(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 12 خرداد 1389- شماره 19660

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مراجع تقليد و جامعه مدرسين جنايت رژيم صهيونيستي را محكوم كردند
رهبر انقلاب در پيامي به مناسبت حمله صهيونيست ها به ناوگان آزادي:
آمريكا و دولت هاي اروپايي مسئول جنايت هاي اسرائيل هستند
معاون پارلماني وزير كشور:طرح عفاف و حجاب از سوي مردم و مسئولين به طور جدي در حال پيگيري است
اعلام آمادگي نمايندگان مجلس براي پيوستن به كاروان آزادي
در پي حمله به ناوگان آزادي سيداحمد خاتمي: كشورهاي اسلامي غيرت ديني خود را به نمايش بگذارند
كشتي اقيانوس پيماي ساخت ايران به ناوگان كشتيراني كشور پيوست
جليلي در گفت وگوي تلفني با خالد مشعل: رژيم صهيونيستي تهديدي براي جهان است
اخبار ادبي و هنري
محكوميت رژيم صهيونيستي توسط ساكنان جزاير هرمزگان
بيش از يك ميليون تن ميعانات گازي پارس جنوبي صادرشد
مديرعامل سازمان توسعه برق ايران خبر داد راه اندازي 2 واحد بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي علي آباد
معاون وزيربازرگاني خواستار شد كاهش هزينه هاي توليد براي ورود به بازارهاي جهاني
نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري:
تشكيل وزارت امر به معروف و نهي از منكر خواسته امام خميني بود
رئيس كل گمرك ايران خبر داد اصلاح قانون امور گمركي در راستاي طرح تحول اقتصادي



مراجع تقليد و جامعه مدرسين جنايت رژيم صهيونيستي را محكوم كردند

در پي اقدام ددمنشانه رژيم صهيونيستي در حمله به ناوگان آزادي، مراجع تقليد و جامعه مدرسين حوزه علميه قم اين جنايت را محكوم كردند.
آيت الله ناصر مكارم شيرازي با محكوم كردن جنايت اخير رژيم صهيونيستي در غزه گفت: حوزه هاي علميه نبايد در برابر اين اقدام وحشيانه سكوت كنند، بايد حركات فراگيري در محكوميت آن در حوزه هاي علميه صورت گيرد.
به گزارش رسا، آيت الله مكارم شيرازي از مراجع تقليد ديروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم در جمع صدها تن طلاب حوزه هاي علميه با اشاره به جنايات اخير رژيم صهيونيستي در غزه گفت: جنايتي كه از سوي اسرائيل غاصب در روزهاي اخير سر زده، در طول تاريخ بي سابقه است.
وي افزود: بنده در طول تاريخ چنين جنايتي را به ياد ندارم و به شدت اين عمل وحشيانه را محكوم مي كنم.
اين مرجع تقليد تصريح كرد: سزاوار است همه حوزه هاي علميه اين اقدام وحشيانه را محكوم كنند و از سوي مديريت حوزه و حوزه هاي علميه اقدامي جدي در اين خصوص صورت گيرد.
وي تاكيد كرد: همچنين مردم ايران اسلامي در حركتي همسو و هماهنگ در روز جمعه اين عمل وقيحانه را محكوم كنند تا درس بزرگي به رژيم صهيونيستي داده باشند.
آيت الله حسين نوري همداني نيز با اشاره به حمله رژيم صهيونيستي به كاروان آزادي غزه گفت: مسلمانان در مقابل اين اقدام صهيونيست ها آرام نمي نشينند و رژيم صهيونيستي بايد منتظر عواقب اقدام خود باشد.
اين مرجع تقليد در ديدار با اعضاي بسيج شهرستان ساوه، اعضاي سپاه رباط كريم تهران و تعدادي از اعضاي ستاد هماهنگي ارتحال امام(ره) جنايت اخير رژيم صهيونيستي را به شدت محكوم كردند.
همچنين آيت الله سيدمحمد علوي گرگاني در ديدار با اعضاي برگزاركننده مراسم هاي نيمه خردادماه با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در حمله به كشتي آزادي گفت:بايد دشمن خود را بشناسيم و بدانيم كه چنين دشمني داريم، اينها حتي به كشتي نماد آزادي هم رحم نكردند.
وي افزود: اين كشتي كه براي مردم مظلوم غذا و دارو ارسال مي كرد مورد هدف رژيم صهيونيستي قرار گرفت و اين كار محكوم است.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز با صدور بيانيه اي با محكوميت اقدام اخير رژيم صهيونيستي در حمله به ناوگان آزادي تاكيد كرد: خبر هدف قرار گرفتن كشتي هاي امدادرساني به مردم مظلوم غزه و كشته و مجروح شدن بسياري از انسانهاي بي گناه توسط رژيم صهيونيستي، خشم و نفرت جهانيان- بويژه مسلمانان منطقه- را برانگيخته است. بي ترديد اين اولين و آخرين جنايت صهيونيست ها نبوده و نخواهد بود.
اين بيانيه افزود: آن روي سكه اين حوادث، ضعف و سستي صهيونيست را مي رساند. شكست رژيم صهيونيستي از مقاومت جانانه مردم غزه در نبرد 22روزه باعث شده كه آنان حتي از كمك هاي مادي و دارويي نيز احساس خطر و هراس كنند.
در اين بيانيه همچنين تصريح شده است: جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن محكوم نمودن اين عمل ددمنشانه اقدام عاجل اعضاي شوراي امنيت و سازمان ملل متحد براي مقابله با رژيم سفاك و تروريستي صهيونيست را خواستار است و همه مسلمانان جهان را به هوشياري بيشتر فرا مي خواند.

 



رهبر انقلاب در پيامي به مناسبت حمله صهيونيست ها به ناوگان آزادي:
آمريكا و دولت هاي اروپايي مسئول جنايت هاي اسرائيل هستند

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي، حمله جنايتكارانه و قساوت آميز رژيم صهيونيستي به كاروان دريائي امدادي و بشردوستانه را، حمله به افكار عمومي و وجدانهاي بشري از سراسر جهان خواندند و تاكيد كردند: امروز فلسطين ديگر نه مسئله عربي و حتي نه فقط اسلامي، بلكه مسئله حقوق بشري جهان معاصر است و حاميان اين رژيم سفاك و گستاخ بويژه آمريكا، انگليس و فرانسه جداً بايد پاسخگو باشند.
متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
حمله جنايتكارانه و قساوت آميز رژيم صهيونيست به كاروان دريائي امدادي و بشردوستانه، حلقه ديگري از زنجيره جنايتهاي بزرگي است كه آن حكومت شرير و خبيث، هفتمين دهه حيات ننگين خود را با آن انباشته است. اين نمونه اي است از رفتار گستاخانه و بي رحمانه اي كه مسلمانان در اين منطقه و بخصوص در سرزمين مظلوم فلسطين دهها سال است كه با آن دست و پنجه نرم مي كنند. اين بار اين كاروان، اسلامي يا عربي نبود، بلكه افكار عمومي و وجدانهاي بشري از سراسر جهان را نمايندگي مي كرد. اين حمله جنايتبار بايد براي همه مدلل كرده باشد كه صهيونيزم، چهره جديد و خشن تري از فاشيزم است كه اين بار از سوي دولتهاي مدعي آزادي و حقوق بشر و بيش از همه دولت ايالات متحده آمريكا، حمايت و كمك مي شود.
آمريكا و انگليس، فرانسه و ديگر دولتهاي اروپائي كه از اين جانيان بالفطره، حمايت سياسي و رسانه اي و نظامي و اقتصادي كرده و همواره پشت سر فاجعه آفريني هاي آنان ايستاده اند، جداً بايد پاسخگو باشند. وجدانهاي بيدار در سراسر جهان بايد جداً بينديشند كه بشريت امروز با چه پديده خطرناكي در منطقه حساس خاورميانه روبرو است؟ چه رژيم سفاك و گستاخ و ديوانه اي امروز بر كشور غصب شده فلسطين و مردم مظلوم و داغديده آن تحكم مي كند؛ سه سال محاصره غذائي و داروئي و حياتي يك و نيم ميليون زن و مرد و كودك در غزه، به چه معني است؛ كشتار و حبس و شكنجه روزانه جوانان در غزه و ساحل غربي چگونه قابل فهم است؟
فلسطين، ديگر نه مسئله عربي و حتي نه فقط مسئله اسلامي، بلكه مهمترين مسئله حقوق بشري جهان معاصر است.
كار نمادين و درخشان اعزام كاروان دريائي به غزه، بايد در دهها شكل و شيوه ديگر بارها و بارها تكرار شود. حكومت سفاك صهيونيست و حاميان آن بويژه آمريكا و انگليس بايد قدرت شكست ناپذير عزم و بيداري وجدان عمومي جهان را در برابر خود ببينند و حس كنند.
دولتهاي عربي در معرض آزموني دشوار قرار گرفته اند. ملتهاي بيدار عرب از آنان اقدامي قاطع و جازم مطالبه مي كنند. كنفرانس اسلامي و اتحاديه عرب نبايد به كمتر از برداشتن كامل محاصره غزه و توقف كامل دست اندازي به خانه ها و سرزمينهاي فلسطيني در كرانه غربي و محاكمه جنايتكاراني چون نتانياهو و ايهود باراك، قانع شوند.
ملت مجاهد فلسطين و مردم و دولت مردمي غزه نيز بدانند كه دشمن خبيث آنان اكنون از هميشه ضعيف تر و آسيب پذيرتر است. جنايت دريائي روز دوشنبه نه نشانه قدرت، كه نشان درماندگي و سراسيمگي رژيم غاصب است. سنت الهي بر اين جاري شده كه ستمگران در اواخر دوران ننگ آلود خود، به دست خويش، سرنوشت محتوم فنا و زوال خود را نزديكتر كنند. حمله به لبنان و سپس حمله به غزه در سالهاي پيش، از جمله همين اقدامهاي ديوانه وار بود كه تروريستهاي اريكه نشين صهيونيست را به دره سقوط نهائي نزديكتر كرد. حمله به كاروان امدادي بين المللي در آبهاي مديترانه نيز اقدام ابلهانه ديگري از همان قبيل است.
برادران و خواهران فلسطيني! به خداوند حكيم و قدير اعتماد كنيد، قدرت خود را باور كنيد و بر آن بيفزائيد. و به پيروزي نهائي يقين داشته باشيد و بدانيد كه: ولينصرن الله من ينصره ان الله لقوي عزيز.
سيدعلي خامنه اي
11 خرداد 1389

 



معاون پارلماني وزير كشور: طرح عفاف و حجاب از سوي مردم و مسئولين به طور جدي در حال پيگيري است

معاون پارلماني وزير كشور تاكيد كرد كه طرح عفاف و حجاب داراي دو بخش مردمي و حاكميتي است و هر دو بخش آن به طور مستمر و جدي پيگيري مي شود.
مهدي محمدي فر معاون پارلماني وزير كشور در گفت وگو با فارس، با اشاره به حضور وزير كشور در فراكسيون هاي مختلف مجلس پيرامون «عفاف و حجاب» اين ديدارها را موفقيت آميز خواند و گفت: در ديدارهاي جداگانه اي كه وزير كشور با فراكسيون هاي روحانيون، انقلاب اسلامي، زنان و نيز مجمع نمايندگان تهران برگزار كرد، طرح «عفاف و حجاب» مورد تاييد همه نمايندگان ملت قرار گرفت.
وي افزود: مقرر شده كه وزارتخانه ها و دستگاه هاي مربوطه همچون وزارت ارشاد، علوم، آموزش و پرورش و سازمان صدا و سيما و نيروي انتظامي در زمينه «عفاف و حجاب» همكاري هاي لازم را انجام دهند.
محمدي فر در واكنش اظهارات برخي، كه پيگيري «عفاف و حجاب» را امري مقطعي مي دانند، با تاكيد بر اين كه «عفاف و حجاب» و نيز امر به معروف و نهي از منكر كار هميشگي و دائمي است، اظهار داشت: اين طرح داراي دو بخش مردمي و حاكميتي است و به جد در هر دو مورد آن پيگيري مي شود.

 



اعلام آمادگي نمايندگان مجلس براي پيوستن به كاروان آزادي

عضو دبيرخانه كنفرانس حمايت از انتفاضه مردم فلسطين از اعلام آمادگي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي پيوستن به كاروان آزادي خبر داد.
«محمود احمدي بيغش» روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: با توجه به اعلام حمايت كشورهاي مختلف از كاروان آزادي، تلاش نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين است كه هياتي پارلماني از جمهوري اسلامي ايران نيز به اين كاروان بپيوندد.
وي افزود: اعزام چهار تن از نمايندگان منتخب براي پيوستن به كاروان كمك هاي انسان دوستانه به غزه در ديدار روز سه شنبه با علي لاريجاني پيگيري مي شود.
وي يادآور شد: عوض حيدرپور، پرويز سروري و شبيب جويجري و احمدي بيغش، چهار نماينده عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس آمادگي خود را براي پيوستن به كاروان آزادي اعلام كرده اند.
عضوكميته حمايت از انتفاضه مردم فلسطين يادآور شد: در دوران حمله رژيم صهيونيستي به غزه نيز جمعي از نمايندگان براي اعزام به مصر و ارسال كمك به مردم مقاوم اين شهر اعلام آمادگي كردند كه برغم تلاش ها و پيگيري هاي انجام شده اين هيئت با كارشكني دولت مصر روبرو شدند.
احمدي بيغش ادامه داد: اعزام اين هيات پارلماني ايران به دليل تاخير در صدور رواديد توسط دولت مصر متوقف شد.
كاروان آزادي متشكل از 9 كشتي حامل 10 هزار تن كمك غذايي و پزشكي براي مردم تحت محاصره غزه كه قرار بود وارد آب هاي غزه شود اما از سوي نيروي دريايي رژيم صهيونيستي مورد حمله قرار گرفت؛ در اين حمله شماري از افرادي كه در اين كشتي حضور داشتند به شهادت رسيدند و تعدادي نيز زخمي شدند.

 



در پي حمله به ناوگان آزادي سيداحمد خاتمي: كشورهاي اسلامي غيرت ديني خود را به نمايش بگذارند

خطيب موقت نمازجمعه تهران خواستار اقدام كشورهاي اسلامي بخصوص سازمان كنفرانس اسلامي در برابر جنايت اخير رژيم صهيونيستي شد.
آيت الله سيداحمد خاتمي در گفت وگو با ايسنا، اقدام اخير رژيم صهيونيستي در حمله به ناوگان آزادي را مصداق دزدي دريايي، تروريسم بين المللي و وحشي گري محض دانست و گفت: اين حادثه بار ديگر سيماي جنايتكار رژيم جعلي صهيونيستي و پرونده اين رژيم كه حاوي اوراق سياه ننگين است را نشان داد و از طرف ديگر در حال حاضر حتي ساده لوح ترين آدم هاي دنيا نيز فهميده اند كه اين رژيم جلاد است و دنيا بايد نگران اين جلاد وحشي كه مجهز به سلاح هاي هسته اي نيز است و اين اقدامات ضدانساني و جنايتكارانه را انجام مي دهد باشد.
وي با بيان اين كه اين اقدام رژيم صهيونيستي آزمون مجددي است براي كشورهايي كه داعيه دموكراسي و حقوق بشر دارند، به خصوص آمريكا كه داعيه دموكراسي، دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم را دارد، گفت: تاكنون آمريكا ننگين ترين رفتار را در اين رابطه داشته و اجازه نداده است كه قطعنامه اي عليه اين رژيم جعلي در شوراي امنيت تصويب شود.
اين عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم، با بيان اين كه حادثه رخ داده حادثه بسيار دردناكي است و جا دارد كه جهانيان از اين فرصت استفاده كنند و ضربه كاري به هر وسيله اي كه مي دانند از جمله برگزاري راهپيمايي به اين رژيم وارد كنند، خاطرنشان كرد: از اين رهگذر نبايد مظلوميت مردم غزه و در محاصره بودن آن ها به فراموشي سپرده شود و بايد هر چه زودتر محاصره غزه پايان پيدا كند.
او هم چنين در ادامه به وظيفه سازمان هاي بين المللي و اسلامي در اين ارتباط اشاره كرد و گفت: فلسفه وجودي سازمان هاي بين المللي حضور در اين عرصه است. حضور در عرصه دفاع از انسان هايي كه حقوق شان توسط رژيم صهيونيستي زير پا گذاشته مي شود.
خطيب موقت نمازجمعه تهران، هم چنين با بيان اين كه فلسفه وجودي سازمان كنفرانس اسلامي دفاع از مسئله فلسطين و مردم مظلوم آن است، اظهار كرد: سازمان هاي بين المللي بايد هر چه زودتر به وظيفه انساني خود عمل كنند وگرنه فلسفه وجودي آن ها از بين مي رود.
كشورهاي اسلامي نيز بايد در جهت انتقام خون هايي كه توسط اين رژيم بر روي زمين ريخته شده تلاش كنند واگر مي خواهند رضايت خدا و اولياي دين را داشته باشند مي بايست تمام غيرت ديني خود را به نمايش بگذارند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري، با بيان اين كه حداقل مجازات صهيونيست ها اخراج سفيران اين رژيم ازسوي كشورها است، گفت: از كشورهاي اسلامي انتظار مي رود كه اين اقدام شايسته را انجام دهند و كشورهايي كه گزارش مي رسد در پشت صحنه به دنبال رابطه با اسرائيل هستند از اين حوادث عبرت بگيرند و برخورد قاطع با اين رژيم خونخوار داشته باشند.

 



كشتي اقيانوس پيماي ساخت ايران به ناوگان كشتيراني كشور پيوست

نخستين كشتي اقيانوس پيماي ساخت داخل با نام ايران- اراك پس از بررسي هاي فني و انجام دريانوردي موفقيت آميز عصر دوشنبه در بندرعباس به ناوگان كشتيراني جمهوري اسلامي ايران پيوست.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شركت كشتي سازي ساحل (ايزوايكو) اين كشتي اقيانوس پيما با عرض 30متر، طول 185 متر و ارتفاع18متر بيش از هفت هزار تن وزن داشته و توانايي حمل 30 هزارتن بار معادل دوهزارو200 كانتينر را دارد.
اين كشتي اقيانوس پيما كه قادر است 25 روز بدون توقف و به صورت مستمر در اقيانوس ها سفر كند با هزينه اي بالغ بر 50 ميليارد تومان ساخته شده است.
موتور كشتي ايران- اراك با وزن 600 تن و قدرت 16هزار و700 كيلووات قادر است سرعت 5/21 گره دريايي را براي اين كشتي تامين كند.
عمليات ساخت اين كشتي از مردادماه سال 1382 آغاز شده بود.
اسناد تحويل كشتي اقيانوس پيما ايران - اراك عصر دوشنبه با حضور وزير بازرگاني و جمعي از مسئولان كشوري در بندرعباس به امضا رسيد. اين اسناد بين شركت كشتي سازي فراساحل (ايزوايكو) به عنوان سازنده و شركت كشتيراني جمهوري اسلامي به عنوان مالك به امضاء رسيده است.

 



جليلي در گفت وگوي تلفني با خالد مشعل: رژيم صهيونيستي تهديدي براي جهان است

دبير شوراي عالي امنيت ملي، رژيم صهيونيستي را تهديدي براي جهان دانست و دفاع از فلسطين را دفاع از آزادي برشمرد.
سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در گفت وگوي تلفني با خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس، اظهار داشت: حماقت رژيم صهيونيستي نشان داد كه اين رژيم تهديدي براي جهان آزاده است، همچنان كه دفاع از فلسطين و غزه، دفاع از آزادي است.
در اين گفت وگو خالد مشعل، رئيس دفتر سياسي مقاومت اسلامي فلسطين، ضمن تشكر از مواضع و پشتيباني جمهوري اسلامي ايران از مردم فلسطين، گفت: جامعه جهاني بايد در برابر جنايات رژيم صهيونيستي بايستد و امروز زمينه مجازات اين رژيم فراهم شده است.
جليلي همچنين در گفت وگوي تلفني با علي شامي وزير امور خارجه لبنان كه كشورش رياست شوراي امنيت سازمان ملل را برعهده دارد، ضمن بررسي آخرين تحولات مربوط به حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به كاروان حامل كمك هاي انسان دوستانه براي مردم غزه، خواستار برخورد شوراي امنيت با جنايات رژيم صهيونيستي و هماهنگي كشورهاي منطقه در مقابله با اين جنايات شد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين كه جنايات اخير رژيم صهيونيستي در حمله به كاروان آزادي و به شهادت رساندن گروهي از اعضاي آن، حمله به همه آزاديخواهان جهان محسوب مي شود و بايد آن رژيم هزينه اين رفتار خود را بپردازد تصريح كرد: اين جنايت بار ديگر نشان داد اين رژيم نه تنها تهديدي براي لبنان و فلسطين، بلكه خطري آشكار براي جهان اسلام و جامعه جهاني است و كشورهايي كه خود را متعهد به امنيت اين رژيم مي دانند نيز بايد در قبال جنايات آن پاسخگو باشند.
در اين گفت وگو وزير خارجه لبنان نيز با اشاره به مواضع و اقدامات مقامات و دولت لبنان در قبال اين جنايات و درخواست لبنان براي برگزاري نشست فوق العاده شوراي امنيت براي بررسي آن، از رايزني هاي كشورش با ساير كشورهاي اسلامي در اين زمينه خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه در اجلاس فوق العاده اتحاديه عرب تصميمات مناسبي اتخاذ شود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به علاوه در تماس تلفني با «شيخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثاني»، نخست وزير و وزير خارجه قطر، درباره آخرين تحولات مربوط به تهاجم رژيم صهيونيستي گفت وگو و رايزني كرد.
وي با اشاره به اينكه اين جنايت نشانگر عجز و ناتواني رژيم صهيونيستي و نشانه اخلال در سيستم رواني اين رژيم است، تاكيد كرد: اين جنايت وحشيانه ماهيت رژيم صهيونيستي را بيش از پيش نمايان ساخته و بر ماهيت تروريستي اين رژيم، دزدي و راهزني دريايي را نيز افزوده است.
جليلي با تاكيد بر لزوم هماهنگي بين كشورهاي منطقه و نيز كشورهاي اسلامي براي مقابله موثر، گسترده و مستمر با رژيم صهيونيستي تصريح كرد: دشمن صهيونيستي بايد هزينه اين جنايت خود را بپردازد و حداقل اين هزينه پايان بخشيدن به محاصره مردم مظلوم غزه است.
نخست وزير و وزير خارجه قطر نيز در اين گفت وگوي تلفني ضمن تشريح اقدامات انجام شده و برنامه هاي آتي دولت قطر براي مقابله با اين جنايت صهيونيست ها، تصريح كرد: هرگونه اقدام كشورهاي منطقه و اسلامي بايد فراتر از موضع گيري و صدور بيانيه بوده و بايد اقدامات عملي براي رفع محاصره غزه در دستور كار باشد.

 



اخبار ادبي و هنري

فيلم حمله رژيم صهيونيستي به كشتي آزادي ساخته خواهد شد
در راستاي ثبت تاريخي و محكوميت حمله ددمنشانه رژيم غاصب و اشغالگر قدس به كشتي هاي حامل كمك هاي انساني به مردم غزه (كشتي هاي آزادي) كه قصد امدادرساني و شكستن محاصره هزار روزه غزه مظلوم را داشتند، يك فيلم بلند سينمايي با حمايت معاونت امور سينمايي ساخته خواهد شد.
معاونت سينمايي ارشاد از هر فيلمساز آزاده اي در اقصي نقاط دنيا كه بتواند بهترين فيلمنامه را در اين خصوص ارائه دهد در ساخت اين فيلم حمايت تمام عيار خواهد كرد.
محكوميت جنايت رژيم صهيونيستي توسط هنرمندان
جمعي از هنرمندان و سينماگران جنايت اخير رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.
گروهها، نهادهاي فرهنگي و هنري با صدور بيانيه هايي جنايت اخير رژيم صهيونيستي را محكوم كرده و خواستار واكنش هنرمندان به اين فاجعه شدند.
حوزه هنري، سازمان بسيج هنرمندان، هيئت اسلامي هنرمندان (با امضاي بيش از 50 هنرمند)، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون فرهنگي وزير ارشاد و... حمله نظامي اشغالگران قدس به كمك هاي انسان دوستانه به غزه را محكوم كردند.
نويسنده مدافع غزه در زندان رژيم صهيونيستي
هنينگ مانكل نويسنده سوئدي آثار جنايي، پس از حمله بامداد ديروز به كشتي هاي حامي مردم غزه، در بازداشت رژيم صهيونيستي به سر مي برد.
اين نويسنده 62 ساله پس از 48 ساعت تعقيب و گريز از سوي پليس قبرس، در اين جزيره به افراد اين كشتي كوچك سوئدي براي حمايت از مردم غزه ملحق شده بود.
به گزارش خبرگزاري كتاب به نقل از خبرگزاري فرانسه، در حالي كه تا چند ساعت پيش اطلاعي از حال هنينگ مانكل نويسنده مشهور سوئدي در دست نبود و بيم اين مي رفت كه با حمله بالگردهاي رژيم صهيونيستي و آتش گشودن به كشتي هاي حامي مردم غزه جان او نيز به خطر افتاده باشد، ساعاتي پيش اعلام شدكه او همراه 8 سوئدي ديگر در بازداشت به سر مي برد.
سينماي ضد استعماري جهان در جشنواره دفاع مقدس
بخش هاي مختلف بين المللي جشنواره فيلم دفاع مقدس اعلام شد.
بخش سينماي بين الملل جشنواره فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس در قالب پنج شاخه شامل «مسابقه فيلم هاي بلند»، «مسابقه فيلم هاي مستند»، «مسابقه فيلم هاي كوتاه»، «بزرگداشت» و «ويژه غزه» طراحي و پي ريزي شده است.
بخش مسابقه فيلم هاي بلند شامل فيلم هاي سينمايي توليد پنج سال اخير كشورهاي مختلف در حوزه انقلاب ها و جنبش هاي مردمي بر عليه استعمار و استكبار جهاني و نيز حركت مقاومت در كشورهاي خاورميانه مي شود.
همچنين، بخش مسابقه فيلم هاي مستند دربرگيرنده فيلم هاي مستندي است كه طي پنج سال اخير با موضوعيت انقلاب ها و حركت هاي ضداستعماري و جنبش هاي مردمي ضد استكباري و نيز، روايتگر مقاومت در كشورهاي خاورميانه و جهان اسلام شكل گرفته است. علاوه بر اين، فيلم هاي كوتاهي كه در پنج سال اخير در كشورهاي مختلف جهان با موضوعات و محورهاي ذكر شده توليد شده باشند در بخش مسابقه فيلم هاي كوتاه پذيرفته مي شوند.
يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس در همدان و چند كشور برگزار خواهد شد.
دفاع از شوراي بررسي ارائه آثار به جشنواره ها
رئيس مركز سينماي مستند با بيان اين كه شوراي بررسي آثار كوتاه و مستند براي ارسال به جشنواره هاي جهاني قصد محدود كردن فعاليت ها را ندارد، از تشكيل اولين جلسه اين شورا با حضور فيلمسازان تا دو هفته آينده و شروع كار شورا از جشنواره هاي الف خبر داد.
شفيع آقامحمديان در خصوص تشكيل شوراي بررسي آثار كوتاه و مستند براي ارسال به جشنواره هاي جهاني در گفت وگو با فارس گفت: در حال حاضر مشغول انتخاب اعضاي اين شورا هستيم. اين شورا متشكل از فيلمسازان كوتاه، مستندسازان و مديران خواهد بود. وي در ادامه در خصوص تعداد اعضاي اين شورا افزود: پيش بيني اوليه ما 7 نفر است ولي ممكن است تعداد اعضاي شورا تا 9 نفر هم افزايش پيدا كند. در اين شورا فيلم هايي كه قصد نمايش در كشورهاي خارجي را دارند، بررسي مي شوند و نظريات اين شورا به اداره كل نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد ارسال خواهد شد. در واقع اين شورا وظيفه بازبيني و ارائه نظر كارشناسانه را دارد.

 



محكوميت رژيم صهيونيستي توسط ساكنان جزاير هرمزگان

كيش - خبرنگار كيهان:
ساكنان شيعه و سني جزاير كيش، قشم، هرمز، لاوان، هندورابي و بنادر چارك و لنگه حمله رژيم صهيونيستي به كشتي هاي حامل كمك هاي بشردوستانه براي مردم غزه را محكوم كردند.
نمازگزاران مساجد جزاير مزبور سه شنبه شب پس از اقامه نمازمغرب و عشا با فريادهاي «الله اكبر»، «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» ، ضمن حمايت از مردم مظلوم غزه حمله نظاميان صهيونيستي به كشتي هاي حامل كمك هاي دارويي و غذايي مردم به ساكنان غزه را محكوم كردند.
بنابراين گزارش ايرانيان مقيم شارجه و دبي نيز همراه با مسلمانان كشورهاي هندوستان، پاكستان، افغانستان، فيليپين نيز پس از اقامه نمازجماعت، حمله و جنايت اسرائيل عليه راهيان عزت و شرف با نام ناوگان آزادي غزه را در درياي مديترانه به شدت محكوم كردند.
مردم هرمزگان هنوز به ياد دارند كه ناو جنگي آمريكا چطور هواپيماي مسافربري ايران را بر فراز آب هاي نيلگون خليج فارس هدف قرار داد و آنان مجبور شدند پيكرهاي بي جان كودكان، زنان و مردان بيگناه را از آب جمع آوري كنند. امروز هم فرزند ناخلف همان استكبار جهاني كشتي غيرنظامي را در مديترانه هدف قرار داده كه جرم سرنشينان آن انسان دوستي و كمك به همنوع بود.

 



بيش از يك ميليون تن ميعانات گازي پارس جنوبي صادرشد

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس اعلام كرد: در فروردين و ارديبهشت ماه امسال يك ميليون و 211هزار تن ميعانات گازي پارس جنوبي از عسلويه به خارج از كشور صادر شد.
به گزارش ايرنا مهندس «موسي سوري» دوشنبه شب با اعلام اين خبر درجمع خبرنگاران افزود: در دو ماه گذشته 30هزارتن كالا از طريق مجتمع بندري پارس وارد منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس شده است.
وي گفت: بيش از 100فروند شناور خدماتي، ارسال محموله هاي مورد نياز تاسيسات فراساحلي و سكوهاي گازي پارس جنوبي را انجام داده اند.
به گفته سوري دراين مدت 33هزار تن گوگرد توليدي فازهاي پالايشگاهي پارس جنوبي نيز صادر شده است.
مجتمع عظيم بندري پارس شامل بندر تخصصي صادرات محصولات پتروشيمي با 15 پست اسكله و كاربري صدور ميعانات گازي و محصولات مجتمع هاي پـالايشگاهي با قابليت پذيرش شناورهايي با ظرفيت 150هزار تن يكي از بزرگترين و مهمترين بندرهاي صنعتي كشور است.

 



مديرعامل سازمان توسعه برق ايران خبر داد راه اندازي 2 واحد بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي علي آباد

گرگان- خبرنگار كيهان:
رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان توسعه برق ايران از راه اندازي 2 واحد بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي علي آباد خبر داد.
مجيد صالحي در بازديد از طرح افزود: در راستاي توسعه توليد برق در شمال كشور و پاسخگويي به رشد مصرف منطقه گلستان، واحدهاي اول و دوم بخش گاز از 6 واحد نيروگاه بخش خصوصي سيكل تركيبي علي آباد راه اندازي شد.
وي اظهار داشت: نيروگاه سيكل تركيبي علي آباد در فاز نخست با 6 واحد گازي هر يك به ظرفيت 162مگاوات در مجموع به ميزان 972 مگاوات در دستور كار سازمان توسعه برق ايران قرار گرفته است كه توسط شركت سرمايه گذار طرح، در زميني به مساحت 42 هكتار و سرمايه اي افزون بر سه تريليون و 838 ميليارد ريال در دست احداث است.
به گفته صالحي اين نيروگاه با هدف تشويق، حمايت و جذب سرمايه گذاري غيردولتي در بخش نيروگاهي و همچنين استفاده از حداكثر توان مهندسي داخل كشور و ارتقاي دانش فني در ساخت نيروگاه ها به روش ساخت، مالكيت و بهره برداري» (O.O.B) توسط بخش خصوصي در حال احداث است.
وي افزود: طبق برنامه زمان بندي شده، چهار واحد باقيمانده از فاز شماره يك اين نيروگاه تا پايان سال جاري مورد بهره برداري قرار مي گيرد و در ارديبهشت سال آينده اين نيروگاه به بهره برداري تجاري خواهد رسيد.
نيروگاه سيكل تركيبي علي آباد كه در 50 كيلومتري شهر گرگان و در 5/6كيلومتري شهر علي آباد واقع شده است، از گاز طبيعي به عنوان سوخت اصلي و گازوئيل به عنوان سوخت دوم استفاده مي كند.

 



معاون وزيربازرگاني خواستار شد كاهش هزينه هاي توليد براي ورود به بازارهاي جهاني

شهركرد-خبرنگاركيهان:
براي ورود به بازارهاي بين المللي بايد در جهت كاهش قيمت براي توليدكنندگان كالاهاي صنعتي و كشاورزي كشورمان قدم هاي اساسي برداريم.
معاون هماهنگي و امورمجلس وزارت بازرگاني كه در جلسه توديع و معارفه رئيسان سابق و جديد سازمان بازرگاني چهارمحال و بختياري سخن مي گفت افزود: چگونه است كه هر كيلو برنج پاكستاني و هندي در كشورمان حدود 14هزار ريال فروخته مي شود و همه از توليدكننده و مصرف كننده راضي هستند اما همين ميزان برنج كه در ايران توليد مي شود حدود 30هزار ريال قيمت دارد و مردم و مسئولان و توليدكنندگان ناراضي هستند.
عاشوري دليل اين موضوع را افزايش هزينه ها اعلام كرد و گفت: براي حل اين مشكل بايد چاره اي اساسي انديشيده شود.

 



نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري:
تشكيل وزارت امر به معروف و نهي از منكر خواسته امام خميني بود

اصفهان- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري گفت: تشكيل وزارت امر به معروف و نهي از منكر از خواسته هاي امام خميني«ره» در اوايل انقلاب بود.
آيت الله مهدوي گفت: تشكيل وزارت امر به معروف و نهي از منكر حرف جديدي نيست كه از سوي برخي از مراجع عظام تقليد از جمله آيت الله مكارم شيرازي مطرح مي شود بلكه اين طرح از خواسته هاي امام خميني در اوايل انقلاب بود.
وي افزود: متاسفانه ناهماهنگي هاي صورت گرفته از سوي دولت و مجلس باعث شد تاكنون اين خواسته محقق نشود و هم اكنون نيز عزمي براي تشكيل اين وزارتخانه از سوي مسئولان ذيربط ديده نمي شود.
امام جمعه موقت اصفهان در ادامه گفت: خوشبختانه استان اصفهان در زمينه مبارزه با بدحجابي اقدامات خوبي انجام داده اما براي رسيدن به نقطه مطلوب نياز به تلاش بيشتري از سوي مسئولان است.
رئيس اسبق ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان اصفهان با تقدير از عملكرد نيروي انتظامي در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي، خواستار همكاري بيشتر دستگاههاي مسئول در اين زمينه شد.

 



رئيس كل گمرك ايران خبر داد اصلاح قانون امور گمركي در راستاي طرح تحول اقتصادي

رئيس كل گمرك ايران گفت: اصلاح و بازنگري قانون امور گمركي كشور يكي از محورهاي طرح تحول اقتصادي است.
به گزارش ايرنا اردشير محمدي، روز دوشنبه در جمع كاركنان گمرك تبريز، تصويب لايحه ارايه شده به مجلس را تحول بزرگي در عرصه گمرك دانست و افزود: اين لايحه با كار كارشناسي و كسب نظر فعالان بخش خصوصي و دولتي تنظيم و به منظور حفظ انسجام براساس اصل 85 در كميسيون اقتصادي مجلس بررسي مي شود كه مصوبه اين كميسيون حكم مصوبه مجلس را دارد.
وي با اشاره به اينكه در اين قانون نيازهاي امروز جامعه تجاري مرتفع مي شود، اظهار داشت: ارائه خدمات الكترونيك، مبارزه با قاچاق، جاري شدن الزامات بين المللي، ترخيص فوري كالا و حسابرسي ترخيص كالا از مزاياي اين لايحه قانوني است.
محمدي با يادآوري اينكه 10 سال است اين لايحه بين مجلس، گمرك و وزارت امور اقتصاد و دارايي مبادله مي شود، گفت: با تصويب اين لايحه توسعه منابع انساني هم صورت مي گيرد.
وي با اشاره به اينكه سيستم خودكار اطلاعات گمركي پارسال در 15 گمرك كشور در راستاي سهولت و روان سازي امور گمرك اجرا شد، افزود: ارزش گذاري كالاهاي وارداتي بر پايه وب در گمرك غرب تهران اجرا و امسال نيز در 20 گمرك كشور پياده مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14