(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 خرداد 1389- شماره 19671

تكذيب ممنوعيت ملاقات حضوري زندانيان با خانواده هايشان
پليس از پرواز زنان بدحجاب جلوگيري كرد
تصويب طرح تفصيلي تهران در جلسه شوراي شهر
500هزار ايثارگر به اردوهاي يك روزه مي روند
توزيع رايگان گل و گياه در 137 بوستان تهران
وزارت فرهنگ عراق از موافقت يونسكو با گنجانده شدن نام مقبره وادي السلام در فهرست ميراث جهاني خبر داد
تشكيل 5 كار گروه براي مطالعه آراي ديوان عالي و نحوه دادرسي محاكم
حوادث كوتاه از كشور
نقاش ايراني طراح باب القبله
مردم و مسئولان كشتي هلال احمر را بدرقه مي كنند
50 فقره سرقت كابل به ارزش حداقل 50 ميليون تومان
آزمون ورودي دبيرستان هاي نمونه دولتي
13كشته و مجروح در برخورد تريلر و اتوبوس
طوفان زاهدان و زابل را درنورديد
تصاوير غيراخلاقي نماينده پارلمان انگليس
سرمايه گذاري وهابيون براي افزايش نسل درجمهوري هاي قفقاز



دادسراي تهران خبر داد
تكذيب ممنوعيت ملاقات حضوري زندانيان با خانواده هايشان

دادستاني تهران با صدور اطلاعيه اي ممنوع شدن ملاقات حضوري زندانيان با خانواده هاي متهمان و محكومان زنداني را تكذيب كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، در اين اطلاعيه با اشاره به فضاسازي دروغين برخي سايت هاي خبري آمده است: مطالب منتشره مبني بر قطع كامل ملاقات زندانيان با خانواده هايشان صحت ندارد و تغييري در سياست هاي دادستاني در اين زمينه ايجاد نشده است.
دادسراي تهران اضافه كرد: پيش از اين علاوه بر دادستاني، مديران زندان هاي استان تهران نيز به صورت جداگانه وقت ملاقات حضوري براي خانواده هاي زندانيان اختصاص مي داد كه در بسياري موارد، اين موضوع باعث ايجاد تداخل مي شد لذا مقرر شد برنامه ملاقات حضوري زندانيان در دادستاني متمركز شود.
در اين اطلاعيه تأكيد شده است: برنامه ملاقات زندانيان به روال گذشته همچنان ادامه دارد و در 48 ساعت گذشته نيز با موافقت دادستان 30 مورد دستور ملاقات حضوري زندانيان با خانواده هايشان صادر شده است.
براساس اعلام دادسراي تهران تصميم گيري در مورد ملاقات هاي مربوط به زندانيان امور مالي در حيطه وظايف حوزه معاونت دادستان در امور نظارت بر زندان ها و مديران زندان هاي استان تهران است و اين گونه ملاقات ها در چارچوب مقررات جاري انجام مي شود.
پايگاه اطلاع رساني دادستاني تهران همچنين گزارش داد:«عباس جعفري دولت آبادي» دادستان عمومي و انقلاب تهران در ادامه ملاقات هفتگي خود با خانواده هاي زندانيان، روز دوشنبه با جمع ديگري از آنها ديدار كرد.
در اين ديدار خانواده ها درخواست هاي خود را با دادستان در ميان گذاشتند و وي در هر مورد دستور بررسي و رسيدگي صادر نمود.
اين گزارش افزود: دادستان، همچنين روز يكشنبه نيز با حضور در زندان اوين با تعدادي از زندانيان از جمله اميد شريفي دانا، آرمان رضاخاني، آرش ترابي، علي مليحي و كيارش كامراني ملاقات كرد.
در اين ديدارها، زندانيان يادشده مسايل و خواسته هاي خود را به طور مستقيم با دادستان در ميان گذاشتند.

 



پليس از پرواز زنان بدحجاب جلوگيري كرد

رئيس پليس فرودگاه هاي كشور از اخذ تعهد از سه هزار و 506 نفر بدحجاب در 82 روز نخست امسال خبر داد.
سردار نبي اله حيدري با اعلام اين خبر افزود: پليس فرودگاه هاي كشور حتي از ورود مستقبلين بدپوشش نيز به سالن فرودگاه جلوگيري مي كند.
وي در ادامه با اشاره به كشفيات مواد مخدر در فرودگاه گفت: در 82 روز نخست امسال 100كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد كه از اين مقدار 69 كيلوگرم آن شيشه بوده است كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (153كيلوگرم شيشه) با كاهش همراه بوده است.
وي از كاهش 50درصدي حمل مواد مخدر و دستگيري سوداگران مواد افيوني نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: طي اين مدت 880 نفر حمل كننده و قاچاقچي موادمخدر دستگير شدند كه از اين تعداد 160نفر آن زن بوده است.
به گفته اين مقام مسئول، طي اين مدت 4 قبضه سلاح كمري، 2 قبضه كلت، 201عدد انواع فشنگ، 73 عدد گاز اشك آور، 17 عدد شوكر، 47 قوطي مشروبات الكلي، 96 دستگاه سي دي در 2 ماهه گذشته توسط پليس فرودگاه كشف شده است.
سردار حيدري در ادامه به كشف 20عدد كارت معافيت، گذرنامه و گواهينامه جعلي و نيز دستگيري 7 نفر در اين رابطه طي اين مدت اشاره كرد و گفت: طي اين مدت 85 تبعه خارجي كه با ويزاي جعلي مسافرت مي كردند توسط پليس فرودگاه هاي سراسر كشور دستگير شدند.
اين مقام مسئول همچنين به دستگيري فردي به علت سوءاستفاده از لباس خلباني و نيز كشف 5 دستگاه خودكار و يك دستگاه عينك با قابليت فيلمبرداري توسط پليس فرودگاه هاي سراسر كشور و دستگيري 30 سارق در فرودگاه هاي كشور در 82 روز نخست امسال خبر داد.
مقام ارشد پليس فرودگاه هاي كشور با اشاره به دستگيري 30 سارق در دو ماه و 20 روز نخست امسال، خاطرنشان كرد: طي اين مدت 15 مورد سرقت در فرودگاه هاي كشور رخ داده و 19 مورد كشف در زمينه سرقت انجام شده است.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور علت كاهش سرقت را آموزش دانست و به ايلنا گفت: به دليل آموزش، ظن پليسي ماموران بيشتر شده، همچنين ازدياد گشت هاي پيراموني و نصب دوربين هاي مداربسته از دلايل ديگر كاهش سرقت در فرودگاه هاي كشور به شمار مي آيد. وي با اشاره به اينكه پليس فرودگاه از ادامه سفر مسافران بدپوشش جلوگيري مي كند از دستگيري 112 نفر زن و 210نفر مرد در رابطه با بحث ناهنجاري هاي اجتماعي توسط پليس فرودگاه هاي كشور در 82 روز نخست امسال اشاره كرد و افزود: پليس فرودگاه از ادامه مسافرت 71 نفر از خانم هايي كه پوشش مناسب نداشتند، جلوگيري و به مراجع قضايي معرفي كرد.به گفته سردار حيدري، 33 هزار و 29 نفر افراد بدپوشش و بدحجاب اعم از آقا و خانم پس از تعويض لباس خود به سفر ادامه دادند.
وي، تذكر به 87 هزار و 714 نفر افراد بدحجاب و نيز اخذ تعهد از سه هزار و 506 نفر بدحجاب را از ديگر اقدامات پليس فرودگاه هاي كشور طي اين مدت عنوان كرد.

 



تصويب طرح تفصيلي تهران در جلسه شوراي شهر

اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه ديروز اين شورا طرح تفصيلي تهران را بعد از چند جلسه بررسي به تصويب نهايي رساندند.
به گزارش ايرنا، هيربد معصومي، معاون معماري و شهرسازي شهرداري تهران در جريان بررسي طرح تفصيلي يكپارچه پايتخت با اشاره به برخي جزئيات طرح جامع شهر تهران، هرگونه ساخت و ساز در اين شهر را براساس پهنه بندي هاي صورت گرفته در اين طرح دانست.
وي با اشاره به اتكاي 80درصد درآمدهاي شهرداري تهران به ساخت و ساز تاكيد كرد: تهران 25 سال است كه بدون سند توسعه اداره شده كه مشكلاتش را براي شهر به همراه داشته است.
رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران نيز در سخناني گفت: پهنه بندي ما در طرح تفصيلي اهميت زيادي دارد اما ضوابط مرتبط با پهنه بندي دست مديران اجرايي را به مراتب باز ترگذاشته و اين موضوع مي تواند تهديدي براي سرانه هاي تعيين شده باشد.
به گفته خادم، شهرداري و واحدهاي اجرايي با توجه به اين كه سرانه ها براساس ده و نيم ميليون نفر تعيين شده است، استقبال مي كنند، اين در شرايطي است كه طرح تفصيلي افق چشم انداز 1404را مد نظر قرار داده و شهرداري نبايد به گونه اي عمل كند كه كار از شوراي شهر تهران خارج شود.

 



500هزار ايثارگر به اردوهاي يك روزه مي روند

مديركل امور فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: بيش از 500هزار ايثارگر از اردوهاي يك روزه بنياد شهيد در سال جاري بهره مند مي شوند.
محمدرضا گروسي در گفت وگو با ايرنا افزود: بهره مندي اين تعداد ايثارگر از اردوهاي آموزشي و تفريحي بنياد شهيد در طول 30 سال گذشته بي سابقه بوده است.
وي افزود: همچنين براساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان سال جاري، 200هزار نفر از ايثارگران استان هاي قم و تهران از اردوهاي يك روزه بنياد شهيد بهره مند خواهند شد.
مديركل امور فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: بهره مندي اين تعداد ايثارگر از اردوهاي يك روزه بنياد شهيد، در حالي صورت مي گيرد كه بودجه امور فرهنگي بنياد شهيد نسبت به سال گذشته هيچ افزايشي نداشته است.
گروسي برپايي دوره هاي ارتقاي سطح مهارت هاي قرآني جامعه هدف را از جمله اهداف برگزاري اردوهاي يك روزه بنياد شهيد بيان كرد.
وي همچنين با اشاره به برگزاري نخستين جلسه اعضاي كميسيون فرهنگي ستاد برنامه ريزي شاهد، گفت: اين ستاد به دستور حضرت امام(ره) تشكيل شد كه رياست كميسيون فرهنگي اين ستاد در سال 89 به بنياد شهيد واگذار شده است.
مديركل امور فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران، استفاده از ظرفيت هاي موجود در سازمان ها و نهادها براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، راه اندازي يك سايت براي استفاده اعضاي كميسيون فرهنگي و زمان بندي دقيق جلسات كميسيون فرهنگي را از جمله مصوبات جلسه روز يكشنبه كميسيون فرهنگي ستاد برنامه ريزي شاهد برشمرد.

 



توزيع رايگان گل و گياه در 137 بوستان تهران

همزمان با روز ملي گل و گياه صبح ديروز در 137 بوستان به شهروندان تهراني گل و گياه رايگان اهدا شد.
به گزارش ايرنا، حسين كلخوراني معاون خدمات شهري شهرداري تهران در مراسمي كه به همين منظور در بوستان گفت و گو برگزار شد، طي سخناني به تاثير گل و گياه در زندگي شهري پرداخت.
وي با اشاره به وجود دو ميليون واحد مسكوني در تهران گفت: بايد كاري كنيم كه در بوستان ها و كلينيك هاي گل و گياه شهروندان با حداقل هزينه گلدان هايي را تهيه كنند تا علاوه بر فضاي داخلي منزلشان، پنجره ها را نيز به زيبايي بيارايند.
وي بر لزوم توسعه فضاهاي سبز عمودي نيز تاكيد كرد و خواستار تامين امكاناتي شد كه براساس آن پشت بام ها و بدنه ساختمان هاي شهر به فضاي سبز آراسته شود.
بنا به اين گزارش در اين مراسم علي محمد مختاري مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران نيز به وجود بيش از يك هزار و 600 بوستان محلي، منطقه اي و فرامنطقه اي در پايتخت اشاره كرد و گفت: برگزاري نمايشگاه گل و گياه و راه اندازي كلينيك هاي گل و گياه در بوستان هاي تهران به همراه آموزش روش هاي ترويج گل و گياه خانگي از جمله برنامه هاي شهرداري در توسعه فرهنگ استفاده از گل در تهران است.
گفتني است در روز ملي گل و گياه در بوستان هاي تهران و گياهاني نظير شمعداني، بنجامين و شفترا بين شهروندان توزيع شد.

 



وزارت فرهنگ عراق از موافقت يونسكو با گنجانده شدن نام مقبره وادي السلام در فهرست ميراث جهاني خبر داد.

به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، «حاكم الشمري»، مديركل رسانه هاي گروهي وزارت فرهنگ عراق اظهار داشت: به دليل قرار گرفتن قبور بسياري از شخصيت هاي تاريخي، انبياء، پادشاهان، شيوخ عشاير و فرهيختگان در مقبره وادي السلام و تاريخي بودن آن، سازمان فرهنگي سازمان ملل متحد (يونسكو) با اين موضوع موافقت كرده است.
وي گفت: اين موضوع پس از آن مورد موافقت قرار گرفت كه پس از سلسله گفت وگوهايي كه بين مسئولان عراقي و يونسكو برگزار و پس از بازديد آنها از وادي السلام، به تائيد سازمان ملل رسيد.
برپايه اين گزارش، مقبره وادي السلام به عنوان بزرگترين گورستان جهان مورد پذيرش سازمان ملل متحد قرار گرفت و براساس نظر كارشناسان بين المللي- عمر آن به بيش از يك هزار سال مي رسد.
به گفته الشمري، تعداد دقيق افراد دفن شده در وادي السلام مشخص نيست، اما گفته مي شود بيش از يك ميليون نفر در آن جاي گرفته باشند و مقبره اي بين المللي به شمار مي رود.
براساس اسناد و مدارك موجود، قبور هود و صالح (از پيامبران الهي)، حاكمان و پادشاهان گذشته عراق و شخصيت هاي فرهيخته جهان اسلام در وادي السلام قرار دارد.وادي السلام در فهرست ميراث جهاني

 



با ابلاغ آئين نامه اي از سوي رئيس قوه قضائيه انجام مي شود
تشكيل 5 كار گروه براي مطالعه آراي ديوان عالي و نحوه دادرسي محاكم

براساس آئين نامه كارگروه هاي مشورتي اداره كل حقوقي و اسناد و مترجمين، 5 كارگروه مشورتي تشكيل مي شود كه مطالعه آراي ديوان عالي كشور و هيئت عمومي و طرز دادرسي محاكم و نحوه استنباط از قوانين يكي از وظايف اين كارگروه هاست.
به گزارش فارس، آئين نامه كارگروه هاي مشورتي اداره كل حقوقي و اسناد و مترجمين به تأييد آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه رسيد و طي نامه شماره 100/7526/9000 به معاونت حقوقي قوه قضائيه ابلاغ شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

2 كشته واژگوني خودرو
بادرود-خبرنگار كيهان: واژگوني خودروي پرايد در محور آزادراه كاشان-اصفهان به علت بي توجهي به جلو، منجر به فوت دو نفر از سرنشينان خودرو و مصدوم شدن 4 نفر ديگر شد.
خودروي مذكور در اين محور با گاردريل وسط آزادراه برخورد كرده و 2 سرنشين پرايد در دم فوت نموده و 4 نفر ديگر به شدت مجروح شده و به بيمارستان منتقل شدند.
آتش گرفتن خودرو
گرگان-خبرنگار كيهان: يك دستگاه سواري پژو پارس در گرگان به علت اتصالي سيستم برق خودرو آتش گرفت. اين حادثه در يكي از خيابان هاي گرگان روي داد و خودرو بر اثر اين به طور كامل در آتش سوخت.با تلاش عوامل انتظامي و ماموران آتش نشاني آتش مهار شد.
كشف استوديوي موسيقي زيرزميني
اصفهان-خبرنگار كيهان: يك استوديوي موسيقي زيرزميني در اصفهان كشف شد و در اين رابطه 2 نفر دستگير شدند.
پليس اصفهان در پي كسب خبري مبني بر ساخت كليپ هاي موسيقي غيرمجاز در يكي از منازل شهر اصفهان از منزل مذكور بازرسي به عمل آوردند.از زيرزمين اين منزل كه به صورت غيرمجاز تبديل به استوديو شده بود تعدادي ادوات و وسايل موسيقي دو دستگاه ريسيور، دو عدد ديش و ال ان بي، 580 حلقه سي دي غيرمجاز و يك عدد بنر منقش به نمادهاي شيطان پرستي كشف شد.
انهدام شركت هرمي
اصفهان-خبرنگار كيهان: هشت نفر از فعالان و اعضاي اصلي شركت هرمي گلدكوئيست در اصفهان دستگير شدند.
پليس امنيت عمومي استان اصفهان با حضور در محل شركت 5 مرد و سه زن را دستگير كردند.در بازرسي از اين محل 9 جلد سررسيد، 14حلقه لوح فشرده، يك دستگاه رايانه، 5 جلد كتاب و تعدادي مدارك مربوط به فعاليت هاي اين شركت كشف شد.
سرعت مرگ آفرين
سمنان-خبرنگار كيهان: برخورد شديد يك دستگاه خودرو تندر 90 با يك دستگاه موتورسيكلت در بلوار سمنان دو جوان جان خود را از دست دادند.
آخرين شناي جوان سمناني
جوان سمناني به هنگام شنا در سد آبي واقع در شهرك روزيه سمنان جان خود را از دست داد. جسد جوان غرق شده توسط ماموران آتش نشاني سمنان از زير آب به بيرون كشيده شد. ناآشنايي به فن شنا علت مرگ اين جوان اعلام شد.
كشف جسد دو دانشجو
رئيس مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي شاهرود گفت: جسد دو دانشجو 26 ساله و يك جوان 29 ساله در حمام منزلشان در شاهرود كشف شد.
علي اكبر اعظمي افزود: جنازه دو نفر از اين سه نفر كه متعلق به دو دانشجو است، در خيابان خرمشهر شاهرود كشف شده است.
وي افزود: جسد يك جوان 29 ساله ديگر نيز در شهرك انقلاب شاهرود، در حمام كشف شده است.
دستگيري سارقان صندوق هاي صدقات
اراك-خبرنگار كيهان: چهار سارق كه در سطح شهرستان شازند صندوق هاي صدقات را از داخل مغازه ها به سرقت مي بردند دستگير شدند.سارق سابقه دار پس از دستگيري و اعتراف به سرقت 3 نفر از همدستانش را لو داد.
سارقان به صورت دو نفره وارد مغازه ها مي شدند و با سرگردم كردن صاحب مغازه اقدام به سرقت صندوق صدقات مي كردند.
دستگيري زوج كلاهبردار
رشت-خبرنگار كيهان:زوج جوان به اتهام كلاهبرداري 550 ميليون توماني توسط كارآگاهان رشت دستگير شدند.
پليس به دنبال ادعاي فردي مبني بر كلاهبرداري از وي، دريافتند شاكي در تهران با يك زوج جوان آشنا شده و براساس تقاضاي آنها براي ساخت يك دستگاه آپارتمان، در چند مرحله مبلغ 550 ميليون تومان از آنها دريافت كرده است.اين زوج زمين ديگري را به صورت وكالت بلاعزل به شاكي انتقال داده و پس از آن متواري شده بودند.اين زوج كلاهبردار دستگير و روانه زندان شدند.

 



نقاش ايراني طراح باب القبله

به دنبال پذيرش طرح مرتضي حيدري براي ديوار داخلي حرمين عسكريين(ع) دومين طرح او براي تزيين باب القبله نيز مورد تأييد يونسكو قرار گرفت.
به گزارش مهر، ورودي صحن حرم حضرت امام حسين(ع) دري قرار دارد كه رو به قبله است و به عنوان قديميترين در حرم مطهر شناخته مي شود. اين در بسيار نفيس است. متأسفانه اطراف درها خراب شده و به همين دليل قرار است با طرحي جديد بازسازي آن صورت بگيرد.
حيدري در توضيح اين طرح ابراز داشت: حدود چهار ماه قبل طرحي جديد را براي بازسازي اطراف باب القبله به ستاد عتبات عاليات ارائه دادم. در اين طرح كه سعي كردم از نوآوري و ذوق ايراني استفاده شود سنگ مرمر سرخي در كنار در طلايي نصب مي شود و قطره هاي خون كريستالي يا شيشه اي قرمز روي سنگ مرمر نقش مي بندد. اين قطره هاي خون محور كار قرار دارند و دستان زنجير شده اي در اطراف آنها به وجود مي آيد.
حيدري درمورد ابعاد اين كار توضيح داد: چون قرار است سنگها در كنار در نصب شوند بنابراين دو قطعه هستند كه در مقابل يكديگر قرار مي گيرند منتهي يكي از طرفين سه متر و ديگري دو متر و 60 سانتيمتر طول دارد.
وي با بيان اينكه اين طرح مورد تأييد قرار گرفته است ادامه داد: دوست داشتم خطاطي روي سنگها توسط يكي از بهترين هنرمندان صورت بگيرد. براي همين پيشنهاد دادم اين كار را صداقت جباري انجام دهد كه خوشبختانه ايشان موافقت كردند و آخرين اطلاعاتي كه دارم اين است كه خطايي را چند روز قبل به پايان برده اند.
باب القبله قديميترين در حرم مطهر حضرت اباعبدالله(ع) است كه به عنوان در اصلي به شمار مي رود و به علت واقع شدن آن در سمت قبله بدين نام خوانده مي شود.

 



مردم و مسئولان كشتي هلال احمر را بدرقه مي كنند

كشتي حامل كمك هاي مردمي و بشردوستانه جمعيت هلال احمر در مراسمي ويژه با بدرقه هزاران نفر از مردم و چهره هاي سرشناس كشور عازم غزه مي شود.
به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر در پايان ماه جاري مراسم بدرقه اين كشتي از بندرعباس در حالي انجام خواهد شد كه حدود يكهزار جوان منتخب سازمان جوانان جمعيت هلال احمر از استان هاي هرمزگان، بوشهر، فارس و كرمان همراه با جمع كثيري از مردم، خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران و بسيجيان اقدام به مشايعت امدادگران، پزشكان و محموله امدادي اعزامي به غزه خواهند كرد.مطابق برنامه چهره هاي سرشناس سياسي، فرهنگي، اجتماعي، ورزشي و هنري كشور نيز در اين مراسم حضور دارند.همچنين قرار است هداياي تهيه شده سازمان جوانان جمعيت هلال احمر براي كودكان غزه كه شامل مقادير زيادي لباس نوزادان و كودكان، اسباب بازي و عروسك است، همراه با كشتي حامل كمك هاي بشردوستانه فرستاده شود.

 



اعتراف تازه سارقان كابل هاي مخابراتي
50 فقره سرقت كابل به ارزش حداقل 50 ميليون تومان

سارقان كابل هاي مخابراتي در اعترافي تازه به 50 فقره كابل دزدي به ارزش حداقل 50ميليون تومان اعتراف كردند.
به دنبال دستگيري 2 سارق كابل مخابرات در حين ارتكاب جرم، و درخواست پايگاه سوم پليس آگاهي، متهمان با دستور قضايي از زندان به پايگاه سوم منتقل و كارآگاهان درباره چگونگي سرقت هاي مشابه در تهران، تحقيقات ويژه اي را از 2 متهم دستگير شده آغاز كردند.
متهمان مدعي شدند با يكديگر به صورت اتفاقي و در خيابان آشنا شدند و چند ماه قبل نحوه بريدن سيم ها را از 2 نفر ياد گرفته اند. در بررسي هاي پليسي مشخص شد متهمان در سال گذشته يك بار توسط پليس دستگير و با ادعاي اين كه سيم ها ضايعات هستند توانسته بودند زمينه آزادي خود را فراهم كنند.
از آنجائي كه پرونده اي در دادسرا با شكايت نماينده حقوقي شركت مخابرات در حال رسيدگي بود و همچنين با توجه به سوابق اتهامي محمد در سرقت موتورسيكلت، كابل هاي مخابراتي و ضايعات، وي به همراه فرهاد به 50 فقره سرقت كابل هاي مخابراتي اعتراف كردند.
نماينده حقوقي شركت مخابرات ارزش مالي كابل هاي سرقت شده را در بيش از 50 فقره اعتراف شده از سوي متهمان حدود 50 ميليون تومان برآورد كرد.

 



4 تيرماه برگزاري مي شود
آزمون ورودي دبيرستان هاي نمونه دولتي

آزمون ورودي دبيرستان هاي نمونه دولتي روز جمعه 4 تيرماه برگزار مي شود.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش،، اين آزمون به صوررت همزمان با حضور 260 هزار داوطلب در سراسر كشور روز جمعه
(4/4/89) برگزار و تعداد 27هزار نفر براي ورود به پايه اول متوسطه دبيرستان هاي نمونه دولتي پذيرفته مي شوند.براساس اين گزارش، مطابق اساسنامه مصوب شوراي عالي آموزش و پرورش، پذيرش در اين مدارس براساس نمره آزمون ورودي و معدل پايه سوم راهنمايي از ميان سهميه شهري، روستايي و شاهد مي باشد.گفتني است، به طور ميانگين 65 درصد سهميه فوق به دانش آموزان روستايي، 25 درصد به دانش آموزان شهري مناطق محروم و 10 درصد به دانش آموزان شاهد اختصاص دارد.

 



13كشته و مجروح در برخورد تريلر و اتوبوس

برخورد يك دستگاه تريلر با اتوبوس در محور سيرجان به بندرعباس 13كشته و زخمي برجا گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، صبح ديروز بر اثر برخورد يك دستگاه تريلر با يك دستگاه اتوبوس در كيلومتر 50 محور سيرجان- بندرعباس سه نفر كشته و 10نفر زخمي شدند.
ناصر ابراهيمي فرمانده پليس راه سيرجان در اين ارتباط اظهار داشت: علت اين حادثه انحراف به چپ اتوبوس و عدم دوبانده شدن محور سيرجان- بندرعباس اعلام شده است.
وي افزود: حال زخمي ها وخيم است.

 



طوفان زاهدان و زابل را درنورديد

كارشناس پيش بيني هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: طوفاني با سرعت 80كيلومتر بر ساعت نواحي شمال و مركز سيستان و بلوچستان را درنورديد و ديد افقي را تا 1500متر كاهش داد.
علي ملاشاهي در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: پيش بيني مي شود وزش باد و گرد و خاك تا امروز در شمال سيستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.
وي افزود: بعد از مدت مذكور كاهش وزش باد و گرد و خاك در آسمان سيستان و بلوچستان پيش بيني شده است.كارشناس پيش بيني هواشناسي سيستان و بلوچستان تصريح كرد: در جنوب استان پديده خاصي پيش بيني نشده و پديده غالب غبار محلي است.

 



تصاوير غيراخلاقي نماينده پارلمان انگليس

روزنامه هاي انگليسي از انتشار تصاوير ويديويي از رابطه غيراخلاقي دو عضو حزب محافظه كار انگليس كه يكي از آنها به تازگي به عنوان نماينده پارلمان انگليس انتخاب شده است، خبر دادند.
به گزارش روزنامه انگليسي ديلي ميل يك نماينده زن 37 ساله عضو حزب محافظه كار انگليس كه به تازگي به پارلمان اين كشور راه يافته به داشتن روابط غير اخلاقي با يك عضو 27 ساله اين حزب متهم شده است.افشاي تصاوير ويديويي نشان مي دهد كه «كارولين نوكز» كه اكنون دختري 11 ساله دارد و «ديويد كامرون» نخست وزير انگليس او را سياستمداري سخت كوش توصيف كرده است با «جيمز دينسدال» يكي از مشاوران جوان حزب محافظه كار و مقام سابق حلقه جوانان اين حزب رابطه نامشروع غيراخلاقي داشته است.براساس گزارش روزنامه ديلي ميل كارولين نوكز و همسرش كه هفته گذشته پانزدهمين سالگرد ازدواج خود را جشن گرفته بودند حاضر به توضيح در خصوص تصاوير ويديوئي منتشر شده، نشدند اما جيمز دينسدال كه قرار است آينده حزب محافظه كار با افرادي مثل او رقم بخورد، در اين خصوص اعلام كرد: من تأييد مي كنم كه كارولين نوكز و من رابطه نامشروع با يكديگر داشته ايم و الان توضيح بيشتري در اين خصوص نمي توانم بدهم.روزنامه ديلي ميرور نيز در گزارش خود آورده است كه يك دوست نزديك به اين دو عضو حزب محافظه كار انگليس به اين روزنامه اعلام داشته كه اين دو نفر رابطه نامشروع خود را از اكتبر سال 2006 و در جريان گردهمايي حزب محافظه كار آغاز كرده اند.در همين حال سخنگوي حزب محافظه كار انگليس از توضيح در خصوص روابط غير اخلاقي اين دو عضو حزب خودداري كرده است اما در خصوص اينكه كارولين نوكز بايد در خصوص پرداخت 130 پوند به هتل «كنسينگتون كلوز» از محل بودجه پارلماني، توضيح دهد، ابراز ترديد كرد.مادر همسر خانم نوكز نيز تأكيد كرده كه پسر من به خوبي با اين مسأله كنار آمده و آنها به ماندن در كنار يكديگر ادامه خواهند داد.

 



سرمايه گذاري وهابيون براي افزايش نسل درجمهوري هاي قفقاز

پيروان فرقه ضاله وهابيت با هزينه هاي عربستان سعودي براي تبليغ عقايد و انديشه هاي منحرف خود به روسيه و كشورهاي اتحاد جماهير شوروي سفر كرده و در همانجا با دختران محلي ازدواج مي كنند.
هدف از اينكار جذب دختران مناطق مختلف و افزايش نسل وهابيون به ويژه در مناطق ازبكستان، قزاقستان، آذربايجان، تاتارستان، چچن، بلاروس، بلغارستان، روماني و اوكراين است.براساس اخبار رسيده حداقل تا دو دهه آينده جمعيت وهابيون ساكن در روسيه و كشورهاي اتحاد جماهير شوروي سابق به تعداد قابل توجه و چشمگيري افزايش خواهد يافت.چند روز پيش محسن صمداف، رهبر حزب اسلامي آذربايجان اعلام كرد: وهابيان با سوءاستفاده از شرايط نامناسب اقتصادي مردم آذربايجان با سرمايه هاي عربستان ميلياردها دلار در اين كشور سرمايه گذاري كرده و در حال حاضر اين سرمايه گذاري باعث گرايش بالغ بر 15 هزار نفر به اين فرقه شده است.گفتني است وهابيان از سال 1997 تاكنون پايگاه هايي را در آذربايجان تأسيس كرده و با ساخت و نفوذ در مساجد اين كشور به تبليغ عقايد خود مي پردازند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14