(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 خرداد 1389- شماره 19663

حديث دشت عشق
كشتي جايزه بزرگ گرجستان شش مدال كشتي ايران در روز نخست
توقف قهرمان جهان هلند، مجارستان را درهم كوبيد
اخبار كوتاه از فوتبال
رقابت هاي تكواندو بين المللي اتريش عابدي و سليماني به مدال طلا رسيدند
سرپرست فدراسيون : با يك مربي از اسلوني مذاكره مي كنيم
سرمربي تيم ملي جودو: قرار نبود رودكي در مسابقات شركت كند
نكونام قراردادش تمديد مي شود شجاعي در ليست فروش اوساسونا
برنامه پخش مسابقات جام جهاني اعلام شد فوتبال در شبكه سوم ؛ از 21 خرداد تا 20 تيرماه
وضعيت فوتسال بهتر از فوتبال است شمس: مي خواهند هرمانتس را جايگزين من كنند



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «عبدالحميد اميدي»
عشق شوري در نهاد ما نهاد
شهيد «عبدالحميد اميدي» سال 1343 درشهر ايلام ديده به جهان گشود. پس از طي دوران مدرسه موفق به كسب ديپلم شد.
در روزهاي دفاع مقدس براي حضور در جبهه و دفاع از دين و ميهن خود دست از پا نمي شناخت و سرانجام توانست راهي جبهه شود.
او سرانجام در 2/8/1363 درخط مقدم منطقه ميمك و در درگيري مستقيم با دشمن به شهادت رسيد و مفقودالاثر شد.

 



كشتي جايزه بزرگ گرجستان شش مدال كشتي ايران در روز نخست

تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي ايران در روز نخست رقابتهاي جايزه بزرگ گرجستان كه در شهر تفليس جريان دارد صاحب شش مدال رنگارنگ شدند.
در اين دوره از رقابتها عصر جمعه در كشتي فرنگي و در وزن 55 كيلوگرم محسن حاجي پور در دور نخست تسلوكيدزه از گرجستان را با نتايج 3 بر يك و يك برصفر را شكست داد و در ديدار نهايي نيز با ضربه فني چچيلدزه ديگر كشتي گير گرجستاني را پشت سرگذاشت اما در ديدار نهايي مقابل گوگيلدزه از گرجستان با نتايج يك برصفر و يك و يك بر يك شكست خورد و صاحب مدال نقره شد. در اين وزن كشتي گيران ازبكستان و گرجستان مشتركا سوم شدند.
در وزن 66 كيلوگرم اميد نوروزي در دور نخست ابولادزه، از گرجستان را در سه تايم با نتايج 2 برصفر، يك بر پنج و چهار برصفر شكست داد، وي در دور دوم ماچوتادزه از گرجستان را در دو تايم با نتايج مشابه يك برصفر شكست داد و در مرحله يك چهارم نهايي با نتايج يك برصفر و شش برصفر لولاشوريلي از گرجستان را پشت سرگذاشت تا در مرحله نيمه نهايي باياخان كشتي گير قزاقستاني را با نتايج يك برصفر، صفر بر يك و يك برصفر پشت سرگذاشت اما در ديدار نهايي مقابل ينسي خانلوف از قزاقستان با نتايج يك برصفر، صفر بر يك و يك بر دو شكست خورد و به مدال نقره دست يافت. در اين وزن نمايندگان گرجستان و قزاقستان مشتركا سوم شدند.
محمدرضا اكبري در وزن 96 كيلوگرم كشتي فرنگي در دور نخست جو خادزه از گرجستان را در دو تايم با نتايج مشابه يك برصفر شكست داد. وي در دور دوم نيز مقابل عبدالله يف از ازبكستان در سه تايم با نتايج صفر بر يك، يك برصفر و دو برصفر شكست داد اما در ديدار نيمه نهايي مقابل كاجي پاشويلي از گرجستان با نتايج سه بر يك و يك برصفر شكست خورد اما در ديدار رده بندي با نتايج مشابه يك برصفر كاجايا از گرجستان را پشت سر گذاشت و صاحب گردن آويز برنز شد. در اين وزن كشتي گيران ازبكستان، گرجستان صاحب مدال طلا و نقره شدند و ديگر نماينده گرجستان سوم شد.
براين اساس در كشتي آزاد در وزن 60 كيلوگرم سيد مراد محمدي در دور نخست موسي يف از قزاقستان با نتايج چهار بر يك و شش برصفر شكست داد، وي در دور دوم در دو تايم با نتايج يك برصفر، سه بر شش و پنج برصفر گاجايشويلي از گرجستان را پشت سرگذاشت. وي در مرحله نيمه نهايي دات كشتي گير هندي را با نتايج يك برصفر، صفر بر يك و يك برصفر شكست داد و امشب براي كسب مدال طلا رودر روي كوردياني كشتي گير مطرح گرجستاني با نتايج صفر بر يك و يك برصفر شكست خورد و به مدال نقره دست يافت. در اين وزن كشتي گيران گرجستان و هندوستان مشتركا سوم شدند.
مصطفي آقاجاني ديگر نماينده كشورمان در اين وزن پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل زاراكوا نفر دوم اروپا از گرجستان با نتايج صفر بر يك، دو بر يك و يك بر يك شكست خورد و با توجه به شكست زاراكوا مقابل كوردياني آقاجاني از دور رقابتها كنار رفت.
همچنين در وزن 120كيلوگرم كشتي آزاد فردين معصومي پس از استراحت در دور اول در دور دوم ايچارال از كانادا را با نتيجه سه برصفر و دو بر صفر شكست داد. وي در مرحله نيمه نهايي نيز مودمادزه از گرجستان را با نتايج دوبرصفر و يك برصفر پشت سرگذاشت و در ديدار فينال مقابل برياندزه از كشور ميزبان با نتايج يك برصفر و دو بر يك به پيروزي رسيد و صاحب مدال طلا شد.
داود احمدي ديگر نماينده كشورمان در اين وزن پس از استراحت در دور اول در دور دوم كشتي گير كشور ميزبان را با نتيجه دو برصفر و سه بر دو شكست داد اما در مرحله نهايي مقابل برياندزه گرجستاني در سه تايم با نتيجه صفر بر دو، يك بر صفر و يك بر يك شكست خورد اما در ديدار رده بندي موفق شد با پيروزي دو برصفر و پنج برصفر مقابل كسيليدزه از گرجستان صاحب مدال برنز شود. ديگر مدال برنز اين وزن هم به نماينده گرجستان رسيد.
نتايج اوزان 74 و 120كيلوگرم فرنگي و 55، 66 و 96 كيلوگرم كشتي آزاد در شماره بعدي به چاپ خواهدرسيد.
شايان ذكر است اين مسابقات عصر روز دوشنبه به پايان مي رسد.

 



توقف قهرمان جهان هلند، مجارستان را درهم كوبيد

تيم فوتبال هلند در ديداري دوستانه با نتيجه 6 بر يك مقابل مجارستان به برتري رسيد.
تيم فوتبال هلند درآمستردام با نتيجه پرگل 6 بريك مقابل ميهمان خود مجارستان پيروز شد. براي نارنجي پوشان دراين ديدار، رابين فن پرسي (21)، وسلي اشنايدر(56)، آرين بن (64 و 78)، مارك فن بومل (71) و اليه رو اليا (74) گلزني كردند.
در ديداري ديگر، ايتاليا قهرمان جام جهاني 2006، با نتيجه يك بر يك در زمين سوئيس متوقف شد. گوخان اينلر، تيم سوئيس را در دقيقه 10پيش انداخت اما كواگليارلا در دقيقه 15 بازي را به تساوي كشيد.
درساير ديدارها نتايج زير حاصل شد:
¤ آفريقاي جنوبي يك -دانمارك صفر
¤ استراليا يك -آمريكا 3
¤ غنا يك - لتوني صفر
¤ اسلواكي 3- كاستاريكا صفر
¤ الجزاير يك - امارات صفر
¤ روماني 3- هندوراس صفر
¤ صربستان 4- كامرون 3

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سرمربي تيم ملي فوتسال بازيكن جابجا مي كرد!
رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال با انتقاد از اتهامات سرمربي مستعفي تيم ملي و رفتارهاي نايب رئيس اين فدراسيون گفت: شمس با متهم كردن افراد به دروغ گويي، اهانت را از حد گذرانده و اين بار مصمم هستم ايشان را از صحنه فوتسال ملي كنار بگذارم. عباس ترابيان با اشاره به حواشي سرمربي مستعفي تيم ملي فوتسال گفت: اگر حضور و نفوذ من نبود، اظهارات شمس درباره عملكرد مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا در نحوه تقسيم جوائز برترين ها در جام باشگاه هاي آسيا در اصفهان، جرائم و محروميت سنگيني را براي وي به دنبال داشت. يا موارد ديگر خطاهاي شمس نظير درگيري با شمسايي كه موجب حذف اين بازيكن بزرگ از تيم ملي شد يا شكايت هاي متعددي كه از دخالت هاي شمس در مورد باشگاه ها و جابجا كردن بازيكن و رفتن او به كويت براي ترانسفر بازيكن به دست ما رسيد. ترابيان در بخش ديگري از صحبت هايش گفت: آقاي تاج باعث و باني اهانت هاي اخير حسين شمس سرمربي مستعفي تيم ملي فوتسال به بنده است. متأسفم كه ايشان ناجوانمردانه از اين مسير براي تسويه حساب پيش مي رود و مصمم هستم با او برخورد كنم حتي اگر به قيمت حذف من از فدراسيون فوتبال تمام شود.
روبن هم به جمع مصدومان جام جهاني پيوست
بازيكن تيم ملي فوتبال هلند در ديدار دوستانه اين تيم مقابل مجارستان از ناحيه زردپي دچار آسيب ديدگي شد. تيم فوتبال هلند در ديداري دوستانه مقابل مجارستان به برتري رسيد اما مصدوميت روبن و انتقال اين بازيكن به بيمارستان، اين پيروزي را تحت الشعاع خود قرار داد. روبن در اين ديدار 2 گل هم به ثمر رساند اما اواخر بازي دچار صدمه ديدگي از ناحيه زردپي شد و احتمالا جام جهاني 2010 را از دست خواهد داد.
آفريقا نگران ايدز
سازمان هاي بهداشتي كشور ميزبان جام جهاني فوتبال نگران گسترش و افزايش شمار بيماران مبتلا به ويروس HIV (ايدز) در جريان برگزاري اين مسابقات هستند. وزارت بهداشت آفريقاي جنوبي براي مبارزه با اين بيماري اقدام به برپايي ايستگاه هايي در شهرهاي كشور ميزبان در جريان برگزاري پيكارها كرده است.
بكن باوئر اسپانيا را قهرمان مي داند
به باور سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال آلمان، ماتادورهاي اسپانيا از بيشترين شانس قهرماني پيكارهاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي برخوردار هستند. فرانتس بكن باوئر گفت: در بين همه تيم هاي حاضر در رقابت هاي جام جهاني اسپانيايي ها فوتبال زيبايي ارائه مي دهند. اين تيم از بازيكنان بسيار شاخصي برخوردار است و آنها به خوبي مي دانند چگونه از فضاها بايد نهايت استفاده را به عمل آورند. به نظرم اسپانيا بيشترين بخت قهرماني را دارا است.
كامراني فر داور ذخيره آرژانتين- نيجريه
نماينده داوري ايران به عنوان كمك داور ذخيره ديدار تيم هاي آرژانتين و نيجريه در جام جهاني 2010 انتخاب شد. داوران مرحله گروهي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي از سوي مسئولان برگزاري مسابقات انتخاب شدند كه بر اين اساس حسن كامراني فر به عنوان كمك داور ذخيره بازي آرژانتين و نيجريه انتخاب شد. اين مسابقه از گروه B روز 22 خرداد در ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي برگزار خواهد شد.
اعتراض به مراسم افتتاحيه جام جهاني
بسياري از مردم آفريقاي جنوبي در مورد نوع مراسم افتتاحيه به مقامات برگزاركننده اعتراض دارند. اتحاديه هنرمندان آفريقاي جنوبي در بيانيه اي اعلام كرد: كنسرت مراسم افتتاحيه جام جهاني فوتبال را تحريم مي كنيم چون معتقديم اين مراسم آفريقايي نيست و تنها به يك مراسم معمولي براي شروع جام جهاني شباهت دارد. دليل اين تحريم اعتراض به حضور گسترده هنرمندان بين المللي در اجراي مراسم و حضور كم هنرمندان بومي كشور آفريقاي جنوبي توصيف شده است.
برزيل به مصاف تانزانيا مي رود
برزيل كه نزديك يك هفته است اردوي خود را در آفريقاي جنوبي، ميزبان جام جهاني برپا كرده امشب در ورزشگاه بنژامنين مكاپا دارالسلام با تانزانيا ديدار خواهد كرد. پس از انجام اين ديدار كه آخرين مصاف آزمايشي شاگردان كارلوس دونگا قبل از شروع مسابقات جام جهاني خواهد بود كاروان تيم برزيل به محل استقرار خود باز خواهد گشت.
حضور چهار تيم ديگر در آفريقاي جنوبي
كميته برگزاري رقابت هاي جام جهاني اعلام كرد كه تيم هاي فرانسه، اروگوئه، كره جنوبي و مكزيك وارد آفريقاي جنوبي محل برگزاري اين رقابت ها شدند. مسئول اجرايي كميته برگزاري رقابت هاي جام جهاني گفت: بسيار خوشحاليم كه سه تيم هم گروه كشورمان امروز وارد آفريقاي جنوبي شدند. ما به اعضاي تيم هاي فرانسه، مكزيك و اروگوئه خوش آمد مي گوييم. همچنين به كره جنوبي ميزبان جام جهاني 2002 براي ورود به آفريقاي جنوبي خوش آمد مي گوييم.

 



رقابت هاي تكواندو بين المللي اتريش عابدي و سليماني به مدال طلا رسيدند

نخستين روز از رقابتهاي تكواندو بين المللي اتريش با كسب 5 مدال رنگارنگ براي تيم ملي كشورمان به پايان رسيد.
رقابتهاي بين المللي تكواندو در اتريش روز شنبه با حضور 938 تكواندوكار از 37 كشور در «اينسبورگ» آغاز شد كه مدالهاي طلا، نقره و برنز وزن 45-كيلوگرم نصيب چهار عضو تيم پسران ايران شد.
مدال طلاي اين وزن را محمد سليماني كسب كرد. وي دور نخست «ماتوويچ» از كرواسي را 25 بر 5 شكست داد. «علي كريم» از اتحاديه تكواندو آلمان 8 بر 7 در مبارزه دوم مغلوب سليماني شد. نماينده ايران كه با اين دو پيروزي راهي مرحله نيمه نهايي شده بود دراين مرحله محمد رسول باقري ديگر نماينده كشورمان را 14بر6 شكست داد و به فينال راه يافت.
ديدار فينال اين وزن يك مبارزه تمام ايراني بود. رضا حسن زاده از آن سوي جدول «مكس فيفر» (18بر9) و «تستمير» (16 بر2) هردو از آلمان و حامد اصلاني ديگر نماينده كشورمان را 16 بر7 شكست داده و به مصاف سليماني در بازي نهايي رفت. سليماني و حسن زاده براي كسب مدال طلا يك مبارزه ديدني را به نمايش گذاشتند كه درنهايت اين سليماني بود كه 3 بر يك پيروز از ميدان خارج شد و به نشان طلا دست يافت.
حسن زاده نقره گرفت و اصلاني به همراه باقري كه در نيمه نهايي به دو فيناليست كشورمان نتيجه را واگذار كرده بودند به مدال برنز مشترك دست يافتند.
اما دربخش دختران در وزن 42- كيلوگرم سولماز عابدي ابتدا «ماجا لوبانوويچ» از كرواسي را 12 برصفر شكست داد. وي سپس «يلنا پرادونوويچ» از نروژ را نيز 18بر صفر از پيش رو برداشت و راهي نيمه نهايي شد. عابدي دراين مرحله مقابل «داريا» از لهستان 25 بر 2 به برتري دست يافت و به فينال رفت. تكواندوكار تيم بانوان ايران در مبارزه براي كسب مدال طلا همچون سه ديدار قبلي با قدرت ظاهر شد و 10 بر 2 «آنيتا» از اسلووني را شكست داد و عنوان قهرماني اين وزن را به خود اختصاص داد.
همچنين مريم شيرجهاني دارنده مدال نقره مسابقات كسب سهميه المپيك و برنز نوجوانان جهان در وزن 46-كيلوگرم در مبارزه اول خود «ينا بنر» از آلمان را 17 بر يك از پيش رو برداشت، ولي در مبارزه دوم خود 12 بر يك مغلوب «سبرينا» ديگر نماينده آلمانها باخت و حذف شد.

 



مربي مجاري هندبال به ايران نمي آيد
سرپرست فدراسيون : با يك مربي از اسلوني مذاكره مي كنيم

حضور مربي مجارستاني براي پذيرفتن هدايت تيم ملي هندبال بزرگسالان ايران منتفي شد.
سرپرست فدراسيون هندبال در اين باره گفت: پس از منتفي شدن حضور اين مربي در ايران با دو مربي ديگر از كشورهاي اسلوني و جمهوري چك درحال مذاكره هستيم. وي افزود: از ميان دو مربي بيشتر راغب هستيم تا مربي اهل اسلوني به ايران بيايد چرا كه او در كشورهاي عربي حوزه خليج فارس فعاليت كرده و مربي الاهلي بحرين است.
او سال گذشته هم سرمربي بحرين بود و به خوبي كشورهاي عربي و ايران را مي شناسد، با او مذاكره كرده ايم و پيشنهاد مالي خود را ارائه كرده كه رقم بالايي است، به همين دليل ما هم پيشنهاد مالي خود را ارائه كرده ايم و منتظر جواب او هستيم.
سرپرست فدراسيون هندبال با اشاره به اينكه اردوهاي تيم ملي بزرگسالان از اواخر تير ماه آغاز خواهد شد، گفت: پس از مشخص شدن سرمربي تيم ملي كادر فني او هم مشخص خواهد شد و مربيان داخلي كه كنار او كار خواهند كرد را معرفي مي كنيم.
وي همچنين گفت: دو روز ديگر اعضاي جديد كادر اجرايي فدراسيون را معرفي مي كنيم. مسئولان دبيري، نايب رئيسي و كميته آموزش نفراتي هستند كه معرفي مي شوند و ساير اعضاي فدراسيون درجاي خود باقي مي مانند.

 



تيم ها با آمادگي بالا به مادريد آمده اند
سرمربي تيم ملي جودو: قرار نبود رودكي در مسابقات شركت كند

سرمربي تيم ملي جودو گفت: محمدرضا رودكي بايد در دو وزن براي تيم ملي مبارزه كند به همين دليل برنامه اي براي حضور وي در رقابت هاي مادريد نداشتيم و او تنها در اردوي پس از مسابقات شركت مي كند.
محمدرضا حاج يوسف زاده كه در اسپانيا به سر مي برد با بيان مطلب فوق افزود: در بازي هاي آسيايي گوانگژو و همچنين رقابت هاي مختلف محمدرضا رودكي بايد در دو وزن 100+كيلوگرم و وزن آزاد براي تيم ملي مبارزه كند به همين دليل نمي توانيم اجازه دهيم او تا رسيدن به آمادگي مطلوب در مسابقات معتبر شركت كند.
وي ادامه داد: شركت در رقابت هاي سطح بالايي چون جام جهاني مادريد آمادگي بالايي را طلب مي كند و اگر حضور در اين رقابت ها باعث تشديد آسيب ديدگي رودكي شود او را نيز ازدست خواهيم داد و دستمان خالي تر از گذشته مي شود.
سرمربي تيم ملي در مورد سطح فني اين مسابقات گفت: همه تيم ها با آمادگي بالا به مادريد آمده اند، اكنون كشورهاي صاحب جودو دو تيم آماده در اختيار دارند كه يكي در مسابقات شركت مي كند و تيم ديگر سرگرم آماده سازي است ولي ما اين شرايط را نداريم.
جام جهاني جودو روز شنبه در مادريد اسپانيا آغاز شد و تيم ملي ايران با سه جودوكار در اين مسابقات حضور پيدا كرده است. علي معلومات روز شنبه در اولين ديدار خود با شكست برابر لهستان حذف شد.

 



نكونام قراردادش تمديد مي شود شجاعي در ليست فروش اوساسونا

درحالي كه هنوز يك فصل ديگر از قرارداد هافبك ايراني تيم فوتبال اوساسونا باقي مانده است، مسئولان اين باشگاه اسپانيايي به شجاعي و مدير برنامه هايش اعلام كرده اند براي فصل بعد به فكر تيم ديگري باشند.
شجاعي از آنجايي كه مي داند در تركيب اصلي تيم كاماچو جايي ندارد دوست دارد به يك تيم انگليسي يا آلماني بپيوندد. چنانچه طرفين با يكديگر به توافق برسند، باشگاه اوساسونا، شجاعي را بازيكن آزاد اعلام مي كند در غير اين صورت شايد او مجبور شود فصل آينده را هم نيمكت نشين باشد.
اين درحالي است كه طبق اعلام سايت «نوتيسياس دوناوارا» اوساسونا درنظر دارد همكاري خود با جواد نكونام، ديگر بازيكن ايراني خود را ادامه دهد. نكونام در طرح هاي كاماچو جاي دارد و آنها خواهان تمديد قرارداد با وي شده اند.
جواد نكونام و مسعود شجاعي دو بازيكن ايراني شاغل در لاليگا اسپانيا هستند كه اولي جاي ثابتي در تركيب اوساسونا در فصل گذشته داشت اما شجاعي در اكثر ديدارها نيمكت نشين بود و به عنوان بازيكن ذخيره وارد ميدان مي شد.

 



برنامه پخش مسابقات جام جهاني اعلام شد فوتبال در شبكه سوم ؛ از 21 خرداد تا 20 تيرماه

شبكه سوم سيما از 21 خردادماه اقدام به پخش زنده مسابقات فوتبال جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي خواهد كرد.
برنامه پخش زنده اين مسابقات از روز جمعه 21 خردادماه با به تصوير كشيدن ديدار آفريقاي جنوبي- مكزيك (ديدار افتتاحيه نوزدهمين دوره رقابت هاي جام جهاني) آغاز خواهد شد و تا روز يكشنبه 20 تيرماه با پخش ديدار فينال به پايان مي رسد. برنامه پخش زنده مسابقات فوتبال جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي به شرح زير است:
جمعه 21/3/89
¤ آفريقاي جنوبي .................................مكزيك (ساعت 30/18)
¤ اروگوئه ............................................... فرانسه (ساعت 23)
شنبه: 22/3/89
¤ كره جنوبي ............................................ يونان (ساعت 16)
¤ آرژانتين ......................................... نيجريه (ساعت 30/18)
¤ انگليس ................................................آمريكا (ساعت 23)
يكشنبه: 23/3/89
¤ الجزاير.............................................. اسلووني (ساعت 16)
¤ صربستان ............................................ غنا (ساعت 30/18)
¤ آلمان.................................................استراليا (ساعت 23)
دوشنبه: 24/3/89
¤ هلند................................................ دانمارك (ساعت 16)
¤ ژاپن ..............................................كامرون (ساعت 30/18)
¤ ايتاليا ................................................ پاراگوئه (ساعت 23)
سه شنبه: 25/3/89
¤ نيوزلند............................................. اسلواكي (ساعت 16)
¤ ساحل عا ج ......................................... پرتغال (ساعت 30/18)
¤ برزيل............................................ كره شمالي (ساعت 23)
چهارشنبه: 26/3/89
¤ هندوراس.............................................. شيلي (ساعت 16)
¤ اسپانيا........................................... سوئيس (ساعت 30/18)
¤ آفريقاي جنوبي......................................... اروگوئه (ساعت 23)
پنجشنبه: 27/3/89
¤ آرژانتين.......................................... كره جنوبي (ساعت 16)
¤ يونان.............................................. نيجريه (ساعت 30/18)
جمعه: 28/3/89
¤ آلمان.............................................. صربستان (ساعت 16)
¤ اسلووني............................................. آمريكا (ساعت 30/18)
¤ انگليس............................................... الجزاير (ساعت 23)
شنبه: 29/3/89
¤ هلند..................................................... ژاپن (ساعت 16)
¤ غنا............................................... استراليا (ساعت 30/18)
¤ كامرون............................................. دانمارك (ساعت 23)
يكشنبه: 30/3/89
¤ اسلواكي............................................. پاراگوئه (ساعت 16)
¤ ايتاليا............................................ نيوزلند (ساعت 30/18)
¤ برزيل............................................. ساحل عاج (ساعت 23)
دوشنبه: 31/3/89
¤ پرتغال........................................... كره شمالي (ساعت 16)
¤ شيلي............................................ سوئيس (ساعت 30/18)
¤ اسپانيا............................................ هندوراس (ساعت 23)
سه شنبه: 1/4/89
¤ مكزيك........................................... اروگوئه (ساعت 30/18)
¤ فرانسه.................................. آفريقاي جنوبي (ساعت 30/18)
¤ نيجريه......................................... كره جنوبي (ساعت 23)
¤ يونان.............................................. آرژانتين (ساعت 23)
چهارشنبه: 2/4/89
¤ اسلووني....................................... انگليس (ساعت 30/18)
¤ آمريكا......................................... الجزاير (ساعت 30/18)
¤ غنا................................................... آلمان (ساعت 23)
¤ استراليا........................................... صربستان (ساعت 23)
پنجشنبه: 3/4/89
¤ اسلواكي.......................................... ايتاليا (ساعت 30/18)
¤ پاراگوئه......................................... نيوزلند (ساعت 30/18)
¤ دانمارك.............................................. ژاپن (ساعت 23)
¤ كامرون................................................ هلند (ساعت 23)
جمعه: 4/4/89
¤ پرتغال........................................... برزيل (ساعت 30/18)
¤ كره شمالي................................ ساحل عاج (ساعت 30/18)
¤ شيلي............................................... اسپانيا (ساعت 23)
¤ سوئيس.......................................... هندوراس (ساعت 23)
مرحله يك هشتم نهايي
شنبه: 5/4/89
¤ بازي شماره 49: اول گروه A........... دوم گروه B (ساعت 30/18)
¤ بازي شماره 50: اول گروه C........... دوم گروه D (ساعت 23)
يكشنبه: 6/4/89
¤ بازي شماره 51: اول گروه D........... دوم گروه C (ساعت 30/18)
¤ بازي شماره 52: اول گروه B........... دوم گروه A (ساعت 23)
دوشنبه: 7/4/89
¤ بازي شماره 53: اول گروه E........... دوم گروه F (ساعت 30/18)
¤ بازي شماره 54: اول گروه G ...........دوم گروه H (ساعت 23)
سه شنبه 8/4/89
¤ بازي شماره 55: اول گروه F ........... دوم گروه E (ساعت 30/18)
¤ بازي شماره 56: اول گروه H ........... دوم گروه G (ساعت 23)
مرحله يك چهارم نهايي
جمعه: 11/4/89
¤ بازي شماره 57: برنده بازي شماره 53- برنده بازي شماره 54 (ساعت 30/18)
¤ بازي شماره 58: برنده بازي شماره 49- برنده بازي شماره 50 (ساعت 23)
شنبه: 12/4/89
¤ بازي شماره 59: برنده بازي شماره 51- برنده بازي شماره 52 (ساعت 30/18)
¤ بازي شماره 60: برنده بازي شماره 55- برنده بازي شماره 56 (ساعت 23)
مرحله نيمه نهايي
سه شنبه: 15/4/89
¤ بازي شماره 61: برنده بازي شماره 57- برنده بازي شماره 58
¤ بازي شماره 62: برنده بازي شماره 59- برنده بازي شماره 60
ديدار رده بندي
شنبه: 19/4/89
¤ بازي شماره 63: بازنده بازي شماره 61- بازنده بازي شماره 62
ديدار فينال
يكشنبه: 20/4/89
¤ بازي شماره 64: برنده بازي شماره 61- برنده بازي شماره 62

 



وضعيت فوتسال بهتر از فوتبال است شمس: مي خواهند هرمانتس را جايگزين من كنند

پس از بازگشت تيم ملي فوتسال كشورمان از مسابقات آسيايي، عجيب ترين اتفاق ممكن رخ داد و شمس از سمت سرمربيگري تيم ملي استعفا كرد.
سرمربي مستعفي تيم ملي فوتسال در مورد علت استعفايش گفت: مدت زيادي است كه فدراسيون براي رفتن من فشار وارد مي كند و سناريوهاي متعددي مي نويسد. اين سناريو قبل از آغاز جام ملت هاي آسيا در ازبكستان شروع شد و تا چند روز پيش نيز ادامه داشت كه در نهايت باعث شد من استعفا دهم چرا كه ديگر تحمل اين شرايط را نداشتم.
شمس افزود: سناريوي اول فدراسيون اين بود كه تيم من در جام ملت هاي آسيا قهرمان نشود كه بعد بتوانند با شكست من را بركنار كنند كه اين سناريوي آنها جواب نداد و من تيمم را با اقتدار بار ديگر قهرمان آسيا كردم.
وي ادامه داد: سناريوي دوم آنها كه از مدت ها پيش شروع شده بود اذيت و آزار من از طريق حرف هاي بازيكنان و مسئولان تيم بود. فدراسيون از خيلي وقت پيش مي خواست يك مربي خارجي را به جاي من بياورد و اين موضوع را ديگر همه در تيم مي دانستند. متاسفانه من از زبان بازيكنان مي شنيدم كه مرتب نام اين مربي خارجي را به زبان مي آورند.
شمس با اشاره به اين كه مربي خارجي مورد اشاره بازيكنان «ويكتور هرمانتس» بود، تصريح كرد: ديگر نمي توانستم اين فضا را در اردوها و رختكن تحمل كنم چرا كه من آدم احساسي هستم و نمي توانم در برابر اين گونه حرف ها مقاومت كنم.
حسين شمس با بيان اين كه متاسفانه كفاشيان و ترابيان هر دو آشكارا دروغ مي گويند، خاطرنشان كرد: ترابيان مرا تهديد كرده كه اگر مصاحبه كنم و حرفي از وقايع پيش آمده بر زبان بياورم من را از كارهايي كه در فدراسيون انجام مي دهم و برنامه هايي كه براي تدريس در عربستان و يمن پيش رو دارم منع خواهد كرد، در حالي كه او در مصاحبه اش با رسانه ها گفته كه گزينه اول ما همچنان شمس است. آخر دروغ تا چه حد!
وي اضافه كرد: كفاشيان هم گفته كه ما براي شمس همه امكانات را فراهم كرده بودم. ايشان به من بگويد كي و چگونه اين امكانات را براي ما فراهم كرده است؟
شمس افزود: من نمي خواستم آبروي كسي را ببرم اما حال كه مي بينم دروغ هاي زيادي گفته مي شود بايد بگويم يكي از دروغ هاي كفاشيان اين بود كه پاداش قهرماني تيم ما را تمام و كمال پرداخت كرده است. اما من بايد بگويم كه بازيكنان تيم ما پس از دو ماه تلاش بي وقفه و اردوهاي متعدد و قهرمان شدن در آسيا هر كدام تنها 1000 دلار پاداش گرفتند. آخر اين انصاف است كه پاداش تيم ما را ندهند و بعد به رسانه ها بگويند كه ما هيچ كم و كسري نگذاشته ايم.
شمس ادامه داد: كفاشيان تيم ملي فوتبال را برتر از تيم ملي فوتسال دانسته است. من با قاطعيت مي گويم كه تيم من 100 تاي تيم ملي فوتبال را در جيبش مي گذارد چرا كه ما در آسيا اول و در دنيا چهارم هستيم اما آنها 61 دنيا و چهارم آسيا هستند. تيم من كاملا سرتر از تيم فوتبال عمل كرده است. از آقاي كفاشيان خواهش مي كنم راجع به مسائل خودشان اظهارنظر كنند.
شمس در پايان گفت: بالاخره خدايي وجود دارد كه همه اعمال ما را مي بيند اما بعضي ها به راحتي و بدون رعايت انصاف هر دروغي كه خواستند مي گويند.

فوتسال ايران حمايت مي خواهد صداي اعتراض پس از قهرماني شنيده شد!

سرويس ورزشي-
قهرماني فوتسال ايران در آسيا، داد اهالي اين رشته را به آسمان برد كه به اين رشته جذاب و مدال آور توجه نمي شود!
هنوز چند ساعتي از پايان يازدهمين دوره رقابت هاي فوتسال قهرماني آسيا كه با دهمين قهرماني ايران همراه شد نگذشته بود كه گلايه هاي فوتسالي ها به زبان جاري شد. استارت نخست را مدير و سرمربي تيم ملي فوتسال زدند. آنها معتقد بودند به فوتسال توجه نمي شود تا جايي كه صدا و سيما هم نخواست مسابقات تيم ملي ايران را پخش مستقيم كند.
البته گلايه ها تنها مربوط به صدا و سيما نبود، ترابيان و شمس از كمبود امكانات در فوتسال هم گفتند تا شايد مسئولان ورزش اين رشته ورزشي را نيز مورد تفقد خود قرار دهند.
قضاوت در خصوص اينكه گلايه هاي فوتسالي ها درست است يا غلط كار چندان دشواري نيست.
هر علاقه مندي كه اخبار فوتبال را دنبال مي كند، مي داند فوتسال بسيار مظلوم تر از فوتبال است. اگر در فوتبال قرارداد بازيكنان ليگ برتري كمتر از 200 ميليون نيست، در فوتسال 150 ميليون تومان، رقمي نجومي به حساب مي آيد! امكاناتي كه در اختيار فوتبال است، به هيچ عنوان به فوتسال تعلق نمي گيرد.
از اين دست تبعيض ها ميان فوتبال و فوتسال بسيار است كه اگر بخواهيم به همه آنها اشاره كنيم بايد مثنوي هفتاد من نوشت. جان كلام اينكه سرمايه گذاري در فوتسال جواب مي دهد. اگر خواهان بدست آمدن قهرماني در سطح جهان هستيم بايد به فوتسال امكانات دهيم. مسلماً اين نه تنها درخواست اهالي فوتسال بلكه درخواست تمامي ورزشي هاست.

هيچ مذاكره اي با هرمانتس نداشتم ترابيان: كار از دست من خارج شد

پس از استعفاي حسين شمس، فدراسيون، استعفاي اين مربي را پذيرفت تا تيم ملي فوتسال و حسين شمس به نقطه پايان همكاري برسند.
عباس ترابيان در رابطه با پذيرفتن استعفاي حسين شمس سرمربي تيم ملي فوتسال ايران، اظهار كرد: با حسين شمس بسيار صحبت كردم و تا حدي كه مي شد تلاش كردم تا او با علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال جلسه اي داشته باشد تا مشكلات حل شود اما وي نپذيرفت. به او گفتم كه به هر حال كفاشيان بزرگتر و رئيس فدراسيون است اما شمس نپذيرفت و گفت من از كفاشيان عذرخواهي نمي كنم و اين كفاشيان است كه بايد از بنده عذرخواهي كند و در نهايت كار به جايي رسيد كه استعفاي شمس از سوي فدراسيون پذيرفته شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه دلايل شمس براي استعفا چه بود، تصريح كرد: بحث ها زياد بود و قرار بود مسايل مختلف با صحبت و مذاكره حل شود اما در نهايت شمس موضوع را رسانه اي كرد و وقتي هم كه مسئله اي رسانه اي مي شود، شكل موضوع فرق مي كند. شمس درباره عدم دريافت بخشي از مطالباتش صحبت كرده كه حق دارد اما همه مربياني كه با فدراسيون قرارداد دارند بنابر روند طبيعي كار بخشي از مطالبات شان را هنوز دريافت نكرده اند. ادعاي شمس در اين باره درست است اما اين موضوع شامل مربيان ديگر هم مي شود.
ترابيان در رابطه با اين گفته شمس كه صحبت هايي با «ويكتور هرمانتس» براي سرمربيگري تيم ملي فوتسال شده است، گفت: بنده مدت زيادي است كه به دليل شرايط كاري ام با اين مربي در ارتباطم و هيچ ارتباطي به حضورش در تيم ايران ندارد. خدا را شاهد مي گيرم تاكنون با هيچ مربي خارجي براي حضور در راس كادر فني تيم فوتسال ايران مذاكره اي نداشتم. بنده هنوز معتقدم حسين شمس بايد اولويت فدراسيون براي سرمربيگري تيم ملي فوتسال باشد چرا كه واقعا به كار فني وي اعتقاد زيادي دارم.
رئيس كميته فوتسال گفت: در نهايت يكسري حاشيه هاي ناخواسته بوجود آمد و كار را به اينجا رساند؛ بنده تا جايي كه مي توانستم در اين زمينه ورود كردم و از اين پس هم سياستم به گونه اي خواهد بود تا شمس و ديگر اعضاي كادر فني تيم فوتسال به تيم ملي بازگردانده شوند و كارشان را ادامه دهند. در هر حال بيش از اين هم نمي توانم به اين بحث ورود پيدا كنم و كار از دستم خارج است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14