(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 12 خرداد 1389- شماره 19660

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بازي با الفاظ راهبرد جديد آمريكا (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
اعتراض (گفت و شنود)
استقبال پرشور و صميمي مردم ايلام از رئيس جمهور
درخواست ايران براي برگزاري اجلاس فوق العاده سازمان كنفرانس اسلامي
حالا كه لو رفته ايد تظاهر به خط امام مي كنيد؟! (خبر ويژه)
خبر موثق درباره مرگ شيرين عبادي! (خبر ويژه)
پاول: ملت ريشه دار و باهوش ايران را نمي توان تحريم كرد (خبر ويژه)
كاروان غذا و دارو هدف جنگي بودند ما هم آنها را كشتيم! (خبر ويژه)
شهادت مجيد انصاري درباره انحراف مجمع روحانيون (خبر ويژه)
اگر چاقو دسته خود را بريد موسوي و خاتمي هم از اسرائيل برائت مي جويند (خبر ويژه)



بازي با الفاظ راهبرد جديد آمريكا (يادداشت روز)

پنجشنبه گذشته باراك اوباما، استراتژي جديد امنيت ملي آمريكا را منتشر كرد. براساس قوانين ايالات متحده، دولتهاي اين كشور در ابتداي هر دوره از زمامداري خود بايد گزارشي حاوي راهبردهاي امنيت ملي آمريكا را به كنگره ارايه دهند. در اين گزارش تلاش مي شود تا تهديدهاي امنيتي احتمالي عليه آمريكا برشمرده شده و به راه حل هاي آن نيز پرداخته شود.
اين اولين گزارش دولت اوباما دراين باره پس از به قدرت رسيدن وي در ژانويه 2009 مي باشد. براساس سند ارايه شده، اصلي ترين تهديد امنيتي براي آمريكا، تروريسم و مهمترين دشمن اين كشور شبكه القاعده تعيين شده است. اين راهبرد بر 4 محور به عنوان منافع ملي دراز مدت تاكيد كرده است؛ امنيت، شكوفايي، ارزش هاي ملي و نظم بين المللي.
وجه عمومي سند جديد، برخاسته از خوي دموكراتيزه اوباما، طبعاً از اسناد منتشر شده در زمان بوش جمهوري خواه نرمتر بوده و الفاظ فريبنده اي در آن به كار رفته، اما ماهيت جرياني كه آمريكا را رهبري مي كند - فارغ از مهره هاي چيده شده در پازل حاكميتي اين كشور- يكسان بوده و مهمترين مشخصه آن مشي «سلطه جويانه» قدرتهاي حاكم بر كاخ سفيد است.
در 2 گزارشي كه بوش ارايه كرده بود، جنگ طلبي موج مي زد و از واژه هاي «دفاع»، «جنگ»، «پيشگيري» و «مبارزه با تروريسم» به كرات استفاده شده بود. در حاليكه در گزارش استراتژي جديد اوباما، بر واژه هايي چون «مبادله» و «همكاري» بيشتر تاكيد شده است.
هر چند اوباما سابق بر اين نيز وعده كاهش نظامي گري آمريكا در جهان را مطرح كرده بود، اما در عمل تصميمات وي نشانگر آن بود كه ادامه دهنده سياستهاي جنگ طلبانه بوش است. رئيس جمهور آمريكا پيشتر در آكادمي نظامي «وست پوينت» اظهار كرده بود كه برتري نظامي اين كشور كماكان به عنوان اساس دفاع ملي و تامين امنيت جهاني در دستور كار وي قرار دارد، هرچند كه گزينه نظامي گري را تنها عامل تامين برتري آمريكا در نظام جهاني نمي داند، اما عليرغم تمام اين ادعاها ادامه جنگ در افغانستان و عراق خلاف آن را ثابت كرده است.
اوباما در حالي اقدام به انتشار سند جديد نموده كه به رغم برخي عقب نشيني هاي ظاهري از مواضع دولت بوش، نهايتاً با عناوين ديگر و بعضاً فريبنده بر طبل جنگ طلبي مي كوبد، هرچند تلاش نموده تا ديگر از عبارت «مبارزه با تروريسم» استفاده نكند.
مطابق آن راهبرد، نظم بين المللي مورد «قبول» آمريكا، نظمي است كه ايالات متحده نقش اصلي را در آن ايفا كرده و آمريكا امنيت جهاني را در آن تامين نمايد. از سوي ديگر بايد موسسات و سياست هاي قرار گرفته در قالب نظم جهاني، منعكس كننده ارزش هاي آمريكا و مطابق با منافع اين كشور باشد!
در حقيقت عليرغم پذيرش لفظي توزيع قدرت، راهبرد جديد اعلام مي كند كه؛ «يكي از منافع اصلي ملي آمريكا، نظم جهاني است كه با رهبري ايالات متحده توسعه يافته و صلح، امنيت و فرصت ها از طريق همكاري نزديك و رسيدگي به چالش هاي جهاني با محوريت آمريكا ايجاد شده باشد»!
آمريكا سالهاست روياي كدخدايي براي دهكده جهاني را در سر مي پروراند. هيلاري كلينتون روز پنجشنبه در تبيين راهبرد جديد امنيت ملي آمريكا به صراحت مدعي مي شود؛ «حقيقت مسلم اين است كه بدون همكاري آمريكا هيچ مشكلي در جهان برطرف نخواهد شد»! طبق اين راهبرد، كشورهايي كه از قوانين آمريكا تبعيت نكرده و در مسير منافع ايالات متحده قدم برنمي دارند، به عنوان «كشورهاي مخالف» شناخته شده و ناگزير با يكي از اين 2 گزينه مواجه خواهند شد؛ يا هنجارهاي بين المللي- كه طبق تعريف راهبرد جديد، تبعيت از آمريكاست- را بپذيرند و به جامعه بزرگ جهاني بپيوندند و يا در صورت سر باز زدن از اين گزينه، تبعات آن را قبول كنند. آيا اين سياست تكرار شعار جاه طلبانه بوش مبني بر «با ما يا عليه ما» نيست؟!
در بخشي از اين سند صراحتاً آمده؛ «ما نه تنها متحدان سنتي خود را حفظ كرده، روابط خود را با قدرتهاي در حال ظهور مستحكم مي كنيم و به شكست القاعده ادامه مي دهيم، بلكه به شكل گيري يك ساز وكار هسته اي جديد و مطمئن دست مي زنيم و با شكست طالبان به ايجاد يك دولت موثر در افغانستان مبادرت مي كنيم و به اعمال فشار بر كشورهايي مثل ايران و كره شمالي كه از اجماع بين المللي تبعيت نمي كنند(!) ادامه مي دهيم.
واقعيت آن است كه دولت اوباما راهبرد امنيت ملي كشورش را بر پايه دخالت در امور كشورهاي ديگر، توسعه تسليحات هسته اي و تهديد بنا گذارده و قصد دارد در قالب لفاظي هاي جديد در مسير اسلاف خود گام بردارد. رهبرمعظم انقلاب نيز بر اتحاد كشورهاي ديگر و مبارزه عليه خوي سلطه جويانه آمريكا بارها تاكيد كرده اند.
ايالات متحده عليرغم وجود تمام مشكلات داخلي كه با آن دست به گريبان است و هزينه هاي هنگفت ناشي از جنگ هاي عراق و افغانستان كه شرايط بحران زده اقتصادي اين كشور بر روي دست مردمش گذاشته، باز هم تلاش مي كند تا ابهت پوشالي خود را حفظ كرده و براي ملتهاي ديگر خط و نشان بكشد. غافل از آنكه چه بخواهد و چه نخواهد موج بيداري ملتهاي جهان، كشتي طوفان زده آمريكا را درهم خواهد شكست.
اين سند دولت را ملزم مي كند كه تمام تلاش هاي لازم براي حفظ برتري نظامي آمريكا در جهان را به انجام برساند تا عليرغم چالش هاي جدي كه دو جنگ عراق و افغانستان براي كاخ سفيد به ارمغان آورده، ارتش اين كشور را همچنان بزرگترين ارتش دنيا نشان دهد. بد نيست بدانيد به جز هزينه هاي چند برابري جنگ افغانستان، از سال 2003 تاكنون فقط جنگ عراق بالغ بر 700 ميليارد دلار هزينه دربر داشته و 4400 ارتشي آمريكا نيز در اين كشور كشته شده اند و اين آماري است كه برخي از صاحبنظران آمريكايي ارقام آن را به مراتب بزرگتر از آنچه رسماً اعلام شده مي دانند.
سند راهبرد امنيت ملي آمريكا، تاكيد دارد كه سلامت جان مردم اين كشور بايد براي دولت اوباما به عنوان اولويت امنيتي در همه جاي دنيا و در صدر تمام اهداف آن قرار گيرد.
اين ادعا به طور طبيعي راه را براي دخالت آمريكا در امور كشورهاي ديگر باز مي گذارد تا به بهانه مبارزه با تروريسم اقدام به درگيري نظامي نمايد.
اما، ماجرا به همين جاها ختم نمي شود. شالوده راهبرد جديد امنيتي آمريكا، حفظ منافع رژيم صهيونيستي در تمامي دنياست. ارتباط عميق اسرائيل جنايتكار با آمريكا پشت هيچ پرده اي، مخفي نمي ماند. همين دو روز پيش بود كه آمريكا قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل عليه جنايت هولناك اسرائيل در حمله به كاروان آزادي در آبهاي بين المللي را وتو كرد و هفته پيش اوباما با اعضاي يهودي كنگره آمريكا ديدار كرد تا بار ديگر بر تعهد تزلزل ناپذير خود در رابطه با رژيم صهيونيستي تاكيد كند. «دنيس راس» و «دان شاپيرو» كه هر دو معاونان اوباما هستند نيز نشست هاي مشابهي با رهبران يهودي آمريكا برگزار كردند تا تعهد آمريكا به اسرائيل را نشان دهند. چند روز پيش نيز اوباما با تامين بودجه بيشتر سامانه دفاع موشكي «گنبد آهنين» اين رژيم موافقت كرد. دادگاه عالي آمريكا قدرت بسيار زيادي در كنترل زندگي آمريكايي ها دارد. قرار است اوباما «الناكاگان» يك زن يهودي را كه مشاور حقوقي دولت وي بوده است را به عنوان رئيس اين دادگاه تعيين كند.
اوباما چند روز پيش طي بيانيه ويژه اي درباره بزرگداشت ميراث فرهنگي يهوديان آمريكا اعلام كرد: آمريكا هميشه سنگر و خانه اي براي يهوديان بوده است. اينها تنها بخش هاي كوچكي از آخرين نشانه هاي دلبستگي بين دولت آمريكا با سران رژيم جنايتكاري است كه در قواعد انساني پايبند هيچ چيز نيست و حتي به غيرنظاميان و افراد بشردوستي كه همراه ناوگان غيرنظامي حامل كمك هاي غذايي و دارويي به مردم مظلوم و بي پناه غزه حمله مي كنند و دهها تن از آنان را شهيد و زخمي مي نمايند.
رئيس جمهور آمريكا در اين سند بار ديگر ادعاي واهي غرب درباره برنامه هسته اي ايران را تكرار كرد. گزارش اوباما در 2 بخش جداگانه به طور صريح به رويكرد آمريكا در قبال ايران مي پردازد. در بخشي از متن سند راهبردي امنيت ملي آمريكا تحت عنوان «تحقق ايراني پاسخگو» اوباما مدعي شده كه جمهوري اسلامي ايران منافع آمريكا در منطقه خاورميانه را به خطر انداخته است. علاوه بر برنامه هسته اي اين كشور (ايران) كه خلاف مقررات بين المللي است، تهران همچنان به حمايت از تروريسم و تضعيف صلح اسرائيلي- فلسطيني ادامه مي دهد.
آژانس انرژي اتمي تاكنون 21 گزارش درباره برنامه هسته اي ايران منتشر كرده و 21 بار تاكيد كرده كه انحرافي در فعاليت هاي اتمي كشورمان مشاهده نكرده است. از سوي ديگر ايران در بيانيه 3جانبه تهران پذيرفت كه محل تبادل سوخت كشور ثالث (تركيه) باشد، اما بازهم آمريكا ادعاي خود عليه پرونده هسته اي كشورمان را تكرار كرده و يك روز پس از امضاء بيانيه تهران، پيش نويس قطعنامه تحريم ها را به شوراي امنيت مي فرستد!
گزارش راهبرد امنيت ملي در ظاهر دم از حمايت از مراكز نفوذ و قدرتهاي در حال ظهور مي زند. اين در حالي است كه پاسخ منفي به تلاش اخير برزيل و تركيه در زمينه تبادل سوخت هسته اي با ايران نشان مي دهد كه واشنگتن همچنان خود را قدرت يكه تاز دنيا مي داند و در عمل اعتباري براي كشورهاي ديگر قائل نيست.
زاويه شيب فروپاشي آمريكا روز به روز تندتر مي شود. آمريكا چشمان خود را به روي واقعيات بسته و يكه تازي مي كند اما بايد بداند كه اين مسير به دره اي منتهي مي شود كه پيش از اين ابرقدرتي چون شوروي و قبل تر از آن امپراطوريهاي بزرگ ديگر با سر سقوط كرده و جزيي از تاريخ شده اند.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤جاي شگفتي است كه برخي دولت هاي غيراسلامي، در اعتراض به عمل وحشيانه رژيم صهيونيستي، سفير آن را احضار نمودند، اما دولت هاي عربي، كاملا سكوت كرده اند. اين موضوع اثبات كرد كه برخي دولت هاي عرب، نوكر اسرائيل هستند.
كاشاني و چند تلفن ديگر
¤امام خميني(ره) محبوبيت فراواني در دل همه مسلمانان و آزادگان جهان دارند. به همين دليل، ارتباط برخي از ياران و وابستگان آن حضرت با افراد بدنام، خدشه اي به عظمت امام وارد نمي كند. اما به هر حال مسئله تاسف باري است كه بايد براي آن فكري كرد.
سليمان بلغار
¤ جنايت اخير رژيم صهيونيستي نشان داد كه هيچ اعتمادي به دولت هاي غربي مدافع رژيم صهيونيستي نمي توان كرد و در مورد برنامه هسته اي، نبايد مطابق نظر آن ها عمل نمائيم. همچنين بايد نسبت به حركت كشتي هاي آن ها در آب هاي آزاد كشورمان، كنترل بيشتري صورت گيرد. چطور رژيم اشغالگر قدس كشتي هاي ساير كشورها را در آب هاي آزاد مي زند؟
يك هموطن
¤ حمله رژيم منحوس صهيونيستي به كاروان آزادي گرچه تلخ و شرم آور است، اما موجب افزايش آگاهي مردم دنيا نسبت به ماهيت پليد آن رژيم مي شود. يكي از راه هاي موثر نابودي رژيم اشغالگر قدس، تحريم آن است. اي كاش اين تحريم از سوي كشورهاي مسلمان آغاز شود. اگر اين طرح عملي شود، خود غربي ها اسرائيل را تعطيل خواهند كرد.
رضا سرهنگي از تهران
¤فتنه گران بدانند، امت حزب الله طبق عهدي كه با شهدا و امام شهدا بسته، قلم كساني كه بخواهند عليه امام و شهدا بنويسند را مي شكنند.
قاسمي از اصفهان
¤از مجله خبري ساعت 15/19بخش خبري شبكه اول سيما، به خاطر افشاي ماهيت فاطمه حقيقت جو، اين به اصطلاح اصلاح طلب فراري تشكر مي كنم.
رضا غنجي
¤ دفاعيات آقاي شريعتمداري در مقابل شكايت يك زن معلوم الحال را ديدم. با اين محاكمه علاقه ام به كيهان بيشتر شد. اميدوارم هميشه موفق و سربلند باشيد.
پرويز جلالي
¤ نظام قضايي و نظارتي در ايران در مقابل جرائم بسيار كند عمل مي كند. به عنوان مثال، اقدام عليه شركت هاي هرمي موقعي انجام شد كه بيش از 8 ميليارد تومان از بودجه كشور را خارج و صدمات بسياري به مردم وارد شد. بايد تدابيري انديشيد كه تخلفات، در همان ابتدا مهار شوند.
محمود كشفي از تهران
¤باز هم در خبرها خوانديم كه دولت سعودي عليه برنامه هاي نفتي ايران كارشكني مي كند. با اين حال باز هم مي بينيم كه هر سال هزاران نفر از كشورمان به سفر حج عمره مي روند. آيا بهتر نيست با اقدامات ضدايراني دولت عربستان، حج عمره را متوقف كنيم و به جاي آن زائران بيشتري را به سوريه،كه كشور دوست و برادر ايران است بفرستيم؟
زهره دانشگري
¤ از شهرداري تهران به خاطر عدم دادن فضاي خودنمايي به فتنه گران ممنون هستم. آقاي قاليباف بايد بداند كه شهرداري، يكي از سنگرهاي مهم انقلاب است و نبايد به مخالفان انقلاب باج دهد.
غنيمي
¤چراغ هاي كوچه هاي محدود به خيابان هاي پيروزي، مقداد، گلستان، كريم شاهيان، و بلوار ابوذر در تمام 24 ساعت روشن هستند. لطفا رسيدگي شود.
مشايخي
¤در مورد طرح جمع آوري برنج هاي آلوده، بايد دقت شود كه اين برنج ها ممكن است از سوي افراد سودجو، مجددا در بسته هاي جديدي وارد بازار شوند. به همين دليل بايد نظارت لازم صورت گيرد.
صادقي
¤تخريب طاق هاي آثار باستاني در خيابان 15 خرداد، نه تنها مورد پيگيري مسئولان قرار نگرفت، روزنامه ها نيز هيچ خبري منعكس نكردند. اين نوع رفتار با هزينه هاي سنگيني كه به مناسبت روز آثار باستاني خرج مي شود در تضاد است.
سيدمرتضي آقاميري
¤جمعي از كارگران شركت آب معدني تهران هستيم كه نه تنها سه ماه است كه حقوق ما پرداخت نشده بلكه بيمه ما را نيز قطع نموده اند. از دولت محترم و رئيس جمهور عدالت خواه تقاضاي رسيدگي مي شود.
احمدي
¤حقوق تمام بازنشسته ها افزايش يافته است. اما حقوق بازنشسته هاي تامين اجتماعي هنوز هيچ تغييري نيافته است. لطفا رسيدگي شود.
يك بازنشسته
¤با توجه به وجود جمعيت جوان فاقد شغل، بايد با صدور بخشنامه اي، مانع به كارگيري از كارگران افغاني شد.
كاشفي از تهران
¤در حد فاصل ميدان وليعصر(عج) تا چهارراه وليعصر(عج) تهران، در سه محل مشغول فروش سي دي هاي مستهجن هستند. متاسفانه مدت هاست كه اين عمل انجام مي شود، اما هيچ برخوردي با آنها نمي شود.
احمدي
¤ لطفاً درباره انفجار چاه نفت در آمريكا و ناتواني دولت آن كشور براي مهار اين چاه، مقالاتي را چاپ كنيد.
جيحوني
¤ سه ماه قبل يك دستگاه وانت نيسان تحويل گرفتم كه گيربكس و ترمز آن ايراد دارد و مصرف بنزينش بسيار بالا است. از دستگاه هاي مربوطه انتظار مي رود كه بر عملكرد خودروسازان نظارت بيشتري داشته باشند.
مرداني
¤ در برنامه صبح بخير ايران شبكه راديويي ايران، اخبار غيرموثق كه باعث تشويش اذهان عمومي مي گردد پخش مي شود . از توليدكنندگان اين برنامه تقاضا مي شود اخبار تاييد شده را به مخاطب بگويند.
رحماني از تهران
¤ با توجه به اين كه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در ابتداي انقلاب، با اتحاد چند گروه مبارز شكل گرفت، لازم است كه آن گروه ها حساب خود را از مواضع كنوني اين سازمان جدا كنند.
رستگاري
¤ تصميم به انتقال از تهران به شهرستان دارم. اما به رغم تاكيد فراوان رئيس جمهور در اين مورد، به خاطر برخورداري از استخدام قانون خدمات كشوري، امكان انتقال بنده را فراهم نمي كنند و مي گويند فقط افراد مشمول قانون كار امكان انتقال دارند. لطفاً رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ دستمزد هاي بالاي دريافتي از سوي برخي اهالي فوتبال و سينما، نگاه مردم نسبت به اين دو گروه را تيره و منفي نموده است. بهتر است مسئولان فوتبال و سينماي كشورمان هرچه سريع تر فكري براي قاعده مند شدن دريافت پول از سوي فوتباليست ها و بازيگران سينما نمايند.
يك پيام

 



اعتراض (گفت و شنود)

گفت: با نزديك شدن سالگرد انتخابات رياست جمهوري دهم، اعتراض خانواده هايي كه فرزند يا همسرانشان فريب سران فتنه را خورده بودند به موسوي و خاتمي شدت بيشتري گرفته است.
گفتم: چند نفري از خارج كشور مامور شده اند كه با اين خانواده ها تماس گرفته و آنها را دعوت به آرامش كنند.
گفت: ولي پاسخ خانواده ها به اين تماس گيرنده ها خيلي سخت و پرخاشگرانه بوده و به آنها گفته اند، شما در خارج كشور نشسته ايد و موسوي و خاتمي مشغول عيش و نوش خودشان هستند آنوقت به ما مي گوئيد ناراحت نباشيم!
گفتم: خب! راست مي گويند، اعضاي خانواده آنها با فريب سران فتنه و تبليغات دروغ سايت هاي وابسته به آمريكا و اسرائيل و انگليس دست به آشوب زده بودند.
گفت: همسر يكي از سران فتنه به خانواده هاي معترض گفته است اگر صدايتان را بلند كنيد به ضرر خودتان تمام مي شود!
گفتم: شخصي كه در دعوا با يكي از طلبكارانش كم آورده و حسابي گيج و منگ شده بود، با عصبانيت به او گفت؛ از جلوي چشمم خفه شو! وقتي با من حرف ميزني دهنتو ببند!!

 



استقبال پرشور و صميمي مردم ايلام از رئيس جمهور

رئيس جمهور با انتقاد از سكوت برخي كشورهاي عربي در برابر جنايات رژيم صهيونيستي گفت: عقب نشيني برخي كشورهاي عربي باعث شده كه جنايات اين رژيم مضاعف شود و آنها گمان كنند كه هر كاري مي كنند قانوني است.
به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام، دكتر محمود احمدي نژاد در اجتماع پرشور مردم ايلام در ورزشگاه تختي اين شهر با اشاره به حمله اخير رژيم صهيونيستي به كشتي هاي حامل كمك هاي بشردوستانه براي مردم غزه گفت: هيچ انسان آزاده اي نيست كه جنايات صهيونيست ها را ببيند و خون او به جوش نيايد. رئيس جمهور حمله به كشتي هاي حامل كمك هاي بشردوستانه و كشتن مسافران انساندوست آن را برخلاف قانون، عدالت و حقوق بشر دانست و تصريح كرد: اين عمل بر منطق استكبار منطبق است چرا كه اين رژيم براي آدم كشي، وحشي گري، تجاوز و حمله درست شده است.
وي با تاكيد بر اينكه سرتاسر حركات اين رژيم تجاوز و وحشي گري است، افزود: علت اين جنايت ها حمايت هاي غرب است چرا كه متاسفانه در طول 60 سال هر خيانتي كه از سوي اين رژيم صورت گرفته، مورد حمايت دولت آمريكا و اروپا قرار گرفته است.
احمدي نژاد به سكوت برخي كشورهاي عربي و مماشات آنها اشاره كرد و گفت: عقب نشيني هاي كشورهاي عربي باعث شده كه جنايت هاي صهيونيست ها مضاعف شود و آنها گمان كنند كه هر كاري مي كنند قانوني است و افراد جلودار آنها نيست.
رئيس جمهور از شوراي امنيت خواست با صدور قطعنامه اي حمله رژيم صهيونيستي به كشتي هاي حامل كمك هاي بشردوستانه و كشتن بيگناهان را محكوم كند.
احمدي نژاد تصريح كرد: اين اقدام شوراي امنيت سبب اعتبار جايگاه اين شورا مي شود و رژيم صهيونيستي را از ادامه اين جنايات منع مي كند. اكنون زمان آزمايش شوراي امنيت است تا به ملت ها ثابت كند تنها عليه برخي از كشورها قطعنامه صادر نمي كند بلكه اين شورا در مسير عدالت از مظلومان فلسطين هم دفاع مي كند.
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه همه افرادي كه منصب، جايگاه و نقشي در جهان دارند، بايد نظر خود را درباره اين حادثه اعلام كنند، اظهار داشت: دولت آمريكا موضع بسيار ضعيف و جانبدارانه اي اتخاذ كرد و در اين رابطه به صورت دو پهلو و سه پهلو سخن گفت و از موضع گيري صريح خودداري كرد.
وي با بيان اينكه برخي كشورهاي اروپايي و دولت هاي انقلابي در برابر اين اقدام تل آويو مواضع خوبي اتخاذ كردند گفت: بايد يك جبهه جهاني عليه جنايت تجاوزگران، قانون شكنان و متجاوزان به حقوق ملت ها تشكيل شود.
رئيس جمهور گفت: رژيم صهيونيستي 60 سال است كه به ملت فلسطين ظلم مي كند و در نهايت يك روز خشم ملت هاي منطقه طوفان مي شود و رژيم صهيونيستي را ريشه كن مي كند. البته كشورهايي كه در اين مدت به رژيم صهيونيستي كمك كرده اند مورد محاكمه نيز قرار مي گيرند.
وي حمله به كاروان آزادي را به همه ملت هاي انسان دوست جهان تسليت گفت و افزود: موج خشم ملت هاي آزاديخواه جواب اين جنايت را مي دهد، رژيم صهيونيستي به خيال خود مي خواهد با محاصره غزه و پس از سه سال به اين منطقه حمله كند و غزه را به تصرف خود درآورد.
دكتر احمدي نژاد گفت: اطلاع داريم كه براي اين قضيه از مدت ها قبل برنامه ريزي و تلاش زيادي شده است، در گذشته نيز رژيم صهيونيستي خواست تا با حمله به لبنان اين آرزوي خود را محقق كند اما اين هدف نيز محقق نشد و اين حادثه رخ نداد.
رئيس جمهور در بخش ديگر سخنان خود مردم استان ايلام را مرزداران غيور و سلحشور خواند و گفت: دولت مصمم است براي برطرف ساختن مشكلات اين خطه تلاش كند و درگذشته نيز چنين كاري كرده است.
احمدي نژاد افزود: در دور اول و دوم سفر مصوباتي در استان به تصويب هيئت دولت رسيده كه تاكنون بخشي از آنان اجرا شده و بخشي نيز با مشكلاتي مواجه شده است.
وي گفت: در سفر سوم به اين موانع به صورت كارشناسي پرداخته مي شود و براي اجرايي شدن آن تلاش مي كنيم.
وي ادامه داد: در سفر سوم نيز برنامه هاي خوبي براي استان ايلام پيش بيني شده كه يك مورد آن اختصاص 150 ميليارد تومان اعتبار قرض الحسنه براي اشتغال جوانان است.
احمدي نژاد مطالعه راه آهن و بزرگراه، توسعه بخش كشاورزي، استهمال تسهيلات كشاورزان و پرداخت سوخت دوران استهمال از جمله برنامه هاي سفر سوم دانست.
بازديد وزيران از شهرها
وزير نفت كه در چارچوب سومين سفر استاني هيات دولت در استان ايلام بسر مي برد، از برنامه ريزي براي توسعه ميادين نفتي شهرستان مرزي دهلران در اين استان غرب كشور خبر داد.
به گزارش ايرنا، سيد «مسعود ميركاظمي» روز سه شنبه با اعلام اين خبر در نشست شوراي اداري دهلران افزود: تلاش مي شود براساس برنامه زمان بندي شده، زمينه لازم براي سرمايه گذاري و بهره برداري از منابع نفتي در اين شهرستان فراهم شود.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور گفت: لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران در حال تصويب است.
به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام، مسعود زريبافان بعدازظهر دوشنبه در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام اظهار داشت: اين لايحه در حال حاضر در مجمع تشخيص مصلحت نظام مراحل قانوني خود را بر اي تصويب نهايي طي مي كند.
علي اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن سه شنبه از طرح هاي مهم شهرستان مرزي مهران ديدن كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، فرماندار مهران در اين بازديد خواستار بازسازي فرودگاه قديم اين شهرستان شد.

 



در رايزني متكي با احسان اوغلو
درخواست ايران براي برگزاري اجلاس فوق العاده سازمان كنفرانس اسلامي

وزير امور خارجه كشورمان در گفت وگوي تلفني با دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي خواستار برگزاري اجلاس فوق العاده اين سازمان درخصوص جنايت رژيم صهيونيستي در حمله به ناوگان آزادي شد.
منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان روز دوشنبه در تماس تلفني با اكمل الدين احسان اوغلو دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي، جنايت رژيم صهيونيستي در حمله به كاروان كمك رساني به مردم غزه را مورد بحث و بررسي قرار داد. طرفين در تماس تلفني اين اقدام ضدبشري رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.
وزير امور خارجه كشورمان درخواست جمهوري اسلامي ايران براي برگزاري اجلاس فوق العاده سازمان كنفرانس اسلامي را به اطلاع اكمل الدين احسان اوغلو رساند.
دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي نيز گفت كه در مورد پيشنهادات ارائه شده با ساير اعضاء رايزني خواهد كرد.
سفراي رژيم صهيونيستي اخراج شوند
در همين حال، سفير كشورمان در منامه، حمايت هاي آمريكا و سكوت برخي از سران عرب و همراهي آنها با رژيم صهيونيستي را از جمله عوامل جسارت اين رژيم در حمله به ناوگان آزادي خواند.
حسين امير عبداللهيان در گفت وگو با فارس درخصوص حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي با بيان اينكه آنچه باعث چنين جسارتي از سوي نظاميان رژيم صهيونيستي شده، به دو عامل بازمي گردد، گفت: اولين عامل، حمايت هاي بي حد و حصر آمريكا از اين رژيم نامشروع در منطقه است و دومين عامل به سكوت برخي از سران عرب و متاسفانه همراهي برخي از آنها با جرياناتي در اسرائيل بازمي گردد.
وي حداقل كاري كه در اين زمينه بايد انجام شود را اخراج سفراي رژيم صهيونيستي از كشورهاي مختلف عنوان كرد و افزود: اين رژيم عملا با حمله به ناوگان آزادي و كشتن انسان هاي بي گناه از مليت هاي مختلف، نشان داد كه هيچ گونه حد و مرزي را نمي شناسد و به هيچ قاعده و قانوني پايبند نيست.
سفير ايران در بحرين با بيان اينكه قطع رابطه با اين رژيم حداقل كاري است كه بايد انجام شود، خاطرنشان كرد: برخوردهاي متناسب و مقابله با مثل مناسب با رژيم صهيونيستي توسط كشورهاي عرب و مسلمان منطقه مي تواند پيام محكمي براي جنايتكاران تل آويو به همراه داشته باشد.
امير عبداللهيان با اشاره به ايستادگي حماس و حزب الله در مقابل چپاولگري هاي رژيم صهيونيستي و افتخارآفريني در جهان عرب و اسلام، گفت: انتظار مي رود برخي از سران كشورهاي عربي نيز در اين مسير با اهتمام بيشتر گام بردارند.

 



حالا كه لو رفته ايد تظاهر به خط امام مي كنيد؟! (خبر ويژه)

يك سايت ضدانقلابي، تظاهر سران فتنه به طرفداري از امام را بازي در زمين جمهوري اسلامي دانست و نوشت: اين سياست آقايان موسوي و كروبي نه تنها رژيم را تضعيف نمي كند بلكه بر قدرت مانور آن مي افزايد.
«عصر نو» تاكيد كرد كسي در جنبش سبز حاضر نيست براي دفاع از ]امام[ خميني وقت بگذارد چرا كه اين نظام براساس سياست او ساخته شد.
اين پايگاه اينترنتي همچنين با اشاره به تظاهر موسوي و كروبي به قانون گرايي و درخواست مجوز براي برپايي راهپيمايي مي نويسد: از نظر تاكتيكي شايد بشود درخواست صدور مجوز براي راهپيمايي را پذيرفت اما قانوني عمل كردن را نه تاكتيك بلكه استراتژي جنبش دانستن در نظام فعلي، اشتباه فاحشي است كه حتي ساده ترين فعاليت هاي ما را هم زير سؤال مي برد. اگر بنا براخذ مجوز است، بايد گفت تمامي راهپيمايي هاي 25 تا 30 خرداد پارسال غيرقانوني انجام گرفته است، زيرا وزارت كشور براي هيچ كدام مجوزي صادر نكرده بود.
بالاخره اينكه اگر قدرت حاكم اجازه تجمع نداد چه مي شود؟ اگر آقايان موسوي و كروبي در پي مخالفت حكومت دعوت به تظاهرات كنند اين سؤال مطرح مي شود كه علت درخواست مجوز براي چه بود؟ و اگر بدنبال دعوت تظاهراتي برگزار شود حكومت بطور «قانوني» مي تواند آن را سركوب كند زيرا خواهد گفت كه تظاهركنندگان مي دانستند كه مجوزي صادر نشده و آنها از نظر قانوني خلاف كرده اند.

 



خبر موثق درباره مرگ شيرين عبادي! (خبر ويژه)

برخي قرائن از مرگ خاموش شيرين عبادي حكايت مي كند!
آنچه اين گمانه را تقويت مي كند، سكوت سنگين وي در قبال جنايت 48 ساعت پيش رژيم صهيونيستي و حمله به كاروان صلح و آزادي (كمك به مردم محاصره شده غزه) است. تاكنون عبادي و گروهك متبوع وي (كانون مدافعان حقوق بشر) نه تنها جنايت بي سابقه رژيم صهيونيستي را محكوم نكرده اند بلكه حتي كوچك ترين تأسفي هم ابراز نداشته اند. اين سكوت سنگين دقيقاً همانند سكوت سران جنايتكار آمريكا و انگليس و به ويژه ديگر برنده جايزه صلح نوبل- باراك اوباما- مي باشد و عين جانبداري از جنايتكاران است. نهادهايي نظير ديدبان حقوق بشر و عفو بين الملل و... نيز موضع مشابهي در پيش گرفته اند.
البته با توجه به سابقه سياه شيرين عبادي در حمايت از جنايات رژيم پهلوي عليه ملت مسلمان ايران و اوباش خواندن انقلابيون در آن روزگار، سكوت امروز وي هم طبيعي است و در واقع تاريخ مرگ امثال عبادي را نه سال 89 بلكه بايد همان سال هاي 57-56 فرض كرد كه خواستار سركوب و كشتار مردم انقلابي و مسلمان شده بودند.
سكوت عبادي در برابر جنايات رژيم صهيونيستي در حالي است كه وي مكرراً از اعضاي محارب گروهك هايي چون منافقين، بهائيت و سلطنت طلبان دفاع كرده و در توجيه اين اقدام ادعا كرده كه صرف نظر از گرايش سياسي، از حقوق انساني آنان دفاع مي كند!
اغلب گروهك هاي ضدانقلاب و رسانه هاي آنها در برابر وحشي گري جديد اسرائيل در سواحل غزه سكوت اختيار كرده اند و برخي ديگر حتي به توجيه اين جنايت مبادرت كرده و با لحني مضحك مدعي شده اند جنايتكاران صهيونيست از خود در برابر كاروان غذا و دارو دفاع كرده اند!

 



پاول: ملت ريشه دار و باهوش ايران را نمي توان تحريم كرد (خبر ويژه)

ژنرال پاول وزير خارجه آمريكا در دولت بوش، ملت ايران را ملتي ريشه دار و باهوش توصيف كرد كه از پس تحريم ها برمي آيد.
كالين پاول وزير خارجه دولت اول بوش به شبكه ABC گفت: تحريم هاي جديد براي بازداشتن ايران از فعاليت هاي هسته اي كافي نخواهد بود. ايراني ها مردمي ريشه دار هستند كه هزاران سال است با دنيا تجارت مي كنند و در طول تاريخ نيز با محدوديت هاي فراوان مواجه بوده اند.
پاول افزود: ايراني ها خيلي باهوشند و حتما مي توانند از پيش تحريم ها و تاثيرات آن را پيش بيني كرده و خود را براي مقابله با آن آماده كنند. من مطمئنم كه ايراني ها هم اكنون نيز در آستانه تصويب تحريم هاي جديد شوراي امنيت براي مقابله با تاثيرات اين تحريم ها استراتژي هايي را تنظيم كرده اند. آنها حتما راهي براي دور زدن تحريم ها خواهند يافت.
پاول گفت: يقين دارم كه تحريم ها رفتار ايران را تغيير نخواهد داد. من تصور نمي كنم تحريم هاي دولت اوباما تاثيري بر آن ها بگذارد. چرا ما نمي خواهيم طرح چنين مطالبي(تحريم) را كنار بگذاريم و فقط در پي اين هستيم كه به ايران بگوييم برنامه هاي هسته اي خود را متوقف كنيد؟ برنامه هسته اي در ايران عملياتي شده و فكر نمي كنم آن ها به راحتي تسليم شوند.
اين مقام سابق آمريكايي تاكيد نمود: ما اجبارا به مرحله اي مي رسيم كه ايران هسته اي را بپذيريم و باور كنيم كه برنامه هاي هسته اي ايران صرفا براي توليد برق و تحقيقات پزشكي مي باشد. ما چه بخواهيم چه نخواهيم سانتريفيوژهاي ايران در حال كار و توليد مواد مي باشند و سياسي گري نتوانسته است ايرانيان را مجبور به توقف نمايد.
ژنرال پاول كه هنگام اشغال عراق وزير خارجه دولت بوش بود همچنين گفت: آمريكا نمي تواند براي هميشه در عراق بماند و نيروهاي ما بايد از اين كشور خارج شوند.

 



كاروان غذا و دارو هدف جنگي بودند ما هم آنها را كشتيم! (خبر ويژه)

منوشه امير همكار صداي اسرائيل در توجيه جنايت تازه اين رژيم عليه فعالان جهاني صلح گفت: آنها هدف جنگي بودند!
اين صهيونيست خبيث كه با صداي آمريكا گفت وگو مي كرد، بي آن كه به مليت هاي مختلف سرنشينان كاروان امدادرساني به مردم غزه و محموله همراه آنان (صرفاً غذا و دارو) اشاره كند، گفت: اين كشتي ها حامي يك سازمان تروريستي بودند و آمدند با ارتش اسرائيل رويارويي كنند بنابراين اينها در واقع هدف جنگي بودند.
5/1ميليون شهروند بي دفاع غزه چند سال است كه در محاصره كامل غذايي و دارويي از سوي صهيونيست ها قرار دارند و منوشه امير توضيح نداد كه كاروان صرفاً حامل دارو و غذا و فاقد هرگونه سلاح چگونه مي تواند هدف جنگي تلقي شود؟!
وي همچنين با وجود كشته و زخمي شدن هشتادنفر در جنايت پريروز اسرائيل گفت: سربازان ما بارها اين جريان را تمرين كرده بودند كه حداكثر شكيبايي را نشان بدهند(!) اما آيا افراد كه بر عرشه كشتي سوار بودند مي خواستند كمك انسان دوستانه براي مردم غزه حمل كنند يا مي خواستند با ارتش اسرائيل بجنگند(!)
گفتني است اغلب اعضاي كاروان مذكور از فعالان سرشناس صلح در دنيا به شمار مي روند و هجوم صهيونيست ها به آنها نشان مي دهد رژيم اشغالگر اسرائيل كاملاً قافيه را باخته است.

 



شهادت مجيد انصاري درباره انحراف مجمع روحانيون (خبر ويژه)

دبيراجرايي مجمع روحانيون گفت بايد بر مظلوميت امام و خط امام گريست و مظلوم تر از شخص امام، ولايت فقيه است.
مجيد انصاري در گفت وگو با ايلنا اضافه كرد: من فكر مي كنم مظلوم تر از شخص امام ولايت فقيهي است كه ايشان بنيان گذاشته است. نظريه ولايت فقيه امام مي تواند يك الگوي مديريتي مناسبي باشد كه هم با دموكراسي و مردم سالاري سازگار بوده و هم متولي اجراي احكام اسلامي باشد.
انصاري در بخش ديگري از اين گفت وگو در پاسخ به سوالي درخصوص عملكرد رسانه هاي بيگانه و نيز صداوسيما در قبال حضرت امام، گفت: امام امروز مظلومترين فرد در جمهوري اسلامي است از اين جهت كه عده اي در داخل سوداگرايانه براي توجيه كارهاي خودشان با برداشت ابزاري و سطحي از سخنان مبادرت به اين اقدام مي كنند و اين عمل بزرگ ترين ضربه را به ما مي زند. رسانه هاي بيگانه هم اين فرصت را مغتنم شمرده و به انديشه هاي امام حمله مي كنند صداي آمريكا بزرگ ترين دشمن خود را امام مي دانسته و مي داند و از صداي آمريكا انتظار نداريم كه از امام تعريف كند.
اظهارات عضو مجمع روحانيون در حالي است كه برخي اعضاي مجمع و نامزد آنها در انتخابات رياست جمهوري سال گذشته با نقض مباني خط امام و اصول قانون اساسي در حق ولايت فقيه و مردم جفا كردند حال آن كه بارها از حضرت امام(ره) شنيده بودند «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد». آنها همچنين از شهادت آقايان موسوي اردبيلي، هاشمي رفسنجاني، حاج سيداحمد خميني(ره) و... درباره اشاره مكرر امام به صلاحيت آيت الله خامنه اي براي رهبري آگاهند.
اگر هم آقاي انصاري از صداي آمريكا و ديگر رسانه هاي بيگانه انتظار ندارد كه از امام تعريف كنند- كه توقع درستي است- بايد پرسيد پس چه اتفاقي افتاده كه مواضع موسوي و خاتمي و مجمع روحانيون تبديل به عنوان اصلي و تيتر اول همان رسانه ها شده و اين طيف علي الدوام مورد جانبداري و ستايش آن رسانه ها قرار دارند؟ آيا رسانه هاي بيگانه اكنون از جمهوري اسلامي و ولايت فقيه تمجيد مي كنند يا از سران فتنه كه دست بر قضا حول و حوش مجمع روحانيون لانه كرده اند؟ آيا اين حضرات مورد بغض و كينه و ترور شخصيت صداي آمريكا و صداي اسرائيل و بي بي سي انگليس و... قرار دارند، يا جمهوري اسلامي و امام و ولايت فقيه؟

 



اگر چاقو دسته خود را بريد موسوي و خاتمي هم از اسرائيل برائت مي جويند (خبر ويژه)

خاتمي و موسوي اقدام رژيم شيمون پرز در كشتار اعضاي كاروان آزادي را محكوم كردند.
موسوي در بيانيه اي 5سطري نوشت: بار ديگر رژيم اشغالگرقدس در تجاوزي تازه كاروان شناورهاي غيرنظامي را هدف قرارداد تا خوي خشونت جوي خود را به نمايش گذارد. اين حمله كه منجر به كشته و زخمي شدن جمع كثيري شد، نقض فاحش مقررات بين المللي و حقوق اوليه انساني است. اينجانب اين جنايت بين المللي را محكوم و ضمن اعلام همدردي با مردم مظلوم فلسطين و تسليت به مردم تركيه به خاطر از دست دادن عده اي از هموطنانشان از جامعه بين المللي خواستار برخورد جدي با عاملين اين عمل غيرانساني و متجاوزين به كرامت انساني مي باشم.
خاتمي هم طي سخناني گفت: در شگفتم از شوراي امنيت كه به سادگي كشورهاي مستقل را كه مي خواهند از حق قانوني و شرعي خود با رعايت مقررات بين المللي استفاده كنند مورد تحريم و تهديد قرار مي دهد، ولي دربرابر جناياتي اينچنين بزرگ ساكت مي نشينند. در شگفتم از سازمان هاي مدافع حقوق بشر و نهادهايي چون دادگاه كيفري لاهه كه جنايات بزرگ رژيم غاصب را كه بارزترين مصداق جنايت عليه بشريت است مي بينند و جنايتكاران را به محاكمه نمي كشانند و عليه آنان اقدام نمي كنند و شگفتي بزرگ تر از كشورهاي اسلامي و عربي است كه چرا از توهم چندين ساله خود بيرون نمي آيند و در كنار ملت فلسطين و آرمان آن قرار نمي گيرند.
اظهارات خاتمي و موسوي در واقع حكم عليه خود است، چه آن كه آنها اواخر شهريورماه گذشته به همراه كروبي كوشيدند راهپيمايي روزجهاني قدس را دچار دودستگي كنند (چيزي كه آرزوي قريب به محال صهيونيست ها بود) و در همان تظاهرات حاشيه اي كه به دعوت سران فتنه در روز قدس به راه افتاد عناصر گروهكي و ضد انقلاب با گستاخي روي شعار مرگ بر اسرائيل خط كشيده و شعار «نه غزه نه لبنان» سر دادند كه با سكوت مطلق اين حضرات مواجه شد. اين در حالي بود كه شخص موسوي هم در مناظره ها و تبليغات انتخاباتي به طور مكرر، به سياست اساسي، اسلامي و انساني جمهوري اسلامي در حمايت از ملت فلسطين حمله كرد و در واقع مقدمات شعار انحرافي نه غزه نه لبنان را فراهم آورد.
خدمات فتنه سبز و سران اين جريان به رژيم سفاك صهيونيستي به حدي بود كه جلاداني چون شيمون پرز و نتانياهو بارها از آنها حمايت كردند. شيمون پرز رئيس جنايتكار رژيم صهيونيستي كه متهم اصلي جنايت اخير در سواحل غزه است به فاصله كمتر از 20 روز (15بهمن تا 4اسفند88)، دو بار ديگر از فتنه سبز حمايت كرد. او بهمن ماه در دانشگاه هرتسليا به صراحت گفت: مخالفت با رژيم اسلامي، از برقراري تحريم هاي اقتصادي كم اهميت تر نيست. نبرد عليه رژيم اسلامي از بيرون مرزها آغاز نمي شود بلكه از داخل مرزهاي ايران شروع مي شود. ما بايد از جنبش سبز و مخالفاني كه با رژيم مبارزه مي كنند دلجويي و آنها را دلگرم سازيم.
وي اوايل اسفند سال گذشته نيز طي سخناني در همايش ساليانه روساي آژانس يهود (سوختوت) تاكيد كرد: مسئله خطرناك، ماهيت حكومت اسلامي است. ما بايد از مخالفان حمايت كنيم تا دلگرم شوند. آنها به نيابت از ما با رژيم اسلامي مي جنگند.
موسوي و خاتمي و كروبي حتي يكبار هم-تاكيد مي شود حتي يكبار- عليه اين سخنان موضع نگرفتند و از حمايت هاي سران جنايتكار رژيم صهيونيستي ابراز برائت و انزجار نكردند تا اكنون كه بالاجبار و از ترس بدگماني و نفرت بيشتر افكارعمومي مجبور شده اند نسبت به جنايت بي سابقه رژيم صهيونيستي و نفرت غرب ابراز شگفتي بكنند! و اين همان غربي است كه صادقانه! به موازات حمايت از رژيم صهيونيستي از سران فتنه در ايران هم حمايت مي كند.
اكنون جا دارد بپرسيم صهيونيست هاي سفاك و جنايتكار و وحشي، براساس چه استدلال درستي از فتنه سبز و بازيگران آن دفاع مي كنند؟ و چرا فتنه گران را سربازان پياده نظام خود كه با جمهوري اسلامي مي جنگند، توصيف مي كنند؟ موسوي و خاتمي اگر سر سوزني صداقت دارند، هنوز هم دير نشده، علني اعلام كنند كه شعار «نه غزه نه لبنان» شعاري انحرافي و صهيونيستي بود و ما، از تحريك شده هاي صهيونيسم بين المللي، اعلام برائت مي كنيم. اگر چاقو دسته خود را بريد، حتماً اين حضرات هم چنان موضعي اتخاذ خواهند كرد! دقيقاً به همين دليل هم بود كه سايت صهيونيستي بالاترين مجدداً اعلام كرد: مسئله غزه مسئله جنبش سبز نيست، مسئله جمهوري اسلامي است و ما باز هم مي گويم نه غزه، نه لبنان جانم فداي ايران.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14