(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3 خرداد 1389- شماره 19652

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اردوكشي معكوس در سال 59 و 88 (يادداشت روز)
گفت وگوي تلفني احمدي نژاد و اردوغان درباره بيانيه تهران
شليك (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
كانديداهاي نهايي فراكسيون اصولگرايان براي انتخابات هيئت رئيسه مجلس هشتم
انتقاد رئيس موسسه آمريكايي بروكينگز از صدور پيش نويس قطعنامه عليه ايران
انتصاب مجدد سردارسرتيپ پاسدار احمدي مقدم
ريچارد هاس : تحريم ها نمي تواند مسير هسته اي ايران را تغيير دهد
عضو كميسيون اقتصادي مجلس:بحث يك ميليارد دلار پول نفت در تفريغ بودجه سال 85 كاملا حل شد
جناب بهاء الله وارد مافياي گلدكوئست شد (خبر ويژه)
پول مي گيريم دروغ مي گوئيم! (خبر ويژه)
چتر امنيتي ايران گروهك هاي خارج نشين را به وحشت انداخت (خبر ويژه)
آيا وصيت مرحوم پدر را فراموش كرده است؟ (خبر ويژه)
بيانيه مشكلي ندارد، شما وارونه شده ايد (خبر ويژه)



اردوكشي معكوس در سال 59 و 88 (يادداشت روز)

از بهار سال 1360 تا سوم خرداد 1361 كه «خرمشهر را خدا آزاد كرد» يك سال فاصله است، فاصله اي به اندازه بهار 1388 تا خرداد .1389
فتح الفتوح آزادي خرمشهر يك سال پس از معركه گيري چند ماهه جبهه منافقين رقم خورد. تا بني صدر و دفتر هماهنگي و اعوان و انصار او- از مجاهدين خلق تا جبهه ملي و نهضت آزادي- ميداندار بودند، سرنوشت دفاع نابرابر ما در مرزها هم جز عقب نشيني و خسارت نبود اما ازآن روز كه پرده نفاق مستخدم كددار سفارت آمريكا پاره شد، ورق برگشت تا يك سال بعد كه خرمشهر، شهر خون آزاد شد و جهان فهميد ايراني ها لجام سردار قادسيه - همو كه از جانب آمريكا و روس و انگليس و فرانسه و آلمان و كشورهاي مرتجع منطقه حمايت مي شد- را كشيده اند.
اما اين معجزه آسان به دست نيامد. خون دلي بود كه خوبان ملت خوردند تا دشمن متجاوز را وجب به وجب از خاك خود بيرون كنند. همان كلام رسايي بود كه سيدمجتبي نواب صفوي به بزرگ مدعيان ملي گرايي گفت؛ «شما پاي آمريكايي ها را به اين كشور باز مي كنيد و ملت بايد خون و شهيد بدهد و زجر بكشد تا آنها را بيرون كند». بني صدر و تيم دفتر هماهنگي او فقط كشور را به هم نريخته بودند، كه مرزها را نيز براي دشمن گشوده بودند. بله بني صدر و منافقين هم اهل اردوكشي بودند اما نه اردوكشي در برابر خصمي كه تاخته بود. اردوكشي جبهه نفاق، اردوكشي معكوس و خياباني در برابر امت و امام بود. اين اردوكشي ها 14 اسفند 59 به اوج رسيد. همزمان نامه پراكني ها شروع شد. منافقين، هم اصحاب انقلاب را مي زدند و هم خطاب به امام ادعا مي كردند كه نيتي جز اصلاح ندارند و مي خواهند با ايشان مذاكره كنند. پاسخي كه امام دادند اين بود كه اول اسلحه و خشونت و آشوب را كنار بگذاريد! اما همان جريان به كار اردوكشي خياباني مشغول بود و از سر توهم، شعار رفراندوم سر مي داد. كنار رفتن پرده نفاق، زير پاي آقاي SD LURE (اسم رمز بني صدر در سفارت آمريكا) را خالي و طيف هاي نفاق- از سازمان مجاهدين خلق تا جبهه ملي- زور آخر خود را در روزهاي 25 و 30 خرداد زدند تا شايد با فراخوان خياباني همه نيروها و نهايتاً اسحله كشيدن به روي مردم و خروج مسلحانه، آب رفته را به جوي بازگردانند. آن ماه ها با خون دل و اشك ديده طي شد. خيابان بايد شلوغ و كريدورهاي سياسي به هم ريخته مي شد تا دشمن متعدي بتواند بي هيچ مانعي كيلومتر به كيلومتر پيش بيايد؛ نوعي حمله گازانبري از داخل و خارج.
در دوره 2 ساله 60 -59 حال و هواي نامساعدي بر كشور حاكم شده بود. تجزيه طلبي ها و تداركات كودتا به جاي خود، كشور گويا دچار دوگانگي كامل در حاكميت هم شده بود. خيابان آشوب بود و مرز، درهم شكسته. آيا كشور و انقلاب نوپاي ملت در حال از دست رفتن بود؟ سؤال غمباري بود. دشمن در اين آشفتگي و غفلت تاخت. سيدمحمد جهان آرا و «شهروندان» همراه او، از 31 مهر 59 تا چهارم آبان كه خرمشهر سقوط كرد، سي و چهار روز به غايت تلخ و غم اندود را سپري كردند. معركه اي شد ديدني، تا مرد از نامرد در ميانه مصاف شناخته شود. جنگ تن بود با تانك و توپ. لشكر افسار گسيخته دشمن، تانك را به جاي بولدوزر- براي تخريب تك تك خانه هاي مقاومت- و آتشباري توپخانه را جاي رگبار مسلسل به كار گرفته بود. و اين طرف، آرپي جي و فشنگ بايد با جيره بندي شليك مي شد. كه شد و جيره ها هم به پايان رسيد. سنگين تر از گلوله هاي توپ و آوار ديوار، بي سيم مجاهداني بود كه يكي پس از ديگري از پايان آخرين فشنگ ها و سقوط گوشه اي از خرمشهر حكايت مي كرد و سؤالي خردكننده كه «فرمانده! تو بگو! حالا چه كنيم».
جهان آرا! تو چگونه گفتي «نترسيد از سقوط شهر، بايد مواظب باشيم ايمانمان سقوط نكند»؟! تو چگونه نترسيدي حال آن كه سال ها بعد چريك پير اصلاحات (ميراث خوار بزرگاني چون تو در سازمان مجاهدين انقلاب) علناً گفت: «مي گويند شما از آمريكا مي ترسيد. بله كه از آمريكا مي ترسيم»! نه، تاريخ فراموش نخواهد كردآن روز تلخ را كه وارد حياط مدرسه شدي. بوي باروت همه جا را فرا گرفته بود. گويا قتلگاه عاشورا بود. مدافعان مظلوم شهر در خون غلتيده بودند و پيكر بي جانشان مدرسه را فرا گرفته بود. يكي از همرزمان با تاثر گفت: «ديدي همه بچه ها را از دست داديم» و تو اگرچه زير بار كوه غم، استوار گفتي «اگر بچه ها را داديم اما امام را داريم، ان شاء الله امام خميني زنده باشد». تماشايي شده بودي آن روز، اي قله استقامت! «اگر كوه ها از جا جنبيدند، تو استوار بمان. جمجمه ات را به خدا بسپار». خانه ها فرو ريخت اما تو همچنان استوار، قد به آسمان كشيده بودي. اين را الكس افناي خبرنگار آسوشيتدپرس شهادت داد: «مدافعان ايراني چنان مقاومت سرسختانه اي از خود نشان دادند كه نام خرمشهر به خونين شهر تغيير كرد. من بلافاصله پس از سقوط خرمشهر به دعوت سرفرماندهي عراق همراه گروهي از خبرنگاران به آنجا رفتم. در اين شهر 150 هزار نفري به سختي مي شد خانه اي را يافت كه آثار خمپاره و گلوله بر ديوارهايش نباشد. اين شواهد حاكي از دفاع خانه به خانه ايراني ها از شهر بود.» و اين شهري بود كه به قول سرهنگ عراقي صبار فلاح الامي «پس از اشغال آن و براي ايجاد مواضع دفاعي، خانه ها را منهدم كرديم. شهر تبديل به ويرانه اي شده بود. اثري از خيابان ها وجود نداشت.»
خرداد 60 تا سوم خرداد 61، يك سال فاصله است. منافقين كه به بن بست افتادند، دست به خودكشي زدند و تا شهريور 60 به پايان رسد، ده ها تن از سران نظام- از رئيس جمهور و نخست وزير تا رئيس دستگاه قضايي و نمايندگان مجلس- را با سبعيت تمام ترور كردند. اما در كمتر از يك سال، آواي الله اكبر دوباره از مسجد خرمشهر طنين انداخت. صلابت ايمان و اكسير جهاد بار ديگر معجزه كرده بود. خرمشهر نستوه آزاد شد چون فرمانده مظلوم آن نيش رنج و بلا را براي نوش انقلاب به جان خريده بود. جهان آرا بود كه از وصيت نامه خويش، يك مرام نامه ساخت. او نوشت «انقلاب بيش از هر چيز براي ما يك ابتلاي الهي و يك آزمايش تاريخي و اجتماعي است و در جريان اين ابتلاء بايد رنج، محروميت، مصايب و ناملايمات را با آغوش باز بپذيريم و در برابر آشوب ها و فتنه ها با خلوص و شهامت بايستيم و از طولاني شدن اين ابتلا و افزايش سختي ها و ناملايمات نهراسيم زيرا علاوه بر اينكه خود را از قيد آلودگي هاي شركين و وابستگي ها پاك و خالص مي كنيم، انقلابمان و حركت امت شهيدپرور، عميق تر و استوارتر مي شود و از انحراف و شكست مصون مي مانيم».
از بهار 88 تا خرداد 89 يك سال فاصله است، درست مانند فاصله بهار 60 تا سوم خرداد .61 در اين يك سال و در بحبوحه فتنه، ملت ما فتح الفتوح 40 ميليوني 22 خرداد را به حماسه هاي اعجازگون 9 دي و 22 بهمن پيوند زد تا آشكار كند كه «مؤمن» است و «از يك سوراخ دو بار گزيده نمي شود». و چه خبط بزرگي كردند آنها كه تجربه بني صدر و منافقين و جبهه ملي و نهضت آزادي را ديدند اما عبرت نياموختند و در راه همان ها رفتند، طابق النعل بالنعل! جاي سم ها و نعل ها مو نمي زد!ولي ايران دهه چهارم انقلاب، ايران سال هاي آغازين انقلاب نبود. قدرتمندتر، هوشمندتر، منسجم تر و يكپارچه تر شده بود. ملت ايران با سربلندي از جنگ و جهادي تازه بيرون آمد، جنگي به غايت نرم و پيچيده و فريبنده. خرده مگيريد. مي دانم، مي گوييد بعضي ها اين وسط يا اصلا نجنگيدند و يا آرپي چي به سمت جبهه خودي شليك كردند. آنها حتي تلفات جنگ هم نبودند. برگ و شاخ پوسيده و مرده اي بودند كه به دست خويش هرس شدند. شاخه هاي بي برگ و باري بودند كه از نهال نظام تغذيه مي كردند و رخوت مي افزودند و سرانجام به دست خود سقوط كردند و شبكه مخملين دشمن را هم با خود به پرتگاه كشيدند!
حساب آنها را به پاي ملت مجاهد ايران نبايد نوشت. ملت ايران مخاطبان كلام اميرمؤمنان بودند كه «جهاد دري از درهاي بهشت است كه خدا آن را براي برگزيدگان از دوستان خويش مي گشايد و آن، لباس تقوا و زره محكم الهي و سپر استوار خداوندي است»(خطبه 27 نهج البلاغه) و «در راه خدا آن چنان كه حق مجاهدت است، جهاد كن و سرزنش ملامتگران، تو را زمينگير نكند. و در سختي ها فرو شو هر جا كه باشد»(نامه 31 نهج البلاغه). آنها كه در جهاد ملت ايران، زمينگير شدند، دردشان جاه بود و مال و شكم بود كه مقابل امت و مقتدا ايستادند. عزم مجاهدت است با مال زدگي و شكم بارگي جمع نمي شود. «من مولا و اميرمؤمنانم و مال، امير فاجران» (كلمه قصار 316 نهج البلاغه). اين قانون تخلف ناپذير جهاد و مجاهدت است كه بر زبان امير كلام علي عليه السلام جاري شد «خداوند اداي شكر خويش را از شما خواسته و امر خويش را براي شما باقي گذاشته و در ميدان گسترده مسابقه به شما مهلت داده تا از يكديگر سبقت بگيريد. پس گره جامه ها را محكم كنيد و دامن را به كمر ببنديد. عزم و اراده با شكم بارگي و سفره طلبي جمع نمي شود. چه قدر تباه كننده است خواب براي تصميم هاي روز، و تاريكي ها براي يادآوري همت ها» (خطبه 211 نهج البلاغه)
بگذار سران فتنه با اغيار و نامحرمان پالوده بخورند و بعد آروغ بزنند و بگويند «ماه خرداد، ماه مردم است». معلوم است كه خرداد ماه ملت ايران است اما كدام مردم؟ بني صدر و رجوي و نهضتي ها و جبهه ملي هم اين مردم را نشناخته بودند كه فريب خدعه خود را خوردند و سر به سنگ كوبيدند. شما هم به راه همان ها مي رويد اگر خيال مي كنيد «با آمريكا و انگليس بستن» و بلند كردن تابلوي دموكراسي و ليبراليسم اسلامي! يعني پايان كار جمهوري اسلامي. فتنه اي كه شما سامان داديد- يا سامان گرفته از خارج بود و با نبوغ شما از هم گسيخت!- در برابر فتنه 59 و 60 هيچ نبود. خود را فريب داديد و آسان خرج بيگانگان شديد و هزينه اي سنگين روي دست آنها گذاشتيد كه لااقل تا ربع قرن براي مستكبران قابل جبران نيست.
اين بلوف و رجز نيست. آقاي هانس اولريش كلوزه را كه مي شناسيد؟ هماهنگ كننده همكاري هاي آلمان و آمريكا در وزارت خارجه آلمان. او مقارن با دولت اصلاحات و مجلس ششم (مجلسي كه جام زهر به مردم و نظام تعارف مي كرد)، در جايگاه معاون و رياست كميسيون سياست خارجي پارلمان قرار داشت. محسن ميردامادي (دبيركل حزب مشاركت و رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مجلس ششم) كاملا او را به اعتبار ملاقاتش به خاطر مي آورد. آقاي كلوزه چند روز پيش در كنفرانس «چالش فرا آتلانتيك در مواجهه با بلندپروازي هسته اي ايران» كه با همكاري حزب سوسيال دموكرات و كميته يهوديان آمريكا در برلين برگزار شد، گفت «راه حل كوتاه مدت در رابطه با ايران، وجود ندارد و اين چالش در 25 سال آينده در دستور كار ما قرار خواهد داشت. ما بايد در مقابل ايران اهل صبر و تحمل باشيم». فتح خرمشهر، انقلاب را براي 25 سال بيمه كرد و فتح الفتوح ملت در سال 88، نظام را تا 25 سال آينده تضمين خواهد كرد.
نفوذ ايران امروز نه فقط تا عمق پايتخت صهيونيسم در مرزهاي فلسطين اشغالي كه تا حياط خلوت كاخ سفيد در آمريكاي لاتين رفته است. قدرت توأم با تدبير ايران است كه نيويورك تايمز را وادار مي كند تا بنويسد «سياست ايران باعث شد حرف هاي زيبا و هوشمندانه اوباما پوچ و توخالي به نظر برسد». اينها اما هنوز از نتايج سحري است كه 28 سال پيش- مثل امروزي- از خرمشهر سر زد.
رحمت و رضوان خدا بر محمد جهان آرا و همه مدافعان مظلوم جبهه مقاومت كه خون دادند و خون دل خوردند تا نام خميني و خط الهي او جاودان شود.
محمد ايماني

 



گفت وگوي تلفني احمدي نژاد و اردوغان درباره بيانيه تهران

رئيس جمهور كشورمان و نخست وزير تركيه در گفت وگويي تلفني، آخرين تحولات و رايزني هاي انجام شده درباره بيانيه تهران و تبادل سوخت هسته اي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
محمود احمدي نژاد در تماس تلفني رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه، بيانيه تهران را گامي بلند، بسيار قوي و مستدل دانست و گفت: اين بيانيه آغاز دوران جديدي در معادلات سياسي و بين المللي به شمار مي رود و فرصت مناسبي را براي حركت در مسير تعامل و گفت وگو براي همه به وجود آورده است.
وي نقش تركيه و برزيل را در نتيجه نهايي بيانيه تهران مهم و تعيين كننده دانست و گفت: تهران با استمرار روند تعامل و همكاري با كشورهاي دوست و برادر خود، به دنبال اين است كه فضاي جديدي براساس همكاري سازنده و عادلانه در مناسبات جهاني شكل بگيرد.
رئيس جمهور كشورمان تصريح كرد: در مسير تعاملات بين المللي بايد به جايي برسيم كه همه كشورها بتوانند از انرژي صلح آميز هسته اي استفاده كنند و هيچ كس در دنيا سلاح اتمي در اختيار نداشته باشد.
رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه نيز در تماس تلفني خود گزارشي از روند رايزني ها و اقدامات انجام شده در زمينه بيانيه تهران ارائه كرد و ادامه اينگونه رايزني ها و استمرار هماهنگي با مسئولين جمهوري اسلامي ايران تا حصول نتيجه مطلوب را مورد تاكيد قرار داد.
وي گفت تركيه تمام تلاش خود را براي جلب حمايت جهاني از اين بيانيه به كار خواهد گرفت تا به عنوان يك فرصت ارزشمند، مورد توجه و اقبال جامعه جهاني قرار بگيرد.
در همين حال، نخست وزير تركيه ديروز بعد از ديدار با دبيركل سازمان ملل كه براي شركت در كنفرانس بين المللي سومالي در استانبول به سر مي برد، در يك مصاحبه مطبوعاتي مشترك با بان كي مون گفت: انتقاد از ايران به دليل ادامه غني سازي صلح آميز صحيح نيست.
به گزارش ايرنا، اردوغان با تاكيد بر اينكه هر كشوري حق غني سازي براي استفاده در مصارف صلح آميز را دارد، گفت: انتقاد از اين مسئله و بر زبان آوردن سخناني از قبيل اينكه، اين غني سازي اگر 10 و يا 20 باشد، اين گونه و يا آن گونه خواهد شد، صحيح نيست.
وي با اشاره به امضاي بيانيه تهران گفت: اين مسئله يك پيروزي ديپلماسي است و كسي نبايد مانع اين پيروزي شود و جامعه بين المللي هم بايد از اين بيانيه حمايت كند.

 



شليك (گفت و شنود)

گفت: خانواده هاي برخي از بازداشت شدگان فتنه 88 شديداً به سران فتنه اعتراض مي كنند كه چرا با دروغ بافي ها و آشوب افكني هاي خود باعث فريب فرزندان و همسران ما شده ايد و خودتان آزادانه به زندگي مشغوليد.
گفتم: به خاطر همين اعتراض ها، خانم زهرا رهنورد با راديو فردا، ارگان فارسي زبان سازمان سيا، مصاحبه كرده و گفته است كه موسوي و خاتمي و كروبي هم به شدت تحت فشار هستند!
گفت: جمهوري اسلامي كه به آنها فشاري وارد نكرده است. فعلا كه در خانه هاي چند ميليارد توماني به خور و خواب و كيف و كوك مشغولند.
گفتم: شايد منظورش فشار ناشي از رسوايي سران فتنه به خاطر دروغ پردازي ها و همكاري لو رفته آنها با سازمان هاي جاسوسي است. از حق نگذريم، تاخير در مجازات آنها خيلي بركت داشته است.
گفت: سران فتنه از يك طرف بايد به زودي در دادگاه به خاطر جنايات و آدم كشي ها و جاسوسي هاي خود براي بيگانگان محاكمه و مجازات شوند و از سوي ديگر به خاطر وطن فروشي مورد خشم همه مردم و حتي طرفداران فريب خورده خود قرار دارند.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو مي گفت؛ رفته بودم جنگل كه ناگهان يك شير به من حمله كرد. به طرف او شليك كردم ولي تيرم به خطا رفت، دفعه دوم و سوم هم به شير اصابت نكرد و خلاصه، شير آمد و بنده را خورد! به او گفتند ولي تو كه هنوز زنده اي؟ و يارو با عصبانيت گفت؛ آخه اين هم شد زندگي؟!

 



كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ طرح شبهه انگيز مجلس شوراي اسلامي در وقف اموال دانشگاه آزاد آنهم در حالي كه مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد اين دانشگاه تصويب شده و رياست دانشگاه به آن تمكين نكرده جاي سؤال بسيار است .معضلات اجتماعي كه مردم را رنج مي دهد، بر زمين مانده و مجلسيان بي تفاوت از كنار آن به موضوعي مي پردازند كه منافع افراد خاص در آن مطرح است.
محمودي
¤ لازم است كه ساير كشورها، به خاطر آلوده سازي خليج مكزيك از دولت آمريكا شكايت كنند. زيرا اين خليج جزو درياهاي آزاد است و آلودگي آن به تمام درياها و اقيانوس ها سرايت خواهد كرد.
يك هموطن
¤ نظر به اين كه شبكه هاي ماهواره اي وابسته به غرب، عليه امنيت كشورمان فعاليت مي كنند، لازم است كه قانون ممنوعيت مصاحبه و همكاري با آن ها تصويب شود.
عبدالرحيم بناكار از نيريز فارس
¤ دولت در حالي از مردم تهران انتظار دارد به ساير شهرستان ها مهاجرت كنند كه در شهرهاي ديگر غير از تهران، امكانات بسيار كم است. آيا بهتر نيست دولت ابتدا امكانات را در شهرستان ها و روستاها افزايش دهد و سپس از اهالي تهران بخواهد كه نقل مكان كنند؟
يك هموطن
¤ لطفاً يك گزارش درباره وضعيت خودروي تيبا تهيه كنيد. زيرا با وجود گذشت زمان طولاني از موقعي كه بايد شركت مربوطه اين خودرو را به خريداران تحويل مي دادند، هنوز به وعده خود عمل نكرده اند.
مومني از بابل
¤ مدتي است كه سازمان زيباسازي شهرداري تهران، اقدام به پاك كردن تصاوير شهدا از ديوارهاي تهران و جايگزيني نقاشي گل و گياه مي كند. از مسئولان اين سازمان تقاضا مي شود كه پاسخ دهند معناي اين اقدام چيست؟
يك شهروند
¤ از صدا و سيما تقاضا مي شود كه برنامه هايي را درباره فرهنگ عفاف و حجاب پخش نمايند.
يك شهروند
¤ طراحي عكس شهدا بر پيراهن ها، اقدامي قابل توجه در مقابله با جنگ نرم دشمن است. از مسئولان تقاضا مي شود كه از طراح اين پوشاك حمايت لازم صورت گيرد.
مهران از يزد
¤ با توجه به گراني و سهميه بندي بنزين، لازم است كه تعداد وسايل نقليه عمومي افزايش و هزينه آن ها كاهش يابد.
يك شهروند
¤ مسئولان آزمون استعدادهاي درخشان، تنها 12ساعت قبل از مرحله دوم اين آزمون با ما تماس گرفته و خبر قبولي فرزندمان و لزوم شركت در مرحله دوم آزمون را داده اند. اين در حالي است كه 15 روز قبل بايد اين موضوع را اطلاع مي دادند.
يك هموطن
¤ ما عضو تعاوني مسكن مهر شماره 7 تهران حدود 5/2سال پيش با واريز مبلغ يك ميليون تومان براي مسكن مهر اقدام نموده ايم طي اين مدت هيچ اقدامي نسبت به خانه دار شدن ما صورت نگرفته است. از مسئولين محترم وزارت تعاون و مسكن و شهرسازي تقاضا مي كنيم بررسي و اقدام لازم براي صاحب خانه شدن ما صورت گيرد.
جمعي از اعضاي تعاوني مسكن مهر 7 از تهران
¤ سه ماه است كه از شركت ايران خودرو يك دستگاه خودروي پژو 405 خريداري كرده ام. اما حدود دو ماه است كه دائم به تعميرگاه مي رود و بسياري از بخش هايش معيوب است. مسئول اين مشكل كيست و قانون حمايت از مصرف كننده كجاست؟
كريمي
¤ آيا مشكلات شهري در شهرداري تهران، مديريت مي شود؟ چرا هنوز گودال ميدان منيريه پس از گذشت بيش از يك هفته، رها شده و اقدامي براي رفع اين مشكل نشده است.
علي گو از تهران
¤ در فاز 2 انديشه، هر شب از ساعت 30/22 آب قطع مي شود و ساكنان اين محل براي استفاده از آب دچار مشكل مي شوند. متأسفانه به رغم اطلاع دادن اين مسئله به اداره آب منطقه، هيچ اقدامي صورت نگرفته است. لطفاً رسيدگي شود.
جمعي از ساكنين فاز 2 انديشه
¤ از وزير راه و ترابري تقاضا مي شود سري به پروژه 30كيلومتري ورامين (قرچك) به ري كه سه سال است در دست اقدام است بزنند و مانع تصادفات دلخراش هر روزه اين مسير پرحادثه شوند.
يك شهروند قرچكي
¤ از وزير جهادكشاورزي تقاضا مي شود نسبت به سم زدايي مزارع كشاورزي روستاي آقچه قلعه نوبران ساوه مساعدت لازم را به عمل آورند از روستائيان تقاضاي 50ميليون تومان پول كرده اند كه آنها قادر به تامين اين مبلغ هنگفت نمي باشند و در صورت عدم سم زدايي مزارع آنها كاملاً از بين خواهد رفت.
جمعي از اهالي روستا
¤ از شهرداري تهران و شوراي شهر تقاضا مي شود كه نسبت به ترميم خيابانها وجلو گيري از نارضايتي مردم نسبت به گرد و غبارهاي ناشي از آن مسافت كمتري را ترميم كنند و سپس ادامه مسير دهند. متأسفانه الان در خيابان شهيد نامجو- 10متري سلمان فارسي حدود يك كيلومتري را مشغول كندن جدول ها هستند همين امر علاوه بر نارضايتي عمومي باعث جمع شدن سنگهاي متعدد در خيابان شده كه هم براي عابرين خطرناك و خطرساز است و هم براي خودروها.
تقوايي
¤ مدتي است كه شهرداري اهواز اقدام به قطع درختان بلوار گلستان مي نمايد. با توجه به گرم شدن هوا و هجوم گرد و غبار در خوزستان، قطع كردن اين درخت ها كه زيبايي خاصي هم به فضاي شهر مي بخشند، مشكلات را افزايش مي دهد.
عطار از اهواز
پاسخ روابط عمومي وزارت راه و ترابري
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 22/2/89 تحت عنوان (قيمت بليط اتوبوس گنبدكاووس به قيمت سابق بازنگشت) به آگاهي مي رساند: براساس اعلام نظر دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي تغيير در افزايش نرخ جابجايي مسافر در ايام نوروز طبق معمول هر ساله يك طرح 20 روزه بوده و با اتمام طرح قيمت بليط به حالت سابق بازگشته است. علي ايحال لازم به توضيح مي باشد نرخ اتوبوس ويژه براساس تبصره 2 ماده 1 ضوابط حمل و نقل مسافر ماده 9 آئين نامه حمل ونقل كالا و مسافر و مدت لغو پروانه فعاليت و تعطيلي موسسات حمل و نقل جاده اي و همچنين نرخ سواري كرايه هاي بين شهري از شمول نرخ گذاري مستثني بوده و براساس عرضه و تقاضا توافقي است. چنانچه استفاده كنندگان گرامي از اينگونه وسايط نقليه خلاف توضيحات فوق را مشاهده كرده اند با ذكر مورد شكايت و مدارك مثبته جهت رسيدگي به ادارات كل حمل و نقل استان ها مراجعه نمايند.

 



كانديداهاي نهايي فراكسيون اصولگرايان براي انتخابات هيئت رئيسه مجلس هشتم

كانديداهاي نهايي فراكسيون اصولگرايان براي انتخابات هيئت رئيسه مجلس هشتم در سال سوم فعاليت اين دوره مشخص شدند.
به گزارش فارس، در مجمع عمومي فراكسيون اصولگرايان مجلس كه عصر ديروز برگزار شد، پس از راي گيري استمزاجي درباره داوطلبان هيئت رئيسه مجلس هشتم در سال سوم فعاليت اين دوره، علي لاريجاني با كسب 149 راي به عنوان كانديداي فراكسيون براي تصدي رياست مجلس انتخاب شد.
بر اين اساس سيدمحمد جواد ابطحي كه تنها رقيب لاريجاني براي رياست بود، فقط 23 راي كسب كرد.
همچنين حجت الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي فرد با كسب 130 راي و سيدشهاب الدين صدر با كسب 99 راي نمايندگان ملت به عنوان داوطلبان نائب رئيسي اول و دوم انتخاب شدند و محمدرضا باهنر كه تنها موفق به كسب 95 راي شد، راي لازم براي كانديداتوري هيئت رئيسه مجلس از سوي فراكسيون متبوعش را به دست نياورد.
بر اساس اين گزارش محمد دهقان با كسب 85 راي، جهانبخش محبي نيا با كسب 76 راي و محمدحسين فرهنگي با كسب 74 راي و اميدوار رضايي با كسب 71 راي و حسين سبحاني نيا با كسب 61 راي و اسماعيل كوثري و جاسم ساعدي با كسب 58 راي به عنوان كانديداهاي دبيري هيئت رئيسه مجلس از سوي اصولگرايان انتخاب شدند. همچنين بر اساس اين راي گيري محسن كوهكن با كسب 75 راي و احمد ناطق نوري نيز با كسب 61 راي به عنوان كارپردازان مجلس هشتم از سوي اصولگرايان معرفي شدند. انتخابات هيئت رئيسه مجلس هشتم در سال سوم اين دوره، روز چهارشنبه پنجم خرداد برگزار مي شود.

 



انتقاد رئيس موسسه آمريكايي بروكينگز از صدور پيش نويس قطعنامه عليه ايران

رئيس موسسه مطالعاتي بروكينگز آمريكا با اشاره به بيانيه تهران تصريح كرد كه بهتر بود پيش نويس قطعنامه عليه ايران صادر نمي شد و از اين بيانيه به عنوان آغازي براي گفت وگو با ايران استفاده مي شد.
«مارتين انديك» رئيس موسسه مطالعاتي بروكينگز آمريكا در گفت وگويي با ارائه پيش نويس قطعنامه عليه ايران در شوراي امنيت مخالفت كرد و اظهار داشت بيانيه تهران بايد آغازي مي شد براي گفت وگوي غرب با ايران.
به گزارش فارس، اين مسئول سابق دولت آمريكا در گفت وگو با روزنامه النهار لبنان تاكيد كرد كه «بهتر بود شمشير تحريم ها بالاي سر ايران باقي مي ماند ولي بدون اينكه پيش نويسي در زمان كنوني ارائه شود.»
انديك ارائه پيش نويس را در زمان كنوني اشتباه دانست و اعلام كرد كه بهتر بود از توافق سه جانبه تهران (بيانيه هسته اي تهران) استفاده مي شد و اين توافق، دعوتي مي شد از ايران براي بازگشت به مذاكره با كشورهاي 1+5 درباره موضوع غني سازي و موضوع تبادل سوخت با نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي.
بنابراين گزارش اين مسئول سابق آمريكايي اذعان كرد كه متقاعد كردن ايران براي توقف غني سازي كار ساده اي نيست و البته تضمين نشده است.
رئيس موسسه بروكينگز با اشاره به اينكه برخي اعلام كرده اند كه آمريكا امكان اقدام نظامي عليه ايران را ندارد، مدعي شد كه اين امكان براي واشنگتن وجود دارد ولي اين موضوع بر اثر جنجالي كه در پي افشاي يادداشت «رابرت گيتس» وزير دفاع آمريكا درست شد، از بين رفت.
چندي پيش يادداشتي از رابرت گيتس فاش شد كه بر نبود راهكار يا راه حل هاي لازم در دولت آمريكا براي مقابله با برنامه هسته اي ايران تصريح كرده بود.
انديك مدعي شد اگر تهران دريابد كه واشنگتن در سياست خود براي منع تهران از پيشبرد برنامه هسته اي آماده است راهكار نظامي را به عنوان آخرين راهكار قرار بدهد، در سياست هاي خود تجديدنظر مي كند.
اين در حالي است كه در تمامي سال هاي گذشته مقامات ارشد كشورمان توقف در فعاليت هاي هسته اي را غيرممكن دانسته اند و بر ادامه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران تاكيد كرده اند.

 



طي حكمي از سوي فرمانده كل قوا صورت گرفت
انتصاب مجدد سردارسرتيپ پاسدار احمدي مقدم

به فرماندهي نيروي انتظامي
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا حكم مسئوليت سردار سرتيپ پاسدار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران را به مدت دو سال ديگر تمديد فرمودند.
سردار سرتيپ پاسدار احمدي مقدم در تيرماه هزار و سيصد و هشتاد و چهار با حكم فرماندهي كل قوا بعنوان فرمانده نيروي انتظامي منصوب شدند.
با حكم مقام معظم رهبري
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در امور بسيج منصوب شد
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا در حكمي سردار اكبر ابراهيم زاده را به سمت معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در امور بسيج منصوب كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا در حكمي سردار سرتيپ پاسدار اكبر ابراهيم زاده را به سمت معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در امور بسيج منصوب كردند. متن حكم رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
سردار سرتيپ پاسدار اكبر ابراهيم زاده
بنا به پيشنهاد رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و نظر به سوابق پسنديده خدمتي، شما را به سمت معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در امور بسيج منصوب مي كنم. وظيفه اصلي اين معاونت، پيگيري حسن اجراي منويّات حضرت امام (رضوان الله تعالي عليه) و همچنين مصوبات ابلاغي و تدابير اعلام شده به بسيج و بسيجيان در جهت تقويت كمي و كيفي سازمان بسيج مستضعفين مي باشد.
انتظار دارم مسئولين قواي سه گانه و ساير بخش ها و اقشار محترم مردم همكاري لازم را بعمل آورند. از تلاشهاي مخلصانه سردار سرتيپ ذوالقدر در اين مسئوليت قدرداني مي كنم. توفيق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.
سيّدعلي خامنه اي
2/خرداد ماه/1389

 



ريچارد هاس : تحريم ها نمي تواند مسير هسته اي ايران را تغيير دهد

رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا در گزارشي اعلام كرد كه تحريم هاي جديد عليه ايران در دستيابي به اهداف خود شكست مي خورد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سه شنبه هفته گذشته، آمريكا پيش نويس قطعنامه تحريم ها عليه ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل متحد فرستاد به اميد آنكه بتواند دور چهارم تحريم ها را عليه ايران تحميل كند.
بر اساس اين گزارش با وجود آنكه آمريكا تمامي تلاش خود را براي تحميل دور چهارم تحريم ها عليه ايران به كار گرفته است، »ريچارد هاس »، رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا در گزارشي اعلام كرد كه تحريم هاي جديد عليه ايران در دستيابي به اهداف خود شكست مي خورد.
هاس در گزارشي كه پايگاه خبري شوراي روابط خارجي آمريكا آن را منتشر كرد نوشت كه اخبار خوب آن است كه آمريكا به همراه چهار عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل بالاخره با پيش نويس قطعنامه كه مي تواند دور جديدي از تحريم ها عليه ايران را به همراه داشته باشد، موافقت كردند. اما خبر بد آن است كه تحريم هايي كه در پيش نويس قطعنامه جديد عليه ايران در نظر گرفته شده، نمي تواند رهبران كنوني ايران را از مسيري كه در پيش گرفته اند منحرف كند.

 



عضو كميسيون اقتصادي مجلس:بحث يك ميليارد دلار پول نفت در تفريغ بودجه سال 85 كاملا حل شد

عضو كميسيون اقتصادي مجلس از حل شدن بحث اختلاف حساب يك ميليارد دلاري درآمد نفت در گزارش تفريغ بودجه سال 1385 خبر داد.
سيدكاظم دلخوش نماينده مردم صومعه سرا در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دولت، ضمن اشاره به گزارش تفريغ بودجه سال 85 كل كشور، اظهار داشت: طبق بررسي هايي كه انجام شد، موضوع اختلاف حساب يك ميليارد دلاري بين شركت هاي تابعه وزارت نفت و بانك مركزي و خزانه كه اعلام شده بود، حل شده است. وي همچنين در خصوص جلساتي كه بين دولت و ديوان محاسبات انجام شده است و همچنين سرانجام يك ميليارد دلار پول نفت در گزارش تفريغ بودجه 85 گفت: طي جلساتي كه تاكنون انجام شده است، بحث يك ميليارد دلار پول نفت كاملا شفاف شده و پايان يافته است.
رفع شدن موضوع جنجالي موسوم به يك ميليارد دلار در گزارش تفريغ بودجه 1385 در حالي است كه مسئولان ديوان محاسبات از اعلام صريح برائت دولت از اتهامات در اين موضوع خودداري كرده اند.
همچنين سال گذشته در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري، هرگونه اظهارنظر درباره حل شدن اين موضوع با تكذيبيه فوري ديوان محاسبات روبه رو مي شد.

 



جناب بهاء الله وارد مافياي گلدكوئست شد (خبر ويژه)

انهدام 410شركت هرمي كلاهبردار كه خون مردم را در شيشه گردانندگان خارجي اين شبكه ها مي كردند، با اعتراض عجيب يك شبكه ضدانقلاب مقيم انگليس مواجه شد.
سايت جرس وابسته به بهاء الله مهاجراني و محسن كديور با اشاره به انهدام شركت هاي هرمي ياد شده نوشت: «شبكه هاي اجتماعي» كه ميرحسين موسوي در بيانيه هاي خود بر آن انگشت تاكيد گذاشته است، چنان براي دستگاه هاي امنيتي نظام جمهوري اسلامي خوفناك جلوه كرده كه هر امكان و بستري را در همين چارچوب، مورد حمله و سركوب قرار مي دهد كه مبادا چون مجالي در اختيار جنبش سبز قرار گيرد و عمل كند. ارتباطات دوستانه و كاري و روابط فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي كه ذيل فعاليت هاي بعضاً انتفاعي شركت هاي هرمي، ميان اعضاي رده پايين و بدنه اين شركت ها شكل مي گيرد، مجالي براي تبادل نظرها و همچنين اقدام سياسي است كه با يورش پنجشنبه شب گذشته نيروهاي امنيتي و انتظامي جمهوري اسلامي، و بازداشت بيش از چهار هزار نفر، سركوب شده اين شبكه كه خود را «اتاق فكر جنبش سبز در لندن» معرفي مي كند هيچ توضيحي ارائه نكرد كه با مافياي بين المللي اداره كننده شركت هاي هرمي چه سر و سري دارد و چرا انهدام بازوهاي اين مافياي جهاني جرس را نگران كرده است؟ اين در حالي است كه زندگي شهروندان بي خبر و مالباخته بسياري هم اكنون به اعتبار كلاهبرداري شركت هاي ياد شده از هم پاشيده و شكايات آنها نزد محاكم قضايي مفتوح است. برخي از اين شركت ها در كنار كلاهبرداري مالي، به جنايت، آدم ربايي، سوءاستفاده هاي اخلاقي و... هم مبادرت كرده اند اين آخرين سياه بازي حلقه جرس پس از حمايت از سران بهائيت، تروريست هاي محارب و هم پيماني علني با گروهك هاي سابقاً ماركسيست و سلطنت طلبان است. ضمناً به آقاي موسوي هم بايد تبريك گفت كه پس از تروريست و محارب از آب درآمدن «مردان خداجوي» مورد نظر وي، شبكه هاي اجتماعي مورد ادعاي او نيز همان شبكه هاي مافيايي هرمي معرفي مي شوند!
آلودگي هاي مالي و سوءاستفاده هاي فراوان مهاجراني باعث شد كه حتي صداي مهره هاي بدنام مثل نوري زاده هم دربيايد و در سايت گويانيوز از مال و املاكي كه وي در لندن فراهم آورده بپرسد.
گفتني است سركردگان اصلي برخي از شركت هاي گلدكوئيستي تبعه انگليس هستند و بهاءالله مهاجراني هم پناهندگي دولت انگليس را اخذ كرده است.


 



پول مي گيريم دروغ مي گوئيم! (خبر ويژه)

عليزاده طباطبايي كه وكالت سيدمحمد خاتمي و عليرضا بهشتي در شكايت آنها از كيهان را برعهده دارد، بي آن كه به دروغ پردازي چند روز قبل خويش مبني بر عدم حضور مدير مسئول كيهان در جلسات تفهيم اتهام اشاره اي كند، طي مصاحبه اي با خبرگزاري ايلنا، سعي كرد اظهارات خلاف واقع خود را پس بگيرد.
عليزاده طباطبايي روز شنبه هفته گذشته در مصاحبه با ايلنا گفته بود «مدير مسئول روزنامه كيهان تاكنون به بهانه هاي مختلف از حضور در بازپرسي امتناع كرده است»! و افزوده بود «به همين دليل در آخرين مراجعه به شعبه بازپرسي نهم درخواست جلب حسين شريعتمداري را كردم».
كيهان در پاسخ به اين جوسازي كه از سوي فتنه گران بي سابقه نبوده است به حضور پي درپي و حداقل هفته اي يك بار مدير مسئول روزنامه در دادگاه براي تفهيم اتهام اشاره كرده و شريعتمداري نيز در ديدار نمايندگان اصولگراي مجلس از كيهان، ضمن اشاره به همين نكته گفته بود از آنجا كه اين سخن عليزاده طباطبايي اتهامي است كه به خود او مربوط است قصد دارم از دادگاه درخواست كنم درباره هويت ايشان نيز مطالبي را به طور مستند ارائه كنم.
گفتني است دروغ پراكني آنهم از نوع شاخدار و سپس تكذيب ضمني آن بدون اشاره به دروغي كه قبلاً مطرح شده بود يكي از شگردهاي متداول جريان فتنه است كه مخصوصاً وقتي از ارائه دليل عاجزند به اين شگرد متمسك مي شوند.

 



چتر امنيتي ايران گروهك هاي خارج نشين را به وحشت انداخت (خبر ويژه)

گروهك فدائيان خلق نسبت به اقتدار بين المللي و گسترش چتر امنيتي ايران در جهان ابراز نگراني كرد.
ارگان اين گروهك-اخبار روز- با مرور برخي تحولات و اخبار كه از قدرت امنيتي و بين المللي روزافزون جمهوري اسلامي ايران حكايت مي كند، نوشت: جمهوري اسلامي در آزادي ماموران خود طي سال هاي اخير موفق عمل كرده است از جمله آزادي علي وكيلي راد قاتل شاپور بختيار از فرانسه اما او اولين نفر نيست پيش از او كاظم دارابي از متهمان پرونده ميكونوس هم توسط كشور آلمان آزاد شده بود و پيشتر، انيس نقاش شهروند لبناني كه مسئول اولين عمليات ناموفق ترور بختيار بود از زندان فرانسه آزاد شده بود. نيز، اعضاي دستگير شده سپاه قدس در اربيل كه طي معامله اي پيچيده با دستگاه امنيتي ايالات متحده با ميانجي گري مقامات عراقي آزاد شده و به ايران بازگردانده شدند.
«اخبار روز» در عين حال دو دروغ را با هم گفته است اول اينكه اتباع ايراني آزاد شده همگي بيگناه بودند و به دلايل واهي بازداشت شده بودند و ثانياً ايران براي آزاد كردن اتباع خود هيچ معامله اي نكرد و امتيازي نداد كه اين قدرت مضاعف جمهوري اسلامي را نشان مي دهد.
اين سايت گروهكي در عين حال نوشت: تلاش موفق جمهوري اسلامي در جهت آزادي افراد مذكور از چند جهت قابل توجه است. اول و مهمتر از همه، پشت گرمي دادن به مامورين داخلي و خارجي دستگاه امنيتي است. جمهوري اسلامي آشكارا به مامورين امنيتي خود مي گويد كه آنها را فراموش نمي كند و از هيچ حركتي براي آزادي آنها فروگذار نخواهد كرد. اين اقدامات موجب آن مي گردد كه نيروهاي دستگاه امنيتي با طيب خاطر به ماموريت هاي آينده فرستاده شده و به آنها اطمينان داده مي شود كه در صورت دستگيري، در يك معامله امنيتي امكان رهايي آنها فراهم خواهد شد. از جهت ديگر، دولت هاي غربي با تن دادن به چنين معاملاتي متاسفانه هم اعتبار سياسي خود را از دست مي دهند و هم اينكه عملاً با باج دهي به شبكه امنيتي ايران زمينه هاي بيشتري براي فعاليت در كشورهاي خود فراهم مي آورند. در ضمن در نتيجه چنين معاملاتي بسياري از مخالفين جمهوري اسلامي در خارج از كشور مرعوب شده و عملاً به حاشيه رانده مي شوند.
ارگان گروهك فدائيان خلق- گروهكي كه هم اينك به سرويس هاي اطلاعاتي غربي بيگاري مي دهد- در ارزيابي وجه ديگري از قدرت امنيتي و اطلاعاتي ايران نوشت: اخيراً متاسفانه ايران با استفاده از امكانات تعقيب و استرداد متخلفين از طريق پليس بين الملل(اينترپل) به پرونده سازي عليه بخشي از مخالفين در كشورهاي ديگر پرداخته و به اين گونه موجبات هراس و وحشت آنان را حتي در خارج از كشور فراهم نموده است. آخرين نمونه آن پرونده سازي بر عليه آقاي شهرام همايون، مجري تلويزيون شبكه يك از لوس آنجلس است. از سوي ديگر فرود آوردن اجباري هواپيماي حامل عبدالمالك ريگي و شناسايي و تعقيب او و چند تن از همراهانش كه مقامات امنيتي از آن به عنوان يك شاهكار اطلاعاتي ياد كردند نيز در همين راستاست. جمهوري اسلامي با دستگيري عبدالمالك ريگي تلاش كرد نشان دهد كه از سازمان هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل كه به اعتراف ريگي از وي حمايت مي كرده اند، پيشي گرفته است. يكي ديگر از عرصه هاي جنگ رواني و اطلاعاتي دستگاه امنيتي با مخالفين نظام عرصه تقابل در شبكه تارنماي جهاني يا دنياي سايبري است كه ارتش سايبري ايران مي كوشد برتري خود را به نمايش بگذارد.
شايان ذكر است اعضاي گروهك فدائيان خلق در كشورهاي انگليس، آلمان، فرانسه، سوئد ، هلند و آمريكا پراكنده هستند واغلب براي گذران زندگي مجبور شده اند در خدمت سرويس هاي امنيتي كشور محل اقامت در آيند. نويسنده مقاله اخير در آمريكا اقامت دارد.

 



آيا وصيت مرحوم پدر را فراموش كرده است؟ (خبر ويژه)

استمرار روابط سيدحسن خميني با سران فتنه در تناقض با وصيت حاج سيداحمد خميني(ره) است. سيدحسن و برادرش سيدياسر اخيراً به بهانه مراسم عروسي فرزند دبيركل مشاركت، با موسوي و كروبي و خاتمي و برخي ديگر از دست اندركاران فتنه همراه شدند و دور يك ميز نشستند. تصاوير منتشره از صميميت سيدحسن با سران فتنه حكايت مي كند.
در واكنش به اين رويداد، سايت جهان نيوز، بخش هايي از وصيت نامه پدرانه و هشدارآميز مرحوم حاج سيداحمد خميني خطاب به سيدحسن را منتشر كرد كه در آن آمده است: «به حسن و برادرانش اين توصيه را مي نمايم كه هميشه سعي كنند در خط رهبري حركت كنند و از آن منحرف نشوند كه خير دنيا و آخرت در آن است و بدانند كه ايشان موفقيت اسلام و نظام و كشور را مي خواهند. هرگز گرفتار تحليل هاي گوناگون نشوند كه دشمن در كمين است... امروز بايد در كنار نظاممان پشت سر رهبري قرار بگيريم. رهبر ما شاگرد امام است. هيچكس حق شكستن حريم رهبري را ندارد. حرمت رهبري نظام اسلامي، از اصول خدشه ناپذير انقلاب اسلامي ماست. همه بايد به دستورات رهبري عمل كنند.»
در ادامه وصيت حاج سيداحمد خميني آمده است: «ما امروز موظف هستيم پشت سر مقام رهبري حضرت آيت الله خامنه اي حركت كنيم. هرچه ايشان گفت، گوش كنيم. اگر روزي حركت ما با حركت ولي نخواند، بدانيد كه نقص از ماست. همانطور كه نگذاشتيد امام احساس تنهايي كند. اطاعت از خامنه اي، اطاعت از امام است. هر كس منكر اين معنا شود، مطمئن باشيد در خط امام نيست و هر كس بگويد كه اطاعت از امام غير از اطاعت از حضرت آيت الله خامنه اي است در خط آمريكاست. من بعد از رحلت امام،با خدا و امام عهد كرده ام كه كوچكترين قدمي را عليه رهبري و برخلاف رهبري و حتي برخلاف ميل رهبري برندارم و اگر شما مردم هم چنين پيماني را تجديد كنيد، مطمئن باشيد كه ما در تمام زمينه ها بر آمريكا پيروز مي شويم.»
يادآوري اين وصيت نامه از آن جهت حائز اهميت مضاعف است كه سران و رسانه هاي فتنه گر مي كوشند با سوءاستفاده از سيدحسن، نوه حضرت امام خميني، آرمان هاي سترگ آن حضرت به ويژه ولايت فقيه، جمهوري اسلامي و قانون اساسي را دور بزنند و اين همان خطي است كه گروهك هاي ضدانقلاب و جبهه استكبار هم آن را دنبال مي كنند.
شايان ذكر است سايت صهيونيستي بالاترين 22اسفند سال گذشته به خاطر همراهي برخي افراد منسوب به بيت حضرت امام با سران فتنه و آشوب، در اين افراد طمع كرده و خواسته بود كه به تخطئه سيره عملي حضرت امام بپردازد. «بالاترين» آن روز با اسم بردن امثال زهرا اشراقي (همسر رضا خاتمي) و يكي دو نفر ديگر نوشت: «مدتي است اين افراد از جنبش سبز حمايت مي كنند. ديدارهاي آنان با سران سبز و زندانيان آزاد شده حاكي از همبستگي است اما جناب آقاي حسن خميني، ياسر خميني و خانم زهرا اشراقي! تا دير نشده آغازگر حركت باشيد، شايد ديكتاتوري در ايران پايان پذيرد. از بزرگ خاندانتان شروع كنيد و با نقد افكار خميني، اين تابوي ديرينه را بشكنيد؛ اشتباهات سياست داخلي، خارجي، اعدام دگرانديشان] بخوانيد عناصر تروريست[. جناب سيدحسن خميني نقد پدربزرگ و پدرتان احمد خميني آسان نيست. اكنون بهترين زمان است. زمان را از دست ندهيد و نامتان را جاودانه كنيد»!

 



بيانيه مشكلي ندارد، شما وارونه شده ايد (خبر ويژه)

زهرا رهنورد و ميرحسين موسوي همسر وي بيانيه اخير تهران را با قرارداد تركمانچاي و گلستان تشبيه كردند. براساس بيانيه اخير كه با حضور سران برزيل و تركيه امضا شده، ايران تمايل خود را براي مبادله 1200كيلوگرم اورانيوم غني شده با 120كيلوگرم اورانيوم 20درصدي در تركيه اعلام كرده است.
موسوي و رهنورد در ديداري كه به بهانه سالگرد فتح خرمشهر انجام گرفت ادعا كردند بيانيه تهران بدتر از قراردادهاي تركمانچاي و گلستان است. موسوي خطاب به ملاقات كنندگان گفت «علي رغم كمك نظامي كشورهاي منطقه به رژيم صدام و حمايت صريح آمريكا و شوروي از وي، ملت از اين آزمايش بزرگ پيروز بيرون آمد». موسوي توضيح نداد كه سران رژيم هاي استكباري و از جمله آمريكا و انگليس و اسرائيل، امروز در مقابله با جمهوري اسلامي، به جاي صدام معدوم از چه كساني حمايت مي كنند اما گفت «نتيجه اين تصور كه آمريكا آمده در عراق تا جلوي ظهور امام زمان(ع) را بگيرد همين وادادگي و قراردادهاي تركمانچاي است كه بايد از آن بترسيم.»
زهرا رهنورد هم در اين ملاقات گفت: بر تارك تماميت ارضي ما فتح خرمشهر و آبادان مي درخشد. وقتي بيشتر درخشش اين پيروزي ها درك خواهد شد كه آن را با برخي از توافقنامه هاي امروزي مقايسه كنيم. توافقنامه هايي كه از قراردادهاي ننگين تركمانچاي و گلستان بدتر است و آخرين نمونه اش همين معاهده هسته اي هفته گذشته است.
وي با يادآوري اين كه در زمان قاجار هم ما با اين معاهدات روبه رو بوديم، گفت: فقط شايد فرق آن قراردادها با الان اين باشد كه قاجارها وقتي اين شكست ها را خوردند شخصي مثل عباس ميرزا بود كه تمام دلايل شكست را احصا كرد و اقداماتي براي نوسازي كشور انجام داد.
رهنورد ادامه داد: شايد اگر حيات پربركت اميركبير ادامه مي يافت، نوسازي اي كه در زمان عباس ميرزا آغاز شد، خوب پيش مي رفت و كار به اينجا نمي رسيد كه بعد از 200سال يك تركمانچاي ديگر امضا كنيم و آن را فتح الفتوح و فتح المبين بگوييم.
اظهارات وهم آلود و مغرضانه- و از سر تجاهل العارف- موسوي و رهنورد عليه بيانيه تهران در حالي است كه هر دو آنها در برابر تعليق مطلق همه فعاليت هاي غني سازي و حتي مراحل قبل از آن در دولت خاتمي سكوت كردند و بعدها موسوي از انفعال هاي آن دوره به عنوان تدبير و موفقيت ياد كرده بود. در مقابل امروز بيش از 7 هزار سانتريفيوژ در كشور به سرعت مشغول غني سازي اورانيوم است و ايران همزمان تاسيسات غني سازي را توسعه داده و ساخت 10مركز جديد را هم آغاز كرده است. بيانيه تهران نيز كه با خشم و عصبانيت شديد حاميان خارجي سران فتنه (آمريكا و انگليس و اسرائيل و...) مواجه شد تاييد و تضمين حق غني سازي در ايران است.
حال بايد پرسيد اقدام دولت خاتمي كه حتي اجازه نداشت 25سانتريفيوژ در حد آزمايشگاهي را نيز در ازاي همه تعليق ها و امتيازهاي داده شده حفظ كند، قرارداد تركمانچاي و گلستان بود يا حفظ و توسعه غني سازي تا مرز 7 هزار سانتريفيوژ؟!
گفتني است كشورهاي درمانده استكباري براي جبران شكست هاي حيثيتي خود در مقابل جمهوري اسلامي از منفي بافي و سياه نمايي عناصر منافق بهره مي گيرند. اين عناصر همان گونه كه قرآن كريم متذكر مي شود، كارشان وارونه نمايي حقايق براي خالي كردن دل ها و نااميد كردن جبهه خودي است. نگاه وارونه به رويدادها يكي ديگر از عوارض دگرگوني شخصيتي در منافقين است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14