(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 خرداد 1389- شماره 19665

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر معظم انقلاب در ديدار نمايندگان مجلس: نياز امروز كشور همكاري دولت و مجلس است
سلطانيه: ايران در برابر هيچ فشاري تسليم نمي شود
تصويب قوانين جديد و اصلاح قوانين براي پيشگيري از وقوع جرم
رئيس شركت روس اتم: نيروگاه اتمي بوشهر تا پايان تابستان راه اندازي مي شود
آب در زاينده رود با دبي كم جريان خواهد داشت
يك بوشهري بانوي سرافراز ايران معرفي شد
معاون وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي:32 هزار ريال هزينه روزانه هر تخت از بيماران اخذ مي شود
معاون وزير راه و ترابري: خدمات ريلي به بخش خصوصي واگذار مي شود
جانباز 70 درصد مشهدي به ياران شهيدش پيوست
استاندار همدان: ذوب آهن اسد آباد امسال به بهره برداري مي رسد
انعقاد قرارداد با همه متقاضيان مسكن مهر
با خاطراتي از زندگي رهبر انقلاب پرتوي از خورشيد به چاپ بيستم رسيد
حميدرضا حاجي بابايي : آموزش و پرورش را به دوران طلايي اش برمي گردانيم
بزرگداشت چهلمين سالگرد شهادت آيت الله سعيدي در قم
اخبار ادبي و هنري



رهبر معظم انقلاب در ديدار نمايندگان مجلس: نياز امروز كشور همكاري دولت و مجلس است

رهبرمعظم انقلاب اسلامي بر ضرورت برقراري رابطه همكاري صميمانه ميان دولت و مجلس تاكيد كردند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي روز گذشته در ديدار رئيس، هيات رئيسه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن ارائه تحليل جامعي از شرايط حساس و در حال تغيير بين المللي و شرايط داخلي بخصوص انسجام و هوشياري ملت ايران و دلبستگي كم نظير مردم به آرمانها و خط امام(ره)، از حضور بسيار گسترده و كم سابقه مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) تشكر و تاكيد كردند: بايد آرمانگرايي در كنار واقع بيني، همكاري صميمانه دولت و مجلس و بررسي هاي كارشناسانه و دقيق در كميسيونها، در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد تا حركت رو به جلو كشور با شتاب روزافزوني ادامه يابد.
رهبرانقلاب اسلامي در ابتدا با قدرداني از زحمات رئيس و نمايندگان مجلس و نقش آفريني بسيار خوب مجلس شوراي اسلامي در مسائل مهم بين المللي و داخلي، شرايط كنوني در عرصه جهاني را بسيار حساس و منحصر بفرد خواندند و افزودند: شرايط كنوني در عرصه بين المللي، در سرنوشت نسل هاي آينده و انقلاب و كشور تاثيرگذار است، بنابراين رصد دقيق و شناخت صحيح اين شرايط و حضور فعال و هوشيارانه در تحولاتي كه در حال وقوع است، مي تواند زمينه ساز جايگاه مستحكم تر، و نزديك تر به اهداف و آرمانها باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تحولات منطقه خاورميانه بويژه تحولات بي سابقه در موضوع فلسطين، خاطر نشان كردند: همه اين موارد نشانه يك تحول و جابجايي در منطقه است و در سطح دنيا نيز درخصوص جايگاه آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي و ميزان تاثيرگذاري آنها، تغييرات بزرگي در حال وقوع است.
ايشان وجود شرايطي مشابه شرايط كنوني را در سي سال گذشته، نادر دانستند و تاكيد كردند: لازمه نقش آفريني صحيح و تاثيرگذار در اين برهه حساس، انسجام و اقتدار لازم در داخل و همكاري نزديك و تنگاتنگ دستگاههاي مختلف است.
رهبرانقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: اگر با اين ديد، به مسائل كشور نگريسته شود، شايد بسياري از مسائل و موضع گيريهايي كه اكنون مورد توجه است، كم قدر و كم اهميت جلوه كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين در تبيين شرايط داخلي، به حضور كم سابقه و كم نظير مردم در مراسم بيست و يكمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) اشاره كردند و افزودند: خوشبختانه هوشياري و عملكرد مردم برخلاف انتظار مخالفين و دشمنان نظام اسلامي بوده و مردم حقا و انصافاً حالت بسيار خوبي از خود به نمايش گذاشته اند و نشان دادند كه عميقاً به امام و آرمانهاي ايشان علاقه مند هستند.
ايشان با اشاره به حضور ميليوني و چندين ساعته مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) كه در زير آفتاب و هواي گرم انجام شد، تاكيد كردند: من لازم مي دانم صميمانه از اين همه وفاداري ملت عزيز ايران تشكر و قدرداني كنم.
رهبرانقلاب اسلامي افزودند: امام خميني(ره) مظهر انقلاب و دين، و آرمانهايي است كه مردم را به سوي آنها دعوت و هدايت كرد و منادي توانايي اين ملت براي پيمودن مدارج كمال بود، بنابراين چنين حضوري از طرف مردم در مراسم سالگرد ارتحال، آن هم بعد از گذشت 21 سال، به معناي احترام ملت به آرمانهاي امام بزرگوار است.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: ملت ايران، ملتي با نشاط، با ايمان، معتقد به اسلام، خودباور و متوكل بر خداوند متعال است و چنين ملتي هيچگاه در مسير حركت به سوي كمال و سعادت متوقف نخواهد شد. ايشان نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را نمايندگان چنين ملتي خواندند و افزودند: نمايش مردم را در عرصه حضور عاطفي، عقلاني و پيوند با امام(ره) همه ديدند و سال گذشته نيز در عرصه انتخابات، همه شاهد حضور 40 ميليوني بودند كه همه اينها معنادار است و مسئوليت ما را به عنوان خدمتگزاران مردم، دو چندان مي كند.
رهبرانقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: اين مسئوليت فقط مختص اين دنيا نيست بلكه خداوند متعال نيز از ما درخصوص نحوه عمل به وظايف سوال خواهد كرد و بايد پاسخگوي آن دنيا نيز باشيم.
حضرت آيت الله خامنه اي تركيب مجلس شوراي اسلامي را با وجود اختلاف سلايق سياسي، تركيبي شاداب، مومن، انقلابي، داراي احساس مسئوليت، و آشنا به مسائل دانستند و افزودند: نمايندگان مجلس در وظيفه قانونگذاري خود بايد همواره دو ويژگي آرمانگرايي و واقع بيني را مدنظر داشته باشند و راه رسيدن به آرمانها را مطابق با واقعيات ترسيم كنند.
ايشان همكاري صميمانه دولت و مجلس را يكي از نكات لازم و ضروري برشمردند و تاكيد كردند: اين همكاري بايد تحقق يابد و اينكه هر يك از دو طرف بگويند، ما همه كارها و وظايف را انجام داده ايم و طرف مقابل بايد جلو بيايد، قابل قبول نيست.
رهبرانقلاب اسلامي افزودند: حدود و وظايف مجلس و دولت در قانون مشخص شده است، اگرچه برخي از اين حدود هم در قانون مبهم و غيرمشخص است كه بايد برطرف شوند اما نياز امروز كشور همكاري دولت و مجلس است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان كردند: نبايد در دولت هيچگونه انگيزه نافرماني از مجلس بوجود آيد و در مجلس نيز نبايد مطلقاً انگيزه معطل كردن دولت وجود داشته باشد.
ايشان افزودند: اين سخن كه دولت بايد به قانون عمل كند، سخن درستي است اما از آن طرف هم قانونگذار بايد نقش و شرايط مديران اجرايي را نيز در نظر بگيرد، زيرا دولت، عنصر وسط ميدان است و كار او بايد تسهيل شود.
رهبرانقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه ميان اجرا و طراحي اجرا فاصله زيادي وجود دارد، خاطر نشان كردند: در كنار اين موضوع كه دولت بايد به قانون عمل كند، مجلس هم بايد كاري كند كه دولت بتواند به قانون عمل كند.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين اين موضوع افزودند: به عنوان مثال نمي توان تكليفي را برعهده دولت گذاشت ولي اعتبار لازم آن را تصويب نكرد، اين مسئله موجب مشكلات مي شود، و يا اينكه دولت لايحه اي را با توجه به امكانات و مقدورات خود به مجلس ارائه دهد ولي در مجلس تصرفاتي در لايحه ايجاد شود كه مصوبه به كلي متفاوت با لايحه دولت شود.
ايشان همكاري صميمانه دولت و مجلس را وظيفه بسيار مهم و فراتر از جهت گيريها و خطوط سياسي دانستند و خاطر نشان كردند: اين موضوع مربوط به مسائل انقلاب و كشور است و همكاري دو طرف بايد براساس چنين نگاهي باشد.
رهبرانقلاب اسلامي همچنين با اشاره به جايگاه و اهميت كميسيونها در تصميم گيريهاي مجلس افزودند: حضور منظم و مستمر و بررسي كارشناسانه در كميسيونها بسيار ضروري است زيرا در چنين صورتي، موافقتها و مخالفتها، همراه با حجت خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به شأن و اهميت نظارتي مجلس، لزوم تدوين ساز و كار نظارتي براي مجلس و عملكرد نمايندگان را ضروري دانسته و در خصوص بررسي برنامه پنجم توسعه در مجلس شوراي اسلامي نيز، خاطر نشان كردند: برنامه پنجم بسيار مهم است و در بررسي آن بايد بگونه اي عمل شود كه مصوبه مجلس اصلاح و تكميل لايحه دولت باشد نه تبديل آن به يك چيز ديگر.
ايشان در پايان نمايندگان مجلس را به قدرشناسي فرصت و نعمت بزرگ نمايندگي مردم و خدمتگزاري به آنان توصيه كردند.
در ابتداي اين ديدار آقاي علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در گزارشي از عملكرد دو ساله مجلس هشتم گفت: در اين مدت 421 لايحه و طرح در مجلس بررسي شده كه 142 فقره آن به قانون تبديل شده است.
وي، قانون تجارت، طرح امر به معروف و نهي از منكر و طرح اصلاح الگوي مصرف را از جمله مصوبات و اقدامات مهم مجلس برشمرد و گفت: بررسي برنامه پنجم توسعه از ابتداي اين هفته در كميسيونهاي تخصصي آغاز شده و مجلس با رويكرد مدل توسعه اسلامي- ايراني، اين بررسي را انجام مي دهد.
آقاي لاريجاني، بهره گيري از ديدگاهها و نظرات كارشناسي نخبگان، اولويت بندي موضوعات در كميسيونها، اجراي صحيح قانون، توجه به موضوعات فرهنگي بويژه در قلمرو مسائل ديني را از جمله نكات مورد اهتمام مجلس هشتم دانست و افزود: مجلس شوراي اسلامي در دو سال گذشته، در عرصه مسائل بين المللي موضع گيريهاي دقيق و بموقعي داشته است و در مسائل داخلي نيز بخصوص در قضاياي پس از انتخابات مواضعي صريح اتخاذ و تاكيد كرده است به فتنه گران داخلي و خارجي اجازه بازي مزورانه با حقوق ملت را نخواهد داد.
وي همچنين ياد و خاطره دو تن از نمايندگان، مرحوم حجت الاسلام والمسلمين فاكر نماينده مشهد و مرحوم حياتي نماينده مهر و لامرد را گرامي داشت.

 



سلطانيه: ايران در برابر هيچ فشاري تسليم نمي شود

نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي بيانيه هسته اي تهران را فرصتي تاريخي براي غربي ها خواند و تاكيد كرد كه ايران در برابر هيچ فشاري تسليم نمي شود.
«علي اصغر سلطانيه» در گفت وگو با شبكه خبري العالم، بار ديگر تاكيد كرد كه بيانيه تهران كه با حضور «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه و «لوئيس لولا داسيلوا» رئيس جمهوري برزيل صادر شد، فرصت تاريخي براي غرب است.
سلطانيه اعلام كرد: كشورهاي ذي ربط بايد از فرصت به وجود آمده در نتيجه امضاي بيانيه تهران بين ايران، تركيه و برزيل استفاده كنند و راه را براي فعاليت هاي ديپلماتيك براي حل موضوع برنامه مسالمت آميز هسته اي ايران هموار كنند.
وي تصريح كرد: «يوكيا آمانو» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي اخيراً اعلام كرد كه بيانيه تهران را تحويل گرفته است و قرار است كه آن را به دبيركل سازمان ملل متحد، روسيه، فرانسه و آمريكا ارائه دهد.
سلطانيه افزود: پس هيچ دليل و توجيهي براي تاخير اين كشورها در پاسخ به بيانيه تهران وجود ندارد و سهل انگاري در اين زمينه، نشان دهنده تلاش آنها براي تضييع حقوق هسته اي ايران است.
وي با تاكيد بر عزم جدي جمهوري اسلامي ايران براي تثبيت حقوق قانوني و مشروع خود در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي، گفت: ايران هرگز در برابر هيچ نوع فشاري در اين زمينه تسليم نخواهد شد.
سلطانيه درباره بررسي موضوع ذخاير سلاح اتمي رژيم صهيونيستي در شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي، گفت: رژيم صهيونيستي از زمان حمله به نيروگاه عراقي در دهه هشتاد قرن گذشته و با وجود محكوميت اين اقدام، همواره قوانين و مقررات بين المللي را ناديده مي گيرد و به اين قوانين هيچ توجهي ندارد.
وي تاكيد كرد كشورهاي عربي و اسلامي و اعضاي جنبش عدم تعهد از پيشنهاد ايران براي بررسي موضوع تسليحات اتمي رژيم صهيونيستي در شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي حمايت كردند.
سلطانيه افزود: اين كشورها نگراني عميق خود را از فعاليت هاي اتمي نظامي رژيم صهيونيستي اعلام كردند، اما مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكنون هيچ گزارشي درباره اين فعاليت ها ارائه نكرده است.
سلطانيه تاكيد كرد، كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، فعاليت هاي اتمي رژيم صهيونيستي را در دستور كار شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دادند و خواستار بازرسي از تاسيسات اتمي اين رژيم شدند، ولي برخي از كشورهاي غربي با اين امر مخالفت مي كنند.
سلطانيه گفت: تاسيسات اتمي نظامي رژيم صهيونيستي خطري براي بشريت، صلح و امنيت منطقه و جهان و مغاير با قوانين بين المللي است.
وي با اشاره به اينكه، شركت كنندگان در نشست بازنگري ان.پي.تي خواستار عاري سازي منطقه خاورميانه از سلاح هاي اتمي شدند و بر لزوم پيوستن رژيم صهيونيستي به پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي تاكيد كردند: افزود: اين مسئله حاكي از آن است كه جهانيان ديگر تحمل تخلفات رژيم صهيونيستي را ندارند؛ از اين رو بايد فشارها بر اين رژيم براي بازرسي تاسيسات اتمي آن، توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه يابد.

 



رئيس قوه قضاييه در ديدار نمايندگان مجلس خواستار شد
تصويب قوانين جديد و اصلاح قوانين براي پيشگيري از وقوع جرم

رئيس قوه قضاييه خواستار تلاش جدي نمايندگان مجلس در تصويب و به روز كردن قوانين، به منظور پركردن خلأهاي قانوني و پيشگيري از وقوع جرم ناشي از آن شد.
رئيس قوه قضاييه در ديدار اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس، با تاكيد بر ضرورت تعامل گسترده مجلس و قوه قضاييه، پيشگيري از وقوع جرم را يكي از دغدغه هاي اصلي قوه قضاييه برشمرد و گفت: تصويب قوانين جديد، اصلاح قوانين و پركردن خلأهاي قانوني از مهمترين وجوهي است كه نمايندگان محترم مجلس مي توانند از طريق آن به قوه قضاييه كمك كنند تا امكان سوءاستفاده از قوانين نارسا و وقوع جرم و تشكيل پرونده به حداقل ممكن برسد.
لاريجاني وجود مسائل و مشكلات اقتصادي را يكي از عوامل اصلي وقوع جرم دانست و گفت: بهبود شرايط و تقويت بسترهاي اقتصادي از طريق مجلس شوراي اسلامي مي تواند در كنار يافتن سرمنشأهاي وقوع جرايم در پيشگيري از وقوع جرم موثر باشد.
رئيس قوه قضاييه جديت مجلس در تصويب لوايح و قوانين جديد به منظور مقابله با شركت هاي هرمي را خواستار شد و تصريح كرد: متاسفانه فعاليت هاي ناسالم شركت هاي هرمي موجب خروج سرمايه هاي هنگفتي از كشور شده است و ضرورت دارد كه مجلس نسبت به تصويب قوانين متناسب هوشيارانه تر و جدي تر وارد عمل شود تا از گسترش فعاليت اين شركت ها پيشگيري لازم صورت گيرد.
لاريجاني تصويب قوانين دقيق و ظريف در خصوص ثبت شركت ها را از ديگر نيازهاي قوه قضاييه ذكر كرد و افزود: اميدواريم نمايندگان محترم مجلس و به ويژه اعضاي كميسيون اقتصادي با تصويب قوانين مناسب گامي موثر در كمك به دستگاه قضايي در اين زمينه بردارند.
رئيس قوه قضاييه توجه ويژه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به بخش هاي قضايي برنامه پنجم توسعه و آخرين اصلاحات صورت گرفته از سوي قوه قضاييه در آن را خواستار شد و ابراز اميدواري كرد: در مرحله بررسي تا تصويب اين برنامه اهداف و خواسته هاي قوه قضاييه تامين شود.
گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه حاكي است در اين ديدار اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس هر يك در صحبت هاي جداگانه با تقدير از اقدامات قوه قضاييه در برقراري عدالت و برخورد با مسائل مختلف به بيان ديدگاه هاي خود در خصوص افزايش تعامل قوه مقننه و قوه قضاييه و نيز توجه به مسائل حوزه هاي انتخابيه خود پرداختند.

 



رئيس شركت روس اتم: نيروگاه اتمي بوشهر تا پايان تابستان راه اندازي مي شود

رئيس شركت روس اتم، آمادگي اين شركت براي تكميل نهايي پروژه راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر تا پايان تابستان را تاييد كرد.
سرگئي كرينكو، رئيس شركت روسي «روس اتم» كه روز سه شنبه در گردهمايي «اتم اكسپو» سخن مي گفت، عنوان كرد: انتظار داريم طبق برنامه تا پايان تابستان سال جاري كار نصب و راه اندازي نيروگاه بوشهر به اتمام رسيده و اين نيروگاه كار خود را آغاز كند.
به گزارش خبرگزاري نووستي، كرينكو پيش از آن نيز با تاكيد بر اين كه اين نيروگاه در ماه اوت (10 مرداد تا 10 شهريور) سال جاري راه اندازي مي شود گفت كه اعمال تحريم عليه ايران مانعي براي راه اندازي اين نيروگاه نخواهد بود و نيروگاه بوشهر هيچ تهديدي براي رژيم منع اشاعه تسليحات هسته اي ايجاد نمي كند.
وي افزود: به همين دليل نيز اين پروژه نمي تواند مشمول هيچ تحريمي قرار گيرد.

 



آب در زاينده رود با دبي كم جريان خواهد داشت

اصفهان- خبرنگاركيهان:
هم اكنون آب با ميزان كم در رودخانه زاينده رود جريان دارد و اين ميزان كه نسبت به گذشته پايين است تا شهريورماه ادامه دارد.
مديرعامل آب منطقه اي استان اصفهان با بيان اينكه در نظر داريم تا حيات رودخانه زاينده رود را حفظ كنيم، افزود: در حال حاضر آب در دهانه پل خواجو جريان دارد اما دبي آن اندك است. محمدعلي طرفه گفت: برنامه اي تنظيم كرده ايم تا بتوانيم آب آشاميدني، صنعت و آب شبكه هاي نكوآباد و برخوار را در بالادست اصفهان براي آبياري باغ ها تحويل دهيم. طرفه اضافه كرد: در حال حاضر خروجي سد زاينده رود 59 مترمكعب در ثانيه و ورودي آب 56 مترمكعب در ثانيه است. وي با اعلام اينكه در حال حاضر حجم آب پشت سد زاينده رود 620 ميليون مترمكعب مي باشد، اظهار داشت: شرايط فعلي رودخانه زاينده رود تا شهريورماه ادامه خواهد داشت. به گزارش خبرنگار ما، با كاهش آب رودخانه زاينده رود و خشكي برخي مناطق آن، جلبرگ سطح رودخانه را پوشانده و شهرداري مجبور شده تا چهره نازيباي آن را بهبود بخشد. همچنين به علت كاهش جريان آب در رودخانه، تالاب بين المللي گاوخوني به كلي خشك شده است.

 



يك بوشهري بانوي سرافراز ايران معرفي شد

بانوي بوشهري به عنوان بانوي نمونه و سرافراز ايراني معرفي و از رئيس جمهور نيز لوح تقدير دريافت كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومي استانداري بوشهر، «زهرا كشاورزنيا» در ارتباط با فعاليت هاي خود گفت: ازسال 79 تاكنون مديريت فعاليت هاي فرهنگي در زمينه هاي قرآني و اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان و سمن هاي مردم نهاد را عهده دار هستم.
بانوي نمونه ايراني گفت: در همايش بانوان سرافراز ايراني كه خردادماه امسال با حضور 5000 نفر شركت كننده در سطح كشور برگزار شد شركت و به عنوان يكي از 50 بانوي برتر از رئيس جمهور لوح تقدير دريافت كردم.
وي افزود: طرح برگزيده اينجانب در اين همايش سمن هاي مردم نهاد بوده كه با اين طرح رتبه برتر را كسب كرده ام.
زهرا كشاورزنيا مولف كتاب هاي نماز در ديگر اديان الهي، نماز و قرآن در وصيتنامه شهداي استان بوشهر و عشق به ولايت از زبان شهداي استان است.
ايشان برگزيده سه دوره بانوي نمونه كشور، برگزيده (مقام اول كشوري) طرح ارتباط بين جوانان و روحانيون نيز است.

 



معاون وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي:32 هزار ريال هزينه روزانه هر تخت از بيماران اخذ مي شود

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: از 100 هزار ريال هزينه روزانه هر تخت فقط 32 هزار ريال از بيماران اخذ مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حسن امامي رضوي افزود: در مطالعه اي كه در سال 87 انجام شد هزينه هفت روز يك تخت بيمارستاني دولتي 700 هزارريال برآورد شده در حالي كه تعرفه اي كه براي يك تخت دريافت مي شود هم اكنون 230 هزارريال است. وي با بيان اينكه اين تفاوت هزينه برآورد شده با رقم دريافتي منجر به كاهش خدمات هتلينگ (هزينه تخت روز) در بيمارستان ها مي شود، افزود: كاهش خدمات بستري در اثر اين تفاوت قيمت ها در نهايت رضايت مردم را كاهش مي دهد كه بايد با راهكارهايي قيمت تمام شده خدمات را دريافت كنيم. امامي رضوي در ادامه گفت: شاخصه اصلي ارتقاي خدمات هتلينگ و نگهداري بيمارستاني اخذقيمت تمام شده خدمات است كه بايد تلاش كنيم براي ارائه خدمات بهتر و جلب بيشتر رضايت مردم به آن نقطه برسيم.

 



معاون وزير راه و ترابري: خدمات ريلي به بخش خصوصي واگذار مي شود

اراك-خبرنگاركيهان:
معاون وزير راه و ترابري گفت: وزارت راه خدمات ريلي را به بخش خصوصي واگذار مي كند.
«ناصر پورمعلم» در جمع صنعتگران و اعضاي خوشه ريلي اراك با اعلام اين مطلب گفت: سرمايه گذاري ها در كشور بايد با هدفمندي دنبال و براساس نياز بازار كار و محوريت عرضه و تقاضا انجام شود.
وي افزود: ظرفيت ها و توانمندي هاي داخلي پاسخگوي بخش اعظمي از نيازهاي كشور است كه مي توان با استفاده از انتقال تكنولوژي، دانش داخل را بارور و از آن در جهت عمران و آباداني كشور بهره برد.
پورمعلم افزود: توسعه حمل و نقل ريلي و استفاده از توان توليدكنندگان داخلي در بخش ادوات ريلي يكي از برنامه هاي مهم وزارت راه و ترابري است كه چشم انداز خوشه ريلي اراك در سال 95، پوشش 50 درصدي بازار ريلي كشور است.

 



جانباز 70 درصد مشهدي به ياران شهيدش پيوست

مشهد- خبرنگار كيهان:
مردم شهر مقدس مشهد ديروز با پيكر بسيجي شهيد علي اصغر اكبري جانباز 70 درصد جنگ هشت ساله وداع كردند.
بسيجي شهيد علي اصغر اكبري كه در سال 1362 و در منطقه عملياتي خيبر توسط گازهاي شيميايي دشمن بعثي به افتخار 70 درصد جانبازي نايل آمده بود دوشنبه شب در بيمارستان رضوي مشهد بر اثر شدت عارضه شيميايي شهيد شد و به جمع همسنگران شهيدش پيوست.
اين شهيد والامقام هنگام شهادت 42 بهار بيشتر از عمرش نگذشته بود.
پيكر وي پس از طواف در بارگاه مطهر رضوي جهت خاكسپاري به زادگاهش شهرستان كاشمر انتقال داده شد.

 



استاندار همدان: ذوب آهن اسد آباد امسال به بهره برداري مي رسد

استاندار همدان اعلام كرد: 17 سال پس از آغاز عمليات ساخت كارخانه ذوب آهن اسد آباد، اين مجتمع سال جاري به بهره برداري مي رسد.
به گزارش ايرنا «كرم رضا پيريايي در جريان سفر به شهرستان اسدآباد در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال پيگيري ها و اقدامات سه ماه گذشته، روند اجراي طرح ذوب آهن اسدآباد آهنگ مناسبي گرفته، به نحوي كه هم اكنون ميزان پيشرفت آن به 90 درصد رسيده است.
وي تصريح كرد: با ادامه اين روند، تست سرد اين طرح تيرماه و تست گرم آن شهريورماه امسال انجام شده و به دنبال آن بهره برداري آزمايشي از كارخانه شروع مي شود.
پيريايي، ظرفيت اوليه اين طرح را 70 هزار تن عنوان كرد كه تا 300 هزار تن قابل افزايش است و به طور ميانگين براي 250 نفر اشتغال مستقيم ايجاد مي كند.

 



تا سه ماه آينده صورت مي گيرد
انعقاد قرارداد با همه متقاضيان مسكن مهر

سرويس شهرستانها-
وزير مسكن و شهرسازي گفت: طي 3 ماه آينده با همه متقاضيان مسكن مهر قرارداد منعقد مي شود و تلاش مي كنيم تا پايان شهريور ماه كل فونداسيون واحدهاي مسكن مهر به اتمام برسد.
به گزارش خبرگزاري فارس، علي نيكزاد بعدازظهر دوشنبه در حاشيه بازديد از بيمارستان علي آباد كتول در جمع خبرنگاران افزود: از نظر منابع و تسهيلات براي احداث واحدهاي مسكن مهر در استان گلستان مشكلي وجود ندارد و مشكل تهيه زمين براي 14 هزار واحد باقي مانده نيز با توجه به رايزني ها و توافقات صورت گرفته بزودي رفع مي شود.
گزارش خبرنگار كيهان از گنبد كاووس نيز حاكي است وزير مسكن و شهرسازي در حاشيه بازديد از پروژه مسكن مهر گنبدكاووس گفت: تمامي خانوارهاي واجد شرايط و فاقد مسكن براي خانه دار شدن، ثبت نام كنند.
وي افزود: ثبت نام از متقاضيان فاقد مسكن در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر توسط سازمان مسكن و شهرسازي و در شهرهاي زير 25 هزار نفر توسط بنياد مسكن روستايي صورت مي گيرد. نيكزاد گفت: براساس ثبت نام متقاضيان مسكن مهر كه طي چند سال گذشته توسط وزارت تعاون انجام شده بود، حدود 4 ميليون نفر ثبت نام كردند كه پس از پالايش نهايي و برآوردهاي انجام شده تعداد متقاضيان مسكن همان حدود يك ميليون نفر باقي ماندند.
همچنين به گزارش ايرنا، وزير مسكن و شهرسازي در جلسه شوراي مسكن استان گلستان گفت: دولت به طور جدي براي احداث واحدهاي مسكوني مسكن مهر ثابت قدم است.
نيكزاد افزود: براي تحقق اين مهم، هم دولت و هم استانداران و دستگاههاي ذيربط نظير سيستم بانكي از طرح مسكن مهر حمايت مي كنند.
وي تصريح كرد: براي تسريع در احداث واحدهاي مسكوني مسكن مهر اقدامات و مشوق هاي خوبي صورت گرفته است كه مي توان به افزايش تسهيلات، كاهش 70 درصدي بيمه و حذف ماليات اشاره كرد.
همچنين به گزارش ايرنا نيكزاد در حاشيه بازديد از بيمارستان علي آباد كتول در استان گلستان گفت: وزارت مسكن و شهرسازي، بيمارستان علي آباد كتول را تا نيمه تير ماه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تحويل مي دهد.
گزارش خبرگزاري فارس نيز حاكي است بهره برداري از 104 واحد پروژه 300 وا حدي بخش خصوصي شهر گنبد كاووس، عصر دوشنبه با حضور وزير مسكن و شهرسازي آغاز شد.

 



با خاطراتي از زندگي رهبر انقلاب پرتوي از خورشيد به چاپ بيستم رسيد

كتاب پرتوي از خورشيد كه داستان هايي از زندگي رهبر معظم انقلاب است براي بار بيستم از سوي موسسه بوستان كتاب وابسته به دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم به چاپ رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس كتاب پرتوي از خورشيد نوشته علي شيرازي است كه براي بار بيستم چاپ شده و داستان هايي از زندگي رهبر معظم انقلاب در آن آمده است.
در مقدمه كتاب پرتوي از خورشيد كه در 204 صفحه منتشر شده آمده است: آشنايي با جنبه هاي مختلف شخصيت فرزانگان كه بر چكاد انديشه و عمل برنشسته اند و راه پرفراز و نشيب روزگار را با سلامت و دقت پي سپرده اند به آدمي حيات و نور و سرور مي بخشد.
همچنين در ادامه اين مقدمه اضافه شده است: اين آشنايي با نقل خاطره هاي مستند از زبان دانشوراني كه مدت ها با آنان زيسته اند، ميسر است.
در بخش ديگري از مقدمه اين كتاب بيان شده است: پرتوي از خورشيد تلاشي است در اين زمينه كه ديدگاه آشنايان با رهبر معظم انقلاب را به تصوير كشيده است.

 



حميدرضا حاجي بابايي : آموزش و پرورش را به دوران طلايي اش برمي گردانيم

اسفراين- خبرنگار كيهان:
وزير آموزش و پرورش گفت: جايگاه آموزش و پرورش را كه متعلق به همه تاريخ گذشته، حال و آينده است، به دوران طلايي آن برمي گردانيم.
حميدرضا حاجي بابايي دوشنبه شب در همايش فرهنگيان شهرستان اسفراين واقع در خراسان شمالي، افزود: سال تحصيلي آينده مدارس روستايي به صورت مجتمع و با مديريت واحد، اداره خواهد شد و بالاترين درجه امتيازات كشور را مدير مجتمع روستايي مي گيرد تا معلم انگيزه خدمت در روستا را داشته باشد.
وي در حاشيه اين همايش گفت: 3 هزار مجتمع آموزشي ترنم ولايت براي اجراي عدالت آموزشي و انتقال امكانات آموزشي به روستاها در كشور پيش بيني شده است.
وي اتصال به شبكه آي تي و تجهيز آزمايشگاه ها و برگزاري كلاس هاي ضمن خدمت و واريز مستقيم سرانه از تهران به حساب مجتمع هاي روستايي را از مزاياي طرح ترنم ولايت براي پيشرفت و عدالت هرچه بيشتر در مدارس روستايي عنوان كرد.
وزير آموزش و پرورش از تشكيل 10 هزار كانون فرهنگي محله در سطح كشور از ابتداي مهرماه امسال خبر داد و گفت: در اين كانون ها نقش كليدي به اوليا داده شده و روحانيان و معتمدان محل به همراه مدير مدرسه هيئتي را تشكيل مي دهند.
در اين همايش به 10 نفر از خانواده هاي شهدا، ايثارگران و جانبازان به نمايندگي از فرهنگيان خراسان شمالي كارت بيمه طلايي اهدا شد.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس حاجي بابايي در نشست شوراي معاونان وزارتخانه و مديران كل آموزش و پرورش شهرستان هاي خراسان رضوي و شمالي در سبزوار با بيان اينكه امسال بيش از 70 ميليارد تومان به بخش فرهنگي بويژه قرآن اختصاص داده ايم، گفت: ما همه امكانات را براي اين طرح كه استفاده از فضاهاي آموزشي در مناطق شهري و روستاها با استفاده از مربيان و قاريان قرآن و كساني كه با داير كردن دارالقرآن ها هزينه هايي را متقبل مي شوند، فراهم مي كنيم.
وي ادامه داد: در اين طرح كه در نوبت دوم مدارس است و در كنار كلاس هاي رسمي، مدارس غيررسمي با محوريت قرآن خواهيم داشت و حتي مبالغي را نيز در اختيارشان قرار مي دهيم و هر درآمدي هم كه در اين زمينه داشتند، مي توانند براي پيشبرد كلاس ها هزينه كنند.
وي همچنين درباره پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش نيز گفت: به منظور پرداخت هاي اين عزيزان سعي داريم از همه امكانات خود براي احقاق حقوقشان استفاده كنيم و در اين زمينه 600 ميليارد تومان از يك هزار ميليارد تومان اعتبارات عمراني بابت پاداش بازنشستگان اختصاص داده شده است.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از شهرستان جغتاي وزير آموزش و پرورش كه دوشنبه شب به اين شهرستان سفر كرده بود در جمع فرهنگيان اين شهرستان گفت: ما در نظام تعليم و تربيت 20 مولفه را براي تحول بنيادين در آموزش و پرورش ترسيم كرده ايم و آنها را دنبال مي كنيم.
وي با اشاره به خدماتي كه براي فرهنگيان در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: ما نمي خواهيم معلم غير از درس و تدريس دغدغه فكري ديگري داشته باشد.

 



بزرگداشت چهلمين سالگرد شهادت آيت الله سعيدي در قم

قم-خبرنگار كيهان:
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قم از برگزاري چهلمين سالگرد شهيد آيت الله سعيدي در بيستم خرداد ماه جاري خبر داد.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران استان، محمدكاظم پوراميني در ديدار اعضاي ستاد نكوداشت «نخستين مجتهد شهيد نهضت امام خميني، آيت الله سعيدي» با امام جمعه قم ابراز داشت: اكنون انقلاب اسلامي به بركت خون هاي پاك شهدا به ثمر رسيده و توانسته به موقعيت كنوني دست يابد.
وي با اشاره به تشكيل ستاد ويژه چهلمين سالگرد شهيد آيت الله سعيدي گفت: بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قم، تيپ 83 امام صادق(ع)، دفتر امام جمعه قم، سپاه علي بن ابي طالب(ع)، اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم، بنياد حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و شهرداري منطقه سه از جمله اعضاي ستاد بزرگداشت شهيد آيت الله سعيدي هستند.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قم خاطرنشان كرد: شهيد آيت الله سعيدي از شاگردان و مريدان امام خميني(ره) بود كه از ابتداي مبارزات خود در مسير استقبال از نهضت امام خميني(ره) گام برداشت.
پوراميني تصريح كرد: اين شهيد بزرگوار در مسير افشاگري ها عليه جنايات ظالمانه رژيم تلاش هاي فراواني كرد و در سال 49 با تصويب لايحه كاپيتولاسيون به مبارزه علني پرداخت.
وي از برگزاري مراسم بزرگداشت چهلمين سالگرد آيت الله سعيدي خبر داد و افزود: مراسم بزرگداشت آيت الله سعيدي بيستم خرداد ماه از ساعت 18 تا 20 در وادي السلام قم و در جوار مزار اين شهيد بزرگوار برگزار مي شود.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قم تصريح كرد: مسئولان فرهنگي كشوري در اين مراسم حضور دارند و اطلاعيه اين مراسم در نماز جمعه اعلام شده تا عموم مردم در صورت تمايل در اين مراسم بزرگداشت ياد و خاطره اين شهيد شركت كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

قدرداني حوزه هنري از هنرمندان بين المللي مدافع غزه
مركز بين الملل حوزه هنري با ارسال يادداشت هاي جداگانه از سه هنرمند برجسته جهاني حامي مردم غزه قدرداني كرد.
«هنينگ مانكل» نويسنده سوئدي و «مريد كوريگان مگوير» حامي جنبش غزه آزاد كه در كشتي آزادي حضور داشتند و همچنين «سامي يوسف» به خاطر محكوم كردن حملات رژيم صهيونيستي هنرمنداني هستند كه از آنها تشكر شده است.
بيش از 40ميليون تومان
جايزه جشنواره داستان انقلاب
سومين جشنواره داستان انقلاب با اعطاي 425 ميليون ريال جايزه نقدي، بهمن ماه امسال از سوي كارگاه قصه و رمان حوزه هنري برگزار مي شود.
نويسندگان آثار داستاني در دو بخش بزرگسال و نوجوان مي توانند تا پايان ديماه امسال با ارسال رمان يا داستان كوتاه خود در اين رقابت گسترده شركت كنند. داستان هاي ارسالي بايد دربرگيرنده حوادث و رخدادهاي اصلي و فرعي انقلاب باشد. اين آثار در دو بخش مستقل بزرگسال و نوجوان به تفكيك رمان و داستان كوتاه داوري مي شود كه به 2 برگزيده در قالب رمان، هر يك 90ميليون ريال، به آثار برتر در اين قالب، 60ميليون ريال و به آثار تقديري رمان، 40 ميليون ريال تعلق خواهد گرفت كه ارزش اين جوايز در دو بخش بزرگسال و نوجوان، جمعا 380 ميليون ريال خواهد بود. همچنين هر يك از 2 داستان كوتاه برگزيده (نوجوان و بزرگسال) 10ميليون، 2 داستان كوتاه برتر، هر يك 750 هزار تومان و 2 داستان تقديري هر يك 500 هزار تومان جايزه خواهند گرفت كه ارزش اين جوايز در دو بخش بزرگسال و نوجوان، جمعا 45 ميليون ريال خواهد بود. نويسندگان آثار داستاني مي توانند نسخه اي از اثر خود را به تهران، خيابان حافظ، تقاطع خيابان سميه، حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، مركز آفرينش هاي ادبي، كارگاه قصه و رمان بفرستند.
آثار منتخب جشنواره در بخش رمان به صورت مستقل و داستان هاي كوتاه منتخب به صورت مجموعه داستان از سوي انتشارات سوره مهر، چاپ و روانه بازار نشر خواهد شد كه اين اقدام نيز با عقد قرارداد و پرداخت حق التاليف به نويسندگان آثار توام خواهد بود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در برگزاري سومين جشنواره داستان انقلاب مشاركت خواهد داشت.
افتتاح نمايشگاه جلوه هايي از هنر معاصر جهان
نمايشگاه «جلوه هايي از هنر معاصر جهان» 17خردادماه در موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح شد.
محمود شالويي مديركل دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه گفت: در نمايشگاهي كه امروز شاهد آن هستيم نيز 33اثر جديد به نمايش گذاشته شده كه تاكنون به نمايش درنيامده بود و بايد آنها را در مجموعه آثار جديد كشف شده از گنجينه موزه برشمرد. حميد شاه آبادي معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در بخش ديگري از اين مراسم افتتاحيه گفت: دومين نمايشگاه جلوه هاي هنر معاصر جهان در حالي در پايتخت كشور آغاز به كار مي كند كه جامعه جهاني امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند دريافت پيام هنري و پيام هاي صلح و دوستي از ناحيه كشورهاي جهان است. به گزارش ايسنا، نمايشگاه «جلوه هايي از هنر معاصر جهان» آثار سبك هاي مختلف امپرسيونيسم، سمبوليسم تا پاپ آرت، پست مدرن و كانسپت چوال آرت را شامل مي شود و متعلق به هنرمنداني چون كلود مونه، پل گوگن، ونسان ونگوگ، هنري ماتيس، پابلو پيكاسو، ادوارد مونش، فرانسيس بيكن، فرنان لژه، جكسون پولاك و جاكوب بيل، تولوز لوترك، اندي وارهول، مارسل دوشان، مارك شاگال، ويكتور وازارلي و... است.
مركز تخصصي آموزش هنر اسلامي تاسيس مي شود
رئيس حوزه هنري گفت: با ادغام دو مركز پژوهشكده فرهنگ و هنر اسلامي و واحد آموزش و پژوهش مركز تخصصي آموزش هنر اسلامي تاسيس مي شود كه از اساسي ترين وظايف آن انجام پروژه هاي بنيادي درباره هنر اسلامي و دفاع مقدس است.
محسن مؤمني شريف اعلام كرد: رسالت حوزه هنري توليد اثر هنري است و بايد بتواند با توجه به تعهداتي كه به هنر انقلاب و هنرهاي ديني فاخر دارد، بخش آموزش و پژوهش را در حوزه هنري پررنگ كند و نه تنها در ارتقاي هنر در مجموعه خود بلكه در سراسر كشور تاثيرگذار باشد.
وي افزود: ضعفي كه در آموزش هنر در دانشگاهها و آموزشگاههاي هنري وجود دارد مشهود است و اميدواريم اين وضع را با توجه به اقدام هاي جديدي كه در حوزه هنري خواهد شد تغيير دهيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14