(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 ارديبهشت 1389- شماره 19641

دادسراي تهران اعلام كرد اعدام 5 تن از عوامل گروهك هاي ضدانقلاب
در مهد كودك هاي تهران زلزله آمد
نصب تصاوير شهدا بر سر در كوچه هاي جنوب تهران
بازار دائمي گل و گياه راه اندازي مي شود
با حكم مقامات قضايي 150 هكتار از اراضي ساحلي لنگرود رفع تصرف شد
مدير مسئول روزنامه جوان تبرئه شد
ارجاع پرونده متهم متجاوز به 7 زن به دادگاه كيفري
مالكين وسايل نقليه تغيير محل اقامت خود را اطلاع دهند
كلاهبرداري ميليوني از سازمان بازنشستگي شهرداري
حوادث كوتاه از كشور
لغو صدها پرواز در اروپا
استاندار قاچاقچي
نمايشگاه طلاق در ايتاليا
راننده متخلف يك پا
حادثه در معدن ذغال سنگ روسيه
محروميت سيل زدگان چيني از آب آشاميدني



دادسراي تهران اعلام كرد اعدام 5 تن از عوامل گروهك هاي ضدانقلاب

پنج تن از عوامل گروهك هاي ضدانقلاب سحرگاه ديروز در زندان اوين به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، محكومان «فرزاد كمانگر» فرزند باقي، «علي حيدريان»- فرزند احد، «فرهاد وكيلي»- فرزند محمدسعيد، «شيرين علم هولي»- فرزند خدر و «مهدي اسلاميان» فرزند محمد نام داشتند.
محكومان در عمليات تروريستي از جمله بمب گذاري در مراكز دولتي و مردمي شهرهاي مختلف ايران دست داشتند.
در مراحل دادرسي محكومان، نماينده دادستان تهران و وكلاي آنان حضور داشته اند و احكام صادره از سوي دادگاه هاي بدوي، حسب مورد در دادگاه هاي تجديدنظر يا ديوان عالي كشور ابرام شده است.
خلاصه گردش كار پرونده معدومين به شرح زير است:
فرزاد كمانگر، علي حيدريان
وفرهاد وكيلي
در تاريخ 28/5/1385عوامل تجسس كلانتري 116مولوي حين گشت زني به دو نفر كه در كنار يك دستگاه خودرو پيكان ايستاده بوده اند، مظنون مي شوند. آنان به محض رؤيت مأموران متواري مي گردند كه نهايتاً يك نفر به نام پيمان، كه بعداً مشخص مي شود نام اصلي وي كاوه است، دستگير و فرد ديگر به نام كمال متواري مي گردد.
نتيجه بازرسي از خودروي مذكور، كشف پنج كيلوگرم مواد منفجره از زير صندلي راننده است. متعاقباً با مراجعه مأموران به محل سكونت آنان، فرد ديگري به نام فرزاد كمانگر نيز دستگير مي گردد. در بازرسي از اتاق وي، يك عدد باطري و دستگاه ساعت زمان بندي انفجار بمب كشف مي شود.
فرزاد كمانگر در بازجويي اوليه، خود را از وجود مواد منفجره بي اطلاع نشان مي دهد. حسب بررسي هاي به عمل آمده يكي از برادران فرزاد كمانگر به نام شيرزاد، در سليمانيه عراق فعاليت حزبي مي كند و سابقه محكوميت به علت همكاري با گروهك پ.ك. ك را دارد.
متهم دستگير شده ديگر به نام كاوه، كه بررسي هاي بعدي نشان مي دهد شناسنامه، كارت ملي و كارت شناسايي وي با نام پيمان كرم ويسي، جعلي است، ضمن اظهار بي اطلاعي از وجود مواد منفجره، اقرار نموده كه اسناد هويت جعلي را با وساطت يك نفر افغاني، در قبال مبلغ دويست و سي هزار تومان به دست آورده و پانزده روز قبل از دستگيري، در خيابان آزادي به طور اتفاقي با كمال آشنا شده است.
متعاقباً حسب تحقيقات به عمل آمده توسط وزارت اطلاعات، مشخص مي شود كه گروهك پژاك از نيمه دوم سال 1384اقدام به تشكيل كميته ويژه اقدامات تروريستي و بمب گذاري در شاخه خود كرده و بر اين اساس افرادي را از مناطق كردنشين براي انجام عمليات بمب گذاري جذب كرده و آموزش مي دهد. در اوايل سال 1385نيز دو تن از عاملين انفجار مورخ 18/2/1385در شهرستان كرمانشاه دستگير شده بودند و در اين راستا متهم فرهاد وكيلي و علي حيدريان با تهيه خانه تيمي براي فرزاد كمانگر و همدست ديگر وي تهيه كارت هاي جعلي، مقدمات اعمال تروريستي را فراهم مي كرده اند. بر اين اساس فرهاد وكيلي در تاريخ
22/6/1385 از طريق اعطاي نيابت قضايي به شهرستان سنندج دستگير مي شود. از منزل وي ماهواره و يك برگه كه محتويات آن به صورت رمز بوده، كشف مي شود.
علي حيدريان نيز ارتباط با گروهك پژاك، اعزام براي ديدن دوره آموزش نظامي، تهيه خانه تيمي براي فرهاد وكيلي در تهران، ارتباط با فرزاد كمانگر در تهران و اقامت در محلي كه آن ها نيز ساكن بوده اند، را پذيرفته است.
وي علت ارتباط خود با فرزاد كمانگر را انجام اقدام انفجاري در تهران اعلام مي كند كه قرار بوده به همراه فرزاد مواد منفجره را به صورت بمب ساعتي با كنترل از راه دور به تهران منتقل و منفجر كنند.
فرهاد وكيلي نيز ارتباط با فرزاد كمانگر را مي پذيرد و اقرار مي نمايد كه جدول رمز كشف شده از منزل خود را به همراه يك جلد كتاب، از طريق فردي به نام كمال و از طرف گروهك پژاك دريافت كرده است و به ارتباط با عوامل گروهك پژاك و جذب كمك هاي مالي به عنوان واسطه براي اين گروهك اقرار مي كند.
با توجه به محتويات پرونده متهمان همگي اعضاي گروهك پژاك مي باشند و از سال 1377 با جذب نيرو و تبليغات، به سازماندهي تشكيلات گروهك مذكور در ايران پرداخته اند و در سال 1382با تاسيس گروهك پژاك، در جهت براندازي جمهوري اسلامي ايران، فعاليت هاي مسلحانه خود را آغاز كرده اند و از جمله اقدامات آن ها، انفجار دو بمب در ساختمان هاي فرمانداري و اداره بازرگاني كرمانشاه در تاريخ 19/2/1385و انفجار خط لوله صادراتي ايران به تركيه است. متهمان پرونده تحت فرماندهي فردي با نام مستعار كمال (اهل تركيه) اقدامات بمب گذاري در ايران را بر عهده داشته اند و بر اين اساس اعضاي گروهك به نام هاي محمد (با نام هاي مستعار زرتشت و بهمن) و علي حيدريان (با نام هاي مستعار سوران و پيمان) به ايران وارد شده و از طريق فرزاد كمانگر براي آن ها اوراق جعلي تهيه شده تا در تهران اقدام به بمب گذاري در اماكن نمايند.
مواد منفجره مكشوفه از متهمان شامل ده كيلوگرم حين دستگيري و دوازده كيلوگرم به همراه پانزده عدد چاشني انفجاري و دو قبضه نارنجك جنگي از منزل فرهاد وكيلي بوده است. همچنين از منزل متهمان 57گلوله آرپي جي و 600 فشنگ سلاح سبك، 700 جلد ترجمه فارسي كتاب عبدالله اوجالان رهبر پ.ك.ك، 300نسخه پوستر رهبران گروهك و 300 جلد نشريه و كتب تبليغاتي آن ها كشف شده است.
در تاريخ 1/4/1386پس از اخذ آخرين دفاع، نسبت به هر سه متهم به اتهام محاربه از طريق فعاليت موثر براي گروهك هاي ضدنظام (مستنداً به مواد 186، 187و 535 قانون مجازات اسلامي) و هم چنين نگه داري و قاچاق اسلحه و مهمات (به استناد ماده 2 قانون تشديد مجازات مرتكبين قاچاق اسلحه و مهمات) كيفرخواست صادر مي شود.
با ارجاع پرونده به شعبه 30 دادگاه انقلاب اسلامي تهران، متهمان وكيل معرفي مي كنند. جلسه دادگاه در تاريخ 10/11/1386با حضور متهمان، وكلاي آن ها و نماينده دادستان تشكيل مي شود و پس از تفهيم اتهامات براساس مدارك موجود به متهمان و ارائه دفاعيات آن ها و وكلايشان و همچنين تقديم لوايح دفاعيه از سوي وكلا، دادگاه، طي دادنامه صادره مورخ 1/12/1386 متهمان فرزاد كمانگر، فرهاد وكيلي و علي حيدريان را محارب تشخيص داده و به اعدام محكوم مي نمايد. همچنين فرهاد وكيلي و علي حيدريان را به لحاظ نگهداري مواد منفجرهه به ده سال حبس محكوم مي كند. رأي فوق در تاريخ 6/12/1386به وكلاي محكومان و خود آنان ابلاغ گرديده است كه اعتراض مي نمايند.
با ارائه لوايح تجديدنظرخواهي توسط وكلاي محكومان، پرونده به يكي از شعب ديوان عالي كشور ارجاع مي شود و اين شعبه طي دادنامه صادره مورخ 10/12/1387رأي صادره را ابرام مي نمايد.
شيرين علم هولي آتشگاه
در تاريخ6/3/1387نامبرده پس از كار گذاشتن يك بمب زير خودرويي در پاركينگ قرارگاه سپاه در غرب تهران و انفجار آن، دستگير شده است.
وي در بازجويي اوليه ضمن معرفي خود به نام جعلي فرشته اميري، اظهار مي دارد براي انجام اين كار فردي به نام فاروق مبلغ پانصد هزار تومان پول به وي داده است و او نيز به علت نياز مالي، آن را پذيرفته است. وي همچنين مدعي شده كه چون پدر و مادرش فوت كرده اند، ده روز پيش از روستاي محل زادگاهش به تهران آمده و از مردم در ميدان آزادي تقاضاي پول مي كرده كه با فاروق، آشنا شده است.
از كيف متهمه حين دستگيري چند متر سيم برق، چهار عدد باطري بزرگ، يك اهم متر، چسب شيشه اي پهن، ريموت كنترل انفجاري و وسايل ديگري كشف شده كه حاكي از تهيه مقدمات براي بمب گذاري ديگري بود. او مدعي است كه لوازم ياد شده را فاروق به وي داده و از دليل آن ابراز بي اطلاعي مي كند.
متعاقباً متهمه عليرغم انكارهاي اوليه، نهايتاً هويت واقعي خود را به نام شيرين علم هولي آتشگاه افشاء و اقرار مي كند كه عضو گروهك پژاك است.
متهمه همچنين اقرار مي كند كه از طرف گروهك ياد شده براي انجام دو مأموريت بمب گذاري به تهران اعزام شده است و او نهايتاً با مقاديري وجه، با همكاري يكي ديگر از اعضاي گروهك ياد شده، يكي از مقرهاي نيروي هوايي سپاه را براي انجام عمليات تروريستي انتخاب كرده و بمبي را زير خودرويي در پاركينگ محل مذكور كار گذاشته است.
متعاقباً گروهك پژاك نيز پس از وقوع انفجار ياد شده، مسئوليت آن را بر عهده گرفته و در سايت اينترنتي خود، متهمه را عضو اين گروهك معرفي كرده است.
در تاريخ 7/6/1387 از متهمه آخرين دفاع اخذ شده و نامبرده بار ديگر اعلام مي كند اقدامات خود را براساس دستور گروهك پژاك انجام داده است.
متعاقباً در پي تكميل تحقيقات، براي متهمه طبق ماده 186 قانون مجازات اسلامي (ارتباط و همكاري با گروهك پژاك و عضويت در آن) و مواد 34 و 35 قانون گذرنامه (ورود و خروج غيرقانوني از مرز) كيفرخواست صادر و پرونده براي رسيدگي به شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارجاع مي شود.
جلسه رسيدگي به اتهامات نامبرده با حضور وكيل و نماينده مدعي العموم در شعبه مذكور برگزار و پس از اخذ آخرين دفاع، دادگاه با اعلام ختم رسيدگي طي دادنامه صادره مورخ 7/10/1388 متهمه را از باب محاربه به اعدام محكوم مي نمايد. محكوم عليه با ابلاغ رأي، به آن اعتراض مي كند. رأي صادره طي دادنامه مورخ 25/11/1388 از سوي دادگاه تجديدنظر استان تهران تاييد گرديده است.
مهدي اسلاميان
محكوم ياد شده يكي از عوامل انفجار بمب در حسينيه سيدالشهداي شيراز است كه پرونده نامبرده با درخواست دادستان محترم كل كشور بر احاله پرونده به تهران و پذيرش اين درخواست طي دادنامه شماره
99-4/3/1387 شعبه اول ديوان عالي كشور به دادسراي عمومي و انقلاب تهران احاله شده است.
متهمان اصلي اين حادثه شامل محسن اسلاميان، روزبه يحيي زاده و علي اصغر پشته مي باشند كه نامبردگان قبلاً محاكمه و با صدور حكم اعدام و اعطاي نيابت به دادسراي شيراز، حكم درباره آن اجرا گرديد. همچنين يكي ديگر از عوامل اصلي اين بمب گذاري به نام مجيد راستگو نيز در ساعات اوليه دستگيري خودكشي كرده است.
مهدي اسلامي فرزند محمد، برادر محسن اسلاميان است. وي در بازجويي اوليه اظهار داشته است: «روز حادثه محسن به من گفت امشب ساعت هشت بيا من موتور را مي خواهم. ساعت هشت رفت و ساعت 30/8 برگشت، محسن سراسيمه بود به من گفت: اگر چيزي به تو بگويم، جا نمي خوري، گفتم: نه. گفت: انفجار كار من و دوستانم بود.»
فرداي آن شب محسن به شمال مي رود و تلفني از مهدي پول مي خواهد، مهدي هم دويست هزار تومان تهيه و براي او ارسال مي كند.
مهدي اسلاميان در بازجويي مورخ 6/3/1387 در توضيح اقدامات خود و محسن قبل از انفجار، اظهار داشته: «چهار روز قبل از انفجار، محسن وسايل آزمايشگاهي و مواد بمب را به منزل آورده بود،محسن دو جعبه سربسته بزرگ را درون ماشين گذاشت و با بيل و كلنگ رفت. شب انفجار كه به منزل آمد، من از رنگ و روي محسن و حال پريشانش به او مشكوك شدم و بعد از يكي دو ساعت خودش گفت كه انفجار در حسينيه كار وي و دوستانش بوده است.»
مهدي در خصوص اقداماتي كه براي كمك به فرار محسن انجام داده است، مي گويد: «قرار شد صبح من به كيش بروم تا اگر بتوانم براي محسن قايق پيدا كنم.» محسن تلفني از مهدي خواسته كه به زمين كشاورزي عمويش برود و بقيه وسايل را از آن جا دور كند، اما او چنين كاري را انجام نمي دهد.محسن بعد از انفجار شيراز به مهدي مي گويد كه دو سري عمليات ديگر هم در راه دارند، براساس محتويات پرونده، مهدي تلاش مي كند تا محسن را از كشور خارج كند.
حسب اظهارات مهدي، وي حين دستگيري قصد داشته سيانوري را كه محسن به او داده و در زير پيراهنش جاسازي كرده بود، بخورد كه موفق نمي شود.بازپرس براي مهدي اسلاميان به اتهام اقدام عليه امنيت كشور از طريق مشاركت در بمب گذاري، قرار بازداشت موقت صادر نموده و در تاريخ 4/6/1387 آخرين دفاع متهم اخذ شده است.
با صدور كيفر خواست، پرونده به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامي ارجاع مي شود و متهم با وكيل خود در جلسه مورخ 4/9/1388 حضور يافته است.نهايتاً دادگاه با اعلام ختم رسيدگي طي دادنامه صادره مورخ 16/9/1388نامبرده به مجازات اعدام از باب محاربه محكوم مي نمايد. رأي فوق كه مورد اعتراض محكوم عليه قرار گرفته، طي دادنامه صادره مورخ 4/12/1388 صادره از سوي دادگاه تجديدنظر استان تهران تاييد گرديده است.

 



در مهد كودك هاي تهران زلزله آمد

سرويس اجتماعي-
دومين تمرين زلزله و ايمني در مهدهاي كودك سراسر كشور برگزار شد.
به گزارش كيهان در تهران 3 پارك آب و آتش، بعثت و پارك لاله براي انجام اين برنامه انتخاب شدند.
در اين پارك ها كودكان مهد كودك به همراه مربيان خود در حالي كه پلاكارد به دست داشتند و شعر زلزله را مي خواندند دست به راهپيمايي زدند. طاهر رستمي، مدير كل بهزيستي استان تهران در رابطه با اين برنامه گفت: اين تمرين براي افزايش سطح آگاهي مربيان مهدهاي كودك و همچنين كودكان تحت پوشش در برابر زلزله و آشنايي آنها با مسايل ايمني در راستاي جلوگيري از تلفات در زمان وقوع اين حادثه برگزار شد.
وي همچنين از صدور شيوه نامه ارايه يك واحد «برنامه آموزشي ايمني» به تمامي مهدهاي كودك استان تهران خبر داد.
رستمي تصريح كرد: از سال 78 مانور زلزله در مهد كودك هاي تهران برگزار مي شود ضمن اينكه دو سال است كه اين مانور به طور سراسري در كشور اجرا مي شود.

 



نصب تصاوير شهدا بر سر در كوچه هاي جنوب تهران

شهردار منطقه 20 گفت: تابلوي شناسايي شهدا حاوي مشخصات و تصوير آنها بر سر در كوچه هاي اين منطقه نصب شده است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20، مجتبي عبداللهي افزود: تاكنون تابلوي شناسايي 1100 شهيد اين منطقه همراه با مشخصات آنها در خيابان هايي كه به نام اين شهدا نامگذاري شده، نصب شده است.
عبداللهي با اشاره به اينكه در حال حاضر اطلاعات يكصد شهيد نيز باقيمانده و تابلوي آنها نيز به زودي توسط اداره زيباسازي ساخته و نصب مي شود، افزود: اين تابلوها به صورت يك شكل در ابعادي حدود 1 متر مربع تهيه شده است.
شهردار منطقه 20 خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح رضايتمندي و استقبال اهالي به ويژه خانواده شهدا را به همراه داشت.
وي همچينن از نصب تصاوير سرداران شهيد شهرري در ميادين اين منطقه خبر داد و گفت: ديدار و رسيدگي به درخواست ها و مشكلات خانواده هاي معظم شهدا نيز در برنامه هفتگي اين منطقه قرار دارد.

 



بازار دائمي گل و گياه راه اندازي مي شود

شهردار تهران از احداث بازار دائمي گل و گياه تا پايان سال جاري در منطقه 15 خبر داد.
به گزارش خبرگزاريها محمدباقر قاليباف ديروز در هشتمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه كه در محل دائمي نمايشگاه شهرداري تهران در بوستان گفت وگو برگزار شد، افزود: ساماندهي بازار گل تهران از برنامه هاي مهم در دستور كار است كه انتظار مي رود تا پايان سال بازار متمركز گل و گياه در منطقه 15 به بهره برداري برسد.
وي با اشاره به توسعه فضاي سبز تصريح كرد: در شهر تهران با وجود آلودگي هوا، آلودگي صوتي و ترافيك ناگزيريم كه به توسعه فضاي سبز بيش از پيش توجه كنيم تا ضمن حل بسياري از معضلات شهر، فشارهاي روحي و رواني شهروندان را تا حدي كاهش دهيم.
شهردار تهران افزود: بايد در هر پارك يا كلينيك گل و گياه، شهروندان بتوانند به راحتي به گلدان ها و گياهان كوچك و بزرگ دسترسي داشته باشند تا در منازلشان استفاده كنند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد از مردم شهر نيز به خاطر همكاري و تلاش در حفظ فضاهاي سبز قدرداني كرد، گفت: شهروندان براي حفظ فضاهاي سبز نهايت همكاري را دارند و نقش خود را در اين زمينه به خوبي ايفا مي كنند.
قاليباف خاطرنشان كرد: براي توسعه فضاهاي سبز، برنامه ريزي خوبي انجام شده است؛ چنانچه فقط در ايام نوروز با فعاليت در بزرگراه چمران، 22هكتار فضاي سبز و گل و گياه به سرانه فضاي سبز تهران افزوده شد.
وي در مورد توسعه فضاهاي سبز عمودي نيز گفت: تلاش هاي خوبي در اين زمينه انجام شده اما هنوز اين موضوع بين شهروندان به فرهنگ تبديل نشده است و بايد تلاش كنيم فرهنگ عمومي شهر را در توسعه فضاهاي سبز به ويژه فضاهاي سبز عمودي ارتقا دهيم.

 



با حكم مقامات قضايي 150 هكتار از اراضي ساحلي لنگرود رفع تصرف شد

رشت- خبرنگار كيهان:
با حكم مقامات قضايي بيش از 150 هكتار از اراضي ساحلي واقع در شهرستان لنگرود آزاد و رفع تصرف شد.
سرپرست اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان با بيان اين مطلب افزود: با انجام عمليات مشتركي با حضور ماموران نيروي انتظامي ويگان حفاظت منابع طبيعي استان و شهرستان لنگرود بيش از 150 هكتار از اراضي ساحلي واقع در حريم درياي مناطق چاف، حسين آباد و تازه آباد اين شهر از تصرف عده اي سودجو خارج شد.
رحمت الله رحماني خاطر نشان ساخت: اراضي ساحلي گيلان و حريم آن ها از جمله اراضي ملي و متعلق به دولت اند كه برخي افراد سودجو جهت كسب درآمدهاي بيشتر اقدام به تصرف و محصور كردن اين زمينها مي كنند.
مهندس رحماني عمليات انجام شده در منطقه چاف حسين آباد و تازه آباد در حوزه شهرستان لنگرود را نمونه موفقي از همكاري دستگاه هاي دولتي براي اجراي فرمان رهبري در اين بخش دانست.

 



مدير مسئول روزنامه جوان تبرئه شد

دبير هيئت منصفه مطبوعات گفت: هيئت منصفه مطبوعات، به اتفاق آرا مدير مسئول روزنامه جوان را از اتهامات وارده تبرئه كرد.
علي اكبر كسائيان با بيان اينكه دادگاه شكايت ميرحسين موسوي از سيدنظام الدين موسوي مديرمسئول روزنامه جوان امروز برگزار شد، گفت: در اين دادگاه هيئت منصفه مطبوعات پس از استماع دفاعيات سيدنظام الدين موسوي به اتفاق آرا، مديرمسئول روزنامه جوان درباره اتهامات وارده را مجرم نشناخت.
به گزارش فارس، موضوع شكايت ميرحسين موسوي درباره مصاحبه اي بود كه روزنامه جوان از دكتر اسرافيليان درباره ديدگاههاي شهيد آيت در مورد موسوي با عنوان «شهيد آيت قبل از همه موسوي را مي شناخت» منتشر كرد كه ميرحسين موسوي با ادعاي نشر اكاذيب و افترا از روزنامه شكايت كرد.

 



ارجاع پرونده متهم متجاوز به 7 زن به دادگاه كيفري

پرونده مرد متهم به تجاوز به 7 زن به دادگاه كيفري ارجاع شد.
سرپرست دادگاه هاي كيفري استان تهران با بيان اينكه پرونده مرد متهم به تجاوز به 7 زن به دليل نقض از سوي قضات ديوان عالي كشور جهت رسيدگي به شعبه هم عرض ارجاع شده است، گفت: قضات شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران به زودي رسيدگي به اين پرونده را آغاز خواهند كرد.
محسن افتخاري اظهار داشت: طبق محتويات پرونده «ص.م» متهم اين پرونده خانمي را در منطقه حسن آباد سوار خودرويش كرده و در حالي كه به سمت خارج از شهر در حال حركت بود، توسط ماموران دستگير شده و در بازجويي به 30 فقره زنا و سرقت اموال اقرار كرده است.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اينكه ماموران در حين بازداشت از اين متهم شوكر نيز كشف كردند، گفت: در جريان رسيدگي به اين پرونده 7 نفر از شكات شناسايي و اعلام شكايت كردند كه قضات شعبه 77 دادگاه كيفري استان تهران با توجه به تحقيقات به عمل آمده و اقرار متهم، وي را به اعدام محكوم كردند اما قضات ديوان عالي كشور شرايط عنف را احراز نكردند و پرونده را براي رسيدگي مجدد به دادگاه كيفري ارجاع كردند.

 



مالكين وسايل نقليه تغيير محل اقامت خود را اطلاع دهند

پليس راهنمايي و رانندگي ناجا به علت مغايرت كد پلاك وسايل نقليه با محل سكونت يا فعاليت مالكان خودرو اطلاعيه اي را به شرح زير صادر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: به منظور امكان دسترسي هر چه سريع تر پليس به مالكين وسايل نقليه در كوتاهترين زمان ممكن و در اجراي ماده 6 آئين نامه راهنمايي و رانندگي، مالكين وسايل نقليه مي بايستي ظرف مدت 10 روز پس از تغيير محل اقامت يا كار خود، نشاني وكد پستي خود را به نزديك ترين واحد شماره گذاري، مركز تعويض پلاك و يا دفتر خدمات خودرويي اعلام نمايند.

 



كلاهبرداري ميليوني از سازمان بازنشستگي شهرداري

يك مرد جوان با ترفند شركت در مزايده از يكي از سازمان هاي وابسته به شهرداري تهران كلاهبرداري ميليوني كرد.
اسفند سال 87 مسئولان امور مالي سازمان بازنشستگي شهرداري تهران با اطلاع از وقوع يك فقره كلاهبرداري، در بررسي هاي خود دريافتند فردي به نام حسن يكي از شركت كنندگان در مزايده خودروهاي فرسوده سازمان بازنشستگي شهرداري تهران بوده كه پيش از برگزاري مزايده مبلغ 5درصد مبلغ مزايده را به حساب اين شركت واريز كرده است.
سپس مشخص شد از آنجا كه اين فرد در مزايده برنده نشده است شركت سرمايه گذار طي يك فقره چك مبلغ واريز شده از سوي حسن را به او بازگردانده است.
تحقيقات نشان داد حسن چند روز پس از گرفتن چك با جعل سند به مبلغ 48 ميليون ريال، اين مبلغ را به حساب خود در يك شعبه ديگر حواله كرده است.
با شكايت نماينده حقوقي سازمان بازنشستگي از طريق بازپرسي شعبه نهم دادسراي ناحيه 10 تهران، پرونده با دستور عبداللهي بازپرس اين شعبه به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد.
در تحقيقات كارآگاهان از 2 شعبه بانكي كه متهم براي وصل مبلغ به آنها مراجعه كرده بود و شعبه اي كه خودش در آن حساب داشت، مشخص شد وي قبلا با جعل مدارك هويتي يكي از شهروندان اقدام به افتتاح حساب در آن شعبه كرده است و آدرس اعلامي توسط اين فرد نيز صحت ندارد.
سرهنگ كارآگاه حسين خان بابايي رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با توجه به اين كه متهم تاكنون دستگير نشده و همچنين احتمال ارتكاب به جرائم مشابه توسط وي وجود دارد قاضي پرونده با انتشار تصوير بدون پوشش متهم در رسانه موافقت كرده است.
وي ادامه داد: از همه شهرونداني كه از هويت واقعي متهم يا محل زندگي وي هرگونه اطلاعاتي دارند و شكايتي از اين فرد دارند دعوت شده به پايگاه هشتم پليس آگاهي واقع در خيابان 12 فروردين يا شعبه نهم دادسراي ناحيه 10 تهران مراجعه و يا با شماره تلفن 21866028 تماس بگيرند.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري 2 آدم ربا
شاهرود- خبرنگار كيهان: 2آدم ربا كه چند روز قبل دختر بچه 8 ساله اي را از درب منزل مسكوني اش در شاهرود ربوده بودند دستگير شدند.اين دو آدم رباي 28 و34 ساله كه برادر هستند به طمع دستيابي مبلغ 150 ميليون تومان وجه از پدر دختر بچه ربوده شده كه يك پزشك است دست به ربودن وي زدند، اما آدم ربايان پس از 36 ساعت مجبور مي شوند كه دختر بچه را در يكي از مناطق شهر رها كنند. پليس با شگردهاي خاص موفق شد اين 2 تن را شناسايي و دستگير كند.
خسارت تگرگ در فريمان
بارش شديد باران و تگرگ در فريمان، موجب بروز خساراتي به اين شهر شد.طغيان 11رودخانه، آبگرفتگي معابر شهري و روستايي، نابودي بخش وسيعي از مزارع كشاورزي، و باغ هاي ميوه، تلف شدن تعداد زيادي دام و طيور و بروز خسارات بالايي را به دنبال داشت.
نزاع منجر به مرگ
پاكدشت- خبرنگار كيهان: نزاع و درگيري در شهرستان پاكدشت يك نفر را به كام مرگ فرستاد و فرد ديگري را روانه كانون اصلاح و تربيت كرد. اين درگيري كه در منطقه حصار امير روي داد كه در جريان آن نوجواني به نام حسام الدين- گ تبعه افغان توسط محمدجواد- س با ضربات چاقو از ناحيه شكم مجروح شد و به بيمارستان منتقل شد. نوجوان مجروح شده پس از انتقال به بيمارستان بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست داد.
قتل در نيمه شب
برازجان- خبرنگار كيهان: جواني بنام ب- ن ساكن محله دشتي هاي برازجان نيمه شب پنجشنبه در حال عزيمت به منزل خويش توسط فرد يا افرادي مورد هدف گلوله قرار گرفت. وي به هنگام انتقال به بيمارستان هفده شهريور برازجان جان خود را از دست داد. تلاش پليس براي شناسايي قاتل يا قاتلان آغاز شده است.
جاسازي موادمخدر در خودرو
يزد- خبرنگار كيهان: 1265كيلوگرم ترياك از يك دستگاه وانت مزدا دوكابين در مهريز يزد كشف شد. اين خودرو از كرمان عازم يزد بود. همچنين در بازرسي از يك كارگاه و يك منزل مسكوني در يزد بيش از 830 قطعه تجهيزات دريافت ماهواره كشف شد.در اين رابطه فردي به نام محمدرضا كه سابقه دستگيري در سال 84 نيز دارد دستگير شد.
وقوع حريق در دو دستگاه خودرو
كاشان- خبرنگار كيهان: به علت نامعلومي دو دستگاه خودروسواري پژو 405 و پاترول در كاشان دچار حريق شد كه با اقدام به موقع ماموران سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اين آتش سوزي ها مهار شد.اين دو حادثه يكي بر اثر واژگوني خودرو پژو 405 دوگانه سوز و انفجار خودرو روي داد و حريق ديگر در پاركينگ يك واحد مسكوني بوقوع پيوست كه خودرو پاترول دچار آتش سوزي شد.
مرگ راننده بر اثر واژگوني تريلر
¤ بر اثر واژگوني يك دستگاه تريلر در مسير آزادراه اميركبير- كاشان، يك نفر كشته شد.تيم نجات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري كاشان فرد متوفي را از داخل تريلر بيرون آورده و همراه با كمك راننده مصدوم به عوامل اورژانس تحويل دادند. اين حادثه حوالي شهر مشكات از توابع شهرستان كاشان رخ داد و بي احتياطي راننده و شدت جراحات وارده به وي باعث مرگ او شد.
كلاهبرداري كارمند موسسه مالي اعتباري
سرويس شهرستانها: كارمند يكي از موسسات مالي اعتباري شهرستان تنكابن كه به بهانه دادن وام با مبالغ بالا اقدام به كلاهبرداري 12ميلياردي كرده بود دستگير و روانه زندان شد. اين شخص با دادن وعده هاي واهي به مشتريان موسسه براي اخذ وام هاي كلان از 19نفر جمعاً مبلغ 12ميليارد ريال كلاهبرداري كرده و متواري شد. با انجام چهره نگاري به كمك مالباختگان و اقدامات اطلاعاتي و با استفاده از اطلاعات مردمي محل اختفاء متهم به هويت م- الف شناسايي و طي يك اقدام غافلگيرانه دستگير شد.
دستگيري سارق 17 ساله
گرگان- خبرنگار كيهان: جواني 17ساله كه با ساختن شاه كليد، 6 دستگاه خودرو پرايد را در گرگان به سرقت برده بود دستگير شد.
جواني 17 ساله به نام اميد اعتراف كرد كه ساعتي پس از سرقت، آنها را در كنار خيابان و جاده ها رها مي كرد.

 



لغو صدها پرواز در اروپا

به دنبال انتشار گسترده غبار و دود ناشي از آتشفشان ايسلند بار ديگر صدها پرواز در سراسر اروپا لغو شدند.
به گزارش آسوشيتدپرس، با حركت ابرهاي دود و خاكستر به سمت كشورهاي اسپانيا، فرانسه و پرتغال، بسياري از پروازهاي اين كشورها لغو شدند.به گفته وزير راه و ترابري اسپانيا، بيش از نهصد پرواز داخلي و خارجي در نوزده فرودگاه اسپانيا لغو شده است كه بيشترين خسارت به فرودگاه هاي بين المللي بارسلونا، سان ديگو و بيلبائو وارد آمده است. در پرتغال نيز 137 پرواز فرودگاه هاي ليسبون، اوپورتو و كارو لغو شده اند فرانسه نيز از لغو بيش از پانزده پرواز خبر داده است.
اين گزارش حاكي است، فوران خاكستر از آتشفشان ايسلند در ماه گذشته به سيستم حمل و نقل هوايي اروپا بيش از دوونيم ميليارد يورو خسارت وارد كرد.گفتني است، اين بحران بزرگترين بحران حمل و نقل هوايي در اروپا پس از جنگ جهاني دوم است كه طي آن بيش از يك صد هزار پرواز در اروپا لغو و هشت ميليون اروپايي در فرودگاه ها سرگردان شدند.

 



استاندار قاچاقچي

دولت مكزيك استاندار قاچاقچي خود را به درخواست پليس اف بي آي به آمريكا تحويل داد.
به نوشته روزنامه «الرياض» چاپ عربستان، «ويلانويوا» كه سابقه همكاري با گروه تبهكار «خواريز» و جابجايي دهها تن از كوكائين از كلمبيا به آمريكا را دارد، در سال هاي 1993 تا 1999 به عنوان استاندار «كوينتانارو» بر اين مسند تكيه زده بود.برپايه اين گزارش، استاندار قاچاقچي در قبال زيرسبيلي در كردن هر محموله مواد مخدر، نيم ميليون دلار عايدات به جيب مي زد، با وجود اين پس از دستگيري به 28 سال زندان محكوم و پس از گذراندن 9 سال آن، تحويل آمريكا شد.ويلانويوا تلاش هاي فراواني در محاكم قضايي براي رهايي خود انجام داد اما به علت اينكه پليس اف بي آي به دنبال شكار او بود، هفته گذشته تحت الحفظ از زنداني در مكزيك به فرودگاه منتقل و به آمريكا اعزام شد.

 



نمايشگاه طلاق در ايتاليا

اولين نمايشگاه طلاق در ايتاليا برگزار مي شود.
به گزارش رويترز، ايتاليا اولين نمايشگاه طلاق را براي ارائه خدماتي همچون مشاوره و راهنمايي افرادي جدا شده از همسران خود كه از نظر تعداد، رشد روزافزوني دارند برگزار مي كند.برگزاركنندگان اين نمايشگاه مي گويند، اين نمايشگاه در روزهاي هشتم و نهم ماه مي در شهر ميلان ايتاليا، با هدف كمك به زوج هاي جدا شده از همسران خود براي شروع يك زندگي جديد و همراه با خوشبختي بيشتر برگزار خواهد شد.فرانكو زانيتي كه صاحب ايده اين نمايشگاه است در گفتگو با رويترز مي گويد: لبخند، كليد اين نمايشگاه است كه برگزار خواهد شد.يك آژانس ايتاليايي ارائه آمار گزارش داده است، ميزان طلاق در اين كشور هر سال رو به رشد است. اين آژانس افزوده است: بيش از 130هزار زوج ايتاليايي در سال 2007 از يكديگر جدا شده اند. از سوي ديگر ازدواج، از سال 1972 با ركود پنجاه درصدي مواجه شده است تا اينكه در سال 2008 ميزان ازدواج به 246 هزار مورد كاهش يافته است.

 



راننده متخلف يك پا

ماموران اداره راهنمايي و رانندگي مصر موفق به دستگيري يك راننده متخلف در قاهره شدند كه بدون داشتن گواهينامه و فقط با داشتن يك پا رانندگي مي كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي «مشي»، اين راننده متخلف مصري كه در حال رانندگي با يك كاميون در بزرگراهي در شهر قاهره بود، به علت حمل بار زياد توجه پليس را جلب و بازداشت شد.ماموران راهنمايي و رانندگي قاهره، هنگامي كه اين راننده متخلف از كاميون خارج شد، در كمال تعجب مشاهده كردند كه پاي راست او از ناحيه زانو قطع است و با پاي مصنوعي رانندگي مي كند.راننده متخلف مصري به دليل نداشتن گواهينامه و به خطر انداختن جان خود و ديگران جهت رسيدگي به مراكز قضايي اعزام شد.



 



حادثه در معدن ذغال سنگ روسيه

وزارت موقعيت هاي اضطراري روسيه صبح ديروز يكشنبه اعلام كرد: در جريان انفجار يك معدن ذغال سنگ در غرب سيبري، تاكنون 11معدنچي كشته و 71نفر ديگر مجروح شده اند.
وزارت موقعيت هاي اضطراري روسيه گفت: در حال حاضر 60كارگر در داخل اين معدن در زيرزمين همچنان گرفتار هستند و تلاش هاي امدادرساني براي نجات آنان ادامه دارد.
معدن ذغال سنگ راسپادسكايا در غرب سيبري از بزرگترين معادن ذغال سنگ در روسيه به حساب مي آيد كه شب گذشته بر اثر انفجار گاز متان ريزش كرد.اين منبع افزود: در زمان وقوع انفجار در اين معدن، 352 معدنچي در داخل معدن مشغول به كار بودند كه شمار زيادي از آنان نجات يافته و به خارج از معدن منتقل شدند.منابع روسي نيز اعلام كردند احتمال وقوع انفجارهاي ديگر در اين معدن، باعث كندي فعاليت هاي امدادرساني شده است.

 



محروميت سيل زدگان چيني از آب آشاميدني

طوفان و سيل در چين 63 كشته برجاي گذاشت.
باراش باران به حدي شديد بوده كه سبب جاري شدن سيل و كشته شدن سي و يك نفر در منطقه «چونگ چينگ» شده است.سيل به زيرساختهاي منطقه به شدت آسيب رساند. يكصد هزار نفر از مردم منطقه نيز از آب آشاميدني سالم محروم شده اند.در استان گوان دونگ نيز، سيل به كشته شدن دوازده نفر منجر شد. بارش شديد باران سبب شده حمل و نقل عمومي مختل شود. مختل شدن آمد و شد در خطوط حمل و نقل مترو نيز از ديگر آثار اين سيل و طوفان است.در استان هونان نيز، سيل به كشته شدن سيزده نفر منجر شد. سيل در هونان سبب شكسته شدن سد كوچك منطقه و آب بندهاي آن شد. دهها هزار نفر از ساكنان مناطق سيل زده نيز به مناطق ديگري منتقل شده اند.
در استان جيانگ چي نيز سيل سبب كشته شدن هفت نفر و ناپديد شدن پنج نفر شد. دهها خانه نيز بر اثر طوفان و سيل در اين منطقه ويران شدند.پيش بيني مي شود در روزهاي آينده نيز بارش شديد باران در اين مناطق ادامه پيدا كند. سيل، زندگي مردم را مختل كرده است.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14