(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2  تير  1389- شماره 19677

حديث دشت عشق
نگراني كميته ملي المپيك، اميدواري سازمان تربيت بدني
سعيدلو: سال خوبي پيش روي ورزش است
اخبارجام جهاني 2010
اسامي 11 كشتي گير را اعلام كرده ايم
محمدي: تحت هيچ شرايطي برنامه هايمان را تغيير نمي دهيم
بازي هاي حساس در گروه هاي سوم و چهارم
صعود يا حذف براي انگليس و آلمان
صدرنشيني شيلي و درخشش كامراني فر
نخستين پيروزي اسپانيا با گلزني «ويا»
اخبار كوتاه از فوتبال ايران



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «ابراهيم يوسفي»
در پاسداري از خون شهيدان بكوشيد

اي رسالت حسيني بر دوشان! بدانيد كه اگر جوياي خون حسين عليه السلام مي باشيد و مي خواهيد به نداي امام حسين عليه السلام لبيك گوييد مي بايستي جوشش خون سرخ حسين عليه السلام را در رگهاي پرتوان و از هم ناگسستني امام خميني بجوييد كه اين رشته تداوم آن شط خونين مي باشد. از ولايت امام پيروي و اطاعت نموده و خود را با خط امام منطبق نماييد.هدايت و روشن گري جامعه به عهده شما بوده و بر شماست كه در پاسداري از خون شهيدان بكوشيد و راهشان را كه همان خط سرخ و خونين شهادت، خط امام مي باشد ادامه داده كه همانا فتح نزديك است و پيروزي از آن لشكريان خدا مي باشد.شهيد «ابراهيم يوسفي» فرزند عبدالله، سال 1340 خورشيدي در روستاي خانه سر شهرستان نكا ديده به جهان گشود. وي كه از كودكي به امام حسين(ع) عشق مي ورزيد، گام در راه مجاهدت و شهادت گذاشت و در نهايت در منطقه عملياتي بيت المقدس در غرب كارون، پيش از ظهر روز جمعه 10/2/1361 برابر با 6 رجب المرجب سال 1402 هجري به سوي بهشت رضوان پر كشيد و از آب كوثر نوشيد. پيكر مطهرش در حالي كه با خاك شهيدان آميخته بود با آب هاي مقدس كارون و فرات و دجله به اقيانوس بيكران شهيدان پيوست. نمادهايي از پيكر اين شهيد كه به مدت چهار سال از ديدگاه خلق نهان بود در سال 1364 شناسايي و براي يادگار امت شهيدپرور به سوي خانه بازگشت تا هميشه تاريخ نماد شهادت و فداكاري اصحاب امام خميني(ره) باشد. اكنون روستاي خانه سر، نماد صلابت و شهادت امت اسلام در عصر خميني را بر فراز روستا همچنان استوار مي دارد.

 



نگراني كميته ملي المپيك، اميدواري سازمان تربيت بدني
سعيدلو: سال خوبي پيش روي ورزش است

سرويس ورزشي-
درشرايطي كه سازمان تربيت بدني از شرايط ايده آل ورزش و تلاش براي موفقيت در مسابقات آسيايي مي گويد، درسوي ديگر صداي اعتراض كميته ملي المپيك از نرسيدن بودجه فدراسيون هاي ورزشي شنيده مي شود.
علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني درحاشيه افتتاح بزرگترين مجموعه تيراندازي خاورميانه با اشاره به روند روبه رشد ورزش اظهارداشت: امسال براي ورزش سال خوبي خواهدبود، چه از لحاظ زيرساختي و چه از لحاظ قهرماني و قطعا موفقيت در المپيك سنگاپور و بازيهاي آسيايي گوانگجو استارت موفقيت هاي بعدي خواهد بود.وي ادامه داد: اميدوارم با همت مسئولان و حمايت و نگاه ويژه رئيس جمهور، ورزش پيشرفت دوچندان داشته باشد.اما در كنار نگاه اميدوارانه سعيدلو كميته ملي المپيك به شدت از نرسيدن بودجه موردنظرش نگران است. اين نگراني را مي توان از صحبت هاي علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك دريافت.
رئيس كميته ملي المپيك با اشاره به پيگيري هاي اين كميته براي دريافت بودجه ويژه بازيهاي آسيايي چين اعلام كرد اصراري به واگذاري اين بودجه به كميته ملي المپيك ندارد.
محمد علي آبادي درنشست صبح ديروز (سه شنبه) هيئت اجرايي كميته ملي المپيك اظهارداشت: در اين شرايط كه فدراسيون ها به دليل دريافت نكردن بودجه، براي آماده سازي جهت حضور در بازيهاي آسيايي 2010 به مشكل مالي برخورده اند فقط گرفتن بودجه مهم است نه اينكه به كدام نهاد واگذار شود.
وي ادامه داد: اصراري نيست كه بودجه بازيهاي آسيايي چين در اختيار كميته ملي المپيك قرار بگيرد. مي توان اين بودجه را به سازمان تربيت بدني داد تا از طريق اين سازمان فدراسيون ها به بودجه خود دسترسي پيدا كنند.
رئيس كميته ملي المپيك در ادامه به رايزني هاي صورت گرفته با معاونت برنامه ريزي و راهبردي براي اختصاص بودجه بازيهاي آسيايي اشاره كرد و يادآورشد: شخصا براي دريافت بودجه با ابراهيم عزيزي معاونت برنامه ريزي و راهبردي- مذاكره داشتم اما اصراري به واگذاري اين بودجه به كميته ملي المپيك نداشتم. حتي پيشنهاد دادم كه بودجه موردنظر در اختيار سازمان تربيت بدني قرارگيرد. اين گونه كار ما هم راحت تر مي شود چون صرف بازيها مربوط به ما مي شود نه امور مالي مربوط به فدراسيون ها.
همان موقع آقاي عزيزي اعلام كرد كه فردا صبح پول در حساب خواهدبود و همان لحظه دستور پيگيري كار را به رحيم ممبيني (معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و راهبردي) داد اما هنوز خبري از بودجه نشده است.
علي آبادي همچنين به گفتگوهايي كه با يكي از معاونين، معاونت برنامه ريزي و راهبردي داشت اشاره كرد و گفت: رحيم ممبيني هم براين موضوع تاكيد داشت كه از 30 سال پيش تاكنون بودجه مربوط به رويدادهايي مانند بازيهاي آسيايي و المپيك در اختيار كميته ملي المپيك قرار داده مي شود اما امسال اولين بار است كه در اين زمينه با مشكل مواجه شده ايم.حال با اين شرايط پيش بيني مي شود كار ورزش در بازيهاي آسيايي دشوار باشد اما رئيس سازمان تربيت بدني اميدوار است در گوانگجو نتايج خوبي بدست آوريم و ورزش همچنان به روند رو به رشد خود ادامه دهد.

 



اخبارجام جهاني 2010

بازگشت پيرلو
آندراپيرلو در آستانه جام نوزدهم مصدوم شد اما تلاش پزشكان از خداحافظي وي با جام جهاني جلوگيري كرد اين بازيكن ايتاليايي كه فصل قابل قبولي را با ميلان سپري كرده در تمرينات تيمش پا به توپ شده و به صورت سبك تمرين كرد.
پيام تبريك پادشاه اسپانيا
خوان كارلوس سوم پادشاه اسپانيا ساعاتي پس از پيروزي 2 بر صفر فوتبال كشورش برابر هندوراس پيام تبريك فرستاد. در اين پيام تبريك از بازيكنان خواسته شده اتحاد تيمي را حفظ كنند و براي نام اسپانيا و مردم اين كشور بجنگند و اجازه ندهند حاشيه ها باعث فراموش شدن هدف اصلي شود.
مصدوميت راموس جدي نيست
سرخيو راموس 15 دقيقه مانده به پايان بازي تيمش برابر هندوراس با آلوار و آربلوا تعويض شد تا بيش از اين به دنده و قفسه سينه خود فشار نياورد. اين بازيكن در چند نوبت در طول بازي مصدوم شد و به بازي خود ادامه داد اما در دقيقه 75 از مربي خواست وي را تعويض كند.
انتقاد كاپيتان ايتاليا از داوري هاي جام جهاني
فابيو كاناوارو كاپيتان تيم ملي ايتاليا با انتقاد از داوري هاي جام جهاني گفت: در هر جام جهاني، فيلمبرداري، كيفيت چمن، بازي بازيكنان، تيم ها، جنس لباس ها، حمل و نقل و بسياري از فاكتورهاي ديگر پيشرفت مي كند ولي موردي كه هيچوقت روي خوش به پيشرفت نشان نمي دهد داوري است.
ايرماتف بهترين داور جام جهاني
براساس اعلام سايت تخصصي داوري فوتبال جهان، رشوان ايرماتف و هكتور بالداسي بهترين داوران پيكارهاي جام جهاني محسوب مي شوند.ايرماتف ازبكستاني با كسب نمره 3. 8 درصدر برترين داوران جام جهاني 2010 قراردارد. هكتور بالداسي آرژانتيني نيز با همين نمره با نماينده داوري آسيا هم رده است.
دو پنالتي اسپانيا ديده نشد
روزنامه ماركا اسپانيا نوشت: در بازي دو تيم اسپانيا و هندوراس، شاگردان ويسنته دل بوسكه به پيروزي 2 بر صفر رسيدند. خوشحالي نماينده اروپا باعث شد اعتراض خاصي در ميان نباشد اما دو پنالتي بسيار واضح و مدرسه اي ديده نشد و نيشمور ژاپني داور اين مسابقه نيز در بازبيني تصاوير به سالم بودن هر دو پنالتي اعتراف كرد.
توز: لازم باشد مدافع مي شوم
كارلوس توز بازيكن آرژانتيني منچسترسيتي انگليس گفت: براي كسب قهرماني جهان اگر لازم باشد مدافع هم مي شوم. دوست ندارم الان براي قهرماني تيم كشورم تبليغ كنم. ما اجازه مي دهيم بازي ها ادامه پيدا كند تا قدرت واقعي خود را به مرور نشان دهيم. توز ادامه داد: اكنون تمام بازيكنان ما، يكپارچه و متحد هستند و براي كسب موفقيت تمام توان خود را خرج مي كنند. خود من حتي اگر لازم باشد و مربي دستور دهد، به عنوان مدافع هم بازي مي كنم.
شلوغ شدن قبرستان مادريد
شكست اسپانيا در اولين بازي موجي از سكوت و ناراحتي را به خصوص در ميان پايتخت نشينان اسپانيا به راه انداخته بود اما پيروزي تيم ملي فوتبال اين كشور باعث شد بار ديگر مردم اسپانيا كه معمولا با كوچكترين بهانه شادي مي كنند با توپ هاي امضا شده و دسته هاي گل به رسم قديمي به سمت قبرستان رفته و شادي خود را با از دست رفتگانشان تقسيم كنند.
انتقاد رونالدو از جو تيم كره شمالي
بازيكن شماره 7 تيم ملي پرتغال از جو حاكم بر كاروان كره شمالي و همچنين بازي ارائه شده توسط اين تيم به شدت انتقاد كرد. كريستيانو رونالدو پس از پيروزي 7 بر صفر تيمش برابر پرتغال تصريح كرد: فوتبال كره شمالي گويا مثل اجتماع آن است و هميشه بسته به نظر مي رسد. وي گفت: مطالبي در مورد اين تيم شنيده ايم كه اگر صحت داشته باشد واقعا عجيب است. چه طور ممكن است بازيكنان يك تيم ناگهان ناپديد شوند.
قطع پخش بازي در كره شمالي پس از گل چهارم
مسئولان كشور كره شمالي پس از اينكه پرتغال گل چهارم را به اين تيم زد، پخش زنده تلويزيوني را قطع كردند. زماني كه پرتغال گل چهارم را به ثمر رساند مفسر تلويزيوني كره شمالي گفت: بازي با نتيجه 4 بر صفر به سود حريف در جريان است اما اكنون مجبوريم پخش زنده تلويزيوني را تمام كنيم. كره شمالي بعد از 44 سال به جام جهاني صعود كرده است و در ديدار اول با نتيجه 2 بر يك برابر برزيل شكست خورد، آن مسابقه با وجود آنكه به وقت پيونگ يانگ در نيمه شب برگزار مي شد به طور كامل پخش شد.
زيدان محبوب ژوهانسبورگ
ستاره اسبق فوتبال فرانسه به چهره محبوب در شهر ژوهانسبورگ تبديل شده است. زين الدين زيدان ستاره سال هاي نه چندان دور فرانسه كه با انتقاد از دومنش سرمربي كنوني اين تيم وي را مستحق هدايت خروس ها در جام جهاني ندانسته است، اين روزها به چهره محبوب در آفريقاي جنوبي تبديل شده است. مجسمه اين بازيكن در دست بسياري از فوتبالدوستان آفريقايي ديده مي شود.

 



اسامي 11 كشتي گير را اعلام كرده ايم
محمدي: تحت هيچ شرايطي برنامه هايمان را تغيير نمي دهيم

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد گفت: برنامه هاي كادر فني تيم ملي كشتي آزاد از ماه ها قبل تعيين شده است و ما تحت هيچ شرايطي تغييري در برنامه هاي خود نمي دهيم.
غلامرضا محمدي اظهار كرد: اسامي 11 كشتي گير را به فدراسيون اعلام كرده ايم و آن ها نيز اسامي را مانند سال گذشته به فدراسيون جهاني و فدراسيون آذربايجان اعلام كرده اند كه پس از تأييد اسامي، نفرات اعزامي را معرفي مي كنيم.
وي همچنين گفت: با نفرات مورد نظر خود به رقابت هاي جايزه بزرگ باكو خواهيم رفت زيرا حضور ما در تورنمنت هاي بين المللي هدفمند و با برنامه است. ما از قبل حضور در سه تورنمنت بين المللي در گرجستان، آذربايجان و لهستان را براي شركت در رقابت هاي جهاني و بازيهاي آسيايي در برنامه داشتيم و اين برنامه تغيير نمي كند.

 



بازي هاي حساس در گروه هاي سوم و چهارم
صعود يا حذف براي انگليس و آلمان

تكليف صعود يا حذف دو قهرمان اسبق جام جهاني امشب در پيكارهاي دور سوم گروه سوم و چهارم مشخص مي شود.
تيم ملي انگليس كه در رقابتهاي جام جهاني 1966 به مقام نخست رسيد، امروز با اسلووني، صدرنشين گروه، ديدار مرگ و زندگي درپيش دارد.
انگليسي ها به رهبري فابيو كاپلو بعد از بازي هاي پرانتقاد و كيفيت نازلي كه برابر آمريكا و الجزاير نشان داده و تنها دو امتياز اندوخته كردند، ساعت 30:18 امروز در ورزشگاه نلسون ماندلا پورت اليزابت به مصاف اسلووني خواهند رفت تا مشخص شود از گروه صعود مي كنند يا اينكه بايد به فكر تهيه بليت بازگشت به لندن باشند.
از همين گروه و بطور همزمان (ساعت 30: 18) آمريكا و الجزاير در ورزشگاه لوفوتوس ورسفيلد پروتوريا بازي خواهند داشت.
جدول رده بندي گروه سوم:
1- اسلووني 4 امتياز، 2- آمريكا 2 امتياز، 3- انگليس 2 امتياز، 4- الجزاير يك امتياز
در گروه چهارم آلمان قهرمان جام جهاني 1954، 1974، 1990 و يكي از پرافتخارترين تيم هاي تاريخ اين پيكارها ديداري شبيه انگليسي ها برابر غنا، قدرتي از قاره آفريقا در ورزشگاه ساكرسيتي ژوهانسبورگ درپيش دارد.
ژرمن ها ديدار خود را براي تعيين تكليف پس از يك برد شيرين برابر استراليا و يك باخت بحث انگيز مقابل صربستان، ساعت 23 آغاز خواهندكرد.
از اين گروه و بطور همزمان (ساعت 23) در ورزشگاه امبوملا نلسبوري، استراليا و صربستان نيز شانس صعود خود را با مصافي كه خواهند داد، جست وجو خواهندكرد.
جدول رده بندي گروه چهارم:
1- غنا 4 امتياز، 2- آلمان 3 امتياز، 3-صربستان 3 امتياز، 4- استراليا يك امتياز

 



صدرنشيني شيلي و درخشش كامراني فر

حسن كامراني فر ستاره ديدار تيم هاي ملي فوتبال شيلي و سوئيس بود.
تيم هاي ملي فوتبال شيلي و سوئيس برگزاركننده نخستين ديدار دور دوم رقابت هاي گروه هشتم جام جهاني 2010 بودند. دراين مسابقه كه در ورزشگاه نلسون ماندلاي شهر پورت اليزابت و به قضاوت خليل الغمدي از عربستان انجام شد، شيلي با تك گل دقيقه 75 گونسالس توانست پيروز از ميدان خارج شده و هر سه امتياز مسابقه را از آن خود كند.
شاگردان مارچلو بيلسا، مربي آرژانتيني شيلي با اين پيروزي 6 امتيازي شدند و به تنهايي درصدرجدول گروه H جام جهاني ايستادند.
حسن كامراني فر كمك داور اول اين مسابقه بود. او در طول بازي با پرچم هاي درست خود باعث شد تا تيم داوري روز بسيار خوبي را سپري كند. كامراني فر در نيمه دوم گل بازيكنان شيلي را به درستي مردود اعلام كرد. او همچنين به هنگام اخراج «بهرامي» بازيكن تيم ملي سوئيس، به درستي پـرچم خود را بالا برد.

 



نخستين پيروزي اسپانيا با گلزني «ويا»

قهرمان يورو 2800 با گل هاي آقاي گل همان رقابت ها توانست نخستين برد خود درجام جهاني 2010 را مقابل هندوراس جشن بگيرد.
دراين مسابقه كه يوئيچي نيشيمورا از ژاپن قضاوتش را برعهده داشت، داويد ويا در دقيقه 17 و 51گل هاي پيروزي را براي ماتادورها به ثمر رساند. او در نيمه دوم يك ضربه پنالتي را نيز به بيرون زد تا پس از گونسالو هيگوآين، مهاجم تيم ملي آرژانتين نتواند دومين بازيكن جام نوزدهم باشد كه در يك مسابقه موفق به زدن سه گل مي شود. درجدول گروه هشتم رقابت هاي جام جهاني شيلي با 6 امتياز صدرنشين است. اسپانيا با 3 امتياز و تفاضل گل بهتر بالاتر از سوئيس ديگر تيم 3 امتيازي اين گروه ايستاد. هندوراس هم بدون امتياز قعرنشين جدول گروه H است.در روز پاياني رقابت هاي اين گروه اسپانيا با شيلي ديدار دارد و سوئيس با هندوراس پيكار مي كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال ايران

ترابيان و شمس آشتي كردند
رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال و سرمربي تيم ملي فوتسال كشورمان كه پس از رقابت هاي قهرماني آسيا با يكديگر اختلاف پيدا كرده بودند و مصاحبه هاي تندي عليه هم انجام دادند، با پادرمياني بابك معصومي آشتي كردند تا آرامش به فوتسال برگردد. كشمكش بين اين دو كه در موفقيت هاي اخير فوتسال كشور نقشي انكارناپذير داشته اند، باعث شد تا فوتسال كشور شرايطي نابسامان پيدا كند و حتي در اين رابطه بحث منفك شدن تيم ملي فوتسال از كميته فوتسال نيز به وجود آمد.
بالاخره با فروكش كردن آتش اختلاف نظرها و با وساطت بابك معصومي، كاپيتان پيشين تيم ملي فوتسال ايران عصر روز دوشنبه نشستي بين عباس ترابيان و حسين شمس برگزار شد كه طي آن دو طرف اختلافات را كنار گذاشته و بر تداوم همكاري با هم تأكيد كردند. بدين ترتيب حسين شمس كماكان به عنوان سرمربي در كنار تيم ملي فوتسال ايران خواهد بود و اين تيم را همچون گذشته مهياي حضور قدرتمند در پيكارهاي بين المللي مي كند.
توافق دو ساله ميداوودي با استقلال
ميلاد ميداوودي با توافق دو ساله به تيم فوتبال استقلال تهران پيوست. ميداوودي بازيكن فصل پيش تيم فوتبال استقلال اهواز صبح ديروز (سه شنبه) با حضور در باشگاه استقلال تهران و ديدار با علي فتح الله زاده سرپرست اين باشگاه براي حضور در استقلال با وي به توافق رسيد. توافق ميداوودي به مدت دو سال است و قراردادش به زودي در هيئت فوتبال به ثبت خواهد رسيد.
فنايي نايب رئيس كميته داوران شد
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال درخصوص با جلسه روز دوشنبه هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال گفت: در اين جلسه يك سري مصوبات انجام شده و چند نفر را تغيير داديم. محمد فنايي به عنوان نايب رئيس كميته داوران و كمك كار عنايت انتخاب شد.حضرتي به جاي سهرابيان منصوب شد و آيين نامه حكميت نيز تصويب شد.
پيشنهاد مربيگري پيروزي به تارتار
سرپرست باشگاه پيروزي پيشنهاد مربيگري اين تيم را به مهدي تارتار داد.پس از منتفي شدن حضور يحيي گل محمدي به عنوان دستيار علي دايي در پيروزي حبيب كاشاني با مهدي تارتار سرمربي سابق راه آهن تماس گرفت و پيشنهاد مربيگري پيروزي را به وي داد.تارتار با تأييد اين خبر گفت: دوشنبه شب صحبت هايي با من شد و قرار است در جلسه اي ديگر مذاكرات را نهايي كنيم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14