(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 5 خرداد 1389- شماره 19654

چمران هشدار داد برخورد قاطع با ساخت و سازهاي خارج از محدوده
فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد عكسبرداري نامحسوس از پلاك خودروهاي مزاحم نواميس
ميدان منيريه هفته آينده بازگشايي مي شود
حوادث كوتاه از كشور
سازمان هواشناسي هشدار داد ورود توده جديد گردوخاك به كشور
فرمانده درياباني و مرزباني ناجا خبر داد
افزايش 320 درصدي كشف ماهواره و 390 درصدي سيگار در سال جاري
انهدام باند توزيع داروهاي غيرمجاز در مازندران
فارغ التحصيلي كشاورز 61 ساله مازندراني از دانشگاه
با تصميم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي ارائه خدمات بانكي به بدهكاران بزرگ ممنوع شد
دادستان تهران خبر داد آزادي جعفر پناهي با توديع 200 ميليون تومان وثيقه
درخواست پليس از شهروندان مخفيگاه كلاهبردار متواري را اطلاع دهيد
رويدادهاي خارجي سال 2010 گرم ترين سال كره زمين
تصحيح خبر
توقف فروش محصولات صهيونيستي در فروشگاه هاي ايتاليا
ساخت خانه گلي براي فرار از گراني مصالح ساختماني
مهاجرت به دليل تحميل قانون منع حجاب در مدارس



چمران هشدار داد برخورد قاطع با ساخت و سازهاي خارج از محدوده

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با درخواست از شهروندان براي عدم خريد زمين و انجام ساخت و ساز در اراضي خارج از محدوده تهران گفت: دستگاه هاي ذي ربط به شدت با ساخت و سازهاي خارج محدوده شهر تهران برخورد مي كنند.
به گزارش ايرنا، «مهدي چمران» روز سه شنبه در نشست علني شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: شهروندان به اميد اين كه روزي زمين هايي كه در خارج از محدوده تهران قرار دارد در محدوده شهري قرار مي گيرند، پول و سرمايه هايشان را دور نريزند.
وي با اشاره به اين كه شهر تهران از لحاظ جمعيت و توسعه فيزيكي امكان رشد ندارد، تاكيد كرد: نبايد اجازه داد كه برخي افراد سودجو از فرصت ها سوءاستفاده كنند و به ساخت و سازهاي غيرمجاز روي آورند.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران به انجام ساخت و سازهاي غيرمجاز در روستاهاي حريم جنوب تهران اشاره و خاطرنشان كرد: متاسفانه ساخت و سازهاي غيرمجاز در جنوب شهر از شمال شهر و بالاي ارتفاعات يك هزار و 800 متر بيشتر شده است كه دستگاههاي متولي بايد براي برخورد اقدام كنند.
چمران اظهار داشت: محدوده شهر تهران در طرح جامع و تفضيلي شهر مشخص شده و اين فكر كه روزي محدوده شهر تهران افزايش مي يابد، اشتباه است.
وي تاكيد كرد: شهروندان و تعاوني هاي مسكن بايد پيش از هرگونه اقدام ساخت و ساز در اطراف شهر تهران، از شهرداري و شوراي شهر تهران در مورد قرار داشتن زمين ها در محدوده شهري سؤال كنند تا دچار مشكلات و زيان هاي مختلف نشوند.

 



فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد عكسبرداري نامحسوس از پلاك خودروهاي مزاحم نواميس

پليس با آن چيزي كه در ظاهر شهر وجود دارد و عفت عمومي را جريحه دار سازد، برخورد مي كند و به حريم خصوصي افراد هيچ گونه ورودي ندارد. بجز موارد خاص كه با حكم قضايي وارد خواهد شد.
سردار حسين ساجدي نيا، ديروز در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح برخورد با مزاحمان نواميس و مانكن هاي خياباني اظهار داشت: قريب به اتفاق تيم هاي پليس با تهيه عكس و فيلم اقدام به مستندسازي اين جرايم كرده كه اين مستندات در پرونده اين افراد ثبت مي شود.
وي افزود: همچنين از پلاك خودرو افرادي كه اقدام به ايجاد مزاحمت مي كنند، به صورت نامحسوس عكس گرفته مي شود و يك نامه از پليس امنيت به منزل فرد خاطي فرستاده مي شود تا فرد مورد نظر به پليس امنيت مراجعه كند.
ساجدي نيا گفت: دوربين هاي كنترل ترافيك در اين طرح دخيل نيستند و پليس بيشتر از دوربين هاي ويژه خود استفاده مي كند.
وي ادامه داد: از اول خرداد امسال طرح برخورد با مزاحمين نواميس آغاز شد كه طي 4 روز گذشته با اجراي اين طرح وضعيت ظاهري شهر بهتر شده و مردم نيز از اجراي اين طرح اظهار رضايت كرده اند.
ساجدي نيا با بيان اين كه موضوع برخورد با مزاحمين نواميس و جريان سازمان يافته بدپوششي در پايتخت به عنوان يك طرح نخواهد بود، بلكه استمرار دارد، افزود: ظرف سه روز وضعيت بزرگراه هاي پايتخت مطلوب تر شده و اين گونه نيست و كم كم سطح كار خود را افزايش مي دهيم به طوري كه امروز از 200 نفر نيرو استفاده مي كنيم و به مرور با بهتر شدن وضعيت از ميزان نيروهاي پليس هم كاسته مي شود و اين قول را مي دهم كه اين طرح رها نمي شود و به عنوان وظيفه ذاتي پليس انجام مي شود.
وي در رابطه با مصاديق بدپوششي نيز اظهار داشت: معيارهاي ما در خصوص بدپوششي مانند سنوات گذشته است و هيچ تغييري پيدا نكرده است؛ همچنين با توجه به رويكرد جديدي كه در اجراي طرح امنيت اخلاقي داشته ايم كليه نيروهاي پليس در اين رابطه آموزش ديده اند و با يك نوع طرز تفكر مي دانند كه سوژه اي كه با آن بايد برخورد شود بايد چه معيارهايي داشته باشد يعني به صورت سليقه اي با كسي برخورد نمي شود.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ افزود: زماني كه اين افراد دستگير مي شوند در اولين مرحله بعد از شناسايي در اختيار مأموران پليس زن به منظور مشاوره قرار مي گيرند، يعني پليس به صورت علمي براي ادامه طرح برخورد مي كند.
ساجدي نيا افزود: با توجه به در اختيار گذاشتن اين افراد به مشاوران، انگيزه هاي اين افراد در نظر گرفته مي شود، پليس به هيچ عنوان به عنوان يك مجرم به اين افراد نگاه نمي كند، چون برخي ها از روي يك اشتباه اقدام به اين كار مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: افرادي كه دستگير مي شوند و جزو مجرمان هستند به آنها مشاوره داده مي شود و ممكن است كه برخي از اين افراد زنان آسيب ديده باشند كه مجبور شدند تن به اين كارها بدهند كه با ستاد امر به معروف و نهي از منكر كميته امداد امام خميني(ره) هماهنگ شده است تا اين افراد تحت پوشش قرار گيرند؛ اما برخي از افراد به صورت تفريحي بدون آن كه مشكل مالي داشته باشند اقدام به اين كارها مي كنند كه برطبق اين مبنا با آن ها برخورد مي شود و پليس اجازه نمي دهد كه اين افراد در سطح معابر حضور داشته باشند.

 



ميدان منيريه هفته آينده بازگشايي مي شود

مدير عامل شركت مترو از انجام عمليات ايمن سازي ميدان منيريه خبر داد و گفت: اين مسير تا هفته آينده براي عبور و مرور خودروها بازگشايي مي شود.
«محسن هاشمي» به ايرنا گفت: اكنون محل فرو نشست زمين در ضلع جنوبي ميدان منيريه در خيابان ولي عصر(عج) به طور كامل مرمت و با تزريق بتن ايمن سازي شده است.
گفتني است ضلع جنوبي ميدان منيريه 25 ارديبهشت ماه، بطور ناگهاني فرو ريخت و حفره اي به عمق 20 متر در سطح خيابان ايجاد شد كه از آن زمان تاكنون مسئولان ذيربط، در حال مرمت و بازسازي محل حادثه هستند.
مديرعامل متروي تهران و حومه اضافه كرد: پس از ايمن سازي محل حادثه با استفاده از دستگاه هاي ويژه تمام حفره هاي زيرين ميدان منيريه شناسايي و با تزريق بتن ايمن سازي و مرمت مي شوند.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارق معلول
سمنان- خبرنگار كيهان: يك ناتوان جسمي كه پس از جلب ترحم مغازه داران دست به انجام 18 فقره سرقت در كلاته خيج شاهرود زده بود، توسط پليس دستگير شد.
متهم به نام ع-ع اهل و ساكن كلاته خيج از ناحيه پا داراي معلوليت بود.
كشف آمپول مواد مخدر
يزد- خبرنگار كيهان:مأموران ايستگاه شهيد مدني مهريز در بازرسي از يك دستگاه تريلر كه با محموله برنج از پاكستان عازم گمرك مرز خروجي جلفا بود بالغ بر 91 هزار آمپول مواد مخدر كشف كردند.
همچنين از يك جاعل حرفه اي اسناد و مدارك در يزد 7 جلد كارت شناسايي اتباع پاكستاني، 5 جلد كارت هويت افغاني، 2 برگ رو گرفت از مدارك هويتي دولت ايران اعم از شناسنامه، 2 برگ رواديد پاكستاني، كارت ملي، كارت پايان خدمت و تعدادي اوراق بانكي، سلاح سرد و غيره كشف و جاعل نيز دستگير شد.
انهدام باند سارقان وسايل خودرو
گرگان- خبرنگار كيهان:سارقان حرفه اي كه با ساختن شاه كليد اقدام به سرقت وسايل داخل خودروها مي كردند توسط مأموران آگاهي مركز استان گلستان دستگير شدند. در اين رابطه دو برادر كه از سركرده هاي اين باند بودند به دام پليس افتادند. دو همدست ديگر متهمان به نام هاي هاشم و ابوذر نيز دستگير شدند. متهمان به 20 فقره سرقت اعتراف كردند.
دستگيري زوج جاعل اسناد دولتي
¤ زن و شوهري كه با همدستي هم در قبال دريافت مبالغي وجه نقد اقدام به تهيه و فروش اسناد جعلي مي كردند توسط پليس علي آباد گلستان دستگير شدند.
متهمان به جعل دهها فقره اسناد دولتي از جمله گواهينامه رانندگي و شناسنامه اعتراف كردند. در بازرسي از منزل متهمان بيش از 30 جلد اسناد جعلي شامل شناسنامه، گواهينامه راهنمايي و رانندگي، كارت شناسايي جعلي، برگ سند فروش و شناسنامه مالكيت خودروي كاميون و كارت ملي كشف شد.
دستگيري افغاني هاي فاقد كارت تردد
ابهر- خبرگزاري فارس: مأموران انتظامي ابهر موفق شدند 77 نفر از اتباع غيرمجاز چند روستاي اين شهرستان را دستگير كنند.
اين افراد كه افغاني بودند هيچ گونه مدارك قانوني براي تردد و اسكان را نداشتند، و به صورت غيرقانوني توسط برخي افراد سودجو وارد كشور شده و پس از ورود به استان در باغ ها و مزارع كشاورزي روستاهاي شهرستان ابهر مشغول به كار شده بودند.
فرار سارق مسلح
برازجان- خبرنگار كيهان: سارق يك دستگاه خودرو پرايد به علت سرعت زياد پس از برخورد با ميله هاي سايبان برخي مغازه هاي برازجان و يك باب مغازه با 3 جوان كه در پياده رو نشسته بودند تصادف كرد. راننده سارق خودرو سه جوان را به شدت مجروح و به مغازه مذكور خساراتي وارد كرد. سارق با تهديد سلاح موتورسيكلت فردي را به سرقت برده و متواري شد. تلاش پليس براي دستگيري وي ادامه دارد.
مرگ دو جوان موتورسوار
¤ برخورد خودرو پرايد با 2 جوان روستايي موتورسوار در حومه برازجان منجر به مرگ موتورسواران شد. راننده خودرو پس از حادثه اقدام به فرار كرد. فوت شدگان اهل روستاي جتوط بخش سعدآباد اين شهرستان بودند. خودرو فاقد چراغ بود.

 



سازمان هواشناسي هشدار داد ورود توده جديد گردوخاك به كشور

سازمان هواشناسي كشور با صدور اطلاعيه ويژه اي نسبت به وقوع توفان شن و خاك در دو استان كشور هشدار داد.
به گزارش اين سازمان، سرعت وزش باد در شمال شرق، شرق و جنوب شرق كشور افزايش يافته و پيش بيني مي شود اين شرايط تا پنجشنبه سبب بروز توفان شن و خاك در جنوب خراسان جنوبي و شمالي و سيستان و بلوچستان شود.
بنابه اين گزارش در نيمه شمالي كشور هواي خنك مستقر است اما روزهاي پاياني هفته جاري و اوايل هفته آينده هواي گرم حاكم خواهد شد.
سازمان هواشناسي همچنين از وقوع پديده گرد و خاك در نوار غربي كشور طي روزهاي شنبه و يكشنبه خبر داد.
بنا به اين گزارش امروز در برخي مناطق شمال غرب، سواحل شمال و شمال شرق كشور رشد ابر، وزش باد، بارش پراكنده و رعد و برق پيش بيني مي شود كه به تدريج از ميزان ابرها كاسته خواهد شد و در جنوب شرق و شرق كشور به ويژه شمال سيستان و بلوچستان نيز باد و گردوخاك رخ خواهد داد.
آسمان تهران طي اين مدت صاف در پاره اي نقاط با غبار صبحگاهي و وزش باد همراه خواهد بود و حداقل و حداكثر دما به 18 و30 درجه سانتيگراد خواهد رسيد.
به گفته مديرعامل مركز كنترل كيفيت، هواي تهران با وضعيت اضطراري مواجه نيست و حجم ذرات گردوغبار در حال كاهش است.

 



فرمانده درياباني و مرزباني ناجا خبر داد
افزايش 320 درصدي كشف ماهواره و 390 درصدي سيگار در سال جاري

فرمانده درياباني و مرزباني ناجا گفت: طي دو ماهه سال جاري كشفيات ماهواره 320 درصد، پارچه 21 درصد و سيگار 390 درصد افزايش داشته است.
به گزارش ايسنا سردار علي محمد سلامي در مورد عملكرد فرماندهي درياباني و مرزباني ناجا در سال گذشته گفت: ميزان گشت زني هاي اين فرماندهي در سال 88، 179 درصد افزايش، ميزان كشف سيگار 112 درصد افزايش و ميزان كشف البسه قاچاق 115 درصد افزايش يافته است.
وي همچنين ميزان كشف تجهيزات ماهواره اي را 192 درصد اعلام كرد.
سردار سلامي از كشف 130 رسيور و كشف 133 درصدي مشروبات الكلي در سال گذشته خبر داد و در خصوص كشفيات دو ماهه نخست سال جاري گفت: طي دو ماهه امسال كشفيات ماهواره 320 درصد، پارچه 21 درصد و سيگار 390 درصد افزايش داشته است.
وي با بيان اينكه آماري از تعداد شناورهاي گردشگري در اختيار نداريم گفت: تعداد 26 هزار فروند شناور زير 500 تن در حال تردد در آبهاي جمهوري اسلامي ايران است كه اين شناورها شامل قايق هاي صيادي، تفريحي و گردشگري مي باشد.

 



انهدام باند توزيع داروهاي غيرمجاز در مازندران

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
با تلاش مديريت اطلاعات سپاه پاسداران ناحيه قائم شهر باند بزرگ توزيع داروها و مكمل هاي دارويي و نيروزاي غيرمجاز در شهرهاي مازندران شناسايي و متلاشي شد.
سرهنگ مهدي رضايي مدير اطلاعات سپاه پاسداران قائم شهر در مصاحبه با كيهان گفت: اين باند كه داروها و مكمل هاي دارويي غيرمجاز را از تهران و چند استان ديگر كشور وارد قائم شهر مي كرد و پس از باراندازي محموله هاي غيرمجاز دارويي آنها را در شهرهاي مختلف مازندران به ويژه ساري، بابل و آمل توزيع مي كرد.
وي افزود: شناسايي و دستگيري عوامل باند با اخذ مجوز از دستگاه قضايي عمليات شناسايي و دستگيري باند با همكاري خوب دادستان و عوامل اجرايي و بسيجي با موفقيت انجام شد.
مدير اطلاعات سپاه پاسداران قائم شهر ميزان كشفيات را 3 وانت نيسان بالغ بر 80 قلم انواع داروها و مكمل هاي نيروزاي غيرمجاز اعلام كرد كه با تلاش نيروهاي اطلاعات سپاه پاسداران اين شهرستان ضبط و متهمان اصلي دستگير و براي انجام تحقيقات بيشتر و دستگيري ساير عوامل تحويل دادسراي عمومي و انقلاب قائم شهر شدند.

 



فارغ التحصيلي كشاورز 61 ساله مازندراني از دانشگاه

ساري- خبرنگار كيهان:
يك كشاورز 61 ساله مازندراني موفق شد مدرك دانشگاهي خود را اخذ كنند.
حسينعلي بذركار كه در سال 82 وارد دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري شد توانست با طي كردن مراحل دانش آموختگي خود در رشته تأسيسات از اين دانشگاه فارغ التحصيل شود.
اين دانش آموخته مقطع كارداني هم اكنون به فعاليت كشاورزي و توليد محصولات زراعي اشتغال دارد.
بذركار با شركت در جشن فارغ التحصيلي يك هزار نفر از دانشجويان رشته هاي كارداني و كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري مورد تشويق قرار گرفت.اين كشاورز قديمي با اشاره به توصيه نبي مكرم اسلام مبني بر فراگيري دانش تا پايان عمر خواستار فتح قله هاي علمي جهان از سوي جوانان و نخبگان ايراني شد.

 



با تصميم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي ارائه خدمات بانكي به بدهكاران بزرگ ممنوع شد

براساس تصميم اعضاي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي، چند بدهكار بزرگ سيستم بانكي از دريافت خدمات بانكي محروم شدند.
به گزارش مهر، در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي كه شامگاه دوشنبه به رياست معاون اول رئيس جمهور برگزار شد، گزارش پرونده چند بدهكار بانكي بزرگ توسط كارشناسان قرائت ونسبت به محروميت آنها از خدمات بانكي تصميم گيري شد.
همچنين مقرر شد مديران و كاركنان بانكهايي كه در امر اعطاي تسهيلات مرتكب خلاف قانوني از جمله تباني با مشتريان شده اند، به هيئت هاي تخلف اداري و در صورت لزوم به مراجع قضايي معرفي شوند.
محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور، در اين جلسه اظهار داشت: عزم دولت براي مبارزه با مفاسد اقتصادي جدي است و ستاد، جلسات منظم خود را تا حصول نتايج پيگيري خواهد كرد.

 



دادستان تهران خبر داد آزادي جعفر پناهي با توديع 200 ميليون تومان وثيقه

دادستان تهران گفت محكومان قطعي جرايم امنيتي با توجه به قانون اساسي و مقررات مربوط به شرايط برخورداري از عفو و بهره مندي از رافت اسلامي، مي توانند درخواست خود را به دادستاني تهران ارسال دارند.
عباس جعفري دولت آبادي با اشاره به اينكه ديدار با زندانيان و خانواده هاي آنان از برنامه هاي كاري و مداوم دادستان تهران است، اظهار داشت: در ديدارهاي دادستان با خانواده ها نيز اين امكان فراهم مي شود تا اگر مشكلاتي وجود داشته باشد، جداگانه بررسي شود. تاكنون اين ملاقات ها به طور هفتگي ادامه داشته و آثار بسيار خوبي هم براي زندانيان و هم خانواده هاي آنان به دنبال داشته است. به عنوان مثال، روز يكشنبه مورخ 2/3/89 با 12 نفر از زندانيان به طور جداگانه و انفرادي از جمله عمادالدين باقي در زندان اوين ملاقات شد كه در اين ديدار با درخواست نامبرده براي انتقال به بند عمومي موافقت و نامبرده از روز دوشنبه به بند عمومي زندان اوين منتقل شده است. همچنين به خانواده و پدر و مادر آقاي نوري زاد اجازه داده شد با نامبرده در زندان ملاقات حضوري داشته باشند.
وي در پاسخ به سوالي درباره آخرين وضعيت پرونده جعفر پناهي گفت: در ديداري كه روز پنج شنبه هفته گذشته با نامبرده در زندان اوين صورت گرفت، درخواست وي براي آزادي قبل از محاكمه بررسي و باآن موافقت شد و مقرر شد كه با توديع وثيقه آزاد شود كه تشريفات قضايي و اداري آن هم اينك در جريان است. در عين حال پرونده اتهامي نام برده هم با تكميل تحقيقات و با صدور كيفرخواست براي رسيدگي به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال خواهد شد.
جعفري دولت آبادي همچنين افزود: همه ديدارها با زندانيان به صورت انفرادي صورت گرفته است تا متهمان و محكومان زنداني به راحتي فرصت ارائه مطالب خود را داشته باشند و اين رويه كماكان ادامه خواهد يافت و از همين رو تاكنون هيچ گونه ديدار دسته جمعي توسط دادستان با زندانيان صورت نگرفته است.
دادستان تهران درباره تقاضاي عفو محكومان نيز گفت: محكومان قطعي جرايم امنيتي با توجه به قانون اساسي و مقررات مربوط به شرايط برخورداري از عفو و بهره مندي از رافت اسلامي، مي توانند درخواست خود را به دادستاني تهران ارسال دارند. تقاضاهاي عفو بعد از بررسي و اظهارنظر براي اتخاذ تصميم نهايي به قوه قضاييه ارسال خواهد شد.
به گزارش ايسنا، وي با اعلام اين كه، تعداد 250 حكم از مجموع احكام صادر شده مربوط به محكومين حوادث بعد از انتخابات در مراجع تجديدنظر قطعيت يافته است، افزود: در حال حاضر 50 نفر از اين محكومين در زندان ايام محكوميت خود را سپري مي كنند و 15 نفر از آنان نيز در مرخصي به سر مي برند. سياست دادستاني در اعطاي مرخصي به محكومان از جمله راهكارهايي است كه برخي از مشكلات زندانيان و خانواده آنان را مرتفع كرده است. از سوي ديگر تعدادي از محكومان هم با صدور احكام تعليقي و آزادي مشروط از زندان آزاد شده اند.
جعفري دولت آبادي در پايان تاكيد كرد: سياست دادستاني تهران درباره بررسي پرونده زندانيان، سرعت در تحقيقات و اتخاذ تصميم در كوتاه ترين زمان ممكن است.

 



درخواست پليس از شهروندان مخفيگاه كلاهبردار متواري را اطلاع دهيد

پليس آگاهي تهران بزرگ از شهروندان خواست تا مخفيگاه كلاهبردار فراري را اطلاع دهند.
به گزارش فارس در ارديبهشت سال گذشته مرد ميانسالي با مراجعه به كلانتري 136 فرجام مدعي شد: چندي پيش براي كرايه خانه به بنگاهي در منطقه تهرانپارس مراجعه كردم. مشاور و صاحب بنگاه وقتي متوجه شد كه من به دنبال كرايه خانه به صورت رهن كامل هستم پيشنهاد كرايه خانه اي را به من داد كه صاحبخانه اش خواستار پرداخت ماهيانه 400 هزار تومان شده بود.
وي در پيشنهادش به من عنوان كرد حاضر است به ازاي دريافت پولي كه من براي رهن منزل در نظر گرفته ام، كرايه خانه را طي قراردادي جداگانه، خودش به عهده گرفته و او نيز با پول رهن منزل، در بازار كار كند.
شاكي در توضيحات خود در خصوص علت شكايت از مالك بنگاه املاك به كارآگاهان گفت: پس از عقد قرارداد با مالك بنگاه و پرداخت پول رهن منزل به وي، به خانه جديد اسباب كشي كرديم اما پس از گذشت 2 ماه، يك روز مرد ميانسالي به در منزل مراجعه كرد و با معرفي خود به عنوان صاحبخانه مدعي شد كه در طول 2 ماه گذشته هيچ پولي به عنوان كرايه به وي پرداخت نشده است.
وي افزود: زماني كه براي پيگيري موضوع به آدرس بنگاه املاك مراجعه كردم، در كمال تعجب مشاهده كردم كه صاحب بنگاه اقدام به تخليه شبانه محل كارش كرده و متواري شده است.
با تشكيل پرونده مقدماتي، به دستور بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 4 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود ضمن شناسايي 10 مالباخته، متوجه شدند كه متهم به شيوه مشابه اقدام به دريافت مبلغ 140 ميليون تومان از اين تعداد از مالباختگان كرده و پس از گذشت مدت 3 ماه از محل فعاليت خود در تهرانپارس متواري شده است.
با شناسايي هويت متهم به نام مهدي 57 ساله، دستگيري متهم در دستوركار كارآگاهان پايگاه چهارم قرار گرفت اما با وجود شناسايي مخفيگاه و در ادامه تحقيقات مشخص شد كه متهم از محل سكونت خود نيز متواري شده است.
سرهنگ كارآگاه رضا موذن، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: متهم متواري اين پرونده، از هر يك از مالباختگان اقدام به دريافت مبالغ مختلفي از 10 الي 15 ميليون تومان كرده و پس از گذشت 3 ماه از زمان تاسيس بنگاه املاك در منطقه تهرانپارس، متواري شده است.
رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم متواري افزود: با توجه به اين كه متهم با طرح و نقشه قبلي اقدام به افتتاح دفتر مشاور املاك كرده، آدرس و نشاني مشخصي از متهم در اختيار مالباختگان و يا مالك اصلي بنگاه املاك وجود نداشته است. لذا به دستور مقام قضايي دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم جهت شناسايي وي صادر شده است.
سرهنگ رضا موذن گفت: از همه شهرونداني كه نسبت به شناسايي متهم اقدام كرده و از محل مخفيگاه يا فعاليت هاي وي اطلاعي دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود در اين خصوص را از طريق شماره تماس 21866349 در اختيار كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي قرار دهند.


 



رويدادهاي خارجي سال 2010 گرم ترين سال كره زمين

اداره هواشناسي سازمان ملل متحد اعلام كرد: زمين در سال 2010 ميلادي گرمترين شرايط آب وهوايي را تجربه مي كند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، اداره هواشناسي سازمان ملل متحد در گزارشي اعلام كرد: براساس برآوردها زمين در سال 2010 گرمترين دماي تاريخ را تجربه خواهد كرد.
بنا بر پيش بيني ها، ميانگين دماي زمين امسال به 58/14 درجه سانتيگراد مي رسد كه تاكنون سابقه نداشته است.
براساس اين گزارش، پيش از اين ركورد گرمترين سال، در سال 1998 بود، بطوري كه در آن سال ميانگين 52/14 ثبت شده بود.
دانشمندان دليل گرمايش زمين را «تغييرات اقليمي» و «افزايش توليد گازهاي گلخانه اي مضر براي محيط زيست» مي دانند.
دانشمندان و محققان از ميانه قرن نوزدهم دماي زمين را ثبت كرده اند و با استناد به گزارش دو سده اخير زمين هيچ گاه به دماي پيش بيني شده براي سال 2010 نرسيده است.
اين گزارش مي افزايد: تغييرات اقليمي و گرمايش زمين در سالهاي گذشته، موجب ذوب شدن يخهاي قطبي و بالا آمدن آب اقيانوسها شده است.

 



تصحيح خبر

در خبر مورخ 29/2/89 نشست خبري جانشين فرماندهي مرزباني ناجا، به نقل از خبرگزاري ايسنا، جمله «در مجموع 13 نفر از اشرار مسلح در شرق كشور به هلاكت رسيدند» صحيح مي باشد.

 



توقف فروش محصولات صهيونيستي در فروشگاه هاي ايتاليا

دو فروشگاه زنجيره اي ايتاليا فروش توليدات شهرك نشينان رژيم صهيونيستي در اراضي اشغالي فلسطين را به دليل مخالفت با اصول تجارت اروپايي متوقف كردند.
اين اقدام در پي برنامه اي كه از سوي ده ها سازمان، جمعيت هاي داخلي و سنديكاهاي ايتاليايي عليه اقدامات اشغالگران صهيونيست ترتيب داده شده، صورت مي پذيرد.به گزارش رسانه هاي ايتاليا دو فروشگاه زنجيره اي كوپ و نورد كوناد فروش توليداتي كه داراي علامت تجاري بزرگترين شركت هاي بازرگاني توليدات كشاورزي اسرائيل هستند را متوقف كرده است.مدير كيفي فروشگاه كوپ در اين رابطه اظهار داشت: تصميم اين شركت براي توقف فروش توليدات اين شركت اسرائيلي بدان دليل است كه طبق اصول تجاري اروپا مشخص نيست كه كالاهاي شركت اگركسكو از توليدات اراضي اشغالي است يا اسرائيل.براساس گزارش خبرگزاري كويت، اين مقام مسئول در بزرگترين مجموعه همكاري توزيع ايتاليا تصريح كرد: تصميم توقف فروش توليدات اين شركت اسرائيلي اقدامي در تحريم اسرائيل يا اگركسكو نيست زيرا اين گزينه اساسا به مصرف كننده بازمي گردد.شبكه استاپ اگركسو در شهر پيزا ايتاليا در روزهاي سوم و چهارم اكتبر 2009 تاسيس شد و دهها جمعيت و سازمان مردمي حامي مسئله فلسطين و صلح طلب و بزرگترين اتحاديه سنديكاهاي كارگري و جمعيت هاي مسيحي صلح و نيز شبكه يهود ضد اشغالگري در آن مشاركت نمودند تا فشار مردمي عليه اقدامات ارتش رژيم صهيونيستي و شهرك نشينان ضد ساكنان فلسطيني اراضي اشغالي ايجاد كنند.اين شبكه مردمي ايتاليا در برنامه خود از فروشگاه ها خواسته از فروش توليداتي كه از مناطق غيرقانوني مي آيند طبق قانون و مقررات بين المللي خودداري كنند.

 



ساخت خانه گلي براي فرار از گراني مصالح ساختماني

يك مرد عربستاني براي فرار از گراني مصالح ساختماني، اقدام به ساخت خانه گلي كرد.
به گزارش «الوطن انلاين»، يك مرد در عربستان تنها راه چاره را در فرار از گراني مصالح ساختماني دانست و اقدام به ساخت خانه اي به سبك قديم با گل و سنگ و چوب كرد.براساس اين گزارش، «عبدالله آل عباس» شهروند عربستاني ساكن نجران گفت: افزايش قيمت ها و گراني مصالح ساختماني در طي دو سال اخير، مرا به اين فكر وا داشت كه به سبك آبا و اجدادي ام، اقدام به ساخت خانه اي از گل و سنگ كنم.وي افزود: براي ساخت اين خانه كه هشت اتاق خواب و پذيرايي دارد 40 هزار ريال (هر ريال 270 تومان) هزينه كرده ام و خانواده ام نيز در اين راه از من حمايت كردند. اين شهروند عربستاني متذكر شد: تمام مراحل ساخت اين خانه بر اساس قوانين ساختماني صورت گرفته است و طي دو ماه آينده در آن سكونت خواهيم كرد.

 



مهاجرت به دليل تحميل قانون منع حجاب در مدارس

اعمال قانون ممنوعيت استفاده از حجاب اسلامي در مدارس يكي از شهرهاي سوئيس باعث مهاجرت يك خانواده مسلمان به يكي ديگر از شهرهاي اين كشور كه اين قانون در آنجا اعمال نمي شود، گرديد.
به گزارش پايگاه خبري دنيابولتني تركيه، ممنوعيت استفاده از حجاب اسلامي در مدارس برخي شهرهاي كشور سوئيس براي خانواده هاي متدين مسلمان دردسرساز شده است.
بنا به اين گزارش اعضاي يك خانواده مسلمان هفت نفره به دليل ممانعت مسئولين مدارس شهر «شاف هاوسن» سوئيس از ورود فرزندان دختر محجبه اين خانواده به مدرسه، مجبور به مهاجرت به شهر ديگري در اين كشور كه قانون ممنوعيت استفاده از حجاب اسلامي در مدارس اين شهر اعمال نمي شود، شدند.دختر اين خانواده مي گويد در ساعات شنا در مدارس شهر شاف هاوسن حضور دختران و پسران در استخر شنا به طور مختلط اجباري است و مسئولان مدارس دانش آموزان را به همين جهت تحت فشار قرار مي دهند، ولي در شهري كه به آنجا نقل مكان كرده اند چنين اجباري مطرح نيست و وي به راحتي به تحصيل خود ادامه مي دهد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14