(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 خرداد 1389- شماره 19665

انتقاد از ساخت و سازهاي غيرمجاز در تهران
سرتيپ احمد رادان: نيروي انتظامي با قانون شكنان قاطعانه برخورد مي كند
جمع آوري 10 هزار نماد شيطان پرستي در رشت
ساخت 200 هزار واحد مسكوني براي معلولان
گرد و غبار غليظ خوزستان و ايلام را فراگرفت
آخرين دادگاه متهمان كهريزك برگزار شد
بزرگترين مانور مقابله با آلودگي هوا
هشدار پليس درباره سودجويي مراكز انرژي درماني
ابتلاي تهراني ها به يك بيماري ويروسي
فرار 20 هزار يهودي از قدس
جراحي قرنيه به روش جديد و كم عارضه در كشور
بازنشستگي اجباري كاريكاتوريست هتاك دانماركي
سارق 9ساله آپارتمان هاي امارات
سيل و تندباد دريايي همچنان قرباني مي گيرد
خانه وحشتي ديگر در مالزي
انفجار لوله گاز در تگزاس



در جلسه شوراي شهر مطرح شد
انتقاد از ساخت و سازهاي غيرمجاز در تهران

در جلسه علني شوراي شهر تهران دو عضو آن از ساخت و سازهاي غيرمجاز در مناطق يك و دو شهرداري به شدت انتقاد كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، در جريان نشست اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه روز سه شنبه، «حسن بيادي» نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران اظهار داشت: در منطقه دو شهرداري تهران در بخش اوين (اسلام آباد) ساخت و سازهاي عجيب وغريبي صورت مي گيرد و در اين مورد شوراياري ها نيز مورد تهديد قرار دارند.
وي گفت: متاسفانه ناحيه مربوطه در شهرداري منطقه 2 نيز در اين ساخت و سازهاي غيرمجاز همكاري مستقيم دارد كه البته سوءاستفاده هاي مالي نيز وجود دارد اما به دليل اينكه به مدرك احتياج دارد روي آن پافشاري نمي كنم.
بيادي ضمن انتقاد از اقدام اخير شهرداري در برچيده شدن ستون هاي منوريل در صادقيه خاطرنشان كرد: شهرداري تهران بايد گزارش مبسوطي درباره اين موضوع به شورا ارائه دهد و ميزان خسارت وارده را مشخص كند.
مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در ادامه اظهارات بيادي متذكر شد: اگر موضوع احداث منوريل مطرح نبود، زمين ايستگاه اصلي آن در صادقيه به شهرداري تهران تعلق داشت و بايد ساخته مي شد.
همچنين خسرو دانشجو سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران ضمن انتقاد از شهردار منطقه دو اظهار داشت: مشكلاتي در منطقه دو وجود دارد كه متاسفانه مورد سوءاستفاده قرار مي گيرد ولي شهرداري اين منطقه حتي حاضر به پاسخگويي شفاهي نيز نيست.

 



سرتيپ احمد رادان: نيروي انتظامي با قانون شكنان قاطعانه برخورد مي كند

سنندج- خبرنگار كيهان:
نيروي انتظامي با ابزارهاي قانوني با قانون شكنان برخورد قاطع خواهد كرد.
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي در اولين يادواره سرداران و 130 شهيد نيروي انتظامي كردستان با بيان اين مطلب گفت: ماموريت نيروي انتظامي تامين امنيت از مرزهاي كشور تا داخل شهرها است و اين نيرو تمام توان خود را در راه امنيت مردم به نحو احسن به كار خواهد گرفت.
سرتيپ احمدرضا رادان اظهار داشت: در حالي كه مردم خواهان امنيت هستند اما از آن طرف عده اي با قانون شكني مي خواهند ناامني ايجاد كرده و ناهنجارهايي بوجود آورند ولي نيروي انتظامي براساس وظايفي كه دارد با قاطعيت در برابر اين قانون شكنان خواهد ايستاد و در اين راستا با كسي شوخي ندارد.
وي از انسداد مرزها به عنوان يكي از اولويت هاي كاري نيروي انتظامي براي جلوگيري از قاچاق، ناامني و هجمه آن سوي مرزها به جمهوري اسلامي نام برد و گفت اولويت اول ما انسداد مرزهاي جنوب شرقي شمال غربي كشور بود كه با حفر كانال، احداث خاكريز، ديوار بتني، برجك هاي ديدباني كاملا وضعيت مرزها مطلوب شده اما لازم است كه كار بيشتري در اين راستا انجام گيرد.
از سوي ديگر ايرنا از سنندج گزارش داد: سرتيپ رادان در اين مراسم با اشاره به جريان فتنه گفت: مردم ولايتمدار ريشه فتنه را در هر لباس و مقامي كه باشد با اشاره ولي فقيه خشك خواهند كرد.
وي افزود: فتنه گراني كه دل به جاي ديگر خوش كرده اند و از هر ابزاري براي ضربه زدن به نظام اسلامي استفاده كردند، به همت مردم ولايتمدار، چنان درس عبرتي گرفتند كه در تاريخ فراموش نخواهد شد.
رادان با اشاره به فتنه هاي اوايل پيروزي انقلاب اسلامي در كردستان گفت: فتنه گران به دنبال اين بودند كه مردم كردستان را از انقلاب بگيرند اما طولي نكشيد كه پيشمرگان كرد مسلمان در برابر اين فتنه ها ايستادگي كردند.
يادواره شهداي نيروي انتظامي استان كردستان در تالار اجتماعات مركز بزرگ اسلامي غرب كشور در سنندج مركز اين استان برگزار شد.

 



جمع آوري 10 هزار نماد شيطان پرستي در رشت

فرمانده نيروي انتظامي گيلان از اجراي طرح مبارزه با علايم شيطان پرستي در اين استان خبر داد و گفت: طي دو روز 10 هزار عدد از اين علايم در رشت جمع آوري شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، بهمن اميري مقدم دوشنبه شب در جلسه شوراي اسلامي شهر رشت با تاكيد بر مقابله با عرضه كنندگان علايم و نمادهاي شيطان پرستي و منحرف عرضه اينگونه علايم گروه هاي منحرف را سبب ناهنجاري در شهر دانست و مبارزه با آن را از برنامه هاي مهم نيروي انتظامي استان ذكر كرد.
اميري مقدم با بيان اينكه برخي افراد ناآگاه اقدام به فروش و خريد اينگونه علايم انحرافي مي كنند، تصريح كرد: اينگونه تخلفات به صورت صنفي نيز پيگيري مي شود.
وي برخورد با تخلفات آژانس هاي رانندگي، مسافري و كنترل پلاك را از ديگر برنامه هاي نيروي انتظامي عنوان كرد.

 



سرپرست سازمان بهزيستي خبر داد
ساخت 200 هزار واحد مسكوني براي معلولان

سرويس اجتماعي -
سرپرست سازمان بهزيستي كشور از ساخت و واگذاري 200 هزار واحد مسكوني تا پايان دولت دهم به مددجويان و معلولان بهزيستي خبر داد.
احمد اسفندياري در نشست خبري ديروز ضمن اشاره به تفاهم نامه امضا شده بين وزارت رفاه و وزارت مسكن و شهرسازي اعلام كرد: در برنامه ساخت مسكن مددجويان و معلولان بهزيستي وزارت مسكن زمين را به صورت رايگان در اختيار معلولان و مددجويان واجدشرايط قرار مي دهد و هيچ هزينه اي از سوي جامعه هدف دريافت نمي شود.
وي درباره تسهيلات ويژه مسكن معلولان و مددجويان اظهار داشت: به هر يك از معلولان 20 ميليون تومان وام با كارمزد 4 درصد در اقساط 20 ساله پرداخت مي شود و شروع اقساط 18 ماه بعد از پرداخت وام به افراد خواهد بود.
سرپرست سازمان بهزيستي كشور درباره ضمانت افراد در دريافت تسهيلات از سازمان بهزيستي افزود: با برنامه ريزي كه انجام شده است، واحد مسكوني به عنوان ضمانت به وام قرار مي گيرد ضمن اينكه اقساط وام ماهيانه 110 هزار تومان است.
اسفندياري افزود: خوشبختانه در حال حاضر برخي از خيرين اعلام آمادگي كرده اند كه اقساط وام هاي جامعه هدف بهزيستي را بپردازند و سازمان تلاش مي كند در اين اقدام، مشاركت خيرين و نيكوكاران را در احداث و پرداخت وام هاي مسكن جلب نمايد.
سرپرست سازمان بهزيستي كشور تصريح كرد: تا به امروز هشت هزار نفر در خصوص مسكن معلولان و مددجويان ثبت نام كرده اند كه اميدواريم با تبليغات و همكاري رسانه ها تا پايان 31 خرداد همه مددجويان و معلولان واجدالشرايط به صورت اينترنتي ثبت نام كنند.
گفتني است در ثبت نام اينترنتي مسكن سازمان بهزيستي كليه معلولان واجدشرايطي كه تحت پوشش سازمان بهزيستي نبوده و هيچ گونه خدماتي از اين سازمان دريافت نمي كنند نيز مي توانند شركت و صاحب خانه شوند.

 



گرد و غبار غليظ خوزستان و ايلام را فراگرفت

گرد و غبار غليظ استان هاي خوزستان و ايلام را فراگرفت و زندگي عادي مردم اين استان ها را دچار اختلال كرد.
به گزارش ايرنا، گرد و خاك غليظ در بسياري از شهرهاي خوزستان سبب شد ديد افقي اين شهرها ازجمله اهواز به كمتر از 300متر برسد و زندگي عادي مردم را براي چندمين بار درسال جاري با اختلال مواجه سازد.
در پي شروع تغييرات جوي از بعدازظهر دوشنبه و وزش باد نسبتاً شديد، گرد و خاك آسمان استان خوزستان را فراگرفت.
مسئولان بهداشتي استان به شهروندان به ويژه افراد مسن، كودكان و افراد مبتلا به آلرژي توصيه كرده اند كه كمتر از خانه خارج شوند و درصورت قرارگرفتن در فضاي باز حتماً از ماسك استفاده كنند. در سال جاري دست كم 15 بار مناطق وسيعي از استان خوزستان با رخداد گرد وخاك مواجه بوده است.
براساس اين گزارش، برخي از مغازه هاي شهرهاي آبادان، خرمشهر و اروندكنار تعطيل شد و كشتي هاي صيادان محلي كه قصد صيد ماهي در اروندرود و خليج فارس را داشتند به علت شرايط نامساعد جوي لنگر انداختند.
تغييرات شديد جوي در صحراهاي شمال عربستان و جنوب عراق، عامل اصلي بروز پديده گرد وغبار در استان خوزستان و ايجاد مشكلات زيست محيطي در اين استان به ويژه شهرهاي دزفول، صفي آباد و انديمشك بود.
به گزارش خبرنگار كيهان از دهلران، گرد و غبار شديد زندگي مردم اين شهرستان را با مشكل روبه رو كرد. گردو غبار شديد كه از روز دوشنبه هفته جاري در دهلران آغاز شد مردم اين شهر را خانه نشين كرد و باعث تعطيلي ادارات شد. اين پديده جوي تمامي ادارات شهر مرزي دهلران را در روز سه شنبه به تعطيلي كشاند و مردم را خانه نشين كرد. همچنين گردوغبار مشكلاتي را براي بيماران قلبي و تنفسي ايجاد كرد كه پس از انتقال به مراكز درماني به صورت سرپايي مداوا شدند.

 



آخرين دادگاه متهمان كهريزك برگزار شد

آخرين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات متهمان حوادث بازداشتگاه كهريزك روز دوشنبه برگزار شد كه طي آن كيفرخواست مربوط به 12متهم اين حادثه قرائت گرديد و قاضي ختم رسيدگي را اعلام كرد.
يك منبع آگاه ضمن اعلام اين خبر به خبرگزاري مهر افزود: روز دوشنبه هشتمين و آخرين جلسه دادگاه موسوم به پرونده كهريزك برگزار شد و طي آن كيفرخواست 12 متهم اين پرونده قرائت گرديد و قاضي هم پس از استماع سخنان متهمان و خانواده هاي آسيب ديده، ختم رسيدگي را اعلام كرده است.
متهمان اين پرونده رده هاي مختلف نظامي از درجات سرتيپ، سرهنگ، تا ستوان، استوار و گروهبان را شامل مي شوند.
قاضي دادگاه با صرف وقت و دقت زياد پس از برگزاري 8 جلسه مفصل 5 تا 6 ساعته و اخذ دفاعيات متهمان، روز گذشته ختم رسيدگي ها را اعلام كرده و قرار است طي يك هفته تا 10 روز آينده احكام متهمان اين پرونده را صادر نمايد.
به گفته اين مقام آگاه يكي از متهمان پرونده كهريزك يك مقام سابق در نيروي انتظامي است. همچنين بخش مهمي از پرونده كهريزك مربوط به قضاتي است كه حكم انتقال افراد را به بازداشتگاه كهريزك صادر كرده اند. اين پرونده كه نام يك مقام سابق قضايي در آن به چشم مي خورد نيز جداگانه در حال رسيدگي است.

 



در شرق تهران برگزار شد
بزرگترين مانور مقابله با آلودگي هوا

بزرگترين مانور آمادگي در مقابله با وقوع شرايط اضطرار آلودگي هواي تهران روز سه شنبه با حضور تمامي دستگاه ها و نهادهاي مربوطه در شرق تهران برگزار شد.
وحيد نوروزي، دبير كميته هماهنگي مديريت آلودگي هواي شهرداري تهران در تشريح مانور مقابله با آلودگي هوا گفت: اين مانور با اعلام شرايط اضطراري آلودگي هوا توسط كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران مستقر در استانداري تهران آغاز شد و اعضاي ستاد بحران در اتاق بحران گردهم آمدند.
وي با اشاره به هماهنگي محلي بين ارگانهاي مختلف سطح محله از قبيل پليس راهور، نيروي انتظامي، نيروي مقاومت بسيج، شورايارها، آتش نشاني و اورژانس در طول برگزاري مانور مقابله با آلودگي هوا، افزود: براي سنجش ميزان آمادگي دستگاهها، چند مورد ترافيك سنگين مقطعي به دليل بروز تصادفات و همچنين دهها مورد انتقال مصدومان كه عمدتاً سالمندان و خردسالان بودند از ميادين اصلي و خيابانهاي منطقه 8 به مراكز درماني انجام شد.
نوروزي همچنين از توزيع ماسك رايگان در خيابانهاي پرتردد و اقدام براي اطفاي آتش ناشي از سوزاندن احتمالي زباله ها و شاخ و برگ درختان و شناسايي كارگاهها و صنايع عمدتاً آلاينده در مواقع اضطراري خبر داد و گفت: گزارش لحظه به لحظه و ارتباط مستقيم با مركز كنترل ترافيك و شركت كنترل كيفيت هوا از جمله اقدامات ديگر اين مانور بود.
به گزارش مهر، نوروزي ادامه داد: در دقايق پاياني مانور با اعلام استانداري از طريق صدا و سيما آلودگي هوا به مرحله بحران رسيد و در اين شرايط تردد تمامي وسايل نقليه موتوري ممنوع شد.
همچنين 7 ايستگاه مترو در محدوده منطقه 8 و نيز تمامي ايستگاههاي اتوبوسراني منطقه به حالت آماده باش كامل درآمدند تا شهرونداني را كه به ناچار مجبور به تردد در سطح شهر بودند، جابجا كنند.
به گفته وي، تمامي اين مراحل تا سالم شدن هوا و رفع شرايط اضطراري در آماده باش كامل بودند و نيروها در تمامي خيابانها و ميادين اصلي منطقه 8 تهران حضور داشتند.

 



هشدار پليس درباره سودجويي مراكز انرژي درماني

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ درباره فعاليت شياداني به نام فرادرمانگرا كه در مراكزي به نام فرادرماني فعاليت غيرقانوني مي كنند هشدار داد.
سرهنگ غني لو در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني شبكه خبر گفت: عده اي سودجو با عنوان فرادرمانگرا در مراكزي به نام فرادرماني فعاليت غيرقانوني مي كنند و اگر مردم از اين افراد و مراكز اطلاع دارند، به پليس اطلاع دهند.
وي با بيان اينكه فرادرماني در واقع مدرن شده رمالي و جادوگري هاي قديم است، افزود: گروهي كه هم اكنون در جامعه تحت عنوان فرا درماني فعاليت مي كنند، كارشان غيرقانوني است و در واقع اين كار نوعي بهره برداري از عرفان هاي نوظهور است.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ همچنين گفت: مردم آگاه باشند هرگونه اقدامي در حوزه درمان بايد به تاييد وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي رسيده باشد و چنانچه فردي يا گروهي خارج از اين حوزه فعاليت كنند، با آنها برخورد خواهد شد.
سرهنگ غني لو اعلام كرد: در صورت اعلام اطلاعات مردمي در اين باره از طريق شماره تلفن 110، ايميل، مكاتبه يا مراجعه حضوري يا شكايات ارجاعي از طريق مقامات قضايي از جمله دادسراي تخلفات پزشكي، موضوع با دقت رسيدگي مي شود.
وي با بيان اينكه پرونده زيادي از اين گروه در اداره آگاهي تهران وجود دارد، گفت: درمان هاي اين چنيني با شيوه هاي رمالي و كلاهبرداري دليلي بر اين نيست كه اين عده از افراد سودجو بتوانند بيماري را درمان كنند.
سرهنگ غني لو افزود: اين افراد در تمام كشور به صورت پراكنده و مخفيانه فعاليت دارند و چنانچه مردم اطلاع دهند پس از بررسي و تحقيقات با هماهنگي مقام قضايي براي دستگيري آنها اقدام خواهد شد.

 



ابتلاي تهراني ها به يك بيماري ويروسي

رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران گفت: برخي از شهروندان تهراني دچار يك بيماري ويروسي عفوني قابل انتقال شده اند كه اغلب آن را با گرمازدگي اشتباه مي گيرند.
دكتر ايرج خسرونيا با اشاره به شروع فصل تابستان و شيوع گرمازدگي گفت: متأسفانه به دنبال گرم شدن هوا و عدم رعايت بهداشت فردي، شاهد ابتلاي بسياري از مردم به يك نوع بيماري ويروسي هستيم كه با گرمازدگي اشتباه مي شود.
به گفته اين متخصص بيماري هاي داخلي، اسهال و استفراغ از علائم اين بيماري ويروسي است كه برخي از شهروندان تهراني را گرفتار خود كرده است.
خسرونيا افزود: علائم گرمازدگي هم شامل اسهال و استفراغ و ضعف عمومي بدن است كه متأسفانه با اين بيماري ويروسي عفوني اشتباه مي شود.
رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران تصريح كرد: اين بيماري ويروسي قابل انتقال است اما گرمازدگي از فردي به فرد ديگري منتقل نمي شود.
به گزارش مهر، وي افزود: متأسفانه تعداد زيادي از افرادي كه مبتلا به اين بيماري ويروسي مي شوند، اين بيماري را از محيط هاي عمومي به داخل منازل برده و باعث مي شوند افراد بيشتري گرفتار آن شوند.
خسرونيا اظهار داشت: در حال حاضر اين بيماري ويروسي بيشتر در تهران مشاهده مي شود و شهروندان گرفتار آن شده اند.

 



رويدادهاي خارجي
فرار 20 هزار يهودي از قدس

رژيم اشغالگر قدس كه با كمك قدرت هاي بزرگ استكباري در سال هاي گذشته توانسته بود، تعدادي از يهوديان را بر سرزمين هاي اشغالي جذب كند، اكنون دچار بحران مهاجرت معكوس شده است.
با آغاز انتفاضه الاقصي در سال 2000 ميلادي تاكنون روند مهاجرت معكوس در اسرائيل آغاز شده است و روياهاي طلايي صهيونيست ها براي جذب بخش زيادي از يهوديان نقش برآب شده است.
ترس از عمليات شهادت طلبانه فلسطيني ها، قدرت گرفتن جنبش جهاد اسلامي(حماس)، تهديدات «سيدحسن نصرالله»، دبير كل حزب الله لبنان، بالاگرفتن تنش هاي سياسي تل آويو و آنكارا و احساس ناتواني ارتش رژيم صهيونيستي، از جمله عواملي است كه شك و ترديدهاي فراواني را در دل مهاجران به اسرائيل پديد آورده است.
انستيتو مطالعات رابين در سرزمين هاي اشغالي فلسطين در گزارش محرمانه اي به سران اسرائيل پيشنهاد كرده است براي ايجاد حاشيه امنيتي، ارتش اسرائيل هر چند وقت اقدام به قدرت نمايي در برابر همسايگان عرب خود كند، تا ساكنان سرزمين هاي اشغالي قوت قلب پيدا كنند.
اما با وجود همه اينها، آمار و ارقام ارائه شده از سوي مراكز امنيتي اسرائيل حكايت از اين دارد كه مهاجران مانند گذشته در اين سرزمين احساس امنيت نمي كنند.
همچنين براساس گزارش جديد وزارت بهداشت رژيم صهيونيستي فقر اقتصادي و اوضاع بد معيشتي باعث افزايش خودكشي در بين صهيونيست ها شده است.
آمار موجود حاكي از آن است كه بخش اورژانس بيمارستان هاي عمومي رژيم صهيونيستي سال 2008 حدود چهار هزار و 510 مورد خودكشي ثبت كرده كه در مقايسه با سال 2007 چهار درصد افزايش داشته است.
در فاصله زماني ميان سال هاي 2004 تا 2008، چهار هزار و سيصد مورد خودكشي موفق در رژيم صهيونيستي ثبت شده است كه در مقايسه با دوره زماني ميان سال هاي 1999 تا 2002، نوزده درصد افزايش داشته است. اطلاعات و نتايج تحقيقات صورت گرفته در اين باره همچنين نشان مي دهد كه يك سوم از تلاش ها براي خودكشي در بين مردان جوان و كم سن و سال رواج دارد و از طرف ديگر نيمي از خودكشي هايي كه در بين زنان اسرائيلي رخ مي دهد مربوط به نسل دختران جواني مي شود كه در دهه دوم از عمر خود زندگي مي كنند. در اين گزارش آمده است در سال 2008، هزار و صد و چهل و سه دختر جوان و 638 پسر جوان بعد از اين كه دست به خودكشي زدند به بيمارستان منتقل شدند. براساس اين گزارش، درصد خودكشي در اسرائيل در رده سني 19 سال در بين دختران و پسران به اوج خود رسيده است. براساس گزارش جديد وزارت بهداشت اسرائيل، از آغاز سال 2000 تاكنون موارد خودكشي افزايش يافته است و درصد خودكشي مهاجران يهود بسيار بيشتر از يهوديان متولد مناطق اسرائيلي است.

 



جراحي قرنيه به روش جديد و كم عارضه در كشور

رئيس مركز تحقيقات اپتيك و لنز ايران از ابداع يك شيوه درماني نوين در كشور خبر داد و گفت: جراحي قرنيه با روش Weck، صدمات احتمالي به استروما (لايه وسطي قرنيه) را حين عمل «لازك» و «پي آركي» كاهش داده و سرعت عمل را افزايش مي دهد.
پرويز زرين بخش با اعلام اين خبر افزود: در روش ويك، چشم بيماران معمولا بعد از عمل آرام تر بوده و پوسته سطحي قرنيه (اپي تليوم) سريعتر جوش مي خورد.
وي اظهار داشت: در روش هاي ديگر جراحي قرنيه از وسايل فلزي استفاده مي شود كه سخت و تيزند و احتمال خراش لايه مياني (استروما) وجود دارد. همچنين زمان عمل به وسيله اين ابزارهاي جراحي به دليل دقت جراح در برداشتن پوسته سطحي قرنيه طولاني تر مي شود.
رئيس مركز تحقيقات اپتيك و لنز ايران گفت: در سالهاي اخير وسايل تشخيصي مدرن و دستگاههاي مجهز باعث شده است تا نتايج جراحي نزديك بيني به طور چشمگيري بهبود يافته، احتمال خطا و عوارض ناشي از اعمال جراحي به شدت كاهش يابد.
وي اضافه كرد: با وجود پيشرفت هاي صورت گرفته در جراحي هاي عيوب انكساري چشم، هنوز كساني كه قوز قرنيه دارند يا قرنيه آنها نازك است و نيز كساني كه نمره چشمشان متغير است، گزينه هاي مناسبي براي اين اعمال جراحي نيستند.

 



بازنشستگي اجباري كاريكاتوريست هتاك دانماركي

كاريكاتوريست دانماركي كه كاريكاتورهاي موهنش در مورد حضرت محمد(ص) موجب اعتراضات شديد مسلمانان شده است روز دوشنبه اعلام كرد، به اميد كاهش خطر براي خود و ديگر روزنامه نگاران در حال بازنشسته كردن خود است.
«كورت وسترگارد» گفت: وي احساس مي كند كه بايد به 25 سال كار خود در روزنامه «ييلاند- پوستن» كه نخستين بار اين كاريكاتورها را در سپتامبر 2005 (1384) انتشار داد و موجب اعتراض هايي عليه دانمارك و اين روزنامه و تهديد جان كاريكاتوريست شد، پايان دهد.وي كه ماه آينده 75 ساله مي شود گفت: «من ديگر نمي خواهم خطري براي امنيت روزنامه و كاركنانش ايجاد كنم و بديهي است كه قرار است كار ديگري انجام دهم.»
اين كاريكاتوريست در ماه ژانويه (دي ماه گذشته) هدف تلاش نافرجام يك مرد سوماليايي براي قتل وي در خانه اش در شهر «آرهوس» واقع در بخش مياني غرب دانمارك قرارگرفت.وي افزود: من اميدوارم كه كناره گيري من سطح تهديدها عليه ييلاند - پوستن را كاهش دهد.چاپ مجدد اين كاريكاتور ها در حدود بيست روزنامه دانمارك درسال 2008 (1387) موجب بروز اعتراض هاي بيشتر در كشورهاي اسلامي از جمله سودان، مصر، پاكستان و اندونزي شد.وسترگارد از نوامبر گذشته (آبان) پس از دستگيرشدن دو نفر در شيكاگو به همراه نقشه حمله به روزنامه، درمرخصي به سر مي برد.وي در مورد برنامه هاي آتي خود گفت كه ديگر قصد كاريكاتوركشيدن را ندارد و مي خواهد آثار هنري ديگري را به نمايش بگذارد.

 



سارق 9ساله آپارتمان هاي امارات

درحاليكه پليس عجمان براي دستگيري يك باند سرقت آپارتمان هاي مركز اين شهر تلاش مي كرد، يك كودك 9ساله عامل اين سرقت ها شناخته شد.
اين كودك 9ساله با سرقت از شش مجتمع بزرگ در مركز عجمان پليس اين امارت را روزها سرگردان كرده بود.براساس گزارش هايي كه به پليس عجمان از سرقت از چند مجتمع بزرگ در مركز اين امارت مي رسيد، مأموران پليس به دنبال يك باند سرقت بودند و هرگز تصور نمي كردند كه اين سرقت ها توسط يك كودك9 ساله انجام شده باشد. سارق خردسال كه با سرقت اشيا قيمتي به ويژه گوشي تلفن همراه و لب تاب از مجتمع هاي مسكوني اقدام به فروش آنها در بازار مي كرده است.پليس عجمان درپي تحقيقات كارآگاهان خود متوجه فروش اجناس سرقتي توسط اين كودك شده و وي را دستگير كردند.
اين كودك با مهارت و تجربه خاصي براي فرار از دستگير شدن از طبقات بالا اقدام به سرقت اموال آپارتمان ها مي كرده است.
وي موفق شده بود كه در سرقت هاي خود بيش از چهارهزار درهم (1100دلار) از آپارتمان ها به سرقت ببرد به علاوه تعداد زيادي تلفن همراه گران قيمت و لب تاب كه در بازار عجمان به فروش رسانده است.

 



سيل و تندباد دريايي همچنان قرباني مي گيرد

تندباد دريايي برخاسته از شمال درياي عمان روز دوشنبه بدون عبور از شهر كراچي به مناطق ساحلي شهرهاي «تاتا» و «بدين» هجوم آورد و نواحي زيرين كيتي بندر، جاتي، ميريور، ساكرو، تاتا و بدين زير آب رفت.
قمرالزمان چوهدري، رئيس سازمان اداره هواشناسي پاكستان يكشنبه گفته بود كه شماري از افراد در سيل و رعد و برق دو روز گذشته در كراچي بر اثر برق گرفتگي، ريزش سقف خانه ها و سقوط يك دكل متعلق به يك شركت تلفن همراه در مركز تجاري اين شهر جان خود را از دست داده اند. وي افزوده است: ميانگين بارندگي درشهر 18 ميليون نفري كراچي طي دو روز گذشته 137 ميليمتر بوده كه در چهل سال اخير بي سابقه بوده است.همچنين بر اثر بارش باران هاي سيل آسا و وزش طوفان استوايي فيت طي دو روز گذشته در مناطق تربت، پسني، جيوني و گوادر ايالت بلوچستان پاكستان، بيش از ده هزار نفر بي خانمان شدند و بيش از پانصد واحد مسكوني نيز دراين مناطق تخريب شد.
نيروهاي امدادي پاكستان تخليه هزاران نفر از ساكنان اين منطقه را آغاز كرده اند و نيروهاي زميني و دريايي ارتش اين كشور نيز براي كمك به آسيب ديدگان احتمالي به حالت آماده باش درآمده اند.در شهر لاهور نيز شدت طوفان همراه با رعد و برق به حدي بود كه يازده نفر از جمله شش كودك بر اثر رعد و برق جان باختند.در بخش هاي شيخ پورا، از توابع لاهور نيز طوفان هفت نفر را به كام مرگ فرستاد و شصت نفر ديگر به شدت زخمي شدند.

 



خانه وحشتي ديگر در مالزي

پليس مالزي اعلام كرد: يك پدر بي رحم كه دختران جوانش را مورد تجاوز قرارمي داد، در نهايت با تدبير و درايت آنها توسط پليس دستگير و به 28 سال حبس محكوم شد.
دو دختر جوان كه 19 و 20ساله هستند، درجلسه دادگاهي به قاضي اعلام كردند كه پدرشان ابتدا آنها را مست و به آنها تجاوز مي كرد.اين دو دختر همچنين گفتند كه پدرشان تهديد كرده كه اگر قضيه را به پليس گزارش دهند، آنها را مي كشد.به گزارش آسوشيتدپرس، اين مرد 46 ساله به اتهام تجاوز به دخترانش و تهديد به مرگ، به 28سال حبس محكوم شد.درگزارش پليس آمده است كه اين مرد در ژوئن و اوت سال 2004 ميلادي هم به اتهام تلاش براي تجاوز به يك دختر 16 ساله توسط پليس دستگير شده بود، اما در آن زمان جرمش به اثبات نرسيده و آزاد شده بود.

 



انفجار لوله گاز در تگزاس

به دنبال انفجار در يك لوله زيرزميني انتقال گاز در ايالت تگزاس آمريكا سه تن كشته و 10 نفر مفقود شدند.
به دنبال اين انفجار شعله هاي بسيار مهيب و ابرهاي سياه منطقه را فرا گرفت. مقام هاي محلي اعلام كردند: از سرنوشت ده تن نيز اطلاعي در دست ندارند. علت انفجار اين لوله زيرزميني هنوز رسما اعلام نشده است، اما براساس گزارش هاي اوليه احتمال داده مي شود كارگراني كه در محل مشغول حفاري بودند اشتباها به لوله زيرزميني آسيب رسانده باشند. براساس اين گزارش ستون دود ناشي از آتش سوزي از كيلومتر ها دورتر مشاهده مي شود، هر چند حريق اصلي مهار شده است. تيم هاي امداد آتش نشان ها و پليس به محل شتافته اند. اين حادثه در حالي رخ داد كه نشت نفت در خليج مكزيك در جنوب آمريكا ادامه دارد و شركت بريتانيايي پي پي و دولت آمريكا براي مهار آلودگي ناشي از آن همچنان در تلاش هستند. به گزارش رسانه هاي خبري هنوز از ابعاد خسارت ها و دلائل اين انفجار اطلاع دقيقي در دست نيست و مسئولين محلي از دادن هرگونه اطلاعي در اين مورد به خبرنگاران خودداري كرده اند. هنوز از وضعيت مجروحين اين حادثه اطلاعي در دست نيست ولي احتمال داده مي شود كه تعداد قربانيان اين حادثه از 3 نفر اعلام شده بيشتر باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14