(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 12 خرداد 1389- شماره 19660

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در كندن اسرائيل گور خود را
پيش بيني حضور 2 ميليون زائر در نمازجمعه مرقد امام(ره)
جماران آماده ميزباني زائران خورشيد است
روايت آيت الله مومن از نحوه انتخاب رهبر معظم انقلاب
دانشجويان دانشگاه تهران جنايت اخير رژيم صهيونيستي را محكوم كردند
احمدي نژاد در گفت وگوي تلفني با هنيه: ايران همچون گذشته دركنار ملت فلسطين خواهد ماند
جامعه مدرسين حوزه علميه قم: اطاعت محض از ولايت مطلقه فقيه ، دل امام(ره) را شاد مي كند
متكي: ما از گفت و گوهاي سازنده با اتحاديه اروپا استقبال مي كنيم
نظارت كامل آژانس بر غني سازي 20 درصد در ايران
كاظمي قمي: آزادي دو تبعه ايراني در عراق ارتباطي به بازداشت شدگان آمريكايي ندارد
شكايت ايران به مجامع بين المللي براي پيگيري اعترافات ريگي
سخنگوي آژانس: بازرسان ما در ايران مشكلي ندارند
فراخوان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي: نمازجمعه چهاردهم خردادصحنه خلق حماسه حضور
انتقاد رئيس جمهور برزيل از كارشكني آمريكا در حل موضوع هسته اي ايران



در كندن اسرائيل گور خود را

اليوم رژيم غاصب صهيونيست استعمال هر رقم نامردي را باي نحو كان مجاز مي شمرد و با كل عالم به محاربه برخاسته است. اليوم يوم نكبت nام است. ايام نكبتي كه از 1948 آغاز شد و با حرب شش روزه، جنايت صبرا و شتيلا، جنايت قانا، جنايت ديرياسين، جنايات غزه و بالاخره كشتار نمايندگان عالم كه براي همسوزي با باريكه غزه عازم آنجا بودند ادامه يافت و تا محو اتم و اكمل صهيونيزم مكرر خواهد شد؛ خواه در سرزمين هاي اشغالي لانه كرده باشد خواه در راهروهاي كاخ سفيد سگ دواني كند و براي اوباما- اين نمونه ژنريك بوش- نقشه راه تعريف نمايد. اوباما بايد در تيزاب بخوابد و رنگ خود را روشن كند تا با سياه پوستان ستمديده ايالات متحده و آپارتايدزدگان ديروز مشتبه نشود. اوباما از بوش هم بدتر است به همان دليل كه منافقين از كفار بدترند. به همان دليل كه نقاب دعوي «تغيير» كنار رفته و دورويي او بيش از پيش عيان شده است. بوش هر شري بود شرارت خود را در بوق مي كرد و حال آن كه اوباما دست چدني خود را در دستكش مخملي به سمت مخالفانش دراز كرده است. بوش چند ماهي است در حيطه شر خود روسفيد شده است. پريروز خبرنگاري به اوباما گفت تو كه همان راه بوش را تعقيب مي كني و اوباما در جواب، بندي از بيانيه هايي كه صهيونيست ها براي او ماشين مي كنند را خواند و به سرعت طفره رفت.
صهيونيسم شجره خبيثه اي است كه از فاضل طينت شيطان آفريده شده است. صهيونيسم از تخم و تركه قابيل است كه هابيليان را در قرن بيست ويك به مسلخ مي برد. سكوت خدا اما همان سكوتي است كه موقع چال كردن تن هابيل بر جهان حكمفرما بود. شاهد همان شاهدي است كه قتل هابيل را ديد اما دم نزد. شاهد همان شاهد است اما فان الشاهد هوالحاكم و اين است رمز تشفي دلهاي مؤمن بالغيب و اليوم الاخر.
اسرائيل با حمله به سفينه هاي صلح كه نمايندگاني از كشورهاي عديده را حمل مي كرد دقيقا پروتكل هاي صهيون را اجرا نمود و تز نژاد برتر و غصب نيل تا فرات و پست شمردن مردم عالم را به عمل نزديك كرد. مردم عالم در نظر اينان موجوداتي هستند كه بايد براي سعادت صهيونيزم و حكمراني او بر عالم سلاخي شوند. اين آغازي بود بر پايان صهيونيسم و ميخ ديگري بود بر تابوت آن. امروز كاسپين ماكان و عليرضا نوري زاده نمي دانند با ننگ به اسرائيل رفتن شان چه كنند و آن لكه را با كدام وايتكس محو نمايند. امروز سران فتنه مردد خواهند شد كه بيانيه هاي سايت وزارت خارجه اسرائيل را چگونه ترجمه كنند كه كسي نفهمد. اين است آن جمهوريتي كه آن را در خطر مي ديديد.
به پست سرشان كه نگاه مي كني كامبيز عداوت را مي بيني كه با مهين شرارت دست در دست هم شعار انحرافي شهين چاقوكش را تكرار مي كنند. آدم حسابي هاي 25خرداد اكنون در خانه خود مشغول توبه اند و شما در لانه خود طرح آشوب مي ريزيد. شمايي كه دولت را به رسميت نمي شناسيد چگونه از وزارت كشور به زعم خود نامشروع او مجوز آشوب مي طلبيد؟ شترسواري دولا دولا نمي شود. يا اعتراف كنيد كه خر دجال شده ايد يا تيغ تيز خود را آخته نشان دهيد. وزارت كشوري كه به قول شما 11ميليون تقلب را در يك روز سامان مي دهد چگونه طرف مجوز شما مي شود؟ آشوب كه مجوز نمي خواهد به شيوه قديم بياييد تا عده و عده خود را ببينيد.
دزدان دريايي كه سلف شان- هرتصل- هم يك چشمي بود و شايد يك پايش هم چوبي، به ريز و درشت و كوچك و بزرگ رحم نكردند و دنيا را عليه خود شوراندند. اين زنگ پايان اسرائيل است كه از سراسر جهان نواخته مي شود. اين 20كشته و تعدادي مجروح گرچه در قبال خيل فلسطينيان ذبح شده ناچيز است اما اراده الهي آنان را از مليت هاي مختلف يكجا جمع كرد تا با وقوع اين جنايت آتش ضدصهيونيستي در جاي جاي عالم افروخته شود و درخواست نابودي غاصبان از همه جا صادر گردد. اسرائيل با اين عمل خود به ملاقات عزرائيل رفته است. حسني مبارك امروز اگر وجداني براي او مانده باشد از بستن گذرگاه رفح شرمنده خواهد شد و در غير اين صورت بي هيچ شرمي در شرم الشيخ به ديدار نتانياهو خواهد رفت. اصلا همه اين دردسرها زير سر نامبارك مبارك است كه گذرگاه رفح را بسته است وگرنه چه نيازي به ارسال كمك از طريق دريا بود؟ اعراب جاهلي از اين پس چه داعيه اي براي عادي سازي روابط خود با اسرائيل دارند.
ميرزاقلي خان راپورتچي

 



پيش بيني حضور 2 ميليون زائر در نمازجمعه مرقد امام(ره)

سرويس شهرستانها-
بيش از 2 ميليون زائر از سراسر كشور در مراسم بيست و يكمين سالگرد وفات امام خميني شركت مي كنند.
گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان حاكي است معاون هماهنگ كننده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان گفت: به مناسبت بيست و يكمين سالگرد رحلت امام خميني بيش از 71 هزار نفر زائر از استان اصفهان به مرقد مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اعزام مي شوند.
مجتبي خواه افزود: با توجه به حضور بيش از 2 ميليون نفر زائر از سراسر كشور درآئين بزرگداشت امام، اميدواريم با همكاري ساير دستگاه هاي اجرايي نهادها و سازمانهاي مربوطه مشتاقان را به مرقد مطهر اعزام كنيم.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از بروجرد سرهنگ محمدي فرمانده سپاه ناحيه بروجرد گفت: استقبال مردم بروجرد به ويژه جوانان جهت حضور در كاروان زيارتي عازم مرقد امام خميني بسيار چشمگير بوده است كه متأسفانه به علت محدوديت تنها مي توانيم 1800 نفر از مشتاقان زيارت حرم امام را از اين شهرستان اعزام كنيم.
گزارش خبرنگار كيهان از لردگان حاكي است هيئت دوچرخه سواري شهداي ورزشكار سپاه ناحيه لردگان متشكل از 7 نفر از بسيجيان و پاسداران جهت تجديد ميثاق با آرمان هاي امام و تجديد بيعت با رهبر معظم انقلاب از تاريخ 8 خرداد و از محل گلزار شهداي اين شهرستان به سوي حرم امام خميني حركت كردند.
همچنين كاروان هزار نفره از دانشجويان و فراگيران مجتمع دانشگاهي حضرت اميرالمؤمنين علي(ع) اصفهان مسير اين شهر تا مرقد مطهر حضرت امام خميني را بصورت دوي امدادي طي مي كنند.
اين دانشجويان شانزدهمين سال حركت خود را با عنوان عاشقان حسيني زائران خميني از گلستان شهداي اصفهان آغاز و پس از طي مسير از خيابان ها و ميادين شهر اصفهان عازم تهران شدند.
اين حركت دانشجويي كه به مناسبت بيست و يكمين سالگرد ارتحال بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي در حال برگزاري است به مدت چهار روز ادامه دارد و عصر روز13 خرداد ماه جاري به مرقد مطهر امام خواهند رسيد و در اين مسير دانشجويان از ده ها شهر و روستاي استان هاي اصفهان، مركزي، قم و تهران مي گذرند.
از سوي ديگر براي گراميداشت بيست و يكمين سالگرد رحلت امام خميني و حضور گسترده در اين مراسم، كاروان پياده سالكان نبوت از استان يزد و به محوريت پادگان نبي اكرم ميبد به سمت حرم مطهر امام خميني حركت كرد.
اكبر فتوحي جانشين سپاه الغدير يزد با اعلام اين خبر گفت: اين كاروان ضمن زيارت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمكران با مراجع تقليد نظير آيت ا... نوري همداني، آيت ا... مصباح يزدي و مكارم شيرازي نيز ديدار خواهند كرد.
به گفته وي امسال نزديك به 12 هزار نفر در سطح استان براي شركت در مراسم رحلت امام ثبت نام كرده اند كه نزديك به 10 هزار نفر از استان يزد اعزام خواهند شد.
گزارش خبرنگار كيهان از درچه نيزحاكي است جامعه ورزش استان اصفهان مانند ساير ورزشكاران با حضور خود در مرقد مطهر امام خميني با آرمانهاي ايشان و رهبر معظم انقلاب تجديد ميثاق كردند.
گفتني است اين ورزشكاران در نمازجمعه تاريخي 14 خرداد حرم امام شركت خواهند كرد.

 



جماران آماده ميزباني زائران خورشيد است

همزمان با برگزاري مراسم بيست و يكمين سالگرد ارتحال ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، جماران آماده ميزباني زائران حسينيه و بيت امام (ره) شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك مهندس محمد احمدي بافنده شهردار منطقه با اعلام اين خبر گفت: سه ايستگاه صلواتي و سه ايستگاه فرهنگي همراه با ايستگاه هاي آموزش شهروندي و سلامت در مسيرهاي منتهي به جماران از 11 تا 13 خرداد برپا مي شود.
وي افزود: توزيع 10 هزار بسته فرهنگي، برگزاري مسابقه براي كودكان و برپايي نمايشگاه از ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده است.
شهردار منطقه يك با اشاره به عملكرد واحد زيباسازي منطقه خاطرنشان كرد: نصب سه هزار و 800 متر مربع بنر، 100 تابلوي راهنماي مسير به سمت جماران، 100 تابلوي تبليغات پرتابل با مضامين ثبت خاطرات و عكس هايي از حضرت امام(ره) و 300 ميله پرچم مشكي و ملي بر روي پل هاي هوايي و ساختمان هاي شهرداري از اقداماتي بوده كه به منظور فضاسازي مناسب در سطح منطقه اجرا شده است.
مهندس احمدي بافنده همچنين از مراسم تجديد ميثاق كاركنان شهرداري منطقه يك و شوراياران محلات 12 خرداد در حسينيه جماران خبر داد.

 



روايت آيت الله مومن از نحوه انتخاب رهبر معظم انقلاب

يك عضو مجلس خبرگان رهبري نحوه انتخاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي را در اجلاسيه خبرگان سال 68 تشريح كرد.
آيت الله مومن كه در همايش «آب، آئينه و آفتاب» موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني در قم سخن مي گفت، اظهار داشت: اجلاسيه خبرگان در روز 14 خرداد تشكيل شد و هيئت رئيسه تصميم گرفت براي تشكيل جلسه از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، هيئت وزرا و محترمين كشور دعوت كنند كه در جلسه حاضر باشند.
وي با بيان اين كه اولين مسئله اي كه مطرح شد قرائت وصيت نامه حضرت امام بود، افزود: در آخر وصيت نامه مرقوم شده بود كه بعد از من وصيت نامه را سيداحمد و اگر ايشان نتوانستند رئيس جمهور وقت و اگر نشد يكي از فقهاي شوراي نگهبان وصيت نامه را قرائت كند.
آيت الله مومن عنوان كرد: در ابتدا احمد آقا اعلام كردند كه شرايط خواندن وصيت نامه را ندارم و معين شد كه مقام معظم رهبري وصيت نامه را قرائت كنند.
مومن ادامه داد: قرائت وصيت نامه امام تا ظهر به طول كشيد و بعد از طرف هيئت رئيسه اعلام شد جلسه بعدازظهر اختصاص به خبرگان رهبري دارد و ديگران نبايد حضور داشته باشند.
مومن اظهار كرد: در آغاز جلسه بعدازظهر بحث شد كه بايد براي تعيين رهبر آينده راي گيري شود و همه اعضاي خبرگان كه از فضلا و مجتهدين بودند عنوان كردند كه چطور راي گيري شود. چرا كه اصلاحيه قانون در اين خصوص به اتمام نرسيده بود.
وي تصريح كرد: در ادامه با بحث و بررسي برخي از اعضاي جلسه به برخي از مراجع قم نظر داشتند كه يكي از آنها رهبر شود كه در نهايت بحث به اينجا رسيد كه آيت الله خامنه اي به عنوان رهبر مشخص شود و راي گيري صورت گيرد.
آيت الله مومن با بيان اين كه مقام معظم رهبري در اين خصوص انكار مي كردند و خبرگان نيز اصرار مي ورزيدند، اظهار كرد: وقتي مقام معظم رهبري اين بحث را شنيدند از جاي خود برخاستند و فرياد زدند نه نه و در جايگاه و پشت تريبون حاضر شدند و گفتند من شرايط اين مسئوليت سنگين را ندارم و در اين جايگاه نيستم.
آيت الله مومن عنوان كرد: در اين حين آيت الله آذري از جاي خود بلند شدند و خطاب به مقام معظم رهبري گفتند شما بايد قبول كنيد و به عنوان رهبر آينده معرفي شويد.
خطاب به آيت الله آذري
وي ادامه داد: رهبري خطاب به آيت الله آذري گفتند اگر من رهبر شوم شما به تصميمات من گوش مي كنيد، ايشان همانطور كه ايستاده بودند گفتند بر خود واجب مي دانم كه گوش كنم.
آيت الله مومن با بيان اين كه در اين حال مطلبي از حضرت امام در مورد رهبري آيت الله خامنه اي مطرح شد، اظهار كرد: وقتي مقام معظم رهبري رئيس جمهور بودند به يكي از كشورهاي خارجي سفر كردند كه با ديدن تصوير ايشان از تلويزيون حاج احمد آقا به امام فرمودند ايشان براي رياست جمهوري صلاحيت دارند و امام نيز اضافه كردند كه نه تنها براي رياست جمهوري بلكه ايشان براي رهبري هم شايسته هستند.
عضو فقهاي شوراي نگهبان اضافه كرد: اين تعبير توسط چند نفر از اعضاي ديگر خبرگان نيز تاييد و عنوان شد كه نبايد به انكارهاي مقام معظم رهبري براي پذيرش اين جايگاه توجه شود.
وي خاطرنشان كرد: سرانجام بعد از همه اين بحث ها راي گيري به صورت كتبي انجام شد و بيش از چهار پنجم حاضرين در جلسه به آيت الله خامنه اي راي دادند و ايشان با ذكر صلوات به عنوان رهبر آينده از سوي مجلس خبرگان رهبري انتخاب شدند.
وي بيان كرد: فوت امام قبل از ساعت 24 روز 13 خرداد بود و اجلاسيه خبرگان روز 14 خرداد بعد از فوت امام با كمال آسودگي برگزار و رهبر آينده نيز به جامعه معرفي شد.
به گزارش ايسنا عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با بيان اين كه بنده از نزديك با مقام معظم رهبري بوده و هستم، افزود: در برخوردهايي كه با مقام معظم رهبري دارم از قبل و بعد از نصب ايشان به رهبري از لحاظ تقوا، معنويت، خضوع و خشوع نه تنها كم بلكه بيشتر هم شده است.
وي ادامه داد: مقام معظم رهبري دنبال اين هستند كه آنچه كه وظيفه الهي است را انجام دهند و توجه ايشان به خداوند بسيار عجيب است.
ادعاي فتنه گران نامربوط بود
عضو فقهاي شوراي نگهبان در ادامه با بيان اين كه همه مسائلي كه در خصوص تقلب در انتخابات مطرح شد، نامربوط بوده است، اظهار كرد: اينها مسائلي بود كه عده اي از خود درآوردند و بيچاره ها هنوز نيز از مطرح كردن آن دست برنداشته اند، در حالي كه هيچ مدركي كه اثبات كند تقلبي صورت گرفته است وجود ندارد.
وي اظهار كرد: به خاطر شرايط و مصالح نظام ومردم شوراي نگهبان به اين عده باج داد و آيت الله جنتي مصلحت دانستند كه از رهبري اجازه بگيرند تا 5 روز ديگر علاوه بر 10 روز قانوني براي مطرح كردن شكايات فرصت دهند تا معترضين نظر خود را اعلام كنند كه هرچه كرديم اعتراض خود را مطرح كنند آنها از اين كار سر باز زدند و تنها درخواست ابطال انتخابات را داشتند.
آيت الله مومن در پايان خاطرنشان كرد: رهبري در برابر برخي حركات بسيار صبورانه و مشفقانه برخورد كردند و اين بزرگواري در وجود ايشان كه رهبر جامعه هستند كاملاً مشخص است.
وي تاكيد كرد: ما بايد شكرگزار اين نعمت بزرگ باشيم و وظيفه داريم براي سلامتي رهبر معظم دعا كنيم تا ايشان نظام اسلامي را در مسير اصلي خود حفظ و بازسازي كرده و پرچم نظام را به دست حضرت وليعصر برسانند.

 



با برگزاري تجمعي
دانشجويان دانشگاه تهران جنايت اخير رژيم صهيونيستي را محكوم كردند

دانشجويان دانشگاه تهران با برگزاري تجمعي در اين دانشگاه جنايت رژيم صهيونيستي در حمله به ناوگان آزادي را محكوم كردند.
به گزارش فارس، حدود 400 تن از دانشجويان دانشگاه تهران ديروز سه شنبه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در اعتراض به جنايت اخير رژيم صهيونيستي در حمله به ناوگان آزادي اقدام به راهپيمايي و برگزاري تجمع در اين دانشگاه كردند.
دانشجويان دانشگاه تهران با سر دادن شعارهايي همچون «آمريكا، اسرائيل، اين آخرين هشدار است »، «خيبر خيبر يا صهيون جيش محمد قادمون »، «الموت مبارك »، «مرگ بر سازشكار »، « غزه غزه مي آييم »، «هم غزه هم لبنان جانم فداي قرآن»، از مقابل مسجد دانشگاه تهران به سمت سردر اصلي اين دانشگاه راهپيمايي كردند.
در اين تجمع كه حجت الاسلام پناهيان نيز حضور داشت، دانشجويان در مقابل سردر اصلي دانشگاه تهران با به آتش كشيدن پرچم كشورهاي انگليس، آمريكا، فرانسه و پرچم رژيم جعلي صهيونيستي خشم و انزجار خود را از اين اقدام رژيم صهيونيستي و حمايت غرب از اين رژيم اعلام كردند.
پس از حضور در مقابل سر در دانشگاه تهران، دانشجويان به سمت مزار شهداي اين دانشگاه حركت كرده و با خواندن بيانيه اي جنايت اخير رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.
بيانيه 35 تشكل دانشجويي دانشگاه هاي سراسر كشور
35 تشكل دانشجويي دانشگاه هاي سراسر كشور در بيانيه اي مشترك خواستار پيوستن تمام آزادي خواهان به جنبش ضدصهيونيستي شده و تأكيد كردند: بي غيرتي سران برخي كشورهاي عربي يكي از عوامل جنايات صهيونيست هاست.
در اين بيانيه آمده است: روز گذشته بار ديگر شاهد وحشي گري و حماقت رژيم پست و منحوس صهيونيستي در حمله به كاروان صلح جهاني كمك به مردم غزه بوديم. حمله اي كه تقابل تفكر و منطق الهي و انساني با تفكر و نگاه شيطاني و حيواني بود و البته پيروزي قطعي از آن منطق الهي خواهد بود. همان تفكر و منطقي كه به حركت درآمده و عزم خويش را جهت نابودي و دفن كامل تاريكي و ناپاكي جزم كرده و در آينده اي نزديك شاهد به بار نشستن ثمره آن خواهيم بود.
اين بيانيه مي افزايد: آنگاه كه با ديدي عميق به اين حادثه مي نگريم در مي يابيم كه چقدر پايه هاي بناي كاخ خاندان شيطان و قلعه حيوانات مدرن، سست و لرزان است و زبوني و حقارت آنها به جايي رسيده كه از كاروان كوچك انسان هاي بي دفاع و بي سلاح احساس خطر مي كنند. پس چگونه خواهيد بود اي ترسويان بزدل آنگاه كه خاندان حق به سوي شما هجوم آورند؟ آيا اين اقدام خود برترين دليل براي نزديك بودن نابودي و مرگ شما اي جرثومه هاي فساد نيستند؟
بيانيه مذكور با طرح اين پرسش كه از طرف ديگر بايد پرسيد كه علت جسارت و گستاخي اين رژيم منحوس در انجام اينگونه اقدامات چيست؟ مي افزايد: آيا مي توان جز بي عرضگي و بي غيرتي برخي كشورهاي عربي و اسلامي پاسخي ديگر داد؟ آري اي آزادگان جهان ديگر چشم اميد به اين بي غيرتان ندوزيد و خويش به پا خيزند آنگونه كه برادران شما در تركيه خروشيدند بخروشيد چراكه اين فاجعه نشان داد كه با چند كاروان بي سلاح هم مي شود اين خانه عنكبوت را به زباله دان تاريخ فرستاد. جامعه آگاه و هميشه در صحنه دانشجويي ضمن محكوم كردن اين اقدام وحشيانه، آمادگي خود را جهت هر گونه اقدام عليه رژيم منحوس صهيونيستي تحت امر رهبري معظم انقلاب اعلام مي كند و از همه آزادي خواهان براي پيوستن به سيل خروشان حركت هاي ضد صهيونيستي دعوت به عمل مي آورد.
اسامي اين 35 دانشگاه در روزنامه موجود است.

 



احمدي نژاد در گفت وگوي تلفني با هنيه: ايران همچون گذشته دركنار ملت فلسطين خواهد ماند

رييس جمهور كشورمان درگفت وگوي تلفني با اسماعيل هنيه، رييس دولت مردمي فلسطين ضمن محكوم كردن جنايات اخير رژيم صهيونيستي گفت: جمهوري اسلامي ايران به طور قاطع از ملت فلسطين و كساني كه حامي اين ملت هستند، حمايت مي كند.
دكتر احمدي نژاد در اين گفت وگوي تلفني ضمن اعلام همبستگي ملت ايران با ملت فلسطين اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته در كنار ملت فلسطين و مردم غزه خواهد ماند.
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه اين جنايات يكبار ديگر ماهيت اين رژيم جعلي را در برابر جهانيان به نمايش گذاشت، اظهار داشت: جنايات اخير اين رژيم امروز به يك معيار براي تشخيص صداقت افراد و دولت ها تبديل شده است.
احمدي نژاد افزود: دولت و ملت ايران تا آخر در كنار شما ايستاده است و اين موضوع را پيگيري خواهد كرد تا اين رژيم جعلي به مجازات كامل خود برسد و غزه نيز هر چه سريعتر آزاد شود.
احمدي نژاد تاكيد كرد: بايد تلاش كنيم تا جبهه اي براي شكستن محاصره غزه و محكوميت اين عمل و حمايت از مردم مظلوم فلسطين در جهان تشكيل شود.
اسماعيل هنيه، رييس دولت مردمي فلسطين نيز در اين گفت وگوي تلفني ضمن تشكر از حمايت هاي همه جانبه جمهوري اسلامي ايران از مردم فلسطين گفت: اين جنايت گامي ديگر در راستاي شكست كامل رژيم صهيونيستي است.
وي گفت: جنايت اخير رژيم صهيونيستي بايد هر چه سريعتر در محافل بين المللي محكوم شود تا ملت فلسطين به حقوق از دست رفته خود برسند. وي ادامه داد : بايد تلاش كنيم تا حقوق ملت فلسطين امروز به طور كامل احيا شود و غزه نيز از محاصره بيرون آيد. اسماعيل هنيه تاكيد كرد: امروز تنها ملتي كه همواره در كنار ملت فلسطين و مردم مظلوم غزه ايستاده جمهوري اسلامي ايران است. وي بار ديگر از حمايت هاي قاطع و همه جانبه جمهوري اسلامي ايران از مردم مظلوم فلسطين و غزه قدرداني كرد.

 



جامعه مدرسين حوزه علميه قم: اطاعت محض از ولايت مطلقه فقيه ، دل امام(ره) را شاد مي كند

در آستانه سالگرد ارتحال ملكوتي امام خميني، جامعه مدرسين حوزه علميه قم اعلام كرد امروز اطاعت محض از ولايت مطلقه فقيه و مبارزه جدي با فتنه گران، دل امام عزيز را شاد مي كند.
در اطلاعيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم كه به مناسبت فرا رسيدن 14 و 15 خرداد صادر شده، آمده است: مبارزه و برخورد ريشه اي و فراگير امام خميني با فتنه و فتنه گران امري ستودني و فراموش نشدني است. بررسي فتنه هاي پس از انقلاب نشان مي دهد كه بيشترين حملات آن ها، به اصل مترقي و متعالي ولايت فقيه بوده است، چه آنكه فتنه گران به خوبي مي دانستند با حضور ولايت فقيه هيچگاه به اهداف خود نائل نمي شوند.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: در حوادث سال گذشته هوشمندي و درايت بي نظير رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي، توانست كشتي انقلاب را از ورطه خطرها و موج آفريني ها نجات دهد و به ساحل امن برساند. آنچه در انديشه امام و رهبري اهميت حياتي داد وحدت و همدلي مسلمانان، ضرورت شناخت دشمن و ترفندها و حيله هاي او در يك كلمه «بصيرت» است. اكنون در سالگرد رحلت امام عزيز، شايسته است كه آحاد امت اسلامي، به ويژه نخبگان و فعالان سياسي در انديشه هاي امام با نظري دقيق، نظر بيفكنند و با اتحاد و همدلي دشمنان انقلاب را در رسيدن به اهداف خود نااميد كنند. امروز، اطاعت محض از ولايت مطلقه فقيه و پرهيز از جنجال آفريني و نيز مبارزه جدي و مقتدرانه مسئولان با فتنه گران، دل امام عزيز را شاد مي كند و عزت ايران و ايراني را دو چندان مي سازد.
آيت الله مصباح: وجود رهبري نعمت بزرگ الهي است.
رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني در قم گفت: يكي از بزرگترين نعمت هاي الهي كه خداوند بعد از غيبت حضرت وليعصر به مسلمانان و به خصوص شيعيان مرحمت كرده است وجود مقدس مقام معظم رهبري است.
آيت الله مصباح يزدي ادامه داد: مقام معظم رهبري در كمال تدبير و با سعه صدر و بزرگواري بسياري از مشكلات نظام در داخل و در عرصه بين المللي را حل كردند و اگر كسي نسبت به اين موضوع تشكيك داشته باشد انسان منصفي نيست.
عضو مجلس خبرگان رهبري كه در موسسه امام خميني در قم سخن مي گفت، با بيان اين كه لحظه لحظه عمر مقام معظم رهبري براي ميليون ها انسان نعمت بزرگي است، اظهار كرد: ايشان حق بزرگي بر گردن مسلمانان و روحانيت دارند و بركات و آثار فراواني براي جامعه اسلامي دارند كه از جمله اين آثار مثبت را در جريان فتنه اخير ديده ايم.
وي در ادامه با بيان اين كه بايد نسبت به اين نعمت بزرگ شكرگزار باشيم، خاطرنشان كرد: اگر مي خواهيم شكر اين نعمت را به جاي بياوريم بايد در پيشگاه عظمت الهي سر بر خاك بگذاريم و با تواضع براي ايشان آرزوي طول عمر و توفيق داشته باشيم.
آيت الله خزعلي: خداوند آيت الله خامنه اي را به جمهوري اسلامي هديه كرد
آيت الله ابوالقاسم خزعلي هم در گفت وگو با فارس با اشاره به تدابير 20 ساله مقام معظم رهبري در مهار فتنه هاي فراروي نظام اسلامي گفت: 20 سال از رحلت امام راحل مي گذرد اما به اعتقاد و اعتراف افراد صاحب نظر و معتقدان به امام كه حوادث دوران پس از رحلت امام بزرگوار را مشاهده مي كنند، حضرت آيت الله خامنه اي با صلاحيت و قاطعيت و توكل به خداوند توانسته اند همان روش مديريتي حضرت امام در سمت رهبري انقلاب اسلامي را ادامه دهند و مديريت هوشمندانه ايشان نعمت بزرگي بود كه خداوند به پاس اخلاص حضرت امام خميني به جمهوري اسلامي هديه كردند.
آيت الله خزعلي افزود: حوادث پس از انتخابات فتنه اي بود كه به دنبال براندازي نظام بود و متاسفانه از افرادي كه انتظار نمي رفت هيزم اين فتنه را تهيه كنند در اين فتنه وارد شده و برخلاف قانون و شرع به فريبكاري پرداختند و موجبات خوشحالي دشمنان ايران و مردم را فراهم كردند و كار به جايي رسيد كه منافقين روسياه و سلطنت طلبان هم براي سران فتنه پيام تبريك و حمايت فرستادند.
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه افزود: هر چه سران فتنه در حوادث پس از انتخابات ادعاها و حرف هايي برخلاف قانون زدند مقام معظم رهبري رفتاري پدرانه و با سعه صدر و مطابق قانون انجام دادند و كشتي انقلاب را به سلامت از اين فتنه طراحي شده عبور دادند.

 



متكي: ما از گفت و گوهاي سازنده با اتحاديه اروپا استقبال مي كنيم

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران يكجانبه گرايي و اصرار بر ادامه راه بي نتيجه گذشته را رويكردي نادرست دانست و گفت كه تهران از گفت و گو هاي باز و سازنده با اتحاديه اروپا استقبال مي كند.
منوچهر متكي كه به بروكسل سفر كرده است صبح روز سه شنبه با مارتين شولز رهبر حزب سوسياليست هاي پارلمان هاي اروپايي ديدار كرد و از وي براي سفر به ايران جهت ادامه گفت و گوها دعوت به عمل آورد كه با نظر مثبت طرف اروپايي مواجه گرديد. متكي در اين ديدار با بيان توضيحاتي در مورد بحران افغانستان، خاورميانه و عراق تصريح كرد: بحران هاي بين المللي و جهاني نياز به راه حل حياتي دارد و براي حل آنها نياز به مشاركت همه كشورها است.
مارتين شولز رهبر حزب سوسياليست ها در پارلمان اروپايي نيز ضمن ضروري دانستن ادامه اين گفت وگوها، تبادل نظر طرفين در خصوص موضوعات مهم مطرح را بسيار سازنده دانست.
در اين ملاقات طرفين به موضوعات مهم بين المللي از جمله بحران هاي منطقه اي همچون خاورميانه، افغانستان و عراق اشاره و بر لزوم تبادل نظر در اين خصوص تاكيد كردند.

 



در گزارش جديد آمانو تاكيد شد
نظارت كامل آژانس بر غني سازي 20 درصد در ايران

سرويس سياسي-
مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در تازه ترين گزارش خود تصريح كرد رويكرد جامع پادمان در مورد تاسيسات غني سازي 20 درصد در ايران تكميل شده است.
اين گزارش كه دوشنبه شب منتشر شد تاكيد مي كند رهيافت پادمان از جمله نصب دوربين ها و برقراري نظارت كامل بر غني سازي 20 درصد و 5/3 درصد ايران در نطنز تكميل شده و ديگر هيچ مشكلي از اين بابت وجود ندارد. اين اعلام آژانس راه را براي همه بهانه جويي هاي ماه هاي گذشته در مورد عدم همكاري كامل ايران با آژانس مي بندد. مهم ترين نكته در اينجا اين است كه مطابق گزارش فعلي تمام فعاليت هاي غني سازي ايران تحت نظارت كامل آژانس انجام مي شود.
در اين گزارش همچنين آمانو در رويكردي غير منطقي در مورد وضعيت مواد هسته اي اظهارشده در ايران موضعي منفي و سياسي گرفته است. اين در حالي است كه مطابق گزارش سالانه اجراي پادمان (SIR) كه ماه گذشته منتشر شد تمام مواد هسته اي اظهارشده ايران حسابرسي شده و هيچ انحرافي در آنها مشاهده نمي شود.
علاوه بر اين، در پاراگراف 6 اين گزارش تاييد مي كند كه تا كنون 2 مورد بازرسي سرزده و بدون اعلام قبلي از غني سازي 20 درصد در ايران انجام شده است.
در همين پاراگراف تاييد شده است كه از سال 2007 تا كنون 38 بازرسي سرزده و بدون اعلام قبلي از نطنز انجام شده است.
نكته ديگر در مورد گزارش جديد آمانو اين است كه اين گزارش اعلام مي كند ايران 2427 كيلوگرم اورانيوم 5/3 درصد توليد كرده است و اين به اين معناست كه اجرايي شدن بيانيه تهران هيچ آسيبي از حيث ذخيره مواد به بار نخواهد آورد.

 



كاظمي قمي: آزادي دو تبعه ايراني در عراق ارتباطي به بازداشت شدگان آمريكايي ندارد

سفير كشورمان در عراق تاكيد كرد، آزادي دو تبعه ايراني از زندان هاي بغداد به معني معامله اي درباره آزادي سه تبعه آمريكايي بازداشت شده در ايران نيست.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، حسن كاظمي قمي گفت: آزادي دو ايراني از زندان هاي عراق به معني اين موضوع نيست كه معامله اي براي آزادي سه آمريكايي كه در زندان به جرم جاسوسي دستگير شده اند، باشد.
وي افزود: اين سه تبعه آمريكايي در زندان و در اختيار سيستم قضايي ايران هستند. كاظمي قمي اضافه كرد: خانواده هاي زندانيان به ايران آمده و ديدارهايي با زندانيان داشته اند. سيستم قضايي كشور يك شرايط منصفانه براي اين مسئله ايجاد كرده است و ما اميدواريم كه اين مسئله حل شود.
گفتني است؛ اخيرا احمد برازنده و علي عبدالملكي دو تبعه ايراني كه در عراق زنداني بودند آزاد شدند. همچنين وي درباره اتهامات آمريكا درباره دخالت تهران در مسائل عراق گفت: آمريكا نمي تواند سندي درباره اثبات دخالت ايران در عراق داشته باشد. تهران تنها مي خواهد كه عراق باثبات باقي بماند و سربازان آمريكايي بتوانند براساس جدول زماني دولت اوباما به خانه هايشان بازگردند. وي ادامه داد: عراق بدون ثبات مي تواند بهانه اي براي نيروهاي اشغالگر باشد تا بتوانند به اشغال خود در عراق ادامه دهند. به گفته وي، همچنين عراق بي ثبات مي تواند به عنوان پايگاهي براي تروريسم تلقي شود.

 



عضو كميسيون امنيت ملي مجلس خبر داد
شكايت ايران به مجامع بين المللي براي پيگيري اعترافات ريگي

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از شكايت ايران بر عليه مواضع دوگانه غرب در خصوص مسئله تروريسم، به مجامع بين المللي خبر داد.
پرويز سروري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعترافات عبدالمالك ريگي مبني بر حمايت سرويس هاي اطلاعاتي سيا و موساد و كشورهاي اروپايي از عملكرد تروريستي گروهك خود گفت: دستگاه ديپلماسي ايران شكايت مبسوطي را از برخورد دوگانه ابرقدرت هاي جهاني در قبال مسئله تروريسم به مجامع بين المللي ارائه خواهند كرد. وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي قصد ارائه شكايت به مجامع بين المللي بر عليه حاميان اصلي جريان هاي تروريستي را دارد ادامه داد: كشورهايي كه ادعاي مبارزه با تروريسم را دارند با توجه به منافعشان مواضع دوگانه اي را نسبت به اين مسئله اتخاذ كرده و هميشه از تروريست هايي كه عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي فعاليت مي كنند حمايت نموده اند لذا دستگاه ديپلماسي كشور با توجه به مستندات و مداركي كه در دست دارد بر عليه اين كشورها به مجامع بين المللي شكايت مي كند.
عضو كميسيون امنيت ملي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره با قدرت و صلابت در برابر اقدامات مغرضانه كشورهاي غربي ايستادگي كرده و براي احقاق حق خود در نظام بين المللي از هيچ اقدامي كوتاهي نخواهد كرد.

 



سخنگوي آژانس: بازرسان ما در ايران مشكلي ندارند

سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد كرد بازرسان اين آژانس براي بازرسي در ايران مشكلي ندارند.
خانم «گيل تودور » در گفت وگو با شبكه خبري العالم اعلام كرد: بازرسان ما با جديت و بدون هيچ مانعي به كار خود ادامه مي دهند و خلاصه ملاحظاتشان به كشورهاي عضو آژانس در نشست شوراي حكام ارائه خواهد شد.
العالم در اين خبر اعلام كرد: گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي حاكي از مجوز دادن ايران به بازرسان آژانس براي نظارت كامل بر فعاليت هاي هسته اي ايران است.
بنا بر اين گزارش، تودور افزود كه گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي درخصوص برنامه هسته اي ايران در نشست شوراي حكام در هفتم ماه آتي بررسي خواهد شد. سخنگوي آژانس در ادامه با اشاره به نشست شوراي حكام در هفتم ماه آتي خبر داد كه در اين نشست براي نخستين بار پرونده اتمي رژيم صهيونيستي بررسي خواهد شد.
خانم گيل تودور افزود: البته نشست سالانه آژانس در سال گذشته پيش نويس قطعنامه اي در اين خصوص را در دستور كار خود قرار داد.

 



فراخوان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي: نمازجمعه چهاردهم خردادصحنه خلق حماسه حضور

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه اي از عموم مردم فهيم و هميشه در صحنه ايران اسلامي خواست، نمازجمعه اين هفته را كه به امامت ولي امر مسلمين حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) در كنار مرقد مطهر امام راحل(ره) برگزار مي شود؛ صحنه خلق حماسه اي جديد در بيعت دوباره با آرمان هاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) كنند.
در اين اطلاعيه آمده است:
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در آستانه فرا رسيدن بيست و يكمين سالگرد عروج ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره) ضمن عرض تسليت و تعزيت اين ايام؛ از عموم امت هميشه در صحنه و شهيدپرور ايران اسلامي درخواست مي كند تا در ويژه مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني كه امسال در روز جمعه همراه با اقامه نماز پرصلابت جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب در كنار مرقد مطهر امام راحل برگزار مي شود، با حضور پرشور و آگاهانه و معنوي خود با آرمان هاي بلند امام راحل عظيم الشأن و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و انقلاب اسلامي تجديد ميثاق نموده و پيام وحدت حول محور ولايت، اين حصن حصين و سنگر خلل ناپذير اسلام، را به گوش جهانيان برسانند.
در اين اطلاعيه تاكيد شده است:
اگر چه اكنون بيست و يك سال از فراق آن يار عزيز سفر كرده مي گذرد و هجران او غمي اندوه بار و جانكاه را بر قلب ميليون ها انسان آزاده جهان بر جاي نهاده اما، بي شك هر چه از آن روز غم و اندوه و اشك و ماتم و آه مي گذرد؛ طنين آوازه ياد و نام امام راحل عظيم الشأن در سراسر جهان رساتر مي گردد و عطش قلوب پاك ملت ها براي پي بردن به شخصيت جامع الاطراف مردي كه تاريخ را متحول و بنيان هاي فكري، سياسي و اجتماعي بشريت را در پرتو چكاد انديشه هاي اسلام ناب محمدي(ص) پايه ريزي نمود، فزوني مي يابد.

 



انتقاد رئيس جمهور برزيل از كارشكني آمريكا در حل موضوع هسته اي ايران

رئيس جمهور برزيل از كارشكني سران كاخ سفيد در حل موضوع هسته اي ايران تلويحاً انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از ريودوژانيرو، لولاداسيلوا رئيس جمهور برزيل اخيراً در يك برنامه راديويي با حمايت از حق هسته اي ايران بر تعهد كشورش براي پيدا كردن راه حلي صلح آميز براي موضوع هسته اي ايران تاكيد كرد.
وي با انتقاد از رويه جنگ طلبانه قدرت هاي زورگو گفت: به اعتقاد من فقط گفت وگو سلاح ها را خفه خواهد كرد و من هر روز مي گويم ميليون ها دليل براي صلح وجود دارد و حتي يك دليل نيز براي توجيه جنگ وجود ندارد. لولا تصريح كرد: مجمع بين المللي ائتلاف تمدن ها كه هفته گذشته در ريودوژانيرو برگزار شد پاسخي به آنهايي بود كه مي خواهند در جهان اختلاف بيفكنند. رئيس جمهور برزيل در سخنان خود در اين نشست از حق ايران براي استفاده از برنامه هسته اي براي اهداف صلح آميز دفاع كرد و از اقدامات نظامي پيشگيرانه و رويكرد كشورهاي قدرتمند به اشاعه ترس به جاي ترويج گفتگو به شدت انتقاد كرد. وي همچنين در ديدار بازرگانان برزيلي با حمايت مجدد از بيانيه تهران از كارشكني هاي آمريكا در حل موضوع هسته اي ايران انتقاد كرد و گفت: در روابط بين كشورها به احترام متقابل نياز است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14