كردن الگوهاي اصيل انقلاب اسلامي به احياي ارزش هاي ديني در مقابل اين همه تهاجم و جنگ نرم، چه تدابيري انديشيده اند؟ و در نهايت همه وزراي وزارتخانه ها بايد به مردم ولايت مدار و هميشه در صحنه ايران توضيح دهند كه درخصوص حاكميت ارزش هاي عفاف و حجاب و نهادينه شدن آن در رفتار و فرهنگ سازماني وزارت متبوعه چه برنامه هايي را دنبال مي كنند؟
آموزشكده هاي فني وحرفه اي دانشجو مي پذيرند
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بخشي از جلسه علني ديروز جزئيات طرح پذيرش دانشجو در آموزشكده هاي فني و حرفه اي را تصويب كردند.
براساس ماده واحده اين مصوبه وزارت آموزش و پرورش موظف است براي سال تحصيلي 1390-1389 نسبت به پذيرش دانشجوي روزانه و شبانه از بين داوطلبان آزمون در مقطع كارداني پيوسته و ناپيوسته و همچنين كارشناسي ناپيوسته حداقل برابر با ظرفيتي كه در سال 1388-1387 در دوره روزانه پذيرفته شده اند و حداكثر توان ظرفيتي موجود براي دوره هاي شبانه جهت آموزشكده هاي فني و حرفه اي، مراكز تربيت معلم و دانشگاه شهيد رجايي اقدام نمايد.
براساس مصوبه فوق وزارت آموزش و پرورش مجاز به اخذ شهريه از دانشجويان پذيرفته شده شبانه در مراكز فوق الذكر طبق وزارت علوم و تحقيقات و فناوري مي باشد.
همچنين نمايندگان مجلس جزئيات طرح تعيين تكليف استخدامي معلمين حق التدريسي را تصويب كردند.
براساس اين مصوبه آموزش و پرورش مكلف است استخدام كليه معلمان حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي واجد شرايط را در اولويت قرار دهد.
طبق اين مصوبه همچنين وزارت آموزش و پرورش موظف است نسبت به استخدام 5 هزار نفر از مراقبان بهداشت اقدام نمايد.
توضيحات وزير راه
نماينده پاكدشت را قانع كرد
توضيحات وزير راه و ترابري در پاسخ به سؤال نماينده پاكدشت در مجلس وي را قانع كرد.
فرهاد بشيري نماينده پاكدشت ديروز سؤالي را در خصوص اقدامات انجام شده وزارت راه و ترابري جهت كاهش ميزان تلفات و خسارات ناشي از تصادفات جاده اي مطرح كرد.
مهندس بهبهاني وزير راه، در پاسخ به اين سؤال با اشاره به گسترش تصادفات رانندگي در جهان گفت: حدود 65درصد از مجموع تلفات رانندگي در كل كشور به عابر پياده و موتورسيكلت سواران برمي گردد كه به سختي مي توان آنها را مديريت كرد.
وي در مورد اقدامات انجام شده در كميسيون ايمني راه ها گفت: ايجاد ادبيات و فضاي فكري مشترك، بررسي تصادفات مهم، بررسي و تصويب طرح هاي ويژه خصوصاً طرح هاي تابستاني و زمستاني و هماهنگي آنها، انجام بيش از 100 تحقيق مرتبط با ايمني راه ها از جمله اقدامات انجام شده در كميسيون ايمني راه ها است.
وزير راه همچنين اقدامات انجام شده در حوزه مسائل فني و مهندسي را نيز برشمرد كه در پايان نماينده پاكدشت اعلام كرد از توضيحات وزير قانع شده است.
تقدير نمايندگان از كيهان
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افشاگري روزنامه هاي انقلابي در جريان فتنه 88 گفت: قرار است جمعي از نمايندگان مجلس به زودي مراسم تقدير و تجليل از روزنامه هاي كيهان، ايران، جوان و خبرگزاري فارس را برگزار كنند.
حجت الاسلام حميد رسايي در نطق ميان دستور مجلس اظهار داشت: متأسفانه دستگاه قضايي در روزهاي اخير برخي روزنامه هاي انقلابي را به دليل شكايت سران فتنه در بخشي از دستگاه قضايي به دادگاه فرا مي خواند كه اميدواريم رئيس دستگاه قضايي با مراقبت، مواظب باشد اين موضوع باعث تنفس مصنوعي به جريان فتنه نشود.
وي همچنين در بخش ديگري از نطقش خواستار موافقت نمايندگان با طرح شفاف سازي اموال مديران و مسئولان در راستاي اجراي فرمان 8 ماده اي رهبر معظم انقلاب شد.

 



خارج از دستور

رسيدگي به مشكلات ايثارگران
به هفته آينده موكول شد
نايب رئيس اول مجلس در پاسخ به تذكري قول داد رسيدگي به مشكلات خانواده هاي ايثارگران و شهدا هفته آينده در دستور كار مجلس قرار مي گيرد.
الياس نادران نماينده مردم تهران در جلسه علني ديروز مجلس در تذكري آئين نامه اي با اشاره به مشكلات ايثارگران و عدم بررسي اين مشكلات در مجلس گفت: موضوع ايثارگران به خاطر برخي مشكلات در اداره قوانين مجلس در دستور كار قرار نگرفت لذا اين بحث باعث ايجاد برخي مشكلات براي خانواده هاي شهدا و ايثارگران شده است و حتي برخي از اين خانواده ها حقوق هاي خود را دريافت نكرده اند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد كه رياست جلسه علني ديروز را در غياب لاريجاني كه به سفر خارجي رفته است برعهده داشت اين تذكر نادران را وارد دانست و گفت: هفته آينده اين موضوع را بررسي خواهيم كرد تا نسبت به رعايت حقوق ايثارگران تصميم مقتضي گرفته شود.
اعتراض نمايندگان مجلس به عدم رسيدگي به پرونده سران فتنه
عضو هيئت رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس از نامه جمعي از نمايندگان ملت به رئيس دستگاه قضا در اعتراض به احضار مسئولان رسانه هاي افشاكننده جريان فتنه خبر داد.
به گزارش فارس حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در خصوص شكايت برخي از سران فتنه از رسانه هاي انقلابي و افشا كننده جريان برانداز پس از انتخابات گفت: با توجه به اينكه در آستانه سالگرد فتنه و كودتاي ناكام شكست خورده پس از انتخابات هستيم متاسفانه شاهديم كه برخي رسانه هاي انقلابي و مردمي كه در ايام فتنه با روشنگري در ايجاد بصيرت كمك كردند و چهره اصلي سران فتنه را نشان دادند از سوي دستگاه قضايي احضار شده اند.
وي سپس تاكيد كرد: البته باور ما اين است كه اين اتفاق در گوشه اي از دستگاه قضا رخ داده است و قطعا كليت اين دستگاه و به ويژه رياست آن موافق ايجاد تنفس مصنوعي براي جريان فتنه نيست.
رسايي در ادامه از ارسال نامه اي از سوي 80 تن از نمايندگان ملت خطاب به آيت الله لاريجاني در اعتراض به برخي احضار رسانه هاي افشا كننده جريان فتنه خبر داد و گفت: تاكنون اين نامه را 80 تن از نمايندگان امضا كرده اند و تا روز سه شنبه اين امضاها افزايش خواهد يافت و سپس متن كامل آن منتشر مي شود.
وي ادامه داد: در اين نامه عمدتا نمايندگان امضا كننده به روند اين اقدام قوه قضائيه اعتراض كرده اند چرا كه با توجه به اينكه ميليون ها امضا در شكايت از موسوي ثبت شده و بيش از 140 نماينده ملت از وي شكايت كرده اند هنوز اين شكايت ها به نتيجه نرسيده اما شاهديم كه رسانه هاي انقلابي به دليل عمل به وظيفه ذاتي خود احضار مي شوند كه اين امر برخلاف عدالت است.
رسايي در ادامه با تجليل از افشاگري روزنامه هاي انقلابي در جريان فتنه 88 گفت: جمعي از نمايندگان ملت قرار است در مراسمي از طرف ملت ايران از رسانه هايي كه جريان فتنه را افشا كردند و هم اكنون مورد شكايت قرار گرفته اند تقدير و تشكر به عمل بياورند.
همچنين حجت الاسلام محمدتقي رهبر نماينده اصفهان و رئيس فراكسيون روحانيون مجلس در حاشيه جلسه علني ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قوه قضائيه سران فتنه را به دستگاه قضا فرا نخواند اما به اعتبار شكايت يك زن بهايي صهيونيست، مدير مسئول كيهان را محاكمه كرد.
وي افزود: اخيرا نيز مدير مسئول روزنامه جوان به خاطر شكايت يكي از سركردگان جريان فتنه احضار شد ولي نسبت به شكايت 200 نماينده مجلس از سران فتنه عكس العملي نشان داده نشد.
رئيس فراكسيون روحانيون مجلس اظهار داشت: نمايندگان به اين نوع عملكرد قوه قضائيه اعتراض دارند و قوه قضائيه بايد پاسخگوي عملكرد خود و رها كردن سران فتنه و درافتادن با نيروهاي متعهد باشد.
حجت الاسلام رهبر افزود: قوه قضائيه شكايت نمايندگان از سران فتنه كه جاي آنها بالاي چوبه دار است را پيگيري نكرده است.
وي همچنين گفت: اينكه يك زن بهايي زير چتر جنايتكاران از كيهان شكايت و دستگاه قضايي به موضوع رسيدگي مي كند نشانگر عدالت نظام است اما عدالت يك طرفه نمي شود و قوه قضائيه بايد به شكايت نمايندگان ملت از سران فتنه نيز رسيدگي كند.

 



اختلاف وتفرقه ، جهنم مي آورد

رهبران الهي دو س مت رسمي دارند، يا پيام خدا را به مردم مي رسانند، يا پيام مردم را به خدا كه نمونه هاي ضعيف و رقيق آن را شما در بين علماي راستين مي بينيد. حقيقتش در انبياء و اولياست، رقيقت آنها در علماي راستين. كار اصلي علماء همان دو كاري است كه انبياء و اولياء داشته اند، آنها ب الأصاله، اينها ب التّبع، آنها پيشگام، اينها پس رو.پس كار اولياي الهي دو تاست، يا پيام خدا را به مردم مي رسانند، يا خواسته مردم را به خدا ابلاغ مي كنند.اين نه به معناي حجاب بين خلق و خالق است، اين نه به معناي واسطه بودن است،چون خدا ب كلّ ش يء محيط(1) است، ولي اگر تفاوتي هست، در ناحيه مردم است؛ نه در ناحيه خدا ! او ب كلّ ش يء قريب است،علي كلّ ش يء شهيد(2) است ومانند آن.
« طهارت »، لازمه رساندن پيام خدا به مردم
و ابلاغ خواسته مردم به خدا
كارهاي رسمي اولياء يكي رساندن پيام خدا به مردم است كه احكام خدا را، دستورهاي الهي را، ح كم الهي را، فرمان الهي را، علوم الهي را به مردم منتقل مي كنند. وقتي امام بر كرسي امامت مي نشيند، يا يك عالم راستين بر فراز منبر مي نشيند و حرف اولياي الهي را نقل مي كند، او پيام آور سخنان خداست به مردم. وقتي امام يا يك عالم راستين به محراب عبادت مي رود، امام جمعه يا جماعت مي شود، پيام مردم را به خدا مي رساند، خواسته مردم را به خدا مي رساند، به خدا عرض مي كند: يّاك نعبد و يّاك نستعين(3). يعني پروردگارا ! اين تريبوني كه در دست من است، من در محراب عبادت امام جمعه يا جماعتم، از طرف همه مردم و خودم عرض مي كنم: از تو كمك مي خواهيم، تو را مي پرستيم، ما را هدايت كن. پس اولياي الهي وقتي بر فراز منبرند، پيام خدا را به مردم مي رسانند، وقتي در گودي محرابند، پيام مردم را به خدا مي رسانند. اين رابط بودن، طهارت مي طلبد. تا كسي مردمي نباشد، نه جامعه حرف او را در رساندن پيام، مي پذيرد، نه خدا پيام رساني او را از طرف مردم مي پذيرد!
فاطمه (س) مردمي بودن را به ما آموخت. فرمود: اگر كسي خواست امام جمعه يا جماعت باشد، معلّم كتاب و حكمت باشد، مزكّي و مربي نفوس باشد، امام جمعه يا جماعت باشد، بنگارد يا بگويد، بنويسد يا بگويد،بخواهد پيام خدا رابه مردم برساند يا خواسته مردم را به خدا، بايد ( طاهر ) باشد.
استيضاح حكومت جاهلي وقت
در آن خطبه فدكيّه كه براي استرداد فدك همانند پيامبر و علي (عليهم السّلام) سخنراني كرد، توحيد را معرفي كرد، رسالت را معرفي كرد، نبوّت را معرفي كرد، قرآن را معرفي كرد، آنگاه ايمان را تشريح كرد، نماز را مشخص كرد، روزه را مشخص كرد،حكومت اسلامي را تشريح كرد، حكومتي كه غدير را پشت سر بگذارد و گرفتار سقيفه بشود، حكومت جاهلي است. در مسجد پيامبرفرمود: افحكم الجاه ليّه تبغون (4). در قرآن » يبغون » است (5)، ولي حضرت خطاب كرد، فرمود: افحكم الجاه ليّه تبغون. يعني اگر حكومتي در مدينه باشد، در مسجد النّبي باشد، روي منبر پيغمبر باشد، امّا ولايت در آنجا غائب باشد، اين حكم، حكم جاهلي است، اين حكومت، حكومت جاهلي است،آنگاه فرمود: مردم ! خداي سبحان،عدالت را تنسيقاً ل لقلوب قرار داد. اگر شما بخواهيد جامعه يك دست باشد، اگر بخواهيد دلها يكنواخت باشد، همدلي باشد، همدلي بدون عدل ميسر نيست ! اين پيام فاطمه است.
الگوبودن حضرت فاطمه (س) بر عموم زنان و مردان
قرآن كريم وقتي مي خواهد الگوي جامعه برين را ذكر كند، مي فرمايد:زن فرعون و مريم نمونه مردم خوب هستند، نه نمونه زنهاي خوب: ضرب الله مثلاً ل لّذ ين آمنوا امرأت ف رعون.....ومريم ابنه عمران التي احصنت فرجها (6)؛ نفرمود: ضرب الله مثلاً ل لّات ي آمنّ مريم. نفرمود:الگوي زنهاي خوب مريم است، فرمود::الگوي مردم خوب، أعم از مردان و زنان، مريم و زن فرعون است، آن در آن عصر. اگر كسي مثل فاطمه شد، سيّده نساء عالمين م ن الأوّلين و الآخ رين شد، مصداق بريني براي اين تعبير است: ضرب الله مثلاً ل لّذ ين آمنوا فاط مه ب نت رسول الله (ص) روز تولد فاطمه(س)، روز انسان است، نه روز زن ! اين كوته نظري نام گذاري ماست. اگر قرآن كريم مريم را نمونه زنهاي خوب مي دانست، ما مي توانستيم بگوئيم: فاطمه الگوي زنهاي خوب است. بلكه قرآن كريم مريم را نمونه مردم خوب، أعم از مردان و زنان قرار داد، ما بايد بگوئيم: فاطمه (س) الگوي مردم خوب است، أعم از زنان و مردان.
همدلي جامعه بدون اجراي عدالت،امكان پذير نيست
همدلي كه شعار رسمي بسياري از ماهاست، بدون عدل در مكتب زهرا ممكن نيست. فرمود: جعل الله العدل تنسيقاً ل لقلوب، و طاعتنا ن ظاماً ل لم لّه، و ا مامتنا اماناً ل لفرقه(7). وقتي فاطمه سخن مي گويد، تريبون اهل بيت به دست اوست.فرمود: اگر دولت، شعار همدلي و هم آوائي مي دهد، بدون عدل ممكن نيست و اگر ملّت شعار هم آوائي مي دهد، بدون عدل ميسّر نيست:جعل الله العدل تنسيقاً ل لقلوب، و طاعتنا ن ظاماً ل لم لّه، اگر اين دانه هاي از هم جدا بخواهد در يك رشته تسبيح گونه،كنار هم قرار بگيرد، بايد مطيع اهل بيت بود.
ضرورت حفظ اتحاد و دوري از تفرقه و اختلاف
در بيان نوراني حضرت زهرا (س)
بعد فرمود: و ا مامتنا اماناً ل لفرقه. اين نكته را خوب عنايت كنيد، در همايش هاي علمي، در كنگره هاي فاطمه شناسي، در تدوين كتاب هاي عميق كلامي مثل الغدير دست آدم باز است، قلم باز است، زبان باز است، سقيفه را محكوم مي كند، غدير را مي ستايد، با برهان عقلي و نقلي قاطع مسأله را تثبيت مي كند، آن جايگاه محفوظ است. امّا جامعه يك دست را قطعه قطعه نكنيم، مبادا كاري كنيم كه خداي ناكرده اين ملّت يك دست، گرفتار تفرقه بشود ! اگر خداي ناكرده ملّت يك دست، گرفتار تفرقه شد، اينجا جهنّمي خواهد بود، جهنّم را نمي شود با گفتار و رفتار خاموش كرد ! جهنّم، جهنّم است. هر جا اختلاف است، جهنّم است، هر جا كلّما دخلت امّأ لعنت اختها (8) است، جهنّم است، هر جا نّا برآؤا م نكم (9) كه يكي از ديگري برائت مي جويد، مي شود جهنّم. هر جا سخن از س لم و و داد و محبّت و صفا و وفاست، بهشت است كه تح يّتهم يوم يلقونه سلام(10)، دعواهم ف يها سبحانك اللّهمّ و تحيّتهم ف يها سلام و آخ ر دعواهم ان الحمد ل لّه ربّ العالمين (11).
ما چه در ايام فاطميّه كه مراسم سوگ است، چه در ايام ميلاد آن حضرت كه مراسم نشاط است، بايد طوري حرف بزنيم، طوري بنگاريم، طوري بزم آرائي و محفل آرائي بكنيم، طوري جامعه را اداره بكنيم كه خطبه فدكيّه فاطمه تجلّي كند. فرمود: و ا مامتنا اماناً ل لفرقه. شما بيائيد در خانه اهل بيت تا با هم باشيم، از تفرقه و تشتّت بپرهيزيم، ازدشنام و لعن يكديگر بپرهيزيم، از تخريب و اهانت كردن بپرهيزيم، برادر هم، مهربانانه، در كنار هم دولت بسازيم، ملّت بسازيم، مملكت بسازيم. اين امام راحل، در تمام سخنراني هايش، اين صحيفه نور را بنگريد، هر مسئولي كه به خدمتش مشرّف مي شد، خواه انفرادي وخواه گروهي،اوّل نصيحت اخلاقي به وحدت اسلامي مي كرد، بعد دستور سياسي، اجتماعي مي داد.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) به مناسبت سالروز ميلاد حضرت فاطمه (س) در مراسم افتتاح شبستان حضرت امام خميني (ره)
قم، حرم ملكوتي كريمه اهل بيت (س) ـ 5/ 5/ 1384
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) فصّلت/ 54 (2) مائده/ 117 (3) فاتحه/ 5
(4) الحتجاج ل لطبرسي/ 1/ 102 ـ ا حتجاج فاطمه الزّهرا (ع) علي القوم لمّا منعوها فدك ...
(5) اشاره به: مائده/ 50 (6) تحريم/ 11و12 (7) الحتجاج ل لطبرسي/ 1/ 99
(8) اعراف/ 38 (9) ممتحنه/ 4 (10) احزاب/ 44 (11) يونس/ 10
خوان حكمت در دهه فاطميه(18تا27ارديبهشت)هرروز منتشر مي شود

 



فاطمه آليا: دستگاه قضايي كار محاكمه سران فتنه را در هفته قوه قضائيه يكسره كند

يك عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي خواستار محاكمه فوري سران فتنه توسط دستگاه قضايي شد.
فاطمه آليا با بيان اين مطلب كه محاكمه هرچه سريعتر سران فتنه توسط دستگاه قضايي مطالبه مردم از ماست، گفت: اميدواريم تا هفته اول تيرماه كه هفته قوه قضائيه است، دستگاه قضايي به مطالبات مردم پاسخ دهد.
وي در گفت وگو با «شبكه خبر دانشجو»، با بيان اين مطلب كه خواسته هاي ملت ما از سه قوه و مسئولان نظام اين است كه براي حفظ عزت ملي در هر شرايطي اقدامات لازم و بموقع انجام دهند، اظهار داشت: طبق فرمايش مقام معظم رهبري مسئولان بايد از بصيرت كافي برخوردار باشند تا بتوانند دست به اقدامات بموقع بزنند.
وي با اشاره به اينكه خوشبختانه عزم جدي در قوه قضائيه براي پاسخ به مطالبات مردم در خصوص سران فتنه به وجود آمده است، خاطرنشان كرد: مسئولان اين قوه به اين نكته بايد توجه كنند كه اگر بموقع به محاكمه فتنه گران نپردازند، جاي شاكي و متهم عوض خواهد شد.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشار به اينكه بايد اقدامات قضايي جهت تحقق عدالت بموقع انجام شود، اظهار داشت: اگر اقدام لازم انجام نشود، متشاكي در جايگاه شاكي قرار گرفته و طلبكار خواهد شد.
آليا با بيان اين مطلب كه مردم در حوادث پس از انتخابات خسارات مادي و معنوي بسياري ديدند، گفت: به خاطر اقدامات ناشايست فتنه گران و سران آنها حيثيت نظام دچار خدشه شد، لذا بايد هرچه سريعتر شاهد محاكمه سران فتنه باشيم.
وي با بيان اين مطلب كه طبق مستنداتي كه از سوي دستگاه قضايي و انتظامي به مجلس ارائه شده به اندازه كافي سند و دليل مبني بر جرم فتنه گران و سران آن وجود دارد، افزود: طبق سخنان برخي مسئولان قضايي پرونده سران فتنه در حال تكميل شدن است، لذا وقت آن فرا رسيده است كه هرچه سريعتر شاهد محاكمه فتنه گران باشيم.
عضو فراكسيون زنان مجلس با تاكيد بر اينكه محاكمه فتنه گران منجر به تقويت نظام جمهوري اسلامي خواهد شد، اظهار داشت: با اين اقدام دستگاه قضايي جوانان فريب خورده نيزمتوجه اشتباه خود شده و به عبارتي جبران مافات خواهد شد.
آليا تاكيد كرد: اميدواريم قوه قضائيه تا فرا رسيدن 7 تيرماه كه هفته قوه قضائيه و گراميداشت ياد و خاطره شهيد بهشتي است، به مطالبات مردم در خصوص سران فتنه پاسخ دهد.
وي با اشاره به اينكه بسياري از خانواده ها ناخودآگاه به تبعات ناشي از فتنه و خسارات پس از انتخابات دچار شده اند، بيان داشت: درست نيست كه پس از اتفاقات ناميموني كه در كشور رخ داد سران فتنه آسوده در خانه هاي خود بنشينند و پشت سر هم در راستاي تفرقه انگيزي دستورالعمل صادر كنند.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به اينكه برخي از سران فتنه با رسانه هاي بيگانه در ارتباطند، اظهار داشت: درست نيست كه به اين افراد فرصت بدهيم تا شأن ملت ما را با برخي چاپلوسي ها به بيگانگان بفروشند.

 



براي چندمين بار و در طي نامه اي به كاخ سفيد صورت گرفت
اعلام مخالفت گروه هاي تجاري آمريكا با تحريم ايران

گروه هاي بازرگاني و تجاري آمريكا از جمله اتاق بازرگاني اين كشور بار ديگر با اعمال تحريم جديد عليه ايران مخالفت كردند و آن را به ضرر آمريكا دانستند.
به گزارش مهر، در اين نامه كه سه شنبه گذشته براي مقامات كاخ سفيد ارسال شده، آمده است: «تحريم هاي پيشنهادي موجب تنش اقتصادي، ديپلماتيك و حقوقي با متحدان آمريكا مي شود.»
گروههاي بازرگاني در حالي به كاخ سفيد نسبت به تحريم يك جانبه عليه ايران هشدار داده اند كه اخيراً سناتور «هري ريد» رهبر دموكراتها در سناي آمريكا در راستاي خصومت ورزي با ايران ابراز اميدواري كرد كه سنا تا چند هفته ديگر قانوني را به تصويب برساند كه به موجب آن شركت هاي صادركننده بنزين به ايران مورد تحريم قرار بگيرند.
در نامه اتاق بازرگاني و گروههاي تجاري آمريكا كه خطاب به «جيمز جونز» مشاور امنيت ملي كاخ سفيد و «لارنس سامرز» مشاور ارشد اقتصادي كاخ سفيد نوشته شده، نسبت به برخي مواد قانون مصوب مجلس نمايندگان و طرح پيشنهادي سنا درباره تحريم ايران ابراز نگراني شده است.
در اين نامه تصريح شده كه به موجب برخي مفاد اين قوانين اين امكان وجود دارد كه شركت هاي آمريكايي از «داد و ستد عادي با شركاي مهم خود در اقصي نقاط دنيا منع شوند، حتي اگر اين داد و ستدها هيچ ارتباطي به تجارت با ايران نداشته باشد.»
گروه هاي بازرگاني آمريكايي با بيان اينكه چنين قوانيني مي تواند بخش بزرگي از جامعه بازرگاني را تحت تاثير قرار دهد تاكيد كردند كه پيامدهاي اين قوانين «به اندازه كافي ارزيابي نشده است.»
گروه هاي بازرگاني آمريكا خطاب به مقام هاي كاخ سفيد نوشتند: ما از شما تقاضا داريم با جديت با كنگره وارد بحث شويد تا اين پيشنهادات به شدت مسئله ساز كنار گذاشته شوند.
علاوه بر اتاق بازرگاني آمريكا، از جمله كميته اضطراري بازرگاني آمريكا، انجمن ملي كارخانه داران، شوراي ملي بازرگاني خارجي، و شوراي آمريكايي تجارت جهاني اين نامه را امضا كرده اند.

 



قهوه با طعم فتنه

عصر شنبه علي افشاري، محسن سازگارا، اكبر گنجي و عبدالكريم سروش و چند مفلوك ديگر در پايتخت آمريكا دور هم جمع شدند. قهوه و شيريني خوردند و گفتند و خنديدند. آن وسط ها كمي هم بحث و مذاكره كردند، درباره كشتي به گل نشسته فتنه، ته مانده هاي سبز اموي، سران فتنه، اينكه سهم هر كسي از توبره سيا چقدر است و الي آخر. البته نمي شود به اين بيچاره ها خرده گرفت. آنها عضو و عمله اتاق فتنه هستند، بدون فكر هم مگر مي شود فتنه كرد؟ فكر كردن هم هزينه دارد، سازمان سيا هم در اين زمينه ها و هزينه ها كم نمي گذارد.
فقط بيچاره آنهايي كه در داخل گوش به فرمان اين حضرات واشنگتن و لندن نشين دارند. مي گويند برويد، ما پشت سرتان هستيم و هوايتان را داريم. آنهم از كجا؟از واشنگتن و لندن!

 



رحيمي: به عنوان گام نخست مبارزه با مفاسد اقتصادي
بدهكاران دانه درشت بانكي به قوه قضائيه معرفي مي شوند

معاون اول رئيس جمهور معرفي بدهكاران دانه درشت بانكي به قوه قضائيه را نخستين گام مبارزه با مفاسد اقتصادي دانست.
محمدرضا رحيمي در گفت وگو با فارس درباره روند بررسي پرونده هاي مطالبات معوق بانك ها در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي، گفت: اولين قدم در مبارزه با مفاسد اقتصادي، مبارزه با زمين خواري و وصول مطالبات معوق بانك ها است.
وي ادامه داد: در جلسات اين ستاد، برگرداندن معوقات به بانك ها و گردش پول كشور به عنوان گامي اساسي در مبارزه با مطالبات معوق مطرح است.
رئيس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه نحوه برخورد با بدهكاران كلان بانكي چگونه خواهد بود، گفت: براي برخورد با اين افراد ابتدا خدمات آنها را قطع مي كنيم و در گام بعد فهرست را به منظور برخورد قانوني به قوه قضائيه ارائه مي دهيم.
معاون اول رئيس جمهور در خصوص نوع برخورد با بدهكاران دانه درشت بانكي هم تصريح كرد: قرار است در مرحله اول اسامي دانه درشت ها به قوه قضائيه ارسال شود.
وي تأكيد كرد: دانه درشت ها را به قوه قضائيه مي سپاريم تا اين قوه بررسي پرونده هاي آنها را آغاز
كند.
رحيمي در مورد تعداد پرونده هاي دانه درشت هايي كه به قوه قضائيه ارسال شده است، گفت: در حال حاضر اطلاع دقيقي از تعداد اين پرونده ها ندارم.

 



نماينده مصر در سازمان ملل: پيشنهادات 11 گانه تهران كاملا همسو با ديدگاه كشورهاي غيرمتعهد است

سفير مصر در سازمان ملل تاكيد كرد كه پيشنهادات ايران در موازات مفاد ديدگاهي است كه در جنبش عدم تعهد ارائه كرده و پيگير آن هستيم.
«ماجد عبدالعزيز» سفير مصر در سازمان ملل، در حاشيه كنفرانس بازنگري ان.پي.تي درگفت وگو با ايرنا گفت: پيشنهادي كه ايران ارائه داد در موازات مفاد پيشنهادي است كه با همكاري ديگران از جمله خود ايران در جنبش عدم تعهد ارائه كرده و پيگير آنها هستيم.
وي افزود: شايد آن پيشنهاد به ترتيب ديگري تدوين شده باشد، ولي همان نتايج يكساني كه همه ما خواهان آن هستيم را عنوان مي كند كه در آن بر خلع سلاح و حق مشروع كشورهاي منطقه در برخورداري از انرژي اتمي صلح آميز تاكيد دارد و در كنار آن نيز خواهان اطمينان سازي براي ايجاد توازني ميان كشورهاي داراي تسليحات اتمي و فاقد آن است.
سفير و نماينده دائم مصر در سازمان ملل كه در سخنراني خود در كنفرانس بازنگري معاهده منع گسترش تسليحات اتمي (ان.پي.تي) چندين بار بر خاورميانه عاري از تسليحات اتمي تاكيد كرد درباره موانع دستيابي به اين هدف و راه هاي برطرف كردن آنها نيز گفت: در كنفرانس امسال پيشنهاد كرديم نشستي در سال 2011 با موضوع ايجاد منطقه عاري از تسليحات اتمي برگزار شود كه بتوانيم مذاكرات را در اين زمينه با همكاري همه كشورهاي خاورميانه اي آغاز كنيم.
عبدالعزيز اظهار داشت: البته هم اكنون ديدگاه هاي موافق گسترده اي درباره اين موضوع وجود دارد ولي خواسته اصلي آن است كه اطمينان حاصل شود همه كشورها در اين مورد نظرات خود را عنوان كرده و همكاري كنند.
وي درباره هدف اجلاس تهران و سفر رئيس جمهوري ايران به نيويورك مبني بر ضرورت تحقق شعار انرژي هسته اي براي همه و بمب اتم براي هيچ كس از ديدگاه مصر هم، گفت: كاملا با اين شعار موافقم.
سفير و نماينده دائم مصر در سازمان ملل ادامه داد: شعار انرژي هسته اي براي همه و بمب اتم براي هيچ كس، دقيقا همان اصلي است كه مي خواهيم با توجه به آن، جهان و خاورميانه اي عاري از تسليحات اتمي داشته باشيم.

 



سفير كشورمان در بحرين: ادعاي دست داشتن ايران در ماجراي جاسوسي در كويت كذب است

سفير كشورمان در بحرين، ادعاي دست داشتن ايران در ماجراي جاسوسي در كويت را تكذيب كرد.
حسين اميرعبداللهيان در گفت وگو با خبرنگاران، خبرهاي منتشر شده در برخي رسانه هاي عربي مبني بر وابستگي متهمان به جاسوسي در كويت به ايران را شديداً تكذيب و تصريح كرد: اين اخبار دروغ، مجعول و مغرضانه است.
وي انتشار اين گونه اخبار را تنها يك جنجال رسانه اي توصيف كرد و گفت: اين ها ادعاهاي دروغ و عاري از صحت هستند.
امير عبداللهيان در ادامه از صدور فرمان حمد بن عيسي آل خليفه- پادشاه بحرين- درباره پذيرش توافق نامه امنيتي ايران و بحرين استقبال و تصريح كرد: منطقه نيازمند همكاري هاي منطقه اي، ثبات و برقراري امنيت است و اين توافق نامه امنيتي بيانگر روح صداقت و روابط ممتاز دو كشور است.
به گزارش روزنامه البيان- چاپ امارات- وي در پايان اين دستاورد را كه پيشرفتي در مسير روابط برادرانه دو كشور به شمار مي رود به ملت هاي ايران و بحرين تبريك گفت.

 



نمايش و نقد «دموكراسي توي روز روشن» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان

انجمن روزنامه نگاران مسلمان برنامه نمايش و نقد و بررسي فيلم «دموكراسي توي روز روشن» به كارگرداني علي عطشاني را برگزار مي كند.
اين فيلم، ساعت 17 روز سه شنبه 21 ارديبهشت ماه در مجتمع فرهنگي سيدالشهدا(ع) - واقع در ميدان هفت تير - به نمايش در مي آيد و پس از آن ميزگرد نقد و بررسي با حضور عوامل فيلم برگزار مي شود.

 



وزراي نيرو، نفت و رفاه به مجلس مي روند

سخنگوي كميسيون انرژي گفت: جلسه وزيران نفت و نيرو به منظور رفع مشكلات و ارائه پيشنهادات در كميسيون انرژي برگزار مي شود.
سيدعماد حسيني در گفت وگو با فارس در خصوص دستور كار اين هفته كميسيون انرژي اظهار داشت: در هفته جاري طرح يك فوريتي اصلاح الگوي مصرف كه از 100 ماده تشكيل شده، مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
سخنگوي كميسيون انرژي تصريح كرد: كميسيون انرژي به عنوان متولي اصلاح الگوي مصرف در مجلس، اين بحث را در روز يكشنبه در دستور كار خود قرار داده است.
حسيني افزود: وزير نفت و معاونان وي به منظور بررسي وضعيت آينده وزارت نفت، مسائل و چالش هاي موجود، تغييرات ايجاد شده در وزارتخانه و ارائه اساسنامه شركت نفت به طور كلي در روز دوشنبه در محل كميسيون انرژي حضور پيدا مي كنند.
نماينده مردم قروه با اشاره به برنامه روز سه شنبه كميسيون متبوعش، خاطرنشان كرد: ادامه بررسي پيشنهادات وزارت نيرو مرتبط با برنامه پنجم توسعه و پاسخ وزير نيرو به سوالات 8 نفر از نمايندگان از ديگر برنامه هاي كميسيون انرژي در هفته جاري است.
رئيس كميسيون اصل 44 نيز از حضور وزير رفاه در مجلس خبر داد و گفت: وزير رفاه و تامين اجتماعي به منظور ارائه گزارش عملكرد اجراي اصل 44 قانون اساسي در كميسيون اصل 44 حضور پيدا مي كند.
حميدرضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: وزير رفاه و تامين اجتماعي در رابطه با اجراي اصل 44 قانون اساسي در كميسيون اصل 44 ارائه گزارش مي دهد.
رئيس كميسيون اصل 44 با اشاره به تشكيل كارگروهي جهت اصلاح قانون اصل 44 خاطرنشان كرد: اين كارگروه متشكل از برخي از اعضاي كميسيون، نمايندگان ديوان محاسبات، مركز پژوهش ها و اتاق بازرگاني است.
نماينده مردم اصفهان در مجلس تصريح كرد: همچنين جلسه كارگروه، بررسي موارد اصلاحي قانون اجرايي كردن سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14