(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 12 خرداد 1389- شماره 19660

محدوديت هاي ترافيكي مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) اعلام شد
تجديد ميثاق شهرداري و شوراي شهر تهران با آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي
دادستان تهران: نادمان حوادث بعد از انتخابات عفو مي شوند
آموزش و پرورش اعلام كرد جزئيات ثبت نام مدارس
سردار اكبر شاهي خبر داد كشف 845 هزار ليتر سوخت قاچاق
ابطال پروانه توليد 70 نوع فرآورده گوشتي
حوادث كوتاه از كشور
تهراني ها ماهانه 2 ميليارد تومان صدقه مي دهند
جريمه 1 ميليارد ريالي شركت خدمات خودرويي
كلاهبردار زائران عتبات عاليات در اصفهان دستگير شد
6 كشته و زخمي بر اثر تصادف مرگبار در مشكين شهر
دادگاه تجديدنظر حكم نوري زاد را تاييد كرد
توفان آگاتا
جنگ شترها
مرد آيينه اي
رشوه بده بيكار هم باش



از سوي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ
محدوديت هاي ترافيكي مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) اعلام شد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ ممنوعيت و محدوديت هاي ترافيكي روز برگزاري مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) را اعلام كرد.
سرهنگ هاشمي با اشاره به اينكه مراسم امسال ارتحال امام (ره) همزمان با نمازجمعه و به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار مي شود، افزود: 49 هزار دستگاه اتوبوس و ميني بوس از تهران و سراسر كشوربه حرم امام خميني (ره) مي آيند و بيش از 2 ميليون نفر در مراسم ارتحال شركت خواهند كرد.
وي اضافه كرد براي پارك بيش از 60 هزار اتوبوس در پاركينگ هاي اطراف حرم مطهر تمهيدات لازم انديشيده شده است، كاروان ها بايد از ساعت 30:4 دقيقه صبح روز جمعه 14 خرداد و تا پايان ساعت 9 صبح در محل از پيش تعيين شده حضور پيدا كنند.
سرهنگ هاشمي گفت: از ساعت 17 روز پنجشنبه 13 خرداد تا خاتمه مراسم و تخليه كامل پاركينگ ها و معابر و برقرار شدن شرايط عادي، تردد تمام وسايل باري سنگين در مسير محور آزادگان و جاده تهران- قم و بالعكس ممنوع بوده و اين قبيل وسايل مي توانند از طريق جاده تهران- ساوه و سلفچگان و بالعكس تردد كنند.
وي اظهار داشت: مبادي اعمال محدوديت تردد براي وسايل نقليه سنگين و نيمه سنگين باري به شرح ذيل خواهد بود: جاده مخصوص كرج از سه راه كاروانسرا سنگي به سمت شرق در جاده قديم، جاده قديم كرج از محل دپو ارتش، جاده قديم كرج از محل رمپها و لوپهاي تقاطع غيرهمسطح جاده قديم- آزادگان، بزرگراه آزادگان ابتداي آزادراه تهران- ساوه، آزادراه تهران ساوه از محل عوارضي، بزرگراه ياسيني منتهي به بسيج از محل پل آزمايش به سمت جنوب و پل هاي غيرهم سطح بسيج به سمت آزادگان غرب است.
رئيس پليس راهور تهران افزود: از ساعت 00:17 روز پنجشنبه مورخ 13 خرداد تا خاتمه مراسم و تخليه كامل محدوده اطراف حرم و عادي شدن وضعيت معابر تردد وسايل نقليه سبك و سنگين به استثناي اتوبوس هاي بسيج استان تهران، استان هاي خراسان شمالي و رضوي، قزوين، آذربايجان شرقي و غربي از بزرگراه صالح آباد حد فاصل پل شهيد صنيع خاني تا بهشت زهرا و خيابان شهيد رجايي- جاده قديم از آزادگان تا حسن آباد ممنوع خواهد بود.
به گزارش ايسنا، سرهنگ هاشمي گفت: از ساعت 00:4 صبح روز جمعه 14 خرداد تا خاتمه مراسم و تخليه كامل محدوده اطراف حرم مطهر حركت تمام وسايل نقليه از قم به تهران به استثناي اتوبوس هاي كاروان هاي زائران اعزامي از شهرستان هاي جنوب، جنوب شرقي و غربي در آزادراه قم- تهران حد فاصل پل حسن آباد تا پل شهيد كاظمي ممنوع بوده و اين گونه وسايل نقليه از طريق جاده قديم قم- تهران به سمت تهران ادامه مسير خواهند داد و آن دسته از وسايل نقليه كه قصد شركت در مراسم عزاداري را دارند از طريق جاده قديم قم- تهران درب شرقي بهشت زهرا (در گلدسته) داخل بهشت زهرا شده و در پاركينگ هاي از پيش تعيين شده مستقر خواهند شد.
وي اظهار داشت: تردد انواع وسايل نقليه در محور آزادراه تهران- قم حد فاصل پل شهيد كاظمي تا عوارضي تهران- قم مجاز بوده و محدوديتي اعمال نخواهد شد، اما در صورت ضرورت و حسب تشخيص پليس راهور تهران بزرگ محدوديت ترافيكي در محور فوق اعمال و ضمن ممنوعيت تردد در مسير مذكور، وسايل نقليه به مسير جاده قديم قم هدايت خواهند شد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: بريدگي آزادراه خليج فارس قبل از عوارضي مقابل در پاويون به طور كامل مسدود و خودروهاي مدعويني كه قصد ورود به حرم مطهر را دارند و از شمال به جنوب تردد مي كنند بايد در بريدگي بعد از عوارضي (حدود 400 متر جلوتر) دور زده و به سمت حرم ادامه مسير دهند.
سرهنگ هاشمي اعلام كرد: تاكسي هاي فرودگاه امام خميني(ره) بايد در ساعات اوليه روز جمعه 14 خرداد تا خاتمه مراسم آزادراه تهران- ساوه تردد كنند. همچنين مسير تردد مسافران به مقصد فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) از طريق كمربندي، تهران- ساوه و بالعكس صورت خواهد گرفت.
وي اظهار داشت: در مسير جنوب به شمال جاده قديم قم بعد از كهريزك نرسيده به تقاطع سايت، خودروها به باند كندرو هدايت و از طريق جاده نظامي به جاده روستايي قمصر وارد شده و در نهايت وارد باقر شهر جهت ادامه مسير به سمت شمال خواهند شد.
سرهنگ هاشمي گفت: محور شهيد رجايي از ابتداي مسير شمال به جنوب تا جاده قديم و سه راهي سلفچگان به سمت تهران بر روي وسايل نقليه سنگين مسدود خواهد شد.
محدوديت هاي توقف
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد: از ساعت 17 بعدازظهر روز پنجشنبه 13 خرداد تا پايان مراسم و تخليه كامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعيت توقف اعمال خواهد شد.
وي اظهار داشت: توقف وسايل نقليه در آزادراه تهران- قم از پل شهيد كاظمي به سمت جنوب تا عوارضي در هر دو سمت ممنوع است و توقف وسايل نقليه در مدخل هاي ورودي و خروجي و خيابان هاي اصلي بهشت زهرا(س) و خيابان هاي فرعي منتهي به پاركينگ ها ممنوع است.
سرهنگ هاشمي گفت: توقف تمام وسايل نقليه در طول بلوار امام (ره) (ضلع شمال حرم) از ميدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسير ممنوع است.رئيس پليس راهور تهران افزود: روز جمعه و قبل از آغاز مراسم مانور 10 هزار موتورسيكلت به اجرا درمي آيد.

 



تجديد ميثاق شهرداري و شوراي شهر تهران با آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي

شهردار، كاركنان شهرداري و اعضاي شوراي شهر تهران صبح ديروز با حضور در حرم امام راحل ضمن ميثاق دوباره با آرمانهاي معمار كبير انقلاب اسلامي، بار ديگر با رهبر معظم انقلاب تجديد بيعت كردند.
محمدباقر قاليباف شهردار تهران در آستانه بيست و يكمين سالگرد عروج ملكوتي امام خميني(ره) گفت: امروز ما همه داشته هاي مادي و معنوي زندگي خود را مديون و وامدار امام راحل هستيم و انقلاب ما در همه جاي جهان و در همه ابعاد با نام امام بزرگوار شناخته مي شود.
به گزارش ايرنا، مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در مراسم تجديد ميثاق شهرداران مناطق تهران با آرمانهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي گفت: اگرچه امام(ره) از بين ما رفته، ولي آرمانهاي او هميشه يك گام جلوتر از ماست و ما نيز بايد همواره رهرو آن امام باشيم.
وي ادامه داد: روزي كه امام فرمود: رژيم صهيونيستي بايد از بين رود، دنيا اين كلام را باور نكرد، ولي امروز همه جهانيان يكصدا فرياد «مرگ بر اسرائيل» سرمي دهند.چمران با بيان اينكه امام خميني به همه بشريت تعلق دارد، اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلامي فقط در ايران نبود، بلكه بر همه كشورهاي اسلامي تأثير گذاشت.

 



دادستان تهران: نادمان حوادث بعد از انتخابات عفو مي شوند

دادستان تهران گفت: «آن دسته از نادمان جرايم امنيتي بعد از انتخابات كه درخواست عفو كرده اند با بررسي وضعيت شان مشمول عفو و رافت اسلامي مي شوند.»
عباس جعفري دولت آبادي درباره اقدامات قوه قضائيه براي عفو محكومان قطعي جرايم امنيتي بعد از انتخابات به ايسنا گفت: «از نظر قانون اساسي پيشنهاد عفو محكومان از وظايف ذاتي رياست قوه قضائيه است و بعد از حضور شكوهمند مردم در راهپيمايي روز 22 بهمن سال 88 و نشان دادن اقتدار نظام در برخورد با فتنه گران، دستور بررسي عفو محكوماني كه ابراز ندامت كرده اند و داراي شرايط مقرر در قانون هستند ازسوي رياست محترم قوه قضائيه به مسئولان قضايي ابلاغ شد.»
جعفري دولت آبادي افزود: «در اين رابطه جلسات متعددي در قوه قضائيه تشكيل شده و با توجه به اينكه عفو امري كارشناسي و فني است و مستلزم اخذ نظرات كارشناسي واحراز ندامت محكومان و ارزيابي آخرين وضعيت افراد مشمول عفو است، قوه قضائيه با اخذ نظرات نهادها و مسئولان ذيربط اقدام و فهرست نهايي محكومان مشمول عفو را تهيه كرده كه به زودي توسط رياست قوه قضائيه براي مقام معظم رهبري ارسال خواهد شد.»
دادستان تهران اضافه كرد: «اين عفو از موضع اقتدار نظام انجام گرفته و صرفا نادماني را شامل مي شود كه درخواست عفو داشته باشند. همچنين فهرست افراد مشمول عفو پيشنهادي متناسب با نوع محكوميت، وضعيت محكومان و رفتار آنان تهيه شده است و اين اقدام قوه قضائيه نشانگر چهره عدالت و رافت نظام اسلامي پس از مجازات خطاكاران است و نشان ميدهد كه آنها پس از ظلم بزرگي كه نسبت به نظام مرتكب شدند، با ابراز ندامت مي توانند از رافت اسلامي برخوردار شوند.»
دادستان تهران همچنين در پاسخ به سوالي درباره پيشنهاد برخي نمايندگان اصولگراي مجلس مبني بر عفو برخي از محكومان نادم جرايم امنيتي بعد از انتخابات گفت: «اين پيشنهاد بسيار خوبي است اما قبل از پيشنهاد نمايندگان محترم، قوه قضائيه حسب وظيفه ذاتي طي چند ماه گذشته به وظيفه خود عمل كرده است.»

 



آموزش و پرورش اعلام كرد جزئيات ثبت نام مدارس

مدير ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات مردمي آموزش و پرورش جزئيات ثبت نام مدارس را اعلام كرد.
جواد مرتضي زاده گفت: ثبت نام مدارس از نيمه اول تيرماه آغاز و تا پايان شهريورماه ادامه دارد.
وي با تاكيد بر اينكه در اين مدت هيچ مدرسه دولتي و هيئت امنايي حق دريافت هيچ وجهي از دانش آموزان را ندارد و با مديران متخلف در اين حوزه برخورد مي شود افزود: مديران تنها مي توانند هنگام ثبت نام هزينه كتب درسي، بيمه دانش آموزي و طرح سنجش نوآموزان ويژه دانش آموزان اول ابتدايي را دريافت نمايند.
مرتضي زاده تصريح كرد: مديران مدارس موظف هستند كه مقدار مبالغ دريافتي از دانش آموزان را در محل ديد عموم نصب كنند.
وي در خصوص ثبت نام دانش آموزان ميان پايه افزود: براي ثبت نام دانش آموزان ميان پايه در مدارس نيازي به حضور والدين نيست.
مرتضي زاده با اشاره به دانش آموزاني كه قبولي شهريور ماه هستند اضافه كرد: مديران مدارس موظف هستند كه ظرفيتي را براي افراد قبولي شهريور ماه در نظر بگيرند تا پس از اتمام امتحانات شهريور دانش آموزان مشكلي جهت ثبت نام نداشته باشند.
وي در خصوص نظارت بر عملكرد مدارس ادامه داد: نظارت بر عملكرد مدارس شهر تهران به صورت محسوس و نامحسوس صورت مي گيرد به طوري كه تمامي برخوردهاي اولياي مدرسه با والدين مورد رصد قرار خواهد گرفت.
مرتضي زاده گفت: هيچ مدرسه اي نبايد قبل از 15 تيرماه از دانش آموزان ثبت نام به عمل آورد.

 



سردار اكبر شاهي خبر داد كشف 845 هزار ليتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامي استان تهران از كشف 845 هزار ليتر سوخت قاچاق خبر داد.
سردار حسين اكبر شاهي، ديروز گفت: در مرحله سوم طرح امنيت اجتماعي كه در 10 روز گذشته انجام شد ماموران اين بار به سراغ متخلفان در زمينه امنيت اقتصادي رفته و با شناسايي آنان طي عملياتهاي متفاوت در سطح استان توانستند اقلام مختلفي را كشف و ضبط و قاچاقچيان كالا را روانه زندان كنند.
فرمانده انتظامي استان تهران كشف مقادير زيادي از تجهيزات ماهواره اي، كشف بيش از 6ميليون عدد داروي كمياب اعم از داروهاي مربوط به سقط جنين و تقويت قواي جنسي و كشف بيش از 400 دستگاه كولرگازي، 5 هزار بطري و قوطي مشروبات الكلي خارجي را از دستاوردهاي اجراي مرحله سوم طرح امنيت اجتماعي در استان تهران عنوان كرد.
سردار اكبر شاهي ادامه داد: در اين مرحله ماموران نيروي انتظامي توانستند به بيش از 240ميليارد ريال انواع فرآورده هاي نفتي را كشف كنند كه 900 درصد افزايش كشف نسبت به سال گذشته داشتيم.
وي افزود:135دستگاه خودرو در رابطه با قاچاق فرآورده هاي نفتي توقيف شد و 276نفر نيز بازداشت شدند.
سردار اكبرشاهي با بيان اينكه در اين مرحله ماموران توانستند 845 هزار ليتر سوخت قاچاق را كشف كنند گفت: 307درصد افزايش كشف قاچاق سوخت داشتيم كه در اين راستا 276نفر بازداشت شدند.
به گفته وي در اين مرحله 69 قبضه سلاح گرم نيز كشف و ضبط شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 21درصد افزايش كشف سلاح داشتند.

 



ابطال پروانه توليد 70 نوع فرآورده گوشتي

طي چند ماه اخير پروانه توليد حدود 70 نوع فرآورده گوشتي ابطال شد.
دكتر هدايت حسيني، مدير كل نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني و آرايشي وزارت بهداشت گفت: طي چند ماه اخير پروانه توليد حدود 70 فرآورده گوشتي به دليل رعايت نكردن ضوابط و استانداردهاي وزارت بهداشت باطل شده است.وي تاكيد كرد كه تمام فرآورده هاي مربوط به مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي تحت كنترل كامل هستند اما گاهي نظارت بر برخي فرآورده ها تشديد مي شود.
وي از پيگيري هاي انجام شده در جهت استقرار نظام رسيدگي به شكايات مواد غذايي، آشاميدني و آرايشي-بهداشتي در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: به اين ترتيب اگر رضايت كامل مردم از كالايي برآورده نشود و يا جسم خارجي در آن مشاهده شود مي توانند از طريق وزارت بهداشت شكايت هاي خود را منتقل كنند.
به گفته دكتر حسيني، اين سامانه نظام رسيدگي به شكايات ميان اداره كل نظارت بر مواد غذايي وزارت بهداشت و 45 دانشگاه علوم پزشكي به صورت يك شبكه وجود دارد و در صورتي كه مردم شكايت هايي را داشته باشند، مي توانند به راحتي از طريق تلفن 09646 يا مراجعه حضوري و در آينده نزديك از طريق سايت، شكايت خود را اعلام كنند. اين شكايت در اين سامانه ارزيابي مي شود و شاكي نتيجه بررسي ها را دريافت مي كند.
وي تاكيد كرد كه شماره تلفن 09646 براي رسيدگي به شكايات مردم در حوزه مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي-بهداشتي در تمام استان ها فعال است و مواردي كه شكايت به حق باشد با واحد متخلف برخورد مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف تجهيزات ماهواره
اصفهان- خبرنگار كيهان: تعداد دو هزار و 356 قطعه تجهيزات دريافت ماهواره در استان اصفهان كشف شد.
اين تجهيزات از يك دستگاه خودرو تريلر در يكي از مبادي ورودي شهر اصفهان به دست آمد.
در اين رابطه خودروي مذكور توقيف و راننده به همراه سرنشين آن دستگير شدند.
توقيف خودروي حامل هرويين
طبس- خبرنگار كيهان: مقدار 645 كيلوگرم هروئين در منطقه ناي بند طبس از يكدستگاه تريلر كه از سمت كرمان به مناطق مركزي كشور حمل مي شد كشف شد.
در اين عمليات يكدستگاه تريلر و يك دستگاه خودروي سواري زانتيا توقيف و سه نفر دستگير شدند.
كشف سه بچه آهو
گرگان- خبرنگار كيهان: مأموران ايست و بازرسي تيل آباد آزادشهر موفق شدند در بازرسي از يك دستگاه پژو 405 سه رأس بچه آهو بصورت زنده كشف و ضبط كنند.
در اين رابطه راننده و سرنشين خودرو دستگير و عنوان كردند كه هر سه بچه آهو را در مسير روستاي كاشيدار بصورت زنده شكار كرده اند.سه بچه آهو تحويل اداره محيط زيست اين شهر شد.
نجات نوجوان از چاه
كاشان- خبرنگار كيهان:با تلاش آتش نشانان كاشان، نوجواني كه به عمق 15 متري چاهي سقوط كرده بود، نجات يافت.
اين نوجوان 13 ساله به نام محمد جواد باقريان كه در حال بازي در يك واحد مسكوني در حال ساخت واقع در خيابان كارگر كاشان بود به علت بي احتياطي و عدم پوشش دهانه چاه به داخل چاه سقوط كرد و دچار خونريزي داخلي شد.
سقوط مرگبار به چاه
¤ سقوط شهروند كاشاني به داخل چاه 95 متري در ابتداي جاده قمصر موجب فوت وي شد.
مأموران آتش نشاني كاشان، جسد اين فرد متوفي كه احتمالا يك روز از فوت وي گذشته بود را نيمه شب از چاه بيرون آوردند.
سوختگي 5 كارگر كارخانه
¤ اختلال در كوره مذاب اتاق اپراتور كارخانه ايران غلتك شهرستان آران و بيدگل و ريزش مواد مذاب باعث جراحت و سوختگي 5 نفر از كارگران اين واحد صنعتي شد.
سه نفر از اين عده دچار سوختگي شديد شدند. وضعيت يك نفر از آنها وخيم اعلام شد. اين افراد جهت مداوا به بيمارستان سوانح و سوختگي اصفهان منتقل شدند.
نزاع منجر به مرگ
اراك- خبرنگار كيهان: نزاع و درگيري در يكي از روستاهاي اراك به دليل اختلاف مقني بر سر حفر چاه منجر به مرگ يك نفر شد.
در اين نزاع دسته جمعي كه منجر به زدوخورد و استفاده از سلاح سرد شد 11 متهم دستگير شدند كه شخصي به نام محمد. ب اهل و ساكن اراك به قتل خيرالله ب با وارد كردن چهار ضربه چاقو اعتراف كرد.
حمله گرگها به گوسفندان
اسفراين- خبرنگار كيهان:براثر حمله چند قلاده گرگ در منطقه عشايرنشين سنگر از توابع بخش مركزي اسفراين 53 رأس گوسفند تلف شدند.حمله گرگ به محل نگهداري گوسفندان در منطقه عشايرنشين سنگر 28 گوسفند درجا تلف شده و 25 رأس نيز زخمي شدند.دامهاي تلف شده بيمه نبوده و خسارات زيادي به صاحبان آنها وارد شد.

 



تهراني ها ماهانه 2 ميليارد تومان صدقه مي دهند

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام(ره) گفت: مردم تهران ماهانه 2 ميليارد تومان صدقه مي دهند.
سعيد ستاري گفت:متاسفانه در ماه هاي گذشته افراد سودجو توانستند با مراجعه به منازل و معرفي خود به عنوان مامور امداد، صندوق هاي صدقات بسياري را به سرقت ببرند البته در حال حاضر نيروي انتظامي به دنبال اين افراد است كه اميدواريم هرچه زودتر اين افراد دستگير شوند.

 



جريمه 1 ميليارد ريالي شركت خدمات خودرويي

يك شركت خصوصي خدمات خودرويي در تهران به دليل اضافه دريافتي در ارائه خدمات گارانتي به پرداخت بيش از يك ميليارد ريال جريمه محكوم شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي، در پي اعلام شكايت شاكي خصوصي عليه يك شركت خدمات خودرويي در تهران مبني بر اضافه دريافتي در ارائه خدمات گارانتي پرونده اي در اين خصوص تشكيل گرديد.
در اين رابطه با عنايت به اينكه هزينه هاي احتمالي دوران گارانتي برقيمت خودروها قبلاً اضافه گرديده و هرگونه دريافتي در دوران گارانتي جزء تعهدات شركت خودروساز بوده است لذا شركت فوق در اين خصوص مرتكب تخلف شده كه مراتب جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعبه 36 تعزيرات حكومتي استان تهران ارسال گرديد.
شعبه ياد شده با توجه به شواهد و قرائن موجود در پرونده تخلف انتسابي را محرز تشخيص و شركت متخلف را مجموعاً به پرداخت يك ميليارد و 118 ميليون و 142 هزار و 24 ريال جزاي نقدي در حق شاكي و صندوق دولت محكوم نمود.

 



كلاهبردار زائران عتبات عاليات در اصفهان دستگير شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با تلاش كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم خاص و رايانه اي پليس آگاهي اصفهان، فردي كه با دائر كردن يك شركت زيارتي از زائران عتبات عاليات كلاهبرداري كرده بود دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اين مطلب گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر كلاهبرداري يك شركت زيارتي از وي موضوع در دستور كار اداره مبارزه با جرايم خاص و رايانه اي پليس آگاهي قرار گرفت.
سرهنگ حسين حسين زاده افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد فردي به نام عبدالله -ن با تاسيس شركتي به نام سلطان طوس جهت اعزام زائران به عتبات عاليات مبلغ 100 ميليون ريال دريافت كرده و سپس متواري شده است.
رئيس پليس آگاهي استان افزود: متهم ضمن اعتراف به بزه ارتكابي خود دو نفر از همدستانش را معرفي كه آنها نيز با هماهنگي مقام قضايي در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شدند.
وي گفت: متهمان براي اعزام زائر به صورت تور هوايي مبلغ هفت ميليون و 600 هزار ريال و از طريق زميني مبلغ 5 ميليون و 100 هزار ريال از متقاضيان دريافت مي كردند.
اين مقام انتظامي گفت: تاكنون تعدادي از مالباختان شناسايي شده اند.

 



6 كشته و زخمي بر اثر تصادف مرگبار در مشكين شهر

تصادف خونين در 10كيلومتري جاده مشكين شهر-مغان استان اردبيل بيش از 6 كشته و زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، در اين حادثه كه بعدازظهر دوشنبه در اين محور رخ داد بر اثر برخورد يك دستگاه كاميون خاور با نيسان، چهار نفر از سرنشينان اين خودرو در دم جان سپردند و بقيه حادثه ديدگان نيز براي مداوا به بيمارستان ولي عصر(عج) مشكين شهر انتقال داده شدند.
اين حادثه كه چندمين تصادف رخ داده در اين محور در روزهاي گذشته است، سبب شد تا پليس راه گروه كارشناسي خود را براي بررسي علل اين حادثه به محل مورد نظر اعزام كند.
در جريان اين تصادف به تعدادي از احشام بار كاميون نيز خساراتي وارد شد و موجب تلف شدن تعدادي از آنها شد.
فرمانده پليس راه استان اردبيل با حضور در اين محل و صحنه تصادف، علت اصلي اين حادثه را انحراف به چپ خودروي نيسان اعلام كرد.
احد جباري با بيان اينكه فصل كوچ در مناطق قشلاقي آغاز شده است، گفت: به دليل تردد كاميون هاي حامل امكانات و وسايل عشاير كوچ رو ضرورت دارد در تردد آنها دقت و توجه خاص به موارد ايمني و توصيه هاي پليس صورت گيرد.وي افزود: متاسفانه بسياري از كاميون داران ظرفيت مجاز خودرو را در نظر نمي گيرند و اين بي توجهي سبب افزايش تلفات و حوادث مشابه در جاده هاي استان مي شود.

 



دادگاه تجديدنظر حكم نوري زاد را تاييد كرد

شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران حكم صادره در خصوص محمد نوري زاد را تاييد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، پيش از اين شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامي تهران محمد نوري زاد را به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام و توهين به 3 سال و نيم حبس و تحمل 50 ضربه شلاق محكوم كرده بود كه اين راي در شعبه 54 دادگاه تجديدنظر تاييد شد.همچنين شعبه 54 دادگاه تجديدنظر محكوميت اميد شريفي دانا را به 3 سال حبس تقليل داد و پرداخت جزاي نقدي را تاييد كرد.
پيشتر شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي وي را به استناد مواد 500 و 610 قانون مجازات اسلامي به 6 سال حبس و پرداخت سه ميليون ريال جزاي نقدي محكوم كرده بود.
دادگاه تجديدنظر استان تهران همچنين پس از آن كه محسن ميردامادي به راي صادره از دادگاه بدوي اعتراض و متعاقبا درخواست اعتراض خود را مسترد كرد، به استناد ماده 247 قانون آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري، قرار رد درخواست تجديدنظر را صادر كرد.
ميردامادي پيشتر توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به اتهام اجتماع و تباني عليه امنيت ملي و فعاليت تبليغي عليه نظام به استناد مواد 610 و 500 قانون مجازات اسلامي مجموعا به شش سال حبس تعزيري و به استناد ماده 19 قانون مجازات اسلامي به عنوان تتميم حكم تعزيري به 10 سال محروميت از فعاليت در احزاب و مطبوعات محكوم شده بود.

 



توفان آگاتا

شمار تلفات توفان قدرتمند استوايي كه منطقه آمريكاي مركزي را در نورديد به 148 نفر رسيد.
به گزارش خبرگزاري ها، براثر اين توفان 118 نفر در گواتمالا، نه نفر در السالوادور و 21 نفر در هندوراس جان خود را از دست دادند.
گواتمالا با 93 قرباني بيشترين تلفات را در اين توفان داشته است، در حالي كه زندگي در آن كشور به دليل فوران آتشفشان دچار اختلال شده بود.اين گزارش حاكي است ده هزار نفر خانه و كاشانه خود را رها كرده و به مكان هاي امن پناه برده اند، گرچه از سرنوشت ده نفر ديگر خبري در دست نيست.توفان «آگاتا» روز شنبه از اقيانوس آرام شروع شد كه بارندگي شديدي را به دنبال داشت و گواتمالا مركز آن بوده است. به گزارش واحد مركزي خبر، گواتمالا، السالوادور و هندوراس وضعيت اضطراري اعلام كرده اند تا دسترسي آسان تر به كمك ها و منابع فوري ممكن شود.شاهدان عيني از رانش زمين و جاري شدن گل و لاي و فرو رفتن يك محله در شهر «سن آنتونيو» در 150 كيلومتري جنوب شرقي پايتخت گواتمالا در جريان توفان اخير آگاتا خبر دادند.بنابر گزارش هاي رسيده مردم در ميان فضولات و گل و لاي ناشي از وقوع اين توفان و تخريب شبكه فاضلاب شهري گوآتمالاسيتي به دنبال اجساد خويشاوندان خود مي گردند.در پي اين حادثه گودال چند متري در منطقه ايجاد و موجب ريزش ساختمان سه طبقه اي شد.

 



جنگ شترها

ممنوعيت بازي «جنگ شترها» در افغانستان از سال هاي 1996 تا 2001 توسط نيروهاي طالبان، رونق را از اين سرگرمي روزانه افغاني ها نگرفته است.
نيروهاي طالبان انجام اين بازي را در دوران حكمراني خود بر افغانستان با توجه به اين ايده كه در اين بازي ارزش مهارت هاي جنگي انسان با شتر مساوي انگاشته شده است، ممنوع كردند.اما مردم افغانستان با توجه به ويراني اكثر مناطق اين كشور در پي حمله نيروهاي آمريكايي، همچنان به انجام اين تفريح و بازي روزانه خود ادامه مي دهند.صاحبان شترها با آموزش مهارت هاي ويژه به شترهاي خود آنها را براي مبارزه با رقبا آماده مي كنند و آنها را براي شركت در مسابقه با وسايل زينتي سنتي تزيين مي كنند.

 



مرد آيينه اي

يك هنرمند خوش ذوق آمريكايي با استفاده از قطعات كوچك و بزرگ آيينه اقدام به ساخت مرد آيينه اي كرد.
اين مجسمه كه در مقابل فروشگاهي در لس آنجلس نصب شده است براثر تابش خورشيد تصاوير زيبايي را بر زمين و محيط اطراف منعكس مي كند.

 



رشوه بده بيكار هم باش

يك مرد كامبوجي عليرغم پرداخت 30هزار دلار رشوه براي اشتغال همچنان بيكار است.
به نوشته روزنامه كويتي «القبس»، «هينگ بونتشيا» مرد بيكار كامبوجي پس از اينكه 30 هزار دلار به يك هموطن خود براي بدست آوردن كار پرداخت كرد و نتيجه اي نگرفت به ناچار از او شكايت كرد.اين مرد بيكار كامبوجي به قاضي گفت: دوستش «هينگ هيام» كه در يك دادگاه نظامي مشغول كار است براي سركار گذاشتن وي بارها از او پول گرفته، اما هرگز به وعده خود عمل نكرده است.البته طمع مرد كامبوجي براي بدست آوردن شغل مناسب باعث از دست دادن هزاران دلار از وي شد، چرا كه قرار بود معاون استاندار يكي از استان هاي كامبوج شود.مرد متهم به كلاهبرداري فقط دريافت 27 هزار دلار را به عهده گرفت و گفت: اين مبلغ را رشوه نگرفته است بلكه، دوستش آن را به عنوان هديه به او داده است؟! چرا كه براساس قانون قضايي كامبوج دريافت رشوه توسط كارمندان دولت مجازات سنگيني درپي دارد.جالب اينكه دادگاه كامبوج هم مرد متهم را از دريافت رشوه تبرئه كرد و حكم به استفاده از اين مبلغ براي كمك به يك طرح استاني داد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14