(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 خرداد 1389- شماره 19665

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اردوگاه دروغ (يادداشت روز)
هشدار احمدي نژاد به شوراي امنيت قطعنامه را تصويب كنيد مذاكره نمي كنيم
اشتباه (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
پيشنهادهاي ايران به اجلاس سيكا
وحشت اپوزيسيون از نفوذ اطلاعاتي جمهوري اسلامي (خبر ويژه)
سوءاستفاده ناجوانمردانه از بيماري يك عالم برجسته ديني(خبر ويژه)
حضور موسويان در آمريكا براي معالجه، تحصيل و تدريس؟(خبر ويژه)
مي فروشيمش! اين درازگوش ديگر براي ما درازگوش نمي شود(خبر ويژه)
مزدور استخبارات صدام سقوط شخصيتي موسوي و كروبي را تاييد كرد(خبر ويژه)
شليك صهيونيست ها به چشم دانشجوي معترض آمريكايي



اردوگاه دروغ (يادداشت روز)

چكاپ (Check up) و آزمايش پزشكي در جهان معاصر به امري رايج در حوزه سلامت و بهداشت تبديل شده است. آيا رجال و جريان هاي سياسي را هم مي توان با نسخه هايي چكاپ كرد و به آزمايشگاه برد تا به سلامت يا بيماري رفتار و گفتار آنها پي برد؟ يا نه، آن گونه كه قائلين به «نسبيت مطلق» مي گويند، امر تشخيص در اين حوزه محال است و «حق» به طور نسبي توزيع شده است؟ يا به عبارتي، موضع هرطيفي در جاي خود محترم است و راه به كنه حقانيت يا بطلان مواضع آنها نمي توان برد؟ يكي از بزنگاه هاي فتنه و جنگ نرم، همين گردنه است.
درست است كه شهر براي مدتي شلوغ شد و آنها كه قطعا كينه مردم و انقلاب و اسلام را در سينه داشتند از اين شلوغي كمال استفاده را بردند و عقده ها را گشودند. اما آيا شهر آن قدر شلوغ بود كه نتوان وفا و جفا، دوست و دشمن، خادم و خائن، و مؤمن و منافق يا در يك كلام، راستگو و دروغگو را بازشناخت؟ آيا امكان چكاپ و آزمايش صاحبان پرچم هاي سياسي وجود نداشت؟ يعني نمي توان سنجيد كه عيار رجال سياسي چند است؟ آيا نمي توان تست گرفت كه نبض رجال سياسي كي تند و كجا كند مي زند، در ضمير دلشان حب و بغض كيست، رگ غيرت آنها باز است يا دچار انسداد شده، و آيا خون از كانون عواطف- قلب- به مغز، اين كانون عقل و محاسبه مي رسد يا نمي رسد؟ آيا قابل آزمايش نيست كه حسگرهاي هر يك از رجال صاحب نام كار مي كند يا سلول هاي عصبي آنها از كار افتاده است؟ يا شماري از آنها دچار «حس معكوس» كه سردي را گرمي و گرمي را سردي، خدمت را خيانت و خيانت را خدمت، معروف را منكر و منكر را معروف مي نماياند، شده اند يا نشده اند؟ يا هاضمه عاطفي و فكري آنها كجا و در برابر چه جريان هايي «ترش» مي كند؟
پاسخي كه به اين پرسش ها در پي خواهد آمد، روايت رويكرد حاذقانه و طبيبانه نظام «امت- امامت» ماست در برابر ماجرايي كه سال گذشته رقم خورد و نه نسخه پيچي براي آينده. آنچه خواهيم نوشت روايت بصيرت امام و امت ماست در همين يك سالي كه گذشت. پاسخ پرسش اساسي ما اين است كه آري، امكان سنجش سياست پيشگان اتوكشيده و زيوربسته و خوش اطوار وجود داشت مقتداي ما با دقت تمام، مدعيان را زير نظر گرفت و عيار سلامت آنها را آشكار ساخت و شهادت بايد داد كه در مواجهه با نتيجه اين آزمون كم نگذاشت. اميرمؤمنان علي عليه السلام پس از هلاكت سران جبهه جمل فرمود «ما زلت انتظربكم عواقب الغدر و اتوسّمكم بحليه المغتّرين... همواره منتظر پيامدهاي خيانت شما بودم و آثار فريب خوردگي را با فراست در سيماي شما مي ديدم، لباس دين شما را از من مي پوشاند و صدق نيتم، مرا بر باطن شما بصير و بينا مي كرد» (خطبه 4 نهج البلاغه).
چند سؤال و اما و اگر در اينجا وجود دارد كه بايد از شتاب قلم كاست و به آنها پرداخت. اول اينكه آيا آن روز در ميدان جمل امكان سنجش دو جبهه وجود نداشت كه كساني معترضانه و بي ادبانه و ديگراني مؤدبانه اما متحير- درست در بحبوحه جنگ يا حول و حوش آن- با دو ادبيات به چون و چرا با امام پرداختند كه «يا علي! تو خيال مي كني ما سپاه مقابل را كه مانند ما رو به قبله نماز مي خواند، گمراه مي دانيم؟ ما با آنها مواجه نمي شويم» و يا اينكه «اي اميرمؤمنان! ما را به سرحدات و مرزها بفرست تا اينجا در اين فتنه در خون مسلمين شريك نشويم»؟!پرسش دوم اينكه چرا جماعتي به مرور تاريخ و سرگذشت ها- چه صدر اسلام و چه دهه حضور حضرت امام خميني(ره)- آلرژي مطلق دارند و به سرعت ترش رويي مي كنند آن گونه كه همين روزها جنابان سران فتنه از مرور سرگذشت جناب طلحه و زبير برآشفتند و با ادبيات گوناگون گفتند «چرا گذشته را تداعي مي كنيد» و چرا فرمايش امام را يادآور مي شويد كه گفت «ميزان و ملاك، حال فعلي افراد است»؟
در معركه جمل كه نخستين فتنه از فتنه هاي سه گانه روزگار حكومت اميرمؤمنان(ع) بود تشخيص سخت بود اما محال نبود. آن روز هم امكان چكاپ رجال وجود داشت اگر بصيرت و صبر و علم به موضع و جايگاه حق وجود داشت. الا و لايحمل هذا العلم الا اهل البصر والصبرو العلم بموضع الحق. شما ماجراي غدير و همچنين برخاستن جناب زبير پس از رحلت پيامبر(ص) براي مخالفت با تصميم سازي اصحاب سقيفه (دور زدن ولايت علي عليه السلام )را فعلا بگذاريد كنار.(همان گونه كه فعلا كنار مي گذاريم حضور جناب نخست وزير مدعي خط امام را در جلسه چند نفري آقايان موسوي اردبيلي و هاشمي رفسنجاني و حاج سيداحمد خميني كه امام در آن جلسه فرمود تا آسيدعلي آقا خامنه اي را داريد نگران ولايت و رهبري نباشيد و باز فعلا به كناري مي نهيم سخنراني هاي متواتر همين جناب نخست وزير سابق در چند هفته پيش از انتخابات سال 88 را كه مكرر اعلام مي كرد ولايت فقيه جلوي كودتا و ديكتاتوري و انحراف را در كشور مي گيرد و من با اعتقاد به اينكه ولايت فقيه در اين 30 سال فرصت هاي بزرگ پيشرفت را در كشور فراهم آورده، وارد صحنه انتخابات شده ام و مي دانم شعار اطاعت از ولايت فقيه آسان اما عمل به آن بسيار سخت است).
جبهه جمل پر از تناقض بود و اگر كسي بصيرت داشت و سوابق رجال را جاي «حال» آنها و «حق» نمي گذاشت، متحير نمي شد. 2 تناقض بزرگ را در آن جبهه مي شد ديد. اول آن كه اگر ادعاي اصحاب جمل خونخواهي خليفه مقتول بود، «قاتلان» و «خونخواهان» يكجا با هم جمع شده و تحت لواي جمل ائتلاف كرده و جبهه تشكيل داده بودند. در آن سپاه هم مروان بن حكم- به تعبير اميرمومنان دست يهوديه- وزير ارشد خليفه سوم حضور داشت كه مي گفت به خونخواهي آمده و هم جناب طلحه و زبير كه به شهادت تاريخ سردسته شورشيان و قاتلان عثمان بودند. پس نه اين دو مي توانستند در خونخواهي كسي كه خود كشته اند صادق باشند و نه امثال مروان و عمروعاص، كه دست دوستي در دست متهمان اصلي قتل گذاشته بودند. تناقض بزرگ ديگري هم بود. اگر طلحه و زبير عليه عثمان شوريدند و با وجود ممانعت اميرمومنان او را از پاي درآوردند، ادعايشان اعتراض به اشرافيگري جماعتي نظير مروان و ديگران در بارگاه خليفه سوم بود. آنها پس از اين شورش با اصرار خود- و اكراه اميرمومنان- با آن حضرت براي «عدالت» بيعت كردند. اكنون چند ماه پس از آن واقعه چه شده بود كه مدعيان عدالت با متهمان اشرافيت و ريخت و پاش و غارت بيت المال در اردوگاه جمل يكجا جمع شده و برابر امام ايستاده بودند؟!
يا شما امروز بپرسيد مدعيان خط امام و نگران ارزش هاي انقلاب، چگونه توانستند با طيفي كه يك سر آن سلطنت طلب ها و جبهه ملي و نهضت آزادي و انجمن حجتيه و بهائيت و مفسدان سياسي- اقتصادي و سر ديگر آن ماركسيست هاي سابق و مجاهدين خلق و توده و فدائيان خلق و پژاك و كومله و تندر بودند جبهه سبز تشكيل دهند؟ يعني مروان ها به دين و عدالت گرويده و امويان دلشان با علويان صاف شده بود؟ يعني حمايت ها و نامه هاي جداگانه اي كه راس اردوگاه طاغوت -معاويه- به جناب طلحه و زبير نوشت و گفت «من با تو همراهم، اگر با علي بجنگي و پيروز شوي، با تو بيعت مي كنم»، يك رجل سياسي داراي قلب و مغز سالم را به خود نمي آورد؟ چرا جناب ابوموسي اشعري اين حقايق را نديد و مدعي شد «آوردگاه جمل، فتنه اي است كه بايد در آن به كناري نشست» و نگذاشت مردم كوفه يكصدا به اميرمومنان بپيوندند و چرا هم او در فتنه حكميت در صفين، وسط فتنه به بازي گرفته شد؟ آن حاشيه گزيني زاهدمآبانه و پرهيزنمايانه كجا و اين سقوط در وسط فتنه كجا؟!
پاسخ پرسش چندضلعي دوم را بايد در كلام اميرمومنان(ع) و كلمات امام خميني جست وجو كرد. دو طايفه از تاريخ مي گريزند. يكي آنها كه مي خواهند كودك وار يا لجوجانه خود تجربه كنند كه مثلا اتو و سماور مي سوزاند يا از سوراخي دوبار گزيده شدن يعني چه. و طايفه دوم كه ذكر و يادآوري و آگاهي و عبرت اندوزي را باعث بيداري توده ها و سد راه كلاهبرداري و راهزني خويش مي يابند. وگرنه آن كه- چه از موضع ايمان و چه از موضع عقل- به اميرمومنان اقتدا كند، از يادآوري تاريخ و سرگذشت ها متوحش نمي شود. «فرزندم! بي يقين من اگر به اندازه همه گذشتگان عمر نكرده ام اما در رفتار و اعمال آنها نگريستم و در اخبار آنها انديشيدم و در آثار آنان سيركردم تا اينكه مانند يكي از آنها شدم، بلكه از آن نظر كه آگاه از سرگذشت آنان شدم، گويي با همه آنها از اولين تا آخرين افراد آنان زيسته ام، پس صاف را از تيره و سود را از زيان شناختم» (نامه 31نهج البلاغه، وصيت حضرت به فرزند خود امام حسن، در بازگشت از جنگ صفين).
اگر قرار شد از سويي گذشته و تاريخ و قوانين دايمي حاكم بر آن را به دور افكنيم و از سوي ديگر به قول آن شيخ سردرگم، ميزان و ملاك قضاوت را حال فعلي اشخاص نگيريم، ديگر چه چيزي براي شناخت و قضاوت مي ماند؛ شبحي موهوم از اشخاصي كه در باغ سبز موهوم تري را براي آينده وعده مي دهند؟! اگر مي پرسيد حضرات چرا حتي از كلام حكيمانه امام خميني آزرده مي شوند، بايد پاسخ را در خود كلام كاملا استدلالي حضرت امام جست كه يكجا در وصيت نامه الهي- سياسي خويش و يكبار در آخرين سخنراني ها- كه اشاره به خيانت هاي آقاي منتظري دارد- فرمود «من در طول نهضت و انقلاب به واسطه سالوس و اسلام نمايي بعضي افراد، ذكري از آنها كرده و تمجيدي نموده ام كه بعد فهميدم از دغل بازي آنها غافل شدم. آن تمجيدها در حالي بود كه خود را به جمهوري اسلامي متعهد و وفادار مي نماياندند و نبايد از آن مسائل سواستفاده شود و ميزان در هر كس حال فعلي اوست» و «ميزان حال افراد است... من بعد از خدا با مردم خوب و شريف و نجيب پيمان بسته ام كه واقعيات را در موقع مناسبش با آنها در ميان گذارم. تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام؛ سعي كنند تحت تاثير دروغ هاي ديكته شده كه اين روزها راديوهاي بيگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش مي كنند، قرار نگيرند».
حضرت امام ملاك ها و شاخص هاي ممتازي را برافراشت كه كسي حتي اگر مسلمان هم نباشد و صرفا وطن دوست و صاحب وجدان باشد، به كارآمدي آن سنجه ها شهادت مي دهد. اگر امثال نخست وزير سابق، هم سنگ خط امام را به سينه مي زنند و هم لاف مي زنند كه عملكرد امام قابل نقد است ولي فعلا مصلحت نيست نقد كنيم!، بايد گفت اولا ادعاي ادامه يك راه در حالي كه به اصل آن راه ايراد داريد، متناقض و نفاق كامل است. همان اسلام منافقين است كه درباره قرآن مي گفتند «نؤمن ببعض و نكفر ببعض». و وقتي منافقين درباره وحي الهي توانستند چنين بگويند چرا نمي توانستند با اميرمومنان كه منصوب پيامبر(ص) به حكم الهي بود آن خيانت ها را بكنند و باز، چرا نتوان مقابل خط امام چنان شيوه معوجي را در پيش گرفت؟ ثانيا حتي اگر كسي مسلمان هم نباشد و با حس وجدان و وطندوستي به عرصه بنگرد، آيا به خود اجازه مي دهد با سلطنت طلباني كه نماد اعلاي استبداد و سركوب و خيانت و چپاول در اين كشورند، يا با تروريست هايي كه مردم و مسئولان كشور را در جنايت هاي متعدد به خاك و خون كشيدند-و قس علي هذا با انبوه گروهك هايي كه اسناد خيانت هاي آنها موجود است و خود اين حضرات بارها عليه خيانت آنها سخن گفته اند- دست دوستي بدهد؟ يا چنان مشي كند كه دشمنان تاريخي و پيشاني سياه ملت ايران (انگليس و آمريكا و صهيونيسم بين الملل) براي آن رفتارها احسنت و مرحبا نثار كنند و به وجد بيايند؟!
سران فتنه را به هر بيمارستان يا نزد هر روانپزشكي كه ببريد و هرگونه كه تست سلامت از آنها بگيريد، جواب آزمايشات انجام گرفته از بيماري و عفونت شديد در قلب و مغز آنان حكايت خواهد كرد. خداوند در سوره توبه مي فرمايد: «منافقين اولياي يكديگرند، امر به منكر مي كنند و از معروف باز مي دارند». چه، آنان دچار حس معكوس و وارونگي فهم شده اند و اين بدتر از بي حسي و بي وجداني است. آنها از جنس سنگ و حجاره بلكه «اشد قسوه »- قسي تر از سنگ- شده اند و خون نه به قلب و نه به مغزشان نمي رسد.
محمد ايماني

 



هشدار احمدي نژاد به شوراي امنيت قطعنامه را تصويب كنيد مذاكره نمي كنيم

سرويس سياسي -
رئيس جمهور كشورمان تاكيد كرد كه چنانچه شوراي امنيت دور جديدي از تحريم ها را تصويب كند ايران با گفت وگوها درباره برنامه هسته اي خود موافقت نخواهد كرد.
محمود احمدي نژاد كه براي شركت در كنفرانس تعامل و تدابير برقراري اعتماد در آسيا (سيكا) در استانبول به سر مي برد طي سخناني در نشستي خبري گفت: من گفته ام دولت آمريكا و متحدانش بسيار در اشتباه هستند اگر گمان مي كنند مي توانند چوب تحريم را تكان دهند و سپس به گفت وگو با ما بنشينند چنين چيزي اتفاق نخواهد افتاد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، وي افزود: با هر فردي گفت وگو خواهيم كرد و اين در صورتي است كه فضايي از احترام و بيطرفي حاكم باشد اما چنانچه فردي بخواهد با گستاخي و به شيوه سلطه جويانه با ما صحبت كند پاسخ ما از قبل روشن است.
احمدي نژاد از قدرت هاي غربي خواست بيانيه سه جانبه ايران، تركيه و برزيل را ناديده نگيرند و تصريح كرد: اين بيانيه فرصتي براي دولت آمريكا و همپيمانان اين كشور است. اميدوارم از آن استفاده درستي كنند فرصت ها ديگر تكرار نخواهد شد.
احمدي نژاد درباره واكنش گروه وين به بيانيه تهران در خصوص تبادل سوخت هسته اي اظهار داشت: ما منتظر پاسخ اين گروه درباره بيانيه تهران هستيم و هر زمان كه آنان پاسخ دادند ما آن را بررسي خواهيم كرد.
وي تاكيد كرد: پس از انتشار بيانيه تهران موجي از حمايت ها و همبستگي هاي ملت ها و دولت ها با اين تصميم در عرصه هاي بين المللي آغاز شد و همه از آن استقبال كردند و اين نشانگر اين حقيقت است كه همه ملت ها و دولت ها از حقوق قانوني يكديگر براي استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي و نابودي سلاح هاي اتمي حمايت كرده و در اين باره متفق و همفكر هستند.
تذكر به روسيه
احمدي نژاد همچنين در مورد روابط ايران و روسيه بخصوص با توجه به مباحث مطرح شده در مورد موضوع هسته اي ايران، گفت: ما با روسيه همسايه هستيم و به صورت طبيعي بايد همكار و دوست باشيم و علاقه مند هستيم كه اينگونه باشد. مشكل خاصي نيست. تذكري به همسايه داده شد كه مراقب باشد در كنار دشمنان ملت ايران قرار نگيرد. البته انتخاب با خود دولتمردان روسيه است.
وي درباره علت سفرش به چين نيز گفت: ما براي حضور در روز ملي ايران در نمايشگاه اكسپوي شانگهاي به چين مي رويم.
جهان آزرده خاطر است
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش در اين نشست خبري با اشاره به جنايت اخير صهيونيست ها در حمله به ناوگان آزادي گفت: امروز جهان آزرده خاطر است.
وي تاكيد كرد: ملت ها بيدار شده اند و در مقابل ظلم و ظالم مي ايستند. گفتني است؛ شماري از اعضاي ناوگان آزادي غزه كه از چنگال رژيم صهيونيستي رها شده اند شامگاه دوشنبه در استانبول با رئيس جمهور كشورمان ديدار كردند.
غافلگيري كاخ سفيد
همچنين در حاشيه اجلاس سيكا رئيس جمهور كشورمان با همتاي ترك خود ديدار و تاكيد كرد كه بيانيه تهران راه و نگاه جديدي در عرصه جهاني گشود و اقدام تركيه و برزيل نشان داد كه مي توان همواره به راه حلهاي عادلانه و منطقي دست يافت.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، عبدالله گل رئيس جمهور تركيه نيز بيانيه سه جانبه تهران را بسيار خوب و موفقيت آميز ارزيابي كرد و اظهار داشت: معتقديم بايد همه از اين فرصتي كه به وجود آمده نهايت استفاده را بكنند تا در آينده پشيمان نشوند.
وي افزود: تركيه بشدت دنبال جلب رضايت سران كشورهاي مختلف دنيا نسبت به اين بيانيه است و در اين زمينه نامه هايي به سران كشورها نوشته ايم و همچنان به تلاش هاي خود در اين خصوص ادامه خواهيم داد.
رئيس جمهور تركيه خاطرنشان كرد: آمريكايي ها تصور نمي كردند كه بيانيه تهران به امضا برسد و مي توان گفت كه برخورد واقع بينانه با موضوع هسته اي و تبادل سوخت آنها را غافلگير كرد.
عبدالله گل در ادامه افزايش سطح مناسبات دو كشور در بخش هاي گوناگون را مورد تاكيد قرار داد و گفت: امروز ايران و تركيه به عنوان دو كشور بزرگ و با تاريخ و فرهنگ مشترك در حال گسترش هرچه بيشتر روابط خود هستند.
در اين ديدار روساي جمهور ايران و تركيه بر دفاع از حقوق مردم غزه تاكيد كردند.
رئيس جمهور كشورمان همچنين روز دوشنبه در مصاحبه با تلويزيون «tf1» فرانسه با خفت بار و غيرانساني خواندن تهاجم اخير رژيم صهيونيستي به كاروان امدادرساني به غزه، خواستار محاكمه عوامل اين جنايت و لغو محاصره غزه شد.
نقش فعال
در مناسبات جديد جهاني
روساي جمهور ايران و قزاقستان حضور فعال در مناسبات منطقه اي و جهاني را مورد تاكيد قرار داده و خواستار همكاري و هماهنگي روز افزون دو كشور در اين زمينه شدند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، رئيس جمهور كشورمان روز دوشنبه در حاشيه اجلاس سيكا در ديدار نورسلطان نظربايف، رئيس جمهور قزاقستان با بيان اينكه روابط دو كشور در مسير پيشرفت قرار دارد اظهار داشت؛ ايران و قزاقستان با توجه به ديدگاه هاي مشترك مي توانند در ترسيم مناسبات جديد جهاني نقش فعال داشته باشند.
نظربايف رئيس جمهور قزاقستان نيز در اين ديدار با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران در تحولات منطقه اي از جايگاه تعيين كننده اي برخوردار است، گفت: قزاقستان با تعميق مناسبات خود با كشورهاي منطقه از جمله ايران به دنبال مشاركت فعال در مناسبات منطقه اي است و اجلاس سيكا مي تواند بستر مناسبي در اين زمينه باشد.
گفتني است در اجلاس دو روزه «سيكا» كه به رياست «عبدالله گل» رئيس جمهوري تركيه برگزار مي شود، علاوه بر رئيس جمهوري ايران، «ولاديمير پوتين» نخست وزير روسيه، «الهام علي اف»، «حامد كرزاي» و «نورسلطان نظربايف» روساي جمهوري آذربايجان، افغانستان و قزاقستان،«محمود عباس» رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين و مسئولاني از ديگر كشورهاي عضو حضور دارند.

 



اشتباه (گفت و شنود)

گفت: سايت جرس وابسته به خاتمي و موسوي و كروبي كه توسط مهاجراني و كديور و سروش و زير نظر مستقيم دولت انگليس اداره مي شود، نوشته كه كيهان از اين سايت خيلي عصباني است!
گفتم: حيوونكي ها مي خواهند از اين طريق خودشان را براي دولت انگليس مهم جلوه دهند. احتمالا انگليس يونجه درازگوش تروا را كم كرده.
گفت: اتفاقا، از اين كه كيهان به ناكامي آنها در عمليات رواني عليه جمهوري اسلامي ايران اشاره كرده و گردانندگان اين سايت را بي عرضه ناميده است حسابي عصباني هستند.
گفتم: بايد از اين حيوونكي ها پرسيد اگر كيهان از دست شما عصباني است كه بايد دلتان خنك شده باشد! پس چرا به كيهان فحش مي دهيد؟!
گفت: چه عرض كنم؟! يكي از گردانندگان سايت هم گفته است مطالب كيهان ما را در تحليل به اشتباه انداخته است.
گفتم: خب! اين شد يك چيزي! يارو با فرياد سوختم سوختم از دستشويي اومد بيرون، رفقايش پرسيدند چي شده؟ و يارو در حالي كه مثل اسپند روي آتش بالا و پائين مي پريد گفت؛ كدوم يكي از شما علامت قرمز و آبي شير دستشويي رو عوض كرده بوديد؟!

 



كيهان و خوانندگان
 

ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323


¤ بيانات مقام معظم رهبري در سالگرد ارتحال امام، منشور امام شناسي و فصل الخطاب همه مردم و جريانات سياسي است.
رضا غنجي
¤ عجيب است؛ اصلاح طلباني كه در مقابل انواع اهانت ها به امام خميني(ره) سكوت مي كنند، به خاطر اعتراض مردم انقلابي به همراهي نوه امام با سران فتنه اين گونه برآشفته اند.
امين از قم
¤ يكي از نمايندگان مجلس از قوه قضائيه خواسته كه با معترضين به سخنراني سيدحسن خميني برخورد شود. سؤال من از اين نماينده محترم اين است كه چرا هنگامي كه به امام خميني(ره) و ساير مقدسات توهين مي شود، سكوت مي كند، اما در مورد چنين مسئله اي عصباني شده است؟
حاجي پروانه
¤ از قوه قضائيه تقاضا مي شود نسبت به اهانت علي مطهري به رئيس جمهور و مردم واكنش نشان داده و طبق مقررات با وي رفتار نمايد.
خانم عوامي
¤ خدا را سپاسگزاريم كه در عصر خورشيد انقلاب و خلف شايسته امام راحل(ره) بر سر سفره انقلاب اسلامي برآمده از خون مقدس شهدا نشسته ايم و از انقلاب اسلامي پاسداري مي كنيم و به كوري چشم فتنه گران داخلي و خارجي چون نگيني از رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و انقلاب حفاظت و پاسداري كرده و حق فتنه گران را كف دستشان مي گذاريم.
حيدري
¤ از علي مطهري به جد تقاضا مي كنم چون شم سياسي نداريد در مسائل سياسي دخالت نكنيد چرا كه بزرگترين عالمها هم اگر شم سياسي نداشته باشند با يك آبنات سرشان كلاه مي رود.
طاهري
¤ برگزاري نمازجمعه و خطبه هاي پرشكوه و صريح و شاخص رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد را مي توان اينگونه توصيف كرد كه گويا جماراني ديگر در مزار امام راحل (ره) شكل گرفته و نداي امام خميني(ره) حبل المتيني براي رهپويان اوست و اين صداي بر حق از لسان مريد او و مراد ما بود كه جاني تازه بر كالبد ملت ايران دميد و مسير را براي همه روشن نموده است.
طالعي
¤ در پاسخ به آن خانمي كه گفته انديشه هاي امام خميني قابل انتقال به دهه 80 نيستند، بايد گفت كه انديشه هاي امام راحل همچون نور در دل تمام ملت هاي آزاده جهان رسوخ كرده و نمي توان براي آن زمان و مكان تعيين كرد. ضمن اينكه تفكر عدم باورانديشه هاي امام، خواسته صهيونيست ها و آمريكايي هاست.
يك هموطن
¤ از كساني كه مي گويند انديشه هاي امام در گذشته، قابل انتقال به امروز نيست بايد پرسيد كه پس چرا همين افراد، نسخه هاي به بن بست رسيده و باطل ماركس، پوپر، سوروس و... كه ده ها سال پيش صادر شده است را همچون وحي منزل دانسته و قصد دارند آن را به زمان حال و جامعه ما منتقل كنند؟! واقعيت اين است كه افرادي كه اين گونه سخن مي گويند، از انديشه هاي امام راحل وحشت دارند.
يك هموطن
¤ سران فتنه، همچون افرادي هستند كه خود را به خواب زده و به هيچ وجه حاضر به بيدار شدن نيستند. وقايع يك سال اخير نشان مي دهد كه آن ها، ديگر تصميم به بازگشت به سوي مردم و خط امام و رهبري را ندارند. پس بايد فكري ديگر به حال آن ها كرد.
اباذر شيخي
¤ ما و حتي نسلهاي بعديمان هيچ وقت از حقوقمان در برابر سران فتنه نخواهيم گذشت حتي اگر سالها بگذرد.
9952--0912
¤ يكي از مشكلات زائران حرم امام خميني(ره) در مراسم 14 خرداد امسال، آب بود. به طوري كه حتي براي وضو گرفتن هم مجبور به استفاده از آب معدني شديم. انتظار مي رود، همان طور كه مردم به وظيفه خود عمل مي كنند و در اين مراسم با شور و اشتياق تمام شركت مي كنند، مسئولان نيز در امر خدمت رساني به مردم كوتاهي نكنند.
ميرجاني از تهران
¤ لطفاً سخنراني رهبر انقلاب در مراسم 14 خرداد را به صورت كامل چاپ نمائيد.
فراهاني از اراك
¤ از رئيس محترم بنياد شهيد و ايثارگران تقاضا مي شود كه پاسخ دهند چه تسهيلاتي براي جانبازاني كه از تهران به شهرستانها بروند در نظر گرفته شده است؟
يك جانباز
¤ در سال 86 يكدستگاه روآ از ايران خودرو خريداري نمودم كه يكبار در سال 86 كه در گارانتي بود و 2 بار پس از گارانتي ديفرانسيل آن را تعويض كردم لذا خواهشمند است نسبت به اصلاح ساختارخدمات پس از فروش ايران خودرو و ايجاد تشكيلاتي پاسخ گو اقدام نماييد.
يك شهروند
¤ در طول هفته جاري برق مناطق شهرزيبا يك بار به مدت 1 ساعت و بار ديگر به مدت 4 ساعت قطع شده و هيچ كس هم پاسخگو نيست. پس تكليف ما ساكنين اين مناطق كه شب امتحان فرزندانمان نيز هست با بي برقي چيست؟
2787--0912
¤ از مسئولين استان اصفهان تقاضا داريم نسبت به آب شوري كه به رودخانه زاينده رود مي ريزد و تمام چاه هاي شرق اصفهان را از بين برده چاره اي بينديشند.
3381--0913
¤ رئيس جمهور محترم در دور اول سفر استاني به مسجد سليمان قول داد كه جاده متصل كننده اين شهرستان به اهواز، 40 كيلومتر كوتاه تر خواهد شد. اما شركت نفت كه وظيفه اجراي اين طرح را داشت هنوز هيچ اقدامي را صورت نداده است.
سليماني
¤ از مسئولين بهداشت شهرستان شاهرود تقاضا مي شود سري به توقف گاه 12كيلومتري شاهرود كه در كنار مسجد منازلي براي زوار ساخته شده بزنند. متأسفانه بهداشت و سرويس بهداشتي هاي اين مكان زير صفر است با وجودي كه از هر خانوار مبلغ هفتاد هزار ريال نيز اخذ مي نمايند ولي بهداشت وضع بسيار رقت باري دارد.
ساداتي
¤ از استاندار خراسان رضوي تقاضا مي شود نسبت به حفظ و نگهداري تلويزيون شهري كه در ميدان شهرستان بجستان نصب گرديده عنايت بيشتري شود تا با اين همه هزينه به راحتي توسط 2 نوجوان نادان مورد آسيب و خرابي قرار نگيرد.
جمعي از مردم شهرستان بجستان
¤ از مسئولين شهرستان گنبدكاووس تقاضا مي شود نسبت به شن ريزي و آسفالت خيابان هاي شهرك بهارستان كه مدتي است از جدول گذاري آن مي گذرد اقدام نمايند چرا كه چند صباح ديگر در سرما و بارندگي مردم بايد از داخل گل و لاي عبور نمايند. متاسفانه بخش نظارت بر عملكرد پيمانكاران و متوليان امور خدماتي هم ضعيف است.
ابراهيم مهرباني
¤ محل تعويض پلاك موتورها خارج از تهران است. رفت وآمد اين مسير براي بسياري از مالكان موتورسيكلت دشوار و مشكل ساز است. خواهشمند است اين عمل در راهنمايي و رانندگي هاي محل انجام شود.
حق پسند از تهران
¤ كارخانه هاي چاي خشك كني در لاهيجان با هماهنگي سازمان چاي فقط دو روز در هفته اقدام به خريد برگ سبز چاي مي كنند. اين امر باعث پايين آمدن كيفيت چاي مي شود. لطفا رسيدگي شود.
آب پيكر از لاهيجان
¤ در مورد وضعيت نابسامان خيابان ورودي شهر پرديسان قم كه هيچ نهادي هم مسئوليت آن را نمي پذيرد و شهرداري هم ندارد مسئولين استان فكري نمايند.
1475---0912
¤ تعداد زيادي از كيوسك هاي تلفن همگاني در شهرستان سنندج يا قطع هستند و يا يكطرفه. از شركت مخابرات تقاضاي رسيدگي مي شود.
فريده كاظمي از سنندج
¤ شهرداري فاز 4 پرديس، به خيابان هاي فرعي رسيدگي نمي كند. اين خيابان ها علاوه بر اين كه پر از كنده كاري ناقص هستند، زباله هاي آن ها نيز جمع آوري نمي شود. همچنين در اين خيابان ها، مشكل روشنايي وجود دارد.
موسوي
¤ انصاف نيست در شرايطي كه هنوز حقوق بازنشسته هاي شركت فولاد مباركه پرداخته نشده، قراردادهاي سرسام آور با بازيكنان و مربيان تيم فوتبال اين شركت بسته شود. لطفا رسيدگي شود.
يك هموطن از اصفهان
¤ ماشين هايي كه راننده آنها براي سوار كردن دختران بزك كرده كنار خيابان بوق مي زنند توقيف ميشوند ولي چرا با خود زنان و دختران مشكل دار كه زمينه چنين گناه زشتي را فراهم مي كنند برخورد صورت نمي گيرد؟
9912---0919
¤ چندين سال است ساكنين روستاي خواجه فيض الله و اطراف از توابع شهرستان مرند دريافت شبكه هاي تلويزيون با آنتن معمولي را ندارند.اين تعداد هم وطن با اين محروميت چه كار بايد بكنند.
4294---0912
¤ براي افراد معلوم الحالي مثل خانم شيرين عبادي و فاطمه معتمدآريا كه به همكاري با دشمنان ايران و همچنين بي عفتي و بي حجابي خود مي بالند و وقيحانه خود را در معرض نمايش و پوزخند بيگانگان گذاشته اند متأسف هستيم.
52---0912
¤ به آقاي شريعتمداري عزيز مديرمسئول محترم روزنامه كيهان كه لوح افتخار سرداري مبارزه با جنگ نرم دشمنان را از دست نمايندگان محترم ملت دريافت كرد تبريك عرض مي كنم. خدا قوت دلاور
7480---0915
¤ لطفاً صداوسيما برنامه اي از زندگي سردار شهيد علي هاشمي كه اخيراً در ايام فاطميه بر دوش امت حزب الله تشييع جنازه شد تهيه بكند و براي شناساندن هرچه بيشتر اين سردار دوران دفاع مقدس پخش كند.
2599---0912
¤ اغراق نيست اگر بگوييم آثار سوء موادمخدر مثل شيشه و كراك از جنگ تحميلي بيشتر است. پس چرا مسئولين در برخورد با توزيع كنندگان اين مواد خانمانسوز مماشات مي كنند.
9536---0912
¤ در آزمون استخدامي روز جمعه آموزش وپرورش، خانم ها قبل از ورود به جلسه مجبور به برداشتن چادر خود شدند و در هنگام آزمون نيز يك آقا اقدام به توزيع آب نمود. آيا اين نوع برخوردها با فرهنگ عفاف در تضاد نيست؟
يك شهروند
¤ چرا كسي كه دو سال سربازي رفته و در آن دوران حقوق هم نگرفته، وقتي مي خواهد، ايام خدمت را جزو سنوات بيمه اي در سازمان تأمين اجتماعي لحاظ نمايد، بايد هزينه هاي آن دو سال را پرداخت نمايد؟ پس فرق بين فرد سربازي رفته و نرفته چيست؟ آيا افرادي كه سربازي مي روند، نبايد از حداقل مزاياي اجتماعي برخوردار شوند؟
حسيني
¤ آيا وزارت نيرو از كساني كه از پشت كنتور برق به صورت قاچاق براي نصب كولر گازي و... از برق شهري استفاده مي كنند خبر دارد؟
3303---0912
¤ سران فتنه گويا فراموش كرده اند اعدام عبدالحميد ريگي خبيث را محكوم كنند و به مردم تسليت بگويند البته شايد اين كار را كرده اند و ما بي خبريم و شايد هم به دستور اربابان خود آمريكا و اسرائيل كودك كش با كمي تأخير اعلام نمايند.
4261---0915
¤ تقاضا مي شود از چاپ اسماء جلاله به خاطر حرمت آن خودداري شود.
5046---0913
¤ حديثي كه هر روز قبل از شروع اخبار در بخش هاي خبري 14 و 19 پخش مي شود با خط ريز مي باشد و خواندن آن مشكل است از مسئولين اخبار سيما تقاضا دارم نسبت به رفع اين نقيصه مساعدت داشته باشند.
5954--0911
¤ با توجه به كثرت افراد تحصيل كرده بي كار در كشور كه هر روز بر جمعيت آنان نيز افزوده مي شود، بكارگيري بازنشست شده ها در مراكز دولتي بويژه در سازمان بازرسي كه بايد الگوي تبعيت از قانون باشد دردآور است. از مسئولين امر مي خواهيم رسيدگي كنند.
2446--0913
¤ درست در مقابل دبستان ولي عصر(عج) در خوانسار، خرابه اي وجود دارد كه آشكارا در آن خريد و فروش مواد مخدر انجام مي شود. با توجه به تاثير منفي اين امر بر كودكان خواهشمند است هرچه سريع تر با آن برخورد شود.
يك هموطن از خوانسار
¤ به عنوان يك دانشجو دچار نوعي تناقض شده ام كه انكار هولوكاست را باور كنم يا تبليغ كالاهاي صهيونيستي در صدا و سيما را؟
احمدي از قم
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي شود كه درباره آزادراه تهران-شمال، اعلام شود كه چند درصد از ساخت آن در دولت هاي نهم و دهم صورت گرفته است؟
يك خواننده
¤ تصور ما اين بود كه وقف كنندگان دانشگاه آزاد نيت خير دارند. اما حالا متوجه شديم كه اين افراد، قصد دارند از اين طريق مديريت خود بر دانشگاه آزاد را مادام العمر كنند و خلافكاري آقازادگان را پنهان نمايند. به اميد اين كه در اهداف ناپاك خود ناكام شوند.
كاشاني
¤ بعضي از مسئولين، وقتي به پست و مقامي دست مي يابند، راه شهدا را فراموش مي كنند. مگر همين شهدا نبودند كه با خون خود، امنيت و اقتدار را براي ما به ارمغان آوردند؟ پس اي كاش كه همه ما امانت دار خوبي براي شهدا باشيم.
آخونديان از آذربايجان شرقي
¤ دانشگاه آزاد با پول بيت المال گسترش يافته است. بنابراين ملك خصوصي نيست كه بتوان آن را وقف كرد. اگر مرد وقف هستند، درآمدهاي شخصي خودشان را وقف نمايند.
سدحسين بطايي
¤ عكس آقاي حسن خميني را در جمع سران فتنه در يك مراسم عروسي ديدم. به ايشان بفرمائيد كه بيت واقعي امام، قلب خانواده شهداست. اين كه هر كس نسبت فاميلي با امام راحل داشته باشد، باعث نمي شود كه او را عضو بيت امام بدانيم.
حسيني از تهران
¤ روي برخي از اسكناس ها شعارهايي نوشته شده است. چرا دولت اقدام به اجراي طرح ابطال اسكناس هاي نوشته شده براي صيانت از پول ملي نمي كند؟
معيني
¤ امروز، راه حق، پشتيباني از ولايت فقيه و راه باطل، حمايت از سران فتنه است. براي برخي از افراد كه داراي نسبتي با بزرگان انقلاب هستند متأسف هستيم كه راه باطل را در پيش گرفته اند. اميدواريم كه در آينده به راه حق برگردند.
حسيني
¤ به عنوان يك شهروند از دولت تقاضا مي كنم كه نظارتي بر فعاليت برخي مغازه ها تا نيمه هاي شب داشته باشند چون بسياري از آن ها با سروصداهايي كه ايجاد مي كنند آسايش را از مردم در حال استراحت سلب مي كنند.
عباس نوايي
¤ همانطور كه اطلاع داريد شبكه فارسي وان متعلق به رابرت مرداك صهيونيست است. در حال حاضر مدتي است كه اين شبكه را از طريق ماهواره رصد مي كنم و مشاهده مي كنم كه برخي آگهي هاي فارسي از ايران پخش مي شود. از وزارت ارشاد تقاضا مي كنم كه به اين موضوع رسيدگي كند.
حميدي
¤ آقاي احمدي نژاد در سفر استاني شان به كهگيلويه و بويراحمد فرموده بودند كه براي تمام نيروهاي قراردادي كه مشمول قانون كار هستند اخبار خوشي برايشان دارم با توجه به اينكه مدت 3 ماه از اين سفر مي گذرد ولي خبر خوش را دريافت نكرده ايم.
مقدم- ياسوج
¤ از برنامه ديروز امروز فردا سيماي جمهوري اسلامي تقاضا مي كنم كه براي اين برنامه از آقايان علامه آيت الله مصباح يزدي و آيت الله ري شهري هم دعوت به عمل آورند.
محمد مولايي- اهواز
¤ از دولت مردمي و مكتبي مان مي خواهيم كه موضع خودشان را در ارتباط با مبارزه با بي حجابي صريح روشن كنند تا از اين شايعات بي طرفي دولت در اين خصوص جلوگيري شود.
خانم علوي مولايي- خلخال
¤ براي شهرداري منطقه 12 و شهردار تهران بنويسيد، يك سطل زباله را كه مدت هاست مكانش را در خيابان 17 شهريور رو به روي كارخانه زيرسازي آماده كرده اند هنوز نياورده اند. اين در حالي است كه بارها با شماره 137 تماس گرفته ام.
محمدعلي اخلاقي
¤ بيانيه تهران يكي از بزرگترين پيروزي هاي تاريخي پرافتخار براي ملت و دولت ايران اسلامي است كه در برابر توفان اقدامات خصمانه آمريكا عليه انرژي صلح آميز هسته اي كشورمان با كمال آرامش و با فضل الهي نصيب ما شد كه بايد بي نهايت شاكر درگاه الهي باشيم.
سليمان بلغار
¤ ذكر تعجيل فرج رمز نجات بشر است
ما برآنيم كه اين ذكر جهاني بشود
اللهم عجل لوليك الفرج
3299--0936
¤ به گفته دولت تورم 15% و حقوق كاركنان دولت 6% افزايش مي يابد پس 9% طلب كارمندان چي مي شود و چگونه تأمين مي شود؟
6109--0913
¤ از سنين نوجواني تاكنون كه دانشجوي كارشناسي ارشد هستم از روشنگري هاي كيهان استفاده كرده ام و خصوصاً بعد از فتنه .88 از همه شما متشكرم.
9120--0915
¤ اشغالگري، غارت، تروريست، آدمكشي، كودك كشي، جنايتكار جنگي، دزد دريايي و... جزء ذات نايافته از هستي بخش رژيم عفلقي و صهيونيستي است.
2753--0913
¤ حمله رژيم غاصب صهيونيستي به ناوگان آزادي حامل كمك هاي بشردوستانه نشان داد كه اين رژيم از انسانيت بويي نبرده و دشمن اصلي بشريت است.
8147--0914
¤ رژيم صهيونيستي سگ كثيفي است كه براي آمريكا و اروپا پارس مي كند و آدم مي درد.
5768--0917
¤ اگر فرمان دهد رهبر بتازيم
اگر او خواهد از ما سر ببازيم
اگر صبر و قرار از ما بخواهد
نشينيم و بسوزيم و بسازيم.
«فان حزب ا... هم الغالبون»
1026--0919
¤ طرح عفاف و حجاب بايد از پيش از دبستان شروع و هم زمان رسانه ها فرهنگ سازي نمايند و مردم و نيروي انتظامي نيز با مروجان آن با فريضه امر به معروف و نهي از منكر برخورد نمايند.
1147--0912
¤به سازمان فروش ايران خودرو بفرماييد به بخشنامه هاي خودشان و تقاضاي مشتريان احترام قايل شوند. بنده براي تندر ال 90 دوگانه سوز ثبت نام كردم حالا با گذشت 6 ماه تازه دعوت نامه آمده است.
6015--0914
¤در مقاله ها، يادداشتهاي روز برخي اصطلاحات براي ما نامفهوم است لطف كنيد زير يادداشت ها و... معني و مفهوم آن اصطلاح را در چند جمله (معني لغوي و اصطلاحي) روشن كنيد.
6514--0912
¤ چرا سازمان نظام پزشكي نظارت جدي بر مراكز درماني ندارند و بعضي مراكز هر قيمتي كه دلشان مي خواهد دريافت مي كنند- بعنوان مثال هزينه آزاد سونوگرافي لگن از 10 تا 15 هزارتومان است ولي در بيمارستان خيابان زرتشت براي اين كار مبلغ 58 هزار تومان مي گيرند.
3772--0912
¤ با همه وجود از كيهاني هاي عزيز كه پته بدانديشان نظام و انقلاب را در آب ريختند و نقشه هاي شوم سران فتنه را خنثي كردند تشكر مي كنيم و قدردان زحمت هاي خالصانه شما در راه روشنگري مردم هستيم.
9689--0932
¤ شهر بزنجان از توابع بافت كرمان به ورطه فراموشي سپرده شده و متأسفانه از بعضي خدمات شهري محروم است. در حاليكه مردم اين شهر از پيشگامان انقلاب در سطح استان بوده و تعداد زيادي ايثارگر دارد.
8294--0913
¤ تا چند سال نيروي حق التدريس آموزش و پرورش بودم. سال گذشته با عبور از فراز و نشيب امتحان و مصاحبه و يك سال وقفه بالاخره پيماني شدم البته از بنده تعهد گرفته اند كه حق انتقال نداشته باشم و تا پايان قرارداد در منطقه محروم خدمت بكنم. از مسئولين امر مي خواستم سؤال بكنم آيا اميدي به تغيير وضعيت خدمتي ما وجود دارد يا خير؟
272--0917
¤ اگر در تمام عرصه هاي جامعه ناظران پاك و قاطع داشته باشيم كه به مر قانون عمل نمايند و به هيچ قيمتي آلوده نشوند به طور قطع جامعه اي پاك از هر نوع آلودگي خواهيم داشت.
9689--0932
¤ بهترين زمان براي محاكمه مهره هاي فتنه گر و مزدور استكبار جهاني در همين ايام الله خرداد است و تأخير در آن جايز نيست.
6073--0916
¤ راز موفقيت مسئولين كشور چين در اداره اين كشور داراي يك و نيم ميليارد جمعيت برخورد قاطع با فساد از هر طبقه بويژه از طبقه صاحبان قدرت است.
9689--0932
¤ بهترين راه مبارزه با بدحجابي و آسان ترين آن كنترل توليدي هاي پوشاك و همچنين ممانعت از ورود پوشاك نامناسب به داخل كشور مي باشد. در مرحله بعد بايد از توزيع و فروش پوشاك هاي مبتذل جلوگيري كرد.
1908--0916
¤ با سلام سريال حلالم كن به جز اينكه به ما يادآوري مي كند كه از ديگران حلاليت بطلبيم مسائل ضدديني مثل بي حجابي، ارتباط با نامحرم، خلوت با نامحرم، لمس بدن نامحرم را ترويج مي كند ما ايراني هستيم و شيعه چرا برنامه هاي تلويزيون را براساس فرهنگ ديني و ملي خودمان نمي سازند.
2421---0917
¤ خواهش مي كنم دولت در نقدي كردن يارانه ها عجله نكند و عوارض تحريم هاي احتمالي را به حساب بياورد.
1608---0914
¤ از دولت محترم مي خواهيم براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي در شهرهاي خراسان جنوبي اقدام و طرحهاي خود را سرعت دهند چرا بعضي طرحها دير پيش مي رود.
2773---0913
¤ اميدوارم قرارداديهاي شاغل دستگاه هاي اجرايي با دست توانمند جناب آقاي دكتر احمدي نژاد و همكاري مجلس همانند معلمين حق التدريسي وزارت آموزش و پرورش تبديل وضعيت گردند.
5941---0914
¤ من و دو فرزندم كه در دانشگاه آزاد درس خوانده ايم حدود بيست ميليون تومان پول به دانشگاه پرداخت كرده ايم به چه حقي اموال ما و امثال ما را وقف مي كنند و آيا اين چنين وقفي صحيح است.
9425---0915
¤ حدود چهار سال است اتوبان ورودي جهرم - بندرعباس توسط شهرداري جهرم در حال ساخت است با توجه به مسافت ده كيلومتري مسير پيشرفت پروژه بسيار كند است كه باعث زحمت مردم شده است.
5872---0917
¤ تقاضا مي شود در مورد مسائل اخلاقي و بحث «عجب» در بخش معارف مقالاتي چاپ كنيد.
0859---0912
¤ از شهردار بابل به خاطر به اتمام رساندن پروژه هاي نيمه تمام تقدير و تشكر مي شود.
0983---0911
¤ بارها در خصوص جاده ورامين گفته شده كه روزانه چند نفر در اين مسير از بين مي روند مگر 20 كيلومتر راه يك دهه كافي نيست تا آسفالت و طرح ريزي و اصلاح شود.
امامي-4981---0912
¤ از مجاهدت و خط شكني مقدس كيهان تشكر مي شود تقاضامنديم كه مكرر و مفصل از تخلفات و پادشاهي مديران و سران دانشگاه آزاد اطلاع رساني كنيد.
6715---0912
¤ از رياست محترم جمهور و وزير بهداشت تقاضا داريم كه به درد بيماران ديابتي هم رسيدگي نمايند كه مشكلات آنها سر به فلك كشيده است.
5322---0913
¤ سي دي دفاعيه آقاي شريعتمداري را سرپرستي كيهان اهواز به جاي هزار تومان هزاروپانصدتومان مي فروشد چرا؟
0693---0916
¤ يكي از راهكارهاي مفيد براي مبارزه با بدحجابي تحريم اين افراد از دريافت گواهينامه، تحصيل در سطوح عالي دانشگاهي، عدم استخدام در مراكز دولتي، جلوگيري از ورود آنها به كليه ادارات دولتي و ... است.
633---0919
¤ از وزارت خارجه تقاضا مي شود نسبت به قطع روابط با پير استعمار روباه خبيث انگليس اقدام نمايد.
4338---0938
¤ جانباز 70% جنگ تحميلي هستم 10 سال پيش در اراك بودم و به خاطر مسئله جانبازي به تهران آمدم و در تهران سكونت گزيدم ولي بنياد اراك از ارسال پرونده ام خودداري مي نمايد و مجبورم هر از چندگاه به اراك بروم. از مسئولين ذيربط بويژه رئيس محترم بنيادشهيد و جانبازان تقاضاي رفع مشكل فوق را دارم.
5585---0912
¤ از صداوسيما تقاضا مي شود نظارت بيشتري به شبكه هاي استاني داشته باشد اكثر برنامه هاي استاني كهگيلويه و بويراحمد به لهجه لري است و برنامه هاي تهيه شده بيشتر جنبه تعصب به قوم لر دارد تا ديگر اقوام و زبانها و برخي موارد به تمسخر ديگر اقوام مي پردازد.
1051---0917
¤ پيشنهاد مي كنم مقالات، يادداشت روز، ستون گفت وشنود، وقايع قبل و بعد از انتخابات و دفاعيات اخير جناب آقاي شريعتمداري و ... به صورت كتاب هاي جداگانه منتشر شود تا بر بصيرت ديني آحاد جامعه افزوده گردد.
3572---0935
¤ براي بنده و بسياري از افراد سؤال برانگيز است كه چگونه بسياري از محكومين فتنه اخير كه ظاهرا زنداني هم هستند در يك شب به مرخصي رفته و همراه سران اصلي فتنه در مراسم عروسي پسر يكي از همين بازداشت شدگان شركت مي كنند. آيا اين همه رافت قوه قضائيه شامل باقي زنداني ها هم مي شود؟!
3509---0912
اگر چنانچه كتاب پرفروش «دا» به يك اثر ماندگار سينمايي تبديل شود بخش عظيمي از تهاجم فرهنگي دشمن را خنثي خواهد كرد. از مسئولين فرهنگي كشور بويژه مسئولين رسانه ملي در اين مورد انتظار داريم.
3823---0916
¤ از كيهان و كيهاني هاي عزيز مي خواهم اعضاء محترم خانواده حضرت امام خميني(ره) را از گرفتار شدن در دام فتنه گران نجات بدهند بدخواهاني كه از امام كينه به دل دارند تصميم گرفته اند با آلوده كردن اعضاء اين بيت مكرم انتقام بگيرند.
3453---0919
¤ خطاب به وزير محترم آموزش و پرورش عرض مي كنم آيا انصاف است كه يك عده چند سال با تحمل سخت ترين شرايط بعنوان حق التدريس خدمت بكنند بعد افرادي ديگر صرفا با گذراندن يك آزمون جذب كار شده و رسمي شوند و جاي ما را بگيرند.
4760---0916
از كيهان بابت چاپ مطالب اتفاقات روزهاي انتخابات 88 تشكر مي كنم. بسياري از نكته ها و مسائلي كه مطرح ميشود مايه عبرت است. از خداوند بخواهيم كه هرگز ما را به خود وا مگذارد و عاقبت همه را ختم به خير بكند. در ضمن بخاطر راه اندازي سامانه پيام كوتاه نيز ممنون هستم.
2655---0912
¤ چادر جديدي به نام جلابيب طراحي شده كه در مقايسه با چادرهاي موجود در بازار پوشيده تر و محجوبتر است. با توجه به اينكه دغدغه اصلي امروز مردم و مسئولين مسئله حجاب و عفاف است از دولت محترم تقاضا ميشود از چنين طرحهايي در مقابله با پوشاك هاي مبتذل و دون شأن اخلاق اسلامي حمايت و پشتيباني نمايد.
145---0911
¤ برنامه تلويزيوني ديروز، امروز، فردا با پرداختن به موضوع فتنه و حوادث پس از انتخابات به اوج اعتلاي خود رسيده است و بايد براي هر چه بيشتر روشن شدن فضاي سياسي كشور شبيه اين برنامه ها و مناظره ها ادامه پيدا كند.
2289---0919
¤ به سردسته فتنه سبز بفرماييد براي ايشان بابت افكار بچه گانه اي كه پيدا كرده متاسف هستيم. واقعا خجالت آور است.
7295---0938

 



پيشنهادهاي ايران به اجلاس سيكا

رئيس جمهوري كشورمان در ادامه حضور در اجلاس سيكا پيشنهاداتي را جهت تقويت مناسبات في مابين و ايجاد جبهه اي متحد و قدرتمند در مقابل قدرت هاي استعماري مطرح كرد.
احمدي نژاد دراين باره گفت: با اتكا به نقاط مشترك و متعالي فرهنگي كه در حقيقت انديشه، دل و رفتار ملت ها و دولتها را به يكديگر پيوند مي زند و با تاكيد بر ارزش هاي الهي و انساني مي توانيم زمينه همگرايي، برادري و همكاري را بيش از گذشته فراهم آوريم. بدين منظور پيشنهاد مي شود گروهي از نخبگان و وزراي فرهنگ نسبت به تدوين منشور دوستي و برادري با نگاه جهاني اقدام نمايند تا پايه تعاملات و روابط بين كشورها باشد.
رئيس جمهور افزود: با توجه به معايب و كاستي هاي بزرگ موجود در رژيم بين الملل اقتصادي، تقويت همگرايي سازنده و عادلانه در تعاملات اقتصادي و مالي ضرورت مضاعف يافته است. انجام معاملات با ارزهاي رايج كشورها يا با سبدي از ارزهاي معتبر و يا به صورت پاياپاي مي تواند به عنوان گام اول عملياتي شود. پيشنهاد مي گردد گروهي از وزراي اقتصادي و بانك هاي مركزي با برگزاري جلسات مشترك راهكارهاي مناسب و اجرايي آن را تدوين و اعلام نمايد.
وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود گفت: هر چند كه در نشست اخير بازنگري ان پي تي در سازمان ملل كشورهاي داراي سلاح هسته اي موظف به خلع سلاح شدند اما در برابر تعيين مهلت زماني و تضمين مشخص براي خلع سلاح مقاومت كردند. پيشنهاد مي گردد راهكارهاي خلع سلاح اتمي در نشست جمعي از وزراي خارجه يا وزراي انرژي مورد بررسي قرار گيرد.
رئيس جمهور در ادامه افزود: ساختار كهنه شوراي امنيت و نظامات اقتصادي كه از تبعات جنگ جهاني دوم است بايد با مشاركت همه دولتها و ملتها با رويكردي مبتني بر عدالت تغيير يابد. كشورهاي عضو سيكا مي توانند در تحقق اين امر پيش قدم باشند. پيشنهاد مي شود اين موضوع در دستور كار باقي بماند و به طور مستمر پيگيري شود.
احمدي نژاد همچنين درباره مسئله فلسطين نيز گفت: جمهوري اسلامي ايران براي حل مشكلات ديرينه و تاسف بار فلسطين اشغالي پيشنهاد كاملا دموكراتيك و منطبق بر منشور ملل متحد يعني برگزاري رفراندوم با حضور همه فلسطيني هاي بومي اعم از مسلمان، مسيحيان و يهوديان را اعلام داشته است و بر اين باور است كه اين انساني ترين، كم هزينه ترين و كوتاه ترين راه حل است.

 



وحشت اپوزيسيون از نفوذ اطلاعاتي جمهوري اسلامي (خبر ويژه)

ارگان رسانه اي گروهك فدائيان خلق اعلام كرد: اطلاعاتي هاي ايران در ميان ما خارج نشين ها نفوذ كرده اند.
نويسنده «اخبار روز» در تحليلي بامزه مي نويسد: هنگامي كه فردي از ايران با من از طريق ايميل تماس گرفت و از نوشته هايم تعريف كرد، خيلي خوشحال شدم]![ همينطور وقتي كه پس از يكي از صحبت هايم در يك اتاق پالتاك، فردي به من پيام داد كه مي خواهد با من صحبت كند، و توضيح داد كه در ايران زندگي مي كند و برايش جالب است كه من در رابطه با وقايع ايران نگاه واقع بينانه اي داشته ام، باز من خوشحال شدم]![ گاه درخواست براي مصاحبه بود كه قرار بود در فلان نشريه دانشجويي چاپ شود. پاسخ پرسش هاي مصاحبه را هم مي دادم، و ذوق زده مي شدم از اينكه زحمت هايي كه داوطلبانه و بي چشمداشت در كنار كار روزمره و بار زندگي بدوش مي كشم، بي ثمر نمي ماند و هستند كساني در ايران كه تشنه شنيدن حرفهاي من هستند و ديدگاه مرا كاملاً قبول دارند و از آن بهره مي برند]![ اين ذوق زدگي اما زياد نپائيد و با اولين تلاش اين افراد براي هك كردن كامپيوترم همان چند سال پيش به پايان رسيد. اما البته تلاش اين افراد براي هك كردن كامپيوترم به پايان نرسيد!
وي درباره تفاوت تماس هاي معمولي و تماس افراد اطلاعاتي با ضد انقلاب خارج نشين مي نويسد: افراد معمولي اندكي شرم دارند و مطمئن نيستند كه شما كه در خارج نشسته ايد براي آنها وقت داشته باشيد ولي اطلاعاتي ها مطمئن هستند كه شما وقت كافي داريد و در تله آنها خواهيد افتاد]![ از اين رو با اطمينان كامل عمل مي كنند. البته پس از خواندن همين مطلب ممكن است شيوه خود را عوض كرده و با شرم و ترديد بيشتري وارد گفت وگو شوند]![
ارگان گروهك فدائيان خلق اضافه مي كند: در خارج كشور كساني در ميان ما هستند كه همه ما مي دانيم ممكن است عامل نفوذي باشند، گرچه هيچ سندي وجود ندارد و حدسي است كه قابل اثبات نيست. افزون بر آن، گاه كسي كه به ظاهر روشنفكر سياسي يا مدافع حقوق بشر است به خارج سفر مي كند و خيلي سريع وارد جمع هاي ما مي شود، و حتي نقش عمده اي را در يك گروه فعال به عهده مي گيرد، و يا شايد پس از مدتي به ايران باز مي گردد. گاه حتي پس از بازگشت به ايران، تماس خود را با ما حفظ مي كند و به فعاليت ادامه مي دهد. به هر حال اطلاعات به شيوه هاي گوناگون عنصرهاي نفوذي خود را در جمع هاي گوناگون دارد. به نظر مير سد حكومت جمهوري اسلامي تجربه فراواني در زمينه كسب اطلاعات و نفوذ در ميان گروه هاي گوناگون بدست آورده. رژيم مايل است برآورد دقيقي از هويت، نقش و عملكرد مخالفين خود داشته باشد. در اين رويكرد يك هسته واقع بينانه وجود دارد زيرا كه دولت آمريكا پول و تلاش زيادي را به شيوه حسابگرانه و برنامه ريزي شده صرف براندازي رژيم جمهوري اسلامي به شيوه ظاهراً مدني و انقلاب مخملين كرده، مي كند و خواهد كرد.
«س-واو» نويسنده تحليل مذكور همچنين با لحني آميخته با سرگيجه و حيرت مي نويسد: جمهوري اسلامي براي نفوذ در ميان مخالفين خود، چهره سازي مي كند. يعني برخي افراد را كه حاضر به همكاري با اطلاعات شده اند، يا از آغاز اطلاعاتي بوده اند، دستگير و زنداني مي كند، به آنها حكم زندان مي دهد، و كم كم نام اين افراد به عنوان فعالين مخالف جمهوري اسلامي بر سر زبان ها مي افتد. پس از مدتي، ديگر كسي نمي پرسد كه سابقه فعاليت اين فرد چه بوده و كارنامه تلاش هاي او چيست، بلكه فقط زندان رفتن او كافي است كه چهره اي مورد قبول به عنوان مخالف جمهوري اسلامي باشد و همه جا پذيرفته شود. چه بسا فعالين خارج كشور براي نجات او تلاش كرده و كمك مي كنند كه او را به خارج كشور بياورند، همانطور كه بسياري از فعالين مورد پيگرد را در خروج از كشور كمك مي كنند. اما اطلاعاتي ها بهترين راه هاي نفوذ را در ميان گروه هاي مختلف شناسايي مي كنند. آنها به همين منظور نفوذي ها را به اسم ناراحتي و مخالف فراري به خارج كشور مي فرستند. به هر حال جمهوري اسلامي با فرستادن نفوذي ها- چه لو رفته باشند يا نه- در مخدوش كردن مرزهاي اعتماد ميان اپوزيسيون موفق عمل مي كند.
اين ضدانقلاب فراري در پايان نوشت: همه ما از نفوذ اطلاعاتي ها نگراني داريم. به هر حال اين واقعيت است كه اطلاعاتي ها در ميان ما هستند، نفوذ كرده اند و تلاش دارند هر چه بيشتر نفوذ كنند و مديريت جريان هاي خارج را به دست گيرند.

 



سوءاستفاده ناجوانمردانه از بيماري يك عالم برجسته ديني(خبر ويژه)

يك خبر موثق از سوءاستفاده شرم آور و ناجوانمردانه سران فتنه از بيماري سخت يك عالم برجسته ديني حكايت مي كند. اين عالم ديني كه تمامي عمر شريف خود را در خدمت صادقانه به اسلام و انقلاب و حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب گذرانده است، از مدتها قبل به دليل كهولت سن در شرايط جسماني دشواري به سر مي برد، كه انشاءالله خداوند تبارك و تعالي به ايشان عافيت كامل عنايت فرمايد. روز گذشته آقاي... به منزل اين عالم ديني مراجعه مي كند و در حالي كه ايشان به علت پيش گفته، با ضعف جسماني شديدي روبرو بوده و توان گفت وگو و بحث و بررسي نداشته اند، نامه اي را كه از قبل تهيه شده بود با مهر آن عالم برجسته ممهور مي كند. آقاي... در چند كلمه كوتاه و تحريف شده خطاب به عالم ياد شده كه به سختي قادر به شنيدن است، اظهار مي دارد كه موضوع اين نوشته در حمايت از ساحت مقدس امام(ره) است و سپس انگشت آن عالم بزرگوار را به دست گرفته و مهر منقوش بر نگين انگشتري ايشان را پاي آن نامه مي گذارد! اين در حالي است كه محتواي نامه مورد اشاره در محكوميت اعتراض سراسري و خودجوش مردم به مواضع آقاي سيدحسن خميني در روز 14 خرداد بوده است. گفتني است عالم ديني ياد شده از علماي باتقوي، روشن ضمير و فداكار است و برخورد شديد و قاطع وي با يكي از نزديكان خود كه صرفا به خاطر تقابل او با انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته بود در كارنامه درخشان و الهي ايشان ثبت شده و به نيكي زبانزد اين و آن است.

 



حضور موسويان در آمريكا براي معالجه، تحصيل و تدريس؟(خبر ويژه)

وكيل حسين موسويان، حضور وي در آمريكا را تاييد كرد اما گفت موسويان قصد اقامت در آمريكا را ندارد.
واكنش هوشنگ پوربابايي پس از آن صورت گرفت كه روزنامه ها و سايت هاي خارجي و داخلي از اقامت سؤال برانگيز موسويان در آمريكا خبر دادند. اما پوربابايي در گفت وگو با ايلنا اعلام كرد: موسويان قصد اقامت ندارد و اكنون در دانشگاه پرينستون در رشته روابط بين الملل مشغول تدريس است.
وكيل موسويان با اشاره به استعفاي وي از مسئوليت روابط بين الملل مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت گفت: موكلم پس از محاكمه، با اطلاع و موافقت مقامات مسئول براي تحصيل در دوره فوق دكترا و معالجات پزشكي عازم آلمان شد. موسويان در كنار معالجات پزشكي، تحقيقات در رشته ديپلماسي و روابط بين الملل را ادامه مي دهد و در دانشگاه پرينستون كه در رتبه دانشگاه اول جهان است به تدريس در رشته روابط بين الملل و تحقيقات علمي براي دوره فوق دكتراي خود مشغول است.
وي ادامه داد: پس از مدتي اقامت در آلمان و بنابر توصيه پزشكان، موسويان براي عمل جراحي همسر و خود عازم آمريكا شد و در طول سه چهار ماه گذشته دو عمل جراحي همسرشان انجام شده و خودش نيز ضمن معالجات قبلي يك عمل جراحي داخلي نيز داشته است.
وكيل موسويان در پاسخ به اين پرسش كه آيا موكل شما قصدي براي بازگشت دارد گفت: موسويان بعد از بازداشت، خود را از وزارت خارجه بازنشست كرد. ضمنا دادگاه نيز وي را 5 سال از مشاغل ديپلماتيك محروم كرده است.
وي با بيان اين كه رشته تخصصي و سوابق كاري و تجربيات موسويان در زمينه ديپلماسي و روابط بين الملل است خاطرنشان كرد: راي دادگاه در فروردين 87 صادر و در اين مدت دو سال حبس تعليقي موكلم پايان يافته اما از پنج سال محروميت از مشاغل ديپلماتيك سه سال ديگر باقي مانده است.
پيش از اين برخي سايت هاي ضدانقلاب مدعي پناهندگي موسويان به آمريكا شده بودند.

 



مي فروشيمش! اين درازگوش ديگر براي ما درازگوش نمي شود(خبر ويژه)

سايت «حلقه لندن» كه با بازيگران فتنه در تهران مرتبط است از به هم ريختگي روحي شديد اين جريان خبر داد.
جرس (با مديريت مهاجراني و نگهدار و باستاني و بهنود و...) از قول خبرنگار خود در تهران نوشت: آيا به راستي مي توانيم براي حضور در خيابان و در سالگرد انتخابات دعوت كنيم؟ واقع گرايانه اگر قضاوت كنيم، با شرايط موجود جواب منفي خواهد بود. ما نبايد از تحرك در شبكه مجازي به اشتباه بيفتيم. من كه خود با بسياري از اقشار در تماس مستقيم هستم، متوجه شده ام كه نتايج منفي تظاهرات 22 بهمن، خيلي ها را به انفعال كشانده است. بنده با تعدادي از هواداران جنبش سبز صحبت كرده ام، كساني كه حتي در برخي راهپيمايي هاي گذشته شركت مي كردند اما اكنون اينترنت را پيگيري نمي كنند يا ترجيح مي دهند پيگيري نكنند. آنها اساساً معتقدند شعله جنبش رو به خاموشي گراييده است.
همزمان با گزارش سايت مهاجراني از ايران، سايت افراطي خودنويس كه در عناد با جمهوري اسلامي مي كوشد از ديگر هم قطاران پيشي بگيرد، اسب ترواي كذايي را كه پروژه اعلام شده ضد انقلاب - و از جمله پيشنهاد مهاجراني و ابراهيم نبوي- براي 22 بهمن بود، با تمسخر به فروش گذاشت و نوشت: يك دستگاه اسب تروا به رنگ سبز يشمي با موتور تازه تعمير و چهار حلقه لاستيك نو همراه با تو دوزي سبز مغز پسته اي، مجهز به رادار جهت شناسايي مزدوران رژيم، قابل استفاده در تمام تظاهرات با قيمتي مناسب به طور نقد يا از دم قسط به فروش مي رسد. علاقمندان به نشاني- بلژيك- بروكسل- نبش بن بست اصلاح طلبان- مغازه خراطي آقا ابراهيم مراجعه كرده يا با تلفن ا-س-ب-ت-ر-و-آ-800-1 تماس حاصل نمايند.(!)
پيش از اين ن-ك كاريكاتوريست خارج نشين و از گردانندگان سايت خودنويس، اسب تروا را به شكل درازگوشي كشيده و پس از آن نيز در كاريكاتور ديگري مهاجراني را سوار بر ابراهيم-ن (طنز نويس فراري) تصوير كرده بود.
انتشار مداوم اوضاع وخيم گروهك هاي ضد انقلاب در كيهان به استناد گزارش ها و تحليل هاي دو سايت «جرس» و «خودنويس» باعث شده تا اين دو سايت طي روزهاي اخير بر حجم فحاشي و عقده گشايي هاي خود عليه كيهان بيفزايند. كيهان البته با خبر است كه جلز و ولز حضرات جرس و خودنويس از كجاست. خبرهاي موثق كيهان حاكي از آن است كه گردانندگان اين دو سايت و سايت هاي مشابه به خاطر انتشار اوضاع فلاكت بار گروهك هاي ضدانقلاب و «آتو» دادن به دست كيهان تحت فشار و فحاشي هاي شديد هم قطاران قرار گرفته اند و به هر حال مجبورند براي اينكه ثابت كنند در استخدام كيهان و جمهوري اسلامي نيستند، گاهي شلتاقي هم بكنند و البته تا اين حد، از آنها پذيرفته است.
روز گذشته هم سايت جرس كوشيد با مطلبي مالامال از ناسزا و عقده گشايي، به تخطئه كيهان بپردازد كه البته اين تقلا، نشانه صحت شيوه كيهان در استخدام سايت هايي نظير جرس، خودنويس، بالاترين و... است.

 



مزدور استخبارات صدام سقوط شخصيتي موسوي و كروبي را تاييد كرد(خبر ويژه)

يك حقوقدان مرتبط با گروهك رجوي و استخبارات رژيم صدام ضمن حمله به قانون اساسي جمهوري اسلامي مواضع ضد انقلابي موسوي و كروبي را قابل تقدير توصيف كرد.
عبدالكريم لاهيجي (كريم بغدادي) طي سخناني در پاريس تحت عنوان «گذار از جمهوري اسلامي» گفت: با قانون اساسي جمهوري اسلامي نمي توان به دموكراسي رسيد اما فراموش نكنيم كاري كه موسوي و كروبي در داخل انجام مي دهند با توجه به جو سياسي داخل كار بزرگي است.
مستخدم گروهك تروريستي منافقين ضمن حمله به قانون اساسي و ضد دموكراسي خواندن آن گفت: موسوي و كروبي به نظر من خوب عمل كرده اند. مشخص است كه در اين مدت اخير در تفكرات آنها تغييراتي رخ داده كه اساسي است. به طور مثال آقاي موسوي ]وكروبي[ درباره اعدام 5 تن از شهروندان ] وابسته به گروهك هاي تروريستي كومله و تندر[ بيانيه صادر كرد. اين نخستين بار در جمهوري اسلامي است كه مرز خودي - غيرخودي شكسته مي شود و اين را بايد به فال نيك گرفت.
كريم بغدادي همچنين گفت: من معتقدم با قانون اساسي فعلي نمي توان به دموكراسي رسيد اما مي توان تحولاتي را موجب شد. به هر حال فراموش نكنيم كه ايستادگي موسوي و كروبي به عنوان دو شخصي كه مدت ها در نظام بوده اند، قابل تقدير است و اين نخستين بار اتفاق مي افتد.
لاهيجي در ادامه با قرائت بخش هايي از بيانيه هاي موسوي گفت: «آقاي موسوي اخيرا يخ تقدس قانون اساسي را هم شكسته است و مي گويد كه مي توان قانون اساسي را هم تغيير داد. اما خود او هم مي داند كه براساس قانون اساسي فعلي، اين كار بايد از طريق رهبر انجام شود كه نتيجه اش از الان مشخص است.»
گفتني است بسياري از اين اظهارات صرفا از سر روحيه دادن به سران فتنه است كه به شدت روحيه خود را باخته اند و در ميان گروهك ها به دنبال تشويق و تمجيد مي گردند.

 



در بيت المقدس اتفاق افتاد
شليك صهيونيست ها به چشم دانشجوي معترض آمريكايي

دختر دانشجوي آمريكايي، چشم چپ خود را در حمايت از فلسطينيان با گلوله صهيونيست ها از دست داد.
به گزارش خبرگزاري ها، «اميلي هنوشويكز» دختر 21 ساله آمريكايي در تجمع اعتراض آميزي كه روز دوشنبه عليه جنايات رژيم صهيونيستي در بيت المقدس اشغالي برگزار شده بود بر اثر اصابت گلوله به صورتش چشم چپ خود را از دست داد.در تظاهرات اعتراض آميزي كه در بيت المقدس در اعتراض به جنايت اخير رژيم صهيونيستي عليه ناوگان آزادي صورت گرفته بود نظاميان صهيونيست با گلوله و گاز اشك آور به سوي تظاهركنندگان شليك كردند كه در اين درگيري اميلي به دليل اصابت گلوله به چشم چپش بينايي خود را از دست داد.سخنگوي بيمارستان هداسا در بيت المقدس كه اميلي در آن مورد عمل جراحي قرار گرفت، نابينا شدن اين دختر دانشجو را تاييد كرد.
اميلي دانشجوي رشته هنر دانشگاه نيويورك است كه هم اكنون به صورت ميهمان در دانشگاه بيت المقدس درس مي خواند، وي در تمامي اعتراضات مردمي فلسطين عليه جنايات رژيم صهيونيستي در كرانه باختري شركت مي كرد. شاهدان عيني اعلام كردند سربازان رژيم صهيونيستي به صورت مستقيم صورت اميلي را نشانه گرفتند و وي را مورد اصابت گلوله قرار دادند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14