(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 9 تير 1389- شماره 19682

حديث دشت عشق
كمك20 ميليارد توماني سازمان تربيت بدني به كميته ملي المپيك
اخبارجام جهاني 2010
اخبار كوتاه از فوتبال ايران
يزداني خرم : كشتي گيران سه ماه است حقوق نگرفته اند!
آغاز اردوي تيم ملي وزنه برداري درمجارستان
بازگشت طهماسبي به ايران
تيم ملي جودو بامداد جمعه در مسكو
مصاف برزيل و هلند در مرحله يك چهارم نهايي



حديث دشت عشق

از نوشته پاسدار شهيد «نادرصراف مارالاني»
افتخار كنيد كه شهيد داده ايد
از غيبت بپرهيزيد و راستگو و درستكار باشيد. عدالت و عدل را هميشه درنظر داشته باشيد و از اعمال زشت بپرهيزيد و تنها خود را نه بلكه همه را درنظر داشته باشيد.
از خانواده ام مي خواهم كه از اندوه و غم بپرهيزيد كه من را ناراحت مي كند و افتخار كنيد كه من شهيد شده ام و هميشه خوشحال باشيد. پاسدار جاويدالاثر شهيد«نادر صراف مارالاني»، سال 1335 درشهرستان تبريز به دنيا آمد و سال 1359 درمنطقه عملياتي بستان به شهادت رسيد و به خيل شهداي جاويدالاثر پيوست.
مركز فرهنگي شهيد شفيع زاده

 



اقدامات اساسي براي بازي هاي آسيايي آغاز شد
كمك20 ميليارد توماني سازمان تربيت بدني به كميته ملي المپيك

سرويس ورزشي-
به نظر مي رسد بحران بي پولي ورزش در حال فروكش كردن است زيرا رئيس سازمان تربيت بدني با كمك 20 ميليارد توماني اين سازمان به كميته ملي المپيك براي آماده سازي تيم هاي كاروان ورزشي كشورمان در بازي هاي آسيايي گوانگجو خبر داد.
درنشست هيئت اجرايي كميته ملي المپيك كه صبح روز گذشته (سه شنبه) در دفتر رئيس سازمان تربيت بدني برگزارشد، علي سعيدلو در مورد كمك 20ميليارد توماني به كميته ملي المپيك اظهارداشت: سازمان تربيت بدني براي بازي هاي آسيايي گوانگجو به فدراسيون ها 10 ميليارد تومان پرداخت كرده است كه 10 ميليارد تومان ديگر نيز از محل اعتبارات سازمان برطبق توافق صورت گرفته پرداخت خواهدشد.
وي گفت: همه فدراسيون هاي ورزشي كه در بازيهاي آسيايي گوانگجو حضور دارند بايد تمام دغدغه خود را معطوف به حضور پرقدرت دراين بازي ها كنند و با برنامه ريزي هايي كه در سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك شده است به فكر موفقيت باشند.
سعيدلو با اشاره به موفقيت ورزش كشور در مسابقات بين المللي و لزوم هماهنگي و همراهي همه دستگاههاي ورزشي براي رسيدن به اين هدف ادامه داد: بايد براي موفقيت يك حس همراهي در تمام نهادهاي ورزش كشور باشد. اين يك اصل براي رسيدن به موفقيت است. سازمان تربيت بدني هم به عنوان متولي ورزش كشور به اين مسئله پراهميت با تاكيد ويژه اي نگاه مي كند.
رئيس سازمان تربيت بدني با تاكيد بر ايجاد فضاي آرام براي ورزشكاران اعزامي به بازيهاي آسيايي 2010 چين تصريح كرد: ورزشكار براي حضور در اين ميدان نياز به آرامش دارد و اين مسئله بايد مورد توجه همه اهالي ورزش باشد. با توجه به پرداخت مطالبات فدراسيون هاي ورزشي ديگر نبايد وارد حاشيه شد و به اميد خدا بايد همه برنامه هاي خود را معطوف به موفقيت در اين مسابقات كنيم.
بازديد سرزده از تيم هاي ورزشي
اما ازسوي ديگر در فاصله چندماه باقي مانده تا آغاز بازيهاي آسيايي 2010 درچين، محمد علي آبادي به كميته تداركاتي ويژه اين بازيها ابلاغ كرده است تا از اين هفته بازديد از اردوي تيم هاي اعزامي و پيگيري وضعيت آنها را آغاز كند.
اعضاي هيئت اجرايي كميته ملي المپيك، شخص دبيركل (بهرام افشارزاده) و در صورت لزوم نماينده دفتر بازرسي رياست كميته ملي المپيك افرادي هستند كه براساس ابلاغ رئيس كميته ملي المپيك كار بازديد از محل اردوي تيم هاي اعزامي به بازي هاي آسيايي گوانگجو را برعهده دارند. هريك از اين گروهها به صورت مجزا از يكديگر نظارت بر وضعيت تيم ها و ورزشكاران آسيايي را انجام مي دهند ضمن اينكه بازديد از اردوها به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلي به مسئولان تيم هاي مربوطه انجام خواهدشد.بازي هاي آسيايي طي روزهاي 21 آبان ماه تا 6 آذرماه در گوانگجو برگزار خواهدشد.

 



اخبارجام جهاني 2010

بازگشت ساموئل به تركيب آرژانتين
والتر ساموئل مدافع آرژانتين كه دچار مصدوميت زردپي زانو شده بود با مجوز پزشكان آرژانتين وارد تمرين سبك تيمش شد و در كنار ساير بازيكنان تمرين كرد. ساموئل با توجه به بازي تهاجمي آلمان مي تواند گزينه كليدي مارادونا براي خط دفاعي باشد.
دريافت پول در اردوي تيم ملي
آنخل دي ماريا بازيكن تازه وارد رئال مادريد در محل تمرين تيم ملي فوتبال كشورش از وكيل رئال مادريد پولش را دريافت كرد. مبلغ موردنظر اين بازيكن كه نزديك به 25 ميليون پوند بود در محل به حساب بانكي دي ماريا در پـرتغال واريز شد و دي ماريا تعهد داد ماليات اين مبلغ را به محض ورود به خاك اسپانيا پرداخت كند.
كاكا: مرا متهم نكنيد
هافبك خوش تكنيك برزيل در مقابل شايعاتي كه اين روزها درباره او شنيده مي شود واكنش نشان داد. كاكا كه در چهار بازي برگزار شده يك كارت قرمز و يك كارت زرد گرفته گفت: اين كارت ها هرگز روي حركت عمدي من نبوده و تصادفا اخطار گرفته ام. اين اتهامات را هرگز قبول ندارم.چرا بايد براي استراحت كردن كارت بگيرم؟
وي ادامه داد: جام جهاني بالاترين هدفي است كه يك بازيكن مي تواند براي خود متصور باشد و من اين افتخار بزرگ را به راحتي از دست نمي دهم.
بكام جانشين احتمالي كاپلو
برخي منابع رسانه اي انگليس از احتمال حضور هافبك لوس آنجلس گالاكسي به عنوان سرمربي آينده تيم فوتبال اين كشور خبر دادند. پس از نمايش ضعيف و كم فروغ در جام جهاني كه با باخت سنگين 4 بر يك از آلمان همراه شد، شايعه قطع همكاري با فابيو كاپلو، پس از دو سال همكاري مشترك قوت گرفته است. در عين حال برخي منابع نزديك به اتحاديه فوتبال خبر مي دهند برخي مقامات اين سازمان از حضور بكام براي جانشيني مربي 64 ساله حمايت پنهان دارند.
بالاك در اردوي تيم ملي آلمان
كاپيتان مصدوم تيم ملي فوتبال آلمان با اعضاي تيمش ديدار خواهد كرد. ميشاييل بالاك روز گذشته وارد اردوي ژرمن ها در پرتوريا شد تا با اعضاي تيم ديدار داشته باشد. اين بازيكن 33 ساله كه يك ماه قبل از شروع جام جهاني بخاطر مصدوميت پا فرصت حضور در جام جهاني را از دست داد و سرگرم معالجه و مداوا شد بازي حساس يك چهارم نهايي با آرژانتين كه روز شنبه انجام خواهد شد را از نزديك تماشا مي كند.
استعفاي رئيس فدراسيون فوتبال فرانسه
رئيس فدراسيون فوتبال فرانسه به دليل ناكامي تيم ملي اين كشور در رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي از سمت خود كناره گيري كرد.
ژان پي ير اسكلاتس 75 ساله روز دوشنبه گفت پس از مشاوره با دوستانش چاره را در اين ديده تا از سمت خود كناره گيري كند. وي اظهار داشت: پس از گذشت يك هفته و در پي مشاوره هايي كه با خانواده، دوستان نزديك و همكارانم داشتم تصميم گرفتم به فعاليت خود در سمت رئيس فدراسيون فوتبال فرانسه پايان دهم.
بازگشت انگليس به لندن
اعضاي تيم ملي فوتبال انگليس به لندن بازگشتند. در هنگام ورود فابيو كاپلو، سرمربي تيم وقتي با هجوم خبرنگاران روبرو شد برخي از گزارشگران از او در مورد علت شكست از آلمان و حذف از جام جهاني سوال كردند كه وي گفت تيمش به خاطر خستگي ناكام شده است.
هيدينك : اوزيل پاسپورت آلماني ندارد
سرمربي تيم ملي فوتبال تركيه گفت: ثابت مي كنم كه اوزيل پاسپورت آلماني ندارد. گاس هيدينك هلندي كه سابقه هدايت تيم هاي بزرگي را در سطوح ملي و باشگاهي يدك مي كشد در گفت و گو با خبرنگار ماركاي اسپانيا تصريح كرد: مي توانم ثابت كنم كه مسعود اوزيل پاسپورت آلماني ندارد. وي افزود: پاسپورت آلماني اوزيل تقلبي است و اين مسئله را از يكي از منابع موثق شنيده و به صحت آن اطمينان كامل دارم.
فشار رسانه هاي آمريكا براي بركناري برادلي
فشار رسانه اي براي بركناري سرمربي تيم ملي فوتبال آمريكا افزايش يافت. چندين نشريه آمريكا همچون واشنگتن پست و لس آنجلس تايمز با انتشار گزارش هاي تحليلي از عملكرد تيم ملي اين كشور در رقابت هاي جام جهاني و ارزيابي باب برادلي، سرمربي تيم، به فدراسيون اين كشور فشار وارد كردند تا شرايط بركناري برادلي را مهيا كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال ايران

احتمال رويارويي سپاهان و تاتنهام انگليس
مديرعامل باشگاه اسپانيول اسپانيا از تيم فوتبال سپاهان اصفهان براي حضور در تورنمنت چهارجانبه اين كشور دعوت كرد. طبق اعلام مسئولان باشگاه اسپانيول تيم هاي فوتبال تاتنهام انگلستان، اسپانيول اسپانيا، سپاهان اصفهان و يك تيم از سري A ايتاليا تيم هاي دعوت شده به اين تورنمنت هستند. باشگاه سپاهان پس از بررسي اين پيشنهاد و قطعيت زمان آن و در صورتي كه اين تورنمنت با مسابقات ليگ تداخل نداشته باشد، به دعوتنامه اسپانيول پاسخ مثبت مي دهد.
داوري رئيس هيات مديره مس كرمان
عبدالرضا داوري حكم رياستش بر هيات مديره باشگاه مس را دريافت كرد و به طور رسمي به جاي حميد بابايي رئيس سابق هيات مديره كارش را آغاز كرد. مس كرمان اكنون در تركيه اردو زده و صمد مرفاوي سرمربي اين تيم است.
ديدار تيم هاي فوتسال ايران و آمريكا
تيم ملي فوتسال ايران شهريور ماه با حضور در تورنمنت چهارجانبه ليبي به مصاف آمريكا مي رود. فدراسيون فوتبال ليبي از ايران دعوت كرده شهريور ماه سال جاري براي شركت در تورنمنت چهارجانبه اين كشور حضور پيدا كند. علاوه بر ايران و ميزبان، از آمريكا و يك كشور اروپايي نيز براي شركت در اين جام دعوت شده است.
مهاجم سابق بايرن مونيخ در راه پيروزي
مهاجم سابق بلغاري بايرن مونيخ به تيم پيروزي مي پيوندد. كروم بيبيشكوف مهاجم 29 ساله مورد توجه علي دايي قرار گرفته و قرار است در اردوي دورتموند به جمع سرخ پوشان ملحق شود. اين مهاجم سابقه بازي در تيم بايرن مونيخ و تيم ملي بلغارستان را دارد.
آل نعمه و حيدري در شاهين بوشهر
حميد استيلي سرمربي تيم فوتبال شاهين بوشهر در خصوص حضور بازيكنان جديد در اين تيم گفت: تا به امروز نفراتي چون محمد صادق كرمي از مقاومت سپاسي شيراز، احمد آل نعمه از سپاهان اصفهان و ايمان حيدري از راه آهن شهرري را به خدمت در آورده ايم. بهادر عبدي از تيم ما جدا شده است اما در تلاشيم تا قرارداد پتروويچ و پورخسرواني را تمديد كنيم. مذاكرات خوبي با اين دو بازيكن داشته ايم و بزودي با آنها قراردادي تازه به امضا خواهيم رساند.وي افزود: مذاكراتي با چند بازيكن داخلي داشته ايم و اگر مشكل خاصي به وجود نيايد تا آخر هفته با اين بازيكنان قرارداد امضا مي كنيم. همچنين دو بازيكن خارجي در پست هاي دفاع و حمله مدنظر داريم كه طي روزهاي آتي در خصوص عقد قرارداد با آنها نيز تصميم گيري خواهيم كرد.
سهميه آبادان در ليگ برتر محفوظ است
بعد از صعود مستقيم تيم هاي نفت تهران و شهرداري تبريز به رقابتهاي ليگ برتر تيم هاي نفت آبادان و داماش گيلان تلاش مي كنند تا در بازي پلي آف سهميه سوم را از آن خود كنند. با توجه به قطعي شدن صعود نفت تهران به مسابقات ليگ برتر شنيده مي شود كه حتي اگر نفت آبادان برابر داماش گيلان شكست بخورد مسئولان وزارت نفت تلاش مي كنند تا با گرفتن امتياز نفت تهران سهميه آبادان براي ليگ برتر محفوظ بماند.

 



از اعتبارات سازمان هزينه مي كنيم يزداني خرم : كشتي گيران سه ماه است حقوق نگرفته اند!

رئيس فدراسيون كشتي گفت: در سال بازي هاي آسيايي با كمبود بودجه براي برگزاري ديدار تداركاتي مواجه خواهيم شد.
محمدرضا يزداني خرم اظهاركرد: در فدراسيون كشتي مشكلي نداريم. هم اكنون تيم هاي ملي بزرگسالان درخانه كشتي اردو زده اند. تيم هاي ملي جوانان و نوجوانان به ترتيب در كرج و باشگاه برق تهران اردو هستند و خود را براي مسابقات آسيايي و جهاني آماده مي كنند. هرچند بودجه اي كه به فدراسيون پرداخت شده كافي نيست اما سعيدلو نگذاشت ما لنگ بمانيم.
رئيس فدراسيون كشتي اظهاركرد: ما از اعتبارات خود و از بودجه اي كه سازمان داده استفاده مي كنيم اما اين وظيفه كميته المپيك است كه بودجه ما را تامين كند چرا كه ما بايد برنامه هاي كميته را اجرا كنيم. زماني كه علي آبادي در سازمان بود علاقه داشت كه كميته و سازمان را يك نفر اداره كند اما حالا شرايط فرق كرده است. اين عوامل باعث بوجودآمدن اختلافاتي مي شود. ازطرفي كميته ملي المپيك مي خواهد بودجه خود را مستقل از دولت بگيرد اما سازمان مي گويد بودجه كميته اول بايد وارد سازمان شود و اين عوامل باعث شده كه هنوز بودجه اي به كميته و سازمان نرسد و فدراسيون معطل بمانند.
رئيس فدراسيون كشتي به مشكلات اين فدراسيون اشاره كرد و گفت: سه ماه است كه دستمزد كشتي گيران و مربيان پرداخت نشده است. ما مسابقات مهمي درپيش داريم. حالا براي برگزاري ديدار تداركاتي مشكل داريم. اگر بودجه نرسد تيم ها دچار مشكل خواهندشد.
وي در پايان درپاسخ به اين سؤال كه آيا كشتي در گوانگجو موفق خواهدشد گفت: ما كار خودمان را مي كنيم. اما حقوق نگرفتن در روحيه ورزشكاران تاثير مي گذارد. شما خودتان اگر سه ماه پول نگيريد دست و دلتان به كار مي رود؟ اينها خانواده دارند و بايد خرج آنها را بدهند.

 



آغاز اردوي تيم ملي وزنه برداري درمجارستان

اردوي تيم ملي وزنه برداري ايران با هفت ورزشكار درشهر تاتاي مجارستان آغاز شد.
بنابر برنامه ريزي كه فدراسيون وزنه برداري از ماه ها پيش انجام داده؛ سجاد انوشيرواني، كيانوش رستمي، سعيد محمدپور و بهادر ملكي چهار وزنه برداري هستند كه به همراه علي پاكيزه جم روز يكشنبه به مجارستان رفتند. همچنين ياسر دادوند، عليرضا كاظمي نژاد و احسان رضاييان نيز سه وزنه بردار ديگر هستند كه بامداد روز گذشته به همراه كوروش باقري (سرمربي تيم ملي ) به اردو اضافه شدند. قرار است تيم ايران دو هفته دركمپ تمريني المپيك مجارستان تمرين كند.همچنين بنابر تصميم كادر فني تيم ملي، بهادر مولايي، بهزاد سليمي، محمدرضا براري، جهانگير ملك احمدي، كياقدمي، حامد مجيدي و سيد مهدي پانزوان وزنه برداراني هستند كه زير نظر محمد علي فلاحتي نژاد دراردوي تيم ملي وزنه برداري درتهران تمرين خواهند كرد.
رقابت هاي وزنه برداري بازي هاي المپيك نوجوانان، رقابت هاي بزرگسالان جهان و رقابت هاي وزنه برداري بازي هاي آسيايي، سه رويداد مهم پيش روي وزنه برداران ايران درسال جاري است.

 



بازگشت طهماسبي به ايران

سامان طهماسبي، دارنده دو مدال برنز جهان كه در روزهاي پاياني خردادماه بدون اطلاع مسئولان فدراسيون كشتي براي حضور در رقابت هاي قهرماني آذربايجان راهي اين كشور شده و به مقام قهرماني اين مسابقات دست يافته بود، پنجشنبه هفته گذشته در ميان سكوت خبري به كشور بازگشت. طهماسبي اين روزها پس از بازگشت از آذربايجان در مقابل شايعات و اخبار منتشر شده در برخي رسانه هاي ديداري و شنيداري ترجيح داده سكوت كند و هيچ گونه اظهارنظري نكرده است تا موضع رسمي وي مشخص شود. او هم اكنون در زادگاهش سنندج به سر مي برد.

 



تيم ملي جودو بامداد جمعه در مسكو

تيم ملي جودوكشورمان براي حضور در رقابت هاي «گراند اسلم» روسيه بامداد جمعه راهي مسكو خواهد شد.
رقابت هاي جودو گراند اسلم مسكو در روزهاي 12 و 13 تيرماه برگزار خواهد شد و تيم ملي ايران براي حضور در اين مسابقات بامداد جمعه راهي روسيه مي شود. اين رقابت ها صبح شنبه آغاز مي شود و اينكه چرا تيم ملي جودو كشورمان با فاصله اندك راهي اين كشور مي شود مشخص نيست. در واقع ملي پوشان جودو زماني براي تمرين و هماهنگي با آب و هوا مسكو و اختلاف ساعت نخواهند داشت.
طبق برنامه اعلام شده از سوي سايت رسمي فدراسيون جهاني جودو، روز شنبه در آغاز اين رقابت ها جودوكاران سبك وزن به روي تاتامي مي روند كه تيم ايران نماينده اي در وزن 60- كيلوگرم ندارد اما در اوزان 66- و 73- كيلوگرم به ترتيب محسن غفار، علي معلومات و ذكريا مرادي به مصاف رقباي خود مي روند.
همچنين روز يكشنبه در دومين و آخرين روز اين مسابقات در وزن 81- كيلوگرم محمد جمالي و حامد ملك محمدي، در وزن 90- كيلوگرم رضا چاه خندق و در وزن 100- كيلوگرم جواد محجوب رقابت هاي خود را برگزار مي كنند. تيم ملي جودو كشورمان بعد از پايان مسابقات در اردوي سه روز مشترك با تيم هاي حاضر در رقابت هاي روسيه شركت مي كند.
حسين قمي، دارنده مدال برنز رقابت هاي آسيايي 2008 كره جنوبي كه بعد از مدت ها در تركيب تيم ملي قرار گرفته بود به دليل آسيب ديدگي از ناحيه مچ پا سفر به روسيه را از دست داد. آرش ميراسماعيلي و رضا رودكي نيز فقط در اردوي مشترك شركت مي كنند. رقابت هاي جودوگراند اسلم روسيه از جمله مسابقات گزينشي المپيك است و در مجموع 150 هزار دلار به نفرات برتر اين مسابقات اهداء خواهد شد.

 



مصاف برزيل و هلند در مرحله يك چهارم نهايي

تيم ملي هلند و برزيل به دور يك چهارم نهايي رقابت هاي جام جهاني صعود كردند.
در نخستين ديدار روز دوشنبه نارنجي پوشان با پيروزي دو بر يك برابر اسلواكي توانستند راهي يك چهارم نهايي رقابت ها در آفريقاي جنوبي بشوند. هلند با گل هاي وزلي اسنايدر و آرين روبن توانست ديگر نماينده اروپا در دور يك هشتم را كنار بزند.
ويتك در دقيقه 94 و از روي نقطه پنالتي تنها توانست يكي از گل هاي زده هلند را جبران كند. اما در ديگر ديدار مرحله يك هشتم نهايي تيم ملي برزيل با سه گل از سد شيلي گذشت. در اين مسابقه كه ميان دو تيم از آمريكاي جنوبي به قضاوت هاوارد وب از انگليس انجام شد، برزيل با نتيجه 3 بر صفر پيروز از ميدان خارج و حريف هلند در دور يك چهارم نهايي جام جهاني 2010 شد. ژوآن (30)، لوئيس فابيانو (38) و روبينيو (59) براي سلسائو در اين مسابقه گلزني كردند. داور انگليسي مسابقه براي اداره اش 5 بار از كارت زرد خود استفاده كرد كه سهم برزيل 2 اخطار بود. كاكا و راميرس اخطاري هاي زردپوشان در اين مسابقه بودند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14