(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 ارديبهشت 1389- شماره 19646

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عاقبت اين عشق... (يادداشت روز)
رئيس جمهور در مراسم اختتاميه نمايشگاه كتاب: دولت از ايجاد شبكه توزيع كتاب حمايت مي كند
تربت بي نشان (به جاي گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران كيهان از اتهامات وارده تبرئه شد
ابتكار ايران همه تلاش ها را براي تحريم اين كشور به شكست مي كشاند
با چه زباني بگوئيم قانون اساسي را قبول نداريم! (خبر ويژه)
وكيل مدافع سيدمحمد خاتمي خواستار جلب شريعتمداري شد (خبر ويژه)
بالاخره تائيد مي كنيد يا تكذيب؟! (خبر ويژه)
مراسم سوگواري يا ...؟! (خبر ويژه)
مبارك كه خجالت نمي كشد عرق شرم بر پيشاني ملت مصر نشسته است (خبر ويژه)
ابعاد تازه پيوند فتنه سبز با گروهك تروريستي كومله (خبر ويژه)
مجمع روحانيون بالاخره مشكوك شد! (خبر ويژه)



عاقبت اين عشق... (يادداشت روز)

سينه ريحانه پيامبر(ص) و ميخ در؟ لطافت گل و خشونت درفش؟ نه، هيچ تناسبي نبود اما كينه و حسادت و نفاق كه فوران كند، تنها ميل عقده گشايي دارد. گويا انتقام همه كفر را يكجا از پيامبر اعظم و فرزند و جانشين او گرفتند. ميخي كه سينه ريحانه النبي را آزرد و فرياد او را تا عرش برد، ميخ ديانت و ولايت بود كه تا ابد محكم كوبيده شد. و فاطمه خود چنين اراده كرده بود كه با وجود داغ داري رحلت پيامبر(ص)، يكجا براي رسالت و ولايت سينه سپر كند. فاطمه(س) مي خواست فديه و فدايي ولايت باشد وگرنه او را با فدك چه كار؟! مگر نه اينكه مولاي متقيان فرمود «و ما اصنع بفدك و غيرفدك... مرا به فدك و غيرفدك چه كار حال آن كه جايگاه نفس، فردا گور است كه در تاريكي آن نشانه هاي وجودش از بين مي رود» (نامه 45نهج البلاغه)
آيا بايد از يهودي سند آورد كه چون ديد علي(ع) را دست بسته و كشان كشان مي برند، به حقانيت او شهادت داد. و چون پرسيدند كه تو را چه مي شود، گفت «اين علي كه امروز چنين دست بسته مي برند، صاحب ذوالفقاري است كه همين چند سال پيش پهلوانان عرب را يكي پس از ديگري بر زمين زد و كسي از عرب و عجم جرئت ايستادن در برابر بازو و شمشير او را نداشت. او عمرو بن عبدود را بر زمين كوبيد و در قلعه خيبر را از جا كند كه چهل تن نمي توانستند. او اكنون هم اگر اراده كند مي تواند كل مدينه را به هم بريزد و حكومت را به دست گيرد اما سكوت كرده است.» حقانيت و اخلاص از اين بالاتر؟! از جناب عايشه دختر ابوبكر سند مي آورم كه گفت «من روي زمين كسي را راستگوتر از فاطمه جز پدرش نديدم.» آيا فاطمه و فدك و اقامه دليل و ارائه سند؟! عايشه تو بگو آيا اين گل رنجور را كه امروز بين در و ديوار با تازيانه مي نوازند، همان نيست كه گفتي «من در ميان مردم كسي را شبيه تر از فاطمه به پيامبر از نظر كلام و گفتار نديدم؛ چون بر رسول خدا وارد مي شد، پيامبر خوشامد مي گفت و او را به سينه خود مي چسباند و دستش را مي بوسيد و او را جاي خود مي نشاند»؟ نه، اينها كه عايشه مي گويد مربوط به روزگار اصحاب كهف نيست كه 309 سال از آن گذشته و غبار گرفته باشد. عايشه، همين چند ماه پيش را مي گويد.
عشق آسان نبود چندان كه در آغاز مي نمود. البلاء للولاء. رنج و بلا براي دوستان و عاشقان است. طلاي ناب باكي از فرو رفتن در آتش ندارد كه اين بر عيار و تابندگي او فزايد. هم براي فاطمه اين گوهر مكنون و محجوب خلقت تلخ بود در خانه يكايك صحابه را زدن و به ياري علي(ع) فراخواندن. و هم براي علي اين مظهر قدرت و غيرت الهي، كه گوشه نشين شود و خار در چشم و استخوان در گلو صبر كند و پاي خدا بنويسد- صبرت و احتسبت حتي أتاك اليقين- تا بدانجا كه از زهراي رنجور بشنود «چرا مانند جنين به خود پيچيده اي»؟ اما «راضيه» و «مرتضي» شدن كه بي بلا و ابتلا نمي شود. و گويا لسان غيب حافظ، فقط براي فاطمه و علي سروده است:
در كار گلاب و گل، حكم ازلي اين بود
كان شاهد بازاري، وين پرده نشين باشد!
علي، خدا را برگزيده بود و فاطمه، علي را. كه خدا، علي را برگزيده بود. شمع وجود فاطمه در آن دو سه ماه، در فرقت مصطفي سوخت و با غربت مرتضي ساخت. كه آن ميزبان جبرئيل باور داشت «انّ السعيد كل السعيد من احبّ علياً في حياته و بعد موته. خوشبخت تمام، كسي است كه به علي در حيات و مماتش عشق بورزد». فاطمه بايد مي سوخت و مي ساخت. شمع و گل و پروانه اي را ديده اي كه ياراي دو ماه سوختن و ساختن داشته باشد؟! به قول شاعر؛ عاقبت اين عشق هلاكم كند- در گذر كوي تو خاكم كند.
نگاه نكن كه فاطمه به مولا مي گفت چرا مانند جنين به خود پيچيده اي. از سر دريغ و افسوس بود نه اعتراض. آن روز فاطمه را ببين كه به خشم آمد و دست به آسمان گشود تا نفرين كند. و مگر، رد خور داشت غضب و نفرين دردانه خلقت كه پيامبر اعظم در توصيف او فرموده بود «هر كس فاطمه را خشنود كند، خدا را خشنود ساخته و هر كس او را به غضب آورد، خداوند را غضبناك ساخته است». آن روز كه مولاي مظلوم را به مسجد بردند و تيغ كشيدند كه يا بيعت كن يا گردنت را مي زنيم، باز زهرا بود و زهرا، تنهاي تنها. طاقتش طاق شد و به يكي از همان ها گفت اگر دست از علي برنداريد، به شكايت كنار مرقد رسول خدا مي روم. سپس دست حسنين عليهماالسلام را گرفت و كنار مرقد پيامبر رفت تا جماعت را نفرين كند. «سلمان فاطمه را درياب، گويي دو طرف مدينه را مي نگرم كه به لرزه درآمده است. به خدا سوگند اگر فاطمه در كنار قبر پيامبر نفرين كند، مهلتي باقي نمي ماند و زمين همه آنها را در كام خود فرو مي برد». علي بود كه سلمان را پي فاطمه مي فرستاد. اما مگر فاطمه در برابر قصد جان علي كردن صبوري تواند؟ «سلمان! آنها قصد جان علي را دارند و من بر اين صبر نتوانم، مرا به حال خود واگذار تا جانب مرقد پدرم روم، مو پريشان كنم، گريبان چاك دهم و به درگاه خدا فرياد سر كنم».
سلمان كه فاطمه را براي نفرين مصمم يافت، گفت علي مرا فرستاد و فرمود كه بگويم به خانه بازگرديد و از نفرين خودداري كنيد. «حال كه چنين است برمي گردم و صبر مي كنم و مي شنوم- به جان مي خرم- سخن او را و اطاعت مي كنم». و ديگر بار كه اين اتفاق تكرار شد، فاطمه(س) به سلمان فرمود «واي بر آنها سلمان! آنها مي خواهند فرزندانم حسن و حسين را يتيم كنند. به خدا سوگند از مسجد خارج نمي شوم تا علي را به چشم سالم ببينم». و چون مهاجمان دست از امام كشيدند و حضرت جانب دختر پيامبر بازگشت، فاطمه محبت خود به اميرمؤمنان را چنين باز گفت «روحي لروحك الفداء و نفسي لنفسك الوقاء يا اباالحسن... روحم فداي روح تو و جانم سپر بلاي جان تو يا اباالحسن! اگر در خير و نيكي به سر بري، با تو خواهم بود و اگر در سختي و محنت سركني با تو سرخواهم كرد».
بار غم عشق او را گردون نيارد تحمل
چون مي تواند كشيدن اين پيكر لاغر من
اين راز سوختن فاطمه با علي و براي علي است. و راز حيرت من و تو و تاريخ كه نازكي طبع گل و ريحان را چه نسبت با ميخ و تازيانه و آتش؟ محبت مولا را بر سينه فاطمه ضرب نمي كردند، پس بر كدام سينه مي زدند؟ و ميخ ايمان بر سينه او نمي كوبيدند تا به ابد محكم و استوار بماند، بر كدام سينه مي كوبيدند؟ وگرنه فاطمه را با فدك و غيرفدك چه كار آنجا كه فرشته وحي را جواب كرده بود، فرشته اي كه پيغام آورده بود هر چه مي خواهي بگو تا بشود. «لذت خدمت پروردگار، مرا از هر خواسته اي بازداشته. لا حاجه لي غير النظر الي وجه الكريم. هيچ حاجتي ندارم جز نظر به جمال كريم پروردگار.»
فاطمه از جنس اين قوم نبود. جان او براي علي مي رفت و رفت. مگر نشنيدي كه به زنان عيادت كننده مي گويد «به خدا صبح كردم در حالي كه بي ميل به دنياي بي وفاي شما و غضبناك از مردانتان هستم. آنان را آزمودم و همه را دور انداختم. و چه قدر زشت است سستي عقيده و تباهي سخن... به خدا سوگند كه دنيا ريسمان بندگي بر گردن آنها انداخت و دام خود را براي آنان گسترد. پس مرگ و ذلت براي قوم ستمكار باد! واي بر آنان! از علي به كجا روي برگرداندند؟ سوگند به خدا كه دشمني آنها با علي تنها به خاطر برندگي شمشير و استواري و پايداري در راه حق و ثبات قدم او عليه باطل است... همانا نطفه فتنه و فساد بسته شد و اكنون منتظر بارور شدن آن باشيد و پس از اين به جاي شير، از شتران خود خون كثيف و سم سوزان بدوشيد و هر روز شاهد فتنه و آشوب و ستم ظالمان باشيد... شما را به استبداد ستمگراني بشارت مي دهم كه جمعتان را درو خواهند كرد». و با ام سلمه بود كه فرمود «صبح كردم در ميان حزن و غم و اندوه غوطه ور. پيامبر رفت و بر جانشين او ستم شد. به خدا سوگند آن كس كه بر امام او ستم شود و نه به دستور خدا و نه توصيه رسول با او عمل نكند، حجاب حرمت او دريده و هتك مي شود. اما آنچه با علي كردند، كينه هاي جنگ بدر و ميراث جنگ احد بود كه در قلب هاي منافقان تا به حال مخفي بود و هر لحظه احتمال اين فتنه مي رفت و اكنون كه پيامبر رحلت كرده، آن كينه ها بيرون ريخته است.»
صحابه اي كه مسموم نفاق بودند، ايمان را بالا آوردند چندان كه حضرت فرمود «خداوند اطاعت ما را مايه نظام دين و امامت ما را امان از تفرقه و جهاد را مايه عزت اسلام قرار داد... آنگاه كه خداوند، خانه پيامبران و آرامگاه اوليا را براي پيامبرش برگزيد، نفاق پنهان در شما ظاهر شد و جامه دين كهنه گرديد... و شيطان سر از مخفيگاه به در آورد و شما را فراخواند، ديد كه پاسخگوي دعوت باطل او هستيد و براي فريب خوردن آماده ايد... پس به كجا برمي گرديد با آن كه راه را شناخته ايد؟ و چه چيز را كتمان مي كنيد پس از آن كه حقيقت را دريافته ايد؟ آيا پس از آن كه ايمان آورديد دوباره مشرك مي شويد؟... همانا شما را مي بينم كه به عيش و نوش و رفاه چسبيده ايد و آن را كه شايسته بود به عنوان مولا و مقتداي خود برگزينيد، از خود دور ساخته ايد و به خيال خود از سختي به آسايش رهنمون شده ايد. پس آب]ايمان[ را كه در دهان خود جمع كرده بوديد، يكباره همه را بيرون ريختيد و هر چه را خورده بوديد، بالا آورديد و برگردانديد (و البته به فرموده قرآن) كفر شما و تمام انسان هاي روي زمين زياني به خدا نمي رساند...»
او از جنس اين قوم نيست، پس با گريه وصيت مي كند كه اميرمؤمنان، دردانه پيامبر را شبانه و غريبانه غسل و كفن كند و به خاك بسپارد؛ گمنام و بي نشان. اندوه بر جان فاطمه حاكم شده است. «جانم محبوس آه و اندوه است و كاش كه به همراه آه از تن خارج شود». علي دلداريش مي دهد «گريه نكن، به خدا سوگند اين سختي ها در راه خدا براي من ناچيز و كوچك است». اما امشب كه خلوت و تاريكي، همراز مولا شود، گريه است كه بي امان بر علي هجوم خواهد آورد.
- سلام بر تو اي رسول خدا از جانب من و دخترت كه در جوارتو فرود آمد. و چه زود به تو پيوست! اي پيام آور خدا در فراق برگزيده تو طاقتم كم شد و تاب و تواني نمانده، مگر اينكه به سختي مصيبت فراق تو تأسي كنم... امانت به صاحبش بازگشت... اما غم من هميشگي و شبم به بيداري است تا آن كه خداوند همان جايگاه را كه تو در آن اقامت داري براي من برگزيند. و به زودي دخترت تو را باخبر خواهد ساخت كه چگونه امتت براي از بين بردن حقوق او اجتماع كردند. به اصرار از او بپرس و از حال او خبر بگير. اين در حالي است كه روزگاري نگذشته و ياد تو هنوز فراموش نشده است. و سلام بر شما، سلام كسي كه وداع كند نه سلام كسي كه رو گردان و آزرده خاطر است. پس اگر باز گردم نه به جهت ملال و خستگي است و اگر بمانم نه به جهت بدگماني به آن وعده اي است كه خداوند به صابران داده است.
فردا كه آفتاب بدمد، اول ماجراست.تا آن مبارك سحري كه فرياد فزت و رب الكعبه به آسمان برخيزد، 92 سال پرماجرا در پيش است، تا آن روز كه مشتاق مهجور فاطمه شهادت دهد «به خدا سوگند، با مرگ و شهادت چيزي به سراغ من نيامد كه ناخوش داشته باشم، من مانند جوينده اي هستم كه ناگهان به مطلوب خود دست يابد و تشنه اي كه در ظلمت بيابان ناگهان به آب رسد».
فديه و صبر و وفا را امشب و فردا بايد آموخت. شب قدر فاطمه است و علي امشب. شب قدر حبيبه خداست كه فرمود «هركس عمل خالص خود را نزد خدا فرستد، خداوند بهترين مصلحت را براي او نازل مي كند».
محمد ايماني

 



رئيس جمهور در مراسم اختتاميه نمايشگاه كتاب: دولت از ايجاد شبكه توزيع كتاب حمايت مي كند

رئيس جمهور در مراسم اختتاميه نمايشگاه بين المللي كتاب تأكيد كرد، تا فضاي فرهنگي جهان اصلاح نشود مناسبات سياسي و اقتصادي جهان اصلاح نخواهد شد.
محمود احمدي نژاد صبح ديروز طي سخناني در اختتاميه بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با اشاره به بحث فرهنگ اظهار داشت: فرهنگ فضاي تنفس روح انسان است و همان طور كه جسم بدون هوا خواهد مرد روح انسان نيز بدون فرهنگ مي ميرد.
وي اضافه كرد: اگر كسي مي خواهد دوام و استمرار داشته باشد و اگر ملتي بخواهد در مديريت و مناسبات جهاني نقش مأثر و ماندگاري ايفا كند بايد فضاي فرهنگي جهان را از آن خود كند.
رئيس جمهور ملت ايران را در طول تاريخ پرچمدار فرهنگ توصيف و خاطرنشان كرد: حتي اگر ايران قبل از اسلام را مطالعه كنيم وجه شاخص ملت ايران وجه فرهنگي و انساني است چرا كه در 7 هزار سال مطالعات و تعميق در تاريخ ملت ايران حتي يك نشانه در بت پرستي يا شرك يا انحراف اخلاقي وجود ندارد.
وي گفت: تا فضاي فرهنگي جهان اصلاح نشود مناسبات سياسي و اقتصادي جهان اصلاح نخواهد شد.
رئيس جمهور افزود: علت بيشتر مشكلات كنوني در عرصه جهاني انحرافات فكري و فرهنگي است.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين كه دولت به مقوله فرهنگ توجه ويژه دارد و در سفرهاي استاني نيز بودجه هاي خوبي براي مقوله فرهنگ اختصاص مي دهد، گفت: مناسب است كه يك بودجه ملي نيز در اين زمينه پيشنهاد شود و دولت نيز اين موضوع را در صورت ارائه تصويب مي كند.
رئيس جمهور گفت: مناسب است كه 200 كارخانه چاپ مجهز ايجاد شود كه هزينه چاپ به حداقل برسد.
وي گفت: هر كارخانه دولتي كه در زمينه چاپ آماده واگذاري باشد و داراي شرايط واگذاري باشد مناسب است كه واگذار شود با اقساطي مثلاً بيست، سي ساله و يا پنجاه ساله و هيچ سودي گرفته نشود و با نظر كارشناسي تخفيف داده شود.
رئيس جمهور گفت: دولت از ايجاد شبكه توزيع كتاب نيز حمايت مي كند.
وي ادامه داد: در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز روابطي در ارتباط با نشر و تأليف كتاب برعهده وزارت ارشاد و دولت گذاشته شده كه با كمك ناشران بايد اين وظايف محقق شود. گفتني است؛ در اين مراسم از ناشران برگزيده سال 88 تجليل شد.
استقبال 5 ميليوني
از نمايشگاه
سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از ديگر سخنرانان مراسم اختتاميه بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران بود. او گفت: از روز اول نمايشگاه شاهد ازدحام جمعيت بوديم. روزانه 500هزار نفر از اين نمايشگاه بازديد كردند كه 55درصد از آنان شهرستاني بودند. ما هيچ رويداد فرهنگي در كشور سراغ نداريم كه به اندازه نمايشگاه كتاب تهران مورد استقبال واقع شود.
وي با اشاره به متوسط سني 18 تا 28 سال بازديدكنندگان نمايشگاه گفت: اين موضوع بشارت آينده اي روشن را مي دهد.
وزير ارشاد تاكيد كرد: همه همكاران ما زحمتشان را كشيدند و خستگي آنها زماني از بين رفت كه لبخند نوراني رضايت را بر چهره مقام معظم رهبري ديدند.
وي خاطر نشان كرد: اختتاميه نمايشگاه شروع فعاليت بيشتر همكاران ما براي نمايشگاه هاي بعدي خواهد بود.
محسن پرويز، معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در مراسم اختتاميه بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران سخنراني كرد و از رئيس جمهور خواست براي رفع مشكلات نشر و رونق اين صنعت وام هاي كم بهره پرداخت شود و در اين ميان توجه ويژه اي به نويسندگان شود تا آنان در كمال آرامش اقتصادي و بدون كمترين دغدغه معيشت به توليدات فرهنگي خود بپردازند.
وي با بيان اين كه ناشران كشور سه سال است از وزارت ارشاد وام دريافت نكرده اند و اكنون با مشكلات متعددي دست و پنجه نرم مي كنند، افزود: اقتصاد نشر ضعيف است و كل بودجه اين بخش 600 ميليارد تومان است. اين امر باعث شده تا عملاً كتاب فروشان و ناشران در روند كار خود با مسايلي مواجه باشند.
پرويز افزود: ضعيف بودن اقتصاد نشر باعث مي شود كه فعاليت در اين بخش براي سرمايه گذاران خصوصي به صرفه نباشد و به اين ترتيب بخش دولتي وارد عمل مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه بخش فرهنگ در همه جاي جهان از حمايت هاي دولتي برخوردار است، از رئيس جمهوري خواست با توجه ويژه به كارخانه هاي توليد كاغذ، مشكلات گران بودن كاغذ را تا حدودي مرتفع كند.
برگزيده هاي نمايشگاه
در اين مراسم ناشران برگزيده سال 88 و غرفه هاي برتر بيست و سومين نمايشگاه كتاب تهران نيز معرفي شدند.
هيئت داوران، در بخش خصوصي تهران و حوزه بزرگسال، انتشارات سخن را معرفي كرد. همچنين انتشارات هاي نويد شيراز و موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) به صورت مشترك به عنوان ناشران بخش خصوصي شهرستاني در حوزه بزرگسال معرفي شدند. عنوان برگزيده ناشران وابسته به نهادهاي دولتي و عمومي بخش بزرگسال در سال 88، به صورت مشترك به سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني، سمت و سوره مهر اختصاص پيدا كرد. انتشارات قدياني، عنوان ناشر برگزيده حوزه كودك و نوجوان در بخش خصوصي تهران را در سال 88 از آن خود كرد. در بخش خصوصي شهرستاني و وابسته به نهادهاي دولتي و عمومي حوزه كودك و نوجوان، عروج انديشه و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، به عنوان برگزيده معرفي شدند. انتشارات براق نيز شايسته تقدير شناخته شد. انتشارات موسسه فرهنگي روايت فتح، انتشارات صرير و انتشارات سوره مهر نيز در بخش ناشر برگزيده دفاع مقدس معرفي شدند.
غرفه هاي برگزيده بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران نيز به اين شرح اعلام شدند: در بخش عمومي موسسه انتشاراتي علمي-فرهنگي به عنوان ناشر دولتي، قدر ولايت به عنوان ناشر خصوصي و مرسل به عنوان ناشر شهرستاني برگزيده شدند. در بخش دانشگاهي، جهاد دانشگاهي اصفهان برگزيده دولتي، نص برگزيده خصوصي و اركان دانش برگزيده شهرستاني شدند. همچنين در بخش آموزشي انتشارات رزمندگان اسلام و در بخش كودك و نوجوان چرخ و فلك ناشر برگزيده خصوصي و حديث نينوا ناشر برگزيده شهرستاني شدند. اسامي ناشران در بخش بين المللي نيز به شرح ذيل است: شركت غزال جوان، غرفه كشور ژاپن، غرفه خدمات كامپيوتري علوم اسلامي، انتشارات جان وايلي و انتشارات دارالولاء لبنان برگزيده شدند.

 



تربت بي نشان (به جاي گفت و شنود)

در سالروز شهادت فاطمه زهرا سلام الله عليها، اين ستون را به ياد آن حضرت مي نگاريم و دل هاي داغدار و چشم هاي اشكبار را به زيارت تربت بي نشانش مي بريم.
آن شب، شماري اندك، فاطمه (س) را بدرقه كردند و دور از چشم اين و آن، دختر را به پدر سپردند... و مادر را به پسر، چرا كه زهراي مرضيه(س) فقط دختر رسول خدا(ص) نبود، «ام ابيها» نيز بود...
سه ماه و اندي قبل از آن شب، رسول خدا(ص) در گوش فاطمه(س) از جدايي خبر داده بود و زهرا(س) به تلخي گريسته بود. پيامبر خدا(ص) كه تاب بي تابي فاطمه(س) را نداشت، به نجوا خبري ديگر داد و زهرا(س) تبسم بر لب آورد. خبر پيوستن كم فاصله او...
آن واقعه كه اتفاق افتاد، فاطمه (س) به گوشزد «خواص» كوچه هاي مدينه را كاويد، مگر به خود آيند و عهد پيشين فرو نگذارند. اما پاسخ هاي چند پهلو شنيد... وقتي در بسياري از خواص، خاصيتي نديد، بيم آن كه آيندگان راه گم نكنند، تربت بي نشانش را «نشانه» گذاشت. از آن روز تا به امروز، اين سؤال پا به پاي تاريخ همه روزها و شب ها را پيموده است كه چرا فاطمه اي كه همه جاي اسلام از او نشان گرفته است، خود تربت بي نشان دارد؟!
در پي آن نشان بي نشان بود كه مردم ايران خوش به نشان آمدند. آموختند كه «ولي» را تنها نگذارند و نگذاشتند.

 



كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ اعدام پنج تن از عوامل گروهك هاي ضدانقلاب مورد تائيد تمام مردم انقلابي ايران اسلامي خصوصاً مردم غيور استان كردستان است . از دستگاه عدالت گستر قضايي تشكر مي كنيم.
يك هم وطن كرد- مريوان
¤ از قوه قضائيه جاي سأال است كه اگر اطلاعيه ميرحسين موسوي در حمايت از تروريست ها، توسط يك فرد عادي صادر مي شد، باز هم با سكوت دستگاه قضايي مواجه مي شد؟
رضا تاجيك
¤ قوه قضائيه بايد تكليف خود، مردم و خائنان را روشن كند. حتي اگر تمام اتهامات قبلي فتنه گران را نيز ناديده بگيريم، حمايت آن ها از تروريست ها، يك جرم آشكار و صريح است.
حيدري از اصفهان
¤ حمايت يكي از سران فتنه از تروريست ها خيلي عجيب و دور از انتظار نيست. چون همه فتنه گران و تروريست ها در واقع سر و ته يك كرباس هستند. حتي اگر ريگي هم اعدام شود، شك نكنيد كه اين فتنه گر از او حمايت خواهد كرد.
يك هوطن
¤ صدا و سيما در حالي به خاطر پخش اذان، از ادامه پخش سخنراني رئيس جمهور خودداري كرد كه در هنگام پخش مسابقه فوتبال، اذان را به صورت زيرنويس اعلام مي كنند. آيا مسابقه فوتبال از سخنراني رئيس جمهور مهم تر است؟
يك شهروند
¤ در كتابي تحت عنوان ... از نام گياهي اسم برده و نوشته كه اگر آن را با شراب دم كنيد و بخوريد خاصيت خوبي دارد و در بخش ديگري از اين كتاب كه معلوم نيست چگونه مجوز انتشار گرفته تأكيد شده كه اگر برگ درخت گردو با گوشت خوك پخته شده و به بچه ها خورانده شود از رشد خوبي برخوردار خواهند شد.
خانم وحيدي- كاشان
كيهان: نام اين كتاب نزد روزنامه محفوظ است.
¤ از مسئولان ذيربط خواهش مي كنم به شركت رجا تذكر دهند كه در كوپه هايي كه تلويزيون هاي مدار بسته اي قرار داده اند فيلم هايي پخش كنند كه از فرصت به وجود آمده بتوان پيام هاي مثبت و تاثيرگذار در رفتارهاي اجتماعي استفاده مناسب كرد اما متأسفانه هربار كه مسافر قطار بوده ام فيلم ها بي محتوا بوده اند.
مختاري- قم
¤ طرح نقدي اسقاط خودروهاي فرسوده چرا اجرا نمي شود؟ مسئولان از يك سال پيش قول اجراي آن را داده بودند.
عباس زاده
¤ چند روزي در اداره دارايي در خيابان نظام آباد كار اداري داشتم. بالاي گيشه اي كه مراجعين از آن طريق به كارمندان اداره مراجعه مي كنند با خط درشت و ذكر ماده قانوني نوشته است كه طبق ماده 609 مجازات، مراجعين اگر با كارمندان اين اداره برخورد نامطلوب داشته باشند محكوم به شلاق و يك ميليون تومان جريمه نقدي خواهند شد. آيا تكريم ارباب رجوع كه مي گفتند اين است؟!
محمد فرخي
¤ به رغم اهميت دروسي چون رياضي و فيزيك، در برخي از دبيرستان ها از دبير متخصص استفاده نمي شود. همچنين ساعات اختصاص يافته به اين دروس، تناسبي با متن آن ها ندارد. لطفاً رسيدگي شود.
يك فرهنگي
¤ هزينه هاي اسقاط نمودن خودروهاي فرسوده بسيار بالاست. لطفاً تجديدنظر شود.
پرويز صالحي
¤ حدود دو ماه است كه مردم استان گلستان از دريافت برنامه هاي شبكه خبر محروم شده اند. با توجه به اهميت اطلاع رساني در مورد مسائل كشور، از مسئولان امر تقاضاي رسيدگي مي شود.
علي بيگي از گنبدكاووس
¤ پيشنهاد مي شود، هر سال مسابقه اي بين قهرمان ليگ برتر و برنده جام حذفي برگزار شود و عوايد آن خرج امور خيريه و عام المنفعه شود.
كاشاني
¤ نزديك به چهار ماه از ابطال آزمون استخدامي سازمان كار و امور اجتماعي استان اصفهان به دليل تقلب مي گذرد. سأال اين است كه چرا تا الان به اين موضوع مهم رسيدگي نشده و با عوامل متخلف برخورد قانوني صورت نگرفته است و از همه بدتر مسئولين خاطي در پست هاي قبلي خويش باقي هستند؟
دبير جامعه اسلامي كارگران اصفهان
¤ مقابل ايستگاه مترو بهشت زهرا (س)كه قطعات قبور شهدا قرار دارد هميشه با حجم ترافيك شديدي رو به رو مي شود به طوري كه عبور و مرور خانواده شهدا از عرض خيابان با مشكل و خطر فراوان مواجه شده. از شهردار بهشت زهرا (س)تقاضا مي كنم براي آسايش خاطر زائرين قبور بويژه براي كساني كه كهولت سن دارند تدبيري بينديشند. فكر مي كنم با ساخت يك زيرگذر مناسب مشكل قابل حل باشد.
جواد حسيني
¤ چندين سال است كه در خيابان سراج منطقه 4 تهران در خيابان 03 متري دوم اكثر كاسب هاي اطراف خيابان بخصوص كساني كه كار تعميرات خودروهاي سبك و سنگين انجام مي دهند دو طرف خيابان را به اشغال خود درآورده اند و باعث ايجاد مشكلات فراوان براي عابرين پياده شده اند و هيچ مرجعي هم نيست كه به اين مشكل رسيدگي كند.
محمد عليزاده

 



در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران كيهان از اتهامات وارده تبرئه شد

شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، روزنامه كيهان به مدير مسئولي حسين شريعتمداري را از اتهامات مطرح شده در كيفرخواست تبرئه كرد.
سومين و آخرين جلسه رسيدگي به پرونده مدير مسئول روزنامه كيهان، دوازدهم ارديبهشت ماه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران و با حضور هيئت منصفه مطبوعات برگزار شد.پس از اتمام جلسه رسيدگي، هيئت منصفه مطبوعات وارد شور شد و حسين شريعتمداري را مجرم تشخيص نداد.
به گزارش ايسنا، پس از اعلام نظر هيئت منصفه مطبوعات، قاضي سيامك مدير خراساني، رئيس شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، مدير مسئول روزنامه كيهان را تبرئه كرد.

 



الجزيره در گزارشي از نشست گروه 15
 ابتكار ايران همه تلاش ها را براي تحريم اين كشور به شكست مي كشاند

شبكه الجزيره در گزارشي از نشست گروه 15 در تهران و طرح پيشنهادي جديد براي تبادل سوخت هسته اي، اعلام كرد: همكاري مشترك ايران، تركيه و برزيل مي تواند هرگونه اجماع 1+5 براي تحريم ايران را به شكست بكشاند.
شبكه تلويزيوني الجزيره در گزارشي از نشست گروه 15 در تهران با اشاره به طرح مشترك سه كشور ايران، تركيه و برزيل براي مبادله سوخت هسته اي و حل ديپلماتيك پرونده هسته اي گفت: در حقيقت ايران، برزيل و تركيه در حاشيه نشست گروه 15 در تهران راه حل جديدي را به مجموعه 1+5 ارائه خواهند كرد.
الجزيره با بيان اينكه بر اساس اظهارات منابع غير رسمي سه طرف تاحدودي به توافق نهايي درباره اين پيشنهاد رسيده اند، افزود: تاكنون جزئيات بيشتري از اين فرمول جديد در رسانه هاي گزارش نشده است.
اين شبكه با بيان اينكه «عبد الله گل» رئيس جمهور تركيه و «لوئيس ايناسيو لولا داسيلوا » رئيس جمهور برزيل مهمترين مهمانان نشست گروه 15 هستند، تاكيد كرد: تهران نسبت به نتايج اين نشست و مذاكرات پيش رو خوشبين است.
اين شبكه با بيان اينكه تهران هنوز به تغيير موضع چيني ها واكنشي نشان نداده است، تصريح كرد: با اين وجود ايران همچنان بر مواضع خود پافشاري مي كند و حاضر به عقب نشيني از مواضع سابق نيست.
اين شبكه با اشاره به احتمال پيوستن چين به قطار تحريم ها عليه ايران مانند روسيه، نشست تهران را يك راه تنفس براي تهران در راستاي خروج از وضعيت كنوني دانست.
الجزيره با اشاره به نقش پررنگ برزيل و تركيه در عرصه بين المللي افزود: برزيل و تركيه از مواضع قوي برخوردارند، به ويژه اينكه برزيل از موضع قدرتمندي در اقتصاد و جامعه جهاني برخوردار شده است.
اين شبكه در پايان اين گزارش تاكيد كرد: راه حل مشترك ايران، تركيه و برزيل مي تواند هرگونه اجماع 1+5 براي تحريم ايران را به شكست بكشاند. سي و دومين اجلاس وزراي گروه 15 بعد از ظهر شنبه 25 ارديبهشت ماه در تهران برگزار شد و قرار است مقامات برزيلي و تركيه با همتايان ايراني خود طرح جديد تبادل سوخت هسته اي به ايران را در حاشيه اين نشست مورد بررسي نهايي قرار دهند. آرژانتين، برزيل، شيلي، ونزوئلا، جامائيكا، مكزيك، الجزاير، مصر، كنيا، نيجريه، سنگال، زيمبابوه، هند، اندونزي، ايران، مالزي و سريلانكا اعضاي گروه 15 را تشكيل مي دهند.

 



با چه زباني بگوئيم قانون اساسي را قبول نداريم! (خبر ويژه)

يك عضو گروهك موسوم به اتحاد جمهوري خواهان علت تظاهر سران فتنه سبز به وفاداري نسبت به قانون اساسي با وجود مخالفت با محتواي آن را توضيح داد.
رضا.ف.ي از اعضاي اپوزيسيون مقيم آمريكا در پاسخ به نظر راديو فردا مبني بر اينكه «برخي منتقدان مي گويند قانون اساسي ديگر پاسخگوي مطالبات نيست»، اظهار داشت: قانون اساسي يك تيغ دو دمه است. سران جنبش با تأكيد بر قانون اساسي و حقوق مردم كه در قانون اساسي در موارد بسياري تصريح شده امكان بسيج عمومي را حفظ مي كنند. شايد هم در اين راستا مجبور شوند از خواست تضمين تمام و كمال قانون اساسي عبور كنند چنانچه بارها به اين نكته اشاره شد كه قانون اساسي نقايصي دارد.
وي با اذعان به اينكه مردم ايران به قانون اساسي وفادارند، درباره علت تظاهر سران فتنه در اين باره گفت: سران جنبش متوجه هستند كه در شرايط كنوني با در نظر گرفتن وضعيت فعلي جامعه، توان تحمل اجتماعي و توان پيشبرد مبارزه در كشور نمي تواند فراتر از قانون اساسي باشد.
لازم به ذكر است گروهك اتحاد جمهوري خواهان ائتلافي شامل گروهي از اعضاي سابق فدائيان خلق، منافقين، سلطنت طلبان و برخي اعضاي جبهه ملي است.
گفتني است پريروز هم ميرحسين موسوي در اظهاراتي دوپهلو گفته بود: براي اجماع نسبي جمع عظيم مردم، اجراي بدون تنازل قانون اساسي را مطرح كرديم كه تعداد زيادي بتوانند با هم يكي شوند. البته قانون اساسي وحي منزل نيست و مي توان آن را تغيير داد اما در موقعيت فعلي، بخشي از مطالبات را مي توانيم مطابق قانون اساسي عنوان كنيم و بعدها آن را بتدريج تغيير دهيم(!)

 



وكيل مدافع سيدمحمد خاتمي خواستار جلب شريعتمداري شد (خبر ويژه)

محمود عليزاده طباطبايي وكيل زنجيره اي افراطيون مدعي اصلاح طلبي ضمن انتشار اكاذيب مدعي شد مديرمسئول كيهان از مراجعه براي پاسخگويي به شكايت محمدخاتمي و عليرضا بهشتي خودداري كرده است.
وي در گفتگو با ايلنا درخصوص شكايت از روزنامه كيهان به وكالت از سيدمحمد خاتمي و عليرضا بهشتي گفت: متاسفانه اين پرونده هنوز منجر به صدور كيفرخواست نشده است و از دادستان تهران انتظار داريم كه هرچه سريع تر درباره اين پرونده تصميم گيري كنند چرا كه مديرمسئول روزنامه كيهان تاكنون به بهانه هاي مختلف از حضور در بازپرسي امتناع كرده است به همين دليل در آخرين مراجعه به شعبه بازپرسي نهم درخواست جلب حسين شريعتمداري را كردم.
اين ادعا در حالي است كه مديرمسئول كيهان به خاطر شكايات متعدد و اغلب زنجيره اي كه از يك كانون واحد مديريت و اقامه مي شود، ماه هاست ضمن مراجعه به شعب حقوقي، پاسخگوي اتهامات و شكايات مطرح شده است كه چند مورد از آنها با دفاعيات مستند وي منجر به صدور رأي برائت به اتفاق آرا از جانب هيئت منصفه شد.
كيهان با وجود تاكيد بر اينكه در چنين شكاياتي جاي شاكي و متهم عوض شده، از اين موضوع با خبر است كه سران فتنه ده ها وكيل را اجير كرده اند تا هم خيانت ها و جرائم انجام شده از سوي آنان را به اعتبار پيشدستي در شكايت بپوشانند، هم براي كيهان پرونده و سابقه بسازند، آنها مي دانند كه مديرمسئول كيهان اسناد غيرقابل انكار و مستحكمي از خيانت فتنه گران در اختيار دارد بنابراين با پيش بيني تبرئه وي در پي آنند كه از طريق رسانه ها و شبكه هاي زنجيره اي داخلي و خارجي چنين القا كنند كه كيهان چون مصونيت- و نه سند و مدرك قاطع- دارد تبرئه شده است!
كيهان با وجود آگاهي از پشت صحنه اي چنين آلوده و منحط براي برخي شكايت هاي مغرضانه، از دادگاه هاي مذكور به عنوان فرصتي براي روشنگري افكارعمومي استقبال مي كند و صد البته در اين ميان از فرصت طلبي وكلاي «ويژه» هم بي خبر نيست!





 



بالاخره تائيد مي كنيد يا تكذيب؟! (خبر ويژه)

خبري كه دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام روز پنج شنبه با ارسال جوابيه اي به كيهان آن را «غيرموثق» خوانده بود، عيناً روي پايگاه اينترنتي شخصي آقاي هاشمي رفسنجاني قرار گرفت.
پنج شنبه گذشته روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام جوابيه اي به كيهان ارسال كرد و در آن با انتقاد از درج خبري درباره ديدار آقاي هاشمي با جمعي از زندانيان فتنه اخير كه از سايت جرس نقل شده بود، از كيهان خواسته بود براي نقل اخبار آقاي هاشمي فقط به اخبار منابع رسمي وابسته به وي مراجعه كند.
كيهان ضمن درج اين جوابيه، در پاسخي به آن تاكيد كرد كه اين جوابيه كاملاً دو پهلوست و اساساً معلوم نيست اصل ديدار را تكذيب مي كند يا محتواي آن را. آقاي هاشمي در آن ديدار، از بازداشت شدگان فتنه اخير با عنوان كساني كه داراي نيت مصلحانه! هستند ياد كرده بود! كه با انتقاد كيهان روبرو گرديده بود كه دشمنان امام(ره) و انقلاب چگونه مي توانند نيت مصلحانه! داشته باشند؟!
در همين حال روز شنبه اتفاقي افتاد كه ترديد كيهان درباره جوابيه مجمع را كاملاً تاييد كرد. قضيه از اين قرار است كه درست به فاصله يك روز از تكذيبيه دفتر آقاي هاشمي سايت شخصي وي به آدرس hashemirafsanjaniir متن كامل خبر سايت جرس- ارگان اتاق فكر فتنه در لندن- را بدون هيچ دخل و تصرف و با كمترين توضيحي روي خروجي خود قرار داد كه به معناي تائيد صحت آن است. بنابراين با توجه به تكذيب همين خبر در كيهان كه ديروز از سوي مجمع تشخيص صورت گرفته بود، اين سوال پيش مي آيد كه اگر مجمع، خبر مزبور را تكذيب مي كند، چرا متن همان خبر بدون تكذيب روي سايت رئيس مجمع قرار گرفته است و چنانچه خبر مزبور را تائيد مي كند، چرا براي كيهان تكذيبيه فرستاده است؟!

 



مراسم سوگواري يا ...؟! (خبر ويژه)

گزارش رسيده به كيهان حكايت از آن دارد كه قرار است صبح روز يكشنبه-امروز- به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در نمازخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام مراسم سوگواري برپا شود. قرار بود اين مراسم در حسينيه جماران برگزار شود كه به دلايلي، برپايي آن به نمازخانه مجمع تشخيص مصلحت منتقل گرديده است.
خبر برپايي اين مراسم كه براي اولين بار برگزار مي شود، همراه با دعوت به شركت در آن از طريق فكس براي برخي از تشكل هاي سياسي و گروههاي مدعي اصلاحات ارسال شده است.
گفته مي شود كه سران فتنه و شماري از عوامل اصلي آشوب ها تصميم به شركت در اين مراسم دارند تا از اين طريق همراهي آشكار و نفرت انگيز خود با اهانت كنندگان به ساحت مقدس حضرت امام حسين(ع) در روز عاشورا، سكوت در مقابل نفي وجود مبارك حضرت صاحب الزمان(عج) و همصدايي غيرقابل انكار خويش با سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه را تحت الشعاع قرار داده و چهره اي همدل با ارزش هاي اسلامي و انقلابي از خود به نمايش بگذارند.
برخي از روحانيان دعوت شده به اين مراسم، در پي آگاهي از احتمال حضور سران و عوامل اصلي فتنه در مراسم ياد شده، پيشاپيش مخالفت خود را با شركت در آن اعلام كرده اند. يكي از افراد روحاني دعوت شده به اين مراسم در تماس با كيهان ضمن اعلام خبر فوق گفت؛ به نظر مي رسد كه سوگواري حضرت صديقه طاهره(س) فقط بهانه اي براي اعلام وجود فتنه گران باشد وي كه نمي خواست نامش فاش شود، از برخي اطرافيان آقاي هاشمي رفسنجاني به عنوان كساني كه تحت پوشش ايشان به فتنه گري مشغولند ياد كرده و افزود؛ كاش آقاي رفسنجاني كه به هوشمندي شهرت داشته است، امكان سوءاستفاده را از اينگونه افراد فرصت طلب و سودجو سلب كند.

 



مبارك كه خجالت نمي كشد عرق شرم بر پيشاني ملت مصر نشسته است (خبر ويژه)

فهمي هويدي تحليلگر ارشد مصري موضع قاهره درباره وضعيت رقت بار غزه را شرم آور خواند.
به گزارش العالم اين تحليلگر معروف مصري با انتقاد شديد از موضع برخي كشورهاي عربي به ويژه مصر در خصوص ادامه محاصره غزه توسط رژيم صهيونيستي گفت: تداوم سكوت اعراب و همراهي آنان با رژيم صهيونيستي شرم آور است. جهان عرب تاكنون هيچ اقدامي براي شكستن محاصره نكرده و حتي دولت مصر علنا از اين محاصره دفاع مي كند.
وي تاكيد كرد: عجيب اين است كه آنچه اسرائيل در كشتار فلسطيني ها و نابود كردن آرمانشان انجام مي دهد كوچك ترين تحركي در كشورهاي مهم عربي ايجاد نكرده بلكه مقبول آنها هم افتاده است.
فهمي هويدي افزود: هيچكس آن اتفاق شرم آور را فراموش نمي كند كه «امير اورن» تحليلگر روزنامه هاآرتص در گزارشي كه در تاريخ دوم دسامبر 2008 منتشر شد، اعلام كرد وقتي وزيرخارجه لوكزامبورگ از زيپي ليوني وزيرخارجه وقت اسرائيل خواست تا محاصره غزه به دليل وضعيت بد انساني به وجود آمده برداشته و گذرگاه هاي آن باز شود، ليوني وي را به وزير خارجه مصر ارجاع داد و گفت: «احمد ابوالغيط» براي شما علت اين محاصره را توضيح مي دهد.
اين انديشمند مصري با شرم آور خواندن اقدام مصر تصريح كرد: عجيب تر اينكه وزيرخارجه مصر - به جاي محكوم كردن اين محاصره - آن را تاييد كرد و مدعي شد گذرگاه رفح در مرز مصر به دلايل قانوني بايد بسته بماند.
فهمي هويدي با بيان اين كه از اين بابت خجالت زده است، افزود: شرم آور است- و ملاحظه كنيد كه ما دائما غرق در عرق شرم خود هستيم - كه امير اورن تحليلگر اسرائيلي روزنامه هاآرتص مي افزايد، «داني كوين» يهودي نماينده گروه سبز پارلمان اروپا در همان روز در جلسه اتحاديه اروپا سياست سركوب و محاصره اسرائيل عليه كودكان فلسطين و غزه را محكوم كرد.

 



ابعاد تازه پيوند فتنه سبز با گروهك تروريستي كومله (خبر ويژه)

به دنبال حمايت علني سران فتنه سبز از تروريست هاي وابسته به گروهك هاي منافقين، پژاك و تندر، سركرده گروهك ورشكسته و جنايتكار كومله در رسانه هاي عربي آفتابي شد و با فتنه سبز ابراز همبستگي كرد.
عبدالله مهتدي در گفت وگو با شبكه سعودي العربيه و دويچه وله از موضع اخير موسوي و كروبي در حمايت از تروريست هاي اعدام شده قدرداني كرد و گفت احزاب و سازمان هاي مخالف بايد به هم نزديك شوند و اگر اين طور نبود آن تظاهرات ها كه در روز عاشورا به اوج خود رسيد، نمي توانست اتفاق بيفتد. حوادث روز عاشورا محصول چه بود؟ اگر يك نوع اجماع بين گروهها و سازمانها و هم صدايي و همكاري وجود نداشت، پس چطور اين چيزها اتفاق افتاد؟ من به وجود آمدن يك همكاري بزرگ سياسي را ضروري مي دانم و فكر مي كنم حتي خشت هاي اوليه اش را هم بشود در خارج از كشور گذاشت؛ نه به عنوان بديلي براي كنار زدن داخل بلكه به عنوان مكمل و موازي حركت داخل. اصلا آن چيزي كه ما رنج مي بريم، فقدان سازمان سياسي و فقدان رهبري سياسي كافي و فقدان حركت متمركز است كه بتواند به جنبش سمت و سو دهد.
وي موضع موسوي و كروبي عليه اعدام تروريست ها را «ناكافي اما گامي به جا و در مسيري درست» ارزيابي كرد.
گفتني است گروهك تروريستي كومله در سال هاي آغازين و پرتنش اول انقلاب و سپس در طول دوران جنگ تحميلي نقش بازوي ترور را براي سرويس جاسوسي آمريكا و سپس استخبارات رژيم عراق ايفا مي كرد و حتي از كشتار شهروندان بي گناه كرد هم با وحشيانه ترين شيوه ها مضايقه نكرد. اين گروهك به همراه گروهك هاي دموكرات و پژاك و برخي وابستگان افراطيون مدعي اصلاح طلبي، تلاش گسترده اي ترتيب داد تا با ارعاب و به زور تهديد به بمب گذاري و ترور شهرهاي كردستان را به تعطيلي بكشاند اما با مقاومت مردم مواجه شد.
همزمان داريوش همايون وزير اطلاعات صهيونيست رژيم پهلوي، گروهك فدائيان خلق و جبهه ملي، و گروهك ادوار تحكيم لقب نچسب پيشمرگ كرد! را به تروريست هاي مزدور سازمان هاي جاسوسي بيگانه اطلاق كردند كه بي شباهت به لقب اهدايي موسوي به آشوبگران حرمت شكن در روز عاشورا (مردان خداجو!) نيست.

 



مجمع روحانيون بالاخره مشكوك شد! (خبر ويژه)

دبير اجرايي مجمع روحانيون پس از مدت ها سكوت اين گروه درباره به صحنه آمدن گروهك هاي نفاق، نسبت به تحركات افراطيون ابراز نگراني كرد. البته مجيد انصاري موضوع پيوند منافقين با طيفي از گروه هاي مدعي اصلاحات را همچنان مسكوت گذاشته و ادعا مي كند افراطيون درون اصولگراها هستند.
وي در گفتگو با ايسنا خواستار تعامل دو جريان اصلاح طلب و اصولگرا شد و گفت: من در مقطع كنوني نزديك شدن نيروهاي متعادل به جريان را ضروري تر از گذشته مي دانم چرا كه احساس مي شود يك جريان به شدت افراطي و تخريبي براي كنار زدن همه تجربيات گذشته اعم از اصولگرا و اصلاح طلب كه هماهنگ با تفكرات آنها نيستند، تلاش مي كند. اصولگرايان بايد بيش از اصلاح طلبان از هويت و حيثيت خود در برابر اين جريان از ديد من مشكوك و خطرناك، دفاع كنند.
وي در عين حال گفت: البته ممكن است(!) درون جبهه اصلاحات نيز افراطي گري و يا افراطيون باشند چنانچه در گذشته(!) نيز بوده اند.
انصاري، سپس به سرپنجه جريان هاي انحرافي و حتي مشكوك نفوذگر خارجي اشاره كرد و به دلايل كاملاً روشن از ارائه آدرس اين جريان ها استنكاف كرد. او گفت: در حال حاضر به وضوح در حال ديدن سرپنجه جريان هاي انحرافي و حتي مشكوك نفوذگر خارجي هستيم و به هيچ وجه نمي شود پذيرفت جريان افراطي كه به تخريب شخصيت هايي كه هر كدام شان سرمايه انقلابي و ركن اعتماد عمومي مردم و ياران انقلاب و امام بودند مي پردازد، در بستر افراط به راه خود ادامه دهد.
دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز در پاسخ به اين سوال كه به نظر شما چه بخشي از اصلاح طلبان راغب هستند كه با اصولگرايان معتدل در جهت حفظ منافع نظام نزديك شوند، اظهار كرد: « به نظر من همه اصلاح طلباني كه ريشه و اساس انقلابي دارند و اكثريت هم هستند و به منافع ملي، آينده كشور و انديشه امام معتقد و پايبند هستند و به منافع مردم فكر مي كنند، خوشحال خواهند شد كه دو جريان درون نظام در عمل بتوانند براي خدمت به مردم به يكديگر نزديك شوند.»
گفتني است سران مجمع روحانيون در يك تصميم جمعي به حمايت از ميرحسين موسوي پرداخته و تا به امروز نيز به اين حمايت ادامه داده اند بي آنكه كساني نظير موسوي خوئيني ها، خاتمي، محتشمي پور، انصاري و... حتي يك كلمه اعتراض علني نسبت به رفتارهاي ضد انقلابي و ضدملي وي ابراز كنند. مجمع روحانيون چه به هنگام حرمت شكني حاميان فتنه سبز در روز عاشورا و چه قبل از آن در اهانت به امام و رهبري و حذف اسلام از جمهوري اسلامي يا شعار به نفع آمريكا و اسرائيل در روز قدس و 13 آبان، حاضر نشدند كوچك ترين موضعي بگيرند و دست از حمايت از فتنه سبز بردارند اما اكنون ادعا مي كنند دنبال اعتدال و ميانه روي در كشور هستند و از حضور جرياني «افراطي، انحرافي، مشكوك و نفوذگر خارجي» احساس نگراني مي كنند. موسوي بارها از سوي سران آمريكا و رژيم صهيونيستي و انگليس مورد ستايش قرار گرفت.
رويكرد موسوي و كروبي به همراه مجموعه اي از گروهك هاي مدعي اصلاح طلبي (نظير مشاركت و سازمان مجاهدين) باعث مجال پيدا كردن جريان هاي ضد انقلاب ورشكسته و حمله به اسلام، انقلاب، قانون اساسي و ولايت فقيه شد و طبيعي است كه جرياني اين چنيني تا با منافقين و محاربين مرزبندي خود را مشخص كند، نمي تواند مدعي حضور در رقابت سالم و متعادل سياسي شود و خود را دعوت به حضور سياسي كند!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14