(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3 خرداد 1389- شماره 19652

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس قوه قضائيه: بيانيه ايران سنگ محكي براي كشورهاي مدعي غربي به ويژه آمريكاست
تجليل مجلس از رسانه هاي افشاكننده جريان فتنه
بيانيه سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ: فتح خرمشهر نه فتح خاك بلكه فتح ارزش ها بود
معاون وزير علوم: دانشجويان محصل در انگليس به ايران برگردند
مادران سه تبعه آمريكايي از نحوه رفتار با فرزندانشان قدرداني كردند
فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص): شهيد باقري مغز متفكر عمليات بيت المقدس در آزادسازي خرمشهر بود
معاون اقتصادي بانك مركزي: هدفمند كردن يارانه ها به تحول چشمگير اقتصاد كشور مي انجامد
احداث 5 ميليون متر مربع فضاي آموزشي در كشور توسط خيرين مدرسه ساز
استاندار: دانشكده چاي در گيلان تأسيس مي شود
راه اندازي خط كشتيراني كره جنوبي در بندر شهيد رجايي
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: اختلال تلفن هاي همراه در تهران تا پايان تيرماه برطرف مي شود
نشت نفت از خط لوله پالايشگاه آبادان مهار شد
معاون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي:ظرفيت رشته هاي كارشناسي ارشد به 2 برابر افزايش يافت
صدور كارت ملي هوشمند از سال آينده آغاز مي شود
در نمايشگاه گل و گياه مشهد انجام شد عرضه بن كارت خريد گل براي اولين بار در كشور
مشاور عالي فرمانده كل قوا: فتح خرمشهر تحول بزرگي در راهبرد نظامي كشور آفريد
اخبار ادبي و هنري



رئيس قوه قضائيه: بيانيه ايران سنگ محكي براي كشورهاي مدعي غربي به ويژه آمريكاست

رئيس قوه قضائيه گفت: بيانيه اخير ايران سنگ محكي براي كشورهاي غربي به ويژه آمريكاست كه مشخص كند آيا آنان به دنبال تعامل سازنده در بحث انرژي هسته اي مي باشند يا اينكه قصدشان شرارت عليه ايران است.
آيت الله لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به بيانيه اخير تهران گفت: ملت و مسئولان جمهوري اسلامي ايران به تبعيت از رهبر معظم انقلاب يك قدم از اهداف هسته اي خود عقب نشيني نمي كنند و اگر كشورهاي غربي به ويژه آمريكا در اين خيال هستند كه ايران عقب خواهد نشست بايد بدانند كه ايران هرگز تن به اين كار نخواهد داد.
رئيس قوه قضائيه افزود: اميدواريم گام اخيري كه جمهوري اسلامي ايران در مسئله هسته اي برداشته است موجب عزت و سربلندي بيشتر ملت ايران شود.
لاريجاني موفقيت هاي هسته اي ايران را نمونه اي از استقامت در راه رسيدن به اهداف و ارزش هاي انقلاب با تكيه بر معنويات و قدرت الهي و موجب پيروزي و موفقيت هاي چشمگير دانست و گفت: بيانيه اخير ايران سنگ محكي براي كشورهاي مدعي غربي به ويژه آمريكا است كه مشخص مي كند آيا آنان به دنبال تعامل سازنده در بحث انرژي هسته اي هستند يا اينكه تنها به فكر منافع خود هستند و قصدشان شيطنت و شرارت عليه ايران است.
آملي لاريجاني در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز آزادسازي خرمشهر گفت: پيروزي بزرگ مردم انقلابي ايران در جريان آزادسازي خرمشهر معجزه اي بود كه موجب عزت و سربلندي نظام نوپاي جمهوري اسلامي ايران شد.
لاريجاني آزادسازي خرمشهر را نشانه قدرت ايمان دانست و افزود: برحسب ديدگاه هاي مادي، كشوري كه در آغازين روزهاي پس از انقلاب عظيم خود قرار دارد هنوز ساختار سياسي، اجتماعي و مهم تر از همه نظامي آن در ابتداي راه است، نمي توانست در چنين نبردي به پيروزي برسد، اما از نگاه معنوي و با توكل به خداوند، چنين پيروزي هايي غيرممكن نيست و اين پيروزي كه وعده الهي بود محقق شد.
به گزارش ايسنا، در ادامه، مسئولان عالي قضايي، به بحث و بررسي پيرامون تشكيل شوراي عالي نظارت و بازرسي در قوه قضائيه پرداختند.

 



طي مراسمي در خانه ملت صورت گرفت
تجليل مجلس از رسانه هاي افشاكننده جريان فتنه

جمع كثيري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي مراسمي از رسانه هاي افشاكننده جريان فتنه 88 به ويژه روزنامه كيهان تجليل كردند.
در اين مراسم كه ديروز در كميسيون تلفيق خانه ملت و با حضور اعضاي فراكسيون انقلاب اسلامي، جمعي از نمايندگان مجلس و رامين معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد برگزار شد از مديران عامل خبرگزاري هاي فارس، ايرنا و برنا و نيز مديران مسئول روزنامه هاي كيهان، جوان، ايران، وطن امروز و رسالت و همچنين مسئولان سايت هاي خبري رجانيوز و جهان نيوز با ارائه لوحي تقدير به عمل آمد.
نمايندگان مردم همچنين از رسانه ملي به دليل افشاگري جريان فتنه 88 و بصيرت بخشي به جامعه در آن ايام در بخش هاي مختلف خبري تقدير كردند.
رسايي: به نمايندگي از مردم تقدير مي كنيم
در ابتداي اين مراسم حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران و عضو شوراي مركزي فراكسيون انقلاب اسلامي با قدرداني از تلاش هاي رسانه هاي افشاگر جريان فتنه پس از انتخابات گفت: همانطور كه در نامه 175نماينده مجلس خطاب به رئيس دستگاه قضايي به منظور تقدير از تلاش هاي رسانه هاي فعال در مقابله با جريان فتنه عنوان شد، ما نمايندگان به نمايندگي از مردم ايران اسلامي از رسانه هاي افشاگر جريان فتنه قدرداني مي كنيم.
وي افزود: دعوت از نمايندگان رسانه هايي كه در اين نشست حضور يافته اند به آن معنا نيست كه رسانه هاي ديگري در مقابله با جريان فتنه نقش نداشتند اما بناي تجليل نمايندگان از رسانه هايي بود كه در ايام فتنه فعاليت گسترده تري داشتند.
حسينيان: رسانه هاي افشاكننده كاري حسيني كردند
در ادامه اين نشست حجت الاسلام روح الله حسينيان نماينده مردم تهران و رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي با يادآوري فتنه سال گذشته اظهار داشت: فتنه سبز جنگ تمام عيار حق عليه باطل بود كه دشمنان خارجي و داخلي تمام توان خود را براي مقابله با انقلاب اسلامي بروز دادند.
وي با تجليل از اصحاب رسانه هايي كه در ايام فتنه شجاعانه در مقابل هجمه فتنه گران ايستادند گفت: فعالين صاحب قلم انقلابي گرچه در ايام فتنه مظلوم بودند اما شجاعانه در برابر اين فتنه ايستادند و كاري حسيني كردند.
وي با اشاره به حمايت تمام قد دشمنان خارجي نظام اسلامي از جريان فتنه، متذكر شد: با مروري به آنچه در فتنه سال گذشته اتفاق افتاد درمي يابيم كه از رئيس جمهور آمريكا، فرانسه، آلمان و نخست وزير انگليس گرفته تا رسانه هاي دشمنان همچون بي بي سي، راديو فردا و صداي آمريكا هماهنگي كاملي با سران فتنه در داخل داشتند.
حسينيان با تاكيد بر اينكه اگر ريشه هاي قوي انقلاب اسلامي و مجاهدت هاي برخي در اين فتنه نبود ، دشمنان ريشه شجره طيبه انقلاب را مي خشكاندند، گفت: در جنگ عده اي با تمام توان خود در برابر رسانه هايي كه براي نابودي انقلاب كمر همت بسته بودند ايستادند.
شريعتمداري: تأخير در محاكمه سران فتنه رسوايي بيشتر آنان را در پي داشت
در ادامه نشست تجليل از رسانه هاي افشاگر جريان فتنه حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان كه به نمايندگي از روزنامه هاي اصولگرا سخن مي گفت طي سخنان كوتاهي ضمن تشكر از نمايندگان مجلس و قدرداني از نامه اي كه با بيش از 175 امضاء در حمايت از رسانه هاي افشاگر فتنه 88 منتشر كرده بودند گفت؛ تأخير در مجازات سران فتنه به هر علت و با توجه به هر مصلحتي كه صورت گرفته باشد، بركت آفرين بوده و باعث شده محكوميت و رسوايي آنان در افكار عمومي قبل از محكوميت قضايي آنها كه به يقين در پيش خواهد بود، رقم بخورد. وي افزود؛ وحشت اصلي منافقين از افشاي ماهيت واقعي آنهاست و در كلام خدا نيز با اشاره به همين نكته آمده است «منافقين از آن بيم دارند كه سوره اي نازل شده و مردم را از درون آنها با خبر كند» مدير مسئول كيهان گفت؛ به قول رهبر معظم انقلاب، براي مقابله با دشمن ابتدا بايد دشمن را شناخت و راه كارهاي حريف براي مقابله با نظام و انقلاب را كشف كرد. اين شناخت اگر دقيق باشد فرمولي به دست مي دهد كه از آن مي توان حركت دشمن و دنباله هاي داخلي آنها را پيشاپيش و قبل از شروع پيش بيني كرد. وي به نمونه اي در اين باره اشاره كرده و گفت؛ وقتي آقاي خاتمي نامزدي خود را اعلام كرد و در حالي كه تمامي گروههاي مدعي اصلاحات از نامزدي ايشان حمايت مي كردند، كيهان طي يادداشتي اعلام كرد كه آقاي خاتمي نامزد اصلي اين جريان نيست، اين نظريه در آن هنگام تعجب آور به نظر مي رسيد ولي همگان شاهد بودند كه پيش بيني كيهان صحت داشته است. چرا؟! براي اين كه ما از اظهارات خانم گيل لاپيراس در اجلاس دانشگاه استنفورد آمريكا باخبر بوديم و مي دانستيم مشخصات نامزد مورد نظر آمريكا و اسرائيل با موسوي انطباق دارد و نه خاتمي و همان نيز شد چرا كه اساساً شواهد نشان مي دهند موسوي و خاتمي و كروبي با مأموريت بيروني در ميانه ميدان آمده بودند و از خود قد و قواره اي ندارند.
مدير مسئول كيهان با اشاره به شكايت هاي مطرح شده گفت؛ اكثر شاكيان كيهان دشمنان فراري نظام هستند كه هم اكنون با اخذ پناهندگي از كشورهاي بيگانه در آمريكا و اروپا سكونت دارند و افزود، طرح شكايت از جانب آنها اگرچه ناخوشايند و بد منظر است ولي چنانچه دادگاهي تشكيل مي شود، بايد جريان دادگاه از طريق رسانه ها و مخصوصاً رسانه ملي به آگاهي مردم برسد تا اوج دروغ پردازي و توهم پراكني آنها برملا شود. وي از نمايندگان خواست ضمن رايزني با قوه قضائيه براي پيشگيري از شكايت هاي بي مورد چاره انديشي كنند و افزود؛ به عنوان مثال در بسياري از كشورهاي دنيا اين قانون وجود دارد كه اگر شاكي در دادگاه موفق به اثبات جرم نشود، بايستي هزينه دادرسي و خسارات وارده را جبران كند و در مورد جريانات ضدانقلاب، اين هزينه مي تواند از نوع تعقيب قضايي، درخواست استرداد مجرم و هزينه هاي ديگري از اين نوع باشد.
مقدم فر: رسانه هاي مدافع ارزشها تقويت شوند
مديرعامل خبرگزاري فارس هم در اين مراسم گفت: بايد رسانه هاي اصولگرا به عنوان مدافعان ارزش هاي نظام، تقويت و بنيان هاي آنها مستحكم شود.
حميدرضا مقدم فر افزود: هنوز جنگ نرم پايان نيافته و رسانه هاي اصولگرا مي توانند در ادامه راه نقش آفريني كنند.
وي همچنين خواستار انجام كار تهاجمي از سوي رسانه هاي اصولگرا در عرصه جنگ نرم شد.
حداد عادل: تجليل از سرداران جنگ نرم ضروري است
در ادامه مراسم غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس هم با اشاره به تجليل مجلس از قهرمانان دوران دفاع مقدس، تجليل از سرداران عرصه جنگ نرم با دشمن را نيز امري ضروري دانست.
وي افزود: امروز به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازي خرمشهر از قهرمانان و شهداي عرصه جنگ تحميلي تقدير شد اما انقلاب در كنار جنگ تحميلي با جنگ ديگري از ابتدا مواجه بوده است.
حداد عادل افزود: دشمن در كنار جنگ تحميلي، جنگ نرم را پيگيري كرد و اگرچه جنگ سروصدا و انفجار دارد و تبعات آن بيشتر ملموس و محسوس است اما خطر جنگ نرم بيشتر از آن است چرا كه با ايمان و افكار مردم سروكار دارد.
رئيس سابق مجلس با بيان اينكه جنگ نرم دشمن عليه جمهوري اسلامي از سال 76 قوت و وسعت بيشتري گرفت و پيچيده تر شد، تصريح كرد: بعد از انتخابات دهم شاهد بروز و ظهور تمام عيار جنگ نرم دشمن بوديم و آنها با همه سلاح و ابزار رسانه اي خود وارد صحنه شدند و در اين دوره از فضاي مجازي هم بصورت گسترده و با قوت استفاده شد.
وي ادامه داد: آنگونه كه ما وظيفه داريم از افسران ميدان دفاع مقدس تقدير كنيم، وظيفه داريم از افسران بيدار در جبهه جنگ نرم هم تقدير كنيم.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: امروز رسانه ها و خبرنگاران اصولگرا از افسران فداكار جبهه جنگ نرم هستند كه از هر جهت مورد هجمه قرار گرفتند كه نمونه آن به دادگاه كشيده شدن و در جايگاه متهم قرارگرفتن است.
حداد عادل همچنين با ابراز خرسندي از اينكه مديران رسانه هاي انقلابي كه مورد شكايت مخالفين جمهوري اسلامي قرار گرفته بودند با شايستگي از خود دفاع كرده و با تبرئه از اتهامات سربلند شدند.
به گزارش خبرنگاركيهان در پايان اين مراسم جمع كثيري از نمايندگان مجلس با مراجعه به مديرمسئول كيهان ضمن تقدير از مواضع روزنامه، اعلام كردند كه يادداشت ها و اخبار و گزارش هاي كيهان يكي از منابع اصلي آنها در موضع گيري و برخورد در جريان چند ساله مدعيان اصلاحات و مخصوصاً فتنه 88 بوده است. تعدادي از نمايندگان با اشاره به تحقق پيش بيني هاي مرحله به مرحله كيهان از فتنه 88 از شريعتمداري خواستند كه چنانچه اين پيش بيني ها براساس فرمول و روند خاصي صورت مي پذيرد، طي يك يا چند جلسه، خطوط و محورهاي اصلي اين فرمول را بازگو كند و مديرمسئول كيهان ضمن قول مساعد در اين زمينه، به مزاح گفت؛ البته كه اين پيش بيني ها از نوع غيب گويي نيست و تاكيد كرد كه دقت در رهنمودهاي حضرت امام(ره) و حكمت هاي رهبرمعظم انقلاب همراه با رصد دشمنان بيروني مي تواند فرمول كارسازي براي شناخت دشمن و پيش بيني حركات و اقدامات آنان در اختيار بگذارد.
تقدير از خانواده شهدا
و نمايندگان بسيجي
در مراسم تجليل از بسيجيان كه به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازي خرمشهر صبح ديروز در صحن علني مجلس برگزار شد، بسيجيان مجلس از 4 تن از نمايندگان بسيجي كه در عمليات بيت المقدس حضور داشتند تقدير و تشكر كردند.
براين اساس از علي اصغر زارعي نماينده تهران، غلامرضا كرمي نماينده كرمان، اسماعيل كوثري نماينده تهران و عوض حيدرپور نماينده شهرضا با اهداي لوح تقدير و گل تقدير و تشكر شد.
در اين مراسم همچنين از خانواده هاي شهداي دفاع مقدس از جمله محمد خسروتاج فراهاني پدر شهيد مرتضي خسروتاج فراهاني، اكبر جعفرنژاد جانباز سرافراز كشور، نوازاني پدر شهيد نادر نوازاني، پروين ملك نژاد همسر شهيد احمد بابايي، محمدرضا وزوايي برادر شهيد وزوايي و والده دو شهيد عمليات بيت المقدس تقدير و تجليل شد.
در مراسم مذكور همچنين بسيجيان قوه مقننه با اهداي شاخه گل و چفيه به نمايندگان اين روز را به آنها تبريك گفتند.

 



بيانيه سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ: فتح خرمشهر نه فتح خاك بلكه فتح ارزش ها بود

سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با انتشار بيانيه اي به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر تاكيد كرد: فتح خرمشهر نه فتح خاك و سرزمين بلكه فتح ارزش ها بود.
در تاريخ پرفراز و نشيب ملت سرافراز ايران اسلامي، سوم خرداد ماه، يادآور حماسه اي ماندگار، فتحي بزرگ و افتخاري والاست كه بي شك در ذهن و دل هر ايراني همواره خاطره انگيز و جاويد است.
به يقين، فتح خرمشهر، بزرگ ترين پيروزي و غرورانگيزترين حادثه، هشت سال دفاع مقدس است. هر چند كه تمام لحظات اين دفاع ماندگار، ارزشمند و سرشار از بركات است، اما فتح خرمشهر، مقطعي از دفاع ارزشمند ماست كه دست تواناي الهي در آن عيان گرديد و ذلت و خواري دشمن به گونه اي صريح و روشن ثابت گشت. فتحي كه نه فتح خاك و سرزمين، بلكه فتح ارزش ها بود.
در بخش ديگري از اين بيانيه با اشاره به حساسيت و اهميت مقطع كنوني تصريح شده است مقطع كنوني، كه مقطع نبرد و جهادي همه جانبه و هوشمندانه با استكبار جهاني و صهيونيزم بين المللي است، آحاد ملت بزرگ خصوصا خواص جامعه را به تقويت و حفظ بصيرت همه جانبه فرامي خواند. به يقين بزرگترين و موثرترين وسيله و سلاح در برابر تهاجم نرم دشمنان قسم خورده، بصيرتي است كه همواره مقام معظم رهبري «مدظله العالي» هوشمندانه و دردمندانه آن را فرياد كرده و از همگان طلبيده اند.
بيانيه تاكيد دارد، ترديدي نيست كه با دشمن شناسي و بصيرت كامل ملت ولايتمدار ايران اسلامي توطئه ها و انديشه هاي باطل دشمنان قسم خورده خارجي و منافقان كوردل داخلي در عرصه نبرد نرم، با شكست كامل مواجه خواهد شد و وارثان غيرت و شرف شهيدان فتح خرمشهر، فتحي عظيم را در ميدان نبرد نرم براي ملت و كشور به ارمغان خواهند آورد.

 



معاون وزير علوم: دانشجويان محصل در انگليس به ايران برگردند

معاون آموزشي وزارت علوم خواستار بازگشت دانشجويان محصل در كشور انگليس شد.
حسين نادري منش در نشستي خبري درباره فراخوان فرزندان دانشجوي مسئولان كشور كه در كشور انگليس تحصيل مي كنند گفت: هيئت دولت مطرح كرد كه فرزندان مسئولاني كه در كشور انگليس تحصيل مي كنند به كشور برگردند. اين برگشت به كشور فقط مخصوص فرزندان مسئولان كشور نيست بلكه ساير دانشجويان نيز براي جلوگيري از سوءاستفاده اين كشور بايد به كشور بازگردند.
وي درباره جايگزيني اين دانشجويان گفت: دانشجوياني كه بر اين اساس به كشور برمي گردند با توجه به هم ترازي در دانشگاه هاي هم تراز جايابي مي شوند.
به گزارش فارس، نادري منش در بخش ديگري از سخنانش درباره رشد علمي كشور طي سال هاي اخيرگفت: رشد علمي ايران براساس شاخص مقالات ISI بيش از 11 برابر ميانگين جهان است. در سال 1999 يعني حدود 10 سال قبل مقالات بين المللي كشور بيش از هزار مقاله بود در حالي كه اين آمار در حال حاضر به بيش از 14هزار مقاله رسيده است.
وي ادامه داد: تعداد دانشجوي كشور نسبت به اول انقلاب بيش از 20 برابر شده است، همچنين تعداد موسسات آموزش عالي از 200 موسسه به 2هزار موسسه رسيده، يعني بيش از 10 برابر رشد داشته است. در حال حاضر به طور متوسط 70 تا 80 درصد دانشجويان دانشگاه هاي كشور بومي هستند.
وي گفت: در حال حاضر 19 درصد جمعيت دانشجويي كشور در دانشگاه هاي دولتي تحصيل مي كنند و بيش از 80 درصد آموزش عالي در بخش خصوصي است. در حال حاضر بيش از 260 موسسه خصوصي غيرانتفاعي در حال فعاليت هستند و اين در حالي است كه بعضي از اين مراكز در بخش كارداني و كارشناسي براي پذيرش دانشجو دچار مشكلات مهمي هستند.

 



مادران سه تبعه آمريكايي از نحوه رفتار با فرزندانشان قدرداني كردند

مادران سه تبعه آمريكايي بازداشت شده در ايران، در حال بازگشت به آمريكا از اينكه مي ديدند رفتار خوبي با فرزندانشان مي شود و از سلامتي مناسب برخوردارند، قدرداني كردند.
به گزارش آسوشيتدپرس سيندي هيكي در يك كنفرانس خبري كوتاه در فرودگاه بين المللي جان اف كندي، اندكي پس از ورودشان به نيويورك، به خاطر دادن اجازه براي ديدار آنها با فرزندانشان تشكر كرد.
هيكي گفت: ما تا ابد قدر لحظات ارزشمندي را كه با آنها (فرزندانشان) داشتيم خواهيم دانست.
وي ابراز اميدواري كرد كه مقامات ايراني اجازه دهند فرزندانشان به آمريكا بازگردند.
نورا شورد هم گفت كه رفتار خوبي با اين سه تبعه آمريكايي مي شد و «ما از اينكه اين سه نفر از سلامت نسبتا خوبي برخوردار بودند آسوده خاطر شديم.»
لورا فتل نيز به ويژه از مردم ايران تشكر كرد و گفت: كه «همدردي آنها، درك شان و استقبال گرم شان محبتي بود كه ما همواره به خاطر خواهيم داشت.»

 



فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص): شهيد باقري مغز متفكر عمليات بيت المقدس در آزادسازي خرمشهر بود

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ شهيد حسن باقري را مغز متفكر و طراح عمليات بيت المقدس معرفي كرد.
سرتيپ پاسدار حسين همداني كه در آئين اردويي و پژوهشي ديدار دانشجويان نخبه با سرداران دفاع مقدس كه به همت مركز توسعه و ترويج تفكر شهيد حسن باقري و همكاري شهرداري منطقه 13 برگزار شده بود سخن مي گفت افزود: بايد اين شهيد را به عنوان طراح عمليات هاي بزرگ دفاع مقدس از جمله بيت المقدس كه به آزادي خرمشهر منجر شد، بيشتر و بهتر به آحاد جامعه و نسل هاي آينده معرفي كرد.
وي اظهار داشت: شهيد حسن باقري آنچنان از اطلاعات جنگ آگاه بود كه برخي مواقع آدمي فكر مي كرد كه اين شهيد بزرگ داراي علم غيب است ولي تلاش و ممارست شهيد باقري در جمع آوري اطلاعات جنگ او را به يك فرد فوق العاده مطلع رسانده بود.
وي اظهار داشت: شهيد باقري به عنوان فرمانده قرارگاه نصر و جانشين قرارگاه كربلا به عنوان مغز متفكر دفاع مقدس شناخته مي شود و اين شهيد بزرگ هميشه در جهت كارهاي جديد و به خصوص فريب دشمن در جنگ جهت پيروزي رزمندگان اسلام گام برمي داشت.
سردار همداني خاطرنشان كرد: شهيد حسن باقري هرگز در زمان شناسايي قبل از عمليات بيت المقدس كه به آزادسازي خرمشهر منجر شد به بچه هاي شناسايي، زماني براي استراحت نمي داد و تاكيد داشت كه يك روز استراحت باعث مي شود تا از پيروزي در خرمشهر دور شويم.
وي با اشاره به اينكه شهيد حسن باقري هميشه به انجام تكليف در جنگ اعتقاد داشت و اين فرهنگ را نيز بعد از خود بين جمع فرمانده ها و رزمندگان ترويج داد، گفت: جوانان امروز جامعه بايد از اين شهيد بزرگ درس ها بياموزند چرا كه جامعه امروزي از شهيد حسن باقري هاي زيادي برخوردار است.

 



معاون اقتصادي بانك مركزي: هدفمند كردن يارانه ها به تحول چشمگير اقتصاد كشور مي انجامد

معاون اقتصادي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران گفت: با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها تحول چشمگيري در رشد اقتصادي كشور در بخش هاي مختلف ايجاد خواهد شد.
به گزارش ايرنا حسين قضاوي روز شنبه در آغاز همايش سي ودومين هم انديشي آموزشي آمار اقتصادي بانك مركزي در مجتمع رفاهي اين بانك واقع در نوشهر افزود: با اجراي اين طرح در نيمه دوم سال حدود 20 هزار ميليارد تومان يارانه از سوي دولت حذف و به صورت نقدي در اختيار قشرهاي مختلف مردم و بنگاههاي توليدي قرار خواهد گرفت.
وي اظهار داشت: حدود 10 هزار ميليارد تومان از اين مقدار يارانه در اختيار خانواده ها و بقيه نيز در اختيار بنگاه هاي توليدي و خدماتي قرار مي گيرد.
وي تصريح كرد: اين طرح مي تواند در شناخت قشرهاي آسيب پذير جامعه كمك بسياري به برنامه ريزان و سياست گذاران در سطح كلان بكند.
وي بيان داشت: در راستاي اجراي اين طرح در بانك مركزي يك بانك اطلاعات منسجم و قابل توجه شكل گرفته تا بتوان افراد برخوردار و غيربرخوردار را در قالب اين طرح شناسايي كرد.
قضاوي يكي از دلايل عمده توسعه در برخي از كشورها را اجراي صحيح اين چنين طرحي دانست و بر لزوم همكاري همه جانبه مسئولان امر براي شتاب بخشيدن به اجراي آن تاكيد كرد.
معاون اقتصادي بانك مركزي در بخش ديگري از سخنانش بر لزوم توجه بيشتر بانك هاي عامل در ارايه تسهيلات به بنگاه هاي بزرگ اقتصادي تاكيد كرد و گفت: سازمان مالياتي كشور، اين واحدهاي توليدي را مقيد كرده تا در صورت افزايش توليد بايد براي دريافت تسهيلات، صورت حساب هاي مالياتي را در اختيار بانك ها قرار دهند.
وي جمع آوري آمارهاي صحيح اقتصادي در بخش هاي مختلف را از اهداف برگزاري اين همايش برشمرد و گفت: در اين راستا تلاش مي شود كه با كمترين وقفه آمار اقتصادي مورد نياز بانك مركزي جمع آوري شود.
به گفته قضاوي دسترسي بهنگام و صحيح آمار نقش تعيين كننده اي در ارتقاي وضعيت جاري اقتصادي و رفع موانع و مشكلات فراروي خواهد داشت.

 



معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد
احداث 5 ميليون متر مربع فضاي آموزشي در كشور توسط خيرين مدرسه ساز

معاون وزير و رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش گفت: خيرين مدرسه ساز پارسال 5 ميليون متر مربع فضاي آموزشي در نقاط مختلف كشور احداث كردند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «علي باقرزاده» روز شنبه در دوازدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان لرستان، افزود: اين ميزان فضا بر اساس تعهد هفت هزار و 300 ميليارد ريالي خيرين در امر مدرسه سازي احداث شد.
وي اظهار داشت: مدرسه سازي توسط خيرين در كشور شتاب گرفته و اميد مي رود اين تعهد در سال جاري به10 هزار ميليارد ريال افزايش پيدا كند.
باقرزاده گفت: هم اكنون 110 هزار خير مدرسه ساز در كشور فعاليت دارند.
در اين جشنواره با اهداي هدايايي از تعدادي از خيرين مدرسه ساز لرستان تقدير شد.

 



استاندار: دانشكده چاي در گيلان تأسيس مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از راه اندازي دانشكده چاي در اين استان خبر داد.
روح الله قهرماني چابك كه از بزرگترين كارخانه فرآوري و بسته بندي چاي كشور در لاهيجان ديدن مي كرد با اعلام خبر آغاز به كار اين كارخانه تا 10 روز آينده گفت: اين كارخانه قادر است سالانه 10 هزار تن چاي را بسته بندي و فرآوري كند.
وي نوسازي كارخانجات چاي را از جمله اقدامات مهم در رفع مشكلات مربوط به صنعت چاي كشور خواند.
به گفته استاندار گيلان با افتتاح كارخانه بسته بندي و فرآوري چاي نمونه در لاهيجان انواع مشتقات چاي از قبيل نوشابه و عصاره چاي و چاي مرغوب طبيعي توليد و روانه بازار مصرف خواهد شد كه موجب تحولي بزرگ در صنعت چاي كشور و رونق بازارهاي خارجي مي شود.
سالانه بالغ بر 150 هزار تن برگ سبز چاي و 37 هزار تن چاي خشك در گيلان توليد مي شود.

 



راه اندازي خط كشتيراني كره جنوبي در بندر شهيد رجايي

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
پس از 10 سال وقفه، خط كشتيراني كره جنوبي بار ديگر فعاليت خود را در مجتمع بندري شهيد رجايي از سر گرفت.
طي مراسمي و با ورود كشتي «تاكوما» بار ديگر سرويس خط كشتيراني كره جنوبي در مجتمع بندري شهيد رجايي راه اندازي شد. اين كشتي داراي ظرفيتي معادل 6 هزار و 350 TEU كانتينر بود كه از جمله كشتي هاي نسل پنجم محسوب مي شود كه طي اولين حضور خود در اين بندر، يك هزار و 200 كانتينر تخليه و بارگيري كرد.
اين خط كشتيراني قرار است در هفته 6 فروند كشتي را به سمت مجتمع بندري شهيد رجايي روانه كند. ظرفيت كشتي هايي كه وارد اين بندر مي شوند 6 هزار و 750، 5 هزار و 550 و 6 هزار و 350 TEU كانتينر عنوان شده است.
كشتيراني كره جنوب 10 سال قبل فعاليت خود را به مقصد بندر شهيدرجايي متوقف كرد اما پس از ارزيابي مجدد نحوه خدمات رساني، جايگاه و موقعيت اين بندر مجددا خط كشتيراني خود را به بندر شهيد رجايي از سر گرفت.

 



وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: اختلال تلفن هاي همراه در تهران تا پايان تيرماه برطرف مي شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام كرد: اختلال تلفن هاي همراه در تهران و بعضي از نقاط پرتراكم تا پايان تير ماه سال جاري برطرف مي شود.
رضا تقي پور انوري در جريان سفر به شهرستان دامغان در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در دامغان افزود: توسعه شبكه ملي اينترنت بزرگ ترين و مهم ترين طرحي مي باشد كه در حال حاضر در كشور از سوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در حال پيگيري است.
به گزارش فارس، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: اين شبكه خطوط پرسرعت ديتا را در تمام خدماتي كه در دولت الكترونيك تجارت و بانكداري است زيرپوشش قرار مي دهد.
تقي پور انوري توسعه فرهنگ ديجيتال اسلامي را از ديگر طرح هاي در دست اقدام وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات برشمرد.
وي تصريح كرد: در حال حاضر در 99 درصد از سطح جاده هاي كشورمان خطوط تلفن همراه كارآيي دارد و 10 هزار دفاتر آي.سي.تي روستايي و 4 هزار دفاتر آي.سي.تي شهري در كشور وجود دارد كه به مردم خدمات لازم را ارائه مي دهند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از شاهرود، وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات در سفر به اين شهرستان از راه اندازي زيرساخت هاي مخابراتي در پروژه هاي مسكن مهر قبل از بهره برداري از واحدهاي مسكوني اين طرح در كشور خبر داد. براساس اين گزارش با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از تمبر يادبود شيخ ابوالحسن خرقاني در زادگاهش روستاي قلعه نو خرقان شاهرود رونمايي شد.
شيخ ابوالحسن خرقاني از عرفاي بزرگ قرن چهارم و پنجم هجري قمري است. وي در سال 351 هجري قمري در روستاي خرقان شاهرود به دنيا آمد و در سن 73 سالگي از دنيا رفت و در همانجا به خاك سپرده شد.

 



نشت نفت از خط لوله پالايشگاه آبادان مهار شد

دبير كميته مديريت بحران آبادان از مهار نشت نفت لوله انتقال نفت از ماهشهر به پالايشگاه آبادان در پي ايجاد شكستگي در مسير آن خبر داد.
«شهاب صديقي» شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: با تلاش صورت گرفته با همكاري پالايشگاه آبادان، مديريت خطوط لوله و مخابرات شركت نفت، اداره كل بنادر و كشتيراني آبادان و دستگاه هاي مرتبط خط لوله قديم از مدار خارج و خط جديد انتقال نفت از عصر شنبه براي تامين نفت پالايشگاه آبادان وارد مدار شد.
وي گفت: با توجه به برداشت آب آشاميدني شهرستان آبادان از بهمنشير با همكاري دستگاه هاي زيربط با استفاده از بالشتك هاي مخصوص جمع آوري لكه هاي نفتي، اين لكه ها از بهمنشير جمع آوري شد.معاون عمراني و برنامه ريزي فرمانداري آبادان گفت: هم اكنون هيچ مشكلي در زمينه تامين آب آشاميدني و كشاورزي شهروندان وجود ندارد.

 



معاون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي:ظرفيت رشته هاي كارشناسي ارشد به 2 برابر افزايش يافت

معاون آموزشي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي گفت: ظرفيت رشته هاي كارشناسي ارشد در دانشگاههاي كشور به دو برابر افزايش يافت.
دكتر محمدعلي محققي شنبه در حاشيه نشست اعضاي هيئت علمي دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور در يادمان شهداي شلمچه به خبرنگار ايرنا افزود: آموزش پزشكي به شدت در حال رشد و توسعه است.
وي بيشترين توسعه در آموزش پزشكي را توسعه تحصيلات تكميلي دوره هاي تخصصي عنوان كرد و افزود: در سال جاري به عنوان يك اقدام در پاسخ به نداي رهبرمعظم انقلاب ظرفيت رشته هاي كارشناسي ارشد به دو برابر افزايش پيدا كرد.
معاون آموزشي وزارت بهداشت و درمان اظهار داشت: افزايش اين تعداد رشته براي سال آينده در شوراي گسترش دانشگاه به تصويب رسيد.
معاون آموزشي وزارت بهداشت و درمان افزود: در بعد تحصيلات تخصصي تلاش شده كه دانشگاههاي تيب دو در رشته هاي اصلي و رشته هاي عمومي تخصصي مجهز شوند و برنامه هاي خود را شروع كنند. وي گفت: در موضوعات ديگري مثل دوره هاي فوق تخصص و تكميلي تخصصي به اندازه نيازهايي كه تشخيص داده شده، ظرفيت تربيت نيروي انساني داريم.

 



صدور كارت ملي هوشمند از سال آينده آغاز مي شود

زنجان-خبرنگار كيهان:
در حال حاضر براي 55ميليون و 646 هزار و 162 نفر كارت شناسايي ملي صادر شده است و حدود 98درصد واجدين شرايط زيرپوشش اين طرح قرار گرفته اند.
دكتر محمد ناظمي اردكاني رئيس سازمان ثبت احوال كشور ضمن اعلام خبر فوق در مصاحبه با خبرنگاران به صدور كارت ملي هوشمند از سال آينده اشاره و گفت: اين كارت ها علاوه بر عكس و امضاي ديجيتال صاحب كارت به دليل استفاده از آخرين تكنولوژي و علوم و استفاده از تجربيات ساير كشورها، مطلقا قابل خدشه و سوءاستفاده نخواهد بود.
ناظمي اردكاني به ايجاد آرشيو الكترونيك در كشور اشاره كرد و گفت: مقدمات ايجاد آرشيو الكترونيك 100 ميليون سند ايجاد شده و نرم افزارهاي مورد نياز و همچنين آموزش هاي لازم به استانها داده شده است.
دكتر اردكاني نرخ رشد جمعيت كشور را 6/1درصد اعلام كرد و افزود: جمعيت ايران جوان است و معتقديم ظرفيت براي افزايش جمعيت بالاست.
وي جمعيت شهري كشور را
4/68درصد و جمعيت روستايي را 6/31درصد اعلام كرد. ناظمي اردكاني آمار تولد را در سال گذشته 6/18درصد و آمار فوت شدگان را به ازاي هر هزار نفر 6/4درصد اعلام كرد.وي درباره تركيب جنسيتي كشور گفت: 1/49درصد جمعيت را زنان و1/50درصد را مردان تشكيل مي دهند.
اردكاني افزود: در آينده نزديك كليه امور ثبت احوال به جز صدور شناسنامه و كارت ملي به بخش خصوصي و غيردولتي واگذار خواهد شد.رئيس سازمان ثبت احوال كشور با بيان اينكه تعداد شناسنامه جعلي و يا افراد داراي دو شناسنامه در كشور بسيار كم است گفت: در حال حاضر بالغ بر 72 ميليون و 874 هزار و 50 نفر شناسنامه ايراني دارند.

 



در نمايشگاه گل و گياه مشهد انجام شد عرضه بن كارت خريد گل براي اولين بار در كشور

مشهد-خبرنگار كيهان:
با ابتكار متوليان برگزاري نهمين نمايشگاه گل و گياه مشهد،
بن كارت خريد گل براي اولين بار در كشور عرضه شد.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري مشهد با اعلام مطلب فوق گفت: اين بن كارتها بين كارمندان شاغل در ادارات و برخي مناطق مشهد توزيع شد و علاقمندان مي توانستند با خريد يك كارت 50 هزار ريالي به ميزان 100 هزار ريال خريد كنند.
سلامي تشكيل كميته نرخ گذاري اقلام گياهي عرضه شده در نمايشگاه، نظارت بر كيفيت و قيمت محصولات عرضه شده در نمايشگاه، برگزاري 16 كارگاه تخصصي گل و گياه، ارتباط مستمر مردم با مسئولان و معرفي و تقدير از گل فروشي هاي مشاركت كننده در زيباسازي شهر مشهد را از ويژگيهاي اين نمايشگاه عنوان كرد.
وي توجه به نقش و اهميت گل و گياهان در زندگي روزمره، اشاعه و گسترش هرچه بيشتر فرهنگ احداث، حفظ و نگهداري فضاي سبز شهري، افزايش آگاهي شهروندان از فضاهاي سبز شهري، آشنايي مردم با بام سبزها و فضاي سبز عمودي، ارائه توانمندي هاي شركت هاي خصوصي و اشتغال زايي را از اهداف برگزاري اين نمايشگاه عنوان كرد.
گفتني است نمايشگاه فوق ديروز در مشهد به كار خود پايان داد.

 



مشاور عالي فرمانده كل قوا: فتح خرمشهر تحول بزرگي در راهبرد نظامي كشور آفريد

كرج-خبرنگار كيهان:
سوم خرداد و فتح خرمشهر تحول بزرگي در استراتژي نظامي در ايران به دنبال داشت.
«سيديحيي رحيم صفوي» دستيار ارشد و مشاور عالي فرمانده كل قوا شنبه شب در آيين شب خاطره در كانون سپاه استان تهران در كرج گفت: فتح خرمشهر، زلزله سياسي را براي دولت متجاوز عراق و حاميان رژيم بعثي رقم زد.
وي با اشاره به اينكه در عمليات بيت المقدس هزاران نيروي عراقي اسير شدند افزود: حضور اين تعداد در شهر خرمشهر نشانه تلاش همه جانبه عراق براي مقاومت در اين شهر بود.
صفوي اظهار داشت: خوشبختانه روحيه وصف ناپذير رزمندگان دلاور اسلام تفكر بسيجي و شهادت طلبانه فرزندان ايران تمام تفكرات و نقشه هاي صدام و همفكرانش را نقش بر آب كرد.
در همين حال مشاور عالي رهبر معظم انقلاب، بر هوشياري جوانان غيور ايران در برابر جنگ نرم دشمنان عليه انقلاب اسلامي تاكيد كرد.
به گزارش ايرنا رحيم صفوي گفت: پس از گذشت 22 سال از جنگ تحميلي دشمنان فرامنطقه اي، جنگ نرم و حمله به ارزش ها، اعتقادات و مباني فرهنگي ملت ايران را در دستور كار خود قرار داده اند.
وي با اشاره به اينكه 51درصد جمعيت كشور جوانان زير 30 سال هستند اظهار داشت: جوانان امروز، افسران و فرماندهان جبهه جنگ نرم عليه دشمن هستند.
صفوي افزود: دشمنان قصد دارند نوع رفتار، انديشه و سلايق سياسي ملت ايران را تغيير دهند كه بايد با درك اين موضوع در برابر هجمه هاي آنان هوشيار باشيم.

 



اخبار ادبي و هنري

اعتراض يك نويسنده به كپي برداري مهرجويي از رمانش
يك نويسنده به خاطر كپي برداري داريوش مهرجويي از روي رمانش در ساخت فيلم «طهران تهران» معترض شد.
مهناز انصاريان در نامه اي به مهرجويي مدعي شد كه فيلم «طهران تهران» از روي رمان «پانسيون محله مو نمارتر» او ساخته شده و مهرجويي (يكي از كارگردانان اين فيلم) از كتاب و نويسنده آن نامي به ميان نياورده است.
وي در بخشي از نامه خود به مهرجويي نوشت: شما كه شعار دموكراسي و حقوق بشر سر مي دهيد، چرا قصه هاي مرا با نام ديگران ثبت مي كنيد؟
اين نويسنده كه فيلم «ليلا» نيز از روي قصه او ساخته شده در بخش ديگري از نامه اش متذكر شد: آقاي مهرجويي لطفاً عينك سياه تان را برداريد! به ياد داريد كه در زيرنويس انگليسي فيلم «ليلا» نام اينجانب را حذف كرديد و اگر حمايت هاي بنياد محترم فارابي نبود، شايد تاكنون هم زيرنويس انگليسي نامي از مهناز انصاريان نداشت.
نمايش نقاشي هايي بر ضد جمهوري اسلامي در لندن
در نمايشگاهي با عنوان «از تهران تا لندن» نقاشي هايي بر ضد جمهوري اسلامي ايران به نمايش درآمده است.
اين نمايشگاه شامل هفده اثر از هفت هنرمند ناآشناي ايراني است كه 30 ارديبهشت، در محله سوهو لندن افتتاح شد.
خبرگزاري بي بي سي، بنگاه سخن پراكني دولت انگليس، در گزارشي تفضيلي درباره اين نمايشگاه، موضوع آثار آن را نگاه به اتفاقات سياسي و اجتماعي روز ايران از دريچه هنر معرفي كرده است.
در اين نمايشگاه نقاشي هايي درباره وقايع پس از انتخابات در ايران و همچنين آثاري با موضوع وضعيت زنان در كشورمان در معرض ديد عموم قرار گرفته است. در آثار نمايشگاه تهران تا لندن، تصويري تحريف آميز و دروغين از ايران به نمايش درآمده است.
كشف حجاب و حمايت از فتنه توسط يك بازيگر در كن
يكي از بازيگران سينما و تلويزيون با حضور در جشنواره فيلم كن، ضمن كشف حجاب، با بستن دست بند سبز حمايت خود از فتنه گران را نشان داد.
اين بازيگر كه به دلايل قضايي خروجش از كشور منع شده بود، پس از عنايت و مهرورزي!! برخي مسئولان مبني بر اجازه خروجش از كشور، بلافاصله در فرانسه و در جشنواره كن، بدون حجاب اسلامي و با دستبند سبز حاضر شد.
نمايش آثار عكاسان شهيد در موزه فلسطين
آثار 20 شهيد عكاس در نمايشگاهي با عنوان «شاهدان فتح» در موزه هنرهاي معاصر فلسطين به نمايش درمي آيد.
اين نمايشگاه به مناسبت سالگرد آزادسازي خرمشهر برپا مي شود و در آن 70 عكس دفاع مقدس در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.
نخستين آلبوم موسيقي دفاع مقدس به سه زبان
نخستين آلبوم موسيقي حماسي دفاع مقدس به 3 زبان فارسي، عربي و انگليسي، به مناسبت سالگرد آزادسازي خرمشهر از سوي معاونت هنري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس منتشر شد. اين آلبوم «هشت فصل عشق» نام دارد و توسط گروه موسيقي الهي ليله القدر به سرپرستي صالح دريايي فرد و به خوانندگي صابر دريايي فرد، سعيد طلايي، مجيد كارتم خوب، محمد خرمي فر، ابوذر مرزوقي، وحيد اختري، مهدي مسافرچي و اميد فتح اللهي به اجرا درآمده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14