(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 خرداد 1389- شماره 19663

مدير دفتر امور زنان استانداري:
ايجاد مجتمع هاي فرهنگي و هنري بانوان را در سفر هيئت دولت به همدان پيگيري مي كنيم
موج شكن يا لنج شكن
كوتاه از ورزش شهرستانها
معاون فني و عمراني فرمانداري شهرستان: تردد خودروها در كرج چند برابر ظرفيت خيابانهاست
برخورد قضايي با متجاوزان به 90 هكتاراز عرصه هاي ملي در بروجن
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان: تمامي بدهيهاي شركت نساجي فومنات پرداخت مي شود
اعتبار 200 ميليارد توماني دولت براي اشتغالزايي در مناطق عشايري كشور
دررشته مهندسي برق دانشجوي بابلي رتبه اول كارشناسي ارشد را كسب كرد
تجليل از نخستين بانوي مجتهده در تهران
بازديد وزيرخارجه بروندي از توانمندي هاي گلستان
مجري طرح زيتون كشور: قزوين دومين توليدكننده زيتون كشور است
بهره برداري از تجهيزات بارگيري خودرو درمجتمع شهيد رجايي
به گفتأ فرماندارمجتمع خودروسازي سايپاي كاشان 23 هزار فرصت شغلي ايجاد مي كند
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان: توسعه پالايشگاه اصفهان از مصاديق روشن بي عدالتي است
فرماندار: 178 پروژه امسال در ورامين به بهره برداري مي رسد
اهداي گل به جاي سيگار در كاشان



مدير دفتر امور زنان استانداري:
ايجاد مجتمع هاي فرهنگي و هنري بانوان را در سفر هيئت دولت به همدان پيگيري مي كنيم

همدان- خبرنگاركيهان:
ايجاد مجتمع هاي فرهنگي و هنري ويژه بانوان را در سفر سوم هيئت دولت به استان همدان پيگيري مي كنيم.
«پروانه رضاقلي زاده» مديركل دفتر امور زنان و خانواده استانداري همدان با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگاران، افزود: كمبود مراكز فرهنگي تفريحي و ورزشي ويژه بانوان در استان همدان، باعث شده تا فضاي بانشاط و شادابي براي زنان استان پديد نيايد.
وي گفت: پيگيري تشكيل بنباد نخبگان زن، ايجاد انجمن زنان مبتكر و نوآور، شناسايي و فعال كردن بيشتر سازمان هاي مردم نهاد زنان، تشكيل بانك اطلاعات جامع بانوان استان از جمله برنامه هاي آينده و دردست اقدام دفتر امور زنان است.
رضاقلي زاده درباره فعاليت هاي كانون هاي فرهنگي اجتماعي بانوان گفت: در حال حاضر13 كانون فرهنگي اجتماعي بانوان با 9هزار عضو در استان داريم كه بعضي از آنها نيمه فعالند و اين وضعيت مطلوبي نيست.
وي علت ضعف اين كانونها را نيمه دولتي بودن آنها، نبود فضاي لازم در برخي شهرستان ها، عدم حمايت سازمان ها و دستگاه هاي دولتي از فعاليت كانون ها دانست و تصريح كرد: اكنون حذف اين كانون ها مطرح نيست بلكه در پي ساماندهي و تقويت و تنوع فعاليت آنها، احتمالا تحت عنوان جديدي، هستيم.

 



موج شكن يا لنج شكن

مهندس حيدرجم
صيادان روستاي مسن در جزيره قشم با نشان دادن لنج هاي درهم شكسته و قايق هاي متلاشي شده با اشاره به موج شكن مي گفتند «اين موج شكن است يا لنج شكن» پس از انقلاب وقتي اسكله و موج شكن اهالي مسن در جزيره قشم مورد توجه و نياز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي قرار مي گيرد، اهالي روستا و صيادان با طيب خاطر موج شكن خود را در اختيار سپاه پاسداران قرار مي دهند و درعين حال از طرف مسئولان قول ساخت يك موج شكن جديد در جاي مناسب داده مي شود. متعاقب اين قول، بخشي از موج شكن جديد در دو سمت غربي و شرقي محل انتخاب شده ديواركشي و دهانه اي در حدود 200متر به طور ناقص ساخته و رها مي شود، در اين به اصطلاح موج شكن، لنج ها در تلاطم بوده و صيادان از آسيب ديدن آنها نگران بودند. براي تشخيص اين نقص، از موج شكن سلخ بازديد شد، اين موج شكن با ديوارهاي بلندي به ارتفاع 3-5/2متر در قسمت خارجي معبر كناري موج شكن با انحناي ملايم ديده مي شود و دهانه آن به طور تقريبي 50متر با لبه هاي به هم رسيده در بخشي به موازات هم قرار دارد كه تعبيه شده است و لنج ها و قايق ها در آرامش كامل در داخل آن پهلو گرفته بودند.
شايع است كه اعتبار تكميل موج شكن مسن به تصويب رسيده است، صيادان انتظار داشتند براي جلوگيري از وارد شدن خسارات بيش از پيش و هرچه زودتر با تكميل ديواره ها و كاربردي شدن دهانه موج شكن از نفوذ موجب به داخل جلوگيري به عمل آيد.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

قهرماني كارگران قزوين
سمنان- خبرنگار كيهان:مسابقات تنيس روي ميز دسته اول قهرماني كارگران كشور با حضور 12 تيم در دو گروه 6 تيمي در سالن شهداي كارگران سمنان برگزار شد. در پايان اين مسابقات در رده تيمي و انفرادي استان قزوين به مقام قهرماني رسيد و تيم آذربايجان شرقي نيز در هر دو رده تيمي و انفرادي به مقام نايب قهرماني رسيد و تيم كرج سوم شد.
در پايان رقابتها، احكام مدال و كاپ قهرماني به نفرات و تيم هاي برتر اهدا شد. همچنين مازندران قهرمان مسابقات تنيس روي ميز دسته دوم كارگران كشور شد. در اين مسابقات كه با حضور 13 تيم در چهارگروه 3 و 4 تيمي در سمنان برگزار شد تيم بوشهر به مقام نايب قهرماني مسابقات دست يافت و همدان سوم شد.

برگزاري مسابقات كاراته بانوان در فريدونكنار
فريدونكنار- خبرنگار كيهان: مسابقات انتخابي كاراته بانوان كشور روزهاي دوم و سوم تيرماه در فريدونكنار برگزار مي شود. در اين مسابقات 750 ورزشكار زن در رشته كاراته با هم به رقابت مي پردازند.

همايش دوچرخه سواران فرهنگي
بهاباد يزد- خبرنگار كيهان: همايش دوچرخه سواري فرهنگيان و دانش آموزان بهاباد با شركت 200 دوچرخه سوار برگزار شد. در پايان اين همايش دوچرخه سواران در گلزار شهداي اين شهر نسبت به مقام شهدا اداي احترام كردند. در اين مسابقات به قيد قرعه به 240 نفر از شركت كنندگان جوايزي اهدا شد.

تاكيد بر احداث ورزشگاه شاهرود
شاهرود- خبرنگار كيهان: مجتبي رحيمي معاون استاندار و فرماندار شاهرود در جلسه بررسي پروژه هاي ورزشي شهرستان با اشاره به مصوبه هيئت دولت در دور اول سفر استاني مبني بر احداث مجموعه ورزشي 15 هزار نفري در شاهرود، خواستار اجراي سريع اين پروژه شد و گفت: با احداث اين ورزشگاه بسياري از مشكلات ورزشي اين شهر برطرف مي شود. وي ضرورت احداث ورزشگاه 3 هزار نفري شاهرود و استخر سرپوشيده بسطام را مورد تاكيد قرار داد.

صعود به قله كركزو
اسفراين- خبرنگار كيهان:به مناسبت بزرگداشت حكيم خيام نيشابوري گروه كوهنوردي اوريال به قله 3500 متري كركزو اسفراين صعود كردند.
در اين برنامه ورزشي كه تعداد 6 نفر از كوهنوردان به سرپرستي مجيد شيرزاد از شهرستان اسفراين حضور داشتند پس از فتح قله 3500 متري كركزو پرچم مقدس جمهوري اسلامي را در ارتفاعات اين قله به اهتزاز درآوردند.

قهرماني تيم فوتبال نفت و گاز مسجدسليمان
مسجدسليمان- خبرنگار كيهان: تيم فوتبال بزرگسالان نفت و گاز مسجدسليمان در پايان هفته چهاردهم ليگ دسته يك خوزستان، قهرماني زودهنگام خود و صعود به سوپرليگ استان را جشن گرفت.
اين تيم توانست در هفته چهاردهم با به ثمر رساندن 8 گل تيم استقلال قلعه تل را بدرقه كند.
اين تيم در طول فصل يازده پيروزي، 2 باخت و 2 مساوي را در كارنامه اش به ثبت رساند.

همايش كويرنوردي بانوان خور و بيابانك
خور و بيابانك- خبرنگار كيهان:نخستين همايش كويرنوردي بانوان شهرستان خور و بيابانك با حضور بيش از 200 نفر از بانوان اين شهرستان در حاشيه كوير برگزار شد.

كسب مقام قهرماني فوتسال
خوانسار- خبرنگار كيهان: تيم فوتسال جهاد كشاورزي شهرستان خوانسار در پنجمين دوره مسابقات فوتسال جهاد كشاورزي استان اصفهان مقام قهرماني را كسب كرد.
در اين مسابقات كه به مدت سه روز در شهرستان نطنز برگزار شد، تيم هاي فوتسال شهرستانهاي نطنز، برخوار و اصفهان نيز به ترتيب مقام دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند.
در پايان به تيم هاي برتر جوايزي اهدا شد.

برگزاري مسابقات بين المللي كشتي
تنكابن- خبرنگار كيهان: يكدوره مسابقات بين المللي كشتي آزاد بزرگسالان جام شهيد شيرودي با حضور تيمهاي صاحب نام خارجي داغستان روسيه، تركيه، ارمنستان، آذربايجان و 8 تيم از استانهاي كشور و با حضور تيم ملي بزرگسالان و جوانان ايران در تنكابن برگزار شد.
به تيمهاي برتر جام شهيد شيرودي به ترتيب 1 تا 3 هزار يورو جايزه اعطاء شد.

مسابقه تيراندازي متحرك در كلاله
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: به مناسبت سالگرد آزادسازي خرمشهر نخستين دوره مسابقه تيراندازي به اهداف پروازي متحرك در شهرستان كلاله برگزار شد.
در اين مسابقه كه 83 نفر از ورزشكاران تيرانداز شركت داشتند، ايوب حقيقي، محمد كريم ارتقي، جليل قوجقي و يوسف بهمني به ترتيب عنوانهاي اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند كه به برندگان مسابقه، لوح يادبود و جوايزي به رسم يادبود اهدا شد.

پياده روي در محمديه نايين
نايين- خبرنگار كيهان: نخستين همايش بزرگ پياده روي خانوادگي و كوه گشتي در محمديه نايين برگزار شد. اين همايش پس از قرائت دعاي ندبه در روز هفتم خردادماه از پايگاه بسيج المهدي آغاز شد و شركت كنندگان به طرف پارك كوه كليزه حركت كردند. در اين پياده روي كه بيش از 300 نفر شركت كرده بودند به 15 نفر جوايزي اهدا شد.

بهره برداري از چمن مصنوعي
زرين شهر- خبرنگار كيهان: طي مراسمي نخستين چمن مصنوعي فوتبال آموزش پرورش منطقه زرين شهر افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين زمين چمن به مساحت 200 1 متر مربع و هزينه اي افزون بر 86 ميليون تومان از محل درآمدهاي اختصاصي آموزش و پرورش و با همكاري اداره كل نوسازي مدارس استان اصفهان آماده شده است.
زمين هاي چمن مصنوعي در آينده در نقاط مختلف استان به بهره برداري مي رسد.

كسب مقامهاي برتر دانش آموزان شهريار
شهريار- خبرنگار كيهان: دانش آموزان مقطع متوسطه شهريار در رشته كشتي فرنگي مقام اول و در رشته هندبال، دختران مقطع ابتدايي و راهنمايي اين شهرستان مقام اول و در رشته فوتبال مقطع ابتدايي مقام اول، در رشته كشتي آزاد مقطع راهنمايي مقام سوم و در رشته واليبال در مقطع ابتدايي مقام سوم و همچنين در مقطع ابتدايي شطرنج دختران مقام سوم را در شهرستانهاي استان تهران كسب كردند. تيمهاي هندبال دختران در مقطع راهنمايي و كشتي فرنگي در مقطع متوسط شهريار موفق به راه يابي به مسابقات كشوري شدند.

 



معاون فني و عمراني فرمانداري شهرستان: تردد خودروها در كرج چند برابر ظرفيت خيابانهاست

كرج-خبرنگار كيهان:
تردد خودرو در خيابان هاي كرج چندين برابر ظرفيت آنها است.
معاون فني و عمراني فرمانداري كرج با اعلام اين خبر گفت: براي حل مشكل تردد در خيابان هايي كه امكان تعريض آنها وجود ندارد بايد به سراغ راهكارهاي ديگري برويم «احمد افضلي» اظهار داشت: حل مشكل تردد عمومي در خيابان هاي شهرستان كرج نيازمند اتخاذ تمهيدات ويژه و اصولي است و نبايد در اين خصوص راحت ترين كار را انتخاب كنيم بلكه لازم است اصولي ترين اقدام گزينه انتخاب شود تا كمترين آثار نامطلوب را به همراه داشته باشد.
وي تصريح كرد: وظيفه دستگاه هاي ذيربط از قبيل شهرداري در اين خصوص بسيار مهم و تعيين كننده است و اگر آنها به اين وظايف به خوبي عمل كند و نظرات كارشناس را مورد استفاده قرار دهد، بخشي از مشكل تردد عمومي از خيابان هاي شهرستان حل مي شود.
وي گفت: كنترل ترافيك بدون افزايش استفاده از وسايل حمل ونقل عمومي و فرهنگسازي در اين زمينه ممكن نيست و براي افزايش توجه مردم كرج نسبت به استفاده از وسايل حمل ونقل بايد در درجه اول امكان افزايش تردد بهينه وسايل ياد شده را فراهم كنيم.

 



برخورد قضايي با متجاوزان به 90 هكتاراز عرصه هاي ملي در بروجن

شهركرد- خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري از برخورد قضايي با متجاوزان به 90 هكتار از عرصه هاي ملي در منطقه «بيژگرد» بروجن و در حاشيه جاده خوزستان خبر داد.
سبزعلي كاوياني با تاكيد بر اينكه با متخلفان و متجاوزان به عرصه هاي ملي در منطقه بيژگرد برخورد مي شود گفت: بعضي افراد فرصت طلب با اهداف انتفاعي سطحي معادل 90 هكتار از اراضي پلاك شده منطقه بر آفتاب بيژگرد بروجن را تخريب كرده اند كه ما طبق قانون صيانت از منابع طبيعي و استيفاي حقوق دولت و بيت المال هرگز در برخورد با متخلفان كوتاه نخواهيم آمد.
اين مقام مسئول در اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري شهركرد تاكيد كرد: تجاوز و تخريب ده ها هكتار از اراضي ملي پلاك بر آفتاب بيژگرد شهرستان بروجن از سوي اشخاصي با اهداف فرصت طلبانه و با مديريتي پنهان صورت گرفته كه به دستور مقامات قضايي با خاطيان برخورد جدي انجام مي شود.
كاوياني اضافه كرد: با طرح دعوي از سوي اداره منابع طبيعي و بررسي هاي ميداني انجام شده، رئيس دادگاه بخش گندمان نسبت به تعقيب و مجازات خاطيان دستور لازم را صادر كرد و طبق اين دستور قضائي، نيروهاي امنيتي و انتظامي و يگان حفاظتي منابع طبيعي استان كار تعقيب و دستگيري متخلفان را آغاز كردند و اكنون دو نفر از متخلفان در اختيار نيروهاي قضايي و امنيتي هستند.

 



رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان: تمامي بدهيهاي شركت نساجي فومنات پرداخت مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان از پرداخت كليه بدهيهاي شركت نساجي فومنات خبر داد و گفت: اين شركت در حال حاضر آماده واگذاري به بخش خصوصي است.
محمدحسين اصغريان با تأكيد بر تلاش سازمان صنايع گيلان براي احيا و راه اندازي مجدد واحدهاي صنعتي تعطيل شده در سال جاري گفت: در دور اول سفر هيئت دولت به گيلان مصوب شد واحدهاي تعطيل شده استان در سالهاي گذشته كه فعاليت مجدد آنها داراي توجيه اقتصادي است احيا و بار ديگر راه اندازي شوند.
وي افزود: از جمله مهمترين اين دسته از واحدها شركت نساجي فومنات است كه براساس پيگيريهاي به عمل آمده در حال حاضر تمامي بدهيهاي شركت توسط سهامدار آن تسويه و آماده واگذاري به بخش خصوصي است.
رئيس سازمان صنايع ومعادن گيلان در ادامه يكي از سياست هاي مهم دولت و وزارت صنايع و معادن را تلاش براي احياي واحدهاي دولتي تعطيل شده استان و كشور طي سالهاي گذشته دانست و تصريح كرد: در اين راستا امسال 2 واحد صنعتي بزرگ در گيلان شامل شركت كاشي گيلان با تغيير فعاليت و توليد محصولات نساجي و شركت گلتافت احيا و راه انداي مي شوند.
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان از سرمايه گذاري 4هزار و 330 ميليارد ريالي در بخش صنعت استان در سال گذشته خبر داد و گفت: با اين ميزان سرمايه گذاري در صنعت گيلان 311 واحد صنعتي با اشتغالزايي افزون بر 4 هزار نفر در استان راه اندازي شد.
وي با بيان اينكه بيشترين ميزان سرمايه گذاري صورت گرفته در بخش صنعت گيلان مربوط به گروههاي صنايع فلزي با يك هزار و 830 ميليارد ريال و صنايع غذايي با 630 ميليارد ريال مي باشد افزود: در عين حال بيشترين واحدهاي راه اندازي شده نيز مربوط به گروههاي صنايع غذايي و كاني غيرفلزي و نيز محصولات فلزي و ماشين آلات بوده است.

 



اعتبار 200 ميليارد توماني دولت براي اشتغالزايي در مناطق عشايري كشور

ساري- خبرنگار كيهان:
دولت امسال 200 ميليارد تومان از طريق صندوق مهر امام رضا(ع) براي اشتغالزايي در مناطق روستايي و عشايري كشور سرمايه گذاري مي كند.
معاون برنامه ريزي استاندار مازندران با اعلام اين خبر در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه اين استان افزود: استان ها بايد براي جذب اين اعتبار بكوشند.
ولي الله فرزانه با اشاره به مصوبه دولت مبني بر اينكه دهياري ها در موافقت نامه هاي اعتباري به عنوان دستگاه اجرايي شناخته مي شوند افزود: براي اولين بار 65 دهياري در مازندران در قالب دستگاه اجرايي با معاونت برنامه ريزي استانداري موافقت نامه امضاء مي كنند.
وي يادآور شد: هم اكنون 300 ميليارد تومان پروژه عمراني نيمه تمام در مازندران وجود دارد. وي درآمد عمومي مازندران در سال جاري را 282 ميليارد تومان پيش بيني كرد و يادآور شد: 248 ميليارد تومان از اين اعتبار از طريق ماليات تأمين مي شود.
فرزانه با تأكيد بر ضرورت تلاش مديران براي جذب اعتبارات استاني و ملي گفت: براساس تأكيد قانون بودجه يك درصد اعتبارات دستگاه ها بايد براي توسعه ورزش هزينه شود كه تحقق اين امر تلاش مضاعف مديران را مي طلبد. معاون استاندار مازندران همچنين بر ضرورت توجه مديران به عمران و توسعه روستاها تأكيد كرد.

 



دررشته مهندسي برق دانشجوي بابلي رتبه اول كارشناسي ارشد را كسب كرد

بابل - خبرنگاركيهان:
دانشجوي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل رتبه اول كنكور كارشناسي ارشد از رشته مهندسي برق را كسب كرد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل عليرضا يوسفي دانشجوي اين دانشگاه دركنكور سراسري امسال رتبه اول را كسب كرد.
گفتني است دانشجوي فوق با كسب رتبه اول ازسوي دانشگاه مورد تشويق قرارگرفته و قرار است به حج اعزام شود.

 



تجليل از نخستين بانوي مجتهده در تهران

قم- خبرنگار كيهان:
حوزه علميه بانو امين تهران در بزرگداشت مقام نخستين بانوي مجتهده در علم و تقوا بانو مجتهده امين همايشي را با عنوان «بانوي ايراني» با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين صديقي امام جمعه موقت تهران برگزار كرد.
به گزارش روابط عمومي مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران مديرحوزه علميه بانو امين درباره برگزاري اين همايش گفت: اين همايش به همت طلاب پايه پنجم و با هدف الگوسازي و آشنايي بيشتر با شخصيت و زندگي بانو مجتهده امين برگزار شد.
در اين همايش كه چند تن از شاگردان بانو امين نيز حضور داشتند، از اساتيد حوزه هاي علميه بنت الهدي صدر، حضرت زينب(س)، امام جعفر صادق(ع) و دبيرستان هاي منطقه، مسئولين فرهنگي منطقه، مسئولين بسيج و بسيج طلاب دعوت به عمل آمده بود.
از ديگر برنامه هاي اين همايش كه بيش از 400 نفر در آن شركت كردند، پخش فيلم و كليپ هايي از زندگي، فعاليت ها، آثار و تأليفات اين بانوي مجتهده بود.
در حاشيه اين همايش نمايشگاهي نيز از آثار، كتب و نمونه آثار اين بانوي عالمه و مقاله هاي ارائه شده توسط طلاب در همين موضوع برگزار شد.

 



بازديد وزيرخارجه بروندي از توانمندي هاي گلستان

گرگان - خبرنگاركيهان:
استاندار گلستان گفت: قابليت ها و توانمندي هاي موجود گردشگري و شيلاتي، اين استان را مستعد توسعه ساخته است.
جواد قناعت دربازديد وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي و كشور بروندي از مركز بين المللي پرورش و توليد ماهيان خاوياري دربندر تركمن افزود: بايد براي به فعل رساندن اين قابليت ها از تمام ظرفيت هاي موجود بهره گرفت.
به گفته وي، با اين اقدامات و انجام مصوبات دو سفر اول و دوم رئيس جمهوري به اين استان دربخش گردشگري و شيلات، جايگاه استان دركشور ارتقا مي يابد.
وي ادامه داد: شرايط اقليمي، توانمنديهاي دانشگاهي و تحقيقاتي و ظرفيت هاي استان به گونه اي است كه مي توان گلستان را يكي از قطب هاي پرورش آبزيان درسطح كشور مطرح كرد و توسعه و ارتقاي امنيت غذايي را نيز، جوابگو بود.
وزير امور خارجه كشور بروندي نيز در اين ديدار گفت: استان گلستان از قابليت هاي اقتصادي فراواني در زمينه هاي شيلات، توليد خاويار و گردشگري برخوردار است.
آگوستين انسانزه در بازديد از جزيره آشوراده شهرستان تركمن در استان گلستان افزود: سفر به استان گلستان را بسيار مثبت ديدم چرا كه اين استان از زيبايي ها و توانمندي هاي فراواني برخوردار است.
وي تصريح كرد: طبيعت گلستان ما را به ياد كشورخود مي اندازد و اميدوارم سفر مجددي به اين استان داشته باشم.
وزير امور خارجه بروندي را منوچهر متكي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي، استاندار گلستان، نماينده مردم شهرستان هاي غرب استان و جمعي از مديران دستگاههاي اجرايي استان همراهي مي كردند.
استاندار و وزير امور خارجه كشور بروندي پيش از اين بازديد به پارك جنگلي النگدره رفته و از آنجا نيز ديدن كردند.

 



مجري طرح زيتون كشور: قزوين دومين توليدكننده زيتون كشور است

قزوين- خبرنگاركيهان:
مسئول طرح زيتون كشور گفت: استان قزوين بعد از زنجان دومين توليدكننده زيتون در كشور است.
جهانگير عرب در بازديد از باغ متراكم زيتون كشور درمنطقه طارم سفلي گفت: استفاده بهينه از منابع آب و خاك و افزايش كيفيت و كميت توليد زيتون از مزاياي كشت متراكم زيتون است.
وي افزود: در روش كاشت متراكم ميزان نهال كاشته شده در هكتار از 250اصله نهال به بيش از يك هزار اصله نهال افزايش يافته و زمان باردهي درخت زيتون از 10 سال به سه سال كاهش مي يابد.
مجري طرح زيتون كشور همچنين ميزان باردهي درخت زيتون در اين روش را از سال پنجم سه تن و از سال دهم 10تن در هكتار ذكر كرد و يادآورشد: اين ميزان توليد محصول در هكتار پنج برابر متوسط جهاني است.
وي يادآورشد: سالانه حدود 15تا19 تن زيتون از 7 هزار هكتار باغات زيتون استان برداشت مي شود كه استان قزوين بعد از زنجان دومين توليدكننده زيتون كشور است.

 



بهره برداري از تجهيزات بارگيري خودرو درمجتمع شهيد رجايي

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
تجهيزات بارگيري اتوماتيك در اسكله هاي نفتي مجتمع بندري شهيد رجايي مورد بهره برداري قرارگرفت.
كارشناس مسئول مقابله با آلودگي هاي نفتي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان درحاشيه مراسم بهره برداري از اين تجهيزات گفت: يك شركت خصوصي تجهيزات مزبور را خريداري و راه اندازي كرده است.جمال پاكروان افزود: بر اين اساس 5دستگاه خريداري و در اسكله هاي 4 و 5و 6 بندرخليج فارس نصب و راه اندازي شده است. البته از چند سال قبل تلاش كرديم كه اسكله هاي نفتي را به تجهيزات جديد مجهز كنيم كه تاكنون تجهيزات جديد زيادي در اين اسكله ها نصب شده است. پاكروان بالا رفتن، افزايش سرعت عمليات از جمله مزيت هاي بكارگيري اين تجهيزات دانست و گفت: بزودي تجهيزات جديد بر روي اسكله شماره 3 مجتمع بندري شهيد رجايي نصب مي شود.

 



به گفتأ فرماندارمجتمع خودروسازي سايپاي كاشان 23 هزار فرصت شغلي ايجاد مي كند

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون استاندار و فرماندار كاشان گفت: مجتمع خودروسازي سايپا در مجموع 23 هزار فرصت شغلي ايجاد مي كند.
حسينعلي حاجي در جمع خبرنگاران افزود: با بهره برداري از اين طرح عظيم صنعتي، تحول و شكوفايي بسيار عميق اقتصادي و اجتماعي در منطقه كاشان ايجاد مي شود.
وي اظهار داشت: با بهره برداري از اين كارخانه، شرايط و بستر بسيار مناسبي براي استقرار واحدهاي صنعتي جنبي و پيراموني از جمله واحدهاي قطعه ساز در اين شهرستان فراهم مي شود.
حاجي، با بيان اينكه بهره برداري از اين طرح، جذب و اشتغال نيروي انساني متخصص و كارآمد اين شهرستان را نيز در پي خواهد داشت، يادآور شد: با بهره برداري از اين واحد بزرگ خودروسازي كه بزرگترين مجتمع خودروسازي خاورميانه محسوب مي شود، براي 3هزار نفر به صورت مستقيم و 20 هزار نفر به صورت غيرمستقيم ايجاد شغل مي شود.

 



رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان: توسعه پالايشگاه اصفهان از مصاديق روشن بي عدالتي است

اصفهان -خبرنگاركيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان اجراي طرح توسعه پالايشگاه و تحميل مشكلات ترافيكي و زيست محيطي به اين شهر را مصداق روشن بي عدالتي دانست.
عباس حاج رسوليها درجلسه علني اين شورا با بيان اينكه 90 درصد از مشكلات اين شهر ناشي از وجود پالايشگاه و مجموعه هاي صنعتي است گفت: ترافيك شمال اصفهان و آلودگي هاي زيست محيطي و معضلات و مشكلات ديگر تماماً ناشي از رفت و آمد خودروهاي سنگين براي جابجايي محصولات پالايشگاه و ديگر صنايع اصفهان است.
وي درهمين زمينه به تضييع حق و حقوق شهروندان اصفهاني و مشكلات آنان در محدوده شهرداريهاي مناطق 12 و 14 اشاره كرد و از كندي طرحهاي توسعه به عنوان نيازهاي اوليه شهر اصفهان خبر داد و خواستار تامين و پرداخت حق وحقوق و مطالبات شهرداري توسط پالايشگاه اصفهان شد.
حاج رسوليها گفت:متاسفانه تاكنون در اجراي پروژه ها در اصفهان از سياست توسعه همراه با عدالت تبعيت نشده و فقط بحث توسعه مورد توجه بوده است.
وي اجراي طرح توسعه پالايشگاه اصفهان را منوط به اجراي عدالت و تامين و پرداخت اعتبارات اجراي پروژه آبرساني بهشت آباد دانست.

 



فرماندار: 178 پروژه امسال در ورامين به بهره برداري مي رسد

ورامين- خبرنگار كيهان:
فرماندار ورامين از بهره برداري 178 پروژه طي سال جاري در اين شهرستان خبر داد.
سيدمحمد ميربزرگي در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بودجه 32 ميليارد توماني ورامين طي سال جاري 178 پروژه در اين شهرستان به بهره برداري مي رسد. وي افزود: عمليات اجرايي طرح كمربند قرچك به پيشوا، جاده قم، جوادآباد، پيشوا، گرمسار تا پايان خردادماه شروع خواهد شد. ميربزرگي با اشاره به كسب رتبه اول دهياري در سطح كشور توسط ورامين گفت: منطقه ورامين 69 دهياري دارد كه طي سال جاري به هر دهياري 30 ميليون تومان بودجه اختصاص داده مي شود.

 



اهداي گل به جاي سيگار در كاشان

كاشان- خبرنگاركيهان:
به منظور تحقق شعار شهر سالم، هواي سالم و عاري از دخانيات شهرداري كاشان در يك ابتكار جالب، ايستگاهي باعنوان گذر بدون دخانيات در منطقه پرتردد اين شهر داير كرد.
در ايستگاه گذر بدون دخانيات، عاملان در طول گذر چهارراه آيت الله كاشاني تا ميدان 15خرداد، سيگار افراد را با احترام گرفته و ضمن خاموش كردن آن و اهداي شاخه گل، آنان را به ترك سيگار دعوت كردند.
مهدي نادعلي، سرپرست سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان هدف از اين كار را به تصوير كشيدن آسيب هاي اجتماعي با محوريت اعتياد و پيامدهاي منفي آن در جامعه، ارتقاي فرهنگ پيشگيري از مصرف سيگار و كاهش مخاطرات تهديدكننده آن با مشاركت معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي، شهرداري و فرماندهي نيروي انتظامي كاشان، بيان كرد.
وي گفت: افراد با دريافت بروشورهايي با محتواي مضرات مصرف دخانيات و موادمخدر با عوارض جسمي و رواني استفاده از اين مواد آشنا شدند.
در ايستگاه گذر بدون دخانيات بروشورها و بنرهايي با موضوع صدمات ناشي از نيكوتين توزيع و به نمايش درآمد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14