(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2  تير  1389- شماره 19677

5 هزار بازرس فروشگاه هاي بزرگ مواد غذايي را كنترل مي كنند
دادستان كل كشور: راي دادگاه درباره دانشگاه آزاد خلاف موازين شرعي است
آريزونا همچنان مي سوزد
نمايشگاه بين المللي مصدومان شيميايي و اتمي در تهران
كلاهبرداري ميلياردي سرشاخه هاي شركت هرمي
شهرداري تهران: آب بوستان هاي پايتخت سالم است
اصلاحيه نيروي انتظامي قم درباره يك خبر
تقدير از سربازان نمونه كشور
توقيف 21 هزار موتورسيكلت در تهران
درياي خزر 20 ميهمان خود را بلعيد
محكوميت دو قاچاقچي مواد مخدربه اعدام و حبس ابد در شيراز
ايجاد كمپ هاي ويژه معتادان روانگردان و شيشه
پيش دبستاني ها از امروز ثبت نام مي شوند
نشاني مراكز تعويض پلاك موتورسيكلت در تهران
پسران رشوه خوار آريل شارون
جريمه نقدي براي زنگ تلفن همراه در مسجد



با شروع فصل گرما
5 هزار بازرس فروشگاه هاي بزرگ مواد غذايي را كنترل مي كنند

با آغاز فصل گرما، بازرسان بهداشتي، عمده فروشي ها و فروشگاه هاي بزرگ تهيه و توزيع مواد غذايي بطور ويژه كنترل مي شوند.
سيدرضا غلامي، رئيس اداره نظارت بر بهداشت مواد غذايي و اماكن عمومي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي در اين رابطه اظهار داشت: باتوجه به اينكه بسياري از بيماريهاي شايع فصل گرما از جمله بيماريهاي روده اي ناشي از مواد غذايي آلوده بروز مي كنند، نظارت بر اماكن تهيه و توزيع مواد غذايي با دقت بيشتري صورت مي گيرد.
وي با بيان اينكه براي نخستين بار در كشور خودروهاي حمل مواد غذايي ساماندهي مي شود، گفت: در حال حاضر فقط خودروهاي حمل كننده فرآورده هاي خام دامي از سازمان دامپزشكي مجوز دارند و قرار است 10 درصد از خودروهاي حمل مواد غذايي تا پايان سال مجوزدار شوند.
غلامي با اشاره به اينكه كنترل كيفي مواد غذايي در سطح عرضه از وظايف مهم وزارت بهداشت است، گفت: پنج هزار بازرس بهداشت محيط در سراسر كشور براساس آيين نامه هاي ابلاغ شده به دانشگاه هاي علوم پزشكي اين وظيفه را انجام مي دهند.
وي تصريح كرد: كنترل بهداشتي واحدهاي مراكز تهيه و عرضه مواد غذايي و اماكن عمومي از آن جمله نظارت بر ارايه خدمت در هتلها، استخرها، رستورانها، اماكن بين راهي، مراكز توزيع غذاهاي آماده از جمله وظايفي است كه با شروع فصل گرما تشديد مي شود.
به گفته غلامي، براساس انتظارات قانوني بايد از مراكز تهيه و توزيع غذا و اماكن عمومي در شهرهاي بزرگ حداقل هر سه ماه يكبار بازديد به عمل آيد كه به لحاظ كمبود نيروي انساني و تعدد مراكز اين امر محقق نشده است.
وي افزود: اما در فصول خاصي از سال مانند تابستان، رمضان، نوروز و محرم اين نظارت بر اماكن عمومي و مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي تشديد مي شود.
غلامي اظهار داشت: در سال گذشته از يك ميليون و 686 هزار و 593 مركز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي بازديد شد.
وي افزود: از اين تعداد 50 هزار و 341 مورد متخلف شناسايي و به دستگاه هاي قضايي معرفي و 9 هزار و 725 مركز تعطيل شد. به گزارش ايرنا، اين مقام مسئول در وزارت بهداشت تصريح كرد: در تابستان سال گذشته دو ميليون و 48 هزار و 820 كيلوگرم ماده غذايي فاسد معدوم و از ادامه فعاليت 20 هزار و 958 دستفروش با هماهنگي سازمانهاي مرتبط جلوگيري شد.

 



دادستان كل كشور: راي دادگاه درباره دانشگاه آزاد خلاف موازين شرعي است

رئيس قوه قضائيه با درخواست دادستان كل كشور مبني بر اعمال ماده 18 اصلاحي تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب در خصوص دستور موقت شعبه 29 دادگاه عمومي (حقوقي) درخصوص پرونده دانشگاه آزاد اسلامي موافقت كرد
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، متن كامل نامه دادستان كل كشور به رئيس قوه قضائيه به شرح ذيل مي باشد.
با احترام بدينوسيله به استحضار مي رساند دادنامه شماره 8909970228900182 مورخ 17/3/89 صادره از شعبه 29 دادگاه عمومي (حقوقي) تهران مبني بر صدور دستور موقت داير بر توقف اجراي همه مواد مندرج در اساسنامه مصوب جلسات 660/656/654/651/597 شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه درتاريخ 29/3/89 مورد تاييد رئيس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب تهران قرارگرفته ملاحظه شد.
نظر به اينكه مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در دايره وظايف و اختيارات آن شورا از بدو تاسيس در زمان امام راحل (رضوان ا... تعالي عليه) و در ادامه آن در دوران زعامت مقام معظم رهبري (حفظه ا... تعالي) به استناد امر ولي فقيه درحكم قانون بوده و آثار قانوني برآن مترتب مي باشد.عليهذا دستور موقت صادره به گونه اي كه شامل تمام مواد اساسنامه باشد خلاف موازين شرعي بوده و پيشنهاد اعمال مقررات ماده 18 اصلاحي قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب نسبت به راي مذكور مي شود.
بديهي است براساس اصول 156 و 159 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران اين امر نافي تظلم خواهي افراد حقيقي و حقوقي از محاكم دادگستري درموارد ادعاي خروج از دايره وظايف و اختيارات، نمي باشد.

 



آريزونا همچنان مي سوزد

درحالي كه آمريكايي ها، دولت باراك اوباما را به سبب ناتواني در مهار چاه نفت و آلودگي گسترده خليج مكزيك شديداً سرزنش مي كنند، آتش سوزي گسترده در ايالت آريزونا و عجز دولت آمريكا براي مهار دامنه آتش، به نماد ديگري از ناتواني حاكمان كاخ سفيد تبديل شده است.
آتش سوزي در ايالت آريزونا از روز يكشنبه آغاز شده و ضعف مقامهاي دولت آمريكا موجب شده تا دامنه آن هر ساعت گسترده تر شود.
مأموران آتش نشاني سعي دارند آتش سوزي را كه بلافاصله پس از آغاز در شمال شرقي فلگ استف ايالت آريزونا در بيش از 13هزار مايل مربع گسترش يافته، مهار كنند.
اريك نيتزل سخنگوي اداره آتش نشاني شهر فلگ استف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت با نزديك شدن شعله هاي آتش به فاصله 500ياردي مناطق مسكوني به ساكنان بيش از صدها خانه فرمان داده شده تا محل سكونت خود را ترك كنند.
شبكه هاي تلويزيوني آمريكا صحنه هايي از فضاي منطقه را نشان مي دهند كه توسط توده هاي عظيم ابرهايي از دودهاي سياه و خاكستري پوشيده شده است.
اداره هواشناسي آريزونا گفته است وزش باد در منطقه باعث پيشرفت دامنه آتش سوزي به مناطق ديگر شده است.
به دليل گسترش آتش سوزي يكي از جاده هاي اصلي آمريكا يعني جاده89 كه به پارك ملي گرندكنيون در آريزونا مرتبط مي شود، بسته شده است.درحال حاضر تيم فدرال آمريكا مهار كردن آتش سوزي را به عهده گرفته است.
هنوز برآوردي رسمي از ميزان خسارات ناشي از آتش سوزي، اعلام نشده ولي گزارش ها حاكي است كه حريق در مسافتي به وسعت 13هزار و 158هكتار و تا نزديكي كوه هاي جيمز ادامه يافته است.

 



براي نخستين بار برگزار مي شود
نمايشگاه بين المللي مصدومان شيميايي و اتمي در تهران

نخستين نمايشگاه بين المللي مصدومان شيميايي و اتمي با عنوان سفيران صلح با حضور رئيس جمهور افتتاح مي شود.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران مهندس زريبافان معاون رئيس جمهور و رئيس اين بنياد با اشاره به اينكه اين نمايشگاه با شركت انجمن هاي غير دولتي كشورهاي ژاپن، بلژيك، عراق و ويتنام برگزار مي شود، گفت: اين نمايشگاه با هدف شناساندن ابعاد فاجعه آميز استفاده از بمب هاي شيميايي، ميكروبي و اتمي برگزار مي شود و پيام آن رسيدن به صلح و عدالت جهاني است.
وي از برگزاري اين نمايشگاه با حضور شخصيت هاي برجسته كشوري و لشكري و سفراي كشورهاي مختلف در فرهنگسراي نياوران خبر داد و گفت: راه اندازي شبكه جهاني براي احقاق حقوق قربانيان سلاح هاي شيميايي و اتمي از جمله اهداف برگزاري اين نمايشگاه است.
زريبافان گفت: علاوه بر جانبازان شيميايي سردشت و دفاع مقدس جمعي از بازماندگان بمباران شيميايي ايپربلژيك، حلبچه عراق، ويتنام و هيروشيماي ژاپن در اين نمايشگاه حضور خواهند يافت.
گفتني است اين نمايشگاه به مدت سه روز از نهم تا يازدهم تير ماه در فرهنگسراي نياوران برگزار مي شود.

 



كلاهبرداري ميلياردي سرشاخه هاي شركت هرمي

دو سرشاخه هاي اصلي شركت هرمي «پالينور» كه ميلياردها تومان كلاهبرداري كرده بودند با شكايت بيش از 30هزار شاكي دستگير شدند.
سرهنگ مهدي يارندي، معاون اجتماعي پليس استان تهران با اعلام اين خبر افزود: يك گروه از كار آگاهان تحقيقات دراين رابطه را آغاز كردند.
بررسي هاي پليسي نشان داد متهمان از سرشاخه هاي اصلي شركت هرمي «پالينور» هستند كه پس از كلاهبرداري گسترده در كرج، به محل نامعلومي متواري شده اند. در ادامه مخفيگاه كلاهبرداران در شهرك غرب تهران شناسايي شد و كارآگاهان آنها را درعملياتي غافلگيرانه دستگير كردند.
سرهنگ يارندي ادامه داد: با دستگيري دو سركرده شركت هرمي مشخص شد آنها در استان هاي مركزي، گيلان و كرمانشاه نيز اقدام به كلاهبرداري ميلياردي كرده اند. به طوري كه تنها در كرمانشاه بيش از سه هزار شاكي دارند. معاون اجتماعي پليس تهران تاكيد كرد: هم اكنون تحقيقات از متهمان براي شناسايي ديگر اعضاي اين شبكه ادامه دارد.

 



شهرداري تهران: آب بوستان هاي پايتخت سالم است

مديرعامل شركت شهر سالم شهرداري تهران با اشاره به نمونه برداري و آزمايش مستمر آب پاركها گفت: تاكنون گزارشي مبني بر آلوده بودن آب شرب بوستانها اعلام نشده است.
به گزارش روابط عمومي شركت شهر سالم شهرداري تهران، دكتر حسن علي غفاري با عنوان اينكه تاكنون موردي از آلودگي آب پاركهاي شهر تهران مشاهده نشده گفت: شركت شهر سالم بر حسب وظايف بهداشتي خود آبهايي كه از شبكه سراسري آب تهران به پارك ها وارد شده را همواره مورد آزمايش قرار مي دهد.
وي با اشاره به انجام دوره اي و خاص آب پاركها در فصل تابستان افزود: با توجه به استفاده بيشتر شهروندان از پارك ها و فضاهاي سبز پايتخت و شيوع بيماري هاي مرتبط با آب در فصل گرما، شركت شهر سالم به صورت ويژه سلامتي آب موجود دراين اماكن رامورد پايش قرار مي دهد.
غفاري خاطرنشان كرد: كارشناسان مركز بهداشت شركت شهر سالم شهرداري تهران از آب شرب پارك ها نمونه برداري مي كنند تا براي آزمايش هاي بعدي به آزمايشگاه اين شركت ارسال شوند.
وي افزود: آبهاي نمونه برداري شده به منظور حصول اطمينان از سلامت كامل، در آزمايشگاه شركت شهر سالم سه بار كشت و آزمايش مي شوند و تاكنون هيچگونه گزارشي مبني بر آلوده بودن اين آب ها اعلام نشده است.
مديرعامل شركت شهر سالم با اشاره به وجود 500 پارك و فضاي سبز داراي آب آشاميدني در 22 منطقه شهرداري، گفت: به منظور اطمينان شهروندان از سلامت آب شرب موجود در پاركها، كار نمونه برداري از آب موجود در پاركها به صورت روزانه و مستمر انجام مي شود.
غفاري افزود: هنگام نمونه برداري در محل مي توان آب شرب موجود را از لحاظ درجه حرارت، PH (اسيديته بودن) و كلر آزاد باقيمانده در آب با دستگاه هاي قابل حمل اندازه گيري و بررسي كرد.

 



اصلاحيه نيروي انتظامي قم درباره يك خبر

در پي درج خبري تحت عنوان «توقيف 100خودرو به علت بدحجابي رانندگان در قم» در كيهان مورخ 31/3/89 به نقل از نيروي انتظامي استان قم، روابط عمومي اين ارگان با ارسال اصلاحيه اي، بخشي از خبر را اصلاح كرد.
در توضيحات نيروي انتظامي استان قم آمده است:
1-آمار اعلامي در خصوص تعداد تذكرات صادر شده براي افراد بدحجاب 62 مورد بوده كه اشتباها 62 هزار مورد عنوان شده است.
2-منظور از توقيف خودروها، خودروهاي عبوري از مسير اين استان بوده كه حجاب اسلامي را مراعات نكرده اند، با توجه به اينكه استان قم شاهراه مواصلاتي است و در مسير عبور 16استان كشور قرار دارد.
در پايان اين توضيحات آمده است: برخورد با رانندگان و سرنشينان بدحجاب از وظايف ذاتي پليس و درخواست مراجع، علما و مردم متدين قم و در نتيجه اجتناب ناپذير است.

 



تقدير از سربازان نمونه كشور

رئيس اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا از برگزاري جشنواره جوان سرباز در چارچوب جشنواره ملي جوان ايراني در تير ماه امسال خبر داد.
سرهنگ واعظي نژاد با اعلام اين خبر گفت: جشنواره جوان سرباز يكي از پانزده جشنواره موضوعي و تخصصي جشنواره ملي جوان ايراني است كه قرار است با حضور سربازان برتر و موفق نيروهاي مسلح سراسر كشور در 22 تير امسال درتهران برگزار شود.
وي افزود: اين جشنواره با همكاري نيروهاي مسلح و سازمان ملي جوانان به منظور معرفي و تجليل از سربازان برتر و موفق درعرصه هاي مختلف دفاعي، امنيتي و سازندگي كشور برگزار مي شود.
به گفته رئيس دبيرخانه جشنواره ملي جوان سرباز، اين جشنواره درده محور سرباز و ايثارگري، سرباز، دفاع و امنيت، سرباز، نظم و انضباط اجتماعي، سرباز و مبارزه با مواد مخدر، سرباز و سازندگي، سرباز و اقدام شايسته، سرباز و فداكاري، سرباز و امور فرهنگي هنري، سرباز، خلاقيت و نوآوري و سرباز، ورزش و تربيت بدني برگزار مي شود.
سرهنگ واعظي نژاد اعلام كرد: درهر محور سه سرباز برتر به عنوان رتبه اول تا سوم و در مجموع سي سرباز موفق و برتر درعرصه هاي دفاعي، امنيتي و سازندگي كشور با نظر هيئت داوران نيروهاي مسلح انتخاب شده و درمراسم جشنواره از آنها تجليل خواهد شد.
به گزارش ايسنا، وي تصريح كرد: از ميان سي سرباز برتر و موفق نيروهاي مسلح، يك سرباز به عنوان سرباز نمونه كشور به جشنواره ملي جوان ايراني راه خواهد يافت.

 



طي 3 ماهه اول سال انجام شد
توقيف 21 هزار موتورسيكلت در تهران

سركلانتر اول پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از توقيف 21 هزار و 36 دستگاه موتورسيكلت و انتقال آن به پاركينگ در 3 ماهه اول سال خبر داد.
سرهنگ رسول پرستاري افزود: دراين مدت، براي 70 هزار و 662 موتورسيكلت سوار متخلف در تهران، برگ جريمه صادر و گواهينامه 3 هزار و 319 موتورسيكلت سوار نيز ضبط شد.
وي گفت: درسال گذشته نيز، براي 291 هزار و 824 موتورسيكلت سوار متخلف در تهران برگ جريمه صادر و گواهينامه 17 هزار و 296 موتورسيكلت سوار هم ضبط شد.
سرهنگ پرستاري افزود: دراين مدت، همچنين 78 هزار و 475 دستگاه موتورسيكلت توقيف و به پاركينگ منتقل شد.
وي با اشاره به آمار تصادفات موتورسيكلت سواران در تهران گفت: درسال گذشته، از حدود 22 هزار و 834 فقره تصادف جرحي، 9 هزار و 668 تصادف مربوط به موتورسيكلت سواران بود.
سرهنگ پرستاري افزود: اين ميزان، حدود 40 درصد تصادفات جرحي را شامل مي شود.
وي گفت: درسال گذشته، از مجموع 289 تصادف فوتي، 55 تصادف، مربوط به موتورسيكلت سواران بود.
سركلانتر اول پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: در حدود 40 درصد اين تصادفات، موتورسيكلت سواران مقصر بودند.
وي با اشاره به اين كه قانون تشديد مجازات از گذشته، درباره موتورسيكلت سواران متخلف اعمال مي شد، افزود: در لايحه اخير كه به مجلس ارايه شد و به تصويب رسيد، موارد بيشتري از تخلفات مدنظر قرار گرفت.
سرهنگ پرستاري به واحد مركزي خبر گفت: دراين مصوبه، تخلفاتي مانند انجام حركات نمايشي، حمل بار غيرمتعارف، حركت درخطوط ويژه، ايجاد صداي ناهنجار و عبور از پياده رو پيش بيني شده است و براساس آن موتورسيكلت فرد متخلف از يك هفته تا يك ماه توقيف و به پاركينگ منتقل مي شود.
وي با اشاره به اين كه درحال حاضر، بحث آموزش موتورسواري، در كشور جايي ندارد، افزود: بيشتر تجربيات موتورسيكلت سواران پس از روبرو شدن با موقعيت هاي خطرناك و وقوع تصادفات حاصل مي شود.

 



درياي خزر 20 ميهمان خود را بلعيد

ساري - خبرنگار كيهان:
درياي خزر طي 2 هفته اخير 20 قرباني گرفت.
به گزارش خبرنگار كيهان با گرم شدن هوا و آغاز سفرهاي تابستاني و هجوم مسافران به سواحل درياي خزر شمار مشتاقان شنا در دريا بطور بي سابقه اي افزايش يافت به گونه اي كه در اين مدت كوتاه 20 نفر در دريا غرق شدند.
همچنين در حالي كه طرح هاي سالم سازي دريا در سواحل 338 كيلومتري مازندران از اول تيرماه به روي مسافران گشوده شد طي 3 روز اخير نيز مرگ 9 نفر از مسافران درياي اين استان در سواحل رقم خورده است.معاون سياسي امنيتي استانداري مازندران با اشاره به 120 طرح سالم سازي سواحل دريا گفت: خارج از اين طرح ها هيچگونه خدماتي به مسافران ارائه نمي شود.
هادي ابراهيمي افزود: امسال مسئوليت طرح هاي سالم سازي سواحل دريا به فرمانداري واگذار شده است.

 



محكوميت دو قاچاقچي مواد مخدربه اعدام و حبس ابد در شيراز

شيراز-خبرنگار كيهان:
به حكم دادگاه انقلاب اسلامي شيراز دو قاچاقچي مواد مخدر به اعدام و حبس ابد محكوم شدند.
چندي پيش ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر فارس ازفعاليت يك شبكه توزيع مواد مخدر در استان مطلع شده و با انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي دو نفر از عناصر اصلي اين شبكه را شناسايي و تحت نظر قرار دادند.
ماموران در ادامه تحقيقات خود يك دستگاه تريلر متعلق به اين شبكه را در يكي از محورهاي مواصلاتي استان توقيف و در بازرسي از آن 803 كيلوگرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف كردند.
در همين زمينه دو قاچاقچي به نام هاي «و-م» و «ن-م» دستگير شدند.اين دو متهم در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامي شيراز محاكمه و «و-م» به اعدام و مصادره اموال و «ن-م» به حبس ابد، مصادره اموال و 74 ضربه شلاق محكوم شدند.
اين دو متهم به پرداخت يك ميليارد و 766 ميليون ريال جزاي نقدي نيز محكوم شدند.

 



سازمان بهزيستي خبر داد
ايجاد كمپ هاي ويژه معتادان روانگردان و شيشه

سرپرست دفتر مداخله و بازتواني سازمان بهزيستي كشور از ايجاد كمپ هاي ترك اعتياد ويژه معتادان موادمخدر روانگردان و شيشه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، فرهاد اقطار صبح ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه اكنون يك هزار كمپ در كشور وجود دارد، افزود: از اين تعداد، 118 كمپ پروانه فعاليت دارند و 100 كمپ نيز از سازمان بهزيستي موافقت اصولي گرفته اند كه اين تعداد بايد در ماه هاي آينده تكليف خود را مشخص كنند.
سرپرست دفتر مداخله و بازتواني سازمان بهزيستي كشور گفت: در حدود 800 كمپ به صورت غيرقانوني در كشور فعاليت دارند كه نيروي انتظامي بايد برخورد كند و اين كمپ ها پلمب شوند.
وي با بيان اينكه رويكرد سازمان بهزيستي براي مبارزه و پيشگيري از اعتياد جلب مشاركت مردمي است گفت: تاكنون يكهزار و 800 تيم در محله هاي شهر و روستايي شكل گرفته است كه شامل شوراهاي محلي، مهدهاي كودك، اوليا و مربيان، دانش آموزان، دانشجويان و... است.
اقطار ادامه داد: امروز ديگر نمي توان تنها با سخنراني، همايش، كتاب و توزيع بروشور با اعتياد و موادمخدر مبارزه كرد بلكه بايد در كنار مردم بود و با كمك خود مردم اطلاع رساني و فرهنگسازي كرد.
وي افزود: تاكنون تعداد چهارميليون و 824 هزار و 900 نفر تحت پوشش برنامه هاي اجتماع محور قرار گرفته اند.
سرپرست دفتر مداخله و بازتواني آسيب هاي اجتماعي بهزيستي از تماس بيش از 618 هزار شهروند با خط ملي اعتياد خبر داد و افزود: از تعداد تماس هاي گرفته شده با خط ملي اعتياد بيشترين آمار متعلق به همسران و مادران معتادان بوده كه ميانگين سني معتادان مورد تماس نيز بين 30 تا 40 سال بوده است.
اقطار ميزان اعتبارات اختصاص داده شده به بهزيستي از سوي ستاد مبارزه با موادمخدر را درسال 88، چهار ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: تنها 86 درصد اين مبلغ پرداخت شده و امسال مبلغ اين اعتبار رو به كاهش است.
وي با بيان اينكه سازمان بهزيستي از مشاركت هاي مردمي كشور در زمينه درمان معتادان استقبال مي كند، گفت: خوشبختانه دراين چند ساله اقدامات خوبي در زمينه درمان معتادان با كمك هاي مردمي صورت گرفته است.
اقطار با اشاره به ضرورت همكاري تمامي دستگاه ها در زمينه درمان معتادان، گفت: وظيفه همه دستگاه ها و نهادها در اين بخش مشخص شده و آنها بايد به وظايفي كه برايشان تدوين شده است، عمل كنند.


 



پيش دبستاني ها از امروز ثبت نام مي شوند

ثبت نام پيش دبستاني ها از امروز در سراسر كشور آغاز مي شود.
فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر پيش دبستاني جزو دوره هاي رسمي و تحصيلي آموزش و پرورش محسوب نمي شود و ثبت نام نوآموزان در اين دوره اجباري نيست.وي شرط سني نوآموزان براي ثبت نام در پيش دبستاني را چهارسال تمام و پنج سال تمام بيان كرد.
به گفته معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش، مراكز پيش دبستاني براي سال تحصيلي 90-89 به صورت غيرانتفاعي يا دولتي با مشاركت مردم اداره مي شود.
به گزارش ايسنا، وي افزود: دراين مراكز فضا، امكانات و تجهيزات ازسوي دولت تامين مي شود، اما پرداخت حق الزحمه مربي و هزينه هاي ثبت نام بايد به صورت مشاركتي تامين شود.

 



پليس راهنمايي و رانندگي ناجا اعلام كرد
نشاني مراكز تعويض پلاك موتورسيكلت در تهران

سرويس اجتماعي-
پليس راهنمايي و رانندگي ناجا براي رفاه حال مردم نشاني مراكز شش گانه تعويض پلاك موتورسيكلت در تهران را اعلام كرد.
به گزارش كيهان پليس راهنمايي و رانندگي ناجا طي اطلاعيه اي اعلام كرد: با اجراي طرح ملي تعويض پلاك موتورسيكلت و مراجعه بيش از پيش و خارج از زمان پيش بيني شده مالكان موتورسيكلت به مراكز تعويض پلاك، نشاني مراكز شش گانه تعويض پلاك موتورسيكلت در تهران، مدارك و شرايط مورد نياز براي شماره گذاري موتورسيكلت به همراه جدول زمان بندي مراجعه مالكان به شرح زير اعلام شده است:
مدارك و شرايط مورد نياز جهت شماره گذاري موتورسيكلت:
1- حضور مالك يا نماينده قانوني وي به همراه مدارك و موتورسيكلت.
2- ارائه سند فروش كارخانه يا برگ گمركي ترخيص موتورسيكلت.
3- ارائه مدرك احراز هويت (مانند كارت ملي، شناسنامه، گذرنامه، گواهينامه).
4- ارائه مدرك احراز سكونت مالك (از قبيل: فيش آب، برق يا سند منزل مسكوني يا اجاره نامه محضري، معرفي نامه از كارگزيني اداره متبوعه با قيد محل سكونت و...).
5- ارائه بيمه شخص ثالث معتبر.
6- ارائه فيش پلاك به مبلغ 000/100 ريال به حساب 95888 بانك ملي
مدارك و شرايط اخذ پلاك المثني موتورسيكلت:
1- حضور مالك يا نمايندأ قانوني وي به همراه مدارك و موتورسيكلت.
2- اعلام به آگاهي.
3- ارائه سند مالكيت.
4- ارائه مدرك احراز سكونت مالك (از قبيل:فيش آب، برق يا سند منزل مسكوني يا اجاره نامه محضري، معرفي نامه از كارگزيني اداره متبوعه با قيد محل سكونت و...).
5- ارائه مدرك احراز هويت (مانند كارت ملي، شناسنامه، گذرنامه، گواهينامه).
6- ارائه بيمه شخص ثالث معتبر.
7- ارائه فيش به مبلغ 000/20 ريال (اگر پلاك قديمي چهار رقمي است به حساب 7150 بانك ملي- اداره زندان ها و اگر پلاك 5 رقمي است به حساب سيبا 0100801426004).

 



پسران رشوه خوار آريل شارون

به دنبال اثبات رشوه خواري پسران آريل شارون ملقب به «بولدوزر»، نخست وزير اسبق رژيم صهيونيستي، زمان محاكمه آنان به زودي اعلام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري قدس روزنامه صهيونيستي هاآرتص با اعلام اين خبر افزود: چند هفته پيش پليس اين رژيم به دادستاني توصيه كرد پس از چندين سال تحقيق، گلعاد و عومري دو پسر آريل شارون نخست وزير اسبق اين رژيم را به اتهام دلالي در معامله رشوه از يك بازرگان به نام «سيريل كرن» محاكمه كند.پليس رژيم صهيونيستي اعلام كرد: در سال2002ميلادي، مبلغ 3ميليون دلار به عنوان رشوه به آريل شارون پرداخت شده و دوست زن خانواده شارون اين مبلغ را به يكي از حساب هاي خانواده شارون به عنوان وام منتقل كرد.پليس صهيونيستي پس از بازجويي از سيريل كرن در محل اقامتش در آفريقاي جنوبي دريافت كه يك ميانجي و سرمايه دار اتريشي به نام مارتين شلاف كه منافع اقتصادي در فلسطين دارد، در اين قضيه دخالت دارد.اين روزنامه افزود: براساس گزارش پليس رژيم اشغالگر قدس، آريل شارون مبلغي را به عنوان وام به كرن پرداخت كرده بود اما اين مبلغ پول به خانواده شلاف تسليم شد و در اواخر سال 2002 ميلادي مبلغ 3ميليون دلار نيز به حساب خانواده شارون واريز گرديد.پليس رژيم اشغالگر صهيونيستي معتقد است كه شواهد و ادله كافي براي اثبات دخالت پسران شارون و قضيه و رشوه خواري آنها در اين معامله در اختيار دارد.هاآرتص اضافه كرد كه گلعاد شارون در خلال بازجويي ها سكوت اختيار كرد و از پاسخ به پرسش هاي بازجويان خودداري نمود. همچنين شلاف تاجر خارجي پس از لو رفتن قضيه از عزيمت به فلسطين اشغالي امتناع كرد و حاضر نشد به بازجويان تحقيق پاسخ بدهد.

 



جريمه نقدي براي زنگ تلفن همراه در مسجد

مسجدي در قاهره براي نمازگزاراني كه تلفن همراهشان در زمان برگزاري نماز به صدا درمي آيد، جريمه نقدي تعيين كرد.
خبرگزاري «رويترز» از «قاهره» گزارش داد، مسجد «العياط» در جنوب قاهره با نصب اطلاعيه هايي اعلام كرد كه «زنگ هر تلفن همراه هنگام برگزاري نماز جماعت، ده جنيه جريمه دارد.»هر 10جنيه(پوند) مصر برابر با يك دلار و 80سنت است.به گفته يكي از خادمان مسجد، پيشتر، صداي انواع زنگ ها در زمان برگزاري نماز به گوش مي رسيد و با اين جريمه كه صرف امور مسجد مي شود، ديگر زنگي از هيچ تلفن همراهي شنيده نمي شود. وزارت اوقاف مصر در واكنش به اين اقدام، اعلام كرد كه جمع آوري پول تحت هر عنواني و بدون مجوز رسمي غيرقانوني است.«شوقي عبداللطيف» قائم مقام اين وزارتخانه با اعلام اينكه براي خاموش كردن صداي تلفن همراه نيازي به جريمه كردن نمازگزاران نيست گفت جمع آوري پول و كمك هاي نقدي تنها از طريق كميته هاي زكات و شوراهاي اداري و در يك چارچوب قانوني بايد صورت گيرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14