(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 5 خرداد 1389- شماره 19654

اعزام 2500 بسيجي كاشان به حرم مطهر امام خميني«ره»
60هزار سند مكتوب دفاع مقدس در كرج جمع آوري شد
ايران در كيهان
230 واحد مسكوني به مددجويان كميته امداد امام خميني واگذار شد
ماكت تمبر 30 معلم نمونه هرمزگان رونمايي شد
پادگان هاي نظامي از شهر بندرعباس خارج مي شوند
برگزاري مسابقات قرآن و نهج البلاغه فرهنگيان در اوز
نماينده مردم شهرستان نايين و خور و بيابانك: تحول جدي در ساختار آموزش و پرورش صورت مي گيرد
رئيس خانه كشاورز هرمزگان:25درصد مطالبات بانك كشاورزي در اختيار 2دهم درصد از كل وام گيرندگان است
147 رشته قنات در استان سمنان لايروبي و مرمت مي شوند
توسط منطقه آزاد ارس بسته هاي سرمايه گذاري به هيئت تجاري تركيه ارائه شد
زمان رسيدگي به پرونده هاي قضايي اصفهان به 3ماه كاهش يافت
بهره برداري از 19 پروژه مخابراتي در نايين
استاندار خبر داد اختصاص اعتبار براي احداث شهرك گياهان دارويي در اردبيل
كاهش 27 درصدي تجاوز به عرصه هاي جنگلي و مرتعي در مازندران
مديركل نوسازي مدارس استان: 546 مدرسه استان همدان تخريبي است



اعزام 2500 بسيجي كاشان به حرم مطهر امام خميني«ره»

كاشان- خبرنگار كيهان:
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج كاشان گفت: در سالگرد رحلت ملكوتي امام خميني و تجديد پيمان با آرمان هاي ايشان، بيش از 2 هزار و 500 نفر از خواهران و برادران بسيجي اين شهر به مرقد مطهر امام خميني اعزام مي شوند.
سرهنگ پاسدار جواد نائيني در جمع خبرنگاران افزود: با هدف آشنايي بيشتر نسل جوان با رهنمودها و شخصيت امام خميني و آمادگي در راه مقابله با توطئه هاي فرهنگي دشمنان 2500 نفر از بسيجيان در قالب 69 دستگاه اتوبوس به حرم مطهر بنيانگذار انقلاب اسلامي اعزام شده و همپاي ديگر امت حزب الله به عزاداري خواهند پرداخت.

 



60هزار سند مكتوب دفاع مقدس در كرج جمع آوري شد

كرج- خبرنگار كيهان:
تاكنون بيش از 60هزار سند مكتوب مربوط به دوران دفاع مقدس در غرب استان تهران جمع آوري شده است.
به گزارش اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس غرب استان تهران سيد رضا طاهري مدير اسناد اين اداره در اين خصوص گفت: سند مكتوب به عنوان مقدمه و ركن اوليه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بايد براي همه دستگاه ها و نهادها تبيين شود.
وي افزود: در حوزه اسناد دفا ع مقدس، متوليان متعددي داريم و اسناد دفاع مقدس در دستگاه هاي مختلف موجود است كه ما تمام تلاش خود را مي كنيم تا اين اسناد در كنار هم قرار گيرد و درواقع اين پازل با كنار هم قرار گرفتن اسناد شكل واقعي و نهايي را به خود بگيرد.
طاهري اظهار داشت: در اين راستا به دنبال بانك جامع و يك پارچه اي از اسناد دفاع مقدس هستيم تا همه سازمان هاي فرهنگي و پژوهشگران به راحتي امكان دسترسي به اين بانك را داشته باشند.
مدير اسناد اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گفت: گذر زمان، نحوه نگهداري و تحريف اسناد مكتوب و غيرمكتوب دفاع مقدس را تهديد مي كند و كارشناسان ما به دنبال انجام يك كار جديد و نو در زمينه گردآوري آثار دفاع مقدس هستند و در چند مرحله به سازمان اسناد ملي كشور برخي ادارات كل استان ها سركشي و از نزديك با روش هاي اين دستگاه ها در اين خصوص آشنا شده اند.

 



ايران در كيهان

گازرساني به روستاها
گنبد كاووس -خبرنگار كيهان: طرح گازرساني به 48 روستاي دهستان دوزين شهرستان مينودشت تا پايان سال 90 به بهره برداري مي رسد. «رمضانعلي سنگدويني» مديرعامل شركت گاز استان گلستان ضمن اعلام مطلب فوق گفت: گازرساني به 48 روستاي دهستان دوزين در 9 فاز طراحي شده كه تاكنون 8 فاز آن اجرايي شده كه سه فاز اول آن با 100 درصد اجرا در سال 88 به اتمام رسيده و تعداد 7 روستاي مجموعه از نعمت گاز بهره مند شدند.
انتصاب در استان قم
قم - خبرنگار كيهان: با حكم استاندار قم؛ اعضاي هيئت رسيدگي به شكايات قانون برگزاري مناقصات استان منصوب شدند. به گزارش روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي پور طي احكام جداگانه اي، هوشنگ غلامزاده معاون هماهنگي امور عمراني استانداري قم و سيدصدرالدين موسوي رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان رابه عنوان اعضاي هيئت رسيدگي به شكايات قانون برگزاري مناقصات استان قم معرفي كرد.
ذخيره سازي گندم
اردبيل - خبرنگار كيهان: امسال براي ذخيره سازي بيش از 230 هزار تن گندم در استان اردبيل ظرفيت سازي شده است. معاون برنامه ريزي استاندار اردبيل در جلسه هماهنگي برداشت و ذخيره گندم با اعلام مطلب بالا افزود:پيش بيني ميشود امسال بيش از 550 هزارتن گندم مازاد بر مصرف كشاورزان در استان خريداري شود.
تفويض اختيارات
¤ استاندار اردبيل گفت: با همت مضاعف، دست يافتن به كشور بدون مستاجرشدني است. منصور حقيقت پور در ديدار با مديرعامل بانك مسكن خواستار تفويض اختيارات بيشتر به ادارات استاني بانك مسكن شد.
تجهيز كتابخانه
شهركرد - خبرنگاركيهان: در راستاي توسعه فناوري اطلاعات و خدمات دهي بهينه به اعضا در كمتر زمان ممكن كتابخانه بقيه الله بلداجي از توابع شهرستان بروجن به شبكه داخلي مجهز شد.
گلشن صفائيان مسئول كتابخانه بلداجي با اعلام خبر فوق گفت: نصب نمايه نشريات و راه اندازي شبكه داخلي در كتابخانه در افزايش اعضا تاثير چشمگيري خواهد داشت.
برگزاري نمايشگاه گل وگياه
مشهد - خبرنگار كيهان: نمونك باغ ايراني با تمامي مشخصات نمونه واقعي در نهمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه و ادوات باغباني مشهد احداث شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني شهرداري مشهد اين باغ را كه شركت هنر گستر پاژ احداث كرده است مورد توجه بسياري از بازديدكنندگان قرار گرفت.
مديراجرايي اين شركت گفت: اين نمونك در متراژ 08 مترمربع احداث و در آن از مصالح سنتي استفاده شده است.
سپاس از معلم
دزفول - خبرنگار كيهان: زنگ سپاس از معلم در مدرسه راهنمايي دهخداي شهرستان دزفول به صدا درآمد. هدف از اين كار به گفته مديراين مدرسه ترويج فرهنگ كار و تلاش در بين معلمان و دانش آموزان بود.
ترويج فرهنگ قرآني
يزد - خبرنگار كيهان: در راستاي ترويج فرهنگ قرآن، برچسب نوشته هاي آيات قرآني به همراه ترجمه آن روي شيشه عقب تاكسي ها در يزد نصب شد. ايوبي رئيس سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري يزد با اعلام اين خبرگفت: در نظر است پس از تاكسي هاي شهري، اين طرح در خودروهاي تاكسي تلفني، ادارات و شخصي نيز به اجرا درآيد.
آموزش امداد و نجات
قم - خبرنگار كيهان: معاون امور داوطلبان جمعيت هلال احمر استان قم از ارائه آموزش هاي امداد نجات به 100 نفر از بانوان خانه دار استان قم خبر داد. به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر استان قم، علي حاجي رضا ضمن تاكيد بر اهميت بحث آموزش گفت: با توجه شعار هر خانه يك امدادگر و در راستاي جامه عمل پوشاندن به آن و نقش مؤثر زنان در خانه و همچنين افزايش آگاهي و اطلاعات آنان، برگزاري دوره هاي آموزشي، ويژه امداد و كمك هاي اوليه ويژه زنان داوطلب امري لازم و ضروري و داراي اهميت است.
ساخت خانه بهداشت
برازجان - خبرنگار كيهان: خانه بهداشت و درمان سيار براي عشاير كوچ رو برازجان ساخته مي شود. ابوطالب شفقت استاندار بوشهر با اعلام مطلب فوق در جمع عشاير كوچ رو در برازجان گفت: تسهيلات لازم را در اختيار بانوان عشايري قرار مي دهد تا در محل اسكان خود به كار صنايع دستي بپردازند.
برگزاري نمايشگاه فرهنگي
شاهرود - خبرنگار كيهان: نمايشگاه فرهنگي هنري دفاع مقدس در دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار شد.اين نمايشگاه به همت بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شاهرود به منظور آشنايي دانشجويان با ايثارگري هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
برداشت تنباكو
بندرعباس - خبرنگار كيهان: مديرجهاد كشاورزي شهرستان پارسيان از آغاز برداشت محصول تنباكو ازمزارع اين شهرستان خبرداد. علي دلدار گفت: در سال گذشته در سطح 150 هكتار از اراضي اين شهرستان تنباكو كشت شد كه 450 تن محصول عايد تنباكوكاران شده است. وي ميزان عملكرد محصول در سال گذشته را 3 تن در هر هكتار عنوان كرد.
برنامه هاي هفته زن
شهركرد - خبرنگار كيهان: در آستانه ولادت حضرت زهراي مرضيه (س) و هفته زن بيش از 02 عنوان برنامه محوري در سطح سپاه قمر بني هاشم (ع) استان چهارمحال و بختياري برگزار مي شود.

 



در سالروز سفر رهبر انقلاب به كردستان
 230 واحد مسكوني به مددجويان كميته امداد امام خميني واگذار شد

سنندج- خبرنگاركيهان:
همزمان با نخستين سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان كردستان با حضور معاون پارلماني رئيس جمهوري بهره برداري از 230 واحد مسكوني ويژه مددجويان كميته امداد استان كردستان آغاز شد.
براي ساخت اين واحدهاي مسكوني 34ميليارد و 500ميليون ريال هزينه شده است.
رئيس كميته امداد امام خميني(ره) در آيين واگذاري مسكن مددجويان با اعلام اينكه همبستگي و همدلي ميان مردم و مسئولان از مهمترين دستاوردهاي معنوي سفر رهبري به استان كردستان است افزود: با حضور رهبري به كردستان آرامش خاصي در ميان مردم منطقه بوجود آمده كه تضمين كننده اهداف بلند انقلاب اسلامي و آرمان هاي امام راحل است.
حسين انواري گفت: در اين سفر به جهانيان ثابت شد كه مردم كردستان بويژه روحانيون پشتيبان اصلي نظام و انقلاب اسلامي هستند و استقبال پرشور مردم و روحانيون مصداق اين گفته است.
وي با اشاره به شهادت ماموستا سيدمحمد شيخ الاسلام و ماموستا برهان عالي گفت: دشمنان تحمل شور و شعف ناشي از سفر رهبري به كردستان را نداشتند و با شهادت اين دو روحاني در صدد برآمدند تا شيريني و حلاوت سفر رهبري را از بين ببرند.
به گفته مديركل كميته امداد استان كردستان ساخت 230 واحد سهم اين نهاد 34ميليارد و 500ميليون ريال هزينه دربرداشته است.
علي اكبر بسطامي افزود: براي هر واحد مسكوني مددجويان 120ميليون ريال بلاعوض و 30ميليون ريال در قالب تسهيلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

 



ماكت تمبر 30 معلم نمونه هرمزگان رونمايي شد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
استاندار هرمزگان با اهداي لوح تقدير از طرف مديركل آموزش و پرورش استان هرمزگان مورد تجليل قرار گرفت.
حسين هاشمي در مراسم گراميداشت مقام معلم و تجليل از معلمان نمونه استاني و كشوري استان هرمزگان با اهداي لوح تقدير از طرف «احمد آخوندي»، مديركل آموزش و پرورش استان هرمزگان به دليل خدمات ارزنده در جهت ارتقاء و پيشرفت روزافزون آموزش و پرورش استان مورد تجليل قرار گرفت.
شايان ذكر است در اين مراسم كه نماينده وزير آموزش و پرورش و امام جمعه بندرعباس حضور داشتند از تمبر يادبود 30 معلم نمونه استاني و كشوري در هرمزگان رونمايي شد.

 



پادگان هاي نظامي از شهر بندرعباس خارج مي شوند

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
استاندار هرمزگان خواستار اجراي مصوبه مربوط به خارج سازي پادگان هاي نظامي از سطح شهر بندرعباس شد.
حسين هاشمي در نشست شوراي پدافند غيرعامل اظهار داشت: به دليل اهميت استراتژيك هرمزگان، پدافند غيرعامل در اين استان از ساير استان هاي ديگر اهميت بيشتري دارد. وي يادآور شد: پدافند غيرعامل براي آن است كه به واسطه آن بتوان فضايي ايجاد كرد كه در زمان هاي بحران كم ترين ضربه به جامعه، مردم و تأسيسات وارد آيد.
استاندار هرمزگان همچنين خواستار خارج سازي پادگان هاي نظامي از سطح شهر بندرعباس شد و اظهار داشت: بايد مسئولان به اين امر كه جزو مصوبات دور نخست سفر رئيس جمهور است توجه بيشتري كنند.

 



برگزاري مسابقات قرآن و نهج البلاغه فرهنگيان در اوز

اوز - خبرنگار كيهان:
مسابقات قرآن و نهج البلاغه ويژه فرهنگيان منطقه اوز در كانون فرهنگي و تربيتي شهيد راستگوي اين شهر برگزار شد.
رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه اوز با اعلام اين خبر گفت: در اين مسابقات 50 تن از فرهنگيان منطقه شركت داشته و در رشته هاي قرائت، حفظ و تفسير قرآن كريم و نهج البلاغه در دو بخش بانوان و آقايان با هم به رقابت پرداختند. بهرام زماني افزود: در بخش بانوان زهرا روستا، مريم دارشي، فاطمه رعيت پيشه و نزهت منصورآبادي و در بخش آقايان عباس ابراهيمي، حسن دريانورد، علي مددخليلي و عباس مومني به ترتيب در رشته هاي قرائت، حفظ و تفسير قرآن كريم و نهج البلاغه صاحب مقام شده و به مرحله استاني راه يافتند.

 



نماينده مردم شهرستان نايين و خور و بيابانك: تحول جدي در ساختار آموزش و پرورش صورت مي گيرد

خور و بيابانك - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم شهرستان هاي نايين و خور و بيابانك در مجلس گفت: در سالجاري با توجه به تخصيص 11 هزار و 500 ميليارد تومان اعتبار براي آموزش و پرورش شاهد تحولاتي جديد و اساسي در اين نهاد خواهيم بود.
«حسين حسني» در آيين تجليل از معلمان نمونه منطقه اي و استاني شهرستان خور و بيابانك با اشاره به عدم آشنايي بسياري از دانش آموزان و دانشجويان با زبان هاي خارجي به ويژه انگليسي و عربي در عصر حاضر يادآور شد: در اين راستا لازم است جهت تقويت اين امر تغييرات اساسي در كتاب هاي درسي آموزش و پرورش صورت گيرد.

 



رئيس خانه كشاورز هرمزگان: 25درصد مطالبات بانك كشاورزي در اختيار 2دهم درصد از كل وام گيرندگان است

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
رئيس خانه كشاورز هرمزگان گفت: 25درصد از كل مطالبات بانك كشاورزي اين استان تنها در اختيار 2دهم درصد از كل وام گيرندگان از اين بانك است.
ابوطالب جوادي با بيان اينكه مطالبات بانك كشاورزي هرمزگان در بخش تسهيلات خسارت ديده از بلاياي طبيعي معادل 12 ميليارد تومان است، گفت: طبق مصوبات دولت مقرر شده است كه 6ميليارد از اين ميزان را دولت و 6ميليارد ديگر آن در استان پيگيري و به بانك كشاورزي عودت داده شود.
وي افزود: با پرداخت اين ميزان اعتبار مشكل 17 هزار و 520نفر تسهيلات گيرنده بخش خسارت ديده گان كشاورزي برطرف مي شود.
رئيس خانه كشاورز هرمزگان گفت طبق اعلام بانك كشاورزي در صورت پرداخت مطالبات كشاورزان، بانك مجددا توان پرداخت تسهيلات را به كشاورزان پيدا مي كند كه اين امر مي تواند در نوع خود چرخه وصول و اعطاي تسهيلات را مجددا فراهم آورد.
جوادي همچنين با اشاره به دستورالعمل بانك ها مبني بر تعطيلي روند وصول تسهيلات پايين تر از 10ميليون از كشاورزان هرمزگان گفت: بانك ها در اين زمينه بايد با كارشناسي بيشتري رفتار كنند. چرا كه تسهيل گيرندگان وام هايي كمتر از 10ميليون به طور واقعي نمي توانند به امور كشاورزي دست بزنند زيرا كار كشاورزي صرف اعتباري بسيار بالاتر از اين گونه ارقام را مي طلبد.
به گفته وي اين نوع رفتار جديد بانك ها درد و مشكلي را از جامعه كشاورزي استان حل نمي كند.

 



147 رشته قنات در استان سمنان لايروبي و مرمت مي شوند

سمنان- خبرنگاركيهان:
مدير آب و خاك و امور فني و مهندسي سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان از عمليات لايروبي و مرمت 14 رشته قنات در استان خبرداد.
عليپوران گفت: اين قنات ها با اعتبار دولتي 11ميليارد و 883 ميليون ريال از محل خشكسالي و استاني مرمت و لايروبي مي شوند.
وي افزود: با اين اعتبار تعداد 73 رشته قنات در شهرستان شاهرود- 26 رشته قنات در شهرستان سمنان- 18 رشته در دامغان- 7رشته در گرمسار و 23 رشته در مهديشهر بازسازي مي شوند.
وي درباره اعتبار تخصيصي به هر شهرستان گفت براي اجراي اين طرح 6ميليارد و 250ميليون ريال اعتبار به شهرستان شاهرود يك ميليارد و 400 ميليون ريال به سمنان يك ميلياردو 350ميليون ريال به دامغان- 672ميليون ريال به گرمسار و 980 ميليون ريال به شهرستان مهديشهر و بيش از يك ميليارد و 231ميليون ريال به مطالعات اختصاص يافته است.
عليپوران افزود: تاكنون عمليات بازسازي تعداد 32رشته قنات در سطح استان به اتمام رسيده كه ميزان آب استحصالي از آنها بيش از يك ميليون متر مكعب است و پيشرفت فيزيكي بقيه قناتها حدود 50درصد است.
مدير آب و خاك سازمان گفت: علاوه بر اعتبار ياد شده، مشاركت بهره برداران نيز در اجراي اين طرح 20درصد است.

 



توسط منطقه آزاد ارس بسته هاي سرمايه گذاري به هيئت تجاري تركيه ارائه شد

تبريز -خبرنگاركيهان:
«بسته هاي سرمايه گذاري» آذربايجان شرقي، به هيئت تجاري و اقتصادي تركيه، در تهران ارائه شد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، با اعلام خبر فوق گفت: «بسته هاي سرمايه گذاري»، در قالب بسته هاي «آماده سرمايه گذاري» و «فرصت هاي سرمايه گذاري» به هيات تركيه ارائه شد.
عباس رنجبر افزود: 60 پروژه سرمايه گذاري براي تركيه در نظر گرفته شده است كه شامل سايت توريسم، گردش گري، منطقه گردش گري خداآفرين، حمل و نقل، دهكده سلامت، دهكده ورزش و ديگر حوزه هاي سرمايه گذاري است.

 



زمان رسيدگي به پرونده هاي قضايي اصفهان به 3ماه كاهش يافت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس مركز امور شوراهاي حل اختلاف قوه قضائيه گفت: با آغاز به كار شوراهاي حل اختلاف وقت رسيدگي به پرونده ها از 18 ماه به 2 تا 3 ماه كاهش يافته است.
«حجت الاسلام والمسلمين احمدي ميانجي» در نخستين همايش يك روزه شوراهاي حل اختلاف استان اصفهان با بيان اين مطلب افزود: شوراها در سال 88 نزديك به 5 ميليون پرونده جذب كردند.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان نيز با اشاره به اينكه وظايف محوله به دستگاه قضايي بيش از توان آن است گفت: اين امر وجود نهادهاي كمكي را مي طلبد و اين گونه نهادهاي كمكي شبه قضايي در همه جاي دنيا وجود دارد.
غلامرضا انصاري با اشاره به آغاز فعاليت واحد ارشاد و معاضدت قضايي از ابتداي شهريور سال 88 در شوراها گفت: تاكنون حدود 25 هزار نفر از اين طريق ارشاد حقوقي و قضايي شده اند از سوي ديگر، نرم افزاري جهت امر حصر وراثت تهيه شده است و از اين طريق گواهي حصر وراثت در زماني اندك صادر مي شود.
وي به ايجاد شعب تخصصي در شوراها در سال گذشته اشاره كرد و گفت: در حال حاضر 52/10 درصد پرونده ها در شوراها با صلح و سازش خاتمه مي يابد و اين رقم در برخي شعب به 30درصد نيز مي رسد.

 



بهره برداري از 19 پروژه مخابراتي در نايين

نايين-خبرنگاركيهان:
رئيس مخابرات نايين از بهره برداري 19 پروژه مخابراتي به ارزش بيش از 3 ميليارد و 979 ميليون ريال در اين شهر خبر داد.
مرتضي حقيقي اجراي يك پروژه ديتا، 4 پروژه سايتwll-gsm ، 3 پروژه دكل، 3 پروژه bts تلفن همراه، 4 پروژه تغذيه نيرو و 4 پروژه تراسميشن را از جمله اين طرحها برشمرد.
وي افزود: با اجراي پروژه wll-gsm، واگذاري سيم كارت تلفن اعتباري بي سيم روستايي wll در روستاهاي سپرو وصفي آباد از توابع بخش مركزي نايين به متقاضيان آغاز شده است.
وي خاطر نشان كرد: تمامي روستاهاي شهرستان نايين داراي ارتباط مخابراتي بوده و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين شهر 62 درصد است.
حقيقي تعداد تلفن همراه در اين شهر را 35هزار شماره و تلفن ثابت فعال را بيش از 27هزار شماره و ضريب نفوذ تلفن ثابت را 49 درصد اعلام كرد.

 



استاندار خبر داد اختصاص اعتبار براي احداث شهرك گياهان دارويي در اردبيل

اردبيل-خبرنگاركيهان:
استاندار اردبيل گفت: براي مطالعات احداث شهرك گياهان دارويي در منطقه رديف خاصي در نظر گرفته شده است.
منصور حقيقت پور در ديدار با دبيرتوسعه فن آوري گياهان دارويي افزود: از حدود يك سال پيش ستادي با حضور نمايندگان مراكز علمي و بخش خصوصي در اين راستا راه اندازي شده است كه اميد است نتايج مورد نظر را به دنبال بياورد.
وي مساعدت توسعه فن آوري گياهان دارويي كشور را براي گسترش شهرك گياهان دارويي در اردبيل لازم دانست و گفت: به لحاظ وجود حدود 400 گونه گياه دارويي در استان تجميع اين اقدامات علاوه بر كمك به توليد ثروت و اشتغال زايي، گامي در راستاي صادرات و حتي توسعه گردشگري خواهد بود.
وي ايجاد يك شهرك گياهان دارويي در هر يك از شهرستان هاي ده گانه استان را مورد تاكيد قرار داد و افزود: تامين امنيت سرمايه گذاري بخش خصوصي از الزامات حضور بخش خصوصي در اين حوزه است.

 



كاهش 27 درصدي تجاوز به عرصه هاي جنگلي و مرتعي در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
133 هكتار از اراضي جنگلي و منابع طبيعي مازندران در يك سال گذشته از متجاوزان خلع يد شده است.
فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي مازندران با اعلام اين خبر افزود: در اين مدت با تشكيل بيش از 3 هزار فقره پرونده قضايي با خاطيان در زمينه قاچاق چوب آلات جنگلي و تجاوز به عرصه هاي جنگلي و مرتعي برخورد شد.
سرهنگ حسين عبدالله تبار گفت: با هدف مقابله قاطعانه با قاچاقچيان جنگلي يگان هاي حفاظت منابع طبيعي به سيستم ردپايي مجهز شده اند.
وي از توقيف 300 دستگاه خودرو و كشف 483 مترمكعب چوب آلات جنگلي قاچاق در مازندران خبر داد و افزود: ميزان تجاوز به عرصه هاي منابع طبيعي در مازندران 27درصد كاهش يافته است.
عبدالله تبار گفت: براي مقابله با قاچاقچيان فرآورده هاي جنگلي نيروهاي حفاظتي اين يگان به سلاح گرم مجهز مي شوند.
اين مقام مسئول با اشاره به روند موثر همكاري هاي قضايي در مهار قاچاقچيان و عاملان تجاوز به عرصه هاي جنگلي و مرتعي گفت: با همكاري دستگاه قضايي پرونده هاي قاچاقچيان خارج از نوبت مورد رسيدگي قرار مي گيرد.

 



مديركل نوسازي مدارس استان: 546 مدرسه استان همدان تخريبي است

همدان- خبرنگار كيهان:
546 باب از مدارس استان همدان تخريبي بوده و نياز به بازسازي دارد.
مهندس ابراهيم اميني فرد مديركل نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس استان همدان با اعلام اين خبر افزود: براساس تدوين شناسنامه فني مدارس در سال 83، از تعداد 2146 باب مدرسه موجود در استان همدان، 714 مدرسه با 3313 كلاس درس و 254 هزار مترمربع زيربنا تخريبي تشخيص داده شد كه طي چهار سال دولت نهم و نيز سال گذشته، 168 مدرسه با 182 هزار مترمربع زيربنا تخريب و بازسازي شد.
وي اضافه كرد: سرانه فضاي آموزشي در مجموع سه مقطع در استان همدان 17/5 مترمربع و بالاتر از ميانگين كشوري است، چرا كه ميانگين كشوري به ميزان 49/4 مترمربع است.
اميني گفت: براي رسيدن به استانداردهاي مناسب جهاني در فضاهاي آموزشي، نياز به 352 ميليارد تومان اعتبار داريم كه با شرايط فعلي امكان تحقق آن وجود ندارد و لذا در حال حاضر در پي بهبود وضعيت در مقايسه با ميانگين كشوري هستيم.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14