(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3 خرداد 1389- شماره 19652

توقيف خودروي مزاحمين نواميس در طرح امنيت اجتماعي ناجا
توزيع كارت ورود به جلسه آزمون استخدامي آموزش و پرورش
راه اندازي خط جديد اتوبوس در شرق تهران
سازمان ثبت احوال خبر داد افزايش متولدين پسر در فروردين
جلوگيري پليس فرودگاه ها از اعزام50 زائر عمره
فرهنگسراي گلستان برگزار مي كندنشست آموزشي «خانواده متعادل»
دستگيري كلاهبردار 36 ميلياردي در لنگرود
رئيس پليس آگاهي استان هشدار داد كلاهبرداري با ايجاد تصادف ساختگي
دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان خبر داد
راه اندازي نمايشگاه دائمي پوشش اسلامي دانش آموزان دختر
فروش بليت قطارهاي تابستاني از پنجشنبه
اقدامات تنبيهي سازمان گردشگري در نرخ گذاري هتل ها
شروع دوباره گرد و خاك در كشور
ايرانيان صاحب امضاي الكترونيكي مي شوند
هشدار وزارت بهداشت بيماران آسمي و تنفسي حتي الامكان از منزل خارج نشوند
تلفات سيل اخير مشهد به 9 نفر افزايش يافت
دادگاه سليمي نمين برگزار شد



ديروز صورت گرفت
توقيف خودروي مزاحمين نواميس در طرح امنيت اجتماعي ناجا

معاون عمليات پليس امنيت تهران بزرگ از توقيف 40 دستگاه خودرو در مرحله اول طرح مبارزه با مزاحمان نواميس مردم در تهرانپارس خبر داد.
سرهنگ حسين قاسم لويي در گفت وگو با فارس گفت: در تداوم طرح امنيت اجتماعي، طرح مبارزه با مزاحمان نواميس در منطقه تهرانپارس به اجرا درآمد و با مزاحمان خياباني برخورد شد.
وي اظهار داشت: در مرحله اول طرح در 10 نقطه شناسايي شده به اجرا در خواهد آمد و با مزاحمان نواميس برخورد خواهد شد، اين طرح در مراحل بعدي در ديگر نقاط تهران نيز اجرا مي شود.
سرهنگ قاسم لويي افزود: براي تعيين تكليف اين خودروها طبق دستورالعمل هاي صادره اقدام شده و در اين زمينه هماهنگي قضايي نيز به عمل آمده است.
معاون عمليات پليس امنيت تهران بزرگ تاكيد كرد: طرح امنيت اجتماعي با خواست مردم و نمايندگان مجلس به اجرا گذاشته شده است و تا كسب رضايت مردم ادامه خواهد يافت.

 



از امروز آغاز مي شود
توزيع كارت ورود به جلسه آزمون استخدامي آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش گفت: توزيع كارت ورود به جلسه 638 هزار داوطلب آزمون استخدامي آموزش و پرورش از امروز آغاز مي شود.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه نشست مشترك وزير علوم و آموزش ارمنستان و آموزش و پرورش ايران اظهار داشت: كارت آزمون استخدامي آموزش و پرورش امروز توزيع مي شود و داوطلبان مي توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش و وارد كردن كد رهگيري، كارتشان را دريافت كنند.
وي با بيان اينكه مواد آزمون مشخص است و داوطلب هر رشته در حد كارشناسي همان رشته بايد داراي اطلاعات باشد افزود: در آزمون مرحله اول استخدامي حدود 100 سوال عمومي و 50 تا 60 سوال تخصصي طرح شده است، و تمام كساني كه از اطلاعات اوليه رشته خود برخوردار باشند مي توانند به سوالات پاسخ دهند.
وي اظهار داشت؛ طبق مصوبه جديد مجلس آموزش و پرورش بايد مطابق با سال 87 دانشجو فني روزانه بگيرد. حاجي بابايي افزود: آموزش و پرورش براي آموزش معلماني كه خواستار ادامه تحصيل هستند 36 هزار ظرفيت براي معلمان ديپلم و 36 هزار ظرفيت براي دوره كارداني به كارشناسي ايجاد كرده است كه در صورت استقبال براي آنها كلاس تشكيل مي شود.

 



راه اندازي خط جديد اتوبوس در شرق تهران

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري منطقه 8 از راه اندازي خط سراج - شقايق در شرق تهران خبر داد.
به گزارش برنا، محمد خردمند با اعلام اين خبر گفت: اين خط جايگزين خط سراج - امامت كه بخشي از آن در حد فاصل ميدان امامت تا چهار راه سرسبز قرار دارد، مي شود.
وي با اشاره به اينكه خيابان دردشت از جنوب به شمال يك طرفه است، افزود: خط سراج - شقايق در پي درخواست شهروندان احداث مي شود.
معاون حمل ونقل و ترافيك منطقه 8 با اشاره به تاثير اين خط در سهولت رفت وآمد اهالي خيابان دردشت تصريح كرد: براي ايجاد اين خط هشت ايستگاه جديد آماده شده است.خردمند گفت: عمليات خط كشي محوري خيابانهاي خاموشي، 46 متري، رضوان شرقي، مهر و لادن نيز به پايان يافته است.

 



سازمان ثبت احوال خبر داد افزايش متولدين پسر در فروردين

مديركل آمار و اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور از افزايش متولدين پسر به دختر در فروردين سال 89 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش ايسنا، رشيدي در اين باره گفت: نسبت جنسي متولدين پسر به دختر در فروردين امسال 2/105 تعيين شد كه اين نسبت در سال قبل 4/105 بوده است.
وي ميزان ولادت فروردين 89 را 115 هزار و 635 مورد اعلام كرد كه از اين تعداد 59 هزار و 294 مورد پسر و 56 هزار و 341 مورد دختر بوده است.
مديركل آمار و اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور در خاتمه ميزان ازدواج ثبت شده در فروردين 89 را 100 هزار و 40 مورد اعلام كرد.

 



جلوگيري پليس فرودگاه ها از اعزام50 زائر عمره

رئيس پليس فرودگاههاي كشور گفت: 50 زائر سفر عمره به دليل حمل مواد مخدر در پايانه هاي خروجي كشور دستگير و از ادامه سفر آنها جلوگيري شد.
سرتيپ دوم پاسدار «نبي الله حيدري» افزود: پليس فرودگاههاي كشور به دليل حمل مواد مخدر توسط اين زائران از ادامه سفر آنها جلوگيري و اين افراد را به مقامات قضايي معرفي كردند.
وي همچنين از دستگيري دو زائر در فرودگاه عربستان و زنداني شدن آنان به دليل حمل مواد مخدر خبر داد و اظهارداشت: پليس از ادامه سفر افرادي نيز كه اقدام به حمل متادون كنند، جلوگيري مي كند.
حيدري خاطرنشان كرد: از نظر پليس عربستان حمل متادون همانند مواد مخدر جرم محسوب شده و دارندگان اين دسته مواد در عربستان دستگير مي شوند.
به گفته اين مقام انتظامي، حدود 400هزار زائر تا ماه مبارك رمضان به مكه مكرمه اعزام خواهند شد.
به گزارش ايرنا، حيدري تصريح كرد: تاكنون 22هزار نفر به اين سفر معنوي اعزام شده اند.

 



فرهنگسراي گلستان برگزار مي كندنشست آموزشي «خانواده متعادل»

نشست آموزشي خانواده متعادل با موضوع «اختلاف خانوادگي و تاثير آن بر تربيت فرزندان» در فرهنگسراي گلستان برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري منطقه هشت؛ در اين نشست آموزشي كارشناس برنامه درباره مباحثي چون: اختلاف خانوادگي مانع بزرگ تربيت، نوع عملكرد والدين در زمان اختلاف در رابطه با تعليم و تربيت فرزندان، عوامل تربيت و ... به بحث و بررسي مي پردازد.
اين نشست روز دوشنبه 3 خردادماه، ساعت 10 تا 12 در سالن فدك فرهنگسرا برگزار مي شود.
علاقه مندان مي توانند جهت شركت در اين نشست به فرهنگسراي گلستان واقع در نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان مراجعه كنند و يا با شماره تلفن: 77815173 تماس بگيرند.

 



دستگيري كلاهبردار 36 ميلياردي در لنگرود

رشت-خبرنگاركيهان:
با تلاش پليس آگاهي شهرستان لنگرود كلاهبردار 3 ميليارد و 800 ميليون ريالي در اين شهر دستگير شد.
به دنبال شكايت فردي مبني بر كلاهبرداري از وي در حين معامله عتيقه جات به ميزان 3 ميليارد و 800 ميليون ريال از سوي افرادي نامعلوم، ماموران آگاهي لنگرود وارد عمل شده و به بررسي موضوع پرداختند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس گيلان، يكي از كلاهبرداران توسط كارآگاهان شناسايي و دستگير و مبلغ مربوط نيز كشف شد.

 



رئيس پليس آگاهي استان هشدار داد كلاهبرداري با ايجاد تصادف ساختگي

رئيس پليس آگاهي استان تهران گفت: باند كلاهبرداري كه با شكستن دست و پاي افراد كم درآمد و ايجاد صحنه تصادف يك ميليارد و 500 ميليون ريال از شركت هاي مختلف بيمه دريافت كردند در اين استان دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از ستاد اطلاع رساني فرماندهي نيروي انتظامي استان تهران، «اسماعيل هادئي» اظهار داشت: مدتي پيش گزارشي دريافت شد مبني بر اينكه جاعلان و كلاهبرداران حرفه اي در استان تهران، اقشار كم سن و سال و كم درآمد را به عنوان طعمه به دام انداخته و ضمن تطميع، آنان را در محلي كه از قبل اجاره كرده بودند نگهداري و اقدام به شكستن دست، پا، بيني و دندان هاي آنان كرده و به اين وسيله مبالغ زيادي به عنوان ديه از شركت هاي بيمه دريافت كردند.
وي افزود: ماموران اداره عمليات ويژه پليس آگاهي استان تهران در اولين اقدام با انجام هماهنگي هاي لازم با شركت هاي بيمه، پرونده هايي كه با شگردهاي مشابه تشكيل و به پرداخت ديه منجر شده بود را جمع آوري و مورد بررسي قرار دادند.
هادئي تصريح كرد: در اثر تحقيقات ماموران آگاهي فردي به نام «وحيد -ر» دستگير شد. در بازجويي هاي پليس از اين متهم، محل اختفاي سر كرده هاي باند شناسايي شد و آنها در يك عمليات ضربتي دستگير شدند.رئيس پليس آگاهي استان تهران گفت: با دستگيري «علي-ر» و «سعيد-ك» به عنوان سركرده هاي اين باند 6 نفر از اعضاي ديگر باند مزبور شناسايي و دستگير شدند.به گفته هادئي پرونده اين باند كلاهبرداري همراه با اعضاي آن تحويل مراجع قضايي شده است.

 



دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان خبر داد
راه اندازي نمايشگاه دائمي پوشش اسلامي دانش آموزان دختر

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان به منظور ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در بين دانش آموزان دختر اقدام به راه اندازي نمايشگاه دائمي پوشش اسلامي نموده است.
به گزارش روابط عمومي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان محمدتقي فخريان از راه اندازي نمايشگاه دائمي پوشش اسلامي با هدف ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در بين دانش آموزان دختر خبر داد.
وي با بيان اينكه امروز قشر جوان علي الخصوص دانش آموزان در معرض تهديدات مختلف قرار دارند كه بدحجابي در بين دختران يكي از اين تهديدات است، اظهار داشت: چنانچه با اين موضوع برخورد صحيح و كارشناسي شده اي صورت نگيرد، بدحجابي در جامعه اسلامي ما به صورت يك بحران درخواهد آمد.
فخريان از رواج فرهنگ آرايش و افزايش مصرف لوازم آرايشي در بين بانوان به خصوص دانش آموزان دختر خبر داد و افزود: يكي از دلايل گرايش دختران به استفاده زياد از لوازم آرايش تامين نشدن نياز مورد توجه قرار گرفتن است كه اين موضوع ريشه اي رواني دارد.

 



فروش بليت قطارهاي تابستاني از پنجشنبه

پيش فروش بليت قطارهاي مسافري حد فاصل تاريخهاي 11 خرداد تا 10 تيرماه از ساعت 8 و30 دقيقه روز پنجشنبه ششم خرداد آغاز مي شود.
روابط عمومي شركت قطارهاي مسافري رجا با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: اين مرحله از فروش بليت قطارهاي مسافري همانند سنوات گذشته به طور يكپارچه و يكسان از طريق دفاتر فروش و سايت اينترنتي شركت رجا انجام خواهد شد.
بنابه اين گزارش در فروش يكپارچه بليت قطار هرگونه موجودي بليتي كه در نمايندگي هاي فروش سراسر كشور وجود داشته باشد، در سيستم اينترنتي نيز قابل مشاهده است.
روابط عمومي رجا همچنين از فروش بليت قطارهاي بين المللي تركيه و سوريه براي حدفاصل تاريخ هاي اعلام شده فوق از ساعت 8 و 30 دقيقه روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه سالجاري در سراسر كشور خبر داد.
هموطنان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر درخصوص آدرس دفاتر فروش، قيمت و موجودي بليت به طور شبانه روزي با تلفن 139 تماس گرفته يا به پايگاه اينترنتي اين شركت به نشاني wwwrajair مراجعه كنند.
گفتني است شماره پيامك 9300013 نيز آماده دريافت نظرها، انتقادها و پيشنهادهاي متقاضيان خريد بليت سفر با قطار است.

 



اقدامات تنبيهي سازمان گردشگري در نرخ گذاري هتل ها

معاون گردشگري كشور از ابلاغ دستورالعمل جديدي به هتل داران سراسر كشور خبر داد و گفت: هتل داران سراسر كشور بايد نرخ هتل هاي خود را سريعاً به سازمان گردشگري اعلام كنند، در غير اينصورت نرخ مصوب آنها 50 درصد كمتر از سال 88 خواهد شد.
سيدرضا موسوي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اقدام به ابلاغ دستورالعملي به تمام هتل داران سراسر كشور كرده است كه براساس آن تمام هتل داران بايد سريعاً نرخ هايي را كه قرار است در سال 89 از گردشگران دريافت دارند، اعلام كنند.
وي در ادامه افزود: نرخ هايي كه هر هتل داري بايد اعلام كند شامل سه نرخ ايام پيك سفر، ايام معمولي و سفرهاي گروهي است.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درباره علت ابلاغ اين دستورالعمل گفت: هميشه هتل داران درباره نرخ هاي مصوب سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي هتل ها گلايه داشتند و اعلام مي كردند كه نرخ ها به گونه اي است كه مردم استقبال خوبي از هتل ها نمي كنند به همين دليل اعلام كرديم هتل داران خودشان قيمت ها را اعلام كنند.
موسوي افزود: در صورتي كه هتل داران نرخ هاي جديدشان را اعلام نكنند، نرخ مصوبشان را به 50 درصد كمتر از سال 88 تقليل خواهيم داد.

 



شروع دوباره گرد و خاك در كشور

رئيس سازمان هواشناسي كشور از شروع دوباره پديده گرد و خاك در استان هاي شمال غرب، غرب و جنوب غربي كشور خبر داد.
بهرام صناعي در گفت وگو با برنا گفت: ذرات معلق گرد و غبار روزهاي آينده به مناطق شمال شرق از جمله استان هاي خراسان شمالي، رضوي، جنوبي و شرق درياي خزر خواهد رسيد.
وي افزود: چنانچه كشورهاي همسايه، اين بحران را مهار نكنند، كشورمان به ناچار بايد خسارات اين پديده را تحمل كند.
صناعي گفت: كانون اصلي گرد و غبار در 6 منطقه در كشورهاي غربي ايران شناسايي شده كه چهار كانون آن در عراق، يك كانون در سوريه و ديگري در عربستان است.
گفتني است ريزگردهاي عربي از چند سال قبل از كشورهاي عراق، سوريه، عربستان و اردن به عنوان مهمان ناخوانده وارد مناطق غربي و جنوب غربي كشور ما شده و در پنج سال اخير شدت يافته است. اين ريزگردها كه معمولا نيمي از سال در مناطق غربي و جنوب غربي كشورمان وجود دارد اين روزها به مناطق ديگر كشور و حتي تهران نيز رسيده است كه با توجه به اتمام بارندگي ها اين پديده نيز افزايش خواهد يافت.

 



ايرانيان صاحب امضاي الكترونيكي مي شوند

رئيس سازمان ثبت احوال گفت: در آينده اي نزديك تمام ايرانيان صاحب امضاي الكترونيكي مي شوند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل ناظمي اردكاني گفت:نرم افزار آرشيو الكترونيك سازمان ثبت احوال تهيه شده و در ماه هاي آينده در اختيار متوليان درسراسر كشور قرار مي گيرد.وي افزود: اين سازمان پيش بيني كرده است با بهره گيري از سامانه هاي جديد الكترونيك مراجعه مردم به ادارات اين سازمان را كاهش دهد.معاون وزير كشور و رياست سازمان ثبت احوال هم چنين گفت: در آينده اي نزديك تمام ايرانيان صاحب امضاي الكترونيكي مي شوند.ناظمي اردكاني گفت: امضاي الكترونيك به خاطر غير قابل خدشه بودن بهترين وسيله براي انتقال داده ها، در عين ايمن ماندن سيستم است كه تمام دستگاه هاي اجرايي در صورت فراهم بودن زير ساخت هاي لازم از مزيت هاي كارت هوشمند بهره مند شوند.

 



هشدار وزارت بهداشت بيماران آسمي و تنفسي حتي الامكان از منزل خارج نشوند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نسبت به افزايش شيوع بيماريهاي تنفسي و آسم و آلرژي به دنبال بروز پديده گردوغبار در مناطق مختلف كشور هشدار داد.
شيدا ملك افضلي، رئيس اداره عوامل محيطي موثر بر سلامت وزارت بهداشت با اشاره به بروز پديده جديد گردوغبار در نقاط مختلف كشور، بر ضرورت استفاده از ماسك براي افراد در معرض خطر هنگام حضور كوتاه مدت در فضاي باز تاكيد كرد.
وي افزود: اگر افرادي الزاماً بايستي در هواي آزاد فعاليت كنند بايد اين فعاليت را به حداقل زمان ممكن كاهش داده و همينطور از ور زش هاي سنگين و صبحگاهي و فعاليت هاي فيزيكي اجتناب نمايند.
اين كارشناس آلودگي هوا در ادامه بيماران آسمي و تنفسي را مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت: اين افراد حتي المقدور در مكانهاي بسته نظير منازل و مكان هاي اقامتي حضور داشته و در صورت امكان به منظور فراهم كردن هواي مطلوب در اماكن سربسته از سيستم تهويه مطلوب استفاده كنند.

 



تلفات سيل اخير مشهد به 9 نفر افزايش يافت

تلفات بارش سيل آساي باران در آخرين روز ارديبهشت در خراسان رضوي افزايش يافت.
به گزارش واحد مركزي خبر شمار قربانيان و گم شدگان سيل جمعه شب مشهد به 9 نفر رسيد.
مدير كل مديريت بحران استانداري خراسان رضوي، با تائيد اين آمار گفت: در عمليات جستجو كه از جمعه شب در مناطق سيل زده اطراف مشهد آغاز شد، تاكنون جسد هفت تن، از زير گل و لاي برجاي مانده از سيل به دست آمده است.
عرفانيان افزود: مردي موتورسوار در منطقه سد كارده و دختري 10 ساله در جاده ابلق روستاي كنار گوشه مشهد در اين حادثه ناپديد شده اند.
وي تاكيد كرد: جستجو با كمك سگ هاي زنده ياب براي يافتن اين دو نفر ادامه دارد.
سرپرست حوزه دو آتش نشاني مشهد هم گفت: در اين حادثه اعضاي خانواده اي هشت نفره در يك خودروي پيكان گرفتار سيل شدند كه چهار نفر از اعضاي اين خانواده جان خود را از دست دادند و يك نفر هم ناپديد شده است.
پاك عقيده افزود: همچنين جسد زن ديگري كه با شوهرش درگير اين حادثه شد، از گل و لاي هاي برجا مانده از سيل كشف شد، اما همسرش تاكنون ناپديد است.
ديشب در نخستين ساعت هاي جاري شدن سيل در اين منطقه، آمار قربانيان و ناپديدشدگان دو نفر اعلام شده بودند. وي افزود: عمليات جستجو با كمك سگ هاي زنده ياب در اين منطقه همچنان ادامه دارد و احتمال دارد آمار قربانيان افزايش يابد.
در سيل 10 روز گذشته در صالح آباد تربت جام نيز جسد چهار تن از زير گل و لاي ها سيل خارج شد.

 



دادگاه سليمي نمين برگزار شد

دادگاه رسيدگي به اتهامات عباس سليمي نمين با شكايت عزت الله دهقاني نماينده مجلس شوراي اسلامي در شعبه 1057 دادگاه كيفري تهران به رياست قاضي حيدري برگزار شد.
به گزارش ايسنا، سليمي نمين پس از برگزاري اين دادگاه در جمع خبرنگاران با تشريح موضوع مدعي شد: آن چه در اين دادگاه مطرح شد يك مصداق در مورد مراوداتي است كه صورت گرفته و در چارچوب اين مراودات، اموال ملت از كنترل ملت خارج شده و نه حتي به نام دانشگاه آزاد اسلامي، بلكه به نام شخص آقاي جاسبي درآمده است.
وي افزود: اين مساله كه آقاي جاسبي بدون پرداخت يك ريال به تصرف دو ملك بزرگ و اشرافي در خيابان پاسداران و متعلق به سازمان بازنشستگي كشوري اقدام كرده، از سوي دادگاه پذيرفته شده اما دادگاه مي گويد براي اين كه روشن شود دليل اين قضيه ورود دهقاني به دوره دكتري است، بايد مستند به پرونده آموزشي وي باشد.
اين در حالي است كه دهقاني به خبرنگاران گفت: اگر من آن روز مي خواستم زمين ها را به آقاي جاسبي واگذار كنم به جاي توافقنامه، بيع نامه مي نوشتم.
وي درباره ادعاهاي سليمي نمين مبني بر تباني وي و جاسبي براي ورود به دوره دكتري اظهار داشت: شما نبايد اين حرف را بزنيد؛ زيرا كذب محض است.
گفتني است قاضي حيدري، رئيس شعبه 1057 دادگاه كيفري تهران پس از اعلام ختم رسيدگي، از صدور راي در مهلت قانوني خبر داد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14